Lisadr schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:15:
[...]
Ja, die heeft wifi, maar is te ver van de TV om te zorgen dat de TV het ziet. TV ziet wel de wifi van de Ubee modem.
Blijven alle ander LAN poorten op de TP-Link actief als ik DHCP uitzet?
Kijk, al waar ik bang voor was, lees mijn post maar hierboven dan is het opgelost
Indien jij WIFI hebt via de ubee dan heb je het fout ingesteld, jij hebt een router (ubee) op een router (tplink) dat geeft ip conflicten, geen samenwerkingen en bovendien, problemen op alle apparaten die willen internetten.
Oplossing:
-Router functie uitschakelen op de ubee, de ubee moet op bridge (DUH!!), hiermee valt de wifi uit van de ubee en kan er maar 1 apparaat tegelijk verbonden zijn met de ubee, in jou geval mag alleen de tp-link verbonden zijn. Staat de wifi nog aan nadat je de ubee op bridge gezet heb, schakel de wifi handmatig uit op de ubee.
-Jou apparaten verbinden met de tp-link
problem solved.
Indien jij het volgende wilt:
tv verbinden via wifi op de ubee
nas verbinden via wat dan ook op je tp-link
komt neer op: pech, gaat niet werken, en indien je het 1x werkend krijgt zal het voor een zeer korte duur zijn
Andere oplossing:
-TP-Link ontkoppelen en ergens ver weg in een doos verstoppen ( als de wifi van je ubee beter is dan tsja... )
- Alles verbinden met je ubee.
Nogmaals, dit heeft niks met ziggo te maken, maar eerder met een topic: hoe sluit je je eigen router aan.
[
Voor 64% gewijzigd door
LopendeVogel op 15-11-2015 12:25
]