After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
[ Voor 58% gewijzigd door Raven op 07-12-2015 19:01 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Klopt ,kreeg nu ook 6 maanden voor 34,95 , voor mij dan 44,95 want heb ook nog 2 extra horizon mini boxen voor 5 euro per maand per stuk.Trackerfire schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:59:
[...]
Dat is de blijf bij Ziggo korting toch? Dat was in ieder geval tot gisteren alleen 6 maanden premium zender. Dat nu hetzelfde aanbod als nieuwe klanten wordt gegeven (ik neem aan dat je dan doelt op 6 mnd € 34,95) is dat een dikke plus, want dat deden ze niet)!
Bellen of via twitter... maar via twitter duurt het minstens 3 dagen.Joostje123 schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:00:
Heb een nieuwe router gekocht, wat is snelste manier om zo ubee router van ziggo in een bridge modus te krijgen?
vanmorgen via de ziggo bapp - 8:05 gebeld, direct aan de beurt,Joostje123 schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:00:
Heb een nieuwe router gekocht, wat is snelste manier om zo ubee router van ziggo in een bridge modus te krijgen?
08:15 modem reboot, en mijn mikrotik een IPadres ontvangen.
geen centje pijn verder
[ Voor 20% gewijzigd door Jerrythafast op 07-12-2015 23:46 ]
Klopt. Maar mocht je thuis al apparatuur hebben die digitale TV kan ontvangen (zoals modernere TV's met DVB-C tuner) dan hoe je geen alles-in-1 pakket aan te schaffen. Dan is het signaal dat je toch wel ontvangt voldoende.jongetje schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 06:48:
Bij het simpelste alles-in- abonnement (met en zonder telefonie) krijg je er een Humax 5300 bij (die huur je dan). Dus als je dat neemt hoef je niets aan te schaffen.
Overigens met alleen internet kun je:
- Internetten met je modem (duh)
- Analoge kabel TV kijken
- Digitale TV kijken mits de juiste apparatuur in huis
- Digitale TV kijken via de Horizon Go app
Voor mij is Internet + TV daarom een onnodig duur abonnement. Je betaalt extra (of krijgt minder snel internet) voor een kastje dat ik niet nodig heb.
Met maar 3+1 (NPO + Ziggo Sport) HD zendersStpan schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:31:
[...]
Voor mij is alleen internet daarom een onnodig duur pakket, omdat je altijd betaald voor het grote TV pakket.Voor mij is Internet + TV daarom een onnodig duur abonnement. Je betaalt extra (of krijgt minder snel internet) voor een kastje dat ik niet nodig heb.
Je betaald als cable cutter maar 2,50 minder per maand dan HD TV + Internet. Dat verschil is de huur van de CI+ module.
Sure van de Horizon GO App, en dan in SD of HD formaat streams?Stpan schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:31:
[...]
Je kunt ook alleen internet afnemen. Daar zit kabel tv net als Horizon Go bij inbegrepen.jongetje schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:22:
Je kunt niet alleen internet afsluiten. Je hebt minimaal tv basis nodig (en daar zit geen horizon go bij)
https://www.ziggo.nl/internet/vergelijken/
En ook bij Kabel TV zelf zit Horizon GO.
https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/
[ Voor 10% gewijzigd door MediaZoo op 08-12-2015 12:34 ]
Aangezien je dan meteen het middelste of hoogste snelheid internet hebt is alles-in-1 (met en zonder telefoon) goedkoper als je voldoende hebt aan 40Mbit...
Dat komt vooral doordat je geen korting krijgt als je geen digitale TV hebt (HD zenders).jongetje schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:00:
Aangezien je dan meteen het middelste of hoogste snelheid internet hebt is alles-in-1 (met en zonder telefoon) goedkoper als je voldoende hebt aan 40Mbit...
Als Ziggo een lokaal monopolie heeft [1] dan heb je geen echte keuze en is er geen concurrentie op prijs.
1: geen glas/VVDSL, 4G sneller dan (B)VDSL2
[ Voor 13% gewijzigd door ANdrode op 08-12-2015 15:12 ]
Full HD. Overigens krijg je via de op niet opeens Prime toegang als je dat niet hebt (zoals ik), maar dus wel tv gemist en HD zenders via de Appstormfly schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:14:
[...]
Sure van de Horizon GO App, en dan in SD of HD formaat streams?
Het blijft mooie marketing van Ziggo.
Iedereen hier lijkt verbaasd over hoeveel Tv je krijgt bij "internet only". Ik begon eerlijk gezegd ook met een alles in een pakket.
Totdat ik (via een mede Tweaker) zag hoeveel TV je eigenlijk krijgt.
Ieder zijn eigen afweging natuurlijk, maar doe er je voordeel mee en lees zelf goed wat er in welk pakket zit.
Bespaarde mij mooi 10 euro per maand, en ook nog eens 120 ipv 50 mbit internet.

Ik reset m'n modem (Ubee in bridge) en nu heb ik hele andere waardes (slechter...) dan voorheen
edit:
alle SNR waardes staan strak op 42,5 dB
edit2:
en nieuw ip adres
[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 08-12-2015 17:08 ]
Neem aan dat je dit bekabeld gemeten hebt, met 120 mb internet....Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 17:48:
[afbeelding]
Nice. Die 40MB upload is erg prettig met het heen en weer pompen van backups.
Erg tevreden zover over ziggo zakelijk (en scheelt een paar euro t.o.v ziggo prive)
Op Ziggo.nl staat exact wat er bij elk abonnement en pakket zit. Mensen doen hier op het forum aannames terwijl op Ziggo.nl alles duidelijk staat aangegeven per abonnement.stormfly schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:22:
@Stpan, ik blijf het lastig vergelijken vinden. Maar een maatje van mij heeft genoeg aan internet + bellen, maar zodra je bellen wilt zit je aan alles-in-een vast toch?
Punt in dat als Ziggo de kabel voor je aansluit, je sowieso Tv hebt. Gratis en voor niks. Ziggo stuurt je dus liever naar een pakket met Horizon box.
Zo ook als je voor 11 euro per maand een abonnement op Bellen neemt. Daar zit gewoon kabel Tv met Ziggo sport bij.
Neem je een goedkoop Tele2 abonnementje bij van 40-50 mbit en je verlaat de alles in 1 prijzen van Ziggo met groot gemak
Kun je een link posten naar dat 11 euro abonnement, ik vind namelijk dat bellen 30,20 per maand kost inclusief tv dat dan weer wel.Stpan schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:15:
[...]
Op Ziggo.nl staat exact wat er bij elk abonnement en pakket zit. Mensen doen hier op het forum aannames terwijl op Ziggo.nl alles duidelijk staat aangegeven per abonnement.
Punt in dat als Ziggo de kabel voor je aansluit, je sowieso Tv hebt. Gratis en voor niks. Ziggo stuurt je dus liever naar een pakket met Horizon box.
Zo ook als je voor 11 euro per maand een abonnement op Bellen neemt. Daar zit gewoon kabel Tv met Ziggo sport bij.
Neem je een goedkoop Tele2 abonnementje bij van 40-50 mbit en je verlaat de alles in 1 prijzen van Ziggo met groot gemak
Op Ziggo.nl staat exact wat er bij elk abonnement en pakket zit. Mensen doen hier op het forum aannames terwijl op Ziggo.nl alles duidelijk staat aangegeven per abonnement.stormfly schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:22:
@Stpan, ik blijf het lastig vergelijken vinden. Maar een maatje van mij heeft genoeg aan internet + bellen, maar zodra je bellen wilt zit je aan alles-in-een vast toch?
Knip Bellen klopt niet, page lay-out op mobiel verkeerd. Excuses voor verwarring..

In het Cisco modem is bij mij de 5GHz SSID niet meer aan te passen, ik kan het wel veranderen maar hij slaat het niet op.
Yep same here...ArcticWolf schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 17:05:
Ok dan... ik kom thuis, geen internet > 533 T3 timeouts![]()
Ik reset m'n modem (Ubee in bridge) en nu heb ik hele andere waardes (slechter...) dan voorheen
edit:
alle SNR waardes staan strak op 42,5 dB![]()
edit2:
en nieuw ip adres
Bij thuiskomst modem herstart na dag geen internet te hebben gehad. (storing was bekend in regio Utrecht)
Na modem herstart krijgt mijn eigen router een 192.168.178.10 adres terwijl ubee in bridge stond....
Klantenservice gebeld - modem weer opnieuw in bridge laten zetten - (btw zeer behulpzame medewerker) en idd een nieuw ip. Niks aan te doen.
Maar zie nu op allestoringen.nl dat het nog steeds raak is wbt internet klachten.
Het is voor mij nu wel echt de eerste keer raak in een hele lange tijd...Storingen kan je overal hebben dus zit hem wel uit

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Allen dank voor jullie antwoorden, vanavond heb ik een Technetix DIO-01 afgehaald voor nog geen € 26 bij een webshop in de buurt en alle DOCSIS-waarden zijn nu perfect. Ik heb geen storing meer op het tv-signaal naar de tv-kaart en nu maar hopen dat de wekelijkse internetuitval ook niet meer optreed.Megalodon_67 schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:51:
Hallo forumleden, mijn Technicolor modem/router verliest met enige regelmaat z'n internetverbinding...
http://nl.tinypic.com/r/2ljkfg0/9
[ Voor 3% gewijzigd door Megalodon_67 op 08-12-2015 21:35 ]
Volgens allestoringen.nl is er bij Ziggo elke dag tussen 18:00 en 22:00 een storing. En elke ochtend rond half 8 ook trouwens. Als dat echt zo zou zijn geweest was dat bedrijf allang ten onder gegaanstuffer schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:03:
Maar zie nu op allestoringen.nl dat het nog steeds raak is wbt internet klachten.

Ik zou proberen die €26 euro bij Ziggo te declareren. Je hebt nu zelf een AOP gekocht omdat Ziggo die niet meer zelf levert... terwijl het AOP niet jouw verantwoordelijkheid isMegalodon_67 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:20:
[...]
Allen dank voor jullie antwoorden, vanavond heb ik een Technetix DIO-01 afgehaald voor nog geen € 26 bij een webshop in de buurt en alle DOCSIS -waarden zijn nu perfect. Ik heb geen storing meer op het tv-signaal naar de tv-kaart en nu maar hopen dat de wekelijkse internetuitval ook niet meer optreed.
[ Voor 6% gewijzigd door Jerrythafast op 08-12-2015 21:30 ]
Goed om alvast te weten: de kosten
Een probleem kan op verschillende plekken zitten. De monteur bekijkt waar. Als het aan onze kant zit, zijn de kosten natuurlijk voor ons. Ook als het gaat om een digitale ontvanger, als die minder dan twee jaar geleden van ons gekocht is. Apparatuur in bruikleen repareren en vervangen we natuurlijk altijd kosteloos.
Zit er een storing in uw eigen kabels (denk aan coaxkabels, stekkers en wandcontactdozen), dan helpt de monteur ook graag. We rekenen dan wel € 40.
Dit bedrag is inclusief:
•voorrijkosten
•inspectie en reparatie
•nieuwe kabels en stekkers, als die nodig zijn
•drie jaar garantie op deze kabels en stekkers
•28 dagen garantie op de werkzaamheden
Het meeste materiaal is dus inbegrepen bij de prijs. Een uitbreiding, zoals een versterker die het signaal door je hele huis verbetert, verkoopt de monteur tegen kostprijs.
Oh xD hehe (hier ook omg. Utrecht)stuffer schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:03:
[...]
Yep same here...
Bij thuiskomst modem herstart na dag geen internet te hebben gehad. (storing was bekend in regio Utrecht)
Na modem herstart krijgt mijn eigen router een 192.168.178.10 adres terwijl ubee in bridge stond....
Klantenservice gebeld - modem weer opnieuw in bridge laten zetten - (btw zeer behulpzame medewerker) en idd een nieuw ip. Niks aan te doen.
Het is voor mij nu wel echt de eerste keer raak in een hele lange tijd...Storingen kan je overal hebben dus zit hem wel uit
Nja ik zit op een heel ander coax segment sinds de storing waardes zijn ook een stuk anders dan ik gewend ben, geen idee of dat een goed iets is... maar ff afwachten
Het AOP (een Technetix DIO-01 is een AOP) valt onder de kant van Ziggo. Die tekst zegt dus juist dat ze de DIO vergoeden.Megalodon_67 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:32:
@ Jerryfast, ik denk niet dat ze daar in meegaan, ik had aanvankelijk een monteur besteld, maar na de diverse antwoorden hier op het forum wist ik dat ik de klus zelf kon klaren en heb toen afgebeld. Maar in de bevestigingsmail van de afspraak stond o.a. deze tekst:
Goed om alvast te weten: de kosten
Een probleem kan op verschillende plekken zitten. De monteur bekijkt waar. Als het aan onze kant zit, zijn de kosten natuurlijk voor ons. Ook als het gaat om een digitale ontvanger, als die minder dan twee jaar geleden van ons gekocht is. Apparatuur in bruikleen repareren en vervangen we natuurlijk altijd kosteloos.
Zit er een storing in uw eigen kabels (denk aan coaxkabels, stekkers en wandcontactdozen), dan helpt de monteur ook graag. We rekenen dan wel € 40.
Dit bedrag is inclusief:
•voorrijkosten
•inspectie en reparatie
•nieuwe kabels en stekkers, als die nodig zijn
•drie jaar garantie op deze kabels en stekkers
•28 dagen garantie op de werkzaamheden
Het meeste materiaal is dus inbegrepen bij de prijs. Een uitbreiding, zoals een versterker die het signaal door je hele huis verbetert, verkoopt de monteur tegen kostprijs.
Zou je als consument een RFO kunnen opvragen? Hier, 1906 (gem castricum) geen internet. Maar ben benieuwd wat er fout is gegaan.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Typisch dit, hieronder de tekst in de e-mail met de bevestiging van de afspraak:
Hieronder de tekst uit de PDF Informatie en voorwaarden monteursbezoek Ziggo Services BV:
Een probleem kan op verschillende plekken zitten. De monteur bekijkt waar. Als het aan onze kant zit, zijn
de kosten natuurlijk voor ons. We zijn verantwoordelijk voor het goed functioneren van het netwerk tot aan het aansluitpunt en voor de apparatuur die je van ons in bruikleen hebt gekregen. Die apparatuur repareren en vervangen we altijd kosteloos. Heb je een probleem met de digitale ontvanger en heb je die minder dan twee jaar geleden van ons gekocht? Dan zijn de kosten ook voor ons.
In de mail zijn de opmerkingen m.b.t. het aansluitpunt verwijderd. En zo ben ik er dus ingestonken.
De AOP is eigendom (al weet ik dat niet zeker) van Ziggo, maar ze zijn wel verantwoordelijk voor de goeie aansluiting.
Dat jij als goeie consument zelf de kosten betaald vind Ziggo natuurlijk fijn.
Maar als ik jouw was zou ik het verhaal voorleggen en kijken wat ze zeggen
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Ja. Upload is voor mij wat belangrijker dan download.Albert020 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:10:
[...]
Neem aan dat je dit bekabeld gemeten hebt, met 120 mb internet....
Bedoel usenet krijgt zoveel N&T dat het gewoon geen zin meer heeft.
Wel man, 24MB/s bij torrents, bam... hdd over de zeik omdat de virusscanner de hdd over belast met on the fly scannenVerwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 15:39:
[...]
Ja. Upload is voor mij wat belangrijker dan download.
Bedoel usenet krijgt zoveel N&T dat het gewoon geen zin meer heeft.
Wordt tijd dat ik m'n hdds ga vervangen voor ssds

Dat probleem heb ik ook al maanden last vanArcticWolf schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:22:
[...]
Wel man, 24MB/s bij torrents, bam... hdd over de zeik omdat de virusscanner de hdd over belast met on the fly scannen![]()
Oscar Wilde
Best bijhoorlijk niet overzichtelijk zeg, die website van Ziggo 😬
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Volgensmij maakt het niet zoveel uit, er gaat gewoon nog steeds TV signaal overheen.Wilde schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:59:
Krijg je bij het zakelijke Internet start ZZP abbo nou ook kabeltv ? (Dvbc met smartcard)?
Weetniet wat de zakelijke rechten zijn, maar heb je hierbij ook een 2 weken op proef of geld dit alleen voor consumenten?
Ik neem KabelTV af, heb daar standaard een smartcard bij en moest zelf een decoder aanschaffen. Ook kan ik gewoon pakketten zoals Fox Sports aanschaffenJerrythafast schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:14:
Kabel TV is in ieder geval niet DVB-C met smartcard. Kabel TV is juist zonder smartcard.
Hmmm de verzamelnaam "kabel TV" biedt toch een Digitale SD/HD variant icm met een decoder/smartcard en daarnaast nog een analoge SD variant (oldskool analoog).Jerrythafast schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:14:
Kabel TV is in ieder geval niet DVB-C met smartcard. Kabel TV is juist zonder smartcard.
Beide worden toch aangeboden via het coax segment wat men in de volksmond "kabel tv" noemt? Zoals KPN de termen " IP TV" en "Digitenne" kent is "Kabel TV" wat mij betreft in hetzelfde rijtje te noemen voor de reguliere gebruikers (none tweakers).
Kabel tv is het abonnement zonder smartcard zoals dat in het zenderoverzicht staat. Met smartcard is dus play start of old skool tv standaard.stormfly schreef op donderdag 10 december 2015 @ 07:33:
[...]
Hmmm de verzamelnaam "kabel TV" biedt toch een Digitale SD/HD variant icm met een decoder/smartcard en daarnaast nog een analoge SD variant (oldskool analoog).
Beide worden toch aangeboden via het coax segment wat men in de volksmond "kabel tv" noemt? Zoals KPN de termen " IP TV" en "Digitenne" kent is "Kabel TV" wat mij betreft in hetzelfde rijtje te noemen voor de reguliere gebruikers (none tweakers).
Bij Ziggo is het (sinds enige tijd) een benaming voor een abonnementsvorm, daarbuiten is het een algemene term. Wikipedia: Kabeltelevisiegys89 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 12:42:
[...]
Kabel tv is het abonnement zonder smartcard zoals dat in het zenderoverzicht staat. Met smartcard is dus play start of old skool tv standaard.
Testing, one, two ...
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Het is beide het wordt analoog en via DVB-C uitgezonden. Via DVB-C heb jee basis packet en kun je inderdaad geen extra zenders krijgen.Wilde schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:58:
Maar is kabel tv (zonder smartcard dan) wel digitaal? Dus de basic zenders digitaal, zonder mogelijkheid xtra zenders te bestellen?
Dat staat toch keurig bij het Ziggo pakket vermeld?Wilde schreef op donderdag 10 december 2015 @ 14:58:
Maar is kabel tv (zonder smartcard dan) wel digitaal? Dus de basic zenders digitaal, zonder mogelijkheid xtra zenders te bestellen?
Kabel TV: Ongecodeerde digitale tv overal in huis
Kabel TV: Ruim 30 tv-zenders in analoge en digitale beeldkwaliteit
Hiermee beschik je over 30+ analoge zenders, 3 HD-zenders en 90 radiozenders. Heb je een televisie met een DVB-C tuner die gecertificeerd is? Dan bekijk je dit aanbod van tv-zenders zonder extra kosten in digitale kwaliteit. Daar heb je dus geen mediabox voor nodig (en geen smartcard).
Met als aanvulling: enkel NPO in HD, de rest is SD
Maar er zal altijd wel wat te zei..., op te merken zijn wat niet bevalt
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 10-12-2015 16:59 ]
Testing, one, two ...
Dat ligt aan de TV... met mijn samsung TV uit 2012 kan ik wel de zenders zelf sorterenwortelsoft schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:44:
Enige nadeel is die dome indeling als je digitaal kijkt. Ik heb mijn tv voor het "snel even kijken" zonder decoder analoog ingesteld, dan kan ik tenminste zelf bepalen waar de zenders staan.
Dan moet ik nog eens beter kijken mijn es8000 uit 2012 zou dat dan ook moeten kunnen.ArcticWolf schreef op donderdag 10 december 2015 @ 16:37:
[...]
Dat ligt aan de TV... met mijn samsung TV uit 2012 kan ik wel de zenders zelf sorteren
Ik heb een ES6800wortelsoft schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:12:
[...]
Dan moet ik nog eens beter kijken mijn es8000 uit 2012 zou dat dan ook moeten kunnen.
Ziggo Sport krijg je ook in HDhardware-lover schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:13:
[...]
Dat staat toch keurig bij het Ziggo pakket vermeld?
Hiermee beschik je over 30+ analoge zenders, 3 HD-zenders en 90 radiozenders. Heb je een televisie met een DVB-C tuner die gecertificeerd is? Dan bekijk je dit aanbod van tv-zenders zonder extra kosten in digitale kwaliteit. Daar heb je dus geen mediabox voor nodig (en geen smartcard).
Dat van die 30+ analoge zenders klopt trouwens niet, hier krijg je er maar 25. Nog steeds 25 te veel maar zeker geen 30+.
Dat "ruim 30" klopt niet. Er zijn er bij analoog "maar" 25.hardware-lover schreef op donderdag 10 december 2015 @ 15:13:
[...]
Dat staat toch keurig bij het Ziggo pakket vermeld?
Oscar Wilde
Ziggo heeft de volgorde aangepast als je nu scant staat alles goed en ik maar moeilijk doenArcticWolf schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:25:
[...]
Ik heb een ES6800en zelfs daar kan het mee.

Daar mag je Ziggo dan op aanspreken, het is een lompe copy/paste van de Ziggo websiteRaven schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:20:
[...]
Dat "ruim 30" klopt niet. Er zijn er bij analoog "maar" 25.
Edit: het analoge aantal zenders schijnt per gemeente te verschillen, Eindhoven (oud UPC), heeft er wel degelijk 30. Maar in onze gemeente (altijd al Ziggo), zijn het er 24.
[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 11-12-2015 01:14 ]
Testing, one, two ...
Ja die zag ik gisteren allemaal langs komen. Er werden totaal 65 zenders geinstalleerd. Ik heb ze niet geteld maar dat zxou wel kunnen kloppen.pa3eia schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:07:
De regionale zenders zijn toch ook FTA?
Heeft iemand enig idee hoe ik kan zien of een apparaat met de 2,4 of de 5 ghz is verbonden?
Ik heb ze allebei hetzelfde ssid gegeven omdat dat makkelijk is.
Ik zie bv op de startpagina welke apparaten verbonden zijn en daar staat dan dit tussen:
(WiFi)(0)(0) Primary (printer)
(WiFi)(1)(0) Primary (nexus 5)
Eth-Switch Lan(2) (PC)
Geven die eentjes en 0tjes aan met welk netwerk hij verbonden is?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Verwijderd
Nee SSD's vinden het prettig de hele dag beschreven te worden.ArcticWolf schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:22:
[...]
Wel man, 24MB/s bij torrents, bam... hdd over de zeik omdat de virusscanner de hdd over belast met on the fly scannen![]()
Je kunt beter een Raid-0 array van een paar disks maken, lage block que, net zo snel.
Ja. Er staat een configurator in beeld op de website van ziggo volgens mij. Kabeltv is standaard, inclusief decoder en dergelijk. Ze stuurde mij een nieuwe decoder toe met 2de smartcard. Heb maar 1 TV in huis en een tweede hoeft niet.Wilde schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:59:
Krijg je bij het zakelijke Internet start ZZP abbo nou ook kabeltv ? (Dvbc met smartcard)?
Kan ook niet meer inloggen op het apparaat. Wel heb ik nog internet.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
sinds een week of 3 heb ik een nieuwe snelheid 40/4 en dat bevalt prima alleen een ding dus niet
sinds we de nieuwe snelheid hebben kan ik op geen enkel apparaat meer mail ontvangen (laptop/pc/iPad/iPhone) aparte is dat ik ook de pagina van de hoster niet kan bereiken? zodra ik 4G aanzet op mn telefoon komt de mail binnen..
zodra ik mn router ertussen uit haal werkt het allemaal als een zonnetje... eh ok router stuk? nou ja router even fabrieksinstellingen terug gezet zelfde probleem. Ok router (D-link 860L) zou het kunnen zijn dus maar een andere gekocht bij de lokale PC winkel (ook een D-Link) echter als ik die aansluit heb ik exact hetzelfde probleem, dus even een ander merk mogen lenen en die geeft hetzelfde probleem. Doet me dus denken dat het niet de router is..
iemand nog ideeen waar ik nog niet aan gedacht heb? ik heb een tracert even gestart en die komt naar buiten maar loopt stuk bij de 7de verbinding daarna Time outs..
Tnx en mochten er vragen zijn dan probeer ik die ZSM te beantwoorden
1 9 ms * 9 ms 10.136.148.1
2 11 ms 13 ms 13 ms 213.51.163.1
3 67 ms 15 ms * vnn-rc0001-cr101-ae5-0.core.as9143.net [213.51.158.104]
4 10 ms 13 ms 16 ms asd-tr0042-cr101-ae6-0.core.as9143.net [213.51.158.78]
5 15 ms 9 ms 16 ms 40ge.ams-ix.i3d.net [80.249.208.162]
6 51 ms 37 ms 57 ms 30ge.cr1-ar0.smartdc.rtd.i3d.net [109.200.218.86]
7 18 ms 21 ms 25 ms 80ge.br2-cr1.smartdc.rtd.i3d.net [188.122.95.84]
Je hebt nu niet een router achter een modem met router functie van Ziggo gezet zonder verder iets aan (te laten) passen?Wognummer schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:11:
Geen idee of de vraag hier hoort of ik een eigen topic moet openen maar ok
[knip, zie boven]
Edit: @hieronder, duidelijk zo.
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 11-12-2015 15:25 ]
Testing, one, two ...
Wat is IP waar je heen gaat? Want dit ligt niet aan je modem je komt gewoon op het internet en zelfs in het i3d netwerk.Wognummer schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:16:
ahh excuus ik had hem willen pasten![]()
1 9 ms * 9 ms 10.136.148.1
2 11 ms 13 ms 13 ms 213.51.163.1
3 67 ms 15 ms * vnn-rc0001-cr101-ae5-0.core.as9143.net [213.51.158.104]
4 10 ms 13 ms 16 ms asd-tr0042-cr101-ae6-0.core.as9143.net [213.51.158.78]
5 15 ms 9 ms 16 ms 40ge.ams-ix.i3d.net [80.249.208.162]
6 51 ms 37 ms 57 ms 30ge.cr1-ar0.smartdc.rtd.i3d.net [109.200.218.86]
7 18 ms 21 ms 25 ms 80ge.br2-cr1.smartdc.rtd.i3d.net [188.122.95.84]
Het is of dat jouw eigen IP geblokt is bij deze provider (dat kan gewijzigd zijn na je nieuwe snelheid) of het totale ip blok heeft een routeringsfout daar wil ik hem graag voor je tracen als je het ip geeft?
Hij pingt wel gewoon op de hostname.

[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 11-12-2015 15:27 . Reden: Plaatje ]
Tracing route to www.quickdomains.nl [188.122.88.74] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.178.1 2 * * * Request timed out. 3 7 ms 7 ms 7 ms gv-rc0052-cr102-xe-1-0-5-0.core.as9143.net [213.51.181.189] 4 8 ms 8 ms 8 ms asd-tr0610-cr101-ae58-0.core.as9143.net [213.51.158.22] 5 8 ms 11 ms 9 ms 40ge.ams-ix.i3d.net [80.249.208.162] 6 14 ms 11 ms 12 ms 30ge.cr1-ar0.smartdc.rtd.i3d.net [109.200.218.86] 7 109 ms 9 ms 17 ms 80ge.br3-cr1.smartdc.rtd.i3d.net [188.122.95.85] 8 11 ms 10 ms 10 ms lamborghini.demax.nl [188.122.88.74] Trace complete.
Kom je wel op hun website? Dat werkt hier prima namelijk vanaf ziggo. Ik neig naar een IP Block bij de partij.Wognummer schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 15:23:
dit is het ip waar ik heen wil uiteindelijk
www.quickdomains.nl [188.122.88.74]
maar dan blijft het vreemd dat het zonder router wel werkt...
[ Voor 22% gewijzigd door Wognummer op 11-12-2015 15:48 ]
Het vanaf je 4G aansluiting werkt en vanaf twee andere ziggo aansluiting (via Got) wel.
Dus ik zou eens vragen of je met 2e lijns in contact kan komen
Haal alle setups eens door www.watismijnip.nl
Zijn die uitkomsten gelijk dat denk ik namelijk niet? Andere router heeft namelijk een nieuw MAC en dus nieuw IP.
Zou het lijstje van wel een niet werkende IPs eens aan je hoster overleggen.
[ Voor 51% gewijzigd door stormfly op 11-12-2015 16:23 ]
Heb je van Ziggo een modem/router, of alleen een modem (of modem/router in bridge-modus)? In het eerste geval houd je inderdaad hetzelfde IP-adres, maar in het tweede geval niet.Wognummer schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:14:
het werkt van mijn ziggo aansluiting ook he zonder router... dat is toch echt hetzelfde IP adres?
modem apparaat (pc in dit geval) werkt wel zonder router ertussen
en ze zijn beiden qua IP gelijk... volgens watismijnip
en volgens mij blijft je IP naar buiten toch echt gelijk... correct me if im wrong maar het Modem geeft het IP naar buiten uit en niet mn router
maar idd goeie support ziggo het al dan?
Je modem geeft een IP aan je router dat doet hij op basis van het MAC adres. Dat is voor elk netwerk apparaat uniek dus in je setup zou je echt verse IP adressen moeten krijgen.Wognummer schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:29:
en ze zijn beiden qua IP gelijk... volgens watismijnip
en volgens mij blijft je IP naar buiten toch echt gelijk... correct me if im wrong maar het Modem geeft het IP naar buiten uit en niet mn router
Brengt me wel op de volgende vraag staat je modem echt in bridge of denk je dat je in bridge staat? Als je op de WAN/status pagina van de router achter je modem kijkt wat zie je dan als WAN IP adres?
Want als je modem van Ziggo in routed modus (dus geen bridge) staat dan klopt het dat je IP wel gelijk blijft bij het wisselen van achterliggende routers.
Volgens mij komen we bij de clue, een dubbele router setup die niet lekker werkt.
Nog even de feedback op mijn vragen uit de vorige post afwachten voor de bevestiging.
waarom zou ik bij het wisselen van router met ziggo bellen? dan prik ik mn UTP gewoon op mn pc? werkt prima ook als deze in bridged mode staattiguan schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:11:
Ik kan me ook niet voorstellen dat je elke keer met Ziggo hebt gebeld als je de router er weer tussen stopt en er weer tussen uit haalt tijdens deze tests.
ik heb hem vandaag wel een keer uit bridge mode laten halen om te testen of het op de ipads werkte als ik mn modem als router inzette en dat werkte prima maar met elke andere router ertussen werkt het dus niet
en nee ik heb er echt maar een router aan hangen
Dit is de startpagina van uw modemrouter.
Router
Router en Wireless staan UIT
Er zijn wat random gebieden waar IPv6 is geactiveerd. (En er zijn wat mensen die claimen DS-Lite te hebben, maar ik heb nog geen harde bevestiging daarvan voorbij zien komen.)Wognummer schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:00:
IPv6 Not supported
maar idd goeie support ziggo het al dan?
Da's vrij ondubbelzinnig UITWognummer schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:15:
[...]
waarom zou ik bij het wisselen van router met ziggo bellen? dan prik ik mn UTP gewoon op mn pc? werkt prima ook als deze in bridged mode staat
ik heb hem vandaag wel een keer uit bridge mode laten halen om te testen of het op de ipads werkte als ik mn modem als router inzette en dat werkte prima maar met elke andere router ertussen werkt het dus niet
en nee ik heb er echt maar een router aan hangen![]()
Dit is de startpagina van uw modemrouter.
Router
Router en Wireless staan UIT
[ Voor 5% gewijzigd door Jerrythafast op 11-12-2015 17:18 ]
Dan heb je wel een lastige uitdaging. Ik denk nog steeds aan een IP Block omdat iedereen die site wel kan benaderen hier. Je hebt geen probleem met andere websites toch?
Ik betwijfel of je test dan goed wat toen je aangaf dat het IP altijd hetzelfde was. Heb je:
-Beide apparaten uitgezet en opnieuw gestart na ombouwen zodat alle apparaten opnieuw DHCP doen?
-de browser hard geforceerd te herladen zodat je niet in een cached page zit?
ja beiden herstart gegeven (of alle 3 met de router ertussen)stormfly schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:19:
Oké dan staat hij echt in bridge die page krijg ik ook.
Dan heb je wel een lastige uitdaging. Ik denk nog steeds aan een IP Block omdat iedereen die site wel kan benaderen hier. Je hebt geen probleem met andere websites toch?
Ik betwijfel of je test dan goed wat toen je aangaf dat het IP altijd hetzelfde was. Heb je:
-Beide apparaten uitgezet en opnieuw gestart na ombouwen zodat alle apparaten opnieuw DHCP doen?
-de browser hard geforceerd te herladen zodat je niet in een cached page zit?
en ja zelfs een andere browser geprobeerd om zeker te zijn dat de pagina niet gecached was
overigens dank voor het meedenken allemaal tot nu toe
Nou ik doe meestal 6 a 7 jaar met schijven en dan vervang ik ze voor grotereVerwijderd schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:07:
[...]
Nee SSD's vinden het prettig de hele dag beschreven te worden.
Je kunt beter een Raid-0 array van een paar disks maken, lage block que, net zo snel.
[...]
Vandaag nogmaals,weer zelfde probleem. Helpdesk gebeld, zeggen dat ik nog eens 24 uur moet wachten voor activatie. Wat zou er aan de hand zijn?
Even uitgaande van een Crucial MX200.ArcticWolf schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 20:35:
[...]
Nou ik doe meestal 6 a 7 jaar met schijven en dan vervang ik ze voor grotereik ga er even vanuit dat een SSD net zo lang mee gaat tegenwoordig, zelfs met dergelijk gebruik.
Je zegt dat je 24 MB/s downloadt. Dat is zo'n 2 TB per dag. Met een 250 GB Crucial MX200 zit je na 40 dagen op de 80 TB TBW endurance rating, met de 500 GB versie na 80 dagen (160 TB TBW) en de 1 TB versie van de MX200 heb je na 160 dagen versleten (320 TB TBW).
Wel er even van uit gaande dat je 24/7 downloadt
Wellicht ontvangt je Horizon geen (goed) signaal? Heb je al 's geprobeerd de kabel in je TV te steken om te zien of je TV wel iets kan ontvangen?GDG71 schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:10:
EerGisteren Ziggo Horizon mediabox ontvangen, alles volgens boekje gedaan. internet = prima, echter blijft horizon hangen op 0% r scanning. In beeld staat do not unplug. Na 5 minuten reset de box telkens, blijft eindeloos doorgaan. Afstandsbediening lijkt ook niet te koppelen. EerGisteren geprobeerd, helpdesk gebeld. Oplossing zou zijn: Abonnement is gisteren ingegaan. Gisteren weer geprobeerd. Zelfde probleem. Blijft eindeloos 0% r scanning, do not unplug, reset na 5 min etc. Nog eens via internet link. ziggo.nl/klantenservice… alles stap voor stap nogmaals gevolgd. Zelfde resultaat, 0% scanning reset etc
Vandaag nogmaals,weer zelfde probleem. Helpdesk gebeld, zeggen dat ik nog eens 24 uur moet wachten voor activatie. Wat zou er aan de hand zijn?
Wat een drama weer...
- de oude samsung smt7140 werkt wel met dezelfde kabelJerrythafast schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:19:
[...]
Wellicht ontvangt je Horizon geen (goed) signaal? Heb je al 's geprobeerd de kabel in je TV te steken om te zien of je TV wel iets kan ontvangen?
- horizon aangesloten direct op de meterkast aansluiting, zelfde resultaat
Gerton
Zijn de schijven van tegenwoordig nou slechter of ligt dat nou aan mij? Dacht dat SSDs wat langer mee gingen dan dat...Jerrythafast schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:17:
[...]
Even uitgaande van een Crucial MX200.
Je zegt dat je 24 MB/s downloadt. Dat is zo'n 2 TB per dag. Met een 250 GB Crucial MX200 zit je na 40 dagen op de 80 TB TBW endurance rating, met de 500 GB versie na 80 dagen (160 TB TBW) en de 1 TB versie van de MX200 heb je na 160 dagen versleten (320 TB TBW).
Wel er even van uit gaande dat je 24/7 downloadt
Heb zelf 2x 64gb toshiba M2 in raid0 en een 1tb met 8gb ssd cach in m'n laptop dus zal er niet zo snel tegenaan lopen
En idd ik download niet 24/7
Dit topic is gesloten.