Sport1 heet recentelijk Ziggo Sport Totaal, dus ook bij KPN, CD en vele andere aanbieders kun je dat bekijken (als je er maar een abonnement op hebt). Het "gratis" kanaal is alleen bij Ziggo te zien.
Canaal digitaal leden hebben ook toegang tot Ziggo sportMdO82 schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:24:
Ik hoorde gisteren dat mijn ouders ook ziggo sport kunnen bekijken.
Dat vond ik wat vreemd.
Ze wonen in voormalig multikabel -> ziggo gebied, maar ze hebben geen kabel.
Dit omdat ze in een buitengebied wonen.
Er ligt dus geen coax.
Om toch tv te kijken maken ze gebruik van een schotel van canal+, maar dit bedrijf heeft toch geen connectie met liberty ?
Hoe kunnen ze het dan toch hebben ?
Heb alleen begrepen dat Glasvezel gebruikers (Onsnet bv) nog geen toegang hebben gekregen, terwijl die het ook zouden moeten krijgen

Wanneer jullie dit eigen onkunde noemen mag dat maar niet iedereen is een technicus. De "gewone consument" bezit dus niet voldoende kennis om stabiel internet en tv te krijgen. Ook de klantenservice alsmede de monteurs hebben het de afgelopen twee jaar niet kunnen verhelpen. Het kan zijn dat jullie mijn vorige post niet hebben gelezen.Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:37:
[...]
eigen onkunde en dan ziggo de schuld geven
Geen probleem. Geen haatgevoelens of iets dergelijks. Ik ga mijn geluk elders beproeven.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
(Discalimer: Ik ben me ervan bewust dat er al meermaals antwoord op deze quote is gegeven. Ik antwoord nog eens puur ter extra informatie omdat ik wat volstrekte onwaarheden voorbij zag komen. Ik heb namelijk exact dezelfde situatie doodeenvoudig opgelost.)Lisadr schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:48:
Is het mogelijk om mijn router en Ubee modem te voorzien van dezelfde IP range zodat DLNA op beide actief is?
Situatie
Ubee modem in meterkast -> Bekabeld naar TP-Link router -> Daarop aangesloten een NAS met foto’s en videos.
Op mijn TV in de woonkamer wil ik via DLNA de fotos en videos zien, maar mijn TV wifi ziet alleen de Ubee modem en niet mijn router.
Ubee modem heeft IP range 192.168.178.xxx en mijn router heeft 192.168.0.xxx
Als ik de router IP verander naar 192.168.178.xxx dan ontstaat er een conflict en heb ik geen internet.
Als ik de Ubee IP verander naar 192.168.0.xxx dan heb ik geen internet.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn TV mijn NAS kan vinden?
Zoals iemand anders ook al zei is het makkelijkste om deze situatie werkend te krijgen door
1. Je TP-Link met je Ubee te verbinden via de LAN-poorten (dus de WAN-poort op je TP-Link router niet gebruiken).
2. Op je TP-link inloggen en de DHCP server erop uitzetten. Je Ubee heeft al een DHCP server die nummers uitdeelt van 192.168.178.10 en verder.
3. Stel het IP van je TP-link in als 192.168.178.2 zodat hij wel in hetzelfde subnet zit (=192.168.178.xxx) maar de Ubee zal nooit een ander apparaat dat nummer geven (want die begint bij .10 met uitdelen). Zo voorkom je IP-conflicten.
4. (Optioneel) stel dezelfde SSID (WiFi netwerknaam) en toegangssleutel in op beide apparaten. Als je dan door het huis loopt met laptop, tablet of telefoon zal hij automatisch het sterkste signaal oppikken. Je hebt dus overal vol bereik.
Zie ook mijn post in het Deel 8 topic voor hoe ik het hier heb ingesteld.
Iemand anders ook opgevallen dat npo 1 t/m 3 geen dolby digital meer is sinds kort? Het viel me nu pas op, vorige week was dat nog wel het geval. Heb ci+ kaart. Andere commerciele zenders doen wel dolby digital.
Zal wel weer met te kort aan bandbreete te maken hebben.
Het was mij nog nooit opgevallen dat het er wel was. Bij BBC zie ik altijd zo'n logo staan, maar bij NPO niet (of is het nooit opgevallen)blueface schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:12:
Iemand anders ook opgevallen dat npo 1 t/m 3 geen dolby digital meer is sinds kort? Het viel me nu pas op, vorige week was dat nog wel het geval. Heb ci+ kaart. Andere commerciele zenders doen wel dolby digital.
Gewoon DD op alle genoemde kanalen hier.
Nickname does not reflect reality
Zie al wat het probleem is. Ziggo heeft nu 3 audio streamen voor npo kanalen. Engels, Nerlands en niet gedefineerd(ad). Die laatste stond ie op. Terug gezet naar Nederlands. Nu werkt dolby digital weer. Blijft het alleen niet onthouden. Vreemd. Maar weet waar het in zit in ieder geval.Brad Pitt schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:15:
Gewoon DD op alle genoemde kanalen hier.
Precies bovenstaande, ik heb thuis hetzelfde:Jerrythafast schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:39:
[...]
(Discalimer: Ik ben me ervan bewust dat er al meermaals antwoord op deze quote is gegeven. Ik antwoord nog eens puur ter extra informatie omdat ik wat volstrekte onwaarheden voorbij zag komen. Ik heb namelijk exact dezelfde situatie doodeenvoudig opgelost.)
Zoals iemand anders ook al zei is het makkelijkste om deze situatie werkend te krijgen door
1. Je TP-Link met je Ubee te verbinden via de LAN-poorten (dus de WAN-poort op je TP-Link router niet gebruiken).
2. Op je TP-link inloggen en de DHCP server erop uitzetten. Je Ubee heeft al een DHCP server die nummers uitdeelt van 192.168.178.10 en verder.
3. Stel het IP van je TP-link in als 192.168.178.2 zodat hij wel in hetzelfde subnet zit (=192.168.178.xxx) maar de Ubee zal nooit een ander apparaat dat nummer geven (want die begint bij .10 met uitdelen). Zo voorkom je IP-conflicten.
4. (Optioneel) stel dezelfde SSID (WiFi netwerknaam) en toegangssleutel in op beide apparaten. Als je dan door het huis loopt met laptop, tablet of telefoon zal hij automatisch het sterkste signaal oppikken. Je hebt dus overal vol bereik.
Zie ook mijn post in het Deel 8 topic voor hoe ik het hier heb ingesteld.
Modem in mtk > tp-link boven > pc aan tp-link.
Beneden TV > modem
Ik stream films op mijn tv via de PC.
Gewoon simpel:
tp-link dhcp uit.
utp in lan > tp link een 192.168.178.xx adres geven en klaar.
Inmiddels opgewaardeerd naar 200/20, tevreden met resultaat. 
Heb bij een kennis ook de Technicolor gezien, wat is het verschil met deze (Ubee)?
Heb bij een kennis ook de Technicolor gezien, wat is het verschil met deze (Ubee)?
[ Voor 63% gewijzigd door HollowGamer op 16-11-2015 16:27 ]
Als je 100Mbit DSL bestelt van KPN dan krijg je in theorie een 100/10 verbinding, maar in de praktijk blijkt de upload 'open' te zijn; in de praktijk krijg je dan 20 tot 22Mbit.
Omdat ik bezig ben met offline back-ups voor thuis opgeslagen gegevens (foto's et cetera) ben ik aan het kijken of ik kan/wil overstappen van Ziggo naar KPN, of naar een andere DSL provider die een hogere upload kan leveren dan 12Mbit. Ik begrijp natuurlijk ook wel dat een full backup niet dagelijks gemaakt wordt, maar misschien dat het allemaal wel net wat soepeler kan, tegen gelijkblijvende kosten...
Zijn er mensen die hierover contact met Ziggo hebben gehad? En is er mogelijk kans op een kleine aanpassing van de upload snelheid op (korte) termijn? Ik heb ze nog niet al gebeld, overigens. Wachttijd was meer dan 15 minuten, dat is me wat te lang nu...
Omdat ik bezig ben met offline back-ups voor thuis opgeslagen gegevens (foto's et cetera) ben ik aan het kijken of ik kan/wil overstappen van Ziggo naar KPN, of naar een andere DSL provider die een hogere upload kan leveren dan 12Mbit. Ik begrijp natuurlijk ook wel dat een full backup niet dagelijks gemaakt wordt, maar misschien dat het allemaal wel net wat soepeler kan, tegen gelijkblijvende kosten...
Zijn er mensen die hierover contact met Ziggo hebben gehad? En is er mogelijk kans op een kleine aanpassing van de upload snelheid op (korte) termijn? Ik heb ze nog niet al gebeld, overigens. Wachttijd was meer dan 15 minuten, dat is me wat te lang nu...
Wachttijd is helaas altijd zolang (vaak).garp schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 14:29:
Als je 100Mbit DSL bestelt van KPN dan krijg je in theorie een 100/10 verbinding, maar in de praktijk blijkt de upload 'open' te zijn; in de praktijk krijg je dan 20 tot 22Mbit.
Op dit moment gebeurd er volgens mij vrij weinig op het upload gebied.. Downloaden is van alles mogelijk maar uploaden vergeten ze bij iedere provider een beetje.
Leuk ik kan Ziggo Sport HD gewoon ontvangen. Ik dacht dat het alleen voor Ziggo klanten was met een kastje
Iedere Ziggo klant kan Ziggo Sport HD ontvangen als je natuurlijk een HD tv hebt met dvb-c ontvanger.WhySoSerious? schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:35:
Leuk ik kan Ziggo Sport HD gewoon ontvangen. Ik dacht dat het alleen voor Ziggo klanten was met een kastje
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.
Ik ben geen Ziggo klant. Het analoge pakket met een paar HD zenders werk hier al jaren uit de muur.
Dan heb je mazzel en hebben ze je nooit fysiek afgesloten in de wijkkast.WhySoSerious? schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:38:
Ik ben geen Ziggo klant. Het analoge pakket met een paar HD zenders werk hier al jaren uit de muur.
Haha oké, analoog hoort dus niet open te blijven?
Nee. Ze sluiten dat in principe niet snel af. Wat je nu doet is illegaal.WhySoSerious? schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:55:
Haha oké, analoog hoort dus niet open te blijven?
Hij heeft niet om dat signaal gevraagd, dus ik zie het probleem niet zo
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Analoog bevat geen HD zenders, je kijkt zeer waarschijnlijk naar het Ziggo open digitale pakket (geen decoder/CI+ en smartcard nodig), via DVB-C, en daar zit ook de Ziggo Sport zender bij tegenwoordig.WhySoSerious? schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:38:
[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 18-11-2015 00:10 ]
Testing, one, two ...
Is er al wat meer bekend over de storing in o.a. Heemskerk en Beverwijk? Vanaf afgelopen maandagmiddag geen TV, geen internet, geen telefonie. Oorzaak zou bestaan uit een kabel die geraakt is tijdens werkzaamheden, maar Ziggo zelf is hier muisstil over. Geen communicatie, vragen en opmerkingen op Twitter hierover lijken systematisch ontweken te worden en erger nog, er is niets bekend gemaakt over een termijn waarop het opgelost gaat worden...
Hoeveel mensen hier hebben er eigenlijk last van?
Hier ook geen tv internet en telefoon sinds maandag 15:15.
Je kunt hier wat meer zien, staat helaas geen oplos tijd/datum bij.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen/
Maar ik vind de communicatie van ziggo ook erg slecht.
Je kunt hier wat meer zien, staat helaas geen oplos tijd/datum bij.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen/
Maar ik vind de communicatie van ziggo ook erg slecht.
Dit dus:
Signaalstoring door kabelschade
Oeps, een Ziggo kabel is beschadigd geraakt. Internetten, bellen en tv-kijken kan dus even niet. We begrijpen dat dit vervelend is en werken hard aan een oplossing.
Is de storing opgelost en werkt niet alles zoals je gewend bent? Start het modem dan opnieuw op.
Status:
onopgelost
Melding bekend
16-11-2015 15:34
Verwachte oplostijd
nog niet beschikbaar
Signaalstoring door kabelschade
Oeps, een Ziggo kabel is beschadigd geraakt. Internetten, bellen en tv-kijken kan dus even niet. We begrijpen dat dit vervelend is en werken hard aan een oplossing.
Is de storing opgelost en werkt niet alles zoals je gewend bent? Start het modem dan opnieuw op.
Status:
onopgelost
Melding bekend
16-11-2015 15:34
Verwachte oplostijd
nog niet beschikbaar
Jep, dat dus. Overigens is die melding gisteren in de loop van de midadg pas tevoorschijn gekomen. De oorzaak vind ik dan weer iets minder interessant, belangrijker vind ik dat het snel hersteld wordt; Mijn vriendin en ik zijn bezig met het bij elkaar zoeken van alle informatie voor een hypotheekaanvraag die op zeer korte termijn moet worden afgerond en dan is 2 a 3 dagen zonder internet bijzonder vervelend... Onze buren zijn al aardig op leeftijd en hebben een mooi alles in 1 pakket van Ziggo, die kunnen nu dus helemaal niets meer. Contact met kinderen en kleinkinderen, maar ook als er wat zou gebeuren (geen mobiele telefoon in huis). Eigenlijk idioot dat je ook echt meteen helemaal niets meer hebt. Hopen dat ze maar snel met een oplossing gaan komen dus...
Een melding als 'Oeps' over een storing die al twee dagen aanhoudt is btw geen Oeps meer, maar goed...
Een melding als 'Oeps' over een storing die al twee dagen aanhoudt is btw geen Oeps meer, maar goed...
[ Voor 30% gewijzigd door Smuey op 18-11-2015 11:47 ]
Tja, dat heb je nu eenmaal met een alles in één pakket. Het gaat allemaal over hetzelfde kabeltje, dus als dat doorgehakt wordt, is alles weg. Dat weet je van te voren. Wil je dat niet, dan moet je niet alle eieren in één mandje leggen, maar bijvoorbeeld alleen TV en Internet nemen van Ziggo en telefoon van KPN. Of een mobiele telefoon er bij nemen.michaelvink schreef op woensdag 18 november 2015 @ 11:43:
Onze buren zijn al aardig op leeftijd en hebben een mooi alles in 1 pakket van Ziggo, die kunnen nu dus helemaal niets meer. Contact met kinderen en kleinkinderen, maar ook als er wat zou gebeuren (geen mobiele telefoon in huis). Eigenlijk idioot dat je ook echt meteen helemaal niets meer hebt.
Precies de reden waarom we een mobiele telefoon met een laag abbo hebben liggen bij opa en oma.Roetzen schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:19:
[...]
Tja, dat heb je nu eenmaal met een alles in één pakket. Het gaat allemaal over hetzelfde kabeltje, dus als dat doorgehakt wordt, is alles weg. Dat weet je van te voren. Wil je dat niet, dan moet je niet alle eieren in één mandje leggen, maar bijvoorbeeld alleen TV en Internet nemen van Ziggo en telefoon van KPN. Of een mobiele telefoon er bij nemen.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Dat het vervelend is dat het internet niet werkt en dat je ook geen telefonie hebt begrijp ik wel maar het lijkt me dat Ziggo dit ook niet leuk vindt.
Bovendien, even geen contact met kinderen is toch niet zo'n ramp? Het lijkt me ook niet dat ze de hele dag bellen. Dit komt meer over om te zeuren om te zeuren, het is gebeurd, Ziggo zal hard werken aan een oplossing en de ''schade'' zo klein mogelijk te houden maar voor de rest is het echt geen ramp. En mocht het wel zo belangrijk zijn dan neem een backup lijn? Heb ik ook gehad.
Bovendien, even geen contact met kinderen is toch niet zo'n ramp? Het lijkt me ook niet dat ze de hele dag bellen. Dit komt meer over om te zeuren om te zeuren, het is gebeurd, Ziggo zal hard werken aan een oplossing en de ''schade'' zo klein mogelijk te houden maar voor de rest is het echt geen ramp. En mocht het wel zo belangrijk zijn dan neem een backup lijn? Heb ik ook gehad.
Verwijderd
Over die korte timeouts (verbinding valt soms heel kort weg) waar ik het een aantal dagen geleden over had.. In het weekend ik 0 timeouts ervaren. Nu net rond 2 uur toch wel weer. Vind het apart hoe sporadisch de timeouts plaatsvinden. Als er iets mis zou zijn met het modem of de bekabeling, waarom heb ik dan dagen waarop de verbinding 0 keer wegvalt? Misschien ligt het toch aan het netwerk bij ons in de buurt, dat het op bepaalde tijdstippen overbelast is ofzo. Heb bijvoorbeeld nooit na 9 uur 's avonds een timeout gehad. Kan natuurlijk ook toeval zijn. Heel karakteristiek is ook hoe kort de timeouts zijn (nooit langer dan 20 seconden), en dat de verbinding meerdere keren achter elkaar kort wegvalt (nooit alleen 1 keer). En het gebeurt ook wanneer ik de enige in huis ben die achter de PC zit, dus niet dat het misschien ligt aan mijn moeders computer.
Hoe dan ook, Ziggo stuurt morgen een monteur langs. Hopelijk kan hij ons wat wijzer maken.
Hoe dan ook, Ziggo stuurt morgen een monteur langs. Hopelijk kan hij ons wat wijzer maken.
Dan mag je bijna een claim indienen dat is na 48 uur toch of na 3 dagen pas? Overigens niets te regelen met de buren die bij aan andere provider diensten afnemen?rav994 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:52:
Het is ook niet zo een ramp, maar we gaan nu de 3e dag in.
Dat is toch behoorlijk lang...
Beste tweakers,
Ik heb een vraagje over een aansluiting bij ons in huis. Vorig jaar ben ik in dit huis komen wonen en heb door UPC (nu ziggo) de aansluitingen laten aanleggen. AOP was er wel maar verder helemaal niets (omdat de vorige bewoner schotel had).
Nu heb ik de AOP verdeler in de huiskamer laten maken, waarom weet ik eigenlijk ook niet. ik denk omdat ik dat in mijn vorige huis ook had.
Nu is mijn vraag, is dit wel ideaal? En ....mijn modem van UPC (Ziggo) staat dus ook bij mijn tv en dat is op zeker 10 meter afstand van waar het signaal in de meterkast binnenkomt. Naast die modem staat mijn eigen router.
Ook ervaar ik met regelmaat dat het signaal even 1 seconde weg is...
Zou dat hierdoor kunnen komen?
Adviseren jullie dit modem en ook de verdeler te gaan plaatsen in de meterkast? en vanuit daar alles aan te sluiten?
Ik heb een vraagje over een aansluiting bij ons in huis. Vorig jaar ben ik in dit huis komen wonen en heb door UPC (nu ziggo) de aansluitingen laten aanleggen. AOP was er wel maar verder helemaal niets (omdat de vorige bewoner schotel had).
Nu heb ik de AOP verdeler in de huiskamer laten maken, waarom weet ik eigenlijk ook niet. ik denk omdat ik dat in mijn vorige huis ook had.
Nu is mijn vraag, is dit wel ideaal? En ....mijn modem van UPC (Ziggo) staat dus ook bij mijn tv en dat is op zeker 10 meter afstand van waar het signaal in de meterkast binnenkomt. Naast die modem staat mijn eigen router.
Ook ervaar ik met regelmaat dat het signaal even 1 seconde weg is...
Zou dat hierdoor kunnen komen?
Adviseren jullie dit modem en ook de verdeler te gaan plaatsen in de meterkast? en vanuit daar alles aan te sluiten?
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Dus vanaf de AOP zit er 10 meter naar je modem ?
Dat is niet ideaal.
Je kan beter indien de mogelijkheid er is je modem beter bij je AOP zetten en aansluiten met de 1,5 meter coax die meegeleverd is, vandaar een netwerkkabel leggen tussen het modem en je router.
Mits dit allemaal mogelijk is
Dat is niet ideaal.
Je kan beter indien de mogelijkheid er is je modem beter bij je AOP zetten en aansluiten met de 1,5 meter coax die meegeleverd is, vandaar een netwerkkabel leggen tussen het modem en je router.
2250 WP Zuid PVoutput
Bedankt voor je antwoord!MdO82 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:33:
Dus vanaf de AOP zit er 10 meter naar je modem ?
Dat is niet ideaal.
Dat klopt, vanaf AOP is het ongeveer een meter of 10 naar de modem.
Snap eerlijk gezegd ook niet waarom die UPC monteur toentertijd me daar niet op heeft gewezen.
Dit is wel mogelijk om te gaan veranderen :-)
Dan moet ik dus de verdeler die ze nu aan de muur in de huiskamer hebben gemaakt daar weg halen en zorgen dat deze in de meterkast komt toch? En dan vanuit daar 10 meter tv kabel trekken naar diezelfde woonkamer voor mijn tv + netwerkkabel voor mijn router en dan zou het goed moeten zitten, zie ik het zo goed?
Ik weet niet wat voor een verdeler het is, heb je foto's ?
AOP zit in de meterkast of wil je dat ?
Wat ik hit heb gedaan is de oude telefoonaansluiting gebruikt voor de netwerkkabel.
AOP zit hier ook in de meterkast en via een leiding is de kabel naar de woonkamer gelegd.
Daarnaast zoals gezegd heb ik de telefoonkabel vervangen door een netwerkkabel
Wat ik hit heb gedaan is de oude telefoonaansluiting gebruikt voor de netwerkkabel.
AOP zit hier ook in de meterkast en via een leiding is de kabel naar de woonkamer gelegd.
2250 WP Zuid PVoutput
Is het meer mensen opgevallen dat sinds een tijdje het modem in dual stack draait? Ik heb nu IPv4 en IPv6 naast elkaar draaien sinds de laatste harde reset van het Cisco-modem. Enige nadeel: Ik krijg nu vaker timeouts op websites, maar geen idee of dat daarmee te maken heeft. Kan ook te maken hebben met een stiekem overlijdende modem.
Nee, merp!
Ik heb even geen foto maar het is zoiets als dit : UMU-1006MdO82 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:44:
Ik weet niet wat voor een verdeler het is, heb je foto's ?
Deze is door de monteur aan de muur gemaakt daarop heb ik mijn tv en radio kabel gemaakt alsmede mijn internetkabel.
Dus je moet het zo zien, het signaal komt in de meterkast binnen, vanuit daar is een lange kabel (metertje of 12) via de kruipruimte naar de woonkamer en dat is aangesloten op dat kastje die ik de verdeler noem.
Eigenlijk had ik dat hele kastje gewoon in de meterkast willen hebben....
en dan vanuit daar alles aansluiten + de modem in de meterkast.
(en sorry als ik de verkeerde benamingen gebruik ;-) , ben er best wel een leek
Op zich kan dat prima voor de TV en Radio (mits je geen blokken hebt natuurlijk), maar het liefst wil je het modem direct op de UMU met een korte kabel, maar dan moet je dus een CAT kabel door de kruipruimte trekken.martin484 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:57:
[...]
Ik heb even geen foto maar het is zoiets als dit : UMU-1006
Deze is door de monteur aan de muur gemaakt daarop heb ik mijn tv en radio kabel gemaakt alsmede mijn internetkabel.
Dus je moet het zo zien, het signaal komt in de meterkast binnen, vanuit daar is een lange kabel (metertje of 12) via de kruipruimte naar de woonkamer en dat is aangesloten op dat kastje die ik de verdeler noem.
Eigenlijk had ik dat hele kastje gewoon in de meterkast willen hebben....
en dan vanuit daar alles aansluiten + de modem in de meterkast.
(en sorry als ik de verkeerde benamingen gebruik ;-) , ben er best wel een leek
Dat denk ik ook wel voor radio en tv (daar heb ik ook nooit problemen mee en ook prima beeld)ArcticWolf schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:59:
[...]
Op zich kan dat prima voor de TV en Radio (mits je geen blokken hebt natuurlijk), maar het liefst wil je het modem direct op de UMU met een korte kabel, maar dan moet je dus een CAT kabel door de kruipruimte trekken.
Maar ik ondervind juist vaak storingen in de vorm van het wegvallen van het signaal van internet. Nu denk ik dit te kunnen verhelpen door die modem te verplaatsen naar de meterkast i.p.v. een metertje of 10 vanaf het punt waar het signaal binnenkomt (meterkast).
Dat ding had mijn moeder ook (UMU-1006) alleen maar blokken op haar TV, gisteren vervangen door een MCP-03 (woonkamersplitter) probleem opgelost. Ze heeft nog nooit zulk strak beeld gehad
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Misschien even je modemwaardes hier posten?martin484 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:03:
[...]
Dat denk ik ook wel voor radio en tv (daar heb ik ook nooit problemen mee en ook prima beeld)
Maar ik ondervind juist vaak storingen in de vorm van het wegvallen van het signaal van internet. Nu denk ik dit te kunnen verhelpen door die modem te verplaatsen naar de meterkast i.p.v. een metertje of 10 vanaf het punt waar het signaal binnenkomt (meterkast).
Niks mis met de UMU-1006... waarschijnlijk zit je binnenkomende kabel niet helemaal goed op de DIOPierre schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:04:
Dat ding had mijn moeder ook (UMU-1006) alleen maar blokken op haar TV, gisteren vervangen door een MCP-03 (woonkamersplitter) probleem opgelost. Ze heeft nog nooit zulk strak beeld gehad
dat wil ik later wel even doen, maar voor nu even kort door de bocht, is het beter om die modem te verplaatsen naar de meterkast?ArcticWolf schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:05:
[...]
Misschien even je modemwaardes hier posten?
Hoe korter de kabel tussen binnenkomst en modem hoe beter meestal, dus ja.martin484 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:08:
[...]
dat wil ik later wel even doen, maar voor nu even kort door de bocht, is het beter om die modem te verplaatsen naar de meterkast?
Ik kan je vertellen die is door Ziggo zelf getrokken, alleen maar gezeik, nadat ik die Tratec erop gezet had opgelostArcticWolf schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:07:
[...]
Niks mis met de UMU-1006... waarschijnlijk zit je binnenkomende kabel niet helemaal goed op de DIO
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Excuus! Net het verkeerde type doorgegeven.ArcticWolf schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:07:
[...]
Niks mis met de UMU-1006... waarschijnlijk zit je binnenkomende kabel niet helemaal goed op de DIO
Ik heb zelf ook de MCP-03!
Maar goed, het verhaal bij mij blijft, is het beter om deze MCP-03 te verhuizen naar de meterkast + de modem van Ziggo? En dan vanuit daar alles te gaan verbinden?
Als ik het goed begrijp gaat er 1 kabel vanaf de MCP-03 naar een andere splitter in de woonkamer waarna 1 kabel naar de tv gaat en 1 naar het modem?martin484 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:10:
[...]
Excuus! Net het verkeerde type doorgegeven.
Ik heb zelf ook de MCP-03!
Maar goed, het verhaal bij mij blijft, is het beter om deze MCP-03 te verhuizen naar de meterkast + de modem van Ziggo? En dan vanuit daar alles te gaan verbinden?
Dan zou ik idd het modem naar de meterkast verplaatsen en direct op de MCP aansluiten en een CAT kabel naar de router in de woonkamer trekken.
Nou volgens mij kan je die MCP-03 niet aansluiten in je meterkast of mis ik iets
Vreemd, de MCP dempt wel anders dan de UMU... dus het zou kunnen ja.Pierre schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:10:
[...]
Ik kan je vertellen die is door Ziggo zelf getrokken, alleen maar gezeik, nadat ik die Tratec erop gezet had opgelost
Dit zijn mijn modem waardes met de UMU:
En tv signaal is 99% sterk en 0% bit errors.Downstream Bonded Channels
Channel Lock Status Modulation Frequency Power SNR Microreflections
1 Locked QAM256 226000000 Hz 0.4 dBmV 41.2 dB -28 dBc
2 Locked QAM256 178000000 Hz 1.4 dBmV 41.4 dB -26 dBc
3 Locked QAM256 186000000 Hz 1.4 dBmV 41.4 dB -27 dBc
4 Locked QAM256 194000000 Hz 1.0 dBmV 41.4 dB -27 dBc
5 Locked QAM256 202000000 Hz 0.7 dBmV 41.3 dB -28 dBc
6 Locked QAM256 210000000 Hz 0.5 dBmV 40.9 dB -28 dBc
7 Locked QAM256 218000000 Hz 0.2 dBmV 40.8 dB -28 dBc
8 Locked QAM256 234000000 Hz 0.4 dBmV 40.9 dB -27 dBc
Correctables Uncorrectables
922 0
Upstream Bonded Channels
Channel Lock Status US Channel Type Symbol Rate Frequency Power
1 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 42.8 dBmV
2 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 44.3 dBmV
3 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 42.8 dBmV
4 Locked ATDMA 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 44.3 dBmV

oh ik d8 dat hij de MCP in de meterkast had, las even verkeerdPierre schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:13:
Nou volgens mij kan je die MCP-03 niet aansluiten in je meterkast of mis ik iets

Nee, misschien schreef ik het verkeerd :-)ArcticWolf schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:16:
[...]
oh ik d8 dat hij de MCP in de meterkast had, las even verkeerd
Er komt gewoon een kabel uit de grond...de meterkast in, die kabel is verlengd naar de woonkamer en aangesloten op een kastje die aan de muur is gemaakt, op dat kastje is die MCP-03 geprikt.
Maar..volgens mij was het beter geweest om gewoon alles vanuit die meterkast te doen en niets aan te sluiten in de woonkamer. Dus mijn vraag is eigenlijk wat het beste is om aan te sluiten, m.a.w. hoe had UPC het eigenlijk voor mij moeten regelen.
Die MCP-03 is nu aangesloten in de woonkamer (dus ingeprikt op een ander kastje).
Sorry voor mijn onduidelijkheid, weet de benamingen van die kastjes niet goed.
[ Voor 3% gewijzigd door martin484 op 18-11-2015 16:22 ]
Het beste is zo kort mogelijk, maar je hebt een behoorlijke tolerantiemartin484 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:21:
[...]
Nee, misschien schreef ik het verkeerd :-)
Er komt gewoon een kabel uit de grond...de meterkast in, die kabel is verlengd naar de woonkamer en aangesloten op die MCP-03.
Maar..volgens mij was het beter geweest om gewoon alles vanuit die meterkast te doen en niets aan te sluiten in de woonkamer. Dus mijn vraag is eigenlijk wat het beste is om aan te sluiten, m.a.w. hoe had UPC het eigenlijk voor mij moeten regelen.
Die MCP-03 is nu aangesloten in de woonkamer (dus ingeprikt op een ander kastje).
Een oud-UPC situatie waar een schoef-connector op je groene kabel zit.
Lees even terug dan kom je het tegen
Bel ziggo op en vertel dat je geen AOP hebt om je modem aan te sluiten in je meterkast.
Als het goed is sturen ze er eentje op
^ hierboven zag je verhaal niet omdat we tegelijk aan het tikken waren
Is het niet beter om de boel in de meterkast netjes te voorzien van een AOP.
Zodat er geen spanning op de boel staat ?
Bel ziggo op en vertel dat je geen AOP hebt om je modem aan te sluiten in je meterkast.
[ Voor 29% gewijzigd door MdO82 op 18-11-2015 16:26 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Dit is voor mij bedoeld? zo ja, bedankt! dan neem ik met ziggo contact op!MdO82 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:25:
Volgens mij inderdaad een schroef-connector.
Maar kan het zijn dat die UPC monteur mijn AOP gewoon in de woonkamer heeft gemaakt? (dat is eigenlijk het verste punt van de meterkast....)
Ja, maar goed dat hoeft niet negatief te zijn... check eerst je modemwaardesmartin484 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:26:
[...]
Dit is voor mij bedoeld? zo ja, bedankt! dan neem ik met ziggo contact op!
Maar kan het zijn dat die UPC monteur mijn AOP gewoon in de woonkamer heeft gemaakt? (dat is eigenlijk het verste punt van de meterkast....)
Oke, dat zal ik later doen (ben nu niet thuis)....maar dan een leuke...MdO82 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:28:
het is inderdaad op afstand gissen
Post idd eerst je waardes dan weten we meer
hoe lees ik die waardes uit?
Wat voor modem heb je ?
2250 WP Zuid PVoutput
Schroef-connector? Je hebt F-connectoren en IEC connectoren. Ik neem aan dat je F-connector bedoeld.MdO82 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:25:
Het is altijd beter een situatie te voorzien van AOP. Zonder AOP is zelfs een doodzonde.
Je AOP en modem hoeft niet perse in de meterkast. Dit prima door gelust worden naar de woonkamer. Mits geen gekke poespas als lasverbinding. Als een monteur het zo heeft aangesloten. Lekker laten zitten zo toch? Laat anders nog een monteur komen (met risico dat hij op eigen rekening komt) om de boel aan te passen.martin484 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:26:
[...]
Dit is voor mij bedoeld? zo ja, bedankt! dan neem ik met ziggo contact op!
Uit mijn hoofd een 3212 (Cisco)MdO82 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:29:
Wat voor modem heb je ?
Kon er even zo snel niet opkomenMediaZoo schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:31:
[...]
Schroef-connector? Je hebt F-connectoren en IEC connectoren. Ik neem aan dat je F-connector bedoeld.
2250 WP Zuid PVoutput
Oke, maar ik dacht dat dus dat die modem (cisco 3212) dicht bij het binnenkomende signaal moest zijn en dat is in de meterkast. Het maakt dus niet uit of hij is door gelust...MediaZoo schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:31:
[...]
Schroef-connector? Je hebt F-connectoren en IEC connectoren. Ik neem aan dat je F-connector bedoeld.
Het is altijd beter een situatie te voorzien van AOP. Zonder AOP is zelfs een doodzonde.
[...]
Je AOP en modem hoeft niet perse in de meterkast. Dit prima door gelust worden naar de woonkamer. Mits geen gekke poespas als lasverbinding. Als een monteur het zo heeft aangesloten. Lekker laten zitten zo toch? Laat anders nog een monteur komen (met risico dat hij op eigen rekening komt) om de boel aan te passen.
Ik zoek toch een reden voor die haperingen in het internet, of ook de snelheid (ik heb ziggo 120 maar kom draadloos eigenlijk maar tot 60/70 (of is dit draadloos wel goed?)
Draadloos is dit prima. Je moet altijd bedraad testen, draadloos zijn er teveel factoren die je niet ziet maar de snelheid beïnvloeden dat je nooit een betrouwbare meting kan doen.
De 3212 zou je kunnen bereiken op http://192.168.100.1/ als ik het goed heb
2250 WP Zuid PVoutput
Ik zal dit vanavond ook nog eens bedraad testen. Ik heb namelijk het idee dat het allemaal iets beter kan. Dus het geregeld wegvallen van het signaal maar ook de snelheid wat omhoog.MediaZoo schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:37:
Draadloos is dit prima. Je moet altijd bedraad testen, draadloos zijn er teveel factoren die je niet ziet maar de snelheid beïnvloeden dat je nooit een betrouwbare meting kan doen.
vandaar dat ik op dit idee ben gekomen op die hele AOP eens te gaan verplaatsen naar de meterkast + modem, en dan alleen nog maar een router in de woonkamer te hebben staan.
Bedankt! Ga ik vanavond proberen!MdO82 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:37:
De 3212 zou je kunnen bereiken op http://192.168.100.1/ als ik het goed heb
Eerst altijd bedraad en rechtstreeks op het modem testen voordat je hier komt klagen!martin484 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:38:
[...]
Ik zal dit vanavond ook nog eens bedraad testen. Ik heb namelijk het idee dat het allemaal iets beter kan. Dus het geregeld wegvallen van het signaal maar ook de snelheid wat omhoog.
vandaar dat ik op dit idee ben gekomen op die hele AOP eens te gaan verplaatsen naar de meterkast + modem, en dan alleen nog maar een router in de woonkamer te hebben staan.
Kijk, en Ziggo zegt nu al(!) dat dat dus niet ingewilligd gaat worden, want de kabelboer is niet zelf verantwoordelijk voor de schade. Extra leuk, want het is nog niet eens opgelost (de website geeft nog steeds aan dat het niet bekend is wanneer dat wel het geval gaat zijn), maar er heeft toch een niet onaanzienlijke hoeveelheid huishoudens een hele ruime twee dagen zonder verbinding gezeten... Claimen is één, maar met de geschiedenis van Ziggo is het inwilligen van een claim toch echt een heel ander verhaal...stormfly schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:16:
[...]
Dan mag je bijna een claim indienen dat is na 48 uur toch of na 3 dagen pas? Overigens niets te regelen met de buren die bij aan andere provider diensten afnemen?
Wellicht handig voor je.
Als je vanavond thuis bent
1. eet eerst op je gemak wat
2. Test je verbinding bedraad !
3. Log in op je modem en kopieer de waardes hier.
En als het kan
4. Maak foto's van de situatie zodat we weten waar we over praten
Je kan je foto's op bijvoorbeeld imgur plaatsen om ze hier te posten.
Dan is het voor ons makkelijker om je te helpen
En als het kan
2250 WP Zuid PVoutput
bedankt! haha vooral dat eerste punt, dat doe ik zeker ;-)MdO82 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:44:
Wellicht handig voor je.
En als het kan
Ik ga ermee aan de slag! Maar het ging mij er meer om of het signaal beter kan door alles te verplaatsen naar de meterkast (zoals de meeste nieuwere woningen hebben...)
Nou ik erger me aan woningen ( ben geen monteur oid ) waar de aansluiting in de meterkast zit. Why?martin484 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:21:
[...]
Nee, misschien schreef ik het verkeerd :-)
Er komt gewoon een kabel uit de grond...de meterkast in, die kabel is verlengd naar de woonkamer en aangesloten op een kastje die aan de muur is gemaakt, op dat kastje is die MCP-03 geprikt.
-Modem komt erin te staan, indien jij je wifi ook vanaf de meterkast laat lopen sta je al 1-0 achter.
-Er moeten kabels vanaf de meterkast naar de TV lopen
Ik heb het eerste aansluit punt / aop in de woonkamer als een wcd met de mcp-03 (woonkamersplitter) erop. De horizon staat nog geen meter van het aop af in de woonkamer ( beter kan gewoonweg niet ). Idem dito voor het modem.
Ik heb weleens in een nieuwbouw woning gewoond en daar vinden ze het leuk om het AOP in de meterkast te plaatsen waarbij vanaf de meterkast naar 5 kamers ( woonkamer + 4 slaapkamers ) een coax liep met een wcd in elke ruimte. Oftewel er liep alleen al ongeveer 10 meter aan kabel vanaf de meterkast naar het aansluit punt in de woonkamer, indien je pech hebt en je tv niet bij dat aansluit punt staat komen er nog een aantal meters kabel bij.
Tsja leuk 10-15 meter aan kabels en een tussen stuk ( wcd in de muur ), komt je signaal alles behalve ten goede in ieder geval
Nee wees maar gewoon blij dat jou eerste aansluitpunt in de woonkamer is
Bouwvoorschriften zeggen nu eenmaal dat een AOP in de meterkast moet tegenwoordig.JeroenC schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:56:
[...]
Nou ik erger me aan woningen ( ben geen monteur oid ) waar de aansluiting in de meterkast zit. Why?
-Modem komt erin te staan, indien jij je wifi ook vanaf de meterkast laat lopen sta je al 1-0 achter.
-Er moeten kabels vanaf de meterkast naar de TV lopen
Ik heb het eerste aansluit punt / aop in de woonkamer als een wcd met de mcp-03 (woonkamersplitter) erop. De horizon staat nog geen meter van het aop af in de woonkamer ( beter kan gewoonweg niet ). Idem dito voor het modem.
Ik heb weleens in een nieuwbouw woning gewoond en daar vinden ze het leuk om het AOP in de meterkast te plaatsen waarbij vanaf de meterkast naar 5 kamers ( woonkamer + 4 slaapkamers ) een coax liep met een wcd in elke ruimte. Oftewel er liep alleen al ongeveer 10 meter aan kabel vanaf de meterkast naar het aansluit punt in de woonkamer, indien je pech hebt en je tv niet bij dat aansluit punt staat komen er nog een aantal meters kabel bij.
Tsja leuk 10-15 meter aan kabels en een tussen stuk ( wcd in de muur ), komt je signaal alles behalve ten goede in ieder geval![]()
Nee wees maar gewoon blij dat jou eerste aansluitpunt in de woonkamer is
En op die ene meter kun je heel veel fout doen en verneuken. Dit heeft weinig met de afstand te maken. En beter kan niet? Zonder een monteur te zijn bepaal jij of iets goed is
Lange kabels maakt weinig uit voor je signaal. 100 Meter kabel tussen je AOP en de eindversterker buiten komt makkelijk voor. Dus lengte zegt totaal niets. Verdeling/versterking zegt veel meer.
Daarbij zat mijn AOP in de woonkamer maar kwam er gelukkig een groene kabel in de meterkast binnen. Ik heb daar een nieuw AOP geplaatst en overal Coax+UTP naartoe getrokken. Ik moet nu mijn best doen om storing te veroorzaken in mijn installatie...
Hoe wil je die meerdere kamers dan gaan aansluiten als je AOP in de woonkamer zit? De meeste loze leidingen en dergelijke komen netjes uit in de meterkast en niet in de woonkamer...Ik heb weleens in een nieuwbouw woning gewoond en daar vinden ze het leuk om het AOP in de meterkast te plaatsen waarbij vanaf de meterkast naar 5 kamers ( woonkamer + 4 slaapkamers ) een coax liep met een wcd in elke ruimte. Oftewel er liep alleen al ongeveer 10 meter aan kabel vanaf de meterkast naar het aansluit punt in de woonkamer, indien je pech hebt en je tv niet bij dat aansluit punt staat komen er nog een aantal meters kabel bij.
Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn AOP in de woonkamer zou zitten. Hier heb ik 6 maal coax en utp liggen vanuit de meterkast (waaronder naar 3 verschillende punten in de woonkamer!).
Moet er niet aan denken dat dit allemaal uitgesplitst zou moeten worden in de woonkamer

Als je één televisie en geen bekabelde netwerkapparatuur hebt is een AOP in de woonkamer praktisch naar mijn mening. Heb je meer dan één televisie en bekabelde netwerkapparatuur dan is het juist super onpraktisch
Hier zat het AOP ook in de woonkamer, maar liep gelukkig de groene kabel door de meterkast...moet er niet aan denken om vanaf de oude plek alles door te moeten trekken naar de andere aansluitingen...nog niet te beginnen over de meuk aan apparatuur

Hier ook de AOP in de meterkast. En ik heb ook glasvezel, dus ik kan alles netjes in de meterkast aanpassen als het nodig is. Je hoeft alleen maar ff het kabeltje om te prikken en het is geregeld. Ik vind het echt ideaal. Aparte kabel naar de slaapkamer, nergens troep in huis
.
UTP heb ik door een telefoon aansluiting getrokken, dus de router hangt netjes in de woonkamer.
UTP heb ik door een telefoon aansluiting getrokken, dus de router hangt netjes in de woonkamer.
Ook als daar geen plek voor is? Hier is niet eens genoeg ruimte voor een modernere meterMediaZoo schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:06:
[...]
Bouwvoorschriften zeggen nu eenmaal dat een AOP in de meterkast moet tegenwoordig.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb helemaal geen meterkast. Toen dit huis gebouwd werd in 1898 deden ze daar nog niet aan. De meter hangt gewoon open en bloot in de gang. Ik heb zo'n driehoekige kast naast de schuifdeuren tot "meterkast" gepromoveerd en daar zit alle apparatuur als modems, routers, telefooncentrale etc. Daar komen alle kabels bij elkaar. Dus daar zit ook het AOP en het ISRA.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen
2250 WP Zuid PVoutput
Bij nieuwbouw uiteraardRaven schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:55:
[...]
Ook als daar geen plek voor is? Hier is niet eens genoeg ruimte voor een modernere meter

Ah
Oscar Wilde
M'n ma heeft gewoon een gat in de muur naar buiten (tuin) toe
groene kabel erdoorheen en meteen aan het AOP (woonkamer) + MCP-03.
Huis uit 1960 geloof ik
Huis uit 1960 geloof ik
Dat is ook nog een puntje bij mij thuis...nooberke schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:08:
[...]
Hoe wil je die meerdere kamers dan gaan aansluiten als je AOP in de woonkamer zit? De meeste loze leidingen en dergelijke komen netjes uit in de meterkast en niet in de woonkamer...
Ik zou er niet aan moeten denken dat mijn AOP in de woonkamer zou zitten. Hier heb ik 6 maal coax en utp liggen vanuit de meterkast (waaronder naar 3 verschillende punten in de woonkamer!).
Moet er niet aan denken dat dit allemaal uitgesplitst zou moeten worden in de woonkamer![]()
Als je één televisie en geen bekabelde netwerkapparatuur hebt is een AOP in de woonkamer praktisch naar mijn mening. Heb je meer dan één televisie en bekabelde netwerkapparatuur dan is het juist super onpraktisch
Hier zat het AOP ook in de woonkamer, maar liep gelukkig de groene kabel door de meterkast...moet er niet aan denken om vanaf de oude plek alles door te moeten trekken naar de andere aansluitingen...nog niet te beginnen over de meuk aan apparatuur
Ik wil boven nog tv gaan aanleggen maar ik had er inderdaad nog niet eens aan gedacht dat ik dit dan ook vanuit de woonkamer moet gaan splitsen.
Nu zeg ik misschien iets stoms, kan ik tussen de kabel in de meterkast en het AOP in de woonkamer een splitter zetten? (De splitter dan meteen in de meterkast) en dan die splitter gebruiken voor tv naar boven. Of is dit iets stoms wat ik zeg?
Gezien het feit dat ik nog meer tv's wil gaan aansluiten lijkt het me beter om het AOP te verplaatsen naar de meterkast, toch?
Technisch gezien kan je splitten voor het AOP, het is alleen niet de bedoeling om diverse redenen (onder andere signaalsterkte en aarding van het netwerk)martin484 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:07:
[...]
Dat is ook nog een puntje bij mij thuis...
Ik wil boven nog tv gaan aanleggen maar ik had er inderdaad nog niet eens aan gedacht dat ik dit dan ook vanuit de woonkamer moet gaan splitsen.
Nu zeg ik misschien iets stoms, kan ik tussen de kabel in de meterkast en het AOP in de woonkamer een splitter zetten? (De splitter dan meteen in de meterkast) en dan die splitter gebruiken voor tv naar boven. Of is dit iets stoms wat ik zeg?
Gezien het feit dat ik nog meer tv's wil gaan aansluiten lijkt het me beter om het AOP te verplaatsen naar de meterkast, toch?
Mijn voorkeur zou altijd uitgaan van een AOP in de meterkast
AOP (ver)plaatsen en daar achter je eigen installatie bouwen. Nooit voor een AOP werken om diverse redenen.
Als je groene kabel door de meterkast loopt kun je hem daar onderbreken en zelf je een AOP plaatsen. Let er wel op dat je dit zorgvuldig doet, je zal niet de eerste zijn die het verkeerde aanpakt en vervolgens Ziggo de schuld geeft van het niet goed werken van diensten.
Als je groene kabel door de meterkast loopt kun je hem daar onderbreken en zelf je een AOP plaatsen. Let er wel op dat je dit zorgvuldig doet, je zal niet de eerste zijn die het verkeerde aanpakt en vervolgens Ziggo de schuld geeft van het niet goed werken van diensten.
Als ik het goed heb begrepen zit bij jou dus het uiteinde van de binnekomende kabel (die is meestal groen) in de meterkast en is die met een F-connector (schroef) doorverbonden met een kabel die naar je woonkamer loopt. En daar zit dan zo'n MCP-03. Ik weet niet helemaal zeker wat er achter die MCP-03 in de muur zit (de MCP-03 is bedoeld om op een ander ding gedrukt te worden), maar als dat iets is wat je kunt verplaatsen naar de meterkast en in de meterkast al kunt splitsen lijkt dat me het handigst. Anders ga je onnodig met kabels heen en weer in je huis.
Een MCP-03 druk je op een radio/tv wandcontactdoos. Als er een monteur is geweest en deze heeft hem vervangen is er een GUT14D geplaatst. Het is niet verstandig deze naar de meterkast te verplaatsen, omdat het radio signaal (de lagere frequenties) weggefilterd worden door de wcd.
Een DIO-01 of een UPC NTP-1 (Technetix VQ601R) volstaat als AOP, omdat deze alle frequenties doorlaten.
Daarbij komt als je de wcd uit de woonkamer naar de meterkast verplaatst blij je in de woonkamer met een gat in de muur en een losse kabel over. Dan moet er toch weer een wcd terug geplaatst worden, laat hem dan zitten en schaf een nieuw AOP aan.
Een DIO-01 of een UPC NTP-1 (Technetix VQ601R) volstaat als AOP, omdat deze alle frequenties doorlaten.
Daarbij komt als je de wcd uit de woonkamer naar de meterkast verplaatst blij je in de woonkamer met een gat in de muur en een losse kabel over. Dan moet er toch weer een wcd terug geplaatst worden, laat hem dan zitten en schaf een nieuw AOP aan.
Aha, vermoedde al zoiets inderdaad. Helemaal eens met MediaZoo dan
Ik constateer eigenlijk alleen maar commentaren met de boodschap om je AOP zo dicht mogelijk bij de binnenkomst van de groene kabel moet plaatsen. Een mening die zo te zien algemeen wordt gedeeld.MediaZoo schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:16:
AOP (ver)plaatsen en daar achter je eigen installatie bouwen. Nooit voor een AOP werken om diverse redenen.
Ik ga daar dan ook niet tegen in. Maar het roept wel een vraag bij me op die volgens mij nog niet eerder is. gesteld. Namelijk wat is dan het kwaliteitsverschil tussen die groene kabel en binnenhuiskabel?
Een goede binnenhuis coaxkabel heeft de kwaliteit C10, hetgeen 10 dB demping per 100 meter betekent. Als verlengen zo afgeraden wordt, wat zou dan de klasse van die groene buitenkabel zijn? M.a.w. hoeveel demping per 100 meter heeft die? Of is het enkel de betere afscherming? De eerste gedachte die dan bij mij opkomt is om dan desnoods zo'n stuk groene kabel op de kop te tikken. Want in de straat zal de ene woning ook zomaar 30 m kunnen verschillen met de andere.
Volgens mij plaatsen ze in de wijkkast de huizen met lange kabels op extra versterkte poorten. En huizen met kortere kabels dichtbij op minder versterkte porten.
Als ik hier verkeerd zit laat het maar weten.
Hmmm ik heb nu al een tijdje Ziggo (200/20) en de laatste paar dagen ( 2 weken) heb ik last dat paginas niet openen/langzaam laden met 'DNS_PROBE_...' of 'ERR_NAME_NOT_RESOLVED' (Chrome)
Een tracert naar b.v. nu.nl duurt echt super lang ~23 seconden, een tweede poging gaf al gelijk een resolve error.
Tracing route to nu.nl [62.69.166.254]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.178.1
2 * * 7 ms 10.255.115.1
3 * 9 ms 15 ms ht-rc0001-cr102-xe-0-2-2-0.core.as9143.net [213.51.186.174]
4 11 ms 35 ms 10 ms 213.51.158.102
5 * * * Request timed out.
6 * * 67 ms 85.112.0.140
7 * 16 ms 14 ms 85.112.0.161
8 * 12 ms 10 ms 62-69-166-254.ptr.as24646.net [62.69.166.254]
Trace complete.
Tracing route to skoften.net [95.211.89.27]
2 235 ms 34 ms 7 ms 10.255.115.1
3 * * 55 ms ht-rc0001-cr102-xe-0-2-2-0.core.as9143.net [213.51.186.174]
4 10 ms 11 ms 13 ms asd-tr0610-cr101-ae5-0.core.as9143.net [213.51.158.102]
5 11 ms 12 ms 11 ms peering.evo.leaseweb.net [80.249.209.215]
6 282 ms 11 ms 11 ms tengige0-5-0-3.br02.ams-01.leaseweb.net [31.31.38.57]
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 12 ms 12 ms 11 ms 95.211.89.27
Trace complete.
Ik heb de modem al een paar keer opnieuw gestart etc. Ipconfig /flushdns op de computers gedaan
En nu handmatig een statisch IP/DNS toegekend. (8.8.8.8/8.8.4.4)
Speedtest gaat gewoon goed.
http://www.speedtest.net/my-result/4843860195
Het grootste probleem is dat dit af en toe is, het kan een uur duren en dan ineens is het weer goed, alles werkt gewoon. Het begint met heel traag websites openen en dan uiteindelijk helemaal geen websites meer openen. Zowel Chrome als Edge.
Netwerk : (Alles is bedraad met Cat5E kabel en vanaf switches naar apparaten Cat6)
TC7210Gbit 1 ->Netgear GS108T - NAS1/Samsung TV/Samsung Receiver/RPI2/Sonos bridge/Play5
Gbit 2 ->Netgear GS108T - PC1/2/3/AP1-2.4Ghz/AP2 POE(Adapter) -5Ghz
Wifi staat ook aan op de modem en alle SSID's zijn verschillend (heb er dus 4).
Beide AP's hebben een statisch IP buiten de DHCP range.
Beide switches zijn managed maar hebben op dit moment niets geks ingesteld staan, geen VLANS oid (allemaal uitgezet om te testen). LAGS zijn ook uit atm (naar de NAS1/2) Jumbo frames staan aan (aan/uit maakt niets uit).
Omdat ik al even met dit probleem zit staan er geen programmas aan die mijn lijn/internet belasten (denk aan torrents etc.) Over het algemeen staat alleen PC1 aan en NAS1.
Bedraad:
PC1 - i7 4770K/16GB/500GB SSD/W10
PC2 - i5 3570K/16GB/250GB SSD/W10
PC3 - Xeon X5650/32GB/120GB SSD/W10
NAS1 - i3-4160/32GB/Freenas
NAS2 staat uit atm. (Defecte voeding).
ESXI server staat uit.
PFsense staat uit. (Hobby projectje is nog niet in gebruik genomen).
Draadloos:
Laptop 1 - Asus i5 W10
Laptop 2 - Clevo Ubuntu 15?
Tablets - 3 stuks
Telefoons - 2 stuks
(1 Play 5 bedraad, 1 Play 5 draadloos, 2 x Play 1 draadloos en Bridge bedraad).
Niets lijkt verschil te maken, PC2/3 hebben gewoon DHCP en PC1 heeft een fixed ip/aangepast DNS.
Als ik op alle 3 de pc's b.v. nu.nl open dan krijg ik op de ene een timeout/resolve error, andere geeft weer een DNS_Probe error en de 3de geeft een half gaar geladen website en dit kan verschillen per pc per poging. Hetzelfde geld ook voor de laptops/tablets/telefoons.
Binnen het netwerk gaat alles gewoon snel en goed, ik haal gewoon ~110MB/s van/naar NAS/PC1/2/3 etc en de snelheden zijn constant intern.
Hiervoor heb ik XS4ALL gehad en deze problemen eigenlijk nooit gehad, netwerk situatie is gewoon hetzelfde als nu. (Buiten dat mijn DSL verbinding steeds trager werd).
Hmmm ik heb nu al een tijdje Ziggo (200/20) en de laatste paar dagen ( 2 weken) heb ik last dat paginas niet openen/langzaam laden met 'DNS_PROBE_...' of 'ERR_NAME_NOT_RESOLVED' (Chrome)
Een tracert naar b.v. nu.nl duurt echt super lang ~23 seconden, een tweede poging gaf al gelijk een resolve error.
Tracing route to nu.nl [62.69.166.254]
2 * * 7 ms 10.255.115.1
3 * 9 ms 15 ms ht-rc0001-cr102-xe-0-2-2-0.core.as9143.net [213.51.186.174]
4 11 ms 35 ms 10 ms 213.51.158.102
5 * * * Request timed out.
6 * * 67 ms 85.112.0.140
7 * 16 ms 14 ms 85.112.0.161
8 * 12 ms 10 ms 62-69-166-254.ptr.as24646.net [62.69.166.254]
Trace complete.
Tracing route to skoften.net [95.211.89.27]
2 235 ms 34 ms 7 ms 10.255.115.1
3 * * 55 ms ht-rc0001-cr102-xe-0-2-2-0.core.as9143.net [213.51.186.174]
4 10 ms 11 ms 13 ms asd-tr0610-cr101-ae5-0.core.as9143.net [213.51.158.102]
5 11 ms 12 ms 11 ms peering.evo.leaseweb.net [80.249.209.215]
6 282 ms 11 ms 11 ms tengige0-5-0-3.br02.ams-01.leaseweb.net [31.31.38.57]
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 12 ms 12 ms 11 ms 95.211.89.27
Trace complete.
Ik heb de modem al een paar keer opnieuw gestart etc. Ipconfig /flushdns op de computers gedaan
En nu handmatig een statisch IP/DNS toegekend. (8.8.8.8/8.8.4.4)
Speedtest gaat gewoon goed.
http://www.speedtest.net/my-result/4843860195
Het grootste probleem is dat dit af en toe is, het kan een uur duren en dan ineens is het weer goed, alles werkt gewoon. Het begint met heel traag websites openen en dan uiteindelijk helemaal geen websites meer openen. Zowel Chrome als Edge.
Netwerk : (Alles is bedraad met Cat5E kabel en vanaf switches naar apparaten Cat6)
TC7210Gbit 1 ->Netgear GS108T - NAS1/Samsung TV/Samsung Receiver/RPI2/Sonos bridge/Play5
Gbit 2 ->Netgear GS108T - PC1/2/3/AP1-2.4Ghz/AP2 POE(Adapter) -5Ghz
Wifi staat ook aan op de modem en alle SSID's zijn verschillend (heb er dus 4).
Beide AP's hebben een statisch IP buiten de DHCP range.
Beide switches zijn managed maar hebben op dit moment niets geks ingesteld staan, geen VLANS oid (allemaal uitgezet om te testen). LAGS zijn ook uit atm (naar de NAS1/2) Jumbo frames staan aan (aan/uit maakt niets uit).
Omdat ik al even met dit probleem zit staan er geen programmas aan die mijn lijn/internet belasten (denk aan torrents etc.) Over het algemeen staat alleen PC1 aan en NAS1.
Bedraad:
PC1 - i7 4770K/16GB/500GB SSD/W10
PC2 - i5 3570K/16GB/250GB SSD/W10
PC3 - Xeon X5650/32GB/120GB SSD/W10
NAS1 - i3-4160/32GB/Freenas
NAS2 staat uit atm. (Defecte voeding).
ESXI server staat uit.
PFsense staat uit. (Hobby projectje is nog niet in gebruik genomen).
Draadloos:
Laptop 1 - Asus i5 W10
Laptop 2 - Clevo Ubuntu 15?
Tablets - 3 stuks
Telefoons - 2 stuks
(1 Play 5 bedraad, 1 Play 5 draadloos, 2 x Play 1 draadloos en Bridge bedraad).
Niets lijkt verschil te maken, PC2/3 hebben gewoon DHCP en PC1 heeft een fixed ip/aangepast DNS.
Als ik op alle 3 de pc's b.v. nu.nl open dan krijg ik op de ene een timeout/resolve error, andere geeft weer een DNS_Probe error en de 3de geeft een half gaar geladen website en dit kan verschillen per pc per poging. Hetzelfde geld ook voor de laptops/tablets/telefoons.
Binnen het netwerk gaat alles gewoon snel en goed, ik haal gewoon ~110MB/s van/naar NAS/PC1/2/3 etc en de snelheden zijn constant intern.
Hiervoor heb ik XS4ALL gehad en deze problemen eigenlijk nooit gehad, netwerk situatie is gewoon hetzelfde als nu. (Buiten dat mijn DSL verbinding steeds trager werd).
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
C10 kabel? Nooit van gehoordTechneut schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:06:
[...]
Ik constateer eigenlijk alleen maar commentaren met de boodschap om je AOP zo dicht mogelijk bij de binnenkomst van de groene kabel moet plaatsen. Een mening die zo te zien algemeen wordt gedeeld.
Ik ga daar dan ook niet tegen in. Maar het roept wel een vraag bij me op die volgens mij nog niet eerder is. gesteld. Namelijk wat is dan het kwaliteitsverschil tussen die groene kabel en binnenhuiskabel?
Een goede binnenhuis coaxkabel heeft de kwaliteit C10, hetgeen 10 dB demping per 100 meter betekent. Als verlengen zo afgeraden wordt, wat zou dan de klasse van die groene buitenkabel zijn? M.a.w. hoeveel demping per 100 meter heeft die? Of is het enkel de betere afscherming? De eerste gedachte die dan bij mij opkomt is om dan desnoods zo'n stuk groene kabel op de kop te tikken. Want in de straat zal de ene woning ook zomaar 30 m kunnen verschillen met de andere.
C3, C6, C9, C12 en C18 kabel ken ik maar C10?
Groene kabel naar de woningen toe is altijd C6, C9 of C12. Hoe kun je dit zien? Niet. Dit is vastgelegd bij Ziggo maar niet bij de klant bekend. C6 kun je onderscheiden van C9 en C12 omdat C6 een veel dikkere coaxkabel is dan C9 en C12. Daarbij komt dat dat niet van belang is. Het signaal gemeten op het AOP gemonteerd op de groene kabel dat is van belang.
Daarbij heeft C6, C9 en C12 niet per definitie respectievelijk 6, 9 en 12 dB verlies. Ja op 230 Mhz is dat zo. Op 800 Mhz doen ze 12 18 en 24 dB verlies per 100 meter. Wel iets om goed rekening mee te houden. Op 10 meter is het een factor 10 minder dus 1,2 1,8 en 2,4dB. En of je nu groene C9 kabel of KOKA 9TS (Hirschmann C9 Coaxkabel) aanschaft maakt niets uit.
En het verschil tussen een groene kabel en een binnenhuiskabel?
1. De kleur een groene kabel valt veel beter op in de grond bij graafwerkzaamheden dan een grijze of witte kabel.
2. De buitenisolatie van een groene kabel is vaak 2 tot 4 mm dik waar een binnenhuiskabel maar 1 mm is.
3. De buitenisolatie van een groene kabel is van veel stugger en duurzamer materiaal van binnenhuiskabel, omdat hij in de grond zit. Iets met vocht en stress op de kabel als gevolg van verzakkingen.
4. De prijs is vele malen hoger, omdat hij andere kenmerken heeft als een binnenhuiskabel.
Een binnenhuiskabel is dan ook niet geschikt om in de grond te leggen.
Verder laten ze het signaal op zelfde wijze door, hebben dezelfde dempingseigenschappen, zelfde afscherming als goede binnenhuiskabels.
Kortom een groene kabel aanschaffen om in huis te gebruiken is zonde geld.
Je uitleg is prima en komt vrijwel in de buurt met de praktijk.stormfly schreef op woensdag 18 november 2015 @ 23:37:
Volgens mij plaatsen ze in de wijkkast de huizen met lange kabels op extra versterkte poorten. En huizen met kortere kabels dichtbij op minder versterkte porten.
Een versterker versterkt het signaal met soms wel 40dB. Hierop zit een multitap soms wel 2 of 3. Het huis het dichtste bij zit op de multitap op de poort met de hoogste demping. Het huis het verste weg op een poort met een lagere demping. Dit is allemaal vooraf uit te rekenen en uitgerekend voor de aanleg. Aan de hand van die gegevens kunnen ze ook heel snel zien op afstand of het signaal nog goed gaat.
Signaalwaardes uit je modem?
Dit is redelijk geloof ik, de kabel is +/- 13meter van de muur naar de 'wijk kast'.
Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 109 6952000 274000000 Hz 1.4 dBmV 38.1 dB
2 Locked QAM256 97 6952000 178000000 Hz 0.4 dBmV 37.2 dB
3 Locked QAM256 98 6952000 186000000 Hz 0.3 dBmV 37.3 dB
4 Locked QAM256 99 6952000 194000000 Hz 0.5 dBmV 37.6 dB
5 Locked QAM256 100 6952000 202000000 Hz 0.5 dBmV 37.5 dB
6 Locked QAM256 101 6952000 210000000 Hz 0.8 dBmV 37.7 dB
7 Locked QAM256 102 6952000 218000000 Hz 1.0 dBmV 37.8 dB
8 Locked QAM256 103 6952000 226000000 Hz 0.8 dBmV 37.8 dB
9 Locked QAM256 104 6952000 234000000 Hz 0.6 dBmV 37.6 dB
10 Locked QAM256 105 6952000 242000000 Hz 0.3 dBmV 37.5 dB
11 Locked QAM256 106 6952000 250000000 Hz 0.2 dBmV 36.9 dB
12 Locked QAM256 107 6952000 258000000 Hz 0.7 dBmV 37.8 dB
13 Locked QAM256 108 6952000 266000000 Hz 1.0 dBmV 37.9 dB
14 Locked QAM256 110 6952000 282000000 Hz 1.5 dBmV 38.5 dB
15 Locked QAM256 111 6952000 290000000 Hz 1.1 dBmV 38.3 dB
16 Locked QAM256 112 6952000 298000000 Hz 1.1 dBmV 38.4 dB
Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 44.9 dBmV
2 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 45.0 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 43.5 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 45.0 dBmV
Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 109 6952000 274000000 Hz 1.4 dBmV 38.1 dB
2 Locked QAM256 97 6952000 178000000 Hz 0.4 dBmV 37.2 dB
3 Locked QAM256 98 6952000 186000000 Hz 0.3 dBmV 37.3 dB
4 Locked QAM256 99 6952000 194000000 Hz 0.5 dBmV 37.6 dB
5 Locked QAM256 100 6952000 202000000 Hz 0.5 dBmV 37.5 dB
6 Locked QAM256 101 6952000 210000000 Hz 0.8 dBmV 37.7 dB
7 Locked QAM256 102 6952000 218000000 Hz 1.0 dBmV 37.8 dB
8 Locked QAM256 103 6952000 226000000 Hz 0.8 dBmV 37.8 dB
9 Locked QAM256 104 6952000 234000000 Hz 0.6 dBmV 37.6 dB
10 Locked QAM256 105 6952000 242000000 Hz 0.3 dBmV 37.5 dB
11 Locked QAM256 106 6952000 250000000 Hz 0.2 dBmV 36.9 dB
12 Locked QAM256 107 6952000 258000000 Hz 0.7 dBmV 37.8 dB
13 Locked QAM256 108 6952000 266000000 Hz 1.0 dBmV 37.9 dB
14 Locked QAM256 110 6952000 282000000 Hz 1.5 dBmV 38.5 dB
15 Locked QAM256 111 6952000 290000000 Hz 1.1 dBmV 38.3 dB
16 Locked QAM256 112 6952000 298000000 Hz 1.1 dBmV 38.4 dB
Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM64 1 5120 Ksym/sec 52000000 Hz 44.9 dBmV
2 Locked QAM64 2 5120 Ksym/sec 44500000 Hz 45.0 dBmV
3 Locked QAM64 3 5120 Ksym/sec 36000000 Hz 43.5 dBmV
4 Locked QAM64 4 5120 Ksym/sec 58800000 Hz 45.0 dBmV
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Vanaf 5:15 uur geen internet meer, en kon ook niet meer in de D-Link Dir 655 router komen.
Wel in de Cisco 3928.
Schijnbaar een aanval aangezien de logs van router en daardoor is de router vastgelopen.
[INFO] Thu Nov 19 05:19:33 2015 Access denied to LAN system with MAC address 00AADEE600AA
[INFO] Thu Nov 19 05:19:32 2015 Access denied to LAN system with MAC address 2A7B4D222A7B
[INFO] Thu Nov 19 05:19:32 2015 Access denied to LAN system with MAC address A6B8DE8EA6B8
[INFO] Thu Nov 19 05:19:32 2015 Access denied to LAN system with MAC address 10CA536B10CA
[INFO] Thu Nov 19 05:19:32 2015 Above message repeated 1 times
[INFO] Thu Nov 19 05:19:31 2015 Access denied to LAN system with MAC address 124FFB4C124F
[INFO] Thu Nov 19 05:19:31 2015 Access denied to LAN system with MAC address 0269C7D60269
[INFO] Thu Nov 19 05:19:31 2015 Access denied to LAN system with MAC address 36A8A9C536A8
[INFO] Thu Nov 19 05:19:31 2015 Access denied to LAN system with MAC address 7E52FFBA7E52
[INFO] Thu Nov 19 05:19:31 2015 Access denied to LAN system with MAC address B2D2749CB2D2
[INFO] Thu Nov 19 05:19:30 2015 Access denied to LAN system with MAC address F4DC388FF4DC
[INFO] Thu Nov 19 05:19:30 2015 Access denied to LAN system with MAC address D42303E9D423
enz...
Wel in de Cisco 3928.
Schijnbaar een aanval aangezien de logs van router en daardoor is de router vastgelopen.
[INFO] Thu Nov 19 05:19:33 2015 Access denied to LAN system with MAC address 00AADEE600AA
[INFO] Thu Nov 19 05:19:32 2015 Access denied to LAN system with MAC address 2A7B4D222A7B
[INFO] Thu Nov 19 05:19:32 2015 Access denied to LAN system with MAC address A6B8DE8EA6B8
[INFO] Thu Nov 19 05:19:32 2015 Access denied to LAN system with MAC address 10CA536B10CA
[INFO] Thu Nov 19 05:19:32 2015 Above message repeated 1 times
[INFO] Thu Nov 19 05:19:31 2015 Access denied to LAN system with MAC address 124FFB4C124F
[INFO] Thu Nov 19 05:19:31 2015 Access denied to LAN system with MAC address 0269C7D60269
[INFO] Thu Nov 19 05:19:31 2015 Access denied to LAN system with MAC address 36A8A9C536A8
[INFO] Thu Nov 19 05:19:31 2015 Access denied to LAN system with MAC address 7E52FFBA7E52
[INFO] Thu Nov 19 05:19:31 2015 Access denied to LAN system with MAC address B2D2749CB2D2
[INFO] Thu Nov 19 05:19:30 2015 Access denied to LAN system with MAC address F4DC388FF4DC
[INFO] Thu Nov 19 05:19:30 2015 Access denied to LAN system with MAC address D42303E9D423
enz...
Die lijken mij zelfs gewoon goed te noemen, kan je eens kijken of je T3 en T4 errors hebt op je modem? Misschien is jouw coax segment erg druk in de avond uren, kan je het pinpointen naar een tijdstip?prutser001 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:12:
Dit is redelijk geloof ik, de kabel is +/- 13meter van de muur naar de 'wijk kast'.
Wat me opvalt is dat beide browser meldingen toch naar DNS lijken te wijzen, maar je hebt een punt dat de traceroute ook niet helemaal fris is. Overigens is een traceroute net als DNS vaak UDP verkeer, je host geen websites thuis die subtiel attacked zijn op het moment? Geen torrents die de sessietabel van je modem/router net over zijn max heen tillen?
Je zou eens alle kabels los kunnen halen en opnieuw kunnen aansluiten en eventueel vervangen? Je kunt ook een minuut lang je modem knop indrukken voor een harde reset, wellicht is er een stuk firmware niet goed doorgeladen. Vroeger dacht ik dat het een fabeltje was maar gezien dit topic zijn er bewijzen dat als de Ziggo klantenservice een remote reset uitvoeren dat sommige personen van hun instabiele verbinding af zijn.
Hieronder ook van Ziggo naar nu.nl
traceroute to nu.nl (62.69.166.254), 64 hops max, 52 byte packets
1 router (172.16.1.1) 2.701 ms 2.615 ms 2.077 ms
2 * * *
3 mnd-rc0001-cr101-xe-1-2-1-0.core.as9143.net (213.51.189.153) 11.947 ms 8.423 ms 16.741 ms
4 asd-tr0042-cr101-ae7-0.core.as9143.net (213.51.158.2) 10.596 ms 10.152 ms 10.321 ms
5 terremark.terremark.nl-ix.net (193.239.117.89) 11.623 ms 14.300 ms 15.710 ms
6 85.112.0.157 (85.112.0.157) 11.224 ms 11.305 ms 10.919 ms
Zie ik het nou goed, heb jij nu 2ms+ ping op je router?
is dat ding zo overbelast of wireless?

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 19-11-2015 08:06 ]
Ja ik was vooral bezig met DNS maar dat maakt niet echt uit. Die T3 T4 errors kan ik niet vinden, eventlog geeft ook niets boeiends aan buiten wat Wifi kanaal gewissel.stormfly schreef op donderdag 19 november 2015 @ 06:22:
[...]
Die lijken mij zelfs gewoon goed te noemen, kan je eens kijken of je T3 en T4 errors hebt op je modem? Misschien is jouw coax segment erg druk in de avond uren, kan je het pinpointen naar een tijdstip?
Wat me opvalt is dat beide browser meldingen toch naar DNS lijken te wijzen, maar je hebt een punt dat de traceroute ook niet helemaal fris is. Overigens is een traceroute net als DNS vaak UDP verkeer, je host geen websites thuis die subtiel attacked zijn op het moment? Geen torrents die de sessietabel van je modem/router net over zijn max heen tillen?
Je zou eens alle kabels los kunnen halen en opnieuw kunnen aansluiten en eventueel vervangen? Je kunt ook een minuut lang je modem knop indrukken voor een harde reset, wellicht is er een stuk firmware niet goed doorgeladen. Vroeger dacht ik dat het een fabeltje was maar gezien dit topic zijn er bewijzen dat als de Ziggo klantenservice een remote reset uitvoeren dat sommige personen van hun instabiele verbinding af zijn.
Hieronder ook van Ziggo naar nu.nl
traceroute to nu.nl (62.69.166.254), 64 hops max, 52 byte packets
1 router (172.16.1.1) 2.701 ms 2.615 ms 2.077 ms
2 * * *
3 mnd-rc0001-cr101-xe-1-2-1-0.core.as9143.net (213.51.189.153) 11.947 ms 8.423 ms 16.741 ms
4 asd-tr0042-cr101-ae7-0.core.as9143.net (213.51.158.2) 10.596 ms 10.152 ms 10.321 ms
5 terremark.terremark.nl-ix.net (193.239.117.89) 11.623 ms 14.300 ms 15.710 ms
6 85.112.0.157 (85.112.0.157) 11.224 ms 11.305 ms 10.919 ms
Welk modem heb je want T3/T4 moet in elk modem te vinden zijn?
Ik heb zojuist (weliswaar draadloos) een speedtest gedaan en ik kom met een 120mb abonnement tot de geweldige snelheden van 15.70 mbbs. Ik weet het, ik moet bedraad testen maar draadloos lijkt me dit niet bepaald een geweldige score.MdO82 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:44:
Wellicht handig voor je.
En als het kan
Ik heb de waardes van de modem hieronder gezet, hebben jullie hier iets aan?
Modem is een Cisco 3212
Firmware is van juni 2013 (zou ook niet weten of ik dit zelf kan updaten)
Downstream :
Channel 1: 0.8 dBmV 38.3 dB
Channel 2: 0.9 dBmV 38.3 dB
Channel 3: 0.5 dBmV 38.1 dB
Channel 4: 0.2 dBmV 37.5 dB
Channel 5: 0.3 dBmV 38.2 dB
Channel 6: 0.4 dBmV 37.2 dB
Channel 7: 0.3 dBmV 38.2 dB
Channel 8: -0.1 dBmV 37.9 dB
upstream
Power Level:
Channel 1: 48.2 dBmV
Channel 2: 49.3 dBmV
Channel 3: 49.8 dBmV
Channel 4: 47.3 dBmV
Kunnen jullie iets zien aan deze waardes?
Nee, die zeggen niets over je WiFi. Test het eerst eens bedraad.martin484 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 09:55:
[...]
Ik heb zojuist (weliswaar draadloos) een speedtest gedaan en ik kom met een 120mb abonnement tot de geweldige snelheden van 15.70 mbbs. Ik weet het, ik moet bedraad testen maar draadloos lijkt me dit niet bepaald een geweldige score.
Ik heb de waardes van de modem hieronder gezet, hebben jullie hier iets aan?
Modem is een Cisco 3212
Firmware is van juni 2013 (zou ook niet weten of ik dit zelf kan updaten)
Downstream :
Channel 1: 0.8 dBmV 38.3 dB
Channel 2: 0.9 dBmV 38.3 dB
Channel 3: 0.5 dBmV 38.1 dB
Channel 4: 0.2 dBmV 37.5 dB
Channel 5: 0.3 dBmV 38.2 dB
Channel 6: 0.4 dBmV 37.2 dB
Channel 7: 0.3 dBmV 38.2 dB
Channel 8: -0.1 dBmV 37.9 dB
upstream
Power Level:
Channel 1: 48.2 dBmV
Channel 2: 49.3 dBmV
Channel 3: 49.8 dBmV
Channel 4: 47.3 dBmV
Kunnen jullie iets zien aan deze waardes?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dit topic is gesloten.