• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

rens-br schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:25:
[...]

Dat ziet er niet slecht uit! Is maar een paar procent wat jij snachts verliest ofniet?

Ik heb even een nieuw screenshot gemaakt:
[afbeelding]

Bij mij is het tussen de 5 en 10% 's nachts. Maar ik heb dan ook gewoon dezelfde dingen aanstaan s' nachts als overdag. (Wifi, 3G, Synchroniseren. e.d.) Weet niet hoe dit bij jou is?
Nee ik zet in principe alles uit en ben dan tussen ca. 22 en 06 uur 3% kwijt, max.

[ Voor 76% gewijzigd door GurbY{nl} op 16-09-2015 09:27 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
GurbY{nl} schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:27:
[...]
Nee ik zet in principe alles uit en ben dan tussen ca. 22 en 06 uur 3% kwijt, max.
Dat is erg netjes! Ga vanavond eens kijken met alles aan en dan de volgende nacht met alles uit. Ben benieuwd hoeveel dit scheelt. Sluit jij ook vaak apps af? Door app overzicht -> Alles sluiten?

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

rens-br schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:29:
[...]

Dat is erg netjes! Ga vanavond eens kijken met alles aan en dan de volgende nacht met alles uit. Ben benieuwd hoeveel dit scheelt. Sluit jij ook vaak apps af? Door app overzicht -> Alles sluiten?
Ja en nee. Ik sluit ze allemaal af, maar niet zelf: heb Greenify erop staan en die klapt alles wel dicht...

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
GurbY{nl} schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:32:
[...]

Ja en nee. Ik sluit ze allemaal af, maar niet zelf: heb Greenify erop staan en die klapt alles wel dicht...
Ik ga die app thuis eens bekijken. Ziet er in ieder geval al veel belovend uit! Ik had eerst Gsam battery monitor geinstalleerd om te kijken of er apps zijn die veel gebruiken. Maar daar kwamen niet echt vreemde dingen uit.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
mm, heb zelf niets geupdate maar zie nu dat ik 8.1.15 (2250156-230) erop heb gekregen

Ik had zelf 8.1.14 xxx-238 erop gezet

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Vandaag met m'n One betaald bij de Appie! ;)
Werkt perfect die ING app. Ik had hem wel eerst unlocked, 'ff tegen dat pinapparaat houden en klaar. Blijkbaar moet het ook werken als je alleen je scherm aanhebt, volgende keer even proberen. Is natuurlijk wel meer een gimmick dan echt nuttig, want ik heb m'n portemonnee sowieso ook bij me, voor de bonuskaart en als backup mocht het via de tel niet werken...

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
cypher21 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:59:
mm, heb zelf niets geupdate maar zie nu dat ik 8.1.15 (2250156-230) erop heb gekregen

Ik had zelf 8.1.14 xxx-238 erop gezet
Welke versie van Android draai je? Cm12.1 heeft de optie om je DPI aan te passen. Daarom heb je denk ik '0', want die staat voor universele DPI

• cypher21
PeterFdeVries schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:17:
[...]

Welke versie van Android draai je? Cm12.1 heeft de optie om je DPI aan te passen. Daarom heb je denk ik '0', want die staat voor universele DPI
Ah, denk dat dat het dan inderdaad is.
draai laatste OTA (12.1)

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
zucht... leek m'n batterij even redelijk (na alle bovenstaande "fixes" geprobeerd te hebben)... is gmail opeens m'n hoofd-batterij-verbruiker. Het is ook altijd wat.

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 10:08
EeePC schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:58:
Werkt perfect die ING app. Ik had hem wel eerst unlocked, 'ff tegen dat pinapparaat houden en klaar. Blijkbaar moet het ook werken als je alleen je scherm aanhebt, volgende keer even proberen. Is natuurlijk wel meer een gimmick dan echt nuttig, want ik heb m'n portemonnee sowieso ook bij me, voor de bonuskaart en als backup mocht het via de tel niet werken...
Helaas zit ik bij de Rabo... Dus ik kan het voorlopig niet testen, maar mij lijkt dit niet echt een gimmick hoor. Ik vind het namelijk nu ook ideaal om contactloos met m'n bankpas te betalen, als ik die pas nu dus niet eens meer nodig zou hebben (een telefoon heb ik natuurlijk sowieso al bij me), zou dat wel heel makkelijk zijn. :)

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

PeterFdeVries schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:17:
[...]

Ik heb Exodus met eveneens de optie op DPI aan te passen (en heb die ook aangepast) maar ik kreeg de .238...

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:57
sinds de 12.1 update herstart mijn OnePlus zo nu en dan. sporadisch.
ik heb ook dat het scherm soms niet reageert, voornamelijk de soft-home knop en links boven. ik had voorheen de touch-issue, maar dat was helemaal opgelost met 12.0 .. daarna nooit problemen mee gehad, maar sinds 12.1 komt het zo nu en dan voor. (zeker niet regelmatig. maar toch vervelend). Anderen ook hier last van?

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:54
Ik heb de laatste update geïnstalleerd en ik heb het gevoel dat de automatische detectie van andere bluetooth devices slechter werkt. Ik heb namelijk een parrot mini carkit en als ik met de telefoon in het voertuig ga zitten dan detecteert de telefoon de carkit niet meer automatisch. Als ik handmatig naar het bluetooth devices overzicht ga en daar de parrot selecteer dan sprint hij opeens naar connected...

Voorheen kon ik gewoon in mijn wagen gaan zitten en kon ik de parrot direct gebruiken, nu niet meer...

• EeePC
  • Laatst online: 22-08 13:46
THWIT schreef op woensdag 16 september 2015 @ 18:29:
[...]

Helaas zit ik bij de Rabo... Dus ik kan het voorlopig niet testen, maar mij lijkt dit niet echt een gimmick hoor. Ik vind het namelijk nu ook ideaal om contactloos met m'n bankpas te betalen, als ik die pas nu dus niet eens meer nodig zou hebben (een telefoon heb ik natuurlijk sowieso al bij me), zou dat wel heel makkelijk zijn. :)
Ja true, ben ook fan van m'n contactloze betaalpas, maar omdat het allemaal nog 'beta' is durf ik nog niet m'n portemonnee thuis te laten. Misschien als het een paar keer foutloos gaat.
Vandaag trouwens weer gebruikt, nu met alleen even het scherm aangezet zonder te ontgrendelen. Werkt subliem.

• PeterFdeVries
GurbY{nl} schreef op donderdag 17 september 2015 @ 07:52:
[...]

Ik heb Exodus met eveneens de optie op DPI aan te passen (en heb die ook aangepast) maar ik kreeg de .238...
De mijne is ondertussen ook geüpdate naar de laatste versie met .238. Toch geeft, volgens de website *knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan. aan dat de 0 staat voor universal DPI.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:27 ]

• Arshaad
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
vortexnl1982 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:47:
Ik heb de laatste update geïnstalleerd en ik heb het gevoel dat de automatische detectie van andere bluetooth devices slechter werkt. Ik heb namelijk een parrot mini carkit en als ik met de telefoon in het voertuig ga zitten dan detecteert de telefoon de carkit niet meer automatisch. Als ik handmatig naar het bluetooth devices overzicht ga en daar de parrot selecteer dan sprint hij opeens naar connected...

Voorheen kon ik gewoon in mijn wagen gaan zitten en kon ik de parrot direct gebruiken, nu niet meer...
Sinds vandaag dit probleem met Audi MMi. Gisteren nog hele tijd in en uitstappen en muziek luisteren. Sinds vandaag wilde de telefoon niet meer connecten. Telefoon verwijderd uit de auto en vice versa. De auto vindt mijn oneplus niet meer. De telefoon vindt de auto wel, maar als ik probeer te connecten dan geeft hij aan dat hij niet kan communiceren met de auto. Telefoon reeds gerestart, cache gewist etc. Allemaal mocht niet baten...Suggesties zijn welkom!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
EeePC schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:58:
Werkt perfect die ING app. Ik had hem wel eerst unlocked, 'ff tegen dat pinapparaat houden en klaar.
Ik ben extreem tevreden met prijs/kwaliteitverhouding van m'n OPO (al ben ik wel van mening dat het enige tweaks/monitoring vereist om er het maximale uit te halen) en keek derhalve erg uit naar de OPO 2. Precies jouw verhaal weerhoudt mij ervan om deze aan te schaffen. Afgezien van een veel betere accuduur heeft z'n voorganger ook "gewoon" NFC. Momenteel vertoef in in Korea waar ik NFC dagelijks gebruik voor de metro en andere betalingen (T-money). Binnenkort verblijf ik weer een tijdje in Nederland en ik kan niet wachten totdat ik daar die ING app kan gebruiken voor contactloos betalen. De portefeuille kan tijdens lunch lekker in de tas/kantoor blijven; alleen de telefoon hoeft mee op stap. Ik ben nogal vergeetachtig en wil mijn collega's nog wel eens klakkeloos volgen voor lunch, zonder eerst maar mijn gebouw/kantoor terug te lopen. Dat is nu geen probleem meer: gewoon die telefoon die ik altijd bij me heb 'ff tegen dat pinapparaat houden en klaar.

Noem het trollen/bahsen maar ik begrijp er geen snars van dat steeds meer smartphones -waaronder de OPT- uitkomen zonder (relatief goedkope) NFC chip.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• THWIT
pimsaint schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:40:
[...]

Ik ben extreem tevreden met prijs/kwaliteitverhouding m'n OPO (al ben ik wel van mening dat het enige tweaks/monitoring vereist om er het maximale uit te halen) en keek derhalve erg uit naar de OPO 2. Precies jouw verhaal weerhoudt mij ervan om deze aan te schaffen. Afgezien de verminderde accuduur heeft z'n voorganger "gewoon" NFC. Momenteel vertoef in in Korea waar ik NFC dagelijks gebruik voor de metro en andere betalingen (T-money). Binnenkort verblijf ik weer een tijdje in Nederland en ik kan niet wachten totdat ik daar die ING app kan gebruiken voor contactloos betalen. De portefeuille kan tijdens lunch lekker in de tas/kantoor blijven; alleen de telefoon hoeft mee op stap. Ik ben nogal vergeetachtig en wil mijn collega's nog wel eens klakkeloos volgen voor lunch, zonder eerst maar mijn gebouw/kantoor terug te lopen. Dat is nu geen probleem meer: gewoon die telefoon die ik altijd bij me heb 'ff tegen dat pinapparaat houden en klaar.

Noem het trollen/bahsen maar ik begrijp er geen snars van dat steeds meer smartphones -waaronder de OPT- uitkomen zonder (relatief goedkope) NFC chip.
Precies! Ik dacht precies hetzelfde! Ik snap namelijk dat er in Nederland mensen zijn die zeggen dat ze de meerwaarde van NFC (nog) niet inzien. Zo vaak gebruikt de gemiddelde Nederlander nog geen NFC. Maar bijvoorbeeld in een land als Korea is NFC al voor veel meer zaken te gebruiken en het is opvallend dat een aziatische telefoon als de OPT dan toch geen NFC heeft.
Voor mij dus een van de redenen om bij OPO te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:54
Arshaad schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:40:
[...]

Sinds vandaag dit probleem met Audi MMi. Gisteren nog hele tijd in en uitstappen en muziek luisteren. Sinds vandaag wilde de telefoon niet meer connecten. Telefoon verwijderd uit de auto en vice versa. De auto vindt mijn oneplus niet meer. De telefoon vindt de auto wel, maar als ik probeer te connecten dan geeft hij aan dat hij niet kan communiceren met de auto. Telefoon reeds gerestart, cache gewist etc. Allemaal mocht niet baten...Suggesties zijn welkom!
Bij mij is het anders, als ik op connect druk vindt de OPO de telefoon wel maar niet meer vanzelf dus... Echt zwaar irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:58
Mensen, ik zit opeens met een probleem.

Vanochtend, nadat mijn telefoon de hele nacht heeft aangestaan (ik zet hem eigenlijk nooit uit), wilde ik mijn telefoon weer gebruiken. Bij het opstarten van een app raakte hij echter in een bootloop. Dat wil zeggen, hij start steeds opnieuw op, komt in de lockscreen, en na 1 a 2 seconden begint hij weer met opstarten.

Ik zit op de 44S ROM. Nooit een update gedaan naar 5Q, aangezien ik steevast een error kreeg wanneer ik deze ROM wilde flashen (hetzij OTA, hetzij via TWRP). Mijn bootloader is unlocked.

Ik heb de volgende fix geprobeerd:
http://forum.xda-develope...x-fc-efs-corrupt-t2879061

Ik heb alleen de laatste stap hiervan toegepast, TWRP en ADB had ik al. De stap werkte netjes in TWRP, maar na opnieuw opstarten zaten we weer in de bootloop.

Ik kom dus wel in recovery en mijn computer herkent via ADB mijn OPO.

Iemand een tip wat ik nu het beste kan doen? Hoe kan ik alles backuppen? Zal ik misschien via fastboot een nieuwe recovery installeren en dan proberen naar Lollipop te gaan (welke build?)?

Edit: Wipen van cache en dalvik cache helpt niet.

Edit 2: Tijdens de bootanimatie licht het beeld ook 1x fel op.

[ Voor 4% gewijzigd door floriz87 op 22-09-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41
floriz87 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:24:
Mensen, ik zit opeens met een probleem.

Vanochtend, nadat mijn telefoon de hele nacht heeft aangestaan (ik zet hem eigenlijk nooit uit), wilde ik mijn telefoon weer gebruiken. Bij het opstarten van een app raakte hij echter in een bootloop. Dat wil zeggen, hij start steeds opnieuw op, komt in de lockscreen, en na 1 a 2 seconden begint hij weer met opstarten.

Ik zit op de 44S ROM. Nooit een update gedaan naar 5Q, aangezien ik steevast een error kreeg wanneer ik deze ROM wilde flashen (hetzij OTA, hetzij via TWRP). Mijn bootloader is unlocked.

Ik heb de volgende fix geprobeerd:
http://forum.xda-develope...x-fc-efs-corrupt-t2879061

Ik heb alleen de laatste stap hiervan toegepast, TWRP en ADB had ik al. De stap werkte netjes in TWRP, maar na opnieuw opstarten zaten we weer in de bootloop.

Ik kom dus wel in recovery en mijn computer herkent via ADB mijn OPO.

Iemand een tip wat ik nu het beste kan doen? Hoe kan ik alles backuppen? Zal ik misschien via fastboot een nieuwe recovery installeren en dan proberen naar Lollipop te gaan (welke build?)?
Heb je al een keer "simpel" geprobeerd cache & dalvik te wipen via twrp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
mhulsegge schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:29:
[...]

Heb je al een keer "simpel" geprobeerd cache & dalvik te wipen via twrp ?
Ja, net gedaan. En na optimizen van alle apps, opnieuw bootloop :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
floriz87 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 09:32:
[...]

Ja, net gedaan. En na optimizen van alle apps, opnieuw bootloop :/ .
Je zou kunnen proberen om vanaf XDA oid de stock rom die je nu hebt te downloaden als zip, naar je OPO kopieren, en over je huidige installatie heen te draaien.
Dit zou je data moeten bewaren.
Als je vervolgens weer je telefoon op kan starten, kan je een backup maken met bijvoorbeeld titanium backup oid.
Of, je kan direct de nieuwere versie flashen via die stock rom zip.
sock 44s is volgens mij:
http://forum.xda-develope...ed-4-4-4-xnph44s-t2932551
Wellicht vooraf eerst nog een nandroid maken ?

[ Voor 11% gewijzigd door miggeltje op 22-09-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Ik heb een backup gemaakt.

Vervolgens deze ROM geflasht: http://forum.xda-develope...ed-4-4-4-xnph44s-t2932551 (dirty flash).

Maar geen succes :( .

Edit: Vreemd, van alles geprobeerd, geen succes. Nu net maar gewoon een factory reset gedaan (= wipe cache & data) en vervolgens nu al 10 minuten geen problemen. Fingers crossed.

Edit 2: Ik heb van de nood maar een deugd gemaakt en gelijk de updates uitgevoerd naar de laatste OTA (nu werkt het opeens wel :D ). Maar kan ik nu in TWRP mijn backup terugzetten die ik nog tijdens 4.4.4 heb gemaakt? Of dat ik in ieder geval al mijn apps weer terug heb?

[ Voor 57% gewijzigd door floriz87 op 22-09-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

hebben de mensen die problemen hadden met bluetooth sinds de laatste update nog een oplossing gevonden? ik heb er ook veel last van.

Vreemd genoeg lijkt het erop dat dit enkel gebeurd wanneer ik thuis ben geweest

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
floriz87 schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 12:22:
Ik heb een backup gemaakt.

Vervolgens deze ROM geflasht: http://forum.xda-develope...ed-4-4-4-xnph44s-t2932551 (dirty flash).

Maar geen succes :( .

Edit: Vreemd, van alles geprobeerd, geen succes. Nu net maar gewoon een factory reset gedaan (= wipe cache & data) en vervolgens nu al 10 minuten geen problemen. Fingers crossed.

Edit 2: Ik heb van de nood maar een deugd gemaakt en gelijk de updates uitgevoerd naar de laatste OTA (nu werkt het opeens wel :D ). Maar kan ik nu in TWRP mijn backup terugzetten die ik nog tijdens 4.4.4 heb gemaakt? Of dat ik in ieder geval al mijn apps weer terug heb?
Kwam je van een kitkat rom af? Lollipop -> Kitkat lukt niet zoals normaal..

• shwam
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-06 22:11

shwam

okdoei

Ik zit met een probleem met de Themer app. Ik pas altijd graag het uiterlijk van mijn telefoon aan maar dat lukt helaas sinds ik de 12.1 update heb gehad niet meer..

Als ik de app open blijven de themas's hangen op loading.. Ik kan een thema zien en als ik die aan tik crasht de gehele app. Themer werkt dus gewoon helemaal niet. Ik heb verschillende fixes al geprobeerd zoals de cache wissen van alle Thema/Themer gerelateerde apps.

Iemand met hetzelfde probleem?

Ik heb overigens mijn DPI aangepast naar 400

[ Voor 4% gewijzigd door shwam op 23-09-2015 09:47 ]

| Intel Core i5 6600 - Sapphire NITRO RX 480 8GB - 16 GB DDR4 - Oneplus 3 64GB |

• cypher21
shwam schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:42:
Ik zit met een probleem met de Themer app. Ik pas altijd graag het uiterlijk van mijn telefoon aan maar dat lukt helaas sinds ik de 12.1 update heb gehad niet meer..

Als ik de app open blijven de themas's hangen op loading.. Ik kan een thema zien en als ik die aan tik crasht de gehele app. Themer werkt dus gewoon helemaal niet. Ik heb verschillende fixes al geprobeerd zoals de cache wissen van alle Thema/Themer gerelateerde apps.

Iemand met hetzelfde probleem?

Ik heb overigens mijn DPI aangepast naar 400
Setting > Apps > ALL > Theme Provider
Clear cache en nog eens proberen

Ah.
heb je al gedaan.
Daarna ook de telefoon herstart ?

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 23-09-2015 09:50 ]

• shwam

shwam

okdoei

cypher21 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 09:49:
[...]

Setting > Apps > ALL > Theme Provider
Clear cache en nog eens proberen

Ah.
heb je al gedaan.
Daarna ook de telefoon herstart ?
Yep, diezelfde fix heb ik meerdere malen geprobeerd in de volgorde die jij hier noemt.

EDIT: Ik heb de fix gevonden. De DPI van je toestel moet zijn zoals hij ook bij stock is. Dit houdt in dat je de standaard DPI waarde van 480 moet blijven gebruiken om Themer te laten werken..

Opzich best een teleurstelling want nu ik weer naar 480 ga lijkt alles ineens weer immens groot..

[ Voor 29% gewijzigd door shwam op 23-09-2015 10:15 ]

| Intel Core i5 6600 - Sapphire NITRO RX 480 8GB - 16 GB DDR4 - Oneplus 3 64GB |

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:34
Ik heb sinds de laatste update een vreemd probleem. Op de Engelstalige fora kan ik er niks over vinden. Ik heb het unlockscherm uitgezet. Als ik op de aan-knop druk gaat de telefoon direct aan.

Nu speelt het volgende probleem. Als ik mijn scherm uit heb staan, en ik krijg een bericht (whatsapp, mail, sms oid) dan slaat mijn scherm aan en blijft het net zo lang aan tot ik mijn telefoon 'ontgrendel'....ondanks dat het scherm namelijk aan staat, kan ik niet bij de apps, daarvoor moet ik eerst het scherm via de aan-knop aanzetten. Het ergste is, dat ik 's nachts de brightness heel laag heb staan, maar bij een notificatie het scherm op de allerhelderste stand aangaat. Pas bij ontgrendelen gaat het scherm weer naar de lage brightness.

Als ik vlak na het slapen een bericht krijg, staat mijn scherm de hele nacht aan en is de telefoon 's ochtends leeg (uit/dood).

Kent iemand dit probleem (ik zie het als probleem).

• cypher21
shwam schreef op woensdag 23 september 2015 @ 10:00:
[...]

Yep, diezelfde fix heb ik meerdere malen geprobeerd in de volgorde die jij hier noemt.

EDIT: Ik heb de fix gevonden. De DPI van je toestel moet zijn zoals hij ook bij stock is. Dit houdt in dat je de standaard DPI waarde van 480 moet blijven gebruiken om Themer te laten werken..

Opzich best een teleurstelling want nu ik weer naar 480 ga lijkt alles ineens weer immens groot..
hmm apart
heb de dpi op 420 staan en nergens last van.
Gebruik Material Glass theme

• shwam

shwam

okdoei

cypher21 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 12:15:
[...]

hmm apart
heb de dpi op 420 staan en nergens last van.
Gebruik Material Glass theme
Maar gebruik je ook de Themer app?

• PeterFdeVries
GustavSan schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:48:
Ik heb sinds de laatste update een vreemd probleem. Op de Engelstalige fora kan ik er niks over vinden. Ik heb het unlockscherm uitgezet. Als ik op de aan-knop druk gaat de telefoon direct aan.

Nu speelt het volgende probleem. Als ik mijn scherm uit heb staan, en ik krijg een bericht (whatsapp, mail, sms oid) dan slaat mijn scherm aan en blijft het net zo lang aan tot ik mijn telefoon 'ontgrendel'....ondanks dat het scherm namelijk aan staat, kan ik niet bij de apps, daarvoor moet ik eerst het scherm via de aan-knop aanzetten. Het ergste is, dat ik 's nachts de brightness heel laag heb staan, maar bij een notificatie het scherm op de allerhelderste stand aangaat. Pas bij ontgrendelen gaat het scherm weer naar de lage brightness.

Als ik vlak na het slapen een bericht krijg, staat mijn scherm de hele nacht aan en is de telefoon 's ochtends leeg (uit/dood).

Kent iemand dit probleem (ik zie het als probleem).
Klinkt alsof je de volgende optie aan hebt:
Scherm & verlichting -> omgevingsdisplay.
Zet deze optie eens uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
  • Laatst online: 16:34
Dat lijkt het te hebben opgelost. Super. Wel raar dat het ineens aanstond. Ik heb nog niet eerder last van dit probleem gehad, blijkt het gewoon een instelling te zijn :).

• cypher21
Dat is toch niet nodig, themer zit standaard in CM

• shwam

shwam

okdoei

cypher21 schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:42:
[...]

Dat is toch niet nodig, themer zit standaard in CM
Dan ben ik toch wel benieuwd waar jij die thema's die ook in de Themer app zitten vandaan haalt eigenlijk. voor zover ik weet zijn namelijk de thema's in de standaard thema app van CM toch wel vrij standaard en geven eventueel een nieuw leuk kleurenschema of wat andere icoontjes. De Themer app daarentegen heeft thema's die je android echt een compleet andere look geven.

• cypher21
shwam schreef op woensdag 23 september 2015 @ 19:48:
[...]

Dan ben ik toch wel benieuwd waar jij die thema's die ook in de Themer app zitten vandaan haalt eigenlijk. voor zover ik weet zijn namelijk de thema's in de standaard thema app van CM toch wel vrij standaard en geven eventueel een nieuw leuk kleurenschema of wat andere icoontjes. De Themer app daarentegen heeft thema's die je android echt een compleet andere look geven.
Google Play: Material Glass - CM12.x / RRO – Android Apps on Google Play

• shwam

shwam

okdoei

Misschien moet je toch echt voor de grap eventjes de Themer app proberen, dit is één thema die je nu laat zien die bij sommige thema's in de Themer app toch niet zo heel gek veel voor stelt. :)

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:02:
[...]

Dit heeft voor mij geholpen. Ik haal weer 2 dagen op 1 lading _/-\o_
[afbeelding]
Te snel te enthousiast gereageerd.
De pret van de lange accuduur was van kort duur. Inmiddels haal ik bij beperkt gebruik geen 2 dagen meer op een acculading.
Ook regelmatig de melding dat Google Play-services is gestopt :X

• PeterFdeVries
nokiaan958GB schreef op woensdag 23 september 2015 @ 20:01:
[...]

Te snel te enthousiast gereageerd.
De pret van de lange accuduur was van kort duur. Inmiddels haal ik bij beperkt gebruik geen 2 dagen meer op een acculading.
Ook regelmatig de melding dat Google Play-services is gestopt :X
Welke play services gebruik je nu? Geprobeerd de cache van de app te legen? Algehele cache te verwijderen?

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Ook ik heb te vroeg gejuicht.

Draai nu versie 8.1.15 van Google Play Services. Als ik updates verwijder, de cache wis en vervolgens weer update naar wat dan ook maar de nieuwste versie is, dan lijkt het even verholpen maar de volgende dag merk ik alweer dat ik toch weer met moeite het einde van de dag haal.

PSN: Oldzkoel

• cypher21
nokiaan958GB schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 19:02:
[...]

Dit heeft voor mij geholpen. Ik haal weer 2 dagen op 1 lading _/-\o_
[afbeelding]
hoeveel screentime heb je?
Als ik dat plaatje bekijk nagenoeg niets, dan vind ik dat verbruik nog vrij matig...

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik red zelf rond de 4,5-5uur screentime.

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Goeie middag allen!

Heb vrijdag dan toch een OPO besteld (vervanging van de oude trouwe Galaxy Nexus CM11) en ben al wat aan het inlezen hier op het forum.

Ben geen intensieve gebruiker, toch sprak juist de batterijduur van de telefoon me erg aan (twijfel nog erg over het formaat van de telefoon). Nu lees ik hier veel over tegenvallende batterijduur door de Google Play Services en het lijkt alsof het gros van jullie op CM12 zit en (dus) niet op OxygenOS. Heeft dit enig verband met elkaar of maken beide besturingssystemen gebruik van dezelfde versie?

Ben zeer te spreken over CM11 (nightly's) op de GN, maar als CM12 voor batterijproblemen zorgt op de OPO zal ik misschien toch maar voor OxygenOS kiezen.

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
NmR schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:19:
Goeie middag allen!

Heb vrijdag dan toch een OPO besteld (vervanging van de oude trouwe Galaxy Nexus CM11) en ben al wat aan het inlezen hier op het forum.

Ben geen intensieve gebruiker, toch sprak juist de batterijduur van de telefoon me erg aan (twijfel nog erg over het formaat van de telefoon). Nu lees ik hier veel over tegenvallende batterijduur door de Google Play Services en het lijkt alsof het gros van jullie op CM12 zit en (dus) niet op OxygenOS. Heeft dit enig verband met elkaar of maken beide besturingssystemen gebruik van dezelfde versie?

Ben zeer te spreken over CM11 (nightly's) op de GN, maar als CM12 voor batterijproblemen zorgt op de OPO zal ik misschien toch maar voor OxygenOS kiezen.
Ik heb een paar dagen geleden nog 7 uur s.o.t. gehaald op een totaal van 23 uur. Normaal gesproken 5 uur op 2 dagen. CM 5.1 met via deze weg. Moet er bij zeggen dat ik niet buiten was geweest dus scherm stond niet fel te branden maar al met toch indrukwekkend, eerste keer dat ik 7 uur zag en ik heb 'm al een jaar ongeveer.

Als ik erover nadenk is dat wel erg zoveel tijd achter dat ding in een etmaal. :$

[ Voor 4% gewijzigd door Sunrise op 24-09-2015 16:19 ]

• pimsaint
Robert777 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:11:
[...]

Ik heb een paar dagen geleden nog 7 uur s.o.t. gehaald op een totaal van 23 uur. Normaal gesproken 5 uur op 2 dagen. CM 5.1 met via deze weg. Moet er bij zeggen dat ik niet buiten was geweest dus scherm stond niet fel te branden maar al met toch indrukwekkend, eerste keer dat ik 7 uur zag en ik heb 'm al een jaar ongeveer.

Als ik erover nadenk is dat wel erg zoveel tijd achter dat ding in een etmaal. :$
7 uur SOT, dat is indrukwekkend! Was dat in één dag? Want dan heb je dus ruim een derde van de dag naar je scherm zitten staren (er vanuitgaande dat je ook nog ergens geslapen hebt) ;)
edit:
Ik moet echt beter leren lezen, het staat er gewoon en is dus nog waar ook :o

Overigens betekent gebruik binnenshuis niet alleen een energiebesparing van het beeldscherm; vaak is er binnenshuis WiFi en dat is een stuk vriendelijker voor je batterij dan 3G/4G. Vooral als je jezelf buiten veel en snel verplaatst (roaming tussen masten, soms goed en soms slecht bereik) is dat naast het scherm de grootste batterijvreter. Maar dat is helaas niet zo makkelijk terug te zien in energiebeheer.

Ik haal op een "gewone" dag nooit meer dan 3,5 uur SOT. Exodus en play services afgeknepen door privacy guard.

[ Voor 7% gewijzigd door pimsaint op 24-09-2015 17:32 ]

• nokiaan958GB
  • Niet online
cypher21 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 09:23:
[...]

hoeveel screentime heb je?
Als ik dat plaatje bekijk nagenoeg niets, dan vind ik dat verbruik nog vrij matig...
Ik gebruik mijn scherm bijna niet >:)
Gebruik hem zakelijk dus geen tijd om te spelen. Dus alleen bellen, sms-en, mailen en navigeren. Dus ook geen social media, skype of whatsapp shit. Het is gewoon prettig dat de batterij 2 dagen meekan. De ervaring is dat als 's avonds ik nog 40% heb, ik de volgende avond niet haal.
power_user schreef op woensdag 23 september 2015 @ 23:41:
Ook ik heb te vroeg gejuicht.

Draai nu versie 8.1.15 van Google Play Services. Als ik updates verwijder, de cache wis en vervolgens weer update naar wat dan ook maar de nieuwste versie is, dan lijkt het even verholpen maar de volgende dag merk ik alweer dat ik toch weer met moeite het einde van de dag haal.
Deze heb ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Sinds enkele weken(?) heb ik een bijzonder probleempje als ik het geluid wil aanpassen. Als ik het volume harder of zachter zet met de zijknop gebeurt dit netjes en komt de slider in beeld, maar die blijft vervolgens vast staan. Ik kan het volume niet verder aanpassen door de slider te verschuiven (die blijft statisch), maar wel door de knoppen aan de zijkant wederom te gebruiken. Het geluid reageert daarop zoals het hoort, maar de slider in beeld wijzigt niet mee. Geen groot issue, maar wel bijzonder.

Hebben anderen hier last van (gehad)? 5.1.1 YOG4PAS1N0

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Ram0n schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:05:
Sinds enkele weken(?) heb ik een bijzonder probleempje als ik het geluid wil aanpassen. Als ik het volume harder of zachter zet met de zijknop gebeurt dit netjes en komt de slider in beeld, maar die blijft vervolgens vast staan. Ik kan het volume niet verder aanpassen door de slider te verschuiven (die blijft statisch), maar wel door de knoppen aan de zijkant wederom te gebruiken. Het geluid reageert daarop zoals het hoort, maar de slider in beeld wijzigt niet mee. Geen groot issue, maar wel bijzonder.

Raar probleem, ik zou gewoon je ROM opnieuw flashen en kijken of dat het oplost. Heb er in ieder geval nog nooit van gehoord of meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Binnetie schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:48:
Ze vind het een erge tegenvaller. Het enige voordeel tot nu toe is dat ze makkelijk de DPI instelling kan aanpassen en zo wat meer info op het scherm kan krijgen.

En de notificaties zijn ook verschrikkelijk, mijn telefoon staat eigenlijk altijd op stil. Hoor alleen de wekker, je moet best veel switchen tussen prioriteit. Is er geen app voor?
Als je met notificaties heads-up bedoelt: compleet mee eens, dat is echt een waardeloze functie. Gelukkig kan je deze uitzetten in de instellingen bij "Notifications".
Hoe bedoel je dat je veel moet wisselen tussen prioriteit? Ik heb mijn mobiel altijd op stil, trilt bij het bellen, maakt geluid bij de wekker en voor notificaties de LED. Snap dat het voor jouw wellicht anders moet, maar het meeste valt naar ieders wensen aan te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ram0n schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:05:

Dit probleem was bij mij verholpen na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdbnl
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Zat te kijken om mijn One Plus One te verkopen omdat ik deze al een tijd niet gebruik. Maar het viel mij op dat de achterkant (sandstone) eraf geschuurd is als het ware. Deze voelt veel gladder aan en zit vol met krassen.

Hebben meer mensen dit probleem toevallig?

mvg,

Sdbnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
sdbnl schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 19:30:
Zat te kijken om mijn One Plus One te verkopen omdat ik deze al een tijd niet gebruik. Maar het viel mij op dat de achterkant (sandstone) eraf geschuurd is als het ware. Deze voelt veel gladder aan en zit vol met krassen.

mvg,

Sdbnl
Ja hij voelt al lang niet meer zo 'zanderig' als toen hij uit de doos kwam. baal er wel van want dat voelde echt vele malen fijner aan en je had meer grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-08 20:21
Ik heb dat ook, mijn Oneplus One is inmiddels al meer dan een jaar oud. Echter heb ik ook nog een bamboo cover, dus is het geen issue voor mij. Ik gebruik mijn Sandstone alleen als ik de flipcase er op heb.

Als het je echt dwars zit zou je kunnen kijken naar een nieuwe Sandstone of zelfs een Silk White cover, die zijn zelfs op dit moment on sale voor €10,49. Helaas, ik zie net dat ze uitverkocht zijn. -O- Jammer, ik zat zelf nog te denken om een Silk White cover te kopen, dan heb ik alle covers die er zijn voor de One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

sdbnl schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 19:30:

mvg,

Sdbnl
Mijne is inmiddels na een hele tijd gebruik ook een stuk gladder is geworden. Het is nog steeds wel stroef als ik het vergelijk met andere smartphones, maar het is wel minder geworden ja. Maar goed, ik kan me zo voorstellen dat dat er ook een beetje bij hoort. Zolang hij goed in de hand ligt vind ik het best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wifi disconnect steeds als de telefoon in standby gaat, wie heeft dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Manke schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:48:
Wifi disconnect steeds als de telefoon in standby gaat, wie heeft dit probleem ook?
Settings > Wifi > Drie bolletjes menu openen > Advanced > "Keep wifi on during sleep" op "Always" zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
jimmy_dg schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:16:
[...]

Settings > Wifi > Drie bolletjes menu openen > Advanced > "Keep wifi on during sleep" op "Always" zetten.
Thanks, maar daar stond ie al op. Telefoonsignaal icoontje geeft ook een ! als ik de telefoon uit standby haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Manke schreef op zondag 27 september 2015 @ 14:36:
[...]

Thanks, maar daar stond ie al op. Telefoonsignaal icoontje geeft ook een ! als ik de telefoon uit standby haal.
Vreemd. Welke ROM gebruik je? Heb je ook echt daadwerkelijk geen internet (checken door snel even een pagina te herladen in Chrome of een andere app te verversen die data moet ophalen van het internet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
Een iets gladder geworden achterkant heb ik ook ja. Heb mijn OPO ook een jaar.
Desondanks nog steeds vele malen stroever dan de gemiddelde andere telefoon en ik vind het materiaal nog steeds prettig.

Wat betreft krassen trouwens, die heb ik totaal niet op de achterkant. Wanneer er een kras op komt, klein beetje de achterkant bevochtigen, dan wrijf je de krassen als het ware weg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
jimmy_dg schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:10:
[...]

Vreemd. Welke ROM gebruik je? Heb je ook echt daadwerkelijk geen internet (checken door snel even een pagina te herladen in Chrome of een andere app te verversen die data moet ophalen van het internet)?
Standaard rom, internet werkt gewoon nadat hij uit standby komt en meteen verbinding maakt met wifi. Maar als hij in standby zit, krijg ik geen notificaties binnen, pas als ik em unlock komen ze allemaal binnen nadat hij verbinding heeft gemaakt met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:02
THWIT schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:48:
Een iets gladder geworden achterkant heb ik ook ja. Heb mijn OPO ook een jaar.
Desondanks nog steeds vele malen stroever dan de gemiddelde andere telefoon en ik vind het materiaal nog steeds prettig.

Wat betreft krassen trouwens, die heb ik totaal niet op de achterkant. Wanneer er een kras op komt, klein beetje de achterkant bevochtigen, dan wrijf je de krassen als het ware weg,
Hier hetzelfde! Sterker nog, als ik met mijn nagel mijn naam in de achterkant kras dan zie je er na een uur niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Dat ligt er maar net aan vanuit welke hoek je het bekijkt, vanuit een bepaalde lichtinval zie je alle krassen zitten, maar meestal valt het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
MeltedForest schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:45:
Dat ligt er maar net aan vanuit welke hoek je het bekijkt, vanuit een bepaalde lichtinval zie je alle krassen zitten, maar meestal valt het wel mee.
Hmm.. Bij jou misschien, maar bij mij valt er, na een jaar intensief gebruik, echt niks te zien. Ik heb weliswaar ook nooit echt zware schade aan het toestel opgelopen. Enkel kleine krasjes van dagelijks gebruik of het voor de grap kerven van een naam in de achterkant. En die krasjes zijn, ik heb het nog eens gecontroleerd door er met een felle lamp vanuit alle hoeken op te schijnen, volledig verdwenen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
Manke schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:09:
[...]

Standaard rom, internet werkt gewoon nadat hij uit standby komt en meteen verbinding maakt met wifi. Maar als hij in standby zit, krijg ik geen notificaties binnen, pas als ik em unlock komen ze allemaal binnen nadat hij verbinding heeft gemaakt met wifi.
Heb hier ook al hele poos last van. Heb jij er nu pas last van?

Duurt hier soms wel een minuut als eindelijk de wifi-verbinding is opgebouwd. Heb hier een router en een AP en heb soms het idee dat de OPO moeilijk kan kiezen welk te gebruiken.

Vandaag voelde ik dat de OPO in mijn broekzak (dus in ongebruikte toestand) erg warm werd. Heb hem uit voorzorg maar even opnieuw opgestart. Nooit eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Ik weet niet hoe lang ik het heb, in ieder geval na de laatste update. het viel me ineens op dat ik veel notificaties kreeg na het unlocken. Maar het lijkt gefixt, ik haalde tomtom eraf en ineens heeft ie er geen last meer van.

[ Voor 8% gewijzigd door Manke op 27-09-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mijn collega heeft een OnePlus one met een niet werkende MIC onder diverse Android versie's, defect dus.

Nu zijn wij al vier weken heen en weer aan het mailen met de klanten"service", continu willen ze wat anders zien, nieuwste CM12s erop, toen weer hun eigen rom, toen weer screenshots van de versie, toen weer een Mic test, daar weer screenshots van enz enz.

We worden van het kastje naar de muur gestuurd (Zo zie je maar een goed toestel uitbrengen is veel meer dan alleen specificaties), iemand hier toevallig een tip? Of een direct email adres oid? Worden er gek van :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Ik weet niet wat er daar vandaag de dag aan de hand is, maar volgens mij hebben ze daar één of ander quota ingesteld voor het aantal telefoons dat onder garantie terug mag.

Een jaar geleden had ik nog goede ervaringen met hun service (zonder zeuren omgeruild) maar tegenwoordig willen ze 3x een remote sessie om vervolgens na ontvangst van het toestel waterschade (?!) te faken. Meer ellende (en wellicht ook tips) hier in [OnePlus One] RMA & Support

Bovenstaande betreft overigens telefoons van vrienden, ik ben al ruim 1,5 jaar gelukkig met mijn OPO. Ik heb ik heb verleden wel eens telefoons gehad van gevestigde merken die dat niet haalden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsycoHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04 16:18
Donstil schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:37:
Mijn collega heeft een OnePlus one met een niet werkende MIC onder diverse Android versie's, defect dus.

Nu zijn wij al vier weken heen en weer aan het mailen met de klanten"service", continu willen ze wat anders zien, nieuwste CM12s erop, toen weer hun eigen rom, toen weer screenshots van de versie, toen weer een Mic test, daar weer screenshots van enz enz.

We worden van het kastje naar de muur gestuurd (Zo zie je maar een goed toestel uitbrengen is veel meer dan alleen specificaties), iemand hier toevallig een tip? Of een direct email adres oid? Worden er gek van :)
Enkele maanden terug had ik hetzelfde probleem. Mijn tip is netjes blijven en er vooral op aandringen dat je de telefoon echt nodig hebt voor je werk ofzo. En dat je zo erg vindt dat hij stuk is, beetje slijmen :9~
Ik kreeg uiteindelijk een nieuwe toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Oh

http://www.gizmochina.com...801-launching-in-october/
http://www.cnet.com/news/...in-october-report-claims/

Misschien zien we nog een grote OxygenOS update voor de OPO ook!

[ Voor 17% gewijzigd door anessie op 01-10-2015 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arshaad
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11-2024
Nogmaals terugkomend op dit probleem :https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-64, schijnt eindelijk echt opgelost te zijn! http://review.cyanogenmod.org/#/c/110690/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
Arshaad schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 08:33:
Nogmaals terugkomend op dit probleem :https://jira.cyanogenmod.org/browse/BACON-64, schijnt eindelijk echt opgelost te zijn! http://review.cyanogenmod.org/#/c/110690/
Ik zag het vamorgen ja
Heb die file al op de telefoon gezet
Kan het helaas vandaag niet testen. Van het weekend maar eens proberen

Als je geroot hebt kun je deze file
https://github.com/Cyanog...acdb/MTP_Speaker_cal.acdb

in de map
/system/etc/acdbdata/MTP

zetten
Wel voor de zekerheid de originele ff backuppen natuurlijk en daarna de rechten goed zetten

[ Voor 27% gewijzigd door cypher21 op 02-10-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:17
Gezien alle problemen met software in dit topic vraag ik me af of het überhaupt een aanrader is om deze telefoon nu nog aan te schaffen. Hij heeft nog steeds best goede specs voor zijn prijs, maar vraag me af of het softwaretechnisch geen nachtmerrie gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 11:03
WizZie- schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 16:54:
Gezien alle problemen met software in dit topic vraag ik me af of het überhaupt een aanrader is om deze telefoon nu nog aan te schaffen. Hij heeft nog steeds best goede specs voor zijn prijs, maar vraag me af of het softwaretechnisch geen nachtmerrie gaat worden?
Mijn opo draait prima. Hoewel ik hem zo zou inruilen voor de moto x 2014 van mijn vriendin. Die is mooier om te zien, compacter en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
Nou, juist softwaretechnisch nooit echt problemen gehad persoonlijk.
Ja, er zijn gebruikers geweest met touchscreenproblemen, maar dat is echt verleden tijd, dankzij de laatste updates.
Dus echt, er kan veel over de OPO gezegd worden, maar op softwarevlak is ie juist geweldig. Heeerlijk Cyanogen, met eventueel ook nog de mogelijkheid om op OxygenOS over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Zoals al vaker is aangegeven hoor je hier idd vaker klachten dan positieve verhalen. Bij mij werkt de telefoon prima en heb ik nergens problemen mee (software noch hardwarematig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:17
THWIT schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 17:18:
[...]

Nou, juist softwaretechnisch nooit echt problemen gehad persoonlijk.
Ja, er zijn gebruikers geweest met touchscreenproblemen, maar dat is echt verleden tijd, dankzij de laatste updates.
Dus echt, er kan veel over de OPO gezegd worden, maar op softwarevlak is ie juist geweldig. Heeerlijk Cyanogen, met eventueel ook nog de mogelijkheid om op OxygenOS over te stappen.
Oke bedankt alledrie. Is Oxygen beter dan CM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

WizZie- schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:32:
[...]

Dat zul je zelf moeten bepalen aangezien dit een persoonlijke keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
Nadat Motorola mijn Moto E 2015 219 dagen na aankondiging bij het grofvuil heeft gezet, in Europa tot nu toe geen enkele update heeft uitgebracht en dus ook niet eens de moeite heeft gedaan om Stagefright te patchen, heb ik besloten dat ik niet meer van een fabrikant afhankelijk wil zijn als het op software support aankomt.

Mijn zoektocht naar een nieuwe telefoon was dus vooral gericht op een toestel met een goede development community achter zich. Ik kwam eerst uit op de Moto G 2015 maar na bovenstaande ervaring heb ik helemaal geen trek meer in Motorola. De nieuwe Nexus 5X vind ik veel te duur voor wat hij biedt. Daarom dus de keuze voor de OPO. De 16GB-versie van de OPT is slechts € 40 duurder maar de S810 is in mijn ogen niet veel soeps en bovendien voldoet de OPO voor mij. 4G en dual SIM zijn voor mij geen vereiste dus ik denk (en hoop vooral) hiermee een goede keuze te maken.

Zometeen bestellen. Benieuwd wanneer hij binnen komt. Ik hoop op eind van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
WizZie- schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:32:
[...]

RoD zegt al dat dit een persoonlijke keuze is, maaar over het algemeen is de tendens toch dat mensen meer tevreden zijn over CM dan Oxygen. Zo staat Cyanogen natuurlijk bekend om de hoge 'Tweakability' (veel aanpasmogelijkheden) en heeft Oxygen dat wat minder. Daar staat tegenover dat Oxygen juist wat 'cleaner' is dan Cyanogen. Oxygen is wel een relatief nieuw OS. Cyanogen loopt al wat langer mee en zodoende zul je bij Oxygen wat eerder tegen (kleine) bugs aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaendel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 15:53
Gezien mijn Nexus5 de pijp aan Maarten heeft gegeven en er weinig goedkope alternatieven bestaan, kijk ik uit naar een OPO.

Ik zie dat de Oneplus One vrij te koop is, maar zie de laatste 2 weken enkel de 64 GB te koop via de oneplus website. Kan iemand mij meedelen of de 16 GB versie ooit nog verkocht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
Gaendel schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:40:
Gezien mijn Nexus5 de pijp aan Maarten heeft gegeven en er weinig goedkope alternatieven bestaan, kijk ik uit naar een OPO.

Ik zie dat de Oneplus One vrij te koop is, maar zie de laatste 2 weken enkel de 64 GB te koop via de oneplus website. Kan iemand mij meedelen of de 16 GB versie ooit nog verkocht wordt?
Zover ik weet zijn daar geen officiële mededelingen over gedaan. Op het forum (https://forums.oneplus.ne...plus-one-in-white.379852/) wordt echter beweerd dat de 16GB versie niet meer wordt verkocht. Wie per se een witte achterkant wil kan nog wel een 64GB model kopen en daarbij een losse witte achterkant meebestellen (kost iets van een tientje).
Overigens raad ik ook sterk aan een 64GB model te kopen en niet een 16GB model. Met 16GB krijg je toch op den duur geheugenproblemen, want 16GB raakt vol. Als je 64GB hebt, krijg je dat toch echt veel minder snel vol. Ik ben nog elke dag blij met mijn ruime geheugen. d:)b

Ik vind het wel vreemd dat er nog niks officieels over bekend gemaakt is verder, dus ik zal nog even navraag doen.

[ Voor 13% gewijzigd door THWIT op 05-10-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
TomAtTweakers schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:18:
Daarom dus de keuze voor de OPO. De 16GB-versie van de OPT is slechts € 40 duurder maar de S810 is in mijn ogen niet veel soeps en bovendien voldoet de OPO voor mij. 4G en dual SIM zijn voor mij geen vereiste dus ik denk (en hoop vooral) hiermee een goede keuze te maken.

Zometeen bestellen. Benieuwd wanneer hij binnen komt. Ik hoop op eind van de week.
Zoals THWIT hierboven al schrijft waarschijnlijk een verstandige keuze want 16GB zit echt zo vol. Beetje foto's schieten en muziek downloaden voor off-line gebruik en daar komen de foutmeldingen al.

Vooral als je 4G niet mist, zit het met de OPO vandaag de dag nog steeds goed. Alhoewel - zo'n beetje alle providers (behalve tele2) hebben een 1800Mhz netwerk of zijn bezig met de uitrol daarvan. Persoonlijk geniet ik nog iedere dag van CyanogenOS, NFC en die fantastische batterij (die binnen twee uurtjes ook weel tjokvol is). Heb die invite voor de OPT dan ook heel snel weggegeven ;)

[ Voor 5% gewijzigd door pimsaint op 05-10-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
Gaendel schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:40:

Ik heb ook nog even contact gezocht met de klantenservice. Deze beweert dat de 16GB version alleen tijdelijk out-of-stock is. Binnen enkele dagen zou hij weer beschikbaar moeten zijn en een exact moment konden ze helaas niet geven.
Persoonlijk vind ik het maar een raar verhaal, aangezien de 16GB versie, zoals jij al zei, al 2 weken nu niet meer beschikbaar is, maar goed, wie weet verschijnt hij dus weer over een paar dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepeltje79
  • Laatst online: 13-09 15:09
Sinds de laatste update zit ik aan die verschrikkelijke dialer.
Als ik een nummer bel gaat dat goed maar zodra ik in een keuzemenu kom (zoals wanneer ik naar de zaak bel, planning waar ik onder val) vallen de cijfers 1 t/m 6 weg en zijn ook niet in te drukken. Kan wel naar beneden vegen en zie de getallen maar als ik mijn vinger loslaat van het scherm zijn de cijfers weer weg. Heb al een andere dialer geprobeerd via de play store maar als ik die ga gebruiken wordt ie weggedrukt door de ingebakken dialer van cm. Iemand een idee hoe op te lossen? OPO is niet geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaendel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 15:53
THWIT schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:24:
[...]

Ik heb ook nog even contact gezocht met de klantenservice. Deze beweert dat de 16GB version alleen tijdelijk out-of-stock is. Binnen enkele dagen zou hij weer beschikbaar moeten zijn en een exact moment konden ze helaas niet geven.
Persoonlijk vind ik het maar een raar verhaal, aangezien de 16GB versie, zoals jij al zei, al 2 weken nu niet meer beschikbaar is, maar goed, wie weet verschijnt hij dus weer over een paar dagen...
Heel erg bedankt! Ik weet dat op Tweakers de meesten niet tevreden zijn met 16 GB, maar op men Nexus ging dat prima. Het is toch een prijsverschil van 40 euro...

Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Weet iemand hoe het zit met de kwaliteit van MicroUSB kabels om te laden?
Ik heb via eBay 2 x 2M MicroUSB gekocht, maar de OnePlus One laad hiermee super traag. Als ik die kabel vervang door een kort kabeltje van 50 CM gaat het ineens super snel.

Welke kabel gebruiken jullie? En wat is jullie ervaringen met lange kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

THWIT schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:24:
[...]

Het prijsverschil is zo klein... Waarom niet 64GB? En 16GB is wel erg krap, netto houdt je maar iets van 11GB over...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

Ik gebruik al een tijdje Exodus naar tevredenheid en voer (wekelijks) updates uit via de auto updater. Nu heb ik sinds kort dat de updates niet meer automatisch gedaan worden. De telefoon download de nieuwste Exodus, die pas ik toe en de telefoon start opnieuw op. Eerder installeerde de nieuwste versie zich dan automatisch.

Nu kom ik echter in het Team Win Recovery Project scherm. Iemand een idee wat ik hier moet doen? Ik kan via Install het zip bestand opzoeken en dan flashen, maar dan krijg ik errors en mislukt het. Is dat wel de manier zoals het zou moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miggeltje
Vos schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 00:01:
Ik gebruik al een tijdje Exodus naar tevredenheid en voer (wekelijks) updates uit via de auto updater. Nu heb ik sinds kort dat de updates niet meer automatisch gedaan worden. De telefoon download de nieuwste Exodus, die pas ik toe en de telefoon start opnieuw op. Eerder installeerde de nieuwste versie zich dan automatisch.

Nu kom ik echter in het Team Win Recovery Project scherm. Iemand een idee wat ik hier moet doen? Ik kan via Install het zip bestand opzoeken en dan flashen, maar dan krijg ik errors en mislukt het. Is dat wel de manier zoals het zou moeten?
Als je bij handmatig errors krijgt, dan zal dat ook re reden kunnen zijn dat de automatische flash niet werkt.
De grote vraag is, wat zijn de errors. Misschien het bestand verwijderen en opnieuw downloaden, klinkt alsof het bestand wellicht corrupt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Gaendel schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:51:
[...]

Heel erg bedankt! Ik weet dat op Tweakers de meesten niet tevreden zijn met 16 GB, maar op men Nexus ging dat prima. Het is toch een prijsverschil van 40 euro...

Tnx!
Lijkt me dat de resale van een 64GB versie je ook een stukje meer kan vragen dan een 16GB versie die bijna geen kat wil.

64GB staat hier propvol.

[ Voor 3% gewijzigd door anessie op 06-10-2015 06:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Flappie schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:10:
Weet iemand hoe het zit met de kwaliteit van MicroUSB kabels om te laden?
Ik heb via eBay 2 x 2M MicroUSB gekocht, maar de OnePlus One laad hiermee super traag. Als ik die kabel vervang door een kort kabeltje van 50 CM gaat het ineens super snel.

Welke kabel gebruiken jullie? En wat is jullie ervaringen met lange kabels?
Heb je gelezen wat er onder het kopje let op staat, toen je deze post schreef? ;) Alles over laders en kabels voor de OPO vind je in [OnePlus One] Accessoires. Even uit mijn hoofd zijn o.a. de kabels van Nilkin favoriet. Die laden zelfs snel bij 120cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:32
Vos schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 00:01:

Heb je geen verouderde firmware? Dat kan wel eens errors opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:45
Donstil schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:37:

Gaat het om een volledig defecte mic of gaat het om zeer slecht verstaanbaar zijn bij telefoongesprekken?

In dat laatste geval kan je dit via een tweak in de kernbestanden fixen, heb ik zelf ook zo gedaan. Het zou te maken hebben met een overijverige noicecancelling.
Vreemd dat ze je nog geen remote sessie voorgesteld hebben, dat was bij mij na 3-4 contacten met support al vastgelegd. Uiteindelijk afgezegd omdat ik het probleem zelf heb verholpen.
Heb zelf ook eerst Oxygen moeten installeren, maar dat hielp dus geen moer.

Het kwam er eigenlijk op neer om in 2 lijnen code een waarde aan te passen en sindsdien is het probleem helemaal verholpen.

Als hij echt helemaal niet functioneert, tja dan is het iets hardwarematig waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Nu online
Drwho1 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:13:
Gaat het om een volledig defecte mic of gaat het om zeer slecht verstaanbaar zijn bij telefoongesprekken?

In dat laatste geval kan je dit via een tweak in de kernbestanden fixen, heb ik zelf ook zo gedaan. Het zou te maken hebben met een overijverige noicecancelling.

Het kwam er eigenlijk op neer om in 2 lijnen code een waarde aan te passen en sindsdien is het probleem helemaal verholpen.
Heb soortgelijk probleem. Regelmatig ben ik "aan de andere kant van de lijn" onverstaanbaar. Maar ik begrijp dat je voor deze tweak root moet hebben? Waarom patchen ze zoiets niet gewoon in het OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
catchingfire schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:43:
[...]

Heb soortgelijk probleem. Regelmatig ben ik "aan de andere kant van de lijn" onverstaanbaar. Maar ik begrijp dat je voor deze tweak root moet hebben? Waarom patchen ze zoiets niet gewoon in het OS?
Root heb je er wel voor nodig, maar eens je de fix toepast is het echt wel opgelost.
Geen idee waarom ze dit niet gepatched hebben.

Via forum oneplus loopt een draad waarin de fix stap voor stap staat uitgelegd, die is makkelijker als root installeren eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Nu online
Drwho1 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:15:
Root heb je er wel voor nodig, maar eens je de fix toepast is het echt wel opgelost.
Geen idee waarom ze dit niet gepatched hebben.

Via forum oneplus loopt een draad waarin de fix stap voor stap staat uitgelegd, die is makkelijker als root installeren eigenlijk.
Thx, ik kon idd al veel dingen vinden over de paar regeltjes die je ervoor moet aanpassen. Eerst maar eens uitzoeken hoe ik zo simpel mogelijk kan rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
catchingfire schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:22:
[...]

Thx, ik kon idd al veel dingen vinden over de paar regeltjes die je ervoor moet aanpassen. Eerst maar eens uitzoeken hoe ik zo simpel mogelijk kan rooten.
Op XDA loopt daarover een uitgebreide draad of je zoekt een youtubevideo, volg die nauwgezet stap voor stap (neem je tijd!) en dan kan het normaal gezien niet misgaan. Check, dubbelcheck elke stap die je uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NmR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11-2023

NmR

Heb de OPO nu een weekje in bezit en wat een heerlijk toestel zeg. Het formaat is voor mij aan de grote kant, maar daar heb ik mij inmiddels overheen gezet, vooral na de eerste battery cycle; 7 uur SOT met nog 14% op de teller. Sindsdien wel het idee dat 'Android-systeem' meer aanwezig is en nu haal ik gemiddeld zo richting de 6/6½ uur (schatting gezien ie meestal zo rond de 30% weer aan de lader gaat).

Het enige probleem dat ik ondervind is dat ik em maar niet unlocked krijg. Niet op de manier zoals hier op het forum wordt uitgelegd en niet met de Bacon Root Toolkit. Om de een of andere manier blijft het toestel in 'Apparaatbeheer' gezien worden als 'ADB Interface' en pakt ie de juiste USB Drivers niet (Win10 en Win7 machines geprobeerd).
Nu is dat momenteel nog geen probleem gezien het toestel prima draait, maar heb het toestel juist gekocht met oog op de toekomst dat ie het (net als mijn GNex) met Nightlies wel een jaar of 3 volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
Sinds de update naar Lolipop heb ik een klein probleem met de backlight, ben benieuwd of meerdere mensen daar last van hebben.
Als ik in bed lig en even de telefoon gebruik, dan heb ik de backlight op z'n donkerst staan, van mij mag hij nog wel wat donkerder maar dat terzijde. Ik heb soms dat als ik aan het scrollen ben, dat hij dan opeens iets helderder wordt en als ik dan weer verder scroll, dan wordt hij weer donker.

Ben ik de enige met dit probleem?
Pagina: 1 ... 14 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [OnePlus One] Accessoires
- RMA en support: [OnePlus] RMA & Support
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus One] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden en prijzen: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen