Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
De PS4 is het enige recente media apparaat met een optische drive die de afgelopen jaren is gemaakt die géén CD's af kan spelen. Dit is dan ook werkelijk een faal van de allergrootste orde.BlueSS50 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:51:
Het was mijn enige cd speler die ik nog gebruikte voor materiaal wat niet op spotify staat. (dat is er nog)
vind dit echt een misser van sony...
Nickname does not reflect reality
Als ik me niet vergis is dat bij de Nintendo consoles ook zo, vanaf de Gamecube, maar daar ben ik niet zeker van. Maar ben met je eens blijft een vreemde keuze. Geloof dat ze eens iets over licentie kosten hebben geroepen als reden.Brad Pitt schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:58:
[...]
De PS4 is het enige recente media apparaat met een optische drive die de afgelopen jaren is gemaakt die géén CD's af kan spelen. Dit is dan ook werkelijk een faal van de allergrootste orde.
PSN, Twitter: NNY1980
mogelijk dan maar mijn oude sony discman op zolder zoeken en die op mijn versterker aansluiten....Nny schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:03:
[...]
Als ik me niet vergis is dat bij de Nintendo consoles ook zo, vanaf de Gamecube, maar daar ben ik niet zeker van. Maar ben met je eens blijft een vreemde keuze. Geloof dat ze eens iets over licentie kosten hebben geroepen als reden.
CD's, dat was vroeger toch een manier om muziek op te slaan waarbij je continue schijfjes moest wisselen, je geen playlists kon maken, etc ?Brad Pitt schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:58:
[...]
De PS4 is het enige recente media apparaat met een optische drive die de afgelopen jaren is gemaakt die géén CD's af kan spelen. Dit is dan ook werkelijk een faal van de allergrootste orde.
Ook belachelijk dat ie geen cassettebandjes afspeelt.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Gelukkig is de PS4 verder een beest van een mediaspeler ja, trueAaargh! schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:11:
CD's, dat was vroeger toch een manier om muziek op te slaan waarbij je continue schijfjes moest wisselen, je geen playlists kon maken, etc ?
Plus, je opmerking is, wederom, geheel zinloos want de PS4 heeft geen cassette slot. Wél een optische drive.
Als ie een tape-deck had en geen audio tapes kon afspelen zou ik dat ook raar vinden idd...Aaargh! schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:11:
[...]
[ Voor 0% gewijzigd door Nny op 19-06-2015 14:14 . Reden: typo ]
Bedankt! Ik zit te twijfelen tussen Batman Arkham Knight en Mad Max. Om eerlijk te zijn spreekt Mad Max me meer aan, hoewel Batman Arkham Knight als eindproduct denk ik wel gepolijster zal zijn. Ik denk dat ik de reviews ook maar even afwacht.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
De PS4 heeft een Blu-ray drive, maar heeft ie ook een CD drive ? Kan ie überhaupt CD's lezen ? Kan best zijn dat ze de daarvoor nodig hardware gewoon niet ingebouwd hebben. Dat de schijfjes toevallig even groot zijn als CD's wil niet zeggen dat het een CD drive is.Brad Pitt schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:14:
Plus, je opmerking is, wederom, geheel zinloos want de PS4 heeft geen cassette slot. Wél een optische drive.
Mijn oude Pioneer Blu-ray speler speelt, uiteraard, CD's geweldig af. Mijn brakke PC LG Blu-ray brander speelt CD's, uiteraard, prima af. De Blu-ray speler van de PS3 speelt CD's, uiteraard, gewoon prima af. Nuff said.Aaargh! schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:16:
De PS4 heeft een Blu-ray drive, maar heeft ie ook een CD drive ? Kan ie überhaupt CD's lezen ? Kan best zijn dat ze de daarvoor nodig hardware gewoon niet ingebouwd hebben. Dat de schijfjes toevallig even groot zijn als CD's wil niet zeggen dat het een CD drive is.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Als je de geluiden hoort bij het inwerpen van een CD twijfel ik of het alleen licentiekosten zijnBlackEyedAngel schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:19:
Kwestie van kosten licenties etc vs daadwerkelijk aantal mensen die het zullen gebruiken denk ik.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Waarom rip je je cd's niet gewoon om ze daarna met USB of DLNA af te spelen?BlueSS50 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:51:
[...]
Het was mijn enige cd speler die ik nog gebruikte voor materiaal wat niet op spotify staat. (dat is er nog)
vind dit echt een misser van sony... anders was de keuze duidelijk (los van een paar nog niet uitgespeelde spellen).
mogelijk voor een paar tientjes een ps3 12gb kopen via marktplaats, alle spullen +500gb hdd heb ik nog. en dan kijk ik volgend jaar wel verder.
Maar als 1 van jullie het nog zou willen checken dan ben ik jullie zeer dankbaar!
Dus ? Blu-ray gebruikt een andere kleur laser dan een CD of DVD drive, die moet er dan wel ingebouwd worden. Ik kan me best voorstellen dat Sony deze weggelaten heeft in de PS4 uit kosten oogpunt, aangezien hij toch niet nodig is.Brad Pitt schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:18:
[...]
Mijn oude Pioneer Blu-ray speler speelt, uiteraard, CD's geweldig af. Mijn brakke PC LG Blu-ray brander speelt CD's, uiteraard, prima af. De Blu-ray speler van de PS3 speelt CD's, uiteraard, gewoon prima af. Nuff said.
[ Voor 3% gewijzigd door Aaargh! op 19-06-2015 14:24 ]
Dus? Dat vind ik een faal. Da's alles. De één valt onder ondertitels, ik val over dit.
Verwijderd
Dit is de TIP van de DAG.AlphaBlack_NL schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:24:
Waarom rip je je cd's niet gewoon om ze daarna met USB of DLNA af te spelen?
de blauwe laser kan gewoon cd's lezen. in de ps3 zat ook maar 1 laser.Aaargh! schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:24:
[...]
Dus ? Blu-ray gebruikt een andere kleur laser dan een CD of DVD drive, die moet er dan wel ingebouwd worden. Ik kan me best voorstellen dat Sony deze weggelaten heeft in de PS4 uit kosten oogpunt, aangezien hij toch niet nodig is.
Ik heb een B&W setje staan met denon versterker. je hoort het verschil heel goed tussen mp3 of cd (zelfs tussen cd en de beste kwaliteit via spotify. ik blijf dus bij somige muziek (die waar je voor gaat zitten met een sigaar en whisky on the side) het liefst bij de cd.AlphaBlack_NL schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:24:
[...]
Waarom rip je je cd's niet gewoon om ze daarna met USB of DLNA af te spelen?
Vind het knap als je verschil tussen CD en 320kbs MP3 kan horen maar okBlueSS50 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:30:
[...]
Ik heb een B&W setje staan met denon versterker. je hoort het verschil heel goed tussen mp3 of cd (zelfs tussen cd en de beste kwaliteit via spotify. ik blijf dus bij somige muziek (die waar je voor gaat zitten met een sigaar en whisky on the side) het liefst bij de cd.
Dan maak je er flacjes van. Elke echte mediaspeler speelt die perfect af en dan hoor je sowieso geen verschil.BlueSS50 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:30:
Ik heb een B&W setje staan met denon versterker. je hoort het verschil heel goed tussen mp3 of cd (zelfs tussen cd en de beste kwaliteit via spotify. ik blijf dus bij somige muziek (die waar je voor gaat zitten met een sigaar en whisky on the side) het liefst bij de cd.
Gaat het serieus hierom? Dan koop je toch beter een raspberry pi met hifi usb dac en pi musicbox erop. Dan heb je voor weinig geld en weinig opex een spotify streamer, netwerk streamer (mp3, flac, ogg etc) tunein radio, usb speler, youtube player, airplay(!) met toch wel een degelijke geluidskwaliteit. En ik kan m fijn bedienen, headless, via webinterface en ipad. Telefoon kan ook.BlueSS50 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:30:
[...]
Ik ga er even vanuit dat je tijdens de kritischere luistersessies niet tegelijkerijd aan het gamen bent, dus dit zou prima moeten kunnen. Tijdens driveclub bv gebruik ik gewoon de spotify app van de ps4.
[ Voor 4% gewijzigd door Trishul op 19-06-2015 14:41 ]
ik heb een Pi2 met spotify en een tv met spotify.Trishul schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:39:
[...]
Gaat het serieus hierom? Dan koop je toch beter een raspberry pi met hifi usb dac en pi musicbox erop. Dan heb je voor weinig geld en weinig opex een spotify streamer, netwerk streamer (mp3, flac, ogg etc) tunein radio, usb speler, youtube player, airplay(!) met toch wel een degelijke geluidskwaliteit.
Ik ga er even vanuit dat je tijdens de kritischere luistersessies niet tegelijkerijd aan het gamen bent, dus dit zou prima moeten kunnen. Tijdens driveclub bv gebruik ik gewoon de spotify app van de ps4.
dan zou ik 100den cd over moeten zetten naar FLAC.... (zojuist even op MP gekeken en een paar biedingen uitgebracht op een SONY SACD speler (die heb ik ook nog een paar in huis)
dan ga ik het maar zo doen....
Ik had het liefst alles in 1 apparaat gehad maar dat wil meneer sony dus niet. de pi2 is geheel uit het zicht geplaatst.
Verwijderd
Werkt prima met de PS4 Mediaspeler en klinkt net zo goed als de Spotify app op de PS4.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Gamespot 7/10:
http://www.gamespot.com/r...ight-review/1900-6416169/What Batman: Arkham Knight does well, however, it does really well. Gotham is a dazzling playground where neon lights pierce through the rain and mist; all it takes is a single glimpse to tell you that this is a city in need. Moreover, many individual elements are so carefully constructed, and presented with such flair, that appreciation is the only reasonable reaction. Yet most of these elements--excellent acting, wonderful animations, moody soundtrack--are ones that Batman: Arkham City also excelled in, making Arkham Knight's missteps all the more noticeable. Rather than escape the pull of the games that spawned it, The Bat's newest adventure refines the fundamentals; it is a safe but satisfying return to the world's most tormented megalopolis.
IGN: 9.2/10
http://www.ign.com/articl...t=1&utm_campaign=BlogrollIf this is in fact the last Rocksteady-developed Batman game, the series will end on a high note. Arkham Knight is the biggest Batman game yet, not just in map size, but in the wide range of different types of gameplay, and its collection of characters. The addition of tank combat thematically clashes with everything Batman stands for, but it is fun, and having access to the Batmobile for the first time gives us a new world of possibilities for interacting with Gotham City. Arkham Knight is an outstanding game on almost every level.
Edit:
Polygon: 10/10
http://www.polygon.com/20...ht-review-xbox-one-PC-PS4Rocksteady has said this is its last Batman game and I'm praying to the New Gods that they're on the level. After Arkham Knight, trying to find more meat on the Batman bone would define futility. After Arkham Knight, Batman has been perfected — and the end result is the best game of this console generation.
[ Voor 12% gewijzigd door Elysi op 19-06-2015 15:07 ]
Verwijderd
Ik ben nu Batman: Origins op mijn laptop aan het spelen.
Dat was de enige Batman die ik nog niet uitgespeeld had.
Origins is nu 4,99 Euro op Steam vanwege de Summer Sale.
Hopelijk speel ik Origins nog uit voor de 23ste.
Ik twijfel nog een beetje.
[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 19-06-2015 15:34 ]
Oeh!, ik heb er zin in! Precies op tijd voor m'n vakantie.Elysi schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:03:
De eerste Arkham Knight reviews zijn binnen:
Nee natuurlijk niet, met HD remakes is genoeg te verdienen.. wat een non nieuws weer
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Man hoeveel spellen speel jij wel niet tegelijk??? Of speel je zo snel uit? Ik zou helemaal in de war rakenVerwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:32:
Ik heb ook veel zin om Batman te spelen op de PS4.
Ik ben nu Batman: Origins op mijn laptop aan het spelen.
Dat was de enige Batman die ik nog niet uitgespeeld had.
Origins is nu 4,99 Euro op Steam vanwege de Summer Sale.
Hopelijk speel ik Origins nog uit voor de 23ste.
Meh, ik speel nu:poor Leno schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:45:
[...]
Man hoeveel spellen speel jij wel niet tegelijk??? Of speel je zo snel uit? Ik zou helemaal in de war raken
Diablo 3
Far Cry 4
FF Type 0
FFXV: ED
TLOU
en misschien Tomb Raider mocht hij betaalbaar worden voor de PS4 xD
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Andere reviewers vinden 'm geweldig, dus denk dat het persoonlijke smaak is.InF.Inc schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:47:
De Batmobile komt volgens GAmespot niet helemaal goed uit de verf.. Valt wel wat voor te zeggen. Ook ik heb mijn twijfels over dat spelelement.
Verwijderd
Heb jij na E3 zin om zelf al dat nieuws te testen? Dan hebben we goed nieuw. Als PlayStation Plus lid maak jij kans om all-in tickets te winnen om Gamescom bij te wonen! Schrijf je hier in:
https://competition.eu.playstation.com/psplus/
Wees er snel bij, je kan je inschrijven tot 30 juni.
Betaalbaar? Ik heb 'm laatst voor 12 euro binnen gehengeld.corset schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:46:
[...]
Meh, ik speel nu:
Diablo 3
Far Cry 4
FF Type 0
FFXV: ED
TLOU
en misschien Tomb Raider mocht hij betaalbaar worden voor de PS4 xD
Helaas, gister pas bedacht hem te halenbram1984 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:08:
[...]
Betaalbaar? Ik heb 'm laatst voor 12 euro binnen gehengeld.
Hij is met PS+ €11,99 in de PS Store: https://store.playstation...00109_00-000000TOMBRAIDERcorset schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:09:
[...]
Helaas, gister pas bedacht hem te halendus nu weer wachten
Is nog steeds in de aanbieding hoor.corset schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:09:
[...]
Helaas, gister pas bedacht hem te halendus nu weer wachten
Tot volgende week woensdag kost ie 11,99 voor Plus leden.
Bij mij staat er toch echt 25,99 voor tomb raiderElysi schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:10:
[...]
Hij is met PS+ €11,99 in de PS Store: https://store.playstation...00109_00-000000TOMBRAIDER
Ik neem aan dat je dan geen PS Plus hebt.Nico111 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:30:
[...]
Bij mij staat er toch echt 25,99 voor tomb raider
Nou dan heb ik lekker in mijn vakantie wat te doen, Game of Thrones, Tomb Raider en Batman.
Oh, in dat geval was je waarschijnlijk gewoon niet ingelogd op de site. Moet zeggen dat Tomb Raider mij ook verleidt...Nico111 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:43:
Nou op die site krijg ik de juiste prijs niet te zien, maar via mijn PS4 gelukkig wel. Voor die prijs is het een koopje.
Nou dan heb ik lekker in mijn vakantie wat te doen, Game of Thrones, Tomb Raider en Batman.
Nouja, hij komt volgende week. De rest is nog lang wachtenBlackEyedAngel schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:01:
Niet veel vernieuwing tov Asylum en City, die heb ik al helemaal ziekgespeeld, denk dat ik Knight oversla deze ronde. Genoeg andere topdingen om te spelen dit jaar
http://www.twitch.tv/guerrilla
[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 19-06-2015 18:03 ]
Thanks for the heads up!nFo schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 18:02:
Horizon Zero Dawn stream begint zo:![]()
http://www.twitch.tv/guerrilla
11400F - ASUS TUF B560 -RTX 2060
Nee, ik geef niks om die zooi. Dus heb er geen een.Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:57:
@bram1984: Ga je voor twee platinum trofeeën?
Edit: Wat hadden mensen verwacht van de nieuwe Arkham game? Dat Batman kon tennissen ofzo of een kaartje leggen in de kroeg? Of misschien spinnenweb uit zijn polsen schieten?
De stad is groter en hoger dan ooit. Je kan langer en hoger vliegen dan ooit. Er zitten nieuwe combat moves in en dual play, en je kan de Batmobile gebruiken. Wat wil je nog meer?
[ Voor 46% gewijzigd door bram1984 op 19-06-2015 18:11 ]
Verwijderd
De Harley Quinn missie staat bij mij ook al klaar om te downloaden.
Metro 2033 Redux voor 10,-
Metro: Last Light Redux voor 10,-
Metro Redux voor 16,-
Weet iemand wat de verschillen zijn? En welke ik moet kopen?
Als release date word er 2016 gezegd, maar early of mid 2016?
InF.Inc schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:47:
De Batmobile komt volgens Gamespot niet helemaal goed uit de verf.. Valt wel wat voor te zeggen. Ook ik heb mijn twijfels over dat spelelement.
De Gamespot review heb ik ook voorbij zien komen. De reviewer, Kevin VanOrd, is wat ouder en op bepaalde vlakken veeleisender dan veel andere reviewers en gamers. Hij vond de batmobiel-segmenten iets te veelvuldig en herhaaldelijk, vond het plot hier en daar voorspelbaar en de tweede helft van het spel ietsje eentonig. Dat zijn zaken die door elke gamer weer anders ervaren worden natuurlijk. En in dezelfde review wordt ook lovend gesproken over de gameplay op zich, de productiewaarden en de vele mogelijkheden. Kevin concludeert dat het een ietwat veilige, maar zeer sterke doorzetting is van de franchise.bram1984 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 18:06:
Edit: Wat hadden mensen verwacht van de nieuwe Arkham game? Dat Batman kon tennissen ofzo of een kaartje leggen in de kroeg? Of misschien spinnenweb uit zijn polsen schieten?
De stad is groter en hoger dan ooit. Je kan langer en hoger vliegen dan ooit. Er zitten nieuwe combat moves in en dual play, en je kan de Batmobile gebruiken. Wat wil je nog meer?
Ik ben het heel vaak eens met Kevin VanOrd; hij is mijn favoriete reviewer. Dus wellicht kom ik tot dezelfde conclusies als ik het spel speel. Zijn mening stuit veel vaker op weerstand van gamers overigens; hij tilt aan sommige zwaktes zwaarder dan de meeste spelers doen. Ik heb Arkham Origins overgeslagen, waardoor ik nog niet oververzadigd ben met de reeks en dus verwacht ik er zeker van te genieten.
Hier de metacritic-pagina, met alle reviews. Voor de PS4 staat het spel momenteel op een 91/100 gemiddeld uit 16 reviews.
[ Voor 9% gewijzigd door geert1 op 19-06-2015 19:34 ]
Ah mooi zo, thx voor info.Elysi schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 19:11:
Metro Redux is de beste deal, dat is een bundel met zowel Metro 2033 Redux als Metro Last Light Redux.
[YouTube: http://youtu.be/c2jrVPcIarU]
Mooie breakdown van de Uncharted trailer. Bizar.
[ Voor 19% gewijzigd door bram1984 op 20-06-2015 08:24 ]
[YouTube: https://youtu.be/xel16EhrRBw]
[ Voor 11% gewijzigd door JoeZuCK op 20-06-2015 09:03 ]
Dat zegt ie ook in het filmpje.Of verstaan we onder "greatness" alleen exclusives? In dat geval heb je de in mijn ogen tot nu toe beste game van deze generatie: Bloodborne.
Zeker impressive. Als je aan het spelen bent let je er niet zo op. Zegt de commentator ook. "Most people don't care about". Als de truck door de muur ramt zie je de wereldbol rondspinnen .. of het rijst uit de zakken stromen .. dat soort dingen. Wat de maker van het filmpje gemist heeft is 09:22 .. als de shit hits the fan. Bijna letterlijk. Geen shit, wel kogels. Let op de ventilator![video]
[ Voor 4% gewijzigd door JoeZuCK op 20-06-2015 09:24 ]
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Verwijderd
Nog 5 dagen om te genieten van Dubbele Kortingen in de PlayStation Store. Ontdek de games:
https://store.playstation...&adbpl=tw&adbpr=168456306
Bedankt voor de reminder, ik heb toch Wolfenstein TNO gekochtVerwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 10:05:
PlayStation NL
Nog 5 dagen om te genieten van Dubbele Kortingen in de PlayStation Store. Ontdek de games:
https://store.playstation...&adbpl=tw&adbpr=168456306
[afbeelding]
PSN: PcDCch
Waarom moet dit nu weer gemaakt zijn door mensen uit het andere kamp? Ondanks dat ik een PS4 heb ben ik ook behoorlijk sceptisch over het games aanbod van Sony. De afgelopen E3 was een soort van 2016 E3 1/2 voor Sony, ze hebben veel dingen laten zien, maar er niet veel wat dit jaar nog uitkomt. Daarbij weet jij net zo goed als ik dat Sony een reputatie heeft als het op uitstel aankomt qua PS4 games. Ik ben daarom ook bang dat veel games die we afgelopen week hebben gezien pas na de E3 van 2016 op de markt komen.bram1984 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 09:12:
Door een Xbox fanboy gemaakt? Ik heb genoeg vets gespeeld. Games die op de PS3 technisch niet mogelijk zijn. Ik heb nog vrijwel geen moment gehad dat ik echt niets te spelen had. En dat is nu ook het geval. Heb een backlog maar dinsdag ga ik met Batman beginnen. Of verstaan we onder "greatness" alleen exclusives? In dat geval heb je de in mijn ogen tot nu toe beste game van deze generatie: Bloodborne.
Dat jij geen moment hebt gehad dat niets "vets" had om te gamen wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor andere mensen ook zo is. Als ik heel eerlijk ben moet ik bekennen dat Sony het eigenlijk aan zijn stand verplicht is om meer qua games te doen. Ze zijn marktleider, maar tonen dat niet op alle vlakken.
Maar goed, ga er van uit dat gamen een kwestie van smaak is, als neutrale PS4 gamers kan je dan toch niet anders dan concuderen dat het meeste wat Sony ons heeft laten zien voor de wat langere termijn is?
Ik vind dat zo'n gezeur over die downgrade. Die 2013 en 2014 versies van The Division werden duidelijk op een pc gedraaid met waarschijnlijk meerdere grafische kaarten en meer dingen die ook bijna niemand heeft. Dus ja, dat ziet er mooi uit. Nu was het alleen op console te zien en ja dan is het grafisch minder. Maar toch vind ik het er nog steeds meer dan prima uitzien en lijkt er aan de gameplay weinig veranderd. Dus ik kijk er nog steeds naar uit. Oja en de stream-source is ook niet echt geweldig van de 2015 versie, waardoor de vergelijking per definitie krom gaat.bram1984 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 07:36:
Hier zie je goed de downgrade van The Division. Was uiteraard te verwachten. Game staat desondanks sowieso niet op mijn lijstje vanwe het MP only aspect.
[video]
En het is eigenlijk alleen door het uitstel van Uncharted dat mensen dat roepen. Als die gewoon eind november gepland zou staan, zou je niemand horen roepen. Als er andere devs zouden zijn met zoveel aandacht voor detail, dan zouden er wel meer games uitgesteld worden. ND heeft nog anderhalf jaar de tijd en het ziet er nu al zo uit. Wat moet het eindproduct dan wel niet worden?
Ik persoonlijk vermaak me tot die tijd wel met de multiplatformers en de Uncharted collectie. Wellicht ook met GoW. En dan nog al die vette indies die eraan zitten te komen (die speel ik persoonlijker liever dan Halo nummer zoveel of Forza 43 (serieus, de consoles zijn net anderhalf jaar uit, en nu al 3 racegames binnen dezelfde franchise, over uitmelken gesproken). Het is maar net hoe je het bekijkt.
Dat hangt sowieso af van wat je verwachtingen zijn. Ik durf wel te stellen dat de vraag vanuit het playstation publiek er altijd een geweest is van diversiteit; adventures, rpg's, platformers, shooters, action en zelfs mmo's deden het goed op de PS3 (zelfs de PS2) en nu ook weer op de PS4. Deze E3 hadden ze duidelijk gewoon teveel om te laten zien, waardoor de indruk is ontstaan dat najaar 2015 leeg is. Dit is echter niet juist, lees even mee:Act-One schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:58:
Moah, dat valt in mijn ogen wel mee. In dit of en E3 topic valt ook echt wel wat teleurstelling te lezen. Ook wanneer ik naar de andere media kijk lees ik dat Sony zeker een deglijke persconferentie had, maar dat er ook wel het een en ander op aan te merken is.
Maar goed, ga er van uit dat gamen een kwestie van smaak is, als neutrale PS4 gamers kan je dan toch niet anders dan concuderen dat het meeste wat Sony ons heeft laten zien voor de wat langere termijn is?
- Until Dawn
- Everybody's gone to the rapture
- Tearaway Unfolded
- Nathan Drake Collection
- The tomorrows children
- Godzilla
- Planetside 2
- Disgaea 5
- Dragon Quest Heroes
- The Witness
- Persona 5
- GOWlll
Dit komt dus bovenop andere 2015 games die al uitgebracht zijn, zoals the Order, Bloodborne, MLB15. En sony staat natuurlijk bekend om het zoveel mogelijk spreiden van releases, niet alles in Q4 releasen. Dat hadden ze ook kunnen doen, maar gelukkig doen ze dat niet, want Q4 zit altijd zo enorm tjokvol met de grote multiplats, en dit jaar doen Fallout 4 en Battlefront daar nog een schepje bovenop...
Een remake is natuurlijk de manier om relatief gemakkelijk geld in de kassalade te krijgen. Ik had ook liever gezien dat de PS4 backwards compatible zou zijn met de PS3, maar aan de woorden van Yoshida te merken gaat dat er gewoon niet van komen.
zie ook; http://www.theverge.com/2...e-backwards-compatibility
Als ik eerlijk ben zou het maar wat fijn zijn op de oudere games gewoon op de PS4 te kunnen spelen, dan had men het geld wat ze voor een remake gebruiken ook mooi kunnen besteden voor nieuwe IP of delen.
Remakes geven mij gewoon geen goed gevoel, het spel kan nog zo mooi of geweldig zijn, maar een betaalde remake laat gewoon zien dat je op een goedkope manier veel geld wil binnen harken.
Indien je toch een remake uit wil brengen, zorg dan voor een soort van licentie systeem, heb je al een versie geeft dan noemenswaardige korting of breng het spel zelfs gratis uit voor de gene die het orgineel al hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door Act-One op 20-06-2015 12:43 ]
Ja, BC gaat er niet van komen, PS Now is er al, binnenkort ook de rest van Europa. Ik denk overigens dat BC gewoon onmogelijk is, om dezelfde reden dat de originele xbox ook geen goede emulators heeft. En daar is dus niet zozeer de Cell debet aan, maar meer de (let op; wederom) Nvidia gpu, de RSX. De g70/g80 generatie gpu's van nvidia staan bekend om hun hele grote registers, waarvan documentatie ontbreekt. Vergelijkbaar met de xbox gpu; die heeft men ook nooit succesvol kunnen emuleren, ondanks de x86 cpu. AMD gpu's zijn wat dat betreft makkelijker (zie de x360 met xenia en gamecube met dolphin emulators). Dit is dus bijna onmogelijk, een PS3 emuleren op een PS4. De Cell helpt ook niet echt mee met de enorme bandbreedte en de 6x SPE's die veel 1st parties gebruikten voor allerlei bruteforce computing (QXAA geloof ik). Verschil is echter wel dat de cell documentatie in orde is; is zelfs deels ontworpen door sony zelf. Bij de rsx: success.Act-One schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:40:
Het is maar net hoe je het wil bekijken, ik vindt een serie games waarbij er toch steeds iets anders is beter te behappen dat een echte remake. Natuurlijk weet ik dan er complete volksstammen gek worden bij het idee dat Final Fantasy VII naar de PS4 komt. Maar toch, als we het over uitmelken hebben is dit natuurlijk wel een extreem goed voorbeeld.
Een remake is natuurlijk de manier om relatief gemakkelijk geld in de kassalade te krijgen. Ik had ook liever gezien dat de PS4 backwards compatible zou zijn met de PS3, maar aan de woorden van Yoshida te merken gaat dat er gewoon niet van komen.
zie ook; http://www.theverge.com/2...e-backwards-compatibility
Als ik eerlijk ben zou het maar wat fijn zijn op de oudere games gewoon op de PS4 te kunnen spelen, dan had men het geld wat ze voor een remake gebruiken ook mooi kunnen besteden voor nieuwe IP of delen.
PS now is hierin de uitkomst; nu nog duur maar zal wel goedkoper worden als ze kunnen profiteren van schaalvoordelen. Nu werkt het alleen nog in de VS en UK, op PS consoles. Ik geloof dat bepaalde high-end bravia's dit ook al ondersteunen, en sinds kort ook de Samsung 2015 high-end tv modellen. Later komt daar ook nog Windows en Android bij. iOS zal wat lastiger worden vanwege DS3/DS4 support.
Het valt me trouwens op dat je uitmelkerij/remakes aankaart, terwijl Sony juist de meeste nieuwe AAA IP in ontwikkeling heeft.... En al uitgebracht heeft. Dus die vlieger gaat niet op.
Overigens blijft het voor mij enorm lastig om weer terug te gaan naar m'n PS3 backlog; de games zijn allemaal ineens zo lelijk en traag vergeleken met m'n PS4 games....
[ Voor 3% gewijzigd door Trishul op 20-06-2015 13:00 ]
Maar daar zit geen grote systemseller bij (als het uberhaupt al system sellers zijn). En dat is ook wel een beetje de grote kritiek van iedereen.Trishul schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:38:
[...]
Dat hangt sowieso af van wat je verwachtingen zijn. Ik durf wel te stellen dat de vraag vanuit het playstation publiek er altijd een geweest is van diversiteit; adventures, rpg's, platformers, shooters, action en zelfs mmo's deden het goed op de PS3 (zelfs de PS2) en nu ook weer op de PS4. Deze E3 hadden ze duidelijk gewoon teveel om te laten zien, waardoor de indruk is ontstaan dat najaar 2015 leeg is. Dit is echter niet juist, lees even mee:
- Until Dawn
- Everybody's gone to the rapture
- Tearaway Unfolded
- Nathan Drake Collection
- The tomorrows children
- Godzilla
- Planetside 2
- Disgaea 5
- Dragon Quest Heroes
- The Witness
- Persona 5
- GOWlll
Dit komt dus bovenop andere 2015 games die al uitgebracht zijn, zoals the Order, Bloodborne, MLB15. En sony staat natuurlijk bekend om het zoveel mogelijk spreiden van releases, niet alles in Q4 releasen. Dat hadden ze ook kunnen doen, maar gelukkig doen ze dat niet, want Q4 zit altijd zo enorm tjokvol met de grote multiplats, en dit jaar doen Fallout 4 en Battlefront daar nog een schepje bovenop...
Voor mij persoonlijk zit er in ieder geval geen game bij waar ik naar uitkijk of die ik in de pre-order ga zetten. Leuk voor erbij, maar niet meer dan dat.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 20-06-2015 13:31 ]
Eerste indruk is goed. Hij is iets luidruchtiger dam mijn ps3 slim moet nog even kijken hoe dat gaat met netflix. Qua spellen alleen nog maar wat ps+ indie games gespeeld maar vanaaf driveclub! Verder nog wat geboden op d3 en bloodborne, maar daar heb ik geen haast mee. Batman lijkt me ook heel leuk maar ook hier geen haast. Zo nog maar is alvast een usa accountje aanmaken om ook daar dealtjes te kunnen scoren.
Zag ook dat destiny een demo had. Die had ik al even op de 360 geprobeerd, maar daar kwam hij op mij niet zo goed over, verwacht er op ps4 meer van, al hoewel ik niet zo van mp orientated games ben.
Een inschattingsfoutje, ik had gezworen dat rayman al in de IGC zat, maar dat was met games with gold voor xb1. Die moet ook nog komen voor mijn zoon, maar denk niet dat de ps4 versie veel voordelen biedt over de last gen varianten.
10 second ninja DONE
En multiplatform zal ik altijd op ps4 halen.
Vind juist wel slim van sony dat ze in de tijd dat er de meeste multiplatforms uitgebracht worden welke veel AAA zijn niet teveel exclusives uitbrengt. Want bv fallout4 gaat veel aandacht en sales innemen.
En een nieuwe cod. Een nieuwe assasins. Nieuwe fifa etc. Dat zijn toch de veel opeisende games.
En dan 2016 wordt echt het jaar van sony. Heerlijke lineup.
Enige game die ik miste op e3 was Rime.
Die game wil ik zo graag spelen.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Batman, GoW3, MGS5, FIFA 16 / PES 16, Tearaway, Rainbow Six, Uncharted Collection, Assassins Creed,NFS, Black Ops 3, Fallout 4, Battlefront, Rock Band 4, Just Cause 3
Dan vraag ik me eerder af waar ik de tijd vandaan ga halen
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Ach ja, dat is persoonlijk ja. Maar goed, als we het over systemsellers hebben, dan heeft de ps4 die natuurlijk al gehad: bloodborne. Gewoon een echt goede game, geen misplaatste hype o.i.d. Heeft het ook aardig goed gedaan. Al helemaal voor een nieuwe ip. Nieuwe ip's zijn goed om op te focussen aan het begin van een generatie; aan deeltje 5 of deeltje 6 van franchises zit niet iedereen te wachten. Ook niet vergeten dat het PS publiek minder heeft met bro-games over het algemeenMartinspire schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:30:
[...]
Maar daar zit geen grote systemseller bij (als het uberhaupt al system sellers zijn). En dat is ook wel een beetje de grote kritiek van iedereen.
Voor mij persoonlijk zit er in ieder geval geen game bij waar ik naar uitkijk of die ik in de pre-order ga zetten. Leuk voor erbij, maar niet meer dan dat.
10 second ninja DONE
Ik ga er anders gewoon weer vanuit dat de Uncharted collection flink extra verkopen gaat genereren. Een hoop mensen gaan een PS4 halen voor Uncharted 4, juist omdat ze de eerste 3 delen nu ook op dezelfde console kunnen spelen.Martinspire schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:30:
[...]
Maar daar zit geen grote systemseller bij (als het uberhaupt al system sellers zijn). En dat is ook wel een beetje de grote kritiek van iedereen.
Pre-orderen doe ik zelf alleen als ik weet wat ik krijg. Bloodborne heb ik ook pas gekocht na de reviews en dat vind ik een van de vetste games ooit. Dat zorgt ervoor dat het voor mij het meest interessante platform blijft. De kwaliteit van de indie games wordt ook steeds hoger en ik ben benieuwd wat de volgende Quantic Dream game wordt. Veel interessanter dan shooter en racer nummer zoveel.
Verwijderd
Het zijn "Heerlijke" Games.
Mensen zijn hyped over de nieuwe Uncharted, maar dat is toch gewoon wéér een Uncharted.
Assassins Creed is ook weer gewoon een zoveelste Assassins Creed.
Batman is ook gewoon weer een zoveelste Batman.
Maakt dat uit? Zeker niet.
Het gaat er niet om hoe origineel iets is, het gaat er om wat jij wilt spelen
Daarom is het zo mooi dat er nieuwe games, sequels, remasters en weet ik al wat niet meer komen;
er zit voor iedereen wel wat bij.
Doe mij maar weer een nieuwe Battlefield (BF5 of BC3) of een nieuwe God of War.
Of een nieuwe Gran Turismo. Of een nieuwe Killzone. Of een nieuwe Dirt of Motorstorm.
Of een nieuwe Burnout. Of een nieuwe Bloodborne.
En omdat Sagat het zo graag wilt, oke, ook een nieuwe Street Fighter
Ik ben de moeilijkste niet
Keep calm and game on
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 20-06-2015 19:48 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Zelf heb ik vooral 1 smaak, als het maar 4 wielen heeft...dvdkiwi schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:05:
Zoveel gamers, zoveel smaken. Toch?
Mensen zijn hyped over de nieuwe Uncharted, maar dat is toch gewoon wéér een Uncharted.
Assassins Creed is ook weer gewoon een zoveelste Assassins Creed.
Batman is ook gewoon weer een zoveelste Batman.
Maakt dat uit? Zeker niet.
Het gaat er niet om hoe origineel iets is, het gaat er om wat jij wilt spelen
Daarom is het zo mooi dat er nieuwe games, sequels, remasters en weet ik al wat niet meer komen;
er zit voor iedereen wel wat bij.
Doe mij maar weer een nieuwe Battlefield (BF5 of BC3) of een nieuwe God of War.
Of een nieuwe Gran Turismo. Of een nieuwe Killzone. Of een nieuwe Dirt of Motorstorm.
Of een nieuwe Burnout. Of een nieuwe Bloodborne.
Ik ben de moeilijkste niet
Keep calm and game on
En soms iets anders voor de afwisseling.
Het zal me jeuken dat een volgende GT alweer de zevende uitmelk-titel wordt, ik geniet er gewoon weer van (als ie eindelijk uitkomt in 2017 ofzo).
Je vergeet de belangrijkste;) nieuwe sf!
Andere vraag, iemand ervaring met de hori ps4 starter kit? De stand geloof ik wel, maar een charger en enigsinds redelijke headset kan ik wel gebruiken
Link Naar yt fimpje
10 second ninja DONE
PSN ID: Enzyme-NL
Dat is helemaal je goed recht natuurlijk, maar ik ben met de gemiddelde Uncharted-game wel iets langer bezig. Toch zeker een handvol leuke avondjes. En deze nieuwe wordt wat minder lineair als we de gameplay-video's mogen geloven, met dus wat meer eigen inbreng. Bijvoorbeeld het benaderen van een vijand met een omloopje, van achteren.EnzymeNL schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 15:26:
Ben zelf niet echt hyped voor Uncharted. Het ziet er goed uit en ga ´m over een paart jaartjes nog wel spelen maar ga niet full price betalen voor een verhaal van 10 uurtjes waar geen replay waarde aan zit.
De wens dat elke game tientallen uren moet duren en het liefst ook nog replaywaarde moet hebben, is wel vrij veeleisend naar mijn mening. Vaak krijgen we hier tonnen generieke, herhaaldelijke zijmissies en collectibles voor terug. Dan is de speelduur wel heel lang, maar valt de afwisseling en diepgang weer smerig tegen. Slechts een handvol games weet een lange game echt interessant te houden (zoals Fallout, Mass Effect, The Witcher 3) en de rest is generieke content stapelen als een dolle. Helaas is het budget én het schrijftalent zelden voorhanden om meer te bereiken, zeker nu games steeds complexer, mooier en daarmee duurder worden om te ontwikkelen.
Persoonlijk vind het ideaal om af en toe een wat kortere, lineaire game te spelen. Als de game maar goed genoeg is (zoals The Last of Us of Half-Life, maar ook Uncharted en dan met name deel 2), dan vind ik dat geen nadeel. Als elke game me 100+ uur zou kosten, dan kon ik er maar een handvol spelen per jaar. Maar nogmaals: ieder z'n eigen.
[ Voor 6% gewijzigd door geert1 op 20-06-2015 16:05 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een ~~~~~~~[PS4] Bloodborne topic.
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link