Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:26
Je krijgt ze beide lijkt me, pakketten komen immers niet goed meer aan tussen modem en CMTS, dat geeft een counter ophoging en een negatieve ervaring in je internet beleving.

Waarom ik het vraag is als die counter nu al fors hoog staat je al een bepaalde denkrichting kan aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
E-razor1984 schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:41:
[...]

Hoe krijg je die modem uitgelezen, heb dat ooit wel eens gedaan, maar kan me even niet meer voor de geest halen hoe ik dat gedaan heb
http://192.168.178.1 <-- als het goed is }:O (ziggo / ww op achterkant modem)

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 23-11-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:52
Heb er nu 1 x T3 time out en geen T4 time outs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
E-razor1984 schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:45:
Heb er nu 1 x T3 time out en geen T4 time outs
En de waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
Bedoel je de downstream en upstream waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
E-razor1984 schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:49:
[...]

Bedoel je de downstream en upstream waardes?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 178000000 Hz -4.7 dBmV 40.5 dB -27 dBc
2 Locked QAM256 186000000 Hz -5.2 dBmV 40.8 dB -28 dBc
3 Locked QAM256 194000000 Hz -5.2 dBmV 40.8 dB -30 dBc
4 Locked QAM256 202000000 Hz -5.6 dBmV 40.8 dB -33 dBc
5 Locked QAM256 210000000 Hz -5.8 dBmV 40.3 dB -25 dBc
6 Locked QAM256 218000000 Hz -5.8 dBmV 39.7 dB -24 dBc
7 Locked QAM256 226000000 Hz -5.7 dBmV 40.3 dB -25 dBc
8 Locked QAM256 234000000 Hz -6.0 dBmV 40.1 dB -25 dBc

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 41.8 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 42.8 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 41.5 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 43.3 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:06
Weet iemand hoe het komt dat bij Ziggo bij het pauzeren en weer afspelen er een kleine vertraging zit van een seconde of wat. Dus als je op de pauze-knop drukt dan "stroopt" ie als het ware nog een seconde of wat door en dan pas pauzeert ie en bij afspelen is het hetzelfde. Viel me op van het weekend bij mijn vriendin. Ik heb zelf glasvezel en daar heb ik het niet. Dan is het gewoon instant. Ligt dit aan de Horizon mediabox of gewoon aan Ziggo zelf? Gewoon puur uit nieuwsgierigheid.

Verder werkt het tot nu toe perfect. Snelheden zijn perfect en alles op 5GHz verbonden met hoge snelheid, dus dat is ook mooi. En draadloos op de eerste verdieping door betonnen vloer en laminaat werkt ook prima en dat op een mobiele telefoon, dus de extra mediabox moet het zeker halen. Alleen jammer dat er vertraging zit in de levering. We hebben hem al een paar weken geleden besteld, maar kregen bericht dat ie pas in december komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-09 12:35
MediaZoo schreef op maandag 23 november 2015 @ 00:17:
[...]

Ik heb het "onderzoek" bekeken...

Zoals ik al zei maar helaas wil niemand eraan behalve de monteurs zelf die het oplossen. De problemen zijn bekend en op te lossen. Ze zitten niet in de software maar komen echt vanuit de installatie. Zit het in de software heeft iedereen er immers last van. Omdat geen enkele installatie identiek is en bekeken op juistheid van aansluiten, ruisniveau's, signaal niveau's, etc is je onderzoek niet zinvol.

Er zijn teveel factoren waar de Horizon wel last van heeft en andere ontvangers niets wat van signaal technische aard is. Bepaalde versterkers werken slecht met een Horizon, bepaalde typen WCD's, bepaalde typen kabel, bepaalde connectoren en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit is allemaal voor de Ziggo monteur gedocumenteerd. Voor de standaard consument is de vuist regel, kabel keur materialen en anders niet. Onjuiste montage leidt al tot problemen, wil je het niet geloven, prima. Jouw mening is in mijn ogen ondergeschikt aan de 100'en oplossingen die ik heb geboden bij deze ontvanger.

Ja maar andere ontvangers, juist andere ontvangers, software, hardware, tuner, gevoeligheid, mogelijkheden, etc. De Horizon box is een verhaal opzich en wat je nu doet, maar ook de leden van het Ziggo Gebruikersforum graag doen, de gebruikers ervaring voorop stellen en daarmee je gelijk proberen te halen en hiermee de experts met deze apparatuur negeren. Prima, vooral doen. Een onderzoek en vooral de uitkomst heeft zin als je eerst iemand met daadwerkelijk verstand van zaken laat kijken naar je complete binnenhuis installatie en als die goedkeurt heb je recht van klagen.

Uit je klachten blijkt niet dat je de wens hebt om het probleem opgelost te krijgen, maar slecht bij Ziggo aan te geven dat het speelt, terwijl: I've got news for you! Ziggo allang van deze problemen op de hoogte is en ook duidelijk de oplossing heeft.
Dit kan en mag jij vinden, maar blijkbaar heb jij je toch niet goed ingelezen in mijn volgens jou "niet zinvolle" onderzoek.
Blijkbaar is het percentage groot genoeg om er toch dit onderzoek voor te starten (wat ik samen met een admin van dat forum aangemaakt heb en nu sticky staat).

Maar om toch even in jou straatje te denken, wat zou er nog aan mijn huisinstallatie (kabels) mis kunnen zijn?
Deze zijn immers al 3x doorgemeten (door 3 verschillende monteurs) en goed bevonden.
Hoe verklaar jij dat het regelmatig voorkomt dat als je terug spoelt en datzelfde stuk weer bekijkt dat dan het hikje niet meer aanwezig is.
Al zou er niet eens een coax kabel inzitten dan nog moet je je opnames probleemloos kunnen kijken.
Tenzij natuurlijk steeds op hetzelfde punt dat hikje weer aanwezig is dan heb je gelijk want dan kan het met het signaal te maken hebben.
Dit is dus niet zo want het hikje is weg op die plek bij terug spoelen en opnieuw kijken.

Tevens vandaag weer een monteur gehad, deze heeft de horizon box omgeruild en wederom hetzelfde probleem nog.
Volgens hem zou het in de software moeten zitten als het probleem nu weer aanwezig was.
Het gaat om hikjes om halve secondes, misschien valt die bij sommige mensen gewoon niet op en "denken" ze dat het goed is.
Het kan natuurlijk ook gewoon goed zijn.
Echter is er wel degelijk wat aan de hand, maar als je nog tips hebt volg ik ze graag op, maar naar mijn weten (en ook namens de monteurs) is alles getest wat er te testen valt.

P.S.
Ik vind je laatste opmerking niet erg volwassen overkomen.
Lees nogmaals alles goed door en je zal zien dat ik wel degelijk alles in het werk heb gesteld om het opgelost te krijgen.
Niet zomaar zonder je in te lezen conclusies trekken.

Ik heb jaren op een helpdesk gewerkt en ik weet dat heel vaak de provider onterecht beschuldigt wordt van iets wat gewoon bij de klant thuis ligt.
Het laatste wat ik zou doen is ziggo de schuld geven, daarom ben ik natuurlijk eerst thuis de boel gaan onderzoeken.
Aangezien het nu het laatste is durf ik met zekerheid te zeggen dat het aan ziggo (haar apparatuur) ligt.
Of alle monteurs moeten het mis hebben en ik ook...

[ Voor 8% gewijzigd door knorde op 23-11-2015 18:13 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
E-razor1984 schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:54:
Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 178000000 Hz -4.7 dBmV 40.5 dB -27 dBc
2 Locked QAM256 186000000 Hz -5.2 dBmV 40.8 dB -28 dBc
3 Locked QAM256 194000000 Hz -5.2 dBmV 40.8 dB -30 dBc
4 Locked QAM256 202000000 Hz -5.6 dBmV 40.8 dB -33 dBc
5 Locked QAM256 210000000 Hz -5.8 dBmV 40.3 dB -25 dBc
6 Locked QAM256 218000000 Hz -5.8 dBmV 39.7 dB -24 dBc
7 Locked QAM256 226000000 Hz -5.7 dBmV 40.3 dB -25 dBc
8 Locked QAM256 234000000 Hz -6.0 dBmV 40.1 dB -25 dBc

Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 41.8 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 42.8 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 41.5 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 43.3 dBmV
Heb jij de modem rechtsstreeks op het AOP aangesloten?
Opzich zien de waardes er niet verkeerd uit zo op het eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 16:55
knorde schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:05:
[...]

Dit kan en mag jij vinden, maar blijkbaar heb jij je toch niet goed ingelezen in mijn volgens jou "niet zinvolle" onderzoek.
Blijkbaar is het percentage groot genoeg om er toch dit onderzoek voor te starten (wat ik samen met een admin van dat forum aangemaakt heb en nu sticky staat).
Ik ken de admins van de forum. Top dat het een sticky is geworden. Maar ze zijn net zo overtuigd van hun gelijk als jij bent, maar het tegendeel mag niet bewezen worden.
Maar om toch even in jou straatje te denken, wat zou er nog aan mijn huisinstallatie (kabels) mis kunnen zijn?
Deze zijn immers al 3x doorgemeten (door 3 verschillende monteurs) en goed bevonden.
Hoe verklaar jij dat het regelmatig voorkomt dat als je terug spoelt en datzelfde stuk weer bekijkt dat dan het hikje niet meer aanwezig is.
Al zou er niet eens een coax kabel inzitten dan nog moet je je opnames probleemloos kunnen kijken.
Tenzij natuurlijk steeds op hetzelfde punt dat hikje weer aanwezig is dan heb je gelijk want dan kan het met het signaal te maken hebben.
Dit is dus niet zo want het hikje is weg op die plek bij terug spoelen en opnieuw kijken.

Tevens vandaag weer een monteur gehad, deze heeft de horizon box omgeruild en wederom hetzelfde probleem nog.
Volgens hem zou het in de software moeten zitten als het probleem nu weer aanwezig was.
Het gaat om hikjes om halve secondes, misschien valt die bij sommige mensen gewoon niet op en "denken" ze dat het goed is.
Het kan natuurlijk ook gewoon goed zijn.
Echter is er wel degelijk wat aan de hand, maar als je nog tips hebt volg ik ze graag op, maar naar mijn weten (en ook namens de monteurs) is alles getest wat er te testen valt.
In het begin heb ik ook heel lang trots met mijn meter gelopen. En heb goed opgelet op de cursus intern bij UPC destijds en was ervan overtuigd dat het daarmee te doen moest zijn. Tot ik bij een klant bezoek was met de meest simpele opstelling wcd > kabel > Horizon. Waarbij zowel de wcd, kabel als Horizon meermaals vervangen waren. Mijn meter zei dat alles prima was. Have fun met zoeken...

Meten ben ik toen heel snel mee gestopt en ben eerst andere zaken gaan controleren. Meten kwam pas veel later in het verhaal aan de orde bij mij.
P.S.
Ik vind je laatste opmerking niet erg volwassen overkomen.
Lees nogmaals alles goed door en je zal zien dat ik wel degelijk alles in het werk heb gesteld om het opgelost te krijgen.
Niet zomaar zonder je in te lezen conclusies trekken.

Ik heb jaren op een helpdesk gewerkt en ik weet dat heel vaak de provider onterecht beschuldigt wordt van iets wat gewoon bij de klant thuis ligt.
Het laatste wat ik zou doen is ziggo de schuld geven, daarom ben ik natuurlijk eerst thuis de boel gaan onderzoeken.
Aangezien het nu het laatste is durf ik met zekerheid te zeggen dat het aan ziggo (haar apparatuur) ligt.
Of alle monteurs moeten het mis hebben en ik ook...
Misschien was het onvolwassen, misschien ben ik eigenwijs, maar wat ik aan werk gezien heb door de tijd heen...

Ja de provider wordt in 99% van de gevallen ten onrechte aangewezen. Dat is niets nieuws.

En bij een Horizon ontvanger de schuld bij de klant leggen doe ik ook niet snel. Het is simpel weg een apparaat wat je op een bepaalde manier moet behandelen. En het duurt even voor de door hebt, ook als monteur, waar een Horizon wel en geen problemen mee zal hebben.

Omdat ik in mijn praktijk ervaringen te vaak tegen kwam dat het niet aan de apparatuur lag maar elders zeg ik ook niet snel dat het daar aan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MediaZoo schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:53:
[...]

In het begin heb ik ook heel lang trots met mijn meter gelopen. En heb goed opgelet op de cursus intern bij UPC destijds en was ervan overtuigd dat het daarmee te doen moest zijn. Tot ik bij een klant bezoek was met de meest simpele opstelling wcd > kabel > Horizon. Waarbij zowel de wcd, kabel als Horizon meermaals vervangen waren. Mijn meter zei dat alles prima was. Have fun met zoeken...

Meten ben ik toen heel snel mee gestopt en ben eerst andere zaken gaan controleren. Meten kwam pas veel later in het verhaal aan de orde bij mij.
Nu ben ik wel benieuwd wat het nou was :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
ArcticWolf schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:27:
[...]

Heb jij de modem rechtsstreeks op het AOP aangesloten?
Opzich zien de waardes er niet verkeerd uit zo op het eerste gezicht.
Neem aan dat je het punt bedoeld waar de kabel mijn huis binnenkomt, in dat geval ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
Even vooraf, alle wcd's die je ziet zijn geïnstalleerd door gecertificeerde Ziggo (Destijds UPC) monteurs. Het signaal was vooraf bij meting goed in elke situatie en het had niet nodig geweest de wandcontactdozen open te schroeven als ik me aan deze metingen hield. De meting zou bepalend moeten zijn en de ontvanger zou goed moeten werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.coaxkabelwinkel.nl/wp-content/uploads/2015/11/2013-09-18-17.06.42.jpg

Massa geheel verwijderd in WCD. Gevolg modem kwam slecht online, Horizon functioneerde zeer langzaam.

Afbeeldingslocatie: http://www.coaxkabelwinkel.nl/wp-content/uploads/2015/11/2014-02-07-15.15.11.jpg

Massa sluit niet goed aan en braiding verwijderd. De folie maakte niet goed contact in wcd. Horizon reageerde slecht.

Afbeeldingslocatie: http://www.coaxkabelwinkel.nl/wp-content/uploads/2015/11/2014-04-18-14.07.10.jpg

Zie hierboven, zelfde issues en hangende zenders.

Afbeeldingslocatie: http://www.coaxkabelwinkel.nl/wp-content/uploads/2015/11/2014-05-13-19.15.45.jpg

Zo hoor je een wcd aan te sluiten. Braiding tot het einde en ruim voldoende contact. Klant had geen problemen was al langer klant alleen had uitbreiding van diensten. Extra controle als service.

Afbeeldingslocatie: http://www.coaxkabelwinkel.nl/wp-content/uploads/2015/11/groengoed.jpg

Alleen het aansnijden van een groene kabel.

Dan als voorbeeld waar om gevraagd wordt over die ene klant.

Bij gebrek aan groene kabel voorbeeld gedaan met KOKA 799. Ik was hier monteur nummer 4 na installatie. Monteur 1 wcd + kabel + horizon geplaatst. Monteur 2 kabel vervangen. Monteur 3 Horizon vervangen. Probleem bleef. Met klant contact onderhouden of dit de fix was om anders andere stappen te maken dieper het netwerk in. Klant heeft problemen niet meer ervaren.

Plaatje 1: Meting signaal ok. Problemen Horizon liep vast, reageerde slecht op afstandbediening, liet zenders in elkaar overlopen, tv gids werkte amper.

Afbeeldingslocatie: http://www.coaxkabelwinkel.nl/wp-content/uploads/2015/11/2015-11-23-19.19.08.jpg

Plaatje 2: Meting signaal ok Zonder de Horizon gereset te hebben, dus geen power cycle of hard reset of fabrieksinsteliingen, direct de Horizon intensief getest. Alle menu's liepen soepel, zender wisselingen zonder probleem, alle problemen die de klant heeft ervaren opgelost.

Afbeeldingslocatie: http://www.coaxkabelwinkel.nl/wp-content/uploads/2015/11/2015-11-23-19.21.43.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
MediaZoo schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:53:
[...]

Ik ken de admins van de forum. Top dat het een sticky is geworden. Maar ze zijn net zo overtuigd van hun gelijk als jij bent, maar het tegendeel mag niet bewezen worden.

[...]

[...]

Misschien was het onvolwassen, misschien ben ik eigenwijs, maar wat ik aan werk gezien heb door de tijd heen...

Ja de provider wordt in 99% van de gevallen ten onrechte aangewezen. Dat is niets nieuws.

En bij een Horizon ontvanger de schuld bij de klant leggen doe ik ook niet snel. Het is simpel weg een apparaat wat je op een bepaalde manier moet behandelen. En het duurt even voor de door hebt, ook als monteur, waar een Horizon wel en geen problemen mee zal hebben.

Omdat ik in mijn praktijk ervaringen te vaak tegen kwam dat het niet aan de apparatuur lag maar elders zeg ik ook niet snel dat het daar aan lag.
Het mag wat mij betreft juist bewezen worden als het anders is, alleen is dat tot nu toe nog niet bewezen hier.
Verder heb ik hele goede ervaringen met dat forum en volgens mij weten ze heel goed waar ze het over hebben.
Ik herken totaal niet dat ze niet openstaan voor dingen die anders zijn dan hun denken.

En waar ik ook zeer benieuwd naar ben (en waar je nog niet direct op geantwoord hebt), hoe verklaar jij dat het regelmatig voorkomt dat als je terug spoelt en datzelfde stuk weer bekijkt dat dan het hikje niet meer aanwezig is.

Verder snap ik je ergens wel dat je zo reageert, het is immers heel vaak de schuld bij de klant.
Niets is makkelijker om lekker tegen je provider te schoppen (een ander de schuld geven is de snelste en simpelste weg).
Je hebt daar alleen jezelf mee want zo los je niks op!
Ik doe dat niet zomaar en dat probeer ik duidelijk te maken.

Hoe dan ook vind ik in je laatste antwoord je manier van typen al een heel stuk fijner, komt veel meer opbouwend over.
Dat komt veel fijner over vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
E-razor1984 schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:26:
[...]

Neem aan dat je het punt bedoeld waar de kabel mijn huis binnenkomt, in dat geval ja
Nou dan is het vreemd, zoals wopper al zei bij een vol coax segment ondervindt je ook T3 timeouts (volgens mij altijd?) maar die heb je niet en je signaal lijkt goed, maar dat wilt niet altijd iets zeggen.
Misschien dat je pech hebt en in een wijk woont met een paar heavy users? (overboeking overvol...)
MediaZoo schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:29:
Even vooraf, alle wcd's die je ziet zijn geïnstalleerd door gecertificeerde Ziggo (Destijds UPC) monteurs. Het signaal was vooraf bij meting goed in elke situatie en het had niet nodig geweest de wandcontactdozen open te schroeven als ik me aan deze metingen hield. De meting zou bepalend moeten zijn en de ontvanger zou goed moeten werken.

[afbeelding]

Massa geheel verwijderd in WCD. Gevolg modem kwam slecht online, Horizon functioneerde zeer langzaam.

[afbeelding]

Massa sluit niet goed aan en braiding verwijderd. De folie maakte niet goed contact in wcd. Horizon reageerde slecht.

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo hoor je een wcd aan te sluiten. Braiding tot het einde en ruim voldoende contact. Klant had geen problemen was al langer klant alleen had uitbreiding van diensten. Extra controle als service.

[afbeelding]

Bij gebrek aan groene kabel voorbeeld gedaan met KOKA 799. Ik was hier monteur nummer 4 na installatie. Monteur 1 wcd + kabel + horizon geplaatst. Monteur 2 kabel vervangen. Monteur 3 Horizon vervangen. Probleem bleef. Met klant contact onderhouden of dit de fix was om anders andere stappen te maken dieper het netwerk in. Klant heeft problemen niet meer ervaren.

Plaatje 1: Meting signaal ok. Problemen Horizon liep vast, reageerde slecht op afstandbediening, liet zenders in elkaar overlopen, tv gids werkte amper.

[afbeelding]

Plaatje 2: Meting signaal ok Zonder de Horizon gereset te hebben, dus geen power cycle of hard reset of fabrieksinsteliingen, direct de Horizon intensief getest. Alle menu's liepen soepel, zender wisselingen zonder probleem, alle problemen die de klant heeft ervaren opgelost.

[afbeelding]
Aha, ja dat grapje ken ik (iig niet in combi met de Horizonbox) maar had een slecht tv signaal, hing nog een oude AOP in... toen zelf 2x de groene kabel opnieuw gestript, 1e keer was ik te snel }:O en daarna maar wat rustiger aan gedaan (lijkt nu op plaatje 2), sindsdien nooit meer problemen gehad met het signaal of blokjes op tv.

[ Voor 74% gewijzigd door ArcticWolf op 23-11-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
MediaZoo schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:29:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zie nu dat ik ook het verkeert heb aangesloten! Morgen maar even anders doen dan! Thanx voor de foto's!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09
MediaZoo schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:29:Zo hoor je een wcd aan te sluiten. Braiding tot het einde en ruim voldoende contact. Klant had geen problemen was al langer klant alleen had uitbreiding van diensten. Extra controle als service.
Eensch, ik zelf denk dat het komt omdat er een (kleine) stroom gaat lopen over de massa wanneer je hem op de horizon aansluit, met je DSQ/DSAM gebeurd dit niet. Echter faal je hiermee wel je SECT, afbeelding 3 is zoals ze hem willen zien, en het lijkt erop dat deze ook gewoon goed contact maakt? Alleen het die elektricum mag nog iets beter aansluiten op het kunststof. Die andere plaatjes zijn inderdaad broddelwerk.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Jim423 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:08:
[...]

Eensch, ik zelf denk dat het komt omdat er een (kleine) stroom gaat lopen over de massa wanneer je hem op de horizon aansluit, met je DSQ/DSAM gebeurd dit niet. Echter faal je hiermee wel je SECT, afbeelding 3 is zoals ze hem willen zien, en het lijkt erop dat deze ook gewoon goed contact maakt? Alleen het die elektricum mag nog iets beter aansluiten op het kunststof. Die andere plaatjes zijn inderdaad broddelwerk.
Dat is dus mijn vermoeden ook dat dit gebeurd. Houdt maar eens je Horizon massa vast en een goed geaarde massa van je installatie. Dat kan leuk tintelen. Afbeelding 3 is niet zoals ze hem willen zien. Je mag de massa er niet omheen draaien, sterker nog, monteurs mogen het koper helemaal niet aanraken, omdat het oxidatie proces versneld.

Dat is ook de reden dat ik zeg mijn meter gooi ik als eerste in de hoek als het beeld 99% van de tijd goed is maar en hikjes zijn bij een Horizon. Eerst alle massa punten goed checken. Meten heeft weinig zin, dat is al goed. Hoe je het wel kan meten is door een simpele 2-weg splitter er tussen te zetten. Dan kun je de signaal problemen wel laten zien. Echter moet je wel flink geduld hebben, omdat het soms een uur goed gaat zonder je iets ziet op de meter. In extreme gevallen wil ik het nog wel een laten zien op de meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Bedoelde meer qua maatvoering met die mm vrij voor het einde. Dat het eromheen zat gedraaid had ik niet gezien je mag er idd niet aankomen. Het groen is ook iets te ver terug gestript nu ik er beter naar kijk.. Maar ik ben altijd bang dat de haartjes toch op 1 of andere manier de kern plots raken als ik ze uit laat steken :P

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Die ene mm is erop gericht dan je zeker de kern niet raakt nee. Maar een trucje is om met een schroevendraaier/mesje de haartjes lichtjes terug te drukken 0,5 mm is voldoende en in de wcd te steken en goed erin te drukken. Dan druk je de haartjes tegen de metalen behuizing en de antenne blijft vrij. Maar het gaat om het total contact oppervlak van de massa en of je nu 8 mm buitenmantel verwijderd en massa zo laat of 9mm stript en max 1mm vrij maakt aan het einde. Daar zal het niet in zitten. Als die 8 mm volledig massa contact aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
@MediaZoo:
Heb je mijn bericht ook nog gelezen (6 posts boven jouw laatste post) en zou je daarop willen antwoorden?
Ik ben namelijk benieuwd wat je daarvan vind.
Ik heb tevens je PB beantwoord :)

[ Voor 25% gewijzigd door knorde op 24-11-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53

Wildfire

Joy to the world!

Iemand anders ook last van herstartende Humax 5050C decoders? Is in het verleden ook eens voorgekomen, toen was het blijkbaar iets in de audo/video stream van Ziggo waar de 5050C zich in verslikte en dan opnieuw ging opstarten.

Zojuist zijn mijn decoder en die van mijn vader al meerdere keren opnieuw opgestart (op hetzelfde moment) terwijl we Omroep Brabant hadden opstaan. Het is dus geen defect in de decoder.

(ik zit trouwens in Tilburg)

-- Edit: hmmm... paar keer met Ziggo gebeld. Na fabrieksreset hetzelfde probleem (verwachtte ik al). Wel blijkt dat we 2x Omroep Brabant hebben, bij de lokale regionale zenders op kanaal 30 en bij de complete groep regionale zenders op 712. Zit wel een verschil in frequentie, kanaal 30 zit op 618 MHz en kanaal 712 zit op 698 MHz.

We gaan nu een tijdje kijken op 712 ipv 30. Eens kijken wat dat doet.

[ Voor 39% gewijzigd door Wildfire op 24-11-2015 22:57 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
Ik heb de zoekfunctie al snel gebruikt en op Google gekeken, maar klopt het dat de afstandsbediening van de Horizon box echt heel traag is? Een tijdje geleden even getest, en ik vond het zappen door de TV-gids echt afschuwelijk.

Is hier iets aan te doen? Of moet je er maar mee leren omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Bioflap schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:13:
Ik heb de zoekfunctie al snel gebruikt en op Google gekeken, maar klopt het dat de afstandsbediening van de Horizon box echt heel traag is? Een tijdje geleden even getest, en ik vond het zappen door de TV-gids echt afschuwelijk.

Is hier iets aan te doen? Of moet je er maar mee leren omgaan?
Dat is niet de afstandsbediening maar de horizon die ontzettend traag is (bij het bladeren door de tv-gids).
Je zal ermee moeten leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
@knorde ik kom op je post terug even geduld...

De afstandbediening hoort niet traag te zijn. Hoort zelfs normaal te reageren. De laatste posts gingen over vreemde gedragingen van een Horizon als hij niet goed is aangesloten. Dit is een van die gedragingen, onwijs traag reageren. Dit is niets software/hardwarematigs in de box of afstandbediening zelf. Is met signaal en retourstromen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:53
MediaZoo schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:54:

De afstandbediening hoort niet traag te zijn. Hoort zelfs normaal te reageren. De laatste posts gingen over vreemde gedragingen van een Horizon als hij niet goed is aangesloten. Dit is een van die gedragingen, onwijs traag reageren. Dit is niets software/hardwarematigs in de box of afstandbediening zelf. Is met signaal en retourstromen ;)
Interessant, hier is de gids soms traag, soms niet, zelfde geldt voor zappen van kanalen.
Alles is aangesloten door een monteur, dus ben benieuwd wat hiervan de mogelijke oorzaak kan zijn?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Lees even terug over de wandcontactdozen, de zelfde aansluit methode geld voor connectoren. Goede splitters gebruiken en als er een antenne versterker tussen zit, probeer het eerst zonder. Er zijn bepaalde typen die het signaal prima versterken en voor iedere andere ontvanger geen probleem is maar waar een Horizon niet prettig mee werkt. Technetix FDU-44 is zo'n versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 11:31
MediaZoo schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:54:

De 'trage afstandsbediening' klacht gaat hier ook op maar dan op de extra Horizon box in de slaapkamer. Alles netjes in huis met Hirschmann spul afgewerkt behalve een rot eindje kabel richting de extra mediabox.

Weet jij toevallig of de Horizon het retoursignaal netzoals de Humax stb's via internet laat gaan? Waarom ik dit vraag is als volgt: De extra mediabox is met een UTP kabel verbonden richting zijn grote broer. Voor het traag navigeren zou als ik het zo bekijk een rotte coax kabel geen issue mogen zijn, retour loopt immers over de UTP kabel. Indien het anders is hoor ik het graag.

In de woonkamer overigens geen issues met de hoofd Horizon box deze is direct aan het AOP gemonteerd door een Ziggo Zakelijk monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Herkennen jullie ook trouwens dat de epg vaak aangeeft programma informatie niet beschikbaar?
Ik heb heel vaak dat het volgende programma er staat maar de rest erna niet, zodra de volgende begonnen is komt degene erna tevoorschijn en is de rest niet beschikbaar.
Zo gaat dat door steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Retour signaal op de hoofdmediabox wordt via de coax richting Ziggo gestuurd. Er zit een docsis modem in de hoofdbox die het contact onderhoud. Dit in tegenstelling tot een Humax welke gewoon een aparte internet verbinding nodig heeft.

Een Horizon extra mediabox wordt met coax of utp of wifi verbonden. Een rot eindje kabel kan ook veel ellende veroorzaken. Signaal werkt 2 kanten op en reflecteert ook terug de installatie in. Een goede installatie dempt dit goed weg, maar slechts kabels kunnen hier al snel problemen veroorzaken. Test een zonder het stukje coax. Hij heeft immers al verbinding via de utp kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 12:33
knorde schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:22:
[...]

Dat is niet de afstandsbediening maar de horizon die ontzettend traag is (bij het bladeren door de tv-gids).
Je zal ermee moeten leven :)
Maar ook bij het zappen is hij erg traag.. Ik dacht dat het echt aan de afstandsbediening lag :+
Dat is wel kloten zeg, het had zo mooi kunnen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
knorde schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:23:
Herkennen jullie ook trouwens dat de epg vaak aangeeft programma informatie niet beschikbaar?
Ik heb heel vaak dat het volgende programma er staat maar de rest erna niet, zodra de volgende begonnen is komt degene erna tevoorschijn en is de rest niet beschikbaar.
Zo gaat dat door steeds.
Volgens mij is dat een stream die niet goed doorkomt. Waarschijnlijk dus weer een bekabeling/signaal issue. @zoo wat is er met die FDU44 aan de hand dan? Los van het feit dat hij geen retourversterking doet is het geen slecht ding toch? Alleen die adapters gaan vaak kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:13

Pierre

Van nature lui!

Zijn er mensen die geen internet hebben omg Ridderkerk/Rotterdam alles ligt er hier uit postcode 2987

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 16:26

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

http://allestoringen.nl/storing/ziggo/kaart/ kan helpen om dat te bepalen.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Die had ik al gezien, 30 minuten geleden nog geen probleem. Sinds 5 min noppes, komt wel weer goed gok ik.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
@MediaZoo:
Vergeet je mijn post niet?
Het is niet om je aan te vallen of om te pushen ofzo maar aangezien je wel meerdere keren al op recentere posts gereageerd hebt denk ik nog even een reminder sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
knorde schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:31:
[...]

Het mag wat mij betreft juist bewezen worden als het anders is, alleen is dat tot nu toe nog niet bewezen hier.
Verder heb ik hele goede ervaringen met dat forum en volgens mij weten ze heel goed waar ze het over hebben.
Ik herken totaal niet dat ze niet openstaan voor dingen die anders zijn dan hun denken.

En waar ik ook zeer benieuwd naar ben (en waar je nog niet direct op geantwoord hebt), hoe verklaar jij dat het regelmatig voorkomt dat als je terug spoelt en datzelfde stuk weer bekijkt dat dan het hikje niet meer aanwezig is.
Hier heb ik geen antwoord op. Het kan een HDCP issue zijn. Ik heb dit inderdaad eerder gezien, maar dat is inmiddels 2,5 jaar geleden en toen werd verwezen naar de software. Maar ondertussen zijn we zoveel versies verder...
Verder snap ik je ergens wel dat je zo reageert, het is immers heel vaak de schuld bij de klant.
Niets is makkelijker om lekker tegen je provider te schoppen (een ander de schuld geven is de snelste en simpelste weg).
Je hebt daar alleen jezelf mee want zo los je niks op!
Ik doe dat niet zomaar en dat probeer ik duidelijk te maken.

Hoe dan ook vind ik in je laatste antwoord je manier van typen al een heel stuk fijner, komt veel meer opbouwend over.
Dat komt veel fijner over vind ik!
Het is lastige materie en vervelend aan een leek uit te leggen wat er allemaal kan spelen ondanks dat je meter zegt prima.
knorde schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:24:
@MediaZoo:
Vergeet je mijn post niet?
Het is niet om je aan te vallen of om te pushen ofzo maar aangezien je wel meerdere keren al op recentere posts gereageerd hebt denk ik nog even een reminder sturen :)
Afgevinkt ;)
Jim423 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:01:
[...]

Volgens mij is dat een stream die niet goed doorkomt. Waarschijnlijk dus weer een bekabeling/signaal issue. @zoo wat is er met die FDU44 aan de hand dan? Los van het feit dat hij geen retourversterking doet is het geen slecht ding toch? Alleen die adapters gaan vaak kapot.
Ik moest heel even diep graven in de archieven waarom.

In mei 2013 kwam er vanuit de senior technicians van UPC het verzoek de FDU-44 niet te installeren met Horizon. Het ruis getal van de versterker was te hoog, er zit geen ruis filter in dat type versterker in tegenstelling tot de FRA-722,752 en 784 en BDA-02. De versterker versterkt de ruit teveel met het gevolg. Dat de Horizon niet meer prettig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Pierre schreef op woensdag 25 november 2015 @ 07:46:
Zijn er mensen die geen internet hebben omg Ridderkerk/Rotterdam alles ligt er hier uit postcode 2987
Het oude UPC gebied is opgedeeld in hub's. Per gemeente en/of deel gemeente is er een hub. Werkt jou internet niet dan werkt het in Zwijndrecht, Barendrecht en Rotterdam Beverwaard wel, omdat andere hub. Het heeft weinig zin om om een grotere regio te vragen dan je woonplaats. Internet wordt pas in de hub ingekoppeld naar de nodes. Daarvoor zit het niet eens in het signaal. Alleen voor TV storingen kun je op regionaal niveau hiernaar vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Hoi MediaZoo hoe is het "hub design" afwijkend tov UPC bij Ziggo kan je dat eens verder uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
stormfly schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:00:
Hoi MediaZoo hoe is het "hub design" afwijkend tov UPC bij Ziggo kan je dat eens verder uitleggen?
Het hub design bij UPC is Landelijk headend > regionaal headend / main hub > regionaal hub > nodes > groepsversterker > eindversterker > klant

Waarbij het Landelijke headend in een glasvezel ring gekoppeld zit aan de regionale headends en main hubs.
De regionale hubs zitten in een glasvezelring gekoppeld aan de main hubs.
De nodes weer als glasvezel ring aan de hubs.
Vanaf nodes is het ster netwerk.

Landelijk Headend staat in Amsterdam (net als regionaal Headend Noord-Holland)
In Rotterdam staat een regionaal Headend voor Zuid-Holland
Regionaal Headend van Brabant in Brabant
Dan staan er in diverse gemeentes hubs.
Voorbeeld van de hub van Papendrecht

Voor Ziggo werkt dit net zo. Alleen zijn de oude @home en Casema/Multikabel headends regionale headends geworden. Van Ziggo heb ik wel begrepen ze grotere hubs gebruiken om een gebied te bedienen. Dit kun je eerder vertalen in minder losse gebouwtjes maar 1 grotere hub welke meer nodes aan kan sturen.

Hub van Ziggo in Utrecht

Maar hubs zijn uitgerust met noodstroom etc. Dus uitvallen zullen ze niet zomaar. Het is vaker dat een nodes > gv > ev (Televoeding) uitvalt of kabels geraakt worden dan een hub uitvalt. Een uitvallende hub betekend al snel 20k tot wel 50k aansluitingen buiten werking. Dat valt wel heel snel op bij NOC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Diemen is ook storing. Geen internet en geen tv. Helaas ook geen informatie over wat het probleem is, enkel een vage schatting dat ze het misschien wel vanavond opgelost hebben.

Een keertje storing vind ik niet erg, maar zeg dan ook wat er aan de hand is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 12:23
In Amsterdam-west zit ik al de hele dag zonder internet. Veel last van geen internet/klapperende verbinding de laatste maanden. Best wel storend. Misschien moet ik toch maar eens gaan investeren in een grote 4G mobiel internet bundel, hopelijk kan ik dan anno 2015 wel een beetje fatsoenlijk thuis internetten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 01:09
FreqAmsterdam schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:28:
In Amsterdam-west zit ik al de hele dag zonder internet. Veel last van geen internet/klapperende verbinding de laatste maanden. Best wel storend. Misschien moet ik toch maar eens gaan investeren in een grote 4G mobiel internet bundel, hopelijk kan ik dan anno 2015 wel een beetje fatsoenlijk thuis internetten. :(
Heb er ook last van in West, omgeving Mercatorplein. Gaan binnenkort m'n vloer open halen om zo bij de groene kabel te komen om echt uit te sluiten dat het niet aan kabels binnenshuis ligt. (ja, helaas heeft m'n vader die kabel iets te goed weggewerkt haha :P )

Voorheen met UPC trouwens nergens last van gehad. En het lijkt de laatste 2 maanden erger te zijn geworden.

Wat ik vaak doe om toch iets op internet te kunnen: inloggen op een Ziggo wifispot van de buren, maar ook deze ligt er vaak uit. Zit je dan zonder internet... als web developer |:(

[ Voor 22% gewijzigd door JorzoR op 25-11-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niteowl
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-04-2023
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:12:
Hier in Diemen is ook storing. Geen internet en geen tv. Helaas ook geen informatie over wat het probleem is, enkel een vage schatting dat ze het misschien wel vanavond opgelost hebben.

Een keertje storing vind ik niet erg, maar zeg dan ook wat er aan de hand is...
Het probleem lijkt nu opgelost te zijn, maar inderdaad het lijkt wel of we om de week een storing hebben hier in Diemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davermanz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-07-2024
Hier in Hilversum vanaf een uur of 2 geen tv signaal meer. Internet doet het nog wel.
Toen ik de helpdesk belde het gebruikelijke verhaal over bekabeling en 4Gsignaal. Kennelijk zijn ze er nu toch achter dat het aan hun ligt:

Digitale TV, Kabel TV

Status:
onopgelost
Melding bekend
25-11-2015 15:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 15:40

TommyGun

Stik er maar in!

MediaZoo schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:27:
Duidelijk oud-upc gebied. Het plastic op de muur achter de splitter is de opbouw van een upc ntp-1 AOP. Die is verwijderd. Ziggo even bellen voor het plaatsen van een AOP.

En als ik ga schatten op bouwjaar van de woning aan de hand van de inrichting van de meterkast, tot zover te zien, ga ik er vanuit dat dit direct de inkomende groene kabel is vanaf buiten. Ook te zien aan het type kabel wat gebruikt is.

Je kunt, nog een dergelijke splitter aan schaffen en die er achter plaatsen. Dan is je eerste splitter voor modem/2e splitter en 2e splitter voor tv/tv. Die ESI-02N splitters zijn vollop te verkrijgen en worden door monteurs zelf ook gebruikt.

Het kastje op de 2e foto naast de meter is een KPN isra punt.
Volgens de klantenservice van Ziggo hoeft hier niets aan gedaan te worden, het schijnt dat dit normaal is in sommige gebieden. Daarbij gaf 'ie nog aan "het werkt nu ook" waar ik een beetje sceptisch over ben maar goed, ik zie wel wat ik geleverd krijg.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Klantenservice... Die hebben inhoudelijk totaal geen benul van de techniek. Ze zijn er voor het klant contact, en kunnen o.a. aan de hand van cijfers bepalen of er sprake is van een mogelijke storing. Dat kunstje kun je iedereen leren. Maar hoe en waar en waarom die cijfers tot stand komen, daar weten ze echt niets van. Splitters, versterkers etc. Termen die ze kennen maar niet weten wat het doet. Ga niet zo snel af op die lui.

Maar het beste in jouw situatie: AOP plaatsen (zie andere posts). Je kunt kiezen uit 2x ESI-02N (2-weg splitter) achter elkaar of 1x ESI-03N (Jawel 3-weg splitter) dan heb je maar 1 splitter achter je AOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik persoonlijk alleen jammer vindt is dat de AOP alleen met normale coax aansluitingen geleverd wordt.
Het zou handiger zijn als dot ook een schroef-connector is (f-connector).

Het gebeurd mij wel eens dat deze los komt omdat ik aan het rommelen ben in mijn meterkast, maar dat kan ook aan het soort connector liggen ;)

Heb je ook minder kans dat de stekker los komt te zitten, maar aan de andere kant is een normale connector in het algemeen handiger, omdat niet iedereen een f-connector op zijn kabels heeft zitten ;)

@mediazoo, jij adviseert toch niet altijd om een versterker te gebruiken ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MediaZoo schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:06:
Maar het beste in jouw situatie: AOP plaatsen (zie andere posts). Je kunt kiezen uit 2x ESI-02N (2-weg splitter) achter elkaar of 1x ESI-03N (Jawel 3-weg splitter) dan heb je maar 1 splitter achter je AOP.
Volgens mij begrijp ik je niet helemaal.

Op het moment zit er al een 2-weg splitter, vanwaar de reden voor een 2e?

EDIT; is dat omdat ik een aparte modem ga gebruiken i.p.v. de Horizon Box? Dus dan heb ik inderdaad een extra aansluiting nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 25-11-2015 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TommyGun schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:24:
[...]

Ik denk dat het komt omdat ze in het oud-UPC gebied geen AOP plaatsten.

De groene kabel werd direct op een splitter geplaatst zoals bij jouw.

Officieel hoort er een AOP tussen.
Vanuit de AOP verdeel je de kabel doormidden van je splitter

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 25-11-2015 17:32 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTusveld159
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-05 09:12
Hoi ik heb een vraag en ik hoop dat ik bij dit forum aan het goede adres ben :+

Ik heb een Cisco EPC3928AD modem/router van ziggo en probeer port forwarding aan te zetten voor mijn Xbox One. Hoe dit werkt weet ik wel, alleen dat onding van cisco onthoudt het statisch ip adres van mijn xbox niet!
Ik vroeg mij af of er een work around, of andere oplossing (please geen nieuwe router :9 ), is omdat het statisch ip toekennen blijkbaar niet werkt (verschillende posts op ziggo fora met klachten daarover) zodat ik wel port forwarding kan gebruiken voor mijn xbox!

Als ik iets verkeerd heb gedaan met betrekking tot deze post hoor ik het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 00:06
FTusveld159 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:15:

Ik heb een Cisco EPC3928AD modem/router van ziggo en probeer port forwarding aan te zetten voor mijn Xbox One. Hoe dit werkt weet ik wel, alleen dat onding van cisco onthoudt het statisch ip adres van mijn xbox niet!
Ik vroeg mij af of er een work around, of andere oplossing (please geen nieuwe router :9 ), is omdat het statisch ip toekennen blijkbaar niet werkt (verschillende posts op ziggo fora met klachten daarover) zodat ik wel port forwarding kan gebruiken voor mijn xbox!

Als ik iets verkeerd heb gedaan met betrekking tot deze post hoor ik het graag! :)
statisch ip nemen buiten de dhcp range en x-box gewoon dat adres geven.
Als de dhcp bijv 192.168.178.10 - 192.168.178.50 uitdeelt kun je bijv 192.168.178.2 pakken

En dan forwarding dan naar dat ip zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FTusveld159 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:15:

Heeft de xbox standaard een statisch IP adres of heb je die zelf statisch gemaakt? Ik merk eigenlijk dat al m'n apparaten op DHCP altijd hetzelfde dynamische ip adres krijgen (zelfs na een modem reset/factory reset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ik heb al jaren een nas en webserver gedraaid op de 3928 met portforwardings. Stap 1 is je Xbox een vast ip geven in de Xbox interface. En die dan opnemen in de forwarding.

Ik denk dat jouw Xbox van ip wisselt om de zoveel tijd. Want technisch is er prima te forwarden op de 3928.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
MdO82 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:21:
Wat ik persoonlijk alleen jammer vindt is dat de AOP alleen met normale coax aansluitingen geleverd wordt.
Het zou handiger zijn als dot ook een schroef-connector is (f-connector).

Het gebeurd mij wel eens dat deze los komt omdat ik aan het rommelen ben in mijn meterkast, maar dat kan ook aan het soort connector liggen ;)

Heb je ook minder kans dat de stekker los komt te zitten, maar aan de andere kant is een normale connector in het algemeen handiger, omdat niet iedereen een f-connector op zijn kabels heeft zitten ;)

@mediazoo, jij adviseert toch niet altijd om een versterker te gebruiken ?
Er zijn ook AOP's met f-connector (schroef) te krijgen hoor... Alleen staan die niet netjes in de woonkamer. Voor de meterkast zijn dat prima oplossingen.

Daarbij adviseer ik inderdaad lang niet altijd een antenneversterker. Soms kun je door betere kabels, connectoren en wandcontactdozen een beter resultaat behalen dan het aanschaffen van een versterker.
MdO82 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:30:
[...]

Ik denk dat het komt omdat ze in het oud-UPC gebied geen AOP plaatsten.

De groene kabel werd direct op een splitter geplaatst zoals bij jouw.

Officieel hoort er een AOP tussen.
Vanuit de AOP verdeel je de kabel doormidden van je splitter
UPC heeft een geheel ander type AOP dan Ziggo heeft gebruik de laatste jaren : UPC AOP

Afbeeldingslocatie: http://www.coaxkabelwinkel.nl/wp-content/uploads/2015/11/upc-aop-meterkast.jpg

Voorkeur gaat ook uit naar een UPC overnamepunt in plaats van een DIO
TommyGun schreef op woensdag 25 november 2015 @ 17:24:
[...]

Je wilde toch een los modem aansluiten had je eerder gezegd en een 2e tv aansluiting? Dan moet je toch nog een keer het signaal splitsen. Dus een 2e splitter. Wil je alleen een modem en een tv aansluiting dan is 1 splitter natuurlijk voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MediaZoo schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:04:

[...]

Je wilde toch een los modem aansluiten had je eerder gezegd en een 2e tv aansluiting? Dan moet je toch nog een keer het signaal splitsen. Dus een 2e splitter. Wil je alleen een modem en een tv aansluiting dan is 1 splitter natuurlijk voldoende.
Nét m'n post nog gewijzigd, het begon ineens te dagen :)

Nu nog bekijken hoe ik het aan ga pakken zodat ik toch een AOP krijg... (of zelf op de kop tikken)

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 25-11-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTusveld159
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-05 09:12
stormfly schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:26:
Ik heb al jaren een nas en webserver gedraaid op de 3928 met portforwardings. Stap 1 is je Xbox een vast ip geven in de Xbox interface. En die dan opnemen in de forwarding.

Ik denk dat jouw Xbox van ip wisselt om de zoveel tijd. Want technisch is er prima te forwarden op de 3928.
Ik heb nu op mijn xbox zelf een statisch ip ingesteld buiten de ip pool van de router. Daarnaast port forwarding naar ditzelfde ip adres ingesteld. Hij geeft in de router nu inderdaad aan dat mijn xbox op een statisch ip ingesteld staat! Ik weet over een uurtje of hij het adres vast houdt, in ieder geval bedankt voor je inzicht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
TommyGun schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:06:
[...]

Nét m'n post nog gewijzigd, het begon ineens te dagen :)

Nu nog bekijken hoe ik het aan ga pakken zodat ik toch een AOP krijg... (of zelf op de kop tikken)
Een monteur laten komen of zelf 1 aanschaffen en aansluiten. Aansluiten is simpel. F-connector vast draaien + massa aan de onderkant en massa voor verbinden met massa van je electrische installatie.
Kapje erop en vast schroeven en je hebt je AOP gefixt. Dan heb je aan de bovenkant een f-connector female en daar kun je je installatie op aan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik krijg vandeweek mijn installatiepakket geleverd
Na een uitstapje van 4 jaar KPN, heb ik mezelf laten verleiden door de aanbiedingen van het moment.

Daarvoor ( 2001-2011 ) nooit problemen ondervonden bij de hele lijn van namen ( Essent / @home / Ziggo )
In mijn meterkast zit een AOP, destijds door een monteur van Ziggo aangesloten, een verzegelde TRPR-10 ( zie afbeelding )
Moet ik deze vervangen om probleemloos de horizon aan te sluiten, of is het handiger om de boel te laten zo het nu is.

< ik ga ervan uit dat het meegeleverd is in het aanstaande pakket >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MediaZoo schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:12:
[...]

Een monteur laten komen of zelf 1 aanschaffen en aansluiten. Aansluiten is simpel. F-connector vast draaien + massa aan de onderkant en massa voor verbinden met massa van je electrische installatie.
Kapje erop en vast schroeven en je hebt je AOP gefixt. Dan heb je aan de bovenkant een f-connector female en daar kun je je installatie op aan sluiten.
Bedankt voor je informatie en hulp, zoals zojuist besproken ga ik de Technetix VQ601R plaatsen i.c.m. een Technetix ESI-03N :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Ik heb nu een horizon maar weet iemand of replay tv nog werkt als ik mijn abonnement downgrade naar start? Kan er nergens iets over vinden.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MediaZoo schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:04:
[...]

Er zijn ook AOP's met f-connector (schroef) te krijgen hoor... Alleen staan die niet netjes in de woonkamer. Voor de meterkast zijn dat prima oplossingen.

Daarbij adviseer ik inderdaad lang niet altijd een antenneversterker. Soms kun je door betere kabels, connectoren en wandcontactdozen een beter resultaat behalen dan het aanschaffen van een versterker.
Het was wat sceptisch bedoelt ;).
Dit omdat ik op je website (althans daar ging ik vanuit) bij een product het volgende staat "Wilt u kabels langer dan 5 meter gebruiken? Dan raden wij u aan een versterker te gebruiken". Daarom had ik even een :? moment ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:46
Als je een http://www.coaxkabelwinke...tdozen/hirschmann-dio-01/ hebt hangen als AOP, wat is dan de beste splitter voor direct daarop te prikken (- modem en - tv)? heb daar nu een Technetix PTS-02 ingeduwt en daar hangt modem en op andere TV. Of is er nog iets beter? Bijv een Hirschmann VFC 2104? Had eerst de UMU 1006 erop geklikt, geen idee of dat beter is of niet.

[ Voor 14% gewijzigd door tcviper op 25-11-2015 20:30 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Je hebt ook de Hirschmannn DPO 2104, technisch gelijk aan de PTS-02.

Beiden zijn er prima voor, omdat beide uitgangen retoursignaal doorlaten.
Een UMU-1006 is niet retourgeschikt op de tv uitgang. Voor tv kijken met een ci+ of Humax prima. Een Horizon en upc mediabox zal niet gaan werken.

[ Voor 18% gewijzigd door MediaZoo op 25-11-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FreshMaker schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:34:
Ik krijg vandeweek mijn installatiepakket geleverd
Na een uitstapje van 4 jaar KPN, heb ik mezelf laten verleiden door de aanbiedingen van het moment.

Daarvoor ( 2001-2011 ) nooit problemen ondervonden bij de hele lijn van namen ( Essent / @home / Ziggo )
In mijn meterkast zit een AOP, destijds door een monteur van Ziggo aangesloten, een verzegelde TRPR-10 ( zie afbeelding )
Moet ik deze vervangen om probleemloos de horizon aan te sluiten, of is het handiger om de boel te laten zo het nu is.

< ik ga ervan uit dat het meegeleverd is in het aanstaande pakket >
Ik zou het even afwachten ;) zolang je bekabeling in huis maar goed is vanaf het AOP verwacht ik niet dat je het AOP moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
MediaZoo schreef op woensdag 25 november 2015 @ 20:37:
Je hebt ook de Hirschmannn DPO 2104, technisch gelijk aan de PTS-02.

Beiden zijn er prima voor, omdat beide uitgangen retoursignaal doorlaten.
Een UMU-1006 is niet retourgeschikt op de tv uitgang. Voor tv kijken met een ci+ of Humax prima. Een Horizon en upc mediabox zal niet gaan werken.
Snap niet dat ze niet een AOP maken met daarin meteen een Modem en TV aansluiting (F-Connector). Beetje apart dat men er zelf zo'n opsteek module op moet duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:57

Roetzen

he.net Certified Sage

Het is juist handig om het Signaal Overname Punt zo simpel mogelijk te houden. Dan hoeft er niet iedere keer aan gesleuteld te worden als er om één of nadere reden wat verandert aan de klantzijde van de installatie. Ik heb bijvoorbeeld dat opsteekfilter al lang naar het museum verwezen. Ik heb nu een FRA-752/N retourgeschikte versterker. Het modem zit op poort 1. De TVs op 2 en 3. Geen splitterfilters meer.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

• FreshMaker
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 25 november 2015 @ 20:51:
[...]

Ik zou het even afwachten ;) zolang je bekabeling in huis maar goed is vanaf het AOP verwacht ik niet dat je het AOP moet vervangen.
Da's makkelijk ....
Non-existent ... :+

Ik heb een paar jaar geleden alle coax weggetrokken, omdat er toch geen 'live' tv gekeken werd verder.
Alleen de settopbox van KPN, die werkt over UTP ( eigen VLAN ), die kabel kan nu gewoon één op één overgeplaatst worden tussen de beide horizonboxen.

We zullen het meemaken, ik kreeg vandaag iig al het heugelijke bericht, dat de extra box vertraging heeft
FreshMaker schreef op donderdag 26 november 2015 @ 00:49:
[...]

Da's makkelijk ....
Non-existent ... :+

Ik heb een paar jaar geleden alle coax weggetrokken, omdat er toch geen 'live' tv gekeken werd verder.
Alleen de settopbox van KPN, die werkt over UTP ( eigen VLAN ), die kabel kan nu gewoon één op één overgeplaatst worden tussen de beide horizonboxen.

We zullen het meemaken, ik kreeg vandaag iig al het heugelijke bericht, dat de extra box vertraging heeft
Kun je dan nu niet al beter gaan beginnen met coax trekken? :>

• stormfly
Zo hebben de vorige bewoners van mijn huis gedacht " KPN kan toch geen snelheid leveren, we willen hier de openhaard en knippen het IS/RA punt gewoon af onder de vloer" Tja wisten zij veel dat internet over koper in 2015/2016 zon boost zou maken.
oof das handig :F mensen moeten niet zomaar kabel overname punten wegknippen ;(

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

----------------------

[ Voor 100% gewijzigd door jdwrist op 26-11-2015 09:23 ]

Live youre Life and Enjoy every Day

• gys89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
DaveD1109 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 20:19:
Ik heb nu een horizon maar weet iemand of replay tv nog werkt als ik mijn abonnement downgrade naar start? Kan er nergens iets over vinden.
Je ontvangt dan een routersticker voor je horizon + een Humax 5300c als je in oud Ziggo gebied woont. Replay tv en Myprime ben je kwijt (behalve als je royaal heb/aanvraagt).

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-09 12:02
Ik wil even de oplossing met jullie delen voor mijn problemen met storing op het digitale TV-signaal (blokjes enzo). Misschien heeft iemand er wat aan.

Het bleek namelijk mijn Google Chromecast te zijn, schijnbaar verstoort die het tv-signaal behoorlijk. Ik heb het USB-kabeltje er maar uitgehaald zodat ie uitblijft. Ik doe hem wel aan als ik hem echt nodig heb.
Ik moet erbij zeggen dat de coax kabel vanaf de wcd naar de tv by far niet voldoet aan de eisen, dus misschien helpt een nieuw kabeltje ook wel. Maar mijn oplossing is voor mij het makkelijkst ;)

• FreshMaker
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 26 november 2015 @ 07:44:
[...]

Kun je dan nu niet al beter gaan beginnen met coax trekken? :>
Is imo toch niet nodig, de horizon extra maakt toch via utp verbinding ?
Mocht dat inderdaad niet tot tevredenheid zijn, is het (gelukkig) een kleine moeite, aangezien het een rechte pijp omhoog is naar de slaapkamer

• Jim423
BW83 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:57:
Ik wil even de oplossing met jullie delen voor mijn problemen met storing op het digitale TV-signaal (blokjes enzo). Misschien heeft iemand er wat aan.

Het bleek namelijk mijn Google Chromecast te zijn, schijnbaar verstoort die het tv-signaal behoorlijk. Ik heb het USB-kabeltje er maar uitgehaald zodat ie uitblijft. Ik doe hem wel aan als ik hem echt nodig heb.
Ik moet erbij zeggen dat de coax kabel vanaf de wcd naar de tv by far niet voldoet aan de eisen, dus misschien helpt een nieuw kabeltje ook wel. Maar mijn oplossing is voor mij het makkelijkst ;)
Er ligt eerder een probleem in je bekabeling, door de chromecast gaat er waarschijnlijk meer stroom lopen over de massa van de antenne welke dus blijkbaar niet in orde is. Die blokjes gaan ook wel weer terug komen misschien niet vandaag maar er zit een probleem 8)
FreshMaker schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:31:
[...]

Mocht dat inderdaad niet tot tevredenheid zijn, is het (gelukkig) een kleine moeite, aangezien het een rechte pijp omhoog is naar de slaapkamer
Beste via utp, mocht je een los modem hebben kun je het hem via een VLAN gooien en anders een dedicated utp tussen je box en je extra box.

[ Voor 20% gewijzigd door Jim423 op 26-11-2015 19:03 ]

FreshMaker schreef op donderdag 26 november 2015 @ 18:31:
[...]

Nee ik doelde vanaf je AOP naar de eerste box of mis ik nu iets? }:O

• FreshMaker
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:34:
[...]
Nee ik doelde vanaf je AOP naar de eerste box of mis ik nu iets? }:O
Ah die,
Dat is 1 muurtje, met de voorgeboorde doorvoer.
Ik vermoed dat de meegeleverde bekabeling in de doos lang genoeg is om dat aan te sluiten.
FreshMaker schreef op donderdag 26 november 2015 @ 20:50:
[...]

Ah die,
Dat is 1 muurtje, met de voorgeboorde doorvoer.
Ik vermoed dat de meegeleverde bekabeling in de doos lang genoeg is om dat aan te sluiten.
Ah dan heb ik niks gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik probeer uit te zoeken of je nu nog steeds losse CI+ modules kunt KOPEN samen met een nieuwe smartcard, voor een tv op de slaapkamer. Want zo'n ding huren voor 2 euro per maand (is dat trouwens 2 euro voor de CI+ en een extra smartcard?) wil ik bij voorkeur niet.

Bij Ziggo zelf kun je ze in ieder geval niet meer kopen.. En behalve wat tweedehands spul op marktplaats zie ik ook niet meer echt nieuwe smartcards (ja BOL.com voor 30 euro)

[ Voor 27% gewijzigd door hars73 op 27-11-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Kopen is inderdaad niet meer, het is nu de bedoeling bij Ziggo dat je ze 'huurt' dus module en smartcard. De eerste is overigens (tenminste normaal) gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan nog wel... maar de kaarten worden zeldzaam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Tja ik heb zelf nu in mijn eigen huis twee smartcards in gebruik en eentje eigenlijk vrijwel niet.
Maar mijn ex-vrouw heeft er binnenkort eentje nodig voor de tv in haar slaapkamer. Beneden heeft ze er al eentje in gebruik in een CI+ ontvanger. Dat was dus inderdaad de eerste gratis smartcard. Dus ik zoeken naar die startpakketten van Ziggo... helaas dus.

Die 2 euro per maand voor een CI+ uitbreiding is dus inclusief smartcard? Want dat staat er nou weer niet bij op de Ziggo site. Moet ze dat anders maar doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hars73 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:00:
Tja ik heb zelf nu in mijn eigen huis twee smartcards in gebruik en eentje eigenlijk vrijwel niet.
Maar mijn ex-vrouw heeft er binnenkort eentje nodig voor de tv in haar slaapkamer. Beneden heeft ze er al eentje in gebruik in een CI+ ontvanger. Dat was dus inderdaad de eerste gratis smartcard. Dus ik zoeken naar die startpakketten van Ziggo... helaas dus.

Die 2 euro per maand voor een CI+ uitbreiding is dus inclusief smartcard? Want dat staat er nou weer niet bij op de Ziggo site. Moet ze dat anders maar doen...
De decoders zijn nog gewoon te koop hoor: pricewatch: Quantis TV Module CI+ 1.3
Dus als je geen smartcard nodig hebt kun je een losse decoder kopen, je kan alleen bijna geen losse smartcards meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

ArcticWolf schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:17:
[...]
De decoders zijn nog gewoon te koop hoor: pricewatch: Quantis TV Module CI+ 1.3
Dus als je geen smartcard nodig hebt kun je een losse decoder kopen, je kan alleen bijna geen losse smartcards meer kopen.
Ehh.. "als je geen smartcard nodig hebt"? Die heb je toch altijd nodig als je digitaal wilt kijken, of ben ik ergens volledig de weg kwijt? 8)7

Heb idd die CI+ voor tv beneden ook los gekocht en dan met de basis smartcard die Ziggo standaard meelevert.

[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 27-11-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hars73 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:27:
[...]

Ehh.. "als je geen smartcard nodig hebt"? Die heb je toch altijd nodig als je digitaal wilt kijken, of ben ik ergens volledig de weg kwijt? 8)7
Tegenwoordig is het basispakket ongecodeerd schijnt het :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Raven schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:29:
[...]

Tegenwoordig is het basispakket ongecodeerd schijnt het :P
Jeps SD only toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hars73 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:27:
[...]

Heb idd die CI+ voor tv beneden ook los gekocht en dan met de basis smartcard die Ziggo standaard meelevert.
Je gaf toch aan dat je een smartcard over had? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

ArcticWolf schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:42:
[...]
Je gaf toch aan dat je een smartcard over had? }:O
Ehh ja ikzelf eigenlijk wel, gebruik hem nu een heel enkele keer voor de badkamer tv, maar die zou ook prima analoog kunnen. Die smartcard zou ik dan moeten de-activeren bij mezelf en activeren bij het account van m'n ex-vrouw neem ik aan? Is inderdaad nog een optie dan.. en dan ergens via marktplaats een v1.3 CI+ zien te regelen.

[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 27-11-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Behalve NPO1 geloof ik.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hars73 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:46:
[...]

Ehh ja ikzelf eigenlijk wel, gebruik hem nu een heel enkele keer voor de badkamer tv, maar die zou ook prima analoog kunnen. Die smartcard zou ik dan moeten de-activeren bij mezelf en activeren bij het account van m'n ex-vrouw neem ik aan? Is inderdaad nog een optie dan.. en dan ergens via marktplaats een v1.3 CI+ zien te regelen.
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

NPO1, 2 en 3 zijn ook ongecodeerd in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:37
Ziggo gaat zo te zien met een wireless access point komen:
Ziggo is continu bezig haar producten en diensten te verbeteren. Op dit moment staat Ziggo vlak voor de introductie van een nieuw wifi access point. Met een wifi access point bereidt u het wifi-signaal in uw huis uit door een extra wifi-punt in uw huis te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De F1 race op zondag is voor heel Nederland gratis te kijken op Ziggo Sport: https://ontdek.ziggo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28
ADDG schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:37:
Ziggo gaat zo te zien met een wireless access point komen:

[...]
Wat is daar dan zo uniek aan? Die dingen zijn toch al jaar en dag gewoon te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:57

Roetzen

he.net Certified Sage

Misschien dat het een Ziggo hotspot is?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:37
Roetzen schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:18:
Misschien dat het een Ziggo hotspot is?
Nee het is geen Ziggo hotspot, het is om het wireless bereik in huis te vergroten. Waarschijnlijk gaan ze dit op de markt brengen vanwege het slechte wireless bereik van de modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ja dat los je dan op met een eigen router, probleem opgelost als je slechte wireless binnen hebt. Daar ga ik toch echt geen spullen van Ziggo voor gebruiken.

Pagina: 1 ... 47 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.