Volgens mij is het puur laadtijden. Pop in heeft volgens mij meer te maken met textures die uit het RAM komen. Correct me if I'm wrong.AtlAntA schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:33:
[...]
Ik ben dus benieuwd wat een sshd toe voegt aan de game ervaring. Bij veel spellen erger ik me aan pop in of beroerde texture streaming. Ik vraag me af of zulke dingen ook beter worden bij het gebruik van een sshd of een ssd. Ik weet dat de laadtijden bij sommige games wel korter worden maar of texture streaming er ook beter op wordt vraag ik me af.
Kan me inderdaad niet voorstellen dat je de graphics verbetert met een SSD.
De verschillen zijn door meerdere mensen onderzocht. In de meeste gevallen is er enkele seconden winst qua opstarttijd van de console zelf en van games, laadtijd voor een level en de installatie van games. Dit alles is niet heel noemenswaardig; bij sommige games is het niet merkbaar en bij andere wel, maar het verschil is zelden de investering waard (naar mijn mening, en die van o.a. Tom's Hardware). GTA5 met z'n sowieso al lange opstarttijden is er wel subtiel bij gebaat (hoewel die test een SSD gebruikt en geen SSHD), zowel tijdens het opstarten als bij bijvoorbeeld het wisselen tussen de hoofdkarakters.AtlAntA schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:33:
[...]
Ik ben dus benieuwd wat een sshd toe voegt aan de game ervaring. Bij veel spellen erger ik me aan pop in of beroerde texture streaming. Ik vraag me af of zulke dingen ook beter worden bij het gebruik van een sshd of een ssd. Ik weet dat de laadtijden bij sommige games wel korter worden maar of texture streaming er ook beter op wordt vraag ik me af.
Maar wat betreft de performance in-game (bijv texture streaming) heb ik nog nooit gehoord dat er verschillen zijn. Ik vermoed dat het opslagmedium hierbij zelden of nooit de bottleneck vormt.
Ik zou eerder upgraden uit ruimtegebrek dan voor performance-winst. En tja, als je toch upgrade dan is een SSHD wel het overwegen waard, zolang het niet al te veel meer kost dan een gewone mechanische schijf. Een echte SSD zou ik echter afraden, omdat de winsten veel kleiner zijn dan op de PC en een SSD met 500GB+ kost de helft van wat de PS4 zelf kost.
[ Voor 13% gewijzigd door geert1 op 02-06-2015 15:27 ]
Ssd is altijd sneller geweest. Verschillen kunnen van klein naar groot gaan. Weet in mn ps3 had gt6 er heel veel baat bij. Alles was sneller in de menus. En ook laden van track autos etc wat al heel snel was in gt6 was nog stuk sneller.
Ton ik weer naar een hdd ging voelde gt6 ineens traag als dikke stront.
Zelfde met gta5 was op ps3 ook al veel sneller laden met ssd.
Die video hierboven was ook al zo op ps3.
Zeker character wisselen voelde nu veel soepeler aan.
Performance winst is zo goed als onmogelijk. Denk dat popin enz gewoon hardware limits zijn nu al.
Hopen dat er een revisie komt van ps4 met sata3. Dan zal je echte winsten gaan zien in laadtijden.
Ton ik weer naar een hdd ging voelde gt6 ineens traag als dikke stront.
Zelfde met gta5 was op ps3 ook al veel sneller laden met ssd.
Die video hierboven was ook al zo op ps3.
Zeker character wisselen voelde nu veel soepeler aan.
Performance winst is zo goed als onmogelijk. Denk dat popin enz gewoon hardware limits zijn nu al.
Hopen dat er een revisie komt van ps4 met sata3. Dan zal je echte winsten gaan zien in laadtijden.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik heb zojuist contact gehad met de playstation helpdesk over een controller waarvan het rubber pookje kapot is gegaan (rubber gescheurd). Ze willen me niet meer helpen ondanks aandringen (buiten garantie wordt mij verteld).. heel erg jammer.
Nu maar een klacht gestuurd en hopen dat daar wel fatsoenlijk op wordt gereageerd. Het feit dat ik een starter pack bij release had (en dus twee controllers) waardoor ik ze minder intensief heb gebruikt wil niet zeggen dat het product goed is geweest. Het is gewoon een bekend probleem dat bij de eerste batch slechte controllers zaten. Zo wordt je als fan van het eerste uur wel bedankt.
Bovendien hebben we volgens mij nog altijd recht op 2 jaar garantie binnen de EU maar m.i. zou dit eigenlijk niet eens onder garantie horen te vallen. Hopelijk komen ze dus alsnog met een goede oplossing.. anders ga ik wel terug naar de Saturn.
iemand tips hoe ik alsnog gewoon een nieuwe kan krijgen?
Nu maar een klacht gestuurd en hopen dat daar wel fatsoenlijk op wordt gereageerd. Het feit dat ik een starter pack bij release had (en dus twee controllers) waardoor ik ze minder intensief heb gebruikt wil niet zeggen dat het product goed is geweest. Het is gewoon een bekend probleem dat bij de eerste batch slechte controllers zaten. Zo wordt je als fan van het eerste uur wel bedankt.
Bovendien hebben we volgens mij nog altijd recht op 2 jaar garantie binnen de EU maar m.i. zou dit eigenlijk niet eens onder garantie horen te vallen. Hopelijk komen ze dus alsnog met een goede oplossing.. anders ga ik wel terug naar de Saturn.
[ Voor 3% gewijzigd door El_V op 02-06-2015 17:17 ]
Ssd is sowieso niet slim in een ps3 (misschien ook niet in 4).
Namelijk, de software is er niet voor gemaakt en dan mis je simpele dingen zoals trim.
Namelijk, de software is er niet voor gemaakt en dan mis je simpele dingen zoals trim.
Kreeg ook te horen, garantie zou twee maanden zijn.El_V schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:14:
Ik heb zojuist contact gehad met de playstation helpdesk over een controller waarvan het rubber pookje kapot is gegaan (rubber gescheurd). Ze willen me niet meer helpen ondanks aandringen (buiten garantie wordt mij verteld).. heel erg jammer.
Die van mij wel hoor! Zelfs terug geweest naar Sony, maar helaas na een maand geen bericht gewoon dezelfde weer terug. Is echt een haardroger. Bloodborne anyone? Of ie nou verticaal of horizontaal staat maakt niks uit. Staat helemaal vrij op een kast laag in de kamer maar hope, nog altijd een blaaskaak.Bartske schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:08:
[...]
Ik merkte vooral dat de plek uitmaakt, als je de ventilator goed vrijlaat maakt ie echt niet veel lawaai. Ook toen het warm was vorig jaar heb ik er eigenlijk niet veel last van gehad.
Irritant... Zeker op een kleinere kamer, maar het inmiddels wel geaccepteerd. M'n oude game pc is net zo luid, maar klinkt totaal anders waardoor het minder opvalt tijdens media of gamen.
Xbox one van m'n vrienden is bijvoorbeeld echt mid er dan de helft in volume als het extreem warm is. Her is dus absoluut geen mythe dat er aardig wat ps4s zijn die luid zijn... Maar als je overstapt van een eerste generatie ps3 of Xbox 360 zal het soms minder opvallen gok ik zo
Mijn ps4 is ook zo luidruchtig, met stofzuiger of opstijg geluid.
Speel nu wel maar zonder vertical stand en ligt dus verticaal, dat lijkt iets te schelen.
Speel nu wel maar zonder vertical stand en ligt dus verticaal, dat lijkt iets te schelen.
Leuk gerucht voor de liefhebbers: Dark Souls 3 zou worden aangekondigd op de E3.
En er is een teaser-website gestart voor een nieuwe Fallout-game.
Garantie krijg je bij de winkel waar je ps4 vandaan komt (2 jaar). Binnen 1 jaar kan je ook eventueel bij Sony garantie krijgen (zelfde systeem als bij Apple).El_V schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:14:
Ik heb mijne verhoogd met 4 legoblokjesBrutal1ty schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:50:
[...]
Die van mij wel hoor! Zelfs terug geweest naar Sony, maar helaas na een maand geen bericht gewoon dezelfde weer terug. Is echt een haardroger. Bloodborne anyone? Of ie nou verticaal of horizontaal staat maakt niks uit. Staat helemaal vrij op een kast laag in de kamer maar hope, nog altijd een blaaskaak.
Irritant... Zeker op een kleinere kamer, maar het inmiddels wel geaccepteerd. M'n oude game pc is net zo luid, maar klinkt totaal anders waardoor het minder opvalt tijdens media of gamen.
Xbox one van m'n vrienden is bijvoorbeeld echt mid er dan de helft in volume als het extreem warm is. Her is dus absoluut geen mythe dat er aardig wat ps4s zijn die luid zijn... Maar als je overstapt van een eerste generatie ps3 of Xbox 360 zal het soms minder opvallen gok ik zo
[ Voor 29% gewijzigd door iSpaceman op 02-06-2015 18:04 ]
Ik heb nu een aantal maandjes mijn ps4 icm bloodborne(fantastisch spel, speel het nog steeds regelmatig).
Elke 2 weken kijk ik even op de PSN shop of er iets te koop is voor een fatsoenlijke prijs maar het is echt bizar hoe hoog die prijzen liggen.
Ik had het idee in mijn hoofd zitten dat ik 100% digitaal zou gaan zodat ik niet met het geneuzel van DVDs switchen zit, maar volgens mij kan ik dat wel vergeten.
Elke 2 weken kijk ik even op de PSN shop of er iets te koop is voor een fatsoenlijke prijs maar het is echt bizar hoe hoog die prijzen liggen.
Ik had het idee in mijn hoofd zitten dat ik 100% digitaal zou gaan zodat ik niet met het geneuzel van DVDs switchen zit, maar volgens mij kan ik dat wel vergeten.
Jup, zelfs Dennis is nu van zijn geloof afgevallen. Hij gaat nu ook voor de aanbiedinkjes.pica schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:02:
Ik heb nu een aantal maandjes mijn ps4 icm bloodborne(fantastisch spel, speel het nog steeds regelmatig).
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Verwijderd
PlayStation Europe
Huge free trials for Metro Redux hit PS4 today – play 9 chapters of each game at no cost:
http://blog.eu.playstatio...3&adbpl=tw&adbpr=36969785
Huge free trials for Metro Redux hit PS4 today – play 9 chapters of each game at no cost:
Goede tip Dennis. Zie m alleen nog niet staan
PSN ID Binloading_nl
Het is echt te dom voor woorden, je betaalt voor een digitale versie in de PS-store gewoon vrijwel per definitie meer dan voor een hardcopy die je bij de Mediamarkt bv oppikt, in ieder geval altijd bij nieuwe releases..pica schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:02:
Dus ik snap het niet, en ik wil absoluut hier geen digitaal vs hardcopy war ontwakenen, maar waarom worden de digitale nieuwe games altijd aan de max prijs aangeboden?
Er zijn 2 pro's voor digitaal:
1: je kunt het spel iets eerder spelen dan wanneer je het op hardcopy koopt (afhankelijk van hoe psn network meewerkt in je downloadsnelheid etc)
2: je hoeft niet van disc te wisselen als je een andere game wilt spelen
Hardcopy daarentegen heeft wat meer pro's
1: uitleenbaar aan vrienden
2: mogelijkheid tot doorverkopen
3: kost minder HD ruimte
4: Goedkoper!
Ik vraag me serieus af of die pro's van het digitaal aanschaffen, voor het gros van de PS4 gamers ter wereld, de pro's van de hardcopy's dusdanig van onderschikkend belang maken dat de prijs van een digitale versie gewoon de max is....
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Verwijderd
Later vandaag staat ie erop denk ik.steefje schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:42:
Goede tip Dennis. Zie m alleen nog niet staan
Denk redelijk simpel te verklaren. Sony is erg afhankelijk van de retailers. Die verkopen hun producten en ook veel spellen. als Sony dus zelf onder de advies verkoopprijs de games verkoopt, dan beconcurreren ze dus direct hun belangrijkste verkoopkanalen.Phase schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:46:
[...]
Het is echt te dom voor woorden, je betaalt voor een digitale versie in de PS-store gewoon vrijwel per definitie meer dan voor een hardcopy die je bij de Mediamarkt bv oppikt, in ieder geval altijd bij nieuwe releases..
Dus ik snap het niet, en ik wil absoluut hier geen digitaal vs hardcopy war ontwakenen, maar waarom worden de digitale nieuwe games altijd aan de max prijs aangeboden?
1: je kunt het spel iets eerder spelen dan wanneer je het op hardcopy koopt (afhankelijk van hoe psn network meewerkt in je downloadsnelheid etc)
Ik vraag me serieus af of die pro's van het digitaal aanschaffen, voor het gros van de PS4 gamers ter wereld, de pro's van de hardcopy's dusdanig van onderschikkend belang maken dat de prijs van een digitale versie gewoon de max is....
Ik denk overigens dat digitaal wel de toekomst heeft en ik vermoed dat Sony daar ook naar toe wil. Echter zitten we nu op een punt dat Sony nog te afhankelijk is van de retailer
PSN ID Binloading_nl
Verwijderd
Held, tnx!Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:12:
PlayStation Europe
Metro is echt heel wreed. Een van de meest toffe games op de PS4, wat mij betreft.
Dat valt mij ook op, psn games voor PS4 zijn vaak duurder, echter bij de Vita is dat vaak anders, games zijn in de PSN vaak goedkoper en dat zonder een eventuele aanbieding.Phase schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:46:
[...]
Het is echt te dom voor woorden, je betaalt voor een digitale versie in de PS-store gewoon vrijwel per definitie meer dan voor een hardcopy die je bij de Mediamarkt bv oppikt, in ieder geval altijd bij nieuwe releases..
Ik denk dat het ook met populariteit te maken heeft, dat zou het in mijn ogen wel logisch klinken.
Echter ook op de Vita koop ik games fysiek (op digital only na natuurlijk).
Fysiek heeft meer waarde, en achteraf kun je een hele stelling mee vol propen als je die-hard gamer bent (zoals mijn vriendin).
Ben zelf voor fysiek.
[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 02-06-2015 19:24 ]
Het is juist volkomen logisch dat digitale games duurder zijn. Je betaalt natuurlijk voor het gemak. En de belangrijkste reden is natuurlijk dat Sony en MS winkeliers niet dwars willen zitten. Ga je onder fysieke winkelprijzen zitten, dan heb je een grote kans dat dezelfde winkeliers ook geen trek meer hebben om je hardware te verkopen.
Ja op de PC werkt het wel, maar dat komt omdat echte game PC's niet echt door 1 fabrikant gemaakt worden (een uitzondering als Alienware daar gelaten). Een game PC koop je doorgaans ook niet bij de speelgoed winkel of Media Markt, en dat zijn wel plekken waar consoles massaal verkocht worden. Verder wek je met hogere PC game prijzen alleen maar meer piraterij op.
Ja op de PC werkt het wel, maar dat komt omdat echte game PC's niet echt door 1 fabrikant gemaakt worden (een uitzondering als Alienware daar gelaten). Een game PC koop je doorgaans ook niet bij de speelgoed winkel of Media Markt, en dat zijn wel plekken waar consoles massaal verkocht worden. Verder wek je met hogere PC game prijzen alleen maar meer piraterij op.
Holy @!$%geert1 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:58:
Is dit echt?? Dit is echt letterlijk de enige game waar ik helemaal gek van zou worden van de hype!
[ Voor 21% gewijzigd door voxxel op 02-06-2015 19:33 ]
Ja, maar zo verrassend is het toch niet? Gerucht ging al een hele tijd en vrij hardnekkig ook.voxxel schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:33:
[...]
Holy @!$%
Is dit echt?? Dit is echt letterlijk de enige game waar ik helemaal gek van zou worden van de hype!
Dark Souls 3 word ik wel vrolijk van! Net deel 2 in mijn PS4 geschoven. Ga ik zo aan beginnen.
Verrassend misschien niet, maar er zijn al zoveel hoaxes geweest dat ik achterdochtig ben. Maar ik heb nu echt zin in morgen 16:00!
Wat is er dan om 16 uur morgen?voxxel schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:57:
Verrassend misschien niet, maar er zijn al zoveel hoaxes geweest dat ik achterdochtig ben. Maar ik heb nu echt zin in morgen 16:00!
Thanks! Kon ze in de store nog niet vinden maar op de SEN Store website wel via onderstaande links. Hierna via de downloadlijst naar de PS4 toe gezonden om te downloaden.Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:12:
PlayStation Europe
Metro 2033:
https://store.playstation...00591_00-M33REDUXDIGITAL1
Metro Last Light:
https://store.playstation...00592_00-MLLREDUXDIGITAL1
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Thanks voor de links! Ik wilde Metro 2033 altijd al een keer proberen. Cool dat je nu gratis nog best een eind kan spelen. Ik ben benieuwd of het iets voor mij is.Tiwazz schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:45:
[...]
Thanks! Kon ze in de store nog niet vinden maar op de SEN Store website wel via onderstaande links. Hierna via de downloadlijst naar de PS4 toe gezonden om te downloaden.
Metro 2033:
https://store.playstation...00591_00-M33REDUXDIGITAL1
Metro Last Light:
https://store.playstation...00592_00-MLLREDUXDIGITAL1
Niet exht mijn genre denk ik, maar als Hollander is gratis proberen altijd mooi meegenomen.
Maakt niet uit met moderne SSD's. Die wear levellen prima en hebben zeer goede garbage collection.Mizgala28 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:26:
Ssd is sowieso niet slim in een ps3 (misschien ook niet in 4).
Sowieso zal je lees-snelheid niets veranderen met een lege/volle SSD en lezen zal een PS3/4 het meeste doen.
Nickname does not reflect reality
Het is een zeer verhalende shooter met een geniale sfeer, hier en daar een horror elementje en mooie graphics op 60fps.dutchgio schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:15:
Niet exht mijn genre denk ik, maar als Hollander is gratis proberen altijd mooi meegenomen.
Over Fallout: ik heb een paar jaar geleden deel 3 een paar uurtjes geprobeerd, maar die heb ik meteen weer teruggestuurd. Trage gameplay, oninteressante ellenlange dialoogjes met NPC's en een zeer houterige besturing met slechte animaties. Voordat ik die vault überhaupt uit was, was ik mijn interesse al verloren. Is New Vegas op dat gebied beter? Ik kreeg een beetje hetzelfde gevoel als bij het alom geprezen Mass Effect, waarbij ik ook in slaap viel na 2 uur spelen.
Gisteren een paar uurtjes Dark Souls 2 gespeeld. Ik weet het nog niet helemaal. Graphics zien er op sommige momenten wel oké uit, maar soms ook achterhaald. Met name de ronduit slechte animaties vallen op, als je Bloodborne gewend bent. Ook de besturing is gewoon minder met een camera die anders reageert. De framerate van 60fps vind ik echt helemaal niets toevoegen. Dit ben je na 5 minuten gewend. Dan heb ik liever 30fps met de graphics van Bloodborne (ik hoop ook gewoon dat Uncharted een locked 30fps heeft met daardoor betere graphics). Verder heeft BB gewoon veel meer sfeer en trekt de Victoriaanse setting me een stuk meer. Ik zal de komende dagen nog even verder spelen, maar als het zo blijft, gaat 'ie op V&A/MP.
Wat jij zegt over Fallout had ik veeel meer met Oblivion en Skyrim. Ik trok die games echt niet..
Fallout dan gek genoeg weer wel, geen idee waarom haha!
Fallout dan gek genoeg weer wel, geen idee waarom haha!
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Daar heb ik dat ook mee inderdaad. Het lijkt ook alsof geen een RPG het voor elkaar krijgt om gewoon lekkere controls te leveren met goede animaties. Die zie je gek genoeg wel weer bij actie/adventure georiënteerde games.
De controls in The Witcher zijn dan wel meer actie georiënteerd. Maar net niet soepel genoeg. Als je t eenmaal gewend bent valt het allemaal wel mee. Komt redelijk in de buurt.
BB ga ik nog aan beginnen als ik meer tijd heb. Ben zo benieuwd naar die game.
BB ga ik nog aan beginnen als ik meer tijd heb. Ben zo benieuwd naar die game.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
ik laat je wel wat weten mocht het nog lukkenUffeltje schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:50:
[...]
Kreeg ook te horen, garantie zou twee maanden zijn.Dacht het dus niet, maar verder heb ik nog geen actie ondernomen.
imo zou dit niet eens onder garantie moeten vallen.. gewoon foutief product wat vervangen dient te worden of had moeten worden teruggeroepeniSpaceman schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:01:
[...]
Garantie krijg je bij de winkel waar je ps4 vandaan komt (2 jaar). Binnen 1 jaar kan je ook eventueel bij Sony garantie krijgen (zelfde systeem als bij Apple).
Over Dark Souls 2, ik zei het tochbram1984 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 07:30:
[...]
Het is een zeer verhalende shooter met een geniale sfeer, hier en daar een horror elementje en mooie graphics op 60fps.
Over Fallout: ik heb een paar jaar geleden deel 3 een paar uurtjes geprobeerd, maar die heb ik meteen weer teruggestuurd. Trage gameplay, oninteressante ellenlange dialoogjes met NPC's en een zeer houterige besturing met slechte animaties. Voordat ik die vault überhaupt uit was, was ik mijn interesse al verloren. Is New Vegas op dat gebied beter? Ik kreeg een beetje hetzelfde gevoel als bij het alom geprezen Mass Effect, waarbij ik ook in slaap viel na 2 uur spelen.
Gisteren een paar uurtjes Dark Souls 2 gespeeld. Ik weet het nog niet helemaal. Graphics zien er op sommige momenten wel oké uit, maar soms ook achterhaald. Met name de ronduit slechte animaties vallen op, als je Bloodborne gewend bent. Ook de besturing is gewoon minder met een camera die anders reageert. De framerate van 60fps vind ik echt helemaal niets toevoegen. Dit ben je na 5 minuten gewend. Dan heb ik liever 30fps met de graphics van Bloodborne (ik hoop ook gewoon dat Uncharted een locked 30fps heeft met daardoor betere graphics). Verder heeft BB gewoon veel meer sfeer en trekt de Victoriaanse setting me een stuk meer. Ik zal de komende dagen nog even verder spelen, maar als het zo blijft, gaat 'ie op V&A/MP.
Ik vond Fallout 3 juist vanaf het begin echt heel tof, maar het moet je wel trekken denk ik. New Vegas trok mij dan weer helemaal niet, terwijl de consensus een beetje is dat dit de betere game is.
Eindelijk! Ik dacht dat ik de enige was die Fallout echt helemaal niets aan vond.bram1984 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 07:30:
[...]
Het is een zeer verhalende shooter met een geniale sfeer, hier en daar een horror elementje en mooie graphics op 60fps.
Ellendig traag en een totaal niet interessant verhaal en dan ook nog eens zo'n ruk einde.
Mass Effect vond ik dan wel weer briljant.
Hmm, jammer dat het wat tegen valt. Ik was ook van plan deze te gaan halen. Deel vooral je ervaring verder. En als het je echt niet bevalt wil ik hem misschien wel van je over nemen?Gisteren een paar uurtjes Dark Souls 2 gespeeld. Ik weet het nog niet helemaal. Graphics zien er op sommige momenten wel oké uit, maar soms ook achterhaald. Met name de ronduit slechte animaties vallen op, als je Bloodborne gewend bent. Ook de besturing is gewoon minder met een camera die anders reageert. De framerate van 60fps vind ik echt helemaal niets toevoegen. Dit ben je na 5 minuten gewend. Dan heb ik liever 30fps met de graphics van Bloodborne (ik hoop ook gewoon dat Uncharted een locked 30fps heeft met daardoor betere graphics). Verder heeft BB gewoon veel meer sfeer en trekt de Victoriaanse setting me een stuk meer. Ik zal de komende dagen nog even verder spelen, maar als het zo blijft, gaat 'ie op V&A/MP.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Dat kan, dat mag, en is helemaal ok
Voor ieder wat wils gelukkig
Voor ieder wat wils gelukkig
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Skyrim heb ik aardig wat uur in gestoken. Vond dat persoonlijk een aardige game. Fallout 3 en New Vegas heb ik beide nog staan maar nooit opgestart.... Misschien toch maar eens doen om te kijken of het wat is
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
PLEASE GOD laat ze ook op de E3 mededelen dat Mass Effect Trilogy Remastered of wat dan ook uit gaat komen voor de PS4
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Verwijderd
UPDATE:
Alle "Gratis" spellen voor juni voor PSPlus zijn NU te downloaden via de PSStore website.
Alle "Gratis" spellen voor juni voor PSPlus zijn NU te downloaden via de PSStore website.
Posts bij elkaar aan het harken voor een "status"?
Grappig. Ik heb Metro Redux ook liggen, maar kom er niet echt in. Ik waardeer het dat het wat pittiger is dan een no-nonsonse shooter. Beperkte ammo en weinig HUD (speel op Ranger plus geloof ik). Misschien toch maar eens proberen weer.bram1984 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 07:30:
[...]
Fallout vond ik juist zo gaaf dat ik hem niet wilde uitspelen, zowel deel 3 als NV (waar ik nog mee bezig ben) het uren dwalen en mensen ontmoeten. Een enorme backlog van quests opbouwen en dan erachter komen dan je de quests op verschillende manieren kunt oplossen, met de keuze voor een bepaalde fractie of non-violent en zoveel mogelijk mensen te vriend houden.
Mass Effect kom ik dan weer niet in. Al 3 keer aan begonnen, maar het pakt me niet en de combat is ook niet echt lekker.
Wil als die-hard fan met een enorme roze bril op best toegeven dat de combat vooral in Mass Effect 1 redeljik stroef is. Hopelijk tweaken ze dat ook een beetje bij de remaster
Sterker nog, de beste verhalende shooters ooit (zeker als je ze nu achter elkaar speelt)!bram1984 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 19:07:
Metro is echt heel wreed. Een van de meest toffe games op de PS4, wat mij betreft.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Volgens de geruchten zal deze geintroduceerd worden op de E3, later deze maand. Wanneer zou deze dan beschikbaar zijn voor de consumenten? Is het te verwachten dat de huidige 500GB een prijsverlaging gaat krijgen of zal het 1TB model hoger geprijsd worden?bram1984 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:06:
Oké.
Er is een 1TB model in opkomst. Was te verwachten natuurlijk.
[afbeelding]
Ik heb er gelukkig al 2TB in zitten. Ben benieuwd of ze het design ook veranderen.
Ik ben van plan op korte termijn een PS4 aan te schaffen, of kan ik met de geruchten die de ronde doen beter nog even wachten.
Price drop lijkt mij niet, misschien dat de 1tb duurder zal zijn?liempie schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:49:
[...]
Volgens de geruchten zal deze geintroduceerd worden op de E3, later deze maand. Wanneer zou deze dan beschikbaar zijn voor de consumenten? Is het te verwachten dat de huidige 500GB een prijsverlaging gaat krijgen of zal het 1TB model hoger geprijsd worden?
Ik ben van plan op korte termijn een PS4 aan te schaffen, of kan ik met de geruchten die de ronde doen beter nog even wachten.
Vind toch al dat de PS4 erg goedkoop is. Voor 360 euro kan je hem al halen.
Al is de Xbox One zelfs al voor 330 te krijgen.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Geen pricedrop, maar ook geen hogere prijsMars18 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:51:
[...]
Price drop lijkt mij niet, misschien dat de 1tb duurder zal zijn?
Vind toch al dat de PS4 erg goedkoop is. Voor 360 euro kan je hem al halen.
Al is de Xbox One zelfs al voor 330 te krijgen.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Verwijderd
New PlayStation Store discounts start today: Saints Row IV and Telltale Games:
Deal of the Week (ends 10th June 2015)
PS4
Saints Row IV: Re-Elected & Gat out of Hell
Original price £39.99/€49.99, now £21.99/€29.99
Saints Row IV: Re-Elected
Original price £24.99/€29.99, now £16.99/€20.99
Saints Row: Gat out of Hell
Original price £15.99/€19.99, now £11.49/€13.99
Telltale Games library (ends 17th June 2015)
PS4
Game of Thrones – Episode 2: The Lost Lords
25% off
Original price £3.99/€4.99
Offer price £2.99/€3.74
PS Plus price £2.59/€3.24
Game of Thrones – Episode 3: The Sword in the Darkness
25% off
Offer price £2.99/€3.74
Game of Thrones – Season Pass
30% off
Original price £19.99/€24.99
Offer price £13.99/€17.49
PS Plus price £11.99/€14.99
Game of Thrones: Season 1, Ep1. Iron From Ice
25% off
Offer price £2.99/€3.74
Tales from the Borderlands – Episode 2: Atlas Mugged
25% off
Offer price £2.99/€3.74
Tales from the Borderlands – Season Pass
30% off
Original price £15.99/€19.99
Offer price £11.19/€13.99
PS Plus price £9.59/€11.99
Tales from the Borderlands, Ep1. Zer0 Sum
25% off
Offer price £2.99/€3.74
The Telltale Games Collection
50% off
Original price £79.99/€99.99
Offer price £40.00/€50.00
PS Plus price £28.00/€35.00
The Walking Dead: Season Two
40% off
Offer price £11.99/€14.99
PS Plus price £8.00/€10.00
The Walking Dead: The Complete First Season
40% off
The Wolf Among Us
40% off
Bron: http://blog.eu.playstatio...7&adbpl=tw&adbpr=36969785
Deal of the Week (ends 10th June 2015)
PS4
Saints Row IV: Re-Elected & Gat out of Hell
Original price £39.99/€49.99, now £21.99/€29.99
Saints Row IV: Re-Elected
Original price £24.99/€29.99, now £16.99/€20.99
Saints Row: Gat out of Hell
Original price £15.99/€19.99, now £11.49/€13.99
Telltale Games library (ends 17th June 2015)
PS4
Game of Thrones – Episode 2: The Lost Lords
25% off
Offer price £2.99/€3.74
Game of Thrones – Episode 3: The Sword in the Darkness
25% off
Offer price £2.99/€3.74
Game of Thrones – Season Pass
30% off
Offer price £13.99/€17.49
PS Plus price £11.99/€14.99
Game of Thrones: Season 1, Ep1. Iron From Ice
25% off
Offer price £2.99/€3.74
Tales from the Borderlands – Episode 2: Atlas Mugged
25% off
Offer price £2.99/€3.74
Tales from the Borderlands – Season Pass
30% off
Original price £15.99/€19.99
Offer price £11.19/€13.99
PS Plus price £9.59/€11.99
Tales from the Borderlands, Ep1. Zer0 Sum
25% off
Offer price £2.99/€3.74
The Telltale Games Collection
50% off
Original price £79.99/€99.99
Offer price £40.00/€50.00
PS Plus price £28.00/€35.00
The Walking Dead: Season Two
40% off
The Walking Dead: The Complete First Season
40% off
The Wolf Among Us
40% off
Bron: http://blog.eu.playstatio...7&adbpl=tw&adbpr=36969785
Daar zitten opzich wel wat intressante kortingen tussen. Misschien die tales of borderlands reeks even halen
Voor €35 de hele telltale collection is niet veel. Nadeel is dat ik s01 van the walking dead en tales from the borderlands al heb. De rest los kopen is net zo duur voor me als de collectie 
The wolf among us is wel goed toch?
Verwijderd
83 Score:Scrisissszzz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:01:
http://www.metacritic.com...ation-4/the-wolf-among-us
Het moet wel echt een beetje je game zijn. Ik vind het namelijk vrij traag en oninteressant. Wat dat betreft is het wel goed dat ze het in delen aanbieden
Ziet er tof uit! Zin in!Scrisissszzz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:26:
http://nl.ign.com/fallout-4-/82064/news/fallout-4-aangekondigd
Fallout 4 officieel aangekondigd!
Eindelijk een beetje kleur!. Verder een stukje voor de armageddon, echter valt er niet uit te halen of het speelbaar is.Scrisissszzz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 15:26:
http://nl.ign.com/fallout-4-/82064/news/fallout-4-aangekondigd
Fallout 4 officieel aangekondigd!
Als de quests maar goed zijn, de dialogen in orde en het gevoel van vrijheid in een levende wereld er is, dan vind ik het prima. Binnenkort maar eens NV eindelijk uitspelen.
http://www.psx-sense.nl/1...ook-met-de-playstation-4/
Logitech Harmony werkt nu ook met PS4!
[ Voor 20% gewijzigd door Heaget op 03-06-2015 16:44 ]
Verwijderd
nieuws: Racesimulator Assetto Corsa komt in 2016 naar PS4 en Xbox One
Goed nieuws dit voor Race Sport Fans.
Goed nieuws dit voor Race Sport Fans.
Ik vraag me af of dit spel iets anders gaat brengen dan pCars...
Voor mijn gevoel zijn het twee nagenoeg identieke games.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Rocket league komt 7 juli
De career is iig nog bagger, maar het rijgedrag is echt zoveel beter dan pcars (voor mij iig). Maarja al die toffe mods komen natuurlijk niet naar de PS4 dus zie nu ook nog niet echt de meerwaarde.dvdkiwi schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 17:57:
Ik vraag me af of dit spel iets anders gaat brengen dan pCars...
[ Voor 48% gewijzigd door Beakzz op 03-06-2015 18:01 ]
Ja dat was echt mooi.
Heb m er nog op staan in de hoop dat ze nog een extra beta zouden aankondigen, maar dat lijkt er dus niet te komen.
Heb m er nog op staan in de hoop dat ze nog een extra beta zouden aankondigen, maar dat lijkt er dus niet te komen.
Ahh perfect! Ik zat daar al op te wachten, maar in de reactie van de link staat dat het via CEC al langer kanHeaget schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:43:
Had ik dat maar eeerder geweten. ga het meteen proberen als ik thuis ben.
Sneller dan verwacht!dutchgio schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:03:
Ja dat was echt mooi.
Wie weet gooien ze het spel nog een weekend open.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Officiele boxart. Laat de hype maar komen (nee, nog iets te vroeg).
Heel veel dialoog, maar wel echt leuk verzonnen. Heb m voor een prikkie op kunnen pikken destijds uit de US store, maar heeft me bijzonder verrast. Replay waarde is wel echt nul, uiteraard, maar het verhaal is leuk gedaan. Denk ook dat dit met GoT ook zo is.
Dit is echt heel gaaf! Eindelijk ook de controller voor in ieder geval het menu van de PS4 met mijn Ultimate. Nou was de kanaal setting ook al wel goed, omdat je de PS4 aandoet met je controller, en je die handeling alsnog wel zou moeten doen omdat je controller gewoon aan moet, maar toch mooit dat mijn setje compleet is. Ik kan de Harmony Ultimate echt aanraden voor eenieder die zou willen vervangen naar een universal remote.Heaget schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:43:
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Leuk voor op je iPad, dat soort games. Meer ook niet.
Ik heb voor mezelf in december ook The wolf among us aangeschaft naast The walking dead seasons 1 en 2.
Tot nu toe ben ik nog niet aan The wolf among us begonnen, maar ik heb me al wel zeker goed vermaakt met de walking dead. Ja, de spellen lijken gemaakt te zijn voor tablets maar ze doen het ook prima op een groot scherm met een controller in je handen.
Gisteren heb ik mijn backlog aangevuld met 2 nieuwe games: The Order: 1886 en Bloodborne. Ik kon de verleiding niet weerstaan toen ik een leuk aanbod zag.
Ben maar meteen begonnen met Bloodborne. Geweldig. Eerste indruk heb ik al in het Bloodborne topic geplaatst.
The Order lijkt me grafisch een erg mooi spel. Tja, dat het niet zo lang duurt om uit te spelen is dan wel jammer. De volle prijs zou ik er zowiezo niet voor uitgegeven hebben maar nu wil ik 'm wel even gaan proberen.
Tot nu toe ben ik nog niet aan The wolf among us begonnen, maar ik heb me al wel zeker goed vermaakt met de walking dead. Ja, de spellen lijken gemaakt te zijn voor tablets maar ze doen het ook prima op een groot scherm met een controller in je handen.
Gisteren heb ik mijn backlog aangevuld met 2 nieuwe games: The Order: 1886 en Bloodborne. Ik kon de verleiding niet weerstaan toen ik een leuk aanbod zag.
Ben maar meteen begonnen met Bloodborne. Geweldig. Eerste indruk heb ik al in het Bloodborne topic geplaatst.
The Order lijkt me grafisch een erg mooi spel. Tja, dat het niet zo lang duurt om uit te spelen is dan wel jammer. De volle prijs zou ik er zowiezo niet voor uitgegeven hebben maar nu wil ik 'm wel even gaan proberen.
PSN ID: MrMichel_75
of deze: http://au.ign.com/article...twitter&utm_medium=socialbram1984 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:28:
[afbeelding]
Zo ik kan echt niet wachten.bram1984 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:28:
[afbeelding]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Gelukkig geen pricedrop en 1TB is best netjes. Maar misschien krijgt ie ook een redesign? PS4 Slim?ASNNetworks schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:12:
[...]
Geen pricedrop, maar ook geen hogere prijsDe 500gb wordt gewoon vervangen door de 1TB versie, voor €399 gewoon.
TweakersIn de documenten staan ook details. De nieuwe consoles zijn even groot, maar wegen iets minder: 2,5 kilo in plaats van rond 2,8 kilo. Bovendien lijkt hij iets minder stroom te vragen, vermoedelijk vanwege het gebruik van nieuwere, zuinigere componenten.
En finally Fallout 4!
[YouTube: https://youtu.be/Lnn2rJpjar4]
De setting is Boston, zoals verwacht (2013).
Maar het ziet er iig. weer tof uit! In de trailer lijkt het dat de game zich wat verder in de toekomst afspeelt, want er is veel meer "groen" te zien. Ook meer kleur op de gebouwen (verf?)
En misschien spelen we ook een stuk voordat de bom valt... Zou wel gaaf zijn om items te kunnen verstoppen voor de bom en op te kunnen pakken na de bom.
Zijn trouwens ook een soort zeppelins te zien, dus misschien air-travel!

Ook je eerste "huis" is ook te zien:

Hopelijk dit jaar nog!
Las het net
Als 'ie al in de Store opdoemt, zou dat betekenen dat de ontwikkeling al zo goed is afgerond. 
[ Voor 35% gewijzigd door bram1984 op 04-06-2015 09:20 ]
Als een kind zo blij zat ik te juichen en te wippen op mijn stoel tijdens de trailer, ik had het zelf niet zo door, maar mijn vrouw vond het prachtigEn finally Fallout 4!
Gelijk de fallout playlist op spotify weer eens aangeslingerd
Eerst maar eens de Witcher 3 aanschaffen na mijn vakantie!
psn: jagermeistertim
Verwijderd
Het waren hele goeie games op de PS3.bram1984 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:19:
Uncharted Collection.
Ik heb ze alle drie helemaal uitgespeeld.
Voor een mooi prijsje wil ik de collectie wel op de PS4.
No way... Nu al in de store betekend dat een release om de hoek staat, net als met TLOU:R vorig jaar.bram1984 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:19:
Als 'ie al in de Store opdoemt, zou dat betekenen dat de ontwikkeling al zo goed is afgerond.
[afbeelding]
Zou dit stiekem dan toch die 'populaire franchise' zijn waarvoor Bluepoint Games aan het porten/werk was? Hoop dat het echt is.
EDIT:
Deze game zou vandaag al moeten uitkomen wtf, stond niet op m'n radar: YouTube: Wander -- Story Trailer | PS4
Ziet er interessant uit.
[ Voor 15% gewijzigd door Trishul op 04-06-2015 09:42 ]
Geweldigbram1984 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:19:
[afbeelding]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik ook niet! Dat is echt een voordeel van het komen van de Xbox: je hebt alle pareltjes van de vorige generatie gemist.JSchut schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:12:
[...]
Las het netDeze ga ik zeker halen. Aangezien ik nog geen enkele Uncharted game gespeeld heb en met smart op deel 4 wacht.
Daarom ook kunnen genieten van The Last of Us. Gelukkig komt 4 pas in 2016, toch?
Hier helemaal het zelfde, en de vrouw vindt dit soort spellen leuk, net als the last of us en tomb raiderSqueakyClean schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:43:
[...]
Ik ook niet! Dat is echt een voordeel van het komen van de Xbox: je hebt alle pareltjes van de vorige generatie gemist.
Daarom ook kunnen genieten van The Last of Us. Gelukkig komt 4 pas in 2016, toch?
Ja dat bedoel ik.Trishul schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:40:
[...]
No way... Nu al in de store betekend dat een release om de hoek staat, net als met TLOU:R vorig jaar.
Zou dit stiekem dan toch die 'populaire franchise' zijn waarvoor Bluepoint Games aan het porten/werk was? Hoop dat het echt is.
EDIT:
Deze game zou vandaag al moeten uitkomen wtf, stond niet op m'n radar: YouTube: Wander -- Story Trailer | PS4
Ziet er interessant uit.
ja, ik ook man! Ik weet nog goed dat ik in Canada was toen Fallout 3 uitkwam, wat ze daar natuurlijk meer Falloet noemen... Zo noem ik t spel nog steeds!TTHEEBO1 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:22:
[...]
Als een kind zo blij zat ik te juichen en te wippen op mijn stoel tijdens de trailer, ik had het zelf niet zo door, maar mijn vrouw vond het prachtigHopelijk nemen ze rustig de tijd om het spel af te maken.
Maar ik ga ervan uit, dat er heus tig bugs in zitten op release. Dat lijkt tegenwoordig de standaard...
Fallout NV was ook redelijk buggie bij release, maar dat maakte het spel echt niet minder mooi!
Met 4 zijn ze in 2010 begonnen met ontwikkelen, dus opzich is de kans groot dat er een redelijk doorontwikkeld spel uitkomt.
En veel plezier met Witcher. Hopelijk snel de 1.04 patch (vandaag of morgen) die veel bugs oplost (ook de XP-bugs).
Zeker, maar ik hoop dat als niet ND de port doet maar een third party, dat ze dan voor een goede developer/porter gekozen hebben, zoals Bluepoint Games. We hebben gezien met o.a. SF4 hoe sterk SCE third party productions de steek kan laten vallen
BTW: https://twitter.com/Neil_Druckmann/status/606361831905435648
Heerlijk. 100% confirmed nu dus. Nu hopen dat ND de port doet (of bij uitzondering Bluepoint) dan kan ik eindelijk weer UC2 opnieuw spelen, en UC1 eindelijk zonder screen-tearing.
En zou UC3 op de PS4 dan zo draaien: YouTube: Rare Uncharted 3 PS3 60fps Gameplay from Naughty Dog met uiteraard wat extra effecten/lighting/AA
[ Voor 37% gewijzigd door Trishul op 04-06-2015 10:04 ]
Tomb Raider moet ik ook nog eens spelen. Gelukkig nog niet gekocht, en is al zo vaak in de aanbieding geweest dat ie de volgende keer vast onder de 10 euro komt... Koopje!Mars18 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:48:
[...]
Hier helemaal het zelfde, en de vrouw vindt dit soort spellen leuk, net als the last of us en tomb raider
Ja 4 was uitgesteld naar 2016. Hoopte al erg op de trilogy. Ik kom zelf ook van de Xbox af en moet The last of us ook nog steeds aanschaffen. Maar ook die komt er nog welSqueakyClean schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:43:
[...]
Ik ook niet! Dat is echt een voordeel van het komen van de Xbox: je hebt alle pareltjes van de vorige generatie gemist.
TLOU is echt een prachtig spel. En voor de US PS-store te vinden voor minder dan $15. Zeker één van de beste games die ik tot nu toe op de PS4 gespeeld heb... Ik denk net onder GTA5.JSchut schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:14:
[...]
Ja 4 was uitgesteld naar 2016. Hoopte al erg op de trilogy. Ik kom zelf ook van de Xbox af en moet The last of us ook nog steeds aanschaffen. Maar ook die komt er nog wel
Ook de MP schijnt heel goed te zijn, maar die heb ik nog niet uitgeprobeerd...
Er waren al geruchten dat de Uncharted collection direct na de E3 zou uitkomen. Is een stuk waarschijnlijker gewordenTrishul schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:40:
[...]
No way... Nu al in de store betekend dat een release om de hoek staat, net als met TLOU:R vorig jaar.
EDIT:
Ziet er interessant uit.
Verwijderd
PlayStation Europe:
We've got a fantastic retweet to win competition coming later this morning. You won't want to miss it. #4ThePlayers
We kunnen iets winnen op Twitter mensen.
We've got a fantastic retweet to win competition coming later this morning. You won't want to miss it. #4ThePlayers
We kunnen iets winnen op Twitter mensen.
Hij stond in de Store en Druckmann bevestigt het via Twitter, dus niet waarschijnlijk, maar gewoon confirmed.voxxel schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:21:
[...]
Er waren al geruchten dat de Uncharted collection direct na de E3 zou uitkomen. Is een stuk waarschijnlijker geworden
Ik snap wel dat het confirmed is dat hij komt, maar ik bedoel dus dat het een stuk waarschijnlijker is dat hij direct na de E3 komt.bram1984 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:35:
[...]
Hij stond in de Store en Druckmann bevestigt het via Twitter, dus niet waarschijnlijk, maar gewoon confirmed.
Ah zo.voxxel schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 10:36:
[...]
Ik snap wel dat het confirmed is dat hij komt, maar ik bedoel dus dat het een stuk waarschijnlijker is dat hij direct na de E3 komt.
Verwijderd
We kunnen retweeten om te winnen mensen:
https://twitter.com/PlayStationEU/status/606382317360156672
Dat zou daarom best leuk zijn.Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:01:
We kunnen retweeten om te winnen mensen:
Wel jammer.. Ik vond de originele grijze PS1 al niet zo mooi
Fallout heb ik nooit gespeeld. Fallout: New Vegas komt uit 2010.
Waarom zo lange tijd er tussen?
En waarom moeten de updates van games zo groot zijn?
10 gig voor een Driveclub update.
3.5 gig voor een COD update..
Vind je het gek dat 500 gig zo vol is?
Omdat Skyrim tussendoor kwam en dit soort games makkelijk 3-4 jaar kosten om te maken?Mars18 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:33:
En te spelen, ik moet nog aan Skyrim beginnen. Wat mij betreft mogen ze nog wel even wachten met F4.voxxel schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:43:
[...]
Omdat Skyrim tussendoor kwam en dit soort games makkelijk 3-4 jaar kosten om te maken?
Sommige franchises brengen elk jaar een titel uit voor maximale omzet. Andere studio's werken aan titels uit verschillende franchises en willen met elke game iets meer nieuwe zaken doen, waardoor het een aantal jaren langer duurt om te ontwikkelen. Daar is niets vreemd aan. Tussen delen van GTA of Final Fantasy zit bijvoorbeeld ook altijd een aantal jaren, terwijl Call of Duty en Assassin's Creed jaarlijks voorbijkomen. Ook aan de jaarlijkse franchises wordt trouwens wel langer dan een jaar gewerkt; ze lossen dit op door meerdere teams parallel te laten werken aan steeds de nieuwe game. Zo is er voor elk wat wils.Mars18 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:33:
En updates worden groter omdat games steeds mooier en technisch complexer worden. Modellen, texturen, geluid en dergelijke nemen meer ruimte in naarmate de kwaliteit omhoog gaat. Als wij mooie scherpe beelden willen, dan is dit een realiteit waar niet echt aan te ontkomen is.
Edit: minder compressie is ook zeker een factor hierin, zoals hieronder aangegeven. Minder compressie = grotere bestanden maar kortere laadtijden.
De 500GB die de PS4 aan ruimte biedt, is voor veel doelgroepen ruim genoeg en voor andere te weinig. Het is naar mijn mening ietsje krap geweest van Sony om niet te kiezen voor 1TB, maar voor heel veel mensen is het ook geen enkel probleem in de praktijk. Je kunt zo'n 10 grote games tegelijk geïnstalleerd hebben en niet veel mensen spelen meer dan 10 spellen actief in dezelfde periode. Wie graag wil verzamelen, zal een grotere schijf moeten halen. Uiteindelijk loop je daar toch tegenaan als je serieus begint te verzamelen. Gelukkig hoeven in de store gekochte games - en gratis PSN games - niet op de schijf te staan als je ze niet speelt. Ze blijven gekoppeld aan je account en je kunt ze altijd opnieuw downloaden.
[ Voor 3% gewijzigd door geert1 op 04-06-2015 11:55 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een ~~~~~~~[PS4] Bloodborne topic.
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een ~~~~~~~[PS4] Bloodborne topic.
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link