Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:55
Megalodon_67 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:50:
Vorig jaar ben ik door Ziggo overgehaald om bij hun internet te nemen voor maar € 10,- extra bovenop de vaste basiskosten van ca. € 18,- per maand. Ik heb toen geïnformeerd hoeveel de prijs zou worden na het eerste jaar, de Ziggo-medewerker verklaarde beslist dat dit € 10,- zou blijven. Nu blijkt dat Ziggo 9 maanden na het begin van mijn contract de prijs met € 0,45 verhoogd. Natuurlijk geen dramatisch bedrag, maar het is overduidelijk dat hier sprake is van contractbreuk, ook al kan ik dat niet bewijzen want heb dat gesprek niet opgenomen. Ja, ik weet dat ik het abonnement om deze reden kan beëindigen voor juni, maar dat veranderd niets aan de situatie dat Ziggo hier incorrect handelt. Een mondelinge overeenkomst heeft evenveel rechtswaarde als een papieren, het is alleen moeilijker te bewijzen. Dit bedrijft begint me te irriteren.

EDIT:
@ Arunia, er is helemaal niks corrects aan contractbreuk, denk eens na voor je wat post.
Dit is toch gewoon geldig? Ziggo verhoogt de prijzen wat ze mogen doen en nu mag jij het contract opzeggen als jij het er niet mee eens bent? Ik zie het probleem niet? Je kan ook gewoon naar een andere provider als je dat wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:12

TFHfony

Professional Weirdo

Vorig jaar ben ik door Ziggo overgehaald om bij hun internet te nemen voor maar € 10,- extra bovenop de vaste basiskosten van ca. € 18,- per maand. Ik heb toen geïnformeerd hoeveel de prijs zou worden na het eerste jaar, de Ziggo-medewerker verklaarde beslist dat dit € 10,- zou blijven. Nu blijkt dat Ziggo 9 maanden na het begin van mijn contract de prijs met € 0,45 verhoogd. Natuurlijk geen dramatisch bedrag, maar het is overduidelijk dat hier sprake is van contractbreuk, ook al kan ik dat niet bewijzen want heb dat gesprek niet opgenomen. Ja, ik weet dat ik het abonnement om deze reden kan beëindigen voor juni, maar dat veranderd niets aan de situatie dat Ziggo hier incorrect handelt. Een mondelinge overeenkomst heeft evenveel rechtswaarde als een papieren, het is alleen moeilijker te bewijzen. Dit bedrijft begint me te irriteren.
Dat hangt er van af: Is die 10 euro 10,45 geworden, of is die 18 euro 18,45 euro geworden? Want in dat 2e geval is het gewoon correct wat ze doen. Het 10-tje is namelijk gelijk gebleven.
EDIT:
@ Arunia, er is helemaal niks corrects aan contractbreuk, denk eens na voor je wat post.
Pffff...... Doe eens een beetje normaal...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
TFHfony schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:12:
[...]

Dat hangt er van af: Is die 10 euro 10,45 geworden, of is die 18 euro 18,45 euro geworden? Want in dat 2e geval is het gewoon correct wat ze doen. Het 10-tje is namelijk gelijk gebleven.
[...]

Pffff...... Doe eens een beetje normaal...
Onlangs een snelheid verlaging voor de kiezen gekregen, afgelopen F1 race naar een haperende lowres stream zitten kijken en als beloning vandaag dan een prijsverhoging. Ziggo is goed bezig, ze willen gewoon klanten kwijt lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megalodon_67 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:19:
[...]

Onlangs een snelheid verlaging voor de kiezen gekregen, afgelopen F1 race naar een haperende lowres stream zitten kijken en als beloning vandaag dan een prijsverhoging. Ziggo is goed bezig, ze willen gewoon klanten kwijt lijkt het wel.
Zeg dan op, ben je er vanaf :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19

PauseBreak

derp!

MdO82 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:24:
[...]

Zeg dan op, ben je er vanaf :)
Moet er wel een alternatief zijn :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

EDIT:
Misschien moet je gewoon eens even de algemene voorwaarden van Ziggo doorlezen.
Zij plegen geen contractbreuk en bieden je de mogelijkheid om het contract zonder boete te ontbinden als je het er niet mee eens bent. Zo werkt dat juridisch en niet alleen bij Ziggo. Prijsverhogingen zijn een 'natuurlijk' fenomeen, vergeet niet dat uitkeringen en salarissen ook deels meestrijden, op welke wijze dan ook. Er zullen weinig mensen zijn die exact hetzelfde verdienen als 10 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
PauseBreak schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:27:
[...]

Moet er wel een alternatief zijn :P
Als je amper tv kijkt zoals ik (voornamelijk publieke zenders) kan je zonder een tv-abo. En om een brakke stream te bekijken als er weer eens F1 race is kan ik ook elders terecht op het web, daar hebben we geen Ziggo voor nodig.

Tele2 Internet Basis: tot 5 Mb/s up en tot 50 down € 25,- per maand.
Telfort Internet Standaard: 4 Mb/s up en 40 Mb/s down, € 24,- per maand.

[ Voor 15% gewijzigd door Megalodon_67 op 23-05-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

MdO82 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:40:
[...]

KPN met telefoonkabel werkt vast nog wel :)
Ongetwijfeld, maar durf jij met droge ogen te beweren dat ADSL2 nog concurreert met Ziggo? :+ Hier in de straat ligt zo'n zalige ouderwetse telefoonkabel (bizar genoeg, want nieuwbouw maar soit) en KPN kan wel 10Mbps leveren op mijn adres. Dat noem ik geen alternatief meer hoor :P
TFHfony schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:46:
[...]
Hij heeft nu anders ook het "10 euro" abbo welke 25mbit levert.
Hij heeft zelfs een tijd gratis 40mbit ipv 25mbit gehad. Zelfs dat is een reden tot klagen.
Dan moet je niet klagen inderdaad :D

[ Voor 26% gewijzigd door PauseBreak op 23-05-2016 21:50 ]

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Als ik nu 1,35 euro naar je overmaak (het totale verlies op deze schandalige "contractbreuk"). Beloof je dan naar een andere ISP te gaan en deze thread verschoond te houden van dit drama?
Dan kan je daarna genieten van een goede ISP en heb ik je behoed voor de financiële gevolgen van Ziggo's wangedrag.
PauseBreak schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:46:
[...]
Ongetwijfeld, maar durf jij met droge ogen te beweren dat ADSL2 nog concurreert met Ziggo? :+ Hier in de straat ligt zo'n zalige ouderwetse telefoonkabel (bizar genoeg, want nieuwbouw maar soit) en KPN kan wel 10Mbps leveren op mijn adres. Dat noem ik geen alternatief meer hoor :P
Hij heeft zelfs een tijd gratis 40mbit ipv 25mbit gehad. Zelfs dat is een reden tot klagen.

[ Voor 47% gewijzigd door TFHfony op 23-05-2016 21:47 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
TFHfony schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:46:
Als ik nu 1,35 euro naar je overmaak (het totale verlies op deze schandalige "contractbreuk"). Beloof je dan naar een andere ISP te gaan en deze thread verschoond te houden van dit drama?
Dan kan je daarna genieten van een goede ISP en heb ik je behoed voor de financiële gevolgen van Ziggo's wangedrag.

[...]
Een andere oplossing is natuurlijk dat je zelf wegblijft hier he, trollemans? En ik heb geen gratis 40 mbit gehad, gewoon betaald. Werk jij toevallig bij Ziggo?

[ Voor 5% gewijzigd door Megalodon_67 op 23-05-2016 21:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Megalodon_67 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:50:
[...]
Een andere oplossing is natuurlijk dat je zelf wegblijft hier he, trollemans? En ik heb geen gratis 40 mbit gehad, gewoon betaald. Werk jij toevallig bij Ziggo?
* Je had 40mbit ipv 25mbit terwijl je voor 25mbit betaalde. Voor jou een reden tot klagen.
* Het "werk je toevallig bij Ziggo Argument" is al jaaaaaaaren dooddoener-af en wordt alleen nog als non-argument gebruikt. Net zoals door jou.

Maar kijk hier boven eens naar de algemene teneur op jouw posts en trek zelf maar je conclusies. Hoeft niet, maar het mag. Iets met spiegel enzo.

Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:01
Morgen gaat mij. 300 abbo in maar tot op heden nog geen nieuw modem mogen ontvangen, zelfs ook nog geen verzend bevestiging hiervan.
Zijn er mensen geweest waarbij het abbo inging en het modem ook nog niet hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edebee schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:03:
Morgen gaat mij. 300 abbo in maar tot op heden nog geen nieuw modem mogen ontvangen, zelfs ook nog geen verzend bevestiging hiervan.
Zijn er mensen geweest waarbij het abbo inging en het modem ook nog niet hadden?
Je abonnement zal dan later ingaan.
Zodra je het nieuwe modem ontvangt en activeert gaat je nieuwe of aangepast abonnement in.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ga binnenkort verhuizen. Raden jullie aan om gewoon een adreswijziging door te geven (ik kan niet echt vinden of daar kosten aan zijn verbonden ) of zou het praktischer/lucratiever zijn om op te zeggen en een nieuw abo af te sluiten op het nieuwe adres? Je krijgt als nieuwe klant immers vaak korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Megalodon_67 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:50:
[...]

Even objectief bekeken...jij brandt Ziggo af voor €0,45 verhoging. Ik kan natuurlijk niet inschatten of €5,40 per jaar leidt tot een val tot onder de armoede grens, maar het is wel een beetje overdreven. Ik hoop overigens niet dat je een roker bent of auto rijdt want dan leef je wel in een erg stressvolle wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Edgarz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:16:
[...]

Even objectief bekeken...jij brandt Ziggo af voor €0,45 verhoging. Ik kan natuurlijk niet inschatten of €5,40 per jaar leidt tot een val tot onder de armoede grens, maar het is wel een beetje overdreven. Ik hoop overigens niet dat je een roker bent of auto rijdt want dan leef je wel in een erg stressvolle wereld.
Je hebt het verhaal maar half gelezen, anders had je geweten dat dit niet mijn punt was. Mocht je nog eens willen reageren, doe dat dan louter op de inhoud en niet op de man. Er zitten al genoeg vingerwapperaars hier in dit topic. Case closed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 22:09
Tja, dit doet me een beetje denken aan die aflevering van de rijdende rechter waar deze mensen toegezegd was de verwijdering van een aantal bomen door de receptioniste in het stadhuis. Deze stonden ook te kijken dat een mondelinge toezegging eigenlijk niks waard was. Ook al had je het opgenomen had je er nog niet ver mee gekomen denk ik. Maargoed zoals reeds aangegeven kan het ook de kabeltv zijn die omhoog is gegaan in prijs, dan klopt het nog steeds wat er telefonisch is afgesproken, immers je betaald nog steeds 10 euro ''extra'' voor internet/bellen. Maar wanneer je dus echt zekerheid wilt (en er dan pas sprake van contractbreuk, nu niet) alles op laten nemen in je contract. Gaat je niet lukken overigens. Het lijkt tegenwoordig wel steeds ''normaler'' te worden dat de prijs ook binnen de looptijd van een jaar contract in het eerste jaar al verhoogd wordt, dat is wel jammer.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Megalodon_67 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:43:
[...]

Je hebt het verhaal maar half gelezen, anders had je geweten dat dit niet mijn punt was. Mocht je nog eens willen reageren, doe dat dan louter op de inhoud en niet op de man. Er zitten al genoeg vingerwapperaars hier in dit topic. Case closed.
Misschien toch nog eens even je eigen post doorlezen?
Nu blijkt dat Ziggo 9 maanden na het begin van mijn contract de prijs met € 0,45 verhoogd. Natuurlijk geen dramatisch bedrag, maar het is overduidelijk dat hier sprake is van contractbreuk, ook al kan ik dat niet bewijzen want heb dat gesprek niet opgenomen.
En op de man... gevoelig typje? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Palomar schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:08:
Ik ga binnenkort verhuizen. Raden jullie aan om gewoon een adreswijziging door te geven (ik kan niet echt vinden of daar kosten aan zijn verbonden ) of zou het praktischer/lucratiever zijn om op te zeggen en een nieuw abo af te sluiten op het nieuwe adres? Je krijgt als nieuwe klant immers vaak korting.
Je bent geen nieuwe klant want je hebt in de afgelopen 6 maanden diensten afgenomen bij Ziggo. Ik heb de afgelopen paar keer gewoon een adreswijziging doorgegeven en dat werkte probleemloos. Als je korting wilt kun je natuurlijk altijd nog even bellen met 1200 en dreigen met opzeggen (wel even kijken wat het aanbod in je nieuwe buurt is :+).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
Ik heb sinds kort een 300/30 abonnement, de connectbox direct in bridge gezet en tot de teleurstelling komen dat mijn Netgear R6300v1 draadloos op AC niet de snelheid haalt, krijg hem max op 230Mbit maar wel stabiel. Toen toch maar geprobeerd om de connectbox als router te gebruiken maar dit is verre van stabiel ene keer 180Mbit en heel soms 300Mbit.

Nu is mij oog gevallen op een Asus RT-AC87U of zijn er betere router (moet wel betaalbaar blijven)
Zijn hier ervaringen mee dat die wel stabiel en 300Mbit draadloos haalt ?

Specs
Asus Laptop i7 4710HQ
SSD hardisk
Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7260

[ Voor 4% gewijzigd door Patrick80 op 24-05-2016 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
PauseBreak schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 01:04:
[...]

Je bent geen nieuwe klant want je hebt in de afgelopen 6 maanden diensten afgenomen bij Ziggo. Ik heb de afgelopen paar keer gewoon een adreswijziging doorgegeven en dat werkte probleemloos. Als je korting wilt kun je natuurlijk altijd nog even bellen met 1200 en dreigen met opzeggen (wel even kijken wat het aanbod in je nieuwe buurt is :+).
Het abo staat nu op naam van mijn vriendin, dus ik zou het dan op mijn naam kunnen zetten.

Ik zit alleen nog wel even te denken aan het meenemen van smartcards voor tv enzo. Die moeten dan later ook nog worden overgezet naar het nieuwe abo. Wel weer extra regelwerk... En wellicht nog meer van zulke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:13
Palomar schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:47:
[...]

Het abo staat nu op naam van mijn vriendin, dus ik zou het dan op mijn naam kunnen zetten.

Ik zit alleen nog wel even te denken aan het meenemen van smartcards voor tv enzo. Die moeten dan later ook nog worden overgezet naar het nieuwe abo. Wel weer extra regelwerk... En wellicht nog meer van zulke dingen.
Zit je nog in een lopend (jaar-) contract?
In dat geval weet ik niet zeker of een verhuizing naar een adres waar de dienst wel leverbaar is, wel een geldige reden is om het contract te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:56
Met die contractverhoging, kan je dan niet opzeggen en weer genieten van nieuwe klant korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 14:38
edebee schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:03:
Hier kwam modem op de dag zelf binnen. De retourdoos had ik al 3 dagen daarvoor gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:40
Patrick80 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 01:39:
Ik heb sinds kort een 300/30 abonnement, de connectbox direct in bridge gezet en tot de teleurstelling komen dat mijn Netgear R6300v1 draadloos op AC niet de snelheid haalt, krijg hem max op 230Mbit maar wel stabiel. Toen toch maar geprobeerd om de connectbox als router te gebruiken maar dit is verre van stabiel ene keer 180Mbit en heel soms 300Mbit.

Nu is mij oog gevallen op een Asus RT-AC87U of zijn er betere router (moet wel betaalbaar blijven)
Zijn hier ervaringen mee dat die wel stabiel en 300Mbit draadloos haalt ?

Specs
Asus Laptop i7 4710HQ
SSD hardisk
Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7260
Heb hier zelf sindskort een R7000 van netgear , die doet het prima 300 Mbit draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:28
Momenteel heb ik een ci+ module van ziggo. Dit werkt prima maar interactieve tv is helaas niet mogelijk.

Ik was dus aan het denken aan een horizon box maar ben bang dat dit nog steeds een brak product is. Blaast tie nog steeds zo dat hij geluid maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suomi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:31
Wij hebben al jaren een Ubee 3200 die echt al heel veel problemen heeft gehad. Het laatste... jaar(?) zorgt hij voor veel problemen met de Wifi. De Wifi functioneert 70% van de tijd niet wat vervelend is. Maar het word problematisch omdat hij wel connectie maakt met laptops/telefoons. Dit betekend in de praktijk dat mails/whatappjes vaak pas na uren binnenkomen/verstuurd worden als je op de Wifi zit en niet oplet.

Nu had ik een tijdje terug de klantenservice gebeld. Die deden erg moeilijk en de jongen aan de telefoon durfde zelfs te beweren dat het "Normaal was dat Wifi het niet deed, bij hem thuis was dat ook zo". Toen ik hem vertelde dat de modem al meerdere problemen gehad heeft zoals het droppen van connecties kreeg ik het antwoord dat het "Niet mogelijk was een nieuwe modem te krijgen".

Wat mij nog kwader maakte was dat ik een week later voor iemand anders belde. En dat Ziggo toen zelf uit het niets aanbood een nieuwe modem op te sturen want de Ubee 321B was "verouderd" (ik belde niet eens over internet problemen). |:(

Nu twijfel ik hard wat ik moet doen. Opnieuw bellen? Een Wifi-Router kopen? Of simpelweg overstappen door de slechte service die naar mijn ervaring standaard is bij Ziggo. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
suomi schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:33:
Wij hebben al jaren een Ubee 3200 die echt al heel veel problemen heeft gehad. Het laatste... jaar(?) zorgt hij voor veel problemen met de Wifi. De Wifi functioneert 70% van de tijd niet wat vervelend is. Maar het word problematisch omdat hij wel connectie maakt met laptops/telefoons. Dit betekend in de praktijk dat mails/whatappjes vaak pas na uren binnenkomen/verstuurd worden als je op de Wifi zit en niet oplet.

Nu had ik een tijdje terug de klantenservice gebeld. Die deden erg moeilijk en de jongen aan de telefoon durfde zelfs te beweren dat het "Normaal was dat Wifi het niet deed, bij hem thuis was dat ook zo". Toen ik hem vertelde dat de modem al meerdere problemen gehad heeft zoals het droppen van connecties kreeg ik het antwoord dat het "Niet mogelijk was een nieuwe modem te krijgen".

Wat mij nog kwader maakte was dat ik een week later voor iemand anders belde. En dat Ziggo toen zelf uit het niets aanbood een nieuwe modem op te sturen want de Ubee 321B was "verouderd" (ik belde niet eens over internet problemen). |:(

Nu twijfel ik hard wat ik moet doen. Opnieuw bellen? Een Wifi-Router kopen? Of simpelweg overstappen door de slechte service die naar mijn ervaring standaard is bij Ziggo. :(
Stuur je verhaal als een nette klacht naar Ziggo en binnen een paar dagen heb je een nieuw modem. Ik vermoed dat je iemand aan de lijn hebt gehad die jou geen nieuw modem durfde toe te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:38
Gadgeteer schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:39:
[...]

Stuur je verhaal als een nette klacht naar Ziggo en binnen een paar dagen heb je een nieuw modem. Ik vermoed dat je iemand aan de lijn hebt gehad die jou geen nieuw modem durfde toe te zeggen.
Dit inderdaad.

Ik heb ook wel eens tijdje met zo'n vent aan de lijn gehangen; die gaf op gegeven moment tussen neus en lippen door aan dat vervangingen door afdelingsmanager goedgekeurd moet worden en ze eigenlijk maar x aantal vervangende modems 'mogen' uitsturen per tijdvak.

[ Voor 0% gewijzigd door Twam op 24-05-2016 15:06 . Reden: tpyo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:45

Damian

Insane Obtrusion

Gister de ConnectBox ontvangen en meteen in bridge voor mijn eigen router gezet. Speedtesten halen netjes 300/30, echter blijft mijn newsleecher netjes rond de 200mbit (26,8mb) doen. Provider Supernews zou het prima moeten halen, even newsleecher tijdelijk abbo gedaan, maar ook daar is het niet veel beter. Limits en dergelijken staan niet aan.

Ik heb een beetje het idee dat hij doordat het zo veel kleine bestandjes zijn niet echt op gang kan komen o.i.d.

Iemand ervaring mee?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:36
Vraag me af of je op een manier die Connectbox kan aanvragen ipv huidige modem/router :P hmmm...

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Damian schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:27:
Gister de ConnectBox ontvangen en meteen in bridge voor mijn eigen router gezet. Speedtesten halen netjes 300/30, echter blijft mijn newsleecher netjes rond de 200mbit (26,8mb) doen. Provider Supernews zou het prima moeten halen, even newsleecher tijdelijk abbo gedaan, maar ook daar is het niet veel beter. Limits en dergelijken staan niet aan.

Ik heb een beetje het idee dat hij doordat het zo veel kleine bestandjes zijn niet echt op gang kan komen o.i.d.

Iemand ervaring mee?
Zelf gebruik ik ook Supernews i.c.m. 300/40mbit abbo van Ziggo. Het valt mij op dat uit sommige groepen de downloads sneller gaan dan uit andere. Meestal trek ik wel de 300mbit (36Mbyte/sec) vol.
Overigens maakt Newsleecher gebruik van Giganews, welke ook de moedermaatschappij van Supernews is. Dus het gelijke resultaat is niet zo vreemd.
Heb je bij Supernews wel de EU server gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

TFHfony schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:31:
[...]

Zelf gebruik ik ook Supernews i.c.m. 300/40mbit abbo van Ziggo. Het valt mij op dat uit sommige groepen de downloads sneller gaan dan uit andere. Meestal trek ik wel de 300mbit (36Mbyte/sec) vol.
Overigens maakt Newsleecher gebruik van Giganews, welke ook de moedermaatschappij van Supernews is. Dus het gelijke resultaat is niet zo vreemd.
Heb je bij Supernews wel de EU server gekozen?
Volgens mij idd de EU versie ja.

Wat een gedrocht van een interface heeft dat ding trouwens :/ Lijkt wel voor bejaarden gemaakt te zijn man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:39
Net is de horizon box geleverd. Het is de 7400 geworden. Naar ik begrijp het oudere model. We gaan het zien. Als het te traag is in gebruik, nemen we toch wel even contact op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Patrick80 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 01:39:
Ik denk dat je het aan de wifi kant moet zoeken (kanaal en/of de client). Ik haal zonder AC (Mac, 3x3) > 300 mbit netto (lan -> laptop) in dezelfde kamer naar mijn AP (AC1750 klasse) of Connect Box.

Wanneer ik data upload (laptop -> lan) dan haal ik bij de Connect Box een lage snelheid (~30 mbit), wat ik raar vind. Dat is misschien een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 23:00
Damian schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:27:

Iemand ervaring mee?
Mocht je nog geen gebruik maken van SSL, dan zou ik dat eerst eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Tommert38 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:39:
[...]

Mocht je nog geen gebruik maken van SSL, dan zou ik dat eerst eens proberen :)
SSL gaat alleen maar trager :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 14:38
giantgiantus schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:30:
Momenteel heb ik een ci+ module van ziggo. Dit werkt prima maar interactieve tv is helaas niet mogelijk.

Ik was dus aan het denken aan een horizon box maar ben bang dat dit nog steeds een brak product is. Blaast tie nog steeds zo dat hij geluid maakt?
Dat ligt overigens gewoon aan je TV . Ik heb ook CI module, maar mijn TV kan prima interactief doen.
De grote TV beneden (die wat ouder is), kan het echter niet.

Dus ipv horzion box, misschien nieuwe TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Palomar schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:47:
[...]

Dat zou kunnen. Dan zou je haar abo op moeten zeggen, dus controleer even goed of dat kan (dat kan namelijk niet als je een jaarcontract hebt en verhuisd naar een regio waar Ziggo ook levert).

Smartcards zou je gewoon in moeten kunnen pluggen als je tenminste binnen dezelfde voormalige leverancier blijft (dus fZiggo gebied naar fZiggo gebied). Ik ben een aantal keer verhuisd binnen fZiggo gebied (maar wel andere provincies) en ik heb nooit de smartcards opnieuw moeten activeren of hoeven laten vervangen. Gewoon de Humax weer aangesloten en er was na de regiowissel die je natuurlijk even moet instellen direct weer beeld.
MrDirect schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:48:
[...]

Dat ligt overigens gewoon aan je TV . Ik heb ook CI module, maar mijn TV kan prima interactief doen.

En aan je aansluitingen. Als je het via coax doet moet je interne netwerk wel retourgeschikt zijn. Interactieve tv laat ik hier lopen over de wifi, dat werkt om de een of andere reden sneller.

[ Voor 19% gewijzigd door PauseBreak op 24-05-2016 17:14 ]

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom hanteren providers, zoals ziggo, zoveel verschillende internetsnelheden pakketten? Wat maakt het uit hoe snel je internet is als we hier kunnen spreken over onbeperkt data? Met normaal surfen merk je toch niet of je nu 40 of 200 mbit hebt volgens mij. Je merkt het enkel bv downloaden nieuwsgroepen (en dan nog ben je afhankelijk van de snelheids verbinding van de server waar vanaf je download) of als je hd filmpje gaat uploaden indien je upload 50 mbit inplaats van bv 4 mbit. Illegaal down en uploaden mogen we toch niet meer. Ik weet zeker dat ziggo in dit geval veel meer klanten gaat krijgen als iedereen de zelfde hoge snelheid krijgt voor de prijs van 40/4 mbit. Bij mobiele abbo heeft iedereen toch ook voor het zelfde geld 4 gig inplaats van 2 of 3 g? Volgens mij geilen er ook veel mensen op dat hun speedtest metertje de hoek in knalt en vervolgens er weinig met hun hogere snelheid mee doen haha. ( ik ken er genoeg)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:29:
Waarom hanteren providers, zoals ziggo, zoveel verschillende internetsnelheden pakketten? Wat maakt het uit hoe snel je internet is als we hier kunnen spreken over onbeperkt data? Met normaal surfen merk je toch niet of je nu 40 of 200 mbit hebt volgens mij. Je merkt het enkel bv downloaden nieuwsgroepen (en dan nog ben je afhankelijk van de snelheids verbinding van de server waar vanaf je download) of als je hd filmpje gaat uploaden indien je upload 50 mbit inplaats van bv 4 mbit. Illegaal down en uploaden mogen we toch niet meer. Ik weet zeker dat ziggo in dit geval veel meer klanten gaat krijgen als iedereen de zelfde hoge snelheid krijgt voor de prijs van 40/4 mbit. Bij mobiele abbo heeft iedereen toch ook voor het zelfde geld 4 gig inplaats van 2 of 3 g? Volgens mij geilen er ook veel mensen op dat hun speedtest metertje de hoek in knalt en vervolgens er weinig met hun hogere snelheid mee doen haha. ( ik ken er genoeg)
En toch zie je bij providers die bv "onbebeperkt" 3G/4G aanbieden ook vaak dat ze verschillende pakketten op basis van snelheid aanbieden (Zie Robin Mobile). Mijn vermoeden is dat ze best wel marktonderzoek hebben gedaan en op basis daar van dit soort pakketten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij robinmobile is onbeperkt volgens mij niet echt onbeperkt. Na aantal gig's wordt volgens mij de snelheid goed ingedamd zodat je niet zoveel meer kunt verstoken in korte tijd. Dat is anders bij vast internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff offtopic maar als mensen door snellere internet eerder door hun bundel heen zijn zij extra mb's bij gaan kopen en daar verdienen mobiele providers meer aan dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:57:
Bij robinmobile is onbeperkt volgens mij niet echt onbeperkt. Na aantal gig's wordt volgens mij de snelheid goed ingedamd zodat je niet zoveel meer kunt verstoken in korte tijd. Dat is anders bij vast internet.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:59:
Ff offtopic maar als mensen door snellere internet eerder door hun bundel heen zijn zij extra mb's bij gaan kopen en daar verdienen mobiele providers meer aan dacht ik.
Een tip: Er is een edit knop... Dan hoef je niet 2 reacties achter elkaar te zetten ;-)
De hoeveelheid data is nog steeds onbeperkt bij Robin. Je wordt niet afgesloten ;-)
Maar geloof me maar: De differentiatie per pakket is er niet voor niets. Daar zal echt serieus over nagedacht zijn. Inclusief over de bijbehorende prijsstellingen.
Technisch gezien zijn heel veel pieken op je netwerk ook niet leuk. Lagere snelheden zorgen ook voor een betere spreiding er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
ANdrode schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:34:
[...]

Ik denk dat je het aan de wifi kant moet zoeken (kanaal en/of de client). Ik haal zonder AC (Mac, 3x3) > 300 mbit netto (lan -> laptop) in dezelfde kamer naar mijn AP (AC1750 klasse) of Connect Box.

Wanneer ik data upload (laptop -> lan) dan haal ik bij de Connect Box een lage snelheid (~30 mbit), wat ik raar vind. Dat is misschien een bug.
Kanalen heb ik al geprobeerd omdat de Connectbox ook DFS kanalen gebruikt en ik onder een aanvlieg route van Schiphol woon.
Tevens heb ik beide routers als test op verschillende plaatsen gezet en ook de hoogte veranderd. Met Connectbox haal ik overigens wel de 300Mbit maar is niet stabiel en valt vaak terug in lagere snelheden. De Netgear R6300v1 is wel heel erg stabiel, maar kom echt niet hoger dan 230Mbit.
Ik ben ook de enige hier in de buurt 5Ghz AC protocol gebruik.
De cliënt is een Intel wifi ac 7260 2x2 en ik lees hier en daar dat die deze snelheden makkelijk aan moet kunnen.

Welke AC router gebruiken de mensen hier en halen wel stabiel de 300Mbit in combinatie met een Intel Wifi 7260AC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:41
Patrick80 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:56:
[...]

Kanalen heb ik al geprobeerd omdat de Connectbox ook DFS kanalen gebruikt en ik onder een aanvlieg route van Schiphol woon.
Tevens heb ik beide routers als test op verschillende plaatsen gezet en ook de hoogte veranderd. Met Connectbox haal ik overigens wel de 300Mbit maar is niet stabiel en valt vaak terug in lagere snelheden. De Netgear R6300v1 is wel heel erg stabiel, maar kom echt niet hoger dan 230Mbit.
Ik ben ook de enige hier in de buurt 5Ghz AC protocol gebruik.
De cliënt is een Intel wifi ac 7260 2x2 en ik lees hier en daar dat die deze snelheden makkelijk aan moet kunnen.

Welke AC router gebruiken de mensen hier en halen wel stabiel de 300Mbit in combinatie met een Intel Wifi 7260AC ?
Is je bereik wel perfect? Ik heb een 7265AC in mijn laptop en ik merk dat de snelheid zeer onderhevig is aan invloeden van de signaalsterkte... De max haal ik echt alleen maar als het signaal perfect is...iets verder zakt het zeer snel in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
nooberke schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:28:
[...]

Is je bereik wel perfect? Ik heb een 7265AC in mijn laptop en ik merk dat de snelheid zeer onderhevig is aan invloeden van de signaalsterkte... De max haal ik echt alleen maar als het signaal perfect is...iets verder zakt het zeer snel in
Prog inssider geeft op de Connectbox -35dBm en op 866 Mbps geconnect en de Netgear schommelt hij tussen de -55 en -65dBm met een link van 537Mbps

[ Voor 6% gewijzigd door Patrick80 op 24-05-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Patrick80 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:56:
[...]
Ik kan soms DFS kanalen niet kiezen. Als ik mijn modem draai dan lukt het wel :X.
Mijn AP heeft volgens afaik dezelfde wifi chipset als jouw R6300 v1.

edit:
Ik moet onder kanaal 112 blijven, daarboven werkt het niet lekker.

En je moet ook het wifi van de connect box uitzetten als jouw eigen AP aan staat. Dat ging hier net even mis :+.

Ter referentie:
iperf3 (Broadcom BCM43xx 1.0 in laptop (3x3, N, BCM4360 in AP):
laptop -> nas [ 4] 0.00-10.00 sec 405 MBytes 340 Mbits/sec receiver
nas -> laptop [ 4] 0.00-10.00 sec 391 MBytes 328 Mbits/sec receiver

nas-> laptop, meerdere runs: 328, 304, 293, 247, 321, 276, 310, 325, 301, …

Mijn effectieve snelheid is dus hoog maar variabel. Ik denk dat ik met een AC netwerkkaart de 300 mbit makkelijker zou halen.

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 24-05-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Vanavond mijn nieuwe TC7210 modem geprobeerd aan te sluiten die ik gratis opgestuurd kreeg als vervanging voor mijn oude vertrouwde Motorola SB5100E die al 10 jaar probleemloos werkt maar volgens Ziggo niet meer volstaat.

Nieuwe modem aangesloten, alle lampjes groen maar geen internet. Volgens de interface krijg ik een IP in de reeks 192.18.219.x. Volgens internet is dat een IP uit een reeks van Oracle.

Heb een uur gewacht en enkele keren herstart, maar continue hetzelfde. Uiteindelijk oude modem maar weer aangesloten en binnen een paar tellen weer internet. Heel bizar. Lees wel wat berichten over de kwaliteit van de firmware inzake wifi, maar kan niks vinden over internet zelf.

Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag, anders morgenavond maar proberen Ziggo te bereiken.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 09:35
Ethirty schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:23:
Vanavond mijn nieuwe TC7210 modem geprobeerd aan te sluiten die ik gratis opgestuurd kreeg als vervanging voor mijn oude vertrouwde Motorola SB5100E die al 10 jaar probleemloos werkt maar volgens Ziggo niet meer volstaat.

Nieuwe modem aangesloten, alle lampjes groen maar geen internet. Volgens de interface krijg ik een IP in de reeks 192.18.219.x. Volgens internet is dat een IP uit een reeks van Oracle.

Heb een uur gewacht en enkele keren herstart, maar continue hetzelfde. Uiteindelijk oude modem maar weer aangesloten en binnen een paar tellen weer internet. Heel bizar. Lees wel wat berichten over de kwaliteit van de firmware inzake wifi, maar kan niks vinden over internet zelf.

Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag, anders morgenavond maar proberen Ziggo te bereiken.
Zou het een tweedehands modem kunnen zijn? Misschien dat een volledige reset je helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

Moet je een nieuw ontvangen modem tegenwoordig niet meer aanmelden en activeren bij eerste gebruik via browser?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:56
hardware-lover schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:34:
[...]

Moet je een nieuw ontvangen modem tegenwoordig niet meer aanmelden en activeren bij eerste gebruik?
Volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Helemaal nieuw in de verpakking compleet met het stickertje met default instellingen die matchen met de config. Maar ik zal hem morgen voor de zekerheid een keer extra resetten en daarna vragen of ze hem gewoon in bridgemode willen zetten zodat ik mijn eigen fatsoenlijk apparatuur kan gebruiken.
hardware-lover schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:34:
[...]

Moet je een nieuw ontvangen modem tegenwoordig niet meer aanmelden en activeren bij eerste gebruik via browser?
Geen enkele instructie bijgesloten daarover. Al 10 jaar dezelfde aansluiting overigens.

[ Voor 35% gewijzigd door Ethirty op 24-05-2016 23:39 ]

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 11:50

Swordlord

Act first, think never

Als het modem in de 192.xxx.xxx.xxx reeks zit als WAN IP dan zit hij nog in het interne ziggo netwerk, wat betekend dat hij niet geactiveerd is...

Als je niet het activatie portal voor je kiezen hebt gekregen, even bellen en het door iemand daar bij ziggo het modem laten activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Uit de handleiding van de 7210;

Let op!
Voor u gebruik kunt maken van Internet van Ziggo dient u uw Wi-Fi modem eerst te installeren en te activeren

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Geen instructructie van Ziggo om de vervangende modem te activeren, maar als dat in de algemene handleiding staat dan morgen toch maar bellen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Morgen mijn harmony touch instellen voor de horizon. Lees net dat de oude rf en ir doet voor vertaalde functies. Ofwel, niet alles werkt. Dat is wel een dooddoener. Ga morgen eens kijken wat er allemaal werkt en missen er belangrijke functies, dan maar even contact opnemen met ziggo hierover. Het gebruik van de harmony is wel een must eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 11:50

Swordlord

Act first, think never

Contact nemen met Ziggo heeft geen nut, je zal niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die erover contact neemt en "nee dat gaat niet" te horen krijgt...

TVgids & Opnames (DVR knop) kun je benaderen via de Menu knop en dan even er naar met de pijltjes. Gezien die knoppen over RF lopen.
Voor de Guide / Media knop op de harmony zou je een sequentie kunnen aanmaken van de stappen die je normaliter handmatig zou doorlopen om tot de functie te komen via het Menu.

[ Voor 54% gewijzigd door Swordlord op 25-05-2016 00:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:45

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Arunia schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 00:04:
Morgen mijn harmony touch instellen voor de horizon. Lees net dat de oude rf en ir doet voor vertaalde functies. Ofwel, niet alles werkt. Dat is wel een dooddoener. Ga morgen eens kijken wat er allemaal werkt en missen er belangrijke functies, dan maar even contact opnemen met ziggo hierover. Het gebruik van de harmony is wel een must eigenlijk.
Ik heb dat ook bij de hand gehad.
Een telefoontje met de helpdesk van de harmony en alles werkt.
Hun kunnen op afstand macro's of iets dergelijks programmeren in jouw setup.
Daarna werkt alles gewoon met de harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:41
Patrick80 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:12:
[...]

Prog inssider geeft op de Connectbox -35dBm en op 866 Mbps geconnect en de Netgear schommelt hij tussen de -55 en -65dBm met een link van 537Mbps
Lijkt mij dat de signaalsterkte dan bij de netgear al niet meer voldoende is, dat zie je ook aan de lagere linksnelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:28
MrDirect schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:48:
[...]

Dat is helaas niet waar. In het oude UPC gebied kan je geen interactieve tv kijken met ci+.

Dus nog steeds: wat zijn de ervaringen met de horizon box? Maakt tie nog geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ethirty schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:35:
Helemaal nieuw in de verpakking compleet met het stickertje met default instellingen die matchen met de config. Maar ik zal hem morgen voor de zekerheid een keer extra resetten en daarna vragen of ze hem gewoon in bridgemode willen zetten zodat ik mijn eigen fatsoenlijk apparatuur kan gebruiken.

[...]

Geen enkele instructie bijgesloten daarover. Al 10 jaar dezelfde aansluiting overigens.
TC modem moet geactiveerd worden, heb je een mail over gehad, anders even bellen en C-MAC doorgeven. Binnen 5 minuten is die online, als je vorige modem in bridge stond zal deze automatisch ook in bridge gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

De ativatiepagina van de TC7210 werkt momenteel niet bij Ziggo. Morgen even aansluiten, MAC adres noteren en met de helpdesk bellen voor activatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Weet iemand of Ziggo ook signaal versterkers uitlevert indien er signaal problemen zijn?

Ik heb voor mijn ouders een extra standaard mediabox besteld en gisteren aangesloten, maar het signaal is te zwak. De kabels zijn van goede kwaliteit, maar wel 10 meter lang.

Tijdens de bestelling heeft de medewerker aangegeven dat als er signaal problemen zijn dat ik dan kon bellen, en dat ziggo dan kosteloos een versterker, en/of splitter zou naleveren. Dat gaf ook een beetje de doorslag de box te bestellen, aangezien we dan in principe safe zouden moeten zitten.

Echter, gisteren heb ik een half uur aan de lijn gezeten, waar bij ik voornamelijk in de wacht heb gestaan omdat ze de versterker niet in hun systeem konden vinden.. Om uiteindelijk te horen te krijgen dat Ziggo helemaal geen versterkers uitlevert.. En dat die medewerker dat nooit had mogen zeggen.. "sorry sorry sorry meneer".

Nu kan ik op via google wel het een en ander vinden over een FRA-752 versterker van ziggo. Zelfs de officiele installatie handleiding van ziggo is te vinden als je zoekt op "ziggo fra-752"..

Dus vandaar mijn vraag, leveren ze deze nu wel, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
giantgiantus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 07:49:
[...]

Dat is helaas niet waar. In het oude UPC gebied kan je geen interactieve tv kijken met ci+.

Dus nog steeds: wat zijn de ervaringen met de horizon box? Maakt tie nog geluid?
De meningen over de Horizon zijn nog steeds verdeeld. Ik ben tevreden net als een hoop anderen. Er zijn echter ook veel die zeggen dat je beter af bent zonder.
De Horizon beschikt over een fan, alles waar een fan inzit maakt geluid wanneer die fan moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 07:39
Gadgeteer schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:23:
[...]

De Horizon beschikt over een fan, alles waar een fan inzit maakt geluid wanneer die fan moet werken.
hij stond bij mij eerst op het tvmeubel en dan is de fan enorm te horen. Nu staat ie erin en is het niet meer te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 13:23
-DUS- schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:55:
Weet iemand of Ziggo ook signaal versterkers uitlevert indien er signaal problemen zijn?

Ik heb voor mijn ouders een extra standaard mediabox besteld en gisteren aangesloten, maar het signaal is te zwak. De kabels zijn van goede kwaliteit, maar wel 10 meter lang.

Tijdens de bestelling heeft de medewerker aangegeven dat als er signaal problemen zijn dat ik dan kon bellen, en dat ziggo dan kosteloos een versterker, en/of splitter zou naleveren. Dat gaf ook een beetje de doorslag de box te bestellen, aangezien we dan in principe safe zouden moeten zitten.

Echter, gisteren heb ik een half uur aan de lijn gezeten, waar bij ik voornamelijk in de wacht heb gestaan omdat ze de versterker niet in hun systeem konden vinden.. Om uiteindelijk te horen te krijgen dat Ziggo helemaal geen versterkers uitlevert.. En dat die medewerker dat nooit had mogen zeggen.. "sorry sorry sorry meneer".

Nu kan ik op via google wel het een en ander vinden over een FRA-752 versterker van ziggo. Zelfs de officiele installatie handleiding van ziggo is te vinden als je zoekt op "ziggo fra-752"..

Dus vandaar mijn vraag, leveren ze deze nu wel, of niet?
Ziggo heeft de FRA-752 in het verleden wel geleverd, maar doet dat tegenwoordig niet meer, men adviseert deze alleen nog. De reden dat men dit deed, was omdat de verdelers (op de hoofdaansluiting) in die tijd niet geschikt waren voor interactieve tv (over coax), dit kon men oplossen door ipv een verdeler, een FRA versterker te gebruiken. Welk type decoders heb je (alle boxen)? Horizon? Humax?

[ Voor 7% gewijzigd door Figuur84 op 25-05-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Figuur84 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:16:

Ziggo heeft de FRA-752 in het verleden wel geleverd, maar doet dat tegenwoordig niet meer, men 'adviseert' deze alleen nog. Welk type 'box' heb je (alle boxen)? Horizon? Humax?
Het zijn dezelfde boxen, en van het design uitgaande lijkt het me dat het om de Pace DCR-7111 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
-DUS- schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:22:
[...]

Het zijn dezelfde boxen, en van het design uitgaande lijkt het me dat het om de Pace DCR-7111 gaat.
Ik het geval van deze decoders kun je in principe allerlei soorten versterkers gebruiken. Hirschmann is altijd goed. Kijk eerst wel even of je goede pluggen gebruikt, van metaal (afgeschermd), geen plastic (bv ook hirschmann). Mocht je overigens in de toekomst voor een nieuwe box gaan (gaat eens gebeuren), kom je snel al op de horizon uit. Ik zou je dan ook adviseren dat de nieuwe versterker die je aanschaft 'retourgeschikt' is, anders geeft dit problemen in de toekomst.

[ Voor 21% gewijzigd door Figuur84 op 25-05-2016 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
Figuur84 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:33:

Ik het geval van deze decoders kun je in principe allerlei soorten versterkers gebruiken. Hirschmann is altijd goed. Kijk eerst wel even of je goede pluggen gebruikt, van metaal (afgeschermd), geen plastic (bv ook hirschmann). Mocht je overigens in de toekomst voor een nieuwe box gaan (gaat eens gebeuren), kom je snel al op de horizon uit. Ik zou je dan ook adviseren dat de nieuwe versterker die je aanschaft 'retourgeschikt' is, anders geeft dit problemen in de toekomst.
Ok, dan ga ik daar even naar op zoek. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 19:01

Tijntje

Hello?!

Arunia schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:18:
Net is de horizon box geleverd. Het is de 7400 geworden. Naar ik begrijp het oudere model. We gaan het zien. Als het te traag is in gebruik, nemen we toch wel even contact op.
Ben benieuwd wat je er van vind.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

ArcticWolf schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:17:
[...]

TC modem moet geactiveerd worden, heb je een mail over gehad, anders even bellen en C-MAC doorgeven. Binnen 5 minuten is die online, als je vorige modem in bridge stond zal deze automatisch ook in bridge gaan staan.
TFHfony schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:20:
[...]

De ativatiepagina van de TC7210 werkt momenteel niet bij Ziggo. Morgen even aansluiten, MAC adres noteren en met de helpdesk bellen voor activatie :)
Fijn ook van Ziggo dat ze dat even melden of een papiertje in de doos bijsluiten dat zoiets moet. Ik ben best handig (IT'er), maar de gemiddelde gebruiker gaat dit toch niet begrijpen allemaal. :')

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ethirty schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:08:
[...]

[...]

Fijn ook van Ziggo dat ze dat even melden of een papiertje in de doos bijsluiten dat zoiets moet. Ik ben best handig (IT'er), maar de gemiddelde gebruiker gaat dit toch niet begrijpen allemaal. :')
Ziggo en communicatie :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

Ze moeten de mensen op de helpdesk toch bezig houden O-)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

Bij mij zat er toch echt een boekje bij "Modem activeren" met een 5 (of 6?) stappen plan in de modem doos. Overigens gaat het modem ook automatisch naar de activatie pagina als deze niet geactiveerd is... :+ vaak krijg je dan alsnog de melding "bel klantenservice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Tijntje schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:06:
[...]

Ben benieuwd wat je er van vind.
Tot nu toe gaat het prima eigenlijk.
We komen uiteraard van de zwarte DVR af. Welke ook op bepaalde punten zoals On demand etc niet zo heel erg snel laadde.
Er zijn delen die snel reageren, andere die minder snel reageren.
Heb nog even niet goed kunnen kijken naar het verbruik.

De Logitech Harmony ook ingesteld met deze en hij gaat er uiteraard ook gewoon mee aan etc.
Nu alleen nog de instellingen regelen zodat we makkelijk bij ondemand etc kunnen. Alhoewel we dat voorheen ook via het menu moesten doen. Dus dat zien we dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:02
Vandaag de monteur gehad, bleek toch iets buiten te zijn, hier in de regio (kampen - zwolle) zijn er veel meer problemen mee, Volgende week komen ze er wat aan doen.

Even daarna maar meteen de klantenservice besteld, om een nieuw pakket te nemen met de horizon box, Die komt ook binnen 10 werkdagen binnen.

Nu zit ik nog met 1 vraag, Kan ik de oude humax iHDR-5200c als 2e apparaat in het netwerk blijven gebruiken? En zo ja, wie heeft een goed(kope) tip voor een coax splitter ( met het liefst 3 uitgangen)

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
MrMilco schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:56:
Vandaag de monteur gehad, bleek toch iets buiten te zijn, hier in de regio (kampen - zwolle) zijn er veel meer problemen mee, Volgende week komen ze er wat aan doen.

Even daarna maar meteen de klantenservice besteld, om een nieuw pakket te nemen met de horizon box, Die komt ook binnen 10 werkdagen binnen.

Nu zit ik nog met 1 vraag, Kan ik de oude humax iHDR-5200c als 2e apparaat in het netwerk blijven gebruiken? En zo ja, wie heeft een goed(kope) tip voor een coax splitter ( met het liefst 3 uitgangen)
Als je een geactiveerde smartcard erbij hebt, dan kun je hem idd gewoon gebruiken. Goedkoopste splitters niet gebruiken. Met Hirschmann zit je altijd goed iig. (Mooiste is met F-connectoren). Als er onvoldoende signaal is (afhankelijk kwaliteit/lengte coaxkabel) zou een versterker nodig kunnen zijn. En belangrijk! De splitter/versterker moet retourgeschikt zijn, anders werkt interactieve tv niet op je horizonbox.

[ Voor 5% gewijzigd door Figuur84 op 25-05-2016 15:29 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Figuur84 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:27:
[...]

Als je een geactiveerde smartcard erbij hebt, dan kun je hem idd gewoon gebruiken. Goedkoopste splitters niet gebruiken. Met Hirschmann zit je altijd goed iig. (Mooiste is met F-connectoren). Als er onvoldoende signaal is (afhankelijk kwaliteit/lengte coaxkabel) zou een versterker nodig kunnen zijn. En belangrijk! De splitter/versterker moet retourgeschikt zijn, anders werkt interactieve tv niet op je horizonbox.
http://www.allekabels.nl/...hmann-verdeelelement.html
Met die zit ik dus wel goed?

Ja, we hebben meerdere geactiveerde smartcards hier liggen, ( 3 stuks om precies te zijn) Alleen we hadden een oude splitter, die niet meer voldeed. Dus 2 van de 3 kaarten liggen al meer dan een jaar ongebruikt in de kast :)

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
MrMilco schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:31:
[...]

http://www.allekabels.nl/...hmann-verdeelelement.html
Met die zit ik dus wel goed?

Ja, we hebben meerdere geactiveerde smartcards hier liggen, ( 3 stuks om precies te zijn) Alleen we hadden een oude splitter, die niet meer voldeed. Dus 2 van de 3 kaarten liggen al meer dan een jaar ongebruikt in de kast :)
Yep dat is een goede splitter. Overigens, als een smartcard voor meer als 3 maanden niet gebruikt wordt, zal die weer opnieuw geactiveerd moeten worden (even bellen met ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Figuur84 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:43:
[...]

Yep dat is een goede splitter. Overigens, als een smartcard voor meer als 3 maanden niet gebruikt wordt, zal die weer opnieuw geactiveerd moeten worden (even bellen met ziggo).
Okee, ga ik die binnenkort even bestellen.

Ach, bel al genoeg met ziggo, dus dat komt goed :) Eerst even wachten totdat ik het budget heb voor een tv weer op de kamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend mijn Connect Box zelf in bridge modus gezet.

Ik kan de Connect Box nu nog benaderen en eventueel zelf weer in router modus zetten.

Sinds ik em in bridge modus heb staan werkt alles nog beter en speedtest werkt ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:24
MrMilco schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:47:
[...]

Okee, ga ik die binnenkort even bestellen.

Ach, bel al genoeg met ziggo, dus dat komt goed :) Eerst even wachten totdat ik het budget heb voor een tv weer op de kamer...
Let wel op. Deze splitter zorgt voor 6dB demping op het signaal. Dit kan het verschil zijn tussen goed en slecht beeld. Je kunt beter kiezen voor een versterker met een 0dB uitgang voor je modem.

Ja dat scheelt een flinke duit maar je weet in ieder geval dat je voldoende signaal in het huis hebt.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
Bo0bz schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:43:
[...]

Let wel op. Deze splitter zorgt voor 6dB demping op het signaal. Dit kan het verschil zijn tussen goed en slecht beeld. Je kunt beter kiezen voor een versterker met een 0dB uitgang voor je modem.

Ja dat scheelt een flinke duit maar je weet in ieder geval dat je voldoende signaal in het huis hebt.
Correct, is dus afhankelijk waar de splitter komt, hoeveel demping de kabel heeft en hoe lang de kabels zijn. Echter is het voor 8,95 het proberen waard, ipv meteen een groot bedrag voor een versterker lijkt mij. Daarbij kun je het modem het beste plaatsen op de verdeler waar de kabel binnenkomt (AOP), vaak een wandcontactdoos waar deze verdeler op zit/moet.

[ Voor 10% gewijzigd door Figuur84 op 25-05-2016 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Bo0bz schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 16:43:
[...]

Op dit moment is de sterkte 75-80% en de kwaliteit 100%...
Figuur84 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:04:
[...]

Correct, is dus afhankelijk waar de splitter komt, hoeveel demping de kabel heeft en hoe lang de kabels zijn. Echter is het voor 8,95 het proberen waard, ipv meteen een groot bedrag voor een versterker lijkt mij. Daarbij kun je het modem het beste plaatsen op de verdeler waar de kabel binnenkomt (AOP), vaak een wandcontactdoos waar deze verdeler op zit/moet.
Splitter komt meteen achter de WCD. Daarop hebben we 1 coax uitgang ( Die gaat nu bet een kabel van 7,5m naar de TV, dit is een nieuwe 4g bestendige kema keur kabel) en 1 uitgang naar de Modem.

dus de situatie is straks zo:
WCD naar modem
WCD naar Splitter (1x 7,5m tv beneden, 1x 6m tv Boven, 1x 8m tv boven.) Ook dit worden 4g bestendige kema keur kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
MrMilco schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:26:
[...]

Op dit moment is de sterkte 75-80% en de kwaliteit 100%...

[...]

Splitter komt meteen achter de WCD. Daarop hebben we 1 coax uitgang ( Die gaat nu bet een kabel van 7,5m naar de TV, dit is een nieuwe 4g bestendige kema keur kabel) en 1 uitgang naar de Modem.

dus de situatie is straks zo:
WCD naar modem
WCD naar Splitter (1x 7,5m tv beneden, 1x 6m tv Boven, 1x 8m tv boven.) Ook dit worden 4g bestendige kema keur kabels
Op je WCD zit neem ik aan de verdeler. Het kan zijn dat je een nieuwe bij de horizon krijgt als je die nog niet hebt. De oude heeft er een knopje op zitten, de nieuwe niet. De nieuwe is echter retourgeschikt, de oude dus niet (oude staat type UMU op oid, de nieuwe SQ-601). Verder ziet het er goed uit dan. Als de tv boven ook digitaal wordt aangesloten (met ci+ of decoder) dan zou ik voor die 9 euro eerst gewoon de splitter proberen. Je merkt snel genoeg of het werkt of niet. Bij digitaal heb je dus beeld of niet (of blokjes/haperen), kwaliteitsverschil is er niet, dat wil zeggen, als het beeld en geluid gewoon soepel werken, wordt je beeld niet beter met nieuwe kabels oid. Modem idd aangesloten houden op de verdeler bij de WCD, ten alle tijden. Dus goed zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Figuur84 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:47:
[...]

Op je WCD zit neem ik aan de verdeler. Het kan zijn dat je een nieuwe bij de horizon krijgt als je die nog niet hebt. De oude heeft er een knopje op zitten, de nieuwe niet. De nieuwe is echter retourgeschikt, de oude dus niet (oude staat type UMU op oid, de nieuwe SQ-601). Verder ziet het er goed uit dan. Als de tv boven ook digitaal wordt aangesloten (met ci+ of decoder) dan zou ik voor die 9 euro eerst gewoon de splitter proberen. Je merkt snel genoeg of het werkt of niet. Bij digitaal heb je dus beeld of niet (of blokjes/haperen), kwaliteitsverschil is er niet, dat wil zeggen, als het beeld en geluid gewoon soepel werken, wordt je beeld niet beter met nieuwe kabels oid. Modem idd aangesloten houden op de verdeler bij de WCD, ten alle tijden. Dus goed zo!
Klopt, weet zo niet of er een knopje op zit, Tijdens de fusie met UPC hebben ze m vervangen door een andere ( nieuwe type )

Alles word digitaal aangesloten hier, alles met decoder.

We gaan het proberen met die splitter. Voorheen met de oude splitter lag het aan de kabel volgens mij, splitter ertussen en het werkte nog, zodra de kabel erop ging was t kut haha. Dus dan beide maar aanschaffen,

Ik denk over een maand ( of 2) dat ik een nieuwe tv haal, een lekkere simpele 22" Full HD Scherm. Kan mooi op een kleine kamer. Dan haal ik meteen de kabels en de splitter.

Bedankt voor de info tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 19:01

Tijntje

Hello?!

stormfly schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:20:
[...]

Nou ja dat vroeg ik aan de Tweaker om dit te testen ;) deze waardes staan al vele jaren online. Ik hoop dat deze waardes bij hardware versie stenenkruik aka 0.1 te horen terwijl de boxen door de jaren heen voorzien zijn van diverse type nummers, generatie 3 wellicht?

Ik hoop dat we dmv een uitvraag bij onze mede tweakers een reëler beeld kunnen krijgen van het verbruik, want dat is de enige reden dat ik hem niet hoef. 56Watt is echt absurd, in de horizon TS staat max 38 watt in de praktijk zie ik zojuist.
Ik heb vandaag even de meter er tussen gehangen, de box staat nu bij mij in de energie stand Midden.
In standby: 16 Watt
TV kijken: 32,5 Watt

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:33
Tijntje schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:06:
[...]

Ik heb vandaag even de meter er tussen gehangen, de box staat nu bij mij in de energie stand Midden.
In standby: 16 Watt
TV kijken: 32,5 Watt
Thnx gelukkig wat genuanceerder dan we in eerste instantie dachten, ik zal de Humax eens meten deze week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@MrMilco,

Je hoeft niet te bellen als je smartcard het niet meer doet. Gewoon via 'mijn ziggo' je kaarten 'herstellen'. Dan doen ze het binnen 2 minuten weer. Ik moet het ook regelmatig doen daar ik via dreambox tv kijk en de ziggo decoder dus niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
jaaaaaaah hij is er binnen 20 min online geactiveerd en

290.92Mbps down
30.68Mbps up

al met al ging het installeren en activeren best makkelijk ik heb langer aan de telefoon gehangen dan dat ik bezig was met het modem aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:26
Bah. Sinds vandaag een Technicolor TC7210 en die net even aangezet om wat in de instellingen te graven. Blijkbaar kan je wel IP leases uitgeven, maar daar dan weer geen hostname aan verbinden. Daarnaast kan je wel dynamisch DNS gebruiken, maar alleen met DynDNS en No-IP. Al met al nog niet erg onder de indruk van de instelmogelijkheden. Overigens is het WiFi-signaal wel uitstekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMilco
Figuur84 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:47:
[...]

We hebben dus nog een oude verdeler, een UMU-1006 met een knopje. Nu maar hopen dat ze meteen een nieuwe meesturen.
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:17:
@MrMilco,

Je hoeft niet te bellen als je smartcard het niet meer doet. Gewoon via 'mijn ziggo' je kaarten 'herstellen'. Dan doen ze het binnen 2 minuten weer. Ik moet het ook regelmatig doen daar ik via dreambox tv kijk en de ziggo decoder dus niet gebruik.
Dat kan inderdaad ook. Ach, bellen is ook geen moeite :P

[ Voor 17% gewijzigd door MrMilco op 26-05-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

MrMilco schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:21:
[...]

We hebben dus nog een oude verdeler, een UMU-1006 met een knopje. Nu maar hopen dat ze meteen een nieuwe meesturen.

[...]

Dat kan inderdaad ook. Ach, bellen is ook geen moeite :P
In het Horizon installatiepakket zit de vervangende SQ601 splitter. Als je géén Horizon hebt zou ik vooral die UMU1006 houden, die is om diverse redenen eigenlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Timmert schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:29:
[...]

In het Horizon installatiepakket zit de vervangende SQ601 splitter. Als je géén Horizon hebt zou ik vooral die UMU1006 houden, die is om diverse redenen eigenlijk beter.
Oke. Horizon is al besteld. Dus we wachten met smart af totdat die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

MdO82 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:10:
[...]

Ze moeten de mensen op de helpdesk toch bezig houden O-)
Heb ze gisteren toch weer een minuut of 20 bezig gehouden.
Activatiepagina is inderdaad in storing, ze hadden geen idee hoe lang nog. :') Vervolgens na activatie gaat de modem eerst updaten en rebooten, dit duurde minstens 10 minuten. Helpdesk blijft wel netjes aan de telefoon tot de lijn werkend is. Vervolgens gelijk in bridgemode laten zetten, zodat ik zo min mogelijk last heb van hun apparatuur. :P

Enige wat nu eigenlijk veranderd is, is dat mijn 10 jaar oude modem is vervangen door een apparaat van ruim 2x zo groot.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Ethirty schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:47:
[...]
Enige wat nu eigenlijk veranderd is, is dat mijn 10 jaar oude modem is vervangen door een apparaat van ruim 2x zo groot.
Daar baal ik ook wel van, al helemaal omdat het aansluitpunt in de woonkamer is... Tv-meubel staat zeer dichtbij, dus maar even kijken of ik hem daarin kan zetten met eigen router.

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
[...]

Heb ze gisteren toch weer een minuut of 20 bezig gehouden.
Activatiepagina is inderdaad in storing, ze hadden geen idee hoe lang nog. :') Vervolgens na activatie gaat de modem eerst updaten en rebooten, dit duurde minstens 10 minuten. Helpdesk blijft wel netjes aan de telefoon tot de lijn werkend is. Vervolgens gelijk in bridgemode laten zetten, zodat ik zo min mogelijk last heb van hun apparatuur. :P

nou gister werd ik nadat de medeweker mn modem geactiveerd had afgewimpeld met de opmerking dat zodra het werkte ik maar terug moest bellen om het modem in bridge te laten zetten gelukkig ging dat vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:03

Roetzen

he.net Certified Sage

[...]

Maar je hebt nu wel de volle snelheid neem ik aan. Ik heb ook nog een oud Motorola modem. Dat kon na de laatste snelheidsverhoging van 30/3 naar 40/4 het niet helemaal meer aan. Ik haal wel de 4 Mbps upload maar de download blijft steken op ongeveer 33 Mbps. Ik heb nu een Cisco EPC3928 toegestuurd gekregen. Ik heb het nog niet geïnstalleerd, ik wacht nog op een galvanische scheiding.

Ik weet niet of ik er nu echt blij mee moet zijn. Mijn domme Motorola SBV 5120E heeft meer dan 10 jaar probleemloos gedraaid. Ik weet wat ik heb, maar niet wat ik krijg. Ik weet wel wat ik (nog) niet krijg en dat is IPv6. De Cisco doet nog geen IPv6. :(

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Pagina: 1 ... 98 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.