Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 07:14
De splitter in de doos vervangen voor de rechter splitter en de boel aansluiten. Heb je alleen geen radio aansluiting. Daarvoor zijn wel weer splitters verkrijgbaar.

En aansluiten op de TV uitgang. Zoals ik al eerder zei. FM = radio != internet/tv.
Data gaat via het TV signaal (In n00bish uitgelegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je dat ik dat ding uit mijn tweede afbeelding moet vervangen met de rechter splitter (met die rode uiteindes) en dan weer de doos uit mijn eerste afbeelding erop moet zetten? En is het niet moeilijk om dat ding eraf te halen? Die zit helemaal om die witte draad heen, ben bang dat ik straks iets kapot maak 0_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
De groene splitter verwijderen en daarvoor in de plaats de rode splitter terug doen.

En hij is makkelijk te verwijderen. Aan het einde van het schroefdraad zit een "moertje" deze kun je eraf schroeven met een sleuteltje (10 uit mijn hoofd). Dan schroef je de connector los van de splitter en de andere splitter schroef je weer net zo vast. Witte doosje er weer op en dan de kabels naar de apparaten en klaar.
ArcticWolf schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:38:
[...]

Yep!

edit:
kijk wel even of je de AOP zelf niet hoeft te vervangen, zit er een nieuwe in die doos? Dan is het wel aanbevolen om die meteen mee te vervangen.
In voormalig UPC gebied werd nooit een AOP meegeleverd. Dit werd altijd door monteur gedaan. Lijkt me sterk dat dat veranderd is nu het UPC met Ziggo sticker eroverheen is.

[ Voor 36% gewijzigd door MediaZoo op 11-11-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, heb 'm vervangen. Hij zit er wel wat losjes in, omdat ik geen schroef kan aandraaien bij die rode splitter (het moertje heb ik wel aangedraaid). Probleem is dat ik het oorspronkelijke kastje uit afbeelding 1 er niet meer op kan zetten (het tussenschotje van het kastje is breder dan de afstand tussen de twee uiteindes van de rode splitter). Is dat erg (ivm met stof etc)? Als het er alleen lelijk uitziet, maar niet schadelijk is voor mijn verbindingen, dan kan ik Ziggo uiteindelijk wel bellen voor een vervangend kastje.

En nu moet ik gewoon 1 coaxkabel van de mediabox naar 1 uiteinde leiden en 1 coaxkabel van het modem naar de andere uiteinde?

Maar ik krijg nu wel normale kabelsnelheid? Ondanks dat ik een verouderde aansluiting schijn te hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:39:
Oke, heb 'm vervangen. Hij zit er wel wat losjes in, omdat ik geen schroef kan aandraaien bij die rode splitter (het moertje heb ik wel aangedraaid). Probleem is dat ik het oorspronkelijke kastje uit afbeelding 1 er niet meer op kan zetten (het tussenschotje van het kastje is breder dan de afstand tussen de twee uiteindes van de rode splitter). Is dat erg (ivm met stof etc)? Als het er alleen lelijk uitziet, maar niet schadelijk is voor mijn verbindingen, dan kan ik Ziggo uiteindelijk wel bellen voor een vervangend kastje.

En nu moet ik gewoon 1 coaxkabel van de mediabox naar 1 uiteinde leiden en 1 coaxkabel van het modem naar de andere uiteinde?

Maar ik krijg nu wel normale kabelsnelheid? Ondanks dat ik een verouderde aansluiting schijn te hebben?
Kijk eerst in je meterkast ;) straks zit daar gewoon je AOP en kun je die linker splitter op jou foto erop drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:39:

Dat kapje is een mooie decoratie maar heeft verder geen functie. Stof zul je geen last van hebben en ouderdom ook niet. Je hebt zojuist de aansluiting gemodeniseerd ;).

En ja de ene kabel van de mediabox op de ene uitgang en die van het modem op de andere. En je krijgt normale snelheid. Ouderdom is geen factor in te behalen snelheid, slechte kwaliteit spullen daarintegen wel, maar daar heb je hier geen last van zo op beoordeling van de foto's.
ArcticWolf schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:49:
[...]

Kijk eerst in je meterkast ;) straks zit daar gewoon je AOP en kun je die linker splitter op jou foto erop drukken.
Die linker splitter zal nooit op een AOP in de meterkast geplaatst worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.coaxkabelwinkel.nl/wp-content/uploads/2015/04/Technetix-MCP-03.jpg

Dit is een splitter voor een radio/tv einddoos en past niet op een DIO-01 waar je waarschijnlijk aan denkt en een radio/tv doos wil je absoluut niet als AOP in je meterkast hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:31

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik heb een vreemd probleem met digitale TV op mijn Samsung decoder (HCB360). Zodra ik hem op Net5 zet (kanaal 9), dan heb ik een seconde of 10 beeld en dan springt ie automatisch over naar kanaal 8 of 10. Op het TV-scherm staat bij de zendernaam 'NOT COMPLETED'. Signaalsterkte- en kwaliteit is uitstekend (ook op net5, ik kan in die paar seconden nog net de uitgebreide zenderinformatie opvragen), geen enkel ander kanaal geeft problemen, het is alleen Net5. Herkent iemand dit vreemde probleem?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2vafsax.jpg

Zoals ik al zei past het kastje er niet meer op, maar als dit alleen een uiterlijke functie heeft, boeit me dat op dit moment niet zoveel. De splitter zit er wel een beetje gammel in omdat ik geen schroeven kan aandraaien.

De linker draad gaat naar de mediabox (moest wel even een extensie van de groene splitter eraf draaien en op de nieuwe splitter zetten. anders paste de draad er niet in) en de rechter gaat naar het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:14:
Dit is het resultaat:

[afbeelding]

Zoals ik al zei past het kastje er niet meer op, maar als dit alleen een uiterlijke functie heeft, boeit me dat op dit moment niet zoveel. De splitter zit er wel een beetje gammel in omdat ik geen schroeven kan aandraaien.

De linker draad gaat naar de mediabox (moest wel even een extensie van de groene splitter eraf draaien en op de nieuwe splitter zetten. anders paste de draad er niet in) en de rechter gaat naar het modem.
Netjes gedaan. Even geduld hebben en dan zou alles moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pechvogel7
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-11-2024
Hier in 7871 geen tv/internet iemand anders problemen?

edit

Diensten werken niet door stroomstoring

Sorry, door een stroomonderbreking bij de netbeheerder kun je niet televisiekijken, radio luisteren, internetten en bellen. Wij kunnen ons voorstellen dat dit vervelend is.

Meer weten over stroomonderbrekingen aan het elektriciteitsnet? Ga naar de storingenpagina van de netbeheerder.

Status:
onopgelost

Melding bekend
05-11-2015 09:12

Verwachte oplostijd
nog niet beschikbaar

:(

[ Voor 80% gewijzigd door pechvogel7 op 11-11-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:14:
Dit is het resultaat:

[afbeelding]

Als het straks allemaal werkt en je wilt dat kapje er weer op zetten, kun je d'r natuurlijk gewoon een stukje uit zagen zodat het past. ;)
pechvogel7 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:35:
Hier in 7871 geen tv/internet iemand anders problemen?

edit

Diensten werken niet door stroomstoring

Sorry, door een stroomonderbreking bij de netbeheerder kun je niet televisiekijken, radio luisteren, internetten en bellen. Wij kunnen ons voorstellen dat dit vervelend is.

Meer weten over stroomonderbrekingen aan het elektriciteitsnet? Ga naar de storingenpagina van de netbeheerder.

Status:
onopgelost

Melding bekend
05-11-2015 09:12

Verwachte oplostijd
nog niet beschikbaar

:(
"De netbeheerder" ook echt. Wie is hun netbeheerder? Er zijn er meerdere :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pechvogel7
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-11-2024
[...]
"De netbeheerder" ook echt. Wie is hun netbeheerder? Er zijn er meerdere :+
Enexis

Verwijderd

Ik heb gister dus alles aangesloten en een paar uur geleden het modem geactiveerd. Probleem is dat de verbinding het een beetje gek doet. Ik heb zowel mijn PC als die van mijn moeder op het modem aangesloten via ethernetkabels. Bij mij laden alle sites normaal, en is de snelheid goed, maar bij mijn moeder laden bepaalde sites totaal niet (google laadt wel normaal, maar gmail bijvoorbeeld niet; er staat steeds ''connecting''). Ik heb de ethernetkabel die vanuit haar PC loopt, verplaatst naar een andere opening in het modem om te kijken of het helpt, maar het probleem doet nog steeds voor. Op een gegeven moment deed zelfs bij mijn PC de verbinding het totaal niet meer. Er stond continu ''verfying internet access''. Toen ik het modem aan en uit had gezet, deed bij mij de verbinding het wel weer, maar bij mijn moeder niet. Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar zij gebruikt nog steeds windows XP op een erg oude computer. Onze vorige internetverbinding deed het wel normaal bij haar.
Daarnaast doet onze telefoonverbinding het niet. Ik heb alle kabels aangesloten zoals het hoort, daarna het modem in het stopcontact gedaan en aangezet.
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:41:
Ik heb gister dus alles aangesloten en een paar uur geleden het modem geactiveerd. Probleem is dat de verbinding het een beetje gek doet. Ik heb zowel mijn PC als die van mijn moeder op het modem aangesloten via ethernetkabels. Bij mij laden alle sites normaal, en is de snelheid goed, maar bij mijn moeder laden bepaalde sites totaal niet (google laadt wel normaal, maar gmail bijvoorbeeld niet; er staat steeds ''connecting''). Ik heb de ethernetkabel die vanuit haar PC loopt, verplaatst naar een andere opening in het modem om te kijken of het helpt, maar het probleem doet nog steeds voor. Op een gegeven moment deed zelfs bij mijn PC de verbinding het totaal niet meer. Er stond continu ''verfying internet access''. Toen ik het modem aan en uit had gezet, deed bij mij de verbinding het wel weer, maar bij mijn moeder niet. Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar zij gebruikt nog steeds windows XP op een erg oude computer. Onze vorige internetverbinding deed het wel normaal bij haar.
Daarnaast doet onze telefoonverbinding het niet. Ik heb alle kabels aangesloten zoals het hoort, daarna het modem in het stopcontact gedaan en aangezet.
Staat die ene pc wel op DHCP ingesteld?

Verwijderd

Uuh, heb DHCP gegoogled, maar begrijp het nog steeds niet? :P Moet ik dat handmatig instellen op haar computer?

Bepaalde sites laden wel bij haar, sommige totaal niet, en andere heel erg traag.

edit: telefoon doet het wel overigens, de verkeerde kabel zat erin 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 11:13 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:02

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:10:
Uuh, heb DHCP gegoogled, maar begrijp het nog steeds niet? :P Moet ik dat handmatig instellen op haar computer?

Bepaalde sites laden wel bij haar, sommige totaal niet, en andere heel erg traag.

edit: telefoon doet het wel overigens, de verkeerde kabel zat erin 8)7
Als bepaalde sites het wel doen, dan is het (normaal gesproken) geen DHCP-probleem. Anders zou er helemaal geen internet zijn omdat er geen IP-adres toegekend zou zijn.

Probeer eens een commandprompt te openen (Start -> Uitvoeren -> cmd) en typ daar dan eens:

ping naam-van-trage-site.nl

naam-van-trage-site.nl natuurlijk vervangen door het exacte webadres van de site.

Probeer daarna, vanuit hetzelfde venster, eens het volgende commando:

tracert naam-van-trage-site.nl

Zou je van beide het resultaat dan hier willen laten zien?

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 12-11-2015 12:00 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Wildfire schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:18:
[...]

Als bepaalde sites het wel doen, dan is het geen DHCP-probleem. Anders zou er helemaal geen internet zijn omdat er geen IP-adres toegekend zou zijn.

Probeer eens een commandprompt te openen (Start -> Uitvoeren -> cmd) en typ daar dan eens:

naam-van-trage-site.nl natuurlijk vervangen door het exacte webadres van de site.

Mijn Ubee vindt het nog weleens leuk om het eerste uur na opstarten van het modem (lease time) een apparaat er nog weleens random uit te gooien hoor, dus wel een IP maar niet zichtbaar en sporadisch internet (zelfs een keer meegemaakt dat hij pas na 5 uur aanstaan z'n dhcp instellingen flushte en dat het apparaat (domotica hub) opeens wel toeliet...
Dus niet zomaar DHCP problemen in het niet doen ;)

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:11
Wat jij nu net schetst daarom heb ik weer een Cisco gevraagd, die Ubee heeft een probleem met mac-learning waardoor internet inderdaad soms ineens wegvalt voor hosts.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:49
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 10:41:
Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar zij gebruikt nog steeds windows XP op een erg oude computer. Onze vorige internetverbinding deed het wel normaal bij haar.
Voor XP is het ook beter om geen internetverbinding te krijgen :z

http://www.wikihow.com/Se...rk-Settings-on-Windows-XP

Hier kan je vinden hoe je kan checken of DHCP aanstaat op XP

Verwijderd

Wildfire schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:18:
[...]

Als bepaalde sites het wel doen, dan is het (normaal gesproken) geen DHCP-probleem. Anders zou er helemaal geen internet zijn omdat er geen IP-adres toegekend zou zijn.

Ik heb je een bericht gestuurd met de printscreen. Ik weet namelijk niet hoe veilig het is om dat op een openbaar forum te plaatsen? :P

Of moet ik het IP adres gewoon wegstrepen in Paint en is het dan veilig om de printscreen hier te plaatsen?

edit: DHCP staat trouwens aangevinkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 12:44 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:02

Wildfire

Joy to the world!

Heb je al ge-DM'ed. Die info kan gewoon hier in het topic hoor, er staat niets privé in -- hooguit je Windows username :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Op mijn moderne PC die via kabel is aangesloten op het modem heb ik ook wat problemen. Als ik bijvoorbeeld op Twitch naar VODs (opgenomen afleveringen) wil kijken, buffert hij heel vaak. Ik heb een speedtest gedaan en daar verschijnt 120 download - 12 upload, wat overeenkomt met mijn abonnement. Hoe kan het dan dat ie zovaak buffert?
Gister had ik nog internet van Online, en die download-upload was wel veel lager, maar daar bufferde hij totaal niet als ik naar een VOD zat te kijken.

Is er iets met het modem, of heb ik 'm misschien verkeerd geinstalleerd ofzo? Heb gewoon alle kabels erin gedaan, heb verbonden via coax aan het wandkastje, in het stopcontact gedaan en ethernetkabels verbonden.

edit: de download speed op mijn computer varieert wel erg veel. Soms is het gewoon 120 mbps, maar op andere momenten 60 mbps. Maar zelfs met 60 mbps zou hij niet moeten bufferen toch?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2015 15:37 ]

Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:30:
Op mijn moderne PC die via kabel is aangesloten op het modem heb ik ook wat problemen. Als ik bijvoorbeeld op Twitch naar VODs (opgenomen afleveringen) wil kijken, buffert hij heel vaak. Ik heb een speedtest gedaan en daar verschijnt 120 download - 12 upload, wat overeenkomt met mijn abonnement. Hoe kan het dan dat ie zovaak buffert?
Gister had ik nog internet van Online, en die download-upload was wel veel lager, maar daar bufferde hij totaal niet als ik naar een VOD zat te kijken.

Is er iets met het modem, of heb ik 'm misschien verkeerd geinstalleerd ofzo? Heb gewoon alle kabels erin gedaan, heb verbonden via coax aan het wandkastje, in het stopcontact gedaan en ethernetkabels verbonden.

edit: de download speed op mijn computer varieert wel erg veel. Soms is het gewoon 120 mbps, maar op andere momenten 60 mbps. Maar zelfs met 60 mbps zou hij niet moeten bufferen toch?
Routing van Ziggo naar Twitch is niet optimaal... heb ook vaak last van bufferen daar, terwijl een maat van mij met 8mbit adsl dat probleem niet heeft 8)7

Verwijderd

Het is alleen bij VODS. Als ik naar een live uitzending kijk, heb ik geen last? :P wel raar. Maar krijg ik dan ook problemen als ik zelf zou willen streamen op Twitch? Upload is wel rond 12 mbps, maar als de routing (weet niet wat dat inhoudt) slechts is..
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:23:
Het is alleen bij VODS. Als ik naar een live uitzending kijk, heb ik geen last? :P wel raar. Maar krijg ik dan ook problemen als ik zelf zou willen streamen op Twitch? Upload is wel rond 12 mbps, maar als de routing (weet niet wat dat inhoudt) slechts is..
Oh ik heb het alleen met live.. xD
Routing kun je zien als je van Arnhem naar Amsterdam wil; de meest optimale weg is over de A12 en A2, maar zo werkt internet dus niet... het kan best zijn dat je eerst naar Dusseldorf gaat, naar Engeland vliegt en dan pas in Amsterdam aankomt ;) en vica verse dus ook. Als het dus erg druk is op die lijn tussen een bepaalde stad krijg je soms een file... en dat veroorzaakt vaak de buffer problemen.

Verwijderd

Nouja, als ik wel gewoon kan streamen, vind ik het niet zo erg.
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:30:

Het verbaast me eigenlijk dat er nog niemand naar je signaalwaardes heeft gevraagd. Random wel/niet doorkomend internetverkeer en zwabberende snelheid klinkt voor mij gewoon als packet loss. In de startpost van dit topic kun je vinden hoe je de signaalwaardes in je modem kunt opzoeken, en wat daar enigszins redelijke getallen voor zouden zijn.
Ziggo sport live! (in goeie kwaliteit zo te zien xD)

• MediaZoo
Jerrythafast schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:24:
[...]

Het verbaast me eigenlijk dat er nog niemand naar je signaalwaardes heeft gevraagd. Random wel/niet doorkomend internetverkeer en zwabberende snelheid klinkt voor mij gewoon als packet loss. In de startpost van dit topic kun je vinden hoe je de signaalwaardes in je modem kunt opzoeken, en wat daar enigszins redelijke getallen voor zouden zijn.
Als je 120/12 Mbit/s haalt bij speedtests is je verbinding goed. Als 1 computer goed werkt en op die ene computer 1 site niet en een 2e computer werkt soms wel soms niet. Dan ligt het zeker niet aan de signaalwaardes. Signaalwaardes zijn interessant als op iedere computer het zelfde issue speelt, het modem echt daad werkelijk offline gaat of er problemen zijn met de speedtest op ieder willekeurig moment gemeten op diverse apparaten (bedraad uiteraard).

Verwijderd

Ik heb contact gehad met een meneer van Ziggo (eerst via Twitter chat, hij belde me daarna persoonlijk op). Hij heeft overlegd met collega's en ze hebben uiteindelijk de software van het modem veranderd (iets in die richting, ken de details niet). Nu doet de verbinding op mijn moeders PC het prima! Alle sites laden normaal. Zelfs op mijn eigen PC heb ik geen last meer van bufferen bij VODs op Twitch.

Alles lijkt dus te zijn opgelost. Wat ze precies hebben gedaan weet ik niet, als het maar werkt.. :)

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
MdO82 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:11:
bij meer mensen dat horizon.tv ermee gekapt is ?
Lijkt er wel op.. Zie ook http://downforeveryoneorjustme.com/horizon.tv
MediaZoo schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:44:
[...]

Als je 120/12 Mbit/s haalt bij speedtests is je verbinding goed. Als 1 computer goed werkt en op die ene computer 1 site niet en een 2e computer werkt soms wel soms niet. Dan ligt het zeker niet aan de signaalwaardes. Signaalwaardes zijn interessant als op iedere computer het zelfde issue speelt, het modem echt daad werkelijk offline gaat of er problemen zijn met de speedtest op ieder willekeurig moment gemeten op diverse apparaten (bedraad uiteraard).
Hij zegt dat hij het ene moment 120 Mbit haalt en het andere moment 60 Mbit. Dat valt bij mij niet onder goede verbinding ;) Maar blijkbaar was het dus een firmware issue.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerrythafast op 12-11-2015 20:21 ]

• MediaZoo
Jerrythafast schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:20:
[...]

Hij zegt dat hij het ene moment 120 Mbit haalt en het andere moment 60 Mbit. Dat valt bij mij niet onder goede verbinding ;)
Hij had zijn bericht geedit nadat ik hem had gelezen eerder op de dag. Dit had ik dus in mijn argumentatie niet meegenomen ;)
MediaZoo schreef op donderdag 12 november 2015 @ 20:21:
[...]

Hij had zijn bericht geedit nadat ik hem had gelezen eerder op de dag. Dit had ik dus in mijn argumentatie niet meegenomen ;)
Haha gelukkig. Ik dacht al bijna dat je het meende :+

Verwijderd

Is er trouwens een soort programma/website die de internetconnectie in de gaten houdt terwijl je bv. een game speelt, en dat je aan 't einde een report kunt zien hoe stabiel de verbinding was gedurende die tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag best lang zitten gamen, en heb gemerkt dat de verbinding soms wegvalt. Het valt heel kort weg, soms een paar seconden, soms een halve minuut. En wanneer de verbinding wegvalt en weer aan gaat, valt de verbinding kort daarna weer weg (gebeurt meestal 2, soms 3 keer). Gebeurde rond half 2 en 4 uur.

Mijn PC is verbonden via een ethernetkabel. De kabel zelf is naar mijn weten van goede kwaliteit. Is er misschien een storing, of toch iets mis met de bekabeling? Het is erg irritant als ik bv. League of Legends speel, omdat ik de client helemaal af moet sluiten en weer moet reconnecten. Ik heb ook meestal een stream op de achtergrond aanstaan en die gaat gedurende die periode ook bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt dat precies met een router? We hebben hier nog een redelijk oude router liggen. Gewoon een ethernetkabel leggen tussen het modem en de router, en een kabel tussen de router en je PC? Zal het wel proberen en kijken of ik er nog last van heb. Zijn dat trouwens wel lag spikes wanneer de verbinding wegvalt? Ik dacht altijd dat je bij lag spikes nog wel verbinding hebt, maar heel traag?

Het modem dat wij van Ziggo hebben gekregen heet Technicolor. Een medewerker wil toch een monteur laten langskomen, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dat veel zal helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 16:56:
Hoe werkt dat precies met een router? We hebben hier nog een redelijk oude router liggen. Gewoon een ethernetkabel leggen tussen het modem en de router, en een kabel tussen de router en je PC? Zal het wel proberen en kijken of ik er nog last van heb. Zijn dat trouwens wel lag spikes wanneer de verbinding wegvalt? Ik dacht altijd dat je bij lag spikes nog wel verbinding hebt, maar heel traag?

Het modem dat wij van Ziggo hebben gekregen heet Technicolor. Een medewerker wil toch een monteur laten langskomen, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dat veel zal helpen.
Als je het niet opgelost krijgt kun je je Ziggo modem in bridge modus laten zetten (tip: zoek eens op bridge in dit topic! zijn er heel veel die dit hebben gedaan). Het modem zal zich dan simpelweg als doorgeefluik gaan gedragen tussen de Coax aansluiting en de LAN1 poort (en de telefoon natuurlijk). WiFi e.d. gaat allemaal uit. Je kunt dan achter de LAN1 poort met een kabel een eigen router aansluiten. Enige nadeel van deze opzet is dat je geen WiFiSpots toegang meer krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerrythafast op 13-11-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerrythafast schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:00:
[...]

Als je het niet opgelost krijgt kun je je Ziggo modem in bridge modus laten zetten (tip: zoek eens op bridge in dit topic! zijn er heel veel die dit hebben gedaan). Het modem zal zich dan simpelweg als doorgeefluik gaan gedragen tussen de Coax aansluiting en de LAN1 poort (en de telefoon natuurlijk). WiFi e.d. gaat allemaal uit. Je kunt dan achter de LAN1 poort met een kabel een eigen router aansluiten. Enige nadeel van deze opzet is dat je geen WiFiSpots toegang meer krijgt.
Ik zal de medewerker die mij helpt informeren over bridge mode. Ik heb nu gewoon een router verbonden aan het modem en de router verbonden met mijn PC. Maar dat heeft dus weinig nut als het modem niet in bridge mode staat? Las wel op de eerste pagina van dit topic het volgende: ''Wanneer de technicolor in bridge staat, zul je de modem elke 48 uur handmatig moeten rebooten, om een nieuwe lease van het externe Ip te krijgen. Ziggo werkt aan nieuwe firmware om dit probleem op te lossen.''. En ik heb een Technicolor modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:07:
[...]

Ik zal de medewerker die mij helpt informeren over bridge mode. Ik heb nu gewoon een router verbonden aan het modem en de router verbonden met mijn PC. Maar dat heeft dus weinig nut als het modem niet in bridge mode staat? Las wel op de eerste pagina van dit topic het volgende: ''Wanneer de technicolor in bridge staat, zul je de modem elke 48 uur handmatig moeten rebooten, om een nieuwe lease van het externe Ip te krijgen. Ziggo werkt aan nieuwe firmware om dit probleem op te lossen.''. En ik heb een Technicolor modem.
Router-achter-router levert alleen maar meer potentiële problemen op, dus dat zou ik niet aanraden. Hooguit kun je je eigen router als switch gebruiken (=niet de WAN poort gebruiken en DHCP erop uitzetten), maar dat gaat eventuele problemen met je modem niet kunnen oplossen.

Bij mijn weten is de firmware bug waar op de eerste pagina over werd gesproken al gefixt, maar ik heb zelf geen Technicolor dus daarvoor moet je even het topic doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt het trouwens iets uit als het modem op de vloer ligt? Hij voelt soms best warm aan. Maar er is dus een grote kans dat dit probleem verholpen wordt als ik bridge mode aanzet en een router aansluit? Ook al valt hij heel kort uit, bij online games is dat nogal irritant :P En heb wat pagina's doorgelezen en volgens mij werkt bridge mode inmiddels zonder problemen op Technicolor

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:36:
Maakt het trouwens iets uit als het modem op de vloer ligt? Hij voelt soms best warm aan. Maar er is dus een grote kans dat dit probleem verholpen wordt als ik bridge mode aanzet en een router aansluit? Ook al valt hij heel kort uit, bij online games is dat nogal irritant :P En heb wat pagina's doorgelezen en volgens mij werkt bridge mode inmiddels zonder problemen op Technicolor
Nee, elektronica mag best heet worden, mijn modem hangt boven de warmtewisselaar van de stadsverwarming :+ en geen problemen.

Kun je jou modem waardes hier eens posten? lange (30 sec) timeouts zijn niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:07:
[...]

Die bug is gefixed dacht ik hier ergens te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Technicolor-modem TC7210 in mei 2015 aangezet in bridge-mode en geen problemen:

Information
Software Version STF0.76.07

Status
System Up Time 177 days 08h:28m:30s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M'n modem neemt vrijdag de 13e wel erg serieus:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eGAOaRX.png

System Up Time 8 days 22h:01m:57s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik mijn modem waardes vinden? En de timeouts duren meestal een paar seconden tot 20 seconden ongeveer. Maar ze zijn wel irritant.

Maar is bridge mode uberhaupt wel zinvol als ik een erg oude router heb? Is het punt niet hiervan om de Ziggo modem te vervangen met een high-quality, moderne router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:38:
Waar kan ik mijn modem waardes vinden? En de timeouts duren meestal een paar seconden tot 20 seconden ongeveer. Maar ze zijn wel irritant.

Maar is bridge mode uberhaupt wel zinvol als ik een erg oude router heb? Is het punt niet hiervan om de Ziggo modem te vervangen met een high-quality, moderne router?
De standaard router functie van Ziggo modems voldoen prima voor de huis-tuin en keuken gebruiker (en ook voor die-hard gamers).

Als het goed is heeft jou modem een lokaal ip adres en kan je naar http://192.168.X.X gaan in de browser (ook in bridge modem d8 ik?)
Ik weet alleen het lokale adres van technicolor niet, dus zou je zelf even moeten zoeken. En daar kan je de waardes vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welk modem heb je ?
De informatie staat in de startpost ;)

En hoe oud is de router waar we het over hebben :)

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 13-11-2015 19:43 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mijn opa (TC7210 in oud-Ziggo gebied) staat het standaard ingesteld op 192.168.178.1, net zoals in de rest van voormalig Ziggo gebied gebruikelijk was. Had oud-UPC dezelfde default?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-09 17:21
Jerrythafast schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:45:
Bij mijn opa (TC7210 in oud-Ziggo gebied) staat het standaard ingesteld op 192.168.178.1, net zoals in de rest van voormalig Ziggo gebied gebruikelijk was. Had oud-UPC dezelfde default?
192.168.0.1 en 192.168.1.1 voor de Cisco. 192.168.192.1 voor de Horizon met los modem.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
192.168.178.1 voor de Ubee XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Technicolor modem. In de beginpost zie ik http://192.168.178.1 staan, maar er laadt geen modem pagina als ik erop klik.
En de router die wij hier hebben liggen is een oude belkin 54g. Dus volgens mij is het 't niet waard om die te gebruiken ipv het modem van Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je verbinding hebt met internet op je pc/laptop en je gaat naar start -> uitvoeren dan tik je cmd in en druk je op enter.
Als je in dat scherm intikt: ipconfig /all zie je een gateway adres staan en dat is meestal je modem.

Via het netwerkcentrum van Windows kan je het ook zien overigens :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:35
Om nog even terug te komen op de haperingen die we af en toe ervaren:

De ziggo monteur is vandaag geweest.
Het konden volgens hem 2 oorzaken hebben:

1. Het signaal was iets te sterk (72 DB) en moest ongeveer 65 - 69 zijn).
Hij heeft dat aangepast door er een splitter tussen te zetten, dat verzwakt het signaal.

2. Ik had (in oud @home gebied) een utp kabel erin zitten (voor een thuisnetwerk).
Hierdoor schijnt de box "te druk" te worden waardoor dit soort problemen kunnen ontstaan.
Deze hebben we eruit gehaald.

Ik ga nu in de gate houden of het probleem opgelost is of niet, is het niet opgelost komt er een andere monteur.

Zouden tevens de mensen die problemen ervaren kunnen vermelden hoe sterk hun signaal is (bij mij staat hij nu precies in het midden) en of er een utp kabel aangesloten zit of niet?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:D Lol dies goed.

*pakt nog een biertje*

Uit welke stenentijdperk stamt die box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn network connection details geopend, maar welke getallenreeks heb ik nodig? Die naast IPv6 default gateway staat? En dan type ik in de searchbar http://(getallenreeks)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:20
Zijn er nog bijzondere instellingen voor een router als het ziggo modem in bridge stand staat?

Ik heb hier namelijk de volgende vreemde situatie:
Nieuwe synology 1900 ac router achter een ziggo ubee modem, welke in bridge staat, geeft op speedtest.net een snelheid van 0,30Mbps en als ik via de ziggo site een snelheids test doe kom ik op 40Mbps,,,,
In de Synology router zie ik ook dat de doorvoer snelheid inderdaad stukken hoger is bij de ziggo speedtest dan bij de speedtest.net test.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gaf mijn waardes eerder op de avond: ArcticWolf in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"

Dat zijn je modem waardes (kan kwa layout verschillen per modem)

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 14-11-2015 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij Ethernet Status zo'n http://192.168.X.X reeks staan bij IPv4, maar als ik het invul in mijn browser gebeurt er niks. Ik voel me heel dom? 8)7

Heb ook zowat de hele avond online zitten gamen en heb 0 keer last gehad van timeouts. Is dat puur toeval, of is dat een indicatie? Ligt het misschien aan het feit dat in de middag het coaxnetwerk hier in de buurt te veel belast is en dat mijn verbinding daardoor soms wegvalt? Ik kan er ook helemaal naast zitten natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Laatst online: 26-09 19:38
Vanavond ben ik door Ziggo gebeld omdat ze door hadden gekregen dat ik het abonnement opgezegd heb. Ik kreeg een "hele aantrekkelijke AANBIEDING"...
Huidig abonnement: 56,- (internet tv en telefoon)
De aanbieding: zelfde jaarabonnement maar dan voor 71,- en zonder internationaal bellen. Nu krijg ik de aanbieding dit te nemen voor 29,- de eerste 6 maanden in plaats van 35,- die iedereen kan krijgen.

Uiteraard niet gedaan.

En blijkbaar had onze mediabox vervangen moeten zijn voor een horizonbox. Dat zou de problemen met de tv verklaren... DOE DAT DAN! laat dit soort dingen niet aan de klant en kom er pas mee als ze de samenwerking opzeggen..

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:20
-Jaap-io schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 00:25:
Zijn er nog bijzondere instellingen voor een router als het ziggo modem in bridge stand staat?

Ik heb hier namelijk de volgende vreemde situatie:
Nieuwe synology 1900 ac router achter een ziggo ubee modem, welke in bridge staat, geeft op speedtest.net een snelheid van 0,30Mbps en als ik via de ziggo site een snelheids test doe kom ik op 40Mbps,,,,
In de Synology router zie ik ook dat de doorvoer snelheid inderdaad stukken hoger is bij de ziggo speedtest dan bij de speedtest.net test.
denk dat het iets bij ziggo was, want inmiddels doet hij prima 40Mbps...

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:35
Jerrythafast schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 21:53:
Een UTP kabel in je modem maakt hem te druk? :? Hoe moet je dan je bedrade apparaten aansluiten?!
Wij hebben een aparte modem van ziggo en dat gedeelte gaat dus niet via de horizon box.
Ik vond het zelf ook een beetje vreemd verhaal maar proberen kan nooit kwaad natuurlijk, ik laat het uiteraard weten of het wel of geen verschil heeft gemaakt.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Jerrythafast schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:15:
[...]

Router-achter-router levert alleen maar meer potentiële problemen op, dus dat zou ik niet aanraden.
Wat bedoel je met dat "potentiële" en "alleen maar"? Want die twee woorden lijken tegenstrijdig.
Dat je soms problemen kan tegenkomen klopt, maar dat geldt alleen als je bepaalde activiteiten gebruikt zoals portforwarding waar een bepaald contact in de buitenwereld automatisch met het juiste lokale adres is verbonden en dat gebruikt zeker niet iedereen. Gebruik je dat met bijvoorbeeld spelletjes en/of andere mogelijke opties hoegenaamd niet, dan heb je gewoon geen enkel probleem. Behalve misschien als je op de modem meer dan één poort gebruikt, want dan creëer je twee netwerken waarin de computers elkaar niet zondermeer kunnen zien. Dat is mogelijk vervelend, maar soms kan het juist een voordeel zijn, want je hebt er automatisch een gastnetwerk mee. Tot het moment dat mijn router van ouderdom langzaam overleed en hem tenslotte verving door een switch had ik zelf geen enkel probleem met die configuratie, niks modem in bridge-mode, nergens voor nodig. Al met al een beetje genuanceerder dan dat "alleen maar problemen".
Maar wellicht bedoel je met potentiële problemen de aspecten die ik hier noem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Techneut schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 12:28:
[...]

Wat bedoel je met dat "potentiële" en "alleen maar"? Want die twee woorden lijken tegenstrijdig.
Dat je soms problemen kan tegenkomen klopt, maar dat geldt alleen als je bepaalde activiteiten gebruikt zoals portforwarding waar een bepaald contact in de buitenwereld automatisch met het juiste lokale adres is verbonden en dat gebruikt zeker niet iedereen. Gebruik je dat met bijvoorbeeld spelletjes en/of andere mogelijke opties hoegenaamd niet, dan heb je gewoon geen enkel probleem. Behalve misschien als je op de modem meer dan één poort gebruikt, want dan creëer je twee netwerken waarin de computers elkaar niet zondermeer kunnen zien. Dat is mogelijk vervelend, maar soms kan het juist een voordeel zijn, want je hebt er automatisch een gastnetwerk mee. Tot het moment dat mijn router van ouderdom langzaam overleed en hem tenslotte verving door een switch had ik zelf geen enkel probleem met die configuratie, niks modem in bridge-mode, nergens voor nodig. Al met al een beetje genuanceerder dan dat "alleen maar problemen".
Maar wellicht bedoel je met potentiële problemen de aspecten die ik hier noem?
Met "potentiële" bedoel ik dat je er meer problemen mee kunt ervaren, maar dat dit niet per definitie hoeft te gebeuren. Het is dus een nuance. Met "alleen maar" bedoel ik dat je in ieder geval niet minder problemen zult hebben. Router-achter-router is immers geen oplossing voor een brakke router (want één van die twee routers is dan nog steeds brak). En in potentie kan je tweede router ook brak zijn waardoor je nog verder van huis bent. Als dan iets niet werkt, aan welke router ligt het dan? Bovendien is dubbel NAT zoals je zegt geen pretje om in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Edit:
Verkeerde topic.

[ Voor 83% gewijzigd door -Bas op 15-11-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 17:38
Is het mogelijk om mijn router en Ubee modem te voorzien van dezelfde IP range zodat DLNA op beide actief is?

Situatie
Ubee modem in meterkast -> Bekabeld naar TP-Link router -> Daarop aangesloten een NAS met foto’s en videos.

Op mijn TV in de woonkamer wil ik via DLNA de fotos en videos zien, maar mijn TV wifi ziet alleen de Ubee modem en niet mijn router.
Ubee modem heeft IP range 192.168.178.xxx en mijn router heeft 192.168.0.xxx
Als ik de router IP verander naar 192.168.178.xxx dan ontstaat er een conflict en heb ik geen internet.
Als ik de Ubee IP verander naar 192.168.0.xxx dan heb ik geen internet.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn TV mijn NAS kan vinden?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 22:41
Lisadr schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:48:
Is het mogelijk om mijn router en Ubee modem te voorzien van dezelfde IP range zodat DLNA op beide actief is?

Situatie
Ubee modem in meterkast -> Bekabeld naar TP-Link router -> Daarop aangesloten een NAS met foto’s en videos.

Op mijn TV in de woonkamer wil ik via DLNA de fotos en videos zien, maar mijn TV wifi ziet alleen de Ubee modem en niet mijn router.
Als ik de router IP verander naar 192.168.178.xxx dan ontstaat er een conflict en heb ik geen internet.

Heeft je TP Link router geen wifi?

In dat geval moet je de Ubee aansluiten op een LAN poort van de TP Link. Je schakelt DHCP uit op de TP Link en geeft die bijvoorbeeld IP-adres 192.168.178.2. Dan zou het moeten werken. Je hebt nu 2 netwerken door elkaar lopen. Als je tv met de Ubee verbindt via wifi en je TP Link zit met de WAN poort op de Ubee, dan zit daar NAT tussen en hoogstwaarschijnlijk ook nog een firewall en gaat je tv alles op de TP Link nooit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nooit verwacht dat ik dit anno 2015 zou zeggen, maar ik heb net op een tv analoge zenders zitten instellen :o

* Raven mompelt iets over a-technisch iemand die weigert de Harmony goed te richten waardoor de ene keer de tv wel en de decoder niet aangaat, of andersom, tv uit en decoder aan.

Dan maar analoog, heb je dat gezeik niet :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Laatst online: 06:37
stevens20 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:05:
Vanavond ben ik door Ziggo gebeld omdat ze door hadden gekregen dat ik het abonnement opgezegd heb. Ik kreeg een "hele aantrekkelijke AANBIEDING"...
Huidig abonnement: 56,- (internet tv en telefoon)
De aanbieding: zelfde jaarabonnement maar dan voor 71,- en zonder internationaal bellen. Nu krijg ik de aanbieding dit te nemen voor 29,- de eerste 6 maanden in plaats van 35,- die iedereen kan krijgen.

Uiteraard niet gedaan.

En blijkbaar had onze mediabox vervangen moeten zijn voor een horizonbox. Dat zou de problemen met de tv verklaren... DOE DAT DAN! laat dit soort dingen niet aan de klant en kom er pas mee als ze de samenwerking opzeggen..
Waarom zou je mediabox vervangen MOETEN worden? Ik heb nog mensen in de familie met een oude opnamen box ( de cisco ), die voldoet prima waarom MOET die namens ziggo vervangen worden dan?

Niks MOET tenzij de klant iets anders wilt toch? Zou leuk zijn indien je om welke reden dan ook de horizon niet wilt, dat ziggo jou VERPLICHT hem te nemen in ruil voor je huidige.

Beetje azijn pissen heeft hier geen nut, kans is vrijwel 0 dat ze het lezen he?

Als jou TV niet goed werkt met je huidige mediabox, dat kan ziggo toch niet ruiken, zien of voelen?

Wat is er mis met jou aanbieding dan die je gekregen hebt? Klinkt voor mij als muziek in de oren maar goed, kennelijk kom je hier alleen langs om een beetje gal te spugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:36
Raven schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:57:
Nooit verwacht dat ik dit anno 2015 zou zeggen, maar ik heb net op een tv analoge zenders zitten instellen :o

* Raven mompelt iets over a-technisch iemand die weigert de Harmony goed te richten waardoor de ene keer de tv wel en de decoder niet aangaat, of andersom, tv uit en decoder aan.

Dan maar analoog, heb je dat gezeik niet :P
Als die tv een digitale tuner heeft is het digitale aanbod (zonder smartcard) minimaal gelijk aan analoog en heb je betere kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Lisadr schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:48:

Situatie

Het lijkt erop dat jou hele constructie helemaal niet goed ingesteld is.

Stel jou TV en jou NAS zitten beiden op de TP-Link router aangesloten, dan is het vrijwel onmogelijk dat jou TV de ubee herkent maar niet de router waar je tv op aangesloten is.

Wat ik vermoed:
1. jou ubee modem staat op router functie, router op router geeft standaard problemen indien je niet weet wat je doet.
2. jou tv is verbonden met de ubee en jou nas met de tp-link, resultaat: problemen
3. je tv is via wifi verbonden met de ubee, of switcht auto tussen de tp-link en de ubee, afhankelijk van welk beter signaal doorgeeft.

Zet je ubee op Bridge, connect je TV + NAS met de tp-link en kijk of er in je tp-link communicatie onderling dwars boomt.

Zelf heb ik geen reden voor een losse router, al mijn apparaten werken vlekkeloos samen via de Ubee.

Ook denk ik dat je niet helemaal in het juiste topic zit voor deze problemen, jij hebt de boel niet goed geïnstalleerd en daar kan ziggo niet veel aandoen.

[ Voor 4% gewijzigd door LopendeVogel op 15-11-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Hugo__Boss schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:54:
[...]

Heeft je TP Link router geen wifi?

In dat geval moet je de Ubee aansluiten op een LAN poort van de TP Link. Je schakelt DHCP uit op de TP Link en geeft die bijvoorbeeld IP-adres 192.168.178.2. Dan zou het moeten werken. Je hebt nu 2 netwerken door elkaar lopen. Als je tv met de Ubee verbindt via wifi en je TP Link zit met de WAN poort op de Ubee, dan zit daar NAT tussen en hoogstwaarschijnlijk ook nog een firewall en gaat je tv alles op de TP Link nooit zien.
Ja, die heeft wifi, maar is te ver van de TV om te zorgen dat de TV het ziet. TV ziet wel de wifi van de Ubee modem.

Blijven alle ander LAN poorten op de TP-Link actief als ik DHCP uitzet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Lisadr schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:15:
[...]

Ja, die heeft wifi, maar is te ver van de TV om te zorgen dat de TV het ziet. TV ziet wel de wifi van de Ubee modem.

Blijven alle ander LAN poorten op de TP-Link actief als ik DHCP uitzet?
Kijk, al waar ik bang voor was, lees mijn post maar hierboven dan is het opgelost :)

Indien jij WIFI hebt via de ubee dan heb je het fout ingesteld, jij hebt een router (ubee) op een router (tplink) dat geeft ip conflicten, geen samenwerkingen en bovendien, problemen op alle apparaten die willen internetten.

Oplossing:
-Router functie uitschakelen op de ubee, de ubee moet op bridge (DUH!!), hiermee valt de wifi uit van de ubee en kan er maar 1 apparaat tegelijk verbonden zijn met de ubee, in jou geval mag alleen de tp-link verbonden zijn. Staat de wifi nog aan nadat je de ubee op bridge gezet heb, schakel de wifi handmatig uit op de ubee.
-Jou apparaten verbinden met de tp-link

problem solved.

Indien jij het volgende wilt:
tv verbinden via wifi op de ubee
nas verbinden via wat dan ook op je tp-link
komt neer op: pech, gaat niet werken, en indien je het 1x werkend krijgt zal het voor een zeer korte duur zijn :)

Andere oplossing:
-TP-Link ontkoppelen en ergens ver weg in een doos verstoppen ( als de wifi van je ubee beter is dan tsja... )
- Alles verbinden met je ubee.
Nogmaals, dit heeft niks met ziggo te maken, maar eerder met een topic: hoe sluit je je eigen router aan.

[ Voor 64% gewijzigd door LopendeVogel op 15-11-2015 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jongetje schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:10:
[...]

Als die tv een digitale tuner heeft is het digitale aanbod (zonder smartcard) minimaal gelijk aan analoog en heb je betere kwaliteit...
De tv is van voor het DVB-C era en ik zie op deze tv geen verschil in kwaliteit tussen DVB-C (via decoder) en analoog.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
JeroenC schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:16:
[...]

Kijk, al waar ik bang voor was, lees mijn post maar hierboven dan is het opgelost :)

Indien jij WIFI hebt via de ubee dan heb je het fout ingesteld, jij hebt een router (ubee) op een router (tplink) dat geeft ip conflicten, geen samenwerkingen en bovendien, problemen op alle apparaten die willen internetten.

Oplossing:
-Router functie uitschakelen op de ubee, de ubee moet op bridge (DUH!!), hiermee valt de wifi uit van de ubee en kan er maar 1 apparaat tegelijk verbonden zijn met de ubee, in jou geval mag alleen de tp-link verbonden zijn. Staat de wifi nog aan nadat je de ubee op bridge gezet heb, schakel de wifi handmatig uit op de ubee.

problem solved.

Nogmaals, dit heeft niks met ziggo te maken, maar eerder met een topic: hoe sluit je je eigen router aan.
Had jouw reactie niet gezien. Dat is voor mij geen oplossing. TV is in de woonkamer. Ubee router is in de meterkast naast de woonkamer. NAS en PC zijn op een andere verdieping. TV aansluiten op de TP-Link is niet mogelijk, wifi bereik is niet ver genoeg en in de woonkamer wil ik mijn laptop en telefoon ook op Wifi kunnen gebruiken en TP-Link is hier ook te ver voor.

Wist niet waar ik mijn vraag moest plaatsen en zal een nieuwe topic openen. Ziggo kan hier niet veel aan doen, behalve een krachtigere wifi-modem leveren of zorgen dat aansluitingen niet in de meterkast zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

JeroenC schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:16:
[...]

Oplossing:

problem solved.

Indien jij het volgende wilt:
tv verbinden via wifi op de ubee
nas verbinden via wat dan ook op je tp-link
komt neer op: pech, gaat niet werken, en indien je het 1x werkend krijgt zal het voor een zeer korte duur zijn :)

Dit kan prima werken MITS je niet alle LAN-poorten op de TP-Link nodig hebt (of je hangt er een losse switch aan).
Geef de TP-Link een IP-adres in de range wat de Ubee uitdeelt en schakel DHCP uit. Steek vervolgens het kabeltje wat van de Ubee vandaan komt ipv in de WAN-poort van de TP-Link in een LAN-poort en je kunt gebruik maken van de wifi van zowel de Ubee als de TP-Link
JeroenC schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:29:
[...]

Je moet nu niet van jou probleem een andermans probleem maken (sterker wifi modem sturen of zorgen dat de aansluiting niet in de meterkast zit, want jij wilt iets wat praktische onmogelijk is)

Jij wilt iets wat theoretische gezien niet mogelijk is, dan houd het op. Nogmaals, stel jij weet je ubee router te verbinden met een andere router, en stel je TV ziet straks spontaan de nas ( gewoon onmogelijk maar goed, stel ) dan zal dat 1x werken totdat je de tv uit en weer aanzet of een laptop/telefoon/tablet verbind loopt alles weer in de soep.

Nogmaals indien jij perse de ubee als router wilt gebruiken en de tplink ook als router, en je de tv met de ubee verbind en de nas met de tp-link heb je gewoon een probleem=pech.

Enige constructie die werkt, voor dat gene wat jij wilt is:
-Alles verbinden met de ubee (en tp-link ver weg verstoppen)
-Alles verbinden met de TP-Link maar dan moet de Ubee op bridge modus (zodat die alleen nog maar als modem functioneert)

Wil of kan jij dit niet toepassen heb je gewoonweg PECH indien je het goed werkend wilt hebben.
Je bent wel heel stellig niet?.... het kan wél gewoon mits je het een en ander instelt zoals ik hier aangeef

[ Voor 29% gewijzigd door tozzke op 15-11-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Lisadr schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:24:
[...]

Had jouw reactie niet gezien. Dat is voor mij geen oplossing. TV is in de woonkamer. Ubee router is in de meterkast naast de woonkamer. NAS en PC zijn op een andere verdieping. TV aansluiten op de TP-Link is niet mogelijk, wifi bereik is niet ver genoeg en in de woonkamer wil ik mijn laptop en telefoon ook op Wifi kunnen gebruiken en TP-Link is hier ook te ver voor.

Wist niet waar ik mijn vraag moest plaatsen en zal een nieuwe topic openen. Ziggo kan hier niet veel aan doen, behalve een krachtigere wifi-modem leveren of zorgen dat aansluitingen niet in de meterkast zijn.
Je moet nu niet van jou probleem een andermans probleem maken (sterker wifi modem sturen of zorgen dat de aansluiting niet in de meterkast zit, want jij wilt iets wat praktische onmogelijk is)

Jij wilt iets wat theoretische gezien niet mogelijk is, dan houd het op. Nogmaals, stel jij weet je ubee router te verbinden met een andere router, en stel je TV ziet straks spontaan de nas ( gewoon onmogelijk maar goed, stel ) dan zal dat 1x werken totdat je de tv uit en weer aanzet of een laptop/telefoon/tablet verbind loopt alles weer in de soep.

Nogmaals indien jij perse de ubee als router wilt gebruiken en de tplink ook als router, en je de tv met de ubee verbind en de nas met de tp-link heb je gewoon een probleem=pech.

-Alles verbinden met de TP-Link maar dan moet de Ubee op bridge modus (zodat die alleen nog maar als modem functioneert)

Wil of kan jij dit niet toepassen heb je gewoonweg PECH indien je het goed werkend wilt hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 15-11-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
tozzke schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:27:
[...]

Dit kan prima werken MITS je niet alle LAN-poorten op de TP-Link nodig hebt (of je hangt er een losse switch aan).
Geef de TP-Link een IP-adres in de range wat de Ubee uitdeelt en schakel DHCP uit. Steek vervolgens het kabeltje wat van de Ubee vandaan komt ipv in de WAN-poort van de TP-Link in een LAN-poort en je kunt gebruik maken van de wifi van zowel de Ubee als de TP-Link
Ja je kan zeker gebruik maken van de wifi daar zit het probleem niet bij deze tweakster..

Zij heeft de nas op de tp-link en de tv op de ubee
Zij wilt de nas benaderen vanaf de TV.

Naar mijn weten kan je zoveel knutselen als je wilt met dhcp maar dat gaat niet werken (niet goed in ieder geval).

Wat zij gewoon moet doen is alles op de tp-link aansluiten of alles op de ubee, maar niet de 1 op de ubee en de ander op de tp-link en dan denken dat het samen kan werken.
Vervolgens ook aangeven dat ziggo maar een sterker wifi modem moet leveren, ik weet niet wat voor prut die tp-link is, maar als de tv die tp-link al niet kan vinden had de tweakster beter een goede router kunnen kopen ipv een tp-link met slecht wifi signaal/bereik ;)

[ Voor 21% gewijzigd door LopendeVogel op 15-11-2015 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

JeroenC schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:32:
[...]

Ja je kan zeker gebruik maken van de wifi daar zit het probleem niet bij deze tweakster..

Zij heeft de nas op de tp-link en de tv op de ubee
Zij wilt de nas benaderen vanaf de TV.

Naar mijn weten kan je zoveel knutselen als je wilt met dhcp maar dat gaat niet werken (niet goed in ieder geval).

Wat zij gewoon moet doen is alles op de tp-link aansluiten of alles op de ubee, maar niet de 1 op de ubee en de ander op de tp-link en dan denken dat het samen kan werken.
Vervolgens ook aangeven dat ziggo maar een sterker wifi modem moet leveren, ik weet niet wat voor prut die tp-link is, maar als de tv die tp-link al niet kan vinden had de tweakster beter een goede router kunnen kopen ipv een tp-link met slecht wifi signaal/bereik ;)
Als je het instelt zoals ik zeg, heb je nog maar 1 netwerk. Allemaal in het netwerk wat de Ubee regelt en dus zie je ook alle devices in dat netwerk. Of je nou verbonden bent met de Ubee of TP-Link... dat maakt niet uit aangezien je de TP-Link nu niet meer als router in gebruik hebt, maar als Access Point.

Zoals Lisadr al aangeeft, is het geen optie om alles te laten verbinden met 1 van de routers////

[ Voor 27% gewijzigd door tozzke op 15-11-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
JeroenC schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:29:
[...]

Bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
tozzke schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:34:
[...]

Als je het instelt zoals ik zeg, heb je nog maar 1 netwerk. Allemaal in het netwerk wat de Ubee regelt en dus zie je ook alle devices in dat netwerk. Of je nou verbonden bent met de Ubee of TP-Link... dat maakt niet uit aangezien je de TP-Link nu niet meer als router in gebruik hebt, maar als Access Point.
Dit is de enige way to go, TP in accesspoint mode en alles in 1 (laag2) netwerk. +1 vote :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
tozzke schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:34:
[...]

Ik ben benieuwd ;) Teveel gedaan op dat gebied, ook wat jij zegt maar het werkt gewoon niet vlekkeloos = de ene keer vind je hem wel, de andere keer weer niet etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

JeroenC schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:36:
[...]

Ik ben benieuwd ;) Teveel gedaan op dat gebied, ook wat jij zegt maar het werkt gewoon niet vlekkeloos = de ene keer vind je hem wel, de andere keer weer niet etc.
Ik heb het zo al jaren draaien zonder enig probleem. Niet alleen bij mezelf maar ook bij vrienden/kenissen.
Het vergt wat configuratie maar zo stellig beweren dat het niet kan.... sorry, dan weet je niet waar je over praat ;)

[ Voor 13% gewijzigd door tozzke op 15-11-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:50
JeroenC schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:05:
[...]

Waarom zou je mediabox vervangen MOETEN worden? Ik heb nog mensen in de familie met een oude opnamen box ( de cisco ), die voldoet prima waarom MOET die namens ziggo vervangen worden dan?
Er moet ook niets maar blijkbaar is Ziggo bezig om alle klanten weer even voor een jaar aan zich te binden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
commentator schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:12:
[...]

Er moet ook niets maar blijkbaar is Ziggo bezig om alle klanten weer even voor een jaar aan zich te binden ;)
Zou ik ook doen als ziggo van mij zou zijn toch, niet leuk als klanten weg gaan, dus ga je een behoud poging doen.
Volgens mij doet elke provider dat, net als de zorg en auto verzekeringen.
Zo werkt de maatschappij nu eenmaal, kan je Ziggo niet echt verwijten vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:50
JeroenC schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:13:
[...]

Zou ik ook doen als ziggo van mij zou zijn toch, niet leuk als klanten weg gaan, dus ga je een behoud poging doen.
Volgens mij doet elke provider dat, net als de zorg en auto verzekeringen.
Zo werkt de maatschappij nu eenmaal, kan je Ziggo niet echt verwijten vind ik :)
Ze voelen nu op een aantal plaatsen de concurrentie opkomen door aanleg van glasvezel.Dus inderdaad goed dat ze nu wat gaan doen :)
tozzke schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:27:
[...]

Nee, niet in de range die wordt uitgedeeld want dan gaat het mogelijk mis omdat er dan een ip-adresconflict ontstaat. Ik zou net er buiten doen ;)

Dus als de dhcp 10-100 uitdeelt of voor de 10 of na de 100 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

commentator schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:18:
[...]

Nee, niet in de range die wordt uitgedeeld want dan gaat het mogelijk mis omdat er dan een ip-adresconflict ontstaat. Ik zou net er buiten doen ;)

Dus als de dhcp 10-100 uitdeelt of voor de 10 of na de 100 O-)
Scherp ;)
maar idd dus wel in dezelfde range maar buiten wat DHCP uitdeelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:01

Roetzen

he.net Certified Sage

Raven schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:20:
[...]
De tv is van voor het DVB-C era en ik zie op deze tv geen verschil in kwaliteit tussen DVB-C (via decoder) en analoog.
Dat zou je toch moeten kunnen zien, want wat via analoog wordt uitgezonden is nepbreedbeeld waarbij in feite een 4:3 formaat wordt uitgezonden waar aan de boven- en onderkant een zwarte balk zit. Je hebt dan maar effectief een beeld van 432 lijnen in plaats van de 517 lijnen van echt breedbeeld de je digitaal wel krijgt. :(

http://www.vlist.eu/columns/nepbreedbeeld.htm

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Roetzen schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:08:
[...]

Dat zou je toch moeten kunnen zien, want wat via analoog wordt uitgezonden is nepbreedbeeld waarbij in feite een 4:3 formaat wordt uitgezonden waar aan de boven- en onderkant een zwarte balk zit. Je hebt dan maar effectief een beeld van 432 lijnen in plaats van de 517 lijnen van echt breedbeeld de je digitaal wel krijgt. :(

Dat is nog maar halve verhaal. Analoog doet niet aan compressie, dus heel het beeld is gedetailleerd (voor de beeldlijnen die je hebt), maar is vatbaar voor ruis. Bovendien is er relatief weinig kleurdiepte.

DVB MPEG is digitaal, dus geen ruis (totdat SNR zo slecht wordt dat alles gaat blokken) en veel meer kleurinformatie, maar door MPEG compressie heb je grote artefacte (kleurvlakken). Bovendien kost decodering tijd, dus loopt MPEG altijd achter op analoog.

Wat 'beter' is hangt af van signaalkwaliteit (hoeveelheid analoge ruis), MPEG standaard/bitrate, soort beeldmateriaal en persoonlijke voorkeur. Ik heb liever een relatief schoon analoog beeld dan een low-bitrate MPEG...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Roetzen schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:08:
[...]

Ehm, bij DVB-C worden die ook toegevoegd. Was laatst te merken toen TV-Enschede weer zonder balken werd uitgezonden, dat zorgde voor vervormd beeld.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:36
dion_b schreef op zondag 15 november 2015 @ 14:26:
[...]

Dat is nog maar halve verhaal. Analoog doet niet aan compressie, dus heel het beeld is gedetailleerd (voor de beeldlijnen die je hebt), maar is vatbaar voor ruis. Bovendien is er relatief weinig kleurdiepte.

DVB MPEG is digitaal, dus geen ruis (totdat SNR zo slecht wordt dat alles gaat blokken) en veel meer kleurinformatie, maar door MPEG compressie heb je grote artefacte (kleurvlakken). Bovendien kost decodering tijd, dus loopt MPEG altijd achter op analoog.

Wat 'beter' is hangt af van signaalkwaliteit (hoeveelheid analoge ruis), MPEG standaard/bitrate, soort beeldmateriaal en persoonlijke voorkeur. Ik heb liever een relatief schoon analoog beeld dan een low-bitrate MPEG...
Ik snap je theorie, alleen een analoog signaal waar de kleuren in zijn gepropt omdat het eigenlijk voor zwart wit is ontworpen is natuurlijk niet optimaal. Daarnaast wordt er tegenwoordig helemaal niet analoog uitgezonden maar zet Ziggo het digitale signaal om naar analoog op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Laatst online: 26-09 19:38
JeroenC schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:05:
[...]

Niks MOET tenzij de klant iets anders wilt toch? Zou leuk zijn indien je om welke reden dan ook de horizon niet wilt, dat ziggo jou VERPLICHT hem te nemen in ruil voor je huidige.

Beetje azijn pissen heeft hier geen nut, kans is vrijwel 0 dat ze het lezen he?

Als jou TV niet goed werkt met je huidige mediabox, dat kan ziggo toch niet ruiken, zien of voelen?

Wat is er mis met jou aanbieding dan die je gekregen hebt? Klinkt voor mij als muziek in de oren maar goed, kennelijk kom je hier alleen langs om een beetje gal te spugen?
Het gaat er niet om dat het MOET maar onlangs is er, na contact met de klantenservice, een monteur geweest omdat geen van de diensten van Ziggo hier goed werkte. Deze beste man (en de klantenservice) heeft hier niks over gezegd. Nu heb ik alles opgezegd en wordt er gemeld dat dit vervangen had moeten zijn. Iets wat mij vreemd in de oren klonk nadat er genoeg geklaagd is bij Ziggo zelf. Het was iets wat ze inmiddels al wel door hadden kunnen hebben.

De aanbieding vind ik vreemd omdat het een duurder abo is dan het huidige terwijl we minder krijgen. Ja, je krijgt de eerste maanden wat meer korting dan iemand die nieuw is (welgeteld €36,-) maar toch is het vreemd dat ze je uiteindelijk een duurder abonnement aan willen smeren en alleen wat "Extra" korting geven op de eerste zes maanden.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

eigen onkunde en dan ziggo de schuld geven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:37:
[...]

eigen onkunde en dan ziggo de schuld geven 8)7
Precies, ik reageer voor de rest ook niet meer op hem. Ik zou zeggen veel plezier bij een ander en dan zien we je over een jaartje terug in dit topic wanneer je voor een aankoop advies komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jongetje schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:13:
[...]

Ik snap je theorie, alleen een analoog signaal waar de kleuren in zijn gepropt omdat het eigenlijk voor zwart wit is ontworpen is natuurlijk niet optimaal.
Nee, kleurweergave van PAL is niet optimaal (nog altijd beter dan Never The Same Color in de US :+ ), maar je hebt er tenminste geen artefacten.
Daarnaast wordt er tegenwoordig helemaal niet analoog uitgezonden maar zet Ziggo het digitale signaal om naar analoog op de kabel.
Sterker nog, er wordt niet analoog opgenomen, dus er valt ook niets analoogs uit te zenden zonder het van digitaal naar analoog om te zetten. Dat wil echter niet zeggen dat het digitaal bronsignaal dezelfde bitrate heeft als het signaal wat je over de kabel (of op andere wijze) via DVB binnenkrijgt. Het kan dus prima zijn dat je geen of veel minder compressie-artefacten hebt via analoog dan via DVB, ook al komen ze van zelfde digitale bronsignaal af.

De vraag is puur wat je irritanter vindt, ruis+weinig kleurdiepte, danwel compressieartefacten (egale kleurvlakken).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoorde gisteren dat mijn ouders ook ziggo sport kunnen bekijken.

Dat vond ik wat vreemd.
Ze wonen in voormalig multikabel -> ziggo gebied, maar ze hebben geen kabel.
Dit omdat ze in een buitengebied wonen.
Er ligt dus geen coax.

Om toch tv te kijken maken ze gebruik van een schotel van canal+, maar dit bedrijf heeft toch geen connectie met liberty ?

Hoe kunnen ze het dan toch hebben ?

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1 ... 44 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.