Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:39
Tijntje schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:06:
[...]

Ik heb vandaag even de meter er tussen gehangen, de box staat nu bij mij in de energie stand Midden.
In standby: 16 Watt
TV kijken: 32,5 Watt
Is dit een 7400 of 7401?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:01
Net zelf de ziggo connect box in brigde gezet en geactiveerd, hoe kan in nu weer in de connect box komen ?
Welk adress is het nu de 192.168..... werkt niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:01

Tijntje

Hello?!

Arunia schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:36:
[...]

Is dit een 7400 of 7401?
De 7401

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53

Ethirty

Who...me?

Roetzen schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:26:
[...]

Maar je hebt nu wel de volle snelheid neem ik aan. Ik heb ook nog een oud Motorola modem. Dat kon na de laatste snelheidsverhoging van 30/3 naar 40/4 het niet helemaal meer aan. Ik haal wel de 4 Mbps upload maar de download blijft steken op ongeveer 33 Mbps.
Ik haalde op mijn antieke Motorola prima 40/4 volgens Speedtest, alleen veel hoger was niet meer haalbaar door de 100Mb poort.

De Technicolor moet eerst nog maar bewijzen of deze net zo goed en stabiel is als de Motorola. Die is in die 10 jaar maar een handjevol keren uit geweest. Maar als ik het zo her en der lees zijn er al diverse firmware updates nodig geweest om het apparaat te verbeteren, dus heb er nog niet veel vertrouwen in.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:06
Tijntje schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:06:
[...]

Ik heb vandaag even de meter er tussen gehangen, de box staat nu bij mij in de energie stand Midden.
In standby: 16 Watt
TV kijken: 32,5 Watt
Ik heb de Horizonbox gewoon in ECO stand staan. Opstarten duurt iets langer en replay TV duurt een minuutje of 10 voordat alles beschikbaar is, maar aangezien ik maar een paar uurtjes tv kijk per week vond ik de besparing van energie wel opwegen tegen het wachten.

Volgens de Ziggo helpdesk verbruikt de box in ECO stand 0,5 watt, dat vond ik nog wel te overzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edebee schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:48:
Net zelf de ziggo connect box in brigde gezet en geactiveerd, hoe kan in nu weer in de connect box komen ?
Welk adress is het nu de 192.168..... werkt niet meer
Via 192.168.100.1 voor oud upc gebied en voor oud ziggo was het iets van 192.168.178.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
Ethirty schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:12:
[...]

Ik haalde op mijn antieke Motorola prima 40/4 volgens Speedtest, alleen veel hoger was niet meer haalbaar door de 100Mb poort.
Dat komt niet door de 100Mbit poort (dan zou je 100Mbit moeten kunnen halen). Het komt omdat het een docsis2 modem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:31

Roetzen

he.net Certified Sage

Ethirty schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:12:
[...]

Mijm SBV 5120E zou volgens de specs net 40 down kunnen halen. Het gerucht gaat dat hij door Ziggo bewust wordt geknepen. Geen idee of dat waar is. Ik zit in fZiggo. Misschien is het in fUPC anders. Of had jij misschien net een iets ander model modem.
De Technicolor moet eerst nog maar bewijzen of deze net zo goed en stabiel is als de Motorola. Die is in die 10 jaar maar een handjevol keren uit geweest.
Hier idem. Dus ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:38:
[...]

Via 192.168.100.1 voor oud upc gebied en voor oud ziggo was het iets van 192.168.178.1
top bedankt , kan weer inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 22:53

Ethirty

Who...me?

jongetje schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:08:
[...]

Dat komt niet door de 100Mbit poort (dan zou je 100Mbit moeten kunnen halen). Het komt omdat het een docsis2 modem is.
Weet ik, maar de eerste stap na 40/4 is volgens mij al >100 ;)
Roetzen schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:15:
[...]

Mijm SBV 5120E zou volgens de specs net 40 down kunnen halen. Het gerucht gaat dat hij door Ziggo bewust wordt geknepen. Geen idee of dat waar is. Ik zit in fZiggo. Misschien is het in fUPC anders. Of had jij misschien net een iets ander model modem.
Ik had een 5100E, oud Ziggo gebied.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 07:40
Ik heb recent mijn Z3 internet om laten zetten naar Connect & Play max. (300/30)
Nieuw Technicolor modem ontvangen en in bridge laten zetten.

Nu merk ik dat de speedtest van Ziggo nog steeds tegen het max van 200/20 aanzit. (waardes van oude Z3)
De gemeten speedtest is nagenoeg constant 200/20. Dan lijkt mij dat het maximale van mijn verbinding nog steeds 200/20 is.

Is het ergens uit te lezen waarop het modem "getrimmed" is ? Inloggen op het Technicolor modem is nog mogelijk via http://192.168.178.1/ , maar daar zijn geen snelheidswaardes weer te nemen.
Het lijkt mij een Ziggo dingetje.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoyden op 26-05-2016 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Roetzen schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:26:
[...]

Maar je hebt nu wel de volle snelheid neem ik aan. Ik heb ook nog een oud Motorola modem. Dat kon na de laatste snelheidsverhoging van 30/3 naar 40/4 het niet helemaal meer aan. Ik haal wel de 4 Mbps upload maar de download blijft steken op ongeveer 33 Mbps. Ik heb nu een Cisco EPC3928 toegestuurd gekregen. Ik heb het nog niet geïnstalleerd, ik wacht nog op een galvanische scheiding.

Ik weet niet of ik er nu echt blij mee moet zijn. Mijn domme Motorola SBV 5120E heeft meer dan 10 jaar probleemloos gedraaid. Ik weet wat ik heb, maar niet wat ik krijg. Ik weet wel wat ik (nog) niet krijg en dat is IPv6. De Cisco doet nog geen IPv6. :(
De EPC3928 is een prima modem! Om maar direct op je laatste opmerking terug te komen, de EPC 3928 doet wel degelijk IPv6! Kan zijn dat het nog niet bij je geactiveerd is, maar de hardware is er wel degelijk klaar voor. Kan zijn dat je modem nog mee moet in de laatste update (gaat periodiek en automatisch)

Maar nogmaals, IPv6 werkt gewoon op de EPC 3928 ;-) Niet zo boos kijken dus.... :P

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Ethirty schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:50:

Ik had een 5100E, oud Ziggo gebied.
Ah, dat is het kleine broertje van de 5120. De uitvoering zonder VOIP. Dan verbaast het me toch dat jij de volle 40 Mbps haalde en ik maar 33 Mbps.

Ik heb vandaag mijn AOP annex galvanische scheider ontvangen en geïnstalleerd. Heel eigenwijs, niet het standaard AOP wat Ziggi uitgeeft, maar deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.vlist.eu/fotos/tech-tris-1002aen_hoofd.jpg

Ik vind die beter dan de AOPs met een IEC aansluiting.

Ik heb hem er vandaag tussen geschroefd. Ik merk geen verschil, precies zoals ik verwachtte. Maar nu heb ik alles "volgens de regels" aangesloten. :)
Bullet NL schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:03:
[...]

De EPC3928 is een prima modem! Om maar direct op je laatste opmerking terug te komen, de EPC 3928 doet wel degelijk IPv6! Kan zijn dat het nog niet bij je geactiveerd is, maar de hardware is er wel degelijk klaar voor. Kan zijn dat je modem nog mee moet in de laatste update (gaat periodiek en automatisch)

Maar nogmaals, IPv6 werkt gewoon op de EPC 3928 ;-) Niet zo boos kijken dus.... :P
Weet je wel zeker dat de EPC 3928 IPv6 ondersteunt? Ken je iemand die met een EPC 3928 native IPv6 heeft van Ziggo? Volgens de tweakers in het grote IPv6 topic, hebben in oud Ziggo gebied alleen nog de klanten met een Ubee 321b native IPv6.

[ Voor 34% gewijzigd door Roetzen op 26-05-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:09
Roetzen schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:13:
[...]

Weet je wel zeker dat de EPC 3928 IPv6 ondersteunt? Ken je iemand die met een EPC 3928 native IPv6 heeft van Ziggo? Volgens de tweakers in het grote IPv6 topic, hebben in oud Ziggo gebied alleen nog de klanten met een Ubee 321b native IPv6.
Jazeker 2 dagen gehad van Ziggo toen werd het een landelijke roll-back ivm een vastloper bug in de Cisco modems.

Hopelijk op korte termijn weer ingeschakeld ;)

[ Voor 10% gewijzigd door stormfly op 26-05-2016 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

stormfly schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:28:
[...]

Hopelijk op korte termijn weer ingeschakeld ;)
Hmmm... Ik had al half en half besloten hem terug te sturen omdat ie geen IPv6 doet, maar misschien moest ik dat ding dan toch nog maar een kans geven. Als ik goesting heb zal ik hem morgen of in het weekend eens proberen te activeren. Ik kan hem altijd in bridge laten zetten, dan kan ik de configuratie die ik nu heb met het Motorola modem gewoon handhaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 23:00:
[...]

Hmmm... Ik had al half en half besloten hem terug te sturen omdat ie geen IPv6 doet, maar misschien moest ik dat ding dan toch nog maar een kans geven. Als ik goesting heb zal ik hem morgen of in het weekend eens proberen te activeren. Ik kan hem altijd in bridge laten zetten, dan kan ik de configuratie die ik nu heb met het Motorola modem gewoon handhaven.
In bridge krijg je sowieso geen IPV6 }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-10 06:55
Vroeger hadden ze altijd van die acties wanneer je als nieuwe klant Ziggo alles in een pakket nam (de middelste variant) dat je een Samsung Tablet kreeg. Ik weet niet of dat dit voor de Ziggo en UPC tijd was maar zo'n acties waren niet verkeerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

ArcticWolf schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:28:
[...]

In bridge krijg je sowieso geen IPV6 }:O
Ik weet het. Maar dan kan ik met mijn eigen router wel mijn tunneltjes handhaven. Ik denk niet dat die Cisco tunnels ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoyden schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:59:

Nu merk ik dat de speedtest van Ziggo nog steeds tegen het max van 200/20 aanzit. (waardes van oude Z3)
De gemeten speedtest is nagenoeg constant 200/20. Dan lijkt mij dat het maximale van mijn verbinding nog steeds 200/20 is.

Het lijkt mij een Ziggo dingetje.
Zou kunnen dat je bootfile nog niet is doorgezet naar je nieuwe snelheid
Je kan zelf even een duwtje proberen om de modem van de stroom te halen en na 60 sec weer op te starten.
Lukt dat niet, een belletje naar Ziggo en dan kunnen zij controleren welke bootfile er in je modem zit en dan eventueel inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:45

Damian

Insane Obtrusion

Toch wat vreemde verschijnselen de laatste tijd sinds het nieuwe abbo en Connectbox modem. Nieuwsgroepen gaan echt heel erg slecht. Snelheid schommelt tussen de 4Mb en max 20Mb. Download ik vervolgens een willekeurig groot bestand dan komt ie netjes met 38Mb binnen. Ook de speedtest van Ziggo zelf doet netjes 300/30 mbit aangeven.

Newsleecher of SabNZBd maakt geen verschil. SSL aan of uit ook niet. Systeem zelf is dik zat (i7 965 EE met 20Gb geheugen en 600GB 15k SAS schijven. 2 verschillende providers gebruikt, XsNews en Supernews.

Knijpen ze het wellicht weer? Of doe ik iets anders verkeerd? Of het modem wat de vele connecties niet trekt?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:12

TFHfony

Professional Weirdo

Damian schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:30:
Toch wat vreemde verschijnselen de laatste tijd sinds het nieuwe abbo en Connectbox modem. Nieuwsgroepen gaan echt heel erg slecht. Snelheid schommelt tussen de 4Mb en max 20Mb. Download ik vervolgens een willekeurig groot bestand dan komt ie netjes met 38Mb binnen. Ook de speedtest van Ziggo zelf doet netjes 300/30 mbit aangeven.

Newsleecher of SabNZBd maakt geen verschil. SSL aan of uit ook niet. Systeem zelf is dik zat (i7 965 EE met 20Gb geheugen en 600GB 15k SAS schijven. 2 verschillende providers gebruikt, XsNews en Supernews.

Knijpen ze het wellicht weer? Of doe ik iets anders verkeerd? Of het modem wat de vele connecties niet trekt?
Ziggo i.c.m. Supernews komt hier netjes met 36Mbyte/sec binnen.Dus nee, ze knijpen niet.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

TFHfony schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:34:
[...]

Ziggo i.c.m. Supernews komt hier netjes met 36Mbyte/sec binnen.Dus nee, ze knijpen niet.
Connectbox als router of je eigen router? welke tool gebruik je en welke settings heb je daar gebruikt (aantal connecties e.d.)

Ik heb de Connectbox in Bridge staan met een Linksys EA6700 router daarachter.

[ Voor 10% gewijzigd door Damian op 27-05-2016 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Damian schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:36:
[...]

Connectbox als router of je eigen router? welke tool gebruik je en welke settings heb je daar gebruikt (aantal connecties e.d.)

Ik heb de Connectbox in Bridge staan met een Linksys EA6700 router daarachter.
TC7210 als modem/router. Ik download met Sabnzbd (meest recente versie) van Supernews met 20 draadjes van de EU server en 8 van de US server, beide met SSL. Op dit moment (as we speak) komt er een download uit a.b.boneless binnen met:
Sabnzbd zei op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:46
Gedownload in 3 min 24 seconden met een gemiddelde van 35.9 MB/sec

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

TFHfony schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:48:
[...]

TC7210 als modem/router. Ik download met Sabnzbd (meest recente versie) van Supernews met 20 draadjes van de EU server en 8 van de US server, beide met SSL. Op dit moment (as we speak) komt er een download uit a.b.boneless binnen met:

[...]
Ik merk nu dat het met een andere nieuwsgroep beter lijkt te gaan, nog steeds geen topsnelheid...

Downloaded in 3 mins 23 seconds at an average of 12.9 MB/s

[ Voor 6% gewijzigd door Damian op 27-05-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Er zijn meerderen die er last van schijnen te hebben... veel plezier met de nieuwe Connect Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]
Goeie tip, ik kwam ook niet verder dan 20 Mbyte maar met bovenstaande config fluitend 36,1 Mbyte/s _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damian schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:15:
[...]

Ik merk nu dat het met een andere nieuwsgroep beter lijkt te gaan, nog steeds geen topsnelheid...

Downloaded in 3 mins 23 seconds at an average of 12.9 MB/s
Kijk eens hoe oud die posting is. Als ie te oud wordt zakt de speed bij Supernews ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
Altijd leuk om te lezen dat als er een nieuw modem komt iedereen bij Ziggo gaat eisen dat ze deze krijgen bij hun abonnement. Vervolgens werken er dingen niet en dan lopen diezelfde mensen te klagen dat het allemaal niet werkt. Geef mij maar een modem wat al een aantal jaar in gebruik is en de kinderziektes uit zijn.

(en dan heb ik, zoals de meeste tweakers, gewoon het modem in bridge en een eigen router. Heb je voor 60 a 100 euro een hoop minder ergernissen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
jongetje schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 17:16:
Altijd leuk om te lezen dat als er een nieuw modem komt iedereen bij Ziggo gaat eisen dat ze deze krijgen bij hun abonnement. Vervolgens werken er dingen niet en dan lopen diezelfde mensen te klagen dat het allemaal niet werkt. Geef mij maar een modem wat al een aantal jaar in gebruik is en de kinderziektes uit zijn.
Uh, sommigen hadden/hebben geen keuze? In fUPC-gebied krijgt men gewoon de Connect Box in de schoot geworpen als men een los modem wil. Alleen de mensen, die reeds een modem hebben dat overweg kan met 16 downstreamchannels, kunnen deze blijven gebruiken. Ik vind jouw opmerking in dit geval wel erg kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]

[...]
Ik heb eigenlijk nergens last van maar merk wel dat sites sneller laden als ik VPN gebruik :X. Ik niet dat usenet clients "veel verbindingen" maken. Bij usenet haal ik snelheden die hoog genoeg zijn.

Maar ik zie nu dat het verbinden met een andere machine soms veel tijd kost. Dit is een vermoeden, ik heb dit niet goed getest.

Situatie:
  • linux machine direct verbonden aan connect box via switch.
  • port forwards naar deze machine toe, inclusief SSH (dus hij ontvangt scan verkeer van veel IP's). Machine heeft dus een acceptabel aantal entries in de state table van router.
Wat zie ik?
Ik start iperf3 -c <naam_van een_vm> -R -P 24 (iperf3, download test, 24 parallelle verbindingen

iperf3 print voor de eerste vier verbindngen dat hij connected is, daarna duurt het lang tot de rest van de verbindingen tot stand gekomen is.

Wanneer ik VPN gebruik zijn de verbindingen er direct. Daarom wijs ik naar de connect box.

Ik zit ditzelfde gedrag niet op machines die korter aan staan. Ik merk hier ook niets van als het modem net gereset is.

Kan iemand anders dit scenario ook testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt dat niet puur aan je VPN en de routing/peering van Ziggo?

Sites laden hier echt bijna instant (Norton DNS > type A), maar ook bij mij duurt het even voordat er peers verbonden zijn bij torrents (ook private trackers).

Setup:
TC7210 router in bridge + N66U router (merlin fw).

NUC 6i5SyK (Archlinux / Transmission client) 850 EVO SSD, 16GB DDR4 <-> Netgear gbit switch <-> DS215j NAS; 3TB WDC RED raid1.
En haal tegen m'n max. (300Mbit) aan... maar dat duurt wel een paar minuten.

Op m'n Windows 10 laptop (Deluge) verbindt hij overigens wel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Kan ik UPC niet bellen en zorgen dat ze mij zon TC7210 opsturen? Of gaat dat niet werken in fUPC gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Damian schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:01:
Kan ik UPC niet bellen en zorgen dat ze mij zon TC7210 opsturen? Of gaat dat niet werken in fUPC gebied?
Er is maar 1 manier om het zeker te weten....
Maar tot nog toe lijkt er een scheiding te zijn qua fZiggo (TC7210) en fUPC (CB). Maar: Bel anders eens en kijk eens of het lukt en laat het ons weten. Kan namelijk ook informatief zijn voor anderen hier :)

/edit/
Ik heb nog een TC7210 over... :+

[ Voor 4% gewijzigd door TFHfony op 27-05-2016 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:46:
Ligt dat niet puur aan je VPN en de routing/peering van Ziggo?
Peering kan veel uitmaken alleen ik denk dat het in deze situatie niet de oorzaak is.

Het zijn namelijk parallelle verbindingen naar dezelfde machine. Dan zou het voor elke verbinding 'lang' moeten duren tot de handshake klaar is. Niet alleen voor de 5e…ne lang duren.

Volgens de kernel heeft de machine 5 actieve TCP verbindingen. Valt dus mee :).
Sites laden hier echt bijna instant (Norton DNS > type A), maar ook bij mij duurt het even voordat er peers verbonden zijn bij torrents (ook private trackers).
Torrents doe ik hier niet. Als ik een paar honderd actieve TCP sessies had dan snapte ik het als het modem traag is.
Setup:
TC7210 router in bridge + N66U router (merlin fw).

NUC 6i5SyK (Archlinux / Transmission client) 850 EVO SSD, 16GB DDR4 <-> Netgear gbit switch <-> DS215j NAS; 3TB WDC RED raid1.
En haal tegen m'n max. (300Mbit) aan... maar dat duurt wel een paar minuten.

Op m'n Windows 10 laptop (Deluge) verbindt hij overigens wel sneller.
Leuke NUC, slimme zuinige setup.

Hier:
Asrock B85 Pro 4 (Intel lan), I5 4670 (haswell), Linux (Ubuntu Xenial 4.4.0.22 kernel), 480GB SSD, 16GB. LAN direct naar Connect Box met kant en klare kabel. Performance zou dus ok moeten zijn.

Ik vind het echt gek dat het maken van de TCP verbindingen zo lang duurt. Volgende keer maak ik een pcap vanaf die linux pc voordat ik het modem reset :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal eens kijken of ik iets soortgelijks kan meten dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:29:
Ik zal eens kijken of ik iets soortgelijks kan meten dit weekend.
Ik denk dat het aan de Connect Box of de routering die bij mijn huidige IP hoort ligt (priority telecom, in 217.103.128.0/17).

Met mijn TC 7200 had ik hier geen last van (in 212.187.8.0/23).

Aparte whois trouwens:
% Information related to '217.103.128.0/17AS6830'

route: 217.103.128.0/17
descr: RIPE-UPC-NL-WIFI-6
remarks: UPC NL Wifi Hotspots 6
remarks: between CMTS and cablemodems

origin: AS6830
mnt-by: AS13646-RIPE-MNT
mnt-by: AS6830-MNT
created: 2011-09-15T11:51:49Z
last-modified: 2015-02-26T09:46:26Z
source: RIPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
Had ook problemen met een stabiele verbinding met de Connectbox op 5ghz in combinatie met een Intel 7260AC Wi-Fi kaart in de laptop, en nog niet te spreken over het bereik in ons huis.

Vandaag een Asus RT-AC87U geïnstalleerd en de modem in bridge gezet. verbinding strak op 304Mbit met speedtest. En met nieuwsgroepen haal ik met Newsleecher 32Mb/s. Router hangt buiten de meter kast in de gang en haal nu op de hele beneden verdieping de volle snelheid met 1 gibo muur ertussen. 1 ste verdieping kom ik op 5ghz AC op 150Mbit en op zolder 60Mbit dit vind ik hele mooi resultaten voor een betonnen huis met laminaatvloeren met folie ondervloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 17:12
Zo vanmorgen ook mijn eerste ervaring met de Ziggo helpdesk. Zou net gisteren aangesloten zijn (nieuwe klant) en heb keurig op tijd mijn Technicolor TX7120 ontvangen en aangesloten volgens gebruiksaanwijzing, maar helaas de verbinding doet het niet (DS lampje blijft knipperen). Prima te woord gestaan door de helpdesk en alles zou moeten kloppen (ook in de wijkkast aangesloten) maar sturen maandag een storingsmonteur. Dus weekeinde zonder Ziggo :'(

Zijn er nog zaken die in de tussentijd kan proberen (behalve resetten en kabels controleren)?
Vreemd overigens dat ik wel op mijn mobiel met Wifi kan verbinden, maar niet op het modem kan inloggen met het account en paswoord dat onderop de modem staat. Is dat normaal, wanneer de modem/verbinding nog niet is geactiveerd?

NB ik heb geen TV in de buurt om te kijken of het standaard TV signaal wel doorkomt }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
De enige test is kijken of je tv hebt. Krijg je wel frequenties te zien in je docsis modem instellingen? Denk ik niet als DS knippert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
idef1x schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:04:
Zijn er nog zaken die in de tussentijd kan proberen (behalve resetten en kabels controleren)?
Vreemd overigens dat ik wel op mijn mobiel met Wifi kan verbinden, maar niet op het modem kan inloggen met het account en paswoord dat onderop de modem staat. Is dat normaal, wanneer de modem/verbinding nog niet is geactiveerd?
Wellicht zit je op een Ziggo-hotspot van de buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:39
Ziggo heeft de software van de Ziggo Connect Box: Compal CH7465LG aangepast.
Als je verbinding (UDP), steeds wegvalt, modem even resetten.
Mocht het nog steeds niet werken, Ziggo bellen en vragen of jouw modem de update heeft gehad.

Ideaal om te testen: Na een tijd werkt https://www.ziggo.nl/speedtest niet meer.
En veel T3 errors in de logs. De nieuwe software zou dit verholpen moeten hebben.
Maar ik denk nog wel beta face.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 11:35
Ik vind het op zich wel geinig dat ik alle tv zenders nu via de horizon-app en de chromecast op tv kan kijken, maar ik vind de beeldkwaliteit wel heel erg tegenvallen. Dat mag de naam HD toch niet dragen?

Valt daar nog iets aan te tweaken? Netflix (weliswaar via de app op de tv zelf, maar wel via hetzelfde Wifi-netwerk) ziet er tig keer beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Megalodon_67 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:33:
[...]

Wellicht zit je op een Ziggo-hotspot van de buren?
Lijkt me niet daar het ssid waar ik op connect die van mijn modem is en anders zou ik wel internet toegang hebben als het van een ander is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-10 06:55
kadoendra schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:45:
Ik vind het op zich wel geinig dat ik alle tv zenders nu via de horizon-app en de chromecast op tv kan kijken, maar ik vind de beeldkwaliteit wel heel erg tegenvallen. Dat mag de naam HD toch niet dragen?

Valt daar nog iets aan te tweaken? Netflix (weliswaar via de app op de tv zelf, maar wel via hetzelfde Wifi-netwerk) ziet er tig keer beter uit.
Toevallig gister ook eens geprobeerd via de Android TV van Sony (cast functie) gedeeld op de Horizon. Het beeld is inderdaad niet slecht maar ook geen HD te noemen. Komt waarschijnlijk niet door het wifi netwerk maar gewoon door de Horizon app, er komt niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
neeecht schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:41:
Mocht het nog steeds niet werken, Ziggo bellen en vragen of jouw modem de update heeft gehad.

Ideaal om te testen: Na een tijd werkt https://www.ziggo.nl/speedtest niet meer.
En veel T3 errors in de logs. De nieuwe software zou dit verholpen moeten hebben.
Hoe zie ik of ik de oude of de nieuwe software heb?
Sinds de Connectbox hier staat duurt het een stuk langer dat een pagina geladen is.

Aan het netwerk is niets veranderd. De connectbox staat in bridge voor een eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
ncornelisse schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 20:58:
[...]

Hoe zie ik of ik de oude of de nieuwe software heb?
Sinds de Connectbox hier staat duurt het een stuk langer dat een pagina geladen is.

Aan het netwerk is niets veranderd. De connectbox staat in bridge voor een eigen router.
Niet, het is een stiekeme update, daarom dus: Modem restarten en testen. Echt uit en aan zetten.
De modem gaat dan online, haalt de laatste versie binnen, restart zichzelf dan nog 1x en dan moet je online zijn/blijven.

Edit: Maar het kan ook zijn dat ze het alleen bij mij gedaan hebben.
Gisteren geupdate en vandaag gebeld. Volgende week bellen ze weer.
Onder tussen had ik al 500/40mbit zakelijk besteld. Nog even dubben of ik dat cancel of niet.

Mag sowieso alle opties een maand testen.

[ Voor 19% gewijzigd door neeecht op 28-05-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Laatst online: 30-09 22:09
idef1x schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:04:
Zo vanmorgen ook mijn eerste ervaring met de Ziggo helpdesk. Zou net gisteren aangesloten zijn (nieuwe klant) en heb keurig op tijd mijn Technicolor TX7120 ontvangen en aangesloten volgens gebruiksaanwijzing, maar helaas de verbinding doet het niet (DS lampje blijft knipperen). Prima te woord gestaan door de helpdesk en alles zou moeten kloppen (ook in de wijkkast aangesloten) maar sturen maandag een storingsmonteur. Dus weekeinde zonder Ziggo :'(

NB ik heb geen TV in de buurt om te kijken of het standaard TV signaal wel doorkomt }:O
In de meterkast zit de kabel ook aangesloten op het AOP? Soms hangt deze los of zit op de fiber FTU gedraaid.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

TFHfony schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:11:
[...]

Er is maar 1 manier om het zeker te weten....
Maar tot nog toe lijkt er een scheiding te zijn qua fZiggo (TC7210) en fUPC (CB). Maar: Bel anders eens en kijk eens of het lukt en laat het ons weten. Kan namelijk ook informatief zijn voor anderen hier :)

/edit/
Ik heb nog een TC7210 over... :+
Hehe, ik kan die TC7210 van jou hier vast niet zo maar aansluiten of wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zsub schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:32:
Bah. Sinds vandaag een Technicolor TC7210 en die net even aangezet om wat in de instellingen te graven. Blijkbaar kan je wel IP leases uitgeven, maar daar dan weer geen hostname aan verbinden. Daarnaast kan je wel dynamisch DNS gebruiken, maar alleen met DynDNS en No-IP. Al met al nog niet erg onder de indruk van de instelmogelijkheden. Overigens is het WiFi-signaal wel uitstekend.
Sinds februari draai ik thuis een servertje, waarvoor ik dus ook iets moest regelen om de DNS automatisch aan te passen als Ziggo mijn adressen verandert. Uiteindelijk heb ik mijn domein geregistreerd bij TransIP en een scriptje gemaakt dat periodiek draait om te checken of mijn IP-adres nog hetzelfde is. Als dat voor jou ook een oplossing kan vormen wil ik dat script best met je delen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Jerrythafast op 28-05-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neeecht schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:41:

Ik heb de Connect Box net 2 minuten uitgezet voor deze update,
maar ik heb nog steeds deze dezelfde firmware: CH7465LG-NCIP-4.50.18.20-2-NOSH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
Jim423 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:32:
[...]

In de meterkast zit de kabel ook aangesloten op het AOP? Soms hangt deze los of zit op de fiber FTU gedraaid.
Er zit geen versterker tussen nee. Ik heb het gewoon aangesloten met een meegeleverde splitter op de aansluiting bij mij in de woonkamer, waar de kabel (Ziggo) binnenkomt. Stond zo in de handleiding tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:26
Jerrythafast schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 22:47:
[...]

Sinds februari draai ik thuis een servertje, waarvoor ik dus ook iets moest regelen om de DNS automatisch aan te passen als Ziggo mijn adressen verandert. Uiteindelijk heb ik mijn domein geregistreerd bij TransIP en een scriptje gemaakt dat periodiek draait om te checken of mijn IP-adres nog hetzelfde is. Als dat voor jou ook een oplossing kan vormen wil ik dat script best met je delen ;)
Tof! Ik ga er wel uit komen maar moet even de structuur omgooien wellicht. Alles is nu via een CNAME naar één domein, maar ik wilde toch al de nameservers laten omzetten naar digitalocean. Die hebben ook een nette API. Dan kan de raspi die in de meterkast hangt de dns updates die kant op duwen. Hoewel ik de CNAME constructie denk ik wel hou, anders vergeet ik gegarandeerd om een nieuw subdomein in de raspi te zetten en ben dan een dag aan het zoeken waarom het niet werkt 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 06:31:
[...]

Ik heb de Connect Box net 2 minuten uitgezet voor deze update,
maar ik heb nog steeds deze dezelfde firmware: CH7465LG-NCIP-4.50.18.20-2-NOSH
Dat zeg ik, de versies blijven hetzelfde. Het is mogelijk een kleine aanpassing.
De modem is wel veel stablier geworden, maar gister avond wel weer een korte disconnect.
Dit merk ik vooral met een UDP stream.
Goede verbetering, maar een oude cisco is nog steeds stabieler.
Toch maar een Hitron proberen... (zakelijk 500/40.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
neeecht schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 21:06:
[...]

Niet, het is een stiekeme update, daarom dus: Modem restarten en testen. Echt uit en aan zetten.
De modem gaat dan online, haalt de laatste versie binnen, restart zichzelf dan nog 1x en dan moet je online zijn/blijven.
Gisteravond de modem een aantal minuten van de stroom gehaald. En net bedraad getest en inderdaad geen fouten meer met een speedtest. Voorheen kreeg ik een error te zien.

Ook even gekeken bij de informatie van de Connectbox, maar daar geen verandering van de software versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
neeecht schreef op zondag 29 mei 2016 @ 09:05:
[...]

Dat zeg ik, de versies blijven hetzelfde. Het is mogelijk een kleine aanpassing.
De modem is wel veel stablier geworden, maar gister avond wel weer een korte disconnect.
Cool een UDP bug, bijzonder dat deze bugs in productie nog voorkomen. Hoe weerhield DNS zich in relatie tot de bug, trage sites etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 29 mei 2016 @ 09:29:
[...]
Cool een UDP bug, bijzonder dat deze bugs in productie nog voorkomen. Hoe weerhield DNS zich in relatie tot de bug, trage sites etc?
Wat ik merk, niet meet: eerste UDP pakket na in een flow, na een lange tijd, duurt seconden. Dit merk ik vooral op mijn telefoon (gebruik ik minder/andere DNS server dan laptop).

Mijn (open)vpn verbinding werkt gewoon goed. Ik ga van dit gedrag nog een keer een pcap maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
stormfly schreef op zondag 29 mei 2016 @ 09:29:
[...]

Bug is nog niet helemaal verholpen. Af en toe nog een timeout.
Ik heb een ontvanger die elke 20 seconde een server pingt en dat de data upload.
Deze heeft in de logs nog af en toe een disconnect. Met de oude cisco modem had ik dit nooit.

Dus ze moeten nog even beter testen/coden, maar het blijft gewoon zeer amateuristisch.
Bidden dat de Hitron zakelijke modem het beter zal doen.
Ik zal het volgende week doorgeven.

En anders gewoon terug naar 200/20 @ cisco. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op zondag 29 mei 2016 @ 09:05:
Dat zou dan de domste zet ooit zijn van Ziggo. Verschillende firmware versies hetzelfde versie nummer geven. Ben je niet in de war met het opnieuw laden van de DOCSIS TFTP config file waarin Ziggo mogelijk een aanpassing heeft gemaakt om bijvoorbeeld bepaald dataverkeer een wat hogere QoS te geven in de hoop dat er dan minder geklaagd wordt?
neeecht schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:33:
Bug is nog niet helemaal verholpen. Af en toe nog een timeout.
Ik heb een ontvanger die elke 20 seconde een server pingt en dat de data upload.
Deze heeft in de logs nog af en toe een disconnect. Met de oude cisco modem had ik dit nooit.
Hoe staat het met de T3/T4 timeouts? Dergelijke timeouts zal je voornamelijk merken bij protocollen die geen resend kennen.
Dus ze moeten nog even beter testen/coden, maar het blijft gewoon zeer amateuristisch.
Als je bij de ervaringen van de publieke testers tussen de regels door leest, dan is zeker de publieke test voornamelijk een publiciteitsshowtje aangezien ze keer op keer besluiten om met rotzooi live gaan. Ze leren er kennelijk nooit van. Providers en "eigen" hardware het zal wel nooit wat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Kan ik mijn oude modem zo terug plaatsen? TC7200 i.p.v. de nu aanwezige ConnectBox?

en is de connect box nog te benaderen als hij in bridge staat?

[ Voor 28% gewijzigd door Damian op 29-05-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ArChie schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:54:
[...]
Dat zou dan de domste zet ooit zijn van Ziggo. Verschillende firmware versies hetzelfde versie nummer geven. Ben je niet in de war met het opnieuw laden van de DOCSIS TFTP config file waarin Ziggo mogelijk een aanpassing heeft gemaakt om bijvoorbeeld bepaald dataverkeer een wat hogere QoS te geven in de hoop dat er dan minder geklaagd wordt?
De naam van een config [mogelijk TFTP, niet gekeken in bridge mode] kan je zien bij het Compal modem:
Advanced settings -> Tools -> Network status -> Configuration

Daar staat bij de 'Config file' parameter bij mij internet300_30_v4.bin.

Bij Admin -> Info staat de firmware versie. Bij mij CH7465LG-NCIP-4.50.18.20-2-NOSH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Damian schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:02:
Kan ik mijn oude modem zo terug plaatsen? TC7200 i.p.v. de nu aanwezige ConnectBox?

Je mag maar een modem geactiveerd hebben. Beide zullen online komen maar slechts een levert internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 11:35
Jordyz schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 19:35:
[...]

Toevallig gister ook eens geprobeerd via de Android TV van Sony (cast functie) gedeeld op de Horizon. Het beeld is inderdaad niet slecht maar ook geen HD te noemen. Komt waarschijnlijk niet door het wifi netwerk maar gewoon door de Horizon app, er komt niet meer uit.
Ik heb ter vergelijk maar even een gratis proefabonnementje genomen op KPN Play en dat ziet er toch echt een stuk beter uit. Dat gaat dan dus over dezelfde Wifi en over dezelfde chromecast. Het zit hem dus inderdaad echt in de streamkwaliteit van de horizon app. Hoop dat ze die snel verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Damian schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:02:

Voor zover mij bekend kan terugplaatsen van een vorig modem gewoon probleemloos, maar dan wel in telefonisch overleg met de helpdesk. Je huidige modem moet namelijk worden door hen worden gedeactiveerd resp. je vorige geactiveerd.

Wederom voor zover ik het heb begrepen kon voorheen het omschakelen naar bridgemode of andersom in het voormalige UPC in tegenstelling tot vroeger Ziggo volledig door de klant zelf worden gedaan. Mijn ervaring (let wel met mijn configuratie van destijds, met router Linksys BEFSR41) was wel dat je in bridgemode even de computer tijdelijk rechtstreeks op de modem moet aansluiten. Maar dat mag nauwelijks een bezwaar zijn dacht ik.

Edit:
Moest je de oude modem niet terugsturen? Of is de vernieuwing nog heel recent en moest dit nog gebeuren?

[ Voor 11% gewijzigd door Techneut op 29-05-2016 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Techneut schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:36:
[...]
Wederom voor zover ik het heb begrepen kon voorheen het omschakelen naar bridgemode of andersom in het voormalige UPC in tegenstelling tot vroeger Ziggo volledig door de klant zelf worden gedaan. Mijn ervaring was wel dat je in bridgemode even de computer tijdelijk rechtstreeks op de modem moet aansluiten.
Mijn ervaring is (Compal) is dat max cpe devices: 2. Je kan de router en PC afwisselen (twe mac adressen) en toch een IP krijgen.

Volgens mij kan je zelfs twee IP adressen tegelijkertijd via DHCP krijgen/houden O-).
Als je 'per ongeluk' twee devices hebt aangesloten :+.

De snelheidslimiet gaat volgens de config per service flow id [oid]. Als ik dat goed interpreteer houd het modem een (bucket) rate limiter bij per service. In de UI staat een max burst + een throughput.

[ Voor 12% gewijzigd door ANdrode op 29-05-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
ArChie schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:54:
[...]

[...]

[...]

Hoe staat het met de T3/T4 timeouts? Dergelijke timeouts zal je voornamelijk merken bij protocollen die geen resend kennen.

[...]

Als je bij de ervaringen van de publieke testers tussen de regels door leest, dan is zeker de publieke test voornamelijk een publiciteitsshowtje aangezien ze keer op keer besluiten om met rotzooi live gaan. Ze leren er kennelijk nooit van. Providers en "eigen" hardware het zal wel nooit wat worden.
Ja zal wel de config file zijn. Maar goed, ook daar kunnen ze gewoon versie nummers aanhangen.

T3:
kan 4: 2 errors
kan 5: 14 errors

Dus ja, blijft behelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
ANdrode schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:02:
[...]

De naam van een config [mogelijk TFTP, niet gekeken in bridge mode] kan je zien bij het Compal modem:
Advanced settings -> Tools -> Network status -> Configuration

Daar staat bij de 'Config file' parameter bij mij internet300_30_v4.bin.

Bij Admin -> Info staat de firmware versie. Bij mij CH7465LG-NCIP-4.50.18.20-2-NOSH.
Bridge mode zelfde config file.
Config file internet300_30_v4-sip.bin
Config file internet300_30_nowifi_v4-sip.bin als je wifispots uitzet.

Bridge, modem blijft benaderbaar via http://192.168.100.1/ (andere vraag forum), oud UPC gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Laatst online: 05-09 16:14
Heb vanochtend mijn Ubee vervangen voor de TC7210. Stond na activatie meteen in Bridge mode en na wat reboots pakte mijn Asus rt-ac66u het ook weer goed op. Snelheid zoals het hoort (300/30). Helaas al één keer moeten constateren dat de Asus de verbinding kwijt was naar internet. Mogelijk is de TC7210 even offline geweest, want volgens mij stond ie al langer dan een uur actief in tegenstelling tot was de statuspagina meldt. Afwachten maar...

Information
Standard Specification Compliant DOCSIS 3.0
Hardware Version 1.0
Software Version STF0.76.07
Cable Modem MAC Address 70:5a:9e:38:58:3b
Cable Modem Serial Number 00016611301690
CM Certificate Installed

Status
System Up Time 0 days 01h:03m:44s
Network Access Allowed
Cable Modem IP Address ---.---.---.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikje1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Alles is hier inmiddels binnen en sinds donderdagmiddag aangesloten (Connect Box + standaard mediabox.)

Ik zie sinds donderdag continue 'No Ranging Response received - T3 time-out' meldingen in het log van de Connect Box. Hierdoor valt af en toe ook de verbinding (even) weg.

Volgens Ziggo zijn er hier in de buurt netwerkproblemen, die sinds vandaag pas worden vermeld op de website. Deze netwerkproblemen zouden al deze time-out meldingen veroorzaken.

Vanaf 3 Juni zouden de netwerkproblemen verholpen moeten zijn. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Helaas, https://www.ziggo.nl/speedtest wil wederom niet meer starten.
Ik heb even flink met torrents, veel tabs opens, radio streams etc... data getest.

Ziggo Connect Box: Compal CH7465LGl modem wederom in de stress.
T3 errors en speedtest die niet starten wil.

Modem zelf ook bijna niet te benaderen via http://192.168.100.1/
Na tig keer refreshen eindelijk wachtwoord invullen.

Jammer maar helaas. Binnen 10 dagen Hitron modem, we gaan u op de hoogte houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
neeecht schreef op zondag 29 mei 2016 @ 18:34:
Helaas, https://www.ziggo.nl/speedtest wil wederom niet meer starten.
Ik heb even flink met torrents, veel tabs opens, radio streams etc... data getest.
De bridge mode in zo'n modem is vaak soms een software trucje. Het verkeer moet op de een of andere manier bij jouw modem terecht komen bij het IP van het modem, dat niet in jouw subnet zit.
Jammer maar helaas. Binnen 10 dagen Hitron modem, we gaan u op de hoogte houden!
Voor zover ik weet heeft dat modem geen bridge mode?

Over mijn iperf scenario, waarover ik begin on ANdrode in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9":
De connect box kan "niet zo goed" tegen veel actieve verbindingen. Ik loop hier alleen in dit synthetische scenario tegenaan.

Ik test met belachelijk veel verbindingen om het verschil groter te maken. Het gaat mij dus niet om de throughput. Ik doe meerdere tests achter elkaar om het slechte gedrag uit te lokken.
  • Machine die weinig flows heeft (laptop): iperf3 -c iperf3.host.on.vps -R -P 128 -t 1 0.11s user 0.74s system 21% cpu 3.968 total
  • Machine die wel flows heeft, na herhaaldelijk draaien (linux): iperf3 -c iperf3.host.on.vps -R -P 128 -t 1 0.16s user 0.51s system 3% cpu 17.270 total
  • Machine met dualstack (en niet-ziggo IP, linux): iperf3 -c iperf3.host.on.vpnsl -R -P 128 -t 1 -4 0.28s user 0.34s system 19% cpu 3.152 total
Analyse:
  • iperf3 start de verbindingen sequentieel.
  • Als je herhaaldelijk veel (tcp of udp) flows start dan duurt de TCP handshake 'lang' voor dat LAN ip.
  • Tegelijkertijd hebben andere machines in het netwerk daar geen last van.
Het lijkt er op dat de RTT sterk stijgt tijdens de TCP handshake. Bij udp is dit effect misschien sterker. Dan is het alleen lastiger om de initiële RTT te meten :+.

[ Voor 56% gewijzigd door ANdrode op 29-05-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
Hendrikje1 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:47:
Alles is hier inmiddels binnen en sinds donderdagmiddag aangesloten (Connect Box + standaard mediabox.)

Ik zie sinds donderdag continue 'No Ranging Response received - T3 time-out' meldingen in het log van de Connect Box. Hierdoor valt af en toe ook de verbinding (even) weg.

Volgens Ziggo zijn er hier in de buurt netwerkproblemen, die sinds vandaag pas worden vermeld op de website. Deze netwerkproblemen zouden al deze time-out meldingen veroorzaken.

Vanaf 3 Juni zouden de netwerkproblemen verholpen moeten zijn. Ben benieuwd.
Hier ook diverse logs dat de T3 is uitgevallen. Gelijk even een test gedaan op de Connectbox bij netwerk diagnose deze geeft ook fouten. Op Ziggo website geen storingen te vinden in mijn postcode gebied.
Vreemd dat bij punt 2 wel internet verbinding is en bij punt 3 weer niet 8)7
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2iub4f4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Een van die twee zal wel "netwerkverbinding" moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Vanochtend even modem omwisselen voor een test die Ziggo graag wil doen ivm de problemen die wij ondervinden (zie eerdere posts van mij).
Modem activatie lukt niet, ook niet na 3 keer contact gehad te hebben met helpdesk. Schijnt een proces in de keten vast te zitten en die door de helpdesk niet is te verhelpen.
Kan max 48 uur duren voordat dit eventueel opgelost is.

Had al een slecht voorgevoel voor dit, maar Ziggo wil deze test graag doen om e.e.a uit te sluiten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Wat krijg je nu voor modem dan? Je had een TC7210 toch.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Een Ubee xxxb die door een monteur is afgeleverd, had idd al een TC7210. De Ubee kan ook niet blijven, ondersteund geen 300 /30.
Zal uiteindelijk nog een keer moeten omwisselen na een test periode.
De problemen die we hebben liggen volgens mij dieper in het Ziggo netwerk, maar ze willen dit graag testen (onderdeel van het onderzoek proces zal ik maar zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Nouja goed in ieder geval dat ze ermee bezig zijn. Mits de belasting van het net niet te hoog is zal je de 300Mb wel halen (mits ze natuurlijk een 300/30 bootfile erin schieten) dus het lijkt me een goede test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
stormfly schreef op zondag 29 mei 2016 @ 22:10:
Een van die twee zal wel "netwerkverbinding" moeten zijn ;)
Modem staat in Bridge, zit maar 1 kabel in naar router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Patrick80 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 23:38:
[...]

Modem staat in Bridge, zit maar 1 kabel in naar router.
Dan is die netwerkverbinding waarschijnlijk OK :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:13

hellknight

Medieval Nerd

Even een vraagje - voor Ziggo Interactieve TV via Samsung SMT-C7140 - dient een signaalversterker hiervoor retourgeschikt te zijn?
IVM slechte TV ontvangst zijn vorige week enkele kabels vervangen door een monteur van Ziggo, welke ook aangaf dat het binnenkomende signaal vrij zwak was, en dat we het beste een versterker konden aanschaffen en installeren - hij heeft mijn moeder het volgens hem juiste type op Bol.com aangewezen, welke dan ook besteld is. Dit betreft een Hirschman ZVA134, waarbij in de handleiding expliciet staat dat deze niet retourgeschikt is,

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:30
hellknight schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:43:
voor Ziggo Interactieve TV via Samsung SMT-C7140 - dient een signaalversterker hiervoor retourgeschikt te zijn?
Nee, wel moet de decoder met het internet (niet per se via Ziggo) verbonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

Mooi - daar twijfelde ik dus aan. Thnx, ik ga hem aansluiten ;-)

Ok, toch nog een vraagje - AOP wordt momenteem middels een filter met 3 aansluitingen (internet/tv/radio/radio) gesplitst. De plug van de ZVA134 past niet op het filter, maar enkel op het AOP ipv het filter. Hoe moet ik de versterker dan aansluiten?

[ Voor 66% gewijzigd door hellknight op 30-05-2016 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
hellknight schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:49:
Mooi - daar twijfelde ik dus aan. Thnx, ik ga hem aansluiten ;-)

Ok, toch nog een vraagje - AOP wordt momenteem middels een filter met 3 aansluitingen (internet/tv/radio/radio) gesplitst. De plug van de ZVA134 past niet op het filter, maar enkel op het AOP ipv het filter. Hoe moet ik de versterker dan aansluiten?
Verloopjes aanschaffen ;-)

Maar een foto zou e.a. wel kunnen verhelderen voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

AOP met filter: Afbeeldingslocatie: https://021e0b5a2a9f24b04639023abaa90b04e733a9df.googledrive.com/host/0B6AekBJm7A-PcHRWSlZlVGNKQms/P_20160530_120237_LL.jpg
Versterker: Afbeeldingslocatie: https://021e0b5a2a9f24b04639023abaa90b04e733a9df.googledrive.com/host/0B6AekBJm7A-PcHRWSlZlVGNKQms/P_20160530_124802_LL.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door hellknight op 30-05-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met de Technicolor TC7210 in combinatie met een Ubiquity Edgerouter Lite (ERL)?

Sinds ik zaterdagavond mijn nieuwe TC7210 heb geinstalleerd is het internet 1 groot drama. De ERL krijgt meestal wel een IP maar vervolgens houdt het ook snel op. Traffic dat er doorheen gaat is nihil, pings zijn nog wel "ok" volgens de Ziggo speedtest maar de Jitter schommelt tussen de 1000 en 4000. Snelheden zijn om te huilen zo laag. Zelfs Ziggo kon zondag geen goede waardes uit het modem halen, alsof de connectie met de ERL het hele kabelmodem overstuur maakt.

Meerdere keren de router een factory reset gegeven, en vervolgens de LAN2WAN wizard gedraaid, geen additionele rules ingesteld.

Reden voor de upgrade: overstap naar C&P Max (van 200 naar 300mbit voor minder euros per maand)

Saillant detail: Mijn ERL werkte met mijn voormalige Cisco kabelmodem perfect.

Heb nu uit frustratie mn oude DLink router erbij gepakt en wat denk je? Volle snelheid, prima pings, jitter ok. En de 300mbit haalt hij met twee vingers in de neus, met SPI enabled.

[ Voor 9% gewijzigd door redfoxert op 30-05-2016 12:59 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verloopje kopen ;-) net zoals op je grijze stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
redfoxert schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:56:
Heeft iemand hier ervaring met de Technicolor TC7210 in combinatie met een Ubiquity Edgerouter Lite (ERL)?

Sinds ik zaterdagavond mijn nieuwe TC7210 heb geinstalleerd is het internet 1 groot drama. De ERL krijgt meestal wel een IP maar vervolgens houdt het ook snel op. Traffic dat er doorheen gaat is nihil, pings zijn nog wel "ok" volgens de Ziggo speedtest maar de Jitter schommelt tussen de 1000 en 4000. Snelheden zijn om te huilen zo laag. Zelfs Ziggo kon zondag geen goede waardes uit het modem halen, alsof de connectie met de ERL het hele kabelmodem overstuur maakt.

Meerdere keren de router een factory reset gegeven, en vervolgens de LAN2WAN wizard gedraaid, geen additionele rules ingesteld.

Reden voor de upgrade: overstap naar C&P Max (van 200 naar 300mbit voor minder euros per maand)

Heb nu uit frustratie mn oude DLink router erbij gepakt en wat denk je? Volle snelheid, prima pings, jitter ok. En de 300mbit haalt hij met twee vingers in de neus, met SPI enabled.
Staat het modem in bridge mode of gebruik je beide apparaten als router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:51

Hier sinds een week een tc7210 draaien (in bridge mode!) met daarachter een ERPOE; draait als een tierelier met volle 300/30 snelheid. Wifi gaat via een drietal Ubiquiti AP's. Staat jouw modem in bridge mode; kabels gecontroleerd evenals het AOP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly

Tussenliggende gigabit kabel vervangen, ter test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Modem staat inderdaad ingesteld in bridge mode. Dat kwam mee vanuit mn vorige setup waarschijnlijk. Alles tussen het AOP tot en met de router is al vervangen. Morgen komt er een monteur langs, om in ieder geval de AOP te vervangen. Dit nog een oudje uit het stenentijdperk (Tratec geval). Kan hij die in ieder geval netjes monteren en kan het daar zeker niet aan liggen.

@EricDH: Welke firmware heb je op je ERPOE staan?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:51
redfoxert schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:37:
Modem staat inderdaad ingesteld in bridge mode. Dat kwam mee vanuit mn vorige setup waarschijnlijk. Alles tussen het AOP tot en met de router is al vervangen. Morgen komt er een monteur langs, om in ieder geval de AOP te vervangen. Dit nog een oudje uit het stenentijdperk (Tratec geval). Kan hij die in ieder geval netjes monteren en kan het daar zeker niet aan liggen.

Dan zou het best wel eens die AOP kunnen zijn.... Heb ik verleden jaar hoop gezeik mee gehad en is toen vervangen.

Ik draai 1.8.5 beta1 op dit moment om wat dingen te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
redfoxert schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:37:

Kleine tip: Maak screenshots van de signaal waarden en de 'snmp log' in het modem die was er toch bij de TC7210?. Dat vergelijkt makkelijker nadat de monteur klaar is. Zeker met 'vage' storingen.

Je kan eventueel de inhoud van die log ook hier posten.

Proces 1:
  1. Internet werkt meestal
  2. Monteur veranderd iets
  3. Monteur controleert of signaal acceptabel is + internet werkt: Ja het werkt nog steeds
  4. Monteur klaar
Proces 2:
  1. Internet werkt meestal
  2. Monteur veranderd iets
  3. Vergelijkt de waarden. Waarden niet beter -> ticket nog niet volledig opgelost.
  4. Monteur klaar, ticket niet opgelost :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-09 18:11
Wij hebben hier in Boxmeer pc5831 al de hele dag geen internet en tv (bellen hebben we niet). Dacht eerst dat het door een blikseminslag kwam, maar later bleek dat er een storing bij Ziggo is. Eindtijd was eerst 16.30, toen 19.30 en inmiddels 22.30 uur.

Wordt een rustig avondje zo en op tijd naar bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie het probleem niet zo... dat driewegfilter op je AOP is volgens mij een UMU of een SQ-601. Je versterker zou mijns inziens gewoon op de middelste uitgang (TV/Radio) moeten passen? In ieder geval qua plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

Jerrythafast schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:08:
[...]

Ik zie het probleem niet zo... dat driewegfilter op je AOP is volgens mij een UMU of een SQ-601. Je versterker zou mijns inziens gewoon op de middelste uitgang (TV/Radio) moeten passen? In ieder geval qua plug.
nope, zowel de middelste uitgang als de plug van de versterker zijn Coax-female
ik heb een koppelstukje coax male-male besteld, dat moet het oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
MdO82 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:31:
Werkt zo'n versterkertje eigenlijk.
Ik dacht die meer storings gevoeliger waren
Nou ik was verbaasd dat de monteur van ziggo deze had aanbevolen, kabelkeurmerk zal lastig worden.

Maar neemt niet weg dat het in zijn geval prima kan werken als je niet te dicht bij een 4G mast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight

hellknight

Medieval Nerd

stormfly schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:32:
[...]

Nou ik was verbaasd dat de monteur van ziggo deze had aanbevolen, kabelkeurmerk zal lastig worden.

Maar neemt niet weg dat het in zijn geval prima kan werken als je niet te dicht bij een 4G mast zit.
dat is nu juist een fors deel van het issue... vorig jaar zomer, rond dezelfde tijd dat Ziggo de frequenties aan heeft gepast, is er op zo'n 200-250 meter van ons huis een 4G mast live gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
hellknight schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:40:
[...]

dat is nu juist een fors deel van het issue... vorig jaar zomer, rond dezelfde tijd dat Ziggo de frequenties aan heeft gepast, is er op zo'n 200-250 meter van ons huis een 4G mast live gegaan
Hmmm dat is niet zo relaxed, heb je gekeken of dat versterkertje kabelkeur is? Anders zou ik hem retourneren naar Bol.com.
Pagina: 1 ... 99 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.