Ik heb de Mi band 3 nu een paar dagen in gebruik met ios. Hier een aantal observaties ( btw gekocht via gearbest voor 22 euro)
-Ik dacht dat het healthkit compatible was, dus dat mijn hartslag etc netjes daar in zou verdwijnen.
-De band meet elke minuut mijn hardslag, en deze staat (netjes) op in de mi app (zie volgende punt). Maar in healthkit komt niets er van in terecht. Alleen handmatige metingen zijn daar in terug te vinden.
-Ja, hij leest elke minuut je hartslag, maar binnen de mi app geeft hij deze in 5 min intervallen weer, en je kunt niet bv inzoomen.
-Slaap komt wel terug in healthkit, maar rusthartslag dan weer niet.
-Als ik de hartslag vergelijk met een band die om de borst zit, of via de telefoon met je vinger op het lampje, dan zit de Mi er standaard 8-10 slagen boven. ( de andere 2 methoden zijn het +/- 1 met elkaar eens
-De stappen teller is gewoon ruk, die meet ongeveer 45% meer dan je werkelijk loopt. Dit heb ik getest door 1000 stappen buiten te lopen. IOS 985 mi band 1452....en ja ik heb lengte etc goed ingevuld in de app
-Exercise: vanuit de band zelf kun je niet aangeven welke activiteit je doet, en tijdens de activiteit is je hartslag niet te zien, behalve als je tijdens het sporten nog even swiped.
-Op het start scherm kun je de tijd en stappen zetten, maar niet laatst gemeten hartslag.
-batterij gebruik is indrukwekkend, alles staan aan en in 3 dagen 20% batterij gebruik.
-Het touchscreen werkt, maar niet heel goed, je moet vaak toch nog even extra swipen
-Je kunt het instellen dat als je je arm naar een klok kijk positie doet dat het scherm dan aan gaat, dit werkt in 75% van de tijd, en het duurt dan nog vrij lang voordat er wat te zien is op het scherm.
-Je kunt notificaties aan zetten, maar niet voor email
-in de interface kun je soms een niveau dieper ( bv weersverwachting voor morgen en overmorgen), maat als je dan bv terug wil moet je eerst naar het begin swipen, en dan verder.
Kortom, het is behoorlijk buggy, en eigenlijk niet bruikbaar zoals het bedoeld zou zijn, het is maar 2 tientjes, maar toch...
Als ze iets meer tijd zouden steken in de software dan zou het mogelijk bruikbaar kunnen zijn voor een niet te veel eisende gebruiker, dat zeggende weet ik niet hoe een duurdere fitbit of apple watch presetterd.
Edit:
-typo
-email toegevoegd
-aangepast dat tijdens een activiteit je wel de hartslag zou kunnen zien.
[
Voor 12% gewijzigd door
blade08 op 23-10-2018 14:25
]