Ok, om het nog weer vreemder te maken. Mijn laptop die naast de desktop staat, 2 meter verschil, die test ik net af op 33mbps, de desktop 8mbps.... zit gewoon een waardeloze wifi adapter/ontvanger in, kan bijna niet anders ?!
Ik zat hier net ook weer op 3 Mbit (minuut of 10 geleden). Nu weer 20 Mbit. Ziggo mag echt wel heel hard gaan werken aan hun overboeking want dit begint echt de spuigaten uit te lopen.
Gewoon wifi afschaffenSleehond schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:10:
Ok, om het nog weer vreemder te maken. Mijn laptop die naast de desktop staat, 2 meter verschil, die test ik net af op 33mbps, de desktop 8mbps.... zit gewoon een waardeloze wifi adapter/ontvanger in, kan bijna niet anders ?!

Nouja, het heeft gewoon altijd gewerkt, opeens sinds gisteren dus.ArcticWolf schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:14:
[...]
Gewoon wifi afschaffengeeft alleen maar problemen.
En ik heb helaas geen kabel getrokken hier in huis naar boven, dus dat is ook wat rigoureus.
Ik ga ze morgen maar bellen, het slaat gewoon nergens op dit.
PS > M'n computer vind ook maar 2 WIFI netwerken, 1 naast mijn netwerk. Geloof ik dus NOOIT he, zit in hardstikke drukke straat met huizen dicht op elkaar. M'n telefoon bijvoorbeeld ziet 9 netwerken. DAFUQ, snap er echt geen snars meer van.
[ Voor 22% gewijzigd door Sleehond op 21-12-2015 22:19 ]
Vraagje ik heb ook de Technicolor router, ik zie echter geen mogelijkheid om de router te updaten, doet hij doet automatisch of zie ik de knop om dit te checken over het hoofd. Heb nu onderstaand:
Standard Specification Compliant DOCSIS 3.0
Hardware Version 1.0
Software Version STF0.76.07
Wifi op deze router is heel wisselvallig, soms een goede dag en soms een slechte dag, met name streaming diensten werken niet lekker.
Hardware Version 1.0
Wifi op deze router is heel wisselvallig, soms een goede dag en soms een slechte dag, met name streaming diensten werken niet lekker.
[ Voor 19% gewijzigd door RSD1982 op 21-12-2015 22:18 ]
Ik haal met m'n laptop (Intel centrino 6235, op 5ghz) dit op zo'n 10 meter afstand zonder beton muur er tussen:Sleehond schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:16:
[...]
Nouja, het heeft gewoon altijd gewerkt, opeens sinds gisteren dus.
En ik heb helaas geen kabel getrokken hier in huis naar boven, dus dat is ook wat rigoureus.
Ik ga ze morgen maar bellen, het slaat gewoon nergens op dit.
PS > M'n computer vind ook maar 2 WIFI netwerken, 1 naast mijn netwerk. Geloof ik dus NOOIT he, zit in hardstikke drukke straat met huizen dicht op elkaar.

Nu op 13 meter afstand met 1 beton en 1 kalksteen muur er tussen:

En er zijn hier zo'n 12 netwerken die ik kan zien. Er valt soms echter geen touw aan vast te knopen.
Je kan Ziggo apparatuur niet zelf updaten.RSD1982 schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:17:
Vraagje ik heb ook de Technicolor router, ik zie echter geen mogelijkheid om de router te updaten, doet hij doet automatisch of zie ik de knop om dit te checken over het hoofd. Heb nu onderstaand:
Hardware Version 1.0
[ Voor 24% gewijzigd door ArcticWolf op 21-12-2015 22:25 ]

Nou, dit is dus wat ik haal, bij een 40/4 mbit/s pakket

Telefoon haalt 41 mbit/s download en 4.70 mbit/s upload.
Conclusie: wifi ontvanger in m'n nieuwe desktop is gewoon waardeloos?
Ik kan er zelf echt geen andere conclusie aan verbinden.
En dit is wel een serieus irritant probleem. Is dat relatief makkelijk te verhelpen met een nieuwe WIFI adapter voor in m'n desktop ofzo?
[ Voor 15% gewijzigd door Sleehond op 21-12-2015 22:34 ]
Ben je niet vergeten de antenne op de desktop te schroeven, soms heb je zon PCI kaartje waar je dan nog los de antenne op moet monteren?Sleehond schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:16:
[...]
PS > M'n computer vind ook maar 2 WIFI netwerken, 1 naast mijn netwerk. Geloof ik dus NOOIT he, zit in hardstikke drukke straat met huizen dicht op elkaar. M'n telefoon bijvoorbeeld ziet 9 netwerken. DAFUQ, snap er echt geen snars meer van.
Ook dank voor het meedenken, maar geen antenne te bekennen om er op te schroeven.stormfly schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:36:
[...]
Ben je niet vergeten de antenne op de desktop te schroeven, soms heb je zon PCI kaartje waar je dan nog los de antenne op moet monteren?
Wacht... er zit dus wel een antenne ingang op?Sleehond schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:38:
[...]
Ook dank voor het meedenken, maar geen antenne te bekennen om er op te schroeven.
HOPPA !!!
Ja hoor, volgens mij heb ik het issue te pakken, de WIFI USB dongel zat achterin de pc aangesloten op een usb poort, ik heb deze verplaatst naar de voorkant op USB 3.0 aansluiting en tada:

Dat lijkt er beter op. Ik had al geprobeerd dat dongel dingetje achterin los te krijgen eerder, maar leek muurvast te zitten, was bang hem kapot te trekken. Gaf net opeens eindelijk wel makkelijk mee.
Tjonge zeg, wat een kansloos gedoe dit, lijkt thans iig verholpen. Geraak nog niet op die 40, maar nu 2/3 tests net boven de 30, dat is toch wel anders dan 8.
Sorry voor mijn overvloed aan posts, terwijl de oplossing blijkbaar voor de hand lag. Tjonge, lach mezelf toch wel een beetje uit hier
Testdownload: ik download nu Itunes met 3,0 MB/s.
Sorry, voel me echt even knullig zeg, zat inmiddels tegen het agressieve aan hier
Ja hoor, volgens mij heb ik het issue te pakken, de WIFI USB dongel zat achterin de pc aangesloten op een usb poort, ik heb deze verplaatst naar de voorkant op USB 3.0 aansluiting en tada:

Dat lijkt er beter op. Ik had al geprobeerd dat dongel dingetje achterin los te krijgen eerder, maar leek muurvast te zitten, was bang hem kapot te trekken. Gaf net opeens eindelijk wel makkelijk mee.
Tjonge zeg, wat een kansloos gedoe dit, lijkt thans iig verholpen. Geraak nog niet op die 40, maar nu 2/3 tests net boven de 30, dat is toch wel anders dan 8.
Sorry voor mijn overvloed aan posts, terwijl de oplossing blijkbaar voor de hand lag. Tjonge, lach mezelf toch wel een beetje uit hier
Testdownload: ik download nu Itunes met 3,0 MB/s.
Sorry, voel me echt even knullig zeg, zat inmiddels tegen het agressieve aan hier

[ Voor 23% gewijzigd door Sleehond op 21-12-2015 22:51 ]
Korte vraag,
Collega gaat over naar Ziggo (middelste pakket).
Welk modem krijg je in oud-ziggo gebied?
Nog steeds de Technicolor?
Ja, of een Ubee EVW321Bitsmemax schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:20:
Korte vraag,
Heb gisteren de Cisco EPC3925 gehad
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Heb ik inderdaad gedaan, maar dan zeggen ze "Ja, we kunnen mensen niet instrueren wat ze uit het magazijn pakken, ze pakken gewoon willekeurig iets van de plank". Wat een armoe

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Waarom armoe? Je krijgt een docsis 3.0 modem wat bij je abonnement hoort. Welk merk zou niets uit mogen maken.Trackerfire schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:35:
[...]
Heb ik inderdaad gedaan, maar dan zeggen ze "Ja, we kunnen mensen niet instrueren wat ze uit het magazijn pakken, ze pakken gewoon willekeurig iets van de plank". Wat een armoe
Het is voor Ziggo onmogelijk om miljoenen klanten individueel te behandelen en van apparatuur te voorzien. Je krijgt inderdaad wat voor handen is. Is is dit een Cisco dan een Cisco is dit een Technicolor dan een Technicolor. Ze gaan echt niet voor die ene klant achter uit het magazijn op stelling B34.5 op 10 meter hoogte een modem pakken, omdat die ene klant dat wenst.
Je kiest een product waarbij de leverancier jou de apparatuur levert volgens hun voorwaarden.
Verwijderd
Wat is er mis met het Cisco modem. Staat hier al 5 jaar en het is uiterst stabiel. Doet wat het moet doen en geen problemen met online gaming.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2015 18:55 ]
1 reden. Ik heb nu een Technicolor TC7210 welke enorm goede WiFi dekking heeft. Deze router installeren zorgt ervoor dat mijn WiFi bagger wordt, dus een nieuwe router moet aanschaffen.om ongeveer dezelfde performance te blijven houden. Daarom gaat hij dus retourMediaZoo schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:05:
[...]
Waarom armoe? Je krijgt een docsis 3.0 modem wat bij je abonnement hoort. Welk merk zou niets uit mogen maken.
Het is voor Ziggo onmogelijk om miljoenen klanten individueel te behandelen en van apparatuur te voorzien. Je krijgt inderdaad wat voor handen is. Is is dit een Cisco dan een Cisco is dit een Technicolor dan een Technicolor. Ze gaan echt niet voor die ene klant achter uit het magazijn op stelling B34.5 op 10 meter hoogte een modem pakken, omdat die ene klant dat wenst.
Je kiest een product waarbij de leverancier jou de apparatuur levert volgens hun voorwaarden.
[ Voor 0% gewijzigd door Trackerfire op 22-12-2015 21:30 . Reden: Typo ]
Ik heb een Technicolor 7200.U modem/router gekregen van Ziggo bij mn nieuwe 120/12 abbo.
.
Hierachter heb ik een Asus RT-AC68-U staan.
Voorheen had ik een Fritzbox icm de Asus.
Portforwarding en dergelijke was altijd een appeltje eitje verhaal.
Nu met de Technicolor krijg ik mn eigen netwerk maar niet van buitenaf benaderd.
Nu verschilt per merk en type software op het router/modem de terminologie nog wel eens.
Dus heb ik al van alles geprobeerd op de Technicolor.
Port forwarding, port triggers, blokkeren wan aan/uit.
Bridge modus aan/uit enz enz.
DMZ heb ik nog niet kunnen vinden in het modem, ben hier eigenlijk ook geen voorstander van maar voor testdoeleinden kan het handig zijn.
Pingen en dergelijke van mijn ip gaat ook niet goed.
Wat ik ook probeer ik krijg mijn eigen netwerk niet van buitenaf benaderd.
Hoe zijn de ervaringen hier icm de Technicolor?
Is er misschien een bekende workaround/bug welke ik de afgelopen 2 weken nog niet heb gevonden?
Ik vind de UI van het modem sowieso niet heel informatief en ik kan dus ook niet goed zien of deze nu wel of niet in bridge modem staat.
Doe ik daarnaast met een poort scanner een scan dan vind deze geen een openstaande poort(mogelijk wordt dit geblokkeerd door Ziggo).
Bellen met de helpdesk met dit soort vragen heeft geen nut dus vandaar mijn vraag hier. Ik ben nu op het punt dat ik ze wil bellen om een nieuw modem dan wel ander merk modem aan te vragen.
Internet en televisie doen het verder goed!
.
Nu met de Technicolor krijg ik mn eigen netwerk maar niet van buitenaf benaderd.
Nu verschilt per merk en type software op het router/modem de terminologie nog wel eens.
DMZ heb ik nog niet kunnen vinden in het modem, ben hier eigenlijk ook geen voorstander van maar voor testdoeleinden kan het handig zijn.
Is er misschien een bekende workaround/bug welke ik de afgelopen 2 weken nog niet heb gevonden?
Ik vind de UI van het modem sowieso niet heel informatief en ik kan dus ook niet goed zien of deze nu wel of niet in bridge modem staat.
Doe ik daarnaast met een poort scanner een scan dan vind deze geen een openstaande poort(mogelijk wordt dit geblokkeerd door Ziggo).
Bellen met de helpdesk met dit soort vragen heeft geen nut dus vandaar mijn vraag hier. Ik ben nu op het punt dat ik ze wil bellen om een nieuw modem dan wel ander merk modem aan te vragen.
[ Voor 8% gewijzigd door Bongoarnhem op 22-12-2015 22:42 ]
Recent overgestapt? Check dan even: heb je IPv4 of IPv6 van Ziggo gekregen? Mogelijk probeer je op het verkeerde protocol je thuisnetwerk te bereiken.Bongoarnhem schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:40:
Ik heb een Technicolor 7200.U modem/router gekregen van Ziggo bij mn nieuwe 120/12 abbo.
.
Kun je het modem niet in bridgemode zetten?
En anders in je modem je router op DMZ zetten.
Ziggo blokkeert naar mijn weten geen poorten.
[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 22-12-2015 22:55 ]
Er staat me iets van bij dat Ziggo poort 25 blokkeert (SMTP).ArcticWolf schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:54:
[...]
Kun je het modem niet in bridgemode zetten?
En anders in je modem je router op DMZ zetten.
Ziggo blokkeert naar mijn weten geen poorten.
Shit, zou dat het zijn. Daar heb ik nog geen ervaring mee. Recent overgestapt idd, via de watismijnip sites zie ik nog wel een IPV4 adres. Ik ga ermee aan de slag!Jerrythafast schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:53:
[...]
Recent overgestapt? Check dan even: heb je IPv4 of IPv6 van Ziggo gekregen? Mogelijk probeer je op het verkeerde protocol je thuisnetwerk te bereiken.
Check even http://www.ipv6-test.com/ dan weet je het zeker.Bongoarnhem schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:57:
[...]
Shit, zou dat het zijn. Daar heb ik nog geen ervaring mee. Recent overgestapt idd, via de watismijnip sites zie ik nog wel een IPV4 adres. Ik ga ermee aan de slag!
Port 25 is open on 94.211.126.*Jerrythafast schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:56:
[...]
Er staat me iets van bij dat Ziggo poort 25 blokkeert (SMTP).
Het is een ipv4 verbinding volgens jouw site.
Bridge heb ik geprobeerd, alleen dan herstart ik het modem en is het me niet duidelijk of ie in bridge staat. UI is bereikbaar en dhcp staat aan.
Alsof ie het niet opslaat, om moe van te worden.
Bridge heb ik geprobeerd, alleen dan herstart ik het modem en is het me niet duidelijk of ie in bridge staat. UI is bereikbaar en dhcp staat aan.
[ Voor 68% gewijzigd door Bongoarnhem op 22-12-2015 23:08 ]
Ah, thanks, dan zat dat toch anders. Ze deden in ieder geval iets mafs met SMTP verkeer
Wat ik begrepen heb is dat poort 25 voor inkomend verkeer niet door Ziggo wordt geblokkeerd. Uitgaand wordt echter poort 25 wel geblokkeerd, behalve naar hun eigen SMTP server. Maar die mag je dan wel weer als proxy gebruiken. Dus je kunt je eigen e-mail server draaien, maar dan wel met uitgaand verkeer via de Ziggo SMTP server.
Uitgaand SMTP is toch nooit poort 25? Heb nog nooit een mailserver gezien met SMTP op poort 25 op zowel inkomend als uitgaand.Roetzen schreef op woensdag 23 december 2015 @ 00:20:
Wat ik begrepen heb is dat poort 25 voor inkomend verkeer niet door Ziggo wordt geblokkeerd. Uitgaand wordt echter poort 25 wel geblokkeerd, behalve naar hun eigen SMTP server. Maar die mag je dan wel weer als proxy gebruiken. Dus je kunt je eigen e-mail server draaien, maar dan wel met uitgaand verkeer via de Ziggo SMTP server.
Van oudsher is de " kaal/plain-text/no encryptie" port 25, echter zie je die niet vaak meer terug omdat er liever SSL/TLS wordt gebruikt.
Mijn smokeping raspberry mailt netjes via smtp.ziggo.nl:25 zijn alarm mails weg en dat werkt prima.
Mijn smokeping raspberry mailt netjes via smtp.ziggo.nl:25 zijn alarm mails weg en dat werkt prima.
Bridge moet toch via klantenservice?Bongoarnhem schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:06:
Het is een ipv4 verbinding volgens jouw site.
Ik neem aan als ik het via de GUI instel dat dat voldoende zou moeten zijn.
Er staat ook niet bijster veel op hun site omtrent dit onderwerp.
Ik zal vandaag de klantenservice eens even raadplegen.
Ik heb nu 2 jaar een Ubee echt een rampen ding. Maar zoals bijna iedereen hier een eigen wifi/router gekocht en Ziggo gebelt om de Ubee in bridge te zetten. Sindsdien 0 problemen. De verbinding met Ziggo dus ook gewoon prima en haal netjes mijn 120/12. De wifi van de Ubee is gewoon niet goed + na een tijdje lijkt ie vol te lopen met data en moet je hem aan en uit doen.
Dus neem gewoon je modem en koop zelf een wifi/router en laat je huidige op bridge zetten.
Dus neem gewoon je modem en koop zelf een wifi/router en laat je huidige op bridge zetten.
Woon je in voormalig UPC gebied? Staat er 'DS-Lite' ergens in het modem?Bongoarnhem schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:40:
...
Wat zie je in het modem bij Basic -> Internet? Staat daar een (ipv4) IP adres?
Let op: als Lastpass in Chrome een balk weergeeft dan ontbreekt de helft van de UI van het modem
Daar doen ze lastig over. Als je een TC7200 krijgt (UPC gebied) is de TC7210 (mét ok wifi) nog niet mogelijk. Ook het Hitron modem (gebruikt bij zakelijke abonnementen) krijg je als consument niet.Bellen met de helpdesk met dit soort vragen heeft geen nut dus vandaar mijn vraag hier. Ik ben nu op het punt dat ik ze wil bellen om een nieuw modem dan wel ander merk modem aan te vragen.
Voor zover ik weet is de Ubee niet veel beter, maar de TC7210 of Hitron wel.
Of een Experiabox V10/Vodafone Draytek/Fritzbox als je ergens woont waar je keuze hebt…
Bij Ziggo Zakelijk ZZP krijg je een Technicolor TC7210, Ubee of Cisco 3928, vrijwel gelijk aan wat consumenten krijgen. Bij Zakelijk MKB is het een Cisco (zonder router functie) en soms een Hitron, tot nu toe heb ik bij alle plekken waar Zakelijk MKB werd geinstalleerd een Cisco zonder router gezien. Ze gebruiken alleen Junipers voor Ziggo Zakelijk glas.
[ Voor 42% gewijzigd door tcviper op 23-12-2015 08:46 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Vrouwtje inmiddels tweede mediabox ontvangen en zelf geprobeerd aan te sluiten (ik moest voetballen en zij was ongeduldig), maar bij het zoeken naar draadloze netwerken kon ie volgens haar de mediabox beneden niet vinden. Hij bleef maar hangen op de zoekbalk. Valt me toch tegen, aangezien haar mobiele telefoon probleemloos verbindt boven. Uiteraard ga ik er zelf ook naar kijken, maar kan me niet voorstellen dat ze tot dat punt iets fout heeft gedaan (voordat we beginnen met vrouwen en techniek
).
Bongoarnhem schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:10:
[...]
Ik neem aan als ik het via de GUI instel dat dat voldoende zou moeten zijn.
Er staat ook niet bijster veel op hun site omtrent dit onderwerp.
Ik zal vandaag de klantenservice eens even raadplegen.
Ik moet het nog even testen (bevestiging gisteren al gehad) maar bellen lijkt dus the way to go.TommyGun schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:37:
Probeer al de hele avond m'n Technicolor TC7200 in Bridge Mode te krijgen maar hij springt steeds terug naar Router Mode. Zojuist toch maar even Ziggo gebeld, blijkt het dat nieuwe abonnementen de modem met IPv6 geconfigureerd krijgen en daar is Bridge Mode niet mogelijk... Dus de beste man laat mijn modem naar IPv4 zetten en dan zou het wel weer kunnen. Seriously? Ik wacht het af...
EDIT: blijkbaar ben ik niet de eerste, maar dat is 'm nou net... geef dan een duidelijke melding of iets dergelijks waar je wat mee kunt (op zoeken bijvoorbeeld) in plaats van stilletjes de Mode terug te zetten nadat je op opslaan hebt geklikt.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik heb een probleem met mijn modem van Ziggo. Het is een Cisco EPC3925. Als ik iets heb gedownload (iets groots, een film ofzo) dan valt tijdens het downloaden daarvan mijn Wifi weg. De internetverbinding zelf niet, want mijn PC, die via een kabel is aangesloten blijft gewoon online. Maar meer als in, de telefoons in huis kunnen geen Wifi signaal vinden, laat staan een verbinding daarmee opbouwen.
Als de download dan klaar is, dan komt Wifi ook niet terug. Ik moet daadwerkelijk de stroom van de modem halen om wifi weer terug te krijgen. Rete irritant natuurlijk, maar de vraag is of dit een bekend iets of niet? Is er een setting in de modem zelf die ik kan aanpassen of moet ik gaan kijken naar een 'losse' router die ik achter de modem plaats ofzo?
Als de download dan klaar is, dan komt Wifi ook niet terug. Ik moet daadwerkelijk de stroom van de modem halen om wifi weer terug te krijgen. Rete irritant natuurlijk, maar de vraag is of dit een bekend iets of niet? Is er een setting in de modem zelf die ik kan aanpassen of moet ik gaan kijken naar een 'losse' router die ik achter de modem plaats ofzo?
[ Voor 8% gewijzigd door Just_A_User op 23-12-2015 09:06 ]
Och ja, je moet toch wat he.
Een losse router is altijd beter
2250 WP Zuid PVoutput
Wifi van de EPC925 is inderdaad een ergernis, dus zo snel mogelijk in bridge mode laten zetten en er een fatsoenlijk router achter hangen.
Dat is niet altijd waar. Misschien is het een goedkope wifi chip die teveel verkeer niet aankan en uitvalt. Heb ik ook meegemaakt met goedkopere routers.
[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 23-12-2015 10:20 ]
Misschien heeft het betreffende tv-meubel kenmerken van een kooi van Farraday waardoor ie niets kan oppikken?chim0 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:48:
Vrouwtje inmiddels tweede mediabox ontvangen en zelf geprobeerd aan te sluiten (ik moest voetballen en zij was ongeduldig), maar bij het zoeken naar draadloze netwerken kon ie volgens haar de mediabox beneden niet vinden. Hij bleef maar hangen op de zoekbalk. Valt me toch tegen, aangezien haar mobiele telefoon probleemloos verbindt boven. Uiteraard ga ik er zelf ook naar kijken, maar kan me niet voorstellen dat ze tot dat punt iets fout heeft gedaan (voordat we beginnen met vrouwen en techniek).
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat klinkt zo bekend! Dus ik zal beamen wat Tanooki al eerder zei.Just_A_User schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:06:
Ik heb een probleem met mijn modem van Ziggo. Het is een Cisco EPC3925. Als ik iets heb gedownload (iets groots, een film ofzo) dan valt tijdens het downloaden daarvan mijn Wifi weg. De internetverbinding zelf niet, want mijn PC, die via een kabel is aangesloten blijft gewoon online. Maar meer als in, de telefoons in huis kunnen geen Wifi signaal vinden, laat staan een verbinding daarmee opbouwen.
Koop een goede router (misschien gelijk eentje voor de toekomst met wifi-ac onderstuening). Zet de EPC3925 in bridge mode en je bent gelijk af van al je interne netwerk problemen. Gelukkig kan die blokkendoos nog wel goed functioneren als doorgeefluik
Succes!
Hmja...nou...het punt is dat ik dan op voor mij onbekend terrein kom. Modem in bridge mode..que? Ik sloot het aan en het werkte, en daarna ben ik er nooit meer aan geweest. Het rare is ook dat ik dit issue nooit eerder heb gehad en ik heb dat ding toch al een hele poos.kevi-n1 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:44:
[...]
Dat klinkt zo bekend! Dus ik zal beamen wat Tanooki al eerder zei.
Koop een goede router (misschien gelijk eentje voor de toekomst met wifi-ac onderstuening). Zet de EPC3925 in bridge mode en je bent gelijk af van al je interne netwerk problemen. Gelukkig kan die blokkendoos nog wel goed functioneren als doorgeefluik![]()
Succes!
Goed, dan maar een keer op zoek naar een fatsoenlijke router.
Zoiets instellen is makkelijker dan je denkt! Op de instellingen pagina van je router kan je gemakkelijk wisselen tussen 'router mode' en 'bridge mode'. Daarnaast zijn er veel handleidingen en filmpjes op internet te vinden.Just_A_User schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:48:
[...]
Hmja...nou...het punt is dat ik dan op voor mij onbekend terrein kom. Modem in bridge mode..que? Ik sloot het aan en het werkte, en daarna ben ik er nooit meer aan geweest. Het rare is ook dat ik dit issue nooit eerder heb gehad en ik heb dat ding toch al een hele poos.
Kijk anders eens in de pricewatch voor leuke routers: link
Zelf ben ik in het bezit van een Netgear R7000 en tot nu toe eigenlijk geen problemen mee gehad! Cisco router in bridge mode, Netgear router aansluiten, de installatie wizard doorlopen en binnen no-time werkt alles weer.
Hmm, klinkt interessant, misschien moet ik daar toch maar eens aan dan. Mijn vriendin heeft wel vaker geklaagd dat ze boven geen Wifi ontvangst had (dus ook zonder downloaden) met haar iPhone terwijl mijn telefoon (Android) gewoon prima bereik had en ook werkte. Dat kan dan in principe, zou je zeggen, niet aan de modem liggen.kevi-n1 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:02:
[...]
Zoiets instellen is makkelijker dan je denkt! Op de instellingen pagina van je router kan je gemakkelijk wisselen tussen 'router mode' en 'bridge mode'. Daarnaast zijn er veel handleidingen en filmpjes op internet te vinden.
Kijk anders eens in de pricewatch voor leuke routers: link
Zelf ben ik in het bezit van een Netgear R7000 en tot nu toe eigenlijk geen problemen mee gehad! Cisco router in bridge mode, Netgear router aansluiten, de installatie wizard doorlopen en binnen no-time werkt alles weer.
Maar ja, geen wifi meer na een download is natuurlijk wel raar, dus daar moet ik wel wat mee gaan doen.
Hier precies hetzelfde sinds 1 december, via de kabel gaat prima en de wifi heeft prima speedtest.net waarden maar iets downloaden zorgt ervoor dat de wifi gelijk eruit knalt.Just_A_User schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:06:
Omvormer in de schuur kan opeens het wifi netwerk ook niet meer bereiken..
Morgen krijg ik mijn acces point binnen, dan werkt het hopelijk weer. Bridge modus en een complete route erachter hoeft mijn inziens niet. Het bekabelde stuk werkt gewoon prima.
Maar je access point gaat daar toch niks aan veranderen? Dat access point moet toch ook verbinding maken met je wifi (of gaat dat via kabel? en stuurt verder toch alleen maar het wifi signaal etc door dat van je modem afkomstig is? Als dat signaal er mee ophoudt heeft je AP toch niks meer om door te sturen?charrel schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:43:
[...]
Hier precies hetzelfde sinds 1 december, via de kabel gaat prima en de wifi heeft prima speedtest.net waarden maar iets downloaden zorgt ervoor dat de wifi gelijk eruit knalt.
Omvormer in de schuur kan opeens het wifi netwerk ook niet meer bereiken..
Morgen krijg ik mijn acces point binnen, dan werkt het hopelijk weer. Bridge modus en een complete route erachter hoeft mijn inziens niet. Het bekabelde stuk werkt gewoon prima.
Accespoint zit bekabeld vast aan de 3928, dus daarvan zet ik de wifi uit. Bekabelde stuk loopt in principe prima. Alleen problemen over het wifi gedeelte maar dat verzorgt de accespoint straks dus.
Ik lijk er achter te zijn, zoals Jerrythafast aangaf:Bongoarnhem schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:40:
Ik heb een Technicolor 7200.U
.....................er. Ik ben nu op het punt dat ik ze wil bellen om een nieuw modem dan wel ander merk modem aan te vragen.
Blijk ik toch op IPV6 te zitten, de helpdesk medewerker gaf aan dat bridge modus ook niet ging helpen.Jerrythafast schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:53:
[...]
Recent overgestapt? Check dan even: heb je IPv4 of IPv6 van Ziggo gekregen? Mogelijk probeer je op het verkeerde protocol je thuisnetwerk te bereiken.
Ik wordt terug gezet naar IPV4 en binnen 24u zou het moeten werken zoals ik gewend ben.
Bedankt Jerry voor de tip!
2 weken zoet geweest en nu blijkt waarom het niet werkte.
Edit:
http://www.ipv6-test.com/
Gaf dit dus niet aan, mogelijk omdat ik achter het Ziggo modem nog een eigen model heb hangen...
[ Voor 6% gewijzigd door Bongoarnhem op 23-12-2015 12:06 ]
No offence, maar we zitten hier natuurlijk wel op tweakers :-) Log eens in verander bijv. het kanaal van je WiFi. Daarnaast hebben veel mede tweakers een losse router wat een stuk stabieler (en beter bereik) blijkt te werken.Just_A_User schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:48:
[...]
Hmja...nou...het punt is dat ik dan op voor mij onbekend terrein kom. Modem in bridge mode..que? Ik sloot het aan en het werkte, en daarna ben ik er nooit meer aan geweest. Het rare is ook dat ik dit issue nooit eerder heb gehad en ik heb dat ding toch al een hele poos.
Beste allen,
ook ik heb inmiddels een exchange server geconfigureerd om thuis te hobbyen. De inkomende email over SMTP poort 25 komt reeds binnen, getest vanaf mijn hotmail account. De uitgaande email over SMTP poort 25 lukt nog niet. Iemand aanwijzgingen, hoe ik dit nog kan fixen.
Heb gisteravond even geprobeerd om als smart-host smtp.ziggo.nl in te stellen en dan helemaal zonder account/wachtwoord, maar dit kon helaas niet worden afgeleverd. Ik ben dus benieuwd met welke settings ik het voor elkaar krijg. Vanavond wilde ik al verder testen met me username en password op te geven middels basic authentication, maar mogelijk weten jullie de oplossing al van de juiste settings. over poort
587 wil ik nog even niet.
P.S. De ziggo helpdesk wist het zelf niet, en waren te beroerd om me met de 2e of 3e lijn door te verbinden
ALvast dank voor jullie reacties!
ook ik heb inmiddels een exchange server geconfigureerd om thuis te hobbyen. De inkomende email over SMTP poort 25 komt reeds binnen, getest vanaf mijn hotmail account. De uitgaande email over SMTP poort 25 lukt nog niet. Iemand aanwijzgingen, hoe ik dit nog kan fixen.
Heb gisteravond even geprobeerd om als smart-host smtp.ziggo.nl in te stellen en dan helemaal zonder account/wachtwoord, maar dit kon helaas niet worden afgeleverd. Ik ben dus benieuwd met welke settings ik het voor elkaar krijg. Vanavond wilde ik al verder testen met me username en password op te geven middels basic authentication, maar mogelijk weten jullie de oplossing al van de juiste settings. over poort
P.S. De ziggo helpdesk wist het zelf niet, en waren te beroerd om me met de 2e of 3e lijn door te verbinden
Wordt poort 25 uitgaand niet geblokkeerd door Ziggo ?gewooneu schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:35:
Beste allen,
2250 WP Zuid PVoutput
Poort 25 uitgaand wordt geblokkeerd, alleen niet voor de SMTP server van Ziggo.gewooneu schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:35:
Beste allen,
Woon je in een oud Ziggo gebied dan moet je smarthost op smtp.ziggo.nl poort 25 zonder authenticatie kiezen.
Woon je in oud UPC dan moet je smarthost op smtp.upcmail.nl poort 25 zonder authenticatie kiezen.
Je kan ik oud UPC gebied wel smtp.ziggo.nl doen, maar dan poort 587 met authenticatie.
Helaas, simpel IKEA dingetje.Raven schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:23:
[...]
Misschien heeft het betreffende tv-meubel kenmerken van een kooi van Farraday waardoor ie niets kan oppikken?
Maar ik ben erachter, denk ik. Je moet bij de hoofd mediabox bij de instellingen soort van "klaar voor verbinden" optie aanzetten net zoals bij bluetooth. Dan krijg je 10 minuten om die andere box te verbinden. Zo gezegd zo gedaan, alleen nu zegt ie "Geblokkeerde modus". Na wat uitzoekwerk schijnt dat Ziggo dat ding eerst moet aanmelden/activeren, maar dat daar op dit moment problemen mee zijn en er vertraging in zit (hij had ondertussen ook de software geüpdatet). Althans, dat lees ik op het Ziggo forum. Schijnen meer mensen met hetzelfde probleem te zijn, dus ik wacht af tot volgende week en anders neem ik contact op met Ziggo.
Is er al iets bekend over nieuwere, snellere abonnementen?
Ik heb nu 200/20. Vooral die 20 mag wel omhoog van mij
Inderdaad, die upload zou wel mooi zijn als dat in de toekomst omhoog gaat maar goed..
Overstappen naar Zakelijk ZZP (is vrijwel gelijk, maar met 40mb/s up)toro36 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 00:15:
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Gaan begin 2016 de snelheden weer omhoog?tcviper schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:11:
[...]
Overstappen naar Zakelijk ZZP (is vrijwel gelijk, maar met 40mb/s up)Als je KVK inschrijving hebt kan dat, zo niet dan nog even wachten tot het particulier dalijk ook omhoog gaat begin 2016.
Poging doen tot het aanvragen van Connect ZZP Pro? (200/40)toro36 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 00:15:
[ Voor 9% gewijzigd door hjs op 24-12-2015 11:15 ]
Die extra 20Mb up is mij dan weer geen 180 Euro per jaar waard maar zoals met iedereen: YMMVhjs schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:15:
[...]
Poging doen tot het aanvragen van Connect ZZP Pro? (200/40)
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Geld is een luxe probleem...Brad Pitt schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:21:
[...]
Die extra 20Mb up is mij dan weer geen 180 Euro per jaar waard maar zoals met iedereen: YMMV
Zeker als je met de V&D shizzle te maken hebt
Nickname does not reflect reality
Als je geen KvK hebt maar wel een zakelijk abonnement wil kan ik misschien wel iets betekenen. DM voor infotcviper schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:11:
[...]
Overstappen naar Zakelijk ZZP (is vrijwel gelijk, maar met 40mb/s up)Als je KVK inschrijving hebt kan dat, zo niet dan nog even wachten tot het particulier dalijk ook omhoog gaat begin 2016.
Ik loop bij Ziggo tegen een raar dingetje aan. Ik wil graag in mijn TV een CI+ module plaatsen zodat ik zonder externe decoder TV kan kijken en meer van de features van mijn TV gebruik kan maken. Ik weiger over te gaan naar het nieuwe abonnement van Ziggo omdat ik hiervoor € 8,00 in de maand extra kwijt ben zonder dat dit voor mij iets extra's biedt.
Ik heb onlangs met Ziggo hierover gebeld en als in in het oude-Ziggo gebied had gewoond had ik een smartcard kunnen aanschaffen met CI+ module en was ik klaar geweest. Als inwoner van het oude-UPC gebied ben ik gebonden aan € 2,00 in de maand extra vaste lasten en moet ik de CI+ module via Ziggo afnemen.
Heeft iemand hier ook ervaringen mee? En klopt dit inderdaad? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Ik heb onlangs met Ziggo hierover gebeld en als in in het oude-Ziggo gebied had gewoond had ik een smartcard kunnen aanschaffen met CI+ module en was ik klaar geweest. Als inwoner van het oude-UPC gebied ben ik gebonden aan € 2,00 in de maand extra vaste lasten en moet ik de CI+ module via Ziggo afnemen.
Heeft iemand hier ook ervaringen mee? En klopt dit inderdaad? Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Oh maken ze daar nog steeds onderscheid in? Wat een bullshit.
Ze zullen het liefst in het hele land willen dat je de module huurt, maar ik denk dat ze dat technisch nog niet voor elkaar hebben.tiguan schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:56:
Zal ongetwijfeld een keer recht getrokken worden
2250 WP Zuid PVoutput
Dat is trouwens echt onzin dat je die spullen moet huren..
Zo weet je van te voren dat je gewoon veel betaald voor een product wat je ook zelf had kunnen betalen.
Zo weet je van te voren dat je gewoon veel betaald voor een product wat je ook zelf had kunnen betalen.
"Nog steeds"tiguan schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:56:
Het is maar een paar maanden sinds beide bedrijven hetzelfde oranje stickertje kregen, en de zenderindeling geharmoniseerd werd

Dat soort ding kun je in dagen en weken regelen, voordat alle systemen (zowel technisch als administratief) in een bedrijf gelijk gaan werken ben je jaren verder. Het heeft jaren geduurd eer Ziggo destijds daadwerkelijk landelijk ook onder de motorkap een bedrijf was en niet aparte @Home, Casema en Multikabel netwerken, het zal jaren duren voor het onderscheid oud-UPC en oud-Ziggo weg is.
Oslik blyat! Oslik!
Kun je de smartcard niet bij iemand in een ander gebied met hetzelfde abo activeren en dan in je tv drukken?_reboot_ schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:36:
Ik loop bij Ziggo tegen een raar dingetje aan. Ik wil graag in mijn TV een CI+ module plaatsen zodat ik zonder externe decoder TV kan kijken en meer van de features van mijn TV gebruik kan maken. Ik weiger over te gaan naar het nieuwe abonnement van Ziggo omdat ik hiervoor € 8,00 in de maand extra kwijt ben zonder dat dit voor mij iets extra's biedt.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Kan best zijn dat ze andere decoding gebruiken in UPC gebied of vv. Ik zou het kunnen testen, m'n ma woont in oud UPC gebied en ik in Ziggo gebied...Raven schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 10:04:
[...]
Kun je de smartcard niet bij iemand in een ander gebied met hetzelfde abo activeren en dan in je tv drukken?
Ik ben hier toch eigenlijk wel heel benieuwd naar (gewoon vanuit schaamteloze nieuwsgierigheid; ken verder niemand in oud-UPC gebied), dus als je je smartcard mee wilt nemen op kerstvisite zou dat wel tof zijnArcticWolf schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 10:50:
[...]
Kan best zijn dat ze andere decoding gebruiken in UPC gebied of vv. Ik zou het kunnen testen, m'n ma woont in oud UPC gebied en ik in Ziggo gebied...

Ik heb 't al eens getest bij m'n oma, die woont in UPC gebied. Ik in Ziggo gebied. Mijn smartcard werkt bij haar. Sterker nog, zij gebruikt 'm nog steeds.
[ Voor 15% gewijzigd door tiguan op 25-12-2015 13:37 ]
Kan wel zijn, maar ik vind 't wel krom dat als ik bel op mijn oma d'r postcode dat ik dan een CI+ module moet huren en als ik mijn eigen postcode opgeef dat ik 'm dan opeens kan kopen.dion_b schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 09:44:
[...]
"Nog steeds"
Het is maar een paar maanden sinds beide bedrijven hetzelfde oranje stickertje kregen, en de zenderindeling geharmoniseerd werd
Ik denk dat ik dat ik dit wel in deze rubriek van het forum kan plaatsen omdat ik vermoed dat het met Windows updates heeft te maken.
Sinds jaren gebruik ik naar tevredenheid het programma CCleaner, enkel om regelmatig opruiming te houden in uiteenlopende tijdelijke bestanden. Zo ook nu net het plan om dat weer te doen. Echter ik kom tot de ontdekking dat het programma helemaal verdwenen is, inclusief het pictogram op het bureaublad. Met andere woorden radicaal. Met de grote update 1511 is het totaal ongemoeid gelaten en nu opeens foetsie.
Inloggen op hun site leert me dat zowel de betaalde al de gratis versie er nog steeds zijn. Ik kan haast geen andere conclusie trekken dat dit inherent is met een van de kleine periodieke updates. Vreemd van Microsoft om dat zomaar ongevraagd te doen. Weet iemand misschien iets over eventuele motieven? Als die er zijn, zou ik zoiets eerder met de grote update hebben verwacht.
Wat mankeert er aan dit uiterst handige programma? Zeker, al die handelingen kunnen ook in Windows handmatig worden gedaan, maar dat kost aanmerkelijk meer moeite en tijd. En naar mijn weten heeft Microsoft zelf geen handig alternatief hiervoor.
Ik kan het uiteraard zo weer installeren, maar het bezorgt me wel weer even werk om hem in te stellen, b.v. de cookies die moeten blijven staan.
Edit:
Ik had toch beter de slaapjes uit m'n ogen moeten wrijven, want ik had dit bericht in het Windows 10 topic willen plaatsen en niet in Ziggo Ervaringen. M.a.w. zou een moderator zo vriendelijk willen zijn om dit naar het juiste forum te willen verplaatsen?
Sinds jaren gebruik ik naar tevredenheid het programma CCleaner, enkel om regelmatig opruiming te houden in uiteenlopende tijdelijke bestanden. Zo ook nu net het plan om dat weer te doen. Echter ik kom tot de ontdekking dat het programma helemaal verdwenen is, inclusief het pictogram op het bureaublad. Met andere woorden radicaal. Met de grote update 1511 is het totaal ongemoeid gelaten en nu opeens foetsie.
Inloggen op hun site leert me dat zowel de betaalde al de gratis versie er nog steeds zijn. Ik kan haast geen andere conclusie trekken dat dit inherent is met een van de kleine periodieke updates. Vreemd van Microsoft om dat zomaar ongevraagd te doen. Weet iemand misschien iets over eventuele motieven? Als die er zijn, zou ik zoiets eerder met de grote update hebben verwacht.
Wat mankeert er aan dit uiterst handige programma? Zeker, al die handelingen kunnen ook in Windows handmatig worden gedaan, maar dat kost aanmerkelijk meer moeite en tijd. En naar mijn weten heeft Microsoft zelf geen handig alternatief hiervoor.
Ik kan het uiteraard zo weer installeren, maar het bezorgt me wel weer even werk om hem in te stellen, b.v. de cookies die moeten blijven staan.
Edit:
Ik had toch beter de slaapjes uit m'n ogen moeten wrijven, want ik had dit bericht in het Windows 10 topic willen plaatsen en niet in Ziggo Ervaringen. M.a.w. zou een moderator zo vriendelijk willen zijn om dit naar het juiste forum te willen verplaatsen?
[ Voor 8% gewijzigd door Techneut op 25-12-2015 14:42 ]
Voorloper "Ziggo" gemist?
Dit is al diverse keren aan bod gekomen in het topic. Oud Ziggo (geactiveerde) SC werkt in oud UPC netwerk.Jerrythafast schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 12:50:
[...]
Ik ben hier toch eigenlijk wel heel benieuwd naar (gewoon vanuit schaamteloze nieuwsgierigheid; ken verder niemand in oud-UPC gebied), dus als je je smartcard mee wilt nemen op kerstvisite zou dat wel tof zijn
Testing, one, two ...
tiguan schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 13:36:
Ik heb 't al eens getest bij m'n oma, die woont in UPC gebied. Ik in Ziggo gebied. Mijn smartcard werkt bij haar. Sterker nog, zij gebruikt 'm nog steeds.
Ah, thanks beide! In dat geval is mijn nieuwsgierigheid weer gestildhardware-lover schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:12:
[...]
Dit is al diverse keren aan bod gekomen in het topic. Oud Ziggo (geactiveerde) SC werkt in oud UPC netwerk.
Mijn Ziggo smartcard werkte niet in de upc box van m'n ma!

Nogal wiedes, UPC-apparaten ondersteunen alleen Nagravision. Ze werken echter perfect in Ziggo-apparaten met Irdeto.
Jep, dat had ik ook wel verwacht inderdaad. Volgende keer ook de CI+ of Humax mee dus
Zo te zien heb jij alleen de smartcard uit jouw box gehaald en bij je ma in de box gedaan? Dan is hetlogisch dat je deze melding krijgt. Die card staat geregistreerd aan jouw box/module dus dat gaat sowieso niet werken op deze manier.ArcticWolf schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 18:33:
[afbeelding]
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Irdeto-kaarten zijn niet “getrouwd” met de decoder.GGS_206 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 22:50:
Die card staat geregistreerd aan jouw box/module dus dat gaat sowieso niet werken op deze manier.
Het is een beeldbuis, die heeft nog nooit van CI+ gehoordJerrythafast schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 22:18:
Jep, dat had ik ook wel verwacht inderdaad. Volgende keer ook de CI+ of Humax mee dus
Heb zelf ook geen Humax, alleen een v1.2 en v1.3 CI+.
Smartcards staan op naam, niet op device. Zijn overigens ook niet adres gebonden.GGS_206 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 22:50:
[...]
Zo te zien heb jij alleen de smartcard uit jouw box gehaald en bij je ma in de box gedaan? Dan is hetlogisch dat je deze melding krijgt. Die card staat geregistreerd aan jouw box/module dus dat gaat sowieso niet werken op deze manier.
De app Horizon Go is denk ik te vroeg op de gebruikers los gelaten. Rustig kijken is er niet bij. Of een mededeling dat het laden te lang duurt of, nog vervelender is,Terwijl dat in elk programma een freeze komt met buffering.
Terwijl ik buiten de app van Ziggo om wel zonder onderbreking kan kijken.
Prettige Kerst!
Prettige Kerst!
Ik ben er zeer tevreden over. Zowel op telefoon en tablet als op laptop werkt het uitstekend. Laptop met HDMI op tv aangesloten geeft zeer goede beeldkwaliteit met zelden een hapering.wimpy44 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:58:
De app Horizon Go is denk ik te vroeg op de gebruikers los gelaten. Rustig kijken is er niet bij. Of een mededeling dat het laden te lang duurt of, nog vervelender is,Terwijl dat in elk programma een freeze komt met buffering.
Prettige Kerst!
Hier ook zelden een hapering. Ik zou me eens op je eigen WiFi concentreren ipv de app als boosdoener aanwijzen.
Hier anders nergens problemen mee, het is een vooruitgang vergeleken met de Ziggo TV app van vroeger.wimpy44 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:58:
Prettige Kerst!
Verwijderd
Sinds enkele weken ervaar ik veel problemen met het bereiken van Amerikaanse sites via het ziggo netwerk, ik kan op het moment van schrijven bijvoorbeeld hearthstone niet spelen, op het forum van ziggo is een topic gestart hierover waarin meerdere mensen aangeven hetzelfde probleem te ervaren.
Ik ben een beetje verrast dat ik niets hierover op dit forum kan vinden (of ik heb niet goed genoeg gezocht) niemand hier die deze problemen heeft met het niet kunnen bereiken van bepaalde sites?
Ik ben een beetje verrast dat ik niets hierover op dit forum kan vinden (of ik heb niet goed genoeg gezocht) niemand hier die deze problemen heeft met het niet kunnen bereiken van bepaalde sites?
De UPC boxen zijn gekoppeld aan de smartkaart d.m.v. boxkey.ArcticWolf schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 18:33:
[afbeelding]
Geef de url eens of meerdere urls waar je problemen ervaart?Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 09:38:
Sinds enkele weken ervaar ik veel problemen met het bereiken van Amerikaanse sites via het ziggo netwerk, ik kan op het moment van schrijven bijvoorbeeld hearthstone niet spelen, op het forum van ziggo is een topic gestart hierover waarin meerdere mensen aangeven hetzelfde probleem te ervaren.
us.battle.net werkt wel en eu.battle.net niet is dat een juiste analyse van me?
[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 26-12-2015 09:58 ]
Verwijderd
Net gecheckt en natuurlijk werkt het op het moment weer, er is geen bepaald tijdstip aan te geven dat deze sites niet bereikbaar zijn, het gebeurt zowel overdag als 's nachts. De site die ik probeer te bereiken: us.battle.net
Hier nul problemen met de app, ik zou het inderdaad zoals een aantal al schrijven in je eigen netwerk (wifi) of resources van je device zoeken.wimpy44 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:58:
Prettige Kerst!
Cogitationis poenam nemo patitur
Heb sinds een paar weken het probleem dat mail die afkomstig van mensen/bedrijven die gebruik maken van Google Apps gebounced wordt naar mijn *@ziggo.nl adres. Meer mensen die dit probleem ervaren?
Gmail zelf werk wel gewoon goed, het gaat om domeinen die gebruik maken Google Apps.
Gmail zelf werk wel gewoon goed, het gaat om domeinen die gebruik maken Google Apps.
Dit topic is gesloten.