Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 10:09
ArcticWolf schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:53:
[...]

Je ping gaat echt niet omlaag... enige voordeel wat ik ondervind van 200/20mbit is dat je kan downloaden en uploaden en gamen tegelijkertijd zonder dat je last hebt van extra lag.
(en heel snel kan downloaden... ik haal vaak 24,5MB/s :P)
Oke ja bij mijn 120/12 abo komt het vaak voor dat mijn vriendin zit te netflixen en dat het andere dan al hapert of als er iets gedownload wordt dat mijn game op de xbox al hapert. En zo erg dat het onspeelbaar wordt.

Dus dat gaat sowieso voorruit? Terwijl je denkt dat 120 mbit al genoeg moet zijn voor al die dingen?
Bij KPN kan ik dus over VDSL2 een 100 / 10 mbit verbinding krijgen hoe zou het daar zijn dan qua gamen en netflixen en downloaden?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
epamel schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 09:13:
[...]

Oke ja bij mijn 120/12 abo komt het vaak voor dat mijn vriendin zit te netflixen en dat het andere dan al hapert of als er iets gedownload wordt dat mijn game op de xbox al hapert. En zo erg dat het onspeelbaar wordt.

Dus dat gaat sowieso voorruit? Terwijl je denkt dat 120 mbit al genoeg moet zijn voor al die dingen?
Bij KPN kan ik dus over VDSL2 een 100 / 10 mbit verbinding krijgen hoe zou het daar zijn dan qua gamen en netflixen en downloaden?

Thnx
Geen idee he hoe VDSL2 zou zijn... nooit gehad.
120mbit zou ruim voldoende moeten zijn voor Netflix en tegelijkertijd kunnen gamen en downloaden, klinkt als een brakke thuis installatie.
Hoe ziet jou thuis situatie eruit? Alle apparaten op het Ziggo modem of extra router er tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

Als ik mijn huidige middelste oude ziggo abbonement zou omzetten naar de nieuwe vorm Alles in 1 Max zou ik 5 euro korting krijgen (oja en x maand hbo of sport1 wat ik niet ga gebruiken)

Maar weet iemand of ik deze korting zou krijgen bij Max internet en basis tv? Dat myprime geneuzel en extra zenders gebruik ik toch niet en de horizon box mag van mij ook geschoten worden.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:11
[...]

Thnx
Beiden bekabeld zou moeten werken, beide op hetzelfde WiFi netwerk kan inderdaad stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:16
Joostje123 schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:27:
[...]

Niet vergeten, nu maar 1 zender.
Denk dat ze bij ziggo sport ook soms voorkeur geven voor een speciale Spaanse voetbal wedstrijd dan f1

Ik denk dat ik sport 1 behoud nog!
In het promotie filmpje van Ziggo sport zeggen ze op 0:22 dat ze alle GP's gaan uitzenden.
Uit de FAQ:
Alle klanten van Ziggo met digitale tv via het coaxnetwerk krijgen Ziggo Sport in zowel HD als SD. Wel is er een geschikte ontvanger of televisie nodig om de zender te kunnen ontvangen.
Vraag is dus of het HD/SD verhaal afhankelijk is van je eigen apparatuur of dat Niet alles in HD wordt uitgezonden. Via twitter zag ik wel dat dat de F1 wedstrijden wel in HD worden aangeboden.

Als je via de EPG kijkt dan zie je dat de uitzendingen met Sport 1 select gedeeltelijk hetzelfde zijn.
13 November zijn ook de 1 en 2e vrije training van de GP van Brazilië op Ziggo sport te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Megapaul op 03-11-2015 23:16 . Reden: toevoeging info uit epg ziggo sport ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:21
[...]

Waarschijnlijk heb je gewoon een crappy wifi netwerk

op 40Mbit hoor je die twee zaken zelfs nog samen te kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-09 21:58
Even benieuwd: Ziggo Sports is gratis voor Ziggo klanten en bedoeld om klanten te binden. Gratis is natuurlijk niet gratis, Ziggo Sports moet ergens van betaald worden (van de jaarlijkse prijsstijging?). Ziggo Sports boeit mij niet zo veel, ik zie de kosten die met Ziggo Sports gemoeid gaan liever terug als korting/geen prijsstijging.

Voor mij is Ziggo Sports dus juist een reden om op te zeggen (inmiddels ook gedaan), hoe staan jullie hier tegenover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:22
Welke standaard mediabox levert Ziggo tegenwoordig? (oud Ziggo gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-09 21:36

B4tman_DH

To the Bat.....

itsmemax schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:33:
Welke standaard mediabox levert Ziggo tegenwoordig? (oud Ziggo gebied)
Humax 5300

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

llpineapple schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:03:
Even benieuwd: Ziggo Sports is gratis voor Ziggo klanten en bedoeld om klanten te binden. Gratis is natuurlijk niet gratis, Ziggo Sports moet ergens van betaald worden (van de jaarlijkse prijsstijging?). Ziggo Sports boeit mij niet zo veel, ik zie de kosten die met Ziggo Sports gemoeid gaan liever terug als korting/geen prijsstijging.

Voor mij is Ziggo Sports dus juist een reden om op te zeggen (inmiddels ook gedaan), hoe staan jullie hier tegenover?
Neutraal, of eigenlijk vooral desinteresse.
Ik laat de keuze voor mijn tv en internet provider niet afhangen van een al dan niet gratis tv zender.
Ik kijk naar wat ik nodig denk te hebben en kijk naar welke provider dit het meest betrouwbaar en betaalbaar aanbiedt.
De rest is van de informatie laat ik buiten beschouwing, want gewoon niet van toepassing.
Het is maar een kwestie van hoe moeilijk je iets wil maken...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
llpineapple schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:03:

Voor bestaande klanten met enkel een analoog abonnement zou het betekenen dat ze over moeten stappen naar een digitaal pakket willen ze het "gratis" Sport-kanaal kunnen bekijken. Dat gaat ze dan een dikke €6,- meer kosten per maand. Dat hoeft niet voor alle analoge klanten zo te zijn maar beslist wel voor oud UPC klanten die nu nog steeds analoog kijken. Dus indien de nieuwe Sportzender extra digitale klanten trekt, dan brengt dat extra geld in het laatje.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki53221
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 10:34
[...]

Thnx
Zoals vorige posts all aangaven zit je waarschijnlijk op het wifi netwerk, dit word niet gegarandeerd door welke provider dan ook. Bekabeld zoude de 2 geen probleem moeten zijn. Zo te zien gaat het niet helemaal optimaal met je wifi, dan maakt het niet uit welke provider je neemt je zal altijd die probleem ondervinden. Download Wifi Analyzer op de playstore of de apple store en controleer sterkte van je wifi op de kanaal waar je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
Klopt ik zit inderdaad op het wifi netwerk en doe dit via de horizon box, de bekabeling binnen in huis is prima omdat het om een nieuw bouw appartement gaat en alles gloed nieuw is, enkel is wifi om te huilen terwijl het maar een klein appartement is maar vol zit met betonnen muren. En overigens maar 3 slaapkamers en de horizon box staat in de woonkamer.

Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen overstappen of blijven bij ziggo.
Thnxx voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 11:21
epamel schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:40:
Klopt ik zit inderdaad op het wifi netwerk en doe dit via de horizon box, de bekabeling binnen in huis is prima omdat het om een nieuw bouw appartement gaat en alles gloed nieuw is, enkel is wifi om te huilen terwijl het maar een klein appartement is maar vol zit met betonnen muren. En overigens maar 3 slaapkamers en de horizon box staat in de woonkamer.

Thnxx voor de reacties.
Zorg voor een goede eigen router, beperk je niet tot de bagger welke de provider leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn TC7200 waarden hier plaatsen en vragen of iemand hierna wil kijken. Hoe doe ik dit nadat ik ben ingelogd op het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 14:09:
[...]

Voor bestaande klanten met enkel een analoog abonnement zou het betekenen dat ze over moeten stappen naar een digitaal pakket willen ze het "gratis" Sport-kanaal kunnen bekijken. Dat gaat ze dan een dikke €6,- meer kosten per maand. Dat hoeft niet voor alle analoge klanten zo te zijn maar beslist wel voor oud UPC klanten die nu nog steeds analoog kijken. Dus indien de nieuwe Sportzender extra digitale klanten trekt, dan brengt dat extra geld in het laatje.
Dat is onzin. Er bestaan geen abonnementen die enkel analoge TV bevatten. Als je een geschikte TV hebt. Lees met DVB-C ondersteuning dan heb je alleen het basis pakket nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Jay-B schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:20:
[...]
Dat is onzin. Er bestaan geen abonnementen die enkel analoge TV bevatten. Als je een geschikte TV hebt. Lees met DVB-C ondersteuning dan heb je alleen het basis pakket nodig.
Je hebt inderdaad gelijk, het Sport kanaal wordt blijkbaar ook FTA/C aangeboden aan de TV only abonnees.

Ik dacht dat deze achter de SC zou verdwijnen en dan alleen "gratis" beschikbaar zou zijn voor oud Ziggo klanten die nu nog steeds 60+ (waarvan 27 HD) zenders digitaal kunnen kijken, zonder extra kosten per maand (à €18.70).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnxx voor de reacties.
Naar een andere provider overstappen lost je wifi probleem niet op, kan het eigenlijk alleen maar erger maken :P
Zit zelf ook in een appartement met alleen maar beton, heb wel wifi bereik van de Ubee maar de snelheid is gewoon niet toereikend, dus uiteindelijk alles maar bekabeld en switches er tussen. Werkt echt perfect (kost alleen een hoop moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 17:10:
Ik wil mijn TC7200 waarden hier plaatsen en vragen of iemand hierna wil kijken. Hoe doe ik dit nadat ik ben ingelogd op het modem?
Zie topic-start [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9 :)
Open een browser en ga naar http://192.168.178.1 (mits je dit niet hebt veranderd en niet in bridge mode)
Log in met gebruikersnaam: ziggo en wachtwoord: draadloos (mits je dit niet hebt veranderd)
Ga naar geavanceerde instellingen en klik op "connection"
Edit :$ goed lezen is ook wat.

Je wil de waardes hier zetten ;)

Knippen en plakken ;) zodat je hier de waardes hebt :)

[ Voor 9% gewijzigd door MdO82 op 03-11-2015 19:11 . Reden: Lezen is ook zowat ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:09:
[...]

Zie topic-start [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9 :)

[...]

Edit :$ goed lezen is ook wat.

Je wil de waardes hier zetten ;)

Knippen en plakken ;) zodat je hier de waardes hebt :)
Ik denk dat het menu veranderd is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-09 15:20
Meer mensen met mailproblemen op het moment? M`n 3 accounts zijn traag met controleren en dan halen ze niks binnen terwijl ik zeker weet dat er wat in de wachtrij staat. Versturen gaat trouwens prima.

- doet het al weer, half uurtje vertraging

[ Voor 10% gewijzigd door Chiel op 03-11-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zijn er hier nog mensen met een oude @home email adres die werkt? Ik had tot vorig jaar nog 2 in gebruik ofzo (ingesteld in mijn Outlook.com mail). Ik kreeg wel een tijdje terug een e-mail van Ziggo, dat de pop servers werden aangepast maar dat de @home mail nog wel gebruikt konden worden na de aanpassingen door te voeren. Dat had ik destijds gedaan, maar ze doen het beide alsnog niet. Ook had ik al opnieuw naar de settings gekeken op de Ziggo site. Het heeft allemaal niet gewerkt. Was benieuwd of de @home adressen überhaupt nog werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:00

Thnxx voor de reacties.
Wifi van de Horizonbox uitzetten, fatsoenlijke D-Link/Netgear/TP-Link/Asus/ router bedraad neerzetten, op 5Ghz verbinding maken, desnoods je apparaten die geen 5Ghz hebben upgraden naar en je zou al een heel eind moeten komen.

Zit in een eengezinswoning uit 2013, alles beton en met de standaard TC7210 geen bereik op de 1e verdieping, nu met een D-Link DIR868L zowel 2,4 als 5Ghz perfecte ontvangst. Nu woon ik wel in een rustige straat, ik ontvang hier 6 netwerken geloof ik, waarvan er 3 KPN Fon zijn 8) Maar afgezien daarvan, haal ik met de laptop zonder probleem op 5Ghz 802.11n zomaar 80Mbit op diezelfde 1e verdieping. (schrijven naar NAS bedraad aangesloten op de router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynst2003
  • Laatst online: 04-09-2024
Is het mogelijk om ergens je dataverbruik in te zien van Ziggo alles-in-1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-09 21:36

B4tman_DH

To the Bat.....

Ynst2003 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 00:37:
Is het mogelijk om ergens je dataverbruik in te zien van Ziggo alles-in-1?
Nee, want er is geen limiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynst2003
  • Laatst online: 04-09-2024
Ook niet via de router van Ziggo?

Ik weet dat er geen limiet is, maar ik ben gewoon benieuwd.
Zitten met 8 man in studentenhuis op 1 verbinding, die vaak per persoon tientallen GB's per dag binnenhalen. Ben dus gewoon benieuwd hoeveel dit in totaal zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
MdO82 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:44:
Hier geen problemen met 3 @home e-mailadressen
Met welke instellingen? Dan ga ik binnenkort weer kijken of ik ze alsnog aan het praat krijg. Heb eigenlijk het gevoel dat ze al permanent verwijderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
garp schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:14:
Ping naar OpenDNS is weer correct zo te zien, voor nu in ieder geval:

[afbeelding]

Querytijd ook:

[afbeelding]
Inderdaad was het "voor nu" we gaan weer via Londen :) latency blijft wel acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ynst2003 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 00:44:
[...]

Ook niet via de router van Ziggo?

Ik weet dat er geen limiet is, maar ik ben gewoon benieuwd.
Zitten met 8 man in studentenhuis op 1 verbinding, die vaak per persoon tientallen GB's per dag binnenhalen. Ben dus gewoon benieuwd hoeveel dit in totaal zou zijn..
Dan zou ik maar eens die 500/40 verbinding van Ziggo overwegen als ik jullie was. Kan de rest nog normaal surfen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op woensdag 04 november 2015 @ 02:57:
[...]

Met welke instellingen? Dan ga ik binnenkort weer kijken of ik ze alsnog aan het praat krijg. Heb eigenlijk het gevoel dat ze al permanent verwijderd zijn.
Ik heb ze ingesteld via imap.ziggo.nl
Wel vreemd dat we vanmorgen op 1 adres niet meer konden inloggen en na een wachtwoord reset wel :s
Terwijl wij niks hadden gewijzigd

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

stormfly schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:53:
Is je firmware versie van je UBEE al hoger dan het moment dat je DHCP naar de Synology migreerde?

Kortom kan je zelf het beste onderzoeken :)
Geen idee, als ik die genoteerd had, had ik dat inderdaad nu kunnen gaan, maar een hoger FW versie, wil niet zeggen of dit gefixed is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
MeNTaL_TO schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:11:
[...]

Geen idee, als ik die genoteerd had, had ik dat inderdaad nu kunnen gaan, maar een hoger FW versie, wil niet zeggen of dit gefixed is.
Klopt daarom schreef ik ook "Kortom kan je zelf het beste onderzoeken" :+ gewoon ff omzetten en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-09 21:38

MeNTaL_TO

The future is not set

stormfly schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:21:
[...]

Klopt daarom schreef ik ook "Kortom kan je zelf het beste onderzoeken" :+ gewoon ff omzetten en testen.
Als het een kwestie was van even omzetten dan zou ik het hier niet vragen. |:(

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:14
garp schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:14:
Ping naar OpenDNS is weer correct zo te zien, voor nu in ieder geval:

[afbeelding]

Querytijd ook:

[afbeelding]
En vandaag is het weer zover, loopt nu via de UK bij mij ipv Amsterdam, blijft wisselen. Met Google DNS iets minder zo te zien.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:11:
[...]

En vandaag is het weer zover, loopt nu via de UK bij mij ipv Amsterdam, blijft wisselen. Met Google DNS iets minder zo te zien.
Maintenance in AMS door OpenDNS (http://208.69.38.170/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Phew :) Ok mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:43
Ubee 3200 naar zijn grootje. Alle lampjes branden continue. Vrijdag een nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is het niet de voeding die kaduuk is?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:43
Raven schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:29:
Is het niet de voeding die kaduuk is?
Jep. Even de adapter van de tweede router (die achter in het huis staat) gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
pfft. ga je per 3-11 je boel aanpassen.. krijg ik op die dag keurig een retour doos....

echter stuurt Ziggo vandaag pas ( aldus de PostNL app ) pas een nieuw modem + CI+ module af..
lekker op tijd zijn ze wel ;)

gelukkig schijnt het oude modem gewoon "online" te kunnen blijven tot het nieuwe zich succesvol aangemeld heeft ?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hirschmann heeft een nieuwe antenneversterker op de markt gebracht: HMV41

"Deze versterker met vier retourgeschikte uitgangen is geoptimaliseerd voor High Speed modems en is 1218 MHz en Ultra HD/4K Ready. Een energiezuinige oplossing, dankzij de hoog efficiënte interne stroomvoorziening. Daarnaast is de versterker 4G(LTE)-PROOF. U geniet van optimale beeldkwaliteit."

NB. Het is opvolger van de GHV41MX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik ben vandaag over gezet van 200/40, waar ik altijd volle snelheid haalde, naar 500/40.
Echter toen ik net testte haalde ik slechts 10mbit/10mbit. Uiteraard even het modem gereset en nu haal ik 40/40. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Downstream power zit tussen 6.2 en 8.9 dBmV en SNR tussen 38 en 41

Upstream power 46 tot 49 dBmV

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 13:51

Wildfire

Joy to the world!

Dat was gisteren, niet vandaag.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Wildfire schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:43:
[...]

Dat was gisteren, niet vandaag.
Niet helemaal waar, wellicht geen onderhoud maar de poster had gelijk op het moment van posten was AMS oranje ofwel "re-routed". Nadat de traceroute weer naar AMS liep ging de site ook weer van oranje op groen dus e.a. had 100% verband met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:41:

"Deze versterker met vier retourgeschikte uitgangen is geoptimaliseerd voor High Speed modems en is 1218 MHz en Ultra HD/4K Ready. Een energiezuinige oplossing, dankzij de hoog efficiënte interne stroomvoorziening. Daarnaast is de versterker 4G(LTE)-PROOF. U geniet van optimale beeldkwaliteit."

Nu nog een opvolger van de GHV930 :) Die hebben wij hier hangen met multi-tap erachter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
TimDJ schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:34:
Ik ben vandaag over gezet van 200/40, waar ik altijd volle snelheid haalde, naar 500/40.
Echter toen ik net testte haalde ik slechts 10mbit/10mbit. Uiteraard even het modem gereset en nu haal ik 40/40. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Downstream power zit tussen 6.2 en 8.9 dBmV en SNR tussen 38 en 41

Upstream power 46 tot 49 dBmV
Even fabrieksinstellingen knop lang ingedrukt houden, denk dat je modem een niet juist of corrupt profiel heeft geladen van de CMTS. Je waardes zijn best OK, zie opening post voor eigen controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
  • Laatst online: 16-02 18:04
iemand anders de laatste paar dagen ontzettend last van z'n verbinding?

hele boel een reset gegeven en direct op de modem gaan zitten, over de hele avond rond de 3-4,5% packet loss op verschillende doelen.

gister en eergister niet gemeten maat voelde als erger iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:35
Wij hebben sinds kort een horizon box.

Het komt zo nu en dan voor dat er een "hikje" in beeld is.
Dit is maar een seconde ofzo en daarna loopt het beeld weer goed verder.
Het geluid loopt gewoon goed door en hapert niet ofzo.
Het is niet vaak maar het hoort natuurlijk niet.

Herkend iemand dit of is onze horizon box niet goed?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
lethalnl schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:05:
iemand anders de laatste paar dagen ontzettend last van z'n verbinding?

hele boel een reset gegeven en direct op de modem gaan zitten, over de hele avond rond de 3-4,5% packet loss op verschillende doelen.

gister en eergister niet gemeten maat voelde als erger iig.
moauw ik had ook al het idee dat er iets niet helemaal lekker loopt.. alleen ik kan nog niet achterhalen waar het helemaal uit de bocht dendert.. 2% loss

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 19:38
Vandaag de boel maar eens opgezegd. Ik was er klaar mee! haperend beeld, geen internet en controle telefoonlijn... Wie kent het niet..

1: Internet wat iedere keer weer uit staat. Als je bijvoorbeeld terug komt van het boodschappen doen dan is er ineens geen Wi-Fi meer. Na een reset deed hij het wel weer. In de loop van de tijd een aantal keer met de klantenservice aan de lijn gehangen. "nee, ik zie hier niks, de waardes zijn goed" of "reset alles eens, dan bel ik u straks terug".

2: Nadat er een keer een monteur is geweest die gratis zou zijn maar op de eerstvolgende factuur toch 60,- kostte toch maar eens gebeld. Ik had namelijk goed laten noteren dat de reparatie gratis was. Na twee belletjes lag de fout dan toch bij hun en kreeg ik het geld terug.

3: "meneer, ik zie dat u het modem heeft gereset, ik heb dus geen logs dus over twee dagen bel ik u terug en zullen we dit grondig onderzoeken" aldus de meneer van de klantenservice die nooit meer terug heeft gebeld.

4: "meneer, heeft u al een keer de stroom er afgehaald? Dan reset het modem automatisch, ik zal u dan vanavond terugbellen om te kijken of we resultaat hebben" Ik hoef vast niet te vertellen dat ik wederom niet ben gebeld.

5: ik bel de opzeglijn maar eens, misschien kom je daar dan verder. En jawel hoor! Binnen drie dagen zou er een monteur komen die alles goed zou doormeten en zou zorgen dat ALLES goed werkt. De beste meneer komt keurig op de afgesproken tijd. Vraagt waar het modem staat en knalt er zonder iets te vragen een nieuwe aan en vertrekt weer. Gevolg is dat de problemen onverminderd doorgaan.

6: De opzeglijn dan maar weer, dat werkte de vorige keer ook. Deze keer over een andere boeg gegooid, een oplossing zal er nooit komen. Dat heb ik inmiddels wel opgegeven. Dus wie weet is er een goede korting te halen. Ik heb dus vertelt wat er allemaal aan de hand is en deze mevrouw vond dat dit inderdaad niet hoorde en ging voor mij een mooi pakket samenstellen waar ik extra korting op zou krijgen vanwege de problemen van de afgelopen tijd. De vrouw vraagt me of ik even de tijd heb zodat ze alles kan samenstellen. Uiteraard geef ik haar die gelegenheid en een halve minuut later krijg ik te horen " meneer? Bedankt voor het wachten hoor, ik heb even..." Tuut tuut tuut... Verbinding verbroken. Ik had nog de hoop dat deze mevrouw me wel terug zou bellen omdat ik al had aangegeven dat ik de boel op zou zeggen als er in mijn ogen geen goed bod zou komen. Helaas, twee dagen later nog niks gehoord.

De maat was voor mij vol. KPN it is. Als ik mm bij mijn broer (overgestapt vanwege ongeveer dezelfde problemen wat tv en internet betreft) zie dat dat allemaal wel werkt dan is de keus na deze gevallen snel gemaakt.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Veel plezier bij KPN, afgelopen jaar al een maand zonder TV gezeten waarbij de langste periode 3 weken was.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:28

Qu3st

stevens20 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 00:52:
Vandaag de boel maar eens opgezegd. Ik was er klaar mee! haperend beeld, geen internet en controle telefoonlijn... Wie kent het niet..
Ik ken dat totaal niet! Nog nooit problemen gehad bij Ziggo. Wel raar hoe het loopt allemaal. Niet netjes! Succes bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly

5: ik bel de opzeglijn maar eens, misschien kom je daar dan verder. En jawel hoor! Binnen drie dagen zou er een monteur komen die alles goed zou doormeten en zou zorgen dat ALLES goed werkt. De beste meneer komt keurig op de afgesproken tijd. Vraagt waar het modem staat en knalt er zonder iets te vragen een nieuwe aan en vertrekt weer. Gevolg is dat de problemen onverminderd doorgaan.
Je zou bijna zeggen dat het aan je eigen WiFi ligt, een storingsbron of veel teveel buren op hetzelfde kanaal. Maar dat zal je wel uitvoerig onderzocht hebben anders krijg je exact hetzelfde gedrag bij KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 07:14
knorde schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:17:
Wij hebben sinds kort een horizon box.

Het komt zo nu en dan voor dat er een "hikje" in beeld is.
Dit is maar een seconde ofzo en daarna loopt het beeld weer goed verder.
Het geluid loopt gewoon goed door en hapert niet ofzo.
Het is niet vaak maar het hoort natuurlijk niet.

Herkend iemand dit of is onze horizon box niet goed?
Je zeer herkenbaar, je Horizon is prima in orde. Ergens in je binnenhuis bekabeling heb je te weinig massa contact (in connectoren of wcd) waardoor het signaal richting de Horizon hikt. Daar moet je ergens naar gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:46
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:41:

"Deze versterker met vier retourgeschikte uitgangen is geoptimaliseerd voor High Speed modems en is 1218 MHz enUltra HD/4K Ready.. Een energiezuinige oplossing, dankzij de hoog efficiënte interne stroomvoorziening. Daarnaast is de versterker 4G(LTE)-PROOF. U geniet van optimale beeldkwaliteit."

Dat is wel weer erg marketing. Die versterker moet gewoon een frequentieband versterken. Heeft echt 0,0 te maken met Utlra HD/4K (sorry maar kan me daaraan ergeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
jongetje schreef op donderdag 05 november 2015 @ 07:08:
[...]

Dat is wel weer erg marketing. Die versterker moet gewoon een frequentieband versterken. Heeft echt 0,0 te maken met Utlra HD/4K (sorry maar kan me daaraan ergeren)
Iets met marketing maar er kan een kern van waarheid inzitten. Met de introductie van DOCSIS 3.1 en DVB-C2 komen er ook andere modulaties op het netwerk. En lang niet iedere versterker gaat subtiel genoeg met het signaal waardoor het alsnog verstoort raakt. (Goedekope Gamma versterktjes bijvoorbeeld). Maar dat is signaal technisch. Het Ultra HD/4K verhaal is met iedere versterker realiseerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
MediaZoo schreef op donderdag 05 november 2015 @ 07:07:
[...]

Je zeer herkenbaar, je Horizon is prima in orde. Ergens in je binnenhuis bekabeling heb je te weinig massa contact (in connectoren of wcd) waardoor het signaal richting de Horizon hikt. Daar moet je ergens naar gaan zoeken.
Verklaard dat ook dat het ook tijden wel goed gaat.
Ik heb de hikjes ongeveer 2 a 3x per avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 15:28
Hetzelfde heb ik ook wel eens altijd, maar met de TV icm CI+ en Smartcard, waardeloos want de kabels en aansluitmateriaal is allemaal Hirschman en er is voldoende massa dus daar valt niets aan te doen :( :(

[ Voor 12% gewijzigd door SniperGuy op 05-11-2015 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Met de humax 5200 (die ik hiervoor had) had ik dit nooit, het is bij mij echt sinds de horizon box.
Hoevaak heb jij het op een avond (SniperGuy)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel

1: Internet wat iedere keer weer uit staat. Als je bijvoorbeeld terug komt van het boodschappen doen dan is er ineens geen Wi-Fi meer. Na een reset deed hij het wel weer. In de loop van de tijd een aantal keer met de klantenservice aan de lijn gehangen. "nee, ik zie hier niks, de waardes zijn goed" of "reset alles eens, dan bel ik u straks terug".

2: Nadat er een keer een monteur is geweest die gratis zou zijn maar op de eerstvolgende factuur toch 60,- kostte toch maar eens gebeld. Ik had namelijk goed laten noteren dat de reparatie gratis was. Na twee belletjes lag de fout dan toch bij hun en kreeg ik het geld terug.

3: "meneer, ik zie dat u het modem heeft gereset, ik heb dus geen logs dus over twee dagen bel ik u terug en zullen we dit grondig onderzoeken" aldus de meneer van de klantenservice die nooit meer terug heeft gebeld.

4: "meneer, heeft u al een keer de stroom er afgehaald? Dan reset het modem automatisch, ik zal u dan vanavond terugbellen om te kijken of we resultaat hebben" Ik hoef vast niet te vertellen dat ik wederom niet ben gebeld.

6: De opzeglijn dan maar weer, dat werkte de vorige keer ook. Deze keer over een andere boeg gegooid, een oplossing zal er nooit komen. Dat heb ik inmiddels wel opgegeven. Dus wie weet is er een goede korting te halen. Ik heb dus vertelt wat er allemaal aan de hand is en deze mevrouw vond dat dit inderdaad niet hoorde en ging voor mij een mooi pakket samenstellen waar ik extra korting op zou krijgen vanwege de problemen van de afgelopen tijd. De vrouw vraagt me of ik even de tijd heb zodat ze alles kan samenstellen. Uiteraard geef ik haar die gelegenheid en een halve minuut later krijg ik te horen " meneer? Bedankt voor het wachten hoor, ik heb even..." Tuut tuut tuut... Verbinding verbroken. Ik had nog de hoop dat deze mevrouw me wel terug zou bellen omdat ik al had aangegeven dat ik de boel op zou zeggen als er in mijn ogen geen goed bod zou komen. Helaas, twee dagen later nog niks gehoord.

De maat was voor mij vol. KPN it is. Als ik mm bij mijn broer (overgestapt vanwege ongeveer dezelfde problemen wat tv en internet betreft) zie dat dat allemaal wel werkt dan is de keus na deze gevallen snel gemaakt.
Ik geef je groot gelijk en deel je mening, ik stap ook over naar kpn ondanks dat ze mij een heel mooi bod hebben gedaan.. toen ik wilde opzeggen. Op een of andere manier vertrouw ik het niet meer ze beloven ook de nieuwste apparatuur maar als je het krijgt dan heb je weer oude meuk..

Nu maar hopen dat kpn een beetje goed is.. ;) dat is en blijft altijd afwachten ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 10:27
Hier ook opvallend veel hikjes in het beeld met de Horizon terwijl ik dit met de Humax 5200 nooit had. Stoor me er mateloos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valderrama schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:09:
Hier ook opvallend veel hikjes in het beeld met de Horizon terwijl ik dit met de Humax 5200 nooit had. Stoor me er mateloos aan.
Random hikjes of telkens op hetzelfde moment (dus om de X seconden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 10:27
Random hikjes. Een keer of 5 die ik opmerk als s'avonds de tv aan staat.

Overigens lijkt het er op dat er een grote internetstoring op dit moment is bij Ziggo. Meerdere signalen ontvangen van mensen in ieder geval uit Noord-Brabant die geen internetverbinding hebben op dit moment...

[ Voor 59% gewijzigd door Valderrama op 05-11-2015 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:19

Wurtul

simon says.....

Weet iemand of het ook mogelijk is om de Horizon in combinatie met een CI+ module te gebruiken?
Zodat ik kan kiezen om of tv te kijken via de Horizon of gewoon via de TV (met CI+ module en smartcard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H D R
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
Je mist natuurlijk wel dat nieuwe gratis sportkanaal als je overgaat naar KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wurtul schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:39:
Weet iemand of het ook mogelijk is om de Horizon in combinatie met een CI+ module te gebruiken?
Zodat ik kan kiezen om of tv te kijken via de Horizon of gewoon via de TV (met CI+ module en smartcard)
Zou gewoon moeten werken, je moet dan wel een coaxkabel aan de tv hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
knorde schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:18:
[...]

Verklaard dat ook dat het ook tijden wel goed gaat.
Ik heb de hikjes ongeveer 2 a 3x per avond.
Als oud UPC monteur is mijn ervaring dat het onvoldoende massa contact altijd het probleem bij stilstaand beeld en doorlopend geluid. Vooral het wegdraaien van massa is hier vaak het issue. Dit komt zeer vaak voor en helpt niet een stabiele verbinding te creëren. Dat er een Hirschmann kabel ligt doet er niet aan af. Zelfs bij de kabels rechtstreeks uit de verpakking komt het voor dat het net niet helemaal goed zit. 1 onjuist aangesloten connector of wcd kan dit soort problemen al veroorzaken.

En dat het met een andere ontvanger wel of niet goed ging. Tja, dat kan. Deze ene ontvanger is de andere niet en daarbij kent de ene ontvanger andere kritische punten dan de andere. Horizon wil goed signaal en is daar kritisch in, Humax is met minder tevreden.
Wurtul schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:39:
Je dit kan prima. Een goede splitter tussen de Horizon/TV met CI+ en AOP en het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

De maat was voor mij vol. KPN it is.
Zo zie je maar weer dat elke ervaring persoonlijk is en dat een enkele klant helemaal gek kan worden van storingen, terwijl de andere klant vrijwel nooit problemen heeft. Om diezelfde reden ben ik juist van KPN (Glasvezel) weer teruggegaan naar UPC/Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
stormfly schreef op donderdag 05 november 2015 @ 06:18:
[...]

Je zou bijna zeggen dat het aan je eigen WiFi ligt, een storingsbron of veel teveel buren op hetzelfde kanaal. Maar dat zal je wel uitvoerig onderzocht hebben anders krijg je exact hetzelfde gedrag bij KPN?
Al nagevraagd. De beide buren hebben Ziggo. Waarvan één huis los staat van die van ons en zij het woongedeelte ver van ons af hebben. De andere buren is een gepensioneerd stel dat wel internet heeft maar er eigenlijk amper tot geen gebruik van maakt. Dan hebben we de overburen nog wat seniorenwoningen zijn en waar maar één stel internet heeft en de rest daar op meelift.

Het modem staat verder los en niet in een kast oid. Dus geen warmte probleem of storing omdat hij in een meterkast staat.

In de nabije omgeving staat verder ook niks wat voor storingen zou kunnen zorgen. Tenminste niet naar mijn weten.

Ook heb ik wel eens een ander kanaal geprobeerd maar dat had ook geen zin. Het is ook niet alleen de Wi-Fi die er uit vliegt maar ook bedraad en soms de telefoon.

Het is nog één maandje en dan ben ik, en met name mijn moeder die een complete digibeet is er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 17:41
ArcticWolf schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:53:
[...]

Je ping gaat echt niet omlaag... enige voordeel wat ik ondervind van 200/20mbit is dat je kan downloaden en uploaden en gamen tegelijkertijd zonder dat je last hebt van extra lag.
(en heel snel kan downloaden... ik haal vaak 24,5MB/s :P)
Ehm, jawel? als 100mbit beschikbaar is dan sta je aangesloten op een straatkast welke weer verbonden is met glasvezel.
Over vdsl kan je een ping van 5-8ms halen. Dat is beter dan de coax met 10 - 13ms

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
White_Collar schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:13:
[...]

Ehm, jawel? als 100mbit beschikbaar is dan sta je aangesloten op een straatkast welke weer verbonden is met glasvezel.
Over vdsl kan je een ping van 5-8ms halen. Dat is beter dan de coax met 10 - 13ms
Het ging over 120mbit coax > 200mbit coax... dan gaat je ping niet omlaag :/

Mijn gemiddelde ping bij Ziggo is trouwens 7ms.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 05-11-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
ArcticWolf schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:15:
[...]

Mijn ping ligt elke keer tussen de 12 en 15 ms. En als ik bij pingtest kijk haal ik iedere keer Grade B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
epamel schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:19:
[...]

Mijn ping ligt elke keer tussen de 12 en 15 ms. En als ik bij pingtest kijk haal ik iedere keer Grade B.
Je pingt toch niet vanaf wifi he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:46
Het ligt er natuurlijk maar net aan naar welke locatie je pingt en hoe de routing daar naar toe is geregeld, ik haal bijvoorbeeld bij m'n eigen ISP (Zeelandnet DOCSIS) naar de meeste locaties (in NL) gemiddeld 10-15ms. Binnen het interne netwerk van m'n ISP kan ik ook wel 7ms halen als ik bijvoorbeeld de lokale DNS servers ping.

Zo is een ping vanaf m'n verbinding naar Google DNS meestal rond de 13-15ms & naar OpenDNS ~10ms.

[ Voor 6% gewijzigd door Prolution op 05-11-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 17:41
ArcticWolf schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:15:
[...]

Ik dacht toch echt een vergelijking te lezen tussen coax en koper :o :+ :D

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
White_Collar schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:28:
[...]

Ik dacht toch echt een vergelijking te lezen tussen coax en koper :o :+ :D
Heheh, klopt maar het ging dus om 2 reacties daarboven:

epamel in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 9"

Had m'n quote beter moeten kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:19

Wurtul

simon says.....

ArcticWolf schreef op donderdag 05 november 2015 @ 09:52:
[...]

Zou gewoon moeten werken, je moet dan wel een coaxkabel aan de tv hebben zitten.
Maar je kan de Coax niet doorlussen vanaf de Horizon. Hierdoor dien je met een splitter te moeten werken. Ik denk dat daardoor de beeldkwaliteit achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Wurtul schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:00:
[...]

Maar je kan de Coax niet doorlussen vanaf de Horizon. Hierdoor dien je met een splitter te moeten werken. Ik denk dat daardoor de beeldkwaliteit achteruit gaat.
Gelukkig zal een splitter de beeld kwaliteit niet beïnvloeden en dat weet ik zeker. Als de kwaliteit van het signaal maar niet beïnvloed wordt en de sterkte van het signaal voldoende blijft is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:40
stevens20 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:31:
[...]

Al nagevraagd. De beide buren hebben Ziggo. Waarvan één huis los staat van die van ons en zij het woongedeelte ver van ons af hebben. De andere buren is een gepensioneerd stel dat wel internet heeft maar er eigenlijk amper tot geen gebruik van maakt. Dan hebben we de overburen nog wat seniorenwoningen zijn en waar maar één stel internet heeft en de rest daar op meelift.

Het modem staat verder los en niet in een kast oid. Dus geen warmte probleem of storing omdat hij in een meterkast staat.

In de nabije omgeving staat verder ook niks wat voor storingen zou kunnen zorgen. Tenminste niet naar mijn weten.

Ook heb ik wel eens een ander kanaal geprobeerd maar dat had ook geen zin. Het is ook niet alleen de Wi-Fi die er uit vliegt maar ook bedraad en soms de telefoon.

Het is nog één maandje en dan ben ik, en met name mijn moeder die een complete digibeet is er vanaf.
Dat had ik ook. Ik had toen nog zo een Ubee modem/router. Die dingen van UPC (toen nog) zijn gewoon niet zo heel goed in mijn ervaring. Ik heb deze toen in bridge gezet en een eigen router er aan gehangen. Daarna nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Bij mijn oom en tante is de TV via Ziggo ruk, digitaal werkt meestal niet en analoog heeft veel ruis, ook valt het internet wel eens weg. Dat is overigens allemaal niet heel vreemd, alles wat er hangt hangt er al jaren. Dus oude coax, oude plastic connectors met ruimte op de aansluiting welke alleen in één stand als de kabel strak staat contact maken, veel splitters en kabels aan elkaar geknoopt door het hele huis met versterkers. Of te wel er is jaren lang steeds iets bij geknoopt en het werkt steeds minder en alles is gammel.

Dus het moet allemaal goed en netjes zodat het weer 20 jaar mee kan. :p

Nu heb ik mij dus even ingelezen en ben op het volgende uitgekomen:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/J9zqaimHARwdYz6u6NagYtH5/full.png

Uitleg:
AOP zit "midden" in de woonkamer, daarom niet direct de versterker/splitter maar eerst zo'n 5 meter kabel zodat het modem, versterker/splitter en einddoos allemaal achter het TV meubel kunnen en er zo maar één kabel achter de plint langs hoeft naar het TV meubel. Vanaf het TV meubel gaat dan nog een kabel vanuit de laatste connector naar de TV in de slaapkamer, een vrij redelijke afstand, vandaar de HMV41.

Heb ik ergens een fout gemaakt of kan/moet het beter of zou het zo perfect moeten zijn?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
ArcticWolf schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:20:
[...]

Je pingt toch niet vanaf wifi he? :P
Nee gewoon bekabeld laagste wat ik haal is 10ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:15
avec_style schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:08:
[...]

Dat had ik ook. Ik had toen nog zo een Ubee modem/router. Die dingen van UPC (toen nog) zijn gewoon niet zo heel goed in mijn ervaring. Ik heb deze toen in bridge gezet en een eigen router er aan gehangen. Daarna nooit meer problemen gehad.
Mag aannemen dat hij dat soort dingen al getest heeft. Zou toch jammer zijn voor hem als hij bij KPN ook een teleurstelling tegemoet moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
avec_style schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:08:
[...]

Wij hadden/hebben een technicolor. Die is nu al minimaal 2x vervangen zonder verbetering.
Ik heb ook van vrienden gehoord dat ze er zelf een achter zetten maar daar heb ik geen zin in. Ik neem een dienst af bij Ziggo, zij zorgen voor de spullen en dan hoort dat ook gewoon te werken. Ik ga niet nog eens geld uit geven om te zorgen dat de tekortkomingen van Ziggo opgelost worden door mijn portemonnee. Er heeft wel eens een Linksys achter gehangen maar toen waren de problemen hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:09:
Bij mijn oom en tante is de TV via Ziggo ruk, digitaal werkt meestal niet en analoog heeft veel ruis, ook valt het internet wel eens weg. Dat is overigens allemaal niet heel vreemd, alles wat er hangt hangt er al jaren. Dus oude coax, oude plastic connectors met ruimte op de aansluiting welke alleen in één stand als de kabel strak staat contact maken, veel splitters en kabels aan elkaar geknoopt door het hele huis met versterkers. Of te wel er is jaren lang steeds iets bij geknoopt en het werkt steeds minder en alles is gammel.

[afbeelding]

Uitleg:
AOP zit "midden" in de woonkamer, daarom niet direct de versterker/splitter maar eerst zo'n 5 meter kabel zodat het modem, versterker/splitter en einddoos allemaal achter het TV meubel kunnen en er zo maar één kabel achter de plint langs hoeft naar het TV meubel. Vanaf het TV meubel gaat dan nog een kabel vanuit de laatste connector naar de TV in de slaapkamer, een vrij redelijke afstand, vandaar de HMV41.

Heb ik ergens een fout gemaakt of kan/moet het beter of zou het zo perfect moeten zijn?
Is het niet mogelijk om het modem rechtstreeks op het AOP aan te sluiten mbv UMU-1006? Of krijg je dan een bak kabels door het huis heen?
Anders zie ik geen problemen, zorg alleen dat die versterker en AOP goed zijn aangesloten ;) anders loop je ruis te versterken... en zit je alsnog met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
-The_Mask- schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:09:

[afbeelding]

Uitleg:

Ziet er zeer netjes uit. Maar waarom kies je voor KOKA 799 ipv KOKA 9TS kostprijs is nagenoeg gelijk maar kwaliteit is een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:49:
[...]

Is het niet mogelijk om het modem rechtstreeks op het AOP aan te sluiten mbv UMU-1006? Of krijg je dan een bak kabels door het huis heen?
Het kan wel, maar ideaal is het niet, dus als het zo goed moet werken dan geniet dit absoluut de voorkeur.
Anders zie ik geen problemen, zorg alleen dat die versterker en AOP goed zijn aangesloten ;) anders loop je ruis te versterken... en zit je alsnog met hetzelfde probleem.
Ja komt goed, huidige AOP hangt ook los aan de muur en is ook de nieuwste niet meer, dus die vervang ik ook mee.
MediaZoo schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:50:
[...]
Ziet er zeer netjes uit. Maar waarom kies je voor KOKA 799 ipv KOKA 9TS kostprijs is nagenoeg gelijk maar kwaliteit is een stuk beter.
Mooi
Maar waarom kies je voor KOKA 799 ipv KOKA 9TS kostprijs is nagenoeg gelijk maar kwaliteit is een stuk beter.
Geen idee, vandaar de vraag als het zo goed was. :p

Maar dan doen we hem zo:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/J9zqaimHARwdYz6u6NagYtH5/full.png
CTRL+F5 voor als je dezelfde afbeelding blijft zien

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 05-11-2015 18:22 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
  • Laatst online: 16-02 18:04
wederom zeer hoge packet loss vanavond....zal maar eens gaan bellen morgen avond, mag aan een Lvl1 uit gaan leggen wat packet loss is waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 19:47
Ik kom niet meer in mijnziggo account, merkte ik aan de Horizon app op mijn tablets.
Wachtwoord niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MadButcher schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:14:
Ik kom niet meer in mijnziggo account, merkte ik aan de Horizon app op mijn tablets.
Ja hier ook, en we zij niet de enige zo te zien op https://allestoringen.nl/storing/ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Mijn internet werkt niet, heb m'n modem al gereset maar dat wil niet werken.
Wel zie ik Network Access: Denied in het modem. Iemand enig idee hoe dit fixxen?

Ook als ik probeer te browsen naar bijvooreeld tweakers.net, lijk ik steeds gedirect te worden naar de inlogpagina van mijn Ubee (192.168.178.1)

[ Voor 31% gewijzigd door Turdie op 05-11-2015 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Stel dat je een jaar naar het buitenland gaat voor je werk en je zegt Ziggo op, kan je dan wanneer je terugkomt je *eigen* smartcards weer activeren op je nieuwe abonnement?

Zeker nu ze naar een huurmodel zijn overgestapt bij Ziggo vraag ik me dat af? Ik begrijp dat je de gehuurde kaart die bij je abonnement hoort in moet leveren, maar het gaat mij om de overige X kaarten die van mijzelf zijn als oud Ziggo klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit te dubben of ik moet meedoen aan de tientjesactie van Ziggo.
Maar ... heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een Fritz!Box achter het Ziggo-modem, en dan niet alleen voor het WLAN/Wifi gebeuren (dus als router), maar ook voor de mogelijkheden die de Fritz!Box heeft als DECT-centrale. Ik heb nl. vijf DECT telefoons erop aangesloten staan thuis, en dat zou wel zo moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

MadButcher schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:14:
Te belachelijk voor woorden weer! ;( Hier ook hetzelfde probleem! Wat is het weer waardeloos! ;w -O-

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:50:
Zit te dubben of ik moet meedoen aan de tientjesactie van Ziggo.
Maar ... heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een Fritz!Box achter het Ziggo-modem, en dan niet alleen voor het WLAN/Wifi gebeuren (dus als router), maar ook voor de mogelijkheden die de Fritz!Box heeft als DECT-centrale. Ik heb nl. vijf DECT telefoons erop aangesloten staan thuis, en dat zou wel zo moeten blijven.
Ben bang dat dat niet gaat werken! Je zal zelf een DECT basis station achter de Ziggo Modem ( waarschijnlijk Technicolor TC7210 ) moeten hangen.
Waarschijnlijk heb je nu een Fritz!Box 7360 en zie geen mogelijkheid die rechtstreeks aan een ander modem te koppelen.
Na enige google-en schijnt het dus wel te kunnen :) http://ziggo.gebruikers.e...thread.php?thread_id=2999

[ Voor 7% gewijzigd door lSltAlKeR op 05-11-2015 23:37 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:00
-The_Mask- schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:04:
[...]

Het kan wel, maar ideaal is het niet, dus als het zo goed moet werken dan geniet dit absoluut de voorkeur.

[...]

Ja komt goed, huidige AOP hangt ook los aan de muur en is ook de nieuwste niet meer, dus die vervang ik ook mee.

[...]

[...]
Mooi
[...]

Geen idee, vandaar de vraag als het zo goed was. :p

Maar dan doen we hem zo:
[afbeelding]
CTRL+F5 voor als je dezelfde afbeelding blijft zien
Ik zou er een gewone f-splitter aan knopen, versterker kan altijd nog en goedkoop zijn die dingen ook niet echt. Het signaal dat binnenkomt is van zichzelf best hard en als je met die koka's werkt met zulke korte afstanden, zou je geen versterker nodig moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Miglow schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 00:23:
[...]

Ik zou er een gewone f-splitter aan knopen, versterker kan altijd nog en goedkoop zijn die dingen ook niet echt. Het signaal dat binnenkomt is van zichzelf best hard en als je met die koka's werkt met zulke korte afstanden, zou je geen versterker nodig moeten hebben.
Er zit kabel van 35 meter bij, dat lijkt mij vrij lang.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 00:47:
[...]

Heb zelf een kabel van 32,5 meter (geen koka) en geen problemen, maar het hangt ook deels af van het binnenkomende signaal. 40 meter vanaf het AOP zou in theorie moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

-The_Mask- schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 00:47:
[...]

Heb je echt 35 meter kabel nodig om van AOP naar de slaapkamer te komen?

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Pagina: 1 ... 42 ... 160 Laatste

Dit topic is gesloten.