GamiQ, de game notes app met game maps!
Verwijderd
Ik haal bekabeld met de PS4 gemiddeld 100Mbit in restmode.
Dat kan ik zien op mijn Asus Router pagina in Traffic Monitor.
It's dogged that does it
Verwijderd
Ik heb bij functies onder restmode alles aangevinkt behalve: Stroom naar USB tijdens restmode.SavageBrother schreef op donderdag 30 april 2015 @ 18:41:
Waar kan ik vinden waar en wat ik precies instel? Ik heb al even zitten zoeken, maar kan het niet vinden.
Even tussen de instellingen van de PS4 zoeken dus.
Zet ze eens op Veteran en post dan nog eens een filmpje.Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:08:
Ik weet nog wel dat ik in de jaren 90 een harde schijf van 1GB kocht.
ONTOPIC:
Meer mensen die het tegen bots spelen in Call of Duty : Ghosts en Advance Warfare leuk vinden?
Ik heb het pas ontdekt en het is best vermakelijk:
[video]
30-0: Mijn nieuwe highscore.
30-0 haalt zelfs mijn 8 weken oude zoon op Regular.
Dan wordt het ook een record: 0-30bram1984 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:10:
[...]
Zet ze eens op Veteran en post dan nog eens een filmpje.
Moet je nu echt op iedere post van hem negatief reageren? Begint een beetje oud te worden.bram1984 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:10:
[...]
Trouwens, zit jij in Bloodborne al op NG+?
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Bout.
It's dogged that does it
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
[ Voor 5% gewijzigd door Heaget op 30-04-2015 21:19 ]
Haha dit inderdaad. Kap alsjeblieft met preorderen mensen
Verwijderd
Ja, want pcars wordt door EA gemaakt...voxxel schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:20:
[...]
Haha dit inderdaad. Kap alsjeblieft met preorderen mensen
Ga ff een race spelletje kopen waar je als je op kruisje drukt de snelste ronde neerzet en gtfo
Staat helemaal niet groot bovenaan op de site ofzo..
Ja, maar dat soort filmpjes ook. Toch niet erg dat er een reactie op komt? Ik vind die filmpjes van Dennis ook echt tergend om te zien (dus skip ik ze tegenwoordig maar). Feit blijft als je iets post op een forum dan kan je een reactie krijgen. Prima lijkt me.uchiha tijntje schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:02:
[...]
Moet je nu echt op iedere post van hem negatief reageren? Begint een beetje oud te worden.
Trouwens, zit jij in Bloodborne al op NG+?
[ Voor 3% gewijzigd door Slaapje op 01-05-2015 00:13 ]
To dare is to do
Wait what?Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 21:31:
[...]
Ja, want pcars wordt door EA gemaakt...
Ga ff een race spelletje kopen waar je als je op kruisje drukt de snelste ronde neerzet en gtfo
Laat gaan joh. Ik bedoelde er verder niets vervelends mee en heb Dennis gewoon als PSN vriend. Zal voortaan wel 80 smileys in mijn post zetten zodat niet allerlei lui direct in bescherming schieten.Slaapje schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 00:11:
[...]
Ja, maar dat soort filmpjes ook. Toch niet erg dat er een reactie op komt? Ik vind die filmpjes van Dennis ook echt tergend om te zien (dus skip ik ze tegenwoordig maar). Feit blijft als je iets post op een forum dan kan je een reactie krijgen. Prima lijkt me.
Precies....bram1984 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 01:58:
[...]
Laat gaan joh. Ik bedoelde er verder niets vervelends mee en heb Dennis gewoon als PSN vriend. Zal voortaan wel 80 smileys in mijn post zetten zodat niet allerlei lui direct in bescherming schieten.
En toch lijkt het erop of de bots in zijn filmpje geen ammo hebben....
Ow sorry dit was gewoon als geintje bedoeld...
Iedereen moet gewoon lekker gamen zoals hij/zij zich er prettig bij voelt. Maar idd, filmpes linken op een forum doe je niet zonder reacties te verwachten
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
overdrijven is ook een vak schatbram1984 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:10:
[...]
Overigens is bot mode wel erg leuk spelen, gebruik de PS4 nauwelijks online nog eigenlijk. Als je hier sommige opmerkingen over anderen al ziet, en dan bedenkt dat het op PSN nog 20x erger is, hell no.
Als ik zo'n laag niveau wil ga ik wel naar een hardcore/trance festival.
Wel Watch Dogs gehaald, voor 20 euro vermakelijk spelletje. Zeker geen geniaal concept, maar ach. In de jaren van remakes, rehashes en HD versies van net nieuwe games, kan je dat nog verwachten?
Ter verduidelijking:
Mensen zijn duidelijk bereidt om constant geld uit te geven voor:
HD remakes
GOTY editions
Games met precies dezelfde gameplay en net ander verhaaltje (Watch Dogs / AC)
Dus waarom zou je als developer moeite moeten doen om iets nieuws te ontwikkelen. Rehashing verkoopt, en is makkelijker.
[ Voor 17% gewijzigd door corset op 01-05-2015 08:31 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
It's dogged that does it
Verwijderd
Heb hem gekocht in de Store, moest 40 gb aan updates binnenhalen, eerst 10 om hem te kunnen spelen en de rest waren volgensmij extra auto's en banen ofzo. Hij werkt trouwens super met het T80 stuur van Thrustmaster. Is de Store versie completer dan de disc versie?dvdkiwi schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:04:
The Crew en NFS zijn inderdaad superarcade.
Driveclub zit een beetje tussen arcade en sim in.
Hoe ze het gedaan hebben weet ik niet, maar het rijdt erg lekker.
En voor 25 euro zou ik 'm zeker niet laten liggen
Fifa was 49 euro, in plaats van 56 euro bij de mediamarkt, dus dat viel weer mee.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2015 08:48 ]
Nee hoor, makkelijk te maken, makkelijk in te cashen. Zit weinig verschil in. Dat is mijn puntSavageBrother schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:41:
HD Remakes worden gekocht omdat mensen een bepaalde positieve feeling hebben overgehouden aan een spel en dit nog eens in HD over willen doen. Totaal verschillend met de kwestie Watch Dogs/Far Cry/AC.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Euhm of WD nou een originele game is of niet, het was zeker geen quick cash grab. Ze hebben jaren aan de game gewerkt met een enorm team. Totaal niet te vergelijken met een remaster dus.lanerios schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:50:
[...]
Nee hoor, makkelijk te maken, makkelijk in te cashen. Zit weinig verschil in. Dat is mijn punthet emotionele aspect zal inderdaad anders zijn.
Waar ik voornamelijk over twijfel is om de PS4 nu al te kopen of om nog even te wachten. Gerucht is dat over een maandje bij E3 de PS4 slim aangekondigd gaat worden, dus denk dat ik nog even wacht. Wat ik wel enorm vervelend vind is dat mijn fight sticks het niet zullen gaan doen op de PS4. Ik heb een custom modded stick waar ik diep voor in de buidel heb moesten tasten een paar jaar terug en die zal het niet doen op de PS4 (op de Xbox One ook niet).
Ik heb op dit moment Mortal Kombat X en Ultra Street Fighter 4 in bezit via Steam, maar via de PC gamen is toch anders. Ik heb ook geen mega krachtige grafische kaart (R9 270) en de FGC is ook veel groter op de consoles.
[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 01-05-2015 09:11 ]
is everything cool?
Nu al een nieuw model introduceren lijkt me wat vroeg.
Niet Slim aan om met een Slim versie te komen.dutchgio schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 09:29:
PS4 slim lijkt me sterk hoor, eerder hetzelfde model voor dezelfde prijs maar dan met 1TB hardeschijf, of dat de 500gb dan verdwijnt of qua prijsstelling daaronder gezet wordt.
Nu al een nieuw model introduceren lijkt me wat vroeg.
De PS4 van nu heeft al moeite om zich koel te houden.
Ik zie nergens berichten dat er specs gelekt zijn dat ze het procede van componenten nu al hebben weten te verkleinen.
Btw het huidige design van de PS4 is vrij strak al zeg ik dat zelf.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
[ Voor 10% gewijzigd door iPodKiller op 01-05-2015 10:00 ]
Op Ebay ook honderden, mocht het echt verkopen dan biedt ik de mijne ook wel aan voor een mooi prijsje.
Een zelfde scenario als met Flappy Bird destijds.
Games/Demos zijn gekoppeld aan je account, mensen willen het dus icm eigen account verkopen -___-
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 13:28
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
P.T was de Playable Teaser voor Silent Hills.Chaoss schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:40:
Ik heb het even gemist maar wat is er met die PT demo?
Nu is Silent Hills geanulleerd door Konami, o.a omdat Kojima weggaat bij hun.
Dus P.T word uit de store gehaald.
En dan gaan de prijzen omhoog. Net als dus met Flappy bird die uitbde stores werd gehaald, werden er duizenden telefoons met flappy bird voor recordbedragen aangeboden.
Nee die twee zijn exact hetzelfdeVerwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:47:
[...]
Is de Store versie completer dan de disc versie?
Er zit een shitload aan gratis content in de store (makkelijk via het Driveclub menu te downloaden).
Wellicht dat ie dat bij jou al automatisch heeft gedaan.
Nu je de game toch voor zo weinig geld hebt gekocht kan ik je zeker de season pass aanraden; je verdubbelt er zowat de game content mee.
Have fun!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Maar voor hoelang nog....?bram1984 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:15:
Je kan 'm dus nog gewoon downloaden als ie aan je account hangt.
Scrooge NL
Goeie vraag. Ik laat 'm lekker op mijn HDD staan.
Verwijderd
dvdkiwi schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:32:
[...]
Nee die twee zijn exact hetzelfde
Er zit een shitload aan gratis content in de store (makkelijk via het Driveclub menu te downloaden).
Wellicht dat ie dat bij jou al automatisch heeft gedaan.
Nu je de game toch voor zo weinig geld hebt gekocht kan ik je zeker de season pass aanraden; je verdubbelt er zowat de game content mee.
Have fun!
25 euro is inderdaad geen geld voor zo'n game, ik zal eens kijken wat er allemaal bij de season pass zit. Ik speel hem met een T80 stuurtje, gewoon simpel stuurtje zonder force feedback, maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb gister een paar rondjes gereden, maar ik vind het echt ontzettend vet.Theo27 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:37:
De season pass is gewoon een instant buy. Gisteren een online race gedaan met de Golf GTI Vision ( die dus alleen in de dlc zit ) Ik start als 10e binnen 2 seconden stond ik 1e. Bizar snel apparaat. Je hebt dus ook voordeel met de season pass/dlc.
Een goede test voor de houdbaarheid van digitaal gekochte games. Een disc nemen ze je niet meer af, maar kun je een gedownloade game oneindig blijven spelen? Zolang je hem op je HDD hebt misschien wel, maar dan moet je wel een backup maken.
Ik ga er van uit dat hij gewoon voor altijd* te downloaden blijft. Beetje hetzelfde als apps in de appstore. Soms worden ze uit de store gehaald, maar als je ze ooit gekocht hebt kan je ze altijd weer downloaden.Erapaz schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:54:
[...]
Een goede test voor de houdbaarheid van digitaal gekochte games. Een disc nemen ze je niet meer af, maar kun je een gedownloade game oneindig blijven spelen? Zolang je hem op je HDD hebt misschien wel, maar dan moet je wel een backup maken.
*altijd als in zolang Sony de stekker niet uit de psn store trekt
Eigenlijk is de simpelste beredenering voor fysiek of digitaal de mogelijkheid tot doorverkoop. Mij boeit die niet, dus ik kijk wat het goedkoopste is.
Doorverkopen en 2e hands kopen speelt ook wel een belangrijke rol. De afgelopen maanden heb ik vrij veel games voor 0, 5 of 10 euro gespeeld dankzij 2e hands aankopen en weer doorverkopen. Alleen echt nieuwe games koop ik gewoon in de winkel en hele goede games zal ik ook niet snel doorverkopen.
Tot nu toe heb ik The Last of Us, GTA V, Diablo III en Bloodborne als games die ik waarschijnlijk altijd zal houden. De rest bewaar ik tot ik zeker weet dat ik die nooit meer ga opstarten en dan mogen ze voor een zacht prijsje weg.
Je krijgt met de Season Pass 38 extra auto's, 176 extra tour events en 80 unieke ontwerpen voor op je auto.Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:50:
[...]
[...]
25 euro is inderdaad geen geld voor zo'n game, ik zal eens kijken wat er allemaal bij de season pass zit. Ik speel hem met een T80 stuurtje, gewoon simpel stuurtje zonder force feedback, maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb gister een paar rondjes gereden, maar ik vind het echt ontzettend vet.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik zou in eerste instantie lekker gaan spelen voor je de seasonpass koopt. Er zitten genoeg wagens in het spel waar je uit kan kiezen en tijdens het spelen unlock je er meer. Ik heb de SP nooit wagens gemist...Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:44:
Je hebt me overtuigd.
Ik ook niet, maar die Lambo's in de super klasse online zijn verdomd snel..SqueakyClean schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:48:
[...]
Ik zou in eerste instantie lekker gaan spelen voor je de seasonpass koopt. Er zitten genoeg wagens in het spel waar je uit kan kiezen en tijdens het spelen unlock je er meer. Ik heb de SP nooit wagens gemist...
PSN ID: Beest41
Voor mij is dat eerder een reden om het spel nooit meer op te starten, dan om een season pass te gaan kopenTheo27 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:37:
De season pass is gewoon een instant buy. Gisteren een online race gedaan met de Golf GTI Vision ( die dus alleen in de dlc zit ) Ik start als 10e binnen 2 seconden stond ik 1e. Bizar snel apparaat. Je hebt dus ook voordeel met de season pass/dlc.
PSN: fonsmeister
Dat is wel heel erg overdreven. Het is niet zo dat je de Golf Vision kiest en dan met 2 vingers in je neus 1e wordt online hoor. Een goede coureur rijdt je eruit in de langzaamste auto uit dezelfde klasse.fonsmeister schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:51:
[...]
Voor mij is dat eerder een reden om het spel nooit meer op te starten, dan om een season pass te gaan kopen
Ah ok, dat scheelt dan. Klonk een beetje als 'pay to win', hoe ik het net lasOn_E schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 14:53:
[...]
Dat is wel heel erg overdreven. Het is niet zo dat je de Golf Vision kiest en dan met 2 vingers in je neus 1e wordt online hoor. Een goede coureur rijdt je eruit in de langzaamste auto uit dezelfde klasse.
PSN: fonsmeister
Sjesus, is de DLC al zoveel uitgebreid wtf. Binnenkort ook maar eens de season pass aanschaffen, of wachten op een aanbieding. Heb driveclub al sinds december niet meer gespeeld.On_E schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:39:
[...]
Je krijgt met de Season Pass 38 extra auto's, 176 extra tour events en 80 unieke ontwerpen voor op je auto.
Jammer, want het lijkt mij verder wel een toffe racer.
Nickname does not reflect reality
Nou ja hij loopt tm juni geloof ik dus we krijgen nog 2 car en event packs, de rest is er al ja.Trishul schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:02:
[...]
Sjesus, is de DLC al zoveel uitgebreid wtf. Binnenkort ook maar eens de season pass aanschaffen, of wachten op een aanbieding. Heb driveclub al sinds december niet meer gespeeld.
Verwijderd
https://www.playstation.c.../season-pass-and-add-ons/
En er staat nog iets vaags over November, maar dat begrijp ik niet helemaal.
Ja dat zei ik toch? Tot en met juni.Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:40:
Tot Juli 2015!
https://www.playstation.c.../season-pass-and-add-ons/
En er staat nog iets vaags over November, maar dat begrijp ik niet helemaal.
En dat over november gaat over dat door alle problemen in het begin van de game de 1e DLC (uit november) gratis is gemaakt voor iedereen en dat ze dus een extra maand toe hebben gevoegd zodat SP houders alsnog de beloofde content krijgen.
Verwijderd
Kunnen prima naast elkaar in je collectie denk ik.Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:47:
Aha ik begrijp het! Ben benieuwd wat er gebeurt met de trouwe Driveclub racers als straks Project Cars uit is.
Ik twijfel nog over CARS omdat ik huiverig ben voor framedrops en screentearing, iets wat mij ontzettend kan storen in een racegame.
DC blijf ik nog wel even spelen, hoop dat er nog een 2e Season Pass bij komt met nog meer auto's en locaties, ik zou m direct kopen.
[ Voor 14% gewijzigd door On_E op 01-05-2015 15:51 ]
Verwijderd
Ik krijg over 6 dagen ook Project Cars in de bus, maar reken maar dat Driveclub nog vaak genoeg gespeeld gaat worden.
Net als dat mensen prima CoD en BF naast elkaar kunnen spelen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik heb niks te maken met deze FB pagina maar wat is het addertje onder t gras?
Dit kan toch kwaad voor je eigen account?
Scrooge NL
Je koopt bij hun een account waar die game (uit de vs denk ik) al op gekocht is. Dit is in principe tegen de voorwaarden van sony, dus je riskeert een ban. Verder koop je van hun een account en ben je nooit helemaal zeker dat dit niet tegen je gebruikt gaat worden in de toekomst.Theo27 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:33:
https://m.facebook.com/profile.php?id=1632384740331879
Ik zou het iig nooit doen.Theo27 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:33:
https://m.facebook.com/profile.php?id=1632384740331879
Die gasten die de account verkopen, verwijderen het spel op een gegeven moment ook van je account (wat kan omdat het niet het hoofd account is). Schijnbaar kan dit geen kwaad als je het account niet raadpleegt, maar volgens mij als je je database een keer opnieuw opbouwt, of je koopt een nieuwe PS4/HD, ben je het spel kwijt! Niet doen dus!voxxel schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:45:
[...]
Je koopt bij hun een account waar die game (uit de vs denk ik) al op gekocht is. Dit is in principe tegen de voorwaarden van sony, dus je riskeert een ban. Verder koop je van hun een account en ben je nooit helemaal zeker dat dit niet tegen je gebruikt gaat worden in de toekomst.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 13:28
[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 01-05-2015 16:52 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Soort betaalde account sharing dus.SqueakyClean schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:50:
[...]
Die gasten die de account verkopen, verwijderen het spel op een gegeven moment ook van je account (wat kan omdat het niet het hoofd account is). Schijnbaar kan dit geen kwaad als je het account niet raadpleegt, maar volgens mij als je je database een keer opnieuw opbouwt, of je koopt een nieuwe PS4/HD, ben je het spel kwijt! Niet doen dus!
Daarnaast is dit gepatched sinds Firmware 2.50. Ze verkopen accounts met games. Je moet vervolgens de PS4 activeren en de game downloaden en inloggen met je eigen account. Daarna deactiveren zij de PS4 via de website (dit kan 1x per half jaar via de site). Hierdoor verkopen ze de game nogmaals aan iemand anders. Voor FW 2.50 werkten beide PS4 consoles. Dus de eerste PS4 die gedeactiveerd was, bleef nog actief staan. Dit noemen ze een 'ghost account'. Na deactivatie denkt de PS4 nog dat het systeem als actief staat, mits je niet inlogt op dat account. Vervolgens verkopen ze de game nogmaals aan een ander persoon die het weer kan activeren. En als laatst verkopen ze het als secundair account waarmee je alleen via het account kan spelen.voxxel schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:45:
[...]
Je koopt bij hun een account waar die game (uit de vs denk ik) al op gekocht is. Dit is in principe tegen de voorwaarden van sony, dus je riskeert een ban. Verder koop je van hun een account en ben je nooit helemaal zeker dat dit niet tegen je gebruikt gaat worden in de toekomst.
Dus: ze kopen een game en verkopen het 3x. Een keer als ghost (de eerste keer). Na deactivatie kunnen ze het weer verkopen als primary account. Vervolgens verkopen ze het account als secundair. Een game kost $60 (ze kopen allemaal ook via de US Store) en verkopen het voor €30-35 per primary en vaak rond €20 voor secondary. Dus $60 uitgeven en rond €80-90 ontvangen.
Dit werkt echter sinds 2.50 NIET MEER! Er wordt nu via de server gecheckt waardoor er maar één PS4 actief kan staan en dus de 'Ghost account' niet meer werkt. Resultaat: degene die de game als eerst heeft gekocht krijgt na een paar dagen een mooi slotje te zien. Degene die de game als 2e heeft gekocht heeft nergens last van. Maar je weet van te voren nooit welke je krijgt.
Ik heb een aantal keer ook games op deze manier gekocht (eBay staat er VOL mee) en een aantal vrienden ook. Ik besloot om er diep in te duiken en ben toen via trial en error achter gekomen hoe het precies in elkaar zit. Toen kwam ik dus erachter dat je 2 PS4's als primary kan instellen op deze manier. Ik besloot om het te testen met een eigen account en kon 1 account delen met 3 systemen simultaan. Games gekocht met het account van broertje (US Store) konden gespeeld worden op PS4 van een familielid (Ghost) op de PS4 van mijzelf (Primary) en PS4 van mn broertje (secundair). Ik kon zelfs nieuwe games via de PS Store doorpushen en ALLE 3 de PS4's kregen de game doorgepushed.
Na firmware 2.50 beta kreeg ik slotjes te zien bij 2 eBay games. Na fw 2.50 official kregen al mijn vrienden slotjes te zien bij bepaalde games. Na onderzoek kwam ik er dus achter dat de ghost accounts gechecked worden. Games die zijn geinstalleerd voor deactivatie via de website kregen een slotje, games die voor de 2e keer werden geactiveerd niet. Mijn PS4 behield alle games van mn broertje. De PS4 van de familielid kreeg op al die games een slotje.
Ik raad dus het kopen van games op deze manier STERK af. Als je een ghost account krijgt, krijg je na een tijdje een slotje.
P.S. Dit kan al sinds de launch van de PS4. Ik heb besloten om met niemand te delen HOE het precies werkt (veel mensen wisten wel af van eBay games etc, maar niet hoe ze het precies deden), omdat het als een lopend vuurtje dan gaat en snel zal worden gepatched. Ik deelde games dus met 2 anderen en betaalde maar $20 per spel. Helaas besloten veel mensen om geld te verdienen via eBay, Facebook, marktplaats etc en is het nu gepatched door Sony. Vandaar dat ik nu uitleg geef HOE het precies werkt, gezien het nu al aangepakt is door Sony.
Achja, dan maar weer $30 betalen per game
Excuses voor de lange post, maar gezien dit hier nooit eerder gepost is en zeer weinig mensen weten hoe het precies werkt besloot ik nu het gepatched is een uitgebreide uitleg te geven als waarschuwing voor degenen die van plan zijn games op deze manier te kopen.
Niet aan te raden dus!
P.P.S. Voor de duidelijkheid: dit staat los van account sharing met een vriend. Je kan prima games delen met een vriend door elkaars PS4 primary te maken. Daar is niks mis mee en zal gewoon blijven werken. Wat dus echter niet meer werkt is een account met 3 PS4's delen. Daar vallen dus eBay games onder. Account sharing = no problem. Primary accounts kopen (eBay etc) = patched.
[ Voor 15% gewijzigd door ASNNetworks op 01-05-2015 17:49 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Dank voor je uitleg. Ik snap nog niet helemaal hoe het werkt, maar het is in elk geval duidelijk dat het nogal risicovol is om op deze manier een game te kopen. Niet dat ik dit ooit zou doen, maar toch wel goed om te weten dat al die marktplaats aanbiedingen van 30€ voor een nieuwe game op deze manier werken.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Je koopt via hun een game en zij sturen een inlog en wachtwoord. Jij logt in op je PS4 en stelt je PS4 als primary in (zodat je met je eigen account de game kan spelen). Met dat nieuwe account open je de PS Store. Zij hebben de game al gekocht ermee. Dus jij zoekt de game op en klikt op download. Dan log je gewoon uit en log je in op je eigen account en wacht je tot de game gedownload is. Vervolgens loggen zij in via de website met dat account. Daar kan je 1x per half jaar alle PS systemen deactiveren. Zij deactiveren dus jouw PS4 waardoor ze opnieuw een PS4 kunnen activeren. Vervolgens sturen ze dat account weer door aan een 2e koper. Deze logt in en stelt zijn PS4 als primary (na deactivatie via de site is hij immers weer vrijgegeven). Ook hij download de game en logt uit. Voor FW 2.50 werkten beide PS4's. Zolang jij niet met dat account zou inloggen, werd er niet gecontroleerd of je PS4 als primary in staat. Resultaat: jij kan de game blijven spelen omdat de PS4 denkt dat hij nog primair staat ingesteld. De andere koper netzo. Vervolgens verkopen ze het account als secundair, dus de koper kan enkel via het account spelen. Deze hebben daardoor een lager prijs omdat je per ze via dat account moet spelen.voxxel schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:55:
[...]
Dank voor je uitleg. Ik snap nog niet helemaal hoe het werkt, maar het is in elk geval duidelijk dat het nogal risicovol is om op deze manier een game te kopen. Niet dat ik dit ooit zou doen, maar toch wel goed om te weten dat al die marktplaats aanbiedingen van 30€ voor een nieuwe game op deze manier werken.
Na firmware 2.50 wordt er in de achtergond een check gedaan. Dus wanneer zij via de website deactiveren dan wordt er na een paar dagen via jouw PS4 in de background alsnog een check gedaan. De PS4 ziet dat een ander al als primair is ingesteld (de 2e koper), dus jouw PS4 verliest de primary status. Resultaat: jouw PS4 denkt niet meer primair te zijn dus de game kan niet meer worden gestart via jouw account. Dus dan krijg je een slotje. De 2e koper houdt zn PS4 als primary omdat de verkopers het 1x per 6 maanden via de site kunnen deactiveren. Hij kan dus blijven spelen. Het kan natuurlijk wel gebeuren dat de verkopers na 6 maanden nogmaals via de site deactiveren. Dan verkopen ze de game weer als primair account. De 2e koper verliest dus na 6 maanden dan alsnog toegang.
Dit is hoe ze dus geld kunnen verdienen met prijzen van €30. Koop een game voor $60 en verkoop het voor €30. Via de site deactiveren en weer verkopen voor €30. De laatste keer het account als secundair verkopen voor €20. Dat werkte altijd zonder problemen, echter sinds FW 2.50 gaan heel veel mensen tegen het lamp lopen omdat de eerste kopers (dus degenen die het kopen voordat de verkopers via de site deactiveren) na paar dagen een slotje zullen krijgen.
Hopelijk snap je nu hoe het precies werkt.
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Helemaal duidelijk! ThxASNNetworks schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:11:
[...]
Hopelijk snap je nu hoe het precies werkt.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Hmtsja.. Daar zullen de meningen over verdeeld zijn..-SaveMe- schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:01:
Bovendien, verdienen de devs het toch dat we betalen voor hun harde werk en onze plezierige uurtjes !
Voor een spel als Battlefield, waar ik nu 800 uur in heb zitten, ja..
Maar een single player only, met ong 8 uur speelplezier, nee..
Ik vind t echter wel raar dat ongeveer alle spellen (bij release) hetzelfde kosten..
Vaak kosten die games met 8 uur singleplayer net zoveel of meer om te maken als de 800 uur multiplayer games..poor Leno schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:06:
[...]
Hmtsja.. Daar zullen de meningen over verdeeld zijn..
Voor een spel als Battlefield, waar ik nu 800 uur in heb zitten, ja..
Maar een single player only, met ong 8 uur speelplezier, nee..
Ik vind t echter wel raar dat ongeveer alle spellen (bij release) hetzelfde kosten..
MotorcycleClub ooit gezien? Dat ze het lef hebben om daar €60 voor te vragen tijdens release, bah bah bah. Zelfs het logo is een rip-off van Driveclub, en de game zelf is nog geeneens €10 waard.voxxel schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 19:26:
[...]
Vaak kosten die games met 8 uur singleplayer net zoveel of meer om te maken als de 800 uur multiplayer games..
Uitzonderingen zijn er altijd.. daar had ik het natuurlijk ook niet over. Maar een the order heeft bijvoorbeeld ontzettend veel geld gekost om te maken en geeft maar 6-10 uur gameplay vs een battlefield met 'oneindig' veel gameplay.ASNNetworks schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:31:
[...]
MotorcycleClub ooit gezien? Dat ze het lef hebben om daar €60 voor te vragen tijdens release, bah bah bah. Zelfs het logo is een rip-off van Driveclub, en de game zelf is nog geeneens €10 waard.
Ja natuurlijk, maar ik denk dat zeker de helft van de spellen voor 30-39,- verkocht zouden kunnen wordenvoxxel schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:46:
[...]
Uitzonderingen zijn er altijd.. daar had ik het natuurlijk ook niet over. Maar een the order heeft bijvoorbeeld ontzettend veel geld gekost om te maken en geeft maar 6-10 uur gameplay vs een battlefield met 'oneindig' veel gameplay.
Ben het overigens wel met je eens hoor. Speelduur staat niet gelijk aan hoeveel een game moet kosten. Maar sommige games zie je gewoon vanaf dat het never nooit €60 mag kosten, waaronder MotorCycle Club.voxxel schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:46:
[...]
Uitzonderingen zijn er altijd.. daar had ik het natuurlijk ook niet over. Maar een the order heeft bijvoorbeeld ontzettend veel geld gekost om te maken en geeft maar 6-10 uur gameplay vs een battlefield met 'oneindig' veel gameplay.
Verwijderd
Toch vreemd. De Xbox en PC versie wel nog gewoon...jarsiv schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:02:
Damn, project cars is niet meer te bestellen bij dixons
Edit: het kan nog wel, niet te vinden via zoeken op de Dixons site maar via een directe link vanaf Budgetgaming. En de prijs is nu 55 dus moet je er iets van 5 euro bij zoeken voor die kortingscode.
Hier Project Cars:
http://www.dixons.nl/game...30516735&s2m_exaffid=2987
[ Voor 67% gewijzigd door dutchgio op 01-05-2015 23:47 ]
Had ik ook bedacht, maar werkt niet. Je kan m niet in je winkelmandje leggen (op ipad iig).dutchgio schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 23:42:
The Witcher net zo, ze zullen wel te veel orders van een 59,99 PS4 game + 1 euro kabel - 15 euro kortingscode gehad hebben vermoed ik
Edit: het kan nog wel, niet te vinden via zoeken op de Dixons site maar via een directe link vanaf Budgetgaming. En de prijs is nu 55 dus moet je er iets van 5 euro bij zoeken voor die kortingscode.![]()
Hier Project Cars:
http://www.dixons.nl/game...30516735&s2m_exaffid=2987
Dus voor elke ps4 bezitter die kampt met chronisch ruimtegebrek, is dit ideaal. 2TB voor €79,99. Je haalt de schijf eruit (zie youtube), stopt de schijf in de ps4, en stopt de ps4 500gbschijf in de externe behuizing die je dus opnieuw kan gebruiken.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Prima deal. Ik heb zelf idd 95 betaald, al is dat ook geen gekke prijs. Ik kan iedereen dit aanraden. Het is echt zo gepiept.Trishul schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:17:
Over de dixons kortingscodes gesproken, die externe seagate 2TB schijf is nu er nu met afstand voor de laagste prijs te krijgen, namelijk €79,99. Normaal kost deze €94,99: http://www.dixons.nl/opsl...elijk&utm_source=tweakers. Met code Ontdek2 gaat daar dus €15 van af. Zat stiekem te wachten op een dergelijke actie, dus meteen besteld.
Dus voor elke ps4 bezitter die kampt met chronisch ruimtegebrek, is dit ideaal. 2TB voor €79,99. Je haalt de schijf eruit (zie youtube), stopt de schijf in de ps4, en stopt de ps4 500gbschijf in de externe behuizing die je dus opnieuw kan gebruiken.
PSN: Kjujay
Maar eens over nadenken, ik kreeg van me schoonvader een 2TB WD elements maar helaas krijg je die en niet makkelijk open en zit het USB gedeelte echt in HDD ingebouwd dus je heb er niet zoveel aan (voor de ps4 althans)Trishul schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:17:
Over de dixons kortingscodes gesproken, die externe seagate 2TB schijf is nu er nu met afstand voor de laagste prijs te krijgen, namelijk €79,99. Normaal kost deze €94,99: http://www.dixons.nl/opsl...elijk&utm_source=tweakers. Met code Ontdek2 gaat daar dus €15 van af. Zat stiekem te wachten op een dergelijke actie, dus meteen besteld.
Plus WD heeft momenteel geen 2 Tb 2.5" 9.5mm hoogte HDD, helaas. Seagate is de enige dus op de markt.WeAreLegion schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 19:36:
[...]
Maar eens over nadenken, ik kreeg van me schoonvader een 2TB WD elements maar helaas krijg je die en niet makkelijk open en zit het USB gedeelte echt in HDD ingebouwd dus je heb er niet zoveel aan (voor de ps4 althans)
Ik krijg elke keer de Error Code CE-30774-1.
Hij kan dus de update niet vinden op de usb stick.
Ook krijg ik soms CE-30784-2 dat hij helemaal geen usb stick kan vinden.
Ik heb alle stappen op het internet en via de site van playstation zelf al gevolgd.
Ook alle oplossingen die worden vermeld heb ik al geprobeerd zoals het formatteren van de usb stick naar FAT32 of exFat, en het aanmaken van een kleinere partitie op de usb stick.
Heeft iemand anders hier ook problemen mee? Ik denk helaas dat het probleem bij mijn ps4 ligt, ook aangezien ik hier iedereen voorbij zie komen met de melding dat het super easy was om over te zetten
haha vergeten te melden, heb er hier inmiddels 4 liggenGandalf68 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:45:
misschien iets heel knulligs... maar al een andere usb stick geprobeerd ??
Heb je wel de juiste update file? Er zijn namelijk 2 update files: een bedoeld om je system te updaten en een ander bedoeld om het OS op de HDD te installeren. Degene die jij nodig hebt is een van rond de 800MB.DigitalError schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:51:
[...]
haha vergeten te melden, heb er hier inmiddels 4 liggen
Ja die is 758mb ofzo en die andere updatefile is maar 213mb ofzo, heb de file van 758mb direct van de sony website getrokken dus die zou in orde moeten zijn.ASNNetworks schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 21:58:
[...]
Heb je wel de juiste update file? Er zijn namelijk 2 update files: een bedoeld om je system te updaten en een ander bedoeld om het OS op de HDD te installeren. Degene die jij nodig hebt is een van rond de 800MB.
[ Voor 10% gewijzigd door RubenSaurus op 02-05-2015 22:01 ]
Wat voor TV gebruik je erbij?DigitalError schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:00:
[...]
Ja die is 758mb ofzo en die andere updatefile is maar 213mb ofzo, heb de file van 758mb direct van de sony website getrokken dus die zou in orde moeten zijn.
Dit topic is gesloten.
![]()
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een ~~~~~~~[PS4] Bloodborne topic.
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link