Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Check voordat je iets doet wat je signaal beneden echt is. Dat kun je op de modem doen als je inlogt. Je wilt zowel signaalniveau (DS Rx Level oid) als kwaliteit (DS Rx SNR oid) weten.

Grap is namelijk dat te sterk ook niet goed is, dus lukraak een versterker plaatsen kan je problemen verplaatsen (boven wel goed, nu beneden niet) of verergeren (ook internetproblemen beneden).

Signaalsterkte mag in theorie tussen de +12 en -17dBmV zijn, maar je ziet dat veel apparaten pas optimaal werken als het tussen de +8 en -12dBmV lekker werkt. Je wilt er dus zeker van zijn dat je met de versterker niet boven de +8dBmV komt. De goedkopere versterkers versterken op alle uitgangen even sterk, dus als je boven meer signaal nodig hebt krijg je het beneden ook. In de regel zul je er zo'n 10dB op vooruit gaan. Maw, dat gaat alleen goed als je minder dan -2dBmV beneden hebt. Heb je meer dan -2dBmV beneden, dan zul je moeten gaan naar een versterker die verschillend zendt op de verschillende uitgangen. Kost marginaal meer, maar in zo'n geval is het nodig.

Check dus ook de SNR. Dat moet (ruim) boven de 33dB zijn. Zit dat op het randje, dan kan dat (en niet signaalsterkte) het probleem zijn. Dan is een versterker sowieso niet wat je nodig hebt, dan moet je achterhalen waar het fout gaat en oplossen (kabels/connectoren/splitters vervangen als het bij jou ligt, Ziggo inseinen als het slecht binnenkomt).

Je zou zelfs je modem even naar boven kunnen nemen om daar te meten. Zoals hierboven gezegd, meten is weten.

Kanttekening: je modem meet alleen op de DOCSISfrequenties. Die zitten ergens middenin het frequentiebereik. Zowel demping als interferentie kan verschillen in hogere en lagere frequenties. DTV zit dwars door het hele spectrum, van laag naar hoog. Het is dus alleszins mogelijk dat er verstoringen optreden in een deel van het spectrum die je niet gaat zien vanuit DOCSIS. Maar... als dat het geval is zie je het alleen op bepaalde zenders (feitelijk: transport streams). Als het op alle zenders gelijk is, is wat je via DOCSIS kunt uitlezen prima bruikbaar, en stukken beter dan "x% sterkte, x% kwaliteit"

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
dion_b schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:24:
Check voordat je iets doet wat je signaal beneden echt is. Dat kun je op de modem doen als je inlogt. Je wilt zowel signaalniveau (DS Rx Level oid) als kwaliteit (DS Rx SNR oid) weten.

Grap is namelijk dat te sterk ook niet goed is, dus lukraak een versterker plaatsen kan je problemen verplaatsen (boven wel goed, nu beneden niet) of verergeren (ook internetproblemen beneden).

Signaalsterkte mag in theorie tussen de +12 en -17dBmV zijn, maar je ziet dat veel apparaten pas optimaal werken als het tussen de +8 en -12dBmV lekker werkt. Je wilt er dus zeker van zijn dat je met de versterker niet boven de +8dBmV komt. De goedkopere versterkers versterken op alle uitgangen even sterk, dus als je boven meer signaal nodig hebt krijg je het beneden ook. In de regel zul je er zo'n 10dB op vooruit gaan. Maw, dat gaat alleen goed als je minder dan -2dBmV beneden hebt. Heb je meer dan -2dBmV beneden, dan zul je moeten gaan naar een versterker die verschillend zendt op de verschillende uitgangen. Kost marginaal meer, maar in zo'n geval is het nodig.

Check dus ook de SNR. Dat moet (ruim) boven de 33dB zijn. Zit dat op het randje, dan kan dat (en niet signaalsterkte) het probleem zijn. Dan is een versterker sowieso niet wat je nodig hebt, dan moet je achterhalen waar het fout gaat en oplossen (kabels/connectoren/splitters vervangen als het bij jou ligt, Ziggo inseinen als het slecht binnenkomt).

Je zou zelfs je modem even naar boven kunnen nemen om daar te meten. Zoals hierboven gezegd, meten is weten.

Kanttekening: je modem meet alleen op de DOCSISfrequenties. Die zitten ergens middenin het frequentiebereik. Zowel demping als interferentie kan verschillen in hogere en lagere frequenties. DTV zit dwars door het hele spectrum, van laag naar hoog. Het is dus alleszins mogelijk dat er verstoringen optreden in een deel van het spectrum die je niet gaat zien vanuit DOCSIS. Maar... als dat het geval is zie je het alleen op bepaalde zenders (feitelijk: transport streams). Als het op alle zenders gelijk is, is wat je via DOCSIS kunt uitlezen prima bruikbaar, en stukken beter dan "x% sterkte, x% kwaliteit"
Beneden: SNR 39dB a 40dB bij power van -4.5 - -2.5dB.mV
Boven: SNR 40dB a 41dB (huh?!) bij power van -2 a -0dB.mV

Signaal lijkt boven dus zelfs iets beter dan beneden. Dat lijkt me heel vreemd... Er zit nergens een versterker tussen en het signaal komt echt beneden binnen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ik snap er echt niks meer van, ik heb maanden geleden mijn modem in bridge laten zetten en mijn eigen router erachter gehangen, dit werkte daarna perfect want het wireless bereik is veel beter. Nu heb ik al een paar weken het probleem dat het draadloze netwerk af en toe onbereikbaar lijkt, het signaal is gewoon prima maar websites worden gewoon niet geladen. Via de kabel heb ik geen enkel probleem en na een reboot van het mode+router werkt het dan weer even.
Omdat ik e.e.a wilde uitsluiten heb ik het modem weer terug laten en zetten en mijn eigen router losgekoppeld, leek even te werken, maar vandaag weer hetzelfde probleem.

- Uiteraard meerdere kanalen getest, met inssider best beschikbare kanaal gekozen
- ik zie in het Ziggo modem heel veel T3 timeouts, maar het lijkt me dat lan verbinding ook problemen moet hebben?

De helpdesk wil niet echt verder helpen omdat ze geen vreemde waardes zien blijkbaar.. iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 14:55
Baldertt schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:42:
[...]

Signaal lijkt boven dus zelfs iets beter dan beneden. Dat lijkt me heel vreemd... Er zit nergens een versterker tussen en het signaal komt echt beneden binnen. :?
Hier kunnen meer oorzaken liggen dan je zult denken.

Splitter, kabel, connectoren, aansnijding kabel in de connectoren. Dit zijn allerlei zaken die het signaal gelijk laten of verslechteren. De docsis waarden zijn nette waarden. Maar bieden geen enkele garantie dat dit op iedere frequentie gelijk is. Het is natuurlijk goed mogelijk dat er toch problemen zijn op andere frequenties en die kun je met een internet modem niet opsporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurf_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-09 15:47
MdO82 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 19:20:
Zijn er mensen die problemen hebben met het instellen van de WiFi hotspots van ziggo ?
Ik heb deze in willen stellen op mijn laptop met Windows 10, maar als ik de handleiding heb gevolgd krijg ik

"kan geen verbinding maken met dit netwerk" iemand een idee wat er mis zou kunnen gaan ?
Heb hetzelfde issue, ik ga van het weekend maar eerst eens bellen met de helpdesk, Heb net een nieuw modem ontvangen (technicolor TC 7200 ipv cisco xonder wifi)) Heb eerlijk gezegd ook nog niet verder goed gezocht, mijn router en accesspoint erachter verzorgen het wifi, maar zou toch makkelijk zijn dat het werkt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Baldertt schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 12:42:
[...]

Heb je niet stiekem een extra splitter ertussen zitten beneden, om tussen DTV en modem te splitten? Dat kost je theoretisch 3dB en in praktijk al snel 3.5dB. In dat geval heb je onderliggend boven ongeveer 1dB minder dan beneden, wat in lijn van verwachtingen is bij goede kabels - je hebt daarmee grosso modo 12dB demping per 100m, 1dB komt dus overeen met zo'n 8m.

Maar hoe dan ook hebben we een raadsel: boven is DOCSIS iig meer dan sterk genoeg met prima SNR. Waarom heb je dan DTV problemen? Een versterker is in ieder geval niet de oplossing.

Wat ik vermoed is dat je last hebt van instraling van zooi op een bepaald frequentie (DVB-T/Digitenne, T-DAB/digitale radio of LTE/4G). Als dat het geval is, heb je alleen last van blokkerig beeld op bepaalde zenders, namelijk de zenders in de transport stream die verstoord wordt. Is dat ook wat je merkt?

Zo ja heb je ergens naar boven een lek. Mooi anecdote van vergelijkbare situatie: wij hadden tijdje terug weer een baby. Dus kraamzorg. Voor de afwisseling een erg prettige Persische dame. Over van alles en nogwat gebabbeld tijdens verzorgen baby. Waaronder haar TV. Zij zat te mopperen over slecht beeld op TV, maar alleen in woonkamer, niet boven. Bleek alleen bij bepaalde zenders voor te komen. Ze had Ziggo gebeld en (terecht) gehoord dat het dus ergens in huis aan haar kabels zou liggen, waarschijnlijk (onterecht) aan de kabel in de muur :X

Plausibel, maar er is iets simpelers om naar te kijken: kabel van muur naar decoder. Hadden ze het aan telefoon niet over gehad. Ik vroeg haar dat ding een keer mee te nemen - prima Hirschmann KOKA-799 met prima Hirschmann afgeschermde connectors. Maar... een van de twee connectors had iets wat leek op pluis aan een kant. Wat bleek: haar man had de mantel van de coaxkabel niet genoeg gefatsoeneerd voordat hij de connector erop zette. Er stak welgeteld een enkel haardun draadje uit. Ik heb de connector eraf geschroefd, even mantel tussen duim en middelvinger weer net gedraaid, connector er weer op gezet en klaar. Volgende dag had ze grote glimlach: geheel opgelost. Kan bij jou ook zo simpel zijn :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:38
Soms zit het mee, soms zit het tegen..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7D0vv41.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 15:40

TommyGun

Stik er maar in!

Vandaag verwacht Ziggo weer een nieuwe levering Horizon Extra Mediaboxen. Blijkbaar ben ik niet de enige die al 2 weken op z'n bestelling wacht ;)

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 22-01-2016 13:36 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben nog aan het stoeien met mijn VPN verbinding die ik nog niet voor elkaar krijg -O-

Heeft iemand een idee of ik met deze pagina van mijn modem (Cisco 3928AD) iets moet doen om het werkend te krijgen ?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KAgTXck.jpg

Wat ik ook invul hij blijft aangeven NOT Connected

[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 22-01-2016 13:53 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
dion_b schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:15:
[...]

Heb je niet stiekem een extra splitter ertussen zitten beneden, om tussen DTV en modem te splitten? Dat kost je theoretisch 3dB en in praktijk al snel 3.5dB. In dat geval heb je onderliggend boven ongeveer 1dB minder dan beneden, wat in lijn van verwachtingen is bij goede kabels - je hebt daarmee grosso modo 12dB demping per 100m, 1dB komt dus overeen met zo'n 8m.

Maar hoe dan ook hebben we een raadsel: boven is DOCSIS iig meer dan sterk genoeg met prima SNR. Waarom heb je dan DTV problemen? Een versterker is in ieder geval niet de oplossing.

Wat ik vermoed is dat je last hebt van instraling van zooi op een bepaald frequentie (DVB-T/Digitenne, T-DAB/digitale radio of LTE/4G). Als dat het geval is, heb je alleen last van blokkerig beeld op bepaalde zenders, namelijk de zenders in de transport stream die verstoord wordt. Is dat ook wat je merkt?
De groene kabel komt bij mij in de woonkamer binnen. Daar sluit ik het modem rechtstreeks op aan en dat geeft me de genoemde waarden voor beneden.
Dan loopt de coax onder de vloer naar een ander aansluitpunt aan de andere kant van de woonkamer. Hier staat de TV beneden die het prima doet. Daarna gaat ie naar de slaapkamer op de 1e verdieping (punt zit achter de kast dus daar kan ik nu niet meten, staat ook geen TV) en daarna gaat ie door naar zolder.
Ik zou dus verwachten dat de signal to noise ratio slechter zouden zijn op zolder, hoogstens gelijk, maar zeker niet beter. Maargoed...

De kabel boven van het kastje naar de muur heb ik net vervangen door een double shielded kabel en dat lijkt te helpen, dus misschien idd storing van signalen uit de lucht?Het beeld is nu gewoon goed. Hopen dat het blijft. Zo niet dan meld ik me weer :)

Thanks voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik krijg binnenkort mijn ziggo pakket binnen incl. extra horizon boxen voor boven maar is het geen probleem als je de ziggo router in bridge zet als je via wifi de extra horizon bxen will connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18
Je kunt niet de modem direct op de groene kabel aansluiten. Daar moet eerst zo'n doos tussen. Anders be nje niet galvanisch gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

AOP dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antartic
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:47
Tevens als de modem direct op de groene kabel wordt aangesloten, dan kan de coax toch niet onder de vloer doorlopen? Ofwel hier mist nog iets tussen wat niet gezegt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldertt
Er zit idd overal een doosje in de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:58

Roetzen

he.net Certified Sage

jongetje schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:05:
Je kunt niet de modem direct op de groene kabel aansluiten. Daar moet eerst zo'n doos tussen. Anders be nje niet galvanisch gescheiden.
Het ontbreken van een galvanische scheiding hoeft de goede werking niet in de weg te staan. De oude tweegats aansluitdozen hadden ook geen galvanische scheiding en dat werkte desalniettemin prima. De reden dat de kabelboeren galvanische scheiding in het AOP zijn gaan aanbrengen is dat de huisinstallaties steeds complexer worden en dat daardoor de kans toeneemt dat er door een fout of een ongewenste capacitieve koppeling een gevaarlijke of hinderlijke spanning op de buitenmantel van de kabel komt te staan. De galvanische scheiding beschermt de monteurs die buiten aan de kabels moeten werken.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mocht er iemand zijn die een VPN verbinding voor elkaar heeft mijn zijn of haar Cisco 3928AD zou die mij dan eventueel willen helpen via DM ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:16
MdO82 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:52:
Ik ben nog aan het stoeien met mijn VPN verbinding die ik nog niet voor elkaar krijg -O-

Heeft iemand een idee of ik met deze pagina van mijn modem (Cisco 3928AD) iets moet doen om het werkend te krijgen ?

[afbeelding]

Wat ik ook invul hij blijft aangeven NOT Connected
Begin eens met het schetsen van welke soort VPN je gebruikt en welke porten je open hebt staan en welke protocollen.

Het tabje naar links "vpn passtrough" zou je het betreffende protocol door moeten laten, ik ga er even vanuit dat er ergens in je WAN een VPN doosje staat want de Cisco router is volgens mij alleen VPN client, geen server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik probeer een l2tp/ipsec verbinding op te zetten met mijn synology.

Als ik dit doe via pptp gaat het wel goed, mar begreep dat deze minder veilig is.

Ik heb in het modem de poorten geforward naar de synology.

Vpn throughput staat in het modem enabled.

Aangezien het intern wel goed gaat vermoed ik dat er iets niet goed staat op het modem

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giio
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Axente schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:05:
Ik krijg binnenkort mijn ziggo pakket binnen incl. extra horizon boxen voor boven maar is het geen probleem als je de ziggo router in bridge zet als je via wifi de extra horizon bxen will connecten?
Verbinding via wifi word afgeraden. Voor de meest stabiele verbinding raad ik je aan om utp kabels te trekken vanaf horizon naar de extra mini horizons. Anders via moca (coax) maar dan moeten je kabels op hetzelfde splitter zitten zodat er contact is in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Axente schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:05:
Als het lukt om de box op 5ghz te connecten is dat het proberen waard. Op 2,4ghz zou ik het niet doen en anders kabels trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giio
ArcticWolf schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:34:
[...]

Als het lukt om de box op 5ghz te connecten is dat het proberen waard. Op 2,4ghz zou ik het niet doen en anders kabels trekken.
2.4ghz is niet mogelijk, werkt alleen op 5ghz. Daar zitten ook de meeste storingen op, gevolgd door moca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:34:
Ik probeer een l2tp/ipsec verbinding op te zetten met mijn synology.

Als ik dit doe via pptp gaat het wel goed, mar begreep dat deze minder veilig is.

Ik heb in het modem de poorten geforward naar de synology.

Vpn throughput staat in het modem enabled.

Aangezien het intern wel goed gaat vermoed ik dat er iets niet goed staat op het modem
Ik heb een openvpn verbinding ingesteld nu en die krijgt verbinding :P
Dacht van zal nog eens de l2tp opnieuw instellen (je weet maar nooit) en ja hoor nu werkt het wel :P

Zal wel te lang doorgegaan zijn waardoor het niet lukte en je gewoon niet kon zien waar het mis ging ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:38
Ziggo levert vanaf nu een zogenaamd "Wifi-punt" (aangepaste variant TP-LINK Archer C7, zal wel alleen Ziggo firmware waarschijnlijk zijn + logo :')) voor 59 euro.

https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:58

Roetzen

he.net Certified Sage

Als ie 5Ghz en Wifispots ondersteunt is het misschien best een goede deal.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:02:
Als ie 5Ghz en Wifispots ondersteunt is het misschien best een goede deal.
De 'echte' pricewatch: TP-Link Archer C7 in ieder geval wel :) Bij Ziggo dus voor 2/3e van de normale prijs te koop. Als hij geen crippled firmware heeft dus zeker een mooie deal :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 18:02

Millennium

Bug free !!!

Jerrythafast schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:08:
[...]

De 'echte' pricewatch: TP-Link Archer C7 in ieder geval wel :) Bij Ziggo dus voor 2/3e van de normale prijs te koop. Als hij geen crippled firmware heeft dus zeker een mooie deal :Y
Deze heeft een speciale ziggo firmware, die niks meer ondersteund dan accesspoint functionaliteit. De standaard tp link firmware wil niet installeren, device is blocked. Dus echt een tweakers project

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Sinds kort heb ik mijn modem achter een HMV41 Hirschmann antenneversterker hangen (op de minst versterkende port) en vraag me af of deze waardes goed zijn?

Status upstreamkanaal
Zender # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen
1 1 Vergrendeld 57800000 16QAM 5120000 ATDMA 44.5
2 2 Vergrendeld 50900000 16QAM 5120000 ATDMA 44.5
3 3 Vergrendeld 44000000 16QAM 5120000 ATDMA 44.5
4 4 Vergrendeld 37100000 16QAM 5120000 ATDMA 43.0

Status downstreamkanaal
Ontvanger # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio SNR Vermogen
1 105 Vergrendeld 370750000 256QAM 6952000 40.3 10.9
2 106 Vergrendeld 378750000 256QAM 6952000 40.4 10.8
3 107 Vergrendeld 386750000 256QAM 6952000 40.3 10.6
4 108 Vergrendeld 394750000 256QAM 6952000 40.3 10.7
5 109 Vergrendeld 402750000 256QAM 6952000 40.3 10.7
6 110 Vergrendeld 410750000 256QAM 6952000 40.3 11.2
7 111 Vergrendeld 418750000 256QAM 6952000 40.3 10.9
8 112 Vergrendeld 426750000 256QAM 6952000 40.2 10.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TommyGun schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:46:
Sinds kort heb ik mijn modem achter een HMV41 Hirschmann antenneversterker hangen (op de minst versterkende port) en vraag me af of deze waardes goed zijn?

Status upstreamkanaal
Zender # Kanaal ID Status Frequentie Modulatie Symbolenratio Kanaaltype Vermogen

Status downstreamkanaal
Met name het downstreamsignaal is wat aan de sterke kant, maar de SNR waardes zijn prima. Als je geen problemen ervaart zou ik het zo laten, anders je modem achter de versterker vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:20:
@ Jerrythafast.
Typisch dit, hieronder de tekst in de e-mail met de bevestiging van de afspraak:

Een probleem kan op verschillende plekken zitten. De monteur bekijkt waar. Als het aan onze kant zit, zijn de kosten natuurlijk voor ons. Ook als het gaat om een digitale ontvanger, als die minder dan twee jaar geleden van ons gekocht is. Apparatuur in bruikleen repareren en vervangen we natuurlijk altijd kosteloos.

Hieronder de tekst uit de PDF Informatie en voorwaarden monteursbezoek Ziggo Services BV:

Een probleem kan op verschillende plekken zitten. De monteur bekijkt waar. Als het aan onze kant zit, zijn
de kosten natuurlijk voor ons. We zijn verantwoordelijk voor het goed functioneren van het netwerk tot aan het aansluitpunt en voor de apparatuur die je van ons in bruikleen hebt gekregen. Die apparatuur repareren en vervangen we altijd kosteloos. Heb je een probleem met de digitale ontvanger en heb je die minder dan twee jaar geleden van ons gekocht? Dan zijn de kosten ook voor ons.

In de mail zijn de opmerkingen m.b.t. het aansluitpunt verwijderd. En zo ben ik er dus ingestonken.
Inmiddels heeft Ziggo de kosten van de zelf gekochte en geplaatste DIO-01 vergoed. Probleem opgelost. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giio
TommyGun schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:46:

Status upstreamkanaal

Status downstreamkanaal
Een modem kan een downstream signaal hebben van tussen -8 tot +11. Heb zelf een tijdje m'n verbinding getest op +14 met bda02 versterker, geen problemen gehad. Je kunt er ook een splitter voor de versterker plaatsen mits je 4 upstream channels niet hoger komen dan 52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-10 00:19

The_Worst

Unox

Het aantal verbonden hotspot klanten in het overzicht, is dat accuraat? Staat nu momenteel op 9 en dit lijkt mij vrij fors?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Worst schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 19:47:
Het aantal verbonden hotspot klanten in het overzicht, is dat accuraat? Staat nu momenteel op 9 en dit lijkt mij vrij fors?
Woon je boven een winkelcentrum? :+
9 is wel veel ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wilde gaan reageren met "Wauw, ik heb hem nog nooit op iets anders dan 0 zien staan". Voor de zekerheid toch even gekeken voor ik postte, en jawel: één gebruiker!

Ik heet u van harte welkom op mijn aansluiting :Y)

Anyway, toen mijn oma was overleden zaten we ook met de halve familie via de hotspot van de buren de begrafenis te regelen bij opa thuis... Misschien even met een bloemetje naar de buren? :X

[ Voor 30% gewijzigd door Jerrythafast op 23-01-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht dat jij een setup met bridge had? :o ! ik had hier vaak ook wat bezoekers (1 a 2) op m'n verbinding hangen, maar nu niet meer ivm bridge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-10 06:55
Inderdaad, vroeger toen ik mijn modem niet in bridge had staan had ik toch wel is wifi hotspot klanten erop.
Jammer is dat de hotstop meteen uit gaat als je hem in bridge hebt laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordyz schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 21:05:
Inderdaad, vroeger toen ik mijn modem niet in bridge had staan had ik toch wel is wifi hotspot klanten erop.
Jammer is dat de hotstop meteen uit gaat als je hem in bridge hebt laten zetten.
yep, ik had er ook niet echt een probleem mee aangezien het toch gescheiden was. Misschien dat het fw technisch niet kan? (al lijkt me dat sterk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 20:45:
Ik dacht dat jij een setup met bridge had? :o ! ik had hier vaak ook wat bezoekers (1 a 2) op m'n verbinding hangen, maar nu niet meer ivm bridge :P
Wie, ik? Nee hoor. Wel tweede router erachter, maar ingesteld als switch en Wifi-punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:28
Ik heb een los moderm en een horizon. Op het modem staat wifi aan. Op de horizon wil ik deze uitzetten, maar dan krijg ik de boodschap dat niet mag omdat ik wifispots gebruik???? Wifispots vindt ik wel handig, dus dat uitschakelen is geen optie iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 22:09
Je bent wel verbonden met de horizon en krijgt geen internet eruit? Of probeer je het via Mijn Ziggo te regelen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
ik doe het via de web interface van de horizon. De horizon is verbonden met de rest van het netwerk. Ik gebruik de horizon als switch om diverse apparaten (tv, receiver) van internet te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Hmm dan denk ik dat het niet kan. Je hebt de horizon staan op ''op het modem''? Wat je nog kunt proberen is de horizon weer in gateway modus zetten (door ''op de mediabox'' te selecteren) en handmatig een vrij IP in te stellen en DHCP uit te zetten. Dan wordt de horizon dus een switch/AP. Dan kan ik bij mij thuis de wifi uitzetten met wifispots aan. Let wel op dat je deze handeling zowel op de tv moet doen als in de webinterface van het modem. Anders gaat het mis met je on demand.

[ Voor 17% gewijzigd door Jim423 op 24-01-2016 17:58 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Jim423 schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:55:
Hmm dan denk ik dat het niet kan. Je hebt de horizon staan op ''op het modem''? Wat je nog kunt proberen is de horizon weer in gateway modus zetten (door ''op de mediabox'' te selecteren) en handmatig een vrij IP in te stellen en DHCP uit te zetten. Dan wordt de horizon dus een switch/AP. Dan kan ik bij mij thuis de wifi uitzetten met wifispots aan. Let wel op dat je deze handeling zowel op de tv moet doen als in de webinterface van het modem. Anders gaat het mis met je on demand.
Staat inderdaad op modem, ik ga er eens mee experimenteren, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
Giio schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:27:
[...]

Verbinding via wifi word afgeraden. Voor de meest stabiele verbinding raad ik je aan om utp kabels te trekken vanaf horizon naar de extra mini horizons. Anders via moca (coax) maar dan moeten je kabels op hetzelfde splitter zitten zodat er contact is in het netwerk.
Dankje, ik zit te denken om utp en dan via stroom netwerk? Is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
wortelsoft schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:13:
[...]

Staat inderdaad op modem, ik ga er eens mee experimenteren, bedankt!
Vergeet ik nog, kan alleen als je geen extra mini horizon box hebt, die heeft namelijk een ip nodig vanaf de dhcp van de horizon.
Axente schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:18:
[...]

Ja is geen probleem, zolang hij maar 25 Mb/s doet per mini horizon. Wanneer hij op een andere stroomgroep zit wil dat nogal eens laag uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:38
Gelet op de post hierboven. Je moet wel een goede powerline pakken. De goedkopere c.q. simpelere geven regelmatig te weinig door. Er moet 8Mbit constant worden doorgegeven. Maar je kunt het daarmee prima doen.
De 5Ghz alleen in dezelfde ruimte gebruiken, maar als je coax hebt liggen kun je ook die prima gebruiken. Zorg alleen dat je splitters gebruikt die het MOCA signaal doorgeven. (dus niet de metalen IEC, of een versterker) En dan wil je de Horizon aan de eerste splitter hangen en dan de twee extra boxen aan de tweede. Dan alleen nog opletten op verouderde doosjes (wandcontactdozen) deze kunnen ook problemen geven met het doorgeven van het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Jerrythafast schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:38:
[...]

Met name het downstreamsignaal is wat aan de sterke kant, maar de SNR waardes zijn prima. Als je geen problemen ervaart zou ik het zo laten, anders je modem achter de versterker vandaan halen.
Giio schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 19:16:
[...]

Een modem kan een downstream signaal hebben van tussen -8 tot +11. Heb zelf een tijdje m'n verbinding getest op +14 met bda02 versterker, geen problemen gehad. Je kunt er ook een splitter voor de versterker plaatsen mits je 4 upstream channels niet hoger komen dan 52.
Ik ervaar geen problemen :) Dus als het niet schadelijk is voor de hardware laat ik het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Kan zeker geen kwaad als je het zo laat. Met rond +10 dBmV heb je een geweldig sterk signaal. Het enige is dat je je kan afvragen of die versterker niet totaal overbodig is. Het is natuurlijk vrij gemakkelijk om het zo maar te laten, maar het is het naar mijn mening waard om te kijken naar die signaalsterktes zonder die versterker. Het maakt de configuratie eenvoudiger, hoe minder overbodige rommel zoals ik het noem hoe beter. Bovendien scheelt het, ook al is het maar een beetje, een energie verbruikend apparaat. Kijk daarbij wel naar alle waarden, dus niet alleen naar het ontvangstsignaal (download), maar inderdaad ook zoals al wordt gezegd naar de upload en de SNR. Maar naar mijn ervaring zullen die wel in orde zijn als de downloadwaarde dik in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Techneut schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:08:
Kan zeker geen kwaad als je het zo laat. Met rond +10 dBmV heb je een geweldig te sterk signaal.
LMFTFY

+10dBmV is onnodig hoog en kan problemen geven. Niet in iedere situatie, niet bij elk apparaat, maar het kan fout gaan waardoor je risico loopt op verlies van verbinding. En inderdaad nergens voor nodig, want het signaal komt ws 10dB lager binnen.
Het enige is dat je je kan afvragen of die versterker niet totaal overbodig is. Het is natuurlijk vrij gemakkelijk om het zo maar te laten, maar het is het naar mijn mening waard om te kijken naar die signaalsterktes zonder die versterker. Het maakt de configuratie eenvoudiger, hoe minder overbodige rommel zoals ik het noem hoe beter. Bovendien scheelt het, ook al is het maar een beetje, een energie verbruikend apparaat. Kijk daarbij wel naar alle waarden, dus niet alleen naar het ontvangstsignaal (download), maar inderdaad ook zoals al wordt gezegd naar de upload en de SNR. Maar naar mijn ervaring zullen die wel in orde zijn als de downloadwaarde dik in orde is.
Dit ja :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Techneut schreef op maandag 25 januari 2016 @ 12:08:
Kan zeker geen kwaad als je het zo laat. Met rond +10 dBmV heb je een geweldig sterk signaal. Het enige is dat je je kan afvragen of die versterker niet totaal overbodig is. Het is natuurlijk vrij gemakkelijk om het zo maar te laten, maar het is het naar mijn mening waard om te kijken naar die signaalsterktes zonder die versterker. Het maakt de configuratie eenvoudiger, hoe minder overbodige rommel zoals ik het noem hoe beter. Bovendien scheelt het, ook al is het maar een beetje, een energie verbruikend apparaat. Kijk daarbij wel naar alle waarden, dus niet alleen naar het ontvangstsignaal (download), maar inderdaad ook zoals al wordt gezegd naar de upload en de SNR. Maar naar mijn ervaring zullen die wel in orde zijn als de downloadwaarde dik in orde is.
De versterker hangt er sowieso voor mijn televisies (2x Horizon Mediabox). Op deze manier scheelt het een splitter en een stuk COAX dus zo is het juist netter / simpeler.

Nu:
AOP -> Versterker -> Modem -> Router
________________-> Televisies

Alternatief:
AOP -> Splitter -> Versterker -> Televisies
_____________-> Modem -> Router

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 25-01-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:57
Axente schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:18:
[...]

Hier zelfde probleem. Zie ook chim0 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"

Zit ook sterk aan homeplugs te denken, maar een beetje goeie zit je alweer tegen de 100 euro. Ik weet niet wat voor draadloze chip er in die extra mediabox zit, maar valt me echt zwaar tegen. Zeker gezien onze mobiele telefoons het wel halen, zelfs op zolder. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
chim0 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 16:50:
[...]

Hier zelfde probleem. Zie ook chim0 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"

Zit ook sterk aan homeplugs te denken, maar een beetje goeie zit je alweer tegen de 100 euro. Ik weet niet wat voor draadloze chip er in die extra mediabox zit, maar valt me echt zwaar tegen. Zeker gezien onze mobiele telefoons het wel halen, zelfs op zolder. :'(
Ik heb utp besteld, zodra alles in huis enz zal ik je een update geven. Zal nog week je of 2-3 duren ivm verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:57
Axente schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:00:
[...]

Ik heb utp besteld, zodra alles in huis enz zal ik je een update geven. Zal nog week je of 2-3 duren ivm verhuizing.
Tja, gaat hier helaas niet meer lukken. Huisje is 2,5 jaar geleden gekocht en al helemaal verbouwd en met bekabeling is geen rekening gehouden. En ik ga niet de mooi gestuukte muur openbreken voor een kabeltje. Maar dat het met een netwerkkabel werkt, weet ik ook wel. Zo zit ie nu aangesloten: losse kabel door het trappengat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adsa
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-10 19:57
Ik heb een "Connect & Play Complete" 120/12 internet snelheid. Sinds vandaag kom ik boven 145/15. Hebben meer mensen deze verhoging gehad? Op de website van Ziggo lees ik hier niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb twee vragen: sinds een tijdje heb ik exact om 18:16 de storing E48-32 op mijn Humax als ik naar RTL 4 kijk. Ziggo zegt dat ze niets vreemds zien en er weinig mee kunnen. Helder. Iemand hier hetzelfde?

Andere vraag: heb al sinds jaar en dag 120Mbps, maar merk dat ik steeds minder doe met internet, waardoor ik denk best met minder af te kunnen, al is 40Mbps in mijn ogen weer drastisch. Wat ik doe: Videoland.com, uitzending gemist, YouTube, internet en e-mail. Gaat dit MAKKELIJK lukken met 40Mbps?

@adsa: Haal nog altijd 123Mbps.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
THE_BASE schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:37:

Andere vraag: heb al sinds jaar en dag 120Mbps, maar merk dat ik steeds minder doe met internet, waardoor ik denk best met minder af te kunnen, al is 40Mbps in mijn ogen weer drastisch. Wat ik doe: Videoland.com, uitzending gemist, YouTube, internet en e-mail. Gaat dit MAKKELIJK lukken met 40Mbps?
.
Heel simpel: Ja. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ga het eens omzetten dan, even aankijken of het goed werkt. Scheelt weer 10 euro per maand voor iets wat ik weinig gebruik wanneer 40Mbps ook voldoet.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 09:41
adsa schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:51:
Ik heb een "Connect & Play Complete" 120/12 internet snelheid. Sinds vandaag kom ik boven 145/15. Hebben meer mensen deze verhoging gehad? Op de website van Ziggo lees ik hier niets over.
150/20 hier al een tijdje, paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 08:57
Hmm ik krijg sinds de laatste paar dagen geen verbinding meer met mijn ip-camera.

Ben de hele avond al alles aan het omgooien, herinstallatie van ipcam, router, nieuwe firmware en portforwarding, etc. Helaas zonder resultaat. In de logging van mijn eigen router zie ik dat ik netjes wordt doorgestuurd maar ik krijg niks terug :(

Weten jullie of ze bij Ziggo iets hebben aangepast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 19:17
Ziggo is ook niet erg vlot met het oplosse van Netflix traagheids probleem in oud upc gebied door overvolle level3 link, nu al 3weken ofzo verder en nogsteeds niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:10
KraveN schreef op maandag 25 januari 2016 @ 20:49:
Hmm ik krijg sinds de laatste paar dagen geen verbinding meer met mijn ip-camera.

Ben de hele avond al alles aan het omgooien, herinstallatie van ipcam, router, nieuwe firmware en portforwarding, etc. Helaas zonder resultaat. In de logging van mijn eigen router zie ik dat ik netjes wordt doorgestuurd maar ik krijg niks terug :(

Toevallig een modem welke niet in bridge modus staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:38

Hier sinds enkele dagen gedoe... Setup heeft tijden (jaren) prima gewerkt en nu in een week oid 2 keer internet eruit. Alles rebooten en opnieuw instellen lijkt soms te werken, nu alles met statische ip adressen (en mac reserved vanuit de cisco modem) om te zien of dat helpt...
nooberke schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:09:
[...]

Toevallig een modem welke niet in bridge modus staat?
In mijn geval wel, maar bij de router is DHCP uitgeschakeld en is compleet ingesteld als puur AP. Modem in bridge modem zetten is niet echt een optie voor me omdat mijn ip-cam en pc direct op de cisco hangen (kabel) en de wifi-router aan de andere kant vd kamer staat (met daar de tv ed erop aangesloten).

Nu kan mijn router toevallig net aan het aftakelen zijn, maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je gebruikt dubbel NAT of staat je setup in bridge? Dubbel NAT kan echt rare dingen veroorzaken (je kan beter een switch -met of zonder AP- gebruiken als verlengstuk)...
Staat je router in het modem op DMZ ingesteld?

edit;
zie net dat je gereageerd had xD
Zit de modem > router kabel in de WAN of LAN poort?

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 25-01-2016 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
ArcticWolf schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:31:
[...]

Je gebruikt dubbel NAT of staat je setup in bridge? Dubbel NAT kan echt rare dingen veroorzaken (je kan beter een switch -met of zonder AP- gebruiken als verlengstuk)...

edit;
Heb nu net mijn router in et modem op de DMZ ingesteld.(Ook al zit de kabel in de LAN poort, niet de WAN poort).

Zag dat ik in mijn router (TP-LINK WDR4900) ook NAT en Hardware NAT kan uitschakelen... Is dat het beste dan? (En kan/moet ik dan DMZ weer ongedaan maken?)

[ Voor 4% gewijzigd door m0ridin op 25-01-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
ArcticWolf schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:31:
[...]

edit;
De modem van ziggo staat in bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:10
KraveN schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:46:
[...]

De modem van ziggo staat in bridge.
Check voor de zekerheid eventjes of je router netjes een extern adres toegewezen heeft gekregen vanuit Ziggo... Laatste tijd wel vaker gehoord dat bridge niet altijd goed gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
nooberke schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:14:
[...]

Check voor de zekerheid eventjes of je router netjes een extern adres toegewezen heeft gekregen vanuit Ziggo... Laatste tijd wel vaker gehoord dat bridge niet altijd goed gaat
Bedankt voor de tip, ben bang dat het aan kpn ligt. Vriendin met Vodafone heeft via 3G geen problemen :(. Ik via 4g wel met kpn.

In ieder geval weer een stap verder.

Hmm sterker nog als ik 3G gebruik gaat het wel goed :s

[ Voor 5% gewijzigd door KraveN op 25-01-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik kwam dit artikel tegen hoe internet providers 'frauderen' bij internetsnelheids testen, Ziggo lijkt zich daar ook schuldig aan te maken: http://www.myce.com/revie...ating-the-test-results-2/ (zie plaatjes onderin)

Dit kan omdat de Ookla snelheidstest via poort 8080 gaat en ze die poort blijkbaar voorrang geven. Wanneer poort 80 en poort 8080 worden vergeleken dan zijn de snelheden aanzienlijk. De test is dus sneller dan de werkelijkheid. Als dit zo is voel ik me echt enorm opgelicht.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Snikker schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 00:17:
Ik kwam dit artikel tegen hoe internet providers 'frauderen' bij internetsnelheids testen, Ziggo lijkt zich daar ook schuldig aan te maken: http://www.myce.com/revie...ating-the-test-results-2/ (zie plaatjes onderin)

Dit kan omdat de Ookla snelheidstest via poort 8080 gaat en ze die poort blijkbaar voorrang geven. Wanneer poort 80 en poort 8080 worden vergeleken dan zijn de snelheden aanzienlijk. De test is dus sneller dan de werkelijkheid. Als dit zo is voel ik me echt enorm opgelicht.
Webbrowser testen stellen niets voor, veel te veel afhankelijk van externe factoren....
Doe gewoon een pure download test van een groot bestand. Ik haal met mijn 200Mbit Ziggo lijntje gewoon Vmax... Storm in een glas water, niets aan de hand...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
En als je bij Ziggo je snelheid niet zou halen kan dat eerder komen door een of te vol coaxsegment, waarbij in dat geval Ziggo dit kan oplossen of thuis zit er misschien iets niet goed in je netwerk waarbij je in dat geval zelf dat hoort op te lossen.

(of je moet via WiFi testen) 8)7 :X

[ Voor 9% gewijzigd door Zombymario op 26-01-2016 07:13 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0ridin schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:44:
[...]

Heb nu net mijn router in et modem op de DMZ ingesteld.(Ook al zit de kabel in de LAN poort, niet de WAN poort).

Zag dat ik in mijn router (TP-LINK WDR4900) ook NAT en Hardware NAT kan uitschakelen... Is dat het beste dan? (En kan/moet ik dan DMZ weer ongedaan maken?)
Oops ik haalde 2 discussies door elkaar, maar om terug te komen op jou probleem.

Vervalt de router functie niet als je modem in bridge modus staat? Dan kun je toch geen DMZ instellen voor het router aangezien het dan gewoon een modem is geworden en geen router meer... of mis ik nu iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 25-09 12:41
Ahh.. ziggo... :( Zaterdag defecte TV vervangen door nieuw toestel en nog nooit zoveel blokjes gezien. Signaal sterkte prima volgens de TV..

Ik word er zo moedeloos van. Er ligt nog een stuk kabel in huis wat nog niet vervangen is, binnenkort maar weer 's een trekveer huren. Ben benieuwd wat ze daarna voor k-smoesjes bedenken. Als mijn vrouw niet zo op haar Humax recorder was gesteld dan had ik dat hele ziggo al 2 jaar geleden de deur uit gedaan.

iemand die me kan uitleggen waarom kanalen omstreeks 485mhz op de kabel last hebben van 4g?

[ Voor 32% gewijzigd door Wijnands op 26-01-2016 07:56 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wijnands schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 07:55:
Ahh.. ziggo... :( Zaterdag defecte TV vervangen door nieuw toestel en nog nooit zoveel blokjes gezien. Signaal sterkte prima volgens de TV..

Ik word er zo moedeloos van. Er ligt nog een stuk kabel in huis wat nog niet vervangen is, binnenkort maar weer 's een trekveer huren. Ben benieuwd wat ze daarna voor k-smoesjes bedenken. Als mijn vrouw niet zo op haar Humax recorder was gesteld dan had ik dat hele ziggo al 2 jaar geleden de deur uit gedaan.

iemand die me kan uitleggen waarom kanalen omstreeks 485mhz op de kabel last hebben van 4g?
Laat je TV geen signaal kwaliteit zien? Signaal sterkte zegt namelijk niks... ik had ook signaal sterkte 99, maar 0~25 ruis.
Kabel vervangen en de ruis was constant 0, sindsdien geen blokjes meer gezien. Het hoeft geen 4g signaal te zijn he... Domotica zit tegenwoordig ook op de lage frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 25-09 12:41
TV laat signaal kwaliteit zien. Zit altijd rond de 70%. Zelfs als er enorm veel blokjes en storing op zit. Gekke is dat het altijd maar op een paar kanalen is en dat het ook weken weg kan zijn

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
Hallo,

Even een vraagje over een Ziggo CI+ module. Ik heb even dit topic doorgezocht, maar kon niet echt vinden wat ik zocht. Ik heb gisteren een Samsung 65JU7000 aangeschaft, en nu zit ik er aan te denken mijn HD box (oude UPC box met losse UPC modem, geen horizon) te vervangen voor een CI+ module, zodat het me weer een kastje en afstandsbediening scheelt.

Ik vroeg me af of er mischien iemand ervaring heeft met deze, of vergelijkbare combi. En met name de besturing op de TV zoals snelheid en gemak.

En hoe zit het kwa functionaliteit? Klopt het dat ik via een CI+ module geen interactieve TV meer heb? Ik lees namelijk op de Ziggo site dat ze twee soorten CI+ modules hebben, een met en een zonder interactieve functies. Kan ik de TV wel gebruiken als PVR als ik er een externe schijf aan hang?

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:18
Kijk even in het boekje van je tv. Dit is per tv verschillend er zijn tv's die al jou wensen gewoon ondersteunen.
Op de Ziggo site kun je controleren wat je tv kan : https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/

[ Voor 31% gewijzigd door DJ-Promo op 26-01-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Over CI+ modules gesproken, er hangt mij iets van bij dat er verschillende merken in omloop zijn, hoe weet je nou welke het beste werkt met "insertrandomtv"?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:49
-DUS- schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:18:En met name de besturing op de TV zoals snelheid en gemak.
Dit kun je zelf testen, voor de FTC-kanalen heb je immers geen module nodig.
Klopt het dat ik via een CI+ module geen interactieve TV meer heb? Ik lees namelijk op de Ziggo site dat ze twee soorten CI+ modules hebben, een met en een zonder interactieve functies. Kan ik de TV wel gebruiken als PVR als ik er een externe schijf aan hang?
CI+ met ITV werkt alleen bij oud-Ziggo. PVR kan wel, maar de module kan er maar een zender ontsleutelen wat het kijken-en-iets-anders-opnemen beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Opvallend, via dns service gaat het kijken bij ziggo van niet NL netflix tijdens piekuren niet goed meer (mega lage kwaliteit), Netflix NL doet het wel prima tijdens die tijden, wellicht is dus toch Netflix die het probleem veroorzaakt voor Level3 kijkers?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wijnands schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:04:
TV laat signaal kwaliteit zien. Zit altijd rond de 70%. Zelfs als er enorm veel blokjes en storing op zit. Gekke is dat het altijd maar op een paar kanalen is en dat het ook weken weg kan zijn
Hang je tv rechtstreeks aan het AOP, want je denkt nu dat het aan de kabels ligt... maar misschien ligt het wel aan het AOP.
Krijg je dezelfde waardes, dan ligt het aan AOP of aan Ziggo buiten, krijg je dan wel goede waardes... dan ligt het aan je kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
ArcticWolf schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 07:50:
[...]

Oops ik haalde 2 discussies door elkaar, maar om terug te komen op jou probleem.

Vervalt de router functie niet als je modem in bridge modus staat? Dan kun je toch geen DMZ instellen voor het router aangezien het dan gewoon een modem is geworden en geen router meer... of mis ik nu iets.
Thanks voor de reactie :)

Modem staat niet in bridge modus, maar gewoon in originele router modus.
Wifi-Router (de tp-link) heb ik DHCP server uitgeschakeld (en ondertussen ook NAT) en via de LAN poort aan t ziggo modem verbonden.

Maar nog steeds een hoop gezeur... Begin me af te vragen of het aan de ethernet kabel kan liggen (is er 1 van 15m). Maar heb niet echt lang genoege andere kabels om dit mee te testen op het moment.

Even zien of ik een 10m kabel kan regelen nog en anders gewoon maar een nieuwe router kopen, mocht het daar aan liggen. DD-WRT software flashen zou ook nog een optie zijn... Wie weet fixt dat nog iets.

Beetje ruk, niet echt de tijd om goed te testen steeds en ondertussen ligt thuis het netwerk eruit als mijn vriendin vrij is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 19:51
hcQd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:44:

Dit kun je zelf testen, voor de FTC-kanalen heb je immers geen module nodig.
Ach ja natuurlijk.. Dat probeer ik vanavond even :)
hcQd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:44:

CI+ met ITV werkt alleen bij oud-Ziggo. PVR kan wel, maar de module kan er maar een zender ontsleutelen wat het kijken-en-iets-anders-opnemen beperkt.
Dus geen interactief, al is dat meer voor mijn vriendin dan voor mezelf, die maakt nog wel eens gebruik van tv gemist, maar daar heb je dan weer een app voor op de TV. Ook neemt ze regelmatig wat op terwijl ze wat anders kijkt, dus dat gaat dan niet meer.. :| Pauzeren gaat dan ook niet neem ik aan?

Toch maar ff bespreken met haar, maar ik voel 'm al aan komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0ridin schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:38:
[...]

Thanks voor de reactie :)

Modem staat niet in bridge modus, maar gewoon in originele router modus.
Wifi-Router (de tp-link) heb ik DHCP server uitgeschakeld (en ondertussen ook NAT) en via de LAN poort aan t ziggo modem verbonden.

Maar nog steeds een hoop gezeur... Begin me af te vragen of het aan de ethernet kabel kan liggen (is er 1 van 15m). Maar heb niet echt lang genoege andere kabels om dit mee te testen op het moment.

Even zien of ik een 10m kabel kan regelen nog en anders gewoon maar een nieuwe router kopen, mocht het daar aan liggen. DD-WRT software flashen zou ook nog een optie zijn... Wie weet fixt dat nog iets.

Beetje ruk, niet echt de tijd om goed te testen steeds en ondertussen ligt thuis het netwerk eruit als mijn vriendin vrij is...
CAT kan echt heel ver voordat het pas merkbaar slechter wordt...
Coax moet idd niet langer dan 30~40 meter zijn (ligt aan binnenkomende signaal).

Beste optie zou zijn
Modem (bridge) > router > switch, maar dan zou je dus een netwerk kabel terug moeten trekken... overigens denk ik dat Modem (bridge) > switch > router ook wel zal werken, maar dat lijkt me niet heel verstandig :P

ik heb ook een paar uur Modem/router > router gehad... wat een drama, alles begon te flippen. Toen 's avonds laat gebeld naar Ziggo en toen het modem was omgezet naar bridge werkte alles weer prima (overigens nog steeds :p)
Gebruik zelf de Merlin fw en heb ook een virtual lan in gesteld voor de 3rd party Domotica hub die ik heb, werkt al maanden echt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deamosreapos
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:38
[/quote]

[/quote]
De extra boxen werken op de 5 ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
ArcticWolf schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:40:
[...]

CAT kan echt heel ver voordat het pas merkbaar slechter wordt...
Coax moet idd niet langer dan 30~40 meter zijn (ligt aan binnenkomende signaal).

Beste optie zou zijn
Modem (bridge) > router > switch, maar dan zou je dus een netwerk kabel terug moeten trekken... overigens denk ik dat Modem (bridge) > switch > router ook wel zal werken, maar dat lijkt me niet heel verstandig :P

ik heb ook een paar uur Modem/router > router gehad... wat een drama, alles begon te flippen. Toen 's avonds laat gebeld naar Ziggo en toen het modem was omgezet naar bridge werkte alles weer prima (overigens nog steeds :p)
Gebruik zelf de Merlin fw en heb ook een virtual lan in gesteld voor de 3rd party Domotica hub die ik heb, werkt al maanden echt goed :)
Thanks voor de tips :) Ugh, vind het vooral vreemd dat het echt jaren prima gewerkt ineens sinds kort gedoe. Afgelopen 2 dagen ging het ook weer ok, maar vanochtend was het weer mis. De andere apparaten direct aan het ziggo modem doen het dan ook ineens niet meer (alleen ziggo-wifi werkt dan nog, maar dat is echt zo traag en zwak).

Als ik de router er uit trek lijken de verbindingen weer te herstellen.

Heb wel wat lopen klooien de laatste tijd met apparaten en opnieuw aansluiten, misschien dat de kabel daardoor beschadigd is geraakt. Even zoeken of ik daar nog wat mee kan testen.

Misschien idd maar een extra switch kopen, kijken of t modem nog in bridge mode gezet kan worden door ziggo (daar ook al verschillende verhalen over gehoord dat dit niet meer gedaan zou worden, hooguit alleen voor zakelijke klanten). Router kan dan direct bij t modem en de switch in de andere hoek, hoeft er alsnog maar 1 kabel te lopen.

Ondertussen sowieso een nieuw router besteld, deze heb ik nu toch al bijna 2 jaar en ook geen gek om een wat degelijkere aan te schaffen aangezien het toch best intensief gebruikt wordt bij ons.

Ah well, we blijven klooien en proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zombymario schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 07:12:
En als je bij Ziggo je snelheid niet zou halen kan dat eerder komen door een of te vol coaxsegment, waarbij in dat geval Ziggo dit kan oplossen of thuis zit er misschien iets niet goed in je netwerk waarbij je in dat geval zelf dat hoort op te lossen.

(of je moet via WiFi testen) 8)7 :X
Het gaat er niet om of je de (volledige) snelheid haalt. Het gaat erom dat er een significant verschil zit in een test tussen poort 80 (waar normaal veel verkeer over gaat) en poort 8080 waar specifiek door getest word door Ookla. Daar zit een forse discrepantie tussen en het lijkt er dus op dat Ziggo zijn netwerk zo heeft ingesteld dat de testen per definitie sneller uitvallen dan de snelheid die je normaal zult merken.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0ridin schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 12:21:
[...]

Thanks voor de tips :) Ugh, vind het vooral vreemd dat het echt jaren prima gewerkt ineens sinds kort gedoe. Afgelopen 2 dagen ging het ook weer ok, maar vanochtend was het weer mis. De andere apparaten direct aan het ziggo modem doen het dan ook ineens niet meer (alleen ziggo-wifi werkt dan nog, maar dat is echt zo traag en zwak).

Als ik de router er uit trek lijken de verbindingen weer te herstellen.

Heb wel wat lopen klooien de laatste tijd met apparaten en opnieuw aansluiten, misschien dat de kabel daardoor beschadigd is geraakt. Even zoeken of ik daar nog wat mee kan testen.

Misschien idd maar een extra switch kopen, kijken of t modem nog in bridge mode gezet kan worden door ziggo (daar ook al verschillende verhalen over gehoord dat dit niet meer gedaan zou worden, hooguit alleen voor zakelijke klanten). Router kan dan direct bij t modem en de switch in de andere hoek, hoeft er alsnog maar 1 kabel te lopen.

Ondertussen sowieso een nieuw router besteld, deze heb ik nu toch al bijna 2 jaar en ook geen gek om een wat degelijkere aan te schaffen aangezien het toch best intensief gebruikt wordt bij ons.

Ah well, we blijven klooien en proberen ;)
Wel typisch, jij bent de 4e met dat probleem en ook met een TP router... haal je de router ertussen uit is het probleem weg. Maat van mij had precies hetzelfde met 2 TP AP's... AP's erop... internet eruit, AP's eraf, internet terug.
Waarschijnlijk heeft TP-link altijd een bug erin gehad die nu clasht met een nieuwe Ziggo configuratie die nu opeens naar boven komt.
Of de nieuwe Ziggo configuratie bugged juist met routers, maar het is wel typisch dat ik het alleen nog icm TP apparatuur heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
ArcticWolf schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:11:
[...]

Wel typisch, jij bent de 4e met dat probleem en ook met een TP router... haal je de router ertussen uit is het probleem weg. Maat van mij had precies hetzelfde met 2 TP AP's... AP's erop... internet eruit, AP's eraf, internet terug.
Waarschijnlijk heeft TP-link altijd een bug erin gehad die nu clasht met een nieuwe Ziggo configuratie die nu opeens naar boven komt.
Of de nieuwe Ziggo configuratie bugged juist met routers, maar het is wel typisch dat ik het alleen nog icm TP apparatuur heb gezien.
Dat is idd wel apart... Maar dat geeft me in ieder geval wel de hoop dat het met een andere router (Asus RT-AC66U besteld, en een CAT6 netwerkkabel) hopelijk opgelost gaat worden :)

Die krijg ik als het goed is morgen binnen, dan kan ik er over een paar dagen hopelijk meer over vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ArcticWolf schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:11:
[...]

Typisch met TP-Link is dat ze (zelfs AP's :X) als default IP 192.168.0.1 hebben, wat de verbinding volledig om zeep helpt als je een router hebt met 192.168.0.1 default gateway. Wat het geval is voor een flink deel van Ziggo (oud-UPC) modemrouters en voor erg veel losse routers, waaronder die van TP-Link.

Komt bij dat TP-Link een onhebbelijkheid inbouwt in z'n firmware: AP's e.d. zijn wat slimmer geworden waardoor ze eerst DHCP proberen te doen om IP te krijgen. Maar als dat niet lukt defaulten ze alsnog naar 192.168.0.1. Stel er is een korte stroomonderbreking. Alle apparaten rebooten. Als de TP-Link AP/PLC adapter/wat dan ook eerder up is dan de (modem)router - wat ook te verwachten is want het heeft minder te initaliseren - dan gaat het tevergeefs om IP vragen en bij gebrek daaraan 192.168.0.1 kiezen :X

Oplossing is als vanouds: alle netwerkapparatuur uitzetten, modem eerst aanzetten, wachten tot het volledig online is, dan router (indien los), ook wachten tot het helemaal up is, dan pas evt randapparatuur.

Oh, en voor definitieve fix zorgen voor een vast lokaal IP in die zooi dat GEEN 192.168.0.1 (of 192.168.1.1, of 192.168.178.1 of 192.168.192.1 is!). En vervloek de prutser die deze defaults bedacht.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
In ieder geval goed om de theorie achter de ellende te weten... damn you TP-Link.

Had ondertussen trouwens ook een vast IP aan die tplink toegewezen (192.168.178.50) en dat gereserveerd in de ziggo modem voor de tplink router op basis van het mac-adres. Maar ook dat bleek niet te helpen. Vind het vooral vreemd dat alle ethernet poorten op t ziggo modem over de zeik raakten hierdoor.

Ah well, hopelijk wordt dit gewoon gefixed met de asus router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

m0ridin schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:27:
In ieder geval goed om de theorie achter de ellende te weten... damn you TP-Link.

Had ondertussen trouwens ook een vast IP aan die tplink toegewezen (192.168.178.50) en dat gereserveerd in de ziggo modem voor de tplink router op basis van het mac-adres. Maar ook dat bleek niet te helpen. Vind het vooral vreemd dat alle ethernet poorten op t ziggo modem over de zeik raakten hierdoor.
Helemaal niet gek.

Gereserveerd IP gaat nog steeds via DHCP, als dat nog niet lukt gaat die TP-Link dus op 192.168.0.1 zitten. Om het werkend te krijgen bij calamiteit moet je het echt handmatig in de TP-Link instellen.

Bij IP-conflict default gateway gaat het op alle interfaces in zelfde LAN fout, zowel bedraad als draadloos, dus ook niet gek dat het bedraad mis gaat.
Ah well, hopelijk wordt dit gewoon gefixed met de asus router...
Kan, maar nergens voor nodig. Als bovenstaande niet werkt, gewoon DD-WRT op die TP-Link zetten. Dat is zelfde basis als Asus firmware ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0ridin schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:21:
[...]

Dat is idd wel apart... Maar dat geeft me in ieder geval wel de hoop dat het met een andere router (Asus RT-AC66U besteld, en een CAT6 netwerkkabel) hopelijk opgelost gaat worden :)

Die krijg ik als het goed is morgen binnen, dan kan ik er over een paar dagen hopelijk meer over vertellen.
Ik heb de Asus RT-N66W :-) met Merlin fw: http://asuswrt.lostrealm.ca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:43
Wij gaan binnenkort verhuizen naar een nieuwe woning (nieuwbouw). Momenteel hebben we ook Ziggo, echter op mijn vrouw's naam. Nu twijfel ik over de juiste keuze:

1. Compleet alles nieuw bestellen op mijn naam, scheelt 6 maanden korting en gratis monteur welke zorgt dat alles werkt. (niet dat ik het zelf niet kan, maar in een nieuwe woning zijn er meer zaken die ik kan doen)
2. Verhuizing doorgeven aan Ziggo. Nadeel is dat we dan nog steeds geen horizon box hebben voor pauzeren en zo. Voordeel is dat we nu 2 passen hebben en daar niet extra voor betalen. Terwijl bij een nieuw abonnement dit 5 euro per maand kost.

Wie kan mij helpen de juiste keuze te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArJanE
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 12:52
Na een telefoontje richting Ziggo vanavond weer voor een jaar verlengt.. Zonder aandringen netjes eerste 6maanden voor €34,95 en Fox Sport Eredivisie jaar lang voor €14,95 per maand. Prima aanbieding, opgeteld het overstappen naar KPN niet waard. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:16
PolderPloer! schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:33:
Wij gaan binnenkort verhuizen naar een nieuwe woning (nieuwbouw). Momenteel hebben we ook Ziggo, echter op mijn vrouw's naam. Nu twijfel ik over de juiste keuze:

1. Compleet alles nieuw bestellen op mijn naam, scheelt 6 maanden korting en gratis monteur welke zorgt dat alles werkt. (niet dat ik het zelf niet kan, maar in een nieuwe woning zijn er meer zaken die ik kan doen)
2. Verhuizing doorgeven aan Ziggo. Nadeel is dat we dan nog steeds geen horizon box hebben voor pauzeren en zo. Voordeel is dat we nu 2 passen hebben en daar niet extra voor betalen. Terwijl bij een nieuw abonnement dit 5 euro per maand kost.

Passen die van jou zijn, zijn later ook weer te activeren op je nieuwe abonnementen.

KPN heeft op Vectored VDSL sinds vandaag 30mbit UPLOAD 8)7 , moet je wel op een vernieuwde straatkast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 20:12

TFHfony

Professional Weirdo

Keuze 1. En bij het opzeggen de kaartjes laten deactiveren en zodra je je nieuwe abbo hebt weer activeren. Dit laatste kan je gewoon online in MijnZiggo doen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou het eerste doen en als je wilt opnemen zou ik eerder een hdd aan de tv zelf hangen dan speciaal een horizon box aanvragen (of je moet er meer mee willen doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:43
ArcticWolf schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:16:
[...]

Ik zou het eerste doen en als je wilt opnemen zou ik eerder een hdd aan de tv zelf hangen dan speciaal een horizon box aanvragen (of je moet er meer mee willen doen).
Ik vraag de horizonbox ook niet speciaal aan, maar deze zit bij het 120/12 abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PolderPloer! schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 20:21:
[...]

Ik vraag de horizonbox ook niet speciaal aan, maar deze zit bij het 120/12 abbo
Hoeft niet toch?

www.ziggo.nl > pakketten > zelf samenstellen

Connect complete > play start ? (vergeet "geen vaste telefonie" aan te vinken als je dat niet wilt :P )
Dan krijg je geen Horizon box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

:') "Ziggo"

Dit weekend m'n aansluiting opgezegd, omdat er moeilijk gedaan werd over het verstrekken van een nieuw modem (TC7210) en korting. Gisteren teruggebeld: korting en een Technicolor TC7210 was toch gewoon mogelijk. Vandaag: ik ben thuis gebleven voor het verstuurde modem, bleek het een TC7200 te zijn (verouderd prul). Ik weer bellen, blijkt de TC7210 nog steeds niet uitgeleverd te worden in het oude UPC-gebied. Excuses voor de fout.

Hoe kan het in hemelsnaam nog steeds zo zijn dat de klanten uit het "ex-"UPC-gebied nog steeds verouderde troep uitgeleverd krijgen?

0.0

Pagina: 1 ... 57 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.