Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PS4] PlayStation 4 - deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 151 Laatste
Acties:
  • 678.550 views

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Hier precies hetzelfde, met deze snelheden is die nog wel een paar dagen bezig.
Nu weet ik ook precies weer waarom ik liever fysieke discs heb en niet alles digitaal...

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:48
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1070018

Op neogaf is de movement al ingezet, management van PS wordt getwitterd met de thread over verbeteringen.
lol een 404.. _O- doet t weer :)

[ Voor 39% gewijzigd door poor Leno op 26-06-2015 08:37 ]

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 06:47:
Hier precies hetzelfde, met deze snelheden is die nog wel een paar dagen bezig.
Nu weet ik ook precies weer waarom ik liever fysieke discs heb en niet alles digitaal...
Haha ik heb ook liever een schijfje. Met Batman had ik maar een 3GB patch i.p.v. de hele game.

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
En dan koop je ESO op disc en heb je nu al twee keer een update van 15 gb gehad :P

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Even totaal iets anders ;)

Kwam dit oude berichtje tegen, over de 8 man party's..

The limit for invites to the Party Chat feature has been upped from 8 to 16 players, as you can see from the screenshot below, even if the limit for the chat itself still seems to be locked at 8. This is probably to let players invite more friends, considering that not all of them might join.
It could indicate a future increase of the limit in the actual chat, but for now there’s no way to know when and if that’ll happen.

Ik vind t ondertussen wel tijd worden dat ze dit uitbreiden.. 8 is echt te weinig.. 10/12 lijkt me prima :)
(Dat je zelf het aantal kunt instellen als je geen zin hebt in zoveel of juist wel..)

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 20:52
8 is wel echt net aan de lage kant inderdaad, ik kan me voorstellen dat wij op drukkere avonden toch echt wel 10+ man hebben

It's dogged that does it

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 17:50
Trishul schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 08:19:
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1070018

Op neogaf is de movement al ingezet, management van PS wordt getwitterd met de thread over verbeteringen.
Ik heb met deze generatie een sterke voorkeur voor downloads in plaats van schijfjes maar Sony en MS (al gaat het daar wel een stuk sneller) helpen niet echt mee om de omzet van hun digitale winkel te verhogen.
Het zal niet een kwestie van een knop omzetten zijn maar in 2015 horen downloadsnelheden eigenlijk geen issue meer te zijn als er zo op downloads ingezet wordt.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Ik kan me best voorstellen dat met sommige mensen je er niet zoveel wil, maar bij ons gaat t altijd goed idd :)

(En twee BF4 squads = 10)

• DeeSung
  • Niet online
Downloaden is alleen interessant wanneer het goedkoper is dan een schijfje. Alleen zo gaat het een succes worden.

Een digitale download kan je niet doorverkopen.

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

Digitaal kun je eventueel wel delen met iemand, betaal je nog maar de helft

PSN: fonsmeister

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 20:14

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Downloads zijn idd relaxt, alleen de prijs, hè... Batman heb ik bijv op schijf gekocht voor €20 minder dan de download! Daar ruil ik wel schijfjes voor...

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 10:00

rajackar

Blood Minister

Ik ben meer van de schijfjes maar helaas kun je eigenlijk geen enkel spel fatsoenlijk spelen zonder eerst een berg patches binnen te halen die soms even groot is als de game zelf.
En dat zijn de download snelheden wel degelijk erg frustrerend.
Gisteren even driveclub proberen zat er bij mij ook niet in en dat op een 120 mbit verbinding.
Ook die truc met DNS geprobeerd. Theoretisch kan het eigenlijk niet uit maken en dat deed het dan ook niet.
Geen verschil gemerkt. Uitzitten en klagen op t.net is dan de enige optie ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 23:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

DeeSung schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:21:
Een digitale download kan je niet doorverkopen.
Tja, ik verkoop games nooit door dus voor mij geen issue.

Een spel op schijf voelt een beetje alsof je 'm gehuurd hebt en het niet echt van jou is.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:36
Aaargh! schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:56:
[...]

Tja, ik verkoop games nooit door dus voor mij geen issue.

Een spel op schijf voelt een beetje alsof je 'm gehuurd hebt en het niet echt van jou is.
Huh!? Als ik een spel op schijf heb is die van mij. Zo voelt dat ook je kan er mee gaan slapen mee op date nemen etc. Dat kan ik met een digitale download niet.

Nee maar even serieus digitale download voelt niet hetzelfde als een fysieke disc

• Aaargh!

Aaargh!

rwbk schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:16:
[...]

Huh!? Als ik een spel op schijf heb is die van mij. Zo voelt dat ook je kan er mee gaan slapen mee op date nemen etc. Dat kan ik met een digitale download niet.
Elke keer als je wilt spelen moet je bewijzen dat je het schijfje nog steeds hebt terwijl het gewoon volledig op de HD staat. Het spel is niet gekoppeld aan je account. Als het fysieke schijfje stuk gaat of kwijt is dan is het spel ook pleitte.

Een digitale download is permanent aan je account gekoppeld, als je 'm aangeschaft hebt kan je er altijd bij, zelfs op een andere PS4 gewoon door in te loggen.

Voor mij voelt een schijfje meer als een rental dan als eigendom.

• dutchgio
  • Niet online
Ja behalve als er onderhoud en de licenties niet goed gesynced zijn, dan mijn je niks. :+
Disc kun je juist meer mee bij andere ps4's, downloaden duurt eeuwen en disc neem je mee en installeren duurt een post minuten.

• Aaargh!

Aaargh!

dutchgio schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:23:
Ja behalve als er onderhoud en de licenties niet goed gesynced zijn, dan mijn je niks. :+
Disc kun je juist meer mee bij andere ps4's, downloaden duurt eeuwen en disc neem je mee en installeren duurt een post minuten.
Moet je toevallig wel de disc bij je hebben, en je moet alsnog de patches downloaden dus daar heb je ook nauwelijks voordeel.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59
Sowieso zou ik iedereen adviseren discs boven download te verkiezen (zolang het nog kan). Met een disc heeft de gamer nog enigszins wat macht (je bezit het en kan er mee doen wat je wilt), met de download ben je afhankelijk van hoelang de content beschikbaar blijft (met de disc ben je vaak nog steeds van day one patches afhankelijk voor een goede game). Als ze het voor elkaar krijgen de disc helemaal te elimineren (zoals de tussen komende retailers dan en de tweedehands markt en de retro markt), zullen ze overstappen op een nieuw verdien middel, het licentie model, je betaald een bedrag per maand om de game (of een aantal games) te spelen. Met digitaal kunnen ze zelfs aan de retro markt verdienen, door tot in den treuren de games of remasters van goede games op de markt te brengen, en dus daar ook extra geld op te halen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• dutchgio
  • Niet online
Aaargh! schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:36:
[...]

Moet je toevallig wel de disc bij je hebben, en je moet alsnog de patches downloaden dus daar heb je ook nauwelijks voordeel.
Ja die discs zijn ook zo zwaar, foei zeg.
Er is ook wel een aanzienlijk verschil tussen 5gb of 50gb downloaden.
Maar in zie al wel dat door toch een effect heeft, als je met zulke redenen aan komt zetten...
Voordeel is er voor beiden wel wat, maar feit blijft dat met zo'n onstabiel PSN downloaden wel heeeeeeel erg traag is en in die situatie heb je meer aan een disc versie.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:42
ik weet dat ik vroeger het raar vond dat mijn neef voor al zijn (legaal gekochte, just to be clear) pc games no cd's cracks downloadde, zodat hij dan nooit cd's meer hoefde te swappen. Hoewel moeite was het nou om die cd te pakken? Helemaal met een pc omdat die letterlijk binnen handbereik staat als je zoals de meeste die op een bureau hebt staan.

Sinds de vorige generatie consoles ben ik ook 'om'. Ik vind het zoveel fijner om gewoon iets te kunnen kiezen en dan te spelen dan een schijfje te moeten wisselen. Hoe weinig moeit dat ook is. En daarnaast hoef je nooit meer bang te zijn voor krassen e.d. En ik vind de geluiden die de schijven maken ook vervelend.

Ik wil bloodborne wel graag fysiek, zodat ik deze als ik hem te moeilijk vind nog kan verkopen, en diablo 3 omdat ik bang ben dan ik niet aan de joypad controls zou kunnen wennen. Aan de andere kant, voor prijzen zoals laatst met TLOU......tsja, dan is er geen keuze. 11 euro is een spel voor mij bijna altijd wel waard (mits kwalitatief in orde en een genre wat ik leuk vind :P ).

Nadeel is wel de non actie prijzen......70 euro voor een new release? nee, daar gaan we niet aan beginnen, maar ik hoef toch mijn games niet op de release dag te spelen (enkele uitzonderingen daar gelaten).
En ja, zoals mijn bovenbuurman aangeeft, uren of zelfs dagen downloaden is bizar en vreselijk vervelend.

[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 26-06-2015 11:05 . Reden: nadeel 2 toegevoegd ]

10 second ninja DONE

• Aaargh!

Aaargh!

dutchgio schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:49:
[...]

Ja die discs zijn ook zo zwaar, foei zeg.
Gaat niet om hoe zwaar ze zijn, het gaat er om dat ik die dingen niet altijd bij me heb. Loop jij de hele dat met je PS4 schijfjes rond ?
Er is ook wel een aanzienlijk verschil tussen 5gb of 50gb downloaden.
Tja dat ligt natuurlijk aan Sony, als ze n.a.v. de huidige protesten PSN eens fixen dan is 5 GB 40 seconden en 50GB 7 minuten. Lijkt me goed te doen.
Maar in zie al wel dat door toch een effect heeft, als je met zulke redenen aan komt zetten...
Voordeel is er voor beiden wel wat, maar feit blijft dat met zo'n onstabiel PSN downloaden wel heeeeeeel erg traag is en in die situatie heb je meer aan een disc versie.
Klopt, maar dat is niet een intrinsiek probleem van downloads.Als Sony z'n CDN goed regelt (lees: niet het goedkoopst mogelijke abbo nemen) dan is een download sneller dan installeren van schijf.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 21:50
Het is eigenlijk veel opmerkelijker dat er sinds deze generatie zo'n berg patches zijn. Thans, ik kom van de Xbox af. Als ik daar een nieuwe game kocht waren er nauwelijks patches nodig. Natuurlijk gebeurde het wel eens, maar bijna nooit heel grote.
Nu moet je al een enorme patch downloaden op de realease dag..dat vind ik een kwalijke zaak.

PSN ID Binloading_nl

• rajackar

rajackar

Blood Minister

op de x360 had ook bijna iedere game wel een patch maar dat was vaak klein en zonder was de game vaak ook prima.
Helaas is dat nu helemaal anders. En inderdaad, als het PSN betrouwbaarder en sneller was zou het makkelijker zijn om van discs af te stappen.
Wel raar dat MSFT dat al sinds jaar en dag voor elkaar heeft en het Sony niet lijkt te lukken.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Sagat
zonder een hele flame war te willen starten, dat is het enige waar ik angst voor had/heb bij mijn keuze voor de ps4. Online/netwerk infrastructuur, ik denk dat de buren dat beter voor elkaar hebben. Echter ik vind het spelaanbod, dat beter bij mijn smaak past en het feit dat multiplatform release over het algemeen beter zijn op ps4 zwaarder wegen.

Ik meen ook dat de controllers op de xb1 ook langer meegaan qua battery life, maar ik speel doorgaans toch niet uren achter elkaar (en als ik dat wel van plan ben gooi ik controller 2 op de lader terwijl ik met 1 speel)
rajackar schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:40:
Wel raar dat MSFT dat al sinds jaar en dag voor elkaar heeft en het Sony niet lijkt te lukken.

[ Voor 15% gewijzigd door Sagat op 26-06-2015 11:50 ]

10 second ninja DONE

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:25
Iemand al het nieuwe CUH-12XX model in de winkels gespot? :)

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Sagat schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:49:
zonder een hele flame war te willen starten, dat is het enige waar ik angst voor had/heb bij mijn keuze voor de ps4. Online/netwerk infrastructuur, ik denk dat de buren dat beter voor elkaar hebben. Echter ik vind het spelaanbod, dat beter bij mijn smaak past en het feit dat multiplatform release over het algemeen beter zijn op ps4 zwaarder wegen.

Ik meen ook dat de controllers op de xb1 ook langer meegaan qua battery life, maar ik speel doorgaans toch niet uren achter elkaar (en als ik dat wel van plan ben gooi ik controller 2 op de lader terwijl ik met 1 speel)

[...]
Over de batterij duur zou ik me geen zorgen maken. Ik kan zo twee hele avonden gamen zonder problemen.
PSN is inderdaad minder en ook de PSN shop kun je niet vergelijken met de xbox live shop.
Toch heb ik geen moment spijt van de overstap van x360 naar PS4. Uiteindelijk gaat het om de games en de rest is toch bijzaak. En dat is op de PS4 uitstekend. Het is een kwestie van smaak maar imho heeft PS4 de betere 1st parties en objectief gezien ook vaak de beste van de multi platform titels.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 20:08
Sony gaat het onderzoeken de langzame downloads :
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1070411
It turns out that many European PS4 owners have reported slow download speeds and Sony are actively investigating the issue.

"We are aware of reports that some users are experiencing slower then usual download speeds from the PlayStation Store," reads a reply on the support forums.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• dutchgio
  • Niet online
Geloof je dat?
In huidige situatie weten ze dat zelf ook wel hoor, wordt gewoon gemonitored.

De vraag is of ze er iets aan gaan doen.

• rwbk
Aaargh! schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:21:
[...]

Elke keer als je wilt spelen moet je bewijzen dat je het schijfje nog steeds hebt terwijl het gewoon volledig op de HD staat. Het spel is niet gekoppeld aan je account. Als het fysieke schijfje stuk gaat of kwijt is dan is het spel ook pleitte.

Een digitale download is permanent aan je account gekoppeld, als je 'm aangeschaft hebt kan je er altijd bij, zelfs op een andere PS4 gewoon door in te loggen.

Voor mij voelt een schijfje meer als een rental dan als eigendom.
en als jou account gehackt word ben jij al je games kwijt. Dat hoor ik helaas de laatste tijd steeds vaker.

Het stelen van een fysiek hoesje is te verwaarlozen.

• v8power67
dutchgio schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:09:
Geloof je dat?
In huidige situatie weten ze dat zelf ook wel hoor, wordt gewoon gemonitored.

De vraag is of ze er iets aan gaan doen.
Dit is na de twitter actie van neogaf. Denk dat ze echt wel iets moeten gaan doen willen ze positief in het nieuws blijven.
Het is namelijk al vanaf release ps4 een ding maar nu is het echt een probleem.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

v8power67 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:16:
[...]

Dit is na de twitter actie van neogaf. Denk dat ze echt wel iets moeten gaan doen willen ze positief in het nieuws blijven.
Eh, langzame downloads had je op de PS3 ook al.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:19
Bij de PS3 werd downloaden nog niet erg veel gebruikt. Tenminste, niet voor de games die ik heb gekocht. Nu heb je constant patches van een paar gigabytes.

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:02
v8power67 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:16:
[...]

Laten we hopen dat Sony er iets aan gaat doen, want het komt ook bij mij zelden voor dat ik mijn verbindingssnelheid volledig kan benutten op PSN.

Maar dit zal niet oplosbaar zijn met wat tweaks en optimalisaties. Volgens mij zijn er veel extra servers nodig, snellere servers, meer bandbreedte en dergelijke. Allemaal grote investeringen, en Sony zit niet zo ruim in het geld. Dat is volgens mij ook de reden dat ze al 10 jaar net wat ondermaats bezig zijn op PSN-gebied. Dit zou echt grondig aangepakt mogen worden, en ik vraag me af of een oproep van NeoGaf genoeg is om dat teweeg te brengen (hoewel het een sterke post is met veel goede suggesties, en constructief gebracht).

-----

Trouwens, kunnen we ophouden de "digitaal vs fysiek"-discussie elke 4 pagina's te herhalen? We hoeven elkaar niet te overtuigen om digitaal of fysiek te kopen en de voor- en nadelen van beide zijn al tot in den treure voorbij gekomen. Laat een ieder lekker kiezen of de beide methoden mixen.

[ Voor 9% gewijzigd door geert1 op 26-06-2015 19:30 ]

• Trishul
tiguan schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:45:
Bij de PS3 werd downloaden nog niet erg veel gebruikt. Tenminste, niet voor de games die ik heb gekocht. Nu heb je constant patches van een paar gigabytes.
Exact. Vooral als ik kijk naar de patches die m'n PS4 de afgelopen tijd heeft binnengehengeld (Destiny ~7GB, Driveclub ~10GB), ik kan me niet herinneren dat zulke dikke patches normaal waren bij m'n PS3. Zelfs GT5/6 hadden niet zulke enorme patches. Het moge inderdaad bekend zijn dat de PS4 een stuk meer download van PSN dan de PS3. Ook al heb ik bijna alles fysiek hier (14 discs atm).

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Goedemiddag! Ik ben in de markt om mijn XBOX 360 te vervangen na 7 jaar. :D
Ik game niet zoveel meer de laatste jaren, maar nu mijn zoontje van 6 het gamen hard aan het oppakken is lijkt het me weer een mooi moment het weer op te pakken.

Ik twijfel (zoals velen met mij) enorm tussen PS4 en XBOXone, iedereen zegt wat anders. PS4 is sterker, iets ander game aanbod, maar XBOX live is veel beter dan het PSN en MS kan door zijn kapitaal meer exclusives regelen en misschien meer diensten ontwikkelen?

Ik heb geen super snelle verbinding thuis dus elke keer enorme patches downloaden zit ik ook niet op te wachten over een brak netwerk.

Choices choices. Kunnen jullie me helpen?

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:20
-TheNose- schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:54:
Waarmee, een keuze maken?
Je zit in het PS4 topic, dus waarschijnlijk zal je hier het advies krijgen een PS4 te kopen ;)

Uiteindelijk kan niemand je helpen en zal je toch de keuze zélf moeten maken.
Wat wil je spelen (mp games, exclusives?), waar spelen je vrienden op, ga je er enkel op gamen of wordt het een multi-media centrum etc etc.

Het psn is soms wat brak ja en het downloaden gaat niet altijd even snel (maakt niet uit of je nou een superverbinding hebt of niet), maar dat neemt voor mij het plezier van de PS4 niet weg ;)
Ik heb het goedkoopste abo van Ziggo en ondervind met spelen eigenlijk nooit problemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 26-06-2015 14:01 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• -TheNose-
dvdkiwi schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:59:
[...]

Waarmee, een keuze maken?
Je zit in het PS4 topic, dus waarschijnlijk zal je hier het advies krijgen een PS4 te kopen ;)

Uiteindelijk kan niemand je helpen en zal je toch de keuze zélf moeten maken.
Wat wil je spelen (mp games, exclusives?), waar spelen je vrienden op etc etc.

Het psn is soms wat brak ja en het downloaden gaat niet altijd even snel, maar dat neemt voor mij het plezier van de PS4 niet weg ;)
Ja weet ik veel, ik zal dezelfde vraag ook in het XBOX topic gooien. Side by side reviews gelezen en al, maar ze ontlopen elkaar gewoon niet veel.
Exclusives speel ik niet veel of mis ze niet aangezien ik van een XBOX af kom.

En vrienden wat zijn dat? :P

• Trishul
Xbox Live is wat beter, hoewel ook daar velen last hebben van trage downloads. Wat er nu aan de hand is met PSN is apart, want bijna iedereen heeft er momenteel last van terwijl ik bv. vorige maand nog vrolijk kon downloaden met pakweg 10MB/s. Online gaming werkt prima op PSN, heb hier zelf veel ervaring mee met GTA online, KZ:SF en Destiny.

Dat van die exclusives en MSFT klopt niet als je naar de periode november 2013 tot nu kijkt, en ook de 2 afgelopen E3's meepakt. De PS4 heeft veruit de meeste exclusives die al uitgebracht zijn en ook die nog in ontwikkeling zijn. Sony heeft ook de meeste 1st en 2nd party studios en IP's.

• Superkiwi
Dit wordt een lastige zaak zo :P

Btw, ik heb mijn tekst wat aangepast

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 09:54
-TheNose- schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:01:
Ja weet ik veel, ik zal dezelfde vraag ook in het XBOX topic gooien. Side by side reviews gelezen en al, maar ze ontlopen elkaar gewoon niet veel.

Aangezien je zelf geen uitgesproken voorkeur hebt en zelfs niet de richting uit neigt van PS4 of XBox, is de oplossing heel simpel.

Gooi een muntje op: kop is PS4 kopen en munt is nog eens gooien.

• v8power67
Heb beide consoles en beide hebben pros cons. Zelf heb ik ps4 als main platform.
Omdat hij sneller is qua menus(nou schijnt een x1 met kinect nog sneller te zijn maar hebbgeen kinect). Veel meer op gaming gericht. Hij heeft betere hardware dus iets meer future proof. Maar psn is een drama. Xbox live bij mij vaak ook hoor maar psn wint deze drama strijd.
Verder exclusives is zo smaak gebonden. Ik vind bijba geen enkele x1 ezxlusive leuk. Een ander weer wel. Dus moet je zelf uitvogelen.
Maar ik zal logisch ook tis ps4 topic maar ook eerlijk gezien een ps4 kiezen. Maar een x1 is niet ineens een slechte keuze.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-11 17:50
[...]

Gewoon beide kopen. Heb ik ook gedaan en geen spijt van gehad :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Elysi
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-05-2019
Als je vrienden niet uitmaken zou ik kijken naar welke games je nu en in de nabije toekomst het meeste aanspreken. Voor bijv. Gears/Halo/Forza moet je bij Microsoft zijn, voor Bloodborne/Horizon/Uncharted moet je bij Sony zijn. Sinds Phil Spencer aan het roer is bij Xbox zijn beiden consoles erg vergelijkbaar en zijn het beiden goede keuzes.

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:17

Smoonshine

Feyenoord!!

[...]

Een voordeel van de XOne is wel dat je je oude X360 games er straks weer op kunt spelen. Verder heb ik zelf eerst een PS4 gehaald vanwege vrienden die er ook één hadden. En, omdat ik graag Uncharted, The Last of Us enz wilde spelen.

Op dit moment valt me de 1st party van Sony nog een beetje tegen. En waar iedereen helemaal lyrisch was over de Sony conferentie viel me dit ook wel een beetje tegen. The Last Guardian lijkt me tof, maar FF VII en Shenmue 3 zit ik niet echt op te wachten. Dan blijft voor mij alleen Uncharted 4 over, maar dat duurt nog wel een tijd.

Op exclusive gebied vind ik de Xone op dit moment wat beter. Van praktisch elke MS franchise is er al wel een deel verkrijgbaar plus wat nieuwe toffe games. Ik vind de PS4 echt wel een topapparaat, maar het heeft de verkoopverschillen op dit moment echt niet aan zijn exclusieve games te danken.

uhm...

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-11 11:01
"Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie"

Nickname does not reflect reality

• Superkiwi
Dit is geen Xbox vs PS4 discussie; dit gaat over pro's en cons van beide systemen met het doel iemand te adviseren ;)

• Brad Pitt
dvdkiwi schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:28:
dit gaat over pro's en cons van beide systemen
Dat betekent "vs".

Er hoeft helemaal geen XB1 geneuzel in dit topic te staan.

Nee, zo'n 'vs' betekent gewoon ongefundeerde meningen van fanboys en wie t hardst roept over welk systeem beter is.

Deze jongen vraagt gewoon advies, niet jenken.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
Audiowaste schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:05:
[...]

Aangezien je zelf geen uitgesproken voorkeur hebt en zelfs niet de richting uit neigt van PS4 of XBox, is de oplossing heel simpel.

Gooi een muntje op: kop is PS4 kopen en munt is nog eens gooien.
_O- dit is het beste advies dat ik tot nu toe gezien heb hier :+

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 20:14

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

rajackar schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:40:
op de x360 had ook bijna iedere game wel een patch maar dat was vaak klein en zonder was de game vaak ook prima.
Dat ligt verder niet aan Sony of MS, maar aan de makers van de spellen. Kennelijk is er tegenwoordig de drempel lager voor een spel gold gaat. Vervolgens werken ze daarna door om bugs te verwijderen en features toe te voegen.
Last gen werden spellen speel klaar afgeleverd. Daar zijn ze nu wat makkelijker mee... :/
Ach, het ontloopt elkaar echt niet zoveel... PSN is eigenlijk altijd up voor mij, nog nooit problemen gehad met verbinden. Downloadsnelheid is soms wat traag, maar dat had ik op de Xbox ook. Maarja, ik heb een PS4 sinds september '14, dus dat verklaart m'n positiviteit wellicht.
Ik ben er iig heel tevreden over en ben heeeeel blij dat ik geen Xbone gekocht heb. :+

• Elysi
Ik neem aan dat die regel er staat om zinloze discussies/flamewars te mijden. Als iemand om hulp vraagt mag daar best op gereageerd worden. Niet meteen zo zuur doen.

• JSchut
  • Laatst online: 15:21

JSchut

.....

Ik game niet zoveel meer de laatste jaren, maar nu mijn zoontje van 6 het gamen hard aan het oppakken is lijkt het me weer een mooi moment het weer op te pakken.

Ik twijfel (zoals velen met mij) enorm tussen PS4 en XBOXone, iedereen zegt wat anders. PS4 is sterker, iets ander game aanbod, maar XBOX live is veel beter dan het PSN en MS kan door zijn kapitaal meer exclusives regelen en misschien meer diensten ontwikkelen?

Ik heb geen super snelle verbinding thuis dus elke keer enorme patches downloaden zit ik ook niet op te wachten over een brak netwerk.

Mijn laatste console was een x360. Daarvoor veel verschilleden consoles gehad. Nes, Snes, N64, Sega Megadrive, Dreamcast, Wii, Xbox. Nog nooit een playstation gehad. Playstation trok mij op de een of andere manier nooit zo.

Maar bij de keuze tussen PS4 en Xone heb ik voor de PS4 gekozen omdat ik dat meer een game console vond dan de Xone. De Xone was voor mijn gevoel wat meer op mediaplayer ingericht. Volgens mij heeft de PS4 iets betere hardware. Ook vindt ik de PS4 mooier dan de Xone.

Wat vrienden voor console hadden speelde bij mij ook niet mee. Veel vrienden die online gamen heb ik niet meer. En degene die het nog wel doen hebben veel meer tijd dan dat ik heb. Dus echt competitief meedoen zit er dan ook niet in.

PSN vinddt ik minder dan Xbox live. Al weet ik niet hoe het nu is. Maar in mijn X360 tijd heb ik dat als beter ervaren dan PSN van nu. Maar goed ik weet niet hoe xbox live nu is

Verder ben ik echt super tevreden met mijn PS4 en heb er zeker geen spijt van. Wel moest is in het begin erg wennen aan de controller.

Denk dat het vooral een persoonlijke keuze is. Exclusives heb ik niet eens meegenomen in mijn keuze, maar ben erg blij met de aankomende Uncharted 4 :D

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• weszz
  • Laatst online: 10-11 07:12

Geen console kopen :+ Elke game tot nu toe heeft wel 1.5gb aan day one patch gekregen. Ergste nog, ik kan zelfs geen game noemen van de afgelopen 2 jaar die geen patch heeft gehad waarbij je zeker meerdere GB moest downloaden.

Zonder dollen. Gewoon even kijken wat je voorkeur heeft, persoonlijk zou ik dus kijken wat de klein leuk vindt en daaruit je keuze maken. Hoe dan ook zul je geen spijt krijgen want beide bieden ze iets en veel games zijn multi platform tegenwoordig.

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 21:50
Gezien je zoontje ook wilt gaan gamen.... zou ik ook vooral daarnaar kijken. Wat voor spelletjes vind hij leuk.
Ik had een dergelijke discussie met mijn zus vorige week voor haar 8 jarige zoon. Ik ben van mening dat zowel de PS4 als de X1 weinig games hebben voor de jonge kids. Het is er wel, maar relatief beperkt aanbod.
Voor een 8 jarige zou ik dan ook altijd een Wii of WiiU adviseren

PSN ID Binloading_nl

Het komt zelfs bijna alleen neer op wat je fijn vindt.. asymmetrische of symmetrische controllers :)

Hoewel Hori met een asymmetrische controller komt voor de PS4..

Afbeeldingslocatie: http://www.behindgames.com/wp-content/uploads/2014/03/hori-pad-4-fps-black-344485.1.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door poor Leno op 26-06-2015 14:59 ]

• Aaargh!

Aaargh!

poor Leno schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:57:
Het komt zelfs bijna alleen neer op wat je fijn vindt.. asymmetrische of symmetrische controllers :)
Symmetrisch is niet erg, maar ze zitten precies op de verkeerde plek. Analoge pookjes moeten op de plek zitten van de D-pad en buttons.

De Wii U Pro Controller vind ik erg fijn:
Afbeeldingslocatie: http://media.engadget.com/img/products/465/9yy6/9yy6-800.jpg

• DeeSung
  • Niet online
Ik zou persoonlijk voor de ps4 gaan.

Maarja het is net wat je leuker vind om te spelen. Bij xbox heb je Halo 5, Gearsofwar 4, Forza 6 om er een paar te noemen.

Ik weet nog goed hoe ze in nederland de nodige steekjes hebben laten vallen. Toen hadden ze de release hier 1 jaar uitgesteld voor de TAAL ondersteuning voor de Kinect. Wat blijkt?
Ze hebben besloten dat nederland niet zon belangrijke land is en de Kinect is geflopt.

Bij de PS4 is krachtigere hardware mooi meegenomen. De multiplatform spellen zullen dus ook beter lopen op de ps4.
kijk maar naar de nieuwe Batman Game.

Bij de playstation heb je ook spotify/netflix app wat ik heerlijk vind werken.

Verder is er later ook geen xbox console nodig vanwege windows 10. Dan kan je over een jaar beter een HTPC bouwen dat krachtiger is.

Dit is een heel mooi verhaal wat ik hier type maar dit zijn persoonlijke meningen.
Je kan begrijpen dat in deze topics de meeste een biased mening hebben naar de desbetreffende console. Is logisch aangezien we niet allemaal 2 consoles hebben en een keuze hebben moeten maken.

Als ik jou was zou ik naar de games kijken. En daarmee je keuze maken.:P

• Sagat
Mijn 2 cents in deze advies discussie:

- Al genoemd maar......welke spellen wil je spelen? Feit is wel dat de ps4 iets betere hardware heeft, dus als je antwoord hier is 'weet ik niet' is dat een plus punt voor de ps4 want multiplatformers zullen over het algemeen fijner spelen.

- wederom al genoemd maar........de controllers, deze generatie zijn ze beiden goed, vorige generatie was de 360 controller absoluut fijner (let wel ook afhankelijk van het type game dat je speelt, als je de cursor/vierpuntdruktoets) moet gebruiken bij bijvoorbeeld fighters of arcade games dan was het toch weer die ps3 imho......). TLDR, probeer beide controllers uit (bij vrienden/familie zodat je iets langer dan in een winkel kan testen

- wil je voornamelijk online game? dan misschien toch de xbone voor live overwegen, MAAR psn is de laatste jaren steeds beter geworden. Het downloadverhaal zou ik niet te zwaar aan tillen, het lijkt me dat sony niet anders kan dan dit verbeteren en zoals ook al gezegd is het op de xb1 ook niet veel of op zijn minst niet altijd beter

- minor concern, maar ook al genoemd, welke vind je mooier, past beter bij de inrichting.......mijn vrouw was teleurgesteld dat ik de zwarte en niet de witte heb gekocht :P

- en omdat je je zoon ook noemt? Welke systeem heeft de games die hij wil/mag spelen.......enneuh ook doordat ik die mooie wii pro controller ziet, als dit je main turning point is, is het dan niet beter om voor de wii u te gaan? ;)

10 second ninja DONE

• -TheNose-
Mijn zoontje is 6, maar speelt nu al FiFa op de 360 en rayman. Op de IPad speelt hij Clash of Clans en Kingdom Rush origens. Niet de typische spellen voor een 6 jarige.

Is little big planet wat (als PS exclusive?)

*knip* op man, doen we niet

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 26-06-2015 16:06 ]

• weszz
  • Laatst online: 10-11 07:12
-TheNose- schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:27:
Mijn zoontje is 6, maar speelt nu al FiFa op de 360 en rayman. Op de IPad speelt hij Clash of Clans en Kingdom Rush origens. Niet de typische spellen voor een 6 jarige.

Verder verlopen de reacties netjes, geen geflame niks, zo kan het dus ook, behalve bij Bratt weer zijn string scheef zit.
LBP is helaas een sony exclusive(heuh) en daardoor niet op andere consoles. Zullen vast wel alternatieven zijn en je kunt misschien eens kijken naar Skylanders en de Disney versie. Leuke games op jonge leeftijd en fifa is op alle consoles te pruimen. Misschien kijken welke bundels in de aanbieding zijn? Overigens is misschien de Kinect voor de kleine wel een erg toffe feature om erbij te hebben...

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

• tiguan
  • Laatst online: 16:19
Hoezo helaas? Dat is toch juist jeej oOo Sony Exclusive :)

[ Voor 5% gewijzigd door tiguan op 26-06-2015 15:48 ]

• Act-One
  • Laatst online: 03-10-2021
-TheNose- schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:27:

Verder verlopen de reacties netjes, geen geflame niks, zo kan het dus ook, behalve bij Bratt weer zijn string scheef zit.
Ik heb beide consoles staan (PS4 en XBox), mijn kinderen kunnen dus kiezen. Ze maken alleen meer gebruik van de XBox. Dit is natuurlijk geheel subjectief, maar toch. Het gene wat Weszz hier boven schrijft klopt in ons geval wel aardig. De Kinect voegt voor de kinderen echt wat toe.

Verder is het lood om oud ijzer. Beide sytemen zijn goed, De PS4 is wat meer een traditioneel game device. Terwijl Microsoft wat extra toepassing in het doosje stopt. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik de support van Microsoft heel netjes vindt. Alle extra dingen die ze vanuit de achterban inmiddels in de XBox hebben weten te stoppen. Daar had Sony van mij ook wel wat meer mee mogen doen. Let wel, dit zegt niets over hoe goed een apparaat is.... Beide zijn ze kwalitatief aan elkaar gewaagd. Het laat alleen zien dat het ene bedrijf iets meer waarde hecht (waar schijnlijk door schade en schande) aan haar achterban.

Welke je ook koopt, het is geen van beide een miskoop.

• -TheNose-
Act-One schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:49:
[...]

Ik heb beide consoles staan (PS4 en XBox), mijn kinderen kunnen dus kiezen. Ze maken alleen meer gebruik van de XBox. Dit is natuurlijk geheel subjectief, maar toch. Het gene wat Weszz hier boven schrijft klopt in ons geval wel aardig. De Kinect voegt voor de kinderen echt wat toe.

Verder is het lood om oud ijzer. Beide sytemen zijn goed, De PS4 is wat meer een traditioneel game device. Terwijl Microsoft wat extra toepassing in het doosje stopt. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik de support van Microsoft heel netjes vindt. Alle extra dingen die ze vanuit de achterban inmiddels in de XBox hebben weten te stoppen. Daar had Sony van mij ook wel wat meer mee mogen doen. Let wel, dit zegt niets over hoe goed een apparaat is.... Beide zijn ze kwalitatief aan elkaar gewaagd. Het laat alleen zien dat het ene bedrijf iets meer waarde hecht (waar schijnlijk door schade en schande) aan haar achterban.

Welke je ook koopt, het is geen van beide een miskoop.
Dat is dus mijn grootste "angst", support van MS is voor mij altijd goed geweest, terwijl ik met Sony grote fails heb meegemaakt (PS1 en 2 tijd en met een telefoon).
Hardware technisch zeggen de meeste diehard gamers dat PS4 beter is en misschien meer future proof, aan de andere kant is de support van MS weer beter... :|

• Chaoss
  • Laatst online: 13:45

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Modbreak:Laten we de Ps4 vs XBO discussie hier maar bij laten, in het verleden in zo'n discussie altijd uitgelopen op ellende. De topic warning geeft dit ook duidelijk aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 26-06-2015 16:08 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• -TheNose-
Vooruit dan maar. ;) Valt wel op dat er hier meer nuttige reacties op mijn vraag kwamen dan in het Xbox topic.

Verwijderd

-TheNose- schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:58:
Vooruit dan maar. ;) Valt wel op dat er hier meer nuttige reacties op mijn vraag kwamen dan in het Xbox topic.
Een handige tip is misschien: Ga voor de PS4 met een 1TB harde schijf erin.

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-11 05:01
-TheNose- schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:58:
Alleen al hierom zou ik een PS4 kopen _/-\o_

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:56
Nog ff over de download speeds, ik heb zelf erg de instelling dat het niet alleen PSN is, maar ook iets met de PS4 zelf. Ergens gaat er volgens mij gewoon wat mis in het OS ofzo ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:30
Ligt het aan mij of maakt de blu-ray speler flink wat herrie tijdens het spelen van Arkham Knight, je hoort hem aardig wat brommen, meer dan normaal.

• DeeSung
  • Niet online
JorisTheWise schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:34:
Ligt het aan mij of maakt de blu-ray speler flink wat herrie tijdens het spelen van Arkham Knight, je hoort hem aardig wat brommen, meer dan normaal.
Ja heb ik ook. Maar dat is meer van de kast dat het geluid versterkt. Ik heb er rubbertjes onder de ps4 gelegd en nu hoor ik hem niet als het geluid aanstaat.

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
-TheNose- schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:02:
[...]

Dat is dus mijn grootste "angst", support van MS is voor mij altijd goed geweest, terwijl ik met Sony grote fails heb meegemaakt (PS1 en 2 tijd en met een telefoon).
Hardware technisch zeggen de meeste diehard gamers dat PS4 beter is en misschien meer future proof, aan de andere kant is de support van MS weer beter... :|
Wat voor fails dan met de PS1 en PS2?

PSN id: PENo1

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-11 13:13

Grudgie

PSN: Grudgie7

Net een paar dagen in bezit van een PS4 (The Arkham Knight Editie) en vind het echt relaxed gamen. Was jaren lang alleen maar een PC gamer. Gamen op een 55 inch tv scherm is toch wel heel erg relaxed. :D

• -TheNose-
Ok mensen, ik ga morgen een PS4 halen met Arkham Knight. :D
Enige waar ik nu nog naar op zoek ben is een leuke game voor mijn zoontje. Hij speelt momenteel tower defence spelletjes en rayman op de ipad (oh en Fifa, maar dat is wachten op fifa 16 voor de PS4).

Is little big planet 3 dan wat voor hem? Of hebben jullie andere leuke suggesties?

• Superkiwi
Little Big Planet is een goede keus, of anders een van de vele lego games?

• DeeSung
  • Niet online
-TheNose- schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 22:37:
Enige waar ik nu nog naar op zoek ben is een leuke game voor mijn zoontje. Hij speelt momenteel tower defence spelletjes en rayman op de ipad (oh en Fifa, maar dat is wachten op fifa 16 voor de PS4).

Is little big planet 3 dan wat voor hem? Of hebben jullie andere leuke suggesties?
Goed om te horen dat het gelukt is met de keuze :). Wat haalde je over?

Ik denk dat skylanders of disney infinity ook wel leuk voor hem is.

Ik vond zelf skylanders leuk om te spelen (Zit een RPG element in) en mijn vriendin ook.

[ Voor 5% gewijzigd door DeeSung op 26-06-2015 23:49 ]

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:12

In afwachting van FIFA 16 wellicht FIFA 14 voor je zoontje kopen. Marktplaats staat vol met dat spel voor 5e

• Elysi
Mocht ie 'm nog niet gespeeld hebben, Rayman Legends! Geniale platformer met co-op mogelijkheden. Een game waar je blij van wordt.

• Brad Pitt
Neem er sowieso ook een tweede controller bij. Mét iemand (hem!) spelen is uiteraard vaak het leukst.

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:03
Ik kreeg gisteren bijna een hartverzakking. Ik zette me PS4 aan en hij tuft gelijk me disk uit. Wil ik de disk er terug in doen gaat dat niet omdat hij hem gelijk terugduwde. Om de 15 seconden maakt de de bluray speler een raar geluid.. Even gegoogled en ik kwam dit tegen: http://www.gottabemobile....roblems-no-disc-inserted/

Ik dacht eerst yeah right, dit gaat nooit werken. Maar het werkte dus wel.. Lucky me, maar toch zet ik nu me PS4 telkens met een rot gevoel terug aan haha

• jeuhaan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik had even een vraag over de verticale standaard van de PS4.

Kun je deze aan beide kanten van de PS bevestigen of is deze gemaakt voor één kant van de PS?

Op internet zie ik namelijk alleen maar afbeeldingen met een standaard voor de rechterkant.

Alvast bedankt.

• Casturan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-11 12:07
Met de originele PS4 vertical stand kan dat ja (voor de gein met de mijne getest). Maar dan is de PS4 logo uiteraard ondersteboven.

• -TheNose-
Hey mensen, de drukte en de reacties in dit topic hebben me uiteindelijk overgehaald voor de PS4 te gaan. Rayman Legends zat ik ook al naar te kijken idd en skylanders lijkt me leuk, maar er is wel erg veel voor te koop. 😱
Is die standaard eigenlijk nodig om hem rechtop te zetten? Ze hadden hem hier bij bartsmit niet liggen en heb hem dus maar gewoon op zijn rechter kant gezet. Verticaal zetten is een must hier omdat anders mijn tweeling van 1,5 hem sloopt. 😉

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:03
-TheNose- schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:10:
Hey mensen, de drukte en de reacties in dit topic hebben me uiteindelijk overgehaald voor de PS4 te gaan. Rayman Legends zat ik ook al naar te kijken idd en skylanders lijkt me leuk, maar er is wel erg veel voor te koop. 😱
Is die standaard eigenlijk nodig om hem rechtop te zetten? Ze hadden hem hier bij bartsmit niet liggen en heb hem dus maar gewoon op zijn rechter kant gezet. Verticaal zetten is een must hier omdat anders mijn tweeling van 1,5 hem sloopt. 😉
Volgens mij niet, maar het biedt wel extra versteviging. Maar staat 'ie juist niet stabieler als je hem horizontaal neerzet?

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

• -TheNose-
SacreBleu schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:12:
[...]

Volgens mij niet, maar het biedt wel extra versteviging. Maar staat 'ie juist niet stabieler als je hem horizontaal neerzet?
Ja maar in horizontale positie kunnen ze erbij, verticaal niet (parallel aan de muur zeg maar)

• dutchgio
  • Niet online
Het kan ook zonder stand, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat ze er echt niet bij kunnen, anders valt ie wel vrij snel. ;)

Vast online nog wel te krijgen dat ding.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:01
dutchgio schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 20:58:
Het kan ook zonder stand, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat ze er echt niet bij kunnen, anders valt ie wel vrij snel. ;)

Vast online nog wel te krijgen dat ding.
De originele is bij Media Markt voor €20 en die van Trust ook bij Media Markt is €15.

• mno
  • Laatst online: 24-11 23:11

mno

Gebruiken jullie een oplaad station voor de controllers? Welke raden jullie aan?

Gewoon rösti

• -TheNose-
OK mensen sorry voor nog een beginnersvraag: mijn zoontje heeft natuurlijk een eigen account nodig, zodat zijn eigen game progressie etc bijgehouden wordt (en niet bij mijn prijzen).
Nu weet ik alleen niet goed hoe? Ik dacht eerst ik maak een subaccount aan, maar nu die aangemaakt is zie ik geen mogelijkheid om daarmee in te loggen?

Volgens mijn neef moet ik gewoon een eigen PSN account aanmaken voor mijn zoontje, maar dan zonder plus account (ga natuurlijk niet dubbel betalen) en zonder store mogelijkheden. Maar kan mijn zoontje dan wel de door mij gekochte spellen spelen? Ik denk namelijk dat als de prijzen een beetje normaal doen ik best regelmatig online mijn games zal kopen?

Kortom hoe pakken jullie dit aan?

Verwijderd

mno schreef op zondag 28 juni 2015 @ 08:26:
Gebruiken jullie een oplaad station voor de controllers? Welke raden jullie aan?
Ik heb een Sony oplaadstation en die werkt hier al een jaar perfect.

• rwbk
-TheNose- schreef op zondag 28 juni 2015 @ 08:26:
OK mensen sorry voor nog een beginnersvraag: mijn zoontje heeft natuurlijk een eigen account nodig, zodat zijn eigen game progressie etc bijgehouden wordt (en niet bij mijn prijzen).
Nu weet ik alleen niet goed hoe? Ik dacht eerst ik maak een subaccount aan, maar nu die aangemaakt is zie ik geen mogelijkheid om daarmee in te loggen?

Volgens mijn neef moet ik gewoon een eigen PSN account aanmaken voor mijn zoontje, maar dan zonder plus account (ga natuurlijk niet dubbel betalen) en zonder store mogelijkheden. Maar kan mijn zoontje dan wel de door mij gekochte spellen spelen? Ik denk namelijk dat als de prijzen een beetje normaal doen ik best regelmatig online mijn games zal kopen?

Kortom hoe pakken jullie dit aan?
Hij kan dan wel gewoon online spelen met jou PlayStation plus. Zolang je eigen account het hoofd account is. Ik durf niet te zeggen of hij dan de gedownloade spellen van jou account kan spelen. Maar online spelen kan hij sowieso wel. Doe ik namelijk ook met mijn broertje.

• -TheNose-
rwbk schreef op zondag 28 juni 2015 @ 09:47:
[...]

Hij kan dan wel gewoon online spelen met jou PlayStation plus. Zolang je eigen account het hoofd account is. Ik durf niet te zeggen of hij dan de gedownloade spellen van jou account kan spelen. Maar online spelen kan hij sowieso wel. Doe ik namelijk ook met mijn broertje.
Iemand anders? Of iemand die de subaccounts wel snapt?

• DeeSung
  • Niet online
-TheNose- schreef op zondag 28 juni 2015 @ 09:56:
[...]

Iemand anders? Of iemand die de subaccounts wel snapt?
Speel gewoon op 1 account werkt ideaal :)
games hebben meerdere saveslots dus daaraan zal het niet gaan liggen.

En wil je echt je eigen trophys enzo dan is het een ander verhaal. Dan zal je idd ff de handleiding die je erbij krijgt moeten raadplegen.

Of google. Maar het kan wel iig.

[ Voor 36% gewijzigd door DeeSung op 28-06-2015 10:11 ]

Als het goed is gewoon een tweede account aanmaken en bij instellingen van dat account "instellen als primair" :)

En dan kan hij jouw spellen ook spelen en van jouw PS+ gebruik maken.

• -TheNose-

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Een tweede account kan gewoon online spelen (als het hoofdaccount PS+ heeft uiteraard) en de spellen van het hoofdaccount zijn ook speelbaar met het tweede account. Is toch vrij makkelijk terug te vinden in dit topic, maar goed.

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:29

Melkaz

Melkazar

-TheNose- schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:10:
Haal de stand asap! Ik heb mijn PS4 ook een tijdje verticaal neergezet zonder stand, zeer stabiel echter maakte hij een t*r*ng herrie. Na wat googlen bleek dat je zonder stand de fan outlets compleet blokkeert. Nu hij weer plat staat is het lawaai een stuk minder.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

• -TheNose-
ralph075 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 11:06:
Een tweede account kan gewoon online spelen (als het hoofdaccount PS+ heeft uiteraard) en de spellen van het hoofdaccount zijn ook speelbaar met het tweede account. Is toch vrij makkelijk terug te vinden in dit topic, maar goed.
Ik heb volgens mij die subaccount nu werkend, wacht alleen nog op het verificatiemailtje op mijn zoon zijn email adres.

Die vertical stand ga ik wel halen idd, even bestellen nog.

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
Ik vraag me altijd af of het slecht is voor de disc ofzo? Ook al is het een originele optie wil nl ook al een tijd een stand
Pagina: 1 ... 99 ... 151 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een ~~~~~~~[PS4] Bloodborne topic.
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link