Mijn 2 cents in deze advies discussie:
- Al genoemd maar......welke spellen wil je spelen? Feit is wel dat de ps4 iets betere hardware heeft, dus als je antwoord hier is 'weet ik niet' is dat een plus punt voor de ps4 want multiplatformers zullen over het algemeen fijner spelen.
- wederom al genoemd maar........de controllers, deze generatie zijn ze beiden goed, vorige generatie was de 360 controller absoluut fijner (let wel ook afhankelijk van het type game dat je speelt, als je de cursor/vierpuntdruktoets) moet gebruiken bij bijvoorbeeld fighters of arcade games dan was het toch weer die ps3 imho......). TLDR, probeer beide controllers uit (bij vrienden/familie zodat je iets langer dan in een winkel kan testen
- wil je voornamelijk online game? dan misschien toch de xbone voor live overwegen, MAAR psn is de laatste jaren steeds beter geworden. Het downloadverhaal zou ik niet te zwaar aan tillen, het lijkt me dat sony niet anders kan dan dit verbeteren en zoals ook al gezegd is het op de xb1 ook niet veel of op zijn minst niet altijd beter
- minor concern, maar ook al genoemd, welke vind je mooier, past beter bij de inrichting.......mijn vrouw was teleurgesteld dat ik de zwarte en niet de witte heb gekocht
- en omdat je je zoon ook noemt? Welke systeem heeft de games die hij wil/mag spelen.......enneuh ook doordat ik die mooie wii pro controller ziet, als dit je main turning point is, is het dan niet beter om voor de wii u te gaan?