Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
rens-br schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:05:
[...]

Dan is dat in ieder geval hetzelfde.

Wanneer wordt het volgende controle bericht verstuurd? Is dat meteen de volgende maand?
Zover ik weet is de volgende keer nog niet bekend. Aangezien de vorige keer in juni was, vinden deze testberichten dus ongeveer één keer per half jaar plaats, dus dan zouden we nog even moeten wachten om te zien of het nu werkt....

Edit:
Uit de V&A van NL-alert.nl:
Wordt er van nu af aan elke eerste maandag van de maand om 12 uur een NL-Alert controlebericht uitgezonden?

Nee, de overheid zendt twee keer per jaar een controlebericht uit. Dit jaar was dat op 1 juni en op 7 december. Aan de hand van de controleberichten kun je nagaan of je mobiel juist is ingesteld om NL-Alert te ontvangen. In 2016 wordt op maandag 6 juni een controlebericht uitgezonden.

[ Voor 31% gewijzigd door THWIT op 07-12-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
THWIT schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:30:
[...]
Edit:
Uit de V&A van NL-alert.nl:

[...]
Ah bedankt. Dat duurt nog eventjes dus. We zullen het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 15:20
rens-br schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:52:
Net nog even de instellingen na gekeken en zie nu dat er een nogal verwarrende functie inzit.
Zie screenshot.

[afbeelding]

'Meldingen Uitschakelen'

Je zou verwachten als deze aangevinkt is dat je niks zou ontvangen. Lees je echter het onderschrift dan zou je het tegenovergestelde verwachten.
Bij mij stond deze vanmiddag aangevinkt, deze heb ik nu uitgevinkt om te kijken voor de volgende test.

Hoe staat deze optie bij de mensen die de melding wel hebben ontvangen?
Lijkt me een slechte vertaling: ik heb hem in het engels staan en bij mij is het 'turn on notifications'. Ik heb overigens het alert ook niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 21:01
Nog een aanvulling: ETWS staat voor Earthquake Tsunami Warning System. Volgens de Engelstalig versie van dat scherm. Dat heet dus waarschijnlijk niks met NL-Alert te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 11:36
Iemand Tele2 4G icm OPO? Zo ja, hoe bevalt dat?

[ Voor 32% gewijzigd door floriz87 op 08-12-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasoo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 12:43
Ik heb hier in Amsterdam 4G van Tele2. Of liever gezegd: soms wel, vaak niet. Meestal H+. Valt ook niet te voorspellen aan de hand van de lokatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Zijn er meer mensen die de laatste tijd weer problemen hebben met het fatsoenlijk binnen krijgen van Whatsappjes. Ik krijg de laatste tijd alleen Whatsappjes binnen als ik Whatsapp open.

Een OnePlus One met stock rom (wel geroot). Ik heb dit op zowel 3G als Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
rens-br schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:34:
Zijn er meer mensen die de laatste tijd weer problemen hebben met het fatsoenlijk binnen krijgen van Whatsappjes. Ik krijg de laatste tijd alleen Whatsappjes binnen als ik Whatsapp open.

Een OnePlus One met stock rom (wel geroot). Ik heb dit op zowel 3G als Wifi.
Geen problemen hier, maar ik zit niet op stock, wel 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05:54

BlackEyedAngel

Just a decent guy

hmm sinds enkele dagen is de batterij weer snel leeg.. heeft play services weer een update gehad die de boel verkloot heeft? Andere 'grote' updates zijn Swiftkey en Nova Launcher geweest..

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 11:36
thomasoo schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:35:
Ik heb hier in Amsterdam 4G van Tele2. Of liever gezegd: soms wel, vaak niet. Meestal H+. Valt ook niet te voorspellen aan de hand van de lokatie.
OK, en heb je het wel eens gecheckt buiten Amsterdam? (sowieso een slechte indicatie, als je al geen 4G hebt in Amsterdam, waar dan wel? :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasoo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-06 12:43
Nee, eigenlijk niet buiten Amsterdam gecheckt. Ik héb wel 4G in Amsterdam, maar zoals gezegd: soms. Valt geen peil op te trekken. Zowel thuis als op m'n werk geeft mijn toestel (dus op dezelfde plek) soms wel, maar meestal geen 4G als netwerkstatus aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Welke ROM of update van Cyanogen raden jullie aan? Mijn batterij is te slecht atm. Ik drsai wel nog Cyanogen 12.0. Nooit meer geupdate ivm root etc..

• rens-br
  • Nu online
psvunited schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:21:
Welke ROM of update van Cyanogen raden jullie aan? Mijn batterij is te slecht atm. Ik drsai wel nog Cyanogen 12.0. Nooit meer geupdate ivm root etc..
Ook als je root hebt kun je gewoon updaten. Je kan dan alleen niet OTA updaten. Je kan met de Cyanogen updatetracker de volledige update downloaden en deze vervolgens in je recovery installeren.

Mocht je iets willen weten over custom roms, kun je beter in [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's je vraag stellen.

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
psvunited schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:21:
CM13 Nightly's zijn heel prettig. Voldoende customizations, goede batterij en natuurlijk android 6.0.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Sinds vandaag een paar rare problemen voort gekomen uit mijn OPO.

1. Mijn mic doet het ineens niet meer
2. Mijn luidsprekers doen raar. Ze laten wel systeem geluiden horen (bijvoorbeeld Bliep geluid als ik mijn volume omhoog doe) maar ik kan geen muziek eruit horen of als ik met mensen bel hoor ik hun ook niet

Enige idee wat het zou kunnen zijn?
Ik draai CM11 XNPH05Q build

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Laatst online: 15-09 10:51
Is het tijd om de OPO te vervangen of kan het nog een jaar mee?

Moet zeggen dat de OPO naast de HTC HD2, het enige toestel is wat ik langer als één jaar aan het gebruiken ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Xmoo schreef op zondag 27 december 2015 @ 22:10:

Moet zeggen dat de OPO naast de HTC HD2, het enige toestel is wat ik langer als één jaar aan het gebruiken ben.
Wat verwacht je precies? Dat moet je toch lekker zelf weten.

Ik hou hem nog even, wacht wel de volgende generatie chips. De huidige generatie smartphones bieden mijns inziens weinig extra snelheid. Een iets betere camera of fingerprintscanner is leuk, maar of dat een uitgave waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Xmoo schreef op zondag 27 december 2015 @ 22:10:
Ik zou niet weten waarom je de OPO nu al zou vervangen? Android 6.0 M komt begin volgend jaar uit als update en verder heeft het toestel nog steeds Top Specs.

Waarom zou je dus al willen overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 19:27
iTeV schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:28:
Sinds vandaag een paar rare problemen voort gekomen uit mijn OPO.

1. Mijn mic doet het ineens niet meer
2. Mijn luidsprekers doen raar. Ze laten wel systeem geluiden horen (bijvoorbeeld Bliep geluid als ik mijn volume omhoog doe) maar ik kan geen muziek eruit horen of als ik met mensen bel hoor ik hun ook niet

Enige idee wat het zou kunnen zijn?
Ik draai CM11 XNPH05Q build
probeer eens een headset aante sluiten en eruit te halen (of je poort schoon te maken)

Wellicht detecteerd ie een headset die er niet inzit (dan pakt hij die microfoon / geluid van de device)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 11:59
Vanmiddag mijn OPO op het split van de oprit laten vallen...putje in het scherm

Paar minuten later zij hij krak en ging heel het scherm doormidden...touchscreen werkt niet meer...

Iemand enige idee waar ik relatief snel een nieuw scherm/digitizer vandaan kan halen? De levertijden op ebay en dergelijke zijn niet echt lekker zo rond kerst/jaarwisseling. Een Nederlandse shop met een nette prijs zou fijn zijn

Iemand in de omgeving Breda/Dordrecht met een scherm op voorraad + de wil om hem te vervangen zou helemaal geweldig zijn :P

Kon wel een tent in Breda vinden maar die vragen 190 euro...daar heb ik bijna een ander tweedehands toestel voor |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
rens-br schreef op zondag 27 december 2015 @ 22:47:
[...]

Ik zou niet weten waarom je de OPO nu al zou vervangen? Android 6.0 M komt begin volgend jaar uit als update en verder heeft het toestel nog steeds Top Specs.

Waarom zou je dus al willen overstappen?
Vanwege de beperkte 4G ontvangst, slechte gesprekskwaliteit en de tegenvallende camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
nokiaan958GB schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:23:
[...]

Vanwege de beperkte 4G ontvangst, slechte gesprekskwaliteit en de tegenvallende camera?
Je eerste punt ben ik het met je eens, maar dit is voor mij geen gebrek. De slechte gesprekskwaliteit en camera merk ik eerlijk gezegd niks van? Zal wel een meningsverschil zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Heb van alle drie punten ook geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
MeltedForest schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:42:
Heb van alle drie punten ook geen last.
4G.. betaal er wel voor, maar heb hier in het zuiden dus geen (geschikte) 4G. :/
Mis 4G niet, zeker doordat ik doorgaans op WiFi zit, denk in de toekomst beter is om gewoon een kleine MiFi te kopen. :)

Verder nog altijd dik tevreden, en volgensmij is de Two niet zoveel beter. Die CPU was toch ondergeclockt door warmte-problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Kreeg zojuist incremental 12.1-YOG7DAS2K1 update melding. "This update adds Cortana to your OnePlus One allowing you to use Microsoft's all new virtual assistent." Cortana dus, voor de niet-bepaald-fans van Google's voice dingetje ;).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:01
nooberke schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:37:
Vanmiddag mijn OPO op het split van de oprit laten vallen...putje in het scherm

Paar minuten later zij hij krak en ging heel het scherm doormidden...touchscreen werkt niet meer...

Iemand enige idee waar ik relatief snel een nieuw scherm/digitizer vandaan kan halen? De levertijden op ebay en dergelijke zijn niet echt lekker zo rond kerst/jaarwisseling. Een Nederlandse shop met een nette prijs zou fijn zijn

Iemand in de omgeving Breda/Dordrecht met een scherm op voorraad + de wil om hem te vervangen zou helemaal geweldig zijn :P

Kon wel een tent in Breda vinden maar die vragen 190 euro...daar heb ik bijna een ander tweedehands toestel voor |:(
Kijk eens op www.schermreparatie.com daar heb ik al 2x een OPO een scherm laten vervangen voor 150 EU. Na 2 dagen heb je hem weer terug. Ik kwam ze tegen toen ik via mijn verzekering bij 2 zaken terecht kwam die geen OPO's repareerden. De verzekering blij want ze schatten de reparatie op 220 eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Binnetie schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:36:
[...]

Kijk eens op www.schermreparatie.com daar heb ik al 2x een OPO een scherm laten vervangen voor 150 EU. Na 2 dagen heb je hem weer terug. Ik kwam ze tegen toen ik via mijn verzekering bij 2 zaken terecht kwam die geen OPO's repareerden. De verzekering blij want ze schatten de reparatie op 220 eu.
Bedankt voor de tip, had hun inderdaad ook al gevonden.

Heb uiteindelijk maar een volledige scherm/digitizer/frame besteld. Dan kan ik mijn hardware overzetten. Kost me 67 euro dus scheelt nogal wat...moet ik het alleen wel zelf gaan doen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 11:01
Ja dat is wel weer zo. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Raznov schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:53:
Kreeg zojuist incremental 12.1-YOG7DAS2K1 update melding. "This update adds Cortana to your OnePlus One allowing you to use Microsoft's all new virtual assistent." Cortana dus, voor de niet-bepaald-fans van Google's voice dingetje ;).
Kreeg deze melding ook in de update tracker app. Helaas is de update nog niet te downloaden als full. Dus nog niet te installeren op een geroot device.

Heb jij de updaten al geïnstalleerd?

• holl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 16:49
In de aanbieding op aliexpress vanaf 31/12 lokale tijd (wel risico BTW & geen NL stroom stekker)

http://www.aliexpress.com...=5261.7881204.0.24.ksY43A

• rens-br
  • Nu online
holl schreef op donderdag 31 december 2015 @ 01:08:
In de aanbieding op aliexpress vanaf 31/12 lokale tijd (wel risico BTW & geen NL stroom stekker)

http://www.aliexpress.com...=5261.7881204.0.24.ksY43A
Bedankt voor je link. Buiten het feit om dat dit het verkeerde topic is, wil je niemand aanraden om de China versie van OnePlus telefoons te kopen. Deze hebben namelijk 2 (mogelijk 3) nadelen:
- Geen garantie
- Geen fatsoenlijke 4G dekking in Nederland
- Mogelijke invoerrechten waardoor de telefoon uiteindelijk veel duurder is.

Verder kan je de OnePlus X gewoon elke dinsdag kopen zonder invite. Als laatste zie ik een prijs op Aliexpress staan van 333 euro terwijl de telefoon 246 euro kost. Niet echt een geweldige aanbieding dus?

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
rens-br schreef op woensdag 30 december 2015 @ 23:53:
[...]

Kreeg deze melding ook in de update tracker app. Helaas is de update nog niet te downloaden als full. Dus nog niet te installeren op een geroot device.

Heb jij de updaten al geïnstalleerd?
Yes, geïnstalleerd. Dit is wel de eerste keer dat mijn Android een aantal default-apps was vergeten, vond ik wat vreemd. Zo stond mijn browser niet meer als standaard browser ingesteld en ook kreeg ik bij een aantal andere apps de melding dat er geen "app geïnstalleerd" zou zijn voor het afhandelen van de opdracht. Kwestie van even instellen maar toch. Verder geen verschil gemerkt nog op de Cortana app na.

Strava & Untappd - Do not combine!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-08 13:29
Hoe gaan jullie om met de spellcheck / auto-correct? Soms typ ik nederlands, soms engels, maar eigenlijk zou het handig zijn om deze twee woordenboeken tegelijkertijd actief te hebben. Is daar een optie voor? Ik kon het niet vinden.

Edit: nvm, je hebt twee verschillende spellchecks for some reason, die van Android Keyboard kun je wel twee input languages bij selecteren.

[ Voor 23% gewijzigd door Pruimenvlaai op 31-12-2015 13:20 ]

• 418O2
  • Nu online
Pruimenvlaai schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:14:
Hoe gaan jullie om met de spellcheck / auto-correct? Soms typ ik nederlands, soms engels, maar eigenlijk zou het handig zijn om deze twee woordenboeken tegelijkertijd actief te hebben. Is daar een optie voor? Ik kon het niet vinden.

Edit: nvm, je hebt twee verschillende spellchecks for some reason, die van Android Keyboard kun je wel twee input languages bij selecteren.
Jep. Zo gebruik ik het ook.

Ik ben overigens niet langer OPO gebruiker. Kon voor niet al te veel een g4 met een 1 jarig abo krijgen. Zal nog wel het topic volgen (aan mijn stand verplicht natuurlijk)

• jimmy_dg
Pruimenvlaai schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:14:

Probeer eens Swiftkey, deze ondersteunt meerdere talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ik heb zitten kijken naar de instellingen van mijn vergrendelscherm maar komt niet echt tot een oplossing.

Op mijn OPO draai ik 5.1.1 (12.1-YOG4PAS3JL) en dito vergrendelscherm. Dat verschendelscherm past zich niet aan aan de stand van het toestel. Mijn OPO heb ik beveiligd met een pincode. In de auto heb ik een houder waar de OPO liggend (landscape) in kan om hem voor navigatie te gebruiken.

In de auto moet ik als ik wil navigeren het scherm laten oplichten, het slotje naar naar links swipen en dan met mijn hoofd op het linkerschouder de pincode intypen en dan de Sygic app starten.

Wat ik wil is Sygic kunnen gebruiken zonder elke keer de pincode hoeven in te typen. Mijn idee was om Sygic op het vergrendelscherm te zetten.
Maar alle apps die nu op het vergrendelscherm staan vragen toch ook om een pincode om als ik die vanuit het vergrendelscherm opstart.

Weet iemand een workaround om bijvoorbeeld alleen Sygic vanuit het vergrendelscherm zonder pincode op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
nokiaan958GB schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:34:
Op mijn OPO draai ik 5.1.1 (12.1-YOG4PAS3JL) en dito vergrendelscherm. Dat verschendelscherm past zich niet aan aan de stand van het toestel. Mijn OPO heb ik beveiligd met een pincode. In de auto heb ik een houder waar de OPO liggend (landscape) in kan om hem voor navigatie te gebruiken.
Voor zover ik weet is het in ieder geval niet mogelijk om dit in CM in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:24
Je zou het kunnen proberen met een alternatieve launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Zijn er mensen de full versie van de nieuwe OPO update: '12.1-YOG7DAS2K1' al tegen gekomen? Ik wil deze graag flashen op mijn geroote OPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik las op de OPO forum dat je deze incremental alleen via Cyanogen recovery geïnstalleerd kan worden.

Nou heb ik deze er op gezet, maar nog steeds krijg ik een foutmelding.
Dus maar weer terug naar TWRP. Wacht wel op een full update

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:58
Meer mensen issues met bluetooth op de OPO? Met bluetooth wordt mijn wifi verbinding er instabiel en raakt mijn batterij in een paar uur leeg.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
nokiaan958GB schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:34:
Ik heb zitten kijken naar de instellingen van mijn vergrendelscherm maar komt niet echt tot een oplossing.

In de auto moet ik als ik wil navigeren het scherm laten oplichten, het slotje naar naar links swipen en dan met mijn hoofd op het linkerschouder de pincode intypen en dan de Sygic app starten.

Wat ik wil is Sygic kunnen gebruiken zonder elke keer de pincode hoeven in te typen. Mijn idee was om Sygic op het vergrendelscherm te zetten.
Maar alle apps die nu op het vergrendelscherm staan vragen toch ook om een pincode om als ik die vanuit het vergrendelscherm opstart.

Weet iemand een workaround om bijvoorbeeld alleen Sygic vanuit het vergrendelscherm zonder pincode op te starten?
http://www.cnet.com/how-to/smart-lock-android-5-0-lollipop/

In het kort: nfc tag in de auto of verbinden met een bluetooth toestel in de auto (miband / koptelefoon / autoradio...) zodat je geen pincode meer moet ingeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Bedankt voor je geweldige tip _/-\o_

Zie dat Smart Lock bij mij niet onder Security maar onder Vergrendelscherm eerst ingeschakeld moet worden.

Vanavond meteen even proberen of hij mijn carkit herkent 8)

edit:
toch niet gelukt. Mijn carkit is rsap wat Android niet meer ondersteunt. Daarom kan ik niet inloggen. Je moet echt via BT gekoppeld zijn om Smart Lock te kunnen gebruiken :|

[ Voor 30% gewijzigd door nokiaan958GB op 06-01-2016 19:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
ik kreeg gisteravond een system update binnen (zit nu op 12.1.1-YOG7DAS2K1) maar heb het idee dat de batterij een stukker sneller leeg is :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Datzelfde gevoel heb ik ook tot dusver.. ik doe precies hetzelfde als elke dag op het werk terwijl hij in de lader zit maar het opladen gaat trager.. oftewel er is meer verbruik :(

+ de Privacyguard die opeens weer elke keer per app met een melding bovenin komt terwijl ik dat niet wil |:(

[ Voor 23% gewijzigd door BlackEyedAngel op 08-01-2016 16:31 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:02
Zijn er meer mensen die problemen met Wi-Fi hebben? Terwijl mijn vriendin lekker kan internetten op de bank, heb ik regelmatig dat de verbinding wegvalt. Ondanks dat alle streepjes vol zijn en aangezien ik geen amper tot geen telefoonbereik heb binnenshuis, heb ik dus regelmatig geen internet meer. Maakt niet uit hoe ver ik van de router afzit. Het verbreekt gewoon om na een tijdje eindelijk weer te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
habermas schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:42:
ik kreeg gisteravond een system update binnen (zit nu op 12.1.1-YOG7DAS2K1) maar heb het idee dat de batterij een stukker sneller leeg is :(
Nog sneller?! Ik haal tegenwoordig soms het einde van de dag al niet meer, terwijl ik hem helemaal niet echt intensief gebruik....
Vanochtend ook de update geïnstalleerd, ben benieuwd. Ik heb trouwens na de update wel weer al m'n plaatjes/icoontjes voor de apps terug, er waren er een tijd geleden opeens een paar veranderd in dat groene android robotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
Hier absoluut geen problemen met batterij en dergelijke. Wel vind ik het maar vreemd om die Microsoft services zo opgedrongen te krijgen >:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsuchi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09-2021
THWIT schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:11:
Hier absoluut geen problemen met batterij en dergelijke. Wel vind ik het maar vreemd om die Microsoft services zo opgedrongen te krijgen >:(
<Cortana>
Inderdaad. Zal wel een leuk bedrag hebben opgeleverd.
Mircrosoft wil, sinds Windows10, op zoveel mogelijk apparaten aanwezig zijn.

Maar met de OPO Privacybescherming is alles UIT dan wel Negeren is te zetten.
Er wordt nog maar één item gebruikt n.l. Ingeschakeld houden.
Alles heb ik uitgezet dan wel op Negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Hier ook geen problemen met de accu.

Wel probleempje dat icoontjes waren vervangen en weer de vraag of ik Truecaller wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
je kunt de cortana app verwijderen
ook geen issues met batterije e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ik merk ook weinig/geen verschil met voor de update.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Accuduur is hier ook een stuk minder, ik haal amper vier uur screentime waar dat voorheen vijf a zes was. Bijladen via computer usb heeft totaal geen zin meer zo hoog is het verbruik.

Ook mis ik mijn profielen schakelaar via de uitknop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
Hallo Tweakers,

Gebruik nu bijna een jaar lang mijn One Plus One. In principe een okay toestel, alleen sinds ik in juli van auto ben geswitched is het bagger met bellen in de auto. In mijn Ford focus was ik goed te verstaan maar in mijn Seat Leon (VW dus :) ) schijnt niemand mij te kunnen verstaan. Dacht nog even dat er een verschil zou zijn tussen 3G en 4G en Wifi aan of uit, maar dat is niet het geval. Wel is het zo dat wanneer ik de telefoon helemaal aanzet (dus voorbij de login) en het scherm aanblijft de verstaanbaarheid verbeterd, Zodra het scherm uitschakelt is het gedaan en komen er slechts flarden of helemaal niets door. Heb nog een test gedaan met een losse bluetooth speaker waarmee je ook kunt bellen, daar heb ik geen problemen, dus het ligt niet aan de bluetooth verbinding. Heb in mijn Seat ook 2 andere telefoons (beiden Samsung) geprobeerd, geen enkel probleem.

Ben al een aantal weken bezig met trouble shooten voor de One Plus helpdesk en nu geven ze aan dat het wellicht een compatibility issue is.... zou het, duh?

Heeft iemand nog een tip die ik kan proberen, want ik vrees dat ik heel lang kan wachten op een oplossing via One Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Volgens het Oneplus one forum zijn we zeker niet de enigen met batterij-issues.. hopelijk brengen ze snel een fix uit hiervoor :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:43
Ik heb een probleem met mijn Oneplus One in combinatie met mijn nieuwe wifi router (pricewatch: Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000) )

Als ik op een gegeven moment verbinding verlies met het 5Ghz netwerk (bijvoorbeeld doordat ik het huis verlaat) dan kan ik daarna dit netwerk nooit meer detecteren. Ook zal zit ik naast het access point. Het enige dat helpt is Wifi op de Oneplus One uit en inschakelen. Dan werkt het weer...

Enig idee?

ps CM11.0 hier.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:39

psyy138

blackbulls.nl

sdk1985 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 00:40:
Ik heb een probleem met mijn Oneplus One in combinatie met mijn nieuwe wifi router (pricewatch: Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000) )

Als ik op een gegeven moment verbinding verlies met het 5Ghz netwerk (bijvoorbeeld doordat ik het huis verlaat) dan kan ik daarna dit netwerk nooit meer detecteren. Ook zal zit ik naast het access point. Het enige dat helpt is Wifi op de Oneplus One uit en inschakelen. Dan werkt het weer...

Enig idee?

ps CM11.0 hier.
Ik heb de OPO en de R7000 maar geen enkel probleem met de WiFi.
Vroeger op mijn oude nexus 5 telefoon ervaarde ik hetzelfde en toen was een reset van de telefoon voldoende voor mij. Misschien ook voor jou?

Ik heb dan wel niet dezelfde OS versie maar je kunt het allicht proberen.

OPO; 12.1.1-YOG7DAS2K1 (nieuwste OTA, alles standaard)
R7000; 1.0.4.30_1.1.67

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Laatst online: 11-07 14:07
psyy138 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 07:40:
[...]
toen was een reset van de telefoon voldoende voor mij. Misschien ook voor jou?
[...]
Als je geen zin hebt in een factory reset en wel een geroote OPO hebt, dan kun je ook het volgende proberen:

1. Zet wifi uit
2. Verwijder /data/misc/wifi
3. Reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Dubbel :(

[ Voor 98% gewijzigd door rens-br op 12-01-2016 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Aangezien Swiftkey standaard meegeleverd wordt op de OnePlus One hier een aantal codes voor nieuwe theme's:
Ryan_ schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:30:
Gratis Swiftkey Theme Packs. Ga naar thema's > cadeautje-knopje rechtsboven om de volgende codes in te wisselen.

•Code: DIWALI15 [Diwali Candlelight]
•Code: NAVYFREE [Minimal Navy]
•Code: BONUS123 [Bonus]
•Code: VIPTHEME [Vip Theme]
•Code: THANKYOU [Thank You]
•Code: ONEPLUSG [Champaign Gold]
•Code: ONEPLUSR [Cubed Red]
•Code: ONEPLUSO [Material Orange]
•Code: ONEPLUSB [Minimal Black]
•Code: NINJAPRO [Ninja Pro]
•Code: NINJATRY [Ninja Try]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

rens-br schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:46:
Aangezien Swiftkey standaard meegeleverd wordt op de OnePlus One hier een aantal codes voor nieuwe theme's:

[...]
Bedankt. Je moet wel een SwiftKey account maken (lees: koppelen aan Google account en vervolgens SwiftKey toestemming geven om dat te gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
MeltedForest schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:29:
[...]

Bedankt. Je moet wel een SwiftKey account maken (lees: koppelen aan Google account en vervolgens SwiftKey toestemming geven om dat te gebruiken).
Goed om te weten. Ik had dit al ingesteld, zodat hij mijn toetsenbord gegevens onthoud en synchroniseert met al mijn devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
rens-br schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 15:46:

[...]
Goed gevonden, weet je al welke een beetje goed zijn? hehe. Meestal zijn die custom thema's echt bagger, er zijn maar een paar mooie minimalistic keyboards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
jimmy_dg schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 20:56:
[...]

Goed gevonden, weet je al welke een beetje goed zijn? hehe. Meestal zijn die custom thema's echt bagger, er zijn maar een paar mooie minimalistic keyboards
Ik gebruik eigenlijk al sinds jaar en dag het thema 'Forest'. Heb al een keer geprobeerd te switchen naar een andere thema, maar kon er maar niet aan wennen. Heb de nieuwe thema's dan ook niet geïnstalleerd, alleen bekeken maar bekeken. Maar ik werd er nog niet echt enthousiast van.

Heb jij al een mooi thema gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren een factory reset gedaan met mij opo (Ik kreeg telkens de melding com.android.phone is gestopt) hiermee was deze fout nog niet opgelost maarja..
Met alles opnieuw te willen instellen kwam ik tot de conclusie dat er een aantal instellingen menu's gewoon nietmeer zijn. Zo wou ik het meldingen paneel aanpassen (dit heb ik nog wel kunnen vinden met de zoekfunctie) maar zonder kom ik er niet. Zo wou ik ook de volumes van beltoon en meldingen nietmeer gekoppeld hebben (dit kan ik nergens meer vinden)
In het afsluitmenu had ik ook graag een aantal dingen aangepast (dit kan ik ook nietmeer vinden)
Weten jullie misschien waar deze dingen staan?

Ook zie ik na het installeren van een GPS app de logo's en wat afbeeldingen in mij galerij staan, hier heb ik helemaal niets aan, kan ik zorgen dat die daar niet zichtbaar zijn?

Cyanogen OS versie 12.1.1-YOG7DAS2K1

Android versie 5.1.1

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als je onder "About Phone" de optie "Advanced mode" aanvinkt heb je meer opties, bijvoorbeeld die koppeling van volumes.

Meer opties in het afsluitmenu kan je aanzetten in het "Developer options" deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobM schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 04:56:
Als je onder "About Phone" de optie "Advanced mode" aanvinkt heb je meer opties, bijvoorbeeld die koppeling van volumes.

Meer opties in het afsluitmenu kan je aanzetten in het "Developer options" deel.
Dank u wel!

Iemand nog een ide hoe ik die logo's en afbeeldingen van de gps app uit mijn gallerij krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:37:
[...]
Iemand nog een ide hoe ik die logo's en afbeeldingen van de gps app uit mijn gallerij krijg?
In de directory waarin de afbeeldingen staan een leeg bestandje aanmaken met de naam ".nomedia".

(het verschil merk je pas na de eerstvolgende media scan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
Scon schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:19:
Hallo Tweakers,

Gebruik nu bijna een jaar lang mijn One Plus One. In principe een okay toestel, alleen sinds ik in juli van auto ben geswitched is het bagger met bellen in de auto. In mijn Ford focus was ik goed te verstaan maar in mijn Seat Leon (VW dus :) ) schijnt niemand mij te kunnen verstaan. Dacht nog even dat er een verschil zou zijn tussen 3G en 4G en Wifi aan of uit, maar dat is niet het geval. Wel is het zo dat wanneer ik de telefoon helemaal aanzet (dus voorbij de login) en het scherm aanblijft de verstaanbaarheid verbeterd, Zodra het scherm uitschakelt is het gedaan en komen er slechts flarden of helemaal niets door. Heb nog een test gedaan met een losse bluetooth speaker waarmee je ook kunt bellen, daar heb ik geen problemen, dus het ligt niet aan de bluetooth verbinding. Heb in mijn Seat ook 2 andere telefoons (beiden Samsung) geprobeerd, geen enkel probleem.

Ben al een aantal weken bezig met trouble shooten voor de One Plus helpdesk en nu geven ze aan dat het wellicht een compatibility issue is.... zou het, duh?

Heeft iemand nog een tip die ik kan proberen, want ik vrees dat ik heel lang kan wachten op een oplossing via One Plus.
Sorry voor het omhoog bumpen van mijn eigen post. Als iemand enig idee heeft wat ik nog zou kunnen proberen om de verstaanbaarheid in de auto te verbeteren, dan hoor ik dat graag. Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Scon schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:42:
[...]

Sorry voor het omhoog bumpen van mijn eigen post. Als iemand enig idee heeft wat ik nog zou kunnen proberen om de verstaanbaarheid in de auto te verbeteren, dan hoor ik dat graag. Thanks! _/-\o_
Probeer eens op XDA een thread aan te maken, blijkbaar zijn er hier helaas weinig mensen met dit probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboytim2
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Hellow,

Ik ervaar sinds gisteren problemen met mijn opo, en aantal apps lopen steeds vast (hln, boombeach en daarnet shazam ook). Het iemand hier soort gelijke problemen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
badboytim2 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 07:36:
Ik ervaar sinds gisteren problemen met mijn opo, en aantal apps lopen steeds vast (hln, boombeach en daarnet shazam ook). Het iemand hier soort gelijke problemen?
Nee totaal geen problemen. Telefoon al een keer herstart?

--

Ik heb een OpenWRT router met OnsBrabantNet en met een ipv6 verbinding. Op mijn laptop (bedraad en draadloos) kan ik pingen naar ipv6.google.com. Probeer ik dit echter in de terminal op mijn OnePlus One krijg ik 'unknown host'. Pingen naar ipv4.google.com werkt wel.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met ipv6 connectie op de OnePlus One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
badboytim2 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 07:36:
Hellow,

Alvast bedankt.
Shazam gebruik ik niet meer, werd gek van de notifications. :S
Gebruik nu TrackID van Sony.

Het hoeft ook niet altijd aan het OS te liggen, heb je de telefoon al eens herstart?
(app) Cache wissen helpt ook vaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HollowGamer schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:38:
[...]

Shazam gebruik ik niet meer, werd gek van de notifications. :S
Gebruik nu TrackID van Sony.

Het hoeft ook niet altijd aan het OS te liggen, heb je de telefoon al eens herstart?
(app) Cache wissen helpt ook vaak. :)
Gelukkig kun je die notificaties gewoon uitzetten in de Shazam app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboytim2
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
rens-br schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:28:
[...]

Nee totaal geen problemen. Telefoon al een keer herstart?

--

Ik heb een OpenWRT router met OnsBrabantNet en met een ipv6 verbinding. Op mijn laptop (bedraad en draadloos) kan ik pingen naar ipv6.google.com. Probeer ik dit echter in de terminal op mijn OnePlus One krijg ik 'unknown host'. Pingen naar ipv4.google.com werkt wel.

Zijn er meer mensen die problemen hebben met ipv6 connectie op de OnePlus One?
Ik heb hem al meermaals heropgestart. Gisteren was het probleem plots verholpen maar ni is het er terug. Balen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-08 21:33
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn OPO. Geweldig toestel, dat eerst. Maar ik liet hem heel vakkundig vallen op de grond, waardoor het scherm in barsten ligt. Het touchscreen werkte niet meer na de val. Afijn, via ebay voor 10 euro een nieuwe gekocht.

Nu keek ik vanmorgen op het scherm, en tot mijn verbazing... Het scherm werkt niet meer? Als ik het scherm laat oplichten (door de power knop dus gewoon even in te drukken) zie ik wel dat de backlight aangaat, maar er is gewoon geen beeld. Ai ai ai. Reboot helpt niet, in TWRP ook nog steeds geen beeld, dus t ligt niet aan de software.
Nu is mijn vraag, is dit nog te reparen? Zo ja, wat heb ik hier voor nodig? Ik heb nu namelijk alleen dit (klik) gekocht, is dit genoeg? Of is de reparatie nu veel te duur geworden?
Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Pimorez schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 19:57:
[...]

Gelukkig kun je die notificaties gewoon uitzetten in de Shazam app..
Helaas niet.. die blijven terugkeren. :/
Sandert98 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 11:36:
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn OPO. Geweldig toestel, dat eerst. Maar ik liet hem heel vakkundig vallen op de grond, waardoor het scherm in barsten ligt. Het touchscreen werkte niet meer na de val. Afijn, via ebay voor 10 euro een nieuwe gekocht.

Nu keek ik vanmorgen op het scherm, en tot mijn verbazing... Het scherm werkt niet meer? Als ik het scherm laat oplichten (door de power knop dus gewoon even in te drukken) zie ik wel dat de backlight aangaat, maar er is gewoon geen beeld. Ai ai ai. Reboot helpt niet, in TWRP ook nog steeds geen beeld, dus t ligt niet aan de software.
Nu is mijn vraag, is dit nog te reparen? Zo ja, wat heb ik hier voor nodig? Ik heb nu namelijk alleen dit (klik) gekocht, is dit genoeg? Of is de reparatie nu veel te duur geworden?
Bvd!
Ik begrijp je verhaal niet helemaal. ;)

Je hebt het scherm al eens vervangen en nu doet 'ie het niet meer?
Als je hem aansluit op je PC met USB, werkt dat wel (uit te sluiten dat MB kapot is)?

Kan zijn dat je connector broken is (of niet goed vast zit), heb je hem al eens opnieuw opgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
HollowGamer schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:43:
[...]

[...]

Als je hem aansluit op je PC met USB, werkt dat wel (uit te sluiten dat MB kapot is)?

Kan zijn dat je connector broken is (of niet goed vast zit), heb je hem al eens opnieuw opgemaakt?
Sorry voor de onduidelijkheid :) .
Ik heb het scherm nog niet vervangen. Toen de telefoon is gevallen heb ik een nieuw touchscreen besteld, zoals de link aangeeft. Alleen nu, enkele dagen later zonder nog iets vervangen te hebben, gaat het scherm helemaal niet meer aan. Als ik hem met USB aansluit kan ik gewoon bij mijn bestanden. Als ik op de power knop druk gaan de home/menu/terug knop ook gewoon branden, en mijn meldings LED knippert ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Sandert98 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:53:
[...]

Sorry voor de onduidelijkheid :) .
Ik heb het scherm nog niet vervangen. Toen de telefoon is gevallen heb ik een nieuw touchscreen besteld, zoals de link aangeeft. Alleen nu, enkele dagen later zonder nog iets vervangen te hebben, gaat het scherm helemaal niet meer aan. Als ik hem met USB aansluit kan ik gewoon bij mijn bestanden. Als ik op de power knop druk gaan de home/menu/terug knop ook gewoon branden, en mijn meldings LED knippert ook gewoon.
Denk dat het scherm really really broken is. :9

Probeer inderdaad eerst of het nieuwe scherm het allemaal oplost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
HollowGamer schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:55:
[...]

Denk dat het scherm really really broken is. :9

Probeer inderdaad eerst of het nieuwe scherm het allemaal oplost. :)
Top, bedankt. Ben benieuwd, even afwachten op het pakketje vanuit Hong Kong :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Sandert98 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 13:01:
[...]

Top, bedankt. Ben benieuwd, even afwachten op het pakketje vanuit Hong Kong :) .
Nou ja, ik ben geen expert, beter kun je wachten of even vragen op het OPO forum. :)
Heb daar diverse topics zien langskomen, o.a. over reparaties (toegestaan), etc.

Wees voorzichtig met openmaken, zoek je even een aantal guides erbij.
Uitgaande dat je geen ervaring hebt met repareren/modden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:43:
[...]

[...]

Probeer eens de cache te legen van Shazam en daarna de notificaties uit te zetten. Het zou namelijk gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Niet online
Heeft iemand hier ook het probleem dat zijn OPO geen NFC cards kan lezen? is bij mij namelijk wel zo..

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:18
iTeV schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 17:06:
Heeft iemand hier ook het probleem dat zijn OPO geen NFC cards kan lezen? is bij mij namelijk wel zo..
Geen enkele of alleen van een bepaald type?
Hier leest hij ze moeiteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Niet online
schumi2004 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 17:11:
[...]

Geen enkele of alleen van een bepaald type?
Hier leest hij ze moeiteloos.
Geen enkel kaart. Maar als ik m tegen een andere mobiel hou die NFC support leest hij dat wel en kan hij inhoud verzenden

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 22:53
Hebben meer mensen het probleem dat auto rotate, dus dat de telefoon van portret naar landscape verandert, opeens niet meer werkt. Een reboot lost het probleem telkens op, maar het komt nu steeds vaker terug. Kan ook niet vinden of het aan een specifieke App ligt, want door het 'force stoppen' van apps wordt het probleem niet verholpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-08 20:00
Open aub een eigen topic. Dit topic is voor ervaringen en discussie.

[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 17-01-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
*knip* wegens bovenstaande ^

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 17-01-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Dit topic is voor discussie en ervaringen. Heb je een vraag/probleem, open dan even een eigen topic, zodat het overzichtelijk blijft en bekende problemen gemakkelijker terug te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
De Full versie van YOG7DAS2K1 is vrijgegeven. Gebruik de update tracker, Androidworld of via Cyanogen om de volledige rom te downloaden.

[ Voor 60% gewijzigd door rens-br op 17-01-2016 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
rens-br schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:21:
De Full versie van YOG7DAS2K1 is vrijgegeven of gebruik de update tracker om de volledige rom te downloaden.
Ik download toch liever van de Cyanogen server zelf. Hier kun je ook naast de fastboot versie, de normale en debug files vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online
Condor70 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:41:
[...]

Ik download toch liever van de Cyanogen server zelf. Hier kun je ook naast de fastboot versie, de normale en debug files vinden.
Bedankt voor de tip. Ik kon die zo vlug niet vinden. De link wordt dan: http://builds.cyngn.com/f...con-signed-d347503447.zip

--

Ik heb net de rom gedownload en geïnstalleerd. Vooralsnog weinig verandering, maar ik merk wel dat mijn telefoon nu ineens trilt als ik deze ontwaak met double-tap-to-wake. Ga eens kijken waar ik dit uit kan zetten.

Edit: Dit kan uit gezet worden bij: Instellingen - > Gebaren - > Trillen, trillen wanneer patroon wordt gedetecteerd.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 17-01-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Vraagje mijn batterij gaat steeds sneller een dag wordt al lastig dus zou wel een nieuwe batterij willen kopen want een nieuw toestel terwijl de rest nog goed is vind ik zonde van geld.
Nu heb ik 2 leveranciers gevonden aliexpress ($9) en vifocal ($16) die beweren de originele batterij te leveren. Aan de aan andere kant hoor je veel verhalen over chinese nep batterijen die als origineel worden verkocht met te weinig capaciteit of (op) gebruikt.
Welke leverancier zou de meeste kans op "echt" geven? Iemand bekend met deze namen?
Het mag van mij best een kloon zijn als het maar goed werkt.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
ErikRo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 00:35:
Vraagje mijn batterij gaat steeds sneller een dag wordt al lastig dus zou wel een nieuwe batterij willen kopen want een nieuw toestel terwijl de rest nog goed is vind ik zonde van geld.
Nu heb ik 2 leveranciers gevonden aliexpress ($9) en vifocal ($16) die beweren de originele batterij te leveren. Aan de aan andere kant hoor je veel verhalen over chinese nep batterijen die als origineel worden verkocht met te weinig capaciteit of (op) gebruikt.
Welke leverancier zou de meeste kans op "echt" geven? Iemand bekend met deze namen?
Weet je echt zeker dat de accu niet meer goed is? Je telefoon kan hoogstens 21 maanden oud zijn (en waarschijnlijk minder). In deze tijd hoort de accu nog niet versleten te zijn (de capaciteit is natuurlijk wat afgenomen, maar hij zou nog goed bruikbaar moeten zijn).

Volgens mij kun je beter uitzoeken welke applicaties het meeste energie verbruiken en deze anders instellen of verwijderen.

ps. AliExpress is een marktplaats voor kleine bedrijfjes en is dus niet zelf de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

ErikRo schreef op maandag 18 januari 2016 @ 00:35:
Merk je dat de batterij al een langere tijd slechter wordt, of treedt het probleem pas sinds kort op? Als je toevallig net de YOG7DAS2K1 update hebt geïnstalleerd en merkt dat de accuduur slechter wordt, dan komt dat waarschijnlijk door deze update zelf en niet zo zeer door de accu. Er schijnen namelijk nog wel een aantal problemen te zijn met deze update wat betreft de accuduur.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:49
Ik heb sinds juni een OnePlus One, maar sinds kort een probleem met de batterij. De laatste tijd schakelt de telefoon zich al eerder uit, terwijl er nog bijvoorbeeld 14% over is. Dan springt het percentage ineens van 14 naar 0 ...
Met opladen komt dan ook de waarschuwing dat het niveau te laag is. Als ik dan 5 minuten later kijk, is hij 22% ...

Nu is hij 2,5 uur van de beademing af en is hij nog steeds 100%.

Hij draait op Cyanogen OS-versie 12.1.1-YOG7DAS2K1.

[ Voor 7% gewijzigd door Zidane007nl op 19-01-2016 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:39

psyy138

blackbulls.nl

Zidane007nl schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 23:06:
Ik heb sinds juni een OnePlus One, maar sinds kort een probleem met de batterij. De laatste tijd schakelt de telefoon zich al eerder uit, terwijl er nog bijvoorbeeld 14% over is. Dan springt het percentage ineens van 14 naar 0 ...
Met opladen komt dan ook de waarschuwing dat het niveau te laag is. Als ik dan 5 minuten later kijk, is hij 22% ...

Nu is hij 2,5 uur van de beademing af en is hij nog steeds 100%.

Hij draait op Cyanogen OS-versie 12.1.1-YOG7DAS2K1.
Test dit eens OnePlus topic over battery life

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
gisteravond is mn OnePlus One in water gevallen. :((( snel eruit gepikt. afgedroogd en in een zak met rijst gedaan. plat op de rug, had dit eigenlijk rechtop moeten doen.. vervolgens ging telefoon gisteravond vanzelf aan, gegeven moment ging het uit en trilde het constant. in de ochtend stond ie helemaal uit, batterijen waarschijnlijk leeg.. vanochtend aan lader gehangen, je zag de groene led, maar geen opstart scherm.. vanmiddag heb ik de OPO uit elkaar gehaald en je zag dat ie van binnen beetje vochtig was. schoongemaakt. en als ik m nu terug hang aan de lader, zie je de opstartscherm wel (overigens geen led-lampje meer branden) verschijnen.
ik ga het vanavond weer uit elkaar halen en netjes alle connectoren schoonmaken, ik zag wittigheid (corrosie?)

iemand nog een super-tip om mn oneplus te redden? echt balen, was er super blij mee :-s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Volgende keer veel langer en beter laten drogen. Je kan hem proberen schoon te maken van binnen, maar ik denk dat je hem zelf al om zeep hebt geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
SolarOrbiter schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:57:
iemand nog een super-tip om mn oneplus te redden? echt balen, was er super blij mee :-s
Waarschijnlijk is 'ie niet meer te redden, maar voor het geval het water niet erg ver is gekomen: controleer in ieder geval de aan/uit-knop en de volume-knoppen. Als die door corrosie ingedrukt blijven kan de telefoon niet goed starten.
Pagina: 1 ... 18 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen