Davith78 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:35:
[...]
Bij mij werkt het! Ik heb alleen de MTU op 1473 gezet, voor de rest alles op automatisch laten staan. Mijn Bloodborne download ging van 17 uur resterend naar 10 uur resterend.
Ik denk dat je router wel een afwijkende MTU size moet kunnen handlen, misschien dat het daarom bij sommigen mensen niet werkt. Mijn router heeft custom firmware van dd-wrt, deze is doorgaans stabieler en uitgebreider dan de standaard fabrieksfirmware.
Van 17 naar 10 uur vind jij een verbetering? Bloodborne is bij elkaar 29GB (inclusief patch etc). Als het 10 uur duurt dan wil dat zeggen dat je gemiddeld met 0,8MB/s downloadt. Dat noem ik echt GEEN verbetering. Ik heb het al vaker gezegd en zal het nogmaals zeggen: al deze 'tips' werken voor geen meter. De enige rede dat bij sommige mensen het opeens sneller gaat, is puur omdat ze de netwerkinstellingen opnieuw uitvoeren en de netwerktest doen. Dat is wat ik al vaker heb aangegeven: vink internet uit/aan of stel je netwerk opnieuw in en je zult ziet dan de download vaak opeens een stuk sneller gaat. Na een tijdje kakt het weer in en kan je het opnieuw doen. Dus MTU aanpassen of DNS heeft echt geen enkel verschil. Een persoon heeft het getest en zag dat zijn snelheid omhoog schoot en verspreid het rond. Als deze zelfde persoon niks had gewijzigd en enkel de netwerk test opnieuw deed, dan zou exact hetzelfde gebeuren.
Maargoed, mensen blijven volhouden dat het aan instellingen, router of provider ligt. Het ligt aan Sony en ik heb genoeg uitgezocht dat ik dat kan aantonen.
Zet 3 downloads tegelijk aan. Ze gaan alle 3 met 500KB/s, per download. Zet er één uit, de overige 2 blijven nog steeds met 500KB/s gaan. Als het aan de instellingen, router of provider lag dan zat er wel een cap op de donwnloadsnelheid. Dus dan zou de 500KB/s die je uitzet bij de ene download, verspreid moeten worden over de overige twee. Het feit dat elke download individueel gecapped wordt op (vaak) een snelheid van 500KB/s is toont gewoon aan dat het aan de server moet liggen. Mijn router en Ziggo kunnen niet per download een cap instellen, Sony wel. Dus het is of een bug, of Sony is gewoon Sony. Als je hier meer over wil lezen: ik heb een topic gestart waar ik heel veel dingen heb getest en uitgezocht in en rond mijn huis.
Zééér lage downloadsnelheid PS4, graag hulp gewenst
En de mensen die zeggen: ik heb hier geen last van, ligt vast aan jou: Dat is erg mooi voor jou, maar omdat jij het probleem niet hebt, wil niet zeggen dat het probleem er niet is. Ik en velen met mij (omgeving en fora) hebben ook dit probleem. Vaak genoeg is het ook nog eens een snelheid rond 500KB/s, toeval? En oh, 29GB downloaden binnen 17 uur komt uit op een gemiddelde downloadsnelheid van ~500KB/s....
[
Voor 8% gewijzigd door
ASNNetworks op 26-03-2015 22:47
]