[PS4] PlayStation 4 - deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 151 Laatste
Acties:
  • 679.357 views

Verwijderd

Mars18 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:33:
Fallout heb ik nooit gespeeld. Fallout: New Vegas komt uit 2010.
Waarom zo lange tijd er tussen?

En waarom moeten de updates van games zo groot zijn?

10 gig voor een Driveclub update.
3.5 gig voor een COD update..

Vind je het gek dat 500 gig zo vol is?
'Vroegah', in het PS3 tijdperk, stond alles op disk behalve de patches. De patches werden toen ook zoveel mogelijk gecomprimeerd om mensen die een 12gb PS3 hadden niet te veel dwars te zitten. Dat ging overigens niet altijd trouwens, Bioshock 1 en 2 hadden een behoorlijke installatie ruimte nodig op de PS3 (iets van 5 en 10 GB).

De reden waarom nu die updates zo groot zijn is omdat er geen compressie meer wordt gedaan. Een 5400rpm HDD heeft daar de grootste moeite mee en zou een bottleneck vormen voor het GDDR5 geheugen. Om dat dus te voorkomen is er geen compressie meer aanwezig. Daarnaast heb je ook het 'probleem' dat textures nu een factor 4 scherper zijn dan in het PS3 tijdperk wat natuurlijk ook weer meer schrijfruimte kost.

En ja, Skyrim kwam daar tussen. Maar New Vegas werd door Obsidian ontwikkeld, niet door Bethesda. Dus eigenlijk moet je rekenen vanaf Fallout 3 wat betekend dat het dus nog langer heeft geduurd. ;)

EDIT: Eindelijk de Uncharted Collection, nooit gespeeld op de PS3 (pas begin 2014 eentje gehaald) omdat ik altijd al zat te wachten op een PS4 remaster. ^^

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2015 11:58 ]

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-12-2025
Scrisissszzz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:01:
Voor €35 de hele telltale collection is niet veel. Nadeel is dat ik s01 van the walking dead en tales from the borderlands al heb. De rest los kopen is net zo duur voor me als de collectie :)

The wolf among us is wel goed toch?
Hij was een maand geleden ook in de aanbieding voor dezelfde prijs alleen kon ik het mij toen niet veroorloven.
Ik heb gehoord dat the walking dead seizoenen echt super zijn, en ook the wolf among us zou 1 van de betere spellen zijn!
Gelijk gekocht toen ik hem weer in de aanbieding zag.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
En dab verkopen voor €€€ als je wint :D

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-01 19:05
En veel plezier met Witcher. Hopelijk snel de 1.04 patch (vandaag of morgen) die veel bugs oplost (ook de XP-bugs).
Thanks! Wat betreft de falloet bugs, het heeft mijn pret destijds niet kunnen bederven, maar ik hoop inderdaad dat de lange ontwikkeltijd zich uitbetaalt :)

psn: jagermeistertim

Verwijderd

De kans is klein dat ik de retweetactie win , maar nooit geschoten is altijd mis.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-01 21:11
Aangezien de Whicher mij totaal niet kan interesseren dacht ik naast the Old Blood nog eens een ander spel te proberen. Ik heb nog nooit een Diablo gespeeld dus dacht probeer het eens. Spel gekocht bij de lokale Intertoys.
Nou Diablo is kennelijk niet echt mijn game. Heb het een uur of 5 geprobeerd, maar trekt me dus niet. Maakt niet uit, ruilen die hap. Keuze was niet al te groot. Dus was er de keuze uit Rayman, Driveclub, NFS en Evil Within. Als groot liefhebber van de oude Resident Evil en Silent Hill games, deze maar eens geprobeerd. Ik moet zeggen dat dit dus ook een type game is die je moet liggen. Wat een vaag spel is dat zeg. Ben benieuwd of ik hier nog in ga komen.

PSN ID Binloading_nl

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Thanks, ik heb m ook maar even geretweet :)
En mocht ik winnen dan zou ik m gewoon houden, veel te mooi om te verkopen.

PSN id: NL_SToRM

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-11-2025
geert1 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:53:
[...]
[knip]
De 500GB die de PS4 aan ruimte biedt, is voor veel doelgroepen ruim genoeg en voor andere te weinig. Het is naar mijn mening ietsje krap geweest van Sony om niet te kiezen voor 1TB, maar voor heel veel mensen is het ook geen enkel probleem in de praktijk.
Ik heb het vermoeden dat het ook een kosten technische keuze is geweest. Als ik naar de verschillende prijzen van een 500GB t.o.v. een 1TB schijf kijk bij de introductie van de PS4 (november 2013), kostte een 1TB 2 maal zoveel (ongeveer) als een 500GB. Die kosten zouden dan weer bij de consument vandaan gehaald moeten worden (hogere verkoopprijs, hogere drempel voor de consument)

• GainedLotus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:00
Ik hoop dat de nieuwe ps4 met 1TB hdd ook (al dan niet hardwarematig) een update krijgt om diensten als Netflix in 4k af te spelen. 4k tv's beginnen nu toch echt gemeengoed te worden, gamen op 4k dat is echt tveel gevraagd maar video streamen zou toch moeten kunnen!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-01 20:33

The_Worst

Unox

Trishul schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:40:
[...]
EDIT:

Deze game zou vandaag al moeten uitkomen wtf, stond niet op m'n radar: YouTube: Wander -- Story Trailer | PS4
Ziet er interessant uit.
Tip: koop het spel Wander niet. Op Reddit is een hele lijst voorbij gekomen met bugs. Het spel is zo goed als onspeelbaar en in het pause menu zit een optie 'Can't move anymore?' Oftewel devs weten dat je vast kan komen te zitten in de spelwereld. :X

Linkje: https://www.reddit.com/r/...at_is_good_in_this_world/

[ Voor 8% gewijzigd door The_Worst op 04-06-2015 15:48 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

UNCHARTED: The Nathan Drake Collection Announce Video | PS4

Release date: 9 oktober inclusief uncharted 4 mp beta :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CGqUp0OUQAAF-5W.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door aftermath op 04-06-2015 16:11 ]

http://psnprofiles.com/AfthyX

Verwijderd

Voor Europa is de release date 7-10-2015 zie ik overal staan.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:57

Lapras

Ice beam

Mooi. Genoeg te doen in de herfst dus. Voor een overloper van de X360 naar de PS4 is dit echt een perfect pakket.

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
aftermath schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:06:

[video]

[afbeelding]
Wel gaaf al die referenties in de trailer. Good memories :D O+

PSN: MrMistral

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:27

On_E

Housemusic

The_Worst schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:46:
[...]
in het pause menu zit een optie 'Can't move anymore?' Oftewel devs weten dat je vast kan komen te zitten in de spelwereld. :X

Linkje: https://www.reddit.com/r/...at_is_good_in_this_world/
In MMO's komt dat vaker voor hoor zo'n ''unstuck button''.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-01 23:28
dutchgio schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:08:
[...]

En dab verkopen voor €€€ als je wint :D
Kan, mee kan ze voor rond €1200 of meer verkopen.

Of houden, zo wordt het NOG meer waard.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
Erg mooi dat ze met de uncharted collection komen. Ga ik zeker halen.
Hellemaal mooi dat ze dit nu al bekend maken en niet op e3. Betekend dat er veel nieuw nieuws is(hopelijk).

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
aftermath schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 16:06:

[video]

[afbeelding]
Die gaat hier zeker in huis komen, ben ook benieuwd naar de UC4 multiplayer.

• po1son
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02-2025

po1son

They call me captain.

Okee, ik heb een vraagje. Ik heb eindelijk +- 400 bij elkaar gesprokkeld (lees, geleechd van de Nederlandse overheid, danku stufi). Ik wil een ps4 kopen, maar nu ben ik ontzettend aan het twijfelen of ik niet wacht tot een eventuele slim versie (met 4k support?)...
Het probleem is dat er nog geen officiële Sony announcement is dus ik ben bang dat ik zit te wachten voor een versie die pas over heel lang komt.

Ook heb ik geen idee welke bundel ik moet kopen, en waar... Ik wil natuurlijk een tweede controller en spellen maar er is zoveel aanbod en kortingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Goed nieuws van die Uncharted remasters! Nu ga ik deel 2 nog maar even niet voor een 2de keer spelen en wachten op de remaster :)

PSN id: NL_SToRM

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:55
@Po1son

Heb je bepaalde games die je graag wilt hebben? Dan die bundel nemen, als je toch die 2e controller wil, was er ook een bundel hiervan voor (ik dacht) 360. Zelf zou ik voor de bundel met tlou, bb en the order gegaan zijn, die was 400 bij de mm volgens budget gaming. Ben er dinsdag geweest in afoort, maar hij was uitverkocht. En zo niet dan wsl toch niet gehaald, broke en backlogs met zelfs nes games 8)7 . Tenzij ik de loterij win wacht ik op een pricedrop en/of sf5 bundel :)

10 second ninja DONE

• Mizgala28
po1son schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 18:33:
Okee, ik heb een vraagje. Ik heb eindelijk +- 400 bij elkaar gesprokkeld (lees, geleechd van de Nederlandse overheid, danku stufi). Ik wil een ps4 kopen, maar nu ben ik ontzettend aan het twijfelen of ik niet wacht tot een eventuele slim versie (met 4k support?)...
Het probleem is dat er nog geen officiële Sony announcement is dus ik ben bang dat ik zit te wachten voor een versie die pas over heel lang komt.

Ook heb ik geen idee welke bundel ik moet kopen, en waar... Ik wil natuurlijk een tweede controller en spellen maar er is zoveel aanbod en kortingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik betwijfel dat Sony dat doet, ga ervoor zou ik zeggen.

• The_Worst

The_Worst

Unox

1. Moet ik wachten op een nieuwe PlayStation?
2. Welke bundel moet ik kiezen?

Tweede duidelijke vragen, toch?

Zoals je zei Sony heeft nog niks aangekondigd dus het is onbekend wanneer een nieuwe PlayStation komt. Ze gaan dit ook niet ruim van te voren aankondigen omdat dit zal betekenen dat iedereen gaat wachten op de nieuwe variant en de huidige verkopen zullen instorten.

En welke bundel je moet nemen, dat moet je toch zelf kiezen. Neem een kijkje in de pricewatch.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Volgens mij hebben in het verleden nieuwere modellen van de PS3 geen extra functionaliteiten gekregen, maar juist minder en goedkoper. Minder poorten geen backwards compatibility meer etc. Dus om nu te gaan hopen op 4K ondersteuning voor streaming diensten vind ik wel heel erg wishful thinking.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-01 13:23

Melkaz

Melkazar

Ik betwijfel dat ze de PS4 veel 'slimmer' krijgen dan de huidige build om eerlijk te zijn. Ik heb hier de PS3 slim én PS4 naast elkaar staan en ze zijn bijna even groot. De PS4 is bij mij al een stofzuiger met z'n kleine behuizing en kleine vents, laat staan dat ie kleiner wordt. De Xbox One? Sure die vast wel :)

Volgens mij was er al een 'nieuwe' ps4 geleaked toch? eentje met 1TB disk en een paar gram lichter.

Mijn advies, haal hem gewoon als je er eentje dit jaar wilt hebben, er zijn genoeg mooie aanbiedingen momenteel (of zouden die aanbiedingen er nu zijn omdat er bij de E3 een pricedrop komt? hmm ;) )

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

• Mizgala28
@Melkaz, ps4 kan kleiner, veeeeeeeel kleiner, kennis heeft een super compacte PC met een i7, zo klein dat er geen drive sleuf in zit.

Of zo klein nut heeft is een andere vraag, maar het kan makkelijk.

Overigens betwijfel ik de komst van nieuwe functies ook, 4k ondersteuning kan makkelijk via een update, en verder klopt het, functies gaan meestal weg.

- PS3 Slim, geen PS2 (fysiek) games ondersteuning.

- PS3 Super Slim, goedkoop uiterlijk, geen automatische schijf sleuf.

En dat is even wat ik storend vind, wij zelf hebben de Slim, dus de 2de gen en ja wij hebben nog een 'fat' PS2 thuis maar 1 apparaat minder naast de TV was wel leuker geweest.

Sowieso sinds de PS3 heeft Sony de mentaliteit om dingen minder te doen met nieuwe varianten van hun consoles, zo heeft de PSP E1000 geen wifi en kan de accu niet eruit en de start, select knoppen zijn goedkoper gemaakt, en bij de nieuwe Vita is er gekozen voor een goedkopere LCD scherm en goedkoop qua uiterlijk glossy plastic.

Conclusie, nieuwe PS4 zal waarschijnlijk sowieso op 1 punt minimaal minder zijn.

[ Voor 76% gewijzigd door Mizgala28 op 04-06-2015 20:52 ]

• po1son
  • Laatst online: 24-02-2025

po1son

They call me captain.

Okee jongens, bedankt voor de ideetjes. Ik bestel hem maar meteen als ik ergens een leuke aanbieding zie.

Zag hem net bij MM staan voor 359 met controller erbij, en toen ik die ging betalen kreeg ik opeens de melding dat de boel uitverkocht was...
Achja, komt vast wel nog een keer zoiets voorbij :) . Ik kan alvast niet wachten.

But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.

• GainedLotus
Zag em laatst ook staan voor 359,- met 2 controllers bij de Mediamarkt. Spijt dat ik deze toen niet meegenomen heb. Nu is er nergens meer zo'n aanbieding te vinden.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
po1son schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 20:52:
Okee jongens, bedankt voor de ideetjes. Ik bestel hem maar meteen als ik ergens een leuke aanbieding zie.

Zag hem net bij MM staan voor 359 met controller erbij, en toen ik die ging betalen kreeg ik opeens de melding dat de boel uitverkocht was...
Achja, komt vast wel nog een keer zoiets voorbij :) . Ik kan alvast niet wachten.
Al verwacht ik ook niet echt een prijsdaling of een "PS4 Slim". Het kan geen kwaad om nog even anderhalve week te wachten om te kijken of Sony iets aankondigt op E3.
Als je toch een goeie deal tegenkomt voor de E3 persconferentie, bestel 'm dan online zodat je 'm eventueel binnen twee weken terug kan sturen. :)

Die PS4 + 2 controllers voor €359 vond ik trouwens ook een erg goeie deal. Was een actie van Bol.com, waar MediaMarkt in meeging. GameMania heeft dezelfde bundel trouwens voor €379. Ietsjes duurder, maar nog steeds geen slechte deal.

[ Voor 23% gewijzigd door Uniciteit op 04-06-2015 21:46 ]

• dutchgio
  • Niet online
Hooguit dat het 1TB de huidige vervangt en voor dezelfde prijs wordt aangeboden, met hetzelfde design

• GainedLotus
Uniciteit schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:44:
[...]

Al verwacht ik ook niet echt een prijsdaling of een "PS4 Slim". Het kan geen kwaad om nog even anderhalve week te wachten om te kijken of Sony iets aankondigt op E3.
Als je toch een goeie deal tegenkomt voor de E3 persconferentie, bestel 'm dan online zodat je 'm eventueel binnen twee weken terug kan sturen. :)

Die PS4 + 2 controllers voor €359 vond ik trouwens ook een erg goeie deal. Was een actie van Bol.com, waar MediaMarkt in meeging. GameMania heeft dezelfde bundel trouwens voor €379. Ietsjes duurder, maar nog steeds geen slechte deal.
Klopt, sterker nog, de gamemania deal van een ps4 + 2 controllers voor 379 is financieel gezien veruit de beste deal die er op dit moment te krijgen is. Ik koop voor m'n gevoel liever bij de MediaMarkt ipv. gamemania (heb het gevoel dat die consoles daar maanden stof staan te happen) maar toch ga ik morgen en langs bij de gamemania om die bundel te halen:)

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:20
METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES leuk spel alleen helaas krijg ik teveel CE-errors :/
meer mensen ook last van deze instabiele game?

nu 3 games op mijn lijst die niet goed werkt op mijn ps4:
AC Unity
The last of Us
MGS5: GZ

[ Voor 26% gewijzigd door Kol Nedra op 04-06-2015 22:19 ]

nothing stops this train

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-01 13:23
Kol Nedra schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:15:
METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES leuk spel alleen helaas krijg ik teveel CE-errors :/
meer mensen ook last van deze instabiele game?

nu 3 games op mijn lijst die niet goed werkt op mijn ps4:
AC Unity
The last of Us
MGS5: GZ
Heb AC unity en TLOU gespeeld op de PS4, bij AC had ik af en toe last van een frame drop TLOU draaide helemaal perfect.

• Kol Nedra
Ik heb ook een launch ps4, nog even wachten op de nieuwe versie en dan verkoop ik deze wel en haal wel een nieuwe. gewoon irritant dat ik nu al 3 games heb die niet speelbaar zijn, terwijl alle andere +\- 40 games geen probleem mee heb.

nothing stops this train

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-01 21:11
Kol Nedra schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:28:
Ik heb ook een launch ps4, nog even wachten op de nieuwe versie en dan verkoop ik deze wel en haal wel een nieuwe. gewoon irritant dat ik nu al 3 games heb die niet speelbaar zijn, terwijl alle andere +\- 40 games geen probleem mee heb.
Lijkt me idd een probleem van jouw ps4. Heb sie games ook(behalve ac) rn nergens last van gehad. Kan me ook niet herinneren dat rondom die games daar ophef over was. Als je nog garantie hebt...snel claimen...

PSN ID Binloading_nl

• ralph075
  • Niet online
po1son schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 18:33:

Enige zekere keuze die je hebt is nu kopen of wachten op model met 1tb schijf. Of die 4k support heeft? Denk het niet, maar je weet nooit...

Edit: spuit 11

• Mizgala28
ralph075 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 22:57:
[...]

Enige zekere keuze die je hebt is nu kopen of wachten op model met 1tb schijf. Of die 4k support heeft? Denk het niet, maar je weet nooit...
Hij kan altijd achteraf de schijf vervangen, dat is dood simpel (schijf eruit, nieuwe erin, USB stick aansluiten met ps4 software, boel doorlopen en klaar).

En 4k, mocht dat ooit op ps4 komen kan gewoon via en update, Sony zou zich flink in de vingers snijden door zo snel een snellere console uit te brengen, want echt 4k voor alle games zou logischerwijs meer power vereisen.

• ralph075
  • Niet online
Mizgala28 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:06:
[...]
Hij kan altijd achteraf de schijf vervangen, dat is dood simpel (schijf eruit, nieuwe erin, USB stick aansluiten met ps4 software, boel doorlopen en klaar).
True. Vraag was wat wachten zou schelen... dat dus... ;)

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-01 23:27

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

V&A is niet toegestaan op het forum

[ Voor 81% gewijzigd door Gropah op 06-06-2015 14:22 ]

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Interessant nieuws dit. Het lijkt er op dat Black Ops 3 geen exclusieve (timed) DLC deal op MS platforms gaat hebben.

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1056979

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 21:52

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

L
Mizgala28 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 23:06:
[...]
En 4k, mocht dat ooit op ps4 komen kan gewoon via en update, Sony zou zich flink in de vingers snijden door zo snel een snellere console uit te brengen, want echt 4k voor alle games zou logischerwijs meer power vereisen.
4k gaat 'm nooit worden op de PS4, daar is ie gewoon niet krachtig genoeg voor, hij is echt gebouwd met maximaal 1080p 60fps in het hoofd. Voor 4k wil je naar 2160p op 120fps en dat kost dus gewoon 8 keer zo veel rekenkracht.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• dutchgio
  • Niet online
Ja of Sony neemt dat stokje over. ;)
Dat MS er geen onderdeel meer van zou zijn was al wel bekend dacht ik.

Verwijderd

Dat zou zeker goed nieuws zijn voor Call of Duty fans op de PlayStation.

Verwijderd

Aaargh! schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 07:53:
L
[...]

4k gaat 'm nooit worden op de PS4, daar is ie gewoon niet krachtig genoeg voor, hij is echt gebouwd met maximaal 1080p 60fps in het hoofd. Voor 4k wil je naar 2160p op 120fps en dat kost dus gewoon 8 keer zo veel rekenkracht.
Onzin. ;)
De PS4 zou 4k kunnen renderen, alleen zou de grafische kwaliteit puur minder zijn. (Even los van het feit dat ie dat nu niet kan outputten)
Voor 4k heb je ook helemaal geen 120fps nodig. Straks ga je nog beweren dat je voor 8k 240 fps nodig hebt :+ ...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2015 08:24 ]

Verwijderd

Uncharted™: The Nathan Drake Collection Preorder:
Uitgebracht 7 Okt 2015.
€59,99.

https://store.playstation...02343_00-UNCHCOLPREORDPSN

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2025
Heel nice.

It's dogged that does it

• Nny
  • Laatst online: 15-07-2025

Nny

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:46:
Uncharted™: The Nathan Drake Collection Preorder:
Uitgebracht 7 Okt 2015.
€59,99.

https://store.playstation...02343_00-UNCHCOLPREORDPSN
Mogen dan wel 3 games zijn, maar vind toch 59,99 wel erg gortig voor een HD remake. Maar goed het is een pre-order prijs in de PSN store. Retail prijs komt wellicht lager te liggen en anders wachten op aanbieding.

PSN, Twitter: NNY1980

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:34
Nny schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:51:
Mogen dan wel 3 games zijn, maar vind toch 59,99 wel erg gortig voor een HD remake. Maar goed het is een pre-order prijs in de PSN store. Retail prijs komt wellicht lager te liggen en anders wachten op aanbieding.
Ah, met m'n brakke ochtendhoofd dacht ik eerst "zo dan, relatief nette prijs voor een PSN Store versie van de nieuwe Uncharted!", tot het duidelijk werd dat die pas volgend jaar uit komt en het inderdaad remakes van de eerste versies betrof en dat de prijs, weer, aan de hoge kant is. Ben het dus geheel met je eens :)

Nickname does not reflect reality

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:27

JSchut

.....

€ 70 in ps store bij release is vaak rond de € 50 in de webshops.
Deze is € 60 dus is een verwachting rond de € 40 bij de webshops wel reëel gok ik. Maar goed je weet het nooit :P

[ Voor 9% gewijzigd door JSchut op 05-06-2015 08:57 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Zeer nette prijs. Verwacht de fysieke versie idd voor 49,-

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Toch is 60 piek voor 3 games, zij het HD remakes, nog niet eens te veel eigenlijk. Ik wil de games toch op disc hebben, maar ook als ze @fysiek 60 piek zouden kosten zou ik het nog kopen. (ook al heb ik ze ook al op disc voor de ps3 liggen)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025
60 euro voor 3 games is zeer netjes. 20 euro per game. Elk genoeg voor kleine 12 uur singleplayer of meer. Weet dat ik er met veel plezier weer induik. En dit keer deel 1 erbij die ik nooit gespeeld heb.
Alleen jammer van oktober... duurt nog effe.....

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2025
Dit zijn echt van die games die ik altijd wel wilde hebben of wilde spelen, maar het kwam er nooit van. Dit is, voor deze prijs, wel echt een no brainer.

It's dogged that does it

Verwijderd

• Aaargh!

Aaargh!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:12:
[...]

Onzin. ;)
De PS4 zou 4k kunnen renderen, alleen zou de grafische kwaliteit puur minder zijn. (Even los van het feit dat ie dat nu niet kan outputten)
Voor 4k heb je ook helemaal geen 120fps nodig. Straks ga je nog beweren dat je voor 8k 240 fps nodig hebt :+ ...
Nee, en voor 1080p heb je ook geen 60fps nodig |:(

Uiteraard is het niet strict noodzakelijk nodig maar het is wel het max. wat de UHD spec aankan. Je kan een HDTV ook een 720p30 signaal voeren en dat werkt ook, maar iedereen wil natuurlijk 1080p60 om zo het maximum uit je TV te halen dus dat is de 'holy grail' waar developers zich op richten . Voor 4k is dit 2160p120. Voor 8k is het volgens mij ook 120fps

Verwijderd

Iemand hier Wander al geprobeerd?

https://store.playstation...02174_00-WANDERAAAAAA12EU

Is het wat?

• BigF25
  • Nu online
Aaargh! schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:19:
[...]

Nee, en voor 1080p heb je ook geen 60fps nodig |:(

Uiteraard is het niet strict noodzakelijk nodig maar het is wel het max. wat de UHD spec aankan. Je kan een HDTV ook een 720p30 signaal voeren en dat werkt ook, maar iedereen wil natuurlijk 1080p60 om zo het maximum uit je TV te halen dus dat is de 'holy grail' waar developers zich op richten . Voor 4k is dit 2160p120. Voor 8k is het volgens mij ook 120fps
ps4 kan inderdaad gewoon 4k renderen, bijv streaming diensten of video, een standaard intel IGP kan zelfs 4k renderen. Games in 4k zullen er nooit voor uitkomen omdat de huidige videokaarten er simpelweg niet krachtig genoeg voor zijn, zelfs op de Pc hebben de meest high end kaarten moeite met 4k.

FullHD is meer als voldoende voor nu, straks over een paar jaar 4k leuk, nu nog niet, althans voor games

• ralph075
  • Niet online
Heb even geen direct linkje (ga zo even kijken of ik het terug kan vinden), maar ik heb gelezen dat het nogal buggy is...

Edit: Gevonden: The_Worst in "[PS4] PlayStation 4 - deel 5"
En: https://www.reddit.com/r/...at_is_good_in_this_world/ (link staat ook in de post van The_Worst die ik aanhaal)

Zelf geen ervaring mee verder, dus is alleen maar van "horen zeggen" ;)

[ Voor 29% gewijzigd door ralph075 op 05-06-2015 10:54 ]

• dutchgio
  • Niet online
Ah dat maakt niks uit toch Dennis :+

Verwijderd

Bedankt en ik hou zeker mijn 25 Euro op zak nu.
dutchgio schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:57:
Ah dat maakt niks uit toch Dennis :+
:+
Wellicht al langsgekomen, maar Bloodborne is nu € 39,99 in de Store. In mijn optiek toch wel zo'n beetje de beste game die er op de PS4 te krijgen is.

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 19:13
bram1984 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:21:
Wellicht al langsgekomen, maar Bloodborne is nu € 39,99 in de Store. In mijn optiek toch wel zo'n beetje de beste game die er op de PS4 te krijgen is.
Sinds 2 dagen ben ik met dit spel bezig. Nog nooit zo vaak dood gegaan en na iedere dood wil ik nog een keer starten om verder te komen. Geweldig! Inderdaad een aanrader dus.

PSN ID: MrMichel_75

Verwijderd

Inderdaad , €39,99 voor de liefhebbers:

https://store.playstation...00207_00-BLOODBORNE0000EU

• The_Worst

The_Worst

Unox

Nog een bèta voor Rocket League, ondanks de naderende release, is niet niet uitgesloten.

Hoop t! Vond dat spel echt superleuk *O*

En een Beta gift is nooit weg natuurlijk!

• GainedLotus
BigF25 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:46:
[...]

ps4 kan inderdaad gewoon 4k renderen, bijv streaming diensten of video, een standaard intel IGP kan zelfs 4k renderen. Games in 4k zullen er nooit voor uitkomen omdat de huidige videokaarten er simpelweg niet krachtig genoeg voor zijn, zelfs op de Pc hebben de meest high end kaarten moeite met 4k.

FullHD is meer als voldoende voor nu, straks over een paar jaar 4k leuk, nu nog niet, althans voor games
Dat kan een ps4 dus niet. bron

• BigF25
  • Nu online
Technisch gezien lukt het wel degelijk, dat Sony het op dit moment 'niet mogelijk' maakt is totaal iets anders

• The_Worst

The_Worst

Unox

Nog meer zeer slechte ervaringen met Wander.

[ Voor 23% gewijzigd door The_Worst op 05-06-2015 12:39 ]

• On_E

On_E

Housemusic

Ligt er maar net aan of het je genre is natuurlijk, ik heb helemaal niets met de From Software games. :)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-01 21:05
Dat is altijd zo natuurlijk.
Zo heb ik bijvoorbeeld niks met de Uncharted serie >:)
Ieder zo z'n eigen ding toch.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:36
Ow ja jawel hoor, je kunt die bron ook niet echt serieus nemen aangezien het geschreven is door een Forbes 'Contributor'.

Technisch gezien is 4K foto's en video op zowel de X1 als de PS4 prima mogelijk, ze hebben ook gewoon een GCN gpu en hdmi 1.4 (=4K@30fps max). De reden dat ze geen 4K netflix en amazon ondersteunen is omdat ze geen hardwarematige support hebben voor hdcp 2.2. 4K zonder hdcp 2.2 is dus prima mogelijk. Bijvoorbeeld zelfgeschoten videos en foto's.

[ Voor 3% gewijzigd door Trishul op 05-06-2015 13:29 ]

• Aaargh!

Aaargh!

BigF25 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:46:
Dit wordt hetzelfde gezeik als met de overstap van SD naar HD.

Toen ik een HDTV kocht ben in per direct gestopt met het consumeren van SD content omdat het me enorm stoorde dat het geen HD was (zelfde geld voor content zonder surround sound). Zodra ik een UHDTV aanschaf kan de PS4 dus bij het grof vuil want HD games op een UHD scherm gaat mij enorm irriteren.

• BigF25
  • Nu online
Aaargh! schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:36:
[...]

Toen ik een HDTV kocht ben in per direct gestopt met het consumeren van SD content omdat het me enorm stoorde dat het geen HD was (zelfde geld voor content zonder surround sound). Zodra ik een UHDTV aanschaf kan de PS4 dus bij het grof vuil want HD games op een UHD scherm gaat mij enorm irriteren.
Is niet geheel waar..
Output van de game is alsnog fullHD, of je nou een Uhd scherm of fullHD hebt, aantal pixels van de game blijft hetzelfde. Als je dus een goede ervaring hebt met fullHD, no complains

[ Voor 8% gewijzigd door BigF25 op 05-06-2015 14:21 ]

• On_E

On_E

Housemusic

edit: laat maar, verkeerd gelezen

[ Voor 89% gewijzigd door On_E op 05-06-2015 14:05 ]

Verwijderd

Uncharted: The Nathan Drake Collection komt zonder multiplayer.

Bron: http://www.psx-sense.nl/1...-komt-zonder-multiplayer/

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:36
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:10:
Uncharted: The Nathan Drake Collection komt zonder multiplayer.

Bron: http://www.psx-sense.nl/1...-komt-zonder-multiplayer/
Eh, dat wisten we toch allang? Dat gaven ze zelfs gisteren tijdens de onthulling nota bene al aan.

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 11-01 17:36

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Persoonlijk vind ik dat helemaal niet erg. Er zijn single player games, en multi-player games, en de Uncharted serie is overduidelijk gemaakt voor het eerste, ondanks dat het wel kon in het 3e deel

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:17
BlackEyedAngel schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:28:
Persoonlijk vind ik dat helemaal niet erg. Er zijn single player games, en multi-player games, en de Uncharted serie is overduidelijk gemaakt voor het eerste, ondanks dat het wel kon in het 3e deel
Ik vind dat ook niet erg. Ik ga die bundel ook halen als hij er is. De PS4 is mijn 1e PS, dus ik heb de Uncharted serie nooit gespeeld. Wat dat betreft is het wel een leuk opwarmertje naar U4.

Dit jaar ben ik ook nog geïnteresseerd in Batman: Arkham Knight deze maand, God of War volgende maand en dan eind van het jaar hoe dan ook nog Just Cause 3. Zijn wel must have titels voor mij.

Och ja, je moet toch wat he.

• Aaargh!

Aaargh!

BigF25 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:38:
[...]

Is niet geheel waar..
Output van de game is alsnog fullHD, of je nou een Uhd scherm of fullHD hebt, aantal pixels van de game blijft hetzelfde. Als je dus een goede ervaring hebt met fullHD, no complains
Dat geld misschien voor jou, niet voor mij. Ik was ook prima tevreden met SD beeld op m'n SDTV maar na overstap naar HD vind ik 't niet meer om aan te zien.

• BigF25
  • Nu online
Aaargh! schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:01:
[...]

Dat geld misschien voor jou, niet voor mij. Ik was ook prima tevreden met SD beeld op m'n SDTV maar na overstap naar HD vind ik 't niet meer om aan te zien.
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar.. Je bent tevreden met HD zeg je, dan heb je toch ook geen moeite met HD op een UHD scherm? ervaring daarvan veranderd niet hoor 8) of je speelt alle spellen al op 4k .. :+ :9
On_E schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:42:
[...]

Ligt er maar net aan of het je genre is natuurlijk, ik heb helemaal niets met de From Software games. :)
Tja, als je het niet probeert, weet je het niet. Ik vind Dark Souls 2 bijvoorbeeld weer weinig aan.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Aaargh! schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:36:
[...]

De stap is veel minder groot. Tenzij je het echt hebt over monitor afstanden zul je al snel door het oplossend vermogen het verschil tussen de pixels niet kunnen onderscheiden.Daarnaast schaalt HD mooi op naar UHD (alles x4) en zijn er inmiddels uitstekende algoritmes voor die dat doen. Ik denk dus dat zelfs met een UHD TV je die PS4 er mooi onder kan laten staan ronken.

• Aaargh!

Aaargh!

BigF25 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:07:
[...]

Volgens mij haal je wat dingen door elkaar.. Je bent tevreden met HD zeg je, dan heb je toch ook geen moeite met HD op een UHD scherm?
Ik ga er van uit dat een UHD scherm ook 2 keer zo groot is als een HD scherm, net als je dat had van SD naar HD. (Het idee achter HD is een 2 keer zo grote field-of-view met dezelfde scherpte als SD, niet een scherper beeld, ik vermoed dat dat voor UHD ook geld).

• Aaargh!

Aaargh!

Cyleo schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:25:
[...]

De stap is veel minder groot. Tenzij je het echt hebt over monitor afstanden zul je al snel door het oplossend vermogen het verschil tussen de pixels niet kunnen onderscheiden.
Pixeldensity is als je het goed doet exact hetzelfde, alleen het scherm is een keer zo groot.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:05
Is dit nu echt een toevoeging aan de opmerking van bram1984? Bram geeft netjes aan dat ie beschikbaar is in de Store voor 39,99 euro en dan moet jij nogmaals de prijs noemen ("....inderdaad.....") met als extra 'toevoeging' een link. Zo kan ik ook wel aan karma punten komen....... |:(

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

Ik denk niet dat er veel mensen van pak 'm beet 50 inch naar 100 inch schermen gaan hoor. Die krengen zijn dan toch 4 keer zo groot. Dus de pixeldensity zal wel toenemen bij de meeste schermen.

• ralph075
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:42:
[...]
Zo kan ik ook wel aan karma punten komen....... |:(
Dat moet je doen dan... :+

Klagen over Dennis helpt trouwens ook mooi voor je karma... ;)

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:48

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Thanks voor de tip.
Toch maar digitaal aangeschaft aangezien het 2e hands op MP hetzelfde wordt gevraagd.
Gister ook The Order 1886 gescoord voor 17,50 via MP dus mijn weekend kan niet meer stuk.
Laat ik nou volgende week vrij zijn, vriendinlief op business trip gaan en nog een keertje 30 jaar worden.

Hele week GAMUUUHHH :D.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 11-01 17:36

BlackEyedAngel

Just a decent guy

crzyhiphopazn schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:59:
[...]

Thanks voor de tip.
Toch maar digitaal aangeschaft aangezien het 2e hands op MP hetzelfde wordt gevraagd.
Gister ook The Order 1886 gescoord voor 17,50 via MP dus mijn weekend kan niet meer stuk.
Laat ik nou volgende week vrij zijn, vriendinlief op business trip gaan en nog een keertje 30 jaar worden.

Hele week GAMUUUHHH :D.
Lol :D Ja zo enthousiast zou ik ook denken als de gf eens een keer weg zou gaan :P

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:48

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

BlackEyedAngel schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:00:
[...]

Lol :D Ja zo enthousiast zou ik ook denken als de gf eens een keer weg zou gaan :P
Hahahaha. Ze klaagt af en toe dat ik te luid praat door de mic als ik met vrienden game.
Nu kan ik lekker in me boxershort a la Al bundy style gamen met me HC speakers op luid XD..
Normaliter speel ik met een Astro A50 headset op zodat we elkaar niet storen met geluid.

Blij dat ik een keer eens goed het geluid kan testen van de PS4 en X1 over me Home Cinema heen :*)

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Verwijderd

Ik had als toevoeging een link naar het desbetreffende spel.

_/-\o_

• Kol Nedra
Klor schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:57:
Ik denk niet dat er veel mensen van pak 'm beet 50 inch naar 100 inch schermen gaan hoor. Die krengen zijn dan toch 4 keer zo groot. Dus de pixeldensity zal wel toenemen bij de meeste schermen.
ik ben juist van 50 inch naar 27inch gegaan: ik game nu op mijn pc monitor ipv op de tv, veel betere kwaliteit en minder ms vertraging. in principe een groter beeld want ik zit er dichter op........ik zou zeggen probeer het eens uit ps4 op monitor, speelt lekkerder :)

nothing stops this train

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:05
ralph075 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:58:
[...]

Dat moet je doen dan... :+

Klagen over Dennis helpt trouwens ook mooi voor je karma... ;)
Ach, ik heb me ook helemaal niet verdiept in het karma systeem.
Help ik jou nu ook.....? :-)

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-01 21:05
Het zou pas karma zijn als je aftrekpunten krijgt voor iedere spelfout.
Kijken wie er dan nog in het lijstje staan :P

Ontopic:
We wisten al dat de store niet werkt nadat je een game hebt gespeeld.
Gisteren zag ik dat de game informatie ook niet meer werkt nadat je zonder resultaat geprobeerd hebt om de store te openen.
Ik had wel verwacht dat dit al wat sneller opgelost zou zijn :/
En de blue screen errrors komen af en toe weer voor. Dit keer bij Project Cars.

[ Voor 62% gewijzigd door Superkiwi op 05-06-2015 16:29 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10-2025
dvdkiwi schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:27:
Dat zou een slagveld worden op de ranglijsten :+

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01 22:56

TFHfony

Professional Weirdo

Mortal Kombat X net in de PS4 gestoken... Nog 4 uur wachten op de update. Ik dacht dat dit slecht geregeld was bij de WiiU, maar volgens mij kan ik bij de PS4 beter eerst een game er in steken na het kopen en dan een middagje iets anders gaan doen voor ik online kan...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:55
TFHfony schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:53:
Mortal Kombat X net in de PS4 gestoken... Nog 4 uur wachten op de update. Ik dacht dat dit slecht geregeld was bij de WiiU, maar volgens mij kan ik bij de PS4 beter eerst een game er in steken na het kopen en dan een middagje iets anders gaan doen voor ik online kan...
Sign of the times. Ik kan op zich nog wel daarmee leven. Want ik wel erg vind ik games die gewoon verkocht worden, en pas na de day 1 patch, een week of maand(en) pas goed speelbaar zijn.

the witcher, pcars, driveclub.......ac unity, je kan de lijst waarschijnlijk net zo lang maken als je zelf wilt.

10 second ninja DONE

_O-

Verwijderd

Tip: Zet em in de rustmode tijdens het downloaden.
En de blue screen errrors komen af en toe weer voor. Dit keer bij Project Cars.
Ik heb al 31 uur op de klok zitten met Project CARS en tot nu toe nog geen vervelende Blue Screen Error.
Mijn exemplaar van Dark Souls 2 staat inmiddels op V&A en MP. Ik vind er weinig aan. In-depth toelichting in het topic zelf, voor de geïnteresseerden.
Pagina: 1 ... 87 ... 151 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een ~~~~~~~[PS4] Bloodborne topic.
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link