Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:26:
[...]

Heb je nog extra onderdelen voor nodig zeker ?
Inderdaad, er bestaat naar mijn weten geen usb z-wave module (vast wel te fabriceren) en al helemaal geen software die op Windows 10 (pro) kan draaien. Dus ik heb een Benext hub gekocht die het prima doet, maar het is wel weer een extra apparaat ;)
garp schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:48:
Ik kom zo maar op 25. 4 Raspberry pi's, 3 AP's, 3 computers, 2 AppleTV's, NAS, printer, IP camera's, telefoons, tablets, noem maar op. Ziggo is prima, maar ik heb wel mijn eigen router/firewall/DNS server et cetera (http://fireinfo.ipfire.or...7041e73612cb50747e60dc92f)

Edit: ik vergeet bijna de weegschaal :-)

En dan nog is de traffic per maand niet heel idioot heftig/veel te noemen:

[afbeelding]
:X
Ik durf mijn traffic niet te posten (zijn vast mensen met meer... maar toch :P )

[ Voor 46% gewijzigd door ArcticWolf op 02-12-2015 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ArcticWolf schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:31:
[...]

Ik durf mijn traffic niet te posten (zijn vast mensen met meer... maar toch :P )
Ik zit op ongeveer 1TB aan down+up per maand :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:52:
[...]

Ik zit op ongeveer 1TB aan down+up per maand :P
Zo weinig? ;)

Al moet ik zeggen dat het deze maand periode meevalt :P

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 02-12-2015 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er zitten wel pieken bij :P , 1.27TB is dit jaar het hoogste, kan helaas niet verder terugkijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 02-12-2015 18:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:56

icecreamfarmer

en het is

ArcticWolf schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:22:
[...]

idd 8)7 stom dat ik daar niet aan gedacht heb (woon zelf alleen).

Overigens is m'n NUC (i5, ssd en 16gb ram) samen met de NAS, m'n server, fileserver, mediacenter en flexget service in 1. Had graag van m'n NUC ook de domotica hub gemaakt, maar dat gaat nog niet.
Heb jij nu een nas van je NUC gemaakt of bedoel je 2 apparaten?
Overigens wat mij bij veel nieuwe routers tegenvalt is dat er standaard maar 4 bedrage apparaten op aangesloten kunnen worden. Waarom dat niet verdubbelen? Dat zijn de kosten toch niet?

Hier zitten we trouwens met een gezin van 4 op ca. 10 apparaten (3 telefoons, smart tv, PS3, PC, tablet, bluray speler, humax, printer).

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
ArcticWolf schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:31:
[...]

Inderdaad, er bestaat naar mijn weten geen usb z-wave module (vast wel te fabriceren) en al helemaal geen software die op Windows 10 (pro) kan draaien. Dus ik heb een Benext hub gekocht die het prima doet, maar het is wel weer een extra apparaat ;)

[...]

Volkomen offtopic: Z-Wave USB modules zijn er wel hoor. En volgens mij draait domoticz wel op Windows 10.....

[ Voor 10% gewijzigd door garp op 02-12-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icecreamfarmer schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:09:
[...]

Heb jij nu een nas van je NUC gemaakt of bedoel je 2 apparaten?
Overigens wat mij bij veel nieuwe routers tegenvalt is dat er standaard maar 4 bedrage apparaten op aangesloten kunnen worden. Waarom dat niet verdubbelen? Dat zijn de kosten toch niet?

Hier zitten we trouwens met een gezin van 4 op ca. 10 apparaten (3 telefoons, smart tv, PS3, PC, tablet, bluray speler, humax, printer).
Nee, m'n NAS is redelijk "dom" heeft wel wat functies zoals fileserver en webserver, maar kan niet fungeren als mediacenter of flexget service. Maar alle 4 zijn wel 1 geheel (de 1 kan niet zonder de ander zeg maar :+ )
Zitten beide ook op dezelfde switch zodat de router niet belast wordt.

Een router heeft behoorlijk wat te verduren kwa belasting, dus een 4 > 8 poort router (die ook daadwerkelijk alles kan handelen per poort) zal de cpu veel zwaarder belasten en dat kost wel geld.
garp schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:16:
[...]
Volkomen offtopic: Z-Wave USB modules zijn er wel hoor. En volgens mij draait domoticz wel op Windows 10.....
Mm.. Domoticz werkt niet met de Danfoss modules die ik heb (of ze moeten dat veranderd hebben afgelopen maanden).

[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 02-12-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 15:23
ArcticWolf schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:51:
Bridgemodes *O*

De modems die Ziggo uitlevert zijn prima voor "normaal" gebruik, maar hang je er meer dan 4 apparaten aan bijv. dan vinden ze dat niet leuk en gaan ze vervelend doen... Ik had altijd zonder problemen 4 (+1 wifi) apparaat aan m'n Ubee hangen, toen kreeg ik een 6e apparaat erbij en toen was het huilen, modem in bridgemode laten zetten en een goede router gekocht, sindsdien werkt alles vlekkeloos.
Maar wat voor router zou je dan moeten kopen dat je die problemen niet hebt.
Als je de ziggo modem in bridgemodus zet.

Kan je dan denken aan een routertje van 60 euro of moet je dan toch naar de 200 euro gaan?
Hier 2 laptops, 1 tablet, 1pc, 3 smartphones, 2 chromecast, 1 nas
En regelmatig dat 1 van de smarthphones tijdelijk zonder internet zit terwijl laptop en pc dan gewoon leuk doorgaan. (merk dat alleen op het ziggo netwerk.

En gebruik je dan de modem voor ziggo nog wel voor de telefoon verbinding, of doe je dat dan ook met de nieuwe router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Een D-Link 868l biedt erg veel waar voor zn geld. 200 euro uitgeven is ook niet direct nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-09 23:36
Ik heb een AirPort Extreme van Apple, heerlijk ving, helemaal als je er een MacBook hebt, dan externe schijf op de router aansluiten, en je hebt de prettige TimeMachine backups. (Ook op afstand te benaderen eventueel)

Heb de Ziggo router laten bridgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joostje123 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:12:
[...]

Maar wat voor router zou je dan moeten kopen dat je die problemen niet hebt.
Als je de ziggo modem in bridgemodus zet.

Kan je dan denken aan een routertje van 60 euro of moet je dan toch naar de 200 euro gaan?
Hier 2 laptops, 1 tablet, 1pc, 3 smartphones, 2 chromecast, 1 nas
En regelmatig dat 1 van de smarthphones tijdelijk zonder internet zit terwijl laptop en pc dan gewoon leuk doorgaan. (merk dat alleen op het ziggo netwerk.

En gebruik je dan de modem voor ziggo nog wel voor de telefoon verbinding, of doe je dat dan ook met de nieuwe router?
Ik heb geen telefoon via Ziggo maar;

Die vraag had ik ook en ik had 3 eisen:
-Router moet niet bezwijken door intern/extern zwaar verkeer
-Dual wlan (5ghz en 2,4ghz wlan tegelijkertijd)
-Wlan minimaal ABGN (AN - BG / sneller zijn m'n clients toch niet).

Uiteindelijk had ik de Asus RT-N66W uitgekozen via de pricewatch (de opvolger van de N66U) en ben richting Coolblue (Utrecht) gereden om hem op te halen }:O
Grappige was dat die verkoper dus een discussie met mij aanging over waarom ik de N66W wilde omdat hij relatief duur was vergeleken met enkele TP-Link routers die wel wifi AC-AN hadden en een paar goedkopere routers die ook voldeden aan m'n eisen... xD
30 minuten later toch maar voor de N66W gegaan en totaal geen spijt van gehad (bij CB mag je een product altijd terugbrengen/ruilen).

edit: niet om reclame te maken voor CB :P maar tis wel een handige feature als je niet weet wat je moet halen 8)

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 02-12-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Ik ben sinds gisteren aangesloten op Ziggo (via de kabel) en ik ben blij dat ik weer TV kan kijken zonder kastje. Gewoon de kabel in mijn Philips 2012 TV en het werkt, heerlijk!

NPO1 t/m 3 en Ziggo Sport zijn in HD, zonder dat je een CI-module of kastje hoeft te gebruiken.

Maar waarom beperkt Ziggo zich tot het doorgeven van deze zenders die je zonder kastje of module in HD kunt bekijken?

Zijn ze bang voor illegale mee-kijkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:01
Dat vraag ik me ook al jaren af, over illegaal meekijken -> het analoge aanbod staat ook nog steeds op coax.

Caiway werkt als volgt: alles is zonder smartcard tenzij je een extra pakket afneemt op de TV, en die hebben analoog er al jaren afgegooid om meer ruimte te maken op de kabel voor digitaal/internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:56
stormfly schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:23:
Dat vraag ik me ook al jaren af, over illegaal meekijken -> het analoge aanbod staat ook nog steeds op coax.

Caiway werkt als volgt: alles is zonder smartcard tenzij je een extra pakket afneemt op de TV, en die hebben analoog er al jaren afgegooid om meer ruimte te maken op de kabel voor digitaal/internet.
Heb ook al een aantal keren voorgesteld dat Ziggo de basis kanalen in HD gewoon doorgeeft zonder Smartcard, maar ja... helaas doen ze daar nog niks mee, misschien one day :P

Ik zie niet in wat dat uit maakt voor hun, je hebt een kabel aansluiting of niet, basis TV heeft toch iedereen.

Dat is vind ik ook het smerige aan TV Royaal, een hoop zonders waarvan 95% in SD en 2.0 geluid. Als dat eens 50% in HD en 5.1 geluid was (net als NPO1,2,3, RTL etc), werd het interessant.

[ Voor 12% gewijzigd door tcviper op 03-12-2015 11:00 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
stormfly schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:23:

Op mijn oude adres (een gedeelde portiek) kon ik inderdaad analoog coax meekijken. Volgens toen nog UPC bestond mijn adres niet, ik kon niet eens kabel aanvagen :/ En dat terwijl ik toch een groene kabel het huis in zag lopen en daar vrolijk TV op kon kijken.

TV kijken deed ik dus via de kabel, ook al had ik een Tele2 kastje om full HD etc. te kijken. Ik houd gewoon niet van extra kabels en kastjes, en 'gewoon TV' boeit me de HD niet zoveel.

Op mijn nieuwe adres, verderop in de straat, werkte de analoge kabel echt niet: UPC/Ziggo hadden blijkbaar toch een switch omgezet. Nog heel even op mijn 'oude' Tele2 abonnement via de telefoonlijn en kastje kijken dan maar.
Toen er gisteren een kaartje van een Ziggo monteur door de bus viel dat ik wel weer aangesloten was, ben ik gelijk aan de slag gegaan. En hoera, ik kijk rechtsstreeks op de kabel, dit keer in full HD.

Dus als Ziggo blijkbaar toch controle heeft of ik wel/geen signaal krijg: waarom dan niet gewoon alles in Full HD zonder kastje/kaartje aanbieden? Ik ga het ook maar vriendelijk suggereren. Maar eerlijk gezegd ben ik allang tevreden. 120mbit snelheden ipv max 40 mbit, geen kastje meer nodig. En dat voor 12 euro per maand extra tov Tele2.

Of Ziggo net zo weinig storing heeft, klantvriendelijk is etc. zal moeten blijken.
tcviper schreef op donderdag 03 december 2015 @ 10:59:
[...]

Heb ook al een aantal keren voorgesteld dat Ziggo de basis kanalen in HD gewoon doorgeeft zonder Smartcard, maar ja... helaas doen ze daar nog niks mee, misschien one day :P

Ik zie niet in wat dat uit maakt voor hun, je hebt een kabel aansluiting of niet, basis TV heeft toch iedereen.

Dat is vind ik ook het smerige aan TV Royaal, een hoop zonders waarvan 95% in SD en 2.0 geluid. Als dat eens 50% in HD en 5.1 geluid was (net als NPO1,2,3, RTL etc), werd het interessant.
Ik had dus even geen basis TV. Wel grappig dat je bij Ziggo als pakket snel geneigd bent 'Internet + TV' te nemen, terwijl bij 'Internet' ook gewoon het normale basis TV aanbod zit, in HD notabene. Hier kwam ik ook pas achter toen op de frontpage van Tweakers in een nieuwsitem een mede-Tweaker hier op wees (waarvoor nogmaals dank) _/-\o_

Je laatste opmerking: 50% in HD en 5.1 -> dat is wel afhankelijk van het aanbod. Ik weet dat Game of Thrones in 5.1 wordt aangeboden, en men zou dat voor sommige films ook kunnen doen aangezien die vaak al een 5.1 mix versie hebben.

Maar 98% de programma's zal stereo (als het al echt stereo is) blijken.

[ Voor 36% gewijzigd door Stpan op 03-12-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Absoluut! Ik gebruik inderdaad nu zelf ook een CI+ 1.3 interactief module in alle tv's (4 stuks) en dat werkt echt perfekt. Geen kastjes meer extra nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
tcviper schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:11:
Absoluut! Ik gebruik inderdaad nu zelf ook een CI+ 1.3 interactief module in alle tv's (4 stuks) en dat werkt echt perfekt. Geen kastjes meer extra nodig.
Je bedoelt een losse CI+ module? Dat is dan toch 4x rond de 50 euri.

Mijn Philips uit 2012 ontvangt het HD signaal voor NPO 1 t/m zonder CI+ module. En Ziggo kan dus technisch gezien een heleboel klanten een CI+ module besparen voor het basispakket. Nu doen ze dat al voor analoog en digitaal in SD (en NPO 1-3 in HD), maar waarom niet voor de rest?

(ik snap dat je voor extra zenders en abonnementen wel een kaartje nodig hebt om HBO en Fox Sport aan/uit te kunnen zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:18
Hier nog een Airport Extreme gebruiker. Lang getwijfeld tussen een Asus met gelijkwaardige specs maar toch voor de Apple gegaan (ben helemaal geen Apple gebruiker). Ziggo gebeld om de Ubee in bridge mode te zetten. Sindsdien een super verbinding en overal in huis wifi. Met een aan het internet : interactieve Samsung decoder, Appletv, 2x Kodi, 2x laptop, 2x telefoon, Playstation, Wii u, iPad dat zijn er al 11 en ik vergeet vast wat. Zit er wel over na te denken om 1 snelheid terug te gaan. Ben begonnen met 60Mbit/s wat super werkte maar nu zit ik al op 120Mbit/s 2 jaar later. Als ik naar de 40Mbit/s ga is het nu hele stap terug maar vergeleken met de 60Mbit/s valt het mee.
Wordt vooral Netlfix gekeken met 1 device tegelijk aan en natuurlijk de 2 telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Stpan schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:17:
[...]

Je bedoelt een losse CI+ module? Dat is dan toch 4x rond de 50 euri.

Mijn Philips uit 2012 ontvangt het HD signaal voor NPO 1 t/m zonder CI+ module. En Ziggo kan dus technisch gezien een heleboel klanten een CI+ module besparen voor het basispakket. Nu doen ze dat al voor analoog en digitaal in SD (en NPO 1-3 in HD), maar waarom niet voor de rest?

(ik snap dat je voor extra zenders en abonnementen wel een kaartje nodig hebt om HBO en Fox Sport aan/uit te kunnen zetten)
Uh nee hoor, die heb ik los gekocht ooit een keer en die zijn dus nu gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:50

Pierre

Van nature lui!

tcviper schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:29:
[...]

Uh nee hoor, die heb ik los gekocht ooit een keer en die zijn dus nu gratis :)
Ze zijn niet gratis, je betaald er € 2,00 per maand voor bij Ziggo

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Pierre schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:30:
[...]

Ze zijn niet gratis, je betaald er € 2,00 per maand voor bij Ziggo
Nee hoor.... 0,00 staat op mijn faktuur, bij Ziggo Zakelijk Connect ZZP Alles in 1, tenminste kreeg ik die gewoon erbij. De smartcards had ik nog van vorig jaar (toen het nog oud Ziggo was) en die heb ik dus nu nog steeds.

[ Voor 14% gewijzigd door tcviper op 03-12-2015 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:50

Pierre

Van nature lui!

@tcviper, bijzonder als ik mijn mediabox inlever en voor een module kies moet ik € 2,00 per maand betalen. Goed om te weten ;)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
tcviper schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:31:
[...]

Nee hoor.... 0,00 staat op mijn faktuur, bij Ziggo Zakelijk Connect ZZP Alles in 1, tenminste kreeg ik die gewoon erbij. De smartcards had ik nog van vorig jaar (toen het nog oud Ziggo was) en die heb ik dus nu nog steeds.
Ja dat klopt, je krijgt hem "gratis". Alleen hebben ze de abonnement wel 2euro duurder gemaakt tov de oude abonnementen. Als je nu dus nog een abonnement van voor de fusie hebt, dan betaal je 2euro minder (in de meeste gevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stpan schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:07:
[...]

Op mijn nieuwe adres, verderop in de straat, werkte de analoge kabel echt niet: UPC/Ziggo hadden blijkbaar toch een switch omgezet. Nog heel even op mijn 'oude' Tele2 abonnement via de telefoonlijn en kastje kijken dan maar.
Toen er gisteren een kaartje van een Ziggo monteur door de bus viel dat ik wel weer aangesloten was, ben ik gelijk aan de slag gegaan. En hoera, ik kijk rechtsstreeks op de kabel, dit keer in full HD.
Ze halen na X maanden de kabel in de straatkast los als er geen abonnement op dat adres staat. Maar daar zijn ze meestal wel snel in met her-aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:01:
[...]

Ze halen na X maanden de kabel in de straatkast los als er geen abonnement op dat adres staat. Maar daar zijn ze meestal wel snel in met her-aansluiten.
Dacht dat je altijd analoog kan kijken ongeacht er een abonnement op het adres is?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MdO82 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:08:
[...]

Dacht dat je altijd analoog kan kijken ongeacht er een abonnement op het adres is?
Nee, de kabel wordt echt fysiek losgehaald. Was bij mij ook, 2 dagen later ook briefje in de bus met dat ik weer aangesloten was (vorige eigenaar had jaren DSL gehad).
In de winkel in Utrecht hebben ze zelfs een mockup staan van een straatkast om te laten zien wat de monteur moet doen om hem weer aan te sluiten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Stpan schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:07:
[...]
Ik had dus even geen basis TV. Wel grappig dat je bij Ziggo als pakket snel geneigd bent 'Internet + TV' te nemen, terwijl bij 'Internet' ook gewoon het normale basis TV aanbod zit, in HD notabene. Hier kwam ik ook pas achter toen op de frontpage van Tweakers in een nieuwsitem een mede-Tweaker hier op wees (waarvoor nogmaals dank) _/-\o_
Ga je me nu vertellen dat als ik Internet Max voor 53,95 neem, ik hetzelfde krijg als wanneer ik bij zelf samenstellen Connect Max & Play Start, zonder telefonie, voor 57,55 neem?

Ik heb 1 oude Samsung decoder met een smartcard voor zolder, en een CI+ module met smartcard in mijn TV beneden. Verder een oud, perfect functionerend modem-only device.

[ Voor 5% gewijzigd door garp op 03-12-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
garp schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:16:
[...]

Ga je me nu vertellen dat als ik Internet Max voor 53,95 neem, ik hetzelfde krijg als wanneer ik bij zelf samenstellen Connect Max & Play Start, zonder telefonie, voor 57,55 neem?

Ik heb 1 oude Samsung decoder met een smartcard voor zolder, en een CI+ module met smartcard in mijn TV beneden. Verder een oud, perfect functionerend modem-only device.
Nee, dat is alleen analoog (op NPO1,2,3 en Ziggo Sport na).
Play Start is inclusief HD / digitale zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Wat vreemd is, is dat ik nu 'TV Standaard & Internet Z2' heb. Daar staat dat ik 'maar' 3 HD zenders heb, maar dat is dus niet zo. Ik heb ook Veronica, Discovery, et cetera in HD.....

Vraagg 1: Maar ik kan toch gewoon het experiment aangaan? Mogelijk wordt een aantal zenders dus weer SD na de activatie, maar TV blijft gewoon werken, op beide devices? Ik houd ook gewoon de Horizon App?

Vraag 2: Als ik weer meer HD wil moet ik dan dus over een maand weer upgraden naar Play start & Connect max?

[ Voor 58% gewijzigd door garp op 03-12-2015 12:38 . Reden: Horizon app vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 14:59
ArcticWolf schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:11:
[...]

Nee, de kabel wordt echt fysiek losgehaald. Was bij mij ook, 2 dagen later ook briefje in de bus met dat ik weer aangesloten was (vorige eigenaar had jaren DSL gehad).
In de winkel in Utrecht hebben ze zelfs een mockup staan van een straatkast om te laten zien wat de monteur moet doen om hem weer aan te sluiten 8)7
Volgens mij doen ze dat lang niet altijd. Ik heb iig op m'n vorige adres pas na een jaar Ziggo aangevraagd, maar kon gewoon analoog kijken voor die tijd.

Het kost gewoon teveel tijd/geld om naar de fysieke wijkkast te rijden om één klantje los te koppelen.

[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 03-12-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Volgens mij verwerken ze het fysiek loshalen als er geen andere storingen zijn die de monteurs hoeven op te lossen, dus het lijkt "vrije uurtjes werk" en daardoor niet echt te pinpointen of je wel of geen analoog beeld kan houden bij Ziggo.

Ben benieuwd of ze er strenger in worden nu hun "commerciele trekpleister, de sport zender" vrij in HD te ontvangen is als je geen betalende klant bent maar toch nog aan de straatkast verbonden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
@wopper: idd, dat doen ze op momenten dat het rustig is waarschijnlijk. Maar de kans is daardoor ook groot dat 't gewoon vergeten wordt lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Ik zie geen enkel verschil tussen 'Kabel TV' en ' TV Standaard bji Ziggo. Kan iemand me uitleggen wat het verschil precies is? Ze zeggen zelf ook dat 27 HD zenders helemaal standaard zijn: https://www.ziggo.nl/televisie/digitale-tv/

Ook in het zenderoverzicht zie ik staan dat beide pakketten hetzelfde zijn: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
garp schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:05:
Ik zie geen enkel verschil tussen 'Kabel TV' en ' TV Standaard bji Ziggo. Kan iemand me uitleggen wat het verschil precies is? Ze zeggen zelf ook dat 27 HD zenders helemaal standaard zijn: https://www.ziggo.nl/televisie/digitale-tv/

Ook in het zenderoverzicht zie ik staan dat beide pakketten hetzelfde zijn: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/
Staat er toch?
Inclusief Kabel TV
Hiermee beschik je over 30+ analoge zenders, 3 HD zenders en 90 radiozenders. Heb je een televisie met DVBC-tuner, dan kijk je de zenders in digitale kwaliteit. Let op! Met Kabel TV beschik je niet over standaard Digitale en Interactieve TV. Je kunt hierdoor niet genieten van 30+ extra digitale zenders, TV Gemist, Replay TV, On Demand films & series en pauzeren & opnemen. Ook kun je geen extra zenderpakketten afnemen. Wil je deze opties wel? Kies dan voor een Connect & Play abonnement.
TV standaard (Z1,2 en 3) zijn altijd al digitale abonnementen geweest en zijn nu gewoon "Play" abonnementen geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 03-12-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Het is niet heel duidelijk idd. Ook bij Kabel TV krijg je namelijk die 27HD zenders, ik iig wel. Maar oud abbo enzo.

[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 03-12-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
tiguan schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:12:
Het is niet heel duidelijk idd. Ook bij Kabel TV krijg je namelijk die 27HD zenders, ik iig wel. Maar oud abbo enzo.
Net Ziggo gebeld en die zeggen dat het er echt maar 3 zijn. Dat is echt heel raar, want op https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ staat toch echt extreem duidelijk wat je krijgt.

Zijn er meer personen die kunnen bevestigen dat de lijst in het zenderoverzicht klopt, en dat je bij 'Kabel TV' gewoon die 27 HD zenders krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:29
tiguan schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:12:
Jou oude abbo is niet hetzelfde als Kabel TV, jouw oude abbo is gelijk aan Play Start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:11:
[...]

Klopt, althans formeel. Maar aangezien er hierover nogal wat welles-nietes-discussies zijn, het is soms echt wel eens anders. Ik ken namelijk verschillende situaties waar ze dit gemakshalve (of om een andere praktische reden?) achterwege hebben laten. Niet voor een paar maanden maar naar het zich laat aanzien definitief. Het analoge signaal en NPO 1, 2 en 3 digitaal (sinds kort ook kanaal 14 Sport) is dan gewoon nog steeds helemaal gratis te ontvangen. Voor oudere tv's uiteraard alleen analoog omdat een mediabox alleen werkt met een smartcard. En die is na beëindiging van je abonnement wel ge-deactiveerd, mocht je deze hebben vergeten in te leveren.

Edit:
Naar verluidt zouden de modernste straatkasten op afstand bedienbare apparatuur hebben waarmee ze je kunnen aan- of loskoppelen.
garp schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:19:
[...]

Net Ziggo gebeld en die zeggen dat het er echt maar 3 zijn. Dat is echt heel raar, want op https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ staat toch echt extreem duidelijk wat je krijgt.

Zijn er meer personen die kunnen bevestigen dat de lijst in het zenderoverzicht klopt, en dat je bij 'Kabel TV' gewoon die 27 HD zenders krijgt?
Nee, veel meer, ik tel er (zonder mediabox of CI+ kaart) 57 zenders, 4 met HD, 53 met SD-kwaliteit. Vooropgesteld dat je een moderne tv hebt, d.w.z. eentje die zelf digitale ontvangst aan boord heeft). In geval van een ouder toestel kun je zonder mediabox of CI+ kaart alleen analoog kijken en dan zijn het inderdaad maar die 27 zenders. Analoog wel te verstaan, niet HD.

[ Voor 32% gewijzigd door Techneut op 03-12-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Even omdenken over een eerdere vraag over de smartcard: Als je klanten niet actief afsluit of daar niet de resources voor hebt is het wel een goede manier om alles achter een smartcard te stoppen. Immers de smartcard wordt 100% zeker uitgeschakeld bij klanten die overstappen naar een andere ISP.

Want als je het kaartje van Ziggo bekijkt waar ze allemaal dekking geven (openingspost) dan begrijp ik dat je daar wel een behoorlijk aantal monteurs nodig hebt om e.a. aan/af te sluiten zal misschien een kosten/baten keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09 18:42
garp schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:19:
[...]

Dat overzicht in Mijn Ziggo klopt niet dus dat is waarschijnlijk waardoor er verwarring ontstaat en dat zenderoverzicht is al helemaal onduidelijk geplaatst. Je krijgt bij je huidige oude abonnement alles in HD indien je een decoder/smartcard gebruikt. Dat is dus ook met extra zenders, je mist alleen Replay TV, On Demand en al die andere extra's die in een mediabox/horizonbox zitten.

In de nieuwe Kabel TV abonnementen krijg je NPO 1,2,3 HD en Ziggo Sport HD (denk ik?) en de rest is SD. Dit kan je zonder decoder bekijken met een DVB-C tuner. Je oude apparatuur werkt niet meer (smartcard/decoder) op dat abonnement.

Omdat ik niets zie in Replay TV en On Demand heb ik nog steeds mijn oude abonnement (= goedkoper). En verder zie ik niet in waarom jij zou willen ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Techneut schreef op donderdag 03 december 2015 @ 13:46:
[...]
[knip]

Nee, veel meer, ik tel er (zonder mediabox of CI+ kaart) 57 zenders, 4 met HD, 53 met SD-kwaliteit. Vooropgesteld dat je een moderne tv hebt, d.w.z. eentje die zelf digitale ontvangst aan boord heeft). In geval van een ouder toestel kun je zonder mediabox of CI+ kaart alleen analoog kijken en dan zijn het inderdaad maar die 27 zenders. Analoog wel te verstaan, niet HD.
Indien het oude TV toestel beschikt over een DVB-C tuner (ook de oudere standaard, voor Alphacrypt), dan kijk je het TV basispakket digitaal, NPO in HD.

Edit: @hieronder, als jij duidelijker en completer reageert dan geeft het net wat meer helderheid en roept het geen vragen/opmerkingen op. Als jij CI+ aanhaalt als voorbeeld dan is mij niet duidelijk dat je er ook de oude CI DVB-C standaard mee bedoelt, helderziendheid is niet voorhanden. Neuslengte blijft dus zoals ie nu is ;)

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 03-12-2015 18:40 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Klopt hardware-lover, je mag best die pinokkio-neus in je avatar wat korter weergeven. Je accentueerde dat deel in je citaat, maar ik bedoelde een nog oudere tv. Eentje die ook geen DVB-C tuner aan boord heeft, zoals de oude crt-toestellen. Die zijn er ook nog steeds legio, zelf hadden we tot voor zeer kort ook nog eentje. Voor met name die categorie werd destijds mede de mediabox geïntroduceerd.
Die kon overigens bij die klanten alleen maar het digitale signaal omzetten naar een analoog. Maar zo'n box kon wel voorzien in het grotere zenderaanbod, van kanalen die alleen nog maar digitaal uitzenden. Alsmede de regionale zenders waarvan je anders alleen die van de eigen regio kon ontvangen maar met de box ook de andere tegio's. Bovendien had de ontvangst vaak toch wel merkbaar een wat hoge kwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Techneut op 03-12-2015 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zitten er hier trouwens mensen die meedoen met een docsis 3.1 test van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:55
ArcticWolf schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:00:
Zitten er hier trouwens mensen die meedoen met een docsis 3.1 test van Ziggo?
Ik ken iemand die aan die test meedoet. Eventuele vragen wil ik wel doorspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
http://www.ad.nl/ad/nl/10...gratis-Ziggo-kanaal.dhtml

Weet niet hoe het is geregeld, maar dacht dat de regel van twee of meerdere wedstrijden nog altijd geld voor Engels voetbal op zaterdag, d.w.z. aanbieder mag maar één wedstrijd uitzenden (op zaterdag) met alleen eigen commentaar (i.p.v. Engels bijv.).

Goed nieuws? :)
Hoe zit het met de Spaanse rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
TheUninvited schreef op donderdag 03 december 2015 @ 15:00:
[...]
En verder zie ik niet in waarom jij zou willen ruilen?
Ik ben op zoek naar wat meer upload snelheid.

Glas is hier geen optie voorlopig en mijn KPN aansluitpunt zit op een volkomen debiele plek. Das dus ook geen echte optie. Ik ben simpelweg aan het zoeken naar de voor mij optimale situatie; zoveel mogelijk upload snelheid op mijn Ziggo aansluiting met behoud van de HD zenders van de veelbekeken zenders, incl Discovery en National Geograpic, voor niet veel meer dan de 52,50 die ik nu betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 00:37
Ik heb 5 november Play Max besteld met Horizon media box en extra Mediabox, kortom zeg maar heel het pakket. 13 november zou alles geactiveerd worden en mijn installatie pakket bezorgd worden. Helaas die dag niks ontvangen dus ik gebeld nee kwam de week erop, nog een aantal keer gebeld en elke keer nee de week erop hebt u het zeker in huis.

Ondertussen is het 3 december en vandaag krijg ik te horen dat het half december uitgeleverd word... de horizon boxen zijn niet op voorraad...

Iemand anders zelfde ervaring? Ze hebben al wel een modem geleverd maar zonder aansluit materiaal kwam ik niet verder dus dat sturen ze ook weer op.

Heel erg frustrerend traject is het ondertussen mijn huidige aanbieder kan niet meer verlengen en trekt op 8 december de steker eruit ja kan wel een nieuw abonnement aansluiten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dominion99 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:01:
Iemand anders zelfde ervaring? Ze hebben al wel een modem geleverd maar zonder aansluit materiaal kwam ik niet verder dus dat sturen ze ook weer op.

Heel erg frustrerend traject is het ondertussen mijn huidige aanbieder kan niet meer verlengen en trekt op 8 december de steker eruit ja kan wel een nieuw abonnement aansluiten :|
Even op het technische gedeelte gericht, welke aansluit materialen mis je? De (UMU) splitter die op het AOP moet of het AOP zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UMU wordt volgens mij niet meer geleverd. Mijn opa kreeg eind september een simpele 2-wegsplitter die op de TV-poort van een wandcontactdoos moet worden geprikt. Als je AOP niet geschikt is moet je maar een monteur laten komen, zo leek de gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:22:
UMU wordt volgens mij niet meer geleverd. Mijn opa kreeg eind september een simpele 2-wegsplitter die op de TV-poort van een wandcontactdoos moet worden geprikt. Als je AOP niet geschikt is moet je maar een monteur laten komen, zo leek de gedachte.
True, maar aangezien hij alleen het modem heeft ontvangen ben ik bang dat er alleen een AOP zit en dus geen UMU, opzich zou een splitter "voorlopig" voldoende moeten zijn om iig internet en tv te kunnen kijken... zou overigens wel abonnementsgeld terug claimen van Ziggo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
abonnement is ingegaan op de 13e lees ik... dus je betaald ook daadwerkelijk vanaf die datum, vergis je niet bedrijven zijn daar behoorlijk vervelend in, vaak moet je achteraf zelf je geld terug claimen.
Ik moest ook een week terug claimen omdat ze het abonnement te vroeg in hadden laten gaan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
stormfly schreef op donderdag 03 december 2015 @ 12:53:
Volgens mij verwerken ze het fysiek loshalen als er geen andere storingen zijn die de monteurs hoeven op te lossen, dus het lijkt "vrije uurtjes werk" en daardoor niet echt te pinpointen of je wel of geen analoog beeld kan houden bij Ziggo.

Ben benieuwd of ze er strenger in worden nu hun "commerciele trekpleister, de sport zender" vrij in HD te ontvangen is als je geen betalende klant bent maar toch nog aan de straatkast verbonden bent.
Ik had na mijn opzegging in 2010 tot ergens halverwege 2014 gewoon beeld op mijn TV
Het viel me op dat na installatie van de nieuwe TV, in oktober/november er geen zender meer gezocht kon worden.
Voorheen schakelde ik af en toe ( per ongeluk ) over naar kanaal 1, als ik de verkeerde remote oppakte en kreeg dan gewoon een beeld.
Het was dus kennelijk 'ineens' afgesloten ( na zo'n ruim 3 jaar )

Nu mag er weer een monteur op pad, om het signaal aan te zetten ;) al is er nog geen uitzicht op mijn pakket :|

Ik zag een paar dagen terug de discussie over zakelijk, en had bijna mijn aanvraag omgezet ( ivm upload ) maar ondanks de minimaal hogere kosten ( 4€, maar wel 8 maanden á 30€ ipv 6 bij normale ) staat bij het zakelijk pakket geen myprime vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 00:37
Omtrent aansluiting stuurt ziggo een of andere splitter, versterkers versturen ze niet meer mee zeiden ze was niet meer nodig. Ook zeggen diverse medewerkers dat ik pas betaal zodra ik het pakket ontvangen heb. Dus daar gaan we dan vanuit of er anders achteraan. Maar zijn er andere mensen die pas hebben besteld en tegen de zelfde lange levertijden aanlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:55
Zijn hier veel mensen die dat onbeperkt bellen op de vaste lijn erop hebben voor €11 euro per maand?
Ik ga het denk ik eraf halen aangezien we toch 5 mobiele telefoons hebben met allemaal belminuten en een werktelefoon.. Beetje zonde om die belminuten niet op te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-09 12:35
dominion99 schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:01:Ondertussen is het 3 december en vandaag krijg ik te horen dat het half december uitgeleverd word... de horizon boxen zijn niet op voorraad...

Mijn horizon box komt 1 deze dagen terug bij ziggo dus dan hebben ze er weer 1 :+
Ik ben namelijk overgestapt op telfort glasvezel.

Ik moet wel zeggen dat ik in oktober toen ik overstapte van een oud ziggo abonnement naar de nieuwe, de horizon box binnen 5 dagen in huis had.
Ik vind dit daarom wel een erg lange levertijd.

Misschien komt het omdat jij een compleet nieuw abonnement hebt genomen maar dan vind ik het nog een extreem lange levertijd.
Ik hoop voor je dat het snel goed komt!

Bij telfort had ik afgelopen maandag besteld, dinsdag al een track & trace code van het pakket, en woensdag in huis.
Het KAN dus wel snel, maar dat is natuurlijk appels met peren vergelijken...
Jordyz schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 07:45:
Zijn hier veel mensen die dat onbeperkt bellen op de vaste lijn erop hebben voor €11 euro per maand?
Ik ga het denk ik eraf halen aangezien we toch 5 mobiele telefoons hebben met allemaal belminuten en een werktelefoon.. Beetje zonde om die belminuten niet op te bellen.
Wij, maar we hebben ziggo opgezegd (zie hierboven).
Maar we nemen wel bij telfort hetzelfde weer af maar dan voor 10 euro per maand.
Het is natuurlijk heel persoonlijk of je het wel of niet wilt hebben, wij hebben hier ook wel mobieltjes waar genoeg belminuten opzitten.
Wij vinden het echter fijner om vooral voor langere gesprekken via de vaste lijn te bellen.
Heel persoonlijk dus en je moet zelf de afweging maken :+

[ Voor 35% gewijzigd door knorde op 04-12-2015 09:03 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
't is gewoon een rekensom... bel je genoeg via je vaste lijn om die 11 euro per maand eruit te halen? Als je zat belminuten in je mobiele abonnement hebt zitten kun je er natuurlijk voor kiezen de vaste lijn niet meer te gebruiken. Dan kun je die 11 euro per maand in je zak steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dat nooit gehad, want bij bellen al niet heel veel via de vaste lijn.
Sinds enige tijd heb ik wel een andere VoIP provider.
Dat scheelt ook een hoop geldt aan belkosten ipv ziggo ;)
Oké we hebben het oude abbo nog dus betalen €1,45 voor de telefoon dacht ik.
En je moet een extra apparaat gebruiken.
Ik heb er een Fritzbox voor in gebruik en dat zijn de kosten ook niet ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Ja ik dacht misschien hebben meer Tweakers hier de zelfde afweging, opzich weet ik als uit ervaring dat we soms maanden hebben dat we 3 a 4 uur bellen met die vaste lijn. Die kosten haal je er zeker uit dan.

Een voip provider vind ik niet echt een optie, en om nou de telefonie er helemaal eruit te doen is ook weer niet handig. Maar ik ga het onbeperkt bellen opzeggen, het is toch 11 euro per maand terwijl je eigenlijk die belminuten (800 op me prive telefoon) niet opbelt.. Dat is dan jammer en kost dan behoorlijk wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ziggo = Voip provider ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Nouja, eigenlijk is het packet cable en geen VoIP.

Waarom geen VOIP provider? Dan bel je voor 1 a 2 cent per minuut zonder starttarief naar vast en misschien een cent meer naar mobiel. Dat scheelt echt wel hoor. Ja je moet kleine investering doen in een VoIP adapter/centrale, maar die heb ik in een jaar terug verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:57

Roetzen

he.net Certified Sage

Een jaar of wat geleden trok Ziggo de tarieven voor bellen naar vast en mobiel gelijk. Alles 8 cent/minuut. Onder het mom "lekker goedkoop, want er wordt steeds meer naar mobiel gebeld". Voor mij was dat ongunstig omdat ik maar heel weinig naar mobiel bel, Ik heb er toen een VOIP aansluiting bij genomen via 12Connect. Ik moest inderdaad investeren in een ATA, maar dat vond ik op zich wel een interessant experiment. Nu gebruik ik de Ziggo aansluiting vrijwel alleen voor inkomend. Uitgaand doe ik via 12Connect voor 2ct/min naar de meeste landen in de wereld. Alleen de exotische landen zijn duurder. Bijkomend voordeel is dat ik een extra nummer en een extra lijn heb. Als mijn vrouw met haar zuster zit te kwekken, heb ik nog een vrije lijn om ook te bellen. :)

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Roetzen schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:35:
Een jaar of wat geleden trok Ziggo de tarieven voor bellen naar vast en mobiel gelijk. Alles 8 cent/minuut. Onder het mom "lekker goedkoop, want er wordt steeds meer naar mobiel gebeld". Voor mij was dat ongunstig omdat ik maar heel weinig naar mobiel bel, Ik heb er toen een VOIP aansluiting bij genomen via 12Connect. Ik moest inderdaad investeren in een ATA, maar dat vond ik op zich wel een interessant experiment. Nu gebruik ik de Ziggo aansluiting vrijwel alleen voor inkomend. Uitgaand doe ik via 12Connect voor 2ct/min naar de meeste landen in de wereld. Alleen de exotische landen zijn duurder. Bijkomend voordeel is dat ik een extra nummer en een extra lijn heb. Als mijn vrouw met haar zuster zit te kwekken, heb ik nog een vrije lijn om ook te bellen. :)
Ja sinds dat ze die tarieven omhoog hebben gedaan hebben wij dat onbeperkt bellen.
Toen hebben we er nooit meer naar gekeken en nu zijn we alles een beetje aan het nalopen qua contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zeker 11 euro per maand voor onbeperkt bellen, dacht trouwens dat het 7,50 of 10 euro was (maar dat is denk ik een prijs van jaren terug).

Ik heb wel onbeperkt mobiel bellen en internet van de baas (toestel gebruik ik ook prive) en we hebben nog een ander mobiel abonnement met 2 GB aan data/bellen, maar we bellen thuis eigenlijk altijd met de vaste Ziggo lijn.

Ik dacht dat ik wel zonder onbeperkt bellen kon, maar toen kreeg ik gelijk de maand erop een telefoonrekening van 50 euro 8)7 8)7 8)7

Dus nu weer onbeperkt, baal wel dat Duitsland niet meer gratis is, dat was eerst wel zo. Ik bel nu maar via whatsapp naar Duitsland (vrienden van mij wonen daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealProcyon
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-09 14:28
Hoe komt het dat wij nog geen IPv6 hebben terwijl wij nieuw zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Waarom denk je dat je het niet hebt? Wat zegt http://ipv6-test.com/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:29
Krijg plots ongevraagd een wachtwoord herstel mail van Ziggo. Zo ver ik kan uitpluizen is hij echt afkomstig van ZIggo. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Asprine schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 20:23:
Krijg plots ongevraagd een wachtwoord herstel mail van Ziggo. Zo ver ik kan uitpluizen is hij echt afkomstig van ZIggo. Meer mensen hier last van?
Kan je nog inloggen op je Ziggo account?
zo ja en je hebt hem niet zelf opgevraagd; dan is die nep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het de bedoeling dat je zelf een wachtwoord op je modem/router insteld, of beheert Ziggo dit? Ik had toentertijd een wachtwoord ingesteld en genoteerd maar dat pakt ie nu niet meer. Dat ziggo draadloos weet iedereen, maar wie heeft togang tot het modem? Of is deze vraag draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealProcyon
Roetzen schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 17:48:
Waarom denk je dat je het niet hebt? Wat zegt http://ipv6-test.com/ ?
Zegt dat de DNS wellicht inactief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Wat zegt het bij "IPv6 connectivity" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 20:35:
Is het de bedoeling dat je zelf een wachtwoord op je modem/router insteld, of beheert Ziggo dit? Ik had toentertijd een wachtwoord ingesteld en genoteerd maar dat pakt ie nu niet meer. Dat ziggo draadloos weet iedereen, maar wie heeft togang tot het modem? Of is deze vraag draadloos?
Gewoon zelf instellen. Maak er wel een lekker sterk wachtwoord van (gebruik een password manager) aangezien er wel es grappenmakers zijn die MAC-filters helemaal het einde vinden. Na drie bier dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn eerste bevindingen ;)

Ik kreeg het pakket afgelopen vrijdag binnen, 3 dagen vertraging, maar netjes gewaarschuwd.
( al had men aangegeven dat bij verzending een mail zou volgen, maar helaas )

Bij aansluiten in de box miste ik een AOP, de eerder door mij geplaatste foto van AOP was defect ( de f connector aansluiting zat los )
Ik ging ervan uit dat er een andere meegeleverd zou zijn, wat dus niet was.

In mijn eindeloze verzamelwoede had ik nog zoiets liggen.
Deze werkt vooralsnog prima, maar ik wil een "echt" AOP hebben.

een telefoontje naar de servicedesk en goed te woord gestaan.
Hij kon het niet voor elkaar krijgen om een AOP te versturen, vanwege het nieuwe beleid,
Wel mag ik zelf een AOP gaan aanschaffen, en declareren, OF dat er dus nu een monteur moet komen.

Gekozen voor het laatste ( sneller, bestellen en verzenden kost me ook 2 a 3 dagen ) monteur is er morgen al.

Vooropstellend, het werkt prima ( for now ) snelheid is 113 Mbit, Horizon reageert snel en adequaat, verliest soms de verbinding met het on demand verhaal, maar schijnt vaker voor te komen.

Ervaring met de horizonbox is prima, door de koppeling met het eigen netwerk ( technicolor 7120 ) is stabiel, en de ingebouwde AP's zijn sterker dan mijn oude KPN-router, EN dualband
Nu heb ik weinig storende buren qua wifi, dus dat helpt ook.

Ik zit met één vraag nog, heeft de technicolor ook last van de vertraging in afleveren whatsappberichten ?
Ik las er over, en hoor het van wat collega's, maar gebruik het nog te weinig ( te kort ) om er iets van te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Volgens mij wil Ziggo niet dat consumenten zelf aan het AOP gaan hobbyen dus vandaar dat ze dat niet standaard meesturen. (want bij ons moest er toen ook perse een monteur komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat beleid is een tijdje geleden veranderd... ik had wel gewoon een DIO + UMU 1006 in de box zitten (TV + Internet Z3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
Ik zie opeens een nieuw kopje verschijnen in het modem (Cisco EPC3928AD): "Storage & Sharing". Nog meer mensen opgevallen? Lijkt wel een firmware-update, zeker gezien het gigantische aantal storingen van gisteravond wat heeft geleid tot een modem-reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
WK100 schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:38:
Ik zie opeens een nieuw kopje verschijnen in het modem (Cisco EPC3928AD): "Storage & Sharing". Nog meer mensen opgevallen? Lijkt wel een firmware-update, zeker gezien het gigantische aantal storingen van gisteravond wat heeft geleid tot een modem-reboot.
Die optie is er bij mij sinds de firmware update van ergens afgelopen zomer al bij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealProcyon
Roetzen schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:30:
Wat zegt het bij "IPv6 connectivity" ?
Not supported

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

Dan is het duidelijk, je hebt geen IPv6. Waarom niet? Je zult het aan Ziggo moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealProcyon
Roetzen schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:30:
Dan is het duidelijk, je hebt geen IPv6. Waarom niet? Je zult het aan Ziggo moeten vragen.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38

charrel

Cortisol4life..

WK100 schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:38:
Bij mij viel meer op dat je nu kan rebooten zonder je wachtwoord in te vullen. Sinds 1 december ook opeens bagger wifi, lijkt wel of er toen wat veranderd is/ geupdate is. 5ghz band is gewoon gehalveerd qua snelheid en valt ook continu weg.
Omvormer van de zonnepanelen die al 2,5jaar aangesloten zit over de 2.4ghz band is opeens ook niet meer aan te melden. Lijkt wel alsof ze de sterkte verlaagd hebben maar ziggo weet van niks :+
"Nee meneer, uw modem werkt nog zoals het hoort...."
Maar het bereik in de schuur is wel "opeens" weg. Bedraad werkt wel alles nog volgens de "normale" snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

charrel schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:29:
[...]

Bij mij viel meer op dat je nu kan rebooten zonder je wachtwoord in te vullen. Sinds 1 december ook opeens bagger wifi, lijkt wel of er toen wat veranderd is/ geupdate is. 5ghz band is gewoon gehalveerd qua snelheid en valt ook continu weg.
Bij mij hebben de buren sinds 1 december een andere provider, wat opviel omdat Inssider geheel andere waarden liet zien. Blijkt dat ze van Ziggo naar KPN zijn gegaan. Nu zitten ze op dezelfde standaard kanalen als mijn Telfort verbinding, dus ben ik wat opgeschoven.

Kan zoiets bij jou ook het geval zijn? Een storingsbron in de buurt erbij?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38

charrel

Cortisol4life..

Al diverse kanalen geprobeerd, modem terug naar fabrieksinstellingen en weer opnieuw ingesteld maar het blijft om de haverklap uitvallen. Wordt toch tijd voor een knappe router denk ik.
Maar zo erg als het nu is is het nog nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Nu online

DeBolle

Meten is weten, zet even Wifi Analyzer op een smartphone of tablet of Inssider op een laptop en je weet exact wat er allemaal in de buurt zit en op welk kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-09 13:35
Al een jaar of 3 zat ik bij Ziggo. Vorige week mijn abbo weer eens vernieuwd. Ik wilde toch bij ze blijven. Geen zin in dat overstap gedoe. Nieuwe mediabox aangesloten en het werk prima. Wel het wifi daarvan uitgezet,omdat ik anders 2 wifi's van Ziggo thuis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:14
Contract loopt bijna af bij Ziggo maar ik hoor van de klantenservice dat de blijf bij UPC/Ziggo korting er niet meer is. Enige wat je nu kan krijgen is dezelfde aanbieding als nieuwe klanten met een premium zender voor 6 maanden. Het behouden van oude klanten staat dus niet meer hoog op het lijstje van Ziggo.
Nu maar eens rond kijken wat er allemaal aan te bieden is voor mij door andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-09 20:48

Trackerfire

BTC HODLER

edebee schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:27:
Contract loopt bijna af bij Ziggo maar ik hoor van de klantenservice dat de blijf bij UPC/Ziggo korting er niet meer is. Enige wat je nu kan krijgen is dezelfde aanbieding als nieuwe klanten met een premium zender voor 6 maanden. Het behouden van oude klanten staat dus niet meer hoog op het lijstje van Ziggo.
Nu maar eens rond kijken wat er allemaal aan te bieden is voor mij door andere providers.
Dat is de blijf bij Ziggo korting toch? Dat was in ieder geval tot gisteren alleen 6 maanden premium zender. Dat nu hetzelfde aanbod als nieuwe klanten wordt gegeven (ik neem aan dat je dan doelt op 6 mnd € 34,95) is dat een dikke plus, want dat deden ze niet)!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
edebee schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:27:
Je post is wat onduidelijk? Je bedoeld dat je je 6 maanden voor 34,95 (nieuwe klanten actie) en 6 maanden een betaal pakket voor tv gratis?

Ik ben van plan, net als met mobiel vroeger en nu met energieleverancier, elk jaar te wisselen nu KPN ook 100Mbit kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dat je zin hebt in dat gedoe elke keer. Elke keer dat modem/settop box weer terug sturen. Plannen dat de boel niet teveel overlapt,i.v.m. dubbele kosten (en dan nog maar afwachten of dat lukt). Ik zou daar echt geen zin in hebben :P

[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 07-12-2015 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Volgend jaar voor het eerst proberen, misschien valt het tegen misschien niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
Als ik nogmaals in het modem kijk naar de firmware versie lees ik: "(...)-150612c-ZIG",- dus het kan best wel eens zo zijn dat er gisteren een update is uitgerold :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
US notatie 12-06-2015 bedoelen ze toch;-)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
stormfly schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:06:
US notatie 12-06-2015 bedoelen ze toch;-)?
Klopt dit is gewoon een firmware die al een half jaar geleden op modems is gezet in ieder geval bij mij was dit het geval in het oude Ziggo gebied. De Firmware Build Time is ook: Jun 12 12:43:43 2015

[ Voor 10% gewijzigd door ADDG op 07-12-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Nu online

DeBolle

tiguan schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:40:
Dat je zin hebt in dat gedoe elke keer. Elke keer dat modem/settop box weer terug sturen. Plannen dat de boel niet teveel overlapt,i.v.m. dubbele kosten (en dan nog maar afwachten of dat lukt). Ik zou daar echt geen zin in hebben :P
Ik zag daar ook tegenop, maar dat viel erg mee. De nieuwe provider heeft alles geregeld, geen moment zonder Internet, TV of telefoon gezeten. Ook mobiel, inclusief nummerbehoud, ging vlekkeloos over van Ziggo naar de nieuwe provider.
Voor het terugsturen van de Ubee kreeg ik een doos thuisbezorgd, het enige wat ik zelf heb moeten doen is deze doos dichtplakken en naar het postkantoor brengen.

Ook van overlappende kosten was geen sprake, op 1 december de stekker eruit, het nieuwe modem aanzetten en klaar. De afrekeningen klopten tot op de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Nu online

DeBolle

Trackerfire schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:59:
[...]

Dat is de blijf bij Ziggo korting toch? Dat was in ieder geval tot gisteren alleen 6 maanden premium zender. Dat nu hetzelfde aanbod als nieuwe klanten wordt gegeven (ik neem aan dat je dan doelt op 6 mnd € 34,95) is dat een dikke plus, want dat deden ze niet)!
Dat was voor mij inderdaad reden onmiddelijk over te stappen, bij navraag in oktober en november bleek dat ik met korting een half jaar HBO kon kijken als ik verlengde. Niks verdere korting of andere zaken, terwijl iedere andere provider een korting van rond 150.- bood als nieuwe klant. Extra korting indien ook een mobiel abonnement erbij kwam was ook al geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Alleen HBO 6 maanden en dan een jaar verlengen 😂😂😂 ze zijn niet wijs.

Ik maak mijn infrastructuur wel ready voor elk jaar overstappen, zal de eerste keer even puzzelen zijn voor VVDSL maar dat is 1x aanleggen. En daarna is het elk jaar overstappen op begin van de kalender maand van het nieuwe jaar. Scheelt 126euro per jaar voor Ziggo, bij KPN 100mbit levert het zelfs 180euro op.

Sneller kan ik het niet verdienen, 10 jaar terug stond je geruime tijd in de rij bij een telefoon winkel voor de gratis telefoon bij het overstappen Nu kost me het dezelfde tijd aan het ompatchen van de bekabeling en verdien je er vrij gemakkelijk geld mee:) Je bent tweaker of niet, beetje rommelen in de meterkast B)

KPN zegt dat ze je op je alles in een aansluiting al een aanbieding doen bij einde contract maar ik ken de inhoud daar niet van, iemand wel? Ziggo is blijkbaar weer gestopt met verlengen van contracten icm maandelijkse korting dus ze stimuleren klanten zelf tot overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ik maar wachten tot ik een ons weeg voor die gbit verbinding van Ziggo.... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ArcticWolf schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:31:
En ik maar wachten tot ik een ons weeg voor die gbit verbinding van Ziggo.... :Y)
Verhuis dan naar een stad waar Tweak levert :+

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:35:
[...]

Verhuis dan naar een stad waar Tweak levert :+
Die is gek 8)7 al hoewel het voor mijn werk geen zak uitmaakt in welke stad/dorp woon :X
Pagina: 1 ... 49 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.