Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb hier een Ziggo modem die in bridge staat (Technipower). Heb ook een EPC3928 liggen van Ziggo. Kan ik deze als router of AP aansluiten op de Technipower alsof het een gewone router is? Of heeft Ziggo dergelijke functies geblokkeerd?

Normaal zou ik het zelf even testen maar dan moet ik eea gaan losmaken wat weggewerkt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 22:09
Kun je inloggen op die 3928? Je moet DHCP uitgooien namelijk. Dan werkt het gewoon volgens mij. Hij blijft wel zoeken en zoeken als je hem geen RF signaal geeft dus ik weet niet wat dat voor invloed heeft...

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zal eens kijken, dacht zelf dat DHCP aan moest op de 3928 omdat het Ziggo modem in bridge staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zult er toch ergens een router tussen willen hebben. Die Cisco 3928 routert alleen tussen de RF-aansluiting en "de rest". Als je de RF-aansluiting niet als lijn naar de buitenwereld gebruikt, functioneert dat ding op zijn best als 'n switch (als hij zonder RF verbonden überhaupt up blijft). In dat geval zul je dus nog steeds een router tussen je Technicolor en je Cisco moeten zetten, of de Technicolor uit bridge modus moeten halen om de daarin ingebouwde router te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds ik m'n modem in bridge heb staan haal ik niet meer onder de 200/20mbit :(

}:O
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4946386149.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Aghanim schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 21:29:
Zal eens kijken, dacht zelf dat DHCP aan moest op de 3928 omdat het Ziggo modem in bridge staat?
Ow dat vergat ik inderdaad, je Technicolor (7210?) moet weer uit bridge. Ook dan moet ie makkelijk 200Mb halen overigens. Zou eerder die 7210 als router gebruiken dan die 3928 maar het gaat hier puur om een extra AP toch?

[ Voor 12% gewijzigd door Jim423 op 26-12-2015 23:02 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Jim423 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:01:
[...]

Ow dat vergat ik inderdaad, je Technicolor (7210?) moet weer uit bridge. Ook dan moet ie makkelijk 200Mb halen overigens. Zou eerder die 7210 als router gebruiken dan die 3928 maar het gaat hier puur om een extra AP toch?
In basis gaat het inderdaad om een extra AP. Ik wil weten of een 5Ghz netwerk geen wifi problemen veroorzaakt die ik op 2.4Ghz wel heb.

De Ziggo AP vervangt dan tijdelijk een TP-Link 1043 als centrale router/AP in woonkamer. Dus dan heb ik een Technicolor als modem+router en de EPC als AP. De Technicolor laat ik vandaag uit bridge halen.

Als 5Ghz beter werkt dan wil ik een Asus AC66U, tenzij de Ziggo Ziggo setup als een trein werkt natuurlijk :)

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 27-12-2015 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 27 december 2015 @ 07:33:
[...]

In basis gaat het inderdaad om een extra AP. Ik wil weten of een 5Ghz netwerk geen wifi problemen veroorzaakt die ik op 2.4Ghz wel heb.

De Ziggo AP vervangt dan tijdelijk een TP-Link 1043 als centrale router/AP in woonkamer. Dus dan heb ik een Technicolor als modem+router en de EPC als AP. De Technicolor laat ik vandaag uit bridge halen.

Als 5Ghz beter werkt dan wil ik een Asus AC66U, tenzij de Ziggo Ziggo setup als een trein werkt natuurlijk :)
Ik ben benieuwd wat je Cisco van zijn wat ongebruikelijke rol gaat vinden :9 Bij mijn weten ben je de eerste die dit probeert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Nou, inmiddels was het al een tijdje geleden dat ik de afdeling 'opzeggingen' had gebeld om te kijken wat ze te bieden hadden voor een eventuele verlenging van m'n Alles-in-1-extra contract, maar toen duurde het nog te lang voordat het contract afliep.

Nu duurt het nog maar een paar weken, dus nog maar eens gebeld net. En zonder moeite te hoeven doen, kreeg ik de eerste 6 maanden voor 29,95 bij omzetting naar een Connect Complete, maar dan zonder de Horizon Box, dus dezelfde maandprijs als ik nu betaal. Nieuwe contractperiode een jaar, dus leek me een prima aanbieding. Had ik niet verwacht, dat het zo makkelijk zou gaan, maar in ieder geval weer wat geld bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg de indruk dat ze ietsjes losser zijn geworden na het enorme klantenverlies van de afgelopen maanden. Ze geven je nu toch liever wat korting dan dat je naar de concurrent overstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:40

Videopac

Rommelt wat aan.

Mijn router krijgt geen IP adres meer van Ziggo. M.a.w.: geen internet.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Videopac schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:38:
Mijn router krijgt geen IP adres meer van Ziggo. M.a.w.: geen internet.
En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:23
Bidden dat Ziggo dit leest en het oplost >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

hars73 schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:32:
Nou, inmiddels was het al een tijdje geleden dat ik de afdeling 'opzeggingen' had gebeld om te kijken wat ze te bieden hadden voor een eventuele verlenging van m'n Alles-in-1-extra contract, maar toen duurde het nog te lang voordat het contract afliep.

Nu duurt het nog maar een paar weken, dus nog maar eens gebeld net. En zonder moeite te hoeven doen, kreeg ik de eerste 6 maanden voor 29,95 bij omzetting naar een Connect Complete, maar dan zonder de Horizon Box, dus dezelfde maandprijs als ik nu betaal. Nieuwe contractperiode een jaar, dus leek me een prima aanbieding. Had ik niet verwacht, dat het zo makkelijk zou gaan, maar in ieder geval weer wat geld bespaard.
Krijg ik vandaag de bevestiging van bovenstaand in m'n mailbox. Ik had niet in de gaten dat ik ook een nieuw installatiepakket zou gaan ontvangen met een nieuw modem enzo. Heb nu nog een 14 jaar oud Cisco modem dat altijd probleemloos werkt en daarbij een eigen router voor de wifi.

Er staat dat m'n "Connect Complete & Play Start" ingaat op 30 december en m'n "Alles-in-1 Plus" eindigt op 30 december. Dat is morgen al! Maar ik ben de komende dagen helemaal niet in de gelegenheid om het pakket via PostNL te ontvangen en de boel te installeren. Ook staat er in de bevestiging een activatiecode voor het nieuwe modem.

Dit staat er in de mail:
"Rond de ingangsdatum van uw abonnement ontvangt u het installatiepakket. Uw abonnement gaat in op het moment dat PostNL het pakket bij u bezorgd heeft. Heeft u uw abonnement gewijzigd? Tot de start van uw nieuwe abonnement, houdt u gewoon uw bestaande abonnement."

Weet iemand wat er gebeurt als ik niet op de 30e het nieuwe modem aansluit en activeer? Blijft de boel dan gewoon in de lucht met de oude apparatuur? Of zit ik op de 30e zo ineens zonder internet en tv? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:03
Familielid van mij heeft nu Adsl internet, 10mbit down en 1 mbit up. Ze willen iets sneller internet, ze heeft zelf opgebeld naar Ziggo, en kreeg te horen dat het 200/20 mbit pakket voor haar ideaal was. :D
Echte he, ze weten bij Ziggo precies wat de klant nodig heeft.
Ze heeft nu dus adsl internet, en kabel tv van Ziggo, met een Humax5050.

Waarschijnlijk vanmiddag de overstap naar alles in 1 40/4 van Ziggo.
Omdat ze al een Humax heeft, lijkt het me niet nuttig om zo'n kastje extra te krijgen. Hoe gaat dat normaal, korting ipv de Humax, of een andere regeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:32
hars73 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:33:
[...]

Krijg ik vandaag de bevestiging van bovenstaand in m'n mailbox. Ik had niet in de gaten dat ik ook een nieuw installatiepakket zou gaan ontvangen met een nieuw modem enzo. Heb nu nog een 14 jaar oud Cisco modem dat altijd probleemloos werkt en daarbij een eigen router voor de wifi.

Er staat dat m'n "Connect Complete & Play Start" ingaat op 30 december en m'n "Alles-in-1 Plus" eindigt op 30 december. Dat is morgen al! Maar ik ben de komende dagen helemaal niet in de gelegenheid om het pakket via PostNL te ontvangen en de boel te installeren. Ook staat er in de bevestiging een activatiecode voor het nieuwe modem.

Dit staat er in de mail:
"Rond de ingangsdatum van uw abonnement ontvangt u het installatiepakket. Uw abonnement gaat in op het moment dat PostNL het pakket bij u bezorgd heeft. Heeft u uw abonnement gewijzigd? Tot de start van uw nieuwe abonnement, houdt u gewoon uw bestaande abonnement."

Weet iemand wat er gebeurt als ik niet op de 30e het nieuwe modem aansluit en activeer? Blijft de boel dan gewoon in de lucht met de oude apparatuur? Of zit ik op de 30e zo ineens zonder internet en tv? :?
30-12-2015, is de verwachte opleverdatum.
Het nieuwe pakket wordt pas actief als je de boel heb aangesloten.
Oude pakket loopt dan wat langer door

Post nl doet 2 bezorgpogingen , daarna gaat het pakket naar het postkantoor
deze moet je dan binnen 3 weken ophalen anders gaat het pakket weer retour.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Dacuuu schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:48:
Familielid van mij heeft nu Adsl internet, 10mbit down en 1 mbit up. Ze willen iets sneller internet, ze heeft zelf opgebeld naar Ziggo, en kreeg te horen dat het 200/20 mbit pakket voor haar ideaal was. :D
Echte he, ze weten bij Ziggo precies wat de klant nodig heeft.
Ze heeft nu dus adsl internet, en kabel tv van Ziggo, met een Humax5050.

Waarschijnlijk vanmiddag de overstap naar alles in 1 40/4 van Ziggo.
Omdat ze al een Humax heeft, lijkt het me niet nuttig om zo'n kastje extra te krijgen. Hoe gaat dat normaal, korting ipv de Humax, of een andere regeling?
Bij overstap naar de nieuw connect en play abonnementen zit zo en zo een decoder of ci+ module bij.
Altijd handig als reserve of voor een 2e tv. Vanaf play complete krijg je de horizon box erbij.
Alle apparatuur is in bruikleen.
Als je nu nog geen internet van ziggo heb dan heb je ook de 1e 6 mnd die korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:03
Megapaul schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:56:
[...]

Bij overstap naar de nieuw connect en play abonnementen zit zo en zo een decoder of ci+ module bij.
Altijd handig als reserve of voor een 2e tv. Vanaf play complete krijg je de horizon box erbij.
Alle apparatuur is in bruikleen.
Als je nu nog geen internet van ziggo heb dan heb je ook de 1e 6 mnd die korting.
Oke,
Dus dan is het 6mnd korting. En een nieuwe Humax & ci+ kaart die ze in de doos kan laten zitten.
En hoe zit het als ze eventueel een 2e tv willen gebruiken? want ze hebben dan in princiepen 2 x humax en 2 x ci+ kaart.
Dit vraag ik omdat Ziggo overgestapt is naar €5 p/m voor een extra ci+ kaart?
Het is allemaal te doen in oud Ziggo gebied. En ik heb hier en daar gelezen dat als je in oud Ziggo gebied woont, je wel normaal een 2e smartcard kan activeren zonder maandelijks kosten. Maandelijkse kosten zijn sowieso om uit te kotsen. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Dacuuu op 29-12-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Dacuuu schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:01:
[...]

Oke,
Dus dan is het 6mnd korting. En een nieuwe Humax & ci+ kaart die ze in de doos kan laten zitten.
En hoe zit het als ze eventueel een 2e tv willen gebruiken? want ze hebben dan in princiepen 2 x humax en 2 x ci+ kaart.
Dit vraag ik omdat Ziggo overgestapt is naar €5 p/m voor een extra ci+ kaart?
Het is allemaal te doen in oud Ziggo gebied. En ik heb hier en daar gelezen dat als je in oud Ziggo gebied woont, je wel normaal een 2e smartcard kan activeren zonder maandelijks kosten. Maandelijkse kosten zijn sowieso om uit te kotsen. 8)7
1e decoder zit eenmaal bij het pakket, daarnaast kan je een extra ci+ moduel (2,-),decoder (4,-) of 2e horizonbox (5,-) huren. Apparaten die je al heb kan je blijven gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:07
hars73 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:33:
[...]

Dit staat er in de mail:

Toen leverde Ziggo/Casema toch Motorola of zelfs nog Com21 ? 14 jaar geleden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

boekee schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:42:
[...]
Toen leverde Ziggo/Casema toch Motorola of zelfs nog Com21 ? 14 jaar geleden ?
Ik heb echt een Cisco hangen en kan me niet herinneren dat ik ooit een ander modem heb gekregen.
Deze is het volgens mij: http://cisco-info.nl/imag...g_3212_voorkant_groot.jpg
Een Cisco EPG 3212...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:40

Videopac

Rommelt wat aan.

Het lijkt een probleem met mijn TP Link Archer C2600 router te zijn:
TP Link Archer C2600 krijgt geen WAN-IP
Mijn Asus RT-AC66U werkt (wat dit betreft) prima.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
hars73 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:45:
[...]

Ik heb echt een Cisco hangen en kan me niet herinneren dat ik ooit een ander modem heb gekregen.
Deze is het volgens mij: http://cisco-info.nl/imag...g_3212_voorkant_groot.jpg
Een Cisco EPG 3212...
Dat model modem komt niet uit 2001-2002 In 2002 werd het Docsis 2.0 pas goedgekeurd. Modem is docsis 3.0 en werd die tijd ook niet geleverd. Dat was de Motorola SBV5121 Daarna kwam geloof ik de Arris en daarna pas Cisco en andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een maat van mij heeft een probleem; studentenhuis met 10 kamers. Ziggo 200/20mbit abonnement, Technicolor modem, alles bekabeld via 2x Gs108 switches en een TP-link als wifi AP. Echter valt het netwerk steeds weg, nu verdenk ik het modem ervan dat hij het aantal connecties gewoon niet kan handelen. Stel dat er 3 a 4 studenten torrents gebruiken dan zit je toch al op een paar duizend half open connecties... maar ik ken dit modem helemaal niet, iemand ervaring met zwaar netwerk gebruik op een Technicolor modem? Misschien dat ik binnenkort zelf daar ga kijken wat het probleem kan zijn, maar kan handig zijn als ik weet waar ik naar moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
ArcticWolf schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:58:
Een maat van mij heeft een probleem; studentenhuis met 10 kamers. Ziggo 200/20mbit abonnement, Technicolor modem, alles bekabeld via 2x Gs108 switches en een TP-link als wifi AP. Echter valt het netwerk steeds weg, nu verdenk ik het modem ervan dat hij het aantal connecties gewoon niet kan handelen. Stel dat er 3 a 4 studenten torrents gebruiken dan zit je toch al op een paar duizend half open connecties... maar ik ken dit modem helemaal niet, iemand ervaring met zwaar netwerk gebruik op een Technicolor modem? Misschien dat ik binnenkort zelf daar ga kijken wat het probleem kan zijn, maar kan handig zijn als ik weet waar ik naar moet kijken.
Je kan proberen aan ze te vragen een aantal dagen geen torrents te down/uploaden en dan te kijken of het probleem weg is of minder.

Het kan natuurlijk ook dat iemand zelf iets geknutseld heeft, bijvoorbeeld een eigen router met wifi op zijn UTP aansluiting en dat er mogelijk twee apparaten als DHCP fungeren.

Je zou ook kunnen proberen als laatste redding het modem in bridge te zetten en er een betere router, desnoods als test neer te zetten.

[ Voor 45% gewijzigd door boswandeling op 29-12-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boekee schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:47:
[...]

Je kan proberen aan ze te vragen een aantal dagen geen torrents te down/uploaden en dan te kijken of het probleem weg is of minder.

Het kan natuurlijk ook dat iemand zelf iets geknutseld heeft, bijvoorbeeld een eigen router met wifi op zijn UTP aansluiting en dat er mogelijk twee apparaten als DHCP fungeren.

Je zou ook kunnen proberen als laatste redding het modem in bridge te zetten en er een betere router, desnoods als test neer te zetten.
Zowel bekabeld als draadloos valt uit, een extra router achter de switch kan toch niet veroorzaken dat een compleet netwerk wegvalt? (behalve als er gelooped wordt).
Idd ik kan 1 proberen te vragen...

modem in bridge zetten zat ik ook al te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik heb een tv abonnement van Ziggo, met eredivisie live en deze maand (tot 8 januari) ook gratis Film1.
Normaliter neem ik mijn Ziggo pasje mee naar het werk als ik in de weekenden zit, om zo voetbal te kunnen kijken.
Dat levert geen enkele problemen op; als ik mijn pasje in de ontvanger stop kan ik gewoon Eredivisie Live op het werk kijken.
Maar nu het probleem: vanavond heb ik mijn pasje bij, maar 4 van de 5 Film1 kanalen kan ik niet ontvangen hier.
Film1 Sundance doet het wel, de overige 4 niet. Fox Sports Eredivisie doet het, zoals gewoonlijk, wel.
Heel apart dit.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dvdkiwi schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:51:
Ik heb een tv abonnement van Ziggo, met eredivisie live en deze maand (tot 8 januari) ook gratis Film1.
Normaliter neem ik mijn Ziggo pasje mee naar het werk als ik in de weekenden zit, om zo voetbal te kunnen kijken.
Dat levert geen enkele problemen op; als ik mijn pasje in de ontvanger stop kan ik gewoon Eredivisie Live op het werk kijken.
Maar nu het probleem: vanavond heb ik mijn pasje bij, maar 4 van de 5 Film1 kanalen kan ik niet ontvangen hier.
Film1 Sundance doet het wel, de overige 4 niet. Fox Sports Eredivisie doet het, zoals gewoonlijk, wel.
Heel apart dit.
Nieuwe kanalenscan ook al uitgevoerd? Ik heb de laatste tijd nogal wat veranderingen (verschuivingen) opgemerkt aan het zenderpakket, dat zal per regio ook niet altijd hetzelfde zijn verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
ArcticWolf schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:36:
[...]

Zowel bekabeld als draadloos valt uit, een extra router achter de switch kan toch niet veroorzaken dat een compleet netwerk wegvalt? (behalve als er gelooped wordt).
Idd ik kan 1 proberen te vragen...

modem in bridge zetten zat ik ook al te denken.
Kan wel hoor, als iemand denk "ik pak dat oude kastje met die antennes en prik die in de UTP kabel" kan het zijn dat dat oude kastje een router met wifi is. Dat ding geeft natuurlijk ook IP adressen uit, en als het apparaat dezelfde IP range heeft (gateway ip) dan is het natuurlijk wel een probleem.

Ik geef toe, het is wat ver gezocht, maar heb dit echt al een aantal keer meegemaakt in zakelijke omgevingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

hardware-lover schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:17:
[...]
Nieuwe kanalenscan ook al uitgevoerd? Ik heb de laatste tijd nogal wat veranderingen (verschuivingen) opgemerkt aan het zenderpakket, dat zal per regio ook niet altijd hetzelfde zijn verwacht ik.
Yes, net gedaan.
Resultaat blijft hetzelfde: alles werkt, behalve de eerste 4 Film1 kanalen.
Krijg een "E48 geen signaal" melding.
Wellicht dat het signaal hier gewoon te slecht is voor Film1. Maar wel apart dat de rest wel doorkomt.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 29-12-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
dvdkiwi schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:36:
[...]

Yes, net gedaan.
Wellicht dat het signaal hier gewoon te slecht is voor Film1. Maar wel apart dat de rest wel doorkomt.
Stappenplan van ziggo al gevolgd? https://www.ziggo.nl/klan...e52-melding-oplossen/#Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dvdkiwi schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:36:
[...]
Yes, net gedaan.
Ook alle Film1 kanalen getest, SD en HD?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

hardware-lover schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:44:
[...]
Ook alle Film1 kanalen getest, SD en HD?
Ik zie geen HD kanalen in de lijst staan.
We hebben hier een redelijk oude non-HD Samsung ontvanger staan.
Yep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
Nieuwe kabels een optie? Misschien last van een in de buurt staande 4g mast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Nee, andere kabels is geen optie. Ik moet het doen met wat we hebben hier ;)
Of een 4G mast in de buurt stoort, dat durf ik niet te zeggen.
We leren er wel mee leven :P
Bedankt voor jullie moeite :)

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
tcviper schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:11:
[...]

Overstappen naar Zakelijk ZZP (is vrijwel gelijk, maar met 40mb/s up) :) Als je KVK inschrijving hebt kan dat, zo niet dan nog even wachten tot het particulier dalijk ook omhoog gaat begin 2016.
Gaat het echt omhoog? :)

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-10 06:55
Ik hoop eerlijk gezegd van wel..
Afgelopen 3 jaar was er in de eerste helft van het jaar steeds een verhoging voor Alles-in-één Basis en Extra. Dus op zich mogen we best die verwachting hebben, toch?

[ Voor 12% gewijzigd door Jerrythafast op 31-12-2015 12:39 ]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
tcviper schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:11:
[...]

Overstappen naar Zakelijk ZZP (is vrijwel gelijk, maar met 40mb/s up) :) Als je KVK inschrijving hebt kan dat, zo niet dan nog even wachten tot het particulier dalijk ook omhoog gaat begin 2016.
Bij Zakelijk heb je een standaard mediabox, (geen Horizonbox ) en geen myprime.
Het ligt dus aan je wensen of het hetzelfde is ..
* FreshMaker vraagt zich dan weer wel af, OF die Horizon zo'n toevoeging is ...

De box werkt prima, maar kan niet inzien wat een werelds verschil het is t.o de oudere boxen
Ik heb regelmatig last van audiosync problemen, die na een reboot opgelost zijn ( voor 24/48u )

En een verhoging, prima laat maar komen - vooral in upload ;)

[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 31-12-2015 13:32 ]

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zakelijk icm Horizon en MyPrime is weldegelijk mogelijk hoor!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-10 06:55
Jerrythafast schreef op donderdag 31 december 2015 @ 12:39:
Afgelopen 3 jaar was er in de eerste helft van het jaar steeds een verhoging voor Alles-in-één Basis en Extra. Dus op zich mogen we best die verwachting hebben, toch?
Was vooral in maart dacht ik..

Maar het is altijd welkom..

Misschien met de teruglopende abonnees dat ze dit doen :D

• hars73

hars73

Heb ik m'n Alles-in-1 verlengd naar een Connect abonnement en aangegeven graag een CI+ variant te ontvangen ipv een losse decoder, krijg ik toch de Humax 5300... Toch best moeilijk he. Naja, heb hem niet nodig, want m'n eigen Humax 5100 doet het prima.

Die Technicolor 7210, heeft die een beetje fatsoenlijk en stabiel wifi bereik? Heb nu een losse router achter m'n cisco modem hangen en dat levert nooit problemen op. Zou ik eventueel nog als los accesspoint in kunnen gaan zetten anders.

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:02
Ik kan het zo 1,2,3 niet vinden, maar ook ik heb verlengt (€30 voor 6 maanden, daarna normaal is een betere deal dan wat de nieuwe klanten krijgen!)
Ik had z1 plus TV met een CI+ module
Ik ga naar Connect Max met Play Start en krijg een huur tuner.
Die laatste schuif ik zo op zolder, CI+ voldoet goed.

Maar nu de vraag, ik heb een EPC3928, in bridge met een RTN66U erachter.
Hou ik de Cisco dan ook?
Volgens ziggo doet het modem "theoretisch" 200mb
Is dat ook zo in de praktijk?
Ben nu namelijk best tevreden over de setup.
(Signaal waardes down zijn ronde de 2,5, dus prima, up was ook prima: 44)

Valt mij op dat er geen Cisco modems in het start topic staan, ook niet bij niet geleverde modems.
Alleen ubee en Technicolor.

[ Voor 6% gewijzigd door Medic op 31-12-2015 14:51 ]

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:45
FreshMaker schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:27:
[...]

Bij Zakelijk heb je een standaard mediabox, (geen Horizonbox ) en geen myprime.
Het ligt dus aan je wensen of het hetzelfde is ..
* FreshMaker vraagt zich dan weer wel af, OF die Horizon zo'n toevoeging is ...

De box werkt prima, maar kan niet inzien wat een werelds verschil het is t.o de oudere boxen
Ik heb regelmatig last van audiosync problemen, die na een reboot opgelost zijn ( voor 24/48u )

En een verhoging, prima laat maar komen - vooral in upload ;)
Bij zakelijk kun je ook gewoon een Horizonbox krijgen hoor, en MyPrime ook dus, wat je zegt klopt niet ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• hars73

hars73

Medic schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:49:
Ik kan het zo 1,2,3 niet vinden, maar ook ik heb verlengt (€30 voor 6 maanden, daarna normaal is een betere deal dan wat de nieuwe klanten krijgen!)
Ik had z1 plus TV met een CI+ module
Ik ga naar Connect Max met Play Start en krijg een huur tuner.
Die laatste schuif ik zo op zolder, CI+ voldoet goed.

Hou ik de Cisco dan ook?

Valt mij op dat er geen Cisco modems in het start topic staan, ook niet bij niet geleverde modems.
Alleen ubee en Technicolor.
Ik heb gisteren een brief met verzenddoos gekregen waarmee ik de apparatuur (EPC3212 in mijn geval) terug moet sturen. En vandaag dus het pakket gekregen met de Technicolor 7210. Dus ik weet wel bijna zeker dat jij je Cisco ook terug zult moeten sturen.
Medic schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:49:

Hou ik de Cisco dan ook?
De technicolor gaat zelfs tot een gbit down d8 ik dus dat moet geen probleem zijn ;)

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:02
ArcticWolf schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:28:
[...]

De technicolor gaat zelfs tot een gbit down d8 ik dus dat moet geen probleem zijn ;)
Volgens ziggo "maar" 500:
maximale theoretische downloadsnelheid: 500 Mbit/s
https://www.ziggo.nl/klan...atuur/technicolor-tc7210/

Maar goed, dan zal ik wel een nieuwe krijgen
Gelijk maar in bridge zetten, mijn RT-N66U werkt prettiger met beter/gevoeliger bereik.
Plus, mijn aansluiting zit in de verste hoek van de woonkamer, dus als dat ook het accesspoint is heb ik wel bereik op mijn oprit, maar niet in mijn achtertuin/bovenverdiepingen.

[ Voor 31% gewijzigd door Medic op 31-12-2015 17:37 ]

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Die TC7210 is echt een heel prima modem. WiFi heeft ook een aardig bereik, maar het nadeel is dat ie vaak bij het AOP in de meterkast staat. Dat maakt dat ik liever een paar losse AP's in huis heb, maar dat doet opzich niets af aan de kwaliteit van de Technicolor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
tcviper schreef op donderdag 31 december 2015 @ 15:00:
[...]

Bij zakelijk kun je ook gewoon een Horizonbox krijgen hoor, en MyPrime ook dus, wat je zegt klopt niet ;)
Ah, dat had ik uit de pagina's bij Ziggo niet teruggevonden, thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Zou niet onlogisch zijn; bij veel xDSL aansluitingen gaat met de aanpassingen aan de wijkkasten van KPN de upload naar zo'n 22 Mbit, soms zelfs 30 Mbit.

Aangezien de upload voor veel mensen (mijzelf incluis) steeds belangrijker wordt, is dat een reden om over te stappen op DSL. De experiaboxen zijn ook behoorlijk goed tegenwoordig (ook de WiFi; dual band en AC), dus dat is ook geen reden om DSL uit te sluiten momenteel.

Als ik de marketing bij Ziggo iets mocht influisteren dan zou ik:

* Basis lekker zo laten;
* het middelste abonnement naar 150/30 zetten;
* de hoogste snelheid naar 250/50 aanpassen.

Dan bied je meer dan DSL kan halen én sluit je redelijk aan bij de upload van de 'basic' glas abonnementen. Volgens mij heb je dan een prima propositie voor 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
In 2016 word gestart met uitgebreide tests van Docsis 3.1 met snelheden die een stuk hoger liggen, als het goed is. Ik hoop dat we eind 2016 nieuwe pakketten gaan zien met bijv 50/10, 100/50, 500/100, 1000/500 etc. Maar goed, het is natuurlijk speculatie en afwachten wat men gaat aanbieden. Docsis 3.1 is in ieder geval een heel mooi begin voor prachtige snelheden.

[ Voor 56% gewijzigd door tcviper op 02-01-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-09 11:42

Metian

Snert is vies

Ik zit net te zappen en kom er achter hier bij me ouders Film1 en HBO beiden gewoon werken (ze hebben geen abbo hiervoor) is dit een tijdelijke actie van Ziggo? Want ik kan hier helemaal niks over vinden op hun eigen website of Google.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:36:
In 2016 word gestart met uitgebreide tests van Docsis 3.1 met snelheden tot (max) 10gb down en 2gb up. Ik verwacht dat we eind 2016 nieuwe pakketten gaan zien met bijv 50/10, 100/50, 500/100, 1000/500 etc. Maar goed, het is natuurlijk speculatie en afwachten wat men gaat aanbieden. Docsis 3.1 is in ieder geval een heel mooi begin voor prachtige snelheden. (wat mij betreft zodra ik 1000/500 of iets wat daarop lijkt kan krijgen is het prima).
Volgens mij staar je je nogal blind op DOCSIS 3.1 reclame praat van de belanghebbenden. Als je met een dergelijke redenering aan de slag gaat dan zijn met het huidige EuroDOCSIS 3.0 ook nog veel hogere snelheden mogelijk. Immers 90 Downstreams * 50 Mbps = 4.5 Gbps, maar hoger dan 500 Mbps wordt nog door geen enkel kabelbedrijf aangeboden. Met DOCSIS 3.1 zal dat niet anders gaan aangezien ik niet verwacht dat de kabelbedrijven opeens volledig zullen stoppen met de doorgifte van analoge radio, analoge TV, digitale RTV en VOD om de benodigde capaciteit op de kabel te kunnen realiseren om de maximale snelheden uit de DOCSIS 3.1 reclame praatjes daadwerkelijk te kunnen behalen.

Qua upstream en downstream bundel techniek verandert er namelijk niet zoveel t.o.v. (Euro)DOCSIS 3.0. Alleen door nieuwe modulatie technieken en uitbreiding van de coax kabel frequentie range neemt de capaciteit met een factor 1.5 toe t.o.v. (Euro)DOCSIS 3.0. Het is niet voor niets maar een versie verhoging achter de komma i.p.v. de grote technische verandering die (Euro)DOCSIS 3.0 t.o.v. 2.0 was. Het zal nog jaren duren totdat alle capaciteit op de coax kabel ook daadwerkelijk wordt aangewend voor DOCSIS 3.1 en misschien wordt dat net als bij (Euro)DOCSIS 3.0 wel nooit gerealiseerd omdat er in de tussentijd al weer nieuwere DOCSIS versies worden uitgebracht. EuroDOCSIS 2.0 modems worden immers ook nog steeds gebruikt en de 2009 goedgekeurde DVB-C2 specificatie heeft in Nederland ook nog steeds niet zijn intrede gedaan. Eerst maar eens zien of er dit jaar überhaupt iets van DOCSIS 3.1 terecht gaat komen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 14:55
tcviper schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 14:36:
In 2016 word gestart met uitgebreide tests van Docsis 3.1 met snelheden tot (max) 10gb down en 2gb up. Ik verwacht dat we eind 2016 nieuwe pakketten gaan zien met bijv 50/10, 100/50, 500/100, 1000/500 etc. Maar goed, het is natuurlijk speculatie en afwachten wat men gaat aanbieden. Docsis 3.1 is in ieder geval een heel mooi begin voor prachtige snelheden. (wat mij betreft zodra ik 1000/500 of iets wat daarop lijkt kan krijgen is het prima).
Teveel speculaas gegeten tijdens Sinterklaas?

Docsis 3.1 is backwards compatible met docsis 3.0. Net als binnen een docsis 3.0 netwerk ook docsis 2.0, 1.1 en 1.0 apparatuur werkt.

Ze hebben met docsis 3.1 niet opeens een geheel nieuwe standaard ontwikkeld. Docsis 3.1 is een uitbreiding op docsis 3.0.

De grote verschillen:

Upstream:
US freq. Docsis 3.0 tot 65Mhz > Docsis 3.1 230Mhz en later tot 400Mhz (Juist de FM frequenties wijken)
US modulatie loopt ipv tot QAM 128 bij docsis 3.1 tot QAM 4096
US kanaal heeft geen vaste bandbreedte in Mhz maar kan ook een kleine frequentie bereik gebruiken. Hierdoor komen meer US kanalen vrij, waarbij een gestoord kanaal veel minder effecten heeft.

Downstream:
De downstream kanalen zijn gelijk aan DVB-C2
Spectrum loopt nu tot 865Mhz. Dit wordt opgerekt tot 1218Mhz later tot 1794Mhz
Nu nog max QAM256 straks QAM4096
Nu vaste bandbreedte van Docsis 3.0 6Mhz en EuroDocsis 3.1 8Mhz. Net als US dynamische bandbreedten. Meer streams mogelijk waarbij een gestoorde stream minder problemen oplevert.
Max aantal DS kanalen nu nog:

Waar Ziggo docsis 3.1 gaat gebruiken is modems die meer dan 8x16 kanalen kunnen bonden. De uitrol is dan ook gepland in fasen om tot grotere bandbreedtes te komen. Zodra de FM uitgeschakeld wordt is het pas mogelijk om ook hogere US snelheden aan te bieden. Verdere stappen moeten veel werkzaamheden voor uitgevoerd worden. FM moet uitgeschakeld worden enz. US snelheden tot 200 Mbit/s kunnen nu wel geleverd worden. Maar daar houdt het op. Er is voor Ziggo geen reden om snelheden aan te bieden die je zegt. US wordt minder gebruikt dan men denkt. Daar ligt voor Ziggo de prioriteit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:54
Timmert schreef op donderdag 31 december 2015 @ 16:31:
Die TC7210 is echt een heel prima modem. WiFi heeft ook een aardig bereik, maar het nadeel is dat ie vaak bij het AOP in de meterkast staat. Dat maakt dat ik liever een paar losse AP's in huis heb, maar dat doet opzich niets af aan de kwaliteit van de Technicolor.
Ben ik totaal niet met je eens. Heb bij de buuf die hier net is komen wonen geprobeerd de up/down stabiel op 40/4 te krijgen, maar het slingert als een malle. Daarbij op de eerste etage recht boven het modem geen ontvangst meer, geen 2,4 en geen 5, niks.

Thuis heb ik een DIR-868L aan de TC7210 gekoppeld en nu vliegt mijn laptop @5Ghz in 1x naar 36-42Mbit en blijft daar tot het eind vd test. Upload binnen een seconde naar 4,5Mbit en hangt daar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Heb je al eens geprobeerd 2.4 en 5 een aparte SSID te geven? DFS staat ook aan? Ook even bij je buurvrouw met telefoon of andere laptop geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:17

sphere

Debian abuser

Kan je horizon.tv ook gebruiken vanaf een niet-Ziggo abonnement, zoals KPN? En werkt het uberhaupt op een Mac? Ik probeer iemand op afstand te helpen, maar ik heb 1) geen mac 2) ziggo internet.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Silverlight plugin erop en je moet een account hebben van iemand met ziggo TV. Het Mijn Ziggo account dus. Het werkt volgens mij gewoon vanaf elk NL IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09 17:48
sphere schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:07:
Kan je horizon.tv ook gebruiken vanaf een niet-Ziggo abonnement, zoals KPN? En werkt het uberhaupt op een Mac? Ik probeer iemand op afstand te helpen, maar ik heb 1) geen mac 2) ziggo internet.
Het kan vanaf een niet-Ziggo verbinding maar dan kan je o.a. geen BBC One, Two, NDR, Ketnet en Canvas kijken.

Hierover ben ik nog steeds met Ziggo in gesprek omdat ik gewoon TV (met Horizon Go) afneem, maar minder zenders via Horizon Go krijg dan Alles-In-1 klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ondersteund het Ubee EVW321B 40mbit up? Of krijgen we dan weer een nieuw modem? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph046ph
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 22:18
Laatste 2 maanden heb ik een slechte wifi verbinding. Instabiel, traag, verbinding valt paar keer per uur weg.
Voorheen nergens last van gehad. Bekabeld werkt het als een zonnetje en haal ik ook max. snelheid.

Zou dit aan wifi functie van Ziggo-modem kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Ph046ph schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:43:
Laatste 2 maanden heb ik een slechte wifi verbinding. Instabiel, traag, verbinding valt paar keer per uur weg.
Voorheen nergens last van gehad. Bekabeld werkt het als een zonnetje en haal ik ook max. snelheid.

Zou dit aan wifi functie van Ziggo-modem kunnen liggen?
Alles kan natuurlijk, maar is het misschien dat je kanaal op automatisch staat en die nu gewijzigd is? Of dat er andere WiFi signalen sinds kort op hetzelfde kanaal zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph046ph
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 22:18
RobinF schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:46:
[...]

Alles kan natuurlijk, maar is het misschien dat je kanaal op automatisch staat en die nu gewijzigd is? Of dat er andere WiFi signalen sinds kort op hetzelfde kanaal zitten?
Staat en stond altijd op kanaal 11, maar iedereen zit hier op kanaal 1, 6 of 11. Ik zag net dat er 9 routers/modems op kanaal 11 zitten. Ga gelukkig op korte termijn verhuizen, dus zal er straks geen last meer van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Timmert schreef op donderdag 31 december 2015 @ 13:36:
Zakelijk icm Horizon en MyPrime is weldegelijk mogelijk hoor!
Klopt, kun je er gewoon bij bestellen.

Grootste nadeel van de ZZP pakketten is het bijgeleverde modem. Is niet in bridge te plaatsen dus met een eigen router blijf je dubbele NAT houden. Daarnaast schijnt de modem/router buggy te zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Edgarz op 01-01-2016 22:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
Ph046ph schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:53:
[...]

Staat en stond altijd op kanaal 11, maar iedereen zit hier op kanaal 1, 6 of 11. Ik zag net dat er 9 routers/modems op kanaal 11 zitten. Ga gelukkig op korte termijn verhuizen, dus zal er straks geen last meer van hebben.
Kan je niet beter naar 6 of 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ph046ph schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:53:
[...]

Misschien 5ghz een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 08:38
Edgarz schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:01:
[...]

Grootste nadeel van de ZZP pakketten is het bijgeleverde modem. Is niet in bridge te plaatsen dus met een eigen router blijf je dubbele NAT houden. Daarnaast schijnt de modem/router buggy te zijn.
Heb een ZZP pakket met een tc7210 modem (oud ziggo gebied). Is gewoon in bridge te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Edgarz schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:01:
[...]

Dat klopt ook niet. Ik lever zelf ZZP Aan klanten en men kan gewoon de router functie laten uitschakelen net als bij particulier hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

tcviper schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 00:21:
[...]

Dat klopt ook niet. Ik lever zelf ZZP Aan klanten en men kan gewoon de router functie laten uitschakelen net als bij particulier hoor.
Volgens Ziggo kan dit alleen bij MKB pakketten. Men krijgt nu voor de pakketten >=200mbit een Hitron CGZN-4 modem. Voor lagere snelheden wordt wellicht de TC nog wel geleverd. De Hitron heeft iig nog wat kinderziektes (https://community.ziggo.n...gnv-4-modem-vraagjes-3643)

Ik bedenk het overigens niet zelf, dit komt rechtstreeks uit een gesprek met Ziggo (behalve het linkje dus)..

[ Voor 23% gewijzigd door Edgarz op 02-01-2016 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 17:09

duderuud

Sliden is koel

Klopt helemaal. Ik heb het zzp 200 pakket en bridge modus is niet mogelijk. Dan moet ik inderdaad naar het mkb pakket overstapten (wat uiteraard nog veel duurder is).
Erg vreemd want als particulier kan het wel (terwijl zakelijk toch wat duurder is).

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ik heb op meerdere plekken zzp geleverd en heb het zelf thuis ook en gebruik nooit de Ziggo router functie. Je kunt gewoon bellen om de router functie uit te laten schakelen bij Connect zzp hoor. Heb overal eigen routers hangen. En nee ik heb het niet over Connect Mkb.

Tenminste, ik heb ook nog op geen enkele plek Hitron modems installed, we krijgen hier in Limburg altijd Technicolor 7210 en daar kan het gewoon op (Met ZZP).

[ Voor 23% gewijzigd door tcviper op 02-01-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:17

sphere

Debian abuser

RobinF schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 20:23:
Het kan vanaf een niet-Ziggo verbinding maar dan kan je o.a. geen BBC One, Two, NDR, Ketnet en Canvas kijken.
BBC One is gelukt, het ging om Sherlock kijken op een KPN verbinding ;)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bij ons doet af en toe Fox HD (gratis zender) het niet. SBS9HD weigert ook af en toe dienst. Op sommige dagen is het beeld zwart, soms krijg ik blokjes te zien en soms werken de zenders wel perfect. Alle andere zenders zien er prima uit.

Is hier iets aan te doen of ligt het aan storing bij Ziggo? Daar geven ze overigens aan dat het gewoon zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:33:
Bij ons doet af en toe Fox HD (gratis zender) het niet. SBS9HD weigert ook af en toe dienst. Op sommige dagen is het beeld zwart, soms krijg ik blokjes te zien en soms werken de zenders wel perfect. Alle andere zenders zien er prima uit.

Is hier iets aan te doen of ligt het aan storing bij Ziggo? Daar geven ze overigens aan dat het gewoon zou moeten werken.
Hoe ziet je kabelnetwerk eruit vanaf het AOP? Klinkt alsof je ergens toch een storingsgevoelig punt hebt in je kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 14:55
Aghanim schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 12:33:

Heb je het hier over de HD of SD versies. De HD zenders zitten ieder in een aparte stream. De SD zenders worden op de zelfde stream doorgegeven.

Neemt niet weg dat dit soort storingen zelden bij Ziggo liggen. Een lokale netwerk storing kan voorkomen maar is al zeldzaam. Dieper het netwerk kan de storing niet liggen. Ligt een modulator aan de Ziggo kan dwars dan merken ze dat zeer snel op en maken ze zelf ook een storing bekend.

Dit soort storingen ligt in 99% van de gevallen in je eigen binnenhuis installatie. De discussie over dat Ziggo dit moet fixxen is al genoeg gevoerd, gebruik zoek functie, dus die gaan we niet weer voeren. Alle componenten in je installatie nalopen. 1 verrotte connector kan de hele installatie verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDG71
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 09:18
GDG71 schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:06:
[...]

Daar lijkt het op.
Ik had de horizon box al direct op het aop aangesloten, hielp niet. :(
Serienummer laten controleren is een goede tip uit ziggo community, dit nummer ( ging trouwens om CA ID) stemde overeen met wat in ziggo systeem stond.
Alles in ziggo systemen laten checken, enige optie is nu monteur laten komen. Helaas duurt dat anderhalve week, maar als compensatie krijg ik tijdelijk extra pakket, dat is dan wel mooi... :)
Inmiddels is de monteur langs geweest op 21 december.
Na het noemen van het probleem was het voor hem meteen duidelijk: een DOA.
Hij heeft een Horizon gepakt uit zijn auto, sloot deze aan, deze deed het direct.
Dit was overigens een oude Horizon, met scart aansluiting ipv alleen HDMI, volgens de monteur maakt dat verder niet uit, andere eigenschappen zijn hetzelfde.

verder heeft de monteur het prima geïnstalleerd, ook de coax aansluiting in de muur van de woonkamer vervangen (de standaard aansluiting schijnt nog wel eens wat problemen icm 4g te geven) en gezorgd dat de TV ook meteen bedient wordt door dezelfde afstandsbediening als de Horizon

Al met al dus goed opgelost door Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
tcviper schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 00:21:
[...]
Is dit misschien een verschil tussen voormalig UPC en voormalig Ziggo gebied?
En voor zover ik weet is de TC7210 voorlopig alleen beschikbaar in voormalig Ziggo gebied, TC7200 alleen in voormalige UPC gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

In het voormalige UPC verzorgingsgebied heeft 1 van mijn klanten (met ZZP pakket) een Hitron gekregen ivm een 60mbit abonnement.

Komende week ga ik een klant in voormalig Ziggo gebied aansluiten, eveneens met 60mbit ZZP. Ben benieuwd wat die voor modem heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Het zou misschien best wel es kunnen dat daar een verschil in zit, Ik heb het inderdaad over oud ziggo gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:30:
[...]

Hoe ziet je kabelnetwerk eruit vanaf het AOP? Klinkt alsof je ergens toch een storingsgevoelig punt hebt in je kabels.
Voor zover te zien niets vreemds ontdekt. Er loopt 1 coax kabel vanuit het AOP de TV. Deze kabel is zo'n 9 meter lang. Wel is het een vrij dunne kabel, deze zou ik kunnen vervangen voor een betere kwaliteit kabel. Als ik het goed heb is het niet zo dat met een betere kwaliteit coax kabel ook de beeldkwaliteit toe neemt? Het beeld wordt er niet scherper door maar het zou wel blokkerig en zwart beeld kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 20:38

Magure

Bla....

Aghanim schreef op zondag 03 januari 2016 @ 09:05:
[...]

Voor zover te zien niets vreemds ontdekt. Er loopt 1 coax kabel vanuit het AOP de TV. Deze kabel is zo'n 9 meter lang. Wel is het een vrij dunne kabel, deze zou ik kunnen vervangen voor een betere kwaliteit kabel. Als ik het goed heb is het niet zo dat met een betere kwaliteit coax kabel ook de beeldkwaliteit toe neemt? Het beeld wordt er niet scherper door maar het zou wel blokkerig en zwart beeld kunnen verhelpen?
Had zelfde probleem, ook soms vage klachten. Ben naar de praxis gegaan en daar hebben ze kabels en connectors die gecertificeerd (en dikker :) ) voor ziggo hd tv, problemo solved hier. Wel heeft de monteur van ziggo een nieuwe splitter geplaatst voor tv boven ook goed signaal te hebben, met de oude was iets niet goed met aantal ohm s en frequentie ofzo.... Het gekke was toen we huis gekocht hadden 4 jaar geleden ik gelijk alles vervangen heb, dus hup toen naar de bouwmarkt en dikste kabel meegenomen. Nu bleek dit kabel te zijn wat geschikt was voor de digitale schotel (wat verkocht werd als normale tv kabel), dit gaf ook mede mijn problemen hier.

[ Voor 14% gewijzigd door Magure op 03-01-2016 10:14 . Reden: toevoeging gedaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Magure schreef op zondag 03 januari 2016 @ 10:10:
[...]

Had zelfde probleem, ook soms vage klachten. Ben naar de praxis gegaan en daar hebben ze kabels en connectors die gecertificeerd (en dikker :) ) voor ziggo hd tv, problemo solved hier. Wel heeft de monteur van ziggo een nieuwe splitter geplaatst voor tv boven ook goed signaal te hebben, met de oude was iets niet goed met aantal ohm s en frequentie ofzo.... Het gekke was toen we huis gekocht hadden 4 jaar geleden ik gelijk alles vervangen heb, dus hup toen naar de bouwmarkt en dikste kabel meegenomen. Nu bleek dit kabel te zijn wat geschikt was voor de digitale schotel (wat verkocht werd als normale tv kabel), dit gaf ook mede mijn problemen hier.
Bedankt voor de info. Ik zal eens naar de Praxis gaan want vrouwlief vindt FoxHD toch een belangrijke zender :9

Kan door betere bekabeling en splitters de kwaliteit van het digitale beeld verbeteren? Mij lijkt van niet omdat het digitaal is maar het valt me op dat vrienden die ook Ziggo via CI module hebben, op hetzelfde formaat TV een scherper beeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:07:
[...]

Bedankt voor de info. Ik zal eens naar de Praxis gaan want vrouwlief vindt FoxHD toch een belangrijke zender :9

Kan door betere bekabeling en splitters de kwaliteit van het digitale beeld verbeteren? Mij lijkt van niet omdat het digitaal is maar het valt me op dat vrienden die ook Ziggo via CI module hebben, op hetzelfde formaat TV een scherper beeld hebben.
Heb jij gewoon de coax rechtstreeks in de TV zonder mediabox/CI module? Dan heb je gewoon standaard DTV, enkel NPO1,2,3 en Ziggo sport HD worden ongecodeerd doorgegeven.
Als je de rest in HD wilt ontvangen moet je inderdaad een mediabox of CI module moeten hebben (maar als het goed is hoort dat bij je abonnement?) Anders even Ziggo bellen ;)

Betere kabels en splitters zal geen kwaliteitsverbetering brengen maar het zal wel de blokken en zwarte zenders verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb wel een CI module in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:46:
Ik heb wel een CI module in gebruik.
Wellicht heb je op je TV marketingdingen als "smooth motion" en "noise reduction" en 6000Hz en meer van dat soort ongein aanstaan. Als je alle speciale opties in de beeldinstellingen van je TV uit zet zou je gewoon het zuivere beeld dat Ziggo bij je aflevert moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:50:
Het zou misschien best wel es kunnen dat daar een verschil in zit, Ik heb het inderdaad over oud ziggo gebied.
Kan het niet bevestigen, maar dat er verschil zit wat betreft het al dan niet kunnen/mogen bridgen van de Hitron kan zeker kloppen

Ik zit in oud UPC gebied en kreeg bij ZZP een Hitron welke niet te bridgen was. Na contact met de HD werd bevestigd dat zij dat ook niet gaan doen bij een ZZP connect

Opgelost door mijn eigen router in de DMZ van de Hitron te zetten. Niet fraai, maar het is een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
Edgarz schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 03:12:
[...]

Volgens Ziggo kan dit alleen bij MKB pakketten. Men krijgt nu voor de pakketten >=200mbit een Hitron CGZN-4 modem. Voor lagere snelheden wordt wellicht de TC nog wel geleverd. De Hitron heeft iig nog wat kinderziektes (https://community.ziggo.n...gnv-4-modem-vraagjes-3643)

Ik bedenk het overigens niet zelf, dit komt rechtstreeks uit een gesprek met Ziggo (behalve het linkje dus)..
Hmmm ik wil op mijn nieuwe adres Connect ZZP alles in 1 pro met 500/40 (dit is als particulier ook mogelijk oid toch? :P) maar ik wil wel mijn pricewatch: Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000) aansluiten want het wifi van het bijgeleverde modem zal wel brak zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-10 20:38

Magure

Bla....

Aghanim schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:07:
[...]

Jup, had het idee dat sommige zenders ook wat minder blokkerig was (o.a RTL4) , maar kan ook aan mij liggen :+ , hebben hier 2x Samsung TV en in het menu kan je testen hoe goed je TV Signaal is, dit was eerst +/- 70 met bitrate fouten en nu met nieuwe bekabeling 94 , dus een hele verbetering, Ziggo monteur zij ook dat 100 praktisch niet haalbaar is. Verder gebruik ik ook nog een horizon box, hier kan je in het menu ook uitlezen hoe je TV Signaal is, mocht je die hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2016 @ 12:32:
[...]

Kan het niet bevestigen, maar dat er verschil zit wat betreft het al dan niet kunnen/mogen bridgen van de Hitron kan zeker kloppen

Ik zit in oud UPC gebied en kreeg bij ZZP een Hitron welke niet te bridgen was. Na contact met de HD werd bevestigd dat zij dat ook niet gaan doen bij een ZZP connect

Opgelost door mijn eigen router in de DMZ van de Hitron te zetten. Niet fraai, maar het is een oplossing
Je blijft volgens mij dubbel NAT houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

rolandos582 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 15:51:
[...]

Hmmm ik wil op mijn nieuwe adres Connect ZZP alles in 1 pro met 500/40 (dit is als particulier ook mogelijk oid toch? :P) maar ik wil wel mijn pricewatch: Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000) aansluiten want het wifi van het bijgeleverde modem zal wel brak zijn :P
Als je als particulier een KvK hebt moet het goed komen.
Over de Hitron hoor/lees ik weinig goede verhalen. Onmogelijkheid tot bridgen is dus wat mij betreft een deal breaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Edgarz schreef op maandag 04 januari 2016 @ 00:51:
[...]

Over de Hitron hoor/lees ik weinig goede verhalen. Onmogelijkheid tot bridgen is dus wat mij betreft een deal breaker.
Nope, atm niet. Moeilijk aan te komen en/of maandelijks/jaarlijkse bijdragen van toepassing?
Hmm,das niet best. Want waarschijnlijk is dat ding zoals ik aangaf een bak ellende als het gaat om wifi etc. En ik wil gewoon mijn Netgear gebruiken, top ding. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

rolandos582 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 00:55:
[...]

Nope, atm niet. Moeilijk aan te komen en/of maandelijks/jaarlijkse bijdragen van toepassing?
Hmm,das niet best. Want waarschijnlijk is dat ding zoals ik aangaf een bak ellende als het gaat om wifi etc. En ik wil gewoon mijn Netgear gebruiken, top ding. ;w
Ik heb zijn neefje, de ASUS AC68U. Dus begrijp je gevoel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Edgarz schreef op maandag 04 januari 2016 @ 01:06:
[...]

Ik heb zijn neefje, de ASUS AC68U. Dus begrijp je gevoel :-)
Beetje hetzelfde idee inderdaad. Nooit geen problemen mee, dus wil ik blijven gebruiken. Tevens wil ik gewoon 500mb download omdat ik teveel download O-)

En als er nou glas lag, dan wist ik het wel. Maarja dat komt er van zen leven niet, en 500mb ziggo zakelijk is wel mogelijk. En zoals ik begrepen heb moet zo'n KvK iets nog wel lukken maar als ik niet me eigen router kan gebruiken is het gelijk einde oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Laatst online: 11:11

neanderthaler

Are friends electric?

Ik heb sinds een half jaar Ziggo alles-in-1 (v/h Ziggo-tv en Online internet/telefoon). Ik heb zo'n klein Cisco brooddoosje in de meterkast wat modem en router/wifi punt is. Ik had van het begin af aan al problemen met data over het ingebouwde wifi-netwerk. Ik heb daarom mijn oude Linksys-W54 router weer aangesloten via uitgang van het Ziggo-modem, via twee powernet Devolo 200 adapters. Dat heeft een tijd lang een veel beter netwerk opgeleverd. Omdat allerlei apparaten toch steeds weer het wifi-netwerk van de modem opzochten, heb ik deze in het menu van de modem uitgezet en ik dacht dat dit het happy end was.

Helaas begon recentelijk het gedonder weer; op de in het huis aanwezig apparaten duidt het symbooltje van de ontvangst doorgaans op een goede verbinding, maar webpagina's laden het ene moment traag of niet, voortgang van downloads blijft stilstaan etc. Ook na het weer aanzetten van het wifi-netwerk van de modem, leveren beide netwerken ongeveer dezelfde kwaliteit verbinding op. Van beide netwerken heb ik al de kanalen verzet, maar geen verbetering. De Linksys W54 staat inmiddels in de meterkast met een kort kabeltje op de modem aangesloten. Regelmatig reset ik de apparaten, met wisselend resultaat.

Ik heb dus het idee dat de verbinding met de aanwezige apparaten en de modem en router over het algemeen goed is, maar dat er geregeld gewoon geen data over de netwerken wordt weergegeven. Weet iemand een tool waarmee dit meetbaar is? Want als ik Ziggo hierover zal benaderen heb ik het idee dat ze als eerste zullen proberen de oorzaak bij mijn thuisnetwerk te leggen. Of hebben ze daar ook mogelijkheden van daar mijn netwerk te peilen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
neanderthaler schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:36:
Ik heb sinds een half jaar Ziggo alles-in-1 (v/h Ziggo-tv en Online internet/telefoon). Ik heb zo'n klein Cisco brooddoosje in de meterkast wat modem en router/wifi punt is. Ik had van het begin af aan al problemen met data over het ingebouwde wifi-netwerk. Ik heb daarom mijn oude Linksys-W54 router weer aangesloten via uitgang van het Ziggo-modem, via twee powernet Devolo 200 adapters. Dat heeft een tijd lang een veel beter netwerk opgeleverd. Omdat allerlei apparaten toch steeds weer het wifi-netwerk van de modem opzochten, heb ik deze in het menu van de modem uitgezet en ik dacht dat dit het happy end was.

Helaas begon recentelijk het gedonder weer; op de in het huis aanwezig apparaten duidt het symbooltje van de ontvangst doorgaans op een goede verbinding, maar webpagina's laden het ene moment traag of niet, voortgang van downloads blijft stilstaan etc. Ook na het weer aanzetten van het wifi-netwerk van de modem, leveren beide netwerken ongeveer dezelfde kwaliteit verbinding op. Van beide netwerken heb ik al de kanalen verzet, maar geen verbetering. De Linksys W54 staat inmiddels in de meterkast met een kort kabeltje op de modem aangesloten. Regelmatig reset ik de apparaten, met wisselend resultaat.

Ik heb dus het idee dat de verbinding met de aanwezige apparaten en de modem en router over het algemeen goed is, maar dat er geregeld gewoon geen data over de netwerken wordt weergegeven. Weet iemand een tool waarmee dit meetbaar is? Want als ik Ziggo hierover zal benaderen heb ik het idee dat ze als eerste zullen proberen de oorzaak bij mijn thuisnetwerk te leggen. Of hebben ze daar ook mogelijkheden van daar mijn netwerk te peilen?
Misschien is Pingplotter een idee? En dan gewoon een doorlopende meting doen naar een stabiele server (google ofzo)

https://www.pingplotter.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Gisteren m'n Cisco EPG 3212 vervangen door de Technicolor 7210... Ging eigenlijk vrij voorspoedig, ik vind het wifi bereik ook nog best goed. Lijkt redelijk vergelijkbaar met m'n TP-Link router die ik eerst aan m'n Cisco had hangen.

Liep eigenlijk maar tegen één probleem aan en dat was het gebruik van statische IP adressen op zowel m'n NAS als m'n HTPC. Deze hadden beide wel een netwerkverbinding, maar geen internet naar buiten. Zette ik m'n HTPC op automatische IP toekenning, dan was er geen probleem.

Uiteindelijk dacht ik, dan maar in de TC7210 de adressen reserveren op MAC adres. Normaal gesproken laat je de reserveringen volgens mij dan buiten de DHCP range, maar dat pikte ie niet. Uiteindelijk de IP reserveringen in de range gelegd en de TC7210 lijkt nu de juiste vaste IP adressen uit te delen voor die apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Laatst online: 11:11

neanderthaler

Are friends electric?

ArcticWolf schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:40:
[...]

Misschien is Pingplotter een idee? En dan gewoon een doorlopende meting doen naar een stabiele server (google ofzo)

https://www.pingplotter.com
Daar ga ik eens naar kijken, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op maandag 04 januari 2016 @ 00:49:
[...]

Je blijft volgens mij dubbel NAT houden.
De praktijk wijst anders uit.
Edgarz schreef op maandag 04 januari 2016 @ 00:51:
[...]

Inschrijving KvK is niet nodig. Ik ben ook particulier. Gewoon met zakelijk bellen en ook vertellen dat je geen inschrijving hebt.. Deden ze hier in ieder geval niet moeilijk over

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er trouwens problemen bij Ziggo? Ik krijg de melding op de PC en laptop dat er geen internet is. Iets van een DNS-server?
Pagina: 1 ... 53 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.