Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker is dat mijn Cisco modem werkt spontaan niet meer. Alle lampjes blijken uit te staan en volgens mij krijgt de modem geen stroom meer. Kan dit aan de voedingskabel liggen (dit geeft de Ziggo klantenservice medewerker aan) of is de modem toch defect. Ik heb geen andere voedingskabel om dit uit te testen maar is dit de meest gebruikelijke oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:33
Even een multimeter aan de adapter hangen en je weet het?

Blijft gissen nu het kan beide zijn, bij de Ubee is het meestal de adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziggo's modems worden geleverd met cheap-ass adapters die vaak de geest geven. Je bent zeer zeker de eerste niet die een falende adapter heeft. Zoals Wopper zegt is het wel meestal de Ubee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:55
GDG71 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 22:46:
[...]

- de oude samsung smt7140 werkt wel met dezelfde kabel
- horizon aangesloten direct op de meterkast aansluiting, zelfde resultaat

Gerton
Probeer hem aan te sluiten met alleen voeding en antenne. Dus geen HDMI/Scart kabels aansluiten. Dan door laten lopen dat hij klaar is met installing.

Werkt dat niet. Zelfde setup. Horizon aanzetten en binnen 1 sec. na inschakelen voeding power knop aan voorkant indrukken en ong. 20 sec. ingedrukt houden.

Werkt dat niet. Ziggo bellen mogelijke defecte box.

En afstandbediening lijkt niet goed te koppelen? Dat kun je pas bij de taal selectie doen. Tot die tijd koppelt er weinig tijdens de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:46:
Even een multimeter aan de adapter hangen en je weet het?

Blijft gissen nu het kan beide zijn, bij de Ubee is het meestal de adapter.
:o
Mijn Ubee adapter hangt naast de centrale stadsverwarming buis :+ *ff afkloppen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 18:04

B4tman_DH

To the Bat.....

GDG71 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:10:
EerGisteren Ziggo Horizon mediabox ontvangen, alles volgens boekje gedaan. internet = prima, echter blijft horizon hangen op 0% r scanning. In beeld staat do not unplug. Na 5 minuten reset de box telkens, blijft eindeloos doorgaan. Afstandsbediening lijkt ook niet te koppelen. EerGisteren geprobeerd, helpdesk gebeld. Oplossing zou zijn: Abonnement is gisteren ingegaan. Gisteren weer geprobeerd. Zelfde probleem. Blijft eindeloos 0% r scanning, do not unplug, reset na 5 min etc. Nog eens via internet link. ziggo.nl/klantenservice… alles stap voor stap nogmaals gevolgd. Zelfde resultaat, 0% scanning reset etc
Vandaag nogmaals,weer zelfde probleem. Helpdesk gebeld, zeggen dat ik nog eens 24 uur moet wachten voor activatie. Wat zou er aan de hand zijn?
DOA :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jerrythafast schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:17:
[...]
Er zijn wat random gebieden waar IPv6 is geactiveerd. (En er zijn wat mensen die claimen DS-Lite te hebben, maar ik heb nog geen harde bevestiging daarvan voorbij zien komen.)
Mijn aansluiting (Recent, voormalig A2000/UPC gebied, Technicolor TC7200) is met DS-Lite geleverd. Ik kon geen (IPv4) port mappings instellen, daarom heb ik dat uit laten zetten.

Daarna kreeg ik pet SMS een link naar de ziggo.nl/ipv6-uit pagina met instructies voor het terugzetten van de fabrieksinstellingen van het modem (30-30 reset).

Dus +1 claim dat er abonnementen met DS-Lite opgeleverd worden :+

[ Voor 15% gewijzigd door ANdrode op 12-12-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:55
ArcticWolf schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:55:
[...]

:o
Mijn Ubee adapter hangt naast de centrale stadsverwarming buis :+ *ff afkloppen*
Haha, mijn adapter zit ook naast zo'n warme buis..
Maar normaal gesproken zou je daar geen last van kunnen krijgen. Die dingen zullen wel ergens tegen moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 22:16
Tip voor de mensen die een Horizon box willen en / of hetzelfde abonnement voor 6 maanden korting.

Ik heb vandaag met een abonnementscheck het voor elkaar gekregen om een Horizon gratis te krijgen, geen verdere activatiekosten en ipv 6 maanden HBO of iets dergelijks, een korting van 6 maanden op het abonnement.

Misschien leuke tip om wat te besparen ;)

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:02

Freakie1NL

Grote Baas

Hoe dan?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:55
Ziggo bellen en een beetje naar die korting toe gaan praten.
Dat je ook naar andere providers bent gaan kijken of wanneer je contract weer verlengd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Icheb schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 19:09:
Tip voor de mensen die een Horizon box willen en / of hetzelfde abonnement voor 6 maanden korting.

Ik heb vandaag met een abonnementscheck het voor elkaar gekregen om een Horizon gratis te krijgen, geen verdere activatiekosten en ipv 6 maanden HBO of iets dergelijks, een korting van 6 maanden op het abonnement.

Misschien leuke tip om wat te besparen ;)
Je bent zojuist opgelicht door Ziggo, want aan 'zomaar' korting geven doen ze niet, zeker niet als je over wilt stappen, ook al hebben ze de laatste tijd een terugloop.

Wat jij nu hebt gekregen is een nieuw abonnement, waar je weer verplicht een heel jaar aan vast zit, met de nieuwste voorwaarden, het is zeker GEEN verlenging van je oude abo onder de oude voorwaarden en ik weet niet hoelang je al klant bent bij ziggo, maar in mijn geval zou ik door dit geintje, na 6 maanden, 9,50 meer gaan betalen dan wat ik nu doe, op lange termijn dus zeker niet voordeliger.

Pas hier dus mee op mensen. Of vraag om zwart op wit een bevestiging voor je akkoord gaat.

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:39
freestyler2 schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:25:
[...]

Je bent zojuist opgelicht door Ziggo, want aan 'zomaar' korting geven doen ze niet, zeker niet als je over wilt stappen, ook al hebben ze de laatste tijd een terugloop.

Wat jij nu hebt gekregen is een nieuw abonnement, waar je weer verplicht een heel jaar aan vast zit, met de nieuwste voorwaarden, het is zeker GEEN verlenging van je oude abo onder de oude voorwaarden en ik weet niet hoelang je al klant bent bij ziggo, maar in mijn geval zou ik door dit geintje, na 6 maanden, 9,50 meer gaan betalen dan wat ik nu doe, op lange termijn dus zeker niet voordeliger.

Pas hier dus mee op mensen. Of vraag om zwart op wit een bevestiging voor je akkoord gaat.
Je krijgt inderdaad een nieuw abo. Echter als je het middelste of duurste abo hebt is het voor het eerste jaar wel voordeliger ;)
Tegen het einde van dat jaar kun je opnieuw overwegen om over te stappen :+

[ Voor 0% gewijzigd door commentator op 13-12-2015 12:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:01
freestyler2 schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:25:
[...]

Geldt dat ook als je alleen 1 onderdeeltje eraf laat halen dat je weer een jaarcontract aan gaat?

Iemand had een "oude" Alles in 1 Basis voor € 45,95 per maand. Telefonie wordt niet gebruikt, dus Ziggo gevraagd via Facebook of die eraf kon. Met een maand opzegtermijn was dit mogelijk, nieuwe maandbedrag zou € 42,50 gaan worden. In de bevestigingsmail ook te zien dat Internet Z1 is "besteld" en Alles in 1 Basis is opgezegd, dus geen nieuwe Connect & Play. Echter ga je dan ook een nieuw jaarcontract aan? Staat er niet heel duidelijk bij.

Overigens: jaarcontract loopt sowieso nog tot april 2016 als het goed is, weet niet of je al een nieuw jaarcontract kunt aangaan terwijl de oude nog loopt.

[ Voor 5% gewijzigd door Hugo__Boss op 13-12-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDG71
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 09:18
Daar lijkt het op.
Ik had de horizon box al direct op het aop aangesloten, hielp niet. :(
Serienummer laten controleren is een goede tip uit ziggo community, dit nummer ( ging trouwens om CA ID) stemde overeen met wat in ziggo systeem stond.
Alles in ziggo systemen laten checken, enige optie is nu monteur laten komen. Helaas duurt dat anderhalve week, maar als compensatie krijg ik tijdelijk extra pakket, dat is dan wel mooi... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:03

Roetzen

he.net Certified Sage

Hugo__Boss schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:54:
Overigens: jaarcontract loopt sowieso nog tot april 2016 als het goed is, weet niet of je al een nieuw jaarcontract kunt aangaan terwijl de oude nog loopt.
Als het nieuwe contract duurder is dan het oude is dat nooit een probleem. Als het goedkoper is, dan wel natuurlijk... :(

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:07:
[...]

Als het nieuwe contract duurder is dan het oude is dat nooit een probleem. Als het goedkoper is, dan wel natuurlijk... :(
Ik had 2 maanden geleden een helpdesk medewerker aan de lijn die bezig was met een probleem dat m'n coax segment vol zat en ondertussen zei hij letterlijk tegen mij; ik zie dat je Z3 hebt terwijl als je Connect Max en Play start neemt houdt je hetzelfde maar betaal je minder, je abonnement blijft maandelijks opzegbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders ook problemen met draadloos printen? Heb sinds gisteren een HP OfficeJet aangeschaft, maar draadloos via de laptop wilt ie toch echt niet gaan draaien. ePrint via de foon doet ie dan weer wel.
Heb online gelezen dat er inderdaad problemen zijn met draadloos en dat het een bekend probleem is bij Ziggo.

Heeft iemand hier een omweg om het wel aan de praat te krijgen? Of kan ik beter de printer inwisselen voor een Epson? -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:14:
Iemand anders ook problemen met draadloos printen? Heb sinds gisteren een HP OfficeJet aangeschaft, maar draadloos via de laptop wilt ie toch echt niet gaan draaien. ePrint via de foon doet ie dan weer wel.
Heb online gelezen dat er inderdaad problemen zijn met draadloos en dat het een bekend probleem is bij Ziggo.

Heeft iemand hier een omweg om het wel aan de praat te krijgen? Of kan ik beter de printer inwisselen voor een Epson? -.-
Ubee EVW3226 modem toevallig? Die hebben met de firmware die er sinds de zomer op draait een probleem met flink aantal draadloze printers van HP. Overigens wel opvallend dat verder geen enkel ander apparaat er moeite mee heeft, zegt dus net zo goed wat over de printers...

Als het zo'n EVW3226 is moet je even contact opnemen met Ziggo helpdesk, dan regelen ze een ander type modem voor je.

Heb je al een ander type modem? Dan is het iig niet dit probleem en zou ik wat verder gaan troubleshooten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:01
Er staat een mogelijke oplossing op het Ziggo community-forum, of het ook echt werkt kan ik niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 30-09 15:40

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:46:
[...]

Bedankt voor je informatie en hulp, zoals zojuist besproken ga ik de Technetix VQ601R plaatsen i.c.m. een Technetix ESI-03N :)
Wat blijkt nu... het AOP was 'gewoon' aanwezig. Bewust tussen aanhalingstekens, want het lag in delen op de vloer van de meterkast en was dus niet aangesloten.

Inmiddels heb ik alles netjes teruggezet maar helaas is de verbinding erg instabiel. Op de momenten dat internet werkt is de snelheid in orde maar zo nu en dan lijkt er geen verbinding te zijn (losse modem + eigen router). Televisie doet echter helemaal niets, de Horizon Box geeft ook 'offline' aan.

Aanstaande donderdag komt er een monteur langs, maar ik kan me niet voorstellen dat ik iets verkeerd heb aangesloten of wat dan ook. De AOP die er al 'zat' heb ik als zijnde test nog vervangen door degene die ik nieuw besteld had maar de problemen blijven.

Ik had ook nog getest om direct een (meegeleverde) coax kabel vanuit het AOP op de televisie (met en zonder Horizon Box) aan te sluiten en soms lijkt 'ie wel verder te komen / zenders te vinden maar het moment erop is alles weer weg.

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 14-12-2015 09:55 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:27:
[...]

.... hebt terwijl als je Connect Max en Play start neemt houdt je hetzelfde maar betaal je minder, je abonnement blijft maandelijks opzegbaar!
Als ik het goed lees, is dat alleen voor de extra paketten zoals HBO etc. Dat maandelijks opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 11:48:
[...]

Als ik het goed lees, is dat alleen voor de extra paketten zoals HBO etc. Dat maandelijks opzeggen
Yep, dat dacht ik ook... heb het 3x gevraagd, weet je het zeker? jahaaa.... ok 8)7

edit: niet dat ik het op dit moment erg vind als ik weer aan een jaar contract zou vastzitten... geen zin in vvdsl en glas is hier niet beschikbaar :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door ArcticWolf op 14-12-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 14 december 2015 @ 00:55:
[...]

Ubee EVW3226 modem toevallig? Die hebben met de firmware die er sinds de zomer op draait een probleem met flink aantal draadloze printers van HP. Overigens wel opvallend dat verder geen enkel ander apparaat er moeite mee heeft, zegt dus net zo goed wat over de printers...

Als het zo'n EVW3226 is moet je even contact opnemen met Ziggo helpdesk, dan regelen ze een ander type modem voor je.

Heb je al een ander type modem? Dan is het iig niet dit probleem en zou ik wat verder gaan troubleshooten.
Het is een Technicolor modemrouter. Online kon ik alleen vinden dat het draadloos printen i.c.m. een Horizonbox aangesloten op het modem ook niet goed ging. (dit ook weer het geval bij HP printers only en dit was echter in 2013 al het geval (dus bij UPC destijds)

Dus dit is al een langlopend probleem met de HP printers. De printer aangemeld om te retourneren, maar cartridges zijn al uit de verpakking gehaald... dus volgens bedrijf geen Wet koop op afstand meer.
Nu aangemeld als zijnde defect, dus moeten ze ervoor zorgen dat ik een werkend product krijg, lijkt mij. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Beste allemaal, ik heb al veel te lang een probleem met de WiFi op mijn laptop. Hierdoor gebruik ik hem nauwelijks en dat begint nu wel vervelend te worden. Wat is precies het probleem:

Ten tijde van de Ziggo storing in augustus van dit jaar, heb ik waarschijnlijk een aantal instellingen veranderd aan de hand van dit artikel: nieuws: Ziggo kampt met dns-storing - update 4

Dit omdat ik toch gebruik wilde maken van mijn laptop. Dit verliep allemaal prima. Toen de storing over was, begon hier langzaam de problemen. Soms een avond geen problemen. En dan weer constant "beperkt" of fouttmeldingen als "dns probe finished no internet"

Het vreemde is dat alle apparaten die gebruik maken van WiFi hier perfect werken. Behalve dus de laptop :(

Vervolgens een andere laptop erbij gepakt. Deze werkt perfect op de WiFi en wat instelling doorlopen. Deze lijken hetzelfde te staan. Ze staan beide op Automatisch toewijzen onder het kopje "eigenschappen internet protocol versie 4"

Zoals je kunt zien ben ik sinds augustus dus het tobben. Het punt om de laptop uit het raam te gooien komt langzaam in zicht. Maar aangezien de rommel die dat geeft, hoop ik toch op een betere oplossing.
Wie kan en wil mij helpen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39
Lekkerboeie86 schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:40:
[...]
Ten tijde van de Ziggo storing in augustus van dit jaar, heb ik waarschijnlijk een aantal instellingen veranderd aan de hand van dit artikel: nieuws: Ziggo kampt met dns-storing - update 4
[...]
Welke DNS-servers staan er ingesteld op de router? Het klinkt alsof je die hebt aangepast, en ze nu niet meer lekker werken. Ik zie dat ik destijds ook op dat artikel heb gereageerd met de tip om OpenNIC te gebruiken. Een aantal IP-adressen van OpenNIC werkt niet meer, best kans dat dat diegene zijn die in dat tabelletje staan.

Als je OpenDNS of Google DNS pakt dan werkt het waarschijnlijk wel weer. Of de instelling weer terugzetten op automatisch, zodat je router de DNS van Ziggo pakt.

Op www.dnsleaktest.com kun je zien welke DNS-servers er nu worden gebruikt.

Het uitvoeren van het commando
ipconfig /flushdns
op de laptop die de meeste problemen heeft is misschien ook nog wel een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Ten eerste dank voor je snelle reactie :)
Ik heb via die link gekeken op mijn telefoon. Laptop wilde niet op wifi. Maar de link zegt UPC Austria.. Geen idee of dat normaal is. Commando is uitgevoerd. Nu opnieuw opstarten.

Het vreemde blijft dat alles op de wifi perfect gaat. Behalve die ene laptop..

EDIT: na het opnieuw opstarten had ik direct volle bak WiFi. Nu wil ik nog niet te vroeg juichen, maar dat commando heeft wellicht al veel goeds gedaan.

Hij staat verder nogsteeds op automatisch toewijzen van het DNS server adres. In mijn beleving was dat ook zo voor de storing. Nu hopen dat hij vol blijft houden!

[ Voor 34% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 14-12-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekkerboeie86 schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:56:
Ten eerste dank voor je snelle reactie :)
Ik heb via die link gekeken op mijn telefoon. Laptop wilde niet op wifi. Maar de link zegt UPC Austria.. Geen idee of dat normaal is. Commando is uitgevoerd. Nu opnieuw opstarten.

Het vreemde blijft dat alles op de wifi perfect gaat. Behalve die ene laptop..

EDIT: na het opnieuw opstarten had ik direct volle bak WiFi. Nu wil ik nog niet te vroeg juichen, maar dat commando heeft wellicht al veel goeds gedaan.

Hij staat verder nogsteeds op automatisch toewijzen van het DNS server adres. In mijn beleving was dat ook zo voor de storing. Nu hopen dat hij vol blijft houden!
UPC Austria met je telefoon op de Ziggo WiFi is goed. Bij de DDoS aanvallen van afgelopen zomer zijn klanten van de oud-Ziggo DNS-server overgezet naar de DNS-servers van UPC-zusjes in Oostenrijk en Ierland. Dit hebben ze naderhand nooit meer teruggedraaid, god knows why.

Wat zegt dezelfde site als je 'm nu op je laptop opent? Ook UPC Austria?

[ Voor 3% gewijzigd door Jerrythafast op 14-12-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Jerrythafast schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:30:
[...]

UPC Austria met je telefoon op de Ziggo WiFi is goed. Bij de DDoS aanvallen van afgelopen zomer zijn klanten van de oud-Ziggo DNS-server overgezet naar de DNS-servers van UPC-zusjes in Oostenrijk en Ierland. Dit hebben ze naderhand nooit meer teruggedraaid, god knows why.

Wat zegt dezelfde site als je 'm nu op je laptop opent? Ook UPC Austria?
Klopt! En ik heb de hele avond storing vrij kunnen werken. Mijn dank is heel groot! Ik hoop dat het zo blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexmael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:44
ArcticWolf schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:39:
[...]

Yep, dat dacht ik ook... heb het 3x gevraagd, weet je het zeker? jahaaa.... ok 8)7

edit: niet dat ik het op dit moment erg vind als ik weer aan een jaar contract zou vastzitten... geen zin in vvdsl en glas is hier niet beschikbaar :Y)
Als je het abonnement alleen hebt aangepast en verder geen actie in de vorm van een extra zenderpakket of korting hebt gekregen blijft het abonnement maandelijks opzegbaar als ik mij niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb hier in Wormerveer (voormalig UPC gebied), sinds dat het Ziggo geworden is, alleen maar problemen met wegvallend internet. Maakt niet uit op welk moment van de dag, en er zit ook geen patroon in, maar regelmatig per dag valt de dns gewoon even weg. Maakt totaal niet uit welke DNS ik instel op mijn router, kabelmodem (Ubee EVW3226) staat in bridge mode, maar uitvallen doet het. Ik heb al regelmatig het modem gereset maar dat lost niets op. Het is jammer dat ik hier geen andere providers heb anders had ik Ziggo er allang uitgetieft. Blijkbaar heeft Ziggo nog steeds last van DNS problemen en krijgen ze het niet opgelost?
Thuiswerken doe ik liever via mijn telefoon als 4G+ modem want dat is tenminste een betrouwbare verbinding. Ik krijg wel een beetje een A2000 deja vu gevoel met dat Ziggo inmiddels. Ik kan er weinig recent over terug vinden dus ben ik de enige of hebben anderen ook het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Je bent de enige hier in het super stabiel. Wat heb je al aan stappen ondernomen om het te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
... je zegt zelf dat het aan de DNS ligt en dat het niet uitmaakt welke DNS je invult, dan moet je het toch echt bij jezelf zoeken.

[ Voor 64% gewijzigd door ArcticWolf op 15-12-2015 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halleuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08 19:21
Hoi jongens,

Ik en een huisgenoot moeten binnenkort een nieuwe internetprovider kiezen voor ons studentenhuis. We hebben online een beetje gekeken, en het blijkt dat vrijwel alle providers in onze buurt niet sneller kunnen leveren dan zo'n 15mbit/s. Éen site vermelde dat Ziggo 200mbit/s zou kunnen leveren. Nu hebben we Ziggo even gebeld, maar van die klantenservice werden we niet veel wijzer. Die jongen had er zelf duidelijk weinig verstand van.

Nu is mijn vraag... Is er een manier om te controleren met welke snelheid Ziggo ons internet zou kunnen leveren? Want we gaan geen duurder 200mbit abonnement afsluiten als we die snelheid niet kunnen halen op ons adres.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
Halleuh schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:30:
Nu is mijn vraag... Is er een manier om te controleren met welke snelheid Ziggo ons internet zou kunnen leveren?
https://www.ziggo.nl/post...Uewwod7gQBdA&gclsrc=aw.ds en dan bellen met Ziggo?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:41
Hoi jongens,

Ik en een huisgenoot moeten binnenkort een nieuwe internetprovider kiezen voor ons studentenhuis. We hebben online een beetje gekeken, en het blijkt dat vrijwel alle providers in onze buurt niet sneller kunnen leveren dan zo'n 15mbit/s. Éen site vermelde dat Ziggo 200mbit/s zou kunnen leveren. Nu hebben we Ziggo even gebeld, maar van die klantenservice werden we niet veel wijzer. Die jongen had er zelf duidelijk weinig verstand van.

Nu is mijn vraag... Is er een manier om te controleren met welke snelheid Ziggo ons internet zou kunnen leveren? Want we gaan geen duurder 200mbit abonnement afsluiten als we die snelheid niet kunnen halen op ons adres.

In principe kan je bij Ziggo altijd de beloofde snelheid halen, of je moet toevallig net in een gebied zitten waar het overbelast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Hoi jongens,

Ziggo levert niet geen adsl zoals kpn en anderen (muv caiway en andere kleinere lokale aanbieders) waardoor je de aangeboden internetsnelheden voor 99% haalt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 07:39
nooberke schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:38:
[...]

In principe kan je bij Ziggo altijd de beloofde snelheid halen, of je moet toevallig net in een gebied zitten waar het overbelast is.
en zelfs dan komt het bij hun monitor eruit en lossen ze het op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nooberke schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:38:
[...]

"Altijd" is juist foute woord hier.

Bij DSL is je snelheid afhankelijk van afstand tot DSLAM. Slechts een klein aantal mensen haalt daadwerkelijk wat geadverteerd wordt volledig, maar wat je haalt deel je met niemand anders en blijft 24/7/365 hetzelfde zolang niemand aan de telefoonkabels kloot.

Bij kabel is snelheid onafhankelijk van afstand tot CMTS. Iedereen kan dus de volledige snelheid halen. Maar je deelt de totale capaciteit van het netwerksegment met de buurt. Die capaciteit is veel meer dan de maximale snelheid die je kunt halen, maar het kan vol raken. Of en zo ja hoe erg en zo ja hoe lang verschilt per netwerksegment, maar de garantie dat je 24/7, dus 'altijd' dezelfde snelheid haalt heb je niet (itt DSL). Als je pech hebt wordt het dus op drukste momenten wat trager. Je leest van mensen die rond etenstijd er iets van merken en dat het vervolgens in de latere avond weer voorbij gaat.
Zelf merk ik er niets van - ik doe niet vaak de moeite om m'n 200Mbps te testen je gaat toch ook niet iedere keer de waterdruk uit de kraan meten zolang het redelijk lijkt te stromen 8)7, maar heb nooit minder dan 190Mbps gemeten op huidig adres.

Hou er rekening mee dat dit snelheden zijn die je bedraad op de modem haalt. Als je allerlei ongein binnenhuis (WiFi, PLC, goedkope routeres, 100Mb switches etc) uithaalt, ga je die snelheden dus niet halen. 200Mbps draadloos is prima te doen, zelfs met grootverbruikende studenten - maar dat ga je dus niet halen met tien man op de modem/router van Ziggo die ergens beneden staat, en ook niet met een enkele eigen router ergens in huis. Of met een paar AP's van EUR 20/stuk. Makkelijkst is iedere kamer van UTP voorzien (via een Gb switch) en dan eigen plan laten trekken qua WiFi. Geen zin/budget dat op orde te maken? Bespaar je dan de moeite en kosten om een snelle verbinding te nemen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yash100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 15:42
Als ik met mijn abonnement van Ziggo Sport Go probeer in te loggen op mijn Nexus 6P, krijg ik de melding: Uw Ziggo account heeft geen actief Sport1 abonnement. Voor verdere vragen neem contact op met Ziggo". Terwijl ik op mijn Apple mini en Samsung Galaxy S3 wel gewoon kan inloggen zowel via Ziggo als via Ziggo Sport Totaal in de app. Het inloggen kan dus zowel niet via Ziggo of Ziggo Sport Totaal in de app Ziggo Sport Totaal via respectievelijk e-mailadres en wachtwoord als met gebruikersnaam en wachtwoord. en trouwens ben ik niet over de vijf apparaten heen. Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:34
dion_b schreef op woensdag 16 december 2015 @ 01:43:
[...]

Bij DSL is je snelheid afhankelijk van afstand tot DSLAM. Slechts een klein aantal mensen haalt daadwerkelijk wat geadverteerd wordt volledig, maar wat je haalt deel je met niemand anders en blijft 24/7/365 hetzelfde zolang niemand aan de telefoonkabels kloot.
Is dat echt zo? Ik weet nog in de begindagen van ADSL dat je als bedrijf kon kiezen uit verschillende abbonnementen met verschillende overboekingen. Ik heb al 10 jaar niks meer met ADSL gedaan, dus weet niet of 't nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

tiguan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:16:
[...]

Is dat echt zo? Ik weet nog in de begindagen van ADSL dat je als bedrijf kon kiezen uit verschillende abbonnementen met verschillende overboekingen. Ik heb al 10 jaar niks meer met ADSL gedaan, dus weet niet of 't nog steeds zo is.
Als je een product afneemt dat trager is dan technisch mogelijk, dan haal je het altijd wel idd - maar een low-end product is ongeacht technologie niet uitdagend. Kans dat je tegen problemen tgv aanloopt bij DOCSIS op 20Mbps is natuurlijk ook nagenoeg nihil :z

Maar vraag ging hier om (V)DSL max haalbar vs 200Mbps over coax. Dan zit je bij DSL per definitie tegen grenzen van de techniek te hikken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:34
Het ging er niet om dat het trager was, het ging er om dat je met meerdere klanten op dezelfde lijn zat. Dus als er meerdere klanten tegelijk op zitten, dan wordt de boel trager. Terwijl jij net zegt dat dat bij ADSL nooit het geval zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tiguan schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:31:
Het ging er niet om dat het trager was, het ging er om dat je met meerdere klanten op dezelfde lijn zat. Dus als er meerdere klanten tegelijk op zitten, dan wordt de boel trager. Terwijl jij net zegt dat dat bij ADSL nooit het geval zal zijn.
Bij coax deel je met de buurt bv. 1gbit... als die volzit dan gaat je internet trager (maar die kans is redelijk klein en daarom haal je nagenoeg altijd het maximum van je abonnement), bij adsl heb je dat niet maar dan is de vertragende factor de afstand.

Echter je hebt idd ook nog zowel bij DSL als kabel te maken met overboeking, maar dat zit hem in het netwerk van de provider zelf, dus dan deel je met 1 miljoen mensen een backbone van 40gbit bv.

(even simpel uitgelegd }:O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Je hebt bij Coax 2x overboeking, een hele forse overboeking in je coaxsegment in je wijk. Daar deel je grofweg 800Mbit met alle woonhuizen om je heen (aantal kabelmodems varieert tussen de 400 en 1100). [EuroDOCSIS] Capaciteit monitoren met een DVB-C PC-TV tuner En inderdaad als 4 klanten van 200Mbit vol downloaden een uur lang is de hele wijk traag. Maar overboeking is een berekening die een home ISP altijd doorvoert 1:25 is best normaal voor thuis gebruik. Ben benieuwd of ze die factor nog aan gaan passen naar de toekomst ivm de opkomst van streaming content zoals NetFlix, alhoewel die gisteren bekend maakte een lagere bandbreedte nodig te hebben in de toekomst ;)

Daarnaast heb je bij zowel Coax als xDSL een overboeking vanaf de glaskast (de wijk uit) richting de POP/core waarbij je vaak een 1/10/40G fiber deelt met zijn alle.

Daarbij zal de laatste genoemde fiber niet zo snel vol zitten bij Coax en xDSL, het knelpunt van Coax zit in het voorgaande segment. Immers als een wijk 800Mbit aan kan past dat in een 1G fiber, lekker makkelijk rekenen.
Bij ADSL en VDSL2 ben je direct op de KPN dorpscentrale aangesloten, met vele kilometers koper. Echter met VVDSL kan je sinds dit jaar 100Mbit halen bij KPN en volgens de roddels 200Mbit in het voorjaar van 2016 daarmee zal KPN ook wel rekening gehouden met de "buitenring straatkasten" die ze nu plaatsen. Aan zon buitenring kast zit dan een stuk fiber naar de POP/Core ipv dat je direct naar de wijk centrale gaat met koper, ik ga er vanuit dat de overboeking daar anno 2015 standaarden is met ingecalculeerde groei _/-\o_

In het KPN Glas forum las ik dat klanten daar hun 500Mbit niet meer haalde en KPN toegaf dat de glas uplink van die wijk congested was in de piekuren, ze zijn hier blijkbaar wel alert op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:06
Viel me nu pas op. Mijn vriendin heeft een Horizon box met het UPC logo, mijn pa met het Horizon logo. Is dat een refurbished of zo en zit er een verschil tussen de twee, dat iemand weet? Maakt verder niet uit, maar viel me gewoon op. Ding werkt tot nu toe prima! Van het weekend de tweede aansluiten boven, die was vorige week binnengekomen. Hopelijk redt ie het draadloos door de betonnen vloer, maar ik denk het wel. Haar smartphone werkt ook perfect boven.

[ Voor 26% gewijzigd door chim0 op 18-12-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:32

WeirdEye

Eindbaas

chim0 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:01:
Viel me nu pas op. Mijn vriendin heeft een Horizon box met het UPC logo, mijn pa met het Horizon logo. Is dat een refurbished of zo en zit er een verschil tussen de twee, dat iemand weet? Maakt verder niet uit, maar viel me gewoon op. ...
Ze hebben met de samenvoeging met Ziggo het logo aangepast van UPC naar Horizon. Meer niet.
In de overgangsfase zijn ze beide uitgeleverd, nu worden alleen nog maar de boxen met het Horizon logo uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

stormfly schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:58:
Je hebt bij Coax 2x overboeking, een hele forse overboeking in je coaxsegment in je wijk. Daar deel je grofweg 800Mbit met alle woonhuizen om je heen (aantal kabelmodems varieert tussen de 400 en 1100). [EuroDOCSIS] Capaciteit monitoren met een DVB-C PC-TV tuner En inderdaad als 4 klanten van 200Mbit vol downloaden een uur lang is de hele wijk traag. Maar overboeking is een berekening die een home ISP altijd doorvoert 1:25 is best normaal voor thuis gebruik. Ben benieuwd of ze die factor nog aan gaan passen naar de toekomst ivm de opkomst van streaming content zoals NetFlix, alhoewel die gisteren bekend maakte een lagere bandbreedte nodig te hebben in de toekomst ;)

Daarnaast heb je bij zowel Coax als xDSL een overboeking vanaf de glaskast (de wijk uit) richting de POP/core waarbij je vaak een 1/10/40G fiber deelt met zijn alle.

Daarbij zal de laatste genoemde fiber niet zo snel vol zitten bij Coax en xDSL, het knelpunt van Coax zit in het voorgaande segment. Immers als een wijk 800Mbit aan kan past dat in een 1G fiber, lekker makkelijk rekenen.
Bij ADSL en VDSL2 ben je direct op de KPN dorpscentrale aangesloten, met vele kilometers koper. Echter met VVDSL kan je sinds dit jaar 100Mbit halen bij KPN en volgens de roddels 200Mbit in het voorjaar van 2016 daarmee zal KPN ook wel rekening gehouden met de "buitenring straatkasten" die ze nu plaatsen. Aan zon buitenring kast zit dan een stuk fiber naar de POP/Core ipv dat je direct naar de wijk centrale gaat met koper, ik ga er vanuit dat de overboeking daar anno 2015 standaarden is met ingecalculeerde groei _/-\o_

In het KPN Glas forum las ik dat klanten daar hun 500Mbit niet meer haalde en KPN toegaf dat de glas uplink van die wijk congested was in de piekuren, ze zijn hier blijkbaar wel alert op.
Niet altijd, er lopen nu twee topics over mensen met ouderwetse KPN kopernet ADSL in het buitengebied wiens problemen toch echt klinken als forse capaciteitsgedoe (overdag geen probleem, 's avonds moddertraag en hoge ping):

Provider ontkent storing (> 3 weken), hoe nu verder?
adsl tele2 op KPN netwerk in de avond uren overbelast?

Het is makkelijker om capaciteit op orde te houden als het stuk tussen eindgebruiker en centrale (DSLAM/CMTS) niet gedeeld is, maar het kan daarboven net zo goed fout gaan - en dat blijkt in praktijk ook te gebeuren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19

PauseBreak

derp!

regmaster schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:30:
Ik heb hier in Wormerveer (voormalig UPC gebied), sinds dat het Ziggo geworden is, alleen maar problemen met wegvallend internet. Maakt niet uit op welk moment van de dag, en er zit ook geen patroon in, maar regelmatig per dag valt de dns gewoon even weg. Maakt totaal niet uit welke DNS ik instel op mijn router, kabelmodem (Ubee EVW3226) staat in bridge mode, maar uitvallen doet het. Ik heb al regelmatig het modem gereset maar dat lost niets op. Het is jammer dat ik hier geen andere providers heb anders had ik Ziggo er allang uitgetieft. Blijkbaar heeft Ziggo nog steeds last van DNS problemen en krijgen ze het niet opgelost?
Thuiswerken doe ik liever via mijn telefoon als 4G+ modem want dat is tenminste een betrouwbare verbinding. Ik krijg wel een beetje een A2000 deja vu gevoel met dat Ziggo inmiddels. Ik kan er weinig recent over terug vinden dus ben ik de enige of hebben anderen ook het probleem?
Dit probleem heb ik ook. Als ik Ziggos DNS servers gebruik dan valt echt heel regelmatig het internet weg. Of ja, wegvallen. Timeout errors waar je U tegen zegt. Ja, met hoofdletter.
Oplossing is simpel: Andere DNS servers gebruiken (bijv. OpenDNS). Dat werkt een stuk prettiger.

Al deel ik wel je gevoel uit de laatste alinea. Hoe instabiel en moddertraag het internet hier soms is doet me heel sterk denken aan de begintijd van Chello. Tel daarbij op dat ook de TV-kwaliteit en telefoniekwaliteit echt minder is geworden en ik had ook een andere ISP genomen als dat zou kunnen. Helaas levert KPN hier alleen ADSL2 en halen ze maximaal 11mbps, dus dat is helaas ook geen optie. Dan nog maar even doormodderen met Ziggo en hopen op een derde partij die hier glas legt (huizen zijn al ftth-ready, maar er ligt geen glas in de grond hier).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:42:
[...]

. Tel daarbij op dat ook de TV-kwaliteit en telefoniekwaliteit echt minder is geworden en
Dat zal in jou situatie misschien zo zijn

Telefonie is hier in 1018 prima op orde. Zeer helder en zonder allerlei ruis
TV-Kwaliteit begrijp ik niet echt wat je bedoeld. Als ik kijk naar de birates van de HD-zenders liggen die tussen 10~15Mbps. De SD rond de 6Mbps, allebei VBR. Dat is echt niet slecht. Is zelfs prima te noemen.

Maar goed kan zijn dat het bij jou niet op orde is, maar ik denk zeker dat het niet zo somber is over het gehele plaatje gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:10:
[...]

Dat zal in jou situatie misschien zo zijn

Telefonie is hier in 1018 prima op orde. Zeer helder en zonder allerlei ruis
TV-Kwaliteit begrijp ik niet echt wat je bedoeld. Als ik kijk naar de birates van de HD-zenders liggen die tussen 10~15Mbps. De SD rond de 6Mbps, allebei VBR. Dat is echt niet slecht. Is zelfs prima te noemen.

Maar goed kan zijn dat het bij jou niet op orde is, maar ik denk zeker dat het niet zo somber is over het gehele plaatje gezien.
Ik was bij Ziggo klant, niet bij UPC. De tv- en telefoniekwaliteit zijn bij mij flink verminderd sinds de uitrol van het UPC platform bij alle klanten als ik het vergelijk met wat Ziggo mij bood. Stabiliteit en responsiviteit van het internet zijn ook flink achteruit gegaan.

Kortom, mij is die overname niet goed bevallen en als ik een keuze zou hebben, zou ik direct overstappen naar de concurrent.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yash100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 15:42
Is er een methode om een verplichte pincode te omzeilen bij het installeren van een Ziggo certificaat voor WiFihotspots?Ik gebruik nooit pincodes of patterns op mijn mobiele devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat is geen Ziggo requirement, maar eentje vanuit Google. Idee van een certificaat is dat beide kanten secured zijn. Dus nee, en maar goed ook.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealProcyon
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-09 14:28
Hallo, ik heb een vraagje. Hoe blokkeer ik een site in de horizon mediabox? Ik wil downland.whatsapap.com en whatsapap.com blokkeren, maar hij stuurde hem toch door. (Dit zijn scam reclame sites)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
Je kunt een andere DNS dienst gebruiken en het daarin blokkeren (zoals openDNS).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
idd, ik gebruik zelf de Norton DNS'en (type A)

https://dns.norton.com/configureRouter.html

Maar B en C zijn nog "veiliger" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Meer mensen ervaring met slechte facturering bij Ziggo? Ik heb mijn extra horizonbox paar maanden geleden opgezegd en ik heb een maand opzegtermijn, bij afsluiting heb ik gevraagd of ze niet weer gaan liggen kloten met de facturering daar ik een jaar eerder bij verandering van pakket ook nog 5 maanden teveel betaalde. Dit heeft zich nooit opgelost tot ik heel Ziggo had opgezegd. Na een slechte ervaring met glasvezel (niet schuld van de provider maar van de slechte aansluiting) ben ik teruggegaan naar Ziggo. Alles ging weer goed tot ik dus nu de extra horizonbox heb opgezegd. Na enkele telefoontjes word mij elke keer beloofd dat het op de volgende factuur in orde komt, hmmm dat hoorde ik vorig jaar ook telkens. Tot nu toe betaal ik nog steeds 5 euro te veel per maand en zou ik van een aantal maanden dus al 5 euro terug krijgen die ik teveel betaal.

Zo ken ik nog een aantal gezinnen die exact hetzelfde hebben en er alleen af zijn gekomen door het op te zeggen of van compleet pakket te veranderen. Ik moet nog maar paar maanden en ga het contract dan ook beëindigen, ik ben wel een beetje klaar met onbeschofte en ongekwalificeerde helpdeskmedewerkers, klachtenbrieven worden ook beantwoord met standaard gelul waar ik niets aan heb.

Zijn er mensen die dit hebben meegemaakt en vervolgens opgelost hebben gekregen? Welke stappen kan ik nog meer kan ondernemen behalve bellen en klachtenbrieven mailen, ik kom zo geen stap verder, het is telkens excuses zus en excuses zo en meneer het is nu echt geregeld vanaf volgende maand maar uiteindelijk word er niets opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:01
Yash100 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:00:
Is er een methode om een verplichte pincode te omzeilen bij het installeren van een Ziggo certificaat voor WiFihotspots?Ik gebruik nooit pincodes of patterns op mijn mobiele devices.
Je bent niet verplicht het certificaat te installeren, je bent dan alleen vatbaar voor een gespoofde wifispot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
PauseBreak schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:42:
[...]

Dit probleem heb ik ook. Als ik Ziggos DNS servers gebruik dan valt echt heel regelmatig het internet weg. Of ja, wegvallen. Timeout errors waar je U tegen zegt. Ja, met hoofdletter.
Oplossing is simpel: Andere DNS servers gebruiken (bijv. OpenDNS). Dat werkt een stuk prettiger.

Al deel ik wel je gevoel uit de laatste alinea. Hoe instabiel en moddertraag het internet hier soms is doet me heel sterk denken aan de begintijd van Chello. Tel daarbij op dat ook de TV-kwaliteit en telefoniekwaliteit echt minder is geworden en ik had ook een andere ISP genomen als dat zou kunnen. Helaas levert KPN hier alleen ADSL2 en halen ze maximaal 11mbps, dus dat is helaas ook geen optie. Dan nog maar even doormodderen met Ziggo en hopen op een derde partij die hier glas legt (huizen zijn al ftth-ready, maar er ligt geen glas in de grond hier).
Gelukkig, ben ik toch niet de enige. Ik heb van allerlei DNS servers ingesteld gehad, zowel lokaal in de lan clients als op de router die achter het Ubee modem staat, maar deze worden na enige tijd gewoon overruled door de DNS'en van Ziggo. Herstarten of zelfs resetten van de modem helpt eventjes maar vrij snel daarna begint het gedonder weer. Na veel zoeken kwam ik ergens op het Ziggo forum commentaar tegen dat er een fout in de firmware van het Ubee modem zou moeten zitten dat Ziggo ná de Ddos aanval erop heeft geflasht. Het is ook sinds die tijd dat dit probleem is ontstaan maar Ziggo ontkent in alle toonaarden dat er een probleem is. Helaas geldt hier in deze wijk ook dat KPN niet meer dan 9 Mbit max via ADSL levert en pas einde 2016 ergens met een upgrade zal gaan komen naar 50 Mbit. Glas zie ik van de KPN in ieder geval niet komen dus we zijn hier veroordeeld tot Ziggo. Als ik thuis werk doe ik dat tegenwoordig maar via mijn telefoon als 4g+ modem, we werken via Citrix dus dat vreet niet zoveel data. Het geeft in ieder geval wel een stabielere verbinding dan via Ziggo. Tot een alternatief komt blijven we dus maar aanmodderen met Ziggo. Ik zou graag meer snelheid willen maar gelet op de waardeloze kwaliteit momenteel durf ik dat niet aan met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
regmaster schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:31:
[...]

Gelukkig, ben ik toch niet de enige. Ik heb van allerlei DNS servers ingesteld gehad, zowel lokaal in de lan clients als op de router die achter het Ubee modem staat, maar deze worden na enige tijd gewoon overruled door de DNS'en van Ziggo. Herstarten of zelfs resetten van de modem helpt eventjes maar vrij snel daarna begint het gedonder weer. Na veel zoeken kwam ik ergens op het Ziggo forum commentaar tegen dat er een fout in de firmware van het Ubee modem zou moeten zitten dat Ziggo ná de Ddos aanval erop heeft geflasht. Het is ook sinds die tijd dat dit probleem is ontstaan maar Ziggo ontkent in alle toonaarden dat er een probleem is. Helaas geldt hier in deze wijk ook dat KPN niet meer dan 9 Mbit max via ADSL levert en pas einde 2016 ergens met een upgrade zal gaan komen naar 50 Mbit. Glas zie ik van de KPN in ieder geval niet komen dus we zijn hier veroordeeld tot Ziggo. Als ik thuis werk doe ik dat tegenwoordig maar via mijn telefoon als 4g+ modem, we werken via Citrix dus dat vreet niet zoveel data. Het geeft in ieder geval wel een stabielere verbinding dan via Ziggo. Tot een alternatief komt blijven we dus maar aanmodderen met Ziggo. Ik zou graag meer snelheid willen maar gelet op de waardeloze kwaliteit momenteel durf ik dat niet aan met Ziggo.
Een fout in de Ubee fw mbt DNS? Die heb ik nog niet eerder gehoord of meegemaakt.
Heb maanden een custom DNS op m'n Ubee gehad en heeft altijd prima gewerkt zonder "overruled" te worden.
Weet je zeker dat het om een DNS fout/overrule gaat? en niet om een T3/T4 timeout? De Ziggo DNS servers zijn namelijk zeer betrouwbaar over het algemeen (die aanval dit jaar daar gelaten) .

DNS settings kun je testen op https://www.dnsleaktest.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb sinds een aantal maanden ook de ergernis dat zo af en toe (enkele keren per avond) de DNS server van Ziggo een korte tijd niet reageert. Die korte tijd wisselt van enkele seconden tot ongeveer een minuut.

Toevallig gebeurde dit zojuist (!!!) en kon ik er gelijk een screenshot van maken ter bewijs. Wat er nu gebeurde was dat tweakimg.net niet werd geresolved. Toen ik dat zag gebeuren heb ik in een flits cmd gestart en 'nslookup tweakers.net' erin geramd. En jawel, timeout timeout timeout. 10 seconden later werkte alles weer. Pingen (naar bijvoorbeeld 8.8.8.8) werkt op dit soort momenten wel altijd gewoon (niet zichtbaar in screenshot). Het is echt met 100% zekerheid puur en alleen de DNS die niet functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaag :/
Maar kan je tijdens die dns timeout wel pingen naar de Ziggo DNS server? bij je nslookup krijgt hij wel een ip adres terug ook al krijg je een timeout, dus de DNS resolve functie werkt wel?

edit:
ah nvm dat is je IP adress :P

ik krijg:
1e keer:
nslookup tweakers.net
Server: router.asus.com
Address: 192.168.1.1

DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
Non-authoritative answer:
Name: tweakers.net
Address: 213.239.154.20
2e keer:
nslookup tweakers.net
Server: router.asus.com
Address: 192.168.1.1

Non-authoritative answer:
Name: tweakers.net
Address: 213.239.154.20
Norton type A DNS servers.

[ Voor 57% gewijzigd door ArcticWolf op 19-12-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het IP adres dat in het screenshot te zien is, is de UPC Austria DNS server die Ziggo in m'n Ubee heeft geconfigureerd toen die kinderen hun kunstje flikten afgelopen zomer. Ik weet even niet 100% zeker meer of ik dat IP dan nog wel kan pingen. Ik zal het adres even in een plaknotitie zetten zodat ik het snel voor de dag kan halen als het weer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Jerrythafast schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 22:12:
Ik heb sinds een aantal maanden ook de ergernis dat zo af en toe (enkele keren per avond) de DNS server van Ziggo een korte tijd niet reageert. Die korte tijd wisselt van enkele seconden tot ongeveer een minuut.

Toevallig gebeurde dit zojuist (!!!) en kon ik er gelijk een screenshot van maken ter bewijs. Wat er nu gebeurde was dat tweakimg.net niet werd geresolved. Toen ik dat zag gebeuren heb ik in een flits cmd gestart en 'nslookup tweakers.net' erin geramd. En jawel, timeout timeout timeout. 10 seconden later werkte alles weer. Pingen (naar bijvoorbeeld 8.8.8.8) werkt op dit soort momenten wel altijd gewoon (niet zichtbaar in screenshot). Het is echt met 100% zekerheid puur en alleen de DNS die niet functioneert.
Jep, dit heb ik dus ook. Alleen dan met een Cisco EPC3925 modem, in bridge modus. Heel vervelend is dat. Overigens kan ik dit ook wel oproepen door gewoon een torrent te starten. DNS houdt er dan ook ineens heel even mee op als de torrent lekker begint te lopen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PauseBreak schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:19:
[...]

Jep, dit heb ik dus ook. Alleen dan met een Cisco EPC3925 modem, in bridge modus. Heel vervelend is dat. Overigens kan ik dit ook wel oproepen door gewoon een torrent te starten. DNS houdt er dan ook ineens heel even mee op als de torrent lekker begint te lopen.
Hij stopt met downloaden als de DNS wegvalt of hij stopt met peers scrapen? Aangezien je alleen bij het resolven van de tracker een DNS nodig hebt daarna werkt alles IP based, dus zelfs zonder DNS blijft hij gewoon downloaden, verder zijn er ook clients die via peers andere peers krijgen, daar is geen DNS voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
PauseBreak schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:19:
[...]

Als je Cisco in bridge staat moet je het probleem in de router erachter zoeken, ik denk dat jouw router(tje?) het aantal sessies voor een torrentdownload niet goed kan verwerken waardoor hij boven zijn CPU power werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even 1000x de DNS servers gepingt van UPC:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Target Name: N/A
         IP: 84.116.46.21
  Date/Time: 19-12-2015 22:37:03 to 19-12-2015 23:26:42

Hop Sent Err  PL% Min Max Avg  Host Name / [IP]
 1   994   0  0,0   0   7   0  router.asus.com [192.168.1.1]
 2   994   0  0,0   3  22   5  [10.254.221.1]
 3   994   0  0,0   3  26   6  hvs-rc0002-cr102-xe-1-3-1-0.core.as9143.net [213.51.189.254]
 4   994   0  0,0   3 105  13  asd-tr0610-cr101-ae57-0.core.as9143.net [213.51.158.4]
 5   993 715 72,0   4  31   9  [213.46.182.89]
 6   994 747 75,2   5  36   7  de-fra01a-ri2-xe-4-0-0.aorta.net [84.116.130.138]
 7   994   0  0,0  32  58  36  at-vie01a-rd1-ae14-0.aorta.net [84.116.130.82]
 8   994   1  0,1  31  57  35  at-vie15a-rd1-ae13-0.aorta.net [213.46.173.190]
 9   994   1  0,1  33  75  36  at-vie12c-ra2-be-2.aorta.net [213.46.184.21]
10   994   0  0,0  32  54  35  [84.116.46.21]

Ziet er stabiel uit, maar blijf toch bij de Norton DNS'en :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Lekkerboeie86 schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:35:
[...]

Klopt! En ik heb de hele avond storing vrij kunnen werken. Mijn dank is heel groot! Ik hoop dat het zo blijft ;)
Helaas toch weer een dag later problemen met de wifi op de laptop. Nogsteeds werkt het op alle andere apparaten uitstekend.

Net Ziggo gebeld die stuurt met door naar "Chris helpt" een website die met teamviewer de instellingen gaat nalopen..

Gaat een paar centen kosten, maar of het probleem dan opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:13
Meer mensen last van een traag internet vanavond?

Zit dus bij Ziggo, heb dan wel het standaard alles in 1 pakket, 40mbps. Ik doe speedtests op het internet en mag blij zijn als ik 4mbps haal, in plaats van 40mpbs, wat ik normaal ook wel haal.

Ik heb al ingelogd op de router en andere kanalen geprobeerd etc, maar geen van deze oplossingen werkt. Moden/router al uit en aan gedaan, verplaatst, meerdere stappen ondernomen.

Geen idee wat ik nog kan proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Op 5467 is er geen probleem op dit moment, ik tik de maximum haalbare waarde van 200/20 nog steeds aan hier.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier na een reset helemaal geen Internet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sleehond schreef op zondag 20 december 2015 @ 20:45:
Meer mensen last van een traag internet vanavond?

Zit dus bij Ziggo, heb dan wel het standaard alles in 1 pakket, 40mbps. Ik doe speedtests op het internet en mag blij zijn als ik 4mbps haal, in plaats van 40mpbs, wat ik normaal ook wel haal.

Ik heb al ingelogd op de router en andere kanalen geprobeerd etc, maar geen van deze oplossingen werkt. Moden/router al uit en aan gedaan, verplaatst, meerdere stappen ondernomen.

Geen idee wat ik nog kan proberen...
Je test alleen maar wireless? Altijd bedraad testen en daarna pas gaan zoeken waar het aan kan liggen..

Ik heb net m'n router een fw update gegeven (Asus Merlin) en haal net dit via wifi: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4931631688.png

Geen problemen hier met Ziggo (Nieuwegein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 23:22
https://www.dnsleaktest.com

Bij mij geeft de test als uitslag.
89.101.251.68
089-101-251068.ntlworld.ie
UPC Ireland

Zou dat de reden kunnen zijn dat het soms enkele tellen duurt voordat de pagina laad?
Voor de DNS aanval was het in ieder geval beter. Snelheid is verder conform abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
ArcticWolf schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:04:
[...]

Je test alleen maar wireless? Altijd bedraad testen en daarna pas gaan zoeken waar het aan kan liggen..

Ik heb net m'n router een fw update gegeven (Asus Merlin) en haal net dit via wifi: [afbeelding]

Geen problemen hier met Ziggo (Nieuwegein)
Dank voor je feedback, hier Ziggo Utrecht Rivierenwijk dus tegen Nieuwegein aan. Morgen even met kabel testen, kijken wat ik dan haal. Wireless haal ik tot vanavond gewoon mn 40 mbps, dus lijkt toch iets in het wireless te zitten. Zowel op destop boven als laptop beneden getest. Beiden apparaten trage snelheid.

Goed, dank voor feedback morgen even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:33

Nox

Noxiuz

dion_b schreef op woensdag 16 december 2015 @ 01:43:
[...]

Bij kabel is snelheid onafhankelijk van afstand tot CMTS. Iedereen kan dus de volledige snelheid halen. Maar je deelt de totale capaciteit van het netwerksegment met de buurt. Die capaciteit is veel meer dan de maximale snelheid die je kunt halen, maar het kan vol raken. Of en zo ja hoe erg en zo ja hoe lang verschilt per netwerksegment, maar de garantie dat je 24/7, dus 'altijd' dezelfde snelheid haalt heb je niet (itt DSL). Als je pech hebt wordt het dus op drukste momenten wat trager. Je leest van mensen die rond etenstijd er iets van merken en dat het vervolgens in de latere avond weer voorbij gaat.
Zelf merk ik er niets van - ik doe niet vaak de moeite om m'n 200Mbps te testen je gaat toch ook niet iedere keer de waterdruk uit de kraan meten zolang het redelijk lijkt te stromen 8)7, maar heb nooit minder dan 190Mbps gemeten op huidig adres.

Hou er rekening mee dat dit snelheden zijn die je bedraad op de modem haalt. Als je allerlei ongein binnenhuis (WiFi, PLC, goedkope routeres, 100Mb switches etc) uithaalt, ga je die snelheden dus niet halen. 200Mbps draadloos is prima te doen, zelfs met grootverbruikende studenten - maar dat ga je dus niet halen met tien man op de modem/router van Ziggo die ergens beneden staat, en ook niet met een enkele eigen router ergens in huis. Of met een paar AP's van EUR 20/stuk. Makkelijkst is iedere kamer van UTP voorzien (via een Gb switch) en dan eigen plan laten trekken qua WiFi. Geen zin/budget dat op orde te maken? Bespaar je dan de moeite en kosten om een snelle verbinding te nemen ;)
Euhm, geen enkele consumentenverbinding heeft die garantie. Overal zit wel overboeking op, pas zodra je een half maandsalaris per maand gaat betalen heb je die garantie. Uplinks van dslams zal vast ook wel overboekt zijn (dunno hoeveel poorten ze normaalgesproken hebben...)

Zelfs met je glasverbinding heb je vaak veel overboeking. Een fully loaded access switch met pak 500 poorten gaat ook geen ook vier maal 100gbps uplink hebben. Apparaat komt amper boven de 10gbps uit :P

Reden dat Internetproviders nog geld verdienen is overboeking :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ArcticWolf schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:33:
[...]

Hij stopt met downloaden als de DNS wegvalt of hij stopt met peers scrapen? Aangezien je alleen bij het resolven van de tracker een DNS nodig hebt daarna werkt alles IP based, dus zelfs zonder DNS blijft hij gewoon downloaden, verder zijn er ook clients die via peers andere peers krijgen, daar is geen DNS voor nodig.
Nee, in het begin. Torrent en internetverkeer stokt dan even voor een seconde of 10. Precies lang genoeg om time-outs te krijgen terwijl je surft.
stormfly schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:34:
[...]

Als je Cisco in bridge staat moet je het probleem in de router erachter zoeken, ik denk dat jouw router(tje?) het aantal sessies voor een torrentdownload niet goed kan verwerken waardoor hij boven zijn CPU power werkt.
Lijkt me niet. Ik heb namelijk niks veranderd aan de instellingen van de Asus RT-AC56U. Voorheen liep het allemaal prima. Het enige dat ik me kan bedenken is dat de ethernetkabel naar boven niet meer helemaal 100% is, maar dat lijkt me ook sterk. Daar gebeurt namelijk niks mee.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PauseBreak schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:40:
[...]

Nee, in het begin. Torrent en internetverkeer stokt dan even voor een seconde of 10. Precies lang genoeg om time-outs te krijgen terwijl je surft.

[...]

Lijkt me niet. Ik heb namelijk niks veranderd aan de instellingen van de Asus RT-AC56U. Voorheen liep het allemaal prima. Het enige dat ik me kan bedenken is dat de ethernetkabel naar boven niet meer helemaal 100% is, maar dat lijkt me ook sterk. Daar gebeurt namelijk niks mee.
Je DNS theorie gaat nog steeds niet op. Zonder DNS is gewoon internet verkeer mogelijk en torrent verkeer is voornamelijk IP based dus peers blijven ten alle tijden gewoon verbonden. Er gaat bij jou iets anders mis dus...
Tijdens de DNS aanval op Ziggo kon je gewoon browsen met een alt DNS server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ArcticWolf schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:58:
[...]

Je DNS theorie gaat nog steeds niet op. Zonder DNS is gewoon internet verkeer mogelijk en torrent verkeer is voornamelijk IP based dus peers blijven ten alle tijden gewoon verbonden. Er gaat bij jou iets anders mis dus...
Tijdens de DNS aanval op Ziggo kon je gewoon browsen met een alt DNS server.
Je vergeet even dat het 'torrent gebeuren' slechts een manier is om dezelfde soort vertraging op te wekken in het verkeer. Als ik andere DNS servers gebruik (OpenDNS of die van Norton) dan heb ik nergens last van. Gebruik ik gewoon die van Ziggo/UPC zelf dan gaat het internet meerdere malen per dag over zijn nek, óók als ik alleen e-mail en GoT open heb staan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PauseBreak schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:03:
[...]

Je vergeet even dat het 'torrent gebeuren' slechts een manier is om dezelfde soort vertraging op te wekken in het verkeer. Als ik andere DNS servers gebruik (OpenDNS of die van Norton) dan heb ik nergens last van. Gebruik ik gewoon die van Ziggo/UPC zelf dan gaat het internet meerdere malen per dag over zijn nek, óók als ik alleen e-mail en GoT open heb staan.
Wat is het probleem dan? Dan gebruik je die toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

ArcticWolf schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:09:
[...]

Wat is het probleem dan? Dan gebruik je die toch?
Het probleem is dat ik dan zelf weer dingen moet gaan zitten hobbyen en uitzoeken enzo. Daar heb ik helemaal geen behoefte aan. Die shit moet gewoon normaal functioneren.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
PauseBreak schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:25:
[...]

Het probleem is dat ik dan zelf weer dingen moet gaan zitten hobbyen en uitzoeken enzo. Daar heb ik helemaal geen behoefte aan. Die shit moet gewoon normaal functioneren.
Dan moet je bij Ziggo klagen, hier hebben wij geen invloed op, we geven je alleen tips om het op te lossen en als je daar niet aan wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

ArcticWolf schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:46:
[...]

Een fout in de Ubee fw mbt DNS? Die heb ik nog niet eerder gehoord of meegemaakt.
Heb maanden een custom DNS op m'n Ubee gehad en heeft altijd prima gewerkt zonder "overruled" te worden.
Weet je zeker dat het om een DNS fout/overrule gaat? en niet om een T3/T4 timeout? De Ziggo DNS servers zijn namelijk zeer betrouwbaar over het algemeen (die aanval dit jaar daar gelaten) .

DNS settings kun je testen op https://www.dnsleaktest.com
Bug zit ook niet in DNS, maar in de DHCP server, deze pusht na de eerste renewal doodleuk de Ziggo DNS server ipv de ingestelde DNS server. Heb deze bug nu al een paar maanden in mijn Ubee 321 en opgelost door mijn synology als DHCP server op te laten treden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

jongetje schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:29:
[...]

Dan moet je bij Ziggo klagen, hier hebben wij geen invloed op, we geven je alleen tips om het op te lossen en als je daar niet aan wilt..
Allang gedaan joh, maar bij Ziggo herkennen ze de klachten niet. En wie zegt dat ik er niet aan wil? Ik gebruik "gewoon" de OpenDNS servers om van het gezeik af te zijn, maar dat betekent niet dat ik tevreden ben met de dienstverlening van Ziggo, noch dat de problemen daadwerkelijk zijn opgelost ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Mhm vanavond nog steeds traag internet. Heb gisteren een nieuwe desktop gekocht en boven op de 1e verdieping geplaatst. Het zal dan blijkbaar vast zo zijn dat ik hier niet goed bereik heb ofzo. Beneden op mn smartphone getest en ik haalde 40mbps en boven hier op de desktop kom ik tot max ongeveer 10 mbps met een speedtest.

Woon in een jaren 30 woning, dus geen last van grote betonnen muren of vloeren, blijkbaar is het bereik toch niet zo geweldig hier, vreemd want effectief van de desktop tot aan de modem/router is denk ik pakweg 5 a 10 meter verschil, dat is toch geen grote afstand?

Met mn smartphone haal ik 26 mbps ook niet de 40mbps van mn pakket maar beduidend hoger dan mn nieuwe desktop met 10.

Mag ik de simpele conclusid trekken dat mn nieuwe desktop blijkbaar geen goede wifi ontvanger heeft...!?

[ Voor 16% gewijzigd door Sleehond op 21-12-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sleehond schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:17:
Mhm vanavond nog steeds traag internet. Heb gisteren een nieuwe desktop gekocht en boven op de 1e verdieping geplaatst. Het zal dan blijkbaar vast zo zijn dat ik hier niet goed bereik heb ofzo. Beneden op mn smartphone getest en ik haalde 40mbps en boven hier op de desktop kom ik tot max ongeveer 10 mbps met een speedtest.

Woon in een jaren 30 woning, dus geen last van grote betonnen muren of vloeren, blijkbaar is het bereik toch niet zo geweldig hier, vreemd want effectief van de desktop tot aan de modem/router is denk ik pakweg 5 a 10 meter verschil, dat is toch geen grote afstand?

Met mn smartphone haal ik 26 mbps ook niet de 40mbps van mn pakket maar beduidend hoger dan mn nieuwe desktop met 10.

Mag ik de simpele conclusid trekken dat mn nieuwe desktop blijkbaar geen goede wifi ontvanger heeft...!?
Nee, waarschijnlijk is de wifi module van je router/modem gewoon niet goed genoeg. Al hoewel 5ghz wel erg snel degradeert mbt afstand. Gebruik je 2,4ghz of 5ghz?
Je kan ook even controleren hoeveel andere netwerken er in de omgeving zijn, bij een drukke wijk oid kan het zijn dat de netwerken elkaar uit de lucht drukken, dat helpt dus ook niet met de snelheid. Laatst een blok met 40+ wifi netwerken gezien en dan zitten daar ook nog eens meerdere devices op per netwerk 8)7

En anders wordt het toch bekabelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
ArcticWolf schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:45:
[...]

Nee, waarschijnlijk is de wifi module van je router/modem gewoon niet goed genoeg. Al hoewel 5ghz wel erg snel degradeert mbt afstand. Gebruik je 2,4ghz of 5ghz?
Je kan ook even controleren hoeveel andere netwerken er in de omgeving zijn, bij een drukke wijk oid kan het zijn dat de netwerken elkaar uit de lucht drukken, dat helpt dus ook niet met de snelheid. Laatst een blok met 40+ wifi netwerken gezien en dan zitten daar ook nog eens meerdere devices op per netwerk 8)7

En anders wordt het toch bekabelen ;)
Zit op 2.4Ghz, als ik switch naar 5Ghz dan vind mn pc het netwerk niet meer, blijkbaar kan ie dat niet ontvangen. Ik zal eens de netwerken in de wijk bekijken. Zit gewoon in een woonwijk en smal straatje huizen dicht op elkaar dat zou t vast eens kunnen verminderen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sleehond schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:56:
[...]

Zit op 2.4Ghz, als ik switch naar 5Ghz dan vind mn pc het netwerk niet meer, blijkbaar kan ie dat niet ontvangen. Ik zal eens de netwerken in de wijk bekijken. Zit gewoon in een woonwijk en smal straatje huizen dicht op elkaar dat zou t vast eens kunnen verminderen ja.
Wat voor een apparatuur gebruik je eigenlijk? standaard UPC/Ziggo modem als router? of een router achter het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
ArcticWolf schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:14:
[...]

Wat voor een apparatuur gebruik je eigenlijk? standaard UPC/Ziggo modem als router? of een router achter het modem?
Zit op een Ziggo Ubee modem die meegeleverd is. EVW 3200 type.

Maar goed, voorheen geen problemen mee gehad, dat vind ik wel typisch dan...

[ Voor 11% gewijzigd door Sleehond op 21-12-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sleehond schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:17:
[...]

Zit op een Ziggo Ubee modem die meegeleverd is. EVW 3200 type.

Maar goed, voorheen geen problemen mee gehad, dat vind ik wel typisch dan...
Das wel apart dan... misschien heeft je buurman een Negear Nighthawk of een Asus AC3200 router gekocht ;) weg frequentie ruimte.
Maar je kan proberen een ander kanaal in te stellen? Ik denk dat ie standaard op 6 staat, maar je kan 1 en 11 ook proberen. (de rest niet proberen, want dat zal niet werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
ArcticWolf schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:22:
[...]

Das wel apart dan... misschien heeft je buurman een Negear Nighthawk of een Asus AC3200 router gekocht ;) weg frequentie ruimte.
Maar je kan proberen een ander kanaal in te stellen? Ik denk dat ie standaard op 6 staat, maar je kan 1 en 11 ook proberen. (de rest niet proberen, want dat zal niet werken).
Dank voor je reactie wederom. Zowel 1, 6 als 11 allemaal geprobeerd, maakt helaas geen enkel verschil.

Zelf neig ik naar 2 opties, of Ziggo bellen en vragen om een nieuwe modem, kijken of daar iets braks in zit, of een WIFI versterker kopen, al vraag ik me af hoe goed die dingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sleehond schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:24:
[...]

Dank voor je reactie wederom. Zowel 1, 6 als 11 allemaal geprobeerd, maakt helaas geen enkel verschil.

Zelf neig ik naar 2 opties, of Ziggo bellen en vragen om een nieuwe modem, kijken of daar iets braks in zit, of een WIFI versterker kopen, al vraag ik me af hoe goed die dingen zijn.
1 kan je proberen... kans is miniem.
2 is niet aanbevolen, die dingen werken idd niet erg goed.

Optie 3: Je kan dan het beste nog een eigen wifi router kopen en je modem in bridgemodes laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
ArcticWolf schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:28:
[...]

1 kan je proberen... kans is miniem.
2 is niet aanbevolen, die dingen werken idd niet erg goed.

Optie 3: Je kan dan het beste nog een eigen wifi router kopen en je modem in bridgemodes laten zetten.
Dank weer. Mhm misschien dus toch maar een nieuwe WIFI router kopen dan. Is wel weer een investering extra helaas. Toch heb ik wel van paar mensen gehoord dat sommige wifi versterkers wel degelijk werken, maar er zijn er zoveel van zoveel verschillende prijs categorieën, dat ik niet weten welke ik daarvan zou kunnen testen. Heb je een tip m.b.t. de wifi router, een aanrader wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 30-09 15:40

TommyGun

Stik er maar in!

Probeer al de hele avond m'n Technicolor TC7200 in Bridge Mode te krijgen maar hij springt steeds terug naar Router Mode. Zojuist toch maar even Ziggo gebeld, blijkt het dat nieuwe abonnementen de modem met IPv6 geconfigureerd krijgen en daar is Bridge Mode niet mogelijk... Dus de beste man laat mijn modem naar IPv4 zetten en dan zou het wel weer kunnen. Seriously? Ik wacht het af...

EDIT: blijkbaar ben ik niet de eerste, maar dat is 'm nou net... geef dan een duidelijke melding of iets dergelijks waar je wat mee kunt (op zoeken bijvoorbeeld) in plaats van stilletjes de Mode terug te zetten nadat je op opslaan hebt geklikt.

[ Voor 24% gewijzigd door TommyGun op 21-12-2015 21:39 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sleehond schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:31:
[...]

Dank weer. Mhm misschien dus toch maar een nieuwe WIFI router kopen dan. Is wel weer een investering extra helaas. Toch heb ik wel van paar mensen gehoord dat sommige wifi versterkers wel degelijk werken, maar er zijn er zoveel van zoveel verschillende prijs categorieën, dat ik niet weten welke ik daarvan zou kunnen testen. Heb je een tip m.b.t. de wifi router, een aanrader wellicht?
}:O Er zijn zoveel routers en switches dat je door de bomen het bos niet meer ziet inderdaad.
Ben zelf ook naar Coolblue Utrecht gereden... is wat duurder, maar je die verkoper nam de tijd om met mij te sparren over de routers die hij op voorraad had en ze doen niet moeilijk over retouren.

Ik denk dat ik je daar moeilijk in kan adviseren... ben zelf voor de Asus RT-N66W gegaan maar de TP-Link Archer C7 V2 was ook een goede optie (als je AC wilt), maar denk dat die routers een beetje overkill zijn voor jou gebruik (ze zijn wel bloed snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Tja echt vaag hoor. Ik haal nog steeds maar 4mpbs op m'n nieuwe desktop. Deze heeft ook maar 1 streepje wifi van de 4 streepjes qua bereik. Telefoon vol wifi bereik en haal daar 42mbps.....

Dan ligt het toch puur aan de wifi ontvangen van m'n nieuwe desktop?Telefoon haal ik "gewoon" de max 42mbps, op dezelfde plek getest als de pc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Op dezelfde plek als waar de antenne zit van de Desktop PC, alleen dan heb je een reeel beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
stormfly schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:56:Op dezelfde plek als waar de antenne zit van de Desktop PC, alleen dan heb je een reeel beeld?
Uhm, sorry maar wat bedoel je hier precies? Ik test m'n telefoon ontvangst en snelheid echt letterlijk naast m'n desktop ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik bedoel aan te geven dat als jouw antenne van je desktop, ergens plat op de grond onder een verwarming hangt/staat/bungelt je dan wel op die plek je mobiel moet houden tijdens je mobiele meting.

Onder andere om uit te sluiten of de antenne van je desktop in een blackspot zit, je zou je desktop ook eens een meter kunnen verschuiven kijken wat dat doet?
Pagina: 1 ... 51 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.