Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:33
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:48:
Zijn er trouwens problemen bij Ziggo? Ik krijg de melding op de PC en laptop dat er geen internet is. Iets van een DNS-server?
Hier geen issues (Google DNS though).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:51:
[...]

Hier geen issues (Google DNS though).
Het vreemde is, ik zit nu op het tablet en daar is wel gewoon internet. Over welke DNS-server hebben we het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 18:43

rick77

... get to the point!

hars73 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:49:
Uiteindelijk dacht ik, dan maar in de TC7210 de adressen reserveren op MAC adres. Normaal gesproken laat je de reserveringen volgens mij dan buiten de DHCP range, maar dat pikte ie niet. Uiteindelijk de IP reserveringen in de range gelegd en de TC7210 lijkt nu de juiste vaste IP adressen uit te delen voor die apparaten.
Is toch ook handiger om in je modem/router statische IP addressen toe te kennen? Ze moeten inderdaad binnen de DHCP range liggen. Ik heb de statische adressen boven de 192.168.178.100 ingesteld en laat "gast" apparaten via DHCP verbinden op de adressen aan het begin van de DHCP pool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 08:04
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:04:
[...]

De praktijk wijst anders uit.

[...]

Inschrijving KvK is niet nodig. Ik ben ook particulier. Gewoon met zakelijk bellen en ook vertellen dat je geen inschrijving hebt.. Deden ze hier in ieder geval niet moeilijk over
Hmmm dus je belt met zakelijk als particulier maar wil hem zakelijk afsluiten ivb hogere snelheid oid maar ze deden niet moeilijk? Interessant, welk pakket heb je afgesloten oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:04:
[...]

De praktijk wijst anders uit.

[...]

Inschrijving KvK is niet nodig. Ik ben ook particulier. Gewoon met zakelijk bellen en ook vertellen dat je geen inschrijving hebt.. Deden ze hier in ieder geval niet moeilijk over
Dubbel NAT levert niet per definitie direct een probleem op. Maar dat kun je van rijden onder invloed ook zeggen en dat maakt het nog steeds niet een gewenste situatie.

Officieel wel, ZZP is een fiscaal kenmerk en daar heb je nu eenmaal kvk inschrijving voor nodig. Maar als hier de hand mee gelicht wordt uit commercieel oogpunt, maakt je dat nog geen ZZP-er. Behalve een iets betere SLA en mogelijkheden betaal je daar ook iets meer voor. Want het BTW voordeel heb je 100% zeker niet zonder inschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:40:
[...]
Misschien is Pingplotter een idee? En dan gewoon een doorlopende meting doen naar een stabiele server (google ofzo)

https://www.pingplotter.com
Of, op Linux, smokeping. Dat werkt al op een raspberry pi (getest) en er is ook een docker container van (niet geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld 1 of 2 maanden tijdelijk een hogere internetsneheid aan te vragen? Uiteraard gewoon tegen bijbehorend tarief. Ik wil nogal veel data uploaden en met mijn 4 Mbit/s is dat nogal een onderneming.

Ik zit niet (meer) vast aan een langlopend contract.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moby schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:15:
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld 1 of 2 maanden tijdelijk een hogere internetsneheid aan te vragen? Uiteraard gewoon tegen bijbehorend tarief. Ik wil nogal veel data uploaden en met mijn 4 Mbit/s is dat nogal een onderneming.

Ik zit niet (meer) vast aan een langlopend contract.
Volgens mij niet... waarom zou je het tijdelijk willen dan?

Overigens kreeg ik een paar maanden geleden geen nieuw jaarcontract toen ik van abonnement switchte, maar dat was naar een gelijkwaardig abonnement. Je kan het altijd proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik wil het tijdelijk omdat ik verder genoeg heb aan dit abbo. Deze upload is 1-malig dus daarna zou het hogere abonnement niet meer nodig zijn.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Het lijkt mij eigenlijk dat het mogelijk moet zijn? Zolang je niet op de een of andere aanbieding ingaat tijdelijk je internet-snelheid omhoog, en na enige tijd weer omlaag. Gewoon even bellen?

Edit: als je tenminste niet zoals ik nog een oud Alles in één pakket op je naam hebt staan, dan is aanpassen blijkbaar niet zomaar meer mogelijk.

Ziggo heeft nieuwe en verbeterde producten
Ziggo heeft nieuwe en verbeterde producten. Je kunt je huidige Alles-in-1 pakket niet meer aanpassen. Je kunt wel een nieuw Connect & Play pakket bestellen met Horizon TV, online tv-kijken en 1000 films en series. Ga naar de Connect & Play pagina voor meer informatie.

Daar heb ik echter geen behoefte aan :+

[ Voor 57% gewijzigd door hardware-lover op 05-01-2016 14:58 . Reden: binnen "mijn producten" bedoel ik dan ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:00

PauseBreak

derp!

hardware-lover schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:28:
Het lijkt mij eigenlijk dat het mogelijk moet zijn? Zolang je niet op de een of andere aanbieding ingaat tijdelijk je internet-snelheid omhoog, en na enige tijd weer omlaag. Gewoon even bellen?

Edit: als je tenminste niet zoals ik nog een oud Alles in één pakket op je naam hebt staan, dan is aanpassen blijkbaar niet zomaar meer mogelijk.

Ziggo heeft nieuwe en verbeterde producten
Ziggo heeft nieuwe en verbeterde producten. Je kunt je huidige Alles-in-1 pakket niet meer aanpassen. Je kunt wel een nieuw Connect & Play pakket bestellen met Horizon TV, online tv-kijken en 1000 films en series. Ga naar de Connect & Play pagina voor meer informatie.

Daar heb ik echter geen behoefte aan :+
Als je klaagt via de webcare dan kan het nog wel.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:57

Freakie1NL

Grote Baas

Of 1200 bellen en het menu doorlopen dat je wilt opzeggen. Ik wilde weg bij Ziggo omdat ik mijn pakket te duur vond. Had een oud UPC pakket met max alles en daar had ik 1 jaar korting op. Scheelde gewoon 20 euro per maand. Deze verliep in december en nu was ik meer dan 74 euro kwijt voor 200/20 vond ik veel te veel. Dus vorig jaar al gebeld en zou terug gebeld worden. Dat is nooit gebeurd. Dus dit jaar maar gebeld dat ik wil opzeggen omdat ik het te duur vind en zij mij zouden terugbellen en dat niet hebben gedaan.

Daarna nam die meneer even rustig de tijd om mijn wensen te bespreken en toen kwamen een aantal dingen naar voren. Beleid is nu (wat hier al bekend is) dat ze geen jaar korting meer morgen geven zoals UPC dit wel gaf. Maximale is 6 maanden, nou als je hem nieuw afsluit is de korting ook max 6 maanden dus oké. Maar ook fijn is dat TV niet meer gekoppeld is aan internet. Ik wil maximaal internet maar TV kijk ik nauwelijks. Nou dat had hij heel goed door, dus heb nu het 'normale' TV pakket wat 10 euro per maand scheelt. Internet zou overigens 4 euro schelen als ik 120/12 zou nemen maar ik vind die 80/8 zeker wel 4 euro waard. Gelukkig kan er dus gesplitst worden tegenwoordig. Echter vond ik de totaalprijs, ik reken voor mijzelf in kosten per jaar, toch nog te hoog. Dus wel de max korting van 6 maanden er uitgetrokken. Kijk dan is het totaal plaatje een stuk aannemelijker. Kijk je gaat dan wel een jaarcontract wederom aan maar ach dat vind ik prima. Voor wat hoort wat. Uiteindelijk is mijn huidige pakket zonder korting relatief duurder dan het max pakket van UPC. Maar dit jaar scheelt het toch zeker 150 euro dit jaar (die korting) bovenop de 10 die het al peraamd scheelt om geen maximaz TV meer te hebben.

Eind dit jaar bekijk ik dan weer wat ik doe. Blijf het raar vinden dat die kortingen voor nieuwe klanten altijd zo lastig te bemachtigen zijn.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:24:
[...]

Hmmm dus je belt met zakelijk als particulier maar wil hem zakelijk afsluiten ivb hogere snelheid oid maar ze deden niet moeilijk? Interessant, welk pakket heb je afgesloten oid
Inderdaad! Connect ZZP alles in 1 Pro. Vertel er idd bij dat het je om een hogere upstream gaat.
Edgarz schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:15:
[...]

[..]
Officieel wel, ZZP is een fiscaal kenmerk en daar heb je nu eenmaal kvk inschrijving voor nodig. Maar als hier de hand mee gelicht wordt uit commercieel oogpunt, maakt je dat nog geen ZZP-er. Behalve een iets betere SLA en mogelijkheden betaal je daar ook iets meer voor. Want het BTW voordeel heb je 100% zeker niet zonder inschrijving.
Daar ging het toch niet om? Het ging er om of je als particulier een ZZP kan/kon afsluiten. Ik kon dat dus.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htmt
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:16

htmt

MY LR MCR 2023

Ik stap per 15 januari 2016 over op Ziggo (oude UPC-gebied).
In mijn "alles in een pakket" zit een Mediabox, met daarin een smartcard.
Kan ik deze smartcard gebruiken in een CI+ module, of moet deze kaart daar door Ziggo voor geactiveerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
htmt schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:56:
Kan ik deze smartcard gebruiken in een CI+ module, of moet deze kaart daar door Ziggo voor geactiveerd worden?
Volgens mij wordt het oud UPC gebied beperkt tot de Nagravision beveiliging en dan zijn daar specifieke apparaten voor volgens Ziggo.

Indien je er een selecteert, indien gevraagd, aangevuld met je postcode en huisnummer, dan wordt zichtbaar wat er op je adres wel of niet te gebruiken is. Ik kan bijvoorbeeld, als oud Ziggo abonnee, de Pace en CI+ module van SmarDTV niet gebruiken op mijn adres. Alles wat Irdeto beveiligd is dan weer wel en dat werkt met losse smartcard's, bij Nagravision zijn de smartcard's gekoppeld aan het apparaat als ik het goed heb gelezen. Ik mag naar hartenlust geactiveerde Irdeto kaarten onderling uitwisselen.

https://www.ziggo.nl/klan...dministratief/apparatuur/

Mogelijk kan een oud UPC abonnee precies uitleggen hoe het zit met de apparatuur die specifiek bedoelt is voor het oude UPC gebied.

Overigens werkt een geactiveerde Ziggo Irdeto smartcard wel in het oude UPC gebied indien gebruikt in Ziggo geschikte Irdeto apparatuur, dit onderwerp is al vaker aan bod gekomen in dit topic.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-10 17:19
neanderthaler schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:55:
[...]

Daar ga ik eens naar kijken, dank je.
Moa ligt eraan, jou eigen router etc is bekabelt aangesloten op het modem?
Jij hebt verbinding met je eigen router en ervaart traag tot geen internet?
Wat als jij een kabel vanaf je pc naar het ziggo modem trekt en het op die manier test?

Zo sluit je natuurlijk veel uit, werkt het allemaal goed via het ziggo modem zonder tussenkomst van eigen apparatuur dan is er met ziggo ''niks'' aan het handje maar aan jou eigen setup :). Dit zal ook de eerste vraag zijn die Ziggo jou zal stellen: is het aangesloten op ons modem of op je eigen apparatuur? Op je eigen? Test het eerst op die van Ziggo.

[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 05-01-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
htmt schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:56:
Als jij een alles in 1 pakket besteld met een mediabox waar een losse kaart in zit dan gaat het vermoedelijk om de Pace.

De smartcard die erin zit of je erin moet doen wordt geactiveerd geleverd, indien ze dat niet doen heb je er dus allemaal niks aan he :P Je mediabox gaat het niet doen namelijk zonder geactiveerde kaart.

Maar goed dit is geen antwoord op je vraag, zelf ben ik ook benieuwd hoe dat werkt. Ik denk indien je een geschikte ci+ module hebt, dat het gewoon moet werken.

Ziggo (UPC in ieder geval) activeert niet de apparatuur maar de kaart om je de diensten te leveren. De apparatuur op jou naam wordt alleen gebruik voor het samenstellen van je abo met de bijbehorende kosten.

Ik zou zeggen: probeer het en deel je ervaringen ( zelf zou ik niet weten waarom het niet zou werken, tenzij het type smartcard van een ci+ anders is dan die van een mediabox. Uiteraard moet de ci+ geschikt zijn voor het UPC netwerk ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:06
JeroenC schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:56:
Ik denk indien je een geschikte ci+ module hebt, dat het gewoon moet werken.
Bij oud-UPC zijn de smartcard voorzien van een boxkey, je kunt hem niet in een ander apparaat gebruiken dan waaraan hij gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
1 telefoontje en hij is gekoppeld.

Ik neem aan dat het niet helemaal de bedoeling is om die smartcard elke avond eruit te halen om die vervolgens in een andere tv te doen? Niet dat jij die vraag kan beantwoorden maar daar ging ik in ieder geval niet vanuit.

Mja hoeveel kost een extra ci+, 3euries per maand?
Zou voor mij niet veel zijn als dat de "ellende" van het verwisselen zou besparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htmt

htmt

MY LR MCR 2023

JeroenC schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:45:
1 telefoontje en hij is gekoppeld.

Ik neem aan dat het niet helemaal de bedoeling is om die smartcard elke avond eruit te halen om die vervolgens in een andere tv te doen? Niet dat jij die vraag kan beantwoorden maar daar ging ik in ieder geval niet vanuit.

Mja hoeveel kost een extra ci+, 3euries per maand?
Zou voor mij niet veel zijn als dat de "ellende" van het verwisselen zou besparen
Mijn abo gaat pas in op de 15e. Ik laat weten of ik het (eventueel met een telefoontje) aan de gang heb gekregen.
Ik ga maar met 1 TV gebruik maken van gecodeerde zenders. Op de slaapkamer heb ik voldoende aan de ongecodeerde zenders. Dus smartcard wisselen gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
htmt schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:22:
[...]

Mijn abo gaat pas in op de 15e. Ik laat weten of ik het (eventueel met een telefoontje) aan de gang heb gekregen.
Ik ga maar met 1 TV gebruik maken van gecodeerde zenders. Op de slaapkamer heb ik voldoende aan de ongecodeerde zenders. Dus smartcard wisselen gaat niet gebeuren.
Maar waarom heb je dan voor een abo gekozen met mediabox ipv met een ci+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htmt

htmt

MY LR MCR 2023

JeroenC schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 05:50:
[...]

Maar waarom heb je dan voor een abo gekozen met mediabox ipv met een ci+?
Ik zal wel helemaal blind zijn, maar ik heb nergens de mogelijkheid gezien om voor een CI+ module te kiezen i.p.v. voor een mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
htmt schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 06:37:
[...]

Ik zal wel helemaal blind zijn, maar ik heb nergens de mogelijkheid gezien om voor een CI+ module te kiezen i.p.v. voor een mediabox.
Schijnbaar ben je helemaal niet blind, ik zie het ook niet op het zelf samenstellen gedeelte. Voor mijn moeder heb ik het telefonische besteld 2 maanden terug en dat ging toen wel probleemloos..

Probeer eens een telefoontje te doen en kijk eens wat ze erover te zeggen hebben.

Mocht het niet direct gaan en mocht jou ci+ module niet geschikt zijn heb je de volgende mogelijkheid:
Je installeert het bestelde pakket aldus met je mediabox, paar dagen later bestel nee een extra ci+ (ja het wordt je eerste maar hun noemen het een extra omdat die naast je huidige mediabox komt)
Vervolgens laat je door hun de ci+ standaard in je abbo opnemen waardoor je mediabox de ''extra'' wordt. Deze kan je dan vervolgens opzeggen omdat op dit soort extra producten maar 1 maand opzegtermijn zit. Tevens zal jij nog binnen de wettelijke 2-3 weken bedenktijd komen waardoor je waarschijnlijk niet eens 1 maand opzegtermijn zult hebben voor je ''extra'' mediabox

Dit is een uiteindelijke oplossing, waarmee kort gezegd jou doel wel gewoon bereikt kan worden.

[ Voor 41% gewijzigd door LopendeVogel op 06-01-2016 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
htmt schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 06:37:
[...]

Je moet idd bellen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:02
De Cisco EPC3928 wordt toch waarschijnlijk niet vervangen.
Ik haal de theoretische maximale snelheid.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4972653514.png

[ Voor 26% gewijzigd door Medic op 06-01-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 17:35
Weet iemand of er nog snelheidsverhogingen op de roadmap staan?

Het simpelste abonnement was toch 50 Mbps bij UPC en is nu 40 Mbps ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 23:47

Laguna

Connaisseur

Sinds gisteren is de responsetijd bij het laden van websites echt tergend traag op zowel m'n Nexus 5 als m'n Nexus 9, vreemd genoeg gaat het op mijn PC wel gewoon snel. Alle 3 zijn via 5GHz WiFi verbonden. Ik had DNS servers van OpenNIC ingesteld in mijn Ubee EVW321B, maar ook als ik deze weghaal blijft de situatie onveranderd. Nu via WiFi op werk verbonden en daar laden de websites wel gewoon snel op m'n Nexus 5.

Schiet mij maar lek..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:55:
Sinds gisteren is de responsetijd bij het laden van websites echt tergend traag op zowel m'n Nexus 5 als m'n Nexus 9, vreemd genoeg gaat het op mijn PC wel gewoon snel. Alle 3 zijn via 5GHz WiFi verbonden. Ik had DNS servers van OpenNIC ingesteld in mijn Ubee EVW321B, maar ook als ik deze weghaal blijft de situatie onveranderd. Nu via WiFi op werk verbonden en daar laden de websites wel gewoon snel op m'n Nexus 5.

Schiet mij maar lek..
Gister laadde de websites bij mij ook langzaam op de laptop terwijl m'n ping 7ms was en ik gebruik de Norton dns servers, dus ja. Wat het nou was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ArcticWolf schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:19:
[...]

Gister laadde de websites bij mij ook langzaam op de laptop terwijl m'n ping 7ms was en ik gebruik de Norton dns servers, dus ja. Wat het nou was 8)7
Vanmorgen was de situatie onveranderd, dus bij mijn weten speelt het probleem nog steeds. Bij mij waren de pingtijden ook prima, vandaar dat je zou verwachten dat het een DNS probleem is. Wel vreemd dat jij het dan wel op je laptop ervaart of is het toevallig een Chromebook. Aangezien ik het dus alleen in combinatie met Android ervaar.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu2bPV
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:17
gisteravond viel langzaam maar zeker internet weg. TV en telefoon werkten ook niet meer. Gebeld met klantenservice. Uw modem is oud/stuk en wordt vervangen. Ok, maar waarom doet TV het niet dan? Na aansluiten op analoog bleek het analoge signaal er wel te zijn. Humax reset maar digitale TV bleef het niet doen. Ik vermoed dus dat het aan de 'splitter' ligt of aan de contactdoos. Of zie ik het verkeerd. Hoor graag advies hoe nu verder te stappen.

3360 Wp, M3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:02
Crap, ik wilde eens bij Ziggo peilen wat de mogelijkheden voor het wijzigen van mijn Ai1 basis (+ FOX Sports totaal) pakket zijn, teleurstellend eigenlijk. Ik maak momenteel gebruik van een smartcard en een eigen CI+ Module 1.3 en wilde best om naar een Horizon Box (t.b.v. 4 kanalen opnemen, TV pauzeren, TV terug kijken, remote met qwerty toetsenbord, etc), maar als bestaande klant heb je een stuk minder aantrekkelijk aanbod wat dit betreft. Ik zou een tientje per maand meer gaan betalen en daarvoor krijg je HBO óf Ziggo Sport totaal 6 maanden gratis. Toen ik vroeg of dat dat kortingsbedrag van tegen de € 90,- niet gecompenseerd kon worden in geld of als korting kon gelden op mijn FOX Sports totaal pakket kon dat niet :|

Dan maar wachten nog tot ik FOX Sports internationaal eraf gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hu2bPV schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:17:
gisteravond viel langzaam maar zeker internet weg. TV en telefoon werkten ook niet meer. Gebeld met klantenservice. Uw modem is oud/stuk en wordt vervangen. Ok, maar waarom doet TV het niet dan? Na aansluiten op analoog bleek het analoge signaal er wel te zijn. Humax reset maar digitale TV bleef het niet doen. Ik vermoed dus dat het aan de 'splitter' ligt of aan de contactdoos. Of zie ik het verkeerd. Hoor graag advies hoe nu verder te stappen.
Je hebt niet toevallig een antenneversterker in de meterkast hangen?
Meer specifiek deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.kabeloutlet.com/images/productimages/big/technetix-tratec-fra-752-n-antenne-versterker-retour-geschikt.jpg

Zo ja, check even of het lampje nog brandt. De adapters hiervan branden wel eens door. Dan heb je nog wat (wat) analoog signaal, maar internet en digitaal kun je vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:28
Joster schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:11:
Crap, ik wilde eens bij Ziggo peilen wat de mogelijkheden voor het wijzigen van mijn Ai1 basis (+ FOX Sports totaal) pakket zijn, teleurstellend eigenlijk. Ik maak momenteel gebruik van een smartcard en een eigen CI+ Module 1.3 en wilde best om naar een Horizon Box (t.b.v. 4 kanalen opnemen, TV pauzeren, TV terug kijken, remote met qwerty toetsenbord, etc), maar als bestaande klant heb je een stuk minder aantrekkelijk aanbod wat dit betreft. Ik zou een tientje per maand meer gaan betalen en daarvoor krijg je HBO óf Ziggo Sport totaal 6 maanden gratis. Toen ik vroeg of dat dat kortingsbedrag van tegen de € 90,- niet gecompenseerd kon worden in geld of als korting kon gelden op mijn FOX Sports totaal pakket kon dat niet :|

Dan maar wachten nog tot ik FOX Sports internationaal eraf gooi.
Ik was begonnen aan een overstap naar KPN uiteindelijk niet door laten gaan omdat het snleheidsverlies op mijn adres toch te hoog vond. Maar goed kreeg een mailtje van een ziggo dat ze me een aanbod wilden doen. Helpdesk gebeld (menu optie 4 3 4) en kreeg een aanbod voor 29,- de eerste 6 maanden voor alles in complete. Dus misschien is dreigen met opzeggen ook een goede redden voor een beter aanbod O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:05:
[...]

Vanmorgen was de situatie onveranderd, dus bij mijn weten speelt het probleem nog steeds. Bij mij waren de pingtijden ook prima, vandaar dat je zou verwachten dat het een DNS probleem is. Wel vreemd dat jij het dan wel op je laptop ervaart of is het toevallig een Chromebook. Aangezien ik het dus alleen in combinatie met Android ervaar.
Nee een laptop met Windows 10 (bedraad aangesloten), vandaag is het weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 07:10
Ook ik heb de laatste dagen DNS problemen, op mn tablet/telefoon (Android, wifi)

Heeft 2 dagen niet goed gewerkt. Kreeg steeds de foutmelding 'DNS Probe finished-No internet" , Door steeds Wifi uit-aan te zetten kreeg ik af en toe internet, maar het was duidelijk niet zoals het hoorde.

Modem gereset (even 20 sec uit t stopcontact en weer aangezet) en toen heeft het ook weer enkele dagen probleemloos gewerkt. Tot gisterenavond...en ik weer dezelfde melding kreeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu2bPV
zeker
deze heb ik dus ik moet checken dat de voeding nog werkt en deze eventueel vervangen
dank voor deze tip!

_/-\o_
Timmert schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:58:
[...]

Meer specifiek deze:

[afbeelding]

Zo ja, check even of het lampje nog brandt. De adapters hiervan branden wel eens door. Dan heb je nog wat (wat) analoog signaal, maar internet en digitaal kun je vergeten.

3360 Wp, M3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:35
Beste mede Tweakers,

Ik heb een probleem met de uploadsnelheid van Ziggo. Mijn downloadsnelheid is 200Mb/s. Ik heb verder een stabiel internet, geen uitval of trage verbinding. Ik upload 1x per maand een groot bestand van 350GB naar een NAS die bij mijn opa staat. Nou merk ik dat na verloop van tijd mijn uploadsnelheid daalt naar 1,3 MB/s. Modem resetten verhelpt het probleem. Maar na verloop van tijd daalt de uploadsnelheid weer. Ik moet mijn modem echt iedere keer resetten om weer mijn snelheid terug te krijgen. Ik ben sinds september '15 klant bij Ziggo en ervaar dit probleem sinds eind november.

Een monteur heeft de modem (Technicolor 7210) etc aangesloten en sindsdien heb ik er niks mee gedaan. De modem staat gelijk naast de AOP, en is verbonden met een coaxkabel van Ziggo zelf van 1 meter. Dit heeft de monteur dus allemaal zelf gedaan. Internet van mijn opa heeft een downloadsnelheid van 30 Mbit/s.

Ook kan ik geen bijzonderheden vinden in de modem waardes (zie foto). Dus iemand een idee wat er fout gaat :+

EDIT: Speedtest van Ziggo en Ookla geven wel gewoon een uploadsnelheid aan van 20 Mbit/s.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/11j895l.png

[ Voor 4% gewijzigd door Eric_1993 op 08-01-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fender89 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:21:
Ook ik heb de laatste dagen DNS problemen, op mn tablet/telefoon (Android, wifi)

Heeft 2 dagen niet goed gewerkt. Kreeg steeds de foutmelding 'DNS Probe finished-No internet" , Door steeds Wifi uit-aan te zetten kreeg ik af en toe internet, maar het was duidelijk niet zoals het hoorde.

Modem gereset (even 20 sec uit t stopcontact en weer aangezet) en toen heeft het ook weer enkele dagen probleemloos gewerkt. Tot gisterenavond...en ik weer dezelfde melding kreeg :(
Wij (ik en Laguna) hebben geen DNS problemen hoor.

Misschien even hier kijken?
http://www.pcappspot.com/...-no-internet-error-fixed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:08

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Eric_1993 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:33:
Beste mede Tweakers,

Ik heb een probleem met de uploadsnelheid van Ziggo. ]
Hoe voer je de upload uit aan beide zijden, dus welk protocol, wat voor NAS staat er en hoe meet je de snelheid? Op zich vind ik een upload van 1,3 MB/sec naar een NAS achter een 20 Mbps lijn niet slecht of gek als het bijvoorbeeld over een SMB share gaat.
Een compressed rsync zou iets sneller kunnen zijn, maar niet gek veel meer.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Eric_1993 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:33:
Beste mede Tweakers,

Ik heb een probleem met de uploadsnelheid van Ziggo. Mijn downloadsnelheid is 200Mb/s. Ik heb verder een stabiel internet, geen uitval of trage verbinding. Ik upload 1x per maand een groot bestand van 350GB naar een NAS die bij mijn opa staat. Nou merk ik dat na verloop van tijd mijn uploadsnelheid daalt naar 1,3 MB/s. Modem resetten verhelpt het probleem. Maar na verloop van tijd daalt de uploadsnelheid weer. Ik moet mijn modem echt iedere keer resetten om weer mijn snelheid terug te krijgen. Ik ben sinds september '15 klant bij Ziggo en ervaar dit probleem sinds eind november.

Een monteur heeft de modem (Technicolor 7210) etc aangesloten en sindsdien heb ik er niks mee gedaan. De modem staat gelijk naast de AOP, en is verbonden met een coaxkabel van Ziggo zelf van 1 meter. Dit heeft de monteur dus allemaal zelf gedaan. Internet van mijn opa heeft een downloadsnelheid van 30 Mbit/s.

Ook kan ik geen bijzonderheden vinden in de modem waardes (zie foto). Dus iemand een idee wat er fout gaat :+

EDIT: Speedtest van Ziggo en Ookla geven wel gewoon een uploadsnelheid aan van 20 Mbit/s.

[afbeelding]
Moet het bestand echt 350GB zijn ?
Kan je het niet opspiltsen, of alleen de gewijzigde bestanden te verzenden ?

Een NAS is maar beperkt in de mogelijkheden, en NAS naar NAS loopt soms best een vertraging op.
Mijn Synolgy kan de volle 14MB downloaden, maar als ik het van een externe NAS ophaal, ( met even zo snelle upload ) maar vervolgens is de overdracht vaak 'maar' 2 a 3 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ArcticWolf schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:39:
[...]

Wij (ik en Laguna) hebben geen DNS problemen hoor.

Misschien even hier kijken?
http://www.pcappspot.com/...-no-internet-error-fixed/
Lijkt wel op hetzelfde probleem, alleen gebruikt hij misschien een andere browser waarbij je die error krijgt te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:17:
[...]

Lijkt wel op hetzelfde probleem, alleen gebruikt hij misschien een andere browser waarbij je die error krijgt te zien.
Denk het niet, moet wel extreem zeldzaam zijn dat de Norton DNS servers tegelijkertijd met jou OpenNIC servers een probleem hadden.
Maar goed, zeg nooit nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:35
DeBolle schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:42:
[...]

Hoe voer je de upload uit aan beide zijden, dus welk protocol, wat voor NAS staat er en hoe meet je de snelheid? Op zich vind ik een upload van 1,3 MB/sec naar een NAS achter een 20 Mbps lijn niet slecht of gek als het bijvoorbeeld over een SMB share gaat.
Een compressed rsync zou iets sneller kunnen zijn, maar niet gek veel meer.
Ik upload het bestand met FileZilla over SFTP. Bij het uploaden staat er naast het bestand de snelheid, en daaruit zie ik dat de snelheid daalt naar 1,3 MB/s.
Moet het bestand echt 350GB zijn ?
Kan je het niet opspiltsen, of alleen de gewijzigde bestanden te verzenden ?

Een NAS is maar beperkt in de mogelijkheden, en NAS naar NAS loopt soms best een vertraging op.
Mijn Synolgy kan de volle 14MB downloaden, maar als ik het van een externe NAS ophaal, ( met even zo snelle upload ) maar vervolgens is de overdracht vaak 'maar' 2 a 3 MB/s
Het is een VeraCrypt bestandscontainer. Alleen de gewijzigde bestanden uploaden kan dus helaas niet.
Het is trouwens een WDmyCloud NAS van 2 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:43
Eric_1993 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:19:
[...]

Ik upload het bestand met FileZilla over SFTP. Bij het uploaden staat er naast het bestand de snelheid, en daaruit zie ik dat de snelheid daalt naar 1,3 MB/s.

[...]

Het is een VeraCrypt bestandscontainer. Alleen de gewijzigde bestanden uploaden kan dus helaas niet.
Het is trouwens een WDmyCloud NAS van 2 TB
SFTP is vele malen trager dan FTP. Probeer het eerst eens via ftp. Ik haalde naar mijn trage atom server in frankrijk eerst ook vergelijkbare snelheden in plaats van de beloofde 100-250mbit... Met ftp haalde ik ineens 11MB/s down ipv 2-3 MB/s.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ArcticWolf schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 17:03:
[...]

Denk het niet, moet wel extreem zeldzaam zijn dat de Norton DNS servers tegelijkertijd met jou OpenNIC servers een probleem hadden.
Maar goed, zeg nooit nooit.
Hier is het probleem iig niet opgelost. Nog steeds tenenkrommend langzaam, met websites, apps alles wat connectie met internet nodig heeft duurt lang. Als ik dan overschakel op 4G dan gaat het als de brandweer. Mogelijk heeft het te maken met de nieuwe software op het Ubee modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:59
Even factory reset uitvoeren, gaat de klantenservice je ook vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:32:
[...]

Hier is het probleem iig niet opgelost. Nog steeds tenenkrommend langzaam, met websites, apps alles wat connectie met internet nodig heeft duurt lang. Als ik dan overschakel op 4G dan gaat het als de brandweer. Mogelijk heeft het te maken met de nieuwe software op het Ubee modem.
Nee vandaag nergens last van :/

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4979843335.png

code:
1
2
3
4
5
6
156.154.163.85  none    NeuStar United States
156.154.163.83  none    NeuStar United States
156.154.163.84  none    NeuStar United States
156.154.163.82  none    NeuStar United States
156.154.163.81  none    NeuStar United States
156.154.163.86  none    NeuStar United States

Alle DNS servers zijn ook online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu2bPV
Dat was het dus: Voeding vervangen van de antenneversterker (vreselijk goed geholpen door Televersum bij osdorpplein)
Tjeemienee wat een gebroddel van ziggo die mij nu onnodig een nieuw modem gaan sturen en dus niet de juiste diagnose weten te stellen. Ook op mijn vraag hoe een defecte modem kan verklaren dat de humax het dan niet doet, of de telefoon, viel het kwartje niet. Gewoon doordrammen: de modem vervangen.
Enfin, we hebben weer internet dankzij de tip van Timmert. Dank je wel.
Timmert schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:58:
[...]

Meer specifiek deze:

[afbeelding]

3360 Wp, M3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
ArcticWolf schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:44:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6

Waar staan deze DNS servers en van wie zijn ze, want ik kan er niet op resolven dit zullen de "backend" server zijn, welke IP's gebruikt het frontend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:13:
[...]

Waar staan deze DNS servers en van wie zijn ze, want ik kan er niet op resolven dit zullen de "backend" server zijn, welke IP's gebruikt het frontend?
Preferred DNS: 199.85.126.10
Alternate DNS: 199.85.127.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Okey van Norton, die vond ik niet echt snel die van UUnet zijn wel lekker snel.

Maar ik zou nooit pro en sec dns van dezelfde partij kiezen, als ze een core storing hebben kan jij niet meer resolven.

Juist de tweede DNS zet ik altijd op een adres van een andere partij zodat, net zoals bij Ziggo's DDOS aanvallen, gewoon door kunt browsen omdat de eerste uit timed. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:21:
Okey van Norton, die vond ik niet echt snel die van UUnet zijn wel lekker snel.

Maar ik zou nooit pro en sec dns van dezelfde partij kiezen, als ze een core storing hebben kan jij niet meer resolven.

Juist de tweede DNS zet ik altijd op een adres van een andere partij zodat, net zoals bij Ziggo's DDOS aanvallen, gewoon door kunt browsen omdat de eerste uit timed. _/-\o_
Echt? Sneller dan de Norton DNS servers heb ik ze nog niet meegemaakt, maar dat is misschien persoonlijke ervaring.
En ze helpen echt tegen malafide websites :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
De norton dnsservers zijn snel, doen dnssec, hebben een goede beschikbaarheid, beschermen tegen bekende malware en phishingaanvallen en als je het wilt helpen ze je pr0n blokkeren op je netwerk. Ik gebruik ze al tijden, naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ik heb nu net 1 week een horizon box en heb er 2 vragen over.
Ik heb hem ingesteld op eco zodat hij uitgaat in de nacht etc en na 30 min uit. Maar hij gaat af en toe vanzelf even aan. Is dat normaal en wat is een fijne afstelling betreft std by?
Als de box aan gaat maakt ie behoorlijk veel herrie van de fan, is hier iets tegen te doen, ik had hier voor een cisco maar dit is echt zeer storend. Bij geen oplossing maar misschien een CI module...

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 20:24
Ik heb ook ziggo met een Horizonbox. Paar vragen hierover. Hoop het goede topic, en niet bij hardewaren:

De gratis 7 dagen replay. Moet je 'echt' via de terug knop en dan echt alle uren en dagen terug om 6 dagen terug de gaan. Of is er wel een soort inhoudsopgave dat je dag kan selecteren en dan de tijd?

Wanneer ik op afspelen druk krijg ik regelmatig de eerste keer zwart beeld en blokkerig geluid. Ik moet dan op stop klikken. Terug naar de gids. En dan weer op afspelen vanaf begin. Na 2-3 keer werkt het dan wel goed. Mijn internet op de pc is gewoon prima, en ook waardes volgens ziggo goed. Enig idee wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03-2024
meermarco schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:56:
Ik heb ook ziggo met een Horizonbox. Paar vragen hierover. Hoop het goede topic, en niet bij hardewaren:

De gratis 7 dagen replay. Moet je 'echt' via de terug knop en dan echt alle uren en dagen terug om 6 dagen terug de gaan. Of is er wel een soort inhoudsopgave dat je dag kan selecteren en dan de tijd?

Wanneer ik op afspelen druk krijg ik regelmatig de eerste keer zwart beeld en blokkerig geluid. Ik moet dan op stop klikken. Terug naar de gids. En dan weer op afspelen vanaf begin. Na 2-3 keer werkt het dan wel goed. Mijn internet op de pc is gewoon prima, en ook waardes volgens ziggo goed. Enig idee wat dit is?
Je kan per dag skippen in de TV gids met de terugspoelknop op de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ik heb Ziggo maar eens gecontact.
Ik heb het goedkoopste internet (40Mb/4Mb) en het standaard tv abonnement en betaal daar iets meer dan 45 euro per maand voor.
Nu ben ik van mening dat er tegenwoordig zo verschrikkelijk veel troep op tv is dat ik daardoor echt nauwelijks meer tv kijk.
De toenemende hoeveelheid reclames hebben daar zeker ook een aandeel in.

En dus heb ik gekeken of ik mijn abonmement kan aanpassen naar enkel internet. Het tv abonnement mag van mij de deur uit.
Wat blijkt nu? Op Ziggo.nlz zie ik nérgens een mogelijkheid om enkel internet te nemen. Tv komt er standaard bij, met een prijs van 45 euro per maand voor het goedkoopste pakket: Connect Start & Play Start (=internet & tv).
Ik heb ze gemaild met de vraag of ik enkel internet kan nemen, want 45 euro per maand betalen voor twee diensten waarvan ik er slechts één gebruik vind ik totale onzin.
Benieuwd met wat voor antwoord ze komen.

*het lijkt erop van niet dus* ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 09-01-2016 01:03 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 00:57:
Ik heb Ziggo maar eens gecontact.
Ik heb het goedkoopste internet (40Mb/4Mb) en het standaard tv abonnement en betaal daar iets meer dan 45 euro per maand voor.
Nu ben ik van mening dat er tegenwoordig zo verschrikkelijk veel troep op tv is dat ik daardoor echt nauwelijks meer tv kijk.
De toenemende hoeveelheid reclames hebben daar zeker ook een aandeel in.

En dus heb ik gekeken of ik mijn abonmement kan aanpassen naar enkel internet. Het tv abonnement mag van mij de deur uit.
Wat blijkt nu? Op Ziggo.nlz zie ik nérgens een mogelijkheid om enkel internet te nemen. Tv komt er standaard bij, met een prijs van 45 euro per maand voor het goedkoopste pakket: Connect Start & Play Start (=internet & tv).
Ik heb ze gemaild met de vraag of ik enkel internet kan nemen, want 45 euro per maand betalen voor twee diensten waarvan ik er slechts één gebruik vind ik totale onzin.
Benieuwd met wat voor antwoord ze komen.

*het lijkt erop van niet dus* ;(
Nee helaas, bij Ziggo moet je altijd TV afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt wel overstappen naar 120/12 en daarbij de HD kanalen eruit gooien. Dat heet dan Kabel TV + Connect Complete. Is wel duurder dan je nu maandelijks betaalt, want je TV abo is goedkoper maar internet is duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:28
Ik zou eens kijken of je tele2 internet basis op je adres kunt krijgen 25€ maand voor 50Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Ik maak zojuist weer een bijzonder gevalletje mee.

Omdat ik thuis met de offline-backup bezig ben heb ik behoefte aan wat extra upload snelheid. Ik heb 'TV Standaard & Internet Z2' voor 52,50 (Televisie 30+ digitale en 3 HD-zenders & Internet 120 / 12 Mbit/s, WifiSpots en Internetbeveiliging Basis).

Ik wilde naar Play Start en Connect Max ivm de 20Mbit upload, zonder telefoon. Ziggo gebeld, kan uiteraard. Dan ben ik, als ik terug wil naar 120/12 wel 2 euro per maand meer kwijt dan ik nu ben (54,50), maar soi. Dan is dan maar zo.

Aan het eind van het gesprek wijst de Ziggo medewerker me echter op het feit dat de nieuwe snelheid pas ingaat als ik de mediabox, die nu eenmaal bij Play Start zit, heb ontvangen.

Het argument is dat een nieuwe klant pas wat aan het abonnenment heeft als men het 'pakket' fysiek handen heeft. Heel logisch, maar ze gaan dus volledig voorbij aan de bestaande klanten. Ik heb namelijk alles al gewoon, en alles doet het gewoon. Echt, hoe verzin je het 8)7

Bij het 'echte' Ziggo heb ik wel vaker een aanpassing aan mijn mijn pakket gedaan, en dat was meestal vrijwel instant. Zeker als je het telefonisch even netjes vroeg dan was het nooit een issue. Nu heb ik het weekend tijd vrijgemaakt om het backup proces en de bijbehorende QoS netje in te regelen, volgende paar weken kan ik niet. Lekker hoor.

Ik zit er sterk over te denken om ze maar weer op te bellen dat ze die upgrade in hun ^&%*$ kunnen steken. Maarja, daar heb ik zelf niet zoveel aan, uiteindelijk |:(

[ Voor 5% gewijzigd door garp op 09-01-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gys89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
garp schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 10:42:
Ik maak zojuist weer een bijzonder gevalletje mee.

Omdat ik thuis met de offline-backup bezig ben heb ik behoefte aan wat extra upload snelheid. Ik heb 'TV Standaard & Internet Z2' voor 52,50 (Televisie 30+ digitale en 3 HD-zenders & Internet 120 / 12 Mbit/s, WifiSpots en Internetbeveiliging Basis).

Ik wilde naar Play Start en Connect Max ivm de 20Mbit upload, zonder telefoon. Ziggo gebeld, kan uiteraard. Dan ben ik, als ik terug wil naar 120/12 wel 2 euro per maand meer kwijt dan ik nu ben (54,50), maar soi. Dan is dan maar zo.

Aan het eind van het gesprek wijst de Ziggo medewerker me echter op het feit dat de nieuwe snelheid pas ingaat als ik de mediabox, die nu eenmaal bij Play Start zit, heb ontvangen.

Het argument is dat een nieuwe klant pas wat aan het abonnenment heeft als men het 'pakket' fysiek handen heeft. Heel logisch, maar ze gaan dus volledig voorbij aan de bestaande klanten. Ik heb namelijk alles al gewoon, en alles doet het gewoon. Echt, hoe verzin je het 8)7

Bij het 'echte' Ziggo heb ik wel vaker een aanpassing aan mijn mijn pakket gedaan, en dat was meestal vrijwel instant. Zeker als je het telefonisch even netjes vroeg dan was het nooit een issue. Nu heb ik het weekend tijd vrijgemaakt om het backup proces en de bijbehorende QoS netje in te regelen, volgende paar weken kan ik niet. Lekker hoor.

Ik zit er sterk over te denken om ze maar weer op te bellen dat ze die upgrade in hun ^&%*$ kunnen steken. Maarja, daar heb ik zelf niet zoveel aan, uiteindelijk |:(
Dit is redelijk logisch. Je nieuwe abonnement heeft een bepaalde ingangsdatum. Het is namelijk een nieuw abonnement en geen upgrade zoals je ook op je bevestigingsbrief zal lezen (beëindiging + bestelling). Ziggo moet dus voor zowel je nieuwe ontvanger, deze zit namelijk in de bundel, en je internet dezelfde ingangsdatum hanteren. Het is immers één abonnement. Vroeger bij ziggo kon je inderdaad je internetsnelheid up- of downgraden. Dat kan nu ook nog alleen zul je eerst over moeten op de nieuwe connect en play abonnementen. Die pas ongeveer 8 dagen na het aanvragen ingaan ivm levering van bruikleen humax decoder. Als je straks een downgrade wil is dit wel sneller gebeurd. Je verandert dan niets aan je play gedeelte.

Wellicht was het handiger geweest om je vooraf te laten informeren als je speciaal dit weekend vrij hebt genomen voor deze back-up. Maar dat zal een open deur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Voor nieuwe klanten begrijp ik dat. Echt. Maar ik ben een bestaande klant. Geen nieuwe.

Dus er is geen enkele reden om te wachten tot er een pakketje hier thuis in ontvangst genomen wordt dat ongeopend op zolder verdwijnt. None, whatsoever.

Conclusie: ik ben geirriteerd. En dat terwijl ik verder een behoorlijk tevreden klant ben; ik heb echt al jaren en jaren Ziggo en ik ben heel tevreden over hun producten. TV is netjes (HD iets minder mooi sinds de overgang naar het UPC platform, maar nog steeds goed te doen) en internet heeft bij mij nooit een noemenswaardige storing gehad. Ik gebruik dan ook een eigen dedicated firewall, mijd de Ziggo DNS servers al sinds mensenheugenis en gebruik geen ziggo mail, webhosting , telefonie of wat dan ook. Ik heb Internet en HD-TV van ze nodig, meer niet).

Het is dus eigenlijk best knap van ze dat ze me geirriteerd krijgen. Ik gun ze eerlijk gezegd nu ook die 5 euro per maand niet meer. Vind ik best kinderachtig van mezelf, maar zo voelt het nu even. Dikke kans dat ik het bandbreedteprobleempje met een iets strakkere QoS config ga oplossen en ze maandag bel dat ze die aanpassing terug mogen draaien.

[ Voor 15% gewijzigd door garp op 09-01-2016 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
garp schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 13:16:
Voor nieuwe klanten begrijp ik dat. Echt. Maar ik ben een bestaande klant. Geen nieuwe.

[knip]
Ik kan mij de irritatie enigszins voorstellen, maar toen jij het volgende te horen kreeg aan het einde van het gesprek...

"Aan het eind van het gesprek wijst de Ziggo medewerker me echter op het feit dat de nieuwe snelheid pas ingaat als ik de mediabox, die nu eenmaal bij Play Start zit, heb ontvangen."

...zou ik direct op de rem hebben getrapt. Ik zou die Mediabox resoluut geweigerd hebben, en als dat niet zou kunnen dan zou het al direct een jammer maar helaas zijn geworden. Waarschijnlijk zou dat ook einde Ziggo tijdperk hebben betekend voor mij want ik heb de luxe dat ik ook een glas provider zou kunnen nemen als ik zou willen. Die mogelijkheid heb jij niet verwacht ik?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Nope, helaas; geen glas nog hier. Ik ben in de wijkvereniging wel druk bezig om de handen op elkaar te krijgen. Dat lijkt redelijk te lukken, maar Reggefiber schijnt nog niet echt mee te willen.

Ik heb ook 14 dagen bedenktijd, als ik in die 14 dagen de wijziging toch niet wil doorzetten dan kan dat ook prima. Ik ben nu druk bezig de backup anders in te regelen, zodat ik de bandbreedte anders ga gebruiken en beter kan schedulen. Hierdoor gebeurt e.e.a. netjes in de nachtelijke uren en maakt het mij net uit hoe lang het allemaal duurt; we hebben er overdag dan toch nooit last van.

Mocht dit allemaal lukken dan cancel ik gewoon de aanpassing. Er zit een grote vestiging van Ziggo op 6 minuten rijden hiervandaan, dus die mediabox kan ik vrij makkelijk terugbrengen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
garp schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:00:

Mocht dit allemaal lukken dan cancel ik gewoon de aanpassing. Er zit een grote vestiging van Ziggo op 6 minuten rijden hiervandaan, dus die mediabox kan ik vrij makkelijk terugbrengen :-)
Had je niet beter naar de winkel kunnen gaan dan? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
Vul op https://netco-fpi-info.fourstack.nl eens je postcode en huisnummer in. Als achter 'VDSL2' komt te staan '100 Mbit' dan zou ik gewoon overstappen naar KPN / Telfort o.i.d.

Met VDSL is alleen het laatste stukje van de wijkkast naar jouw woning nog koper, de rest is glas en daardoor haal je gewoon prima snelheden. Kijk maar eens in Het grote xDSL-topic daar zijn mensen die 100 down 30 up kunnen halen. Met bonding zelfs meer, maar dat is vooralsnog alleen mogelijk als je internet bij KPN afneemt.
Kans is groot dat je met xDSL goedkoper uit bent dan nu bij Ziggo.

Ik ben november vorig jaar overgestapt van Ziggo naar Telfort en nog geen minuut spijt gehad. Snelheid down is ietsje lager (38,6 Mbit, had 40 bij Ziggo) vanwege lange afstand naar wijkcentrale. Upload bij Ziggo was 4 Mbit, ik heb nu 5,5 Mbit. Verder start het IPTV kastje snel op, gebruikt het modem een stuk minder stroom (zelf een Fritzbox 7360 aangeschaft) dan de Ubee van Ziggo en als klap op de vuurpijl ben ik ook nog iets van 6 euro per maand goedkoper uit (heb geen telefonie, alleen internet en TV).

Niet dat Ziggo nou slecht is, maar internet over de telefoonlijn kan tegenwoordig prima meekomen, mits jouw wijkkast / centrale is geupgrade. Het oude ADSL van vroeger is het in veel gevallen allang niet meer.
Het is nooit verkeerd om eens te kijken wat andere partijen inmiddels kunnen leveren.

[ Voor 50% gewijzigd door ThinkPad op 09-01-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afhankelijk van wat je precies doet op het Internet is het niet zo eenvoudig als de lijnsnelheid vergelijken. Vorig jaar ben ik van Ziggo overgestapt op VDSL2 van XS4ALL. Ik haal inderdaad netjes 110/20 bij Nederlandse Speedtest servers, maar buiten Nederland zakt het vervolgens behoorlijk in.

Zo heb ik zelf dedicated servers in de VS (in Atlanta, New York, Miami en elders) waar ik met een 120M Ziggo abo's netjes de 100M+ aantikte, ongeacht het tijdstip. Nu met XS4ALL kom ik, afhankelijk van het tijdstip, niet boven de 20M uit met downloaden vanaf deze servers.

Geen onoverkomelijk probleem, maar ik denk dat ik bij het aflopen van mijn XS4ALL contract toch maar weer terugga naar Ziggo. (En dan hopen dat de samenvoeging met UPC geen negatieve effecten heeft gehad op de verbindingen met de VS.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Hmm, dat ziet er niet echt super uit, of wel?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/vt36zk3caq82zus/Screenshot%202016-01-09%2014.37.15.png?dl=1]

[ Voor 91% gewijzigd door garp op 09-01-2016 14:38 . Reden: Aangepast plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:12:

Geen onoverkomelijk probleem, maar ik denk dat ik bij het aflopen van mijn XS4ALL contract toch maar weer terugga naar Ziggo. (En dan hopen dat de samenvoeging met UPC geen negatieve effecten heeft gehad op de verbindingen met de VS.)
De routing is wel gewijzigd, van Cogent naar het eigen Aorta netwerk. Sommige landen/werelddelen zijn beduidend trager geworden terwijl andere weer sneller zijn geworden... dus ja het wordt gokken ;) Ik denk dat het richting de VS het verschil wel mee zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu2bPV
Deze week viel mijn internet weg en had ik sinds lange tijd weer eens contact met klanten'service' van Ziggo.
En eigenlijk ben ik totaal ontevreden over het gebrek aan, juist ja, die service.
Het probleem bleek een voeding van de antenneversterker. Dankzij een tip op dit forum zelf de voeding vervangen en internet werkt weer gelukkig. Maarrrr
Klanten'service' ging mij persé een nieuw modem sturen (had dus niks opgelost) en zou dit doen binnen 48 uur (en dat is iets anders dan binnen twee werkdagen).
Wij zijn hier thuis echt ook voor werk continue afhankelijk van internet. Had je dus vette pech gehad met klanten'service' van Ziggo: modem versturen binnen 48 uur? Nee dus.
Klanten'service' stuurde een mail, dat er een modem onderweg is met instructies hoe die te installeren. Op zich mooi. Maar als je dan die mail beantwoordt met de mededeling dat het niet meer hoeft krijg je de melding dat de mail niet wordt gelezen. Zoek het uit, gaat u maar een uur in de wacht hangen om contact te krijgen met klanten'service' :(
Wat een gepruts. Tijd dat de markt wordt opengebroken door andere spelers die het woord service weer inhoud geven.

3360 Wp, M3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 14:55
Als een modem eenmaal is verzonden is hij verzonden. Daar kan niemand iets aan doen.

En dat ze niet direct wisten dat de voeding van je antenneversterker stuk was hadden ze ook niet kunnen weten. Het is namelijk net wat ze vragen en jij aan informatie geeft. Als jij niet aangeeft dat die er tussen zit gaan zijn er niet vanuit dat hij er is.

Andere spelers kennen exact dezelfde problemen of je nu Caiway, Zeelandnet, Ziggo of KPN naast elkaar legt. Grote organisaties zijn log en kunnen niet snel schakelen. That's life.

Daarbij hoef je niets te doen met het modem dat je krijgt. Hij wordt pas actief op het moment dat jij hem installeert.

Wilde je persé dat het sneller opgelost wordt. Dan moet je een zakelijk abonnement nemen. Dan heb je binnen 4 uur een monteur op de stoep staan. Consumenten abonnementen hebben andere voorwaarden en tja daar heb je toch echt zelf voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu2bPV
Toch even ter correctie (en zie hierboven)

De vragen waren wél gesteld waaruit klanten'service' had kunnen opmaken dat de modem níet het probleem was.
Én
Klanten'service' beloofde binnen 48 uur een nieuw modem te sturen. Dat is wat werd beloofd en daarover mag ik dan volgens mij wel een opmerking maken als dat niet wordt uitgevoerd.
MediaZoo schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:23:
Als een modem eenmaal is verzonden is hij verzonden. Daar kan niemand iets aan doen.

En dat ze niet direct wisten dat de voeding van je antenneversterker stuk was hadden ze ook niet kunnen weten. Het is namelijk net wat ze vragen en jij aan informatie geeft. Als jij niet aangeeft dat die er tussen zit gaan zijn er niet vanuit dat hij er is.

Andere spelers kennen exact dezelfde problemen of je nu Caiway, Zeelandnet, Ziggo of KPN naast elkaar legt. Grote organisaties zijn log en kunnen niet snel schakelen. That's life.

Daarbij hoef je niets te doen met het modem dat je krijgt. Hij wordt pas actief op het moment dat jij hem installeert.

Wilde je persé dat het sneller opgelost wordt. Dan moet je een zakelijk abonnement nemen. Dan heb je binnen 4 uur een monteur op de stoep staan. Consumenten abonnementen hebben andere voorwaarden en tja daar heb je toch echt zelf voor gekozen.

3360 Wp, M3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 14:55
Hu2bPV schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:39:
Toch even ter correctie (en zie hierboven)

De vragen waren wél gesteld waaruit klanten'service' had kunnen opmaken dat de modem níet het probleem was.
Én
Klanten'service' beloofde binnen 48 uur een nieuw modem te sturen. Dat is wat werd beloofd en daarover mag ik dan volgens mij wel een opmerking maken als dat niet wordt uitgevoerd.

[...]
Overal wordt gesteld test eerst direct op AOP zonder splitters en versterkers om uit te sluiten dat die het probleem niet zijn. Dit heb je pas op aanraden van mede GoT'ers gedaan, terwijl je dit prima had kunnen doen voor je ging bellen. Dit wordt zelfs bij storingen oplossen op hun website zo aangegeven.

Daarbij is het klantenservice en niet klanten'service'. Klanten'service' is een niet bestaand woord.

En niemand kan garanderen dat er binnen 48 uur iets wordt geleverd. Zelfs ik kan dat niet doen vanuit mijn bedrijf. Als je er kritiek over wilt uiten dan kan dat prima. Voor Ziggo telefonie klanten: 1200, bent u geen Ziggo telefonie klant: 0900-1884. Wij kunnen hier totaal niets doen aan de belofte dat er binnen 48 uur een modem geleverd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu2bPV
MediaZoo schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:59:
[...]

Overal wordt gesteld test eerst direct op AOP zonder splitters en versterkers om uit te sluiten dat die het probleem niet zijn. Dit heb je pas op aanraden van mede GoT'ers gedaan, terwijl je dit prima had kunnen doen voor je ging bellen. Dit wordt zelfs bij storingen oplossen op hun website zo aangegeven.
Ik denk toch echt dat ik primair Ziggo-klant ben die bij problemen eerst de klanten'service' belt. Gewoon in de veronderstelling dat zij de hulp bieden om het probleem op te lossen. Zoals je had kunnen lezen werd er niet geluisterd naar mijn pogingen de diagnose bij te stellen. Daarover ontevreden heb ik hier mijn probleem voorgelegd en het antwoord gekregen.
Daarbij is het klantenservice en niet klanten'service'. Klanten'service' is een niet bestaand woord.
Tja, >:) Je hebt gelijk. ...
En niemand kan garanderen dat er binnen 48 uur iets wordt geleverd.
Dan moeten ze dat niet beloven. Vreemd als er zelfs geen opmerking gemaakt mag worden over de klanten"service' die iets beloven waar je zelf van vindt dat het niet kan
Zelfs ik kan dat niet doen vanuit mijn bedrijf. Als je er kritiek over wilt uiten dan kan dat prima.
Fijn dat deed ik dan ook, zijn we het toch weer eens. Gelukkig
Voor Ziggo telefonie klanten: 1200, bent u geen Ziggo telefonie klant: 0900-1884. Wij kunnen hier totaal niets doen aan de belofte dat er binnen 48 uur een modem geleverd zou worden.
Wie is nu 'wij'? Ziggo? Vreemd
Enfin, we zitten duidelijk op een andere golflengte. Sterkte er mee.

3360 Wp, M3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:51
Hu2bPV schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 15:08:
Wij zijn hier thuis echt ook voor werk continue afhankelijk van internet. Had je dus vette pech gehad met klanten'service' van Ziggo: modem versturen binnen 48 uur? Nee dus.
Zoals aangegeven moet je dan een zakelijk abonnement nemen. En als je echt zo afhankelijk bent zou ik er een 2e provider bij nemen voor calamiteiten zoals(indien mogelijk) glasvezel of anders ADSL. Dan heb je voor 25euro a 30 auro in de maand een 2e verbinding via DSL. Als je echt zo afhankelijk bent zijn die 300 euro per jaar voor een extra verbinding peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hu2bPV schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:05:
[...]
Dan moeten ze dat niet beloven. Vreemd als er zelfs geen opmerking gemaakt mag worden over de klanten"service' die iets beloven waar je zelf van vindt dat het niet kan
[...]
"Expectation management" heet dat, en ik moest dat vroeger gewoon leren. Zijn veel boekjes over geschreven en is een vaardigheid je je gewoon eigen kunt maken. In Nederland lijkt het echter een zeldzaamheid.

Mijn oma had een tijdje terug ook een kapot modem. Nieuwe zou de volgende dag worden opgestuurd. Uiteindelijk kwam hij 2 weken (en vele telefoontjes, tweets en e-mails) later pas binnen.

Inmiddels had mijn oom zelf al een nieuw modem gehaald bij een servicepunt. Daar pakten ze een modem van de plank en gaven ze deze, na wat administratieve handelingen, direct mee. Duurde nog geen 5 minuten.

Voor wie haast heeft, en wie heeft dat als Netflix junk tegenwoordig niet, zou ik zeggen: rijd naar die winkel en laat je niet wegsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09 17:48
jongetje schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:28:
[...]

Zoals aangegeven moet je dan een zakelijk abonnement nemen. En als je echt zo afhankelijk bent zou ik er een 2e provider bij nemen voor calamiteiten zoals(indien mogelijk) glasvezel of anders ADSL. Dan heb je voor 25euro a 30 auro in de maand een 2e verbinding via DSL. Als je echt zo afhankelijk bent zijn die 300 euro per jaar voor een extra verbinding peanuts.
't is heel simpel. Zakelijke aansluiting met goede SLA en klaar. Helaas is het prijskaartje dan ook veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:58

NSG

Je weet niks!

Recent m'n vader ook aangesloten op Ziggo.
Kabel tv + 25/2,5 internet voor €10.

Nou heeft hij nog zo'n vierkante tv staan die alleen analoge kanalen ontvangt, Ziggo Sport zit daar o.a niet bij. Nou zie ik in V&A en marktplaats heel wat decoders aangeboden worden, maar gaan deze ook allemaal werken? Of zijn er modellen die ik beter kan mijden bijvoorbeeld? Hij woont in oud UPC gebied.

[ Voor 8% gewijzigd door NSG op 09-01-2016 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NSG schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 23:16:
Recent m'n vader ook aangesloten op Ziggo.
Kabel tv + 25/2,5 internet voor €10.

Nou heeft hij nog zo'n vierkante tv staan die alleen analoge kanalen ontvangt, Ziggo Sport zit daar o.a niet bij. Nou zie ik in V&A en marktplaats heel wat decoders aangeboden worden, maar gaan deze ook allemaal werken? Of zijn er modellen die ik beter kan mijden bijvoorbeeld? Hij woont in oud UPC gebied.
Je hebt grofweg twee opties om digitaal te gaan kijken bij Ziggo:
1. Digitale ontvanger kopen (eventueel tweedehands). Als deze DVB-C kan decoderen is het al goed. Dat betekent dus een extra kastje+afstandbediening en je vader blijft dan zijn oude TV gebruiken om te kijken, wat de beeldkwaliteit niet ten goede komt. Je ontvangt dan de zenders die hier op het tabblad 'Zonder Smartcard' staan vermeld.
2. In plaats van een ontvanger kun je ook een nieuwe (eventueel tweedehands) TV kopen. Wederom: als deze DVB-C kan ontvangen (99,9% kan dat) is het al goed. Je ontvangt ook zo alleen de 'Zonder Smartcard' zenders van Ziggo, maar het voordeel hiervan is wel dat je geen extra kastjes hebt en dat zowel de beeldkwaliteit als het uiterlijk als hij uit staat erop vooruit gaat ;)

Ik heb toevallig gisteren bij mijn oma haar toeter-TV ook vervangen door een nieuwe (voor optie 2 gegaan dus) en heb voor haar toen ook telefonie (en internet) voor €10 erbij besteld. Als je de digitale ontvanger of nieuwe TV instelt kun je het beste niet Netwerk ID 5555 maar Netwerk ID 4444 invullen. Anders komen de HD-versies van RTL, SBS etc. op nummer 4 en verder te staan en die kun je niet bekijken met Kabel TV.

Het wordt pas ingewikkeld met of dingen wel/niet gaan werken in oud Ziggo/UPC gebied wanneer je vader nog een oud-Ziggo "TV Standaard" abonnement had gehad (zoals mijn oma heeft...). Daarmee heb je recht om dezelfde zenders als het huidige "Play Start" te kijken, maar daarvoor heb je dan wel een smartcard nodig die je alleen nog voor absurde prijzen tweedehands van oud-oud-Ziggo-abbonnees kunt overnemen en die alleen in oud-Ziggo-apparatuur werken. Maar voor jou is dat dus niet aan de orde; met Kabel TV kan dit sowieso niet en heb je dus ook die smartcards niet nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Jerrythafast op 09-01-2016 23:56 . Reden: Stukje over smartcards toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Jerrythafast schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 23:50:
[...]

Je hebt grofweg twee opties om digitaal te gaan kijken bij Ziggo:
1. Digitale ontvanger kopen (eventueel tweedehands). Als deze DVB-C kan decoderen is het al goed. Dat betekent dus een extra kastje+afstandbediening en je vader blijft dan zijn oude TV gebruiken om te kijken, wat de beeldkwaliteit niet ten goede komt. Je ontvangt dan de zenders die hier op het tabblad 'Zonder Smartcard' staan vermeld.
2. In plaats van een ontvanger kun je ook een nieuwe (eventueel tweedehands) TV kopen. Wederom: als deze DVB-C kan ontvangen (99,9% kan dat) is het al goed. Je ontvangt ook zo alleen de 'Zonder Smartcard' zenders van Ziggo, maar het voordeel hiervan is wel dat je geen extra kastjes hebt en dat zowel de beeldkwaliteit als het uiterlijk als hij uit staat erop vooruit gaat ;)

Ik heb toevallig gisteren bij mijn oma haar toeter-TV ook vervangen door een nieuwe (voor optie 2 gegaan dus) en heb voor haar toen ook telefonie (en internet) voor €10 erbij besteld. Als je de digitale ontvanger of nieuwe TV instelt kun je het beste niet Netwerk ID 5555 maar Netwerk ID 4444 invullen. Anders komen de HD-versies van RTL, SBS etc. op nummer 4 en verder te staan en die kun je niet bekijken met Kabel TV.
Thanx!

Die nieuwe tv gaat er over niet al te lange termijn ook wel komen, desnoods saboteer ik de huidige :+
Maar eerst maar eens zo'n decoder zien te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NSG schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 23:56:
[...]

Thanx!

Die nieuwe tv gaat er over niet al te lange termijn ook wel komen, desnoods saboteer ik de huidige :+
Maar eerst maar eens zo'n decoder zien te fixen.
Mijn tip was dus juist dat je geen decoder nodig hebt als je een nieuwe TV koopt ;) Want vrijwel alle TV's die sinds 2005 ofzo zijn gemaakt kunnen DVB-C zélf decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Jerrythafast schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 23:58:
[...]

Mijn tip was dus juist dat je geen decoder nodig hebt als je een nieuwe TV koopt ;) Want vrijwel alle TV's die sinds 2005 ofzo zijn gemaakt kunnen DVB-C zélf decoderen.
Ja, dat heb ik wel begrepen :)
Maar gaat meer op de periode daartussen te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ArcticWolf schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:44:
[...]

Nee vandaag nergens last van :/

[afbeelding]

code:
1
2
3
4
5
6

Geen idee wat het is, factory reset van het modem heeft in ieder geval ook niet geholpen.
Uiteindelijk met Ziggo telefonisch contact opgenomen, kerel zei dat mijn draadloos signaal werd verstoord en dat hij dat zou gaan resetten. Ik wou vervolgens weten wat hij precies ging doen, helaas werd dit niet echt duidelijk en draaide het uit op een discussie (en plots verbinding verbroken..).

Daarna m'n modem nog een keer uit/aan gedaan en nu lijkt het probleem tot mijn verbazing opgelost.

EDIT: Te vroeg gejuicht..

Cache partitie van mijn telefoon nog gewist, maar dat heeft ook niet geholpen. Iemand nog ideeën?

Zie ook mijn eerdere posts:
Laguna in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"

[ Voor 13% gewijzigd door Laguna op 10-01-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:03
Als je wat wilt aanbieden aan tweakers gebruikers kun je dat hier in V&A regelen.
http://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 87% gewijzigd door DJSmiley op 10-01-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op zondag 10 januari 2016 @ 01:39:
[...]

Geen idee wat het is, factory reset van het modem heeft in ieder geval ook niet geholpen.
Uiteindelijk met Ziggo telefonisch contact opgenomen, kerel zei dat mijn draadloos signaal werd verstoord en dat hij dat zou gaan resetten. Ik wou vervolgens weten wat hij precies ging doen, helaas werd dit niet echt duidelijk en draaide het uit op een discussie (en plots verbinding verbroken..).

Daarna m'n modem nog een keer uit/aan gedaan en nu lijkt het probleem tot mijn verbazing opgelost.

EDIT: Te vroeg gejuicht..

Cache partitie van mijn telefoon nog gewist, maar dat heeft ook niet geholpen. Iemand nog ideeën?

Zie ook mijn eerdere posts:
Misschien zitten er zoveel wifi netwerken bij je in de buurt dat het modem daadwerkelijk problemen heeft het signaal te filteren?
Maar goed, dan moeten het er behoorlijk wat zijn om te gaan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:02
Is dat geen huur tuner?

[ Voor 53% gewijzigd door DJSmiley op 10-01-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ArcticWolf schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:35:
[...]

Misschien zitten er zoveel wifi netwerken bij je in de buurt dat het modem daadwerkelijk problemen heeft het signaal te filteren?
Maar goed, dan moeten het er behoorlijk wat zijn om te gaan storen.
2.4GHz is aardig vol ja, daarom ben ik allang overgestapt op 5GHz, dat wordt amper gebruikt en dus ook geen sprake van interferentie. Tevens spelen deze problemen pas sinds deze week. Overigens heb ik meerdere kanalen geprobeerd, dat maakt iig geen verschil.
Het meest vreemde is dat mijn PC met Windows 7 en mijn Macbook dit probleem niet hebben, alleen m'n apparaten met Android. Maar zoals eerder gezegd heb ik op m'n werk dat probleem niet met WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Nope,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Laguna schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:03:
[...]

2.4GHz is aardig vol ja, daarom ben ik allang overgestapt op 5GHz, dat wordt amper gebruikt en dus ook geen sprake van interferentie. Tevens spelen deze problemen pas sinds deze week. Overigens heb ik meerdere kanalen geprobeerd, dat maakt iig geen verschil.
Het meest vreemde is dat mijn PC met Windows 7 en mijn Macbook dit probleem niet hebben, alleen m'n apparaten met Android. Maar zoals eerder gezegd heb ik op m'n werk dat probleem niet met WiFi.
Ik heb al een aantal tracerts gedaan en ook een aantal 24-uurs speedtest gedraaid (1x per 30 minuten) en daar komt niets heel vreemds uit. Soms zit er vertraging in de derde of vierde hop, soms ook niet.
Snelheid daalt eigenlijk iedere dag zo tussen 15:00 - 19:00, daarvoor en daarna haal ik gewoon de volledige snelheid. Het vreemde is alleen dat ik die snelheid wel haal bij downloads, maar dat ik nog steeds af en toe (echt geen peil op te trekken) timeouts krijg bij websites en dat onderdelen gewoon niet laden. En dat is met zowel de OpenDNS servers als met de Ziggo DNS servers getest.
De OpenDNS servers losten het probleem even op, maar de afgelopen week is het weer terug. Dus om en om getest met OpenDNS/Ziggo DNS servers en bij beide hetzelfde effect.
Geen idee hoe dat komt of hoe het op te lossen, dus ik verslijt tegenwoordig de F5 knop gewoon maar wat sneller.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Ik heb het probleem dus alleen met Android icm Ziggo.

Net even een altijd websites getest op m'n telefoon en gemeten hoe lang het duurt eer ze volledig geladen zijn:

- nu.nl -> 2 minuten en 20 seconden
- ziggo.nl -> 1 minuut en 25 seconden
- tweakers.net -> 45 seconden
- 9gag.com -> 4 minuten en 35 seconden

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Doe eens een tracert naar die websites, dan zie je vanzelf waar de vertraging plaatsvindt. Weet je meteen of jij er zelfs iets aan kunt doen of dat je er vrede mee moet hebben.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk is Android gewoon een bitch xD werk al jaren met Android telefoons en deed ook veel aan custom roms en dergelijke, maar al deed je exact dezelfde installatie opnieuw, dan kon de telefoon toch anders reageren }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

PauseBreak schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:45:
Doe eens een tracert naar die websites, dan zie je vanzelf waar de vertraging plaatsvindt. Weet je meteen of jij er zelfs iets aan kunt doen of dat je er vrede mee moet hebben.
Tracert getest, het duurt veelal zo'n 30 seconden voor de tracert begint en vervolgens zijn de pingtijden van de hops gewoon prima.
Enige wat anders is dat Ziggo volgens mij een firmware update van de Ubee heeft uitgerold (dit aangezien het inlogscherm er op m'n modem nu anders uitziet).

Vrede zal ik zeker niet mee hebben. M'n tablet is nu zowat onbruikbaar en op m'n telefoon heb ik nog Vodafone 4G als alternatief, maar met een 2GB bundel jaag je dat er ook zo doorheen.
ArcticWolf schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:46:
Waarschijnlijk is Android gewoon een bitch xD werk al jaren met Android telefoons en deed ook veel aan custom roms en dergelijke, maar al deed je exact dezelfde installatie opnieuw, dan kon de telefoon toch anders reageren }:O
Mogelijk, maar wel specifiek met het Ubee modem van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

PauseBreak schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:45:
Tracert getest, het duurt veelal zo'n 30 seconden voor de tracert begint en vervolgens zijn de pingtijden van de hops gewoon prima.
Enige wat anders is dat Ziggo volgens mij een firmware update van de Ubee heeft uitgerold (dit aangezien het inlogscherm er op m'n modem nu anders uitziet).

Vrede zal ik zeker niet mee hebben. M'n tablet is nu zowat onbruikbaar en op m'n telefoon heb ik nog Vodafone 4G als alternatief, maar met een 2GB bundel jaag je dat er ook zo doorheen.
ArcticWolf schreef op zondag 10 januari 2016 @ 15:46:
Mogelijk, maar wel specifiek sinds afgelopen donderdag in combinatie met het Ubee modem van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:30:
[...]

Mogelijk, maar wel specifiek sinds afgelopen donderdag in combinatie met het Ubee modem van Ziggo.
Ik had ook problemen met m'n Ubee modem, maar dat was vanwege de "MAC learning bug". Modem gooide gewoon random apparaten eruit, router gekocht en Ubee in bridge laten zetten. Sindsdien geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik lees vaak problemen hier met modem/router geleverd door Ziggo.

Ik heb nog nooit het bijgeleverde spul van een internet provider gebruikt. Bij ziggo is dit wel het geval, maar heb het modem in Bridge laten zetten en er achter een Fritz 7490.

Nooit geen wifi problemen, nooit geen internet problemen (gebruik opendns)

Als er een landelijke storing is profiteer ik natuurlijk wel mee. Maar goede hardware scheelt gewoon een hoop gezeik.

Jammer is wel dat als je het ziggo geval in bridge laat zetten, je geen gebruik meer kunt maken van wifispots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ArcticWolf schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:42:
[...]

Ik had ook problemen met m'n Ubee modem, maar dat was vanwege de "MAC learning bug". Modem gooide gewoon random apparaten eruit, router gekocht en Ubee in bridge laten zetten. Sindsdien geen problemen meer gehad.
Tja als Ziggo die kosten vergoedt prima. Het is ook echt niet meer van deze tijd dat ze alleen bedraad garanderen.

Wifispots kan me overigens gestolen worden, nooit het nut van begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:13:
[...]

Tja als Ziggo die kosten vergoedt prima. Het is ook echt niet meer van deze tijd dat ze alleen bedraad garanderen.

Wifispots kan me overigens gestolen worden, nooit het nut van begrepen.
Mijn probleem was juist bedraad :P
Pagina: 1 ... 54 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.