Bij mij springt de Mi Band ook standaard naar chinees. Ik zit eigenlijk al vanaf 1.2.0.8 op de custom NL firmware en werkt prima. Je loopt ook geen enkel risico (enige nadeel zelfs) is dat als de Mi Fit app een update heeft (en er een firmware voor je Mi Band bij zit) hij automatisch de nieuwe originele firmware naar je Mi Band pusht. Ik had dus weer 1 dag de chinese taal erop tot ik de tijd nam om hem even te updaten.
Na het updates is wel alle data uit je bandje. Als je de update dus aan het eind van de dag doet en je al 15.000 stappen gezet hebt dat komt die dag ineens als 200 b.v. binnen in je grafiek. In de ochtend updaten dus (of ik doe iets mis).
Ben verder best tevreden met het bandje maar ik mis nog wel een beetje waar ik het allemaal voor doe. Grappig om te zien wat mijn hartslag in rust doet of met wat inspanning. Ook de nachtelijke pieken zijn goed terug te zien maar ik mis nog wel een beetje de toepasbaarheid naast het stappen tellen. Natuurlijk is het leuk om appjes binnen te zien komen (hoewel alle gifjes en smileys binnenkomen als een scherm vol met ??????).
Ik heb ook wat geëxperimenteerd met verschillende apps maar ik moet zeggen dat vooral het slaap deel heel erg uit een loopt. Als ik bij de ene app 3.5 uur deep sleep heb, heb ik dat bij de andere bijvoorbeeld maar 2 uur. Zeker voor het slaap deel denk ik dan: wat is nu de werkelijkheid want zelf weet ik het niet... Ik had ook sleep as a droid geinstalleerd. Deze zou nog nauwkeuriger moeten meten hoe je slaap ritme is maar hier moet je altijd manual je slaap start instellen. De combo van je telefoon naast je kussen en je Mi Band zou dan nauwkeurigere data moeten opleveren. Toch zie ik op een slechte nacht waar ik er 3x uit moet omdat een van de kids grieperig is of iets dat de meeste apps aangeven dat ik light sleep heb en er 1x uit ben geweest. Bij sleep as a droid moet ik zelf aangeven op de telefoon dat ik wakker ben...
Ik twijfel om toch de Amazfit Bip aan te schaffen omdat ik het wel een voordeel vind om zonder telefoon toch met GPS te kunnen lopen.
Ik geef het nog even maar ben nog niet overtuigd. Ben wel benieuwd wat doen jullie verder met het apparaat? En dan doel ik meer op wat doe je met de data? Ik doe nu niet veel meer dan het feit dat ik de Band als een gadget draagt.
Enige echte voordeel vind ik wel Apps en oproepen via de band te voelen want deze miste ik nog wel eens. Zeker op de scooter of in drukke ruimtes.
Excuus voor de mini review