Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:57

Roetzen

he.net Certified Sage

Dan hoef ik hem niet want ik heb al meerdere losse acces points. Een los acces point op een strategische plaats werkt beter dan een in het modem in de meterkast ingebouwd acces point.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:16:
De F1 race op zondag is voor heel Nederland gratis te kijken op Ziggo Sport: https://ontdek.ziggo.nl
De vrije trainingen en kwalificatie ook hoor. Was twee weken geleden ook zo :)

Alleen FP2 (die straks begint) wordt er niet op uitgezonden i.v.m. de Davis Cup finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:40:
[...]

De vrije trainingen en kwalificatie ook hoor. Was twee weken geleden ook zo :)

Alleen FP2 (die straks begint) wordt er niet op uitgezonden i.v.m. de Davis Cup finale.
Voor HEEL Nederland ;) niet alleen Ziggo leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ADDG schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:26:
[...]
Nee het is geen Ziggo hotspot, het is om het wireless bereik in huis te vergroten. Waarschijnlijk gaan ze dit op de markt brengen vanwege het slechte wireless bereik van de modems.
Slim :-). En een goede oplossing:

In oud UPC gebied is de Technicolor 7210 namelijk niet leverbaar. Voor simultaneous dual band acceptabele wifi is alleen de Horizon een optie (of eigen access point).

Acceptabel: WiFi dat de snelheid van de verbinding in theorie kan halen of in T-5 jaar state of the art was. 2-stream single-band 5GHz voldoet aan beide criteria niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:29
ArcticWolf schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:41:
[...]

Voor HEEL Nederland ;) niet alleen Ziggo leden.
Leden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09
Roetzen schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:30:
Dan hoef ik hem niet want ik heb al meerdere losse acces points. Een los acces point op een strategische plaats werkt beter dan een in het modem in de meterkast ingebouwd acces point.
Dit wordt het waarschijnlijk ook, beetje hetzelfde als die wifi box van KPN. Je moet hem dan via WiFi of beter met een utp verbinden met je modem en dan heb je een steunzender op een strategische plek.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:29
Ja, we zijn gewoon klanten (zonder inspraak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:05
http://www.kpn-wholesale....awba-aanbod-op-koper.aspx

Ik probeer er geen KPN topic van te maken maar wel te laten zien dat KPN echt goed in de concurrentie strijd gestapt is met ziggo. De upload van de 100Mbit abonnementen gaat standaard naar 30Mbit bij KPN. Nu kijken waar Ziggo mee komt, ik pis in mijn broek van het lachen als ze weer iets soortgelijks met een gratis (sport)zender gaan doen.

Overigens heb ik nog niet het gevoel dat ziggo echt in een concurrentie strijd zit, de uitstroom van klanten is nog fors en ze hopen met de sport zender meer mensen te binden. Lijkt bij ziggo op dit moment meer een paniek modus om klanten te behouden.

Maar KPN heeft gewoon een scherper "compleet" aanbod waardoor ik een aantal mensen in mijn omgeving over hoor stappen vanwege het compleet pakket. Heb nog niemand gehoord die zei "ik ben toch bij ziggo gebleven vanwege de nieuwe sport zender" _O-

Erg leuk om dit te volgen eindelijk concurrentie in een voorheen monopolie positie van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Ja en waar kan je 100/30 krijgen van KPN dan? Als je 10 meter naast de centrale woont zeker? :P

Heb net even de site van KPN geprobeerd te kijken wat ik thuis kan halen voor snelheid: 40MBit/s als ik mazzel heb. Op m'n werk, in Amsterdam notebene, is de maximum snelheid zelfs maar 9MBit/s. _O-

En dan hebben we het nog niet eens over de upload gehad

[ Voor 61% gewijzigd door tiguan op 27-11-2015 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
tiguan schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:12:
Ja en waar kan je 100/30 krijgen van KPN dan? Als je 10 meter naast de centrale woont zeker? :P
Exact in bijna heel zuid limburg bijvoorbeeld (op een paar plekken is glas maar das minimaal) is de max van KPN bijv 12mb/s. Dat komt nog niet eens 1/8e in de buurt van Ziggo, en al zeker niet met de 500mb/s die ik nu heb bij Ziggo Zakelijk - Connect ZZP :)

[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 27-11-2015 15:17 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik haal 200mbit zit op 300 meter :) en voorheen tot dit jaar op 2,8KM dus er is een wijkkast geplaatst.

Ze doen nu de buitenringen en volgend jaar binnenringen dus je hebt grote kans dat het in de toekomst wel kan ook bij jullie. Tot dit jaar was het hier ook slechts 12mbit down. Nu dus 100 en zelfs al 200 technisch mogelijk.

Maar wat ik met de post wilde aangeven de monopolie van Ziggo komt te vervallen in de komende jaren. Ik hou wel van marktwerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Laatst online: 22:09
Marktwerking is altijd goed natuurlijk :) Maar Ziggo zit ook niet stil hoor, ik verwacht 500Mb voor particulieren en 50Mb up. Straks met docsis 3.1 vliegt het nog een eind omhoog.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 20:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

tiguan schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:12:
Op m'n werk, in Amsterdam notebene, is de maximum snelheid zelfs maar 9MBit/s. _O-

En dan hebben we het nog niet eens over de upload gehad
Amsterdam is dan ook een verhaal apart, zeker in het centrum is graven een crime.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:42:
[...]

Amsterdam is dan ook een verhaal apart, zeker in het centrum is graven een crime.
We zitten op een bedrijventerrein in de Zuidoost, daar heb je er niet zoveel last van. Gelukkig hebben we ook geen noodzaak voor ADSL hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 27-11-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 20:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

tiguan schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:47:
[...]

We zitten op een bedrijventerrein in de Bijlmer, daar heb je er niet zoveel last van. Gelukkig hebben we ook geen noodzaak voor ADSL hoor.
Zeg dat dan :o

Dan heb je ws. glasvezel in de buurt waardoor het onaantrekkelijk is om het kopernetwerk te upgraden? Zal iig wel een goede reden voor zijn.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jim423 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:39:
Marktwerking is altijd goed natuurlijk :) Maar Ziggo zit ook niet stil hoor, ik verwacht 500Mb voor particulieren en 50Mb up. Straks met docsis 3.1 vliegt het nog een eind omhoog.
Ik ben benieuwd of we inderdaad marktwerking gaan krijgen. Volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl gaat hier de KPN-snelheid naar 100 Mbit/s downstream een paar dagen voor kerst. Als dat klopt is dat een historisch moment: het is dan voor het eerst dat er naast Ziggo nog een andere aanbieder 20 Mbit/s of hoger kan leveren hier. En dat is maar liefst 7 jaar nadat Ziggo dat voor het eerst kon leveren ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Nou bij mij krijg ik daar: Status
Geen geplande upgrades gevonden

Internet snelheid max: 20 Mbit/s (VDSL), ADSL is dat 10.

[ Voor 31% gewijzigd door tcviper op 27-11-2015 16:29 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jerrythafast schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:57:
[...]

Ik ben benieuwd of we inderdaad marktwerking gaan krijgen. Volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl gaat hier de KPN-snelheid naar 100 Mbit/s downstream een paar dagen voor kerst. Als dat klopt is dat een historisch moment: het is dan voor het eerst dat er naast Ziggo nog een andere aanbieder 20 Mbit/s of hoger kan leveren hier. En dat is maar liefst 7 jaar nadat Ziggo dat voor het eerst kon leveren ;w
Ik weet het nog goed... We kregen Chello in 1998 (als ik het me goed herinner), monteur kwam langs (installeerde zelfs Napster op m'n PC) 10mbit kabel, holy shit (was 56k6 gewend :9 ) maar goed blijkbaar was 10mbit teveel toen kabel populair werd en toen ging de snelheid terug naar 1,2mbit/s down :+
Maar toen ADSL kwam heeft het wel even geduurd voordat Chello wat ging doen, langzaam maar zeker ging de snelheid toch weer omhoog.
Nu is de concurrentie weer ver weg, maar komt wel langzaam dichterbij (glasvezel is nog geen serieuze dreiging op de korte termijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
stormfly schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:31:
Ik haal 200mbit zit op 300 meter :) en voorheen tot dit jaar op 2,8KM dus er is een wijkkast geplaatst.

Ze doen nu de buitenringen en volgend jaar binnenringen dus je hebt grote kans dat het in de toekomst wel kan ook bij jullie. Tot dit jaar was het hier ook slechts 12mbit down. Nu dus 100 en zelfs al 200 technisch mogelijk.

Maar wat ik met de post wilde aangeven de monopolie van Ziggo komt te vervallen in de komende jaren. Ik hou wel van marktwerking :)
Opzich fijn dat kpn nu vvdsl uitrolt om onder andere de concurrentie met Ziggo aan te gaan. Zeker nu met de fusie die voor veel oud Ziggo klanten verkeerd is gevallen. En wie weet raken de coaxsegmenten wat minder snel vol. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Vandaag ook gebeld door kpn, maar hier op 1689 kunnen ze de concurrentie wat mij betreft nog niet aan.
Nou ja, min of meer gelijkwaardig, maar je moet maar afwachten of alles net zo stabiel is als nu bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:57

Roetzen

he.net Certified Sage

stormfly schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:10:
http://www.kpn-wholesale....awba-aanbod-op-koper.aspx

Overigens heb ik nog niet het gevoel dat ziggo echt in een concurrentie strijd zit, de uitstroom van klanten is nog fors en ze hopen met de sport zender meer mensen te binden. Lijkt bij ziggo op dit moment meer een paniek modus om klanten te behouden.
Ik zie vooralsnog geen reden om bij Ziggo weg te gaan, maar als het er op aankomt zal die "gratis" sportzender mij niet binnen houden. Ik heb eigenlijk niks met sport, het enige waar ik naar kijk is de Tour de France. En natuurlijk is die sportzender niet gratis. Die betalen we gewoon met z'n allen. Dus ik betaal voor iets waar ik geen gebruik van maak. Dat is voor mij eerder een minpuntje dan een pluspuntje.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:31:
[...]

Ik weet het nog goed... We kregen Chello in 1998 (als ik het me goed herinner), monteur kwam langs (installeerde zelfs Napster op m'n PC) 10mbit kabel, holy shit (was 56k6 gewend :9 ) maar goed blijkbaar was 10mbit teveel toen kabel populair werd en toen ging de snelheid terug naar 1,2mbit/s down :+dreiging op de korte termijn).
Tja, een heel aardig stukje historie dat illustreert hoe "gebrekkig" sommige in onze ogen dingen toen nog waren vergeleken bij nu. Ongeveer 15 jaar geleden, ik waag me maar niet aan veronderstellingen hoe de ontwikkeling geweest zal zijn als we over nog eens 15 jaar mogen terugkijken. Dat laat ik met alle plezier aan anderen over.

Een snelheid van 1,2 Mb/s heb ik nooit meegemaakt bij Chello. Wij zijn in augustus 2000 gestart met 8
Maar toen ADSL kwam heeft het wel even geduurd voordat Chello wat ging doen, langzaam maar zeker ging de snelheid toch weer omhoog.
Nu is de concurrentie weer ver weg, maar komt wel langzaam dichterbij (glasvezel is nog geen serieuze Mb/s. Misschien had die teruggang in snelheid die je noemt eerder plaats gevonden en was dat inmiddels weer voor het grootste deel teruggedraaid. Of er toen al snellere abonnementen waren herinner ik me niet meer. Wij vonden dat vergeleken met het armzalige telefoonmodem (lang leve de beltikken per minuut) al loeisnel. Bovendien hielden we niet meer tijdens de soms langdurende internetsessies de telefoon bezet. Regelmatig kregen we te horen: "Wat waren jullie lang in gesprek".
In die tijd was vonden we, ook al woonde je naast een telefooncentrale, ADSL niet een aantrekkelijk alternatief. Bovendien was rond 2000 ADSL nog lang niet overal aanwezig, Tegenwoordig is die geringere snelheid nauwelijks meer een hindernis en zijn KPN en zijn dochtermaatschappijen geduchte concurrenten. Niet alleen met internet en telefonie, ook met televisie.

We gingen er op zeker moment een heel klein beetje op achteruit (naar 6 Mb/s) toen we ingingen op het aanbod voor het pakket met telefoon, nog al wat goedkoper abonnement en geen maandlasten van KPN meer. Daarna ging het zonder extra abonnementsacties meer te ondernemen geleidelijk weer omhoog zodat ik nu al die tijd bij wijze van spreken slapend op 50 Mb/s zit.

Iedereen begrijpt wel wat je bedoelt, toch kan ik het niet laten even te mierenn...... ( :) ), ik hoop dat je me het niet kwalijk neemt, 1,2mbit/s betekent 0,0012 bit per seconde, hoofdletter M is miljard keer zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mega vs Millibit?? :+
Naar mijn weten is het altijd mbit geweest, ongeacht de hoofdletter; 1,2 / 8 = 160kbyte/s

edit;
http://www.translatorscaf...ator/megabit-to-megabyte/

nja hier houden ze het ook aan... maar goed daarom gebruik ik ook mbit / mbyte / kbyte / kbit /gbit/ gbyte etc XD

[ Voor 50% gewijzigd door ArcticWolf op 27-11-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeboii
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-05-2021
Raven schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:29:
[...]

Tegenwoordig is het basispakket ongecodeerd schijnt het :P
Waarom zou je dan nog een module aanschaffen? Die heb je niet nodig voor ongecodeerde dtv. De module+sc zijn er om het signaal te decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:18:
Naar mijn weten is het altijd mbit geweest, ongeacht de hoofdletter; 1,2 / 8 = 160kbyte/s

edit;

nja hier houden ze het ook aan... maar goed daarom gebruik ik ook mbit / mbyte / kbyte / kbit /gbit/ gbyte etc XD
offtopic: foei, huiswerk voor dit weekend voor jou
Jeboii schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 19:36:
[...]

Waarom zou je dan nog een module aanschaffen? Die heb je niet nodig voor ongecodeerde dtv. De module+sc zijn er om het signaal te decoderen.
Module en smartcard heb je inderdaad alleen nog nodig als je het basispakket in HD wilt kijken of extra zenderpakketten wilt kunnen ontvangen.

[ Voor 26% gewijzigd door Jerrythafast op 27-11-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:18:

edit;

In feite niet een enorme discussie waard. Ik zou er ook niet op teruggekomen zijn als je niet die link had geplaatst om je schrijfwijze te verdedigen. Heb je die link die je plaatste ook zorgvuldig gelezen? Want daar staat het wel terdege met een hoofdletter. Let wel, als je de eenheden voluit schrijft doe je dat wel met kleine letters, behoudens de gebruikelijke hoofdletter aan het begin van een regel. Mede omdat daar geen misverstand kan ontstaan. Vergelijk het met milliwatt, kilowatt, megawatt enz., maar afgekort mW, kW en MW, simpel om milli en mega te onderscheiden, ofwel om spraakverwarring te voorkomen. Hetzelfde geldt ook voor de volt, ampère, ohm en ook voor andere natuurkundige eenheden. Internationaal zin daar afspraken overgemaakt, weergegeven in de tabel in de link die je plaatste. Er is dan ook geen reden om m.b.t. de bit en de byte hiervan af te wijken.
Maar ik beloof je dat je, mocht je dit terzijde leggen, dat ik je er niet op ga aanvallen, daarvoor is het me inderdaad te onbenullig. Te meer omdat iedereen het toch wel begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Techneut schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 20:00:
[...]
In feite niet een enorme discussie waard. Ik zou er ook niet op teruggekomen zijn als je niet die link had geplaatst om je schrijfwijze te verdedigen. Heb je die link die je plaatste ook zorgvuldig gelezen? Want daar staat het wel terdege met een hoofdletter. Let wel, als je de eenheden voluit schrijft doe je dat wel met kleine letters, behoudens de gebruikelijke hoofdletter aan het begin van een regel. Mede omdat daar geen misverstand kan ontstaan. Vergelijk het met milliwatt, kilowatt, megawatt enz., maar afgekort mW, kW en MW, simpel om milli en mega te onderscheiden, ofwel om spraakverwarring te voorkomen. Hetzelfde geldt ook voor de volt, ampère, ohm en ook voor andere natuurkundige eenheden. Internationaal zin daar afspraken overgemaakt, weergegeven in de tabel in de link die je plaatste. Er is dan ook geen reden om m.b.t. de bit en de byte hiervan af te wijken.
Maar ik beloof je dat je, mocht je dit terzijde leggen, dat ik je er niet op ga aanvallen, daarvoor is het me inderdaad te onbenullig. Te meer omdat iedereen het toch wel begrijpt.
Sorry, ff ter verduidelijking, ik doelde erop dat jij gelijk had en ik verkeerd zat }:O

Maar omdat ik het verschil wel weet gebruik ik namelijk eigenlijk altijd mbit of mbyte. Ik had alleen niet door dat sommige dat aanzagen als milli ipv mega.

communicatie met alleen woorden is soms moeilijk

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 27-11-2015 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Sinds afgelopen nacht heb ik opeens een aparte netwerk naam voor mijn 5ghz netwerk.
Eerder was het gewoon een naam voor 2.4 en 5 en koos de ontvanger zelf wat het beste was.

Nu is twee aparte geen probleem... Echter lukt het nu niet om op het 5g netwerk te komen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 11:31
horizon1978 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 08:30:
Sinds afgelopen nacht heb ik opeens een aparte netwerk naam voor mijn 5ghz netwerk.
Eerder was het gewoon een naam voor 2.4 en 5 en koos de ontvanger zelf wat het beste was.

Nu is twee aparte geen probleem... Echter lukt het nu niet om op het 5g netwerk te komen.

Iemand een idee?
Kan je een screenshot van de instellingen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:03
Sinds gisteravond is de website van Ziggo.nl niet meer te bereiken.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:01

Nox

Noxiuz

Het is traag, echt traag. Maar ik kom er wel op hoor.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:01

Nox

Noxiuz

Die DDOS aanvallen op de dns-servers maken het gewoon lekker rustig op het netwerk :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Liggen de DNS servers plat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:39
Lijkt erop dat de website van Ziggo plat ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://allestoringen.nl/storing/ziggo

Flinke piek xD
Niks aan de hand hier omg. Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
Nu werkt ie ook weer, wellicht omleiding van verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolandros
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-08 13:32
Twee vraagjes:
-De kabel die van splitter naar modem gaat, is dat (afgezien van dat het geen schroefdraad heeft) een gewone coaxkabel? De bijgeleverde kabel is voor ons net te kort om praktisch te zijn. Doet een verdubbeling in de lengte van die kabel significant (of uberhaupt) af aan de kwaliteit van het signaal? Ik gok zelf van niet, maar you never know. We hebben een extra kabel gehad toen de monteur langs kwam en als koppelstukjes makkelijk te krijgen zijn lijkt dat me misschien een manier om het te fixen, als de kabel zelf moeilijk te vinden is.

-Duurt het typisch een tijdje voordat je je account kan registeren? Ik heb nu dus geen Ziggo account en kan geen gebruik maken van de online TV, maar als ik probeer een account te registreren met mijn klantnummer krijg ik bericht dat die combinatie van klantnummer en adres niet bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Lolandros schreef op zondag 29 november 2015 @ 18:59:
Twee vraagjes:
-De kabel die van splitter naar modem gaat, is dat (afgezien van dat het geen schroefdraad heeft) een gewone coaxkabel? De bijgeleverde kabel is voor ons net te kort om praktisch te zijn. Doet een verdubbeling in de lengte van die kabel significant (of uberhaupt) af aan de kwaliteit van het signaal? Ik gok zelf van niet, maar you never know. We hebben een extra kabel gehad toen de monteur langs kwam en als koppelstukjes makkelijk te krijgen zijn lijkt dat me misschien een manier om het te fixen, als de kabel zelf moeilijk te vinden is.
Een goede coax kabel met twee correct bevestigde F-connectors werkt precies even goed, ook als die iets langer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Lolandros schreef op zondag 29 november 2015 @ 18:59:
Twee vraagjes:

-Duurt het typisch een tijdje voordat je je account kan registeren? Ik heb nu dus geen Ziggo account en kan geen gebruik maken van de online TV, maar als ik probeer een account te registreren met mijn klantnummer krijg ik bericht dat die combinatie van klantnummer en adres niet bestaat...
- Dat is gewoon coax, maar dan een andere kopjes, die je woon bij de MM kan kopen.
Hoe langer de kabel, hoe slechter het signaal kan worden.
Als je een goede kwaliteitskabel koopt (bijv. Hirschmann), dan helpt dat zeker. :)

- In de meeste gevallen, kan je gewoon registeren zodra je de activatiebrief hebt gekregen van Ziggo. Als het niet lukt, dan kan je beter even bellen met de helpdesk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolandros
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-08 13:32
Zijn de "gewone" (aan kabels die ik bij de MM kan kopen, bijvoorbeeld) kopjes compatible met de aansluitingen? Dat is dan nu de belangrijkste vraag voor me.

Ik zal morgen dan maar bellen met Ziggo, want ons internet werkt verder gewoon, alleen registreren lijkt op een of andere manier nog niet mogelijk.

In ieder geval dank voor de spoedige reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
horizon1978 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 08:30:

Iemand een idee?
Ja, sinds het vorige onderhoud zijn er met bepaalde modems problemen met een stabiele 5ghz verbinding. Door m nu los te koppelen hopen ze wellicht beter uit te kunnen zoeken hoe het precies zit?
Ik zag dat mijn modem ook gereboot was maar ik had m al apart staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Hallo forumleden, mijn Technicolor modem/router verliest met enige regelmaat z'n internetverbinding (ik denk gemiddeld eens per week). Het modem herstarten hersteld de verbinding iedere keer. Aansluitingen geheel volgens het boekje met de originele bijgeleverde kabels en adapter. Bijgaand een screenprint van de DOCSIS waardes die ik zojuist heb gemaakt en die waarschijnlijk slecht zijn? Iemand enige tips hoe verder te handelen zonder eerst een vermoeiende helpdesk te moeten bellen die mij aan raden het modem te herstarten of resetten? Het modem is enkele weken geleden al terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar zonder resultaat. http://nl.tinypic.com/r/33k639t/9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Je hebt een rotte coax kabel intern of in de grond voor je huis.

De downstream is vrij laag met -16 maar veel erger je dat jouw modem de straatkast (cmts) niet kan bereiken je hebt slechts 1 van de 4 upstream kanalen gelockt, maar ook nog eens met een onwerkbaar hoge waarde van 57.

Als jouw modem direct op de ziggo muur aansluiting zit waar hij als eerste in je huis binnenkomt? En je hebt je kabels gecontroleerd is de vervolgstap een monteur bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megalodon_67 schreef op maandag 30 november 2015 @ 22:51:
Hallo forumleden, mijn Technicolor modem/router verliest met enige regelmaat z'n internetverbinding (ik denk gemiddeld eens per week). Het modem herstarten hersteld de verbinding iedere keer. Aansluitingen geheel volgens het boekje met de originele bijgeleverde kabels en adapter. Bijgaand een screenprint van de DOCSIS waardes die ik zojuist heb gemaakt en die waarschijnlijk slecht zijn? Iemand enige tips hoe verder te handelen zonder eerst een vermoeiende helpdesk te moeten bellen die mij aan raden het modem te herstarten of resetten? Het modem is enkele weken geleden al terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar zonder resultaat. http://nl.tinypic.com/r/33k639t/9
:o Zow... dat zijn beroerde waardes :/

Zou toch even de helpdesk bellen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 16:55
ArcticWolf schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 07:36:
[...]

:o Zow... dat zijn beroerde waardes :/

Zou toch even de helpdesk bellen als ik jou was.
Zijn DS SNR is anders prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Begint al lekker..... komt dit meer voor en moet ik hier maar vast aan wennen ????

Beste meneer xxxxxxxx

Fijn dat u een abonnement bij ons heeft afgesloten. Jammer genoeg is er vertraging in de levering van uw installatiepakket. Het pakket wordt nu 1 tot 7 dagen later geleverd door PostNL. U ontvangt een mail als het pakket onderweg is. Door de latere levering gaat ook uw abonnement een paar dagen later in dan wat wij eerder hadden afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:55
emaurer schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:24:
Begint al lekker..... komt dit meer voor en moet ik hier maar vast aan wennen ????

Beste meneer xxxxxxxx

Fijn dat u een abonnement bij ons heeft afgesloten. Jammer genoeg is er vertraging in de levering van uw installatiepakket. Het pakket wordt nu 1 tot 7 dagen later geleverd door PostNL. U ontvangt een mail als het pakket onderweg is. Door de latere levering gaat ook uw abonnement een paar dagen later in dan wat wij eerder hadden afgesproken.
Nee, waarschijnlijk omdat ze het druk hebben of omdat PostNL wat vertraging heeft in het verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
emaurer schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 15:24:

Beste meneer xxxxxxxx

Ach same here ....
Vergeet niet dat december voor de postbedrijven ook een drukkere maand is.

Het komt, danwel een paar dagen later so what .. het abonnement gaat toch ook later pas in, ik zie het probleem niet zo ;)
mijn KPN verbinding loopt tot 28-12 dus ik zit niet zonder vermaek ende leringh ... en anders heb ik altijd mijn mobiel data nog, al mijn aansluitingen kregen 2GB decemberbonus ... dus 12GB extra om te verstoken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-09 16:33

WeirdEye

Eindbaas

Zowel je downstream als je upstream is slecht...
Hoe is het modem aangesloten, misschien kabels aandraaien of een rotte splitter.

Je downstream moet tussen de -10 en +10 liggen, ideaal is rond de 0.
Upstream mag niet boven de 55, eigenlijk is dat al aan de hoge kant.
ideaal is tussen de 45 en 50.

Het is nog een wonder dat je modem online is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Er is zeker weer wat gaande, DNS wijze, het gaat met tijd en wijlen tamelijk stroperig met het browsen en pagina's openen, ook hier op Tweakers.

Aanvulling: telefoon valt tijdens gesprek ook weg of verbinding wordt verbroken.

Edit: Inmiddels opgelost, dat er problemen waren met de telefoon merkte ik later pas op, na ik de opmerking over DNS plaatste ;)

[ Voor 44% gewijzigd door hardware-lover op 01-12-2015 19:43 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:32:
Er is zeker weer wat gaande, DNS wijze, het gaat met tijd en wijlen tamelijk stroperig met het browsen en pagina's openen, ook hier op Tweakers.

Aanvulling: telefoon valt tijdens gesprek ook weg of verbinding wordt verbroken.
Hoe kom je erbij dat, dat de DNS is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09 18:04

B4tman_DH

To the Bat.....

MediaZoo schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:29:
[...]

Zijn DS SNR is anders prima :+
En de DS 2dBmV boven de dempelwaarde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
We hebben hier een storing in de wijk: geen internet, tv of telefoon. Maar als ik de tv/data splitter er tussen uit haal, werkt het wel. Ik heb weer internet, telefoon en analoge tv (de Horizon heb ik nog steeds niet aangesloten). Kan iemand uitleggen hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Hallo forumleden, mijn Technicolor modem/router verliest met enige regelmaat z'n internetverbinding...
Kleine update, ik heb alles losgehaald van de wandcontactdoos en de Technicolor direct gekoppeld. Het resultaat verbeterde iets, maar nog steeds niet goed. Voor maandag maar een monteur besteld.
DOCSIS-waarden met splitter en TV aangekoppeld en zonder: http://nl.tinypic.com/r/4r447r/9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
torp schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:00:
We hebben hier een storing in de wijk: geen internet, tv of telefoon. Maar als ik de tv/data splitter er tussen uit haal, werkt het wel. Ik heb weer internet, telefoon en analoge tv (de Horizon heb ik nog steeds niet aangesloten). Kan iemand uitleggen hoe dit kan?
Er is een storing in de hele wijk, maar jij krijgt wél beeld zodra je je splitter eraf haalt? Dat kan maar één ding betekenen: jouw splitter verstoort je hele wijk O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-09 20:37
Megalodon_67 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:09:
[...]

Kleine update, ik heb alles losgehaald van de wandcontactdoos en de Technicolor direct gekoppeld. Het resultaat verbeterde iets, maar nog steeds niet goed. Voor maandag maar een monteur besteld.
DOCSIS-waarden met splitter en TV aangekoppeld en zonder: http://nl.tinypic.com/r/4r447r/9
Als ik de foto's bekijk, heb je geen fatsoenlijk AOP. Bij jou is een rijgdoos als AOP in bedrijf.
Met de eindweerstand (aan de rechterkant) doet ie dienst als einddoos.
Dat moet om te beginnen opnieuw worden aangesloten met een fatsoenlijk AOP (DIO-01).

[ Voor 12% gewijzigd door Masimo op 01-12-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 18:45
Iemand ervaring met de zakelijke aanbieding die ziggo nu heeft lopen? We hebben nu alles in 1 basis voor en voor een jaartje over op zzp connect (ipv 12*45.95 = 551.40 dus (6*30+6*45)*1.21=544.5) zou betekenen dat we dan effectief een jaar lang 60/10 ipv 40/4 zouden hebben voor een 10tje minder.

Bereken ik dit goed? Gaan we iets missen van de overgang (e.g. downtime, ander mijnziggo account enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
torp schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:00:
Weet je zeker dat er een storing in de wijk is of echt alleen bij jou thuis? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
[...]

Duidelijk veroorzaakt door de wandcontactdoos. Je kunt een Ziggo monteur laten komen die hem vervangt of je kunt dit zelf doen. Zelf doen is goede wcd halen en 10 minuten werk, max. Monteur doet het anders voor je in 10 minuten maar is een dag wachten.

Wandcontactdoos is de oorzaak. Dit is een zogenaamde rijgdoos en kan gemakkelijk een demping van 15dB hebben op de tv uitgang. Deze is niet geschikt voor digitale diensten van Ziggo en zal daarom ook altijd verwijderd worden door monteurs. Te herkennen aan een eind weerstand aan de uitgangspoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Die groene kabel zit niet heel netjes aangesloten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Laatst online: 08-09 12:48
Jerrythafast schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:20:
Er is een storing in de hele wijk, maar jij krijgt wél beeld zodra je je splitter eraf haalt? Dat kan maar één ding betekenen: jouw splitter verstoort je hele wijk O+
Haha, ik keek net nog even op ziggo.nl/meldingen en nu staat er:

Verwachte oplostijd
01-12-2015 22:24
Opgelost op:
01-12-2015 20:58

Eens kijken wat er gebeurt als ik de tv/data splitter er weer tussen zet... De functie is me alleen niet duidelijk.
ArcticWolf schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:40:
Weet je zeker dat er een storing in de wijk is of echt alleen bij jou thuis? }:O
Ik heb wel even wat andere huisnummers ingetiept en daar stond hetzelfde.

[ Voor 19% gewijzigd door torp op 01-12-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
ArcticWolf schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:15:
[...]

Die groene kabel zit niet heel netjes aangesloten :/
Extra: Even terug bladeren, daar staan foto's van hoe het wel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MediaZoo schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:38:
[...]

Extra: Even terug bladeren, daar staan foto's van hoe het wel moet.
yeah ik doelde op jou foto's :P bij mij zit ie wel zoals het hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 08:41
NESFreak schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:36:
Iemand ervaring met de zakelijke aanbieding die ziggo nu heeft lopen? We hebben nu alles in 1 basis voor en voor een jaartje over op zzp connect (ipv 12*45.95 = 551.40 dus (6*30+6*45)*1.21=544.5) zou betekenen dat we dan effectief een jaar lang 60/10 ipv 40/4 zouden hebben voor een 10tje minder.

Bereken ik dit goed? Gaan we iets missen van de overgang (e.g. downtime, ander mijnziggo account enz.).
Klopt helemaal, overgang gaat ook vlekkeloos, ik heb hetzelfde abo.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kassad schreef op woensdag 02 december 2015 @ 07:45:
[...]

Klopt helemaal, overgang gaat ook vlekkeloos, ik heb hetzelfde abo.
Krijg je als particulier zomaar een zakelijk abo?
130/30 voor 50,- excl klinkt mij best goed in de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:09

Pierre

Van nature lui!

Moet je ingeschreven voor staan bij de Kamer van Koophandel (gok ik)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

eerder in dit topic gelezen dat je niet ingeschreven hoeft te zijn. Maar volgens mij ( heb het niet meer gecontroleerd) krijg je minder zenders als je tv bij neemt en alle prijzen zijn ex btw

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 20:17

TFHfony

Professional Weirdo

mr.babek schreef op woensdag 02 december 2015 @ 09:48:
eerder in dit topic gelezen dat je niet ingeschreven hoeft te zijn. Maar volgens mij ( heb het niet meer gecontroleerd) krijg je minder zenders als je tv bij neemt en alle prijzen zijn ex btw
Nonsense. De TV pakketten zijn identiek. En als je de BTW er bij rekent (wat je inderdaad moet doen), betaal je vrijwel hetzelfde als bij het particuliere pakket, maar...

* Iets hogere download
* veel hogere upload
* veel betere helpdesk
* Garantie dat je modem in 4 uur wordt vervangen als deze defect is.

Ik zit dus inmiddels ook al bijna een jaar op een zakelijk pakket ;)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
TFHfony schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:13:
[...]
Nonsense. De TV pakketten zijn identiek. En als je de BTW er bij rekent (wat je inderdaad moet doen), betaal je vrijwel hetzelfde als bij het particuliere pakket, maar...
Net even gekeken maar zou bij mijn abo zo'n 160 Euro per jaar duurder zijn.

Vind ik niet echt hetzelfde maar YMMV :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Brad Pitt schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:37:
[...]

Net even gekeken maar zou bij mijn abo zo'n 160 Euro per jaar duurder zijn.

Vind ik niet echt hetzelfde maar YMMV :)
Geef dan eens aan welke pakketten je met elkaar vergelijkt om tot dit verschil te komen?

Ik heb nu een ZZP pakket met 130/30mbit en heb hier 5 kaartjes op geregistreerd welke ik met een CI+ module gebruik. Telefonie gebruik ik niet. Ik heb wel het TV Royaal pakket. Ik betaal hier 58,22 Euro (Ex BTW) voor, dus zeg maar 70 euro.

Als ik dit samenstel op de particuliere site, ben ik 65,90 euro kwijt, nog geen 5 euro minder. Maar daar heb ik dus maar 12mbit upstream ipv 30mbit (welke best welkom is). De downstream scheelt maar 10mbit, dus is niet echt spannend. Verder "krijg" je een CI+ module "gratis" bij zakelijk.

[ Voor 44% gewijzigd door TFHfony op 02-12-2015 10:52 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-09 17:27
TFHfony schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:45:
[...]
Geef dan eens aan welke pakketten je met elkaar vergelijkt om tot dit verschil te komen?
Connect Max + Play Start = 59 per maand.
Connect ZZP Pro + Play Start = 60 per maand, excl. BTW, is 72.60 Euro incl.

12 x 13.60 = €163.20.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Brad Pitt schreef op woensdag 02 december 2015 @ 10:55:
[...]

Connect Max + Play Start = 59 per maand.
Connect ZZP Pro + Play Start = 60 per maand, excl. BTW, is 72.60 Euro incl.

12 x 13.60 = €163.20.
Inderdaad. Daar scheelt het wel flink. Maar zoals je ziet in mijn voorbeeld weer een stuk minder. Blijkbaar is het nogal afhankelijk van de situatie hoe veel/weinig je meer betaald. Bij mij is het nog geen 5 euro voor een 150% hogere upstream (=grootste voordeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneeuwhond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-05 11:55
Heren,

Ik wil advies over mijn Ziggo verbinding, qua signaal en bandbreedte zat ik altijd goed, ik haalde altijd de beloofde snelheden en het signaal is zeer goed ( heb ook zelf de wandstekker vervangen en de kabel goed schoongemaakt en goed gemonteerd), echter lijden we al een jaar of 2 aan instabiliteit, op beide LAN en WAN reageert de modem soms traag op pings of heeft soms zelfs packet loss, dit is nog een Cisco EPC 3925 ( of 3928, kan even niet herinneren, ik heb ze beide, één bij het ene huis en één bij een ander huis waar ik weleens slaap, weet uit mijn hoofd niet meer welke waar precies staat).

Vanaf PC pingen over Lan geeft soms lag spikes, en niet altijd een <1ms tijd ( ongeveer 25% van de tijd 1 a 2 ms ipv <1ms, en soms spikes naar 80 ms).

Een 24 uur test van buitenaf (thinkbroadband ping/quality monitor, stuurt elke 100 sec een ping naar een ip en maakt hier een mooi grafiekje van) geeft ook lag spikes en 8x in 24 uur een periode van packet loss.

Daarnaast loopt de modem vast bij een iets zwaardere belasting ( te veel gelijktijdige verbindingen).

Ik was hier niet tevreden mee en heb een Ubee EVW320b als vervanging gekregen, deze moet ik nog aansluiten, maar ik vrees dat deze nog slechter is, na wat onderzoek op Tweakers en elders, de routing functie van deze modem klinkt nog slechter dan van mijn Cisco :(.

Kan Ziggo niet een fatsoenlijke modem aanleveren waarvan de router bij wat zwaarder gebruik niet vast loopt en stabieler blijft ?

[ Voor 4% gewijzigd door Sneeuwhond op 02-12-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Nope daarvoor hebben ze de bridge functie verzonnen, dan kan je een eigen high performance router plaatsen en je ziggo router alleen als modem laten functioneren.

Ik zou sowieso de Ubee activeren en eerst testen, je kan altijd later via de helpdesk je oude CM mac adres laten activeren van je oude modem als je de Cisco weer terug wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bridgemodes *O*

De modems die Ziggo uitlevert zijn prima voor "normaal" gebruik, maar hang je er meer dan 4 apparaten aan bijv. dan vinden ze dat niet leuk en gaan ze vervelend doen... Ik had altijd zonder problemen 4 (+1 wifi) apparaat aan m'n Ubee hangen, toen kreeg ik een 6e apparaat erbij en toen was het huilen, modem in bridgemode laten zetten en een goede router gekocht, sindsdien werkt alles vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneeuwhond
ArcticWolf schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:51:
Bridgemodes *O*

De modems die Ziggo uitlevert zijn prima voor "normaal" gebruik, maar hang je er meer dan 4 apparaten aan bijv. dan vinden ze dat niet leuk en gaan ze vervelend doen... Ik had altijd zonder problemen 4 (+1 wifi) apparaat aan m'n Ubee hangen, toen kreeg ik een 6e apparaat erbij en toen was het huilen, modem in bridgemode laten zetten en een goede router gekocht, sindsdien werkt alles vlekkeloos.
4 Apparaten is tegenwoordig niks, wij hebben in ieder geval met 2 man al:

3 Vaste computers, 2 laptop, NAS, 3 smartphones en 2 tablets aan het netwerk hangen.

De computers en NAS via gigabit, de rest via Wifi.

Bah, moet dus zelf een router kopen om de boel fatsoenlijk te laten werken, dat hoort toch niet ? :?

Ik ga het wel aankijken met de Ubee! Maar ik vrees het ergste.

[ Voor 3% gewijzigd door Sneeuwhond op 02-12-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnoVVdog schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:47:
[...]

4 Apparaten is tegenwoordig niks, wij hebben in ieder geval met 2 man al:

3 Vaste computers, 2 laptop, NAS, 3 smartphones en 2 tablets aan het netwerk hangen.

De computers en NAS via gigabit, de rest via Wifi.

Bah, moet dus zelf een router kopen om de boel fatsoenlijk te laten werken, dat hoort toch niet ? :?

Ik ga het wel aankijken met de Ubee! Maar ik vrees het ergste.
Jij vindt 4 apparaten niks, maar Ziggo is het daar niet mee eens ;) (ik begrijp je frustratie wel hoor, had hetzelfde...)

Maar de gemiddelde gebruiker heeft toch echt niet meer dan 4 apparaten in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stap over naar KPN later deze maand. Bel ik net via de nog bestaande ziggo lijn de KPN klantenservice om iets te vragen (0800-0402) krijg ik: "dit nummer is niet in gebruik". Nummer ge-double en triple checked, en nog twee keer "bestaat niet". Mijn mobiel gepakt (KPN), zelfde nummer gebeld, en wel meteen verbinding.

De vuile honden? Ze zullen bij Ziggo toch niet zo van de pot gerukt zijn KPN nummer te filteren, zo van "wat een bende daar bij de KPN klantenservice, is niet eens bereikbaar" om een eerste negatieve KPN ervaring te genereren? Neuhhh...dat kan toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ArcticWolf schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:58:
[...]

Jij vindt 4 apparaten niks, maar Ziggo is het daar niet mee eens ;) (ik begrijp je frustratie wel hoor, had hetzelfde...)

Mwoah, dat ben ik niet met je eens.
Hier thuis zijn het er veel meer (maar ik reken mezelf ook niet tot gemiddeld): 2 PC's, 4 laptops, 3 telefoons, HTPC, 2 spelcomputers, 2 TV's, NAS, PV installatie, versterker, etc..
Maar ga ik bij mijn schoonouders kijken... allebei met pensioen, dan zie ik ook een SmartTV, 2 telefoon's, laptop en een draadloze printer. Dat zijn er toch al 5. Dan hebben ze nog niet eens een tablet oid.

Dus om zo maar even te zeggen dat de gemiddelde gebruiker echt niet meer dan 4 apparaten heeft... Tja.. Of je moet per persoon rekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:58:
Jawel, gemiddeld zijn er meer dan 4 apparaten en dat werkt ook prima bij de Ubee bij de meesten. Een eigen router vind ik daarnaast wel normaal, heeft ook iedereen in mijn omgeving (gebruiken meestal geen bridge modus, maar ze hebben ook geen nas etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:38

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Mijn ervaringen met de Ubee waren ook uitstekend, daar zaten doorlopend 12 devices op. (3 telefoons, 2 laptops, 2 SmartTV, Nas, PC, 2 tablets, accesspoint). Nooit storingen, altijd verbinding. Ook visite met hun eigen telefoon kreeg altijd meteen verbinding. Nooit last gehad van verbroken verbindingen, vertragingen of dergelijke.

Wel als bijzonderheden mee te nemen:
Ubee op pootjes gezet, zodat de warme lucht uit het apparaat beter afgevoerd werd. Ook de Wifi op de Ubee uitgezet, dat werd verder verzorgd door een los accesspoint. Wifi in de meterkast vond ik zinloos. Wat verder mee kan tellen is dat ik Wifi alleen toesta aan bekende MAC, onbekende devices komen niet binnen.

Zoals altijd, op elk adres zijn de omstandigheden weer totaal anders en kan niet goed worden voorspeld hoe de standaard router/modem zich zou kunnen gedragen. Ik had kennelijk mazzel, daar hou ik het maar op.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneeuwhond
Ik hoop dan op het beste, mijn Cisco deed het in het begin prima, en qua bandbreede en signaal nooit problemen, maar dat ding raakt steeds vaker packets kwijt of heeft last van latentie schommelingen.

Daarnaast schijt dat ding vast bij meer dan 50 gelijktijdige verbindingen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, ik kreeg bij 6 devices problemen met de Ubee (MAC learning bug), klapte er ook constant uit bij hoge belasting... heb alles bedraad dus werd er wel redelijk moe van, voornamelijk omdat het thuis netwerk er dan ook uit lag.
Telefoons hebben allebei nagenoeg onbeperkt 4G abonnementen dus die zitten nooit op wifi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ArcticWolf schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:57:
Tja, ik kreeg bij 6 devices problemen met de Ubee (MAC learning bug), klapte er ook constant uit bij hoge belasting... heb alles bedraad dus werd er wel redelijk moe van, voornamelijk omdat het thuis netwerk er dan ook uit lag.
Telefoons hebben allebei nagenoeg onbeperkt 4G abonnementen dus die zitten nooit op wifi :+
Tja.. .Maar jij doet de bewering dat de gemiddelde gebruiker nooit meer dan 4 apparaten in huis heeft die er mee verbinden. Maar ik denk dat de meeste mensen thuis echt wel hun telefoons met de WiFi laten verbinden omdat ze geen onbeperkte 4G abbo's hebben.
Tel daar een PC/notebook, tablet, TV en/of spelcomputer bij op.... Dan blijf ik er bij dat jij met je 4 schromelijk laag zit. Als ik zo om mij heen kijk, denk ik dat bij de mensen die ik ken, 4 eerder het absolute minimum is. De "oudjes" meegenomen.

Overigens houd de Technicolor TC7210 het hier prima uit met alle verbonden devices en alle gebruikte verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFHfony schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:24:
[...]

Tja.. .Maar jij doet de bewering dat de gemiddelde gebruiker nooit meer dan 4 apparaten in huis heeft die er mee verbinden. Maar ik denk dat de meeste mensen thuis echt wel hun telefoons met de WiFi laten verbinden omdat ze geen onbeperkte 4G abbo's hebben.
Tel daar een PC/notebook, tablet, TV en/of spelcomputer bij op.... Dan blijf ik er bij dat jij met je 4 schromelijk laag zit. Als ik zo om mij heen kijk, denk ik dat bij de mensen die ik ken, 4 eerder het absolute minimum is. De "oudjes" meegenomen.

Overigens houd de Technicolor TC7210 het hier prima uit met alle verbonden devices en alle gebruikte verbindingen.
Dat jij in je omgeving mensen ziet met meer dan gemiddeld 4 wilt niet zeggen dat, dat ook daadwerkelijk het gemiddelde is }:O maar goed ik heb geen bewijs voor die 4 en jij ook niet dat het er gemiddeld meer dan 4 zijn, dus deze discussie is eindeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ArcticWolf schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:31:
[...]

Dat jij in je omgeving mensen ziet met meer dan gemiddeld 4 wilt niet zeggen dat, dat ook daadwerkelijk het gemiddelde is }:O maar goed ik heb geen bewijs voor die 4 en jij ook niet dat het er gemiddeld meer dan 4 zijn, dus deze discussie is eindeloos.
Jij poneerde de stelling ;) Niet ik...
Maar afgezien daar van durf ik wel te stellen, hoewel ik het inderdaad niet kan bewijzen, dat de gemiddelde Ziggo internetgebruiker wel meer dan 4 apparaten aan zijn netwerk heeft hangen. Een pol hier op t.net heeft weinig zin, maar ik denk dat als je heel even serieus na denkt dat je je ook wel realiseert dat 4 wel een redelijk laag aantal is. Zelfs als je alleen Smartphones, tablets, PC's & notebooks in ogenschouw neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik durf de pol wel aan te gaan hoor, ik blijf erbij dat het gemiddelde op 4 apparaten ligt ;) al heeft zo'n pol op Tweakers niet zoveel nut.

[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 02-12-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik heb een smartphone, een notebook, een PS4 en een versterker, allemaal op wifi. M'n tv heeft nog geen wifi, anders had die er ook op gezeten. Was de Humax nog vergeten. En dan woon ik nog alleen ;)

Al zit de PS4 meestal op kabel.

[ Voor 15% gewijzigd door tiguan op 02-12-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneeuwhond
Ik doe zelf computerhulp aan huis bij mensen en 4 redden de bejaarden zelfs makkelijk, inderdaad mede dankzij door wifi printers, tablets, telefoons en smart tv's.

[ Voor 3% gewijzigd door Sneeuwhond op 02-12-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik kom zo maar op 25. 4 Raspberry pi's, 3 AP's, 3 computers, 2 AppleTV's, NAS, printer, IP camera's, telefoons, tablets, weegschaal, noem maar op. Ziggo is prima, maar ik heb wel mijn eigen router/firewall/DNS server et cetera op basis van IPFire op een APU1C4 (http://fireinfo.ipfire.or...7041e73612cb50747e60dc92f)

Edit: ik vergeet bijna de weegschaal :-)

En dan nog is de traffic per maand niet heel idioot heftig/veel te noemen:

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/aaap5s5lqu1uj6e/Screenshot%202015-12-02%2017.25.05.png?dl=1

[ Voor 32% gewijzigd door garp op 02-12-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ArcticWolf schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:38:
Ik durf de pol wel aan te gaan hoor, ik blijf erbij dat het gemiddelde op 4 apparaten ligt ;) al heeft zo'n pol op Tweakers niet zoveel nut.
LOL.. Dat zei ik al, maar leef je uit:

TFHfony in "Het grote hoeveel devices heb jij in je netwerk hangen topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

ArcticWolf schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:02:
[...]

:9 al die Tweakers, haha.

my loss ;(
Ach, troost je... Er zijn (tot nog toe) ook 2 gemiddelde gebruikers die "4" gekozen hebben ;-)

ennuh, WTF!!! Dat draadje groeit snel! :)

[ Voor 7% gewijzigd door TFHfony op 02-12-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-09 19:27
ArcticWolf schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:02:
[...]

:9 al die Tweakers, haha.

my loss ;(
Je vergeet ook dat de meeste huishoudens uit meer dan 1 persoon bestaan, en bij meerpersoonshuishoudens zijn 4 apparaten helemaal niet realistisch. Tegenwoordig hebben de meeste volwassenen (en oudere kinderen) al minstens 2 van de volgende apparaten: tablet/laptop/smartphone.

En dan heb je het nog niet eens over bijv. Smart TV's / consoles / media spelers / settopboxen / netwerk printers die in veel huishoudens te vinden zijn. Dus ook voor niet-tweakers zal dat gemiddelde echt wel hoger liggen dan 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arrne schreef op woensdag 02 december 2015 @ 16:10:
[...]

Je vergeet ook dat de meeste huishoudens uit meer dan 1 persoon bestaan, en bij meerpersoonshuishoudens zijn 4 apparaten helemaal niet realistisch. Tegenwoordig hebben de meeste volwassenen (en oudere kinderen) al minstens 2 van de volgende apparaten: tablet/laptop/smartphone.

En dan heb je het nog niet eens over bijv. Smart TV's / consoles / media spelers / settopboxen / netwerk printers die in veel huishoudens te vinden zijn. Dus ook voor niet-tweakers zal dat gemiddelde echt wel hoger liggen dan 4.
idd 8)7 stom dat ik daar niet aan gedacht heb (woon zelf alleen).

Overigens is m'n NUC (i5, ssd en 16gb ram) samen met de NAS, m'n server, fileserver, mediacenter en flexget service in 1. Had graag van m'n NUC ook de domotica hub gemaakt, maar dat gaat nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op woensdag 02 december 2015 @ 17:22:
[...]

idd 8)7 stom dat ik daar niet aan gedacht heb (woon zelf alleen).

Overigens is m'n NUC (i5, ssd en 16gb ram) samen met de NAS, m'n server, fileserver, mediacenter en flexget service in 1. Had graag van m'n NUC ook de domotica hub gemaakt, maar dat gaat nog niet.
Heb je nog extra onderdelen voor nodig zeker ?

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1 ... 48 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.