Zééér lage downloadsnelheid PS4, graag hulp gewenst

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Hallo mensen, ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met het volgende. Het wordt misschien een lang verhaal, maar ik zal zo goed mogelijk proberen uit te leggen wat ik allemaal al zelf heb geprobeerd. So bear with me :)

Ik heb al een tijd een hele lage downloadsnelheid op de PS4. Dit gaat om games vanuit de PS Store. Ik weet niet hoelang ik dit probleem al eigenlijk al heb, maar het valt mij de laatste tijd erg op omdat ik vaker games digitaal aanschaf.

Wanneer ik een game download is de snelheid gemiddeld 1-2MB/s. Ik zeg nu gemiddeld, maar dit is ook gelijk de max. Hij gaat vaak eerst ongeveer 500KB/s en daarna zit hij tussen de 1-2MB/s. Ik heb dit getest met zowel een USA account en een NL account. In het begin dacht ik dat het misschien aan de US account lag, wellicht dat de games vanuit een US server gedownload worden. Echter is het bij de NL account net zo traag. Heel soms heb ik snelheden van 4MB/s, maar dit is erg zeldzaam.

Hier wat informatie over mijn setup en wat ik allemaal zelf al geprobeerd heb.

Ik heb 2 PS4's thuis staan, beide firmware 1.70. Daarnaast heb ik internet Alles-in-1 Extra van Ziggo. Ik haal via nieuwsgroepen en speedtests 99% van de tijd mijn max (180Mbit, 22,5MB/s). Op de Ziggo modem heb ik een Airport Extreme hangen als router. Daarvan een kabel naar boven getrokken naar een switch toe. Van die switch (powered) weer een kabel naar een andere switch (powered), en van die switch weer naar een 2e Airport Extreme die in bridge staat. Overigens gaat er ook een kabel van de eerste switch naar een extra router die als bridge staat, daar is de 2e PS4 op aangesloten. De PlayStation 4 is bedraad verbonden met de 2e switch. De 2e Airport Extreme die in bridge staat dient enkel als wifi punt zodat ik een dekkend wifi signaal heb in mijn huis, zowel boven als beneden. Hiermee heb ik van alles getest en ik kom elke keer om hele lage snelheden uit via de PS Store. Als ik iets download via nieuwsgroepen of http (.bin file test) haal ik 99% van de gevallen de maximale 180Mbit/22,5MB/s snelheid. Ik heb dit probleem via beide PS4's, NL en US account.

Ik heb van alles geprobeerd, poorten openzetten, PS4 in dmz, meerdere malen alles gereset en geüpdatet en niks werkt. Ook heb ik meerdere DNS adressen geprobeerd. De standaard van Ziggo, Unblock-US (dacht misschien dat die voor een trage snelheid zorgden) OpenDNS en Google DNS, allemaal zelfde resultaat.

Ik werd het zat en dacht: misschien ligt het wel aan de Airport Extreme router. Heb vaker gehoord dat je daar niet veel aan kunt passen en poorten forwards niet even fijn werken altijd. Ik heb hierdoor besloten om de eerste Airport Extreme (die als router is ingesteld bij de modem) te vervangen voor een Asus Asus RT-AC66U. Ik heb die vanochtend binnen gekregen en heb gelijk alles ingesteld. Ook gelijk poorten forwards ingesteld en de PS4 zelfs in DMZ gezet. En het resultaat: GEEN RESULTAAT :? |:( :X

Ik ben nu op een punt dat ik echt geen idee meer heb wat het kan zijn. Misschien ook belangrijk om te melden: heb een aantal vrienden in dezelfde stad wonen, die halen allemaal veel hogere snelheden (Watch Dogs (20GB) binnen een uur binnen vanaf US Store, compleet) En andere vriend heeft zelf ook Ziggo, maar dan de 90Mbit en haalt óók veel hogere snelheden. Wat het verhaal nog vreemder maakt: Ik heb nog een vriend in dezelfde situatie. Hij woont in dezelfde stad als ik en die andere vrienden, heeft net als ik Ziggo 180Mbit (via nieuwsgroepen altijd max) en haalt net als ik hele lage snelheden.

Ik weet op dit moment gewoon NIET wat het kan zijn. Op internet zegt iedereen dat je de juiste poorten moet openen. Als je trage downloads hebt dan ligt het 100% aan je eigen verbinding en je router. Nou ik heb dus een nieuwe router gehaald en haal nog steeds lage snelheden. Daarnaast haal ik via downloads op de computer altijd mijn max, zelfs via wifi. Ik hoop dat er iemand is die mij in de juiste weg kan helpen.

Overigens ben van plan om contact op te nemen met Ziggo en Sony. Echter ben ik bang dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Ziggo die dan zegt dat de verbindingen gewoon goed zijn en Sony die zegt dat er niks aan de hand is met de servers...

Dit is een overzicht hoe mijn setup thuis is, overigens is alles via CAT6 kabels aangesloten. De allerlaatste verbinding (dus via de bovenste Router Bridge) haalt de maximale snelheid. Dus als een van de switches een probleem zou zijn, dan zou ik ook geen maximale snelheid kunnen halen bij de laatste schakel.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6773600/netwerk%20setup.png

Ik hoop dat iemand in een beetje op weg kan helpen. Misschien heeft iemand dit probleem ook gehad of heeft er nog steeds last van. Alle suggesties zijn welkom, misschien heb ik iets simpels over het hoofd gezien.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
Nou dat zal nog wel aan de Ps4 liggen..
Ik download met dezelfde snelheid zonder die hele reeks aan kabels/routers en switches ertussen. Volgens mij zit er dus nog een limiet op de snelheid die de PS4 trekt, misschien vanwege de firmware of drukte qua downloads op het PSN.

Ik heb de upc power pakket, PC (heb ik boven in mijn kantoor) haal ik makkelijk 14MB's, PS4 die gewoon in mijn woonkamer staat rond de 1MB's.

Ook ik heb naar de poorten en al die ONZIN gekeken en aangepast, maar maakt geen verschil. Zelf heb ik er niet zoveel last van, ik download niet 24/7 met de PS4, en daarbij heb ik ook geen last van lags met online gamen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:57
Ook belangrijk is om na te gaan hoeveel apparaten of personen tegelijkertijd online zijn. Als mn PS3 in de ochtend updates enz. binnenhaalt, doet ie dat vrij snel. In de avond doet mn PS4 zn downloads ook snel, zo'n 7~10 MB/s. Ik heb een upc 100 mbit lijn, en de PS4 zit achter een netgear wndr4700 router icm een netgear prosafe plus 8 port gigabit switch.

Ik zie wel dat je een PS4 achter 2 keer een switch en router hebt hangen, dat gaat natuurlijk maar zelden goed. Ik zou ook kijken wat de andere apparatuur aan het uitspoken is, bv. via de webinterface via je router als het kan, een soort verkeersmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Trishul schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 15:03:
Ook belangrijk is om na te gaan hoeveel apparaten of personen tegelijkertijd online zijn. Als mn PS3 in de ochtend updates enz. binnenhaalt, doet ie dat vrij snel. In de avond doet mn PS4 zn downloads ook snel, zo'n 7~10 MB/s. Ik heb een upc 100 mbit lijn, en de PS4 zit achter een netgear wndr4700 router icm een netgear prosafe plus 8 port gigabit switch.

Ik zie wel dat je een PS4 achter 2 keer een switch en router hebt hangen, dat gaat natuurlijk maar zelden goed. Ik zou ook kijken wat de andere apparatuur aan het uitspoken is, bv. via de webinterface via je router als het kan, een soort verkeersmeter.
Bedankt voor je reactie.

Zoals aangegeven heb ik ook speedtests uitgevoerd met mijn Macbook die achter de allerlaatste schakel zit (router bridge). Daar haal ik mijn maximale snelheid mee, zowel bedraad als via wifi (5Ghz). Deze Macbook zit dus achter dezelfde switches PLUS nog een router.

Ik heb de tests uitgevoerd met alleen de PS4 aan. Alle overige apparaten waren uitgeschakeld. Via de traffic monitor op mijn router kreeg ik snelheden tussen de 500KB/s en 1,8MB/s. Deze waren enkel en alleen van de PS4 aangezien.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Volgens mij is PSN gewoon langzaam. Er zijn niet voor niets verschillende proxy tools gemaakt om zo sneller te kunnen downloaden met behulp van de PC. Ik heb met mijn PS4 eigenlijk ook nooit snelheden hoger gehaald dan jij terwijl ik wel via een speedtest in de PS4 browser mijn hele lijn vol trek.

Heb je dat ook geprobeerd? Even via de PS4 een test uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Zo te zien ligt het gewoon aan de server van Sony.
Gevalletje niet genoeg server bandbreedte.
Ik heb dan geen PS4. Maar verschillende PC download platformen (Origin, Uplay) hebben precies hetzelfde probleem. Vooral rond de release van nieuwe games. Alleen bij Steam heb ik er al jaren geen last meer van.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
lasharor schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 15:16:
Volgens mij is PSN gewoon langzaam. Er zijn niet voor niets verschillende proxy tools gemaakt om zo sneller te kunnen downloaden met behulp van de PC. Ik heb met mijn PS4 eigenlijk ook nooit snelheden hoger gehaald dan jij terwijl ik wel via een speedtest in de PS4 browser mijn hele lijn vol trek.

Heb je dat ook geprobeerd? Even via de PS4 een test uitvoeren?
Ja heb dat ook geprobeerd. Via de PS4 speedtest (in de instellingen bij test connection) krijg ik zéér verschillende waarden te zien. Ene keer zit het op 60Mbit down, dan opeens 80Mbit en dan ineens 29Mbit. Upload zit vaak tussen de 10-15Mbit.

Speedtest via de browser haal ik tussen de 20-70Mbit down, dus net zo gevarieerd ( via speedof.me). Overigens heb ik wel altijd gewoon NAT Type 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

ASNNetworks schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 15:27:
[...]

Ja heb dat ook geprobeerd. Via de PS4 speedtest (in de instellingen bij test connection) krijg ik zéér verschillende waarden te zien. Ene keer zit het op 60Mbit down, dan opeens 80Mbit en dan ineens 29Mbit. Upload zit vaak tussen de 10-15Mbit.

Speedtest via de browser haal ik tussen de 20-70Mbit down, dus net zo gevarieerd ( via speedof.me). Overigens heb ik wel altijd gewoon NAT Type 2.
Haal je deze snelheden ook als je je console direct op je modem aansluit? Dan weet je in ieder geval of je netwerk of PS4/Sony hier dit probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
lasharor schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 15:33:
[...]
Haal je deze snelheden ook als je je console direct op je modem aansluit? Dan weet je in ieder geval of je netwerk of PS4/Sony hier dit probleem veroorzaakt.
Stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht :|

Ga ik even snel proberen.

Edit: net de PS4 direct op het modem aangesloten, geen enkel verschil. Los van het feit dat het NAT Type 1 is ipv 2, is voor de rest alles hetzelfde. Heb overigens ook andere DNS settings geprobeerd tijdens deze test.

[ Voor 23% gewijzigd door ASNNetworks op 31-05-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor

lasharor

7 december 2004

ASNNetworks schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 15:40:
[...]

Stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht :|

Ga ik even snel proberen.

Edit: net de PS4 direct op het modem aangesloten, geen enkel verschil. Los van het feit dat het NAT Type 1 is ipv 2, is voor de rest alles hetzelfde. Heb overigens ook andere DNS settings geprobeerd tijdens deze test.
Dus je hebt een probleem met je Playstation of je provider. Aan je netwerk zal het in dit geval niet liggen. Zijn die speedtest resultaten in je browser ook hetzelfde?

Ik denk persoonlijk dat je het beste even kan wachten. Zal wel een tijd duren voordat ze bij Sony alles op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ASNNetworks schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 15:40:
Dan lijkt het me zo klaar als een klontje, waar het probleem zit. :) Je kan eventueel bij iemand anders nog proberen, als je 100% zeker wilt zijn dat de PS4 geen bottleneck is.

Of een router achter de Ubee hangen en aan Ziggo vragen (via de webcare is vaak het snelste is mijn ervaring) of ze jouw Ubee in bridge mode willen zetten. Dan ben je van een heleboel issues verlost.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 31-05-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
lasharor schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 18:05:
[...]
Dus je hebt een probleem met je Playstation of je provider. Aan je netwerk zal het in dit geval niet liggen. Zijn die speedtest resultaten in je browser ook hetzelfde?

Ik denk persoonlijk dat je het beste even kan wachten. Zal wel een tijd duren voordat ze bij Sony alles op orde hebben.
Ja de speedtests via de PS4 browser laten dezelfde waarden zien als de speedtest in netwerk test bij de settings. Deze zijn ook net zo uiteenlopend van 20Mbit tot 80Mbit/s.
CptChaos schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 18:17:
[...]
Dan lijkt het me zo klaar als een klontje, waar het probleem zit. :) Je kan eventueel bij iemand anders nog proberen, als je 100% zeker wilt zijn dat de PS4 geen bottleneck is.

Of een router achter de Ubee hangen en aan Ziggo vragen (via de webcare is vaak het snelste is mijn ervaring) of ze jouw Ubee in bridge mode willen zetten. Dan ben je van een heleboel issues verlost.
De Ubee die ik heb is echt puur een modem, dus heeft geen router functies. Ik heb daarachter dus zelf al een router geplaatst (heb ook nooit double NAT issues etc). Maar ik heb dus ook getest zonder router, direct op mijn WAN port van het modem. De PS4 kreeg dus het WAN IP van mijn Ziggo verbinding, nog dieper kan ik dus niet gaan dan dat:p

Waar ik nu dus mee zit: ligt het aan Ziggo, Sony of mijn PS4?

PS4 kan ik testen door het bij iemand anders aan te sluiten die wel de snelheden haalt.
Sony en Ziggo kan ik niet testen en zal ik dus moeten bellen om te vragen of zij iets kunnen nakijken. Wie weet zorgt de maintenance die maandagavond gaat plaats vinden voor betere snelheden... En ander maar even langs gaan bij iemand om mijn PS4 te testen via zijn netwerk.

Maar ben ik dan de enige die zulke lage snelheden haalt, of heeft iedereen het inmiddels geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:07
Ik heb zelf geen PS4, maar met mijn PS3 ook nooit torenhoge snelheden gehaald op het PSN netwerk. Volgens mij is het gewoon hopen dat het er ooit beter op wordt. Laatste tijd sinds de PS4 release is het weer achteruit gegaan. Ik haal wel constante snelheden, maar vaak maar een tiende van wat ik maximaal aankan. Zit ook bij ziggo overigens.

Misschien bij iemand anders langsgaan inderdaad wat je zegt maar dan nog lijkt het me vreemd dat het aan je provider moet liggen, want lijkt me dat alle services die je gebruikt dezelfde prioriteit hebben (netneutraliteit e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een andere mooie test: beide PS4's in het netwerk tegelijk iets laten downloaden. Gaat dat bij beiden op dezelfde maximale snelheid, dan zit het in de PS4 en ligt het niet aan Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 11:07
Mhoe kan je überhaupt zien met welke snelheid je playstaion aan het downloaden is

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
CptChaos schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 19:12:
Een andere mooie test: beide PS4's in het netwerk tegelijk iets laten downloaden. Gaat dat bij beiden op dezelfde maximale snelheid, dan zit het in de PS4 en ligt het niet aan Ziggo.
Ah, slim inderdaad. Nou ik heb het getest. Ik vind het erg raar wat ik nu zie. Het is alsof elke download een cap heeft van 500KB/s.

Ik download met PS4 A een titel (Trine 2 demo) deze gaat met gemiddeld 500KB/s. Vervolgens download ik dit ook met PS4 B, ook daar downloa hij met gemiddeld 500KB/s. Ik download een extra game (DC Universe), deze bestaat uit de game en een update file. Deze gaan ieder met 500KB/s. Ik zie dus een gemiddelde snelheid van 4x500= 2000KB/s.

Ik verwijder de update file uit de download lijst en de gemiddelde snelheid dropt met 500KB/s. Dus ik denk dat het per download connectie met 500KB/s gaat. Om dit zeker te weten heb ik een aantal downloads toegevoegd aan PS4 A. Ik heb nu 5 gelijktijdige downloads op PS4 A en 1 op PS4 B. Dus 6 downloads in totaal. En ik zie dat mijn gemiddelde snelheid 3000KB/s is.

En nu om het helemaal raar te maken: Ik zette Killzone aan als download als 5e titel en hij ging met 3MB/s, ipv 500KB/s. Echter na een paar seconde zakte deze ook in naar 500KB/s.

Of de servers van Sony zijn zó dramatisch dat overal een cap opgezet wordt van gemiddeld 500KB/s, of Ziggo knijpt mij af (al dan niet een fout) of mijn PS4 moet nodig gereset/vervangen worden.

Ik weet nu in ieder geval dat de gemiddelde download met 500KB/s gaat en het per download wordt gezien. Als ik er 1 aanzet heb ik een maximale snelheid van 500KB/s, zet ik er 5 aan dan gaat het met maximaal 2500KB/s. Er zit dus echt een cap op per download connectie.
steefje schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:13:
Mhoe kan je überhaupt zien met welke snelheid je playstaion aan het downloaden is
Mijn router (de Asus die ik vanochtend heb ontvangen dus) heeft een Traffic Monitor. Hiermee kan ik real-time het verkeer monitoren. Hier viel mij dus op dat elke keer dat ik een download erbij zette de gemiddelde snelheid met 500KB/s toenam. En elke keer dat ik er een verwijderde nam het af met 500KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of mijn bericht nog wat toevoegt, maar als je de game "Warframe" hebt gedownload, moet je het spel nogmaals updaten (in-game) maar dat is dan niet op een server van Playstation zelf. Dit gaf voor mij een goeie indicatie wat mijn downloadsnelheid was op mijn PS4. Ik gebruik wifi en ik haal gemakkelijk een gemiddelde snelheid van 3mb, met een top van 6mb. (en ik heb ook Ziggo) Van de week had ik Watch Dogs gedownload maar dat ging bij mij ook zeer langzaam, omdat de servers volop belast werden..

Ik denk dat het probleem niet ligt aan Ziggo maar eerder aan je netwerk opstelling of PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 20:47
Denk dat het ligt aan de servers van sony / psn.
Ik heb hetzelfde probleem, voorheen downloadde ik altijd met een 5mbit bestanden van psn en updates.
Nu ook met een aantal kb/s, gisteren dlc van call of duty gewoon een hele dag over gedaan (niet leuk meer).

Zelf heb ik ook de nieuwste variant van apple airport extreme staan en deze direct op het modem.
Gewoon afwachten denk ik maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 20:47
Excuus geen 5 mbit maar 60 mbit abonnement dus een download snelheid van 6,2 mb/s :F :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Ja ik denk zelf nu dat het echt aan Sony moet liggen.

Aan mijn opstelling ligt het 100% niet, dat heb ik inmiddels uitgesloten. Alle apparaten die ik heb trekken gewoon de volle 180Mbit. Heb ook een apparaat aangesloten op de allerlaatste schakel (de airport in bridge) en haal daar ook de volle 180Mbit mee. De PS4 is een schakel ervoor aangesloten. Als het aan mijn opstelling zou liggen, dan zou de laatste schakel ook dit probleem moeten geven en niet halverwege alleen.

Bovendien heb ik de PS4 ook nog eens direct op het Ziggo modem aangesloten (geen router functie, dus direct op de WAN) en haal nog steeds dezelfde lage snelheid.

Aan Ziggo ligt het niet denk ik. Als Ziggo zou afknijpen dan zou mijn maximale snelheid geknepen moeten worden via PSN lijkt mij en niet per connectie. Zoals getest gaat elke download via PSN met 500KB/s. Als ik er 6 tegelijk download, gaat elke download met 500KB/s. Doe ik er 1, dan gaat deze ook met 500KB/s. Als Ziggo zou afknijpen dan lijkt het me dat de snelheid dan gedeeld wordt naarmate er meer connecties komen. Nu krijgt elke connectie gewoon 500KB/s.

Ik heb overigens op het internet ook best veel andere klachten voorbij zien komen van hele lage snelheden. Ook paar keer gelezen dat het met 500KB/s gaat. Ik lees hier: http://downdetector.com/status/playstation-network ook al veel klachten de afgelopen dagen/weken.

Vanavond zijn er werkzaamheden aan PSN, hopelijk is het morgen een stuk beter. Zo niet dan zal ik toch echt even met Sony bellen om verhaal te halen. Het kan en mag echt niet zulke snelheden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
De geruchten zijn dat de werkzaamheden van vanavond (nu) ervoor zullen zorgen dat het netwerk een stuk beter zal presteren. Over een aantal uur weten we het...

Insider: "Next Week Most Exciting in 2014 for PS4, Network Improvement Update Incoming on June 2": Updated

http://www.gamepur.com/ne...ement-update-incomin.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Misschien een stomme vraag maar waarom heb je 2 switches tussen je router? ZOu je niet eerst proberen alles direct op de router te fixen?

En zoals de rest je alge download snelheid ligt aan Sont en/of je PS4. Kan jij aan gebruiker niks aan doen (als je een pc had daarentegen ;) )

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-03 12:35
Sinds ik bij mijn vriendin ben gaan wonen heb ik dus maar een 8Mbps lijntje, en aangezien we van plan zijn binnen nu en een jaar een huis te kopen heeft het denk ik niet zoveel zin om een nieuwe provider te nemen.

Met 600Kb/s ~ 1MB/s heeft het niet zoveel zin denk ik om een spel te downloaden vanuit de PS store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Als je je dood wil irriteren zou ik het doen ja. Het is echt niet leuk wanneer je een spel wil downloaden, om dan nog 10 uur te wachten. Zeker als je na het werk thuis komt...

De werkzaamheden van gister en update van net 1.71 hebben dus ook 0,0 bijgedragen aan dit probleem....

Vind het echt belachelijk, zeker als je je bedenkt dat je nu gewoon betaald voor online. Xbox Live is in dat opzichte nog lichtjaren verder. Daar download je gewoon met 180Mbit, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
Dan zou ik de PS4 even mee moeten nemen naar mijn werk daar kan ik met 12MB per sec downen. ( Persgroep waar Tweakers onderdeel van is ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Ja dat hoop ik voor je. Als je deze thread hebt gelezen (heb het niet voor de gein gestart) zie je dat de downloads op PSN gewoon erg slecht zijn.

Ik heb 180Mbit wat uitkomt op 22,5MB/s. Ik haal 500KB/s..... Al een hele tijd. En samen met mij vele anderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
ASNNetworks schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:04:
Ja dat hoop ik voor je. Als je deze thread hebt gelezen (heb het niet voor de gein gestart) zie je dat de downloads op PSN gewoon erg slecht zijn.

Ik heb 180Mbit wat uitkomt op 22,5MB/s. Ik haal 500KB/s..... Al een hele tijd. En samen met mij vele anderen....
Dat is wel bagger, maar goed als ik smorgens om 7 uur de PS4 aan zet en s'avonds thuis kom dan moet het binnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Confusius-nl schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:24:
[...]

Dat is wel bagger, maar goed als ik smorgens om 7 uur de PS4 aan zet en s'avonds thuis kom dan moet het binnen zijn?
Afhankelijk van de grootte van de game. Ik zette Watch Dogs om 6.15 aan en hij was ongeveer 13.30 klaar met downloaden..... Spel is 19Gb....

Als dit een spel van 40GB-50GB zou zijn, dan ga je het helemaal voelen met zulke snelheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusius-nl
ASNNetworks schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:50:
[...]

Afhankelijk van de grootte van de game. Ik zette Watch Dogs om 6.15 aan en hij was ongeveer 13.30 klaar met downloaden..... Spel is 19Gb....

Als dit een spel van 40GB-50GB zou zijn, dan ga je het helemaal voelen met zulke snelheden...
Dan haal ik hem wel in de winkel! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:29
Hier zijn de snelheden ook niet optimaal..
Bij de netwerktest geeft hij soms 1.9Mbps aan. Terwijl hij daarna 20 aangeeft.

Ook het downloaden van de UFC demo ging met ongeveer 1mb/s

Ik vermoed dat het aan de servers van Sony ligt en dat daardoor de snelheden niet zo snel zijn.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:10
Euhm dit is gewoon het probleem van PSN, gaat hier ook altijd retetraag, nee qua hardware is de PS4 leuk, maar op alle andere vlakken is de Xbox nog lichtjaren verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Ik heb in ieder geval op twitter beetje geklaagd bij zo'n promotie tweet van PlayStationNL. Er werd gezegd dat ze het doorsturen naar Londen en fixen indien ze kunnen fixen. Nja, we zien wel.. Ik blijf in ieder geval doorgaan met klagen via Twitter, en ik hoop dat anderen dat ook doen. Zullen ze misschien inzien dat dit gewoon niet kan zo. #fixpsn als trending gebruiken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Ik moet zeggen dat de downloads bij mij nu wel sneller gaan. Het is echter nog wel erg wisselend. Gister avond ging een download opeens met 10MB/s (ipv de gebruikelijke 500KB/s). Maar daarna weer 500. En vandaag ook paar testjes gedaan en ging ene keer heel snel en dan weer langzaam. Ook tijdens het downloaden ging iets van 8MB/s, naar 500KB/s en dan na een tijdje weer ff 5MB/s en dan weer terug naar 500KB/s.

Ik zie in ieder geval dat er érgens aan gewerkt wordt door iemand. Hopelijk wordt het stabiel en heb ik morgen niet weer alleen trage snelheden...

Het valt me trouwens op dat vooral de updates nu sneller gaan dan de games zelf. Als ik een game download via de Store (bijv DC Universe) dan gaat de update van die game die tegelijk download, met een hogere snelheid (vaak rond de 7-8MB/s nu), de game download gaat dan ontzettend traag.

[ Voor 20% gewijzigd door ASNNetworks op 05-06-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augurkdeschurk
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-01 14:08
Om dit topic even nieuw leven in te blazen. Ik had hier zelf ook last van maar ben nu van 3 uur voor het downloaden van een update naar 6 minuten gegaan door het gebruiken van de dns van google (8.8.8.8 en 8.8.4.4) :D. Vond het toch de moeite waard dit te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Domme vraag, maar die DNS stel je in je PS4 in, neem ik aan? Wellicht ook een keer proberen, hoewel ik geen hinder ondervind, omdat ik als ik iets download, ik dit 's nachts of overdag als ik aan het werk ben, laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Augurkdeschurk
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-01 14:08
Ja, in de netwerkinstellingen van je ps4. Je kan alles op automatisch laten staan en dan enkel de dns instellingen zelf ingeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WzZlY.
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-03 21:43
Augurkdeschurk schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 21:35:
Om dit topic even nieuw leven in te blazen. Ik had hier zelf ook last van maar ben nu van 3 uur voor het downloaden van een update naar 6 minuten gegaan door het gebruiken van de dns van google (8.8.8.8 en 8.8.4.4) :D. Vond het toch de moeite waard dit te delen.
Vanmorgen ook last van de 500KB/s. Kwam nog een andere DNS-setting tegen:
OpenDNS Address - Primary: 208.67.222.222 Secondary: 208.67.220.220
Deze setting werkte beter dan die van google. Downloadtijd van 5u+ naar 3 mins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushed
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 17:33
Is echt nog steeds verschrikkelijk. Ik heb 120 mbit internet van Ziggo in Delft (denk niet dat het uitmaakt maar toch even vermelden) en heb precies hetzelfde als jouw geprobeerd. Op mijn vaste pc en laptop allemaal downloadsnelheden rond de 11 mb/s. Op de ps4 een snelheid van +- 200 kb/s. Kan echt niet anno 2015. Heb jij inmiddels al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
Trishul schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 15:03:

2 switches achter elkaar is geen enkel probleem. Je kunt zoveel switches achter elkaar hangen als je wilt. (zolang je maar kunt leven met de latency en de mogelijke reductie in snelheid). Is natuurlijk wel de bedoeling dat de switches geen ip's uitdeelt. Dus DHCP uit. Er mag maar 1 apparaat in je netwerk de ip's uitdelen en dat is waarschijnlijk je router. Maar de switches zullen het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 22:28
Zonder flauwekul, maar bij mij heeft zojuist het opnieuw instellen van de lan kabel verbinding geholpen. Gewoon via easy en klaar. Ik heb niets handmatig ingevoerd. Rare boel daar bij Sony... Laat de digital download van project cars maar komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje raar allemaal.
Bij mij lijkt dit alles maar minimaal te werken. De dns eindigend op 222.222 en 220.220 lijkt bij mij het hoogste te scoren, met een schrale 0.5mb per seconde. Belachelijk in elk opzicht. 10 uur voor 10gb.

Heb al die van google (40 uur voor 10gb) en die van automatisch (20 uur voor 10gb).
Maar echter geeft mijn ps4 aan dat er een verbinding is van 130mbit en 7.3mbit upload. Waar o waar ligt het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
Probleem ligt waarschijnlijk gewoon bij psn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 18:21
Dinsdag rond 18:30 de download van Batman aangezet. Momenteel nog steeds niet klaar. Normaal komen updates en PS Plus spellen vrij vlot binnen maar dit gaat echt nergens over.

edit: ik gebruikte de DNS van Google en nu die van OpenDNS. van 23 resterende uren naar 4.

[ Voor 21% gewijzigd door Crowbar op 25-06-2015 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crowbar schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:49:
Dinsdag rond 18:30 de download van Batman aangezet. Momenteel nog steeds niet klaar. Normaal komen updates en PS Plus spellen vrij vlot binnen maar dit gaat echt nergens over.

edit: ik gebruikte de DNS van Google en nu die van OpenDNS. van 23 resterende uren naar 4.
Online bestand van the elder scrolls online 15gig. Gister gestart om 14:00 nogsteeds niet klaar. Slaat echt nergens op. 0.125mb per sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tijd voor EU servers bij PSN.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 18:21
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:49:
[...]

Online bestand van the elder scrolls online 15gig. Gister gestart om 14:00 nogsteeds niet klaar. Slaat echt nergens op. 0.125mb per sec
Bij mij was er te vroeg gejuigd. Ik mag nog 20 GB downloaden nadat er 40 is binnengekomen in ruim 48 uur. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan nu eindelijk weer fatsoenlijk online gamen en downloaden via wifi. Kwam na weken geklooi met mn router erachter dat er een sneaky instelling in het PS4 menu onder systeem instellingen stond aangevinkt, namelijk DHCP. DHCP uitgezet en internet werkt gelijk stukken sneller en stabieler via wifi. Had hiervoor alles al geprobeerd met DMZ, DNS, MTU,kanalen veranderen, bandwidth control, via de kabel aansluiten, todat ik ineens op een forum iemand hoorde vertellen over DHCP in je PS4 menu uitzetten. Snap nog steeds niet waarom de PS4 een DHCP optie heeft en dacht dat alleen je router dit maar ondersteunde. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Via wi-fi is sowieso af te raden. De adapter in de PS4 is erg beperkt. Ik heb door 2 vloeren heen moeten boren, maar ik zou en moest bekabeld gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
De kinderen van m`n vrouw hadden er ook problemen met de wifi op de PS4. Vanuit de meterkast maar snel een vaste aansluiting gemaakt richting de PS4.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• music_maniac65
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-11-2020
Ik ben zo te lezen niet de enige die trage download heeft. Ik heb gister ochtend GTA V laten downloaden. Deze bestond uit 3 downloads: De eerste zal waarschijnlijk de game zijn, de update van 6 gig de online update (heists), en een tweede file van 51 gig (ongeveer, het is ietsje meer). De eerste file ging behoorlijk vlot, en was ongeveer 44 gig (dat zag je in dat download metertje in de store), maar toen hij klaar was, moest hij blijkbaar nog die andere twee downloaden. De file van 6 gig heeft er 12 uur over gedaan om binnen te komen, en bij de laatste file van 51 gig staat de teller op 99+ uren. Hij staat al 18 uur op 30,91* gig (laatste cijfer kruipt tergend traag omhoog). De playstation 4 staat rechtstreeks op het modem, dat ik ook zojuist hebt gereset, om te zien of dat hielp, maar nee.

Op de Xbox One van mijn neef duurde het wel lang voordat hij kon spelen, maar dat duurde toch niet veel langer dan een uur of 2, en we hebben beide dezelfde verbinding (200/20 volgens de site, speedtest varieert tussen 180/19 en 201/20,5 op de PC. De PC zit wel achter een router, maar die haalt dus wel vaak het maximale er uit.

Best jammer dat in een moderne tijd als nu, terwijl ze graag digitale games willen verkopen, ze zo weinig bandbreedte vrij geven om die games daadwerkelijk te downloaden. Triest dat daar dan het liefst ook nog een Playstation + abbo bij zit. Laten ze dat geld maar eens investeren in een beter netwerkt. Voor mij was dit de eerste, en meteen ook laatste grote aanschaf digitaal op de PS4. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolkeh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 17:46
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb ook alle bekende trucjes al geprobeerd. Zit achter een Asus RT-AC68U als AP/switch en een brakke KPN router (Xperia v9 geloof ik). Ik heb 100/100 glas en in de connection test haal ik tussen de 60-80Mb. Maar, het downloaden gaat altijd traag, of verschrikkelijk traag.

Ik krijg misschien een nieuwe KPN router, er zou een v10 zijn. Misschien verhelpt dat eea, maar tot die tijd zet ik 'm in rest mode en ga ik lekker wat anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zie PS4 topic. Daar hebben meer mensen, waaronder ikzelf, succes met aanpassen MTU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolkeh
bram1984 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:56:
Zie PS4 topic. Daar hebben meer mensen, waaronder ikzelf, succes met aanpassen MTU.
wolkeh schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:55:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb ook alle bekende trucjes al geprobeerd.
;)

Na net nog wat te Googlen zie ik wel op het KPN forum dat met de Experiabox v10 een PS4 zelf al een MTU van 1473 pakt bij een auto config. Misschien werkt de v10 sowieso beter. Had 'm gister aangevraagd dus ben benieuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door wolkeh op 05-08-2015 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:49
Laatst een nieuwe experia box ontvangen, dit was echter de v8. Niet echt een snelheidsmonster geloof ik. Kun je die gewoon onruilen onder het mom 'niet snel genoeg'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolkeh
Een kennis van me die bij KPN helpdesk werkte vertelde dat je deel kon nemen aan een pilot. Ik zie nu op het forum daar dat er al mensen zijn die hem 'gewoon' hebben dus ik heb het ook even geprobeerd. Mijn geldig excuus is wel dat m'n Apple TV niet functioneert. Dit is een bekend issue bij KPN, komt volgens mij door het verbieden van multicast voor het 192.168.2.0/24 segment, wat je verder links- of rechtsom ook niet kan aanpassen. Ik kan je wel even een DM sturen als ik een terugkoppeling krijg van KPN, dat zou vandaag al moeten zijn. Post ik hier tzt de bevindingen betreft de downloadsnelheid op PSN mocht het zo ver komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-08 11:48
Sony moet zich schamen, consumenten meer geld laten betalen voor hun plus + abonnement.
Met het verhaal dat er een sneller serverpark komt en onderhouden moeten worden.
Om vervolgens al de Playstation 4 gebruikers in de steek te laten. En dan heb ik het niet over een paar maanden. Ik noem dit een enorme FAIL. Al deze truckjes zijn niet meer dan noodverbandjes.
Het werkt niet of maar tijdelijk. Het punt is, willen wij dat :( :( :(

Het is gewoon gepruts in de marge,

We zijn nu wel op het punt gekomen dat we het een beetje zat zijn, en heel snel een structurele oplossing verwachten.

Zelfs online een klacht indienen werkt niet :(

Er is op dit moment een probleem met onze systemen. Probeer het later opnieuw of neem contact op met de PlayStation-ondersteuning op 020 709 5025 }:O

[ Voor 14% gewijzigd door thepeet op 13-09-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASNNetworks schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:26:
Ik heb in ieder geval op twitter beetje geklaagd bij zo'n promotie tweet van PlayStationNL. Er werd gezegd dat ze het doorsturen naar Londen en fixen indien ze kunnen fixen. Nja, we zien wel.. Ik blijf in ieder geval doorgaan met klagen via Twitter, en ik hoop dat anderen dat ook doen. Zullen ze misschien inzien dat dit gewoon niet kan zo. #fixpsn als trending gebruiken :p
hoi ik weet niet of je er iets aan heb maar ik heb in mijn huis een netwerk van 2 3d tv,s wifi smart 3d tv,s een laptop op wifi 3 telefoons via wifi pc ook via wifi en niet te vergeten mijn tablet alleen mijn ps4 is via kabel omdat ik duidelijk verschil merkte als ik bv cod speel en das belangrijk voor mij.sinds de ps4 via kabel is(al het andere tv box internet tv dat gaat wel via een kastje via de modem net als bij ziggo ik heb nu kpn ik had ook ziggo)gaat alles sneller downloaden share zoals als een vriend een spel niet heeft en jij wel kan je toch hem mee laten spelen vanwege de update zoals je nu wel zal weten.punt is dat ik het herken maar nu ik kpn heb op 2 tv,s allebij via de modem en kastje erbij en ze ook via wifi aangesloten zijn,bv voor internet youtube netflix enz dat gaat prima nu.gekke is dat ziggo sneller zou moeten zijn als kpn (of je heb glasvezel zoals wij hier hebben)dat dit niet zo is misschien vanwege de glasvezel maar er staan alleen de ps4 en xbox via kabel de rest is op tv na allemaal wifi en wij hebben zoals je leest veel via wifi en ik heb nu sneller internet,want share ging niet met Ziggo daarom stapte ik op en ze hebben steeds problemen daar.maar hoe je het went of keerd als je zoals jij en ik zoveel gebruik ervan maken dan moet je tog echt glasvezel hebben maar das mijn ervaring.ik kan op de tv,s films kijken die op de pc staan daarvoor hebben wij zo,n uitgebreid netwerk in huis.ik download ook soms digitaal maar heb de games liever op cd waarom veranderen wat heel goed is?zelfs via wifi download ik op de pc een film in misschien 15 minuten soms iets meer,op de ps4 heb ik geen enkel probleem ook niet als de ps4 op wifi staat heb ik geen problemen.ik heb een experia modem daar zit een router in misschien is dat beter als een router(dat weet ik uit ervaring zeker)en hoe langer de kabel is de meer je verliest aan snelheid dat wist ik zelfs nog van mijn dagen toen ik nog 27mc deed (een bakkie laat maar zeggen)en zende en praten over de hele wereld ermee,daar was het ook hoe langer de kabel de zwakker de snelheid.ik zie dit nu pas maar ik vind het niet gek als je met een router en kabel werkt die lang is.mijn kabel voor mijn ps4 is maar kort eem meter of 4 rechtstreeks van de modem naar de ps4(en xbox one).ik zou zeggen 1 neem glasvezel dan gaat het zelfs via wifi heel erg snel maar wat ik hier schrijf weet ik zeker omdat ik het ervaren heb.ik ben nu 46 jaar oud en vind het gamen nog steeds heel erg gaaf.goed kijk of je de mogelijkheden heb en dat het beter gaat want waarom alleen een paar mensen die dit hebben ???juist ze weten wat te doen en geloof niet alles wat men zegt op YouTube of in real live.ik had ook zo,n probleem maar das nu opgelost al een hele poos en kpn en xs4all vind ik de toppers succes mvg rico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ook mijn pc is op wifi en echt geen router gebruiken gewoon een goede modem,en glasvezel hoeft niet maar is veel sneller en je console op kabel.wat ze ook zeggen met al hun verstand(zogenaamde verstand)ervaring is beter als worden ik heb geen enkel probleem meer ook met de xbox one niet die ik af en toe gebruik zoals ook mijn xbox 360 omgebouwd met de xk3y ik kan gewoon ermee online elk spel terweil ze zelfs in de shop zeiden kan maar pas op nou ik game wat ik wil.ik heb in de loop der jaren al mijn consoles bewaard zelfs de kleinere donkeykong en pacman atari gamecube wii wiu alles bewaard en heel blij achteraf.ik was een pc gamer maar dat was snel over toen ik de consoles beter werden nu heb ik een game pc die stervens duur is en er 3 ps4 van kan kopen maar nee als alles goed werkt moet jij geen problemen hebben.en nog iets is er met de andere ps4 ook dezelfde problemen mee?

Verwijderd

Ik heb een zeer lage download snelheid. Van router direct naar ps4 maar doer het niet. Internetkabel vervangen en alles doet het niet. Als ik dezelfde kabel in de computer doe doet hij het wel. Waar kan dit aanliggen of is dan de aansluiting van de ps4 voor netwerkkabels kapot ?

• ASNNetworks
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:48:
Ik heb een zeer lage download snelheid. Van router direct naar ps4 maar doer het niet. Internetkabel vervangen en alles doet het niet. Als ik dezelfde kabel in de computer doe doet hij het wel. Waar kan dit aanliggen of is dan de aansluiting van de ps4 voor netwerkkabels kapot ?
Het ligt allemaal aan de PS4/PSN uiteindelijk. Er is onlangs ook een onderzoek geweest door iemand via reddit waar hij liet zien dat het met de PS4 en manier van downloaden vanaf PSN te maken had. Niet iedereen heeft er last van, of het valt niet bij iedereen op. Maar het probleem is er wel, hoewel het veel minder is dan in het begin en er minder mensen last van hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door ASNNetworks op 22-09-2016 00:29 ]

Pagina: 1