Acties:
  • 0 Henk 'm!
Purejet schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:11:
[...]

Klopt, Ziggo (hotspot) kan volgens mij niet worden uitgeschakeld. Maar bij mij is ook gewoon het ZiggoXXXXX ssid zichgbaar.
De nieuwe router hebben aparte ssid's.

Hoe ben je nog in het ziggo modem gekomen? Kan ik het modem nog benaderen door er een pc aan te hangen met vast ip geconfigureerd als hij in bridge staat? Dan ga ik dat nog eens proberen, maar ik kwam er gisteren niet in.
Je krijgt alleen de status pagina's te zien als je modem in bridge staat, maar je kan er wel gewoon in ja.
Ik ga naar 192.168.178.1 (laptop achter m'n eigen router) en dan kom ik er gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:42
ArcticWolf schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:14:
[...]

Je krijgt alleen de status pagina's te zien als je modem in bridge staat, maar je kan er wel gewoon in ja.
Ik ga naar 192.168.178.1 (laptop achter m'n eigen router) en dan kom ik er gewoon in.
Dat ligt volgens mij aan de router/modem die je hebt. Mijn TC7200 heeft een statuspagina voor zowel router als bridge mode, al heeft het een ander router mode een ander IP dan in bridge mode (192.168.178.1 voor router en 192.168.100.1 voor bridge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThomasG schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:25:
[...]
Dat ligt volgens mij aan de router/modem die je hebt. Mijn TC7200 heeft een statuspagina voor zowel router als bridge mode, al heeft het een ander router mode een ander IP dan in bridge mode (192.168.178.1 voor router en 192.168.100.1 voor bridge).
Dat ligt idd aan het modem ja :P
maar elk modem heeft er 1, zelfs die oude UPC modems. (10.* reeks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-04 20:19

ShockWave

Lost it somewhere

Purejet schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:11:
[...]

Klopt, Ziggo (hotspot) kan volgens mij niet worden uitgeschakeld. Maar bij mij is ook gewoon het ZiggoXXXXX ssid zichgbaar.
De nieuwe router hebben aparte ssid's.

Hoe ben je nog in het ziggo modem gekomen? Kan ik het modem nog benaderen door er een pc aan te hangen met vast ip geconfigureerd als hij in bridge staat? Dan ga ik dat nog eens proberen, maar ik kwam er gisteren niet in.
Ik kwam voor het aansluiten van mijn router altijd in de ziggomodem doordat ik een snelkoppeling had gemaakt van de webpagina van de modem, deze werkte nog gewoon
Probeer deze eens http://192.168.0.1/

Heb van de week een Asus RT-AC66U op de modem aangesloten en via een zeer makkelijke wizzard was ik binnen 5 minuten klaar en alles deed het inclusief dat ik gewoon nog op de ziggomodem kan komen.
Wat deze wizzard doet geen idee maar de Asus verzorgt wel de dhcp pool aangezien ik ineens hele andere ip adressen heb gekregen in huis.

Ziggo hotspot kan geloof ik wel uitgezet worden maar dat moet je online doen via je ziggoaccount, je hebt dan alleen zelf onderweg ook geen hotspots meer...
MrMilco schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:40:
Oke, Vandaag de Horizon box aangesloten, nu zit ik met meerdere vragen.

-2. Mijn ma volgt een paar series, kun je hem zo instellen dat hij wekelijks die programma's opneemt?
Heb geen Horizonbox maar nog een oude hd recorder maar als ik in de tv gids een programma op wil nemen dan vraagt hij "alleen deze aflevering" of "alle afleveringen" als ik op de recordknop heb gedrukt..
Lijkt mij voor een Horizonbox niet anders.......
Probleem is wel dat ziggo een signaal mee moet sturen dat ook die serie is en dat gaat nog wel eens mis als er meerdere seizoenen zijn.

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:39
ThomasG schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:25:
[...]
Ik heb een tc7210. Straks eens proberen. Maar binnen de statuspagina kan ik mijn wifi dus alsnog uitschakelen?
Hopelijk hoef ik dan niet terug naar router-mode, wifi uitschakelen en weer gaan bellen voor het inschakelen van bridge modus. 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 20:51
ShockWave schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:30:
[...]

Ik kwam voor het aansluiten van mijn router altijd in de ziggomodem doordat ik een snelkoppeling had gemaakt van de webpagina van de modem, deze werkte nog gewoon
Probeer deze eens http://192.168.0.1/

Heb van de week een Asus RT-AC66U op de modem aangesloten en via een zeer makkelijke wizzard was ik binnen 5 minuten klaar en alles deed het inclusief dat ik gewoon nog op de ziggomodem kan komen.
Wat deze wizzard doet geen idee maar de Asus verzorgt wel de dhcp pool aangezien ik ineens hele andere ip adressen heb gekregen in huis.

Ziggo hotspot kan geloof ik wel uitgezet worden maar dat moet je online doen via je ziggoaccount, je hebt dan alleen zelf onderweg ook geen hotspots meer...

[...]

Heb geen Horizonbox maar nog een oude hd recorder maar als ik in de tv gids een programma op wil nemen dan vraagt hij "alleen deze aflevering" of "alle afleveringen" als ik op de recordknop heb gedrukt..
Lijkt mij voor een Horizonbox niet anders.......
Probleem is wel dat ziggo een signaal mee moet sturen dat ook die serie is en dat gaat nog wel eens mis als er meerdere seizoenen zijn.
Moet je blijkbaar handmatig instellen. Heb net even met ze gebeld.
Kan ook geen geluid regelen helaas, moeten we dus een echte tv halen |:(

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
ShockWave schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:30:
[...]

Ik weet niet hoe dat is met de "nieuwe" modems van Ziggo. Ik gebruik mijn TC7200 in bridge mode, en dan wordt de WiFi functionaliteit inclusief Ziggo/UPC hotspots automatisch uitgeschakeld, maar blijft het bij Ziggo geactiveerd zodat ik zelf kan inloggen op hotspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:39
ThomasG schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:36:
[...]
Ik weet niet hoe dat is met de "nieuwe" modems van Ziggo. Ik gebruik mijn TC7200 in bridge mode, en dan wordt de WiFi functionaliteit inclusief Ziggo/UPC hotspots automatisch uitgeschakeld, maar blijft het bij Ziggo geactiveerd zodat ik zelf kan inloggen op hotspots.
Precies, zo was het bij mij dus ook. Echter is dit na een week opeens anders en wordt er weer wifi signaal uitgezonden over de normale ssid's.
Dit terwijl deze normaal uitgeschakeld moeten zijn. Gebeurd bij het rebooten (na bridge mode activatie).
Hotspot (onder het Ziggo ssid) blijft gewoon actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:47
Heeft iemand anders ook last van het probleem dat Speedtests niet goed uitgevoerd worden?

Die van Ziggo zelf wil meestal niet beginnen met de download test, en als ie dat wel doet krijg ik niet meer dan 50Mbit/s. De test van Speedtest.net geeft meestal een foutmelding aan het eind van de download test óf hij begint niet aan de upload test.

Dit is sinds we het 300/30 pakket hebben met de Connect Box. De snelheid haal ik wel gewoon netjes als de tests wel werken zoals bedoeld (en bij gewone file downloads).

EDIT:
De mobiele speedtest apps (draadloos) hebben er ook af en toe last van. Heb de speedtests ook op meerdere computers geprobeerd, zowel bedraad als draadloos.

[ Voor 13% gewijzigd door djmaster329 op 02-06-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Nu een week de connectbox in gebruik, vandaag moest ik Ziggo bellen voor een vraag. Ik bel 1200 en zodra ik in het keuze menu zit valt de lijn dood. Ziggo gebeld met de gsm en het probleem voorgelegd ,blijkt dat dit probleem bij hun bekend is. Echt wat een bedrijf ze weten dat de connectbox niet werkt en toch leveren ze hem uit, nu kan ik dus geen gratis 1200 nummer bellen en moet dit via de gsm ?
Dus Ziggo zorg aub snel dat de connect box eens goed werkt want nu dus blijkbaar de telefonie niet goed wekt en internet connectie ook niet al te stabiel is van dit apparaat verbaasd het me zeer erg dat dit apparaat gewoon aan klanten geven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik Ziggo bel met mobiel valt de eerste keer altijd de verbinding weg als de helpdesk medewerker oppakt :')

Maar idd de Connectbox heeft een paar rare issues...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:58
djmaster329 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:09:
Heeft iemand anders ook last van het probleem dat Speedtests niet goed uitgevoerd worden?

Die van Ziggo zelf wil meestal niet beginnen met de download test, en als ie dat wel doet krijg ik niet meer dan 50Mbit/s. De test van Speedtest.net geeft meestal een foutmelding aan het eind van de download test óf hij begint niet aan de upload test.

Dit is sinds we het 300/30 pakket hebben met de Connect Box. De snelheid haal ik wel gewoon netjes als de tests wel werken zoals bedoeld (en bij gewone file downloads).

EDIT:
De mobiele speedtest apps (draadloos) hebben er ook af en toe last van. Heb de speedtests ook op meerdere computers geprobeerd, zowel bedraad als draadloos.
Zoek mijn posts in dit forum.
Bekend probleem, nieuwe modem is een drama.
Kan een dag, maar ook maanden duren voordat dit gefixt wordt.
Mijn advies? Bellen en klagen! Hoe meer mensen dit doen hoe eerder deze modem eruit gaat.
Hier over gegaan op zakelijk 500/40 mbit. Terug naar 200/20 wil ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:03
Jordyz schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 07:31:
[...]

Huur of koop? Als je koop hebt wil je misschien nog wel iets gaan verbouwen? Dan zou het een mooie mogelijkheid om een leiding in de muur te freezen.

De appartementen die wij verhuren hebben ook geen TV aansluiting op de slaapkamer, maar anders zou ik is met je huisbaas overleggen.

Laatste optie is om een Chromecast te kopen en deze in de TV stoppen en dan vervolgens met de Horizon App van Ziggo streamen naar je TV. Dan heb je ook live TV maar dan via internet en telefoon.
Het betreft een koop appartement, een chromecast klinkt op zich redelijk.
Momenteel ligt de vloer open en de COAX hebben we al vanaf de slaapkamer naar de woonkamer gelegd.
ArcticWolf schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:19:
[...]

Ik snap de situatie niet helemaal, de groene kabel komt binnen in de woonkamer, zit hier nu wel of geen AOP op aangesloten?
En vanaf daar ligt er een losse coax kabel naar de slaapkamer?

Dan is het toch gewoon een kwestie van een TV abonnement nemen bij Ziggo en een verdeler op je AOP plaatsen? (die je vaak bij een abonnement krijgt)

AOP: http://www.cablers.nl/epa...ername%20Punten%28AOP%29"
Er ligt momenteel alleen een losse groene kabel er zit geen AOP kastje op, we willen deze wegwerken in een ingebouwde wanddoos. Het is alleen de vraag hoe we dan de COAX naar de slaapkamer kunnen aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
.NCK schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 19:02:
[...]

Het betreft een koop appartement, een chromecast klinkt op zich redelijk.
Momenteel ligt de vloer open en de COAX hebben we al vanaf de slaapkamer naar de woonkamer gelegd.

[...]

Er ligt momenteel alleen een losse groene kabel er zit geen AOP kastje op, we willen deze wegwerken in een ingebouwde wanddoos. Het is alleen de vraag hoe we dan de COAX naar de slaapkamer kunnen aansluiten.
Nope nope nope!

Als je geen AOP hebt; meteen Ziggo bellen :> als je mazzel hebt sluit de monteur na het installeren van het AOP ook nog die andere tv aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ziggo zakelijk kwam net langs de deur, blijkbaar staat hier nog een KVK nummer op dit adres 8)7

Kreeg 2 maanden korting op m'n huidige abonnement (300/30Mbit) en vanaf nu is er ook 500/40 hier beschikbaar

(*kugh* de upload gaat over een paar maandjes weer omhoog, zowel zakelijk als particulier *kugh*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-06 21:25
Ik heb een irritant probleem. Twitch.tv loopt op 'Source' en 'High' quality constant vast en moet opnieuw bufferen. Volgens de video stats wordt de buffer ook niet groter dan 3s en valt deze dus regelmatig terug naar 0. Dit werkt voor geen meter. Mijn verbinding is 500/40 en elke andere dienst werkt goed. Via de Tele2 speedtest 10Gb bestandje downloaden gaat gewoon met 500Mbit. Upload is ook uitstekend (40 Mbit). Probleem komt op alle apparaten hier thuis voor en alles is bekabeld aangesloten.

Zodra ik een VPN aangooi is er geen enkel probleem meer en draait Twitch.tv als een zonnetje met een buffer size van een constante ongeveer 10s. Het lijkt mij dus duidelijk dat er iets niet goed gaat tussen de Twitch.tv servers en Ziggo. Hebben andere gebruikers hier daar ook last van? De klantenservice is niet erg behulpzaam helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mmore schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 20:11:
Zodra ik een VPN aangooi is er geen enkel probleem meer en draait Twitch.tv als een zonnetje met een buffer size van een constante ongeveer 10s. Het lijkt mij dus duidelijk dat er iets niet goed gaat tussen de Twitch.tv servers en Ziggo. Hebben andere gebruikers hier daar ook last van? De klantenservice is niet erg behulpzaam helaas.
Doordat het opgelost is als je VPN aanzet klinkt het inderdaad als een probleem tussen Twitch.tv en Ziggo. Bij een andere dienst (Netflix) zag je dat in de drukkere delen van de dag (avond) de ping en packetloss opliepen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jSPeWUeU5eVLB65LwU9PJiTY/full.png

Kan je smokeping (eventueel in een docker container) instellen om de ping naar één van de machines van Twitch in de gaten te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-06 21:25
Goed idee. Ga straks even een LXC container opzetten met smokeping :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:47
Ik heb een irritant probleem. Twitch.tv loopt op 'Source' en 'High' quality constant vast en moet opnieuw bufferen. Volgens de video stats wordt de buffer ook niet groter dan 3s en valt deze dus regelmatig terug naar 0. Dit werkt voor geen meter. Mijn verbinding is 500/40 en elke andere dienst werkt goed. Via de Tele2 speedtest 10Gb bestandje downloaden gaat gewoon met 500Mbit. Upload is ook uitstekend (40 Mbit). Probleem komt op alle apparaten hier thuis voor en alles is bekabeld aangesloten.

Ik herken dit nu niet, heb het vorig jaar wel veel met Twitch gehad. Maar sinds een jaar heb ik eigenlijk geen enkel probleem meer met Twitch op source. Zelfs niet met meerdere streams op source. Peering probleempje?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
C:\WINDOWS\system32>tracert player.twitch.tv

Tracing route to d3jlbxwlabh0ft.cloudfront.net [54.192.128.32]
over a maximum of 30 hops:

1     3 ms     9 ms     9 ms  192.168.1.1
  2    25 ms    18 ms    19 ms  10.15.222.129
  3    25 ms    29 ms    28 ms  212.142.53.81
  4     *        *        *     Request timed out.
  5    24 ms    28 ms    29 ms  nl-ams09b-ri1-ae11-0.aorta.net [84.116.135.186]
  6    47 ms    29 ms    29 ms  213.46.182.34
  7    33 ms    29 ms    29 ms  54.239.114.10
  8    24 ms    19 ms    29 ms  54.239.114.21
  9    24 ms    39 ms    29 ms  176.32.124.16
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.
 13    25 ms    29 ms    29 ms  server-54-192-128-32.ams50.r.cloudfront.net [54.192.128.32]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeleboele
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2023
Zijn er ook andere mensen met een aanhoudende storing bij Ziggo ? Gaat allemaal lekker. Van 16:00 naar 18:30, 19:30, 22:30, 01:30 en nu helemaal geen eindtijd beschikbaar.

Komt die vaker bij ziggo voor ? Net 2 maanden klanten in zoetermeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-06 09:18
boeleboele schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 01:09:
Zijn er ook andere mensen met een aanhoudende storing bij Ziggo ? Gaat allemaal lekker. Van 16:00 naar 18:30, 19:30, 22:30, 01:30 en nu helemaal geen eindtijd beschikbaar.

Geen issues hier ( seghweart ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

De boel ligt hier totaal op z'n gat.

Koog aan de Zaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:47

Kid Buu

Huh, Pietje?

In Utrecht afgelopen uur ook plat gelegen. Nu werkt het weer.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-06 22:51
garp schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:33:
Ik ben nog op zoek naar een goede oplossing om coax signaal (Ziggo) over ethernet te transporteren voor een meter of 10, om vervolgens weer coax te worden.

MoCa ken ik, maar kan andersom ook?

Edit: heeft iemand toevallig ervaring met deze dingen? http://www.abitanadirect....bution/abi-ac1001s00.html
Dat werkt wel redelijk, alleen puur voor tv kijken. Geen interactieve diensten eroverheen gooien dat is niks. Ook moet het signaal hoog erin (80dB) want je hebt echt veel verlies. Als het kan zou ik aan de ene kant een Horizon neerzetten en aan de andere kant een extra Horizon box (HEM). Dan heb je gewoon een officieel ziggo support systeem en interactief.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boeleboele schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 01:09:

Nee dat komt niet vaak voor bij Ziggo.

Storingen overdag worden vooral veroorzaakt door derden die een kabel of kast raken tijdens werkzaamheden. (en dat gebeurt jammer genoeg vaak)

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 03-06-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:38

Roetzen

he.net Certified Sage

Dat gebeurde hier verleden jaar ook bij de herinrichting van de straat. Graafmachine trok de groene coax kapot. Maard e storing duurde niet lang. Na een paar uur was er al een monteur met het juiste gereedschap. Overigens geen offficiële monteur van Ziggo, maar een monteur van het bedrijf die de graafwerkzaamheden deed. Die zijn naar eigen zeggen ook Ziggo gecertificeerd. Voor zo ver ik het kon beoordelen - ik ben zendamateur en werk al 50 jaar met coax - deed hij het geheel volgens de regelen der kunst.

Alleen... nu weet Ziggo niets van de lassen. De storing is namelijk nooit aan Ziggo gemeld. De mannen die de kabel stuk trokken zeiden dat ze de storing gemeld hadden. Dus dan hoef ik het niet ook nog eens te doen. Maar naar later bleek, hadden ze het niet aan Ziggo, maar aan hun eigen dienst gemeld die daarop dus hun eigen monteur stuurde. Die monteur verklaarde desgevraagd dat Ziggo dus van niets wist.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-06 22:36

Hier precies hetzelfde via Ziggo en SurfNet. Twitch stopt steeds om te bufferen in zowel High als Source.
Upload en download zoals het hoort, ping ook. VPN lost alles op. Peeringprobleem tussen twitch.tv en verschillende providers dus.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
timmie1 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:57:
[...]

Hier precies hetzelfde via Ziggo en SurfNet. Twitch stopt steeds om te bufferen in zowel High als Source.
Upload en download zoals het hoort, ping ook. VPN lost alles op. Peeringprobleem tussen twitch.tv en verschillende providers dus.
Dat is inderdaad een probleem aan de zeide van Twitch. Maar dat lijkt ook deels te liggen aan de implementatie in de browser/mobiele apps. Je kunt op de computer gebruik maken van livestreamer waardoor je twitch en andere streams kunt kijken in VLC, en dan heb je magisch genoeg vrijwel nooit last van buffering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 08:57:
[...]

Die misschien niet, maar de Ubee bv wel.
Mijn Ubee321b (die niet in bridgemodus staat) blijft anders gewoon 100% werken wanneer aan de COAX kant het netwerk plat ligt. Was vorige week nog een aantal uur downtime. LAN blijft gewoon werken, maar als je een website probeert te benaderen word je naar http://192.168.178.1/webCaptivePortal.asp geredirect.
MrMilco schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:40:
-2. Mijn ma volgt een paar series, kun je hem zo instellen dat hij wekelijks die programma's opneemt?
Ik kan programma's met mijn TV opnemen naar een USB-schijf. Mijn TV geeft me de mogelijkheid om een herhalend schema in te stellen, bijvoorbeeld "elke dinsdagavond 20:30-21:30 opnemen op kanaal 1". Ik zou (als ik alle verhalen over dat ding even negeer) van een feature-loaded Horizonbox verwachten dat die ook zo'n functie zou hebben?
MrMilco schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:32:
Kan ook geen geluid regelen helaas, moeten we dus een echte tv halen |:(
Of speakers die met een IR afstandsbediening bediend kunnen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Jerrythafast schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:00:
-knip-
[...]

Ik kan programma's met mijn TV opnemen naar een USB-schijf. Mijn TV geeft me de mogelijkheid om een herhalend schema in te stellen, bijvoorbeeld "elke dinsdagavond 20:30-21:30 opnemen op kanaal 1". Ik zou (als ik alle verhalen over dat ding even negeer) van een feature-loaded Horizonbox verwachten dat die ook zo'n functie zou hebben?

[...]

Of speakers die met een IR afstandsbediening bediend kunnen worden ;)
Met de horizon kunnen we ook opnemen, alleen moet je, als je het wekelijks wil laten doen op dezelfde tijd, alles handmatig doen. Maar alles is nu ingesteld gelukkig.

Ach, volgende maand halen ze een nieuwe tv, kan ik mooi dit scherm, met de humax op mijn kamer aansluiten... Hoef ik alleen maar te zorgen voor een Splitter/Versterker, en kabels...

Hele dag al in de weer met Ziggo, Eerst het internetverbinding wat 't niet deed, toen de on demand wat het niet deed, en toen helemaal geen tv meer. Dat laatste is opgelost door een nieuw coax kabel aan te schaffen. On demand en internet loopt nu nog te kloten. Maar daar komt desnoods maar een monteur voor. Geen zin om met deze hitte nog meer te kloten ermee.

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrMilco schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 16:20:
[...]

Met de horizon kunnen we ook opnemen, alleen moet je, als je het wekelijks wil laten doen op dezelfde tijd, alles handmatig doen. Maar alles is nu ingesteld gelukkig.

Ach, volgende maand halen ze een nieuwe tv, kan ik mooi dit scherm, met de humax op mijn kamer aansluiten... Hoef ik alleen maar te zorgen voor een Splitter/Versterker, en kabels...

Hele dag al in de weer met Ziggo, Eerst het internetverbinding wat 't niet deed, toen de on demand wat het niet deed, en toen helemaal geen tv meer. Dat laatste is opgelost door een nieuw coax kabel aan te schaffen. On demand en internet loopt nu nog te kloten. Maar daar komt desnoods maar een monteur voor. Geen zin om met deze hitte nog meer te kloten ermee.
Even je modem waardes uitlezen en hier posten kost een paar toetsenbord tikken en muis klikken, hoef je helemaal niet voor te zweten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
ArcticWolf schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 17:13:
[...]

Even je modem waardes uitlezen en hier posten kost een paar toetsenbord tikken en muis klikken, hoef je helemaal niet voor te zweten ;)
Internet via het modem werkt wel. Alleen niet via de Horizon TV Box
Downstream Channels
Channel 1:
Channel ID: 30
Downstream Frequency: 281000000 Hz
Modulation: 256 QAM
Power Level: 8.1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.9 dB
MER: 39.9 dB
Correctable FEC: 10806 codewords
Uncorrectable FEC: 17002 codewords
Microreflections: 21 dBc
Channel 2:
Channel ID: 25
Downstream Frequency: 241000000 Hz
Power Level: 8.3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.3 dB
MER: 40.4 dB
Correctable FEC: 7066 codewords
Uncorrectable FEC: 11463 codewords
Microreflections: 14 dBc
Channel 3:
Channel ID: 26
Downstream Frequency: 249000000 Hz
Power Level: 8.0 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.3 dB
MER: 40.3 dB
Correctable FEC: 6632 codewords
Uncorrectable FEC: 10384 codewords
Microreflections: 19 dBc
Channel 4:
Channel ID: 27
Downstream Frequency: 257000000 Hz
Power Level: 7.5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 40.0 dB
MER: 40.3 dB
Correctable FEC: 6658 codewords
Uncorrectable FEC: 8330 codewords
Microreflections: 19 dBc
Channel 5:
Channel ID: 28
Downstream Frequency: 265000000 Hz
Power Level: 7.2 dBmV
Correctable FEC: 7503 codewords
Uncorrectable FEC: 9107 codewords
Channel 6:
Channel ID: 29
Downstream Frequency: 273000000 Hz
Power Level: 8.4 dBmV
Correctable FEC: 6568 codewords
Uncorrectable FEC: 9295 codewords
Channel 7:
Channel ID: 31
Downstream Frequency: 289000000 Hz
Power Level: 7.9 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.8 dB
Correctable FEC: 6320 codewords
Uncorrectable FEC: 10557 codewords
Microreflections: 18 dBc
Channel 8:
Channel ID: 32
Downstream Frequency: 297000000 Hz
Power Level: 7.8 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39.5 dB
MER: 39.6 dB
Correctable FEC: 6218 codewords
Uncorrectable FEC: 10439 codewords
Microreflections: 16 dBc

Upstream Channels
Channel1:
Channel ID: 3
Upstream Frequency: 36000000 Hz
Modulation: 64 QAM
Bit Rate: 30720 kBits/sec
Power Level: 45.0 dBmV
Channel2:
Channel ID: 1
Upstream Frequency: 52000000 Hz
Power Level: 46.2 dBmV
Channel3:
Channel ID: 2
Upstream Frequency: 44500000 Hz
Power Level: 45.7 dBmV
Channel4:
Channel ID: 4
Upstream Frequency: 58800000 Hz
Power Level: 45.7 dBmV
Statistics
T3Timeouts: 0 timeouts
T4Timeouts: 15 timeouts
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/jYptxYq.jpg

Dit is allemaal van het modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-06 23:49
Zijn er hier mensen die met 300/30Mbps upgrade hun oude Ubee EVM 3200 gehouden hebben? Ik heb ze eerst gevraagd of ik de beloofde 300Mbps ga halen als ik mijn abonnement laat aanpassen en antwoord was "ja, meneer geen probleem, we sturen u wel (standaard) een nieuwe modem maar die hoeft u niet te activeren".

Nieuwe abonnement is al paar dagen ingegaan en dat zie ik ook terug op mijnziggo account. Maar speedtests komen precies uit op wat ik voorheen had; 200/20Mbps. Volgens de specs van de Ubee zou hij tot 320Mbps down moeten gaan.

Vandaag weer met ziggo aan de lijn, nadat ik mijn verhaal 4x(!) had gedaan had ze eindelijk door waar ik het over had maar ze had geen antwoord. Na overleg kwam ze met "u moet uw modem vervangen meneer en u krijgt nu router functie,wifi en veel meer!". Ik was minder enthusiast natuurlijk. In discussie gaan heeft weinig zin, die callcenter lui snappen niet eens waar je het over hebt, laat staan dat ze een waardig antwoord kunnen geven dus ik heb uiteindelijk opgehangen...

Ik weet dat ik hun nieuwe modem in bridge kan laten zetten enzo maar ik zit er gewoon niet op wachten en zoals het nu draait wil ik graag houden. Daarom had ik eerst geïnformeerd of ik verplicht mijn modem moet gaan vervangen voor 300Mbps ...blijkt maar weer. Ziggo is prima zolang je ze niet hoeft te bellen voor WAT DAN OOK!

[ Voor 4% gewijzigd door Armo op 03-06-2016 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kinderen helpen klantenservice Ziggo
Ziggo heeft de hulp ingeroepen van basisschoolkinderen om de klantenservice te verbeteren. Leerlingen van De Bijenkorf in Houten hebben de afgelopen weken meegelopen op verschillende afdelingen van de kabelexploitant en kwamen met opmerkelijke tips.

Zo waren ze kritisch over de functienamen en de namen van de afdelingen, vertelt Ruben Uppelschoten van Ziggo aan RTV Utrecht. "Ze zeiden: als je een afdeling hebt die klanten helpt, noem die dan ook Ziggo Helpt in plaats van allerlei ingewikkelde Engelse termen."

Het was volgens Uppelschoten duidelijk dat dit een generatie is die is opgegroeid met internet. "Ze willen het zelf kunnen doen, zonder naar de helpdesk van Ziggo te hoeven. Dat kan door klanten meer rechten te geven."

Weddenschap
Ziggo heeft beloofd de aanbevelingen van de kinderen serieus te nemen. Uppelschoten: "Ik heb een weddenschap met die klas. Als we over twee weken al verschil merken dat onze klanten tevredener zijn, kom ik als ijscoman verkleed de klas in om ijsjes uit te delen."

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-06 23:49
@hierboven, ik had er net een aan de lijn geloof ik :o

[ Voor 5% gewijzigd door Armo op 03-06-2016 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, uit dat artikel:
Ziggo heeft beloofd de aanbevelingen van de kinderen serieus te nemen. Uppelschoten: "Ik heb een weddenschap met die klas. Als we over twee weken al verschil merken dat onze klanten tevredener zijn, kom ik als ijscoman verkleed de klas in om ijsjes uit te delen."
Wedden dat die kinderen over twee weken sowieso een ijsje krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 23:00
Dat je er na heel lang troubleshooten (geen internet, geen signaal op Horizon, slecht beeld analoog) achter komt dat de signaalversterker gewoon geen prik heeft. }:| Denk je alles goed gecontroleerd te hebben. Misschien moet ik zorgen dat ik de power led altijd kan zien :') :X

Met andere adapter (universele adapter die mijn kapotte Ubee adapter heeft vervangen) wel stroom, dus een nieuwe gekocht. Helaas kapte de versterker er toen helemaal mee. Dus maar even in de buidel getast voor een nieuwe. Wat een prijsverschil met die dingen zeg. Het varieert van 55 tot 90 euro...

[ Voor 6% gewijzigd door Tackleberry op 03-06-2016 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002

TFHfony

Professional Weirdo

Armo schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 19:19:
Zijn er hier mensen die met 300/30Mbps upgrade hun oude Ubee EVM 3200 gehouden hebben? Ik heb ze eerst gevraagd of ik de beloofde 300Mbps ga halen als ik mijn abonnement laat aanpassen en antwoord was "ja, meneer geen probleem, we sturen u wel (standaard) een nieuwe modem maar die hoeft u niet te activeren".

Nieuwe abonnement is al paar dagen ingegaan en dat zie ik ook terug op mijnziggo account. Maar speedtests komen precies uit op wat ik voorheen had; 200/20Mbps. Volgens de specs van de Ubee zou hij tot 320Mbps down moeten gaan.

Vandaag weer met ziggo aan de lijn, nadat ik mijn verhaal 4x(!) had gedaan had ze eindelijk door waar ik het over had maar ze had geen antwoord. Na overleg kwam ze met "u moet uw modem vervangen meneer en u krijgt nu router functie,wifi en veel meer!". Ik was minder enthusiast natuurlijk. In discussie gaan heeft weinig zin, die callcenter lui snappen niet eens waar je het over hebt, laat staan dat ze een waardig antwoord kunnen geven dus ik heb uiteindelijk opgehangen...

Ik weet dat ik hun nieuwe modem in bridge kan laten zetten enzo maar ik zit er gewoon niet op wachten en zoals het nu draait wil ik graag houden. Daarom had ik eerst geïnformeerd of ik verplicht mijn modem moet gaan vervangen voor 300Mbps ...blijkt maar weer. Ziggo is prima zolang je ze niet hoeft te bellen voor WAT DAN OOK!
Laat duidelijk zijn dat je klacht omtrent de callcenter medewerkers terecht is. Er wordt daar helaas maar al te vaak wat geroepen.
Afgezien daarvan: Je modem kan inderdaad 300mbit aan, maar het is niet aan te raden voor jou of je medemens die in jouw coax segment zit. Even wat versimpeld uitgelegd:
Elk kanaal zit zo'n 40mbit aan downstream op. Jouw Ubee modem kan 8 van deze downstreams aan, wat dus in totaal 320mbit is.
In een coaxsegment zijn 16 kanalen voor downstream gereserveerd.
Als jij in je eentje 300mbit gaat trekken door die 8 downstreamkanalen, trek jij die veel te veel vol en kunnen de mensen die op diezelfde downstreamkanalen zitten (incl jij) snelheidsproblemen hebben.
De TC7210 (en de Connectbox) kunnen 16 downstream kanalen aan, waardoor die 300mbit over 16 kanalen verdeeld worden. Hierdoor is een veel betere loadbalancing mogelijk.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-06 10:14
Al enige tijd merkte ik dat mijn internet regelmatig weg viel. Vandaag heb ik dan tijd gemaakt om op onderzoek uit te gaan. Ik vermoed dat mijn splitter last heeft van beginnende oxidatie. Na het reseaten van de kabels op de splitter merkte ik dat mijn signaal een stuk beter werd.

Helaas heb ik weinig ervaring met het aanschaffen van splitters e.d. voor de COAX kabel. Daarom mijn vraag, welke splitter kan ik het beste kopen om de volgende splitter te vervangen:

Afbeeldingslocatie: http://technetix.com.pl/images/VQ633%20PIC%202%20.jpg

Op internet heb ik al verschillende splitters gevonden op bijvoorbeeld: http://www.coaxkabelshop....-splitter-retour-geschikt

Echter weet ik niet of deze wel geschikt is als splitter voor internet/tv/radio. Ik las namelijk op een paar Amerikaanse fora dat in sommige COAX splitters een filter zit welke de signalen voor bijvoorbeeld het retoursignaal van TV en internet van elkaar scheidde en ruis van bijvoorbeeld de TV STB wegfiltert. En bij de meeste filters zou dit niet gebeuren volgens de Amerikanen.

Klopt dit? En indien het klopt, welke splitter is dan meer geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:52
Dat lijkt meer op een AOP verdeler dan op een echte splitter

Hoe is het precies aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-06 10:14
nooberke schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:06:
Dat lijkt meer op een AOP verdeler dan op een echte splitter

Hoe is het precies aangesloten?
Bedankt voor je snelle antwoord!

De groene kabel gaat inderdaad direct in deze 'splitter' of AOP verdeler.

Het uitgebreide verhaal:

UPC heeft ooit het AOP verlegd/opnieuw aangesloten. Deze zat origineel in de woonkamer. Maar die is los geknipt en er zijn nieuwe kabels vanuit een andere wijkkast getrokken naar de meterkast welke buiten/naast de voordeur zit. Vanuit daar heeft Ziggo een groene COAX kabel getrokken naar de woonkamer. En daar zit deze aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-06 11:11

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Armo schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 19:19:

Ik had EXACT hetzelfde. Aan ziggo uitgelegd dat ik geen gebruik maak van de horizonbox en alleen mijn internetsnelheid wilde verhogen omdat de abbonnements prijzen identiek blijven aan wat ik al betaalde. Ik zou wel het hele pakket krijgen, maar hoefde er niets mee te doen.

Na een week met het pakket in huis was mijn internet snelheid nog steeds 200/20 ipv 300/30. DIverse keren mijn (cisco) modem gereset, maar niets veranderde. Toch maar andere modem aangesloten en gelijk naar 300/30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
MadDonkey schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 12:03:
Al enige tijd merkte ik dat mijn internet regelmatig weg viel. Vandaag heb ik dan tijd gemaakt om op onderzoek uit te gaan. Ik vermoed dat mijn splitter last heeft van beginnende oxidatie. Na het reseaten van de kabels op de splitter merkte ik dat mijn signaal een stuk beter werd.

Helaas heb ik weinig ervaring met het aanschaffen van splitters e.d. voor de COAX kabel. Daarom mijn vraag, welke splitter kan ik het beste kopen om de volgende splitter te vervangen
Als je het lastig vind om dit zelf uit te zoeken:

Als je Ziggo belt dan heb je een hele grote kans dat ze een monteur sturen. Jouw eigen conclusie is dat er problemen zijn met het signaal door oxidatie (misschien zelfs van de connectors).

Als ze een monteur aanbieden kan je in fUPC gebied ook een afspraak maken in de avond of op zaterdag (bieden ze niet direct aan, toen er herhaaldelijk een monteur nodig was boden ze het wel direct aan). Dat is misschien makkelijker voor jou én je weet dan zeker dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, aangezien het hier in feite om een AOP vervanging gaat is het de verantwoordelijkheid van Ziggo. Als je ze hierover opbelt zullen ze sowieso een monteur sturen. Ben wel benieuwd hoe lang je deze al hebt, het lijkt mij een ouder type dat niet meer wordt toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lang verhaal, donderdagavond kwam er een medewerker van Ziggo zakelijk langs want er stond een KVK nummer op dit adres geregistreerd (vraag me niet hoe en waarom want dat nummer is niet van mij... maar van 2 eigenaren terug).
Ik zou korting krijgen omdat er een KVK nummer op het adres stond (was niet naamsgebonden), dus ik wat dingen ingevuld en handtekening gezet (geen bankrek. nr etc...) en zou tijdelijk overgaan op Connect ZZP, prima. Zou ter bevestiging meteen een mail krijgen en 1 dag later gebeld worden door Ziggo Zakelijk... helemaal niks dus he :'(
1 dag gewacht en vandaag toch maar gebeld... want werd toch beetje nerveus.

Dus bel de normale klantenservice op vandaag en kreeg een nieuwe (denk ik) medewerkster aan de lijn en ze sprak ook niet echt geweldig Nederlands, dus ik denk ojee, en ja; 20 minuten later nog geen zak opgeschoten, ze snapte er niks van en moest steeds naar een collega |:( , meestal ben ik redelijk geduldig maar dit was echt drama want ik werd ook steeds nerveuzer... ben ik nou opgelicht of niet?

M'n werk telefoon gepakt, nog een keer gebeld, kreeg ik een Nederlander aan de lijn en was het binnen 3 minuten opgelost 7(8)7 Die kerel was idd een legit Ziggo verkoper en de deal was gecanceld omdat ik 2 weken geleden was overgestapt op 300/30Mbit, 3 maal excuus omdat er geen tegenbericht was gegeven... maar geen extra korting dus :X

Maar goed, ben wel wat wijzer geworden van de Ziggo plannen in het najaar;
-Het zakelijke 500/40 abonnement gaat naar 500/60Mbit
-Het particuliere 300/30 abonnement gaat naar 300/40Mbit.
-Abonnementskosten gaan waarschijnlijk weer omlaag.

pin me er niet op vast :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
Het is pas 1 dag met de Hitron modem maar een voorlopig advies:

Ziggo Connect Box: Compal CH7465LG, prive: Vuilnisbak.

Hitron CNGV4, zakelijk: Super snel, 532/43mbit bijna constant. UDP connecties worden perfect in stand gehouden. Het laden van websites mega snel, vooral tweakers.net ideaal om te testen. DNS snel dus.
Torrent max speed upload en download EN browsen blijft snel.

De connectbox begon na een paar uur al trager te worden. De Hitron dus na 1 dag nog steeds perfect.
Nu 3 weken testen en een definitieve keuze maken.

Ik snap dat een nieuwe modem ontwikkel tijd nodig heeft. Dit was met de Hitron ook zo.
Maar, als je twee modems naast elkaar kunt houden en dan het dramatische verschil ziet, ga je hem toch niet uitbrengen? En zelfs meerdere Tweakers in de beta test hebben dit al aangegeven.

Ik ben benieuwd wat het prijsverschil is,voor Ziggo, tussen deze twee modems.

- Oud UPC gebied.

Update 1:
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/hitron-stable-day-1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door neeecht op 05-06-2016 05:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap sowieso niet waarom oud UPC gebied de Compal krijgt en oud Ziggo gebied de TC7210 krijgt, heb afgelopen week wat testen met user ANdrode uitgevoerd (Compal) en de TC (bridge icm N66W router) is gewoon vele malen beter mbt verbindingen starten en sluiten.

code:
1
2
Status
System Up Time   16 days 00h:22m:53s

De Hitron is overigens een 3.1 modem en de Compal een 3.0, dus de Hitron zal wel iets duurder zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door ArcticWolf op 04-06-2016 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:59:
De Hitron is overigens een 3.1 modem en de Compal een 3.0, dus de Hitron zal wel iets duurder zijn.
Nu misschien iets duurder... maar dat verdient zichzelf wel weer terug als al die Compals straks moeten worden vervangen voor 3.1 modems (of eerder al voor een überhaupt werkend modem, als ze de huidige problemen niet kunnen oplossen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:12:
[...]

Nu misschien iets duurder... maar dat verdient zichzelf wel weer terug als al die Compals straks moeten worden vervangen voor 3.1 modems (of eerder al voor een überhaupt werkend modem, als ze de huidige problemen niet kunnen oplossen).
Zo werken bedrijven niet jammer genoeg...

Bv; ik werk veel in opdracht van ProRail en dien weleens verbetervoorstellen in (vakdeskundige aan ProRail zijde heeft echt wel verstand van zaken), dan worden die meestal afgekeurd "omdat het budget niet toereikend is".

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:59:
Huh? De Hitron CGNV4 is ook een DOCSIS 3.0 modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
ArChie schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 21:48:
[...]

Huh? De Hitron CGNV4 is ook een DOCSIS 3.0 modem.
Ja had ik ook al naar gekeken. Maar dit is dat een beetje vaag:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/hitron-cgnv4/
Technische specificaties
Eurodocsis 3.1 modem
4 Gigabit ethernet-aansluitingen
802.11ac wifi-standaard
2 RJ-11 telefoonaansluitingen
geen standby-knop
4 Gigabit ethernet-aansluitingen, kan je ook verkeerd lezen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

neeecht schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:43:
Het is pas 1 dag met de Hitron modem maar een voorlopig advies:

Ziggo Connect Box: Compal CH7465LG, prive: Vuilnisbak.

[..]
Begrijp dat jouw ervaring met de ConnectBox niet je van het is
Het advies om dat ding de prullenbak in te gooien is er één die vanuit jouw perspectief misschien het beste is.

Zelf draait de ConnectBox hier uitstekend. En ik denk bij velen ook

Waar ik alleen mee wil zeggen dat jouw conclusie niet de algemene regel is en nogal belerend
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 579345

Hallo Tweakers,

vanaf 14 juni gaan ook wij over na het nieuwe abbo van ziggo 300/30 en ook wij krijgen nieuwe modem.
nu maak ik al gebruik van wifi hot spot ( nu geen wifi modem ).
straks als wij het nieuwe modem/router krijgen van ziggo zetten wij deze in bridge modus dit omdat we zelf eigen router hebben.

Kan ik dan nog wel gebruiken maken van wifispots op andere plekken.
ik krijg twee verschillende antwoorden. ziggo medewerker ( chat ) zegt dat dit kan maar op internet forums van niet hoe zit dit?

Gr Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 17:23
Anoniem: 579345 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:08:
Hallo Tweakers,

vanaf 14 juni gaan ook wij over na het nieuwe abbo van ziggo 300/30 en ook wij krijgen nieuwe modem.
nu maak ik al gebruik van wifi hot spot ( nu geen wifi modem ).
straks als wij het nieuwe modem/router krijgen van ziggo zetten wij deze in bridge modus dit omdat we zelf eigen router hebben.

Kan ik dan nog wel gebruiken maken van wifispots op andere plekken.
ik krijg twee verschillende antwoorden. ziggo medewerker ( chat ) zegt dat dit kan maar op internet forums van niet hoe zit dit?

Gr Ronald
Formeel kan het niet, zodra je modem in bridge staat kan je niet meer inloggen in mijn.ziggo.nl om je password op te halen. Maar stel nu dat je het password voor je bridge moment al genoteerd hebt, dan bleef het bij mij gewoon werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 579345

Wij hebben nu een ubee evm3200 dit is geen wifi modem router. Voor wifi hotspot hebben wij thuis een kaart gekregen met daarop een gebruikersnaam en wachtwoord.

dus dan zou ik nog steeds gebruik kunnen maken ondanks dat me nieuwe modem/router in bridge modus komt te staan?
stormfly schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:10:
[...]

Formeel kan het niet, zodra je modem in bridge staat kan je niet meer inloggen in mijn.ziggo.nl om je password op te halen. Maar stel nu dat je het password voor je bridge moment al genoteerd hebt, dan bleef het bij mij gewoon werken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 17:23
Anoniem: 579345 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:13:
Wij hebben nu een ubee evm3200 dit is geen wifi modem router. Voor wifi hotspot hebben wij thuis een kaart gekregen met daarop een gebruikersnaam en wachtwoord.

dus dan zou ik nog steeds gebruik kunnen maken ondanks dat me nieuwe modem/router in bridge modus komt te staan?

[...]
Bij mij werkt dat, anderen zeggen soms van niet, maar ik weet zeker van wel (voor mijn account).

Kortom je weet het pas zeker voor jouw account als je aangesloten bent. Fallback is je modem uit bridge laten halen en je huidige router inzetten als AP op een strategische plek in je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is al heel wat dat Ziggo überhaupt DOCSIS foutloos kan spellen. Laten we er gewoon vanuit gaan dat de fabrikant weet wat voor een apparaat hij gebouwd heeft:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AdCZWAp.png
4 Gigabit ethernet-aansluitingen, kan je ook verkeerd lezen. :P
EuroDOCSIS 3.1 bestaat ook niet, dat moet DOCSIS 3.1 zijn. Bij Ziggo denken ze vermoedelijk dat het niet meer dan een grappig labeltje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Hier doet de Connect Box het ook al weken prima met een 300/30 verbinding.
Het kan allemaal wat vlotter en beter, maar dat gaat wel goed komen met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Anoniem: 170423 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:21:
Het kan allemaal wat vlotter en beter, maar dat gaat wel goed komen met updates.
Heb je iets over updates gehoord? Ik zou een ETA niet verkeerd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Middag all

Vandaag de humax achter de bijgeleverde splitter aangesloten, alleen sommige kanalen werken niet meer, zowel op de horizon als op de humax, dus de splitter er maar weer even uitgehaald, en enkel de horizon aangesloten, en alles werkt weer zonder problemen.

Nu zit ik dus te kijken naar een goede (retourgeschikte)Versterker, en kwam ik uit op sluitallesaan.nl van Ziggo.

Maar gaat dit mijn probleem verhelpen. Beide decoders zitten achter kabels van 10m

Welke versterker kan ik dan het beste nemen. Ben liever niet meer kwijt dan €80. Maar denk dat dat wel moet kunnen.

Deze 2 hebben ze op de site staan:

Teleste Huisversterker OV-8420
Technetix Huisversterker FRA-752/N

Wat kan ik t beste nemen, Andere Kabelkeur retourgeschikte versterkers onder de €80 is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

ArChie schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:35:
[...]

Het is al heel wat dat Ziggo überhaupt DOCSIS foutloos kan spellen. Laten we er gewoon vanuit gaan dat de fabrikant weet wat voor een apparaat hij gebouwd heeft:

[...]

EuroDOCSIS 3.1 bestaat ook niet, dat moet DOCSIS 3.1 zijn. Bij Ziggo denken ze vermoedelijk dat het niet meer dan een grappig labeltje is.
EuroDocsis: https://www.excentis.com/...ation/programs/eurodocsis

De fabrikant weet zeker wat hij gebouwd heeft voor zijn retailmodems. Maar kan je je voorstellen dat Ziggo aan Hitron gevraagd heeft de modem voor Ziggo met andere hardware en/of specs te bouwen?

Voor zover mij bekend is dat ook gebeurd met de fameuse Horizon/Samsung box
[..]
Het kan allemaal wat vlotter en beter,
Geef eens aan wat vlotter en beter kan..Lees hier regelmatig dat met daar over klaagt. Zal echt wel terecht zijn.

Echter wat heb je zelf getest en gedaan om de oorzaken te zoeken. Ligt het aan de browser, de plugins en addons, aan de DNS servers..etc

Als ik bv Chrome neem en ik schakel plugins uit gaat het al een stuk beter. Doe eens een flushdns en er zijn nog veel meer dingen om te kijken waar het aan zou kunnen liggen.

Over het algemeen wordt er naar de modem gewezen. Over alle modems door de jaren heen is er altijd wel dat soort klachten geweest. In mijn optiek zal dat bij komende generaties ook zo zijn.
[...]

Ook zoiets,

Mijn modem staat keurig in bridge en hotspots staat uit. Kan keurig inloggen op MijnZiggo en mijn password ophalen en wijzigen!

Misschien dat ze voor mij speciaal een uitzondering maken.. 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door 210667 op 05-06-2016 13:35 . Reden: Post samenvoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:45
[...]

Volgens mij steekt het ze niet zo krap bij Ziggo. Ik kan nog steeds op wifi spots met de gegevens van mij Ziggo Mobiel nummer die ik al een jaar niet meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-06 15:49
210667 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 13:20:
[...]

EuroDocsis: https://www.excentis.com/...ation/programs/eurodocsis

De fabrikant weet zeker wat hij gebouwd heeft voor zijn retailmodems. Maar kan je je voorstellen dat Ziggo aan Hitron gevraagd heeft de modem voor Ziggo met andere hardware en/of specs te bouwen?

Voor zover mij bekend is dat ook gebeurd met de fameuse Horizon/Samsung box

[...]

Geef eens aan wat vlotter en beter kan..Lees hier regelmatig dat met daar over klaagt. Zal echt wel terecht zijn.

Echter wat heb je zelf getest en gedaan om de oorzaken te zoeken. Ligt het aan de browser, de plugins en addons, aan de DNS servers..etc

Als ik bv Chrome neem en ik schakel plugins uit gaat het al een stuk beter. Doe eens een flushdns en er zijn nog veel meer dingen om te kijken waar het aan zou kunnen liggen.

Over het algemeen wordt er naar de modem gewezen. Over alle modems door de jaren heen is er altijd wel dat soort klachten geweest. In mijn optiek zal dat bij komende generaties ook zo zijn.

[...]

Ook zoiets,

Mijn modem staat keurig in bridge en hotspots staat uit. Kan keurig inloggen op MijnZiggo en mijn password ophalen en wijzigen!

Misschien dat ze voor mij speciaal een uitzondering maken.. 8)7
Eenigste wat ziggo vraagt is andere software kwa hardware zijn retail en oem versies gelijk en dus eurodocsis 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:44
30Mbit upload, wat is dat nu in de praktijk? Kom je uit op zo'n 3,6MB/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
210667 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 09:28:
[...]

Begrijp dat jouw ervaring met de ConnectBox niet je van het is
Het advies om dat ding de prullenbak in te gooien is er één die vanuit jouw perspectief misschien het beste is.

Zelf draait de ConnectBox hier uitstekend. En ik denk bij velen ook

Waar ik alleen mee wil zeggen dat jouw conclusie niet de algemene regel is en nogal belerend
.
Zoals ik al eerder had aangegeven:
De compal modem haalt ALTIJD 300/30mbit, super. WiFi was ook super, al gebruik ik dat niet.
Alleen dan previes wat Dennis zegt... dat wat vlotter en better, is precies wat ze na alle ervaring METEEN hadden moeten uitbrengen.

Een update op de Hitron modem:
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/hitron-stable-day-2.jpg
Dit zijn de online stats van mij Flightradar24.com ontvanger.
Je kan precies zien van wanneer ik de Hitron modem niet meer van de stroom heb gehaald.

Het kan gewoon niet zo zijn dat je met een Cisco EPC3212 200/20mbit modem perfect al jaren online bent, zonder enig uitval. Zelfs een 3G dongeltje van KPN blijft perfect online, maar dat men dan met een nieuwe modem komt, die gewoon niet waardig is.
En gelukkig bewijst Ziggo zelf dat ze het veel beter kunnen, de Hitron modem.

Als ik nu een website open, staat hij er al voordat de enter knop weer omhoog komt.
Maar goed, als jullie achteruitgang accepteren is dat prima en de compal modem zal helaas inderdaad voldoen voor 999/1000 gevallen. Maar van een Tweaker verwacht ik altijd een iets kritischere kijk op dit soort zaken.

Ik hoop dat Ziggo de Compal modem spoedig net zo stabiel maakt als mijn vorige cisco en huidige hitron modem.
Maar ik ben tot nu toe tevreden met Hitron modem en FR24 is dat denk ik ook, want hun top100-50 van de 10000+ ontvanger wereldwijd stuurt weer 24/7 data door. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

neeecht schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:31:
want hun top100-50 van de 10000+ ontvanger wereldwijd stuurt weer 24/7 data door. 8)
ok :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002

TFHfony

Professional Weirdo

Untouchablezz20 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:16:
Yup. En met 40mbit (zakelijk) kom je op zo'n 4,7MB/s. De snelheid zwabbert soms wel een beetje...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
offtopic: https://www.flightradar24.com/share-statistics

Edit voor onder:
Ik host een FR24 ontvanger. En elke keer als mijn modem offline ging (UDP/ping mislukt) vielen er veel vliegtuigen weg boven Nederland, vooral via MLAT ( https://www.flightradar24.com/how-it-works )
Ik heb de best ontvangende FR24 ontvanger in Nederland.

[ Voor 42% gewijzigd door neeecht op 05-06-2016 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Ik heb nog steeds geen idee wat je precies bedoelt, maar ik gebruik dagelijks flightrader24 en ik begrijp dat dit geholpen heeft, dus dikke prima :D

Wel jammer dat flightrader geen militaire vliegtuigen (althans een heleboel) niet heeft, had ik wel tof gevonden voor deze week (open dagen luchtmacht Leeuwarden). Maar nu ga ik wel heel erg offtopic... dus daar stop ik nu mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Untouchablezz20 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:16:
Yep, ik haal het tot nu toe altijd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5380827799.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanaf DOCSIS 3.1 is er geen aparte specificatie meer voor Europa. Modems kunnen vanaf die versie dus alleen maar compatible zijn met de DOCSIS 3.1 specificatie. DOCSIS is iets meer dan alleen een grappig naampje. Dat diverse sites de mist in gaan met de correcte naamgeving is jammer.
Geloof je dit nu zelf? Wat zal de kans zijn dat een fabrikant twee modems met verschillende hardware en geschikt voor twee verschillende (Euro)DOCSIS versies dezelfde naam (CGNV4) zal geven? Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk en behoorlijk verwarrend voor gebruikers van die modems. Excentis heeft maar één goedgekeurde Hitron CGNV4 in de lijst staan en die is zoals verwacht goedgekeurd voor EuroDOCSIS 3.0:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aVmSdCQ.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]
Als ik nu een website open, staat hij er al voordat de enter knop weer omhoog komt.
Maar goed, als jullie achteruitgang accepteren is dat prima en de compal modem zal helaas inderdaad voldoen voor 999/1000 gevallen. Maar van een Tweaker verwacht ik altijd een iets kritischere kijk op dit soort zaken.
Het tragische is dat de connect box in mijn ervaring in vergelijking met de TC 7200 al een extreme stap vooruit is. Websites laden inderdaad niet direct. Tetheren via 4G voelt responsiever aan.

Ik heb nu maar wat HTTP probes ingesteld in smokeping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ANdrode schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:21:
Het tragische is dat de connect box in mijn ervaring in vergelijking met de TC 7200 al een extreme stap vooruit is. Websites laden inderdaad niet direct. Tetheren via 4G voelt responsiever aan.
Bij neeecht was er sprake van nogal wat Post RS Errors (neeecht in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"). Dat zal snelheid ervaring ook niet ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 13:23

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

ArChie schreef op zondag 05 juni 2016 @ 20:45:
[...]

Bij neeecht was er sprake van nogal wat Post RS Errors (neeecht in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"). Dat zal snelheid ervaring ook niet ten goede komen.
Tja, misschien heeft Neeecht net een maandagochtend model ontvangen of is die inderdaad net wat kritischer. Het enige wat ik zelf ervaar is dat de eerste keer na het opstarten van de computer een website er langer over doet om te laden als voorheen. Dusdanig lang dat je zelfs bij Chrome linksonder in beeld iets ziet staan van "Host vaststellen..." en dergelijke kreten.

En dan vooral bij Tweakers duurt het langer, maar na eenmaal ingelogd te zijn is er niets meer aan de hand en is het gewoon responsief.

Daar staat tegenover dat de WiFi vele malen beter is dan bij de Horizon dus denk ik nog altijd redelijk positief over de Connectbox. Storingen of haperingen in het internet verkeer heb ik zelf nog niet ervaren namelijk.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

ArChie schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:14:
[...]

Vanaf DOCSIS 3.1 is er geen aparte specificatie meer voor Europa. Modems kunnen vanaf die versie dus alleen maar compatible zijn met de DOCSIS 3.1 specificatie. DOCSIS is iets meer dan alleen een grappig naampje. Dat diverse sites de mist in gaan met de correcte naamgeving is jammer.

Helder

[...]

Geloof je dit nu zelf? Wat zal de kans zijn dat een fabrikant twee modems met verschillende hardware en geschikt voor twee verschillende (Euro)DOCSIS versies dezelfde naam (CGNV4) zal geven

Stond een vraagteken achter de zin. Maar het zou me niets verbazen.
Even in vet geantwoord.
[...]

[...]

Zoals ik al eerder had aangegeven:
De compal modem haalt ALTIJD 300/30mbit, super. WiFi was ook super, al gebruik ik dat niet.
Alleen dan previes wat Dennis zegt... dat wat vlotter en better[..]
Als ik je goed beluister zeg je dus dat die Connectbox prima is?! Wat moet er dan nog vlotter en beter aan.

Dat begrijp ik dus niet.

[ Voor 24% gewijzigd door 210667 op 05-06-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvk schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:19:
Tja, misschien heeft Neeecht net een maandagochtend model ontvangen of is die inderdaad net wat kritischer. Het enige wat ik zelf ervaar is dat de eerste keer na het opstarten van de computer een website er langer over doet om te laden als voorheen. Dusdanig lang dat je zelfs bij Chrome linksonder in beeld iets ziet staan van "Host vaststellen..." en dergelijke kreten.
Wat zijn de pre/post RS error en T3/T4 waarden van jouw modem zodat we dat kunnen vergelijken met die van neeecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
MrMilco schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:03:
Middag all

Nu zit ik dus te kijken naar een goede (retourgeschikte)Versterker, en kwam ik uit op sluitallesaan.nl van Ziggo.
[..]
Welke versterker kan ik dan het beste nemen. Ben liever niet meer kwijt dan €80. Maar denk dat dat wel moet kunnen.
[..]
Wat kan ik t beste nemen, Andere Kabelkeur retourgeschikte versterkers onder de €80 is welkom!
Ik had dezelfde zoektocht, uiteindelijk gevonden voor € 63,70 inclusief verzenden via Coaxkabelversterker.nl, Ook dezelfde TECHNETIX FRA 752 / N die je via sluitallesaan.nl kunt bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tackleberry op 05-06-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
bvk schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:19:
[...]
Dat ervaar ik dus ook. In niet-technische termen ervaar ik dat "het maken van een nieuwe verbinding niet helemaal lekker gaat". Dat is het ergste op mijn mobiele telefoon.

Ik heb met wireshark een slechte observatie gedaan* maar mijn TCP kennis is een beetje roestig. Ik zie vlak na de handshake "previous segment not captured" staan, redelijk wat out-of-order pakketten en soms "spurious retransmit".

@iemand met verse TCP kennis: Is dat normaal?

Ook wat normale duplicate acks/soms een retransmit, maar dat hoort er bij.

*: Via wlan. Geen packet loss op LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Tackleberry schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:34:
[...]

Ik had dezelfde zoektocht, uiteindelijk gevonden voor € 63,70 inclusief verzenden via Coaxkabelversterker.nl, Ook dezelfde TECHNETIX FRA 752 / N die je via sluitallesaan.nl kunt bestellen.
Het signaal is er wel beduidend beter op geworden? En zo ja, hoe lang zijn jou kabels ongeveer ( Bij benadering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
MrMilco schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:55:
Het signaal is er wel beduidend beter op geworden? En zo ja, hoe lang zijn jou kabels ongeveer ( Bij benadering)
Nou, in mijn geval was de versterker overleden.

De kabel naar de Horizon zal iets van vijf meter zijn. Signaalsterkte is uitstekend, signaalkwaliteit staat op goed. Maar het pinnetje van de kabel die van de versterker naar de Horizon loopt heeft al veel te verduren gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
Tackleberry schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:59:
[...]

Nou, in mijn geval was de versterker overleden.

De kabel naar de Horizon zal iets van vijf meter zijn. Signaalsterkte is uitstekend, signaalkwaliteit staat op goed. Maar het pinnetje van de kabel die van de versterker naar de Horizon loopt heeft al veel te verduren gehad.
Oke, heb hier een Horizon staan met een kabel van 10m en een iets oudere Humax iHDR-5200c met een kabeltje van 10m. Als ik ze op de laatste 2 poorten zet zou het goed moeten komen toch? Nu hapert het beeld nog al eens helaas ( Zodra de splitter er tussen zit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 13:23

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

ArChie schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:28:
[...]

Wat zijn de pre/post RS error en T3/T4 waarden van jouw modem zodat we dat kunnen vergelijken met die van neeecht?
Eerlijk gezegd, geen idee... Ten eerste weet ik niet wat deze waardes inhouden en ten tweede heb ik nog nooit ingelogd op het modem... Stout hé :P

En dat komt vooral omdat het niet de moeite is voor mij persoonlijk om hier heel erg in te duiken vanwege een klein ongemak wat vanzelf wel weer wordt opgelost. Ik wil best kijken hoor, maar ik zou niet eens weten hoe :?

Dat is tegenwoordig toch wel een vooruitgang, je plugt een nieuw modem in en je hebt internet. Geen omkijken meer naar.
ANdrode schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:46:
[...]

Dat ervaar ik dus ook. In niet-technische termen ervaar ik dat "het maken van een nieuwe verbinding niet helemaal lekker gaat". Dat is het ergste op mijn mobiele telefoon.

Ik heb met wireshark een slechte observatie gedaan* maar mijn TCP kennis is een beetje roestig. Ik zie vlak na de handshake "previous segment not captured" staan, redelijk wat out-of-order pakketten en soms "spurious retransmit".

@iemand met verse TCP kennis: Is dat normaal?

Ook wat normale duplicate acks/soms een retransmit, maar dat hoort er bij.

*: Via wlan. Geen packet loss op LAN.
Juist. Vroeger ook veel lopen klooien met ADSL modems en zaken zoals MTU waardes aanpassen etc. in samenwerking met de helpdesk om een klapperende lijn te verhelpen.

Maar dit is de eerste keer dat er nu een "probleem" is met deze kabel verbinding die ik nu 3 jaar heb en ken ik de techniek nog helemaal niet.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ben nu einde klant van Ziggo. Overgestapt naar glas van Telfort. Is allemaal prima gegaan. Ziggo is me prima tegemoet gekomen ivm verkeerde portering telefoon nr. Nog een scherp aanbod gekregen (51 euro ipv 68) en een kortere opzegtermijn. Kan niet klagen ( klant sinds '99), volgend jaar weer kijken wat we gaan doen.

Met glas nu wel halvering van ping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:06
KillerAce_NL schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:35:
Ben nu einde klant van Ziggo. Overgestapt naar glas van Telfort. Is allemaal prima gegaan. Ziggo is me prima tegemoet gekomen ivm verkeerde portering telefoon nr. Nog een scherp aanbod gekregen (51 euro ipv 68) en een kortere opzegtermijn. Kan niet klagen ( klant sinds '99), volgend jaar weer kijken wat we gaan doen.

Dat ga je behoorlijk merken in je internetervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KillerAce_NL schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:35:
Wauw, mijn ping bij Ziggo is al behoorlijk laag (~10ms naar Tweakers.net, Ziggo.nl en Google.nl; ~13ms naar kpn.nl). Heb jij dan nu een ping van 5ms naar Tweakers enzo? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:41
Het wordt niet gahalveerd, er gaat wel een paar milliseconde af omdat DOCSIS een wat grotere overhead heeft. Voor sites die "dichtbij" zitten is het verschil percentueel groot (whitehouse.gov op 2,6ms) maar voor sites die "ver weg" liggen maakt het allemaal niet zoveel uit (jpl.nasa.gov op 153ms). Dit bij Vodafone glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bvk schreef op zondag 05 juni 2016 @ 22:04:
Ten eerste weet ik niet wat deze waardes inhouden en ten tweede heb ik nog nooit ingelogd op het modem...
Met de pre/post RS error waarden geeft het modem aan of het signaal foutloos binnen komt. Als de post RS error waarden nagenoeg 0 zijn en blijven sinds de laatste herstart van het modem, dan komt het signaal foutloos binnen en zullen eventuele problemen dus niet veroorzaakt worden door een verstoord downstream signaal.

Met de T3/T4 waarden geeft het modem aan of de communicatie met de CMTS goed verloopt. Als bepaald administratief DOCSIS verkeer niet binnen de gestelde tijdsgrenzen wordt uitgevoerd is dat een indicatie dat op door het modem verstuurde DOCSIS management requests via de upstream geen response van de CMTS wordt ontvangen via de downstream. Veelal een indicatie dat er iets misgaat bij het versturen van berichten via de upstream, maar als de post RS error waarden hoog zijn en continu blijven oplopen kunnen ook de responses van de CMTS verloren gaan als gevolg van het corrupte downstream signaal. Bij optrekden van T3/T4 fouten gaat het modem in herstel modus en zal gedurende die tijd geen IP verkeer van de gebruiker afhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
210667 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 21:27:
[...]

Even in vet geantwoord.

[...]

Als ik je goed beluister zeg je dus dat die Connectbox prima is?! Wat moet er dan nog vlotter en beter aan.

Dat begrijp ik dus niet.
Kwa snelheid en torrents was hij perfect. Alleen het tot stand houden van UDP en andere stream connecties is deze modem echt heel slecht. En dat is juist precies hetgene wat bij mij boven aan de lijst staat.

Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/hitron-stable-day-3.jpg
De Hitron modem doet EN/EN/EN. Mega stabiel, mega snel en zelfs tijdens torrents maximaal blijven de UDP connecties perfect werken en blijft tweakers snel openen.

Dat sommige mensen inderdaad Tweakers.net openen met de compal modem en dan er dan staat establishing connection in google chrome of iets dergelijke is gewoon terug in de tijd, voor 2000 ofzo. Dat kan gewoon niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:18
Jerrythafast schreef op maandag 06 juni 2016 @ 00:34:
[...]

Wauw, mijn ping bij Ziggo is al behoorlijk laag (~10ms naar Tweakers.net, Ziggo.nl en Google.nl; ~13ms naar kpn.nl). Heb jij dan nu een ping van 5ms naar Tweakers enzo? :D
Ik heb glasvezel van ON, en mijn ping is idd 5 ms:

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/speedtest3.png

Ping naar Tweakers.net:

Afbeeldingslocatie: http://richub.no-ip.org/web/ping.jpg

In het dagelijkse gebruik merk je dat niet, maar bij multiplayer shooters en het hosten van gameservers wel degelijk. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richub schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:40:
[...]

Ik heb glasvezel van ON, en mijn ping is idd 5 ms:

[afbeelding]

Ping naar Tweakers.net:

[afbeelding]

In het dagelijkse gebruik merk je dat niet, maar bij multiplayer shooters en het hosten van gameservers wel degelijk. :Y
Het verschilt per regio hoe goed je ping is... geen idee waarom;

Dit is mijn ping naar de Ziggo gateway;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AZn7W9u.png

Naar Tweakers is een paar ms hoger meen ik (ben nu niet thuis)

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 06-06-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

hcQd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 01:50:
Het wordt niet gahalveerd, er gaat wel een paar milliseconde af omdat DOCSIS een wat grotere overhead heeft. Voor sites die "dichtbij" zitten is het verschil percentueel groot (whitehouse.gov op 2,6ms) maar voor sites die "ver weg" liggen maakt het allemaal niet zoveel uit (jpl.nasa.gov op 153ms). Dit bij Vodafone glasvezel.
Mijn ingame ping in BF4 is gehalveerd. Websites heb ik niet getest, vind ik niet zo relevant.

Ik moet nu wel ff wennen, door de lagere ping heb ik meer moeite om mensen te killen in BF4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:47
Dat een ping van Glas lager is dan Coax is vrij logisch, Glasvezel heeft nu eenmaal een lagere ping door minder overhead. Maar in principe zou alles onder de 20ms prima moeten werken (tot 50ms aan toe zelfs), ook voor gamers.

[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 06-06-2016 09:20 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

neeecht schreef op maandag 06 juni 2016 @ 07:40:
[...]

Kwa snelheid en torrents was hij perfect. Alleen het tot stand houden van UDP en andere stream connecties is deze modem echt heel slecht. En dat is juist precies hetgene wat bij mij boven aan de lijst staat.

De Hitron modem doet EN/EN/EN. Mega stabiel, mega snel en zelfs tijdens torrents maximaal blijven de UDP connecties perfect werken en blijft tweakers snel openen.

Dat sommige mensen inderdaad Tweakers.net openen met de compal modem en dan er dan staat establishing connection in google chrome of iets dergelijke is gewoon terug in de tijd, voor 2000 ofzo. Dat kan gewoon niet meer.
Ok, duidelijk.

Nog wat kleine opmerkingen. Zou het kunnen zijn dat men/Ziggo juist bij zakelijke klanten de 'betere' Hitron uitgeeft omdat deze dus echt zwaar afhankelijk zijn van een stabiele verbinding, en men bij particulieren met iets minder genoegen neemt vanwege de kosten.. Zou ik mij ook zomaar voor kunnen stellen. Wil je als echte Tweaker dan meedoen in het topsegment, dan zal je toch zeker een zakelijk abbo moeten nemen.. 8)

Tijdelijk heb ik zelf ook een ZZP abonnement gehad met de Hitron. Dat was ook niet altijd een feest. Zou inmiddels opgelost zijn met FW-updates. Maar die had ook regelmatig last van uitval etc.

Wat het wat trager laden van ie Tweakers.net betreft is het zo dat ik met Chrome ook dat gevoel heb. Met IE en Edge lijkt dat sneller te gaan. Dus zou het site afhankelijk kunnen zijn, de snelheid waarmee pagina's geladen worden. Als men zegt dat Tweakers traag laadt en verder het wel goed gaat lijkt mij het probleem bij Tweakers te liggen?

Tot slot. Als je de modem in bridge hebt staan dan doet dan ding toch niet meer en minder dan de 0'tjes en 1'tjes zonder tussenkomst doorpompen naar je router. Als er dan problemen zijn dan zou het probleem liggen 'voor' in het Ziggo netwerk of achter in het netwerk bij je thuis? Of zie ik dat verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
210667 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:34:
[...]
Tot slot. Als je de modem in bridge hebt staan dan doet dan ding toch niet meer en minder dan de 0'tjes en 1'tjes zonder tussenkomst doorpompen naar je router. Als er dan problemen zijn dan zou het probleem liggen 'voor' in het Ziggo netwerk of achter in het netwerk bij je thuis? Of zie ik dat verkeerd.
Een echte bridge zou niet meer doen dan alleen bitjes doorpompen. Die zou werken op OSI layer 2. Op die laag heeft een device geen IP adres, zit niet in trace routes, etc.

Ik kan naar mijn modem toe surfen als het in bridge "true IP dmz" (Draytek term) staat. Dan doet het wél dingen op layer drie en heeft het wel invloed.

Over ping:
Mijn ping is sinds de connect box een stuk hoger. Van 7 naar 11ms (fUPC/Amsterdam). Geen probleem maar wel opvallend.

[ Voor 7% gewijzigd door ANdrode op 06-06-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 06 juni 2016 @ 08:52:
[...]

Het verschilt per regio hoe goed je ping is... geen idee waarom;

Dit is mijn ping naar de Ziggo gateway;
[afbeelding]

Naar Tweakers is een paar ms hoger meen ik (ben nu niet thuis)
Met packet loss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Bij mij geen packetloss. Wel hogere ping. Uit mijn lange termijn statistieken (smokeping target www.ziggo.nl):
  • Connect Box: 10.1ms min 10,9ms avg 11.9ms max
  • TC 7200: 6,4 ms min 6,7ms avg 7,0 ms max
Dit zijn summary statistics over een reeks medianen van de ping. Outliers zie je hier dus niet in terug.
edit:
Uitleg over median.

[ Voor 18% gewijzigd door ANdrode op 06-06-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die packetloss kwam door modem wissel.

Ben op die datum van de Ubee naar de TC gegaan en had smokeping niet uitgezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hcQd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 01:50:
Vanaf mijn Ziggo-lijn 10ms naar whitehouse.gov en 180ms naar jpl.nasa.gov. Dus wel een verschil inderdaad. Maar met buitenlandse sites heb je het ook al snel over peering tussen netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:41
Jerrythafast schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:51:
Maar met buitenlandse sites heb je het ook al snel over peering tussen netwerken.
Ik koos specifiek whitehouse.gov omdat deze wordt gehost op Akamai, peering zou daar geen probleem mogen zijn of er moet echt is fout zitten bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb sinds vanavond ineens een super brakke verbinding. Heb de modem (Cisco EPC3928AD) al een paar keer gereset, maar heeft niet geholpen. Nu had de modem de laatste tijd al niet zulke super sterke waarden (-9 dBmV), echter werkte alles eerst goed (200mbit). Nu staan er bij het DOCSIS Signal overzicht heel veel correctable FECs, bij 1 kanaal al bijna 800000! Geen uncorrectables overigens. Bekabeling lijkt allemaal goed te zijn, digitale tv deed het een paar uur geleden nog goed. Iemand misschien ideeën? Anders maar ff bellen met de helpdesk.
Pagina: 1 ... 101 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.