Acties:
  • +1 Henk 'm!
Newjersey schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 21:55:
Heeft iemand ervaring in het verplaatsen van het AOP?

Een huis wat wij waarschijnlijk gaan kopen heeft het AOP op de eerste verdieping van het huis (betreft een drive in woning met woonkamer op de begane grond). Groene kabel loopt door een goot en gaat direct vanaf de 1e verdieping het huis in. Dus niet via de fundering. Ik heb dus geen mogelijkheid om hem zelf terug te trekken en via de kruipruimte in de meterkast te maken. Kabel is simpelweg te kort.

Heeft iemand enig idee wat het verplaatsen van een AOP ongeveer kost?
Hoeveel overlengte heb je nu? (eventueel voor jaren later het AOP toch weer op de 1e verdieping terugplaatsen).
Anders kan je hem ook gewoon terugtrekken en verlengen met de lengte die je te kort komt (dmv van een nieuwe kabel en een plug op de groene kabel bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hoe werkt bridgemodus bij Ziggo nu eigelijk, ik heb een TC7200 in bridge staan, maar hij geeft over alle poorten nog internet door, ik ging er eigelijk vanuit dat alleen Lanpoort 1 nog zou werken, maar ik krijg gewoon over alle poorten nog internet, heb het getest met de router in lanpoort 1 en PS4 in de rest.
Ik heb het liefst dat het Ziggomodem zo min mogelijk doet en alleen maar signaal doorgeeft aan mijn AC68u.
Als ik nu inlog op de TC word ik er ook nog niet echt veel wijzer van of de firewall van de TC nog actief blijft nu hij in bridge staat..Ziggo klantenservice had ook niet echt antwoorden..
Zijn er meer mensen hier met de TC? Begreep dat op andere modems alleen Lan poort 1 nog werkt na activering bridgemodus..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:15
De extra box van mijn vriendin is nu tijdelijk met een netwerkkabel verbonden met de hoofdbox, omdat wifi het niet haalt op de eerste verdieping (betonnen vloer + laminaat). Zeer teleurstellend want onze beide telefoons halen het prima, zelfs op zolder. Dus ik denk dat ik ze uiteindelijk ga proberen te verbinden met powerplugs, aangezien het onmogelijk is om de netwerkkabel netjes weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:10
Only schreef op zondag 17 januari 2016 @ 02:27:
Hoe werkt bridgemodus bij Ziggo nu eigelijk, ik heb een TC7200 in bridge staan, maar hij geeft over alle poorten nog internet door, ik ging er eigelijk vanuit dat alleen Lanpoort 1 nog zou werken, maar ik krijg gewoon over alle poorten nog internet, heb het getest met de router in lanpoort 1 en PS4 in de rest.
Ik heb het liefst dat het Ziggomodem zo min mogelijk doet en alleen maar signaal doorgeeft aan mijn AC68u.
Als ik nu inlog op de TC word ik er ook nog niet echt veel wijzer van of de firewall van de TC nog actief blijft nu hij in bridge staat..Ziggo klantenservice had ook niet echt antwoorden..
Zijn er meer mensen hier met de TC? Begreep dat op andere modems alleen Lan poort 1 nog werkt na activering bridgemodus..
Dat is wel apart inderdaad, wat voor ip adressen krijg je direct aan de tc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:04
Only schreef op zondag 17 januari 2016 @ 02:27:
Dat is inderdaad een goede vraag, die van mij geeft ook niet echt aan dat hij in bridge mode staat, ik kan via de ac68u er op inloggen en dan via tabje switch mode hem op bridge zetten, start hij opnieuw op maar als je daarna weer in logt staat hij weer op de normale stand. Alles doet het verder prima trouwens dus dat is zeker niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18
ALLEEN de helpdesk van Ziggo kan hem in Bridge zetten. Je apparaten hebben nog steeds een private ip-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
Aangezien het om een TC7200 gaat gaat het hier om oud-UPC, en daar kun je het alleen zelf instellen via de web-ui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
In dat geval is het vreemd dat je een ip-adres krijgt op elke poort, de vraag is dan even welk ip-adres hij krijgt. Als dat een publiek adres is dan werkt het idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 14:55
Een TC7200 blijft, na in bridge gezet te zijn, op alle poorten publieke ip adressen uitdelen. Het maakt niet uit of je poort 1 of 4 gebruikt. Je moet je apparatuur ook achter je eigen router plaatsen. Ieder apparaat wat je aankoppeld krijgt inderdaad een vast ip. Maar je krijgt maar max 1 ip toegewezen als hij in bridge staat. Dus als je PS4 een publiek ip heeft krijgt je router geen publiek ip en werkt niet. Denk er ook om om wifi op de tc7200 uit te schakelen. Deze blijft, ook na het in bridge zetten, actief en moet handmatig uitgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:55

Nox

Noxiuz

Newjersey schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 21:55:
Heeft iemand ervaring in het verplaatsen van het AOP?

Een huis wat wij waarschijnlijk gaan kopen heeft het AOP op de eerste verdieping van het huis (betreft een drive in woning met woonkamer op de begane grond). Groene kabel loopt door een goot en gaat direct vanaf de 1e verdieping het huis in. Dus niet via de fundering. Ik heb dus geen mogelijkheid om hem zelf terug te trekken en via de kruipruimte in de meterkast te maken. Kabel is simpelweg te kort.

Heeft iemand enig idee wat het verplaatsen van een AOP ongeveer kost?
Wat is precies het probleem? Misschien zijn er meer oplossingen ;)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:36
Zit met een schijt irritant probleem.

Ik haal boven (1e verdieping) ontzettend slechte download snelheid op mijn vaste desktop

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5004992214.png

Ik heb een Ziggo abbo van 40mbps, die ik nog nooit gehaald heb, maar ik haalde altijd wel rond 30mbps boven. Ik heb een Ziggo Ubee Modem 3200 thuis staan, in de woonkamer.

Mijn laptop net even getest, beneden haal ik rond 25mbps, boven ook maar rond die 6 a 8 mbps van hierboven. Blijkbaar is het signaal niet sterk. Dat is wel gek want ik heb totaal geen dikke betonnen muren mee te maken, ik heb geen andere apparaturen die de boel blokkeren (ook nagekeken).\

Is dat Ubee modem van Ziggo gewoon pauper of wat kan ik nog doen?

Ben al een uur van alles aan het proberen, niks helpt....

Ter info, op mijn mobiel haal ik met de Speedtest.net app een snelheid van 19mbps....

[ Voor 4% gewijzigd door Sleehond op 17-01-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
Regel #1: test bedraad! Daarmee sluit je uit of het aan de wifi-verbinding of Ziggo router/nfrastructuur ligt.

Goede kans dat de wifi van je Ubee niet zo sterk is, maar test eerst bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Laatst online: 22:36
Dank voor je feedback. Kabel proberen lukt me niet, heb ik de spullen niet voor beschikbaar momenteel, anders had ik het zeker geprobeerd.

In tussentijd al Ziggo gebeld, meneer op afstand modem laten uitlezen "zag er inderdaad niet goed uit".
Moden reset gedaan, heeft echter niet geholpen!

Ziggo bellen en vragen om een nieuwe modem wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziggo helpt alleen bij problemen die zich zelfs nog voordoen als je met een korte netwerkkabel bent verbonden met het modem. Je hebt wel een redelijk oud type modem, dus mogelijk sturen ze wel een nieuwe. Maar ook nieuwe Ziggo-modems staan niet bekend om hun sterkte Wifi signaal. Als het signaal (zoals bij velen overigens) op de eerste verdieping niet sterk genoeg is, zul je met een zelf aan te schaffen toegangspunt het bereik moeten vergoten.

Velen laten hun modem in bridge modus zetten en zetten er een deftige draadloze router naast, maar als je verder geen problemen met je modem ervaart kun je ook een eenvoudig toegangspunt of draadloze netwerkswitch kopen en ernaast zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door Jerrythafast op 17-01-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Sleehond schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:26:
Dank voor je feedback. Kabel proberen lukt me niet, heb ik de spullen niet voor beschikbaar momenteel, anders had ik het zeker geprobeerd.

In tussentijd al Ziggo gebeld, meneer op afstand modem laten uitlezen "zag er inderdaad niet goed uit".
Moden reset gedaan, heeft echter niet geholpen!

Ziggo bellen en vragen om een nieuwe modem wellicht?
Als het uitlezen van je modem niet de beste waardes geeft zal een nieuw modem ook deze zelfde waardes geven.

Wifi is daarintegen van meer afhankelijk dan wat er in jouw huis gebeurd. Een dikke betonnen of dunne betonnenvloer zegt ook nog niet zoveel. Een houten vloertje met een netjes met alluminiumfolie geïsoleerde laminaatvloer kan minder signaal doorlaten dan een 20cm dikke beton vloer. Metalen kooiconstructies, draadloze apparatuur van derden en atmosferische storingen zijn de grootste boosdoeners voor een slechter signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Sleehond schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:28:
Ik haal boven (1e verdieping) ontzettend slechte download snelheid op mijn vaste desktop
[...]
Welk Wifikaartje heb je in de desktop en waar zit(ten) de antenne(s)? Helpt het de performance indien je de plek waar de antenne zit verplaatst? Staan er nog zaken in de weg tussen de antenne en de Ubee die extra storing kunnen veroorzaken?

Denk aan zaken als een metalen dienblad, aluminium folie onder de vloerbedekking of een met metaalfolie geisoleerde ruit.

Het beste is inderdaad een normale kabel, met een Wifikaartje in de desktop is het vooral experimenteren met een losse antenna voor de beste lokatie.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

Sleehond schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:28:
Zit met een schijt irritant probleem.

[afbeelding]

Ik heb een Ziggo abbo van 40mbps, die ik nog nooit gehaald heb, maar ik haalde altijd wel rond 30mbps boven. Ik heb een Ziggo Ubee Modem 3200 thuis staan, in de woonkamer.

Mijn laptop net even getest, beneden haal ik rond 25mbps, boven ook maar rond die 6 a 8 mbps van hierboven. Blijkbaar is het signaal niet sterk. Dat is wel gek want ik heb totaal geen dikke betonnen muren mee te maken, ik heb geen andere apparaturen die de boel blokkeren (ook nagekeken).\

Ben al een uur van alles aan het proberen, niks helpt....

Ter info, op mijn mobiel haal ik met de Speedtest.net app een snelheid van 19mbps....
Hoe heb je het modem nu staan/liggen?
Probeer het modem eens neer te leggen als hij nu staat, of rechtop te zetten als hij nu ligt. Antennes geven namelijk recht onder en boven de antennes (in het verlengde ervan) vaak geen/slecht signaal. Je zou de antennes dus haaks op de plek, waar je signaal wil hebben, moeten richten (al is dit bij ingebouwde antennes natuurlijk lastig te zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Edgarz schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 22:01:
[...]
Grootste nadeel van de ZZP pakketten is het bijgeleverde modem. Is niet in bridge te plaatsen.
Ik werd vanmorgen gebeld door Ziggo zakelijk en heb de vraag gesteld.
volgens haar was het modem wel in bridge te zetten.

Ben ik fout geinformeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:34:
[...]

Nee, hier ook ZZP en modem staat gewoon in bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:23:
[...]

Nee, hier ook ZZP en modem staat gewoon in bridge.
Gelukkig maar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
neanderthaler schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 21:45:
[...]

Ongeveer hetzelfde hier. Woon jij toevallig ook onder Utrecht?

Constant uitval van data terwijl zowel het eigen wifi netwerk van dat cisco ding als mijn eigen linksys doos prima signaal uitsturen.

Vaak helpt de spanning van de modem afhalen of hem via pinnetje achterzijde resetten, maar soms ook uren dood signaal 😡

Gelukkig komt er zaterdagmiddag een monteur. TV signaal is trouwens ook niet drnderend.
In het Netflix topic zijn veel meer mensen met klachten.

Het lijkt er op dat verkeer naar Netflix, bij een datacentre in Telecity 1 (= AMS-IX locatie) via Peering gaat. Dit lijkt dus op een conflict tussen Ziggo en Netflix.
En ik betaal dus voor 200 mbit, maar kijk 200 kbit streams door dit conflict...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:37
[...]

Lichtelijk hilarisch. Ik heb Ziggo zakelijk ook vandaag aan de lijn gehad, dezelfde vraag gesteld. Aanvankelijk: "jazeker, dat is mogelijk", vrijwel direct gevolgd door: "eeh... nee sorry, bij de ZZP-pakketten kan dat niet, alleen bij de MKB-pakketten, dat is het onderscheid dat we maken".

Lekker duidelijk beleid. Zitten de mensen met een ZZP-pakket die hun modem in bridge hebben kunnen laten zetten in het voormalig UPC-gebied, of in het voorheen ook al Ziggo-gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:33
ESteg schreef op maandag 18 januari 2016 @ 17:08:
[...]

Lichtelijk hilarisch. Ik heb Ziggo zakelijk ook vandaag aan de lijn gehad, dezelfde vraag gesteld. Aanvankelijk: "jazeker, dat is mogelijk", vrijwel direct gevolgd door: "eeh... nee sorry, bij de ZZP-pakketten kan dat niet, alleen bij de MKB-pakketten, dat is het onderscheid dat we maken".

Lekker duidelijk beleid. Zitten de mensen met een ZZP-pakket die hun modem in bridge hebben kunnen laten zetten in het voormalig UPC-gebied, of in het voorheen ook al Ziggo-gebied?
Oud Ziggo gebied hier (Limburg) en ben tevens ook Ziggo zakelijk partner en wij leveren overal in Limburg ZZP aansluitingen met eigen router (dus ziggo modem/router gaat in bridge). Heb het zelf thuis ook, gebruik Ubiquiti router :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

[...]

Fysiek is dit gewoon mogelijk, telefonisch werd mij door de zakelijke desk gezegd dat zij dit voor ZZP paketten niet doen, wel voor MKB.
Blijkbaar is Ziggo niet zo consequent in zijn beleid. En dat is niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:09
Hier in Haarlem lag Ziggo er net een paar minuten uit... Meer mensen last van?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp
  • Laatst online: 23-09 15:28
Nog meer mensen in R'dam waarvan Ziggo er uit ligt? Internet, Bellen, Digitale TV & Kabel TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Scorp schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 15:16:
Nog meer mensen in R'dam waarvan Ziggo er uit ligt? Internet, Bellen, Digitale TV & Kabel TV.
Je kan es kijken of je op de ziggo hotspot van de buren kan (of dat er überhaupt upc/ziggo hotspots en routers zijn) , dan weet je of je de enige bent of niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Manke op 19-01-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:38
Hier in Utrecht lijkt het er ook uit te liggen, reboot modem ed helpen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwegein nergens last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 22:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

In Steenwijk lijkt het ook niet helemaal te werken, kan niet meer bij mijn OpenVPN en Plex komen.. Heeft eventjes gewerkt rond de middag, maar nu al uren niet meer (Kan vanaf werk het een en ander zien via OpenDNS console qua requests ;) )

http://allestoringen.nl/s...s/21987-storing-bij-ziggo

[ Voor 13% gewijzigd door Tags NL op 19-01-2016 16:41 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:16

Qu3st

m0ridin schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:06:
[...]

Hier in Utrecht lijkt het er ook uit te liggen, reboot modem ed helpen niet...
Vanochtend had ik ook even 10-15 minuten geen internet. Maar dit bleek onderhoud te zijn. Daarna geen problemen meer. Was alleen internet, tv niet aangehad. Of ik er nu last van heb geen idee, ben op mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:22

Roetzen

he.net Certified Sage

Driebergen, niks gemerkt

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hier (utrecht) nog steeds geen internet. Tv en telefoon werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:08
Yep, ik heb hier ook geen internet of andere diensten. De modem geeft ook aan: "Connectivity State: NOT_SYNCHRONIZED"

En de datum staat op 1970-01-01.

In Rotterdam-Zuid zit ik, overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door SacreBleu op 19-01-2016 19:20 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

Ridderkerk geen probleem, alles werkt TV internet en telefonie

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hmmm, vreemd... Na een ziggo modem reset werkt het deels weer lijkt het.

Heb een linksys router achter mijn ziggo modem (cisco), die via ethernetkabel met het modem verbonden en mijn computer direct met de kabel aan het modem. Alleen computer erin, internet werkt erop, router eraan... INternet werkt niet meer.

Zit te denken wat ik evt had ingesteld in het ziggo modem hiervoor, maar kan me niets specifieks herinneren (heb hem nooit naar bridged mode om laten zetten oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0ridin schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:10:

Heb een linksys router achter mijn ziggo modem (cisco), die via ethernetkabel met het modem verbonden en mijn computer direct met de kabel aan het modem. Alleen computer erin, internet werkt erop, router eraan... INternet werkt niet meer.

Zit te denken wat ik evt had ingesteld in het ziggo modem hiervoor, maar kan me niets specifieks herinneren (heb hem nooit naar bridged mode om laten zetten oid).
Dubbel NAT kan problemen geven, andere router kan de andere "onschadelijk" maken. Altijd proberen dubbele routers te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
ArcticWolf schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:26:
[...]

Dubbel NAT kan problemen geven, andere router kan de andere "onschadelijk" maken. Altijd proberen dubbele routers te vermijden.
Thanks voor de tip, maar heeft maanden/jaren zonder enige issues gewerkt. Ik ga er even induiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:51

Meneer iCy

swarma

Kwam in het verkeerde menu terecht bij ziggo, maar leverde wel op dat ik nu voor een extra jaartje vast zit aan ziggo en 35 euro voor 6 maanden complete en play, daarna 60 euro. Prima deal, was al trouwe klant bij ziggo maar nu weet ik zeker dat ik simonly abbonement via ziggo laat lopen.

Betere service dan bij KPN.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0ridin schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:26:
[...]

Thanks voor de tip, maar heeft maanden/jaren zonder enige issues gewerkt. Ik ga er even induiken...
Tot een paar Archlinux releases geleden werkte Hidmap ook prima, toen ik het gister op exact dezelfde methode installeerde niet meer en heb nog steeds geen idee waar dat aan ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-10 06:55
Binnenkort krijgen we een nieuwe digitale TV in de woonkamer. We kijken nu digitaal via het kastje van Ziggo. Nu gaat deze TV met het kastje van Ziggo over naar de slaapkamer. Alleen kom ik dan de smardcard te kort.

Ik heb dus al begrepen dat je bij Ziggo een Smartcard moet kopen met daarbij een CI module. Alleen dat kost €2,00 er maand. Nu kan ik hier ook een CI module kopen met daarbij een smartcard, werkt dit ook?

In totaal hebben we nu vier digitale smardcards geactiveerd. We zouden volgens Ziggo dus nog 1 smartcard kunnen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorp
  • Laatst online: 23-09 15:28
SacreBleu schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:20:
[...]
In Rotterdam-Zuid zit ik, overigens.
Ik ook :)

====

'T werkt intussen allemaal weer sinds een half uurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hier alles ondertussen ook weer werkend, alles gereset (modem en router) en opnieuw ingesteld... Uiteindelijk met succes. Geen idee hoe en wat, zal alsnog eens naar die dubbele NAT situatie kijken. Kan idd natuurlijk altijd dat er 'ineens' iets net verandert waardoor alles mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
m0ridin schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:10:

Welk modem heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
CIsco EPC 3925 icm een TP-LINK WDR-4900.

Nu weer gedoe trouwens, heel vreemd. Zo gauw ik de tp-link aan de cisco hang valt de verbinding weg (geel uitroepteken). Trek ik de tplink er weer uit wordt de verbinding weer hersteld...

Heb toevallig een webcam/spycam die je ook direct aan het modem kan hangen, deze werkt wel prima. Dus het is echt iets met de wdr4900. Maar zou bij god niet weten wat ik mis.

DHCP aan op de cisco, ip is het standaard gebeuren: 192.168.178.1
TPLINK met cisco op ethernet-1, dhcp uit, ip op 192.168.178.100

Meh... Zal wel iets over het hoofd zien, morgen nog maar eens rustig bekijken allemaal.

Btw, op dit moment is mijn pc verbonden met ethernet poort 1 vh cisco modem, de router met ethernet poort 2 (router staat aan de andere kant vd kamer, daar staat ook de smarttv en dat soort spul, pc staat in de andere hoek). In bridge mode laten zetten is wat dat betreft dus niet ideaal. Tot nu toe ook nooit nodig geweest ook...

[ Voor 17% gewijzigd door m0ridin op 20-01-2016 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Niet online
Dat is toevallig M0rodin, ik heb vergelijkbare problemen met een EPC3925 (in bridge) en een WDR4300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Tanooki schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:20:
Dat is toevallig M0rodin, ik heb vergelijkbare problemen met een EPC3925 (in bridge) en een WDR4300
Hi Tanooki, zeker toevallig... Sinds kort ook ineens?

Als ik de ziggo site moet geloven zou het gewoon moeten werken en is het gewoon toegestaan, de wdr4900 kun je ook gewoon als access point gebruiken...

Het kan net een toevallige samenloop van omstandigheden zijn, ik ga het vanavond allemaal nog eens proberen. Reboot van het ziggo modem zonder iets ingeplugd schijnt ook een fix te kunnen zijn.

Wel heel ruk dit, gebruik nu uit pure noodzaak de wifi van het ziggo modem maar dat is echt 3 keer niks. Zelfs in dezelfde kamer op 8 meter afstand is de verbinding een ~5 tot 8 mbps max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 22:24
Heeft iemand enig idee hoe het volgende kan? Ik download via WiFi iets, een bestand, een film, etc en ik download deze met maximale snelheid. Het downloaden gaat vlotjes door maar ik kan vervolgens niet meer internetten, WhatsApp berichten openen of iedere andere actie die internetverbinding eist. Als ik dit via het bedraad netwerk doe, het downloaden, is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:23:
Heeft iemand enig idee hoe het volgende kan? Ik download via WiFi iets, een bestand, een film, etc en ik download deze met maximale snelheid. Het downloaden gaat vlotjes door maar ik kan vervolgens niet meer internetten, WhatsApp berichten openen of iedere andere actie die internetverbinding eist. Als ik dit via het bedraad netwerk doe, het downloaden, is er niks aan de hand.
Welk modem heb je en gebruik je een losse router ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Het gaat om de Technicolor modem en erg hangt geen losse router achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne
  • Laatst online: 16-06 23:24

PerfektOne

Striving for Perfektion

icy schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:28:
Kwam in het verkeerde menu terecht bij ziggo, maar leverde wel op dat ik nu voor een extra jaartje vast zit aan ziggo en 35 euro voor 6 maanden complete en play, daarna 60 euro. Prima deal, was al trouwe klant bij ziggo maar nu weet ik zeker dat ik simonly abbonement via ziggo laat lopen.

Betere service dan bij KPN.
Hoe kreeg je dit voor mekaar?

Ik heb me zojuist laten bellen omdat mijn contract al lang is afgelopen en wou gebruik maken van de aanbieding van 35 euro voor de eerste 6 maanden. Dan krijg ik én een duurder pakket en ik teken weer voor een jaar. Konden ze me als bestaande klant niet aanbieden. Ik gaf mijn onbegrip aan en dat als ik zou opzeggen en weer opnieuw af zou sluiten om dezelfde aanbieding te krijgen, hetzelfde effect is? Nee, zei mevrouw, dan mogen ze me de eerste 6 maanden geen aanbieding meer maken. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 2% gewijzigd door PerfektOne op 20-01-2016 12:18 . Reden: Gebeld om op te zeggen, dan kunnen ze het opeens wel aanbieden... ]

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Mijn Ubee evw321b is volgens mij weer stuk, de lan poorten doen het niet (telefonie wel, wifi heb ik nog niet gecontroleerd). Ik heb het modem net 5 dagen. De vorige had ik een maand (maar niet gebruikt, pas toen ik geen adsl had, kwam ik er achter dat de poorten niet meer werkten. Wifi en telefonie deden het wel).

Ik heb mijn interne netwerk aan de switch van een wrt54 v5.x met open dd-wrt hangen en de wan poort daarvan verbonden met de ziggo modem. In de loop van gisteren middag had de wrt54 geen wan ip meer en hing hijzelf ook. Na een reboot kreeg hij geen ip meer van de ziggo modem.

Kan warmte een oorzaak zijn, mijn meterkast is warm, door aanwezigheid van stadsverwarming unit.

Komt het vaker voor en wat zou de oorzaak hiervan zijn?
Nog andere tips om dit de voorkomen of was het gewoon pech hebben?

[update]
Na de modem 3 uur van de stroom is geweest doet ie het weer. Ik denk dat hij te warm was. Mogelijk was mijn vorige modem ook te warm

[ Voor 8% gewijzigd door jeanj op 22-01-2016 09:34 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Avance schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:17:
[...]

Hoe kreeg je dit voor mekaar?

Ik heb me zojuist laten bellen omdat mijn contract al lang is afgelopen en wou gebruik maken van de aanbieding van 35 euro voor de eerste 6 maanden. Dan krijg ik én een duurder pakket en ik teken weer voor een jaar. Konden ze me als bestaande klant niet aanbieden. Ik gaf mijn onbegrip aan en dat als ik zou opzeggen en weer opnieuw af zou sluiten om dezelfde aanbieding te krijgen, hetzelfde effect is? Nee, zei mevrouw, dan mogen ze me de eerste 6 maanden geen aanbieding meer maken. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
Afdeling opzeggingen gebeld toen ik per ongeluk terug wou gaan in het menu, maar er werd direct opgenomen en die zei direct dat ik wel bij het juiste adres was. (ipv een 9 had ik een 3 aangeklikt).

Belde of er een aanbieding mogelijk was voor mij als bestaande klant, want elders krijg ik wel aanbiedingen als nieuwe klant. Was geen probleem en kreeg zonder moeite een aanbieding. Ik heb het vorig jaar wel een keer via de normale ingang geprobeerd en toen zou ik enkel een HBO of SPORT1 pakket kunnen krijgen voor 4 maanden.

Opzeggingen lijn is waarschijnlijk de tip. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeanj schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:27:
Mijn Ubee evw321b is volgens mij weer stuk, de lan poorten doen het niet (telefonie wel, wifi heb ik nog niet gecontroleerd). Ik heb het modem net 5 dagen. De vorige had ik een maand (maar niet gebruikt, pas toen ik geen adsl had, kwam ik er achter dat de poorten niet meer werkten. Wifi en telefonie deden het wel).

Ik heb mijn interne netwerk aan de switch van een wrt54 v5.x met open dd-wrt hangen en de wan poort daarvan verbonden met de ziggo modem. In de loop van gisteren middag had de wrt54 geen wan ip meer en hing hijzelf ook. Na een reboot kreeg hij geen ip meer van de ziggo modem.

Kan warmte een oorzaak zijn, mijn meterkast is warm, door aanwezigheid van stadsverwarming unit.

Komt het vaker voor en wat zou de oorzaak hiervan zijn?
Nog andere tips om dit de voorkomen of was het gewoon pech hebben?
Is dat stopcontact wel goed? Misschien overspanning op het stopcontact.
Heb hier ook stadsverwarming en m'n modem, router en z-wave hub staan/hangen/liggen ook boven de warmtewisselaar.
Elektra kan wel tegen een beetje warmte... maar het kan natuurlijk ook pech zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

ArcticWolf schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:33:
[...]

Is dat stopcontact wel goed? Misschien overspanning op het stopcontact.
Heb hier ook stadsverwarming en m'n modem, router en z-wave hub staan/hangen/liggen ook boven de warmtewisselaar.
Elektra kan wel tegen een beetje warmte... maar het kan natuurlijk ook pech zijn ja.
Ik heb een dubbel stopcontact waarbij in 1 van de stopcontacten een verdeeldoos met een schakelaar zit. Alles zit op die stekkerdoos aangesloten (modem, wrt54, pap2t, telco switch, stadsverwarming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne
  • Laatst online: 16-06 23:24

PerfektOne

Striving for Perfektion

icy schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:33:
[...]

Afdeling opzeggingen gebeld toen ik per ongeluk terug wou gaan in het menu, maar er werd direct opgenomen en die zei direct dat ik wel bij het juiste adres was. (ipv een 9 had ik een 3 aangeklikt).

Belde of er een aanbieding mogelijk was voor mij als bestaande klant, want elders krijg ik wel aanbiedingen als nieuwe klant. Was geen probleem en kreeg zonder moeite een aanbieding. Ik heb het vorig jaar wel een keer via de normale ingang geprobeerd en toen zou ik enkel een HBO of SPORT1 pakket kunnen krijgen voor 4 maanden.

Ja gelijk heb je! ;)

Ik heb dus zojuist ook de afdeling Opzeggingen gebeld en daar mijn situatie uitgelegd. Medewerker gaf aan dat ik zojuist bij een andere afdeling terecht was gekomen waarbij er restricties zijn en niet zoveel rechten hebben om dezelfde aanbiedingen te doen. Dus nu als het goed is toch dezelfde aanbieding gekregen :)

Tevens nog een tip :

Gratis Chromecast 2 bij Ziggo Sport Totaal Go voor 6 maanden

http://go.ziggosporttotaal.nl/

Let wel dat dit dus de variant is waarbij je via je laptop of telefoon moet kijken, maar met de Chromecast kan je het beeld naar je TV streamen!

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Avance schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:53:
[...]
Tevens nog een tip :

Gratis Chromecast 2 bij Ziggo Sport Totaal Go voor 6 maanden

http://go.ziggosporttotaal.nl/

Let wel dat dit dus de variant is waarbij je via je laptop of telefoon moet kijken, maar met de Chromecast kan je het beeld naar je TV streamen!
Bedankt, maar ik kijk daar niet naar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dpkuijk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-09-2022
Jongens/mannen/dames, ik heb echt ff jullie expertise nodig.
Momenteel hebben wij thuis een abonnement van Ziggo, dit betreft televisie en vaste telefonie.
Ons internetabonnement hebben afgesloten bij Online (een zielig 20mbps dsl abonnement,welke uitgebreid zou kunnen worden tot 30 mbps).

Nu hebben wij thuis de vervelende situatie waarbij het signaal van de kabel voor onze televisie zeer slecht is. Om op 2 televisies tegelijk te kunnen kijken hebben wij een signaalversterker moeten kopen.

Nu willen we bij ons thuis heel erg graag een 100mbps abonnement afsluiten bij Ziggo door een alles in 1 pakket te nemen. Nu wilde ik weten of het slechte signaal van de televisiekabel ook gelijk betekent dat we bij ons thuis nooit in de buurt komen van de 100 mbps. Iemand die hier toevallig meer over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
icy schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:33:
[...]

Ik belde net met die lijn, maar ze kunnen mij pas die korting geven als mijn abbo afloopt. Ik heb nog een Z2 abbo. Terwijl ik vanochtend ook had gebeld (toen wist ik nog niet over die korting) en toen kon ik direct al worden overgezet. Nog maar een keer bellen ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 14:38
Dpkuijk schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:05:
Momenteel hebben wij thuis een abonnement van Ziggo, dit betreft televisie en vaste telefonie.
Ons internetabonnement hebben afgesloten bij Online (een zielig 20mbps dsl abonnement,welke uitgebreid zou kunnen worden tot 30 mbps).

Nu hebben wij thuis de vervelende situatie waarbij het signaal van de kabel voor onze televisie zeer slecht is. Om op 2 televisies tegelijk te kunnen kijken hebben wij een signaalversterker moeten kopen.

Nu willen we bij ons thuis heel erg graag een 100mbps abonnement afsluiten bij Ziggo door een alles in 1 pakket te nemen. Nu wilde ik weten of het slechte signaal van de televisiekabel ook gelijk betekent dat we bij ons thuis nooit in de buurt komen van de 100 mbps. Iemand die hier toevallig meer over kan zeggen?
Dit kan ook aan de bekabeling liggen die je thuis heb aangesloten. Dit zegt opzich niet veel over je internetsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo

Dat je een antenneversterker hebt moeten aanschaffen zegt niets over de kwaliteit van het televisie signaal. Misschien was het iets te zwak om meerdere tv's aan te sluiten, maar dit is eerder normaal dan uitzonderlijk. Daarbij heb je al vast telefonie wat een docsis en dus internet verbinding is. Als je telefonie abonnement prima werkt, dan werkt het internet ook prima. Storingen op de lijn merk je als eerste bij telefonie en in een later stadium pas bij internet. Dus als je xx Mbit/s afneemt krijgt je ook xx Mbit/s geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou het kunnen zijn dat de Cisco modems van Ziggo (ik heb de 3928AD) geen L2TP VPN verkeer ondersteunen ?
Via PPTP krijg ik gewoon verbinding, maar via L2TP niet of moet ik eerder in mijn instellingen gaan kijken ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Check je kabels intern en als die goed zijn, bel dan eens met Ziggo. Mijn ouders hadden ook een hee slechte analoge ontvangst en het bleek dat de kabel naar hun huis slecht was (circa 25-30 jaar oud).

NB je kan ook voor +10 euro 25-40 MB/s krijgen (plus bellen), actie geld tot 31 januari (of verlengen ze hem weer?). Dan heb je minimaal de zelfde sneleheid en het is maandelijks opzegbaar. Check het topic wat daarover loopt. Als mijn modem het doet, werkt het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:59:
Zou het kunnen zijn dat de Cisco modems van Ziggo (ik heb de 3928AD) geen L2TP VPN verkeer ondersteunen ?
Via PPTP krijg ik gewoon verbinding, maar via L2TP niet of moet ik eerder in mijn instellingen gaan kijken ;)
Werkt hier gewoon goed, 3 porten voor Udp open gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeanj schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:38:
[...]

Ik heb een dubbel stopcontact waarbij in 1 van de stopcontacten een verdeeldoos met een schakelaar zit. Alles zit op die stekkerdoos aangesloten (modem, wrt54, pap2t, telco switch, stadsverwarming).
Lastig ja, hier is (nog) niks kapot gegaan vanwege de warmtewisselaar, heb zelfs wat Asics boven de warmtewisselaar gedraaid (ca. 1 jaar lang) ze werden dan wel 80~ graden maar gingen niet kapot.
Ik denk vette pech of er zit een rare fluctuatie in het spanningsveld die het modem niet aan kan en de rest toevallig wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:52:
[...]

Werkt hier gewoon goed, 3 porten voor Udp open gezet?
:Y vreemd dat het via PPTP wel werkt
Stel hetzelfde in, maar alleen een ander soort tunnel. Maar goed gaat hier teveel off-topic ;)

[ Voor 18% gewijzigd door MdO82 op 20-01-2016 18:13 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 19:36
Weet iemand misschien de procedure om je Technicolor TC7200.U nieuwe firmware in te laten inladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gebeurt bij aanzetten. Alleen ziggo heeft daar de controle over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Wat voor kabel en stekkers gebruik je? Ik had een goed kabel liggen, maar had standaard stekkers (Die met een plastic kapje). Sinds vandaag nieuwe stekkers en heb betere sterkte en ik kan veronica weer kijken. Het betreft de dure stekkers met kabelkeur merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Niet online
m0ridin schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:02:
[...]

Hi Tanooki, zeker toevallig... Sinds kort ook ineens?

Als ik de ziggo site moet geloven zou het gewoon moeten werken en is het gewoon toegestaan, de wdr4900 kun je ook gewoon als access point gebruiken...

Het kan net een toevallige samenloop van omstandigheden zijn, ik ga het vanavond allemaal nog eens proberen. Reboot van het ziggo modem zonder iets ingeplugd schijnt ook een fix te kunnen zijn.

Wel heel ruk dit, gebruik nu uit pure noodzaak de wifi van het ziggo modem maar dat is echt 3 keer niks. Zelfs in dezelfde kamer op 8 meter afstand is de verbinding een ~5 tot 8 mbps max.
Hier sinds een maand of twee voor het eerst vreemde verschijnselen (zie eerdere posts in dit topic). Meestal volstaat een reboot van het modem, maar heb ook een keer mijn router een factory reset moeten geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 09:47
vinom schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:23:
Heb exact hetzelfde probleem (via kabel helaas nog geen mogelijkheid om te proberen).
1 gebruiker kan de volledige snelheid van de router leegtrekken zodat de ander niets meer kan.

Betreft een technicolor router.

Voor de verhuizing van Upc naar Ziggo-gebied (toen het gezeik begon met de klantenservice) had ik een andere router waarbij dit probleem niet speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Downloaden jullie iets via een Torrent client of iets dergelijks? Die kunnen behoorlijk veel verbindingen tegelijk opzetten en daarmee het modem overbelasten. In dat geval zou je kunnen proberen om in de instellingen van je downloadprogramma het maximaal aantal gelijktijdige verbindingen te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 09:47
Jerrythafast schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 23:17:
Downloaden jullie iets via een Torrent client of iets dergelijks? Die kunnen behoorlijk veel verbindingen tegelijk opzetten en daarmee het modem overbelasten. In dat geval zou je kunnen proberen om in de instellingen van je downloadprogramma het maximaal aantal gelijktijdige verbindingen te verlagen.
Usenet in dit geval, maar was hetzelfde bij de vorige router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Idem, via Usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 23:17:
Meeste torrent clients zijn zo ingesteld dat zelfs de routers van Ziggo geen problemen (meer) met het aantal verbindingen hebben dan moet het zodanig slecht zijn ingesteld wilt de router hierop vastlopen.
Ik kan nog normaal browsen als er een torrent 24MB/s gaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:54

KhaZ

Alfa Romeo

Hebben de nieuwe Ziggo routers ondersteuning voor DFS op 5Ghz?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

KhaZ schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:07:
Hebben de nieuwe Ziggo routers ondersteuning voor DFS op 5Ghz?
De TC7210 wel ja. Ik dacht de Ubee EVW321B ook, van de rest weet ik het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-09 17:48

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:10
Cisco 3928 ook uit mijn hoofd, in ieder geval dat laatste Cisco model

Maar volgens mij leveren ze die momenteel ook niet meer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dpkuijk
icy schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:40:
[...]

Wat voor kabel en stekkers gebruik je? Ik had een goed kabel liggen, maar had standaard stekkers (Die met een plastic kapje). Sinds vandaag nieuwe stekkers en heb betere sterkte en ik kan veronica weer kijken. Het betreft de dure stekkers met kabelkeur merk.
Omdat wij eerst moeite hadden met het kijken van televisie op 1 tv, hebben we een redelijk goede versterker gekocht + duurdere kabels en stekkers van hoge kwaliteit, ik kan me eentjes het merk niet meer herinneren maar dankzij de nieuwe apparatuur kunnen we i.i.g. nu wel redelijk goed tv kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dpkuijk
jeanj schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 17:05:
[...]

Check je kabels intern en als die goed zijn, bel dan eens met Ziggo. Mijn ouders hadden ook een hee slechte analoge ontvangst en het bleek dat de kabel naar hun huis slecht was (circa 25-30 jaar oud).

NB je kan ook voor +10 euro 25-40 MB/s krijgen (plus bellen), actie geld tot 31 januari (of verlengen ze hem weer?). Dan heb je minimaal de zelfde sneleheid en het is maandelijks opzegbaar. Check het topic wat daarover loopt. Als mijn modem het doet, werkt het goed :)
Ik ga eens eventjes kijken bij ziggo bij wat voor acties ze allemaal hebben. Hopelijk hebben ze een voordelig abonnement met 50 Mbps internet via kabel. Als we een beetje realistisch in de buurt komen van die 50, dan gaan we eens kijken voor die 100Mbps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na drie keer een bezoek van een ziggo monteur; nieuw AOP, nieuwe Hirschmann splitter / versterker en een nieuwe modem (helaas geen IP 6, dat was de eerste die ze leverden dus wel) werkt alles nu prima. Wel een eigen Router er tussen gegooid voor het WiFi netwerk. Signaalsterkte van die Ziggo modem is waardeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Gisteravond na router herconfiguratie, heb modem in bridge staan, ineens een totaal anders ip-adres na voor zover ik mij kan herinneren altijd hetzelfde adres gehad te hebben... Ok, iemand ervaring mee? Had iets in de reeks 217.121.45.x en nu ineens dus 84.28.100.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GiveMeThoseTags schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:37:
Gisteravond na router herconfiguratie, heb modem in bridge staan, ineens een totaal anders ip-adres na voor zover ik mij kan herinneren altijd hetzelfde adres gehad te hebben... Ok, iemand ervaring mee? Had iets in de reeks 217.121.45.x en nu ineens dus 84.28.100.x
Ik ging van een 94.X naar een 94.X adres maar maakt het wat uit dan? Je modem zou in theorie ook bij elke reboot een nieuw ip adres kunnen krijgen, als je bridge modes gebruikt met een router dan worden de ip's gewoon vaker "geshuffled" omdat de leasetijden allemaal anders ingesteld staan, mensen ermee spelen, etc... dat is dan weer het nadeel van bridge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

ArcticWolf schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:04:
[...]

Ik ging van een 94.X naar een 94.X adres maar maakt het wat uit dan? Je modem zou in theorie ook bij elke reboot een nieuw ip adres kunnen krijgen, als je bridge modes gebruikt met een router dan worden de ip's gewoon vaker "geshuffled" omdat de leasetijden allemaal anders ingesteld staan, mensen ermee spelen, etc... dat is dan weer het nadeel van bridge ;)
Nee, mijn router is dan de client net zoals de modem en de leasetijd krijg je van de DHCP van Ziggo dus zou niet uit moeten maken. Vaak modem herstart in het verleden, echt super lang hetzelfde ip en gisteravond ineens anders. De vorige keer was het toen Ziggo aan het migreren was naar nieuwe omgeving, dus who knows what er de komende tijd gaat komen *hoopvol is*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GiveMeThoseTags schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:42:
[...]

Nee, mijn router is dan de client net zoals de modem en de leasetijd krijg je van de DHCP van Ziggo dus zou niet uit moeten maken. Vaak modem herstart in het verleden, echt super lang hetzelfde ip en gisteravond ineens anders. De vorige keer was het toen Ziggo aan het migreren was naar nieuwe omgeving, dus who knows what er de komende tijd gaat komen *hoopvol is*
Ik heb mijn setup ook in bridge hoor... IP's veranderen wel vaker. Jou router bepaald wel degelijk de leasetime, blijkbaar worden de modems wel gesynct tot 1 lease tijd maar routers niet. Je wordt bij bridge ook standaard op een andere dhcp server geplaatst.
De dhcp servers hebben trouwens helemaal niks met een netwerk omgeving te maken :? hooguit dat ze bezig zijn met het doorvoeren van IPV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er mensen die problemen hebben met het instellen van de WiFi hotspots van ziggo ?
Ik heb deze in willen stellen op mijn laptop met Windows 10, maar als ik de handleiding heb gevolgd krijg ik

"kan geen verbinding maken met dit netwerk" iemand een idee wat er mis zou kunnen gaan ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 18:50:
[...]

Ik heb mijn setup ook in bridge hoor... IP's veranderen wel vaker. Jou router bepaald wel degelijk de leasetime, blijkbaar worden de modems wel gesynct tot 1 lease tijd maar routers niet. Je wordt bij bridge ook standaard op een andere dhcp server geplaatst.
De dhcp servers hebben trouwens helemaal niks met een netwerk omgeving te maken :? hooguit dat ze bezig zijn met het doorvoeren van IPV6.
DHCP leasetijd wordt meegegeven door de DHCP server. De modem of router (ofwel client) leest die tijd in en gaat default op de helft van die tijd een renew doen bij de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:41:
[...]

DHCP leasetijd wordt meegegeven door de DHCP server. De modem of router (ofwel client) leest die tijd in en gaat default op de helft van die tijd een renew doen bij de server.
Ah nja... heb niet voor niks m'n DDNS geactiveerd. Je IP wisselt veel vaker in bridge dan zonder.
Lease time
7 days
Lease expires
6 days 19 hours 10 minute(s) 18 seconds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 19:36
Als ik switch tussen Router/Bridge mode dan kom ik uit in twee verschillende ip ranges:

In router mode op het modem:
31.151.102.*
*.dynamic.upc.nl

In bridge mode op mijn router:
217.103.123.*
*.ip.prioritytelecom.net

Als ik een whois doe op mijn ip in bridge mode krijg ik o.a. dit te zien:
UPC-NL WifiSpots 5 between CMTS and cablemodems.

De snelheden zijn precies hetzelfde.

Zal vast wel zo horen neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nogal logisch dat je niet zelfde IP krijgt: je vraagt namelijk met ander MAC-adres een IP aan (WAN van modem/router vs WAN van je eigen router). Waarschijnlijk zijn verschillende IP-scopes toegekend aan een CMTS. In deze tijden van IPv4-schaarste is het niet gek dat men niet genoeg slack heeft om alles in opeenvolgende reeksen te doen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Weet iemand hier hoe ze zo'n straat of wijkkast noemen van Ziggo.
Ik heb het ooit ergens gelezen. De technische term.

Geen DP (distributiepunt) of PoP (Point of Presence) in ieder geval.

Ik dacht iets van 4 letter met iets van terminal of terminate erin. Wie weet welke afkorting voor zo'n straatkast ik bedoel?

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Haha Gevonden al in de bovenste post ik was opzoek naar CMTS :)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lSltAlKeR schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:34:
Haha Gevonden al in de bovenste post ik was opzoek naar CMTS :)
Een straatkast of wijkkast is geen CMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

ArChie schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 22:40:
[...]

Een straatkast of wijkkast is geen CMTS.
Dat dacht ik maar ik was opzoek naar die benaming.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Op straat vind je Nodes, Groepsversterkers, eindversterkers en multitaps. CMTS bevind zich veel dieper in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:17:
Na drie keer een bezoek van een ziggo monteur; nieuw AOP, nieuwe Hirschmann splitter / versterker en een nieuwe modem (helaas geen IP 6, dat was de eerste die ze leverden dus wel) werkt alles nu prima. Wel een eigen Router er tussen gegooid voor het WiFi netwerk. Signaalsterkte van die Ziggo modem is waardeloos :)
Vreemd. Het wifi signaalsterkte van mijn Ziggo modem (EVW3200) is juist uitstekend. Ik haal op zolder strak 40MBps, modem staat in de woonkamer beneden. Helaas moet ie wel om de paar dagen (soms vaker) even opnieuw worden opgestart omdat de snelheid dan terugzakt naar onder de 10MBps. Dat is dan overal in huis, ook als je naast de modem zit. Redelijk irritant.

Iets anders waar ik tegenaan loop is dat ik heb is dat mijn TV signaalsterkte beneden 56% is met 100% kwaliteit en hier werkt alles perfect. Maar boven heb ik 49% signaalsterkte met 100% kwaliteit en dat werkt absoluut niet. Daar heb ik blokkerig en regelmatig wegvallend beeld.
In dit forum lees ik over signaalsterktes die veel lager zijn dan wat ik heb waarbij het wel gewoon werkt. Zijn er andere waarden die ik kan checken en hoe? (Ik heb een Humax 5200C en 5100C.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:44

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

ArcticWolf schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:56:
[...]

Ah nja... heb niet voor niks m'n DDNS geactiveerd. Je IP wisselt veel vaker in bridge dan zonder.

[...]
Ik heb ik de 3 jaren dat ik Ziggo had (met modem in bridge) nooit een ander IP adres verkregen :) Tenzij ik uiteraard een andere router aansloot, daarna weer mijn eigen (productie) router en wederom zelfde IP. Uiteraard binnen de leasetijd van 7 dagen.

Ziggo WAN DHCP Lease

(Eigen IP en gateway zijn blanco gemaakt ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door MisteRMeesteR op 22-01-2016 10:26 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baldertt schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:11:
[...]

Vreemd. Het wifi signaalsterkte van mijn Ziggo modem (EVW3200) is juist uitstekend. Ik haal op zolder strak 40MBps, modem staat in de woonkamer beneden. Helaas moet ie wel om de paar dagen (soms vaker) even opnieuw worden opgestart omdat de snelheid dan terugzakt naar onder de 10MBps. Dat is dan overal in huis, ook als je naast de modem zit. Redelijk irritant.

Iets anders waar ik tegenaan loop is dat ik heb is dat mijn TV signaalsterkte beneden 56% is met 100% kwaliteit en hier werkt alles perfect. Maar boven heb ik 49% signaalsterkte met 100% kwaliteit en dat werkt absoluut niet. Daar heb ik blokkerig en regelmatig wegvallend beeld.
In dit forum lees ik over signaalsterktes die veel lager zijn dan wat ik heb waarbij het wel gewoon werkt. Zijn er andere waarden die ik kan checken en hoe? (Ik heb een Humax 5200C en 5100C.)
Sinds ik die Hirschmann HMV41 er tussen heb zitten is de signaalsterkte van 53-55% omhoog gegaan tot ruim 90% en de kwaliteit ook 100% ... is het overwegen misschien waard? Kleine investering van goed 70 euro (meer als je de kabels ook meteen aanpakt.. andere stekkertjes etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Baldertt schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:11:
[...]

100% kwaliteit dat is belangrijk. Signaalsterkte kun je niet in percentage uitdrukken. Ontvangers doen dan ook maar een gok met die percentages, ze zeggen niets over de werkelijke sterkte.

Met 100% kwaliteit kun je in principe geen problemen met het signaal hebben. Want het signaal is goed, 101% kwaliteit kan simpelweg niet. Misschien dat je niet gekeken hebt op de betreffende frequentie/stream die blokt, maar daar zul je moeten zien dat de kwaliteit niet 100% is.

Daarbij zijn versterkers erg leuk en handig, maar alleen bedoeld om zwak signaal sterker te maken. Niet als kwaliteit verbeteraar. Om te weten of je een versterker nodig hebt zul je het signaal moeten meten. Belangrijk bij dit meten is dat je fouten enz in het signaal opspoort. Hiervoor is speciale meetapparatuur verkrijgbaar + een cursus.
Pagina: 1 ... 56 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.