MediaZoo schreef op maandag 23 november 2015 @ 00:17:
[...]
Ik heb het "onderzoek" bekeken...
Zoals ik al zei maar helaas wil niemand eraan behalve de monteurs zelf die het oplossen. De problemen zijn bekend en op te lossen. Ze zitten niet in de software maar komen echt vanuit de installatie. Zit het in de software heeft iedereen er immers last van. Omdat geen enkele installatie identiek is en bekeken op juistheid van aansluiten, ruisniveau's, signaal niveau's, etc is je onderzoek niet zinvol.
Er zijn teveel factoren waar de Horizon wel last van heeft en andere ontvangers niets wat van signaal technische aard is. Bepaalde versterkers werken slecht met een Horizon, bepaalde typen WCD's, bepaalde typen kabel, bepaalde connectoren en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit is allemaal voor de Ziggo monteur gedocumenteerd. Voor de standaard consument is de vuist regel, kabel keur materialen en anders niet. Onjuiste montage leidt al tot problemen, wil je het niet geloven, prima. Jouw mening is in mijn ogen ondergeschikt aan de 100'en oplossingen die ik heb geboden bij deze ontvanger.
Ja maar andere ontvangers, juist andere ontvangers, software, hardware, tuner, gevoeligheid, mogelijkheden, etc. De Horizon box is een verhaal opzich en wat je nu doet, maar ook de leden van het Ziggo Gebruikersforum graag doen, de gebruikers ervaring voorop stellen en daarmee je gelijk proberen te halen en hiermee de experts met deze apparatuur negeren. Prima, vooral doen. Een onderzoek en vooral de uitkomst heeft zin als je eerst iemand met daadwerkelijk verstand van zaken laat kijken naar je complete binnenhuis installatie en als die goedkeurt heb je recht van klagen.
Uit je klachten blijkt niet dat je de wens hebt om het probleem opgelost te krijgen, maar slecht bij Ziggo aan te geven dat het speelt, terwijl: I've got news for you! Ziggo allang van deze problemen op de hoogte is en ook duidelijk de oplossing heeft.
Dit kan en mag jij vinden, maar blijkbaar heb jij je toch niet goed ingelezen in mijn volgens jou "niet zinvolle" onderzoek.
Blijkbaar is het percentage groot genoeg om er toch dit onderzoek voor te starten (wat ik samen met een admin van dat forum aangemaakt heb en nu sticky staat).
Maar om toch even in jou straatje te denken, wat zou er nog aan mijn huisinstallatie (kabels) mis kunnen zijn?
Deze zijn immers al 3x doorgemeten (door 3 verschillende monteurs) en goed bevonden.
Hoe verklaar jij dat het regelmatig voorkomt dat als je terug spoelt en datzelfde stuk weer bekijkt dat dan het hikje niet meer aanwezig is.
Al zou er niet eens een coax kabel inzitten dan nog moet je je opnames probleemloos kunnen kijken.
Tenzij natuurlijk steeds op hetzelfde punt dat hikje weer aanwezig is dan heb je gelijk want dan kan het met het signaal te maken hebben.
Dit is dus niet zo want het hikje is weg op die plek bij terug spoelen en opnieuw kijken.
Tevens vandaag weer een monteur gehad, deze heeft de horizon box omgeruild en wederom hetzelfde probleem nog.
Volgens hem zou het in de software moeten zitten als het probleem nu weer aanwezig was.
Het gaat om hikjes om halve secondes, misschien valt die bij sommige mensen gewoon niet op en "denken" ze dat het goed is.
Het kan natuurlijk ook gewoon goed zijn.
Echter is er wel degelijk wat aan de hand, maar als je nog tips hebt volg ik ze graag op, maar naar mijn weten (en ook namens de monteurs) is alles getest wat er te testen valt.
P.S.
Ik vind je laatste opmerking niet erg volwassen overkomen.
Lees nogmaals alles goed door en je zal zien dat ik wel degelijk alles in het werk heb gesteld om het opgelost te krijgen.
Niet zomaar zonder je in te lezen conclusies trekken.
Ik heb jaren op een helpdesk gewerkt en ik weet dat heel vaak de provider onterecht beschuldigt wordt van iets wat gewoon bij de klant thuis ligt.
Het laatste wat ik zou doen is ziggo de schuld geven, daarom ben ik natuurlijk eerst thuis de boel gaan onderzoeken.
Aangezien het nu het laatste is durf ik met zekerheid te zeggen dat het aan ziggo (haar apparatuur) ligt.
Of alle monteurs moeten het mis hebben en ik ook...
[
Voor 8% gewijzigd door
knorde op 23-11-2015 18:13
]