Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
Ik heb mijn OnePlus One nu bijna twee weken in gebruik. Misschien is het ding niet meer zo bijzonder als in de tijd waarin hij uitkwam, maar ik vind dat je voor €299 nog steeds heel veel waar voor je geld krijgt.

Om de telefoon te beschermen gebruik ik een prachtige case van Diztronic maar om eerlijk te zijn mis ik daardoor wel de heerlijke feel van het toestel zelf. Het 'zandsteen' voelt echt lekker aan, wat een uitvinding. Veel beter dan het gladde, glimmende plastic dat ik van mijn oude gare Samsung gewend was. Ook de performance valt op in positieve zin. GTA: San Andreas draait op max en tijdens normaal gebruik ben ik op een enkele keer na nog geen lag tegengekomen.

Helaas wel last van de mobile radio active-bug. Ik zit eraan te denken om te rooten en deze fix te installeren. Iemand daar ervaringen mee of kan ik beter gewoon geduldig wachten op Marshmallow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:38
TomAtTweakers schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 00:07:
Ik heb mijn OnePlus One nu bijna twee weken in gebruik. Misschien is het ding niet meer zo bijzonder als in de tijd waarin hij uitkwam, maar ik vind dat je voor €299 nog steeds heel veel waar voor je geld krijgt.

Om de telefoon te beschermen gebruik ik een prachtige case van Diztronic maar om eerlijk te zijn mis ik daardoor wel de heerlijke feel van het toestel zelf. Het 'zandsteen' voelt echt lekker aan, wat een uitvinding. Veel beter dan het gladde, glimmende plastic dat ik van mijn oude gare Samsung gewend was. Ook de performance valt op in positieve zin. GTA: San Andreas draait op max en tijdens normaal gebruik ben ik op een enkele keer na nog geen lag tegengekomen.

Helaas wel last van de mobile radio active-bug. Ik zit eraan te denken om te rooten en deze fix te installeren. Iemand daar ervaringen mee of kan ik beter gewoon geduldig wachten op Marshmallow?
Nog geen ervaring met die fix.
Maar, als je er over denkt om te rooten, zou ik zo snel mogelijk in ieder geval vast je bootloader unlocken. Als ik me niet vergis, wordt hiermee namelijkk nog steeds je volledige telefoon gewiped, dus hoe eerder je dit doet, hoe minder data loss je nadien gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
TomAtTweakers schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 00:07:
Voor zover ik kan zien lost deze fix alleen een administratief probleem op en spaart niet echt de batterij.
De patch is ook niet goedgekeurd voor AOSP, dus verwacht 'm niet binnenkort in Marshmallow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Brammos85 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:16:
Niet geroot, compleet stock.. Bij de accu stats lijken de play services ook niet de boosdoener..
Helaas kun je niet alle informatie uit de standaard accu stats halen. Voornamelijk partial wakelocks mis je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik heb al een paar dagen de melding dat er een update is. Nou is mijn telefoon geroot, dus als ik de update download via de normale Cyanogen melding dan gebeurt er niets.

Dat wist ik, daarom heb ik de full versie gedownload en via TWRP proberen te installeren maar krijg alleen maar fout meldingen.

Geen idee waarom. OPO draait Cyanogen OS 12.1-YOG4PAS1N0.

Wil dus 12.1-YOG4PAS2QL er op zetten

Iemand een idee waarom deze niet te installeren is? Tot nu toe kon ik alle updates zonder probleem installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door seninha op 22-10-2015 11:40 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
seninha schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:40:
Ik heb al een paar dagen de melding dat er een update is. Nou is mijn telefoon geroot, dus als ik de update download via de normale Cyanogen melding dan gebeurt er niets.

Dat wist ik, daarom heb ik de full versie gedownload en via TWRP proberen te installeren maar krijg alleen maar fout meldingen.

Geen idee waarom. OPO draait Cyanogen OS 12.1-YOG4PAS1N0.

Wil dus 12.1-YOG4PAS2QL er op zetten

Iemand een idee waarom deze niet te installeren is? Tot nu toe kon ik alle updates zonder probleem installeren.
Kreeg m er ook niet op

Uiteindelijk nandroid backup gemaakt, factory reset in TWRP, full zip flashen, data resoren, supersu zip geflasht.

Heb het idee dat de batterij langer meegaat bij YOG4PAS2QL

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ok, dan zal ik dat maar ook even moeten doen. Als je een backup maakt, neem je alleen DATA mee? of ook andere dingen?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
seninha schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:07:
Ok, dan zal ik dat maar ook even moeten doen. Als je een backup maakt, neem je alleen DATA mee? of ook andere dingen?
Ik heb een backup van alles gemaakt (just in case ;) )
Maar nadat ik de full zip geinstalleerd had alleen de data restored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hallo,

Ik had elke 5 seconden een foutmelding van de playstore.

Daarom de playstore verwijderd en gekozen de oorspronkelijke versie terug te zetten.

Desondanks doet het icoontje van de playstore het niet.
Kan dat gedoe met de playstore ook bewerkstelligen dat ik problemen met synchronisatie van contacten heb en ik geen melding van firmware update ontvang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

nokiaan958GB schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 17:53:
Hallo,

Ik had elke 5 seconden een foutmelding van de playstore.

Daarom de playstore verwijderd en gekozen de oorspronkelijke versie terug te zetten.

Desondanks doet het icoontje van de playstore het niet.
Kan dat gedoe met de playstore ook bewerkstelligen dat ik problemen met synchronisatie van contacten heb en ik geen melding van firmware update ontvang?
Ik had dat gisteren ook en heel makkelijke workaround opgelost.

Settings > Apps > 3 bolletjes opties kiezen > appvoorkeuren herstellen

Gebeurde pas nadat ik de laatste update heb geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:27

Pierre

Van nature lui!

Weet iemand of er al een full download beschikbaar is van de laatste update, dan kan ik die flashen zonder root te verliezen :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 08:42
Ben nog steeds een erg gelukkig 'OnePlus One' gebruiker, met android versie 4.4!

Wat ik me afvraag: is het accuverbruik van android versie 5, inmiddels al (sterk) verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn OPO nu iets meer dan een half jaar en ben ontevreden. Het touchscreen is erg matig (niet sensitief genoeg), het geluid bij bellen is voor de persoon met wie ik bel waardeloos en het geluid uit de speakers evenals de camera zijn überhaupt verschrikkelijk. In de toekomst betaal ik wel de volle pond voor een telefoon waarbij de hardware in orde is. De term flagshipkiller is wat dat betreft misleidend als je het mij vraagt. Het 'killt' flagships enkel indien de criteria een mindere prijs betalen betreft in combinatie met een mindere gebruikservaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:58:
Ik heb mijn OPO nu iets meer dan een half jaar en ben ontevreden. Het touchscreen is erg matig (niet sensitief genoeg), het geluid bij bellen is voor de persoon met wie ik bel waardeloos en het geluid uit de speakers evenals de camera zijn überhaupt verschrikkelijk. In de toekomst betaal ik wel de volle pond voor een telefoon waarbij de hardware in orde is. De term flagshipkiller is wat dat betreft misleidend als je het mij vraagt. Het 'killt' flagships enkel indien de criteria een mindere prijs betalen betreft in combinatie met een mindere gebruikservaring.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Het touchscreen is slecht (zelfs na de fix). Nu had ik wel een exemplaar waarvan het touchscreen helemaal kapot is gegaan (inmiddels een nieuw exemplaar onder garantie gekregen).
De belkwaliteit heb ik geen problemen mee (ik vraag me af of dit provider gebonden is - ik gebruik T-mobile).
De speakers geven prima geluid (alleen HTC is beter).
Camera geluid schijnt in de volgende versie gefixt te worden (gebruik ik zelden, dus dit is niet zo'n probleem voor mij).
Software updates vind ik echter wel een probleem. Ik kocht het toestel voornamelijk vanwege Cyanogen OS, maar het blijkt dat ze later updaten dan de reguliere fabrikanten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Touchscreen vind ik hier juist heel erg meevallen.

Wel een beetje laat dat ze nu pas aan de Camera gaan werken.

Softwareupdates geheel mee eens. Hier had ik ook hele andere verwachtingen van. En het lijkt wel dat de OPO na elke update steeds slechter wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-07 11:08

Vmu

Rotatate

Gezocht: Camera module
Ik ben op zoek naar een vervangende cameramodule omdat ik helaas wat onvoorzichtig mijn headphone jack heb schoongemaakt.
Heeft er iemand toevallig een kapotte oneplus waar hij uit kan of weet iemand een adres voor een module?

Vmu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:51
Net een kleine update van ongeveer 20mb binnen. Wat security en bug fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
** schopje **

Ben nog steeds een erg gelukkig 'OnePlus One' gebruiker, met android versie 4.4!

Wat ik me afvraag: is het accuverbruik van android versie 5, inmiddels al (sterk) verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
Vmu schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:24:
Gezocht: Camera module
Ik ben op zoek naar een vervangende cameramodule omdat ik helaas wat onvoorzichtig mijn headphone jack heb schoongemaakt.
Heeft er iemand toevallig een kapotte oneplus waar hij uit kan of weet iemand een adres voor een module?
Kijk eens op Aliexpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
NLoldebroek schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:04:
** schopje **

Nee, batterijverbruik is bij mijn nooit weer zo goed geworden als "vroeger".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Nohead schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:34:
[...]

Ik had dat gisteren ook en heel makkelijke workaround opgelost.

Settings > Apps > 3 bolletjes opties kiezen > appvoorkeuren herstellen

Gebeurde pas nadat ik de laatste update heb geinstalleerd.
Bedankt, dit deed de truck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik krijg opeens "Google Play is gestopt" meldingen. Gistermiddag elke 2 seconden, totdat ik mijn nauwkeurige locatie uitzette. Ik heb niets geïnstalleerd of geüpdatet, de meldingen vlogen spontaan om mijn oren. Reboot hielp ook niet. Ben er nu weer raadselachtig vanaf maar wat het nou was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:14
Ik krijg die melding ook telkens sinds 2 dagen, daarvoor nooit last van gehad.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:42
Verrek. Ik dacht dat het aan mij lag, maar ik heb precies hetzelfde. Ik heb het dus ook nog niet op kunnen lossen. Ik heb locatie uitgezet, maar ik krijg de melding eenmaal na een reboot en soms nog een keer gedurende de dag. Als je locatie aanzet is het constant.

[ Voor 59% gewijzigd door vinom op 25-10-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

MeltedForest schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 19:19:
Ik krijg opeens "Google Play is gestopt" meldingen. Gistermiddag elke 2 seconden, totdat ik mijn nauwkeurige locatie uitzette. Ik heb niets geïnstalleerd of geüpdatet, de meldingen vlogen spontaan om mijn oren. Reboot hielp ook niet. Ben er nu weer raadselachtig vanaf maar wat het nou was?
Heb je in het verleden wellicht "wake up" en "keep awake" uitgezet voor de play services? Dit werd een tijd terug aangeraden als oplossing voor een issue met battery drain. Wanneer je deze twee zaken in de privacy settings weer toestaat is het euvel waarschijnlijk opgelost.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bor schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:01:
[...]

Heb je in het verleden wellicht "wake up" en "keep awake" uitgezet voor de play services? Dit werd een tijd terug aangeraden als oplossing voor een issue met battery drain. Wanneer je deze twee zaken in de privacy settings weer toestaat is het euvel waarschijnlijk opgelost.
Thanks! Heb ik laatst uitgezet en inderdaad problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Maar die services wil je ook juist denied hebben. Echt niet normaal hoe die vaak onnodig geraadpleegd worden en je telefoon wakker houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Manke schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:12:
[...]

Thanks! Heb ik laatst uitgezet en inderdaad problemen.
Graag gedaan. Dat is in veel gevallen de oorzaak. Soms kun je ze even toestaan om ze later weer tijden gedisabled te laten. Op de een of andere manier (wellicht een update) willen de Google Services nu perse toegang tot deze permissies.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Laatst online: 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Lees mijn reactie voor jullie oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
Pierre schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:01:
Weet iemand of er al een full download beschikbaar is van de laatste update, dan kan ik die flashen zonder root te verliezen :)
Ik ben hier ook naar op zoek. Mijn ervaring is dat met m'n geroote OPO een incremental (klein bestandje) update niet gaat werken. Iets met errors in TWRP, weet het fijne er niet van, maar het enige wat hielp is een full version van de update (groot bestand van ~700MB) te flashen via TWRP. Ik lees hier en daar dat geroote OPO's daar nu ook moeite mee hebben en dat mensen via een omweg deze (kleine) update nu moeten installeren?? Weinig zin in eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Je moet een zogenaamde signed versie hebben, die kan je wel flashen met TWRP. Die komen wat later beschikbaar (geloof ik) dus we moeten wat geduld hebben.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:03
Ik heb sinds een week of 2 a 3 een probleem met mijn OPO, mijn telefoon zit in een lederen hoesje waar ik altijd het toestel uithaal. Soms moet ik eens wat pakken uit mijn jaszak ofzo en dan voel ik opeens dat mijn toestel gloeiend heet is geworden, als ik dan het toestel uit het hoesje haal, dan blijkt mijn scherm aan te staan, maar niks te tonen. Dus gewoon een volledig zwart scherm, maar je kan wel zien dat de backlight aanstaat. De ellende is dat zorgt voor enorme battery drain.

Ik heb in dit topic al gezocht op battery drain en kom geen vergelijkbare dingen tegen, dus bij deze de vraag.
Weet iemand hoe dit kan en wat ik er aan kan doen? Het gaat dan rustig 20% per uur en dan is het toestel gauw leeg natuurlijk.

Voor de verduidelijking, mijn telefoon geeft geen foutmeldingen oid en het is ook niet vastgelopen. Ik moet dan de powerknop indrukken, dan gaat het scherm uit. Druk ik het nog een keer in, dan gaat het beeld gewoon aan en moet ik unlocken zoals altijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Ossi op 26-10-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Handig app als je een flip cover zonder magneetje hebt
Google Play: Auto Screen On Off(Smart Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Ossi schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:48:
Ik heb sinds een week of 2 a 3 een probleem met mijn OPO, mijn telefoon zit in een lederen hoesje waar ik altijd het toestel uithaal. Soms moet ik eens wat pakken uit mijn jaszak ofzo en dan voel ik opeens dat mijn toestel gloeiend heet is geworden, als ik dan het toestel uit het hoesje haal, dan blijkt mijn scherm aan te staan, maar niks te tonen. Dus gewoon een volledig zwart scherm, maar je kan wel zien dat de backlight aanstaat. De ellende is dat zorgt voor enorme battery drain.

Ik heb in dit topic al gezocht op battery drain en kom geen vergelijkbare dingen tegen, dus bij deze de vraag.
Weet iemand hoe dit kan en wat ik er aan kan doen? Het gaat dan rustig 20% per uur en dan is het toestel gauw leeg natuurlijk.

Voor de verduidelijking, mijn telefoon geeft geen foutmeldingen oid en het is ook niet vastgelopen. Ik moet dan de powerknop indrukken, dan gaat het scherm uit. Druk ik het nog een keer in, dan gaat het beeld gewoon aan en moet ik unlocken zoals altijd.
Het is een beetje lastig om de apps/wakelocks te vinden zonder root, maar als je privacyguard gebruikt (zit ingebouwd in CM) kan je al een heel end komen om te ontdekken welke apps je telefoon wakker (mogen) houden of uit slaapstand mogen halen. Die permissie kan je vervolgens blokkeren.

Heb je trouwens al een keer de cache van je toestel geleegd? Want dat is over het algemeen stap 1 bij onverklaarbare euvels...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
pimsaint schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:47:
[...]

Het is een beetje lastig om de apps/wakelocks te vinden zonder root, maar als je privacyguard gebruikt (zit ingebouwd in CM) kan je al een heel end komen om te ontdekken welke apps je telefoon wakker (mogen) houden of uit slaapstand mogen halen. Die permissie kan je vervolgens blokkeren.

Heb je trouwens al een keer de cache van je toestel geleegd? Want dat is over het algemeen stap 1 bij onverklaarbare euvels...
Ik heb zojuist privacyguard aangezet, denk je dat er een melding op het scherm komt, mocht mijn probleem weer voorkomen, waardoor ik weet welke app het probleem veroorzaakt?

De cache heb ik niet geleegd de laatste tijd, is uiteraard het proberen waard. Raak ik dan ook data kwijt? Volgens mij niet toch? Heb het laatst ook eens gedaan met de Nexus 7 (2012).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Ossi schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:00:
[...]

Ik heb zojuist privacyguard aangezet, denk je dat er een melding op het scherm komt, mocht mijn probleem weer voorkomen, waardoor ik weet welke app het probleem veroorzaakt?

De cache heb ik niet geleegd de laatste tijd, is uiteraard het proberen waard. Raak ik dan ook data kwijt? Volgens mij niet toch? Heb het laatst ook eens gedaan met de Nexus 7 (2012).
Als je privacyguard voorheen niet gebruikt hebt, staat deze ook niet automatisch aan voor alle apps (moet je zelf activeren per app). Maar volgens mij kan je al wel zien hoeveel wakelocks de apps hebben veroorzaakt sinds de inschakeling van privacyguard

Settings -> Privacyguard -> Advanced -> helemaal naar rechts sliden naar "device"
Daar zie je nu een overzicht met het aantal keren dat een app de "keep awake" of "wake up" rechten heeft gebruikt.

Met het wissen van de cache wis je geen data:
- Telefoon uitschakelen
- Volumeknop omlaag inhouden en telefoon aanzetten
- Volumeknop loslaten wanneer het recovery menu verschijnt
In het recovery menu kan je de cache wissen. Navigeren met de volumetoetsen, bevestigen met de powerknop.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
pimsaint schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:18:
[...]

Als je privacyguard voorheen niet gebruikt hebt, staat deze ook niet automatisch aan voor alle apps (moet je zelf activeren per app). Maar volgens mij kan je al wel zien hoeveel wakelocks de apps hebben veroorzaakt sinds de inschakeling van privacyguard

Settings -> Privacyguard -> Advanced -> helemaal naar rechts sliden naar "device"
Daar zie je nu een overzicht met het aantal keren dat een app de "keep awake" of "wake up" rechten heeft gebruikt.

Met het wissen van de cache wis je geen data:
- Telefoon uitschakelen
- Volumeknop omlaag inhouden en telefoon aanzetten
- Volumeknop loslaten wanneer het recovery menu verschijnt
In het recovery menu kan je de cache wissen. Navigeren met de volumetoetsen, bevestigen met de powerknop.

Succes :)
Ik heb alle apps soort van gelockt met de privacy guard en nu de cache partitie gewist. Kijken wat het de komende dagen doet. Het lastige is dat het niet elke dag gebeurt, dus dit is een proces wat langere tijd in de gaten gehouden moet worden :)

Bedankt voor de hulp!

En even de tellers gereset, want sommige getallen liepen in de honderdduizenden :P

[ Voor 3% gewijzigd door Ossi op 26-10-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Enkele dagen geleden kwam er een update beschikbaar. Netjes geinstalleerd en nu een zeer irritant probleem als gevolg.

Elke paar seconden/minuten verschijnt een pop-up melding "Unfortunately, Google Play Services has stopped" in beeld. Al veel gelezen over dit probleem. De standaard oplossingen lijken het echter niet te doen (apps -> Google Play store & Google Play services -> Delete cache etc).

Iemand anders hier ook (weer) last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 15:42

BlackEyedAngel

Just a decent guy

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jiskam
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
GustavSan schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:55:
Enkele dagen geleden kwam er een update beschikbaar. Netjes geinstalleerd en nu een zeer irritant probleem als gevolg.

Elke paar seconden/minuten verschijnt een pop-up melding "Unfortunately, Google Play Services has stopped" in beeld. Al veel gelezen over dit probleem. De standaard oplossingen lijken het echter niet te doen (apps -> Google Play store & Google Play services -> Delete cache etc).

Iemand anders hier ook (weer) last van?
Jazeker en zou graag een oplossing hiervoor hebben. Want dit maakt mijn telefoon lichtelijk onbruikbaar.

Weten de slimme mensen hier misschien nog een mogelijke oplossing voor dit probleem?

Edit: Blijkbaar wisten de mensen hier de oplossing. Bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door jiskam op 27-10-2015 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
@BlackEyedAngel Super. Dit werkte inderdaad :).

Nu nog het probleem fixen dat de telefoon inmiddels bij 45% al uitschakelt. Ik trek het vrij slecht dat de oplossing is om de hele phone opnieuw te installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:01:
[...]

Heb ik ook gehad, wat bij mij werkte:
Settings -> Apps -> op de 3 dots klikken en dan -> reset app preferences
Jij hebt mij gered. Danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zottenpedj
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 12:33
Ik heb vandaag de laatste update geïnstalleerd (YOG4PAS2QL), maar nu werkt mijn lockscreen niet meer.
Ik moet geen patroon meer tekenen hoewel dit aan staat. Ook de andere ontgrendel opties worden gewoon overgeslaan. Iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Het zal ongetwijfeld eerder voorbij gekomen zijn, maar aangezien ik niet wist waarop ik moest zoeken vraag ik het toch maar. Sinds kort ben ik ook een OnePlus One eigenaar. Het valt me alleen op dat de standaard Google zoekbalk soms verandert.

Soms dus zo, in het wit.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bmannien/other/IMG_20151027_123404.jpg
En soms ineens zo, met kleiner logo in kleur.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bmannien/other/IMG_20151027_123428.jpg

Meestal staat de bovenste variant in beeld.
Heeft iemand dit ook en weet iemand waar die wisseling door veroozaakt wordt?

ps. Ik draai de standaard CM12.1-YOG4PAS2QL.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart© op 27-10-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 11:58
Zottenpedj schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:05:
Ik heb vandaag de laatste update geïnstalleerd (YOG4PAS2QL), maar nu werkt mijn lockscreen niet meer.
Ik moet geen patroon meer tekenen hoewel dit aan staat. Ook de andere ontgrendel opties worden gewoon overgeslaan. Iemand die een oplossing weet?
Geen oplossing, maar ik vraag me af waarom er uberhaupt nog geen changelog is, een week na het uitbrengen van de update. Er is uberhaupt nogal wat gedoe met deze update, aangezien OPO de update vrij snel na het uitbrengen van hun server hebben gehaald als stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zottenpedj
Ik wist zelfs niet dat hij van de server is. Heb hem vandaag gewoon OTA binnengehaald.
Ook de standaars camera app werkt maar half meer, filmen lukt totaal niet meer. Foto's gaan wel nog.

[ Voor 37% gewijzigd door Zottenpedj op 27-10-2015 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Hier vandaag ook OTA binnengekomen. Ik wacht nog wel ff met installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoccodeJ
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-08 23:28
Zottenpedj schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:05:
Heb je toevallig per ongeluk een profiel aan waarbij vergrendeling uitstaat? Ik gebruik veel profielen en als mijn profiel 'home' aanstaat geeft hij bij settings aan dat pincode aanstaat als vergrendeling, terwijl bij scherm aan niks ingevuld hoeft te worden. Dit doe ik bewust en bij andere profielen moet ik wel een pincode invullen. Misschien heb je dit om een of andere reden per ongeluk aan?

[ Voor 32% gewijzigd door FoccodeJ op 28-10-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zottenpedj
Daar had ik nog niet aan gedacht, jammergenoeg staat de scherm vergrendeling aan in mijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:56
Nieuwste OTA geinstalleerd: GPS blijft open staan (terwijl er geen voorgrond apps draaien) en de tekst van de notificatiebalk loopt buiten beeld... Echt waardeloos weer, bij elke nieuwe update weer nieuw gezeur !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:56
vortexnl1982 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:51:
Nieuwste OTA geinstalleerd: GPS blijft open staan (terwijl er geen voorgrond apps draaien) en de tekst van de notificatiebalk loopt buiten beeld... Echt waardeloos weer, bij elke nieuwe update weer nieuw gezeur !
Ok, na een herstart zijn de twee issues verholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal offtopicberichten zijn verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik ben nog wat huiverig voor de update. Hoe lijkt de batterij het te doen? Zijn er andere na- of voordelen opgevallen bij iemand?

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
power_user schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:54:
Ik ben nog wat huiverig voor de update. Hoe lijkt de batterij het te doen? Zijn er andere na- of voordelen opgevallen bij iemand?
Over welke update heb je het? cyanogenos, cm nightly, sultan, android marshmallow etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
De CM12.1-YOG4PAS2QL natuurlijk. Dit is NIET het rooten en custom rom topic.

Nee, deze heb ik hier nog niet geinstalleerd.
Eigenlijk een beetje met de hoop dat snel nog een fix komt voor de diverse nieuwe probleempjes die zich nu voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:21
Ik heb gisteren de nieuwste CM12 update via OTA geinstalleerd.
Vandaag geen enkele crash of bug gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 15-09 15:51
soms zou ik wel gewoon weer 4.4 willen hebben en bijna 2 dagen met mijn batterij doen, ipv, om 7 uur 's avonds al op zoek gaan naar een lader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:28
weertenaar schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:24:
soms zou ik wel gewoon weer 4.4 willen hebben en bijna 2 dagen met mijn batterij doen, ipv, om 7 uur 's avonds al op zoek gaan naar een lader...
Dit ja. In het begin haalde ik makkelijk 2 dagen op één acculading, tegenwoordig kom ik er net de dag mee door (zonder dat ik hem bijzonder veel gebruik).

Bij elke update hoop ik tegen beter weten in dat er wat aan gedaan wordt maar tot op heden blijft "android system" verreweg de grootste verbruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Ik zit nog altijd op 4.4 en het is heerlijk. De batterijduur is echt goed en ik mis niks qua functionaliteiten. Ik zit nu op 3 uur scherm tijd met nog 50% batterij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Zijn er inmiddels mensen die WEL vrolijk worden van CM12.1-YOG4PAS2QL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
nokiaan958GB schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 19:23:
Ach... vrolijk? Geen problemen met Play Services of lock screen zoals hierboven in ieder geval.

De extra apps (Swiftkey, Boxer, Baton) zitten er wel niet meer in. Swiftkey vanuit Titanium Backup teruggezet. De rest mis ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
vinom schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 17:18:
Ik zit nog altijd op 4.4 en het is heerlijk. De batterijduur is echt goed en ik mis niks qua functionaliteiten. Ik zit nu op 3 uur scherm tijd met nog 50% batterij over.
Hier kan ik me helemaal bij aansluiten 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Laatst online: 15-09 11:12

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik heb nergens problemen mee tot nu toe (klopt het af op hout).

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 15-09 15:10
Mijn OPO is vijf dagen geleden nogal onhandig in het water gevallen. :X
Ik heb hem gelukkig meteen uit het water gevist, hem direct uitgeschakeld, de achterkant losgehaald en zoveel mogelijk afgedroogd. Daarna meteen in een zak met rijst gegooid in de hoop dat het de schade zou beperken, maar eigenlijk had ik al afscheid genomen (;w) en alvast een stukje pretbudget gereserveerd voor een OPX.

Maar... gisteravond na vier dagen in het rijstbad het ding toch maar eens aangezet en alles lijkt nu gewoon goed te functioneren. _/-\o_

Toch maar eens kijken hoe lang dat goed blijft gaan...
Vanmorgen heb ik de update gedraaid en ik merk nog niks raars. Zelfs iets dat verbeterd is: mijn NFC werkt weer normaal. Na de vorige update bleef de herkenning van een tag continu herhalen. Alsof het een ADHD'er was zonder kortetermijngeheugen. Dat is nogal onhandig en best irritant met een NFC-tag in de telefoonhouder in mijn auto. 8)7

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
dreamscape schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:04:
Mijn OPO is vijf dagen geleden nogal onhandig in het water gevallen. :X
Ik heb hem gelukkig meteen uit het water gevist, hem direct uitgeschakeld, de achterkant losgehaald en zoveel mogelijk afgedroogd. Daarna meteen in een zak met rijst gegooid in de hoop dat het de schade zou beperken, maar eigenlijk had ik al afscheid genomen (;w) en alvast een stukje pretbudget gereserveerd voor een OPX.

Maar... gisteravond na vier dagen in het rijstbad het ding toch maar eens aangezet en alles lijkt nu gewoon goed te functioneren. _/-\o_

Toch maar eens kijken hoe lang dat goed blijft gaan...

[...]

Vanmorgen heb ik de update gedraaid en ik merk nog niks raars. Zelfs iets dat verbeterd is: mijn NFC werkt weer normaal. Na de vorige update bleef de herkenning van een tag continu herhalen. Alsof het een ADHD'er was zonder kortetermijngeheugen. Dat is nogal onhandig en best irritant met een NFC-tag in de telefoonhouder in mijn auto. 8)7
Vraag me altijd af of het dan niet handig is dan gewoon gelijk te spoelen met pure alcohol. Ben toch bang dat je waterschade krijgt op de lange termijn (corrosie).

[ Voor 13% gewijzigd door floriz87 op 30-10-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 15-09 15:10
Zou dat niet weer gevaarlijk zijn voor allerlei kunststoffen en lijmlagen in het toestel?
Anders is dat wellicht een idee, maar ik vraag me af of dat vijf dagen na dato nog zoveel zin heeft...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:12
Pff wordt beetje gek van die mobile radio bug. Vreet mijn batterij gewoon helemaal leeg. 2 uur screen on time haal ik net aan.
Heb al exodus en sultan rom gedraaid, maar allebij hebben ze er last van.
Iemand hier nog tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
Zojuist nieuw scherm in mn OnePlus gezet. Werkt prima, maar.. Als ik mn OnePlus One op de kop hou, komt het scherm een stukje los van de behuizing (alleen aan onderkant). Waar kan dit mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:48
NLoldebroek schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:20:
[...]

Hier kan ik me helemaal bij aansluiten 8).
Heb ik met exodus (5.1) ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 14-09 15:07
hikhakhok schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 17:56:
Pff wordt beetje gek van die mobile radio bug. Vreet mijn batterij gewoon helemaal leeg. 2 uur screen on time haal ik net aan.
Heb al exodus en sultan rom gedraaid, maar allebij hebben ze er last van.
Iemand hier nog tips voor?
Bedoel je dat je constant je connectie verliest? Mijne begint nu ook constant heen en weer te springen tussen vol bereik en geen bereik, vreet inderdaad batterij. Geen oplossingen bekend dus? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:12
Zebby schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:08:
[...]

Bedoel je dat je constant je connectie verliest? Mijne begint nu ook constant heen en weer te springen tussen vol bereik en geen bereik, vreet inderdaad batterij. Geen oplossingen bekend dus? :(
Heb meer hier last van:

https://www.dropbox.com/s...5-10-30-17-47-53.png?dl=0
En als ik dan verder verdiep in Facebook zie ik dat mobiele radio actief een grote boosdoener is, ik denk dat deze dan ook veel batterij vreet.
https://www.dropbox.com/s...5-10-30-17-47-57.png?dl=0

En ook het hoge percentage van het android besturing systeem
https://www.dropbox.com/s...5-10-30-17-48-02.png?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 14-09 15:07
hikhakhok schreef op zondag 01 november 2015 @ 12:44:
[...]

Heb meer hier last van:

https://www.dropbox.com/s...5-10-30-17-47-53.png?dl=0
En als ik dan verder verdiep in Facebook zie ik dat mobiele radio actief een grote boosdoener is, ik denk dat deze dan ook veel batterij vreet.
https://www.dropbox.com/s...5-10-30-17-47-57.png?dl=0

En ook het hoge percentage van het android besturing systeem
https://www.dropbox.com/s...5-10-30-17-48-02.png?dl=0
Facebook heb ik niet, maar bij mij is het ook Android System en Android OS. Nu is hij weer even gestopt... Slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Zelf had ik sinds afgelopen twee maanden ook het probleem gehad met een battery drain waarbij Android System bovenaan stond. Van alles geprobeerd tot zelf een factory reset. Telefoon is niet geroot en geladen met de laatste stock COS12.1. De battery stats gaven aan dat de telefoon continue "awake" bleef. Als me telefoon 100% was en ik liet hem een nacht op flight mode staan, dan werd ik de volgende ochtend wakker met nog maar 60%. Via verschillende fora betekende dit dat een service/app op de achtergrond bleef runnen. Als optie las ik om NFC en Double tap-to-wake uit te schakelen. Dit gedaan en ik heb weer een battery duur van 15+ uur. Me telefoon gaat eindelijk weer in deep sleep en ik verlies per nacht (7 uurtjes) max 5 procent met alles aan!!! Echter, dit lijkt mij een bug in de software aangezien ik in het verleden de bovenstaande functie altijd aan had en toch ging me telefoon in deep sleep.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11
Pierre schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:01:
jahallow schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:11:
[...]
Ik ben hier ook naar op zoek.
Pierre schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:29:
Je moet een zogenaamde signed versie hebben, die kan je wel flashen met TWRP.
Je moet inderdaad de Signed versie hebben. Ik heb deze gedownload, gevonden op het OPO Forum. Vond dit linkje ook nog.

Download en backup maken loopt nu. Dus hou jullie op de hoogte. Installatie is inmiddels gelukt:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/sbDofJgItHUGCI3wScGzl0o4/medium.png

Weinig veranderd. Alleen het standaard thema is veranderd.
Bor schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:01:
[...]
Heb je in het verleden wellicht "wake up" en "keep awake" uitgezet voor de play services?
Bedankt! Probleem opgelost! Was erg irritant probleem als je de navigatie veel gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 01-11-2015 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Ossi schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:41:
[...]
En even de tellers gereset, want sommige getallen liepen in de honderdduizenden :P
Is het euvel nu verdwenen of heb je het met PG de nek om kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
pimsaint schreef op maandag 02 november 2015 @ 07:22:
[...]

Is het euvel nu verdwenen of heb je het met PG de nek om kunnen draaien?
Nee het euvel is niet verholpen helaas, afgelopen weekend weer flink last van gehad. Vooral irritant omdat ik niet thuis was en iemand hielp met verhuizen. Voor je het weet heb je een oven in je jaszak en is de batterij half leeg. PG zou misschien helpen als ik helemaal niks toegang toesta, maar dan kan ik net zo goed een Nokia 3310 nemen. Ben wel een beetje klaar met Android eigenlijk. Tot nu toe niets anders dan gezeur ermee. Dit toestel, de Nexus 4 was bijna nog erger en daarvoor een Desire S die rare vastlopers had. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zebby schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:08:
[...]

Ja ik heb dit gezeik ook, vreselijk irritant, telefoon kan in de nacht 3 kwart accu verliezen, dus wil je in de ochtend gewekt worden dan moet hij altijd in de stroom s'nachts :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

rens-br schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:15:
[...]

[...]

[...]

Je moet inderdaad de Signed versie hebben. Ik heb deze gedownload, gevonden op het OPO Forum. Vond dit linkje ook nog.

Download en backup maken loopt nu. Dus hou jullie op de hoogte. Installatie is inmiddels gelukt:

[afbeelding]

Weinig veranderd. Alleen het standaard thema is veranderd.

[...]

Bedankt! Probleem opgelost! Was erg irritant probleem als je de navigatie veel gebruikt.
Thanks voor de link, vanmiddag even geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Brilsmurfffje schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:47:
[...]

Ja ik heb dit gezeik ook, vreselijk irritant, telefoon kan in de nacht 3 kwart accu verliezen, dus wil je in de ochtend gewekt worden dan moet hij altijd in de stroom s'nachts :(
Zelfde hier (connectie problemen), ben sinds vandaag weer terug bij kitkat, wel eentje met stagefright fix. Lollipop avontuur was voor mij geen feest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 19:31
OPO biedt een update aan: 12.1-YOG4PAS3JL Incremental. Iemand daar al ervaring mee?
Heb niet zo bijster veel vertrouwen in OnePlus als het om updates gaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Ik krijg steeds een melding waarin me wordt verteld dat "Google Play Services is gestopt". Ik had dit gisteren toen ik met Google Maps aan als navigatie ergens naar toe wilde rijden. Je drukt op OK en 2 seconden later staat het er weer. Na afsluiten en uitzetten van GPS is het een stuk minder (paar keer per dag). Ik heb hier eerder over gelezen in dit topic, maar kon nergens iets vinden wat het probleem oplost. Iemand een suggestie?

[ Voor 17% gewijzigd door floriz87 op 03-11-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
floriz87 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:11:
Ik krijg steeds een melding waarin me wordt verteld dat "Google Play Services is gestopt".
[...]
Ik heb hier eerder over gelezen in dit topic, maar kon nergens iets vinden wat het probleem oplost. Iemand een suggestie?
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je doelt op de oplossing die in dit topic toch minstens 10x is geciteerd:
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 15:01:
[...]
Heb ik ook gehad, wat bij mij werkte:
Settings -> Apps -> op de 3 dots klikken en dan -> reset app preferences
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Marcva schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:33:
OPO biedt een update aan: 12.1-YOG4PAS3JL Incremental. Iemand daar al ervaring mee?
Heb niet zo bijster veel vertrouwen in OnePlus als het om updates gaat :/
Heb de full zip geinstalleerd.
Tot dusver nog geen problemen mee. Maar dat kan ik morgen pas zeggen als ik er een hele dag met een volle lading mee heb gedaan :)

Hier de links naar de zips
http://forum.xda-develope...?p=63630023&postcount=439

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:39
Hier ook de update vanochtend ontvangen en geïnstalleerd. Geen problemen. Google Search bar is weer als vanouds, ipv de searchbar die je Google kaarten weergeeft (zoals bijvoorbeeld agenda afspraken). Daarbij zie ik bij systeeminformatie staan dat het 'niveau van Android-beveiligingspatch' op 1 november 2015 staat. Dus het lijkt dat Cynanogenmod de beveiligingspatches die Google in de Nexus devices verwerkt ook verwerkt voor de Oneplus. Dat is natuurlijk wel erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik mis volgens mij wat opties in 12.1-YOG4PAS3JL

Kan geen DPI meer instellen via de instellingen
Kan geen accupercentage in het batterijicoon meer instellen

Of zie ik die over het hoofd ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

pimsaint schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:17:
[...]

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je doelt op de oplossing die in dit topic toch minstens 10x is geciteerd:

[...]

;)
Reset app preferences is een slechte oplossing want dat reset alle privacy voorkeuren van alle apps!
Betere oplossing is het toestaan van Keep Awake in Google Play Services, want dan is het bij mij in ieder geval opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
pimsaint schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:17:
[...]

[...]

;)
Meen je dat nou? Ik heb dit topic doorzocht op "play services" en vervolgens alle posts doorgenomen, maar geen bood soelaas.

Maar om in te gaan op je suggestie: gooit dit niet al mijn privacy guard instellingen terug naar default?

Excuus, lees nu net pas de post hierboven :+ .

[ Voor 5% gewijzigd door floriz87 op 03-11-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
MeltedForest schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:02:
[...]
Reset app preferences is een slechte oplossing want dat reset alle privacy voorkeuren van alle apps!
Betere oplossing is het toestaan van Keep Awake in Google Play Services, want dan is het bij mij in ieder geval opgelost.
Opmerkelijk! Heb het meteen even gecheckt en je hebt 100% gelijk. Het rare is dat ik een hele poos terug google services volledig heb afgeknepen vanwege de battery drain. Een tijdje terug begon google play services te zeuren icm GPS en heb toen dit trucje uitgevoerd, niet wetende dat dit alle privacy-guard settings reset. Sindsdien ben ik van het gezeur af, maar blijft ook de battery drain uit.

Het heeft voor mij in ieder geval goed uitgepakt; ik maak verder ook niet echt gebruik van PG voor andere apps. Maar goed om te benadrukken dat dit dus alle PG settings wist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
cypher21 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:16:
ik mis volgens mij wat opties in 12.1-YOG4PAS3JL

Kan geen DPI meer instellen via de instellingen
Kan geen accupercentage in het batterijicoon meer instellen

Of zie ik die over het hoofd ...
Heb je wel "Show advanced options" (of zo iets) aanstaan? Ik had die een hele tijd uit staan en kon zulk soort instellingen allemaal niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
jimmy_dg schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:36:
[...]

Heb je wel "Show advanced options" (of zo iets) aanstaan? Ik had die een hele tijd uit staan en kon zulk soort instellingen allemaal niet meer vinden.
Hmm.
Kan die hele optie niet eens vinden...

Edit dat was m inderdaad....
Apart dat die ineens uit stond

[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 03-11-2015 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
cypher21 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:21:
[...]

Heb de full zip geinstalleerd.
Tot dusver nog geen problemen mee. Maar dat kan ik morgen pas zeggen als ik er een hele dag met een volle lading mee heb gedaan :)

Hier de links naar de zips
http://forum.xda-develope...?p=63630023&postcount=439
Full zip gisteren geïnstalleerd LINK
Vanacht voor het eerst een echte battery drain. 40% met sync off over de hele nacht, voor de update was dit dik 10% (vroegah in het begin 3-4%, wat een tijden lol).
Boosdoener is Android besturingssysteem en Android systeem. Heb nu de appvoorkeuren gereset, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Ik heb nogal eens dat wanneer ik in een winkel staat, het 3G bereik wegvalt (heb geen 4G abonnement). Nu vraag ik mij af of dit gaat veranderen als ik voor 4G ga (T-mobile of Vodafone netwerk). Zowel T-mobile als Vodafone bieden wel 4G aan op de frequentie die de OPO ondersteunt, maar beiden zitten hoog of hoger dan de 3G frequentie (1800 of 2600 MHz). Kan ik daaruit opmaken dat het bereik in een gebouw dan ook niet beter zal zijn met 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
jahallow schreef op woensdag 04 november 2015 @ 08:24:
[...]

Full zip gisteren geïnstalleerd LINK
Vanacht voor het eerst een echte battery drain. 40% met sync off over de hele nacht, voor de update was dit dik 10% (vroegah in het begin 3-4%, wat een tijden lol).
Boosdoener is Android besturingssysteem en Android systeem. Heb nu de appvoorkeuren gereset, dus ben benieuwd.
Toevallig had ik hetzelfde aantal procent afname tijdens de nacht/slaap, wel met een kitkat rom maar misschien is mijn oplossing ook de jouwe.
Google play services update verwijderen via apps -> all -> uninstall updates (eerst device administrator uitschakelen maar daar krijg je een automatisch een prompt voor). Google play services update opnieuw installeren, rebooten. Die update werd trouwens niet automatisch aangeboden bij mij, heb 't via de browser geïnstalleerd ( Google Play: Google Play services )

Je kan ook met system monitor (appje) je cpu frequenties bekijken, als die tijdens slaap niet op 300mhz staat maar op 1200mhz heb je hetzelfde euvel te pakken.

[ Voor 12% gewijzigd door Sunrise op 04-11-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
floriz87 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:41:
Ik heb nogal eens dat wanneer ik in een winkel staat, het 3G bereik wegvalt (heb geen 4G abonnement). Nu vraag ik mij af of dit gaat veranderen als ik voor 4G ga (T-mobile of Vodafone netwerk). Zowel T-mobile als Vodafone bieden wel 4G aan op de frequentie die de OPO ondersteunt, maar beiden zitten hoog of hoger dan de 3G frequentie (1800 of 2600 MHz). Kan ik daaruit opmaken dat het bereik in een gebouw dan ook niet beter zal zijn met 4G?
Ik zou geen betere ontvangst verwachten.

Het is echter niet alleen de frequentie die een rol speelt; de locatie, het vermogen en de richting van de zender hebben ook een grote invloed.

Ik kom zelden in dun bevolkte delen van Nederland, maar verder heb ik geen klachten over de 4G dekking van T-Mobile; ook binnenshuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Begint rustig te worden hier. Iedereen overgestapt naar de 2? :P
Of de X? Heb vandaag een invite binnen gekregen. Qua formaat is de X perfect, maar ga toch lekker nog een jaar met m'n One doen.
Batterij is wel echt waardeloos geworden (relatief dan, in vergelijking met in het begin), en het wordt steeds moeilijker om fatsoenlijke foto's te maken, ongeveer de helft blijkt achteraf onscherp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 17:12
Heb ik van ellende maar een nieuwe foon gekocht omdat ik niet fatsoenlijk meer kon bellen met de OPO vanwege het bekende mic probleem... start ik m'n OPO weer eens op na een weekje niet gebruikt te hebben.. zijn er twee updates! Weet toevallig iemand ofdat ze nu het mic probleem hebben opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:14
Eeehm, dat kun je toch testen??

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:02
Ik draai de nightlies en ik herken gelukkig geen enkele van de door jullie genoemde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Laatst online: 06:47
Ik draai stock (12.1-YOG4PAS2QL) en herken ook niet de genoemde problemen. Haal ruim 2 dagen met 4 uur sot (ik ben geen power user).
Klopt het overigens dat de oneplus X (bijna) dezelfde hardware heeft als de oneplus one? Dat zou betekenen dat het relatief eenvoudig is voor oneplus om O2os voor de one te blijven ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
EeePC schreef op woensdag 04 november 2015 @ 22:31:
Begint rustig te worden hier. Iedereen overgestapt naar de 2? :P
Of de X? Heb vandaag een invite binnen gekregen. Qua formaat is de X perfect, maar ga toch lekker nog een jaar met m'n One doen.
Batterij is wel echt waardeloos geworden (relatief dan, in vergelijking met in het begin), en het wordt steeds moeilijker om fatsoenlijke foto's te maken, ongeveer de helft blijkt achteraf onscherp...
Ik zou ook liever de x hebben qua formaat en scherm (amoled toch?), maar heb weinig trek om geld uit te geven aan een telefoon die verder hetzelfde is. Zou ik kunnen ruilen dan meteen. ;) Sowieso wacht ik even op een gedegen review, dan kijk ik wel verder.
Pagina: 1 ... 16 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen