AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Ja, behalve als ze zeggen, "Ok meneer, doei". Dan sta ik met mijn mond vol tanden haha.wortelsoft schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:09:
[...]
Ik was begonnen aan een overstap naar KPN uiteindelijk niet door laten gaan omdat het snleheidsverlies op mijn adres toch te hoog vond. Maar goed kreeg een mailtje van een ziggo dat ze me een aanbod wilden doen. Helpdesk gebeld (menu optie 4 3 4) en kreeg een aanbod voor 29,- de eerste 6 maanden voor alles in complete. Dus misschien is dreigen met opzeggen ook een goede redden voor een beter aanbod
Maar ze gaan je echt wel binnenhouden, trust me.
Ze hebben een speciale retentieafdeling, dus dat gaat echt niet gebeurenJoster schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:20:
[...]
Ja, behalve als ze zeggen, "Ok meneer, doei". Dan sta ik met mijn mond vol tanden haha.
Nee, merp!
Omdat je dan een nieuw contract aangaat? Heb nu zelf ongeveer 2jaar Ziggo en dan de middelste TV+Internet. Sinds die 2 jaar van 60 naar 120mbit. Zit ook te twijfelen om naar de 40mbit te gaan maar dan is het inderdaad een tientje omlaag maar wel 3x zo "langzaam". Ik hoop dat ze dit jaar die oude 60mbit als instap gaan doen. Dan kan ik zeker over. Hoe kreeg je die HBO erbij?rimave schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:01:
Abbo gaat straks weer omlaag. Scheelt weer 10 euro in de maand en ik heb die snelheid niet nodig. Het maandbedrag staat natuurlijk in geen enkele verhouding met de snelheid, maar daar over zeuren heeft toch geen zin en Ziggo heeft liever dat je het middelste pakket afneemt. Ik hoop dat dat nog eens veranderd. Efin, krijg wel een half jaartje HBO cadeau bij m'n downgrade.
Ik heb ook lang getwijfeld hoor. Ik had nog het oude midden pakket, dus ik was 4 euro goedkoper uit per maand (nu betaal je 59,95). Ik wilde eerst ook de telefoon weg doen, omdat ik die alleen voor nood eigenlijk gebruik. Maar voor 5 euro per maand extra laat ik die er toch maar bij.DJ-Promo schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:56:
[...]
Omdat je dan een nieuw contract aangaat? Heb nu zelf ongeveer 2jaar Ziggo en dan de middelste TV+Internet. Sinds die 2 jaar van 60 naar 120mbit. Zit ook te twijfelen om naar de 40mbit te gaan maar dan is het inderdaad een tientje omlaag maar wel 3x zo "langzaam". Ik hoop dat ze dit jaar die oude 60mbit als instap gaan doen. Dan kan ik zeker over. Hoe kreeg je die HBO erbij?
Die 6 maanden HBO staat op de site (Bij Connect & Play start staat naast de prijs "Al Ziggo Klant?"):
Heb je al internet van Ziggo? Bel ons dan op 0900-0730 (normaal tarief) voor een persoonlijk advies. Goed mogelijk dat ook jij binnenkort geniet van 6 maanden lang gratis HBO of Ziggo Sport Totaal.
De medewerker die ik aan de lijn had wilde er eerst niet aan, maar hij belde later terug nadat hij overlegd had en ik kreeg alsnog die 6 maanden HBO.
[ Voor 5% gewijzigd door rimave op 11-01-2016 11:03 ]
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Hier waren eens verschillende reacties op.
Binnenkort gaat KPN de lijnen upgraden hier in de buurt, dus dan is een jaartje KPN wellicht ook eens interessant.
Maar ik kan gebruik maken van een smartcard van familie om de zenders te blijven kijken.
Zal dit dan nog mogelijk zijn als ik mijn abbo opzeg?
2250 WP Zuid PVoutput
Je moet veel geluk hebben als ze je niet afsluiten.MdO82 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:23:
In hoeverre worden aansluitingen nog afgesloten als er geen abonnement op zit ?
Hier waren eens verschillende reacties op.
Binnenkort gaat KPN de lijnen upgraden hier in de buurt, dus dan is een jaartje KPN wellicht ook eens interessant.
Maar ik kan gebruik maken van een smartcard van familie om de zenders te blijven kijken.
Zal dit dan nog mogelijk zijn als ik mijn abbo opzeg?
Mijn ervaring is dat ze dit nu wel actief doen, ik weet dat in oud Ziggo gebied er een achterstand was.
Hierdoor hebben mensen een tijd gehad dat er niet afgesloten werd. Maar die achterstand is ingehaald en alle "zwart" kijkers zijn alsnog afgesloten.
Ik kan juist steeds meer begrijpen waarom wifi niet gegarandeerd wordt. Het hele spectrum zit vol met apparatuur, Hier kun je nooit iets op garanderen.Laguna schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:13:
[...]
Tja als Ziggo die kosten vergoedt prima. Het is ook echt niet meer van deze tijd dat ze alleen bedraad garanderen.
Wifispots kan me overigens gestolen worden, nooit het nut van begrepen.
Dat zou het zelfde zijn als garanderen dat je zonder file naar je werkt kunt rijden terwijl er wel steeds meer auto's bij komen
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Ik heb ook nog het oude middenpakket. Zit er eigenlijk over te denken om over te stappen naar glas maar ik heb geen om de kabels te verleggen. En gewoon bellen met Ziggo om er wat voordeel uit te slepen; daar houd ik niet van durf ik niet.rimave schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:03:
[...]
Ik heb ook lang getwijfeld hoor. Ik had nog het oude midden pakket, dus ik was 4 euro goedkoper uit per maand (nu betaal je 59,95). Ik wilde eerst ook de telefoon weg doen, omdat ik die alleen voor nood eigenlijk gebruik. Maar voor 5 euro per maand extra laat ik die er toch maar bij.
Die 6 maanden HBO staat op de site (Bij Connect & Play start staat naast de prijs "Al Ziggo Klant?"):
Heb je al internet van Ziggo? Bel ons dan op 0900-0730 (normaal tarief) voor een persoonlijk advies. Goed mogelijk dat ook jij binnenkort geniet van 6 maanden lang gratis HBO of Ziggo Sport Totaal.
De medewerker die ik aan de lijn had wilde er eerst niet aan, maar hij belde later terug nadat hij overlegd had en ik kreeg alsnog die 6 maanden HBO.
Toen we net in ons huisje woonden kwam er een meid aan de deur die ons wou overhalen om bij Ziggo te komen. De vorige eigenaar had het abonnement opgezegd en dus kwamen ze langs. Maar ze kon ons ook wel voordeel geven. We zouden dan wel opgebeld worden door een of andere partij die de aanvraag controleerde maar dan moesten we gewoon zeggen dat we toch niet tevreden waren over een andere provider ofzo... Hoewel ik nog wel gebeld ben heb ik de korting nooit gekregen

Ook al sta ik pal naast het modem, dat maakt geen verschil. Nogmaals ik heb het niet over 2.4GHz.Jim423 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:51:
[...]
Dat doen ze ook niet, ze garanderen gewoon een werkende wifi verbinding op enkele meters van het modem. En meer kun je ook niet garanderen hoe goed je je best ook doet op 2.4Ghz.
Eens, er zijn helaas heel veel factoren die WiFi kunnen beïnvloeden. Echter in mijn geval heeft het niks te maken met overbelasting (het 5GHz netwerk is dat namelijk niet).Bo0bz schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:12:
[...]
Ik kan juist steeds meer begrijpen waarom wifi niet gegarandeerd wordt. Het hele spectrum zit vol met apparatuur, Hier kun je nooit iets op garanderen.
Dat zou het zelfde zijn als garanderen dat je zonder file naar je werkt kunt rijden terwijl er wel steeds meer auto's bij komen
DNS is sinds afgelopen donderdag gewoon mega traag qua response icm Android. Daarnaast zie ik op m'n PC regelmatig in de logboeken meldingen dat geen van geconfigureerde DNS servers heeft gereageerd. Onafhankelijk of ik de DNS servers van Ziggo, OpenNIC of Norton gebruik.
[ Voor 19% gewijzigd door Laguna op 11-01-2016 15:31 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik wil voor mijn ouders graag een CI+-module + smartcard aanschaffen. Maar worden die nergens meer verkocht?!
Ze zijn nog steeds te vinden via de pricewatch dus neem aan dat ze gewoon te krijgen zijnSyS_ErroR schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:39:
Ik kan me een verhaal van begin vorig jaar herinneren, waarin werd aangegeven dat de Ziggo smartcards zouden verdwijnen uit de verkoop en dat dat gerucht vlak daarna door Ziggo weer werd ontkracht.
Ik wil voor mijn ouders graag een CI+-module + smartcard aanschaffen. Maar worden die nergens meer verkocht?!
2250 WP Zuid PVoutput
De afzetters van bol hebben hem nog wel voor €99 (startpakket)

2250 WP Zuid PVoutput
Hmm je had in principe meer kunnen besparen. Je hebt nu 10 euro per maand bespaard, dus 120 euro voor het komende jaar. Als je je huidige pakket had verlengd voor een jaar, had je 29,95 per maand hoeven betalen in plaats van 55 euro voor de eerste 6 maanden, dus had je 150 euro bespaard EN je had je huidige snelheid gehouden.rimave schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:01:
Abbo gaat straks weer omlaag. Scheelt weer 10 euro in de maand en ik heb die snelheid niet nodig. Het maandbedrag staat natuurlijk in geen enkele verhouding met de snelheid, maar daar over zeuren heeft toch geen zin en Ziggo heeft liever dat je het middelste pakket afneemt. Ik hoop dat dat nog eens veranderd. Efin, krijg wel een half jaartje HBO cadeau bij m'n downgrade.
Daar gaan ze dus echt niet mee akkoord.hars73 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:37:
[...]
Hmm je had in principe meer kunnen besparen. Je hebt nu 10 euro per maand bespaard, dus 120 euro voor het komende jaar. Als je je huidige pakket had verlengd voor een jaar, had je 29,95 per maand hoeven betalen in plaats van 55 euro voor de eerste 6 maanden, dus had je 150 euro bespaard EN je had je huidige snelheid gehouden.
Inderdaad. Die aanbieding geld alleen voor nieuwe klanten. Ik heb echter wel gebruik gemaakt van de aanbieding die daarvoor zat. Toen was het ook 6 maanden voor 30 euro en dat was ook geldig voor bestaande klanten.
Tenzij je alleen TV hebt, dan kan het wel:
Ben je klant, maar heb je nog geen Internet van Ziggo? Profiteer dan van deze speciale actie: de eerste 6 maanden Connect & Play voor € 34,95 per maand.
[ Voor 20% gewijzigd door rimave op 11-01-2016 16:42 ]
Nou ik ben al meer dan 15 jaar klant.. en heb toch echt op 27 december jl. mijn abonnement verlengd op die manier (zie hars73 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9")
Voor die Horizon Box vragen ze van mij gewoon een tientje per maand extra, misschien dat daar de crux in zit. Omdat ik al eens gebruik heb gemaakt van een aanbieding voor nieuwe klanten krijg ik geen korting op het maandbedrag. Wellicht dat ze met de huidige actie van januari weer wat kritischer zijn geworden.. Maar goed, ik zal de afdeling opzeggingen nog eens bellen morgen.hars73 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:55:
[...]
Nou ik ben al meer dan 15 jaar klant.. en heb toch echt op 27 december jl. mijn abonnement verlengd op die manier (zie hars73 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9")
[ Voor 9% gewijzigd door Joster op 11-01-2016 17:00 ]
Pas als ik de DNS van google gebruik kan ik de boel pingen.
Ik heb ook een leuke computer..
Merk net hetzelfde!Tranzy schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:17:
Ik wil er niet een nieuw topic aan wijden maar het lijkt erop dat Usenetserver Astraweb (news.astraweb.com) plots niet meer te benaderen is via de DNS servers van Ziggo.
Pas als ik de DNS van google gebruik kan ik de bool pingen.
Geloof dat Ziggo afgelopen week de DNS servers heeft aangepast.
Niet dat je er heel veel aan mist. De snelheden en compleetheid bij Astraweb is recentelijk zo'n drama dat ik afgelopen week heb opgezegd en maar weer naar Supernews ben gegaan.Tranzy schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:17:
Ik wil er niet een nieuw topic aan wijden maar het lijkt erop dat Usenetserver Astraweb (news.astraweb.com) plots niet meer te benaderen is via de DNS servers van Ziggo.
Maar goed. De Ziggo DNS-servers heb ik al jaren niet meer in gebruik.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Niet alleen news.astraweb.com, maar ook de subdomeinen van eu en us.Tranzy schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:17:
Valt wel mee qua compleetheid, ik gebruik de eu en de us om elkaar aan te vullen in de primary download. Daarnaast gebruik ik een block account van 500GB van bulknews en van 1TB die ik deze maand heb getracht binnen te halen via astraweb is er maar 3,2GB van gebruikt van bulknews als aanvuller.TFHfony schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:31:
[...]
Niet dat je er heel veel aan mist. De snelheden en compleetheid bij Astraweb is recentelijk zo'n drama dat ik afgelopen week heb opgezegd en maar weer naar Supernews ben gegaan.
Maar goed. De Ziggo DNS-servers heb ik al jaren niet meer in gebruik.
Supernews heeft net zulke "belabberde compleetheid". Snelheid daar en tegen is wel beter bij supernews. Heb op een blauwe maandag ook de overstap gemaakt ivm eerder dit jaar met slechte snelheden (1-2 mb/s), maar toen ze dat gefixed hadden ben ik weer teruggegaan naar astraweb.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Als ik een video stream op mijn TV dan blijft hij lang op een lage resolutie/lage kwaliteit stream hangen (<= 720p). Op mijn laptop blijft de stream ook in een lage resolutie hangen.
Bij mijn laptop buffert/speelt hij de streams van 2350/3000 kbit, maar soms met veel geluk 1080p.
Wanneer ik op zo'n moment een VPN verbinding gebruik naar een andere locatie in Nederland (geen Ziggo) streamed mijn laptop wel 1080p met de zwaarste stream.
Merkt iemand anders dit ook?
Daar heb ik een tijd terug iets over gehoord/gelezen.
Dan mogen ze bijvoorbeeld aan Netflix e.d. minder bandbreedte beschikbaar stellen.
Heb de info even niet bij de hand dus als iemand anders meer weet
http://www.nu.nl/internet...vorm-netneutraliteit.html
Weet niet of het hiermee te maken heeft.
[ Voor 21% gewijzigd door MdO82 op 12-01-2016 21:15 ]
2250 WP Zuid PVoutput
De verbinding tussen Ziggo en Netflix kan natuurlijk wel zwaar bezet zijn. Ik heb het zelf ook niet goed genoeg getest om een claim te durven maken.garp schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:22:
Volgens mij staat er gewoon een kopie van de Netflix content op een Netflix server in het Ziggo netwerk. Dus netneutraliteit zal niet de oorzaak zijn, lijkt me.
Kan net zo goed iets anders zijn. Maar speedtest = zoals verwacht, volle snelheid.
[ Voor 7% gewijzigd door ANdrode op 12-01-2016 21:31 ]
Trouwens oud upc gebied en dus ander network dan ziggo(upc aorta.net waar oud upc klanten overheen gaan)
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Per 1-2-2016 ga ik afnemen bij Ziggo. Nu wil ik ook televisie gaan ontvangen op mijn slaapkamer.
Echter is het in eerste instantie (bijna) niet haalbaar om daar een coax kabel naartoe te trekken.
Ik probeer een beetje uit te zoeken hoe ik dit dan kan oplossen. In het geval van een UTP verbinding had ik gewoon een powerline adapter kunnen neerzetten, maar volgens mij bestaat een soortgelijk iets niet voor Coax.
Wat ook een optie is, is om een android stick aan te schaffen om zo TV te ontvangen via de Horizon To Go app. Werkt dit fatsoenlijk?
Ik weet wel zeker dat er mensen zijn die hier ook mee gezeten hebben. Wellicht heeft iemand wat opties/oplossingen voor mij?
Heb je een Horizon Box besteld? Een Horizon extra kan eventueel wel via powerline.Valandin schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:03:
Hey Tweakers,
Per 1-2-2016 ga ik afnemen bij Ziggo. Nu wil ik ook televisie gaan ontvangen op mijn slaapkamer.
Echter is het in eerste instantie (bijna) niet haalbaar om daar een coax kabel naartoe te trekken.
Ik probeer een beetje uit te zoeken hoe ik dit dan kan oplossen. In het geval van een UTP verbinding had ik gewoon een powerline adapter kunnen neerzetten, maar volgens mij bestaat een soortgelijk iets niet voor Coax.
Wat ook een optie is, is om een android stick aan te schaffen om zo TV te ontvangen via de Horizon To Go app. Werkt dit fatsoenlijk?
Ik weet wel zeker dat er mensen zijn die hier ook mee gezeten hebben. Wellicht heeft iemand wat opties/oplossingen voor mij?
De beeldkwaliteit van de Horizon app is tegenwoordig prima, ik dacht 720p
Ik heb een Play Start abonnement aangevraagd, dus met een normale mediabox.nooberke schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:07:
[...]
Heb je een Horizon Box besteld? Een Horizon extra kan eventueel wel via powerline.
De beeldkwaliteit van de Horizon app is tegenwoordig prima, ik dacht 720p
Begrijp ik hieruit dat een Horizon Box wél via UTP aangesloten wordt?
Indien dat zo is kan ik wellicht het abonnement nog omzetten.
Je dient dan en een normale Horizon te hebben (aan Coax) en een Horizon Extra, de Horizon Extra kan dan vervolgens via UTP aangesloten worden op de normale Horizon.Valandin schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:21:
[...]
Ik heb een Play Start abonnement aangevraagd, dus met een normale mediabox.
Begrijp ik hieruit dat een Horizon Box wél via UTP aangesloten wordt?
Indien dat zo is kan ik wellicht het abonnement nog omzetten.
Hoe zit het verder met de Horizon Go app? Ondersteund deze Chromecast?nooberke schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:23:
[...]
Je dient dan en een normale Horizon te hebben (aan Coax) en een Horizon Extra, de Horizon Extra kan dan vervolgens via UTP aangesloten worden op de normale Horizon.
Niet veel uit?MdO82 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:21:
Ik denk dat ziggo ook de boel terug heeft gehaald zodat mensen moeten huren (al maakt het voor de prijs niet veel uit)
Maar ze houden de markt zo wel goed in de greep
Na een jaar ben je al duurder uit met huren ipv kopen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Dit gebeurd altijd. Het lijkt me dat de mediabox niet goed meer is.
Jammergenoeg is er geen aanbieding op dit moment om over te stappen op Horizon.
Niet mogelijk naar mijn wetenValandin schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:17:
[...]
Hoe zit het verder met de Horizon Go app? Ondersteund deze Chromecast?
Een los Android apparaat aan je TV aansluiten kan wel een optie zijn.
Tabblad of scherm casten misschien?nooberke schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:31:
[...]
Niet mogelijk naar mijn weten
Een los Android apparaat aan je TV aansluiten kan wel een optie zijn.
En Ziggo weet dat donders goed. Ik kijk al 5 jaar TV bij Ziggo met mijn Humax 5050C die dus ook een HDD heeft voor opnemen en timeshiften. Ondertussen kan dat dus allang uit vergeleken met het huren van dat Horizon ding.icecreamfarmer schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:18:
[...]
Niet veel uit?
Toch proberen ze het elke keer weer als er contact is met Ziggo (over andere zaken). De laatste keer maakte men het wel heel erg bont. Kreeg ik van de Ziggo medewerker een dreig/bang maak verhaal dat als mijn kooptuner kapot zou gaan en ik over zou moeten op de Horizon box, dat het mij dan 60 euro aansluitkosten ging kosten. Behalve als ik nu over zou stappen...

Wat een clowns soms.
Welk TV-zenderpakket neem je af van Ziggo? Zou TV kijken via DLNA ook een optie voor je kunnen zijn of ondersteund je TV dat misschien niet?Valandin schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:03:
Hey Tweakers,
Testing, one, two ...
Ik ga het 'Play Start' abonnement afnemen. Dus het TV abonnement met een 'standaard' mediabox, niet de Horizon box. Maar wél toegang tot de online service.hardware-lover schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:35:
[...]
Welk TV-zenderpakket neem je af van Ziggo? Zou TV kijken via DLNA ook een optie voor je kunnen zijn of ondersteund je TV dat misschien niet?
Verder ondersteund de TV die in de woonkamer wél DLNA, maar de TV in de slaapkamer helaas niet.
Hoe lang is de coax kabel eigenlijk die Ziggo standaard levert? Ik hoop dat ze wel een 5-10 meter coax kabel opsturen zodat ik de mediabox wel bij de TV in de woonkamer kan aansluiten.
Ik vraag me verder dus af of de Horizon app inmiddels Chromecast/Apple TV support heeft. Iemand hier kennis over, en indien dit niet zo is, of dit op de planning staat? Dat zou een oplossing zijn. Of misschien via een android stick?
1,5 meter. Langere kabels is je eigen verantwoording. Ziggo kan niet per klant specifiek leveren. Daarvoor zijn er teveel klanten en wensen.Valandin schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:39:
[...]
Verder ondersteund de TV die in de woonkamer wél DLNA, maar de TV in de slaapkamer helaas niet.
Hoe lang is de coax kabel eigenlijk die Ziggo standaard levert? Ik hoop dat ze wel een 5-10 meter coax kabel opsturen zodat ik de mediabox wel bij de TV in de woonkamer kan aansluiten.
Natuurlijk is kopen voordeliger, maar als ik kijk naar het prijsverschil van ziggo alles in 1 plus en het nieuwe connect start (met normale mediabox) betaal ik net zoveel alleen huur je het apparaat.icecreamfarmer schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 13:18:
[...]
Niet veel uit?
Zodoende doelde ik erop dat het qua prijs niet geel uitmaakt
2250 WP Zuid PVoutput
Snap ik deels wel. Al 'Per klant specifiek'.. Ik denk dat toch 99% van de klanten geen TV hebben staan binnen 1.5 meter van het punt waar de coax binnenkomt. Natuurlijk een makkelijke besparing, scheelt weer een paar euro per klant. Verder geen probleem hoor, coax kabels kosten toch niet veel.MediaZoo schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:47:
[...]
1,5 meter. Langere kabels is je eigen verantwoording. Ziggo kan niet per klant specifiek leveren. Daarvoor zijn er teveel klanten en wensen.
(PS. Je webshop werkt niet zo goed meer. Bijv; https://www.coaxkabelwinkel.nl/webshop/coaxkabels/)
[ Voor 9% gewijzigd door Valandin op 13-01-2016 14:55 ]
wel de gecertificeerde kabels kopen he, anders kun je leuk blokjes kijken ipv tvValandin schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:53:
[...]
Snap ik deels wel. Al 'Per klant specifiek'.. Ik denk dat toch 99% van de klanten geen TV hebben staan binnen 1.5 meter van het punt waar de coax binnenkomt. Natuurlijk een makkelijke besparing, scheelt weer een paar euro per klant. Verder geen probleem hoor, coax kabels kosten toch niet veel.
(PS. Je webshop werkt niet zo goed meer. Bijv; https://www.coaxkabelwinkel.nl/webshop/coaxkabels/)
Maakt dat op een afstand van 5 meter zo erg uit?ArcticWolf schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:03:
[...]
wel de gecertificeerde kabels kopen he, anders kun je leuk blokjes kijken ipv tv
Zit een beetje te kijken naar:
http://www.allekabels.nl/coax-kabel/89/454/coax-kabel.html
http://www.allekabels.nl/...schmann-antennekabel.html
Het zal je verbazen hoeveel mensen hem binnen 1,5 meter van de aansluiting in de bewuste ruimte hebben staan. En het is inderdaad een besparing voor Ziggo.Valandin schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:53:
[...]
Snap ik deels wel. Al 'Per klant specifiek'.. Ik denk dat toch 99% van de klanten geen TV hebben staan binnen 1.5 meter van het punt waar de coax binnenkomt. Natuurlijk een makkelijke besparing, scheelt weer een paar euro per klant. Verder geen probleem hoor, coax kabels kosten toch niet veel.
Iets met updates en vervolgens niet helemaal lekker uitgevoerd worden...
RG59 kabel is geschikt tot 450Mhz daarboven kunnen ze werken maar zijn er niet voor bedoeld.Valandin schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:11:
[...]
Maakt dat op een afstand van 5 meter zo erg uit?
KOKA799? Neem dan KOKA 9TS als je het goed wilt doen.
ja, dat maakt heel veel uit. Zelf ondervonden, 4G antenne in de buurt; niet actief.... opeens actief, overal blokjes (valt echt niet naar te kijken).Valandin schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:11:
[...]
Maakt dat op een afstand van 5 meter zo erg uit?
Deze moet je volgens mij hebben: http://www.allekabels.nl/...-wit-per-meter-coax9.html
Nu nog wel maar gezien de monopoliepraktijken in Belgie is dat maar afwachten.MdO82 schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:50:
[...]
Natuurlijk is kopen voordeliger, maar als ik kijk naar het prijsverschil van ziggo alles in 1 plus en het nieuwe connect start (met normale mediabox) betaal ik net zoveel alleen huur je het apparaat.
Zodoende doelde ik erop dat het qua prijs niet geel uitmaakt
ik zie ik zie wat jij niet ziet
De URL's weet ik niet. Maar in de avond kan ik dit reproduceren, bij populaire netflix-only content:stormfly schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 22:03:
Weet iemand de content urls van Netflix? (Dus niet Netflix.com)
- Stream van lage kwaliteit op smart tv (utp) of op laptop (utp/wifi)
- Als ik een andere mirror forceer in mijn browser werkt de 69xx kbit stream wel. In de TV app kan dit niet.
- Als ik VPN gebruik krijg ik de hoge kwaliteit stream
[*[ Soms werkt het wel... Zoals nu, 23:10
[ Voor 6% gewijzigd door ANdrode op 13-01-2016 23:11 ]
Routing, DNS, streaming... alles heeft laatste tijd last van hiccups terwijl de verbinding naar Ziggo zelf echt zeer stabiel is.
Mijn modem stats

System Up Time 27 days 00h:46m:26s

Hier (EPC3925 in bridge mode) sinds een aantal weken hetzelfde probleem: regelmatig DNS errors, geen internet, hick-ups tijdens Netflix kijken
Ubee EVW321B in bridge.Tanooki schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 07:55:
Welk type modem gebruik jij ArcticWolf?
Hier (EPC3925 in bridge mode) sinds een aantal weken hetzelfde probleem: regelmatig DNS errors, geen internet, hick-ups tijdens Netflix kijken
Wauw dat is een flinke daling inderdaadANdrode schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 23:02:
[...]
De URL's weet ik niet. Maar in de avond kan ik dit reproduceren, bij populaire netflix-only content:Ziggo (UPC) is in ieder geval heel stuk naar beneden gevallen in de ISP speed index van Netflix.
- Stream van lage kwaliteit op smart tv (utp) of op laptop (utp/wifi)
- Als ik een andere mirror forceer in mijn browser werkt de 69xx kbit stream wel. In de TV app kan dit niet.
- Als ik VPN gebruik krijg ik de hoge kwaliteit stream
[*[ Soms werkt het wel... Zoals nu, 23:10
Wonen de mensen met klachten hier toevallig ook allemaal in oud UPC gebied?
Je zou het wel verwachten als je naar de resultaten van het plaatje kijkt?nooberke schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:13:
![]()
[...]
Wauw dat is een flinke daling inderdaad
"Former" UPC staat dik onderaan? Die is aan een vrije val begonnen enige tijd geleden?

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 14-01-2016 10:20 ]
Testing, one, two ...
Ik heb voor 3 jaar lang een Ubee EWV3200 in bridge gehad en hier geen enkel probleem mee gehad. Enig minpuntje was misschien de warmteontwikkeling van dit apparaat.Tanooki schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 09:56:
Wat is momenteel het meest stabiele Ziggo modem om in bridge mode te gebruiken? (als de wifi functionaliteit dus niet wordt gebruikt)
Nu overigens overgestapt naar XS4ALL
www.google.nl
Je hebt geen coax kabel naar de horizon? Want volgens mij moet dan de netwerkverbinding tussen de twee horizon boxen zijn en niet tussen je Router en de horizon boxKismodrx04 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:37:
Vraag aan gebruikers van extra horizon mediabox. Ik wil hem aansluiten via wifi, heb geen zin een kabel te trekken. Ik heb mijn modem laten bridgen, eigen router erachter. Ik heb begrepen dat de extra mediabox via 5Ghz verbonden wordt. Ik zie echter geen wifi signaal op de 5 GHz band, wel een op de 2,4 GHz band, wanneer ik de mediabox probeer te verbinden met elkaar. Is de conclusie nu dat de mediabox kapot is, of moet ik nog een instellng veranderen op de eerste mediabox? Ik kan het nergens vinden in de handleidingen, en ik wil de mediabox niet de router maken, daar heb ik mijn Asus voor achter de modem. iemand constructieve ideeën?
Misschien dat iemand anders dat bevestigen kan
Ongeveer hetzelfde hier. Woon jij toevallig ook onder Utrecht?Tanooki schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 07:55:
Welk type modem gebruik jij ArcticWolf?
Constant uitval van data terwijl zowel het eigen wifi netwerk van dat cisco ding als mijn eigen linksys doos prima signaal uitsturen.
Vaak helpt de spanning van de modem afhalen of hem via pinnetje achterzijde resetten, maar soms ook uren dood signaal 😡
Gelukkig komt er zaterdagmiddag een monteur. TV signaal is trouwens ook niet drnderend.
Ik heb vandaag Ziggo gebeld om te vragen of centraal dingen gewijzigd zijn of misschien. Dat zou niet het geval zijn. Ook de firmware van mijn modem is niet recent geupdate en de signaalwaarden lijken prima.
Tv signaal is hier goed, alleen RTL8 stoort soms.
99% heeft al bestaande bekabeling naar een wanddoos en alleen een stukje naar de TV toe nodigValandin schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:53:
[...]
Wij wonen in voormalig Casema-gebied. Ik denk dat er ergens in een verdeelhuisje iets verkeerd gaat of er een versterker geplaatst moet worden ofzo.Tanooki schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:55:
Nee, ten noorden van Utrecht (oorspronkelijk Ziggo gebied).
Ik heb vandaag Ziggo gebeld om te vragen of centraal dingen gewijzigd zijn of misschien. Dat zou niet het geval zijn. Ook de firmware van mijn modem is niet recent geupdate en de signaalwaarden lijken prima.
Tv signaal is hier goed, alleen RTL8 stoort soms.
Nou, je betaalt anders toch snel 30 euro voor 10 meter Hirschmann kabel (FEKAB 759/1000).Valandin schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:53:
[...]
Ik moet overigens zeggen dat dat nieuwe (?) F-connector systeem van hun echt super werkt
@MediaZoo; vanwege het aanhoudende gedoe met mijn Horizon Box (na dit bericht kwamen de problemen toch weer terug) heb ik maar een HMV41 Hirschmann antenneversterker aangesloten (direct op het AOP met een 30cm Hirschmann kabel) waarop de modem en televisies zitten (met Hirschmann F-connectors). De modem gewoon op de minst versterkende port aangesloten. In de woonkamer een 'Kabelkeur' kabel van de Karwei vervangen door eerdergenoemde Hirschmann coax kabel.
Tot zover lijkt alles perfect te werken (afkloppen). Signaalsterkte op de Horizon Box is nu gestegen naar bijna maximaal (uitstekend), maar ik had begrepen dat 'te veel' signaal ook een negatieve impact kan hebben; moet ik daar nog iets mee doen? Signaalkwaliteit was altijd al uitstekend.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
De extra Horizon box verbind je met de 5Ghz van de Horizon en niet van je modem.Kismodrx04 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:37:
Vraag aan gebruikers van extra horizon mediabox. Ik wil hem aansluiten via wifi, heb geen zin een kabel te trekken. Ik heb mijn modem laten bridgen, eigen router erachter. Ik heb begrepen dat de extra mediabox via 5Ghz verbonden wordt. Ik zie echter geen wifi signaal op de 5 GHz band, wel een op de 2,4 GHz band, wanneer ik de mediabox probeer te verbinden met elkaar. Is de conclusie nu dat de mediabox kapot is, of moet ik nog een instellng veranderen op de eerste mediabox? Ik kan het nergens vinden in de handleidingen, en ik wil de mediabox niet de router maken, daar heb ik mijn Asus voor achter de modem. iemand constructieve ideeën?
Dit kun je ook niet kiezen, als je de installatie stappen volgt maakt hij zelf verbinding met dit netwerk.
Hoe groot is de afstand tussen de Horizon en de extra Horizon?
Mijn ervaring is om de extra Horizon dichtbij de Horizon te zetten (bijvoorbeeld tijdelijk op extra HDMI aansluiting van de TV) en dan eerst te verbinden. Als dit dan werkt hem te verplaatsen naar de juiste locatie.
En als je de WiFi functionaliteit van de eerste Horizon uit wilt hebben? Ik heb immers al een WiFi signaal van mijn router, dat UPC****** SSID is alleen maar verwarrend / vervuilend.WeirdEye schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:27:
[...]
De extra Horizon box verbind je met de 5Ghz van de Horizon en niet van je modem.
Dit kun je ook niet kiezen, als je de installatie stappen volgt maakt hij zelf verbinding met dit netwerk.
Hoe groot is de afstand tussen de Horizon en de extra Horizon?
Mijn ervaring is om de extra Horizon dichtbij de Horizon te zetten (bijvoorbeeld tijdelijk op extra HDMI aansluiting van de TV) en dan eerst te verbinden. Als dit dan werkt hem te verplaatsen naar de juiste locatie.
De 5Ghz moet aanstaan van de Horizon, anders gaat het niet werken.TommyGun schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:29:
[...]
En als je de WiFi functionaliteit van de eerste Horizon uit wilt hebben? Ik heb immers al een WiFi signaal van mijn router, dat UPC****** SSID is alleen maar verwarrend / vervuilend.
De 2.4Ghz van de Horizon kan wel uit.
Bizar, waarom kan dat niet gewoon via de Coax lopen...WeirdEye schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:34:
[...]
De 5Ghz moet aanstaan van de Horizon, anders gaat het niet werken.
Volgens mij bedoel je nu wat anders...TommyGun schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:26:
[...]
Bizar, waarom kan dat niet gewoon via de Coax lopen...
Als je kiest om hem via coax (MoCa) of UTP te verbinden dan hoeft Wifi inderdaad niet aan te staan.
Alleen wanneer je de extra Horizon wil verbinden met wifi moet de 5Ghz aan staan...
UTP zou juist het makkelijkste moeten zijn.don_jorg schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:36:
Heeft iemand in het Ziggo-gebied die extra box überhaupt werkend gekregen op UTP? Ik heb 3,5 uur een monteur over de vloer gehad en uiteindelijk heeft hij een nieuwe kabel getrokken: de hoofdbox en de extra box zitten nu met een splitter aan de versterker vast. Wifi onderbrak elke paar minuten en UTP wilde de hoofdbox niet vinden.
Maar het kan problemen opleveren als je Horizon in een thuisnetwerk zit.
Mijn ervaring is dat je dan beter de Horizon uit het thuisnetwerk kan halen en dus zelf weer DHCP doet.
Als je hem dan verbind zou het goed moeten gaan.
Nadeel is dan wel dat je Horizon geen deel uitmaakt van het thuisnetwerk en dus ook niet meer als mediaplayer kan dienen.
Als er een COAX naar je Horizon extra loopt hoef je hem niet meer via UTP of Wifi te koppelenKismodrx04 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:52:
Er is een coax naar de mediabox. Ik wil de 2e extra mediabox via wifi aansluiten, maar zie geen 5 Ghx signaal, wel een 2,4 GHz signaal
Precies ook wat de monteur zei, maar eerlijk gezegd is dat een nutteloze oplossing in mijn gevalWeirdEye schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:47:
[...]
UTP zou juist het makkelijkste moeten zijn.
Maar het kan problemen opleveren als je Horizon in een thuisnetwerk zit.
Mijn ervaring is dat je dan beter de Horizon uit het thuisnetwerk kan halen en dus zelf weer DHCP doet.
Als je hem dan verbind zou het goed moeten gaan.
Nadeel is dan wel dat je Horizon geen deel uitmaakt van het thuisnetwerk en dus ook niet meer als mediaplayer kan dienen.
Ik geloof meteen dat het in het UPC-gebied prima werkte, omdat daar de Horizon ook als modem gebruikt wordt. Voor Ziggo-gebied is het heel slechte geïmplementeerd.
Dat hij niet als mediaspeler kan dienen, overleef ik wel
Precies. Praktisch nooit problemen (fUPC), tenzij je de Extrabox aanzet tijdens de updatecheck van de HBWeirdEye schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:47:
UTP zou juist het makkelijkste moeten zijn.Mijn ervaring is dat je dan beter de Horizon uit het thuisnetwerk kan halen en dus zelf weer DHCP doet. Als je hem dan verbind zou het goed moeten gaan.
Of dat nou zo'n gemis is... daar heb je mijns inziens betere producten voor.WeirdEye schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:47:Nadeel is dan wel dat je Horizon geen deel uitmaakt van het thuisnetwerk en dus ook niet meer als mediaplayer kan dienen.
[ Voor 17% gewijzigd door TommyGun op 15-01-2016 11:11 ]
Ik heb het nooit geprobeerd maar wat voor media kan de HB eigenlijk allemaal afspelen? Volgens mij kun je beter een goedkope mediaplayer gebruiken, die ondersteunen toch veel meer bestandsformaten?WeirdEye schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 10:47:
[...]
... verhaal ..
En dat is het hem nu juist, ik zie de 5Ghz niet van de horizon, ook niet als ik hem probeer te laten verbinden met de extra mediaboxWeirdEye schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:34:
[...]
De 5Ghz moet aanstaan van de Horizon, anders gaat het niet werken.
Smartcard in mijn eigen CI+ module kon de kanalen niet decoderen.JeroenC schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 06:42:
[...]
Schijnbaar ben je helemaal niet blind, ik zie het ook niet op het zelf samenstellen gedeelte. Voor mijn moeder heb ik het telefonische besteld 2 maanden terug en dat ging toen wel probleemloos..
Probeer eens een telefoontje te doen en kijk eens wat ze erover te zeggen hebben.
Mocht het niet direct gaan en mocht jou ci+ module niet geschikt zijn heb je de volgende mogelijkheid:
Je installeert het bestelde pakket aldus met je mediabox, paar dagen later bestel nee een extra ci+ (ja het wordt je eerste maar hun noemen het een extra omdat die naast je huidige mediabox komt)
Vervolgens laat je door hun de ci+ standaard in je abbo opnemen waardoor je mediabox de ''extra'' wordt. Deze kan je dan vervolgens opzeggen omdat op dit soort extra producten maar 1 maand opzegtermijn zit. Tevens zal jij nog binnen de wettelijke 2-3 weken bedenktijd komen waardoor je waarschijnlijk niet eens 1 maand opzegtermijn zult hebben voor je ''extra'' mediabox
Dit is een uiteindelijke oplossing, waarmee kort gezegd jou doel wel gewoon bereikt kan worden.
Met één telefoontje abo aangepast naar abo met CI+. Dag later is module al geleverd.
Helaas is op mijn adres geen interactieve TV met CI+ module mogelijk.
Dank voor het meedenken.
Mag je wel met grote korrel zout nemen.nooberke schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 10:13:
![]()
[...]
Wauw dat is een flinke daling inderdaad
Athans hier oud upc gebied en nergens last van.
Om nog even terug te komen op mijn verhaal. Voor afgelopen donderdag had ik eigenlijk een monteur ingepland staan, want ja er bleven weinig opties over dan het modem te vervangen (ik heb helaas niemand in mijn omgeving waarvan ik weet dat diegene hetzelfde modem heeft staan) om zo uit te sluiten dat het probleem toch op 1 of andere manier in het modem zat.Laguna schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:26:
[...]
Ook al sta ik pal naast het modem, dat maakt geen verschil. Nogmaals ik heb het niet over 2.4GHz.
[...]
Eens, er zijn helaas heel veel factoren die WiFi kunnen beïnvloeden. Echter in mijn geval heeft het niks te maken met overbelasting (het 5GHz netwerk is dat namelijk niet).
DNS is sinds afgelopen donderdag gewoon mega traag qua response icm Android. Daarnaast zie ik op m'n PC regelmatig in de logboeken meldingen dat geen van geconfigureerde DNS servers heeft gereageerd. Onafhankelijk of ik de DNS servers van Ziggo, OpenNIC of Norton gebruik.
Toen plots die woensdagochtend het probleem leek opgelost, wat bleek mijn tablet (Nexus 9) was uitgevallen omdat de accu leeg was oftewel op 1 of andere manier zorgde mijn tablet ervoor dat zowel de DNS omzetting op mijn telefoon (Nexus 5) als op mijn tablet niet vooruit te branden was, terwijl mijn PC en Macbook (ook beide draadloos) geen problemen ondervonden. Echt te bizar voor woorden..
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik ken websites die je wel gelijk inloggen na account aanmaken, maar als het account niet geactiveerd wordt, vervalt die binnen afzienbare tijd.
"...gebruikersnaam ontvangen, vraag gesteld, kon leuk meedoen in het forum alles werkte."tozzke schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:08:
kreeg je geen activatielink in die bevestigingsmail?
Ik ken websites die je wel gelijk inloggen na account aanmaken, maar als het account niet geactiveerd wordt, vervalt die binnen afzienbare tijd.
Nickname does not reflect reality
Ik kan me je reactie voorstellen, echter mail gaf aan dat account succesvol geactiveerd is.tozzke schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:08:
kreeg je geen activatielink in die bevestigingsmail?
Ondersteund je telefoon/laptop wel 5Ghz dan? En hij staat wel aan in de GUI webbased?Kismodrx04 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:10:
[...]
En dat is het hem nu juist, ik zie de 5Ghz niet van de horizon, ook niet als ik hem probeer te laten verbinden met de extra mediabox
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Een huis wat wij waarschijnlijk gaan kopen heeft het AOP op de eerste verdieping van het huis (betreft een drive in woning met woonkamer op de begane grond). Groene kabel loopt door een goot en gaat direct vanaf de 1e verdieping het huis in. Dus niet via de fundering. Ik heb dus geen mogelijkheid om hem zelf terug te trekken en via de kruipruimte in de meterkast te maken. Kabel is simpelweg te kort.
Heeft iemand enig idee wat het verplaatsen van een AOP ongeveer kost?
[ Voor 23% gewijzigd door Jim423 op 16-01-2016 22:08 ]
Dit topic is gesloten.