In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Draadloze snelheid kan ook aan de ontvanger liggen... hoeft niet perse aan het modem te liggen. Niks mis met deze waardes.
[ Voor 61% gewijzigd door ArcticWolf op 19-11-2015 10:27 ]
Ik heb het nu ook bedraad getest en wat een verschil zeg :martinusz schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:12:
[...]
Nee, die zeggen niets over je WiFi. Test het eerst eens bedraad.
Download : 121.96 MBPS
UPload : 12.52 MBPS
Dus conclusie, bedraad is het uitstekend maar draadloos is het volgens mij ver onder de maat (15 mbps)
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik heb een linksys E4200 en die staat op hooguit 3 meter van mijn laptop in de woonkamer.Pierre schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:34:
Dat kan aan hoop dingen liggen, veel beton, brakke eigen router (heb je die) en welk merk. Waar staat dat ding, zit je in de woonkamer, sta je op zolder.
De draadloze test is gedaan in de woonkamer met dus maar 3 meter afstand van elkaar.
Nu heb ik wel eens gehoord....maar weet niet of dat zo is.....
De modem van Ziggo (Cisco 3212) en mijn eigen linksys router E4200 liggen naast elkaar, kan dit elkaar storen?
Nu we weer naar onze oude woonplaats gaan doen we dat in een 'normaal' huis waarbij we dus een internetabonnement moeten afsluiten. Nu zag ik dat bij de Alles-in-1 abonnementen van Ziggo standaard een mediabox geleverd wordt. Die wil ik eigenlijk niet (is lelijk, extra afstandsbediening en kost stroom), via de CI+ module werkte prima en we namen op via de TV zelf.
Mijn vraag is eigenlijk of jullie denken dat de smartcard de komende jaren gewoon blijft werken, mits mijn ouders natuurlijk abonnee blijven. Op die manier zouden we we dus met een Internet Complete abonnement met "Kabel TV" HD kunnen blijven kijken. We hebben dan a) geen mediabox nodig en b) sneller internet dan met Connect&Play Start (120/12 vs 40/4). Dit voor een vergelijkbaar bedrag (na eerste zes maanden €49.95 vs €44.50).
Mijn vermoeden is dat dit gewoon zou moeten kunnen maar het is een beetje zuur als we straks twee jaar naar SDTV moeten kijken.
Smartcard kun je overigens over laten zetten op je eigen naam.
[ Voor 16% gewijzigd door ArcticWolf op 19-11-2015 11:20 ]
Verbind je op 2.4Ghz of op 5Ghz?martin484 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:42:
[...]
Ik heb een linksys E4200 en die staat op hooguit 3 meter van mijn laptop in de woonkamer.
De draadloze test is gedaan in de woonkamer met dus maar 3 meter afstand van elkaar.
Nu heb ik wel eens gehoord....maar weet niet of dat zo is.....
De modem van Ziggo (Cisco 3212) en mijn eigen linksys router E4200 liggen naast elkaar, kan dit elkaar storen?
Volgens mij zit er wel een verschil tussen UPC en Ziggo smartcards/gebieden had dat niet iets met encryptie te maken?Pilosa schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:03:
Mijn vermoeden is dat dit gewoon zou moeten kunnen maar het is een beetje zuur als we straks twee jaar naar SDTV moeten kijken.
Ik denk dat het blijft werken, enige lastige als jij HBO wilt afnemen dat je dit dan op het abonnement van je ouders moet activeren. En je zal hun mijnziggo account moeten gebruiken om via de tablet tv te kijken.
Als het niet meer werkt dan upgrade je toch alnog je abonnement, ik heb zelf gekozen voor "zelf samenstellen" dan kan je namelijk Play Start nemen, en toch kiezen voor een CI+ module die krijg je dan gratis erbij in je abonnement.
[ Voor 18% gewijzigd door stormfly op 19-11-2015 11:28 ]
de draadloze test was op 2,4Ghz,
Ik heb hem nu ook getest op 5 Ghz en ook daar...wat een verschil zeg.
Ik kom draadloos op 5 Ghz op : 99.67MBPs / 12.52 Mbps.
Er is dus weinig mis met mijn wifi. Het enige wat ik vreemd vind, maar ook dat is op 2,4 ghz is dat af en toe de verbinding wegvalt (dat is slechts 1 seconde) maar net genoeg om van een draadloze camera een melding te ontvangen.
Ik weet niet hoe je woont, maar 2.4Ghz is veel gevoeliger voor interferentie en storing van wifi en andere bronnen (babyfoons, beveiligingscamera's, dect etc.) dus zeker in dichter bevolkte gebieden (gemiddelde Nederlandse woonwijk) is 2.4Ghz behoorlijk instabielmartin484 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:25:
[...]
de draadloze test was op 2,4Ghz,
Ik heb hem nu ook getest op 5 Ghz en ook daar...wat een verschil zeg.
Ik kom draadloos op 5 Ghz op : 99.67MBPs / 12.52 Mbps.
Er is dus weinig mis met mijn wifi. Het enige wat ik vreemd vind, maar ook dat is op 2,4 ghz is dat af en toe de verbinding wegvalt (dat is slechts 1 seconde) maar net genoeg om van een draadloze camera een melding te ontvangen.
5Ghz is vaak een stuk sneller en stabieler maar heeft wat minder bereik.
Oké, maar dat is een detail. Het gaat me om de essentie van goede kabel. Dit bericht is boven verwachting, want het bevat alle aspecten die ik met mijn bijdrage min of meer uitlokte. Ik ben namelijk niet helemaal leek op dit gebied. C12 is me ooit geadviseerd door iemand van UPC, 12 dB demping per 100 meter (voor inderdaad een bepaalde gemiddelde frequentie). Een stukje van 10 meter extra coaxkabel van die kwaliteit heeft dan ook al minder demping dan een splitter met z'n 3,5 dB. En ik zou ze niet graag de kost willen geven die argeloos meerdere splitters achter elkaar knopen zonder dat ze realiseren wat ze doen.MediaZoo schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:04:
[...]
C10 kabel? Nooit van gehoord
C3, C6, C9, C12 en C18 kabel ken ik maar C10?
.
Meestal zal die extra kabel het om veel minder dan 10 meter gaan, dus waar praten we dan over? Waarmee ik niet wel zeggen dat het maar onzin is, maar een beetje relativeren kan geen kwaad als je weet wat je doet
Precies. En als je dan goed gecertificeerde kabel hebt en een heel acceptabele waarde op je AOP, dan kan een beetje extra verlies helemaal geen kwaad. Nogmaals, gewoon weten wat je doet!Groene kabel naar de woningen toe is altijd C6, C9 of C12. Hoe kun je dit zien? Niet. Dit is vastgelegd bij Ziggo maar niet bij de klant bekend. C6 kun je onderscheiden van C9 en C12 omdat C6 een veel dikkere coaxkabel is dan C9 en C12. Daarbij komt dat dat niet van belang is. Het signaal gemeten op het AOP gemonteerd op de groene kabel dat is van belang.
Maar nogmaals, houd je voor alle zekerheid maar aan de adviezen als je totaal geen technisch begrip hebt over deze zaken. Die adviezen zijn geen onzin!
Edit:
Zie ook onderstaande heel relevante reactie, als je er toe in staat bent of iemand in je omgeving hebt die dat kan doen, dat "als je weet wat je doet" houdt natuurlijk ook het meten is weten in.
[ Voor 5% gewijzigd door Techneut op 19-11-2015 12:33 ]
En die adviezen daar zit heel vaak in mijn ogen het probleem. Er worden veel adviezen gegeven die kant noch wal raken. Daarbij is signaal techniek een materie die zonder meet instrumentaria niet inzichtelijk te maken is. Jij zegt: "Gewoon weten wat je doet", Ik kies eerder voor "Gewoon meten wat je doet". Dit kun je zelf al doen door te rekenen en anders, tja dat kost geld, zoek iemand die het kan meten eventueel. Zonder signaalwaardes op een AOP is het heel moeilijk een installatie in te richten. Bij de ene installatie heb je voor een 2e en 3e tv naast een modem en 1e tv alleen een splitter nodig. Bij de andere installatie bij de 2e tv al een versterker.Techneut schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:57:
[...]
Precies. En als je dan goed gecertificeerde kabel hebt en een heel acceptabele waarde op je AOP, dan kan een beetje extra verlies helemaal geen kwaad. Nogmaals, gewoon weten wat je doet!
Maar nogmaals, houd je voor alle zekerheid maar aan de adviezen als je totaal geen technisch begrip hebt over deze zaken. Die adviezen zijn geen onzin!
Of een praktijk voorbeeldje van een week geleden: Klant heeft 1 tv direct op AOP zonder modem en de tv stoort. Klant denkt een versterker nodig te hebben. Na goed gesprek toch besloten een bezoekje te brengen. Wat blijft het AOP dempt al 6 tot 12dB (afhankelijk van de frequentie) en de kabel dempte zelf ook nog eens 5dB. AOP vervangen op kosten provider en nieuwe kabel. Klant was € 35,- verder en had kraakhelder beeld en een compleet nieuwe installatie. Terwijl het gesprek begon met een versterker á € 70,-...
De technicolor 7210, ik kan die T3/4 niet vinden.stormfly schreef op donderdag 19 november 2015 @ 08:17:
Welk modem heb je want T3/T4 moet in elk modem te vinden zijn?
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Dezelfde problemen komen naast m'n pc, ook voor op twee laptops en zowel via wifi als met nieuwe, door Ziggo opgestuurde UTP kabels.
Laatste tijd heb ik de google DNS server ingesteld maar ook dat hielp nauwelijks tot niet.
Ik gebruik geen routers, UTP kabel en wifi gaan rechtstreeks vanuit de Cisco EPC3925 (Firmware Version: e3925-E10-5-c1200r5592-150216c-ZIG) naar de pc en/of laptops.
DOC SIS: http://i.imgur.com/2ke36Fj.jpg
Als er iemand kan helpen of tips heeft heel erg graag. Met de Ziggo klantenservice kom ik er niet uit.
Verwijderd
Ik heb volgens mij de dader gevonden. Deze PC is vrij nieuw en toen ik alle drivers zat te installeren, zat daar ook een programma genaamd ''Killer Network Manager bij. Ik heb dat programma geopend en zag dat ''Enable Bandwith Control'' stond aangevinkt (op de waardes 10 upload en 100 download). Heb dat uitgeschakeld en nu haalt mijn PC wel gewoon 120 download.
Wat betreft het probleem dat mijn verbinding zo nu en dan heel kort wegviel, misschien is dat ook verholpen nu ik ''enable bandwith control'' heb uitgeschakeld. Of misschien lag het aan het feit dat het modem was aangesloten op een verouderde aansluiting, maar nu hebben we AOP.
Exact dit probleem heb ik de laatste maand ook. Sinds de update naar firmware e3925-E10-5-c1200r5592-150216c-ZIG, met, je raadt het al, een Cisco EPC3925. Het modem zo nu en dan van de stroom af halen lost het probleem tijdelijk op, maar niet permanent. Ik gok dat het probleem 'm zit in het feit dat het modem nu dual stack draait en dat daar iets fout gaat ergens in het Ziggo netwerk.Purple Dolphin schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:19:
De afgelopen paar maanden internet ik met een handicap. Pagina's laden langzaam (host vaststellen..) en de 'DNS Probe Finished No internet' 'Err Connection Timed Out' etc. vliegen me constant om de oren.
Dezelfde problemen komen naast m'n pc, ook voor op twee laptops en zowel via wifi als met nieuwe, door Ziggo opgestuurde UTP kabels.
Laatste tijd heb ik de google DNS server ingesteld maar ook dat hielp nauwelijks tot niet.
Ik gebruik geen routers, UTP kabel en wifi gaan rechtstreeks vanuit de Cisco EPC3925 (Firmware Version: e3925-E10-5-c1200r5592-150216c-ZIG) naar de pc en/of laptops.
DOC SIS: http://i.imgur.com/2ke36Fj.jpg
Als er iemand kan helpen of tips heeft heel erg graag. Met de Ziggo klantenservice kom ik er niet uit.
Nee, merp!
Heb je 'm in router of in bridge modus? De mijne staat namelijk in bridge.stormfly schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:08:
Ik heb de 3928 en na de firmware update die jullie noemen heb ik hem eens een reset gegeven zodat hij helemaal default is, daarna geen problemen meer.
Nee, merp!
Sowieso gaat de helpdesk dat als eerste doen als je belt dus je kan het beter zelf testen scheelt je 15 minuten in de wacht staan.
Ja, ik ga de helpdesk hier echt niet voor bellen. Een modem resetten kan ik zelf ook wel en heb ik al meerdere malen gedaan. Inclusief het herstellen naar de fabrieksinstellingen. Lost het hier niet op, en ik heb hier al drie keer een monteur gehad die alles heeft doorgemeten en elke keer tot de conclusie kwam dat het probleem zich niet bij mij bevond. Maar ja, daar koop je zo weinig voor als ze niet in de wijkkast mogen/willen kijken.stormfly schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:39:
Beide gehad, nu bridge, maar toenmalig in router modus. Maar de modus maakt niet uit want het probleem zit vaker aan de Coax WAN zijde dus een reset kan nooit kwaad. Ik had na de firmware upgrade zelfs poren dik al heel lang niet meer open had staan ineens weer in mijn config staan, echt een firmware mixup.
Sowieso gaat de helpdesk dat als eerste doen als je belt dus je kan het beter zelf testen scheelt je 15 minuten in de wacht staan.
Nee, merp!
Nee, merp!
Dan ben ik benieuwd wat voor monteur dat dan is. Ben je voormalig Ziggo of UPC klant?PauseBreak schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:45:
[...]
Maar ja, daar koop je zo weinig voor als ze niet in de wijkkast mogen/willen kijken.
Toegang tot het wijknet of in ieder geval de eindversterker is toch wel essentieel...
Ziggo (Groningen stad).Timmert schreef op donderdag 19 november 2015 @ 21:35:
[...]
Dan ben ik benieuwd wat voor monteur dat dan is. Ben je voormalig Ziggo of UPC klant?
Toegang tot het wijknet of in ieder geval de eindversterker is toch wel essentieel...
Nee, merp!
Als Sport 1 Go en nu Ziggo Sport Go abonnee kun je dit gewoon in één opslag zien. Ik neem aan dat niet alle live events van Ziggo Sport Go allemaal op Ziggo Sport kanaal 14 te zien zijn.
Er lag hier vorige week wel een heule dikke folder (annex krant) van Ziggo over o.a. Ziggo Sport in de bus. Daarin stond wel een globaal overzichtje van de voornaamste dingen die het komende half jaar worden uitgezonden op die zender. Het detailniveau was van deze orde: "op X maart 2016, eerste formule 1 race van het nieuwe seizoen". Voor de korte termijn (enkele dagen) volstaat de TV gids wel. Maar verder..?
Nu merk ik dat de laatste tijd de decoder het amper doet, geeft vaak geen beeld weer, kraakt, ruist, sneeuw in beeld, opstarten gaat langzaam en soms start ie gewoon niet meer op.
Zou Ziggo dan een nieuw kastje opsturen? Heeft iemand hier ervaringen mee hoe dat werkt?
Neem contact op met Ziggo en geef dit aan.Jordyz schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:04:
Ik heb laatst een Humax decoder gekregen van Ziggo met me alles in een pakket.
Nu merk ik dat de laatste tijd de decoder het amper doet, geeft vaak geen beeld weer, kraakt, ruist, sneeuw in beeld, opstarten gaat langzaam en soms start ie gewoon niet meer op.
Zou Ziggo dan een nieuw kastje opsturen? Heeft iemand hier ervaringen mee hoe dat werkt?
Waarschijnlijk sturen ze je direct een nieuwe.
UPC en nu Ziggo heeft hier bij ons nooit moeilijk over gedaan met onze verschillende settopboxen.
On a different note. We gebruiken een Harmonie remote, maar het valt op dat de Ziggo box HD DVR tegenwoordig vaak niet mee op start.
Grote kans dat die het signaal niet lekker meer ontvangt. Er is bij beide niets veranderd in instellingen. Binnenkort toch maar eens kijken hoe en wat.
Aha, ik ben dus niet de enige!On a different note. We gebruiken een Harmonie remote, maar het valt op dat de Ziggo box HD DVR tegenwoordig vaak niet mee op start.
Grote kans dat die het signaal niet lekker meer ontvangt. Er is bij beide niets veranderd in instellingen. Binnenkort toch maar eens kijken hoe en wat.
Thanks, en dan mag je die tweede ''houden''? Deze is dan kapot en vervangen.Arunia schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:10:
[...]
Neem contact op met Ziggo en geef dit aan.
Waarschijnlijk sturen ze je direct een nieuwe.
UPC en nu Ziggo heeft hier bij ons nooit moeilijk over gedaan met onze verschillende settopboxen.
On a different note. We gebruiken een Harmonie remote, maar het valt op dat de Ziggo box HD DVR tegenwoordig vaak niet mee op start.
Maar nooit moeilijk gedaan over kosten of dergelijke?
Jammer, vond de Humax een fijn apparaat. Maar wel erg kort plezier van gehad
Ah. Ik kom zelf uit het UPC gebied. Daar huurden we altijd.Jordyz schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:31:
[...]
Thanks, en dan mag je die tweede ''houden''? Deze is dan kapot en vervangen.
Maar nooit moeilijk gedaan over kosten of dergelijke?
Ofwel, het wordt altijd bij het minste of geringste vervangen.
Mits je tv gecertificeerd is kan je ook probleem gebruik maken van een CI+ kaart.tiguan schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:32:
Behalve als ie al meer dan 2 jaar oud is, dan doen ze niks voor je ;P Mijn Humax 5200c is laatst kapot gegaan. Ik mag zelf kiezen, of ik koop een nieuwe ergens, of ik ga voor het huurmodel.
Nee, merp!
Ik heb de Humax 5100, ook een fijn ding en werkte eigenlijk altijd goed.tiguan schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:32:
Behalve als ie al meer dan 2 jaar oud is, dan doen ze niks voor je ;P Mijn Humax 5200c is laatst kapot gegaan. Ik mag zelf kiezen, of ik koop een nieuwe ergens, of ik ga voor het huurmodel.
Maar het zit bij het abonnement, dus zouden ze dan zeggen koop maar een nieuwe?? Lijkt me niet toch of wel? Hun moeten toch zorgen dat het goed werkt?
Ah huren, ja ik heb het er gewoon erbij gekregen en volgens mij betaal ik er ook maandelijks voor.Arunia schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:36:
[...]
Ah. Ik kom zelf uit het UPC gebied. Daar huurden we altijd.
Ofwel, het wordt altijd bij het minste of geringste vervangen.
Dan maar eens gaan bellen binnenkort en hopelijk dat ze gewoon een nieuwe opsturen.
Destijds kreeg je deze decoders 'cadeau' via een nieuw abonnement/verlenging/upgrade, dus eigendom van jezelf met natuurlijk 2 jaar garantie. Tegenwoordig werkt Ziggo met huurmogelijkheden en bruikleen, hiermee moet Ziggo inderdaad wel zorgen dat het blijft werken.Jordyz schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:14:
[...]
Ik heb de Humax 5100, ook een fijn ding en werkte eigenlijk altijd goed.
Maar het zit bij het abonnement, dus zouden ze dan zeggen koop maar een nieuwe?? Lijkt me niet toch of wel? Hun moeten toch zorgen dat het goed werkt?
De Humax heb ik nog maar net 1 maand, ik zit in een oud Ziggo gebied.jongetje schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:31:
Als je in oud Ziggo gebied woont dan heb je hem gekregen in eigendom. afhankelijk van je abonnement kun je met de nieuwe abonnementen gratis (voor ongeveer 2 euro per maand meer in de aboprijs prijs) een Humax 5300 huren. Lijkt me niet een gigantische investering en als ie stuk is krijg je een nieuwe.
Ik heb deze 1 maand geleden gekregen van Ziggo gratis bij een alles in een connect en play.Rtzrs schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:20:
[...]
Destijds kreeg je deze decoders 'cadeau' via een nieuw abonnement/verlenging/upgrade, dus eigendom van jezelf met natuurlijk 2 jaar garantie. Tegenwoordig werkt Ziggo met huurmogelijkheden en bruikleen, hiermee moet Ziggo inderdaad wel zorgen dat het blijft werken.
De 1e decoder die je krijgt is toch gratis? Of dat het een humax is of een Horizonbox? Wil je uitbreiden dan moet je het toch huren?
Er was toch sprake van dat die Horizonbox €9,- extra zou kosten? Is dat uiteindelijk niet doorgegaan? Ik kan er namelijk niks ondubbelzinnigs over vinden op de Ziggo site.Rtzrs schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:39:
Humax tegenwoordig durf ik niet te zeggen. De horizonbox is bruikleen, deze staat ook geregistreerd op je adres/account met de 'interne smartcard'.
Nee, merp!
https://www.ziggo.nl/pdf/...rwaarden%20Ziggo%20BV.pdfRtzrs schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:39:
Humax tegenwoordig durf ik niet te zeggen. De horizonbox is bruikleen, deze staat ook geregistreerd op je adres/account met de 'interne smartcard'.
Artikel 2.8
Je betaald ook al meer doordat die horizon box alleen geleverd wordt vanaf het complete pakket (incl Myprime enzo). Als je het vergelijkt met de vorige Alles-in-1 en Internet+TV abo's.PauseBreak schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:49:
[...]
Er was toch sprake van dat die Horizonbox €9,- extra zou kosten? Is dat uiteindelijk niet doorgegaan? Ik kan er namelijk niks ondubbelzinnigs over vinden op de Ziggo site.
Duidelijk, dan hebben ze inderdaad alles in bruikleen tegenwoordig
[ Voor 9% gewijzigd door Rtzrs op 20-11-2015 15:56 ]
Ja heb ik ook, dus de noodzaak voor een nieuwe is er niet echt nog. Ik heb ook nog die ouwe Cisco HD recorder, die heb ik nu neer gezet.PauseBreak schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:57:
[...]
Mits je tv gecertificeerd is kan je ook probleem gebruik maken van een CI+ kaart.
Nou cadeau ook weer niet hoor, ik moest er nog wel €100 voor neerleggen i.c.m. alles-in-één wat ik niet nodig heb.Rtzrs schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:20:
[...]
Destijds kreeg je deze decoders 'cadeau' via een nieuw abonnement/verlenging/upgrade, dus eigendom van jezelf met natuurlijk 2 jaar garantie. Tegenwoordig werkt Ziggo met huurmogelijkheden en bruikleen, hiermee moet Ziggo inderdaad wel zorgen dat het blijft werken.
[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 20-11-2015 16:41 ]
Ze hebben verschillende acties gehad, 50 euro, 100 euro, zelfs gratis op gegeven moment. Dit is ook weer afhankelijk geweest van welk model je had gekozen (met of zonder hdd). In ieder geval altijd eigendom van jezelf, tegenwoordig dus volledig bruikleen.tiguan schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:39:
[...]
Nou cadeau ook weer niet hoor, ik moest er nog wel €100 voor neerleggen.
[ Voor 4% gewijzigd door Rtzrs op 20-11-2015 16:43 ]
De aansluiting van de TV is getest met een kabel van Ziggo (1,5m) rechtstreeks op het AOP, maar ook dit leverde t.o.v. aansluiting op splitter en i.c.m. een oudere kabel geen enkele verbetering op.
Ik heb het idee dat de Ziggo monteur enkel de signaal sterkte meet, want over de kwaliteit zei hij niets. Hij verweet het in eerste instantie aan de kabel en vervolgens aan de TV (Samsung Smart TV uit 2014).
Iemand een idee waar de kwaliteit van het signaal aan verloren gaat? Ik zie namelijk vooral discussies over de signaalsterktes en niet zozeer de kwaliteit.
Ik ga nog wel testen met een andere TV, maar Samsung al gesproken inmiddels en die betwijfelen het dat het aan de TV zou liggen. Dit wordt morgen door hen gecheckt.
[ Voor 9% gewijzigd door Jerrythafast op 20-11-2015 18:12 ]
De signaalsterkte in procenten zegt totaal niets over het signaal. Signaal wordt in dB's uitgedrukt en die % is per tuner afhankelijk wat hij 100% en 0% vind. Je kunt wel stellen dat 100% niet goed is, omdat het signaal dan je tuner in knalt.Truman schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:25:
Ik heb sinds 2 weken problemen met het tv signaal en om precies te zijn niet met de sterkte ervan (zit op 92 van de 100), maar met de kwaliteit. Deze bedraagt 40% van de 100 die het zou moeten zijn. Nu is Ziggo en BAM langsgeweest. De eerste om de metingen te verrichten en de tweede om de kabel buiten in de grond te repareren op een mogelijk defect. Echter niets heeft geleid tot een verbetering van de kwaliteit.
De aansluiting van de TV is getest met een kabel van Ziggo (1,5m) rechtstreeks op het AOP, maar ook dit leverde t.o.v. aansluiting op splitter en i.c.m. een oudere kabel geen enkele verbetering op.
Ik heb het idee dat de Ziggo monteur enkel de signaal sterkte meet, want over de kwaliteit zei hij niets. Hij verweet het in eerste instantie aan de kabel en vervolgens aan de TV (Samsung Smart TV uit 2014).
Iemand een idee waar de kwaliteit van het signaal aan verloren gaat? Ik zie namelijk vooral discussies over de signaalsterktes en niet zozeer de kwaliteit.
Ik ga nog wel testen met een andere TV, maar Samsung al gesproken inmiddels en die betwijfelen het dat het aan de TV zou liggen. Dit wordt morgen door hen gecheckt.
Kwaliteit moet altijd 100% zijn. Dat is wel een percentage en hoe lager het percentage hoe hoger het aantal fouten wat het signaal in zich heeft.
Top dat je met een 1,5 meter lange kabel test. Is deze Kabel Keur of van het type Gummie? Ook met een kabel van 1,5 meter, zelf met een kabel van 30 cm kun je het signaal om zeep helpen. Testen met een Kabel Keur kabel.
Een monteur van Ziggo meet altijd sterkte en kwaliteit. Doet hij dit niet dan is zijn meting voor niets. Er zijn door Ziggo zelf normen gesteld over sterkte en kwaliteit en daar moet een aansluiting aan voldoen. Een monteur kan niet zonder te meten zien of de aansluiting voldoet. Signaal sterkte is leuk, ik kan op 800Mhz ook genoeg dB's meten zonder überhaupt aan het Ziggo netwerk gekoppeld te zitten. Lang leve 4G...
Een tuner in een TV kan stuk gaan. Zie die 100% van net. Maar de kans is niet heel groot, maar sluit het niet uit. Alles wat materiaal is kan stuk.
En waar kwaliteit verloren gaat? Dit moet je meten... Hoe? Met een QAM analyser...
2250 WP Zuid PVoutput

Dus ik geef hem een reset, alle lampjes branden weer correct, maar nog steeds niks... 1 minuut later verbindt alles opeens weer

Verwijderd
Maar dank voor het mededelen..
oJerrythafast schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:58:
Lijkt een beetje op de verhalen die je hier soms hoort over de symptomen van een falende voeding... als-ie 't vaker gaat doen zou dat m'n eerste verdenking zijn.

Nja heb sowieso meer problemen met deze modem, hij weigert soms apparaten toe te voegen (zowel bedraad als wireless)... dus misschien is het tijd om hem iig in bridgemode te laten zetten en een goede router aan te schaffen.
of netjes melden bij ZiggoArcticWolf schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:33:
[...]
o![]()
Nja heb sowieso meer problemen met deze modem, hij weigert soms apparaten toe te voegen (zowel bedraad als wireless)... dus misschien is het tijd om hem iig in bridgemode te laten zetten en een goede router aan te schaffen.
True, maar deze Ubee staat er om bekend dat ie issues met het toevoegen van apparaten heeft... misschien heb ik gewoon teveel apparaten voor dit ding
De UMU1006 is een opzetsplitter, geen AOP.Truman schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 20:54:
AOP is een UMU1006. Heb sinds vorig jaar november Ziggo en toen hebben ze deze aangebracht.
Je de UMU door deze een kwartslag naar links te draaien er af halen.
Hierachter zit een 1-gats aansluitdoos, dit is het feitelijke AOP.
Test eens even zonder de UMU erop.
Je zou niet de eerste zijn met een slechte tv/radio/data splitter kampt.
[ Voor 28% gewijzigd door andy88 op 21-11-2015 14:23 ]
Asus RT-W66N gehaald en modem in bridgemode laten zettenJerrythafast schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:58:
Lijkt een beetje op de verhalen die je hier soms hoort over de symptomen van een falende voeding... als-ie 't vaker gaat doen zou dat m'n eerste verdenking zijn.
Dit ja....Jordyz schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:52:
Ik zou niet meer terug willen naar een alles in een modem/router van Ziggo![]()
Ik zit daar nog steeds tegenaan te hikkenArcticWolf schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 18:00:
[...]
Asus RT-W66N gehaald en modem in bridgemode laten zettengelijk van die MAC learning bug af... alle apparaten waren meteen verbonden.
Waar ik een beetje aan twijfel is of ik er ook profijt aan ga hebben.
Mijn modem staat in de meterkast en moet dus mijn router daar plaatsen, maar hoe verhoud de WiFi zich als je hem daar neerzet ?
Anders gezegd hebben mensen goeie ervaringen met een eigen router met WiFi in de meterkast ?
Edit: je bedoelt zeker de RT-N66U of heb ik het mis
[ Voor 4% gewijzigd door MdO82 op 21-11-2015 20:08 ]
2250 WP Zuid PVoutput

Nee de N66W: pricewatch: Asus RT-N66W
Heb deze router gekocht omdat hij zowel 2,4ghz als 5ghz tegelijkertijd doet.
Staat bij mij ook in de meterkast naast het modem (appartement).
Bereik is wel beter dan de Ubee, snelheid is wat trager dan de Ubee maar ik zit nagenoeg altijd bedraad... maar wlan snelheid is nog steeds niet verkeerd: http://www.speedtest.net/result/4851628479.png (voor een a/b/g/n router)
Bedraad: http://www.speedtest.net/result/4851953663.png
2250 WP Zuid PVoutput
Zelfs dan is de investering het waard.MdO82 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 20:06:
[...]
Ik zit daar nog steeds tegenaan te hikken![]()
Waar ik een beetje aan twijfel is of ik er ook profijt aan ga hebben.
Mijn modem staat in de meterkast en moet dus mijn router daar plaatsen, maar hoe verhoud de WiFi zich als je hem daar neerzet ?
Anders gezegd hebben mensen goeie ervaringen met een eigen router met WiFi in de meterkast ?
Edit: je bedoelt zeker de RT-N66U of heb ik het mis
Ik zelf heb een Asus AC68u router gekocht omdat de Ziggo router het niet meer afkon (best veel devices in het pand en het is altijd wel druk qua verkeer). Dus toen maar eens een goede router gekocht. Eerst stond deze in de meterkast maar later heb ik deze centraal neergezet waardoor het bereik van het wifi veel beter was. Hier zit ook iedereen Wifi en brengt iedereen zijn eigen grut mee waardoor je via Wifi een hogere load trekt. Vandaar ook dat de Ziggo router het niet kon trekken aldus Ziggo..
2250 WP Zuid PVoutput
Nja, ik heb een domotica systeem op m'n radiatoren geinstalleerd en die wordt door een z-wave hub bestuurd die verbinding maakt met een 3rd party server, maar de Ubee weigerde die hub gewoon "normaal" toe te laten, dus dan gaan de modules in een safe mode; ze blijven stug staan op de instelling die ze hebben gekregen (of veel te warm of uit)MdO82 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 20:28:
[...]
Nee ik bedoelde je draadloos, die snelheden bedraad heb ik al helemaal niet
Het kon tot 8 uur lang duren voordat de Ubee eindelijk die hub toe liet, enige optie was om een factory reset uit te voeren zodat de Ubee hem meteen mee nam in z'n lijst

Vandaag dus na die router crash van het Ubee modem zat ik weer 5 uur zonder (regelbare) verwarming, kan ze wel handmatig regelen maar elke keer dat doen als het modem een reset heeft gehad is een pain in the ass
Voordat Ziggo m'n modem in bridge had gezet kiepte de Ubee ook steeds die Asus router eruit echt irritant.
Ik weet dat er hier op tweakers ook een boel mensen komen die horizon gebruiken.
Daarom wil ik onderstaande ook hier onder de aandacht brengen.
Dit is trouwens geen reclame ofzo het is gewoon het ziggo gebruikers forum voor ziggo klanten.
We zijn nu met een onderzoek bezig en mijn vraag is of mensen die hier rondlopen ook daar even willen reageren.
Beste Horizon gebruiker,
Er loopt een topic op het ziggo-gebruikers forum over hikjes in beeld en geluid. We zijn op dit moment aan het onderzoeken wie wel of geen problemen ervaren met korte stops in beeld en/of geluid (hikjes).
Op deze manier proberen we meer inzicht te krijgen in de omvang van het probleem en we willen kijken of er verband is tussen bepaalde situaties. Daarom willen we vragen zo goed en duidelijk mogelijk de opties die op jou van toepassing zijn aan te vinken.
Vriendelijk het verzoek alleen te stemmen en te reageren in dit topic indien je de poll hebt ingevuld en als het over een Horizon box gaat, andere decoders staan los van dit onderzoek. Algemene opmerkingen over de hikjes niet in dit topic, maar in het al lopende topic.
Indien meerdere opties op jou van toepassing zijn dan graag elke optie aanvinken die op jou van toepassing is. Heb je bijvoorbeeld last van hikjes tijdens opnames en ook tijdens live tv kun je beide opties aanvinken.
Wil je na het invullen van de poll ook een reactie in dit topic plaatsen en de volgende vragen beantwoorden om nog meer inzicht te krijgen in de situatie:
Bedankt alvast voor de genomen moeite. Hopelijk zien we snel hoeveel mensen hier last van hebben, hoe vaak het voorkomt en of er een gemeenschappelijke oorzaak gezien kan worden (bijvoorbeeld een configuratie instelling). Als er iets uit deze poll komt kunnen we dit naar Ziggo melden.- Op welke zender(s) zijn de hikjes geconstateerd ?
- Hoe vaak merk je dit: vrijwel nooit, elke dag, meerdere keren per dag, meerdere keren per uur ?
- Gebruik je een los modem naast de Horizon of regelt de Horizon ook internet en telefonie ?
- Wordt er tijdens de haperingen ook opgenomen ?
- Hoe is je signaal kwaliteit ?
- Staat WiFi uit op de Horizon ?
- Heb je het thuisnetwerk aangesloten, zo ja is dat via WiFi of bekabeld ?
- Verdere uitleg van je antwoorden in de poll (indien je dat nodig vindt)
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Ik merk namelijk dat de website de laatste dagen veel aan het bufferen is.
Dacht eerst dat het aan mijn WiFi lag, maar bedraad heb ik hetzelfde
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Ubee modem? Extern IP adres moet op 0.0.0.0 bij forwarding.Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:18:
Ik probeer sinds een paar dagen de poorten open te krijgen van mijn modem maar niks wil lukken. websites waar je open poorten kan checken geven telkens aan dat de poorten gesloten zijn. dit terwijl ik van alles heb geprobeerd zoals DMZ/port forwarding, upnp/ wan blocking etc. het ligt niet aan mijn pc want laptop geeft het zelfde aan terwijl alle firewalls uit zijn. blokkeert ziggo dan de poorten? ik probeer gamestream van nvidia uit trouwens, dit lukt gewoon op local, maar ergens anders weigert het te verbinden naar huis.
Ja het gaat in dit onderzoek puur om de boxMdO82 schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:18:
Je hebt het hier nadrukkelijk over de Horizon Box en niet over de website van Horizon.tv toch ?
Ik merk namelijk dat de website de laatste dagen veel aan het bufferen is.
Dacht eerst dat het aan mijn WiFi lag, maar bedraad heb ik hetzelfde
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Verwijderd
Ik heb de TC7200U, alles op 0.0.0.0 gedaan en nog niks.ArcticWolf schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:20:
[...]
Ubee modem? Extern IP adres moet op 0.0.0.0 bij forwarding.
Ik heb het "onderzoek" bekeken...knorde schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:49:
Ik twijfel of dit mag of niet, als het niet mag sorry.
Ik weet dat er hier op tweakers ook een boel mensen komen die horizon gebruiken.
Daarom wil ik onderstaande ook hier onder de aandacht brengen.
Dit is trouwens geen reclame ofzo het is gewoon het ziggo gebruikers forum voor ziggo klanten.
We zijn nu met een onderzoek bezig en mijn vraag is of mensen die hier rondlopen ook daar even willen reageren.
Beste Horizon gebruiker,
Er loopt een topic op het ziggo-gebruikers forum over hikjes in beeld en geluid. We zijn op dit moment aan het onderzoeken wie wel of geen problemen ervaren met korte stops in beeld en/of geluid (hikjes).
Op deze manier proberen we meer inzicht te krijgen in de omvang van het probleem en we willen kijken of er verband is tussen bepaalde situaties. Daarom willen we vragen zo goed en duidelijk mogelijk de opties die op jou van toepassing zijn aan te vinken.
Vriendelijk het verzoek alleen te stemmen en te reageren in dit topic indien je de poll hebt ingevuld en als het over een Horizon box gaat, andere decoders staan los van dit onderzoek. Algemene opmerkingen over de hikjes niet in dit topic, maar in het al lopende topic.
Indien meerdere opties op jou van toepassing zijn dan graag elke optie aanvinken die op jou van toepassing is. Heb je bijvoorbeeld last van hikjes tijdens opnames en ook tijdens live tv kun je beide opties aanvinken.
Wil je na het invullen van de poll ook een reactie in dit topic plaatsen en de volgende vragen beantwoorden om nog meer inzicht te krijgen in de situatie:
[...]
Bedankt alvast voor de genomen moeite. Hopelijk zien we snel hoeveel mensen hier last van hebben, hoe vaak het voorkomt en of er een gemeenschappelijke oorzaak gezien kan worden (bijvoorbeeld een configuratie instelling). Als er iets uit deze poll komt kunnen we dit naar Ziggo melden.
Zoals ik al zei maar helaas wil niemand eraan behalve de monteurs zelf die het oplossen. De problemen zijn bekend en op te lossen. Ze zitten niet in de software maar komen echt vanuit de installatie. Zit het in de software heeft iedereen er immers last van. Omdat geen enkele installatie identiek is en bekeken op juistheid van aansluiten, ruisniveau's, signaal niveau's, etc is je onderzoek niet zinvol.
Er zijn teveel factoren waar de Horizon wel last van heeft en andere ontvangers niets wat van signaal technische aard is. Bepaalde versterkers werken slecht met een Horizon, bepaalde typen WCD's, bepaalde typen kabel, bepaalde connectoren en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit is allemaal voor de Ziggo monteur gedocumenteerd. Voor de standaard consument is de vuist regel, kabel keur materialen en anders niet. Onjuiste montage leidt al tot problemen, wil je het niet geloven, prima. Jouw mening is in mijn ogen ondergeschikt aan de 100'en oplossingen die ik heb geboden bij deze ontvanger.
Ja maar andere ontvangers, juist andere ontvangers, software, hardware, tuner, gevoeligheid, mogelijkheden, etc. De Horizon box is een verhaal opzich en wat je nu doet, maar ook de leden van het Ziggo Gebruikersforum graag doen, de gebruikers ervaring voorop stellen en daarmee je gelijk proberen te halen en hiermee de experts met deze apparatuur negeren. Prima, vooral doen. Een onderzoek en vooral de uitkomst heeft zin als je eerst iemand met daadwerkelijk verstand van zaken laat kijken naar je complete binnenhuis installatie en als die goedkeurt heb je recht van klagen.
Uit je klachten blijkt niet dat je de wens hebt om het probleem opgelost te krijgen, maar slecht bij Ziggo aan te geven dat het speelt, terwijl: I've got news for you! Ziggo allang van deze problemen op de hoogte is en ook duidelijk de oplossing heeft.
ToucheVerwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 23:50:
[...]
Ik heb de TC7200U, alles op 0.0.0.0 gedaan en nog niks.
DaveD
Maak eens een screenshot? Kan wel lopen gokken hoe je het invult maar daar schiet jij ook niks mee opVerwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 23:50:
[...]
Ik heb de TC7200U, alles op 0.0.0.0 gedaan en nog niks.
Ok allemaal heel leuk en aardig maar waarom geeft Ziggo die documentatie dan niet vrij?MediaZoo schreef op maandag 23 november 2015 @ 00:17:
[...]
Ik heb het "onderzoek" bekeken...
Zoals ik al zei maar helaas wil niemand eraan behalve de monteurs zelf die het oplossen. De problemen zijn bekend en op te lossen. Ze zitten niet in de software maar komen echt vanuit de installatie. Zit het in de software heeft iedereen er immers last van. Omdat geen enkele installatie identiek is en bekeken op juistheid van aansluiten, ruisniveau's, signaal niveau's, etc is je onderzoek niet zinvol.
Er zijn teveel factoren waar de Horizon wel last van heeft en andere ontvangers niets wat van signaal technische aard is. Bepaalde versterkers werken slecht met een Horizon, bepaalde typen WCD's, bepaalde typen kabel, bepaalde connectoren en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit is allemaal voor de Ziggo monteur gedocumenteerd. Voor de standaard consument is de vuist regel, kabel keur materialen en anders niet. Onjuiste montage leidt al tot problemen, wil je het niet geloven, prima. Jouw mening is in mijn ogen ondergeschikt aan de 100'en oplossingen die ik heb geboden bij deze ontvanger.
Ja maar andere ontvangers, juist andere ontvangers, software, hardware, tuner, gevoeligheid, mogelijkheden, etc. De Horizon box is een verhaal opzich en wat je nu doet, maar ook de leden van het Ziggo Gebruikersforum graag doen, de gebruikers ervaring voorop stellen en daarmee je gelijk proberen te halen en hiermee de experts met deze apparatuur negeren. Prima, vooral doen. Een onderzoek en vooral de uitkomst heeft zin als je eerst iemand met daadwerkelijk verstand van zaken laat kijken naar je complete binnenhuis installatie en als die goedkeurt heb je recht van klagen.
Uit je klachten blijkt niet dat je de wens hebt om het probleem opgelost te krijgen, maar slecht bij Ziggo aan te geven dat het speelt, terwijl: I've got news for you! Ziggo allang van deze problemen op de hoogte is en ook duidelijk de oplossing heeft.
Of maken ze een stappenplan voor gebruikers.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Stap 1: meet het signaal op het AOP met een DS2400Q...icecreamfarmer schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:10:
[...]
Ok allemaal heel leuk en aardig maar waarom geeft Ziggo die documentatie dan niet vrij?
Of maken ze een stappenplan voor gebruikers.
Dat is de signaal meter van de monteur á 900 euro...
Stap 2: controleer het AOP, is die Kabel Keur, DIO-01 of NTP-1... Meermaals hier gezegd
Stap 3: meet signaal bij Horizon. Is bekend mag niet hoger dan 70dB zijn en niet lager dan 54dB met een.. juist DS2400Q...
Stap 4: Controleer alle connectoren etc. na op juiste montage... Kan je zelf doen mits je het goed doet en niet 80% van de onjuiste montage voorschriften op internet neemt. (Massa weg -vouwen, -snijden, -draaien, verwijderen, etc)
Daarbij is er een compleet overzicht aan foutmeldingen welke de Horizon kan geven waar je als klant niets aan hebt, maar puur voor de monteur is. En de klant wil opeens de techneut uithangen met de voor handen documentatie en laten we de specialist de specialist zijn en de gebruiker de gebruiker dat is voor een ieder beter. De echte hobbyist die er meer van wil weten komt vanzelf wel achter alle informatie.
En Ziggo wil niet dat dit soort documenten openbaar worden.
Uitgangspunt alles 100% Kabel Keur en perfecte montage.
Ok bedankt voor de informatie.MediaZoo schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:20:
[...]
Stap 1: meet het signaal op het AOP met een DS2400Q...
Dat is de signaal meter van de monteur á 900 euro...
Stap 2: controleer het AOP, is die Kabel Keur, DIO-01 of NTP-1... Meermaals hier gezegd
Stap 3: meet signaal bij Horizon. Is bekend mag niet hoger dan 70dB zijn en niet lager dan 54dB met een.. juist DS2400Q...
Stap 4: Controleer alle connectoren etc. na op juiste montage... Kan je zelf doen mits je het goed doet en niet 80% van de onjuiste montage voorschriften op internet neemt. (Massa weg -vouwen, -snijden, -draaien, verwijderen, etc)
Daarbij is er een compleet overzicht aan foutmeldingen welke de Horizon kan geven waar je als klant niets aan hebt, maar puur voor de monteur is. En de klant wil opeens de techneut uithangen met de voor handen documentatie en laten we de specialist de specialist zijn en de gebruiker de gebruiker dat is voor een ieder beter. De echte hobbyist die er meer van wil weten komt vanzelf wel achter alle informatie.
En Ziggo wil niet dat dit soort documenten openbaar worden.
Uitgangspunt alles 100% Kabel Keur en perfecte montage.
Maar als dit apparaat zo'n kleine foutmarge heeft met betrekking tot het aansluiten en gebruiken er van en andere apparaten hebben dat niet. Dan kun je toch stellen dat dat apparaat niet voldoet aan de eisen?
Begrijp mij goed ik heb nergens last van want wij hebben CI+ en Humax. Maar dit soort verhalen overtuigen mij niet bepaald om ook maar voor een Horizon box te gaan.
Digitaal, 1 of 0, goed of niet goed...icecreamfarmer schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:32:
[...]
Maar als dit apparaat zo'n kleine foutmarge heeft met betrekking tot het aansluiten en gebruiken er van en andere apparaten hebben dat niet. Dan kun je toch stellen dat dat apparaat niet voldoet aan de eisen?
De eis is een goede installatie.. Dat de andere apparaten wat ruimer waren tja. Maar die hadden dan ook geen 14 tuners maar 1 max 2. En zo kunnen we nog wel even doorgaan want er zijn way meer verschillen.
De eis is een goede installatie voor een goed werkend product. Een installatie met fouten erin is een grotere kans op een niet goed werkend product.
Voor dit apparaat een perfecte installatie als ik jou moet geloven. en een goede installatie is nogal voor interpretatie bruikbaar.MediaZoo schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:35:
[...]
Digitaal, 1 of 0, goed of niet goed...
De eis is een goede installatie.. Dat de andere apparaten wat ruimer waren tja. Maar die hadden dan ook geen 14 tuners maar 1 max 2. En zo kunnen we nog wel even doorgaan want er zijn way meer verschillen.
De eis is een goede installatie voor een goed werkend product. Een installatie met fouten erin is een grotere kans op een niet goed werkend product.
Het zou Ziggo sieren omdat er dan ook bij te zetten dat het waarschijnlijk niet goed werkt wanneer je installatie niet perfect is.
Zeggen ze ergens dat dit wel zo is dan? De techniek voor signaal overdracht gaat veel verder dan kabeltje pluggen en klaar. Het ziet er simpel uit maar er gebeurd ook zoveel op die kabel. Daarom is ook Ziggo maar Caiway en Delta net zo. Gebruik goede spullen dan werkt het. Gebruik slechtere spullen dan is de kans op storingen veel groter.icecreamfarmer schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:43:
[...]
Voor dit apparaat een perfecte installatie als ik jou moet geloven. en een goede installatie is nogal voor interpretatie bruikbaar.
Het zou Ziggo sieren omdat er dan ook bij te zetten dat het waarschijnlijk niet goed werkt wanneer je installatie niet perfect is.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Hier (rondom Utrecht) geen last ervan.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Ik hoop dat jullie me hier verder kunnen helpen. Mijn internetverbinding wordt er traag naarmate je dichterbij de avond komt, en dus iedereen thuiskomt. Dit is al een paar weken zo, en dus niet van de laatste dag.
Ik heb een 200/20 mbit/sec internetverbinding van Ziggo hier liggen.
Modem is nu een Ubee EVW321B (in bridge mode)
Router Netgear R7000 Nighthawk
Wat ik zelf al geprobeerd heb:
- Modem is al een keer uitgewisseld (had namelijk nog een oud Ubee modem zonder Wifi)
- Router + modem resetten
- Met 1 apparaat rechtstreeks op de modem aangesloten zitten
- Kabels tussen apparaat en modem uitgewisseld
- Andere laptop rechtstreeks op de modem aangesloten
Heb vandaag mijn internetverbinding een tijdje in de gaten gehouden. Dus om de paar uur een 3 tal speedtesten nemen en daar het gemiddelde van nemen. (gebruik wel constant dezelfde speedtest server)
dan zie je letterlijk
- vroeg in de ochtend 7:00 uur: ~ 203 mbit/sec
- midden in de ochtend 10:00 uur: ~ 202 mbit/sec
- laat in de ochtend 12:00 uur: 205 mbit/sec
- midden op de middag: 14:00 uur: 204 mbit/sec
- laat op de middag 16:00: uur 140 mbit/sec
heb net nog een test gedaan en die komt niet verder dan 80 mbit/sec.
Mijn upload die blijft wel redelijk constant zo rond de 20 mbit/sec.
Ik heb momenteel al wel een monteur gepland staan, hebben hier andere mensen ook ervaring mee?
[ Voor 5% gewijzigd door E-razor1984 op 23-11-2015 17:00 ]
Met welke speedtest server test je? http://speedtest.ziggo.nl/ daarmee test je jouw verbiding binnen het Ziggo netwerk. Een externe speedtest server kan door een mindere peering al snel andere uitslagen geven dan de werkelijkheid over jouw verbinding.E-razor1984 schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:55:
Hoi mede tweakers,
Ik hoop dat jullie me hier verder kunnen helpen. Mijn internetverbinding wordt er traag naarmate je dichterbij de avond komt, en dus iedereen thuiskomt. Dit is al een paar weken zo, en dus niet van de laatste dag.
Ik heb een 200/20 mbit/sec internetverbinding van Ziggo hier liggen.
Modem is nu een Ubee EVW321B (in bridge mode)
Router Netgear R7000 Nighthawk
Wat ik zelf al geprobeerd heb:
- Modem is al een keer uitgewisseld (had namelijk nog een oud Ubee modem zonder Wifi)
- Router + modem resetten
- Met 1 apparaat rechtstreeks op de modem aangesloten zitten
- Kabels tussen apparaat en modem uitgewisseld
- Andere laptop rechtstreeks op de modem aangesloten
Heb vandaag mijn internetverbinding een tijdje in de gaten gehouden. Dus om de paar uur een 3 tal speedtesten nemen en daar het gemiddelde van nemen. (gebruik wel constant dezelfde speedtest server)
dan zie je letterlijk
- vroeg in de ochtend 7:00 uur: ~ 203 mbit/sec
- midden in de ochtend 10:00 uur: ~ 202 mbit/sec
- laat in de ochtend 12:00 uur: 205 mbit/sec
- midden op de middag: 14:00 uur: 204 mbit/sec
- laat op de middag 16:00: uur 140 mbit/sec
heb net nog een test gedaan en die komt niet verder dan 80 mbit/sec.
Mijn upload die blijft wel redelijk constant zo rond de 20 mbit/sec.
Ik heb momenteel al wel een monteur gepland staan, hebben hier andere mensen ook ervaring mee?
Heb ze wel onderling vergeleken als de boel normaal werkt en dan wijken ze beide niet veel af.
Zit je in een druk gebied?E-razor1984 schreef op maandag 23 november 2015 @ 16:55:
Hoi mede tweakers,
-
Lijkt mij een richting op te wijzen van een overvol coax segment. Dan zijn er teveel modems actief met teveel downloaders in de piekuren.
Wat zijn je modem waardes en heb je veel T3 of T4 errors?
Hopelijk komt de monteur nanieuwe je zal wel een nieuwe modem krijgen maar ik denk niet dat het daarmee weg is al de problemen zo samenhangen met de tijdstippen.
Krijg je bij een overvol segment niet last van T3 timeouts ipv snelheid drops?stormfly schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:38:
[...]
Zit je in een druk gebied?
Lijkt mij een richting op te wijzen van een overvol coax segment. Dan zijn er teveel modems actief met teveel downloaders in de piekuren.
Hopelijk komt de monteur nanieuwe je zal wel een nieuwe modem krijgen maar ik denk niet dat het daarmee weg is al de problemen zo samenhangen met de tijdstippen.
Hoe krijg je die modem uitgelezen, heb dat ooit wel eens gedaan, maar kan me even niet meer voor de geest halen hoe ik dat gedaan hebstormfly schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:38:
[...]
Zit je in een druk gebied?
Dit topic is gesloten.