Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:01
hellknight schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:27:
[...]

nope, zowel de middelste uitgang als de plug van de versterker zijn Coax-female
ik heb een koppelstukje coax male-male besteld, dat moet het oplossen
Hmm, zo'n SQ601 of UMU-01 hoort er zo uit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.cablers.nl/WebRoot/Store/Shops/Digiproof/537B/470A/CAB8/352A/47BC/515D/32E5/B782/UMU-3_vrijstaand_800x600.png

Als de middelste echt female is lijkt me dat een productiefoutje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ANdrode schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:48:
[...]

Kleine tip: Maak screenshots van de signaal waarden en de 'snmp log' in het modem die was er toch bij de TC7210?. Dat vergelijkt makkelijker nadat de monteur klaar is. Zeker met 'vage' storingen.

Je kan eventueel de inhoud van die log ook hier posten.

Proces 1:
  1. Internet werkt meestal
  2. Monteur veranderd iets
  3. Monteur controleert of signaal acceptabel is + internet werkt: Ja het werkt nog steeds
  4. Monteur klaar
Proces 2:
  1. Internet werkt meestal
  2. Monteur veranderd iets
  3. Vergelijkt de waarden. Waarden niet beter -> ticket nog niet volledig opgelost.
  4. Monteur klaar, ticket niet opgelost :+.
Huidige Modem waardes:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation  Channel ID  Symbol Rate Frequency   Power   SNR
1   Locked  QAM256  103 6952000 276000000 Hz    2.5 dBmV    36.3 dB
2   Locked  QAM256  97  6952000 228000000 Hz    3.0 dBmV    37.6 dB
3   Locked  QAM256  98  6952000 236000000 Hz    2.9 dBmV    38.2 dB
4   Locked  QAM256  99  6952000 244000000 Hz    3.0 dBmV    37.7 dB
5   Locked  QAM256  100 6952000 252000000 Hz    2.8 dBmV    36.8 dB
6   Locked  QAM256  101 6952000 260000000 Hz    2.8 dBmV    37.0 dB
7   Locked  QAM256  102 6952000 268000000 Hz    2.8 dBmV    36.7 dB
8   Locked  QAM256  104 6952000 284000000 Hz    2.6 dBmV    35.9 dB
9   Locked  QAM256  105 6952000 292000000 Hz    2.5 dBmV    36.5 dB
10  Locked  QAM256  106 6952000 300000000 Hz    2.4 dBmV    36.8 dB
11  Locked  QAM256  107 6952000 308000000 Hz    2.8 dBmV    36.8 dB
12  Locked  QAM256  108 6952000 316000000 Hz    2.9 dBmV    37.1 dB
13  Locked  QAM256  109 6952000 324000000 Hz    2.9 dBmV    37.7 dB
14  Locked  QAM256  110 6952000 332000000 Hz    3.1 dBmV    37.9 dB
15  Locked  QAM256  111 6952000 340000000 Hz    2.9 dBmV    37.7 dB
16  Locked  QAM256  112 6952000 348000000 Hz    2.8 dBmV    38.4 dB

Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation  Channel ID  Symbol Rate Frequency   Power
1   Locked  QAM64   4   5120 Ksym/sec   58800000 Hz 46.7 dBmV
2   Locked  QAM64   1   5120 Ksym/sec   52000000 Hz 45.8 dBmV
3   Locked  QAM64   2   5120 Ksym/sec   44500000 Hz 44.8 dBmV
4   Locked  QAM64   3   5120 Ksym/sec   36000000 Hz 44.3 dBmV

Het modem staat nu dichterbij het AOP, aangesloten met de meegeleverde groen/rood coax kabel (conform instructie boekje). Gisteren (zondag) overdag heeft hij via de kabel die ik gebruikte voor de Cisco aangesloten gestaan, toen waren de Power waardes rond de 6.5-7.2 dBmV.

In de SNMP log staan geen "bijzondere" dingen. Wel kon de dame aan de telefoon gisteravond, toen de combinatie ERL/TC7210 aan stond, het modem niet eens uitlezen of resetten van afstand. Ik verwacht dat wanneer ik nu bel en laat controleren dat het wel kan.

Vandaag heb ik nog eens een poging gedaan de ERL online te krijgen. Dat lukt, doch zeer kortstondig en uiteindelijk valt het internet helemaal weg. Zodra de D-Link DIR855 er weer staat als router is het stabiel (helaas heb ik die router vervangen omdat het ding onbetrouwbaar word is en op onregelmatige tijden spontaan reboot).

Ben benieuwd of het vervangen van de AOP morgen verandering brengt in de combinatie ERL/TC7210. Wil toch wel heel graag die ERL weer als router er tussen hebben :)

Oh, sidenote: laptop rechtstreeks aan het modem, zonder router, ook stabiel voor meerdere uren. Maar dat krijg ik er bij mn vriendin er niet doorheen :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Avalaxy schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:34:
Ik ben blij met m'n nieuwe 180/30 zakelijk abonnement :) Ik heb een nieuwe modem/router gehad die wél dual-band heeft (2.4GHz en 5GHz tegelijk) en tevens WiFi AC ondersteunt. Ik heb vorig jaar nog een nieuwe router van €100 gekocht omdat dat crappy UPC-ding geen dual-band en WiFi AC had, maar nu kan ik die twee apparaten vervangen door m'n nieuwe kastje.

Ik zit zelfs boven de snelheid die ik afneem, ik haal 192 Mbit ipv 180 volgens speedtest.net.
Wat voor modem is dit? En zit je in oud UPC gebied? Want ik dacht vandaag over na om van mijn Ziggo particuliere verbinding over te stappen naar een zakelijke Ziggo abo. Ik heb momenteel een Technicolor TC7200, maar daar heb ik wat problemen mee en ze wouden geen nieuwe opsturen. De modem staat nu ook in bridge modus (nu heb ik nog een oude router eraan hangen wat een beetje de bottleneck is voor de snelheid). Ik vroeg mij af of iemand wist of zakelijke klanten in oud UPC gebied een betere modem ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:02
xileS schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:25:
[...]

Wat voor modem is dit? En zit je in oud UPC gebied? Want ik dacht vandaag over na om van mijn Ziggo particuliere verbinding over te stappen naar een zakelijke Ziggo abo.
Yes, oud UPC-gebied. Ik heb een Hitron CGNV4 van ze. Kan dus dual-band en Wifi AC. Nadeel is dat hij geen bridge-modus kan, maar dat is voor jou geen probleem zo te lezen. Best tevreden ermee, geen rare issues gehad ermee. Behalve dan dat m'n PC elke keer geen internet had nadat hij uit slaapstand kwam, maar dat kwam door Windows zelf (NIC ging ook in slaapmodus en kwam er niet goed uit ofzo, gek genoeg ontstond dit probleem pas bij het installeren van m'n nieuwe Hitron-router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Ja die CGNV4 is wel stabiel en goede wifi. Bridge modus kan hij wel maar is expres uitgeschakeld. Hier heb je het MKB pakket voor nodig met 5 vaste ip adressen. Deze kun je dan handmatig in je eigen (1-5) routers instellen. Groot verschil met die kak Cisco 3925 welke 3 jaar terug werd geleverd bij zakelijk pakket en in mindere mate bij residential. Dat ding redde het niet eens de meterkast uit met zijn wifi signaal :P
hellknight schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:40:
[...]

dat is nu juist een fors deel van het issue... vorig jaar zomer, rond dezelfde tijd dat Ziggo de frequenties aan heeft gepast, is er op zo'n 200-250 meter van ons huis een 4G mast live gegaan
Lekker weer. Dus eerst raad hij een ongeschikte versterker aan voor een probleem wat hij niet kan vinden... Wanneer die televisiekabel verder niet in huis gesplitst wordt moet je prima zonder versterker kunnen werken (of je moet in een megavilla wonen met 50m kabellengte).

[ Voor 41% gewijzigd door Jim423 op 31-05-2016 00:06 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Avalaxy schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:09:
[...]

Yes, oud UPC-gebied. Ik heb een Hitron CGNV4 van ze. Kan dus dual-band en Wifi AC. Nadeel is dat hij geen bridge-modus kan, maar dat is voor jou geen probleem zo te lezen. Best tevreden ermee, geen rare issues gehad ermee. Behalve dan dat m'n PC elke keer geen internet had nadat hij uit slaapstand kwam, maar dat kwam door Windows zelf (NIC ging ook in slaapmodus en kwam er niet goed uit ofzo, gek genoeg ontstond dit probleem pas bij het installeren van m'n nieuwe Hitron-router).
Ah, dat is dan denk ik ook de modem die ik zou krijgen als ik overstap naar zakelijk. Dat die geen bridge kan is niet meteen een probleem, als die goed functioneert. Wel wil ik nog een extra AP voor de Wi-Fi halen (wat ziggo een extra Wi-Fi punt noemt).

Net op een snelle Google search, zag ik wel een aantal klachten over deze modem. Maar misschien zijn ze inmiddels al verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-01-2024
Beste allen,

Zou graag willen weten of het volgende mogelijk is.

Situatie: Nieuwbouw huis, beton en een hoop staal, overhangend balkon bla die bla bla.
Hoofdaansluiting in de meterkast bij de voordeur. Hier zit een UMU 1006 aan.
Daarvandaan gaat er een kabel ( excuus mij ontbeert de officiele benaming ) naar de modem/router Technicolor 7210. Hierdoor is er in de woonkamer weinig tot geen wifi.

Er loopt vanaf diezelfde UMU een coax kabel naar een versterker die de 2 slaapkamers en woonkamer middels een WCD ( 2 aansluitingen per WCD TV/radio ) voorziet.

Nu wil ik graag de WCD in de woonkamer ombouwen naar zo'n zelfde UMU om daar dan de modem router ( bridged) te plaatsen en erachter een AC68U. Tenminste dat is het plan. Kan ik namelijk de WCD met 2 aansluitingen gebruiken met een UMU of moet ik dan ook een Dio-1 plaatsen met daarop de UMU?

Kabels trekken en gaten boren is geen optie

Asus GL703VM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:28
Sylver84 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:08:
Beste allen,

Situatie: Nieuwbouw huis, beton en een hoop staal, overhangend balkon bla die bla bla.
Daarvandaan gaat er een kabel ( excuus mij ontbeert de officiele benaming ) naar de modem/router Technicolor 7210. Hierdoor is er in de woonkamer weinig tot geen wifi.

Er loopt vanaf diezelfde UMU een coax kabel naar een versterker die de 2 slaapkamers en woonkamer middels een WCD ( 2 aansluitingen per WCD TV/radio ) voorziet.

Nu wil ik graag de WCD in de woonkamer ombouwen naar zo'n zelfde UMU om daar dan de modem router ( bridged) te plaatsen en erachter een AC68U. Tenminste dat is het plan. Kan ik namelijk de WCD met 2 aansluitingen gebruiken met een UMU of moet ik dan ook een Dio-1 plaatsen met daarop de UMU?

Slechte optie, om je netwerk te verbeteren zal je echt met UTP moeten gaan werken. Coax verlengen is het slechtste wat je kunt, natuurlijk kan het gaan werken maar niet klagen als het instabiel wordt.

Beste is om een UTP naar de woonkamer te gebruiken, daar een los accespoint op aan te sluiten en je kunt heerlijk internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
redfoxert schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:56:
Heeft iemand hier ervaring met de Technicolor TC7210 in combinatie met een Ubiquity Edgerouter Lite (ERL)?

Sinds ik zaterdagavond mijn nieuwe TC7210 heb geinstalleerd is het internet 1 groot drama. De ERL krijgt meestal wel een IP maar vervolgens houdt het ook snel op. Traffic dat er doorheen gaat is nihil, pings zijn nog wel "ok" volgens de Ziggo speedtest maar de Jitter schommelt tussen de 1000 en 4000. Snelheden zijn om te huilen zo laag. Zelfs Ziggo kon zondag geen goede waardes uit het modem halen, alsof de connectie met de ERL het hele kabelmodem overstuur maakt.

Meerdere keren de router een factory reset gegeven, en vervolgens de LAN2WAN wizard gedraaid, geen additionele rules ingesteld.

Reden voor de upgrade: overstap naar C&P Max (van 200 naar 300mbit voor minder euros per maand)

Saillant detail: Mijn ERL werkte met mijn voormalige Cisco kabelmodem perfect.

Heb nu uit frustratie mn oude DLink router erbij gepakt en wat denk je? Volle snelheid, prima pings, jitter ok. En de 300mbit haalt hij met twee vingers in de neus, met SPI enabled.
De ERL in combinatie met Technicolor werkt hier prima, ook volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
stormfly schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:25:
[...]

Slechte optie, om je netwerk te verbeteren zal je echt met UTP moeten gaan werken. Coax verlengen is het slechtste wat je kunt, natuurlijk kan het gaan werken maar niet klagen als het instabiel wordt.

Beste is om een UTP naar de woonkamer te gebruiken, daar een los accespoint op aan te sluiten en je kunt heerlijk internetten.
Bedankt wopper voor het reageren :)

Dat is dus geen optie om die UTP kabel te trekken, dat heb ik namelijk als eerste aangegeven, maar dat is dus geen optie. In het verleden heeft het ook via die weg gewerkt blijkbaar, maar daar zijn weer dingen gewijzigd.

Op de vraag wat er gewijzigd is kreeg ik geen duidelijk antwoord.

Dus blijft mijn vraag tot op heden onbeantwoord.

[ Voor 6% gewijzigd door Sylver84 op 31-05-2016 08:54 ]

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

Sylver84 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:52:
[...]

Dat is dus geen optie om die UTP kabel te trekken, dat heb ik namelijk als eerste aangegeven, maar dat is dus geen optie. In het verleden heeft het ook via die weg gewerkt blijkbaar, maar daar zijn weer dingen gewijzigd.

Als utp niet kan en boren geen optie is dan blijft alleen powerline over.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sylver84 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:52:
[...]

Kun je niet beter dan je hele aansluiting opschuiven? Dus AOP weghalen uit de meterkast en in de woonkamer plaatsen, je moet dan alleen je groene kabel verlengen, maar de coaxkabels liggen er al toch?

Of je AOP laten zitten, kabel erin prikken en DIO + UMU in de woonkamer plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 31-05-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
ArcticWolf schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:12:
[...]

Kun je niet beter dan je hele aansluiting opschuiven? Dus AOP weghalen uit de meterkast en in de woonkamer plaatsen, je moet dan alleen je groene kabel verlengen, maar de coaxkabels liggen er al toch?

Of je AOP laten zitten, kabel erin prikken en DIO + UMU in de woonkamer plaatsen.
Ja dat is wat ik wil, misschien niet helemaal duidelijk gemaakt.

De coax kabels liggen er al idd. Deze gaat vanaf de hoofdaansluiting waar een DIO+UMU zit naar een giga versterker. Daarvanuit verdwijnen er 2 coax kabels naar de slaapkamers en 1 naar de woonkamer.

Ik zou graag zo'n zelfde aansluiting DIO + UMU willen maken in de woonkamer. Zodat ik daar de modem/router (bridged) kan plaatsen met daarachter de nieuwe router. In de situatie zoals hij nu is hangt de modem/router ( non-bridged ) in de meterkast. resultaat bagger wifi in de woonkamer.

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je een telefoonaansluiting zitten in de woonkamer ?

Weet niet of dat bij nieuwbouw nog gebruikelijk is, maar dan zou je deze kabel kunnen vervangen door 1 of 2 netwerkkabels en daarop je router aansluiten als Accesspoint.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
MdO82 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:37:
Heb je een telefoonaansluiting zitten in de woonkamer ?

Weet niet of dat bij nieuwbouw nog gebruikelijk is, maar dan zou je deze kabel kunnen vervangen door 1 of 2 netwerkkabels en daarop je router aansluiten als Accesspoint.
Nee deze zit in de meterkast

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 13:23
Beste allen,

Kabel trekken is de beste optie. Je modem in de meterkast is lastig, hij hangt eigenlijk in een 'kooi van faraday', dit is dodelijk voor WiFi bereik. Echter is het ook van belang dat het modem dus met een maximale lengte van 1.5 meter op het AOP aangesloten zit. Hangt het modem enigszins hoog in de meterkast (lage plaatsing is ook minder). Andere optie is om iig te zorgen dat je een utp kabel vanaf de router naar buiten de meterkast (ipv helemaal naar de woonkamer) kunt trekken. Vervolgens bestel je bij ziggo een accespoint (€60), deze hang je ergens buiten de meterkast (liefst hoger), verbonden met utp op de modem (en voeding). Dit kan al behoorlijk helpen, buiten je meterkast, ook heeft het accespoint heeft een krachtiger signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sylver84 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:34:
[...]

Ja dat is wat ik wil, misschien niet helemaal duidelijk gemaakt.

De coax kabels liggen er al idd. Deze gaat vanaf de hoofdaansluiting waar een DIO+UMU zit naar een giga versterker. Daarvanuit verdwijnen er 2 coax kabels naar de slaapkamers en 1 naar de woonkamer.

Ik zou graag zo'n zelfde aansluiting DIO + UMU willen maken in de woonkamer. Zodat ik daar de modem/router (bridged) kan plaatsen met daarachter de nieuwe router. In de situatie zoals hij nu is hangt de modem/router ( non-bridged ) in de meterkast. resultaat bagger wifi in de woonkamer.
UMU gewoon weghalen bij de hoofdaansluiting, kabel in de DIO prikken naar je versterker en een nieuwe DIO in de woonkamer plaatsen, UMU weer terug en je hebt daar je hoofdaansluiting.

Let wel; de versterker moet retour geschikt zijn, daarnaast kan een versterker ook averechts werken en je modem stabiliteit om zeep helpen.

Dan zou je een splitter voor de versterker moeten hangen en het signaal naar de woonkamer buiten de versterker om moeten laten lopen.

Je zou alvast kunnen testen hoe stabiel je modem is door hem nu al op je WCD te hangen...
Overigens, als de UMU te veel dempt kun je een SQ601 gebruiken aangezien je kabel tot modem langer wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 31-05-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
ArcticWolf schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:42:
[...]

UMU gewoon weghalen bij de hoofdaansluiting, kabel in de DIO prikken naar je versterker en een nieuwe DIO in de woonkamer plaatsen, UMU weer terug en je hebt daar je hoofdaansluiting.

Let wel; de versterker moet retour geschikt zijn, daarnaast kan een versterker ook averechts werken en je modem stabiliteit om zeep helpen.

Dan zou je een splitter voor de versterker moeten hangen en het signaal naar de woonkamer buiten de versterker om moeten laten lopen.

Je zou alvast kunnen testen hoe stabiel je modem is door hem nu al op je WCD te hangen...
Overigens, als de UMU te veel dempt kun je een SQ601 gebruiken aangezien je kabel tot modem langer wordt.
Verschil van de UMU en de SQ601 is dat laatstgenoemde retourgeschikt is en de UMU niet. Alleen van belang als je een mediabox hebt die een intern kabelmodem heeft (horizon/Cisco).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
ArcticWolf schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:42:
[...]

Dank je voor je simpele antwoord _/-\o_

Versterker is van Elro Model : CX402S, kan je daar iets mee?

Denk dat een SQ601 dan sowieso handiger is dan. Geen horizonbox, samsung met opname dingetje

Het testen zal niet gaan aangezien het niet bij mij thuis is.

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Figuur84 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:53:
[...]

Verschil van de UMU en de SQ601 is dat laatstgenoemde retourgeschikt is en de UMU niet. Alleen van belang als je een mediabox hebt die een intern kabelmodem heeft (horizon/Cisco).
Voor het modem hoeft de setup dus niet retour geschikt te zijn?

De SQ601 geeft een andere demping dan de UMU, maar idd de UMU is voor een meterkast AOP het beste.
Sylver84 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:54:
[...]

Dank je voor je simpele antwoord _/-\o_

Versterker is van Elro Model : CX402S, kan je daar iets mee?

Denk dat een SQ601 dan sowieso handiger is dan.

Het testen zal niet gaan aangezien het niet bij mij thuis is.
Ik zou eerst je UMU testen voordat je een SQ601 koopt :P beetje geldverspilling anders.

Geen idee of die versterker wat is :P ziet er goed genoeg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
ArcticWolf schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 09:58:
[...]

Voor het modem hoeft de setup dus niet retour geschikt te zijn?

De SQ601 geeft een andere demping dan de UMU, maar idd de UMU is voor een meterkast AOP het beste.

[...]

Ik zou eerst je UMU testen voordat je een SQ601 koopt :P beetje geldverspilling anders.

Geen idee of die versterker wat is :P ziet er goed genoeg uit.
Klopt, voor het modem hoeft dit niet. De versterker van elro is inderdaad retourgeschikt btw, alleen zit er geen 0db aansluiting op voor het modem, dus dit gaat niet. Kijk dan naar hirschmann. Eerlijk gezegd is de manier van aansluiten die Articwolf aangeeft niet het advies wat ik zou geven, want (eigenlijk zegt artic het al) een modem aansluiten ver van de verdeler (UMU) en ook nog een versterker ertussen.... Gaat meestal niet goed.

Een sq601 kun je ook niet kopen, alleen ziggo levert die, meestal gratis, maar alleen indien nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Figuur84 op 31-05-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Figuur84 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:01:
[...]

Klopt, voor het modem hoeft dit niet. De versterker van elro is inderdaad retourgeschikt btw, alleen zit er geen 0db aansluiting op voor het modem, dus dit gaat niet. Kijk dan naar hirschmann. Eerlijk gezegd is de manier van aansluiten die Articwolf aangeeft niet het advies wat ik zou geven, want (eigenlijk zegt artic het al) een modem aansluiten ver van de verdeler (UMU) en ook nog een versterker ertussen.... Gaat meestal niet goed.

Een sq601 kun je ook niet kopen, alleen ziggo levert die, meestal gratis, maar alleen indien nodig.
Ik zou het ook niet doen, maar als hij dat wilt... Overigens verplaatst de UMU mee met het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
ArcticWolf schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:03:
[...]

Ik zou het ook niet doen, maar als hij dat wilt... Overigens verplaatst de UMU mee met het modem.
Dan idd, als je het probeert, iig het modem direct op de UMU, niet via de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
De modem gaat ook direct op de UMU.

Het is overigens niet wat ik wil ;) als ik het wilde ging er een utp direct naar de woonkamer dmv 2 gaatjes boren maargoed.

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik zou een UMU gebruiken, die dempt namelijk niet op de modem uitgang richting het Ziggo netwerk. Zo heb je lagere upstream waardes, kan handig zijn als je je kabel gaat verlengen om waar meer speling te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja idd, vergeet wat ik zei over de SQ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
ArcticWolf schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:16:
Ja idd, vergeet wat ik zei over de SQ :P
thnx

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
Sylver84 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:12:
De modem gaat ook direct op de UMU.

Het is overigens niet wat ik wil ;) als ik het wilde ging er een utp direct naar de woonkamer dmv 2 gaatjes boren maargoed.
Jammer dat dat niet gaat. Wat je dus kunt PROBEREN is: UMU van de AOP afhalen (meterkast), hier versterker, dan kabel naar boven en woonkamer WCD, hier de UMU op plaatsen, daar de decoder/tv en het modem op aansluiten. Ik weet echter niet zeker of het werkt omdat de UMU NA een versterker wordt geplaatst en niet direct op het AOP.

Anders dus de optie van een accespoint buiten de meterkast (dus utp naar iig buiten de meterkast trekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Figuur84 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:27:
[...]

Jammer dat dat niet gaat. Wat je dus kunt PROBEREN is: UMU van de AOP afhalen (meterkast), hier versterker, dan kabel naar boven en woonkamer WCD, hier de UMU op plaatsen, daar de decoder/tv en het modem op aansluiten.
Daar hebben we het toch over?
Ik weet echter niet zeker of het werkt omdat de UMU NA een versterker wordt geplaatst en niet direct op het AOP.

Anders dus de optie van een accespoint buiten de meterkast (dus utp naar iig buiten de meterkast trekken).
Waarom zou een UMU na een versterker niet werken? Maar je krijgt wel een veel te sterk signaal als je pech hebt. Daarom moet je misschien een splitter voor de versterker plaatsen om de woonkamer WCD niet via de versterker te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
Figuur84 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:27:
[...]

Jammer dat dat niet gaat. Wat je dus kunt PROBEREN is: UMU van de AOP afhalen (meterkast), hier versterker, dan kabel naar boven en woonkamer WCD, hier de UMU op plaatsen, daar de decoder/tv en het modem op aansluiten. Ik weet echter niet zeker of het werkt omdat de UMU NA een versterker wordt geplaatst en niet direct op het AOP.

In het verleden schijnt dit gewerkt te hebben voor de bewoners, waarom ze dan in godsnaam naar de meterkast zijn verhuisd geen idee.

Resultaten behaald in het verleden bieden geen garanties in de toekomst.

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
ArcticWolf schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:32:
[...]

Daar hebben we het toch over?

[...]

Waarom zou een UMU na een versterker niet werken? Maar je krijgt wel een veel te sterk signaal als je pech hebt. Daarom moet je misschien een splitter voor de versterker plaatsen om de woonkamer WCD niet via de versterker te laten lopen.
Ik zet het voor de duidelijkheid even op een rijtje voor de beste man 😁

Ik weet niet zeker of het werkt, wellicht wel, maar kan het niet met zekerheid zeggen. Dit ivm de versterker die retourgeschikt is. De verdeler (UMU) verdeeld signalen, en over de kabel werkt men met verschillende 'transportstromen' over verschillende frequenties. De frequentie of transportstroom voor interactief over coax (horizon box ed) kan anders zijn als die van internet zelf, immers verdeeld de SQ601 internet en tv(en tv gebruikt dus internet ook voor horizon alleen) ook naar verschillende aansluitingen. De vraag is dan dus of de retourgeschiktheid van versterkers alles retour kunnen sturen, of alleen de frequenties/transportstromen voor interactief via horizon. Maar lees dus net dat het gewerkt zou moeten hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
Laatste dingetje krijg net een foto maar de kabels die vanaf de versterker komen zijn geen Coax maar die groene, maakt dat nog iets uit?

@figuur84, het schijnt idd gewerkt te hebben, maar kan deze er tussen uit halen door een splitter te plaatsen voor de versterker. Zoals Artic wolf zij.

Zal iig hier een verhaal tikken als ik bezig ben van het weekend

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Groene? :? gewoon groene coax kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
ArcticWolf schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:47:
Groene? :? gewoon groene coax kabels?
Zie groen gecodeerde op die versterker zitten, erop gedraaid, net als op een UMU , niet erin gedrukt zoals met COAX

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
Sylver84 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:48:
[...]

Zie groen gecodeerde op die versterker zitten, erop gedraaid, net als op een UMU , niet erin gedrukt zoals met COAX
Is gewoon coax met f-connector aansluiting. Vaak is de kabel die binnenkomt vanuit de straat ook groen.

Ben benieuwd of het werkt, zal het topic in de gaten houden. Succes! (btw de splitter dan ook retourgeschikt uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
Figuur84 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:50:
[...]

Is gewoon coax met f-connector aansluiting. Vaak is de kabel die binnenkomt vanuit de straat ook groen.

Ben benieuwd of het werkt, zal het topic in de gaten houden. Succes! (btw de splitter dan ook retourgeschikt uiteraard)
Notitie gemaakt voor de splitter thnx.

Zal verhaaltje maken en als het me lukt foto's uploaden.

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
supermm958 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:37:
[...]

De ERL in combinatie met Technicolor werkt hier prima, ook volle snelheid.
Welke firmware gebruik je? En welke hardware/software versie zit er in je TC7210?

Monteur is geweest en weer vertrokken. AOP vervangen, heeft helaas niet geholpen. Verbinding is een tijdje op snelheid geweest (305mbit down/31mbit up) maar nadat de monteur wegging is het weer bergafwaarts gegaan.

Modem waardes zoals ze nu staan zijn marginaal verbeterd tov gisteren, met de oude AOP:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Downstream Channel
1   Locked  QAM256  103 6952000 276000000 Hz    2.4 dBmV    36.6 dB
2   Locked  QAM256  97  6952000 228000000 Hz    3.0 dBmV    38.6 dB
3   Locked  QAM256  98  6952000 236000000 Hz    2.9 dBmV    38.6 dB
4   Locked  QAM256  99  6952000 244000000 Hz    2.8 dBmV    38.1 dB
5   Locked  QAM256  100 6952000 252000000 Hz    2.7 dBmV    37.1 dB
6   Locked  QAM256  101 6952000 260000000 Hz    2.6 dBmV    37.2 dB
7   Locked  QAM256  102 6952000 268000000 Hz    2.4 dBmV    37.0 dB
8   Locked  QAM256  104 6952000 284000000 Hz    2.4 dBmV    36.2 dB
9   Locked  QAM256  105 6952000 292000000 Hz    2.4 dBmV    36.7 dB
10  Locked  QAM256  106 6952000 300000000 Hz    2.5 dBmV    37.1 dB
11  Locked  QAM256  107 6952000 308000000 Hz    2.6 dBmV    37.0 dB
12  Locked  QAM256  108 6952000 316000000 Hz    2.7 dBmV    37.3 dB
13  Locked  QAM256  109 6952000 324000000 Hz    2.7 dBmV    38.0 dB
14  Locked  QAM256  110 6952000 332000000 Hz    2.7 dBmV    38.2 dB
15  Locked  QAM256  111 6952000 340000000 Hz    2.7 dBmV    37.9 dB
16  Locked  QAM256  112 6952000 348000000 Hz    2.7 dBmV    38.8 dB

Upstream Channel
2   Locked  QAM64   1   5120 Ksym/sec   52000000 Hz 47.3 dBmV

Modem reset met de DLink DIR855 er weer aan en de verbinding is weer snel en stabiel.

Ik begin toch heel erg te twijfelen aan het kabelmodem of eventueel de ERL zelf. Feit dat beide apparaten separaat van elkaar toch goed functioneren doet me toch een incompatibiliteit vermoeden, maar welk apparaat is dan de schuldige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
redfoxert schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:08:
[...]

Welke firmware gebruik je? En welke hardware/software versie zit er in je TC7210?

Monteur is geweest en weer vertrokken. AOP vervangen, heeft helaas niet geholpen. Verbinding is een tijdje op snelheid geweest (305mbit down/31mbit up) maar nadat de monteur wegging is het weer bergafwaarts gegaan.

Modem waardes zoals ze nu staan zijn marginaal verbeterd tov gisteren, met de oude AOP:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Downstream Channel

Upstream Channel

Modem reset met de DLink DIR855 er weer aan en de verbinding is weer snel en stabiel.

Ik begin toch heel erg te twijfelen aan het kabelmodem of eventueel de ERL zelf. Feit dat beide apparaten separaat van elkaar toch goed functioneren doet me toch een incompatibiliteit vermoeden, maar welk apparaat is dan de schuldige?
Heb je al gekeken of het niet aan die ene computer ligt? Is het op elk apparaat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:39:
[...]

Heb je al gekeken of het niet aan die ene computer ligt? Is het op elk apparaat zo?
Helaas is het op elk apparaat hetzelfde. Laptop op verschillende plekken op het netwerk ingeprikt maar helaas, ook daar overal hetzelfde. Laptop direct achter de router levert idem slechte resultaten op. Pas als ik de ERL voorbij ga is de snelheid in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
redfoxert schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:48:
[...]

Helaas is het op elk apparaat hetzelfde. Laptop op verschillende plekken op het netwerk ingeprikt maar helaas, ook daar overal hetzelfde. Laptop direct achter de router levert idem slechte resultaten op. Pas als ik de ERL voorbij ga is de snelheid in orde.
Al een andere kabel tussen ERL en modem geprobeerd?

Anders zou ik het ook niet weten, het gebeurt wel eens vaker blijkbaar dat sommige apparaten elkaar niet mogen.
Was volgens mij een tijdje geleden iemand met een TP link router met hetzelfde probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 31-05-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Een snelle vraag, kan de Connect Box van ziggo ook aan de muur bevestigd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 15:40
supermm958 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:02:
Een snelle vraag, kan de Connect Box van ziggo ook aan de muur bevestigd worden?
Er zit een ophangbeugel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
ArcticWolf schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:59:
[...]

Al een andere kabel tussen ERL en modem geprobeerd?

Anders zou ik het ook niet weten, het gebeurt wel eens vaker blijkbaar dat sommige apparaten elkaar niet mogen.
Was volgens mij een tijdje geleden iemand met een TP link router met hetzelfde probleem.
Ofcourse, meerdere kabels. Alles is al vervangen en gereset. Helaas voor mij is de verbinding dus direct na het kabelmodem probleemloos en gaat het pas mis zodra de ERL er tussen staat... Monteur kan daar dus ook niks meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
redfoxert schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:08:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Downstream Channel

Upstream Channel

Ik draai op de ERL versie v1.8.0 en de tc versie moet ik even kijken als ik thuis ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:30
redfoxert schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:48:
[...]

Balen zeg. Heb je misschien op de een of andere manier niet per ongeluk hardware offload uitgezet op de ERL? Zie deze url voor uitleg: https://community.ubnt.com/t5/EdgeMAX/offload/td-p/1223408

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Of eth1 en eth2 in bridge / switch mode bijvoorbeeld. Dan werkt hardware offload ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Zoooo... :)
2 Mei een upgrade aangevraagd van 180/30mbit (ZZP Compleet) naar 300/40 (ZZP Pro). Ik had al een TC7210 modem, dus het zou een simpele administratieve handeling moeten zijn. Maar inmiddels zo'n 20 telefoontjes & 10 e-mailtjes verder zijn we er nog niet.

Wat we na vele telefoontjes wel voor elkaar hebben:

* 300/40 werkt eindelijk na eerst 200/40 gekregen te hebben.
* Een creditnota ivm de niet verrekende korting over mei & juni

Wat we nog niet voor elkaar hebben is 16 bonded downstream channels. Gisteren iemand gesproken van de zakelijke helpdesk die er van overtuigd was dat dit aan het modem moest liggen. Ik heb hem nog geprobeerd dit uit het hoofd te praten, maar hij bleef erbij. Vanochtend dus een monteur aan de deur. Deze sluit zijn laptop aan en krijgt gelijk de melding dat het profiel welke is gekoppeld met mijn account niet geschikt is voor mijn modem (joh!).
Na meer dan een uur bellen en van het kastje naar de muur te zijn gestuurd blijkt het zo te zijn dat alle nieuwe abbo's in een nieuw systeem zitten, waar op d'n duur alle fZiggo & fUPC abbo's ook naar toe moeten. Iemand heeft lopen knoeien met mijn profiel en dit in het oude fZiggo systeem gepropt. Uiteindelijk is de monteur op zoek geweest naar iemand die mij kon migreren naar het nieuwe systeem met het juiste profiel. Dit zou nu gebeurd moeten zijn, maar wat denk je: nog steeds slechts 8 downstream kanalen. Uiteindelijk heeft hij toch ook maar het modem gewisseld (dag netwerkinstellingen, gelukkig had ik deze al gebackupt) maar ook dit loste het niet op.
Zijn uiteindelijke commentaar: Tja, 8 downstream kanalen is normaal bij een 300mbit abbo. Toen heb ik hem gevraagd of ik hem moest uitleggen hoe e.e.a. werkte gaf hij al aan dat het inderdaad niet logisch was.

Anyway, de goede man is na ruim een uur werken vertrokken en ik ben nog niets wijzer....

Het was wel mooi om te zien dat ook deze man van het kastje naar de muur werd gestuurd. Precies mijn ervaring. Minder mooi is het feit dat het probleem na een maand nog niet is opgelost...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Inmiddels 48 uur offline. Modem wil niet geactiveerd worden en de andere werkt inmiddels niet meer.
Bedankt Ziggo, vanuit jullie moest ik een andere modem proberen om zaken te testen (wegvallend internet)
Nu dus ruim 48 uur offline. Webcare is wel bezig achter de schermen , maar dit schiet dus ook niet op.
Ben redelijk geïrriteerd aan het worden inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
supermm958 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:48:
Inmiddels 48 uur offline. Modem wil niet geactiveerd worden en de andere werkt inmiddels niet meer.
Bedankt Ziggo, vanuit jullie moest ik een andere modem proberen om zaken te testen (wegvallend internet)
Nu dus ruim 48 uur offline. Webcare is wel bezig achter de schermen , maar dit schiet dus ook niet op.
Ben redelijk geïrriteerd aan het worden inmiddels.
Monteur vanmorgen wist mij te vertellen dat hij blij was dat mijn modem al geactiveerd was. Vandaag is er namelijk een storing aan de activatie servers ... zelfs de helpdesk kan je waarschijnlijk niet helpen zolang dat niet is verholpen :(

Meer nieuws over mijn recente problemen.

Nadat de monteur dus weg was, kwam het probleem weer terug, ondanks grondige testen. Blijkbaar waren de tests niet grondig genoeg. Uiteindelijk ben ik de hele keten gaan terugvolgen, vanaf het modem. Elke keer opnieuw testen met de speedtest van Ziggo. Elke kabel, elke switch, elke verbinding die er tussen zat ben ik nagelopen en heb ik mijn laptop bedraad op aangesloten.

Uiteindelijk kwam ik op een omgebouwde TPLink WDR3600 (Samknows Whitebox). Zodra ik hierop de laptop aansluit (op 1 van de switchpoorten) en de speedtest run, klapt de verbinding met het modem en de router eruit. Enige manier om weer snelheid te krijgen is het modem uitzetten, router resetten, wachten tot deze geboot is en het modem weer inschakelen. Als ik het anders doe krijgt de router geen IP adres van het modem.

Wat is er dan zo spannend aan die TPLink? Nou ... de uplink voor het netwerk zit op de WAN poort. Deze is binnen de DD-WRT software op de TPLink omgezet naar het interne netwerk, dus eigenlijk zou het ding dan dus 5 LAN poorten moeten hebben.

Blijkbaar, om een of andere reden, werkt dit ineens niet meer lekker. Of de Cisco met de ERL had er geen last van, of het is een toeval (toeval bestaat niet, dus nee). Mijn gok is dat de TPLink via de WAN poort toch een vreemd signaal of malformed pakketjes uitstuurt waardoor de ERL er samen met de TC7210 er niet meer uit komt en zodoende de verbinding dusdanig verstoord dat er helemaal niks meer overheen kan.

In any case, oorzaak gevonden, probleem verholpen. Het lag dus uiteindelijk toch niet aan de combinatie ERL/TC7210, gelukkig :)

Iedereen dank voor de hulp bij het nadenken en verifieren van dingen.

[ Voor 53% gewijzigd door redfoxert op 31-05-2016 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 10:03

rick77

... get to the point!

Vaak is er in een standaard installatiebuis net plaats voor een coax en een UTP kabel. Als er niet te veel scherpe bochten in de installatiebuis zitten, zou je kunnen proberen of je er een UTP kabel "naast" de coax kabel door kunt voeren om daar een accesspoint op aan te sluiten in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:02
xileS schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 00:05:
[...]

Net op een snelle Google search, zag ik wel een aantal klachten over deze modem. Maar misschien zijn ze inmiddels al verholpen?
Ik zag ze ook, zijn wel oudere klachten. Ik denk dat ze verholpen zijn, ik heb eigenlijk nergens last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:10
Na enkele weken testen en na een config update kan ik het volgende adviseren:

Ziggo Connect Box: Compal CH7465LG

Neem deze modem NIET!

Als je geen keus hebt, blijft bij je oude modem.
Zit je in een oud UPC gebied dan is het helaas, maar een andere modem gaat niet lukken, nog niet.

Ik krijg zelf hopelijk spoedig een Hitron modem binnen en we gaan het proberen met het 500/40 abbo.
Mocht deze modem ook een drama zijn (Compal vooral drama met UDP), dan zit er niets anders op dan terug te gaan naar 200/20 en de Cisco modem.

Off topic: Mocht u wat minder vliegtuigen op FR24.com zien, bel dan even naar Ziggo en vraag dan of ze deze modem even gauw uitfaceren.

Details:
- https://www.ziggo.nl/speedtest werkt wederom niet meer. Ping werkt soms niet, download start nooit.
- UDP streams stoppen ermee
- Ping faalt vaak en daarom gaan sommige ontvangers een nieuwe verbinding opzetten.
- Websites laden nog steeds langszaam (wel minder erg dan voorheen, waarschijnlijk QoS, logisch, zo zullen de meeste mensen hun internet gebruiken.)

- Torrents blijven wel werken en zorgen niet voor modem uitval, peer connecties er traag tot stand gebracht.
- IRC blijft ook online, omdat deze een langere timeout tijd heeft.

Ter vergelijking een stom 3G dongeltje (128kbps, KPN) blijft keurig online en UDP blijft prima werken.
Als backup voor FR24 als echt niets meer werkt, maar het is weer te triest voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Ziggo wil mij ook een Connect box aansmeren, lijkt me maar niet.
De Technicolor bevalt mij wel.
Volgens mij zijn de Hitron modems ook wel ok, anders zijn er vast wel tweakers die dit kunnen bevestigen / ontkennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylver84
rick77 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 20:15:
[...]

Vaak is er in een standaard installatiebuis net plaats voor een coax en een UTP kabel. Als er niet te veel scherpe bochten in de installatiebuis zitten, zou je kunnen proberen of je er een UTP kabel "naast" de coax kabel door kunt voeren om daar een accesspoint op aan te sluiten in de woonkamer.
Hmmm dat is ook een optie, iets om over na te denken.

Asus GL703VM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
supermm958 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:36:
Ziggo wil mij ook een Connect box aansmeren, lijkt me maar niet.
De Technicolor bevalt mij wel.
Volgens mij zijn de Hitron modems ook wel ok, anders zijn er vast wel tweakers die dit kunnen bevestigen / ontkennen
Hitron zijn voor zakelijk abonnementen.

Overigens is het aan te raden om je modem in bridge te zetten en een goede router te kopen als je echt afhankelijk bent van internet.
Dat kan trouwens met de Hitron niet (maar dat is volgens mij een behoorlijk goede router/modem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
neeecht schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:23:
Na enkele weken testen en na een config update kan ik het volgende adviseren:

Ziggo Connect Box: Compal CH7465LG

Neem deze modem NIET!

Als je geen keus hebt, blijft bij je oude modem.
Zit je in een oud UPC gebied dan is het helaas, maar een andere modem gaat niet lukken, nog niet.

Ik krijg zelf hopelijk spoedig een Hitron modem binnen en we gaan het proberen met het 500/40 abbo.
Mocht deze modem ook een drama zijn (Compal vooral drama met UDP), dan zit er niets anders op dan terug te gaan naar 200/20 en de Cisco modem.

Off topic: Mocht u wat minder vliegtuigen op FR24.com zien, bel dan even naar Ziggo en vraag dan of ze deze modem even gauw uitfaceren.

Details:
- https://www.ziggo.nl/speedtest werkt wederom niet meer. Ping werkt soms niet, download start nooit.
- UDP streams stoppen ermee
- Ping faalt vaak en daarom gaan sommige ontvangers een nieuwe verbinding opzetten.
- Websites laden nog steeds langszaam (wel minder erg dan voorheen, waarschijnlijk QoS, logisch, zo zullen de meeste mensen hun internet gebruiken.)

- Torrents blijven wel werken en zorgen niet voor modem uitval, peer connecties er traag tot stand gebracht.
- IRC blijft ook online, omdat deze een langere timeout tijd heeft.

Ter vergelijking een stom 3G dongeltje (128kbps, KPN) blijft keurig online en UDP blijft prima werken.
Als backup voor FR24 als echt niets meer werkt, maar het is weer te triest voor woorden.
Ben het er niet helemaal mee eens. Er is inderdaad wel een probleem dat de performance inzakt na een aantal dagen uptime. Er schijnt hier nog een firmware update voor te komen. Waarschijnlijk is dit ook de reden dat de speedtest dan niet draait en pagina's langzaam geopend worden. Als je je modem dan een reboot geeft werkt het weer. De andere problemen die je schetst heb ik geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Laatst online: 13:49
ArcticWolf schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:17:
[...]

Hitron zijn voor zakelijk abonnementen.

Overigens is het aan te raden om je modem in bridge te zetten en een goede router te kopen als je echt afhankelijk bent van internet.
Dat kan trouwens met de Hitron niet (maar dat is volgens mij een behoorlijk goede router/modem).
Wat is nu het nadeel van NIET in bridge mode zetten? Ik zit er eigenlijk ook niet op te wachten om nog een apparaat ertussen te zetten (of ik moet mijn NAS als router gaan gebruiken). Bij mij lijkt alles prima te werken (net aangesloten sinds maandag), dus ik twijfel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
idef1x schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:41:
[...]

Wat is nu het nadeel van NIET in bridge mode zetten? Ik zit er eigenlijk ook niet op te wachten om nog een apparaat ertussen te zetten (of ik moet mijn NAS als router gaan gebruiken). Bij mij lijkt alles prima te werken (net aangesloten sinds maandag), dus ik twijfel eigenlijk.
Nadeel is dat je zelf een router moet kopen en dat die dus verantwoordelijk wordt voor een stabiele verbinding (of je modem moet bagger waardes hebben), daarnaast wordt je uitgesloten van het hotspot netwerk van Ziggo.
Je modem/router van Ziggo wordt dus puur een modem zonder toeters en bellen.

Voordeel van bridge is; als Ziggo plat is dat je thuis netwerk intern niet plat is (want modem blijft vaak resetten als de verbinding weg is). Maar als je dat niet nodig hebt of geen problemen hebt met je verbinding zou ik het niet doen. Zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Laatst online: 13:49
Ok dank voor de uitleg.
Dan kun je ook een eigen AP neerzetten lijkt me. Die zijn goedkoper dan een andere wifi router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

ArcticWolf schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:48:
[...]
Voordeel van bridge is; als Ziggo plat is dat je thuis netwerk intern niet plat is (want modem blijft vaak resetten als de verbinding weg is)..
Dat is niet mijn ervaring. Althans niet met de Technicolor TC7210: Deze probeert wel opnieuw verbinding te maken, maar de 4 LAN poorten blijven gewoon als switch in de lucht hoor. Zelfs als je het modem herstart (softwarematig).

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:54:
[...]

Dat is niet mijn ervaring. Althans niet met de Technicolor TC7210: Deze probeert wel opnieuw verbinding te maken, maar de 4 LAN poorten blijven gewoon als switch in de lucht hoor. Zelfs als je het modem herstart (softwarematig).
Die misschien niet, maar de Ubee bv wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:13
Ik heb mijn Ubee EVW321B in bridge blijven daarvan ook de poorten actief? Heb het 150/15 abbo en ben begonnen met 60/6. Al die tijd werkt het modem prima (sinds die in bridge staat :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jay-B schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:32:
[...]
Ben het er niet helemaal mee eens. Er is inderdaad wel een probleem dat de performance inzakt na een aantal dagen uptime. Er schijnt hier nog een firmware update voor te komen. Waarschijnlijk is dit ook de reden dat de speedtest dan niet draait en pagina's langzaam geopend worden. Als je je modem dan een reboot geeft werkt het weer. De andere problemen die je schetst heb ik geen last van.
Ik ben het eens met Jay-B. Hoewel het Compal (Connect Box) modem nadelen heeft is het een grote vooruitgang ten opzichte van een TC 7200.

Cisco ken ik alleen in fZiggo gebied en is als router beter dan Compal modem. Hitron ken ik niet. Ik zou alleen eerder van ISP wisselen dan dat ik geforceerd een zakelijk abonnement nam omdat mijn provider geen degelijk modem kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJ-Promo schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:00:
Ik heb mijn Ubee EVW321B in bridge blijven daarvan ook de poorten actief? Heb het 150/15 abbo en ben begonnen met 60/6. Al die tijd werkt het modem prima (sinds die in bridge staat :P).
Nee bij die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:13
Dacht ik al helaas scheelde een switch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:02

Wildfire

Joy to the world!

Vandaag bij een kennis van me geweest om z'n nieuw modem te installeren. Ziggo had hem een Cisco EPC3928 gestuurd als vervanging van het oude Motorola-modem dat 'ie nog had.

Nou, ik stond na dertig minuten weer buiten. Waarvan de helft besteed aan de helpdesk, want als je het modem aansloot gingen de lampjes even aan, vervolgens gingen ze uit en bleven alle lampjes ook uit.

Ik had echt het idee dat die meid van de helpdesk me niet geloofde dat het modem kapot was. Sowieso luisterde ze niet goed. Ik had echt zo ongeveer letterlijk gezegd dat na het aanzetten van het modem de lampjes even aangingen, daarna uitgingen en dat er daarna ook geen enkel lampje meer aanging. Begon ze toch te lullen dat het geen wonder was dat internet het niet deed omdat het modem niet geactiveerd was. Toen zei ik dus, hoe kan het modem geactiveerd worden als het modem niet werkt?

Wilde ze vervolgens per se een monteur inplannen. Ik zei nog, stuur maar gewoon een nieuw modem, maar nee daar wou madam niet aan. Dus nu komt a.s. maandag er een monteur bij m'n kennis.

Zucht...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Die EPC3928 zijn allemaal refurbished meen ik, dus tja dan heb je wel eens een defecte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:34

Damian

Insane Obtrusion

Hier met nieuwsgroepen nog steeds bagger op de Connectbox met nieuw 300/30 abonnement. Helaas zit ik in fUPC dus is alleen de Connectbox daar werkend te krijgen. Schijnt dat ook de Horizon 3.1 het aankan, maar dan moet ik wel zo veel verbouwen :/

Iemand zelfde setup? Dus Connectbox, 300mb en in UPC gebied? Ik kom dus met nieuwsgroepen niet boven de 180Mbit uit. Speedtest en gewone IE/Chrome downloads gaan netjes met 310Mbit.

Met oude abbo (200/20 en TC7200) was het strak 205Mbit.

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 01-06-2016 12:04 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Damian schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:04:
Hier met nieuwsgroepen nog steeds bagger op de Connectbox met nieuw 300/30 abonnement. Helaas zit ik in fUPC dus is alleen de Connectbox daar werkend te krijgen. Schijnt dat ook de Horizon 3.1 het aankan, maar dan moet ik wel zo veel verbouwen :/

Iemand zelfde setup? Dus Connectbox, 300mb en in UPC gebied? Ik kom dus met nieuwsgroepen niet boven de 180Mbit uit. Speedtest en gewone IE/Chrome downloads gaan netjes met 310Mbit.

Ik heb ook een Connect Box met 300/30 in het UPC gebied.

Het is wachten op een firmware update voor de Connect Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Anoniem: 170423 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:31:
[...]

Ik heb ook een Connect Box met 300/30 in het UPC gebied.

Het is wachten op een firmware update voor de Connect Box.
Zelfde probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

verkeerd topix :D

[ Voor 89% gewijzigd door Damian op 01-06-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:25

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik zit ook in hetzelfde schuitje, alleen gebruik ik geen nieuwsgroepen meer, alleen FTP. Ik heb de laatste tijd niet veel te down of uploaden gehad en daarnaast is mijn FTP server (in i3D.net datacenter) toch maar 100 Mbit. Ik kan vanavond laat nog wel eens een test doen, in het verleden kreeg ik een gigabit verbinding op die server in de rustige uurtjes, misschien nu nog wel.

Maar het is vooral inderdaad het opbouwen van verbindingen en het laden van webpagina's die de laatste weken nogal traag gaan. Terwijl dit pakweg de eerste week (weken) na ontvangst van de Connectbox nog helemaal niet speelde.

Ik heb de posts van Neeecht uiteraard ook gezien en vraag me ook af wat ze allemaal aan het rommelen zijn bij Ziggo qua firmware en dergelijke.... :?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:31

Roetzen

he.net Certified Sage

redfoxert schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:53:
[...]
Uiteindelijk kwam ik op een omgebouwde TPLink WDR3600 (Samknows Whitebox). Zodra ik hierop de laptop aansluit (op 1 van de switchpoorten) en de speedtest run, klapt de verbinding met het modem en de router eruit.
Hmmm... Ik heb precies dezelfde doos gekregen van SamKnows. Ik had eerst een ander model, eentje die wel wit was, maar die had geen Gbit poorten. Op verzoek werd die omgewisseld. Deze zwarte doos verbruikt wel veel meer stroom. :'(

Maar ik heb nooit gemerkt dat er problemen mee waren. Maar ik heb dan ook geen ERL of TC7210. Toch maar in de gaten houden voor het geval ik nog eens iets uitbreid.

Heb je het gemeld aan SamKnows?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Download van Payservers lopen strak..Geen problemen alhier. Amsterdam-Centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Avalaxy schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 20:16:
[...]

Ik zag ze ook, zijn wel oudere klachten. Ik denk dat ze verholpen zijn, ik heb eigenlijk nergens last van.
Ah goed om te horen, klachten zijn meestal makkelijker te vinden ;p. Binnenkort als ik Ziggo ga bellen, gelijk navraag doen of ik ook deze Hitron krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb nu een EVW320B in bridge welke de afgelopen 6 jaar volledig probleemloos heeft gewerkt en dat nu nog steeds doet. Sinds een paar dagen heb ik een sneller pakket: Connect Complete & Kabel TV. TV keken we niet en de 40Mbit/s werd nu echt te langzaam.

Nu heb ik alleen ook een heel installatiepakket gekregen met nieuwe modemrouter. Wat is nu het voordeel als ik deze ga installeren en in bridge zet. Helemaal niets toch volgens mij of zie ik iets over het hoofd.

Ik zie dat mijn oude modem "maar" tot 200Mbit/s gaat maat ik haal mijn 150Mbit/s prima met de oude modem.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik heb net contact gehad met de Ziggo klantenservice maar heb toch het idee dat meneer niet begreep wat ik bedoelde met mijn vragen....

Ik twijfel eraan om over te stappen van Alles in Een Extra naar Connect Play. Dit zou voor mij betekenen dat ik:

- mijn Samsung CT7140 Hd recorder niet meer kan gebruiken?
- een Horizon box krijg die geen losse smartcard nodig heeft?
- de wifi op de horizonbox is uit te schakelen en bedraad dezelfde functionaliteit te verkrijgen is?
- Een ander modem dan mijn Ubee krijg?
- de Wifi op het modem is uit te schakelen?
- Dat nieuwe modem ook in bridge is te zetten?
- Op mijn andere TV's met CI+ ingang + smartcard ook gewoon HD TV te bekijken blijft?
- Mijn oude (samsung) HD ontvangers met smartcards niet meer te gebruiken zijn?
- Hoe kan ik dan op een TV die geen smartcard mogelijkheid heeft zonder extra apparatuur HD tv kijken?

En de vragen die gaan volgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VAnTurenhout schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:31:
Ik heb net contact gehad met de Ziggo klantenservice maar heb toch het idee dat meneer niet begreep wat ik bedoelde met mijn vragen....

Ik twijfel eraan om over te stappen van Alles in Een Extra naar Connect Play. Dit zou voor mij betekenen dat ik:

- mijn Samsung CT7140 Hd recorder niet meer kan gebruiken?
Zolang je geen 5 smartcards in gebruik hebt dan kan je deze gewoon blijven gebruiken.

- een Horizon box krijg die geen losse smartcard nodig heeft?
Nee deze is al geactiveerd

- de wifi op de horizonbox is uit te schakelen en bedraad dezelfde functionaliteit te verkrijgen is?
ja

- Een ander modem dan mijn Ubee krijg?
ligt eraan of je ook een snelheidsverhoging neemt anders hou je je huidige modem

- de Wifi op het modem is uit te schakelen?
Als je een Wifi modem hebt wel. Raak je alleen je hotspots kwijt

- Dat nieuwe modem ook in bridge is te zetten?
Ligt eraan welk modem

- Op mijn andere TV's met CI+ ingang + smartcard ook gewoon HD TV te bekijken blijft?
De smartcards die je nu hebt blijven werken als je er maximaal 4 hebt ivm je horizonbox

- Mijn oude (samsung) HD ontvangers met smartcards niet meer te gebruiken zijn?
zie boven

- Hoe kan ik dan op een TV die geen smartcard mogelijkheid heeft zonder extra apparatuur HD tv kijken?
Dat ligt aan je tv, maar je kan alleen NPO1,2,3 en Ziggo Sport kijken op die TV

En de vragen die gaan volgen....
Heb wat antwoorden gegeven in je quote hopelijk is mijn informatie juist en kan ik je daarmee wat op weg helpen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Moby schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:27:
Ik heb nu een EVW320B in bridge welke de afgelopen 6 jaar volledig probleemloos heeft gewerkt en dat nu nog steeds doet. Sinds een paar dagen heb ik een sneller pakket: Connect Complete & Kabel TV. TV keken we niet en de 40Mbit/s werd nu echt te langzaam.

Nu heb ik alleen ook een heel installatiepakket gekregen met nieuwe modemrouter. Wat is nu het voordeel als ik deze ga installeren en in bridge zet. Helemaal niets toch volgens mij of zie ik iets over het hoofd.

Ik zie dat mijn oude modem "maar" tot 200Mbit/s gaat maat ik haal mijn 150Mbit/s prima met de oude modem.
Waarom zo eigenwijs zijn.
Sluit het aan, Bel Ziggo en laat het nieuwe modem in bridge zetten.
Alles werkt dan gewoon zoals ervoor.

Ook modems moet je zo nu en dan eens vervangen, die dingen staan dag en nacht aan, wees blij dat je een nieuwe 'krijgt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
MdO82 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:41:
[...]

Heb wat antwoorden gegeven in je quote hopelijk is mijn informatie juist en kan ik je daarmee wat op weg helpen :)
Nice, dankjewel.

Over het modem. Ik heb nu alles in een extra (middelste) en de snelheid zou wel omhoog gaan met dat Connect Play Complete (naar 150 Mb). Het boeit mij niet zo als ik een ander modem zou krijgen, tenzij jullie ervaringen zijn dat ik een slechter of beter modem terug krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Eigenwijs zou zijn als ik geen hulp zou zoeken natuurlijk en de oude modem er gewoon in laat zitten.

Als de nieuwe modem al in bridge staat is er nog minder reden om hem niet aan te sluiten. Alleen nog even het stroomverbruik vergelijk dan.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moby schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:55:
Eigenwijs zou zijn als ik geen hulp zou zoeken natuurlijk en de oude modem er gewoon in laat zitten.

Als de nieuwe modem al in bridge staat is er nog minder reden om hem niet aan te sluiten. Alleen nog even het stroomverbruik vergelijk dan.
Als je Ubee nu in bridge staat, dan zal de TC (als je die hebt gekregen) ook automatisch in bridge gaan staan.

Overigens is er idd niks mis met die Ubee.

edit;
Het kan overigens wel zo zijn dat je alsnog een retour doos krijgt om je oude modem terug te sturen. }:O

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 01-06-2016 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Roetzen schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:11:
[...]

Hmmm... Ik heb precies dezelfde doos gekregen van SamKnows. Ik had eerst een ander model, eentje die wel wit was, maar die had geen Gbit poorten. Op verzoek werd die omgewisseld. Deze zwarte doos verbruikt wel veel meer stroom. :'(

Maar ik heb nooit gemerkt dat er problemen mee waren. Maar ik heb dan ook geen ERL of TC7210. Toch maar in de gaten houden voor het geval ik nog eens iets uitbreid.

Heb je het gemeld aan SamKnows?
Nee hij is defect gegaan. Daarna heb ik ergens een nieuwe voeding geritseld, die bleek defect te zijn. De box had ik toen al naar een DD-WRT image geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrikje1
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
De netwerkproblemen hier in de buurt zijn verholpen. Gelukkig ook geen T3 time-out meldingen meer te zien.
De nieuwe snelheid (300/30) is ook ingegaan. Alleen is de uploadsnelheid momenteel erg laag.

Deze snelheid ligt bedraad rond de 5 Mbit's. Ik moet de komende dagen een aantal speedtests uitvoeren, om te kijken of de snelheid zo laag blijft.

Het vreemde is wel, dat met het oude abonnement (200/20) de uploadsnelheid prime in orde was (rond de 15 a 20 Mbit's). Ook nadat ik de Connect Box had aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-04 20:19

ShockWave

Lost it somewhere

Vandaag een vage ontdekking gedaan en mischien hebben anderen hier ook mee te maken gehad.
Heb hier in huis de Tencnicolor TC7200U van UPC/Ziggo en al een aantal jaar zonder problemen draaien.
2 jaar terug een 2 tal netwerkkabels naar zolder gelegd via een patchpanel om daar eens internet zonder tussenkomst van powerlineadapters en in huis 1000Mbit verbinding onderling.
Had toen nog geen abbo welke boven de 100Mbit kwam..
Nu al een tijdje opgeschaald naar een 150Mbit en pc staat inmiddels beneden.
Dus vanaf het patchpanel een nieuwe aansluiting getrokken....komt mijn pc ineens niet meer boven de 100Mbit...uhm??
Uiteraard alles nagelopen en uiteindelijk pc direct aangesloten mbv een kant en klare netwerkkabel op de poort van de moden welke via patchpanel weer bij de pc uitkomt.....
Blijkt de poort gaar te zijn en niet boven de 100Mbit te leveren.... 8)7
Gelukkig nog 3 andere poorten over op de modem welke wel de volle snelheid leveren....
Nu snap ik ook waarom ik bestanden van en naar mijn NAS soms wat lang vond duren qua tijd....die stond op de andere aansluiting op zolder...

[ Voor 9% gewijzigd door ShockWave op 01-06-2016 21:20 ]

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
En als je even met 2m kant en klaar netwerkkabeltje rechtstreeks een laptop op die poort van het modem aansluit? Een poort die maar 100Mb doet heb ik eigenlijk nog nooit gezien.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

@Damian: Heb jij nu IPv6? Snelste check: kame.net heeft een bewegende schildpad.

Ik heb net de usenet snelheid getest normaal download ik naar een VM, niet naar mijn NAS. Met een recente upload (12 uur oud) haal ik een goede snelheid.
nzbget, news.eu.supernews.com (poort 563, SSL, 25 verbindingen): 33.7-34,5 MB/s.

Mijn Connect Box heeft wel een totaal ander ip (én mogelijk peering) gekregen dan mijn TC 7200. Ik heb nu een *.ip.prioritytelecom.net ip. De ping is hoger geworden, de stijging is significant en consistent.
Bij andere usenet providers kan dit uitmaken.

Nu snel de download annuleren voor hij klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:43:
En als je even met 2m kant en klaar netwerkkabeltje rechtstreeks een laptop op die poort van het modem aansluit? Een poort die maar 100Mb doet heb ik eigenlijk nog nooit gezien.
15 jaar geleden waren er genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Jim423 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:43:
Uiteraard alles nagelopen en uiteindelijk pc direct aangesloten op de poort van de modem welke via patchpanel weer bij de pc uitkomt.....
had ik al gedaan zoals in mijn verhaal staat...
Heb nu alleen de tekst iets aangevuld om duidelijker over te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door ShockWave op 01-06-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik was even in de war door ''welke via patchpanel weer bij de pc uitkomt''. Maar ik zeg dan: tijd voor een Connectbox :)
ArcticWolf schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:29:
[...]

15 jaar geleden waren er genoeg ;)
Ha! You got me :Y

[ Voor 43% gewijzigd door Jim423 op 01-06-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-03 23:47

Zaanstad (UPC) via Connectbox in bridge en eigen router, payserver Xsnews schommelt tussen 32Mb/s a 35Mb/s. Dit is wel draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-06 15:40
Sinds kort eigenaar van een appartement waarbij de welbekende groene coax kabel binnenkomt in de woonkamer. In de slaapkamer is er nog geen mogelijkheid tot het kijken van TV.

Momenteel is er een flink stugge Hirschmann kabel aangelegd vanaf het punt in de woonkamer naar de slaapkamer. Alleen blijft nu de vraag, hoe krijgen we signaal op deze kabel en hoe kunnen we dit regelen zonder dat hiervoor allerlei kabels langs de muur in de woonkamer lopen.
Het gebruik van rijg-dozen is in verband met retourgeschiktheid volgens mij geen optie.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-06 20:02
.NCK schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 23:14:
Sinds kort eigenaar van een appartement waarbij de welbekende groene coax kabel binnenkomt in de woonkamer. In de slaapkamer is er nog geen mogelijkheid tot het kijken van TV.

Momenteel is er een flink stugge Hirschmann kabel aangelegd vanaf het punt in de woonkamer naar de slaapkamer. Alleen blijft nu de vraag, hoe krijgen we signaal op deze kabel en hoe kunnen we dit regelen zonder dat hiervoor allerlei kabels langs de muur in de woonkamer lopen.
Het gebruik van rijg-dozen is in verband met retourgeschiktheid volgens mij geen optie.

Huur of koop? Als je koop hebt wil je misschien nog wel iets gaan verbouwen? Dan zou het een mooie mogelijkheid om een leiding in de muur te freezen.

De appartementen die wij verhuren hebben ook geen TV aansluiting op de slaapkamer, maar anders zou ik is met je huisbaas overleggen.

Laatste optie is om een Chromecast te kopen en deze in de TV stoppen en dan vervolgens met de Horizon App van Ziggo streamen naar je TV. Dan heb je ook live TV maar dan via internet en telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.NCK schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 23:14:

Ik snap de situatie niet helemaal, de groene kabel komt binnen in de woonkamer, zit hier nu wel of geen AOP op aangesloten?
En vanaf daar ligt er een losse coax kabel naar de slaapkamer?

Dan is het toch gewoon een kwestie van een TV abonnement nemen bij Ziggo en een verdeler op je AOP plaatsen? (die je vaak bij een abonnement krijgt)

AOP: http://www.cablers.nl/epa...ername%20Punten%28AOP%29"

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 02-06-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 22:11
Heb sinds kort mijn modem in bridge mode.. heeft nog iemand er last van dat de oorspronkelijke wifi-ssids gewoon zichtbaar blijven. M.a.w. wifi blijft ingeschakeld na het inschakelen van bridge mode van het ziggo modem.
In het begin had ik dit even niet. Daarna na een powercycle wel weer. Terwijl bridge mode toch echt nog steeds staat ingeschakeld. Verbinden kan ik niet omdat er natuurlijk geen dhcp meer draait. Iemand een tip om dit weer uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Purejet schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:44:
Heb sinds kort mijn modem in bridge mode.. heeft nog iemand er last van dat de oorspronkelijke wifi-ssids gewoon zichtbaar blijven. M.a.w. wifi blijft ingeschakeld na het inschakelen van bridge mode van het ziggo modem.
In het begin had ik dit even niet. Daarna na een powercycle wel weer. Terwijl bridge mode toch echt nog steeds staat ingeschakeld. Verbinden kan ik niet omdat er natuurlijk geen dhcp meer draait. Iemand een tip om dit weer uit te schakelen?
Bij mij staat alleen het ziggokanaal online van de oude modem.
Ik kon nog wel in de ziggomodem komen, heb achteraf mijn wifi uitgezet...
Heb je bij je nieuwe router misschien je kanalen zelfde ssid gegeven?

[ Voor 5% gewijzigd door ShockWave op 02-06-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 14:54
Ik ben nog op zoek naar een goede oplossing om coax signaal (Ziggo) over ethernet te transporteren voor een meter of 10, om vervolgens weer coax te worden.

MoCa ken ik, maar kan andersom ook?

Edit: heeft iemand toevallig ervaring met deze dingen? http://www.abitanadirect....bution/abi-ac1001s00.html

[ Voor 25% gewijzigd door garp op 02-06-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-05 10:09
Oke, Vandaag de Horizon box aangesloten, nu zit ik met meerdere vragen.
-1. We kunnen de audio van de Mediabox niet instellen. Wij gebruiken een Computerscherm als TV, en losse speakers voor de audio. Nu moeten wij elke keer de audio aanpassen op de speakers... Als wij op de volumeknop op de afstandsbediening drukken, dan gaat het knopje van "TV" knipperen.

-2. Mijn ma volgt een paar series, kun je hem zo instellen dat hij wekelijks die programma's opneemt?

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 22:11
ShockWave schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:13:
[...]

Bij mij staat alleen het ziggokanaal online van de oude modem.
Ik kon nog wel in de ziggomodem komen, heb achteraf mijn wifi uitgezet...
Heb je bij je nieuwe router misschien je kanalen zelfde ssid gegeven?
Klopt, Ziggo (hotspot) kan volgens mij niet worden uitgeschakeld. Maar bij mij is ook gewoon het ZiggoXXXXX ssid zichgbaar.
De nieuwe router hebben aparte ssid's.

Hoe ben je nog in het ziggo modem gekomen? Kan ik het modem nog benaderen door er een pc aan te hangen met vast ip geconfigureerd als hij in bridge staat? Dan ga ik dat nog eens proberen, maar ik kwam er gisteren niet in.
Pagina: 1 ... 100 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.