Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jahallow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
Robert777 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 16:48:
[...]

Toevallig had ik hetzelfde aantal procent afname tijdens de nacht/slaap, wel met een kitkat rom maar misschien is mijn oplossing ook de jouwe.
Google play services update verwijderen via apps -> all -> uninstall updates (eerst device administrator uitschakelen maar daar krijg je een automatisch een prompt voor). Google play services update opnieuw installeren, rebooten. Die update werd trouwens niet automatisch aangeboden bij mij, heb 't via de browser geïnstalleerd ( Google Play: Google Play services )

Je kan ook met system monitor (appje) je cpu frequenties bekijken, als die tijdens slaap niet op 300mhz staat maar op 1200mhz heb je hetzelfde euvel te pakken.
Zal dit is proberen, thanks.
Na app voorkeuren te hebben gereset en cache van de apps te hebben gewist deed ie vannacht -20%, dus dat is al de helft... Uiteraard nog lang niet tevreden, dus ff verder proberen.
Ik heb overigens niet Play Services als groot verbruiker maar "Android besturingssysteem" en "Android systeem"...? Of overlapt dat elkaar o.i.d.?

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-11 06:55
jahallow schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:45:
[...]

Zal dit is proberen, thanks.
Na app voorkeuren te hebben gereset en cache van de apps te hebben gewist deed ie vannacht -20%, dus dat is al de helft... Uiteraard nog lang niet tevreden, dus ff verder proberen.
Ik heb overigens niet Play Services als groot verbruiker maar "Android besturingssysteem" en "Android systeem"...? Of overlapt dat elkaar o.i.d.?
Android OS (engels) had ik bovenaan staan.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZRksERt.jpg

Ik word helemaal gestoord van de problemen, had ik het probleem opgelost krijg ik een nieuw probleem, staat constant op awake tijdens het slapen, waardoor ik nog steeds snel door de batterij heen ga. Nu staat googlse play services weer als hoofdoorzaak bovenaan, terwijl ik awake enz op denied heb gezet in privacy guard.

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:43

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Nevermind

[ Voor 106% gewijzigd door BlackEyedAngel op 05-11-2015 11:51 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• hansieb112
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:56
Sinds vorige week ook eigenaar van een OnePlus One.

Nu ben ik nog wel wat aan het pielen met de juiste rom. Er stond een kale nightly op van CM12.1 waarmee ik problemen had met het microfoonvolume en een play store die constant crashte. Mensen aan de andere kant van de lijn tijdens het bellen konden mij niet of nauwelijks horen.

Toen heb ik de telefoon gewiped en gekeken of het probleem met een andere rom ook weg zou gaan. Ik heb nu Oxygen OS 1.0.3. geinstalleerd en mensen kunnen mij weer horen tijdens het bellen. Qua stabiliteit is de rom prima, maar ik zie Google Services elke dag bovenaan staan. De SOT die ik haal is ongeveer 3,5 - 4 uur per dag.

Hebben meer mensen hier last van en welke rom zou goed moeten werken i.c.m. een werkende microfoon?

[ Voor 3% gewijzigd door hansieb112 op 05-11-2015 14:03 ]

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Stock update Cyanogen OS-versie 12.1-YOG4PAS3JL sinds vanochtend draaien en merk geen verschil met hiervoor. Nooit last van battery drains en SOT altijd tussen de 5-7 uur met 'moderate usage', wat bij mij betekent Whatsapp, webbrowsen (Chrome en 'Browser' door elkaar) en 9gag voor het slapen. Als ik dan eens Google Navigatie gebruik, meestal niet langer dan een half uur, hoef ik nooit bang te zijn dat ik het einde van de dag niet haal.

Het enige vreemde wat ik vandaag ondervond (voor en na de update) was dat de mappen en apps op het hoofdscherm verdwenen waren. Vermoedde dat het iets met 'Gebruikers en Profielen' had te maken, maar switchen tussen gast en eigenaar hielp niet, evenals herstarten.
Nadat ik de hoofdschermen opnieuw had ingedeeld kwamen ze opeens terug, wat resulteerde in 4 hoofdschermen.

Ben geen veeleisende user of tweaker dus nog geen reden om een andere ROM over te stappen, zeker niet omdat het lijkt dat met andere ROM's de SOT aanzienlijk lager lijkt te zijn (wat natuurlijk ook kan liggen aan verschil in app-gebruik).

Long story short, geen problemen met het toestel/software, heerlijke telefoon!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-11 21:32
hansieb112 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:03:
Sinds vorige week ook eigenaar van een OnePlus One.

Nu ben ik nog wel wat aan het pielen met de juiste rom.
3 opties:

Laatste sultanda 5.1.1, die is van 1 nov: http://forum.xda-develope...cyanogenmod-12-1-t3120259

Of exodus http://forum.xda-develope...ficial-vaniraosp-t2890749

Of een 6.0 build, mogelijk even wachten, einde van de maand moeten er enkele mooie builds zijn.

• Liev
  • Laatst online: 23-11 09:50
catchingfire schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:33:
Heb ik van ellende maar een nieuwe foon gekocht omdat ik niet fatsoenlijk meer kon bellen met de OPO vanwege het bekende mic probleem... start ik m'n OPO weer eens op na een weekje niet gebruikt te hebben.. zijn er twee updates! Weet toevallig iemand ofdat ze nu het mic probleem hebben opgelost?
nee... Niet geheel opgelost... Ik had het volgende gepost op opo forum:

Hi,

A few weeks ago i experienced a bug.
My microphone wasn't working any more after the lasted update to CM12.1 (YOG4PAS1N0).

After a 2 week search i finally found a far from perfect solution...
OPO_Main_Mic_Bypass_V3.zip ... but hey... people can hear me.
(http://forum.xda-develope...s-one-stereo-mod-t2967925)

But now i wanted to install the lasted update... YOG4PAS2QL.
And after installing the update .. nothing... also when i use the Bypass... nothing :(
Already looked into disabling "OK Google"... doesn't work.

So i'm unable to update and unable to sell my phone because of this software bug :(

I'm sure it's not an hardware issue, because a lot of people are complaining.

Any idea's???

• RobM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Blastpe schreef op donderdag 05 november 2015 @ 06:52:
Ik draai stock (12.1-YOG4PAS2QL) en herken ook niet de genoemde problemen. Haal ruim 2 dagen met 4 uur sot (ik ben geen power user).
Ter info: met Kitkat en stock rom haalde ik vaak 4 dagen met 6 uur sot. Met de introductie van Lollipop zijn deze waardes grofweg gehalveerd. Het lijkt een beetje beter te zijn met de 5.1 updates maar de accuduur van Kitkat haal ik bij lange na niet.

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:29

psyy138

blackbulls.nl

RobM schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 00:20:
[...]

Ter info: met Kitkat en stock rom haalde ik vaak 4 dagen met 6 uur sot. Met de introductie van Lollipop zijn deze waardes grofweg gehalveerd. Het lijkt een beetje beter te zijn met de 5.1 updates maar de accuduur van Kitkat haal ik bij lange na niet.
klopt, dat merkte ik hier ook. Maarja, elk voordeel heeft zijn nadeel ;), dus het ligt er maar net aan wat je wilt.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
Zijn er eigenlijk nog mensen die de sprong van kitkat (4.4) direct naar de laatste update (5.1) gewaagd hebben ? Ik zou willen updaten maar ik vind het zo zonde moest ik plots problemen hebben met mijn nu perfect werkende oneplus... Ik kan ook geen backup maken want ben niet geroot. Ik zou graag via recovery de laatste update (full zip) willen installeren. Is dat een goed idee ? Of moet ik eerst alle updates via ota doorlopen ?

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
Robert777 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:17:
[...]

Android OS (engels) had ik bovenaan staan.
[afbeelding]

Ik word helemaal gestoord van de problemen, had ik het probleem opgelost krijg ik een nieuw probleem, staat constant op awake tijdens het slapen, waardoor ik nog steeds snel door de batterij heen ga. Nu staat googlse play services weer als hoofdoorzaak bovenaan, terwijl ik awake enz op denied heb gezet in privacy guard.
Bij mij hielp niks dus ik heb YOG4PAS3JL terug gezet naar YOG4PAS2QL. Nu doet ie weer gewoon netjes 1-2%/hr als ik er gewoon niks mee doe. Alsnog meer dan in het begin, maar goed.. hiermee red ik het in ieder geval een dag.

Aangezien ik elke keer nog de fullrom heb ge(dirty)flashed zodra er een update was vraag ik mij af of het misschien zou kunnen om een keer een fullwipe uit te voeren. Maar uiteraard heb ik hier weinig zin in.

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-11 14:32
magnum73 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:29:
Zijn er eigenlijk nog mensen die de sprong van kitkat (4.4) direct naar de laatste update (5.1) gewaagd hebben ? Ik zou willen updaten maar ik vind het zo zonde moest ik plots problemen hebben met mijn nu perfect werkende oneplus... Ik kan ook geen backup maken want ben niet geroot. Ik zou graag via recovery de laatste update (full zip) willen installeren. Is dat een goed idee ? Of moet ik eerst alle updates via ota doorlopen ?
Ben ook aan het twijfelen.

Heb nu 4.4, die werkt top en waarvan de accuduur ook geweldig is.
Me horloge (Polar M400), synchronisatie van whatsapp etc., kan alleen overweg met versie 5.
Dus helaas kan ik die functie niet gebruiken.
Helaas is de accuduur van versie 5 zo slecht, dat ik de overstap nog niet heb gemaakt.

• FastFred
  • Laatst online: 18:22
Heb zojuist de OTA van gisteravond/vannacht geinstalleerd. Nu eindeloos de melding "Trebuchet is gestopt". En mijn Oneplus X is nog niet binnen :(

Aaaaargggghhh :(

Hmm, oplossing zou een factory reset zijn, maar daar heb ik zo kort voor mijn OPX geen zin in, dus via een omweg(1) de Nova Launcher maar geinstalleerd en de stock Trebuchet Launcher gedeactiveerd.

(1) Wachten tot de Play Store een applicatie begon te updaten, dan in de status bar op die melding tikken zodat ie de Play Store opent zodat je de Nova Launcher kunt downloaden en installeren, want kon verder _helemaal_ niks meer beginnen met het toestel

[ Voor 57% gewijzigd door FastFred op 06-11-2015 14:25 ]

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:26
Ik heb nog een invite die ik niet ga gebruiken, kan ik er hier iemand blij mee maken? Pm me even bij interesse

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hier gaat het accuverbruik 's nachts (als ik slaap) evenhard als overdag.

Momenteel Google Services met 14% bovenaan.
Daarna komt mdnsd met 13%. Geen idee wat dat is.

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-11 07:30
nokiaan958GB schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 19:08:
Hier gaat het accuverbruik 's nachts (als ik slaap) evenhard als overdag.

Momenteel Google Services met 14% bovenaan.
Daarna komt mdnsd met 13%. Geen idee wat dat is.
mdnsd is de multicast DNS deamon voor kleine netwerken zonder DNS server.

Toevallig iets geïnstalleerd dat het netwerk wil doorzoeken of heb je iets aan je lokale netwerk veranderd?

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het gaat nu hard met de updates krijg er nu net 1 binnen van 21,8 mb nadat ik vorige week de laatste Update Had geïnstalleerd

Burp

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11 20:31
anessie schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:59:
[...]

3 opties:

Laatste sultanda 5.1.1, die is van 1 nov: http://forum.xda-develope...cyanogenmod-12-1-t3120259

Of exodus http://forum.xda-develope...ficial-vaniraosp-t2890749

Of een 6.0 build, mogelijk even wachten, einde van de maand moeten er enkele mooie builds zijn.
Sultan heeft inmiddels een 6.0 build:
http://forum.xda-develope...cyanogenmod-12-1-t3120259

Tadaaa

• nokiaan958GB
  • Niet online
Condor70 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 19:59:
[...]

mdnsd is de multicast DNS deamon voor kleine netwerken zonder DNS server.

Toevallig iets geïnstalleerd dat het netwerk wil doorzoeken of heb je iets aan je lokale netwerk veranderd?
Bedankt voor het reageren.
Ik heb relatief weinig Apps geinstalleerd. Heb geen speciale netwerkapps. Open VPN of ES File Explorer misschien?
Als details van mdnsd wordt weergegeven:
cpu-totaal 1s
ontvangen mobiele pakketten 823
verzonden mobiele pakketen 824
mobiele radio actief 2u 7m 43s
ontvangen wifi-pakketten 157
verzonden wifi-pakketten 154

Na vannacht opgeladen te hebben staat de teller nu op Outlook 12%, Google Services 6%, Norton Mobile Security 5%, mdnsd 4%, Android-besturingssysteem 3%, etc etc.

Ik start hem nog wel weer even opnieuw op. Hopelijk ben ik mdnsd dat kwijt :?

edit :
het schiet mij te binnen dat ik gisteren problemen had om met ES File Explorer de met de OPO gemaakte filmpjes naar mijn NAS te kopieren. Mijn NAS kon hij niet vinden. Misschien dat het opstarten van mdnsd hier iets mee te maken heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door nokiaan958GB op 07-11-2015 19:10 ]

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:18
Deze heb ik net geprobeerd, ROM zelf draait, maar als ik de gapps gebruik die er bij staan op de site krijg ik een bootloop, toen andere gepakt en die boot wel, maar na die boot blijft de Setup wizard crashen.
Weet heeft iemand gapps die wel werken?

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh v153.216 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-10 17:31
blavlaa schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 20:27:
[...]

Deze heb ik net geprobeerd, ROM zelf draait, maar als ik de gapps gebruik die er bij staan op de site krijg ik een bootloop, toen andere gepakt en die boot wel, maar na die boot blijft de Setup wizard crashen.
Weet heeft iemand gapps die wel werken?
Als je gewoon de gapps gebruikt die in het topic staan boot hij zonder problemen. Lees eens goed het topic nog eens door, misschien mis je ergens een stap. Bij mij boot hij zonder problemen iig.

• anessie
Ik zei mooie builds, geen initial release waar wekelijks fixes voor komen, ik volg die topic maar blijf nog wel even op 5.1.1 :) Het is niet omdat iets boot dat je dit als daily rom wilt.

Is trouwens allemaal iets voor custom rom topic, niet OPO ervaringen.

[ Voor 5% gewijzigd door anessie op 08-11-2015 01:40 ]

• jimmy_dg
anessie schreef op zondag 08 november 2015 @ 01:39:
[...]

Ik zei mooie builds, geen initial release waar wekelijks fixes voor komen, ik volg die topic maar blijf nog wel even op 5.1.1 :) Het is niet omdat iets boot dat je dit als daily rom wilt.

Is trouwens allemaal iets voor custom rom topic, niet OPO ervaringen.
"Het is niet omdat iets boot dat je dit als daily rom wilt."
Wat mis je dan in die ROM waardoor je het niet als daily rom beschouwt?

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-11 01:42
Ik weet niet of ik hier goed zit; maar ik wil graag een OPO kopen, maar nu is ie al een week out of stock :(
Ik kan natuurlijk de V&A opduiken, maar heeft iemand enig idee wanneer ie terug komt?

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

• anessie
jimmy_dg schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:56:
[...]

"Het is niet omdat iets boot dat je dit als daily rom wilt."
Wat mis je dan in die ROM waardoor je het niet als daily rom beschouwt?
Lijkt me dat de topic op xda lezen voldoende antwoord biedt: force closes, errors en andere probleempjes.

Verder best tevreden van 5.1.1

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AHAmm7F.png

[ Voor 11% gewijzigd door anessie op 08-11-2015 16:29 ]

• jimmy_dg
anessie schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:24:
[...]

Lijkt me dat de topic op xda lezen voldoende antwoord biedt: force closes, errors en andere probleempjes.

[afbeelding]
Haha eigenlijk zeg je bijna 3 synoniemen van elkaar. Kan je iets specifieker zijn? Ik heb namelijk de ROM gedraaid en kwam maar 1 probleem tegen en dat was een FC als je naar de notification light instelling ging. Dat was serieus het enige probleem van die hele ROM. Aardig stabiel als je het mij vraagt.

• anessie
jimmy_dg schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:55:
[...]

Haha eigenlijk zeg je bijna 3 synoniemen van elkaar. Kan je iets specifieker zijn? Ik heb namelijk de ROM gedraaid en kwam maar 1 probleem tegen en dat was een FC als je naar de notification light instelling ging. Dat was serieus het enige probleem van die hele ROM. Aardig stabiel als je het mij vraagt.
Kijk hier eens terug over 5 weken, meer ga ik er niet over zeggen.

Opnieuw, het is hier niet het custom rom topic.

[ Voor 14% gewijzigd door anessie op 08-11-2015 18:01 ]

• nokiaan958GB
  • Niet online
jimmy_dg schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:55:
[...]

Zoals al verteld, gaat dit topic NIET over custom roms. Speciaal hiervoor loopt het andere topic.

• nokiaan958GB
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
Heel goed, ik ben blij dat ik het einde van de dag haal :X
vandaag

• magnum73
He, bij het updaten van 4.4 naar 5.1.1 via full zip in recovery, heb ik gemerkt dat ik maar liefst 1.2 gb minder vrije ruimte heb. Ligt dat aan lolipop, of is ergens nog temp bestanden die ik kan verwijderen ?
P.S.: ik heb al cache verwijderd via recovery.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00
Ossi schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:48:
Ik heb sinds een week of 2 a 3 een probleem met mijn OPO, mijn telefoon zit in een lederen hoesje waar ik altijd het toestel uithaal. Soms moet ik eens wat pakken uit mijn jaszak ofzo en dan voel ik opeens dat mijn toestel gloeiend heet is geworden, als ik dan het toestel uit het hoesje haal, dan blijkt mijn scherm aan te staan, maar niks te tonen. Dus gewoon een volledig zwart scherm, maar je kan wel zien dat de backlight aanstaat. De ellende is dat zorgt voor enorme battery drain.

Ik heb in dit topic al gezocht op battery drain en kom geen vergelijkbare dingen tegen, dus bij deze de vraag.
Weet iemand hoe dit kan en wat ik er aan kan doen? Het gaat dan rustig 20% per uur en dan is het toestel gauw leeg natuurlijk.

Voor de verduidelijking, mijn telefoon geeft geen foutmeldingen oid en het is ook niet vastgelopen. Ik moet dan de powerknop indrukken, dan gaat het scherm uit. Druk ik het nog een keer in, dan gaat het beeld gewoon aan en moet ik unlocken zoals altijd.
Ondertussen zijn we een paar weken verder en heb er, zoals later nog vermeld, nog veel last van gehad.

Afgelopen weekend ben ik nog even op onderzoek geweest om het probleem op te lossen. Ik kwam er achter dat als mijn telefoon beweegt, dat hij dan actief wordt om de klok te tonen. Ik kreeg een flauw vermoeden dat het hiermee te maken had en heb het zaterdag uitgeschakeld in de instellingen. Het lijkt erop dat het probleem bij mij nu opgelost is, maar ik hou het nog even een tijdje in de gaten.

Het lijkt erop dat na het actief worden van de klok, dat het beeld na x secondes uitgeschakeld wordt, maar de backlight niet. Dit leverde enorme battery drain op bij mij.

Voor de geïnteresseerden, het gaat om de optie "Omgevingsdisplay" onder Scherm & verlichting. De omschrijving vermeldt: "Scherm activeren wanneer u het apparaat oppakt of meldingen ontvangt".

Nu maar hopen dat het definitief opgelost is.

• Bartske
  • Laatst online: 20:57
[...]

[afbeelding]
Dat screenshot zegt niet zoveel als je je SOT er niet bijzet.

Ik zit zelf nu ook nog goed op Exodus 5.1, wacht wel even tot er een tijdje een goede 6.0 rom is voordat ik overstap.

[ Voor 13% gewijzigd door Bartske op 09-11-2015 10:34 ]

• anessie
Bartske schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:33:
[...]
Dat screenshot zegt niet zoveel als je je SOT er niet bijzet.
Natuurlijk niet, SOT was ook slechts 1 uur, maar toont toch aan dat die 5.1.1 android versie verder toch goed is om de OPO tot 4 dagen niet op te laden terwijl je 8 uur spotify hebt draaien, bluetooth en radio/4g nooit af zet en verder wat chat/sms/telefoontjes doet. Zeer licht gebruik dus, normaal gaat hij ook in airplane mode in de nachtelijke uurtjes maar dat had ik afgezet.

SOT zegt ook lang niet alles, genoeg mensen die een SOT van 10 uur tonen terwijl de telefoon en de helderheid feitelijk onwerkbaar zijn. Verder vraag ik me toch af wie 10 uur van de 24 op een schermpje zit te kijken of die niet beter (medische) hulp kan zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door anessie op 09-11-2015 12:57 ]

• magnum73
NLoldebroek schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:21:
[...]

Ben ook aan het twijfelen.

Heb nu 4.4, die werkt top en waarvan de accuduur ook geweldig is.
Me horloge (Polar M400), synchronisatie van whatsapp etc., kan alleen overweg met versie 5.
Dus helaas kan ik die functie niet gebruiken.
Helaas is de accuduur van versie 5 zo slecht, dat ik de overstap nog niet heb gemaakt.
Heb de sprong gewaagd...ben toch niet helemaal tevreden.Vooral de toggle switch voor data mis ik enorm.

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:47
magnum73 schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:55:
[...]

Heb de sprong gewaagd...ben toch niet helemaal tevreden.Vooral de toggle switch voor data mis ik enorm.
Die zit er gewoon nog toch?
Naar je toggles gaan, dan op dat bereik icoon je drukken en dan is er een balkje wat je kan verschuiven

• Bartske
anessie schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:51:
[...]

Natuurlijk niet, SOT was ook slechts 1 uur, maar toont toch aan dat die 5.1.1 android versie verder toch goed is om de OPO tot 4 dagen niet op te laden terwijl je 8 uur spotify hebt draaien, bluetooth en radio/4g nooit af zet en verder wat chat/sms/telefoontjes doet. Zeer licht gebruik dus, normaal gaat hij ook in airplane mode in de nachtelijke uurtjes maar dat had ik afgezet.

SOT zegt ook lang niet alles, genoeg mensen die een SOT van 10 uur tonen terwijl de telefoon en de helderheid feitelijk onwerkbaar zijn. Verder vraag ik me toch af wie 10 uur van de 24 op een schermpje zit te kijken of die niet beter (medische) hulp kan zoeken.
Ik merk dat je je een beetje aangevallen voelt, zo was het verder niet bedoelt. Tuurlijk zegt SOT ook niet alles maar ik neem aan dat iedereen die hier zijn batterijduur linkt z'n telefoon werkbaar heeft ingesteld en niet alles heeft lopen min/maxen voor maximale batterijduur.

10 uur SOT ben ik nog nooit tegengekomen, maar dat zal inderdaad van mensen komen die het er om doen om een zolang mogelijke SOT te halen. Of die mensen medische hulp nodig hebben lijkt me irrelevant.

• magnum73
incomer schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:58:
[...]

Die zit er gewoon nog toch?
Naar je toggles gaan, dan op dat bereik icoon je drukken en dan is er een balkje wat je kan verschuiven
Ja, maar dat is een extra keer vegen en nog eens terugvegen. Vroeger moest je één keer duwen, en je kon beginnen. Naast dit moet je ook al extra swipen als je het scherm aanzet, eerst vegen en dan beveiliging pas... tis misschien wat muggeziften,maar toch...

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02:12
Weet iemand of de OPO VoLTE ondersteund?
Heb niet zo gek veel verstand van deze techniek maar het lijkt me een kwestie van firm/software.
Wellicht middels een custom ROM?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• Ossi
Ossi schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:30:
[...]
Ondertussen zijn we een paar weken verder en heb er, zoals later nog vermeld, nog veel last van gehad.

Afgelopen weekend ben ik nog even op onderzoek geweest om het probleem op te lossen. Ik kwam er achter dat als mijn telefoon beweegt, dat hij dan actief wordt om de klok te tonen. Ik kreeg een flauw vermoeden dat het hiermee te maken had en heb het zaterdag uitgeschakeld in de instellingen. Het lijkt erop dat het probleem bij mij nu opgelost is, maar ik hou het nog even een tijdje in de gaten.

Het lijkt erop dat na het actief worden van de klok, dat het beeld na x secondes uitgeschakeld wordt, maar de backlight niet. Dit leverde enorme battery drain op bij mij.

Voor de geïnteresseerden, het gaat om de optie "Omgevingsdisplay" onder Scherm & verlichting. De omschrijving vermeldt: "Scherm activeren wanneer u het apparaat oppakt of meldingen ontvangt".

Nu maar hopen dat het definitief opgelost is.
Een paar dagen later lijkt voor mij het probleem opgelost te zijn :D Geen 50% meer verliezen bij een ritje naar het midden van het land om er daar achter te komen dat je telefoon bijna leeg is :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:36

DarkSide

theres no place like ::1

Ossi schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:26:
[...]

Een paar dagen later lijkt voor mij het probleem opgelost te zijn :D Geen 50% meer verliezen bij een ritje naar het midden van het land om er daar achter te komen dat je telefoon bijna leeg is :)
ga deze ook even instellen. Mijn telefoon is soms ook ineens veel juice kwijt.
Zie idd dat het scherm zwart is, maar nog wel een backlight heeft.
Heel irritant.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:27
DarkSide schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:37:
[...]

Heel irritant.
Het is ook meer een functie voor amoled schermen. Die zouden dan nog steeds geen energie verbruiken.

• NmR
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Merk nu al een aantal keer dat na een herstart er een aantal instellingen worden teruggezet:

-Startscherm
Ik mis mijn mappen en iconen en krijg die pas terug als ik via 'Gebruikers' naar 'Gast' schakel, de optie 'opnieuw opstarten' aantik en vervolgens weer terugschakel naar 'Eigenaar'.

-Trilintensiteit
Ook al staat ie nog aangegeven op 15%, trilt het toestel merkbaar harder en pas als het opnieuw wordt ingesteld is het weer ok.

-Gebaren
Muziekgebaren heb ik uitstaan maar na een herstart gaat er af en toe "vanzelf" muziek aan en blijkt deze optie weer aangevinkt is.

Wellicht dat er nog meer functies, voor mij ongemerkt, terug naar hun default instelling gaan. Niet heel erg, beetje vreemd alleen.
Ik draai stock 12.1-YOG4PAS3JL.

• Ossi
DarkSide schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:37:
[...]

Heel irritant.
Laat even weten of dat het probleem heeft verholpen! Ik kon deze bug nergens terug vinden en hoop dat het hiermee opgelost is. Bij mij lijkt het er wel op in ieder geval! :)

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-11 21:14
Wat is de standaard input die de OnePlus heeft wat betreft het opladen (mAh)?
Ik gebruik de AK-kernel en met een profiel dat ik gedownload heb staat hij standaard op 1500 mAh. Maar is dat ook de standaard input die de fabriek hanteert?
Ik meen alleen te hebben gelezen dat je als je een telefoon met een te hoog aantal ampère oplaad dat slecht is voor je batterij?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:36

DarkSide

theres no place like ::1

Ossi schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:50:
[...]

Laat even weten of dat het probleem heeft verholpen! Ik kon deze bug nergens terug vinden en hoop dat het hiermee opgelost is. Bij mij lijkt het er wel op in ieder geval! :)
Tot nu toe lijkt hij idd langer mee te gaan.
Vorige week vaak ineens heel veel % weg. Nu weer prima om de dag mee door te komen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

Ik verlies nu 's nachts 1% per uur (gewoon alles aan behalve BT) dus het lijkt weer beter te gaan na de laatste update :)

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:27
http://androidworld.nl/ni...s-2-eerste-kwartaal-2016/ Volgend jaar krijgen we Android 6.0. Beter laat dan nooit.

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:43

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Eindelijk :) Hopelijk eerder januari dan maart, maar zal wel april worden hun kennende :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• silent785
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-11 18:06
Hoe draait de laatste versie trouwens? Ik draai momenteel kitkat maar had een tijdje geleden 5.1 geprobeerd en daar haalde ik niet eens 4 uur SOT(met 3G).

• joost89
  • Laatst online: 08-05 09:59

joost89

Android <3

silent785 schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:28:
Hoe draait de laatste versie trouwens? Ik draai momenteel kitkat maar had een tijdje geleden 5.1 geprobeerd en daar haalde ik niet eens 4 uur SOT(met 3G).
De laatste update is hartstikke vooruit gang in tegenstelling tot eerdere firmwares. 4 uur haal ik enkel met WiFi.

• magnum73
joost89 schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:46:
[...]

De laatste update is hartstikke vooruit gang in tegenstelling tot eerdere firmwares. 4 uur haal ik enkel met WiFi.
Kan dit bevestigen. Kom ook van 4.4 rechtstreeks naar 5.1. Tevreden tot nu toe...enkel de data toggle functie mis ik.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Sinds een tijdje werkt mijn toetsenbord niet meer echt heel normaal.
Staand werkt het prima alleen als ik het toestel draai ziet het er zo uit;
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2howgaf.png

iemand enig idee?

p.s. een herstart is de oplossing maar dat is helaas geen gangbare oplossing.

[ Voor 15% gewijzigd door psyy138 op 19-11-2015 07:42 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:49
Is toch niet laat ? enige toestel op het moment buiten Nexus devices op Android 6.0 is de HTC A9.

Sony,Samsung, zelfs Motorola zie ik niet voor 2016 komen met 6.0 hoor, het is bijna December en dan is het overal zeer kalm ( Kerstmis en nieuwjaar )
Uiteraard is een maand of 4 na release niet ideaal want android versies leven maar 12 maanden voor er opvolging is, maar Q1 2016 is beter dan een groot deel vd concurrentie hoor.

• silent785
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-11 18:06
joost89 schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:46:
[...]

Ah oei, dus nog steeds een achteruitgang tov kitkat. Bij kitkat haal ik op wifi 5u30 SOT met wifi. Langer dan dat heb ik mij niet blind gestaard op mijn smartphone :P

Ik vind batterij belangrijker dan features dus ik zal wel wachten op Android 6, misschien brengt de Doze functie meer soelaas...

[ Voor 22% gewijzigd door silent785 op 19-11-2015 12:35 ]

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-11 16:59

hrt

psyy138 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 07:41:
Sinds een tijdje werkt mijn toetsenbord niet meer echt heel normaal.
Staand werkt het prima alleen als ik het toestel draai ziet het er zo uit;
[afbeelding]

iemand enig idee?

p.s. een herstart is de oplossing maar dat is helaas geen gangbare oplossing.
Staat je toetsenbord dan niet op linkshandig?

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

hrt schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:48:
[...]

Staat je toetsenbord dan niet op linkshandig?
Nope, heb nog nooit aan de toetsenbord instellingen gezeten daarom.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• floriz87
  • Registratie: December 2003
Heeft hier iemand 4G van Ziggo op zijn OPO? Kan nergens vinden op welke frequentie Ziggo opereert.

Edit: Gevonden. Ze hebben tijdens de frequentieveiling samen met UPC de 2600MhZ band gekocht, onder de naam ZUM. Dit correspondeert met band 7. Ik vraag me echter af hoe goed het bereik nou is in de praktijk.

[ Voor 51% gewijzigd door floriz87 op 19-11-2015 14:47 ]

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

floriz87 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:43:
Heeft hier iemand 4G van Ziggo op zijn OPO? Kan nergens vinden op welke frequentie Ziggo opereert.

Edit: Gevonden. Ze hebben tijdens de frequentieveiling samen met UPC de 2600MhZ band gekocht, onder de naam ZUM. Dit correspondeert met band 7. Ik vraag me echter af hoe goed het bereik nou is in de praktijk.
Gebruikt Ziggo niet gewoon Vodafone 4G?
Dan kan je hier de dekkingkaart vinden https://www.vodafone.nl/s...kking/dekkingskaart.shtml als je Iphone 5 aan zet.

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-11 01:01
Ik heb een vreemd probleem met mijn Oneplus One. Wanneer ik iemand bel of gebeld word (zowel vast als mobiel) heb ik er vaak last van dat de andere kant mij niet kan horen. Ik dacht dat het misschien lag aan een met stof verstopte microfoon, maar wanneer ik een geluidsopname maak met de microfoon is dat geluid wel gewoon goed. Ook is het probleem opgelost wanneer ik de telefoon op de speaker zet.

Weet iemand wat het probleem kan zijn? Wanneer de telefoon op speaker staat, gebruikt hij toch nog steeds dezelfde microfoon?

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 09:16

Ik gebruik ziggo en heb hier in Haarlem 4g(of lte zoals het op de opo staat) echter schakelt het vaak nog naar 3g dus de dekking is nog niet ideaal. Als ik kijk naar de kaart en planning van vodafone komt er in januari wel een enorme verbetering aan.

[ Voor 8% gewijzigd door RaijRaij op 22-11-2015 17:27 ]

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-11 22:09
Gabliboeba schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:19:
Ik heb een vreemd probleem met mijn Oneplus One. Wanneer ik iemand bel of gebeld word (zowel vast als mobiel) heb ik er vaak last van dat de andere kant mij niet kan horen. Ik dacht dat het misschien lag aan een met stof verstopte microfoon, maar wanneer ik een geluidsopname maak met de microfoon is dat geluid wel gewoon goed. Ook is het probleem opgelost wanneer ik de telefoon op de speaker zet.

Weet iemand wat het probleem kan zijn? Wanneer de telefoon op speaker staat, gebruikt hij toch nog steeds dezelfde microfoon?
Dit flashen in recovery heeft het probleem opgelost bij mij
https://drive.google.com/...YjA/view?usp=docslist_api

Komt van xda

• floriz87
SmooK schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:24:
[...]

Ik gebruik ziggo en heb hier in Haarlem 4g(of lte zoals het op de opo staat) echter schakelt het vaak nog naar 3g dus de dekking is nog niet ideaal. Als ik kijk naar de kaart en planning van vodafone komt er in januari wel een enorme verbetering aan.
Maar die update is toch alleen voor 4G+?

(vind dat overigens wel interessant om te weten, aangezien ik anders beter naar Ben over kan stappen (netwerk Tmobile)).

[ Voor 12% gewijzigd door floriz87 op 23-11-2015 16:55 . Reden: extra haakje sluiten :) ]

• pimsaint

floriz87 schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:24:
[...]

Maar die update is toch alleen voor 4G+?

(vind dat overigens wel interessant om te weten, aangezien ik anders beter naar Ben over kan stappen (netwerk Tmobile).
Zover ik weet is Ziggo een MNVO op het netwerk van Vodafone en gaat ook 4G gewoon via het Vodafone netwerk. Vodafone zendt 4G voornamelijk uit op 800Mhz maar op drukke plaatsen ook op 1800Mhz.

4G+ komt tot stand door het bundelen van meerdere banden (frequenties), in gebieden waar Vodafone 4g+ uitrolt is hun mast ook actief op 1800Mhz. En daar kan je dan 4G pakken met je OPO :)

• floriz87
pimsaint schreef op maandag 23 november 2015 @ 15:53:
[...]

[...]

Zover ik weet is Ziggo een MNVO op het netwerk van Vodafone en gaat ook 4G gewoon via het Vodafone netwerk. Vodafone zendt 4G voornamelijk uit op 800Mhz maar op drukke plaatsen ook op 1800Mhz.

4G+ komt tot stand door het bundelen van meerdere banden (frequenties), in gebieden waar Vodafone 4g+ uitrolt is hun mast ook actief op 1800Mhz. En daar kan je dan 4G pakken met je OPO :)
Bedankt, helder. Ontdekte helaas dit zinnetje op de website van Ziggo:
Mobiel van Ziggo is exclusief verkrijgbaar voor klanten van Ziggo.
En helaas ben ik geen klant van Ziggo, en dat ga ik ook niet worden :| .

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 15:20
Mijn Oneplus One is de laatste tijd wel erg snel leeg. Zit hem in de Google services die het toestel de hele dag wakker houdt. Op internet lijken de oplossingen een beetje met hagel te schieten. Iemand een idee hoe ik dit specifieke probleem op los?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• FrozenToast
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-06 09:53
Wou even zeggen dat alle OPO accessoires 90% korting hebben op de officiele store :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55
FrozenToast schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:46:
Wou even zeggen dat alle OPO accessoires 90% korting hebben op de officiele store :)
Up to..

• FrozenToast
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-06 09:53
27-30 maar het is al begonnen.

Edit: Nee alle van de 1 zijn 90%, de rest is 10%.

[ Voor 13% gewijzigd door FrozenToast op 26-11-2015 21:49 ]

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Voor de One zijn ze allemaal aardig goedkoop anders. Ze moeten er zeker vanaf :P

• jimmy_dg
Wat een kortingen.. sommige dingen gaan echt voor een fractie weg. Alleen is alles out of stock en leveren ze niet naar Nederland, althans, ik krijg de melding dat ze niet kunnen verzenden naar het opgegeven adres.

[ Voor 12% gewijzigd door jimmy_dg op 27-11-2015 19:48 ]

• magnum73
He,
Ik heb problemen met de juiste inloggevens van dropbox. Via pc inloggen lukt wel. Op de app van de smartphone niet. Krijg altijd maar fout emailadres of wachtwoord. Nochtans heb de juiste gegevens... ?
Iemand dit al voorgehad ?

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-11 07:30
magnum73 schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:24:
He,
Ik heb problemen met de juiste inloggevens van dropbox. Via pc inloggen lukt wel. Op de app van de smartphone niet. Krijg altijd maar fout emailadres of wachtwoord. Nochtans heb de juiste gegevens... ?
Iemand dit al voorgehad ?
Nooit problemen mee gehad.

Draai je wel de laatste versie van de Dropbox app (3.0.5)?

Probeer ook eens alle gegevens van de app te wissen en opnieuw aan te melden.

• magnum73
Allemaal al geprobeerd...zelfs oudere versie geprobeerd,...

• pimsaint
Even een kleine kick daar ik de vraag als eens eerder gesteld heb: zijn hier mensen met Tele2 die zo hier en daar wel eens een glimp LTE opvangen met hun OPO? En zo ja, waar?

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Iemand een NL alert op zijn telefoon ontvangen?
Ik niet... Zit op vodafone 4g

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-11 16:01
Hier ook niet, 4G KPN

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:06

SaN

Ook niet met T-Mobile. Nog even in de instellingen gekeken, maar alles staat aan.

• Kakarottt
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-11 14:20
Geen bericht gehad via Simyo op mijn OnePlus One

[ Voor 27% gewijzigd door Kakarottt op 07-12-2015 12:34 ]

• TheRealProcyon
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-11 14:16
Niets ontvangen vodafone prepaid, zou kunnen komen doordat er een vinkje stond bij geen meldingen.

• floriz87
Niet ontvangen. Alles aanstaan. Simyo.

• schuurman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:04
Niets ontvangen. KPN

• jimmy_dg
Nee, ook niks ontvangen. KPN 4G

• rens-br
  • Laatst online: 22:07
cypher21 schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:20:
Iemand een NL alert op zijn telefoon ontvangen?
Ik niet... Zit op vodafone 4g
Nee, heb er nu geen gehad en heb er nog nooit een ontvangen. Choozze 3G netwerk.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:08
floriz87 schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:34:
Niet ontvangen. Alles aanstaan. Simyo.
Hier precies hetzelfde. Dacht even dat het misschien aan Simyo lag, maar gezien andere bovenstaande posts vermoed ik dat de OPO zelf de boosdoener is :)

Punctuality is the politeness of kings

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-11 19:54
dreamscape schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:11:
[...]

Hier precies hetzelfde. Dacht even dat het misschien aan Simyo lag, maar gezien andere bovenstaande posts vermoed ik dat de OPO zelf de boosdoener is :)
Is puur de implementatie als ik het me goed herinner van cell broadcasts in CM.
Daar zijn al wel vaker "tickets" voor aangemaakt bij CM, maar volgens mij nog nooit wat mee gedaan voor NL.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Hier ook niks, CM + Ziggo Mobiel (Vodafone)

• floriz87
mhulsegge schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:27:
[...]

Is puur de implementatie als ik het me goed herinner van cell broadcasts in CM.
Daar zijn al wel vaker "tickets" voor aangemaakt bij CM, maar volgens mij nog nooit wat mee gedaan voor NL.
Toch lees ik in een oude poll van Tweakers in 2014 mbt NL Alert verschillende reacties van gebruikers waarin wordt aangegeven dat zij met CM de alert hebben ontvangen ( poll: NL-Alert ontvangen? ).

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 26-11 09:29
niets ontvangen, Vodafone Zakelijk.

• Dagion
  • Niet online
Hier met CM ook de alert ontvangen, weliswaar later (Moto G XT1032). Lijkt me toch iets bij de OpO.

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11 13:44
Noppes, OPO OxygenOS

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:09

Pierre

Van nature lui!

Ik heb helemaal niks ontvangen op mijn One Plus, maar ik denk niet dat we deze discussie hier moeten voeren (over NL-Alert)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• floriz87
Pierre schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:00:
Ik heb helemaal niks ontvangen op mijn One Plus, maar ik denk niet dat we deze discussie hier moeten voeren (over NL-Alert)
Waar dan wel volgens jou? Overigens wordt in een reactie op het nieuwsbericht op de fp van Tweakers gesuggereerd dat het aan CyanogenOS ligt (dus niet CM).

Er is ook al (opnieuw) melding van gemaakt bij Cyanogen: https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-3831 .

Overigens heb ik nog nergens gelezen dat het OxygenOS icm OPO wel zou werken. OxOS icm een OPT dan weer wel.

[ Voor 10% gewijzigd door floriz87 op 07-12-2015 16:11 ]

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Op de frontpage van Tweakers daar kan je deze discussie voeren of zie ik dat verkeerd.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• floriz87
Pierre schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:11:
Op de frontpage van Tweakers daar kan je deze discussie voeren of zie ik dat verkeerd.
Een echt zinvolle vruchtbare discussie valt daar moeilijk te voeren, aangezien er nauwelijks nog gereageerd wordt wanneer het nieuwsbericht 1 dag oud is. Verder denk ik dat dit niet zozeer een discussie is, maar meer het zoeken naar een oplossing, en daar is het forum uitermate geschikt voor. Zo kunnen we elkaar op de hoogte van wat werkt en wat niet, en bepalen in welke hoek we een oplossing kunnen zoeken.

Bovendien lijkt in dit geval het probleem OPO-specifiek te zijn, en ik zou dan ook niet weten welk topic beter geschikt zou zijn voor dit onderwerp. Maargoed, een admin/mod kan hier soms anders over denken :) .

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Frontpage is niet echt om te discussieren, daar is het forum voor natuurlijk ;)

Dat de alerts niet verwerkt worden ligt aan het toestel, en hier is een discussie over het toestel. Lijkt mij meer op zijn plek in ieder geval.
Maar laten we niet de mod uithangen ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Nee dat snap ik ook, ben benieuwd of Cyanogen er iets aan kan doen, hiervoor een Samsung gehad en die had precies hetzelfde probleem. Ook helemaal niks ontvangen. Hoor net van mijn vriendin (heeft een Motorola) ook niks gekregen.

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
Ook ik heb de NLalert niet gehad (OPO) evenals een vriend (OPT).
Toevallig stond ik met een groep bij elkaar om 12 uur vanmiddag. Opvallend was dat iedereen het bericht binnenkreeg, behalve wij twee als OnePlus gebruikers. Overduidelijk dat het dus aan onze telefoon lag en niet aan de zendmast o.i.d..

Ik heb de instellingen nagekeken, volgens de instelhulp van NL-alert hoort onder instellingen -> Draadloos en netwerken -> Meer -> Nooduitzendingen, "extreme dreigingen weergeven" aan te staan en zou het dan moeten werken. Helaas hadden wij beide deze al aangevinkt, terwijl we geen bericht hebben gehad.

Hierop heb ik nu maar zelf wat met de instellingen gekloot, in de hoop dat het voortaan werkt, we zullen zien... Ik heb namelijk het vakje "Meldingen uitschakelen" nu uitgevinkt en "ETWS-testberichten weergeven" (Whatever that may be) aangevinkt. Op goed geluk zullen we maar zeggen...

Op de OnePlus forums wordt er gezegd dat het probleem voor de OPO niet op te lossen is, over de OPT heb ik niemand nog wat horen zeggen... (Bron: https://forums.oneplus.ne...elling-in-oneplus.137271/)

• rens-br
Net nog even de instellingen na gekeken en zie nu dat er een nogal verwarrende functie inzit.
Zie screenshot.

NL-Alert

'Meldingen Uitschakelen'

Je zou verwachten als deze aangevinkt is dat je niks zou ontvangen. Lees je echter het onderschrift dan zou je het tegenovergestelde verwachten.
Bij mij stond deze vanmiddag aangevinkt, deze heb ik nu uitgevinkt om te kijken voor de volgende test.

Hoe staat deze optie bij de mensen die de melding wel hebben ontvangen?

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
rens-br schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:52:
Net nog even de instellingen na gekeken en zie nu dat er een nogal verwarrende functie inzit.
Zie screenshot.

[afbeelding]

'Meldingen Uitschakelen'

Je zou verwachten als deze aangevinkt is dat je niks zou ontvangen. Lees je echter het onderschrift dan zou je het tegenovergestelde verwachten.
Bij mij stond deze vanmiddag aangevinkt, deze heb ik nu uitgevinkt om te kijken voor de volgende test.

Hoe staat deze optie bij de mensen die de melding wel hebben ontvangen?
Bij mij stond het in ieder geval aangevinkt, en ik heb géén melding ontvangen vandaag.

• rens-br
THWIT schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:00:
[...]

Bij mij stond het in ieder geval aangevinkt, en ik heb géén melding ontvangen vandaag.
Dan is dat in ieder geval hetzelfde.

Wanneer wordt het volgende controle bericht verstuurd? Is dat meteen de volgende maand?
Pagina: 1 ... 17 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen