35 meter hoeft geen probleem te zijn. Heb met schotel wel eens 30 meter kabel gebruikt vanaf lnb, dat ging prima en dat signaal is een stuk zwakker. En anders kun je er altijd nog een versterker tussen zetten.-The_Mask- schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 00:47:
[...]
Er zit kabel van 35 meter bij, dat lijkt mij vrij lang.
Is de kwaliteit van die zender bij jullie ook zo zeldzaam slecht ?llpineapple schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:03:
Even benieuwd: Ziggo Sports is gratis voor Ziggo klanten en bedoeld om klanten te binden.
Sinds overgang van UPC naar Ziggo is een aantal zenders al knap beroerd (regelmatig opbreken beeld en rare tikgeluiden) maar deze zender voegt een nieuwe dimensie toe ... vrijwel ononderbroken grove pixels en bij-geluiden.
Hij is nog niet eens actief? Huidige kanaal is gewoon info kanaal.Goner schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:56:
[...]
Is de kwaliteit van die zender bij jullie ook zo zeldzaam slecht ?
Sinds overgang van UPC naar Ziggo is een aantal zenders al knap beroerd (regelmatig opbreken beeld en rare tikgeluiden) maar deze zender voegt een nieuwe dimensie toe ... vrijwel ononderbroken grove pixels en bij-geluiden.
Pas vanaf 12 november.
Da's vreemd ... kwam bij zappen voorbij iets waar Ziggo Sport of zo boven stond, maar ben snel afgehaakt. Was zeker info/aankondiging dan.
Lijkt me een slecht idee. Je weet niet hoe sterk het signaal op dit AOP binnen komt (dat verschilt namelijk wel eens per woning) en 35m kabel achter een verdeler die al 5db dempt lijkt me geen succes. Als je je modem aansluit op die verdeler gaat je TX ook 5db omhoog terwijl dat niet nodig is.Miglow schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 00:23:
[...]
Ik zou er een gewone f-splitter aan knopen, versterker kan altijd nog en goedkoop zijn die dingen ook niet echt. Het signaal dat binnenkomt is van zichzelf best hard en als je met die koka's werkt met zulke korte afstanden, zou je geen versterker nodig moeten hebben.
Waar je in deze situatie (met versterker) wel goed naar moet kijken is de signaalsterkte op het modem (RX).
Die kan wel eens te sterk uitvallen (+10dB is maximaal wenselijk). Bij een hogere RX moet je hem dempen.
5dB demping is wel heel veel, de Gamma t-stukjes doen zelfs "maar" 3,5dB en in mijn ervaring is de demping van een knappe f-splitter minimaal. Als het signaal op de AOP te zwak is om goed door te komen op Koka-kabel, vraag ik me af of er wel genoeg schoon signaal is om netjes te kunnen versterken, maar goed, ik denk duidelijk te simpel.Timmert schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:04:
[...]
Lijkt me een slecht idee. Je weet niet hoe sterk het signaal op dit AOP binnen komt (dat verschilt namelijk wel eens per woning) en 35m kabel achter een verdeler die al 5db dempt lijkt me geen succes. Als je je modem aansluit op die verdeler gaat je TX ook 5db omhoog terwijl dat niet nodig is.
Waar je in deze situatie (met versterker) wel goed naar moet kijken is de signaalsterkte op het modem (RX).
Die kan wel eens te sterk uitvallen (+10dB is maximaal wenselijk). Bij een hogere RX moet je hem dempen.
Ik zou alleen geen Hirschmann versterker aanschaffen, als een splitter ook voldoet. En mocht dat toch niet genoeg blijken, kan het altijd nog, kost je dan een paar euro meer van de splitter, maar met het (sluip)stroomgebruik van de versterker en de aanschaf ervan, zal dat vast geen punt zijn.
Een 2-weg splitter is standaard 3,5dB en 3 weg loopt al snel op naar 6,5dB en een 4-weg splitter doet al snel 7,5dB En dan heb ik het over A-merk splitters. Jouw ervaring mag misschien anders zijn, maar als je gaat meten spelen dit soort getallen een grote rol.Miglow schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:26:
[...]
5dB demping is wel heel veel, de Gamma t-stukjes doen zelfs "maar" 3,5dB en in mijn ervaring is de demping van een knappe f-splitter minimaal. Als het signaal op de AOP te zwak is om goed door te komen op Koka-kabel, vraag ik me af of er wel genoeg schoon signaal is om netjes te kunnen versterken, maar goed, ik denk duidelijk te simpel.
Ik zou alleen geen Hirschmann versterker aanschaffen, als een splitter ook voldoet. En mocht dat toch niet genoeg blijken, kan het altijd nog, kost je dan een paar euro meer van de splitter, maar met het (sluip)stroomgebruik van de versterker en de aanschaf ervan, zal dat vast geen punt zijn.
En om even snel te rekenen met de maximale demping: 5 meter KOKA 799/9TS kabel á 0,9dB demping op 800Mhz + een door jullie voorgestelde 4-weg splitter á 7,4dB + 35 meter KOKA 799/9TS kabel á 4,2dB + Hirschmann EDC1000 á 0,5dB = 13dB verlies. En dan is nog niet de kabel van de wcd naar de ontvanger meegenomen. Dit is onder ideale omstandigheden en rechte bekabeling. Bochten en dergelijken zorgen al snel voor 10-den dB erbij.
Een versterker is in deze zeker aangeraden, omdat je minimaal +8 op je AOP binnen moet krijgen op 800Mhz. dat zijn waarden die niet heel snel voorkomen. Is het signaal op het moment te hard, plaats dan een splitter tussen het AOP en de modem/versterker.
*gerekend op 800Mhz ivm de dempingswaarden op die frequentie. Lagere frequenties zullen lagere demping in de bekabeling tonen.
Als het één lange kabel is lijkt dat mij ook geen probleem, maar dan wordt het met splitter en einddoos en dat lijkt mij wel een probleem. Welke splitter en einddoos had je in gedachten en hoeveel demping heb je dan in theorie op het einde?ArcticWolf schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 07:52:
[...]
Heb zelf een kabel van 32,5 meter (geen koka) en geen problemen, maar het hangt ook deels af van het binnenkomende signaal. 40 meter vanaf het AOP zou in theorie moeten kunnen.
Wel als die netjes wegwerkt wordt.Videopac schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 08:43:
[...]
Heb je echt 35 meter kabel nodig om van AOP naar de slaapkamer te komen?
Ja, maar dat is toch echt iets heeeeeel anders.Miglow schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:28:
[...]
35 meter hoeft geen probleem te zijn. Heb met schotel wel eens 30 meter kabel gebruikt vanaf lnb, dat ging prima en dat signaal is een stuk zwakker. En anders kun je er altijd nog een versterker tussen zetten.
Dat is mij ook onbekend en dat was idd de reden voor de versterker.Timmert schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:04:
[...]
Lijkt me een slecht idee. Je weet niet hoe sterk het signaal op dit AOP binnen komt (dat verschilt namelijk wel eens per woning) en 35m kabel achter een verdeler die al 5db dempt lijkt me geen succes.
Ja ik was ook een beetje bang voor te sterk signaal bij de korte stukjes, maar dat is iets waar je pas achter komt nadat je alles hebt geplaatst.Waar je in deze situatie (met versterker) wel goed naar moet kijken is de signaalsterkte op het modem (RX).
Wat had je dan in gedachte? Als ik de versterker wissel voor een drievoudige verdeler bijvoorbeeld de Hirschmann DFC0631 heb ik een demping van zo'n 6dB afhankelijk van de frequentie, zie: http://hirschmann-multime...eet%20DFC%200631%20EN.pdfMiglow schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:26:
[...]
5dB demping is wel heel veel, de Gamma t-stukjes doen zelfs "maar" 3,5dB en in mijn ervaring is de demping van een knappe f-splitter minimaal. Als het signaal op de AOP te zwak is om goed door te komen op Koka-kabel, vraag ik me af of er wel genoeg schoon signaal is om netjes te kunnen versterken, maar goed, ik denk duidelijk te simpel.
Dan heb je ook nog een einddoos met een demping en de kabel zelf die zo'n 35 meter is met meerdere connectors, wel goed spul, maar toch lijkt het mij vrij krap.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
Dank voor deze nuttige link!lSltAlKeR schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:28:
[...]
[s]... Na enige google-en schijnt het dus wel te kunnenhttp://ziggo.gebruikers.e...thread.php?thread_id=2999
Precies bedankt, dan snap ik het ook dus.MediaZoo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:39:
[...]
Een 2-weg splitter is standaard 3,5dB en 3 weg loopt al snel op naar 6,5dB en een 4-weg splitter doet al snel 7,5dB En dan heb ik het over A-merk splitters. Jouw ervaring mag misschien anders zijn, maar als je gaat meten spelen dit soort getallen een grote rol.
En om even snel te rekenen met de maximale demping: 5 meter KOKA 799/9TS kabel á 0,9dB demping op 800Mhz + een door jullie voorgestelde 4-weg splitter á 7,4dB + 35 meter KOKA 799/9TS kabel á 4,2dB + Hirschmann EDC1000 á 0,5dB = 13dB verlies. En dan is nog niet de kabel van de wcd naar de ontvanger meegenomen. Dit is onder ideale omstandigheden en rechte bekabeling. Bochten en dergelijken zorgen al snel voor 10-den dB erbij.
Een versterker is in deze zeker aangeraden, omdat je minimaal +8 op je AOP binnen moet krijgen op 800Mhz. dat zijn waarden die niet heel snel voorkomen. Is het signaal op het moment te hard, plaats dan een splitter tussen het AOP en de modem/versterker.
*gerekend op 800Mhz ivm de dempingswaarden op die frequentie. Lagere frequenties zullen lagere demping in de bekabeling tonen.
AMD Nieuwsdiscussie
Om nog even terug te komen op probleem met aantal zenders door storing van beeld/geluid.
Ik las dit op het forum van Ziggo en snap er nu geen bal meer van :
Reden daarvan is dat bij het samengaan Ziggo gebruik is gaan maken van andere frequenties, namelijk de UPC frequenties.
Het is mij een raadsel waarom met niet de UPC klanten heeft laten omgaan en die gebruik laten maken van Ziggo frequenties want die waren veel storings ongevoeliger.
Feit is in elk geval dat dus die door UPC (en nu dus ook Ziggo) gebruikte frequenties veel storingsgevoeliger zijn voor met name inslag van 2.4 Ghz verkeer (wifi en dect telefoons) en televisiesignalen van DVB-C oftewel Digitenne van KPN.
Ik zat al bij UPC en er zou voor mij dus niet veranderd moeten zijn ?! Maar ik heb juist vanaf de dag dat we overgingen problemen ...
Reden daarvan is dat bij het samengaan Ziggo gebruik is gaan maken van andere frequenties, namelijk de UPC frequenties.
Het is mij een raadsel waarom met niet de UPC klanten heeft laten omgaan en die gebruik laten maken van Ziggo frequenties want die waren veel storings ongevoeliger.
Feit is in elk geval dat dus die door UPC (en nu dus ook Ziggo) gebruikte frequenties veel storingsgevoeliger zijn voor met name inslag van 2.4 Ghz verkeer (wifi en dect telefoons) en televisiesignalen van DVB-C oftewel Digitenne van KPN.
Ik zat al bij UPC en er zou voor mij dus niet veranderd moeten zijn ?! Maar ik heb juist vanaf de dag dat we overgingen problemen ...
De UPC frequenties en Ziggo frequenties zijn net zo storingsgevoelig. Hier zit geen verschil in.Goner schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:36:
Om nog even terug te komen op probleem met aantal zenders door storing van beeld/geluid.
Echter worden de zenders doorgegeven aan de hand van de stream/zender indeling van het UPC headend ipv Ziggo headend. Dat is de verandering geweest. Daarom zijn zenders opeens op "storings gevoeligere" terechtgekomen. Het is onbegonnen werk om aanpassingen in het frequentie indeling te doen. Zelf op straat niveau kunnen er verschillende frequenties een bron van storing zijn.
De 2.4 Ghz frequentie heeft niets met Ziggo of UPC te maken. Er is vastgelegd dat deze frequentie vrij gebruikt mag worden voor vergunningsvrije draadloze communicatie tussen apparaten. Omdat vrijwel ieder apparaat tegenwoordig die frequenties gebruiken zit het gewoon vol. Kan/wil/gaat Ziggo er iets aan doen. Nee, omdat dat simpelweg niet kan. Als een frequenties vol is en alles stoort tegen elkaar in. Tja dat is de eigenschap van de techniek. Het is niet voor niets dat de 5Ghz band ook beschikbaar is gekomen.
En televisie signalen is een vrij simpel onderwerp. Een goede installatie is signaal dicht en heeft geen last van omgevingssignalen. Net als de omgevingssignalen geen last hebben van het signaal op de kabel.
Maar omdat signaal een niet te grijpen materie is en slechts meetbaar is met duurdere meetapparatuur is het voor mij begrijpelijk dat niemand snel een oorzaak kan aanwijzen. Maar de tijd dat we alleen analoge tv keken en geen draadloze communicatie middelen hadden is voorbij.
En bij UPC is er niets veranderd behalve dat de Irdeto codering in het signaal meegezonden wordt. Verder is alles bij het oude gebleven. Het zijn juist de Ziggo klanten die op de UPC infrastructuur overgaan, al hebben die met een goede installatie ook geen problemen.
Daarbij is DVB-C een signaal wat over kabel gaat en heeft niets met Digitenne of KPN te maken. Digitenne gebruikt DVB-T.
Als je in oud-UPC gebied zit en sinds de naamswijziging signaal problemen hebt is dat inderdaad puur toeval.
Dit is trouwens de eerste keer dat ik iemand zie beweren dat 2,4 GHz en 5 GHz WiFi netwerken op je TV-signaal kunnen storen. Hoe gaat dat dan in z'n werk? TV wordt uitgezonden op 0,2 GHz tot 0,9 GHz en zit derhalve dus in een volstrekt ander frequentiebereik..
Dit is trouwens de eerste keer dat ik iemand zie beweren dat 2,4 GHz en 5 GHz WiFi netwerken op je TV-signaal kunnen storen. Hoe gaat dat dan in z'n werk? TV wordt uitgezonden op 0,2 GHz tot 0,9 GHz en zit derhalve dus in een volstrekt ander frequentiebereik..
Heb de F-connectors ook nog even veranderd met nieuwere type's en dan zou het hierop komen.

Even de theoretische dB waardes waar het ongeveer op uit zou moeten komen erbij gezet. Zolang alles tussen de -10 en +10dB blijft is het perfect toch? Zit een beetje aan de hoge kant bij alles, maar zolang er niet een heel sterk signaal de woning in komt mag dit geen enkel probleem zijn lijkt mij.
Zoals MediaZoo al aangeeft, zal zonder versterker een moeilijk verhaal worden. Met een Hirschmann DFC0631 heb je een verzwakking van 6dB op elke uitgang, plus nog de 0,9dB verzwakking van de eerste 5 meter, dan nog 4,2dB van de 35 meter coax en 0,5dB van de einddoos, dan zit je dus op -11,6dB op de slaapkamer, dat lijkt mij niet echt ideaal. De tekening van hierboven lijkt mij dan ook de beste oplossing.

Even de theoretische dB waardes waar het ongeveer op uit zou moeten komen erbij gezet. Zolang alles tussen de -10 en +10dB blijft is het perfect toch? Zit een beetje aan de hoge kant bij alles, maar zolang er niet een heel sterk signaal de woning in komt mag dit geen enkel probleem zijn lijkt mij.
Zoals MediaZoo al aangeeft, zal zonder versterker een moeilijk verhaal worden. Met een Hirschmann DFC0631 heb je een verzwakking van 6dB op elke uitgang, plus nog de 0,9dB verzwakking van de eerste 5 meter, dan nog 4,2dB van de 35 meter coax en 0,5dB van de einddoos, dan zit je dus op -11,6dB op de slaapkamer, dat lijkt mij niet echt ideaal. De tekening van hierboven lijkt mij dan ook de beste oplossing.
AMD Nieuwsdiscussie
Jij bent de eerste die ik van tevoren zo'n analyse van zijn coax infrastructuur zie maken, ziet er degelijk en goed doordacht uit zo 
De signaalsterktes die je nu in je tekening hebt staan zijn zo te zien relatief aan de sterkte die op het AOP staat (met andere woorden: je gaat uit van een signaalsterkte van 0 dB op het AOP). Volgens mij (maar hang me er niet aan op) is het gebruikelijk dat er zo'n +5 dB tot +10 dB op het AOP staat. Maar de enige manier om daar makkelijk achter te komen is door er een modem rechtstreeks op aan te sluiten en de signaalwaardes te checken.
De signaalsterktes die je nu in je tekening hebt staan zijn zo te zien relatief aan de sterkte die op het AOP staat (met andere woorden: je gaat uit van een signaalsterkte van 0 dB op het AOP). Volgens mij (maar hang me er niet aan op) is het gebruikelijk dat er zo'n +5 dB tot +10 dB op het AOP staat. Maar de enige manier om daar makkelijk achter te komen is door er een modem rechtstreeks op aan te sluiten en de signaalwaardes te checken.
Het is ook de eerste keer dat ik het zoiets ga installeren, dus dan doe je eerst ook even onderzoek. Ik doe het namelijk liever in één keer goed en ben wat langer bezig dan dat ik het twee of drie maal overnieuw moet doen.Jerrythafast schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:23:
Jij bent de eerste die ik van tevoren zo'n analyse van zijn coax infrastructuur zie maken, ziet er degelijk en goed doordacht uit zo
Ja dat weet ik dus niet, maar mocht er +10dB op staan dan wordt het signaal op het modem te sterk lijkt mij als de versterker erbij komt.De signaalsterktes die je nu in je tekening hebt staan zijn zo te zien relatief aan de sterkte die op het AOP staat (met andere woorden: je gaat uit van een signaalsterkte van 0 dB op het AOP). Volgens mij (maar hang me er niet aan op) is het gebruikelijk dat er zo'n +5 dB tot +10 dB op het AOP staat. Maar de enige manier om daar makkelijk achter te komen is door er een modem rechtstreeks op aan te sluiten en de signaalwaardes te checken.
AMD Nieuwsdiscussie
Nooit geweten dat je de modem ergens anders kon plaatsen dan waar de kabel je huis in komt. Altijd gedacht dat je dan veel te veel signaal/snelheid zou verliezen. Interessant.
Het is ook beter om hem direct bij het AOP te plaatsen, maar deze afstand met goede bekabeling moet goed te doen zijn volgens mij.
AMD Nieuwsdiscussie
Modem mag max 5 meter van bron zijn, en de modem moet op het 0 DB punt tenzij je een Horizon mediabox hebt dan moet die op het 0 db en de modem 1 ernaast-The_Mask- schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:38:
Het is ook beter om hem direct bij het AOP te plaatsen, maar deze afstand met goede bekabeling moet goed te doen zijn volgens mij.
Mijn modem is rechtstreeks met bijgeleverde korte kabel op een UMU-1006T aangesloten. (UMU zit direct op het DIO-01 AOP gedrukt.) Volgens de specs dempt dit ding typisch zo'n 9 dB op de Data-uitgang. Volgens mijn modem ligt de signaalsterkte grofweg tussen de +2 dB en +4 dB (verschilt wat per frequentie). Dat zou betekenen dat er hier signaal van tussen +11 dB en +13 dB uit het AOP komt.-The_Mask- schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:32:
[...]
Het is ook de eerste keer dat ik het zoiets ga installeren, dus dan doe je eerst ook even onderzoek. Ik doe het namelijk liever in één keer goed en ben wat langer bezig dan dat ik het twee of drie maal overnieuw moet doen.![]()
[...]
Ja dat weet ik dus niet, maar mocht er +10dB op staan dan wordt het signaal op het modem te sterk lijkt mij als de versterker erbij komt.
Een modem kun je overal plaatsen waar je wilt. De provider wil dat alleen niet, omdat de eindegebruiker vaak met rotzooi aan het werk gaat en geen idee heeft waar hij mee bezig is. Vervolgens werkt de verbinding niet goed en krijgt de provider de schuld.Janpietertje89 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:36:
Nooit geweten dat je de modem ergens anders kon plaatsen dan waar de kabel je huis in komt. Altijd gedacht dat je dan veel te veel signaal/snelheid zou verliezen. Interessant.
Ik heb hier een test opstelling staan waarbij het modem 30 meter van mn AOP staat met versterker en erna een splitter. Dit zijn de resultaten uit het modem:
Downstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 87 5360537 507000000 Hz 3.5 dBmV 37.5 dB
2 Locked QAM256 81 5360537 471000000 Hz 4.7 dBmV 38.4 dB
3 Locked QAM256 82 5360537 477000000 Hz 4.8 dBmV 38.5 dB
4 Locked QAM256 83 5360537 483000000 Hz 4.6 dBmV 38.5 dB
5 Locked QAM256 84 5360537 489000000 Hz 4.3 dBmV 38.2 dB
6 Locked QAM256 85 5360537 495000000 Hz 3.8 dBmV 38.1 dB
7 Locked QAM256 86 5360537 501000000 Hz 3.9 dBmV 38.2 dB
8 Locked QAM256 88 5360537 513000000 Hz 3.4 dBmV 38.0 dB
9 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
10 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
11 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
12 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
13 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
14 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
15 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
16 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
Upstream Channel
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM16 6 2560 Ksym/sec 29200000 Hz 46.5 dBmV
2 Locked QAM16 5 2560 Ksym/sec 40800000 Hz 47.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0.0 dBmV
Dit is een Caiway verbinding in Rekam gebied. Caiway gebruikt Docsis ipv Eurodocsis en kanalen zijn hierdoor maar 6Mhz ipv de 8Mhz. Maar het geeft een indicatie dat afstand geen rol speelt.
Dit is ook de manier waarop je infrastructuur aanlegt. Dit is exact de wijze waarop iedere monteur te werk zou moeten gaan. Tekenen en rekenen en dan aanleggen ipv. eerst iets gokkend aanleggen en achteraf kijken of het werkt. Dit gaat gewoon een hoop kosten schelen en door alleen al de signaal waardes van je AOP te weten kun je zelf alles via deze methode aanleggen.Jerrythafast schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:23:
Maar is het signaal nu ook te sterk op het modem? Dat is namelijk het enige wat ik van het begin af aan al aan de hoge kant vond.
Als de standaard twist en lock splitter van Ziggo normaal gesproken zorgt voor een verzwakking van 9dB dan zit ik met mijn versterking van 4dB best wel hoog. Zijn er mensen die zo'n opstelling als die van mij draaiend hebben of geïnstalleerd hebben voor een ander, met een versterker tussen het modem en de AOP zonder splitter/verzwakker.
Als de standaard twist en lock splitter van Ziggo normaal gesproken zorgt voor een verzwakking van 9dB dan zit ik met mijn versterking van 4dB best wel hoog. Zijn er mensen die zo'n opstelling als die van mij draaiend hebben of geïnstalleerd hebben voor een ander, met een versterker tussen het modem en de AOP zonder splitter/verzwakker.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Iemand?Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:06:
Ik merk op dat de powerline in onze huis de verbinding van 100mbit naar 20mbit brengt zodra het apparaat op het elektriciteitsnet aangesloten wordt. Iemand met een idee wat daarvan de oorzaak kan zijn, en zijn er betere oplossingen te vinden om het internet op een locatie te krijgen waar het trekken van een internetkabel geen optie is?
Onze kabel komt in de woonkamer binnen waar ook de tv staat. Erg handig.Janpietertje89 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:36:
Maar, het modem willen we in de meterkast.
Dus vanuit het begin punt de kabel voor het modem onder de vloer door naar de meterkast en daar aangesloten. Uiteraard met goed spul.
Nooit problemen gehad en nooit voor dat UPC of Ziggo nodig gehad.
Yup, dat gaat gewoon goed, mits je geen rotzooi gebruikt.
Dan zul je toch echt iets meer info over de situatie moeten geven.
Waarom zou een UTP kabel niet werken? Powerline is nogal erg afhankelijk van wat voor apparaten er allemaal aan staan en hoe de boel in stoppenkast in elkaar zit.
Computer says no
MoCa als er coax aanwezig is. Anders een goede router.
Met een netgear r7000 is bijvoorbeeld op 2.4 ghz 60-80mbps goed mogelijk door twee vloeren van beton. E.e.a. afhankelijk van interferentie natuurlijk.
De kans dat je upstreamwaardes een keer boven de 50db uit gaan komen is behoorlijk groot. Zeker als ziggo een keer iets in de eindversterker veranderd. Het heeft altijd gewerkt verhaal gaat dan niet op. Je hebt immers je modem niet conform ziggo's voorschriften aangesloten.Arunia schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:36:
[...]
Onze kabel komt in de woonkamer binnen waar ook de tv staat. Erg handig.
Maar, het modem willen we in de meterkast.
Dus vanuit het begin punt de kabel voor het modem onder de vloer door naar de meterkast en daar aangesloten. Uiteraard met goed spul.
Nooit problemen gehad en nooit voor dat UPC of Ziggo nodig gehad.
Yup, dat gaat gewoon goed, mits je geen rotzooi gebruikt.
Wat zou op dit moment een goeie router zijn om in de meterkast te plaatsen ?
Of maakt dat eigenlijk niet zoveel uit ?
Wil mijn modem in bridge zetten zodat maar dan moet er wel een goeie router achter zitten
Heb nu een dlink dir-655 staan die als accesspoint in de woonkamer staat.
Deze ondersteund geen 5ghz en de 2.4ghz band zit zoals bij meerdere al aardig vol
Of maakt dat eigenlijk niet zoveel uit ?
Wil mijn modem in bridge zetten zodat maar dan moet er wel een goeie router achter zitten
Heb nu een dlink dir-655 staan die als accesspoint in de woonkamer staat.
Deze ondersteund geen 5ghz en de 2.4ghz band zit zoals bij meerdere al aardig vol
2250 WP Zuid PVoutput
Wat zijn niet hun voorschriften. De kabel is iets langer dan de originele (ipv 1,5 is deze 3 meter), is betere kwaliteit. Maar ik ga als er iets mis is niet bij Ziggo klagen om het op te lossen.gys89 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:21:
[...]
De kans dat je upstreamwaardes een keer boven de 50db uit gaan komen is behoorlijk groot. Zeker als ziggo een keer iets in de eindversterker veranderd. Het heeft altijd gewerkt verhaal gaat dan niet op. Je hebt immers je modem niet conform ziggo's voorschriften aangesloten.
Ik heb sinds het begin en ook van upc naar Ziggo geen problemen ondervonden met mijn Internet.
De waarden voor en na zijn niet veranderd tegenover elkaar. Dus effectief is er geen verschil.
Snap je punt. Maar niet waarom je hem zo maakt tegen mij.
[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 06-11-2015 19:16 ]
En dan is ie boven de 50dB? So? tot 55dB is de kritische grens pas. 50dB is nog geen enkele probleem.gys89 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:21:
[...]
De kans dat je upstreamwaardes een keer boven de 50db uit gaan komen is behoorlijk groot. Zeker als ziggo een keer iets in de eindversterker veranderd. Het heeft altijd gewerkt verhaal gaat dan niet op. Je hebt immers je modem niet conform ziggo's voorschriften aangesloten.
Het antwoord van webcare is " Ja dat kan, kaarten worden gedeactiveerd als iemand bij Ziggo weggaat, en kunnen bij een nieuw abonnement weer geactiveerd worden"stormfly schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:01:
Stel dat je een jaar naar het buitenland gaat voor je werk en je zegt Ziggo op, kan je dan wanneer je terugkomt je *eigen* smartcards weer activeren op je nieuwe abonnement?
Zeker nu ze naar een huurmodel zijn overgestapt bij Ziggo vraag ik me dat af? Ik begrijp dat je de gehuurde kaart die bij je abonnement hoort in moet leveren, maar het gaat mij om de overige X kaarten die van mijzelf zijn als oud Ziggo klant.
50dB is wel op het randje hoor, 51dB gaat hij disconnecten met dank aan channel bonding. 55dB heb je een zeer slecht werkende internet verbinding. Bedenk ook dat je zoiets hebt als scheefheid in je upstream net zoals je dat hebt in je downstream. 50dB kan dan opeens 53dB worden wanneer het modem de 2 ongebruikte channels plots pakt na een powercycle.MediaZoo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 19:35:
[...]
En dan is ie boven de 50dB? So? tot 55dB is de kritische grens pas. 50dB is nog geen enkele probleem.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Nja het is moeilijk om deze waardes zo te bepalen, bij Ziggo (UPC) meten ze 6 (edit:MediaZoo schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 19:35:
[...]
En dan is ie boven de 50dB? So? tot 55dB is de kritische grens pas. 50dB is nog geen enkele probleem.
De eene up/downstream moet onder de 58dB zitten, de ander onder de 32. de ander weer tussen de -3 en de +3 etc etc.
Indien een punt op 50dB zit ipv onder de 32 zitten we met een gigantische probleem natuurlijk.
Er is in ieder geval geen kritische grens op 55, wel op 58
Voor een betere analyse indien je er nieuwsgierig naar bent kan je beter even contact opnemen met de service desk van ziggo/upc, hun kunnen ook de historie achterhalen en jou exact vertellen welke punten ze meten ( zijn er een stuk meer dan 2 of 3 ) die ALLEMAAL goed moeten zijn, indien 1 erboven of eronder zit kan je problemen verwachten.
Let ook op aangezien ik hier meerdere mensen over versterkers zie praten, doe dit pas als je signaal veel te zwak is. Indien je signaal al sterk binnen komt zorgt een te sterk signaal ook voor veel problemen. Een versterker is dus per definitie niet altijd goed.
[ Voor 38% gewijzigd door LopendeVogel op 07-11-2015 11:18 ]
Er zijn voor een verbinding 8 metingen van belang waarvan je er als klant 3 kan doen:JeroenC schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:58:
[...]
Nja het is moeilijk om deze waardes zo te bepalen, bij Ziggo (UPC) meten ze 6 signaal punten.
De eene upstream moet onder de 58dB zitten, de ander onder de 32. de ander weer tussen de -3 en de +3 etc etc.
Indien een punt op 50dB zit ipv onder de 32 zitten we met een gigantische probleem natuurlijk.
Er is in ieder geval geen kritische grens op 55, wel op 58
Voor een betere analyse indien je er nieuwsgierig naar bent kan je beter even contact opnemen met de service desk van ziggo/upc, hun kunnen ook de historie achterhalen en jou exact vertellen welke punten ze meten ( zijn er een stuk meer dan 2 of 3 ) die ALLEMAAL goed moeten zijn, indien 1 erboven of eronder zit kan je problemen verwachten.
Klant:
1: DS Power tussen +10 en -10
2: DS SNR >32dB
3: US Power zonder channelbonding <55dB met <51dB ideale situatie: 47-49dB
Ziggo
4: US SNR > 25dB bij 16QAM >31dB bij 64QAM
5: DS CER
6: DS CCER
7: US CER
8: US CCER
Daarbij is het Ziggo gedeelte puur voor Ziggo. Vrijwel alle meetwaarden die daaruit voortvloeien zitten in het netwerk en worden ook op netwerk niveau behandeld.
Daarbij kunnen ze nog veel meer meten indien ze willen: Ping tijden CMTS Modem, modem up/down tijden, kwaliteit voip verbindingen. Dit kunnen ze tot een jaar terug bekijken als je modem er al zolang staat.
Ja het lastige schijnt te zijn dat er kennelijk verschil zit bij oud ziggo en oud upc, daar waar de signalen schijnbaar anders zijn en andere normen hebben.MediaZoo schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:14:
[...]
Er zijn voor een verbinding 8 metingen van belang waarvan je er als klant 3 kan doen:
Klant:
1: DS Power tussen +10 en -10
2: DS SNR >32dB
3: US Power zonder channelbonding <55dB met <51dB ideale situatie: 47-49dB
Ziggo
4: US SNR > 25dB bij 16QAM >31dB bij 64QAM
5: DS CER
6: DS CCER
7: US CER
8: US CCER
Daarbij is het Ziggo gedeelte puur voor Ziggo. Vrijwel alle meetwaarden die daaruit voortvloeien zitten in het netwerk en worden ook op netwerk niveau behandeld.
Daarbij kunnen ze nog veel meer meten indien ze willen: Ping tijden CMTS Modem, modem up/down tijden, kwaliteit voip verbindingen. Dit kunnen ze tot een jaar terug bekijken als je modem er al zolang staat.
Dit zijn de door, toen het nog UPC was, gehanteerde maatstaven. Dit zijn ook gewoon vastgelegde specs. van euroDOCSIS. Er zal misschien hier en daar 1dB gesnoept worden, het zal ook niet precies op die ene dB liggen. Maar dit geeft wel heel goed de richting aan die een verbinding moet hebben om goed te functioneren.JeroenC schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 11:18:
[...]
Ja het lastige schijnt te zijn dat er kennelijk verschil zit bij oud ziggo en oud upc, daar waar de signalen schijnbaar anders zijn en andere normen hebben.
En gezien Ziggo niet meer bestaat. Liberty Global Ziggo heeft overgenomen. Het bestaande UPC netwerk heeft uitgebreid over het oude Ziggo gebied, het oude UPC gebied een naamsverandering heeft gekregen en de interne bedrijfsstructuur overgenomen is naar het nieuwe Ziggo durf ik met zekerheid te stellen dat er ook op het niveau van het netwerk de oud UPC normen zijn gaan gelden, vooral ook gezien er nu gebruikt wordt gemaakt van het UPC TV headend en het Aorta netwerk.
Verwijderd
Ik ben van prive ziggo overgestapt naar zakelijk aanbod.
Internet werkt prima:

Echter, TV gaat niet helemaal lekker. De tweede kaart heb ik geactiveerd en geeft ook activatiestatus aan bij Ziggo. Geen enkele zender doet het. Ik behoor er iets van 115 zenders in totaal te hebben welk ik kijken kan.
Het kijken op m'n oude kaart werkt wel alleen kan ik niet raden of ik nu het zenderaanbod heb dat ik hebben moet ofniet.
Decoder hebben ze er eentje extra bij opgestuurd; ze zijn beide hetzelfde. Ook deze omgewisseld > geen effect.
Internet werkt prima:

Echter, TV gaat niet helemaal lekker. De tweede kaart heb ik geactiveerd en geeft ook activatiestatus aan bij Ziggo. Geen enkele zender doet het. Ik behoor er iets van 115 zenders in totaal te hebben welk ik kijken kan.
Het kijken op m'n oude kaart werkt wel alleen kan ik niet raden of ik nu het zenderaanbod heb dat ik hebben moet ofniet.
Decoder hebben ze er eentje extra bij opgestuurd; ze zijn beide hetzelfde. Ook deze omgewisseld > geen effect.
Net geactiveerd? bij mij duurde het zelfs na activatie een paar uur voordat de nieuwe werkte.Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:31:
Internet werkt prima:
[afbeelding]
Zorg dat de niet-werkende kaart in je TV/decoder zit waarvan je hebt gecheckt dat hij het met de andere kaart wel doet. Klik dan op 'Activeren' in Mijn Ziggo. Dan zou je binnen 10 seconden beeld moeten krijgen. Zo niet, check dan het nummer van de kaart nog eens
Ik zit daar ook over te denken. Krijg je dan nog welkomst korting of iets dergelijks?Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:31:
Zeker weten? Bij 200mbit down hoort toch 40mbit up bij zakelijk en geen 30?Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:31:
Internet werkt prima:
afbeelding
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Verwijderd
Het scheelt me 5 euro,raven22 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 22:11:
[...]
Ik zit daar ook over te denken. Krijg je dan nog welkomst korting of iets dergelijks?
heb wel een 2 jarig contract erbij gepakt, en een extra zenderaanbod.
200mbit is leuk maar ik gebruik het nauwelijks in de praktijk (iets met usenet dat overvol is met DMCA shit enzo).
Verwijderd
Het scheelt me 5 euro per maand prive,raven22 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 22:11:
[...]
Ik zit daar ook over te denken. Krijg je dan nog welkomst korting of iets dergelijks?
heb wel een 2 jarig contract erbij gepakt, en een extra zenderaanbod.
200mbit is leuk maar ik gebruik het nauwelijks in de praktijk (iets met usenet dat overvol is met DMCA shit enzo).
40mbit up ja, maar 30 is ook goedTFHfony schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 23:27:
[...]
Zeker weten? Bij 200mbit down hoort toch 40mbit up bij zakelijk en geen 30?
Veranderd de routing nu dagelijks/wekelijks op het Aorta netwerk?

Okay, ik heb nu dus zo'n Horizon ontvanger, enorm sloom ding. Nu heb ik mijn oude (i-TV) Humax op mijn slaapkamer staan en er gaat een wereld voor me open. Ik kijk bijvoorbeeld met mijn vriendin Grey's Anathomy, als ik via de horizon ontvager seizoen 3 op wil zoeken, moet ik door het menu van myprime helemaal zoeken naar seizoen 3, om vervolgens de aflevering te moeten zoeken. Nu de Humax. Ik klik op series, ik klik op Grey's, ik klik op seizoen 3, en ik klik mijn aflevering, geen gezoek maar naar welk seizoen er ergens random staat ! 
Ik vind het toch een slechte zaak dat de horizon ontvanger slechter en trager is, dan mijn oude Humax !

Ik vind het toch een slechte zaak dat de horizon ontvanger slechter en trager is, dan mijn oude Humax !
Daarom is het beter als Ziggo de Humax wat meer zou promoten.
Maar het liefst dringen ze iedereen die vreselijke Horizon box op.
Maar het liefst dringen ze iedereen die vreselijke Horizon box op.
Routing op het gehele internet wisselt dagelijks, zo niet uurlijks of ahv behoefte. Content Delivery Netwerken routeren op basis van de behoefte.ArcticWolf schreef op zondag 08 november 2015 @ 15:29:
Veranderd de routing nu dagelijks/wekelijks op het Aorta netwerk?
Maar er is altijd wel ergens een fibercut of een onderhoud gepland, zeker in de nachtelijke uren, dan gaat het verkeer over alternatieve paden. Alleen voor de USA is nacht bij ons dag, dus je hebt altijd wel last van elkaar omdat het world wide web alle tijdzones beslaat. Je kan in de AMS-IX grafieken vrij duidelijk zien wanneer Den Hollander niet meer internet.
De hoop die je als klant dan slechts kan hebben, tijdens onderhoud, is dat het verkeer weer "over het kortste pad" terugkomt en het niet het permanent ombouwen is geweest en jouw favoriete site trager is geworden. Of in het gunstig geval wordt het pad korter ;-) maar met de AMS-IX in Nederland als ena grootste peering platform hebben we qua Nederlands /EU verkeer weinig te klagen.
2 weken geleden het ziggo modem/router in bridge-modus laten zetten. Kreeg direct een ander extern ip. Dit is me nog nooit overkomen in de +- 3 jaar Ziggo. Gisteren opeens weer een nieuw IP adres. Gaat wel snel opeens.
Bij bridge is dat normaal omdat de CMTS een ander MAC adres ziet, ipv je Ziggo modem vraagt je eigen router nu een IP aan, dus die kan je afvinken. De enige vreemde is die dan spontaan van gisteren ;-)
Ik heb een vraagje over Fox Sport Go (web only) voor abonnees van Ziggo. Een collega gaf aan dat hij laatst is overgezet van UPC naar Ziggo. Sindsdien heeft hij gratis Fox Sport Go. Hij heeft dit nooit besteld, nooit betaald. Hij heeft hier wel gewoon toegang tot.
Nu vroeg ik mij af of hier meer mensen zijn die dit hebben, en probeer ik te achterhalen hoe dit komt. Heeft iedere Ziggo gebruiker gratis Fox Sport Go (wat ik mij niet kan voorstellen)? Of zijn dit enkel gebruikers die van UPC komen? Of nog specifieker: Heeft hij gewoon erg veel mazzel, en is dit een foutje?
Handig om te melden: Hij heeft een alles-in-1 pakket met 120Mb/ps, hetzelfde pakket wat ik van Ziggo ook heb. Hij betaald EU42 in de maand, ik betaal EU52,50 in de maand. Beide zonder extra pakket.
Nu vroeg ik mij af of hier meer mensen zijn die dit hebben, en probeer ik te achterhalen hoe dit komt. Heeft iedere Ziggo gebruiker gratis Fox Sport Go (wat ik mij niet kan voorstellen)? Of zijn dit enkel gebruikers die van UPC komen? Of nog specifieker: Heeft hij gewoon erg veel mazzel, en is dit een foutje?
Handig om te melden: Hij heeft een alles-in-1 pakket met 120Mb/ps, hetzelfde pakket wat ik van Ziggo ook heb. Hij betaald EU42 in de maand, ik betaal EU52,50 in de maand. Beide zonder extra pakket.
Mwja het viel me gewoon op, overigens gaat het verkeer naar Osaka rechtsstreeks via London (16 hops in totaal) en verkeer naar Tokyo via 13 hubs in de VS en daarna nog 5 hubs in Taiwan (26 hops in totaal)stormfly schreef op zondag 08 november 2015 @ 19:20:
[...]
Routing op het gehele internet wisselt dagelijks, zo niet uurlijks of ahv behoefte. Content Delivery Netwerken routeren op basis van de behoefte.
Maar er is altijd wel ergens een fibercut of een onderhoud gepland, zeker in de nachtelijke uren, dan gaat het verkeer over alternatieve paden. Alleen voor de USA is nacht bij ons dag, dus je hebt altijd wel last van elkaar omdat het world wide web alle tijdzones beslaat. Je kan in de AMS-IX grafieken vrij duidelijk zien wanneer Den Hollander niet meer internet.
De hoop die je als klant dan slechts kan hebben, tijdens onderhoud, is dat het verkeer weer "over het kortste pad" terugkomt en het niet het permanent ombouwen is geweest en jouw favoriete site trager is geworden. Of in het gunstig geval wordt het pad korter ;-) maar met de AMS-IX in Nederland als ena grootste peering platform hebben we qua Nederlands /EU verkeer weinig te klagen.

Het viel me alleen op dat dit weekend er opeens 2 Amerikaanse hubs zijn bijgekomen en 2 minder in Taiwan.
Ping blijft overgens wel rond de 300ms zoals gewoonlijk
Zijn er hier mensen die issues merken tussen het Ziggo netwerk en Caiway?
Of tussen het Ziggo netwerk en ZeelandNet? Een vriend van mij heeft een Ziggo aansluiting, maar kan niet fatsoenlijk data uitwisselen met aansluiting bij deze 2 providers. Sites laden prima, snelheden worden allemaal gehaald. Echter, Skype-sessies tussen deze netwerken haperen, filetransfers zijn traag, gameserver hosting werkt ook niet zoals het hoort. Verbindingen met netwerken van andere providers zoals KPN (FttH) en Tele2 DSL werken wonderlijk wel goed...
Of tussen het Ziggo netwerk en ZeelandNet? Een vriend van mij heeft een Ziggo aansluiting, maar kan niet fatsoenlijk data uitwisselen met aansluiting bij deze 2 providers. Sites laden prima, snelheden worden allemaal gehaald. Echter, Skype-sessies tussen deze netwerken haperen, filetransfers zijn traag, gameserver hosting werkt ook niet zoals het hoort. Verbindingen met netwerken van andere providers zoals KPN (FttH) en Tele2 DSL werken wonderlijk wel goed...
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Ik druk op mijn Horizon ab gewoon op 'on demand', druk op OK om te zoeken en met het qwerty toetsenbord op de achterkant is het zo gevonden. Jouw manier om te navigeren is eigenlijk alleen nodig als je content wilt ontdekken ipv een specifieke titel te zoeken.pweide schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:34:
Okay, ik heb nu dus zo'n Horizon ontvanger, enorm sloom ding. Nu heb ik mijn oude (i-TV) Humax op mijn slaapkamer staan en er gaat een wereld voor me open. Ik kijk bijvoorbeeld met mijn vriendin Grey's Anathomy, als ik via de horizon ontvager seizoen 3 op wil zoeken, moet ik door het menu van myprime helemaal zoeken naar seizoen 3, om vervolgens de aflevering te moeten zoeken. Nu de Humax. Ik klik op series, ik klik op Grey's, ik klik op seizoen 3, en ik klik mijn aflevering, geen gezoek maar naar welk seizoen er ergens random staat !
Dat de interface trager is ben ik overigens met je eens.
Dat zou alleen moeten zijn als je ook FoxSports op TV hebt, daar hoor je Go bij te krijgen.Edzeau schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:59:
Ik heb een vraagje over Fox Sport Go (web only) voor abonnees van Ziggo. Een collega gaf aan dat hij laatst is overgezet van UPC naar Ziggo. Sindsdien heeft hij gratis Fox Sport Go. Hij heeft dit nooit besteld, nooit betaald. Hij heeft hier wel gewoon toegang tot.
https://www.ziggo.nl/televisie/extra-zenders/fox-sports/
Er zal wel iets fout gegaan zijn, het gebeurt ook regelmatig dat Go niet werkt terwijl je wel een abo hebt op FoxSports. Webcare/helpdesk kan dan handmatig je rechten herstellen, wellicht dat die van je collega per ongeluk geactiveerd zijn. Mazzeltje dus.
[ Voor 20% gewijzigd door P.K. op 09-11-2015 14:07 ]
De laatste tijd had ik steeds vaker het idee dat mijn verbinding op de één of andere manier geknepen werd, het viel me met name op dat als ik een spel via steam wilde downloaden hij slechts tot een maximum van 1.8MB kwam. Onafhankelijk van welke downloadlocatie ik gebruikte. Ook P2P diensten lijken steeds vaker te stokken bij een lagere downloadsnelheid dan ik voorheen gewend was (4/5 MB terwijl voorheen ik vaak de max van onze verbinding haalde).
Vandaag toch maar eens verder uitgezocht en uiteraard begonnen bij mezelf. In zowel de bedrading als de router kon ik niets vinden en ook de computer direct op het modem aansluiten resulteerde niet in een verbetering.
Vervolgens het geprobeerd m.b.v. een VPN verbinding. Opeens maximum downloadsnelheden op alle tests die ik kon doen. Op Steam was mijn cap van 1.8MB opeens verdwenen en de speedtest ging heerlijk op volle snleheid. VPN uitgezet en direct weer terug naar de gelimiteerde snelheid. Voorlopige conclusie is dus dat delen van mijn verkeer mogelijk geknepen wordt.
Is dit iets wat bekend is dat het gebeurd en zo ja, weet iemand of dit iets is wat ze zomaar mogen doen? Inmiddels een tweetje gestuurd naar de Ziggo webcare, want wil hier toch graag wat meer duidelijkheid over.
Vandaag toch maar eens verder uitgezocht en uiteraard begonnen bij mezelf. In zowel de bedrading als de router kon ik niets vinden en ook de computer direct op het modem aansluiten resulteerde niet in een verbetering.
Vervolgens het geprobeerd m.b.v. een VPN verbinding. Opeens maximum downloadsnelheden op alle tests die ik kon doen. Op Steam was mijn cap van 1.8MB opeens verdwenen en de speedtest ging heerlijk op volle snleheid. VPN uitgezet en direct weer terug naar de gelimiteerde snelheid. Voorlopige conclusie is dus dat delen van mijn verkeer mogelijk geknepen wordt.
Is dit iets wat bekend is dat het gebeurd en zo ja, weet iemand of dit iets is wat ze zomaar mogen doen? Inmiddels een tweetje gestuurd naar de Ziggo webcare, want wil hier toch graag wat meer duidelijkheid over.
Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu
Verwijderd
Morgen maar telefonisch contact zoeken met Ziggo. Tweede smartcard is geactiveerd, maar ik heb maar 3 gratis zenders erop en verder niks. De oude smartcard blijft wel werkzaam en pakt alle zenders zowat op.
Als je nog een E16 ziet, is de activatie niet goed doorgekomen. Dan kan je hem via Mijn Ziggo herstellen. Indien het om een module met een melding "gecodeerd kanaal" gaat, even de module eruit halen en opnieuw invoeren.Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 01:04:
Morgen maar telefonisch contact zoeken met Ziggo. Tweede smartcard is geactiveerd, maar ik heb maar 3 gratis zenders erop en verder niks. De oude smartcard blijft wel werkzaam en pakt alle zenders zowat op.
Verwijderd
Hij geeft groene status aan bij Ziggo onder tab geactiveerde smartcards.
Ik weet niet of het een 'ramp' is als ik die smartcard onder mijn nog prive ziggo geactiveerd had ipv het zakelijke pakket. Maar dat lijkt me stug want dat is uitsluitend een administratieve handeling.
Nou ja. Bel er morgen wel achteraan. Hoe kan ik weten of op mijn eerste smartcard wel 114 zenders actief zijn?
Ik weet niet of het een 'ramp' is als ik die smartcard onder mijn nog prive ziggo geactiveerd had ipv het zakelijke pakket. Maar dat lijkt me stug want dat is uitsluitend een administratieve handeling.
Nou ja. Bel er morgen wel achteraan. Hoe kan ik weten of op mijn eerste smartcard wel 114 zenders actief zijn?
Ik heb sinds kort de horizon box.
Ik heb dat bij opnames soms het beeld en geluid voor 3 a 4 sec. stopt om vervolgens weer door te gaan.
Welke zender opgenomen is maakt niet uit en het tijdstip ook niet.
Het gebeurt gewoon randomize.
Herkend iemand dit?
Ik heb dat bij opnames soms het beeld en geluid voor 3 a 4 sec. stopt om vervolgens weer door te gaan.
Herkend iemand dit?
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Heb je al iets gedaan met eerder aangegeven tips?knorde schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:40:
Herkend iemand dit?
Toevallig gisteren nog eens gekeken.ArcticWolf schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:58:
[...]
Hij is nog niet eens actief? Huidige kanaal is gewoon info kanaal.
Pas vanaf 12 november.
Op kanaal 14 heb ik al Ziggo Sport HD, zal wel een soort preview zijn, maar de kwaliteit is werkelijk bedroevend. Ik heb sowieso op een paar kanalen al af en toe opbrekend beeld en geluidseffecten, maar dit kanaal is echt niet te bekijken, voortdurend beeldvervorming.
Zien anderen dit ook ook of is het een plaatselijk verschijnsel ??
Ziggo Sport HD is loeischerp, ik zat me juist te verbazen over de goede HD kwaliteit... lijkt bij jou ergens een rotte kabel of splitter te zitten. Je kan alles gaan nalopen ;-)
Is de indeling van de kanalen over de verschillende frequenties overal hetzelfde ?Goner schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:13:
[...]
Sommige zijn gevoeliger voor storing dan andere; zo hebben mijn ouders af en toe storing op Veronica HD, maar de bekabeling daar is niet 100%. Ze bekijken die zender vrijwel nooit, dus heb ik de SD versie op die plaats gezet, die is wel storingsvrij..
Ook als het merendeel van de zenders wel normaal te bekijken is ?stormfly schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:18:
Ziggo Sport HD is loeischerp, ik zat me juist te verbazen over de goede HD kwaliteit... lijkt bij jou ergens een rotte kabel of splitter te zitten. Je kan alles gaan nalopen ;-)
Zal ze maar eens gaan bellen, ik ben na de overgang van UPC blijven zitten met een oude box (Pace DCR7111/03), misschien dat het daaraan ligt. Kabel van muur naar kastje heb ik al vervangen met een Hirschmann KOKA 9TS.
[ Voor 23% gewijzigd door Goner op 10-11-2015 11:48 ]
Nee de frequentie band is per regio anders ingedeeld. Het kan zijn dat de zelfde frequenties in gebruik zijn maar er een andere transportstream indeling is. Er zijn ook grote gebieden met compleet andere frequentie indelingen.Henk007 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:30:
[...]
Is de indeling van de kanalen over de verschillende frequenties overal hetzelfde ?
Sommige zijn gevoeliger voor storing dan andere; zo hebben mijn ouders af en toe storing op Veronica HD, maar de bekabeling daar is niet 100%. Ze bekijken die zender vrijwel nooit, dus heb ik de SD versie op die plaats gezet, die is wel storingsvrij..
En een frequentie is niet gevoelig de bekabeling is niet voldoende beschermd op die frequenties. Daardoor ontstaan de problemen, de frequentie zelf maakt niet uit anders zou iedereen storing ervaren op deze frequenties.
Lees dit eensGoner schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:36:
[...]
Ook als het merendeel van de zenders wel normaal te bekijken is ?
Stukje uitleg over zenders die wel en niet werken.
Dat ging over de hikjes van 1 sec. dit probleem heeft puur alleen met opnames te makenMediaZoo schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:17:
[...]
Heb je al iets gedaan met eerder aangegeven tips?
Maar ik heb idd de tips gedaan maar niet geholpen.
Ook de coax kabel vervangen voor hirschmann kabel met hirschmann stekkers.
Ik heb op oud netwerk Ziggo een gloednieuwe Horizon box staan. Ik had nog een 1.3 CI+ van Smits en een Ziggo kaart, die ik wil inzetten voor de bekende slaapkamer TV opstelling. TV is Ziggo gecertificeerd.
Interactieve TV werkt prima, de gratis zenders werken maar bij een gecodeerd kanaal blijft de TV een E100-4 geven, met de melding "Even geduld aub". Dat klinkt hoopvol, maar dit duurt al een dag nu. De website van Ziggo zelf geeft alleen een verhaaltje over opnames afspelen op een ander apparaat wat niet van toepassing is. De herstel knop via de Ziggo site maakt het niet beter. Hoe lang moet je wachten op zo'n E100-4 melding en wat betekent dat nou eigenlijk?
Interactieve TV werkt prima, de gratis zenders werken maar bij een gecodeerd kanaal blijft de TV een E100-4 geven, met de melding "Even geduld aub". Dat klinkt hoopvol, maar dit duurt al een dag nu. De website van Ziggo zelf geeft alleen een verhaaltje over opnames afspelen op een ander apparaat wat niet van toepassing is. De herstel knop via de Ziggo site maakt het niet beter. Hoe lang moet je wachten op zo'n E100-4 melding en wat betekent dat nou eigenlijk?
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
De zender zelf is wel in HD, maar het preview materiaal lijkt niet 100% HD, kan me voorstellen dat ze daar niet al te veel bandbreedte willen bestedenGoner schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:13:
[...]
Toevallig gisteren nog eens gekeken.
Op kanaal 14 heb ik al Ziggo Sport HD, zal wel een soort preview zijn, maar de kwaliteit is werkelijk bedroevend. Ik heb sowieso op een paar kanalen al af en toe opbrekend beeld en geluidseffecten, maar dit kanaal is echt niet te bekijken, voortdurend beeldvervorming.
Qua scherpte had ik het over de Ziggo spots, dus de reclame voor de eigen zender. Ik heb niet inhoudelijk naar sport previews gekeken, dit als extra info.ArcticWolf schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:28:
[...]
De zender zelf is wel in HD, maar het preview materiaal lijkt niet 100% HD, kan me voorstellen dat ze daar niet al te veel bandbreedte willen bestedenHopelijk wordt het materiaal wel beter wanneer het live gaat.
Wellicht dat Ziggo kanaal 401 (het huidge Sport1 Select) straks ook open gooit?ArcticWolf schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:28:
[...]
De zender zelf is wel in HD, maar het preview materiaal lijkt niet 100% HD, kan me voorstellen dat ze daar niet al te veel bandbreedte willen bestedenHopelijk wordt het materiaal wel beter wanneer het live gaat.
Kwaliteit van dit demokanaal is idd niet al te hoog.
Ik bedoel dus echt beeld kwaliteit hè ; is 1 groot pixelfeest en opbrekend beeld. Niet de inhoud v/h gebodene, dat kan ik niet eens goed zien.P.K. schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:17:
[...]
Kwaliteit van dit demokanaal is idd niet al te hoog.
Ik zit hem hier al een tijdje op de PC te bekijken en de zender geeft geen krimp, 100% stabiel. Overigens zou de bitrate volgens metingen > 12Mbit zijn, gelijk aan de Sport 1 Select HD zender. Mogelijk heeft niet elke regio dezelfde signaal-sterkte maar hier, op 5467, is er helemaal niets mis. Julie weten toch wel dat kanaal 14 de nieuwe Ziggo Sportzender is/wordt en geen demo kanaal is? Dit blijft ie enkel tot 12 november.
Huidige stand van zaken m.b.t. deze zender.
Huidige stand van zaken m.b.t. deze zender.

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 10-11-2015 22:05 ]
Testing, one, two ...
Yep, daarom is mijn vermoeden ook dat de kwaliteit gewoon met "opzet" laag is en dat wanneer het kanaal live gaat, wij gewoon de "standaard" Ziggo kwaliteit krijgen. Denk dat Ziggo geen reden zag om de demo die nu draait op hoge kwaliteit te draaien.hardware-lover schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:53:
Ik zit hem hier al een tijdje op de PC te bekijken en de zender geeft geen krimp, 100% stabiel. Overigens zou de bitrate volgens metingen > 12Mbit zijn, gelijk aan de Sport 1 Select HD zender. Mogelijk heeft niet elke regio dezelfde signaal-sterkte maar hier, op 5467, is er helemaal niets mis. Julie weten toch wel dat kanaal 14 de nieuwe Ziggo Sportzender is/wordt en geen demo kanaal is? Dit blijft ie enkel tot 12 november.
kwaliteit != bitrate
Verwijderd
Is vaker zo geweest en als de zender dan begon was het opeens prima. Hier zag het er vorige week ook niet best uit. Ben net terug van een paar dagen voor het werk, dus weet niet hoe het nu is, maar over 4 dagen is het vast ok.Goner schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:13:
Edit ik las het verkeerd, ik sluit me aan bij de reactie hieronder
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2015 20:55 ]
Tenzij Ziggo deze zender straks op een andere frequentie gaat uitzenden kun je straks als hij 'live' gaat nog steeds niks zien. Dit is 100% zeker een signaalprobleem. Ergens heb je een brakke kabel of connector die op deze frequentie "lekt".Goner schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:32:
[...]
Ik bedoel dus echt beeld kwaliteit hè ; is 1 groot pixelfeest en opbrekend beeld. Niet de inhoud v/h gebodene, dat kan ik niet eens goed zien.
Heb hier, Katwijk, uitstekend beeld. Zowel op de laptop als op de desktop.
Geldt zowel voor lan als wifi.
Flatcoated.
Geldt zowel voor lan als wifi.
Flatcoated.
Het maakt niet uit wat ik doe, maar ik krijg poort 1194 niet open in de Ubee modem. Poort 1194 is noodzakelijk voor openvpn. Een boel andere poorten kan ik wel forwarden en het doet prima, maar 1194 lukt niet. Iemand enig idee?
Hier geen problemen mee. Ubee naar fabrieksinstellingen gereset? Anders contact opnemen met de klantenservice.baba420 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:40:
Het maakt niet uit wat ik doe, maar ik krijg poort 1194 niet open in de Ubee modem. Poort 1194 is noodzakelijk voor openvpn. Een boel andere poorten kan ik wel forwarden en het doet prima, maar 1194 lukt niet. Iemand enig idee?
Firewall op low of uit gezet, anders blijft hij een set poorten altijd blokken bij een hogere modus.baba420 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:40:
Heb een ubee 321 gekregen en hij doet t. Die wifimodems zijn wel de duivel; helft van de netwerken hier is ziggo. Alleen het modem heeft er al drie, bezopen. Morgen even uit laten zetten.
Nee inprincipe maar 2418O2 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 00:11:
Heb een ubee 321 gekregen en hij doet t. Die wifimodems zijn wel de duivel; helft van de netwerken hier is ziggo. Alleen het modem heeft er al drie, bezopen. Morgen even uit laten zetten.
Speedtouch freak
Echt niemand dan?knorde schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:40:
Herkend iemand dit?
Misschien tijd om eens te bellen met Ziggo, ze bijten heus niet hoor
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ja dat maar eens gedaan, ze komen vrijdag langs dus even zien wat daaruit komt
Verwijderd
Wij hadden voorheen TV bij Ziggo en internet/telefonie bij Online. Vanaf 12 november krijgen wij ook internet/telefonie bij Ziggo. Zij hebben een paar dagen terug een pakket gestuurd met het nieuwe modem en wat kabels. Ik heb het instructieboekje doorgebladerd, maar ik begrijp het aansluitingsproces niet helemaal.
Een mevrouw bij Ziggo zei dat ik het modem met een coaxkabel moet verbinden met de mediabox van de TV, en de mediabox moet verbinden met de splitter die in de muur van de woonkamer zit. Een andere mevrouw zei dat ik de coaxkabel die vanuit de mediabox naar de splitter loopt, uit de splitter moet halen en in het modem moet stoppen, en vervolgens een andere coaxkabel vanuit het modem naar de wandsplitter moet aanleggen. Maar het modem heeft alleen 1 opening voor een coaxkabel, dus hoe moet ik daar 2 coaxkabels aan verbinden?
Ik ben in de war, omdat in het installatieboekje een andere instructie staat. Daar staat dat ik een andere wandsplitter met 3 openingen (Radio, Internet, TV openingen) moet aanleggen, terwijl die mevrouw zei dat ik onze huidige wandsplitter met 2 openingen (FM en TV openingen) gewoon kan gebruiken voor deze installatie?
Een mevrouw bij Ziggo zei dat ik het modem met een coaxkabel moet verbinden met de mediabox van de TV, en de mediabox moet verbinden met de splitter die in de muur van de woonkamer zit. Een andere mevrouw zei dat ik de coaxkabel die vanuit de mediabox naar de splitter loopt, uit de splitter moet halen en in het modem moet stoppen, en vervolgens een andere coaxkabel vanuit het modem naar de wandsplitter moet aanleggen. Maar het modem heeft alleen 1 opening voor een coaxkabel, dus hoe moet ik daar 2 coaxkabels aan verbinden?
Ik ben in de war, omdat in het installatieboekje een andere instructie staat. Daar staat dat ik een andere wandsplitter met 3 openingen (Radio, Internet, TV openingen) moet aanleggen, terwijl die mevrouw zei dat ik onze huidige wandsplitter met 2 openingen (FM en TV openingen) gewoon kan gebruiken voor deze installatie?
Als het goed is heb je een 3-weg splitter gekregen die je op je AOP drukt? Daaruit gaat 1 kabel naar het modem, 1 naar de mediabox en 1 is voor FM.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:07:
Wij hadden voorheen TV bij Ziggo en internet/telefonie bij Online. Vanaf 12 november krijgen wij ook internet/telefonie bij Ziggo. Zij hebben een paar dagen terug een pakket gestuurd met het nieuwe modem en wat kabels. Ik heb het instructieboekje doorgebladerd, maar ik begrijp het aansluitingsproces niet helemaal.
Dus zoiets: http://www.cablers.nl/Ziggo-AOP-compleet-DIOAOP-verdeler
Verwijderd
Ja klopt. Maar een mevrouw zei dat ik onze huidige splitter kon gebruikenArcticWolf schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:11:
[...]
Als het goed is heb je een 3-weg splitter gekregen die je op je AOP drukt? Daaruit gaat 1 kabel naar het modem, 1 naar de mediabox en 1 is voor FM.
Dus zoiets: http://www.cablers.nl/Ziggo-AOP-compleet-DIOAOP-verdeler
Volgens mij kan het wel met een 2-weg splitter maar is zeer zeker niet aan te radenVerwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:16:
[...]
Ja klopt. Maar een mevrouw zei dat ik onze huidige splitter kon gebruikenIk heb aan dat kastje in de muur getrokken, maar die lijkt stug vast te zitten? In het boekje staat dat je die er makkelijk af kan trekken haha.
En idd de splitter zou niet al te vast moeten zitten, meestal trek je hem er zo af. Kun je eens een foto maken?
Verwijderd
Hier is een foto. Merk nu pas die schroeven op (gewoon losdraaien neem ik aan).ArcticWolf schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:21:
[...]
Volgens mij kan het wel met een 2-weg splitter maar is zeer zeker niet aan te raden![]()
En idd de splitter zou niet al te vast moeten zitten, meestal trek je hem er zo af. Kun je eens een foto maken?

Yep!Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:36:
[...]
Hier is een foto. Merk nu pas die schroeven op (gewoon losdraaien neem ik aan).Maar deze splitter moet ik dus vervangen met die uit de installatiedoos?
[afbeelding]
edit:
kijk wel even of je de AOP zelf niet hoeft te vervangen, zit er een nieuwe in die doos? Dan is het wel aanbevolen om die meteen mee te vervangen.
[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 11-11-2015 11:42 ]
Verwijderd
Hmm, volgens mij ligt het toch iets ingewikkelder dan ik dacht. Ik heb 'm eraf gehaald en zag nu dit:ArcticWolf schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:38:
[...]
Yep!
edit:
kijk wel even of je de AOP zelf niet hoeft te vervangen, zit er een nieuwe in die doos? Dan is het wel aanbevolen om die meteen mee te vervangen.

Gaat die kabel naar de straat toe?Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:48:
[...]
Hmm, volgens mij ligt het toch iets ingewikkelder dan ik dacht. Ik heb 'm eraf gehaald en zag nu dit:
[afbeelding]
Dat is niet je AOP, komt namelijk geen groen op binnen.
Misschien in je meterkast?
Misschien in je meterkast?
Ja dat is een AOP. Gewoon kapje weer dicht schroeven. 2-weg splitter op de tv-uitgang.
1 Coaxkabel naar je modem
1 Coaxkabel naar de tv-ontvanger
Alles aanzetten en dan werkt het.
En niet overal in het land komen groene kabels de woning binnen. In oudere bebouwing is in sommige plaatsen een grijze kabel de woningen in getrokken. Dit is evengoed dan de hoofdaanvoer.
1 Coaxkabel naar je modem
1 Coaxkabel naar de tv-ontvanger
Alles aanzetten en dan werkt het.
En niet overal in het land komen groene kabels de woning binnen. In oudere bebouwing is in sommige plaatsen een grijze kabel de woningen in getrokken. Dit is evengoed dan de hoofdaanvoer.
[ Voor 33% gewijzigd door MediaZoo op 11-11-2015 11:54 ]
Verwijderd
Uuh, wat is AOP precies? Maar betekent dit dat mijn internet dus een lagere kwaliteit krijgt omdat het geen AOP is/het TV signaal gesplitst wordt naar TV én internet? Ik heb er erg weinig verstand van..
Ik kreeg deze twee dingen meegeleverd:
De linker zou ik moeten gebruiken voor in de woonkamer en de rechter voor in de meterkast. Is die rechter een tweewegspliter? En moet ik die dan plaatsen op de TV-uiteinde van de spitter die oorspronkelijk in de muur zat?
Ik kreeg deze twee dingen meegeleverd:

De linker zou ik moeten gebruiken voor in de woonkamer en de rechter voor in de meterkast. Is die rechter een tweewegspliter? En moet ik die dan plaatsen op de TV-uiteinde van de spitter die oorspronkelijk in de muur zat?
Nee andersom normaal gesproken, maar blijkbaar heb je een ander type AOPVerwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:03:
Uuh, wat is AOP precies? Maar betekent dit dat mijn internet dus een lagere kwaliteit krijgt omdat het geen AOP is/het TV signaal gesplitst wordt naar TV én internet? Ik heb er erg weinig verstand van..
Ik kreeg deze twee dingen meegeleverd: [afbeelding]
MediaZoo heeft gelijk, je zou eventueel wel de huidige splitter kunnen vervangen voor die rechter op de foto.
Of heb je in de meterkast nog een aansluiting?

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 11-11-2015 12:06 ]
Verwijderd
De huidige heeft 1 opening waar FM staat en 1 waar TV staat. Moet ik dan 1 coaxkabel van het modem naar de FM opening, en een andere coaxkabel van de mediabox naar de TV opening?
Edit: ik kan nu niet in de meterkast kijken, deur is op slot en mijn moeder heeft de sleutel
Edit: ik kan nu niet in de meterkast kijken, deur is op slot en mijn moeder heeft de sleutel
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2015 12:08 ]
Dit topic is gesloten.