Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
Vos schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:58:
Heb het even op Twitter geplaatst, meer mensen met dezelfde issues. Zal even wachten zijn... Hoop ik.
Och och och dit duurt wel erg lang ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xwb350
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-06 06:17
Ik heb er in ieder geval geen last van. Vanmiddag toevallig wel, maar dat kwam omdat Adguard https://api-mifit.huami.com sinds vanmiddag ineens blokkeerde. Jullie hebben geen problemen om die site te bereiken (ook al krijg je een internal server error)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
xwb350 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:06:
Ik heb er in ieder geval geen last van. Vanmiddag toevallig wel, maar dat kwam omdat Adguard https://api-mifit.huami.com sinds vanmiddag ineens blokkeerde. Jullie hebben geen problemen om die site te bereiken (ook al krijg je een internal server error)?
Ik zie direct internal error. Dus geen idee of dat goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 15:51

Vos

AFCA

streelder schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:41:
[...]

Och och och dit duurt wel erg lang ;(
Heb hem vanochtend aan de praat gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 20:42
Vos schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:46:
[...]

Heb hem vanochtend aan de praat gekregen :)
Bij mij werkt het inloggen ook ondertussen. Interface van de app is in het Nederlands, maar de Mi Band 3 blijft wil in Chinees staan :? enige workaround (buiten de custom firmware flashen)?
Android telefoon OnePlus 5T, Nederlandse taal ingesteld voor Android

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-07 15:37
Carreon schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:16:
[...]

Bij mij werkt het inloggen ook ondertussen. Interface van de app is in het Nederlands, maar de Mi Band 3 blijft wil in Chinees staan :? enige workaround (buiten de custom firmware flashen)?
Telefoon instellen op het Engels is een workarround, dan is de band wel in het Engels.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123teun123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:42
Even een vraagje hier:
Sinds gisteren heb ik de mi band 3 en ervaar een probleem met de notify & fitness app.
Zodra ik een workout start dan start alles perfect: band laat de workout scherm zien en de app ook. Maar na een minuut geeft mijn mi band de melding : "connect to phone again"... als ik dan op ok klik is het workout scherm weg en de app laat hem nog zien maar kan geen hartslagen meer meten. Als ik dan de app afsluit crashed hij of geeft de melding "unable to start stop heartrate measurment".

Heb zelf als de miband opnieuw geflashed, powersafe opties goed gezet, mi fit geinstalled en verwijderd, app clean herinstalleerd maar niets helpt.

Workout met de mi fit app werkt perfect.

Ik heb de developer al een bericht gestuurd.

Iemand het zelfde probleem gehad?

En ik had nog een vraagje: ik gebruik de mi band op mijn slaap te tracken en gebruik hier nu notify & fitness icm sleep as android voor. Is bijvoorbeeld tools & mi band icm sleep as android beter of maakt dat niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 15:51

Vos

AFCA

Carreon schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:16:
[...]

Apart, hier Oneplus 5 (NL taal) en heb niks bijzonders gedaan en bandje is gewoon in Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andriesb435
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-07 15:01
Zojuist de MiBand 3 binnen gehad, De officiele MiFit app geinstalleerd, staat in het Nederlands helaas blijft de MiBand in het Chinees staan.

Als ik een unofficiele Nederlandse firmware flasht gaat hij zodra hij weer verbind via de MiFit de Chinese firmware weer updaten...

Iemand een oplossing /workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
andriesb435 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 21:08:
Zojuist de MiBand 3 binnen gehad, De officiele MiFit app geinstalleerd, staat in het Nederlands helaas blijft de MiBand in het Chinees staan.

Als ik een unofficiele Nederlandse firmware flasht gaat hij zodra hij weer verbind via de MiFit de Chinese firmware weer updaten...

Iemand een oplossing /workaround?
NL lukt mij ook niet, maar engels wel...
Download MiBandage, connect je MiBand 3 en kies voor taal Engels. Thats it.

[ Voor 11% gewijzigd door soundtrack op 23-08-2018 00:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 20:42
Vos schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:28:
[...]

Apart, hier Oneplus 5 (NL taal) en heb niks bijzonders gedaan en bandje is gewoon in Engels.
Misschien heb je de international band versie? Ik heb de chinese band gekocht...
soundtrack schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 23:53:
[...]

NL lukt mij ook niet, maar engels wel...
Download MiBandage, connect je MiBand 3 en kies voor taal Engels. Thats it.
Thx voor de tip, het is gelukt om de band in het Engels te zetten dankzij die app. Enkel het weerbericht is nog in het Chinees, maar daar kan ik mee leven :)

PSN: Carreon_TO

• pieterjangoeman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-02 13:56
Ik kreeg mijn MI band 3 gisteren in de bus. Tot nu toe tevreden van, maar 1 ding kon ik nog niet. Heeft iemand deze al kunnen verbinden met runkeeper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:57

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik krijg nu net een update binnen van de app die dat op moet lossen.
123teun123 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:06:
Even een vraagje hier:
Sinds gisteren heb ik de mi band 3 en ervaar een probleem met de notify & fitness app.
Zodra ik een workout start dan start alles perfect: band laat de workout scherm zien en de app ook. Maar na een minuut geeft mijn mi band de melding : "connect to phone again"... als ik dan op ok klik is het workout scherm weg en de app laat hem nog zien maar kan geen hartslagen meer meten. Als ik dan de app afsluit crashed hij of geeft de melding "unable to start stop heartrate measurment".

Heb zelf als de miband opnieuw geflashed, powersafe opties goed gezet, mi fit geinstalled en verwijderd, app clean herinstalleerd maar niets helpt.

Workout met de mi fit app werkt perfect.

Ik heb de developer al een bericht gestuurd.

Iemand het zelfde probleem gehad?

En ik had nog een vraagje: ik gebruik de mi band op mijn slaap te tracken en gebruik hier nu notify & fitness icm sleep as android voor. Is bijvoorbeeld tools & mi band icm sleep as android beter of maakt dat niets uit?

• Hurricane

Hurricane

Je kunt vanuit de Mi Notify & Fitness app wel de workout data synchroniseren met Runkeeper, weet niet of dat een optie voor je is?
pieterjangoeman schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:08:
Ik kreeg mijn MI band 3 gisteren in de bus. Tot nu toe tevreden van, maar 1 ding kon ik nog niet. Heeft iemand deze al kunnen verbinden met runkeeper?

• pieterjangoeman
Hurricane schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:13:
Je kunt vanuit de Mi Notify & Fitness app wel de workout data synchroniseren met Runkeeper, weet niet of dat een optie voor je is?

[...]
Kan zeker, ik haddie app kort even geïnstalleerd daarstraks, maar zag niet meteen de runkeeper optie, en merkte dat het of die app is, of de officiële, dus heb ik het weer verwijderd. Maar het is wel het overwegen waard.

• Hurricane

Hurricane

Ik probeerde het net zelf ook maar je moet dan een extra export module installeren / activeren die 2 euro kost. Heb het dus verder niet geprobeerd. Snap niet waarom dat niet standaard in de pro versie van de app zit die ik al heb.

[ Voor 22% gewijzigd door Hurricane op 23-08-2018 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 19:01

charrel

Cortisol4life..

Hier ook gister binnen gekregen, alleen de global besteld en de cn gekregen denk ik. Wel bluetooth 4.2 dus dat zou wel duiden op de global versie? Doosje en boekje zijn in het chinees.
Taal van de telefoon staat op NL maar ik krijg geen engels, enkel chinees.
Ook met bandage taal engels kiezen zocht ervoor dat ik geen engels krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 13:59
charrel schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:06:
Hier ook gister binnen gekregen, alleen de global besteld en de cn gekregen denk ik. Wel bluetooth 4.2 dus dat zou wel duiden op de global versie? Doosje en boekje zijn in het chinees.
Taal van de telefoon staat op NL maar ik krijg geen engels, enkel chinees.
Ook met bandage taal engels kiezen zocht ervoor dat ik geen engels krijg...
Even de taal van je telefoon op Engels zetten, vervolgens de Mi Fit app openen en laten synchroniseren. Als het goed is, is nu de band in het Engels.

Ontkoppel de band uit je Mi Fit app, zet je telefoon terug naar Nederlands en koppel de band opnieuw. Als het goed is blijft Engels nu staan :) .

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Tiwazz schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:09:
[...]

Even de taal van je telefoon op Engels zetten, vervolgens de Mi Fit app openen en laten synchroniseren. Als het goed is, is nu de band in het Engels.

Ontkoppel de band uit je Mi Fit app, zet je telefoon terug naar Nederlands en koppel de band opnieuw. Als het goed is blijft Engels nu staan :) .
Niet dus, plopt ie terug naar chinees...zodra ik weer connect met mi fit.

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 24-08-2018 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:41
Hurricane schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 19:13:

[...]
Waarom zou je workout data willen synchen met Runkeeper, welke toegevoegde waarde gaat dat geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04:01
Via een aanbieding op Aliexpress een Mi band 3 gescoord voor rond de € 20,-. Grappige gadget.
Geen global versie, maar bij de- en herinstallatie van de Mi Fit app en het opnieuw koppelen kreeg ik nieuwe firmware en staat ie nu op het engels (voor zolang het duurt)

@Balance Klein foutje in de startpost volgens mij: Accuduur moet geen 20 uur maar 20 dagen zijn lijkt me (bij zowel de 2 als de 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallotweaker12
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-03-2021
Paar vraagjes! Heb de band net binnen.

- Heeft iemand het al kunnen verbinden met Spotify? Dat je bijv. tikt en dan naar volgend nummer gaat? (Ik kom er niet echt uit).

- Moet je voor het slapen gaan altijd via de app aangeven dat je gaat slapen? (Bij gedragstype Mifit?) Of bij Notify & Fitness app (weet nog niet hoe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat eerste daar is een app voor, ik weet even de naam niet maar iemand anders vast wel :)

Dat tweede dat hoeft niet. Als je op normale tijden gaat slapen (geen nachtwerk enzo) dan klopt het redelijk zonder wat aan te geven.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ik probeer een fietsroute van vanmorgen te syncen met Google fit maar halverwege de sync crashed de N&F app en is de rit niet gesynced. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:51
Hurricane schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:58:
Ik probeer een fietsroute van vanmorgen te syncen met Google fit maar halverwege de sync crashed de N&F app en is de rit niet gesynced. Meer mensen last van?
Ik heb ook zo af en toe dat de N&F app stopt met synchronizeren, afsluiten en opnieuw opstarten en dan werkt het weer. Stabiel is het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:25:
[...]

Had in de tijd dat ik de mi band 2 had al de Tools & Mi Band app gekocht. Eigenlijk ook speciaal zodat de notificaties te lezen waren op je Miband, maar dit is nu gewoon mogelijk met de standaard Mi Fit app icm Miband 3. Alleen overzichtelijk is het niet te lezen, als het meer dan 1 bericht is. Met de notify app zag ik alleen maar een bericht van check op je telefoon, je hebt een nieuw bericht. Misschien omdat ik de gratis versie had. Ik weet niet of de betaalde versie dit overzichtelijker doet dan de standaard app?

Ik had de tools app sinds ik de mi band 3 heb er eigenlijk gelijk eraf gegooid, omdat ik de meeste functies toch niet gebruik. Accu ging ook alleen maar snel leeg op de mi band 2.

/edit
Zojuist even een snelle test gedaan met de (betaalde versie van) Tools app en een paar WhatsApp berichten. Het viel mij op dat de nieuwste versie ook al gelijk voor zorgt dat bandje op Engels staat (behalve onderste gedeelte van het weer, dat was ook met de notify app trouwens).

De WhatsApp berichten zijn een stuk overzichtelijker lijkt het :o, ga toch maar weer overwegen om in de mi fit app de app alerts uit te zetten en dat aan de Tools app over te laten.
Ik heb een weekje weer de Tools app erop staan en ik moet zeggen dat de meldingen nu een stuk beter zijn dan standaard met de Mi Fit app. Vooral met Whatsapp merk ik groot verschil, nu zijn de berichten iig ook zichtbaar als het meerdere berichten zijn.

Ik gebruik de tools app alleen voor de meldingen en alarm en heb de notificaties in Mi Fit dan ook helemaal uitgezet. Bij het alarm merk ik het voordeel, dat ik het moeilijker "per ongeluk" uit zet i.p.v. snoozen.

Wat ook wel handig is, is dat je de trillingen voor de band uit en aan kan zetten (via de statusbalkmeldingen), als je even niet gestuurd wilt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ik kan de workouts gewoon helemaal niet synchroniseren. Elke keer als ik het handmatig probeer crashed N&F gewoon. Hij start dan automatisch weer op maar ook dan lukt het niet. Heb de ontwikkelaar al een bericht gestuurd. Zag in de crash logs die erbij zaten dat de app het over teveel of verkeerde data had tijdens het synchroniseren. Misschien dat dat het probleem is.
Pierre_nr1 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:34:
[...]

Ik heb ook zo af en toe dat de N&F app stopt met synchronizeren, afsluiten en opnieuw opstarten en dan werkt het weer. Stabiel is het in ieder geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieterjangoeman
Omdat dit het platform is wat ik gebruik, samen met veel mensen in mijn omgeving ;)
schumi2004 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:55:
[...]

Waarom zou je workout data willen synchen met Runkeeper, welke toegevoegde waarde gaat dat geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-07 12:38
Iemand een idee hoe ik mijn bewaarde gegevens kan verwijderen van de servers van Xiaomi? Ik zie nergens de optie in de app.. Ze zijn wettelijk verplicht deze gegevens te verwijderen wanneer ik daar om zou vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Belecthor schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:12:
Iemand een idee hoe ik mijn bewaarde gegevens kan verwijderen van de servers van Xiaomi? Ik zie nergens de optie in de app.. Ze zijn wettelijk verplicht deze gegevens te verwijderen wanneer ik daar om zou vragen.
Ik denk dat 'ze' daar een iets andere kijk op hebben met hun wetten ;)

Zelf verkopen ze de bandjes niet hier, ook niet via een officiële importeur of iets dergelijks. Volgens mij zijn ze daarom niet gebonden aan wettelijke verplichtingen hier.

Door het uit China te halen, heb je er zelf voor gekozen om die plicht terzijde te schuiven.

[ Voor 26% gewijzigd door ralph075 op 27-08-2018 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
ralph075 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:39:
[...]

Ik denk dat 'ze' daar een iets andere kijk op hebben met hun wetten ;)

Zelf verkopen ze de bandjes niet hier, ook niet via een officiële importeur of iets dergelijks. Volgens mij zijn ze daarom niet gebonden aan wettelijke verplichtingen hier.

Door het uit China te halen, heb je er zelf voor gekozen om die plicht terzijde te schuiven.
Misschien wel, misschien niet. Het is me inmiddels gelukt om mijn account te verwijderen en de informatie (voor zover ik weet) van hun servers te halen. Dat bijvoorbeeld Google zoveel van me weet is tot daar aan toe, maar ik ben geschrokken van de bizarre hoeveelheid data die Xiaomi verzamelt van hun gebruikers en ze hebben in China toch een andere kijk op privacy dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-01 13:55
Belecthor schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:26:
[...]

ik ben geschrokken van de bizarre hoeveelheid data die Xiaomi verzamelt van hun gebruikers
Toelichting, bronnen a.u.b. Met dit soort sweeping statements kunnen we vrij weinig.

[ Voor 9% gewijzigd door Tigerblood op 28-08-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Tigerblood schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:46:
[...]

Toelichting, bronnen a.u.b. Met dit soort sweeping statements kunnen we vrij weinig.
Als het topic hierdoor niet van de rails gaat, dan prima.

Begrijp dat veel van deze informatie (en dat is véél informatie) in China belandt en vervolgens onder hun jurisdictie valt, heel anders dan bij Europese of Amerikaanse informatie (waarbij het gebruik ook discutabel is).

Een excerpt uit de privacy policy van Xiaomi:
Mi Terms and Conditions
"The laws of the People's Republic of China will apply to any disputes arising out of or relating to these terms or the Services. All claims arising out of or relating to these terms or the Services will be litigated exclusively in the courts of the People's Republic of China, and you and Xiaomi consent to personal jurisdiction in those courts."

"Do not use our Services in a way that prevents you from obeying traffic safety laws."

"Other than as expressly set out in these terms or additional terms, neither Xiaomi nor its suppliers or distributors make any specific promises about the services. For example, we don't make any commitments about the content within the services, the specific functions of the services, or their reliability, availability, or ability to meet your needs. We provide the services "as is"."

"We may disclose your personal information on occasion to third parties (as described below) in order to provide the products or services that you have requested."

"If Xiaomi is involved in a merger, acquisition or asset sale of all or a portion of our assets, you will be notified via email and/or a prominent notice on our website, of any changes in ownership, uses of your personal information, and choices you may have regarding your personal information."
Verder de specifieke informatie die Xiaomi verzamelt:
"Information you provide to us or upload (including your contact details): we may collect any and all personal information you provide to us, like your name, mobile phone number, email address, delivery address, ID card, driver license, passport details, Mi Account details (e.g. your security related information, name, birthday, gender), order, invoicing details, materials or data you may sync through Mi Cloud or other apps (e.g. photos, contact lists), information in relation to creating an account and participating in the MIUI Forum or other Xiaomi platforms, phone numbers you insert into your contacts or to send a message, feedback, and any other information you provide us.

Information specific to you that may be assigned by us: we may collect and use information such as your Mi Account ID.

Information specific to you that may be assigned by Third Party Service Providers: we may collect and use information such as your advertising ID assigned by Third Party Service Providers.

Financial information: information related to completing purchases. For example, bank account number, account holder name, credit card number etc.

Social information: information related to your social activities. For example, current employer, current job title, education background, professional training background etc.

Device or SIM-related information: information related to your device. For example, IMEI number, IMSI number, MAC address, Serial number, MIUI version and type, Android version, Android ID, screen display information, device keypad information, device manufacturer details and model name, network operator, connection type, hardware usage information such as battery usage, device temperature.

Application information: information related to your software usage. For example, application list, application status record (e.g. downloading, installing, updating, deleting), application ID information, SDK version, system update settings etc.

Location information (only for specific services/functionalities): various types of information on your location. For example, region, country code, city code, mobile network code, mobile country code, cell identity, longitude and latitude information, time zone settings, language settings.

Log information: information related to your use of certain functions, apps and websites. For example, cookies and other anonymous identifier technologies, IP addresses, network request information, temporary message history, standard system logs, crash information.

Other information: environmental characteristics value (ECV) (i.e. value generated from Mi Account ID, phone device ID, connected Wi-Fi ID and location value)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Belecthor schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:02:
[...]

Als het topic hierdoor niet van de rails gaat, dan prima.

Begrijp dat veel van deze informatie (en dat is véél informatie) in China belandt en vervolgens onder hun jurisdictie valt, heel anders dan bij Europese of Amerikaanse informatie (waarbij het gebruik ook discutabel is).

Een excerpt uit de privacy policy van Xiaomi:

[...]

Verder de specifieke informatie die Xiaomi verzamelt:

[...]
Dit privacy policy geldt voor al haar producten, services en websites. Veel van de genoemde data wordt niet verzameld met slechts het gebruik van de Mi Band, simpelweg omdat de app niet om deze data vraagt. Het meeste lijkt me gerelateerd aan het gebruik van Xiaomi's eigen Android schil, MIUI, en de daarbij behorende apps (zoals contacten, agenda etc.) waarin wel veel van de genoemde data zou kunnen worden verwerkt en verzameld.

Bovendien, als je wat verder doorleest in Xiaomi's privacy policy, staan er wel provisies voor EU burgers in datzelfde privacy policy wat betreft de GDPR. Dus ze houden zich toch wel (deels) aan EU regelgeving, mits dit van toepassing is op de specifieke gebruiker.

Misschien een leuk experiment om de data die Xiaomi over jou heeft op te vragen via het emailadres dat daar vermeld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eline24
  • Laatst online: 13-05-2022
Ik heb de Xiaomi Mi Fit band 3 nu een aantal weken maar merk dat ik de hartslag gegevens die de Mi Fit app geeft te beperkt vind. Ik kan alleen de afgelopen dag bekijken maar ik zou juist graag de hartslag in de loop van de tijd en workouts willen kunnen vergelijken.

Nu heb ik de Google Fit app gedownload maar die app synchroniseert alleen slaap en stappen data.

Welke app gebruiken jullie om de hartslag te bekijken? Of hoe kan ik ervoor zorgen de dat hartslag wel met de Google Fit app wordt gesynchroniseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Eline24 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 17:20:
Ik heb de Xiaomi Mi Fit band 3 nu een aantal weken maar merk dat ik de hartslag gegevens die de Mi Fit app geeft te weinig vind. Ik kan alleen de afgelopen dag bekijken maar ik zou juist graag de hartslag in de loop van de tijd en workouts willen kunnen vergelijken.

Nu heb ik de Google Fit app gedownload maar die app synchroniseert alleen slaap en stappen data.

Welke app gebruiken jullie om de hartslag te bekijken? Of hoe kan ik ervoor zorgen de dat hartslag wel met de Google Fit app wordt gesynchroniseerd?
De app 'Notify & Fitness' is wat je zoekt. Deze is zeer uitgebreid en kan ook met Google Fit synchroniseren.

• Eline24
Pierre_nr1 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:05:
[...]

De app 'Notify & Fitness' is wat je zoekt. Deze is zeer uitgebreid en kan ook met Google Fit synchroniseren.
Ok dank je. Is het handig om de Mi Fit app ernaast te laten draaien? Of kun je deze beter verwijderen?
Zie inderdaad dat de app heel uitgebreid is.

• Pierre_nr1
Eline24 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 00:56:
[...]

Ok dank je. Is het handig om de Mi Fit app ernaast te laten draaien? Of kun je deze beter verwijderen?
Zie inderdaad dat de app heel uitgebreid is.
Ik gebruik Google Fit zelf niet (meer), ik vind N&F voldoende in zich hebben. Kwestie van uitproberen. Ben benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:38

Kryziek

bb || !bb

Hallo mensjes. Sinds gisteren m'n mi band binnen en via Tools & Mi band hem op Engels gekregen en hij doet het prima. Alleen 1 dingetje waar ik mee zit zijn de whatsapp notificaties. Als ik bijv 1 persoon negeer en laat zijn berichten op ongelezen staan en persoon 2 stuurt me een appje, dan krijg ik de eerste notificatie op de mi band nog van persoon 1 en als persoon 2 een 2e appje stuurd, zie ik die wel op de mi band. Maar ook alleen het 2e appje dan. Als ik de notifications nog niet gecleared heb, dan staat de notification van persoon 1 er ook 2x in. Heeft iemand ditzelfde probleem en liever nog, een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp024
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
@Kryziek Ik heb hetzelfde probleem met de app Tools & Mi Band. Hopelijk weet iemand een oplossing want verder werkt de mi band perfect.

• Octopuz
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hier nog een nieuwe gebruiker (nou ja, de man van). Ik heb de 'global versie' van de Mi Band 3 net binnen gekregen. Nu lees ik over diverse apps (Tools & Mi Band, Notify&Fitness en de originele Mi Fit app).

Zijn er met de officiële apps nog problemen als je telefoon op Nederlands staat?
Ik vind namelijk ook instructies om Nederlandse firmware te installeren maar vermoed dat die met een software update steeds wordt overschreven.

Ik zal me nog moeten verdiepen in 'welke apps zijn er nodig' - N&F ziet er veelbelovend uit, ik ben wel benieuwd of daarnaast ook de Tools & Mi Band app en de officiële Mi Fit app nodig zijn. Zodat ik straks ook kan uitleggen waarom er een x aantal apps bijgekomen zijn op de telefoon en waar die voor zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:54
Ik had helaas de CN versie. Dankzij Tools en Mi Band op Engels gekregen. Echter blijf het weerbericht in het Chinees :X iemand een idee hoe ik dit verander?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryziek
  • Laatst online: 17:38

Kryziek

bb || !bb

@vuurtjih volgens mij kreeg ik dat voor elkaar met de Engelse versie van de Mi Fit app. Deze kun je hier vinden: https://geekdoing.com/thr...ortuguese-and-others.192/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Laatst online: 29-06 23:27
Kryziek schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 17:06:
@vuurtjih volgens mij kreeg ik dat voor elkaar met de Engelse versie van de Mi Fit app. Deze kun je hier vinden: https://geekdoing.com/thr...ortuguese-and-others.192/
Net via jou link de Nederlandse firmware versie op mijn Mi Band gezet ( heb ook een Chinese ).
Hier is het weer netjes in het Nederlands;"Vandaag" , "Morgen" en "Zo" voor Zondag :)
Alleen de tekentjes onder de temp zijn nu hokjes met daarin een vraagteken geworden dus ik zal daar nog iets aan moeten doen denk ik.
Verder lijkt de Nederlandse firmware er netjes uit te zien zover ik in die paar minuten kon bekijken.
Je moet dan deze hebben: "Mili_wuhan_1.5.0.2_Dutch_GeekDoing_23.08.18" via jou link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turnpoint
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-03-2023
ik had een vraagje, mijn vriendin wil graag deze fitness tracker kopen maar nu snap ik eigenlijk wel dat je hem nog niet in het engels/nederlands kan zetten of is dit inmiddels als veranderd,

ik vind het altijd een beetje tricky om met nieuwe apparaten gelijk een software flash te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigerblood
Turnpoint schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:08:
ik had een vraagje, mijn vriendin wil graag deze fitness tracker kopen maar nu snap ik eigenlijk wel dat je hem nog niet in het engels/nederlands kan zetten of is dit inmiddels als veranderd,

ik vind het altijd een beetje tricky om met nieuwe apparaten gelijk een software flash te gaan doen.
Als je de international version koopt moet Engels zo out-of-the-box al beschikbaar zijn. Ook dacht ik ergens te hebben gelezen dat na een recente update van de Mi Fit app de taal naar Engels verspringt, maar weet dat niet 100% zeker. Bottom line: international version kopen en het moet goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turnpoint
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-03-2023
okey top dankje wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Turnpoint schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:08:

Wij hebben er een paar in China gekocht en met een iPhone ging het gelijk goed met originele firmware. Een Samsung gaf nog wel wat dingetjes in het Chinees, maar was niet echt storend. Ik weet niet of dit ondertussen opgelost is.
Resumé, heb je een iPhone, dan zou ik me geen zorgen maken.

Ik ben van band 2 naar band 3 gegaan en vond de bediening van band 2 veel prettiger (pols draaien) Over de band 3 ben ik niet zo enthousiast. Het heldere scherm wat buiten bij daglicht te zien is, is wél een hele verbetering.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosterj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 09:29
Geurt-kun schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 06:05:
[...]

Ik ben van band 2 naar band 3 gegaan en vond de bediening van band 2 veel prettiger (pols draaien) Over de band 3 ben ik niet zo enthousiast. Het heldere scherm wat buiten bij daglicht te zien is, is wél een hele verbetering.
Pols draaien en dan beeld werkt bij mij gewoon prima op de band 3.

[ Voor 16% gewijzigd door kosterj op 11-09-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

kosterj schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:03:
[...]

Pols draaien en dan beeld werkt bij mij gewoon prima op de band 3.
Jij bedoeld je arm opbeuren en dan de tijd kunnen zien? Dat lukt bij mij ook. Echter mijn pols een kwart slag draaien en terug helpt niet om het volgende scherm te kunnen zien. Of zie ik een instelling over het hoofd?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Geurt-kun schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 06:05:
[...]

Wij hebben er een paar in China gekocht en met een iPhone ging het gelijk goed met originele firmware. Een Samsung gaf nog wel wat dingetjes in het Chinees, maar was niet echt storend. Ik weet niet of dit ondertussen opgelost is.
Resumé, heb je een iPhone, dan zou ik me geen zorgen maken.

Ik wacht nog op de Band 3 met kleurenschermpje denk ik. Het niet kunnen lezen van de Band 2 buiten is denk ik ook een deel slijtage? Ik heb die band nu 2 jaar en ik heb wel het idee dat het slechter geworden is :)

Het draaien heb ik wel aangehad, maar ik vind de extra accutijd belangrijker uiteindelijk en heb dat weer uitgezet. De band ging anders continu aan (ook bij autorijden enzo en dat deed ik toen nogal veel). Het knopje is ook te activeren door het even tegen je pols of arm of wang of neus te houden als je de handen vol hebt :)

/▌

• AirJerre
  • Laatst online: 16-07-2023
Mijn band 3 is net aangekomen. Ook eentje aangeschaft nadat mijn vrouw er tevreden over was. Eerste sync en ik zie meteen een verschil met die van mijn vrouw; Hij synced alleen de stappen, geen slaapdata of heart rate. Iemand hier ervaringen mee?

Want dat is het jammere aan Xiaomi, veel support moet je in BE niet verwachten van hun kant.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:19

Wailing_Banshee

You're Next

Marzman schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:28:
[...]
Het niet kunnen lezen van de Band 2 buiten is denk ik ook een deel slijtage? Ik heb die band nu 2 jaar en ik heb wel het idee dat het slechter geworden is :)
Ik kan hem buiten niet meer lezen :p
Het draaien heb ik wel aangehad, maar ik vind de extra accutijd belangrijker uiteindelijk en heb dat weer uitgezet. De band ging anders continu aan (ook bij autorijden enzo en dat deed ik toen nogal veel). Het knopje is ook te activeren door het even tegen je pols of arm of wang of neus te houden als je de handen vol hebt :)
Of kin. Ik heb het ook even geprobeerd, maar uiteindelijk uitgezet.

Na alles gelezen te hebben, denk ik dat ik toch nog even bij m'n 2 blijf (en mogelijk een nieuwe 2 ga kopen, ééntje die ik bij daglicht wel weer kan aflezen :p). Vooral het feit dat de 3 een stuk groter is, vind ik een heel groot nadeel..

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Jiskefet296
  • Laatst online: 30-05 19:37
Net de laatste firmware (versie 1.6.0.16) geïnstalleerd op ios op iphone met Nederlands als ingestelde taal.

Mi Band start updateloop na verbinding maken met Mi Fit (versie 3.4.7) en wil de hele tijd Fonts updaten. Deze update duurt ook nog eens lang. Al opnieuw gepaired, maar elke keer als de app contact maakt en de taal is op Nederlands ingesteld gaat hij weer updaten.

Dus maar weer telefoon in Engels gezet, geupdate, app afgesloten en weer terug naar Nederlands. Erg irritant.

[ Voor 8% gewijzigd door Jiskefet296 op 13-09-2018 12:28 ]

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 10:02
Gebruik een miband 3 icm een oneplus 6 en de app s mifit en miband tools. Na een aantal uur verspringt de taal op de miband van Engels naar Chinees. Als ik in de app miband tools dan switch van Engels naar Nederlands of vice-versa springt die weet voor een aantal uur naar Engels. Enig idee hoe dit komt? Taal van de apps is ingesteld op Nederlands evenals de oneplus 6.

Anoniem: 1062443

Jiskefet296 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:06:
Net de laatste firmware (versie 1.6.0.16) geïnstalleerd op ios op iphone met Nederlands als ingestelde taal.

Mi Band start updateloop na verbinding maken met Mi Fit (versie 3.4.7) en wil de hele tijd Fonts updaten. Deze update duurt ook nog eens lang. Al opnieuw gepaired, maar elke keer als de app contact maakt en de taal is op Nederlands ingesteld gaat hij weer updaten.

Dus maar weer telefoon in Engels gezet, geupdate, app afgesloten en weer terug naar Nederlands. Erg irritant.
Ik heb ditzelfde probleem! Heb alleen niks qua firmware geïnstalleerd. Zou je misschien wat uitleg kunnen geven hoe je dit precies opgelost heb?

Hij zit al de hele dag in die update loop en als ik van bluetooth af ga, vraagt ie vrijwel meteen weer of om met de app te connecten om te updaten. Ik kan er dus eigenlijk helemaal niks mee. Heb al van alles geprobeerd; compleet leeg laten lopen, app opnieuw installeren etc etc

Thanks alvast!

Edit: Hij lijkt het te doen met de stappen die je als laatst hebt uitgelegd! Nu heel hard hopen dat het zo blijft.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1062443 op 13-09-2018 21:13 ]

• Jiskefet296
  • Laatst online: 30-05 19:37
Sjors81 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:03:
Gebruik een miband 3 icm een oneplus 6 en de app s mifit en miband tools. Na een aantal uur verspringt de taal op de miband van Engels naar Chinees. Als ik in de app miband tools dan switch van Engels naar Nederlands of vice-versa springt die weet voor een aantal uur naar Engels. Enig idee hoe dit komt? Taal van de apps is ingesteld op Nederlands evenals de oneplus 6.
Voor Android zijn er al wat oplossingen hier op het forum. Heb me er niet in verdiept, maar het kan door het installeren van een app en via die app het installeren van een gehackte firmware. Dan heb je zelfs de Nederlandse versie. Met wat tweaken dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wailing_Banshee schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:05:
[...]

Na alles gelezen te hebben, denk ik dat ik toch nog even bij m'n 2 blijf (en mogelijk een nieuwe 2 ga kopen, ééntje die ik bij daglicht wel weer kan aflezen :p). Vooral het feit dat de 3 een stuk groter is, vind ik een heel groot nadeel..
Is de 3 echt zo veel groter? Ik heb het idee dat vooral het scherm groter is.

Mijn 2 is buiten ook niet meer af te lezen, maar ik zie toch wel mogelijkheden in een beter schermpje. Nu is het een icoontje dat ik wordt gebeld of een apje krijg en dan kijk ik vervolgens op mijn telefoon wat het is :p
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l4xwIIXbE5vCUGQtMVgZuEIc/thumb.png
En eigenlijk mag het van mij ook wel wat groter, zo'n smal bandje met een beter bandje vind ik al snel lijken op een vrouwenhorloge.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 14-09-2018 07:27 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Marzman schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 07:25:
[...]

Is de 3 echt zo veel groter? Ik heb het idee dat vooral het scherm groter is.
Het is bol en niet vlak. En het mooie van de 2 vind ik juist dat hij vlak is :p
Mijn 2 is buiten ook niet meer af te lezen, maar ik zie toch wel mogelijkheden in een beter schermpje. Nu is het een icoontje dat ik wordt gebeld of een apje krijg en dan kijk ik vervolgens op mijn telefoon wat het is :p
[Afbeelding]
Ik gebruik hem eigenlijk alleen als horloge en wekker en stappenteller. Als ik word gebeld zie ik dat wel op m'n telefoon :p
En eigenlijk mag het van mij ook wel wat groter, zo'n smal bandje met een beter bandje vind ik al snel lijken op een vrouwenhorloge.
Ja, daarom vallen de meeste horloges voor mij af: zijn van die grote dingen, lijken al snel op een mannenhorloge :P

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eline24
Pierre_nr1 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:40:
[...]

Ik gebruik Google Fit zelf niet (meer), ik vind N&F voldoende in zich hebben. Kwestie van uitproberen. Ben benieuwd naar je bevindingen.
Ik gebruik Google Fit inmiddels inderdaad ook niet meer, sinds ik de N&F app heb geïnstalleerd. Hartslag wordt binnen de Google Fit app niet gesynchroniseerd dus het voegt ook te weinig toe. Ik gebruik de Mi Fit app eigenlijk ook niet meer. Al kan ik die volgens mij niet verwijderen zonder dat dat problemen oplevert bij de N&F app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Eline24 schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:17:
[...]

Ik gebruik Google Fit inmiddels inderdaad ook niet meer, sinds ik de N&F app heb geïnstalleerd. Hartslag wordt binnen de Google Fit app niet gesynchroniseerd dus het voegt ook te weinig toe. Ik gebruik de Mi Fit app eigenlijk ook niet meer. Al kan ik die volgens mij niet verwijderen zonder dat dat problemen oplevert bij de N&F app.
Het is allemaal niet perfect, maar voor de prijs doet de Band 3 het niet zo slecht. Volgens mij is de N&F app afhankelijk van de Mi Fit app, ik zou deze daarom dus niet verwijderen. Hoe bevalt de Band 3 je verder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Ik heb de MiFit niet geïnstalleerd ism N&F. Werkt perfect zonder. Heb gisteren zelfs mijn firmware geüpdate zonder de MiFit app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 15:30
Als ik vragen mag wat is N&F? En wat kan je er meer mee dan met de MI fit app?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:52:
Als ik vragen mag wat is N&F? En wat kan je er meer mee dan met de MI fit app?
Gaat om Notify & Fitness: https://play.google.com/s...s?id=com.mc.miband1&hl=nl

Ik gebruik het zelf niet, dus de werking kan ik je niet veel over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 11:43
Sinds dit weekend een Mi Band 3 via Ali binnen.

Had de Mi fit app en Notify & Fitness geinstalleerd maar eigenlijk na 10 min gewoon de Notify & Fitness Pro gebruikt en de Mi Fit ge uninstalled.

Tot mijn verbazing zorgde de tool ervoor dat mijn Mi band alles in het Engels weergeeft _/-\o_ zonder flashen custom firmwares o.i.d.

Eigenlijk doet alles het op 1 ding na:

Geen Caller ID/telefoonnummer bij een oproep. Iemand enig idee hoe je dat instelt in de app? En of het sowieso kan.

Tevens is er geen whatsapp icoon beschikbaar. Gebruik nu een wechat icoon die is ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Bij mij werkt CallerID gewoon. Koppelt het ook netjes aan een contact als ik deze al in de telefoon heb staan. Dan staat de naam ipv het nummer er.
ShinAkuma schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:06:
Sinds dit weekend een Mi Band 3 via Ali binnen.

Had de Mi fit app en Notify & Fitness geinstalleerd maar eigenlijk na 10 min gewoon de Notify & Fitness Pro gebruikt en de Mi Fit ge uninstalled.

Tot mijn verbazing zorgde de tool ervoor dat mijn Mi band alles in het Engels weergeeft _/-\o_ zonder flashen custom firmwares o.i.d.

Eigenlijk doet alles het op 1 ding na:

Geen Caller ID/telefoonnummer bij een oproep. Iemand enig idee hoe je dat instelt in de app? En of het sowieso kan.

Tevens is er geen whatsapp icoon beschikbaar. Gebruik nu een wechat icoon die is ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Hurricane schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:29:
Ik heb de MiFit niet geïnstalleerd ism N&F. Werkt perfect zonder. Heb gisteren zelfs mijn firmware geüpdate zonder de MiFit app.
Dank voor het melden. Ik heb Mi Fit ook gedeinstalleerd, Notify & Fitness werkt probleemloos zonder deze app. Ik heb tevens de modified Nederlandse firmware geflasht, deze is prima vertaald en geeft alles goed weer, dus ook de juiste datum notering(dd/mm).

• xileS
  • Niet online
Wacht al erg lang op de zwarte bandje die ik besteld had bij Banggood. Had normaal gesproken al ontvangen moeten zijn ;s. Al andere mensen toevallig ervaring met (zwarte) metalen bandjes?

Zag trouwens een paar veranderingen in de mi dit app en de Miband na een update. Er is nu een nachtmodus, zodat de helderheid lager staat. En ik zag dat je nu een exercise kan starten direct van je Miband, alleen weet ik niet welke workout die dan pakt of waarvoor deze functie nou precies is.

• ShinAkuma
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-07 11:43
Hurricane schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:19:
Bij mij werkt CallerID gewoon. Koppelt het ook netjes aan een contact als ik deze al in de telefoon heb staan. Dan staat de naam ipv het nummer er.

[...]
Inmiddels ook aan de praat gekregen door bepaalde contacten los toe te voegen. :)

Wat een handig bandje is dit denk dat ik de grotere broer de Amazfit Bip aan ga schaffen aangezien ik toch positief verast ben door de opties.

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-07 12:19
Ik heb sinds deze week ook een mi band 3 en ben er erg tevreden mee.
Zoals velen gebruik ik ook de "Notify & Fitness" app en zal spoedig de paid versie aanschaffen
gezien de meerwaarde.

De mi band 3 gebruik ik voornamelijk als sleep-tracker en vroeg mij af hoe ik mijn slaapstatistieken
het beste geimporteerd krijg in Runkeeper.

Ik zag dat de Notify & Fitness al een integratie heeft in Runkeeper, zie:
https://runkeeper.com/apps/mi-band-notify-fitness/756701

Maar tot op heden is het mij niet gelukt dit gekoppeld te krijgen.

PSN: StormFox81

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-07 11:24
*knip*. Dit hoort thuis in Levertijden & Prijzen en staat daar ook al: theduke1989 in "[Xiaomi Mi Band 3] Levertijden & Prijzen".

[ Voor 82% gewijzigd door rens-br op 19-09-2018 16:27 ]

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-07 20:14
Is er iemand die mij een reden kan geven om voor de 3 te gaan i.p.v. de 2, om enkel het slaapritme mee te volgen (hartritmesensor)? Scheelt al gauw 6 á 7 euro tussen de 2 en 3, en de 2 lijkt mij minder kwetsbaar en volledig te beschermen met een screenprotector door het vlakke scherm. De overige functies ga ik niet gebruiken, daar heb ik mijn Pebble voor.

• Hurricane

Hurricane

Sanchaz12 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:04:
Is er iemand die mij een reden kan geven om voor de 3 te gaan i.p.v. de 2, om enkel het slaapritme mee te volgen (hartritmesensor)? Scheelt al gauw 6 á 7 euro tussen de 2 en 3, en de 2 lijkt mij minder kwetsbaar en volledig te beschermen met een screenprotector door het vlakke scherm. De overige functies ga ik niet gebruiken, daar heb ik mijn Pebble voor.
Je kunt met de 2 ook gewoon je slaapritme volgen met de hartritmesensor. Daar verschillen ze elkaar niet echt. De 3 heeft een groter scherm en kan dus meer info ineens tonen. Maar als je hem alleen als sleeptracker gebruikt voldoet de 2 ook perfect.

• Hurricane

Hurricane

Storm-Fox schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:23:
Ik heb sinds deze week ook een mi band 3 en ben er erg tevreden mee.
Zoals velen gebruik ik ook de "Notify & Fitness" app en zal spoedig de paid versie aanschaffen
gezien de meerwaarde.

De mi band 3 gebruik ik voornamelijk als sleep-tracker en vroeg mij af hoe ik mijn slaapstatistieken
het beste geimporteerd krijg in Runkeeper.

Ik zag dat de Notify & Fitness al een integratie heeft in Runkeeper, zie:
https://runkeeper.com/apps/mi-band-notify-fitness/756701

Maar tot op heden is het mij niet gelukt dit gekoppeld te krijgen.
Volgens mij moet je dan een extra betaalde plugin downloaden voor Notify & Fitness als je data wil exporteren naar Runkeeper

• theduke1989
Kan je met Notify & Fitness de Mi Band 3 ook updaten?

• Hurricane

Hurricane

theduke1989 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 22:06:
Kan je met Notify & Fitness de Mi Band 3 ook updaten?
Ja, heb ik recent nog gedaan.

• mrozeboom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik heb de Mi Band 3 nu een maand in gebruik en dat zonder problemen. Tot nu. Ik gebruik de Mi Band 3 icm de My Fit app op een Iphone 7. De My Fit start op met een scherm dat zegt dat ik de fonts moet updaten. Dat duurt een tijdje...Wanneer dat eindelijk klaar is vraagt de Band om opnieuw contact te maken met de app maar de app begint dan weer met de melding dat ik de fonts moet updaten...Ik heb al van alles geprobeerd: de My Fit app verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, de Mi Band los gekoppeld en weer opnieuw gekoppeld. Maar tot nu toe geen succes. Wie kan mij helpen?

• Hurricane

Hurricane

mrozeboom schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:59:
Ik heb de Mi Band 3 nu een maand in gebruik en dat zonder problemen. Tot nu. Ik gebruik de Mi Band 3 icm de My Fit app op een Iphone 7. De My Fit start op met een scherm dat zegt dat ik de fonts moet updaten. Dat duurt een tijdje...Wanneer dat eindelijk klaar is vraagt de Band om opnieuw contact te maken met de app maar de app begint dan weer met de melding dat ik de fonts moet updaten...Ik heb al van alles geprobeerd: de My Fit app verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, de Mi Band los gekoppeld en weer opnieuw gekoppeld. Maar tot nu toe geen succes. Wie kan mij helpen?
Toevallig een Android toestel in de buurt waarmee je het kunt proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Kan iemand me vertellen wat de EU versie inhoudt?

https://www.amazon.de/Xia...ords=mi+band+3+eu+version

want ik heb die gekocht maar alles in op zijn chinees qua doos.. Dan lijkt het me geen EU. enige wat op zijn Spaans is de garantie sticker.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Als het goed is is de firmware anders, anders even zoeken op youtube. Is zo te vinden.

• theduke1989
Heb de mi band 3 nu een dag. Mijn eerste ervaringen

- moeilijk connecten de eerste keer als je geen mi fit gebruikt maar notify & Fitness.

En moet nog wennen aan de navigatie van het smartwatch.

Meteen de update uitgevoerd via notify & Fitness. Van 1.3 naar 1.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-07 17:19
Ook binnen (Global versie), kwam meteen firmware update melding, gepaired, so far so good.

Dagje gebruikt, maar man oh man wat is die "stappen" teller waardeloos. Veel teveel bewegingen die je met je arm maakt (werk in de horeca) worden blijkbaar gezien als "lopen".

Op het einde van de dag volgens de Mi 2x zoveel gelopen als volgens de telefoon in m'n zak.

Dus, voor mijn doel, volledig onbruikbaar :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:30
mrozeboom schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:59:
Hier exact hetzelfde, heb de Mi Band 3 afgelopen week binnen gekregen.
Het enige wat deze doet is Fonts updaten.... :-S
In combinatie met My Fit en een iPhone 7.

Iemand tips voor ons?
Heb helaas geen Android phone in de buurt om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Kan iemand me vertellen hoe de sync progress werkt?

Want via Notify&Fitness werkt het niet erg goed samen. moet vaak dubbel manueel syncen.

Maar de Mifit applicatie daarin tegen doet het direct syncen. Daarnaast is Mitfit verbonden met GoogleFit wat ideal is voor mij.

• soundwave070
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2021
Beetje domme vraag misschien, maar ik zie meerdere mensen zeggen dat ze na het installeren van N&F incl. de laatste firmware de taal op het bandje hebbeb kunnen instellen (al dan niet automatisch), maar hoe doe je dat dan? Bij mij blijft de MiBand zelf gewoon Chinese tekens tonen namelijk.

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
Wellicht een stomme vraag..maar: wat is de "screen" optie eigenlijk? Ik zie daar een andere tijd en datum staan. Wat moet/kan ik hiermee?

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 13:13
thuhoan schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:38:
Wellicht een stomme vraag..maar: wat is de "screen" optie eigenlijk? Ik zie daar een andere tijd en datum staan. Wat moet/kan ik hiermee?
Je kan daar uit 3 verschillende scherm configuraties kiezen voor het tijdsscherm, waaronder 1 met een voortgangsbalk van je goal. :)

• thuhoan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2018
Sypher schreef op woensdag 26 september 2018 @ 14:49:
[...]

Je kan daar uit 3 verschillende scherm configuraties kiezen voor het tijdsscherm, waaronder 1 met een voortgangsbalk van je goal. :)
Aha bedankt! ik zie inderdaad 3 schermen, maar vervolgens? Wat/hoe kan ik dit instellen?

[ Voor 26% gewijzigd door thuhoan op 26-09-2018 15:20 ]

L502X - 2670QM/GT525M/4GB/FHD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 13:13
thuhoan schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:19:
[...]

Aha bedankt! ik zie inderdaad 3 schermen, maar vervolgens? Wat/hoe kan ik dit instellen?
Gewoon degene kiezen die je wilt (door verticaal te scrollen) en dan tappen op je keuze :) Easy peasy!

• theduke1989
Meer Mensen ervaring met de sync ?

En dan nog iets Notify & Fitness Qua slaap zegt totaal iets anders dan Mi fit app, welke is juist ?

Bij 5.5 uur slapen zegt Notify very good sleep. En mi fit zegt weer bad sleep. Snap dat niet zo.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

theduke1989 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 06:01:

En dan nog iets Notify & Fitness Qua slaap zegt totaal iets anders dan Mi fit app, welke is juist ?

Bij 5.5 uur slapen zegt Notify very good sleep. En mi fit zegt weer bad sleep. Snap dat niet zo.
5,5 is te weinig, dat snap je zelf ook wel neem ik aan.
Ken notify niet maar kloppen doet het niet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 27-09-2018 10:41 ]

• theduke1989
@charrel gaat er meer om dat Notify het niet zo aangeeft, maar juist goed. Snap dat niet. kan dit aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-07 12:19
theduke1989 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 06:01:

Mogelijk dat Notify ook kijkt naar hoe lang je in diepe slaap ben geweest, maar 5.5 uur hoort
een slechte slaap te zijn.
Vorig week sliep ik 6:47 uur en Notify zag dit als "redelijke slecht geslapen".

Mijn mi band gebruik ik primair als sleeptracker en tot nu toe is hij zeer correct met de slaaptijden.
Om mijn bedroevende statistieken te verbeteren ga ik de laatste tijd vroeger naar bed en verrek
het werkt

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 19:43
Pierre_nr1 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:05:
[...]

Kan deze app ook de hartslag gegevens met Google Fit synchroniseren zonder dat de Miband steeds verbonden hoeft te zijn met de telefoon via Bluetooth?

In de Mi Fit app zie ik gewoon hartslag gegevens van de hele dag wanneer ik aan het einde van de dag de data van de Miband synchroniseer (ik heb gedurende de dag bluetooth uit staan op mijn telefoon). In de Notify & Fitness zie ik alleen hartslag data wanneer de Miband verbonden is met de telefoon (ditzelfde geldt overigens voor de 'Mi Band Tools' app). De Notify & Fitness app en de Mi Band Tools app lijken alleen de hartslag data te synchroniseren met Google Fit die binnen deze twee apps zichtbaar zijn (dus wanneer er een actieve bluetooth connectie is)

Heeft iemand hier ervaringen mee? Heb ik instellingen niet goed staan of is dit inderdaad een beperking van deze apps op dit moment?

edit: van beide apps gebruik ik de betaalde variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gisteren toch maar de Band 3 besteld (die 2 van mij is nu zelfs in een donkere slaapkamer bijna niet meer af te lezen :p). Nu nog een app... Moet ik de officiele app installeren? (de 2 sync ik alleen op een W10M telefoon). En welke is dat dan? Ik lees hier over de Mi Band Tools en Mi Fit. Ik ga er niet mee sporten, maar gebruik hem met name als horloge met extra features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
wouterk123 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:32:
[...]

Kan deze app ook de hartslag gegevens met Google Fit synchroniseren zonder dat de Miband steeds verbonden hoeft te zijn met de telefoon via Bluetooth?

In de Mi Fit app zie ik gewoon hartslag gegevens van de hele dag wanneer ik aan het einde van de dag de data van de Miband synchroniseer (ik heb gedurende de dag bluetooth uit staan op mijn telefoon). In de Notify & Fitness zie ik alleen hartslag data wanneer de Miband verbonden is met de telefoon (ditzelfde geldt overigens voor de 'Mi Band Tools' app). De Notify & Fitness app en de Mi Band Tools app lijken alleen de hartslag data te synchroniseren met Google Fit die binnen deze twee apps zichtbaar zijn (dus wanneer er een actieve bluetooth connectie is)

Heeft iemand hier ervaringen mee? Heb ik instellingen niet goed staan of is dit inderdaad een beperking van deze apps op dit moment?

edit: van beide apps gebruik ik de betaalde variant
Dat zou ik, eerlijk gezegd, niet weten. Ik gebruik Google Fit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:40:
Gisteren toch maar de Band 3 besteld (die 2 van mij is nu zelfs in een donkere slaapkamer bijna niet meer af te lezen :p). Nu nog een app... Moet ik de officiele app installeren? (de 2 sync ik alleen op een W10M telefoon). En welke is dat dan? Ik lees hier over de Mi Band Tools en Mi Fit. Ik ga er niet mee sporten, maar gebruik hem met name als horloge met extra features.
In jouw geval is de officiele Mi app voldoende, die doet prima wat het doen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:58:
[...]

In jouw geval is de officiele Mi app voldoende, die doet prima wat het doen moet.
Officiële Mi app is in deze Mi Fit (in de google play store). Dus daar zoeken naar Mi Fit geeft je de goede officiële app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op woensdag 19 september 2018 @ 01:12:
Wacht al erg lang op de zwarte bandje die ik besteld had bij Banggood. Had normaal gesproken al ontvangen moeten zijn ;s. Al andere mensen toevallig ervaring met (zwarte) metalen bandjes?

Zag trouwens een paar veranderingen in de mi dit app en de Miband na een update. Er is nu een nachtmodus, zodat de helderheid lager staat. En ik zag dat je nu een exercise kan starten direct van je Miband, alleen weet ik niet welke workout die dan pakt of waarvoor deze functie nou precies is.
Vandaag eindelijk ontvangen. Bandje is erg zwaar en groot. Lijkt best wel massief, vooral op mijn dunne polsen ;p.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/m200D5dH/IMG-20181016-160207-Bokeh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PJCRfWYy/IMG-20181016-161825-Bokeh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-07 07:23
Is het hier iemand gelukt om een MIband 3 welke in Chinees is geleverd permanent om te zetten naar Engels ?

Het lukt me wel, maar zodra ik geen bluetooth verbinding heb met mijn telefoon springt hij weer over naar Chinees. Heb al 2 aangepaste MI Fit app geprobeerd, maar daarmee wil mijn band niet updaten naar Engels.

De Mi Bandage app werkt even, maar uiteindelijk gaat alles weer naar Chinees. telefoon wijzigen in Engels, het maakt allemaal niets uit, ik kom iedere keer op hetzelfde uit.

Uiteraard heb ik Gegoogled en de nodige Youtube's bekeken, helaas

Iemand ?
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels, prijzen: [Xiaomi Mi Band 3] Levertijden & Prijzen