[PS4] PlayStation 4 - deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 151 Laatste
Acties:
  • 677.840 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
bram1984 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:26:
Dan blijft het apart dat het er zo houterig uit ziet ten opzichte van andere games. Maar goed. :)
Geef even een paar namen van games dan met een minimaal even grote wereld waar je minimaal even veel kan doen en waarbij alle personages die er in voorkomen geweldige soepele en natuurlijke moves hebben?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:30:
[...]

Geef even een paar namen van games dan met een minimaal even grote wereld waar je minimaal even veel kan doen en waarbij alle personages die er in voorkomen geweldige soepele en natuurlijke moves hebben?
Leg mij even het verband uit tussen de animaties en de grootte van de wereld, want die snap ik niet helemaal. Het is niet zo dat er nu helemaal geen animaties in zitten. Een animatie is een beweging, dus ik zie niet helemaal in waarom een anders uitziende beweging meer resources vereist. Ik ben dan ook geen developer, dus leg het me gerust uit.

En om op je vraag te antwoorden: ik vind bijvoorbeeld de animatie van de hoofdpersoon in Watch Dogs een stuk realistischer ogen dan die in GTA. Game is verder compleet ruk, daar niet van. O-)

Maar ik zie nu geen enorm verschil tussen San Andreas, GTA 4 en GTA 5. Om dan toch terug te vallen op lineaire games: tussen Uncharted, 1, 2, 3 en The Last of Us zitten behoorlijke verschillen in animaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
bram1984 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:53:
[...]
Een animatie is een beweging, dus ik zie niet helemaal in waarom een anders uitziende beweging meer resources vereist. Ik ben dan ook geen developer, dus leg het me gerust uit.
Aantal personages/dingen te doen/dingen tegelijk actief in GTA5 is "best enorm". Da's eigenlijk alles.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:07

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

bram1984 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:53:
[...]

Leg mij even het verband uit tussen de animaties en de grootte van de wereld, want die snap ik niet helemaal. Het is niet zo dat er nu helemaal geen animaties in zitten. Een animatie is een beweging, dus ik zie niet helemaal in waarom een anders uitziende beweging meer resources vereist. Ik ben dan ook geen developer, dus leg het me gerust uit.

En om op je vraag te antwoorden: ik vind bijvoorbeeld de animatie van de hoofdpersoon in Watch Dogs een stuk realistischer ogen dan die in GTA. Game is verder compleet ruk, daar niet van. O-)

Maar ik zie nu geen enorm verschil tussen San Andreas, GTA 4 en GTA 5. Om dan toch terug te vallen op lineaire games: tussen Uncharted, 1, 2, 3 en The Last of Us zitten behoorlijke verschillen in animaties.
Games als Uncharted en TloU staan of vallen met de sfeer. De soepele en realstische bewegingen maken daar denk ik onbewust een belangrijk onderdeel van uit. Ik denk dat als je TloU met de houterige bewegingen van gta zou spelen dat de charme voor een groot deel weg is. Ik denk dan ook dat er bij een Naughty dog spel veel en veel meer tijd wordt gestopt in dit soort details. Een GTA heeft dat niet nodig, want het is een heel ander spel met een ander doel, zonder dat dit afbreuk doet aan het spel.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:55:
[...]

Aantal personages/dingen te doen/dingen tegelijk actief in GTA5 is "best enorm". Da's eigenlijk alles.
Maar 1000 NPC's die een houterige animatie doen is toch hetzelfde als 1000 NPC's die een niet-houterige animatie doen? Of vereist een soepeler uitziende animatie meer resources? Zo ja, dan begrijp ik niet waarom ze dit dan niet ten koste van foliage of draw distance hebben geïmplementeerd. Lijkt mij persoonlijk een belangrijker aspect.

@uchiha tijntje; Is ook wel wat voor te zeggen. GTA heeft er op dat vlak altijd wel "lomp" uitgezien, in grappig bedoelde zin.

[ Voor 10% gewijzigd door bram1984 op 05-01-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Brad Pitt schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:24:
[...]

Ff mailtje sturen naar jobinterview@rockstar.com. Succes gegarandeerd!
_O- _O- _O-

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik ben het wel met Bram eens dat het voor een Next-Gen Remake spel blokkerig en houterig is. IMO is het geen showstopper, maar betere animaties had er zeker voor kunnen zorgen dat de game veel mooier zou zijn en realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:21

JoeZuCK

_Fonz > all.

bram1984 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:43:
[...]

Bron? Unity is al veel langer in ontwikkeling en die core is pas in de laatste devkit vrijgegeven. Kan me moeilijk voorstellen dat dit de reden is. Denk dat het eerder aan onkunde van de dev of de CPU ligt.
Hier is je bron: http://www.forbes.com/sit...re-cpu-power-on-xbox-one/

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
HaskoF schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:19:
Ik ben het wel met Bram eens dat het voor een Next-Gen Remake spel blokkerig en houterig is. IMO is het geen showstopper, maar betere animaties had er zeker voor kunnen zorgen dat de game veel mooier zou zijn en realistischer.
Het is dan ook geen remake ;) Het gebruikt gewoon dezelfde engine als de last gen.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is meer een aanname en niet zozeer een bevestiging vanuit Ubisoft of Microsoft. :P

Maar het zou zomaar kunnen hoor. Maar daarnaast is het natuurlijk ook apart dat zelfs de PC versie dramatisch draaide, dus echt goed geoptimaliseerd kunnen we Unity niet noemen.
ASNNetworks schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:29:
[...]

Het is dan ook geen remake ;) Het gebruikt gewoon dezelfde engine als de last gen.
Het is een remaster zonder geremasterde animaties. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door bram1984 op 05-01-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
bram1984 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:30:
[...]

Is meer een aanname en niet zozeer een bevestiging vanuit Ubisoft of Microsoft. :P

Maar het zou zomaar kunnen hoor. Maar daarnaast is het natuurlijk ook apart dat zelfs de PC versie dramatisch draaide, dus echt goed geoptimaliseerd kunnen we Unity niet noemen.
Uhm... Dit lijkt me toch redelijk bewijs. En anders moeten we Tweakers ook al in twijfel gaan trekken...

[ Voor 5% gewijzigd door Kampover op 05-01-2015 17:51 ]

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 20:12

muhda

Time & Space traveler

donvalentino schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:23:
Beste,

Zijn er mensen die een Turtle beach 400 Stealth hebben?

Ik twijfel namelijk erg tussen deze headset en de Sony Gold Wireless Headset.

Ben benieuwd hoe de 400 Stealth wordt ervaren, met name het bekende "zoem" geluid.
Ik heb de Turtle Beach 500P, de zoem geluid is duidelijk te horen wanneer er geen muziek, geluid afgespeeld wordt. Ook bij het niet gebruiken van de mic, kan je de zoem in de achtergrond horen.

Maar ik heb bijna altijd een geluidsbron aangesloten op de headset, (PC of PS4) dus het gezoem hoor ik alleen als ik een game op pauze heb gezet of de afspeellijst is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RbBdOs schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:50:
[...]

Uhm... Dit lijkt me toch redelijk bewijs. En anders moeten we Tweakers ook al in twijfel gaan trekken...
Ik lees er wellicht overheen omdat ik op mijn telefoon zit, maar waar lees jij dat dit specifiek direct te maken heeft met de prestatieverschillen in AC: Unity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
Nou ja, de kans is dus zeker wel aanwezig dat ze dit hebben kunnen bewerkstelligen. Voor toekomstige games zal dat dus misschien kunnen betekenen dat ze op één lijn van de PS4 kunnen komen. Maar goed, volgensmij wordt dit zo weer een redelijk PS4 vs XBO discussie, dus verder ontopic maar weer!

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:21

JoeZuCK

_Fonz > all.

bram1984 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:32:
[...]

Ik lees er wellicht overheen omdat ik op mijn telefoon zit, maar waar lees jij dat dit specifiek direct te maken heeft met de prestatieverschillen in AC: Unity?
Volgens mij las ik ergens dat de developers de betere geheugen allocatie bij patch 4 hadden gebruikt:

https://m.youtube.com/watch?v=KIDuHISn7wU

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:49
bram1984 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:32:
[...]

Ik lees er wellicht overheen omdat ik op mijn telefoon zit
je moet ook niet op je telefoon gaan zitten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Misschien heeft gta5 wel iets houterige animaties doordat er veel meer berekend en gerenderd moet worden t.o.v. lineaire games? Wellicht is het ook niet zo simpel om de npc animatie soepel te koppelen met de auto physics bv.

Ik heb wel het idee dat dit wat beter eruitziet in watch dogs, maar goed, op elk ander vlak wordt die game met de grond gelijk gemaakt door gta5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag als verjaardagkadotje alvast de 1ste PS4 spel gekocht(Diablo 3:UEE voor maar €45,bij Gamemania Den Haag) en afgelopen vrijdag deze 1TB HDD besteld. 8)

Eind dit maand dus een PS4. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:25:
Ik heb vanmiddag als verjaardagkadotje alvast de 1ste PS4 spel gekocht(Diablo 3:UEE voor maar €45,bij Gamemania Den Haag) en afgelopen vrijdag deze 1TB HDD besteld. 8)

Eind dit maand dus een PS4. :9
Gefeliciteerd! En mooi dat je een PS4 gaat halen. Ik denk dat ik deze week ook maar eens PlayStation 4 ga halen. Moet eerst eens even uitzoeken waar ik hem hier in Nijmegen het beste kan halen, heb geen zin in gezeik mocht ie kapot gaan, dus even uitzoeken waar ze het netste omgaan met de garantie. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mithrildor schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:02:
[...]

Gefeliciteerd! En mooi dat je een PS4 gaat halen. Ik denk dat ik deze week ook maar eens PlayStation 4 ga halen. Moet eerst eens even uitzoeken waar ik hem hier in Nijmegen het beste kan halen, heb geen zin in gezeik mocht ie kapot gaan, dus even uitzoeken waar ze het netste omgaan met de garantie. Iemand een suggestie?
Er is toch 2 jaar garantie im EU? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ehm, garantie is garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nedgame is in mijn ervaring een nette zaak. Toen mijn One een vrij heftig probleem had, met een niet-werkende blu-ray speler, werd hij zo in de winkel omgewisseld (wel met enig gedoe met districtsdirecteuren maar goed). Zijn ook goede PS4 fanboys daar, dus je zal je lol op kunnen met advies bij je aankoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
bram1984 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:19:
[...]

Ehm, garantie is garantie.
Garantie is garantie, maar ze kunnen nog steeds heel moeilijk gaan doen en zeggen dat het je eigen schuld is. Heb geen zin in dat soort gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:30
niet de goedkoopste maar met garantie en dergelijke een goed bedrijf vind ik toch wel CoolBlue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:09
Lees op neogaf dat de ps4 op 18.5 mil sold through zit.
Ben benieuwd of dit op de home page an tweakers komt te staan.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
v8power67 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 01:12:
Lees op neogaf dat de ps4 op 18.5 mil sold through zit.
Ben benieuwd of dit op de home page an tweakers komt te staan.
Nee, gaan ze niet doen, die noemen alleen dat MS weer wat extra kracht vrijgeeft om iets dichter in de buurt te komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:09
dutchgio schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 01:15:
[...]

Nee, gaan ze niet doen, die noemen alleen dat MS weer wat extra kracht vrijgeeft om iets dichter in de buurt te komen :X
Ja vrees zelfde.
Welbgrappig dat nieuws ovrr performance winst etc. Terwijl het ms en fans waren die hardste riepen resoluties zeggen niets verschil zie je niet. Hardware is snel genoeg en the cloud will save the day.
Nu jaar later lees ik behoorlijk vaak dat er hier en daar weer iets opgegeven wordt om maar dat gat proberen te dichten naar ps4...
Voor mij als non kinect x1 owner prima nieuws maar de kinect, hun grote verkoop punt wordt wel langzaam aan de nek omgedraaid.

Ben benieuwd wanneer we iets gaan horen over sdk updates of performance boosts van sonys kant. Of ze hebben zoiets van kijkend naar huidige markt is dat niet echt nieuwswaardig en gebeurt het op achtergrond.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
HaskoF schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:19:
Het is een remaster op/met de oude engine, geen next-gen (re)make. GTA6 zal ongetwijfeld het verschil laten zien als volwaardige next-gen versie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Gisteren The Last of Us uitgespeeld met mijn vrouw.
Heerlijk spel, op einde ook wat moeilijker. Best wat schrikmomenten gehad.

Nu nog de uitbreiding spelen :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Beste,

Ik merk sinds kort dat de L3 knop niet meer lekker werkt, voornamelijk met COD Advanced Warfare.
L3 is hierbij de sprint knop, ik merk duidelijk dat hij soms niet rent terwijl dit wel hoort te zijn, mijn andere controller heeft hier namelijk geen last van.

Het vreemd is dat hij het soms wel goed doet maar dan moet je hem harder indrukken.

Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen?

P.s. De controller die bij aanschaf bij de PS4 zat werkt overigens nog prima, de controller die raar doet heb ik pas 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:30

JSchut

.....

Zit al een aantal maanden te twijvelen of ik een PS4 of Xone zou gaan halen.
Voorheen was ik altijd van de xbox (heb een 1 en een 360 gehad). Mijn grootste plus was vooral de controller.

Sinds anderhalf jaar overgestapt naar PC gaming (met xbox controller ;)), maar mis m'n console.

De PS4 lijkt me voor mij namelijk beter aangezien ik het puur als game system ga gebruiken en totaal niks met multimedia wil doen. Daar heb ik andere aparaten voor.
Ik ben dus bijna overstag om er 1 te gaan halen.

Ik ben nog wel benieuwd wat mensen die overgestapt zijn vanaf een xbox naar een ps4 van de PS4 controller vinden. Went dat een beetje makkelijk?
De games die ik voornamelijk zal spelen zijn in eerste instantie Trials Fusion (Het is voor mij heel belangrijk dat de besturing net zo goed is als op de xbox) en GTA V.

Hoe zit dat overigens met games die je krijgt bij het playstation plus abbo? Krijg je de game van de huidige maand ook als je hem in die maand afsluit of krijg je de eerste game pas de volgende maand?

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben overgestapt van een Xbox 360 naar een PS4.
Ik wil niet meer terug naar de X360 en de controller van de PS4 is perfect ,
zelfs beter dan de oude X360 controller. Als je PSPlus neemt kun je meteen
al gratis games downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
JSchut schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:04:
Hoe zit dat overigens met games die je krijgt bij het playstation plus abbo? Krijg je de game van de huidige maand ook als je hem in die maand afsluit of krijg je de eerste game pas de volgende maand?
De games die je krijgt bij je PS+ abbo kun je blijven spelen zolang je PS+ abbo loopt.
Voor zover ik weet gaat je PS+ abbo direct in en kun je dus ook gelijk de PS+ games spelen die op dat moment beschikbaar zijn.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 10:47
Mithrildor schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:49:
[...]

Heb je Dragon Age: Inquisition al? Het is een RPG en je kunt ook een beetje aanprutsen in het spel.
Gisteravond maar eens gekocht, voor die €45 is het in ieder geval te testen.

Zit echter nog in het character creation screen - dat alleen is al goed voor een paar dagen pret ;)
Hoewel...veel opties maar erg onhandig gemaakt (als je nog wil wisselen tussen elf en human, sta je zo weer een minuut naar laadschermen te kijken).

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Denk dat controller voorkeur nogal persoonlijk is.
Ik kom ook van een x360 en het enige dat ik echt enorm mis aan de x360 is de controller. Ik wordt knettergek van de DS4 en dan vooral van die slechte pookjes. Mijn vingers blijven er af glijden.
Heb verder echt geen spijt van de overstap maar als er een bedrijf komt met een goede x360 controller rip-off voor de PS4 dan ben ik graag klant :)

oh en de interface is imho een beetje matig tov de xbox 360 / 1 maar ook dat is natuurlijk erg persoonlijk en zo veel tijd besteed je daar ook weer niet.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Flex0r schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:25:
[...]

De games die je krijgt bij je PS+ abbo kun je blijven spelen zolang je PS+ abbo loopt.
Voor zover ik weet gaat je PS+ abbo direct in en kun je dus ook gelijk de PS+ games spelen die op dat moment beschikbaar zijn.
Klopt. In dat geval kan het handig zijn om vandaag nog PS+ te nemen, want dan krijg je de December games (Injustice, Secret Ponchos, Spaceinvaders) en die van Januari (o.a. Infamous) welke vanaf 7jan beschikbaar zouden zijn.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 13:26

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

RbBdOs schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:43:
Nou ja, de kans is dus zeker wel aanwezig dat ze dit hebben kunnen bewerkstelligen. Voor toekomstige games zal dat dus misschien kunnen betekenen dat ze op één lijn van de PS4 kunnen komen. Maar goed, volgensmij wordt dit zo weer een redelijk PS4 vs XBO discussie, dus verder ontopic maar weer!
Dat de Xbone iets meer CPU kracht heeft gekregen, maakt het verschil in GPU nog niet goed. Zie ook dit (augustus 2014):
Afbeeldingslocatie: http://www.cinemablend.com/images/sections/67867/_1413434492.jpg
Daarom is parity in Unity zo vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

rajackar schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:28:
Denk dat controller voorkeur nogal persoonlijk is.
Ik wordt knettergek van de DS4 en dan vooral van die slechte pookjes. Mijn vingers blijven er af glijden.
Daar ben ik dus een beetje bang voor. Dat zou bij mij voor Trials echt funest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week verhuisd en van de vriendin voor Kerstmis een PS4 gekregen als vervanging voor de PS3 :) Het was een pack met GTA V maar deze had ik al voor 50% uitgespeeld op de PS3 dus ben eens aan het kijken voor nieuwe games..

Heb hem gisteren geïnstalleerd en meteen gezocht achter demo's maar die zijn blijkbaar heel schaars.. Heb de demo van FIFA15 gedownload om mee te beginnen. Zocht ook nog demo van een race spel maar die zijn er blijkbaar niet. The Crew krijgt matige reviews dus dan maar Need For Speed? Of zijn er nog andere aanraders in het race genre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

SqueakyClean schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:41:
[...]

Dat de Xbone iets meer CPU kracht heeft gekregen, maakt het verschil in GPU nog niet goed. Zie ook dit (augustus 2014):
[afbeelding]
Daarom is parity in Unity zo vreemd...
Is juist helemaal niet vreemd bij AC:U. Deze leunt erg zwaar op de CPU om alle simulaties te doen voordat het naar de GPU kan. De laatste balkjes op de slide zijn ook GPU cijfers en de rest CPU. Op de PS4 is de GPU waarschijnlijk onderbelast omdat de CPU over belast is.
Maar het blijft gissen natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door rajackar op 06-01-2015 09:45 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:43:
[...] The Crew krijgt matige reviews dus dan maar Need For Speed? Of zijn er nog andere aanraders in het race genre?
Driveclub is een echte aanrader. Heb 'm net een weekje, maar ik het speelt erg lekker en ziet er fantastisch uit. Zeker als je ook wat mensen van hier in je vriendenlijst hebt staan. Uitdaging is een grote factor in dit spel.

The Crew vond ik ook tegenvallen (beta) en Need For Speed trekt mij een stuk minder want is een echte arcade racer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Laatst online: 10:49
rajackar schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:45:
[...]

Is juist helemaal niet vreemd bij AC:U. Deze leunt erg zwaar op de CPU om alle simulaties te doen voordat het naar de GPU kan. De laatste balkjes op de slide zijn ook GPU cijfers en de rest CPU. Op de PS4 is de GPU waarschijnlijk onderbelast omdat de CPU over belast is.
Het is wachten totdat GPGPU is goed toegepast gaat worden en dat blijft dan wellicht beperkt tot de exclusives omdat de Xbox One GPU hier geen reserve voor heeft.

Het verhaal van ze dat hij zo balanced was bij de launch is dan zo gek nog niet nu de meeste ESRAM issues eruit zijn draait alles behoorlijk aardig en wordt de CPU en GPU goed en gelijk belast. Waar bij de PS4 de GPU nog uit zijn neus aan het eten is wachtend op de langzame CPU.

Interview met hardware designers Xbox One:
http://www.eurogamer.net/...s-the-xbox-one-architects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

rajackar schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:45:
[...]

Daar lijkt het idd op, maar waar ik op doel is dat ik het vreemd vind dat de kracht van de PS4 (de GPU) dus in Unity niet wordt benut. Zeker omdat deze slide komt uit de presentatie van Alexis Vaisse van Ubisoft Montpellier.
De presentatie ging over het feit dat de cappaciteit van de CPU's van beide consoles ver achter loopt op de cappaciteit van de GPU's van beide, waarbij ze dus hebben ontdekt dat je de GPU taken van de CPU kan laten overnemen.
Nu is Unity gemaakt door Ubisfot Montreal, maar het is toch minstens vreemd dat deze "kennis" niet bedrijfsbreed wordt gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door SqueakyClean op 06-01-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

AlphaBlack_NL schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:52:
[...]

Het is wachten totdat GPGPU is goed toegepast gaat worden en dat blijft dan wellicht beperkt tot de exclusives omdat de Xbox One GPU hier geen reserve voor heeft.

Het verhaal van ze dat hij zo balanced was bij de launch is dan zo gek nog niet nu de meeste ESRAM issues eruit zijn draait alles behoorlijk aardig en wordt de CPU en GPU goed en gelijk belast. Waar bij de PS4 de GPU nog uit zijn neus aan het eten is wachtend op de langzame CPU.

Interview met hardware designers Xbox One:
http://www.eurogamer.net/...s-the-xbox-one-architects
Tja, dat balancing blijft een lastig verhaal. Je kan de GPU ook helemaal vol gooien met effecten, post processing, aa etc en dan wordt dat al snel de bottleneck.
Er is bij deze generatie consoles voor CPU's gekozen die meer aan de low power, mobile kant zitten dan de high power CPU's van de vorige generatie (toen ze uit kwamen ;) ).
Ik ben bang dat je gelijk hebt wat de exclusives betreft. Ik ben iig erg benieuwd wat we gaan zien als de hardware optimaal benut gaat worden.
SqueakyClean schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:55:
[...]

Daar lijkt het idd op, maar waar ik op doel is dat ik het vreemd vind dat de kracht van de PS4 (de GPU) dus in Unity niet wordt benut. Zeker omdat deze slide komt uit de presentatie van Alexis Vaisse van Ubisoft Montpellier. Nu is Unity gemaakt door Ubisfot Montreal, maar het is toch minstens vreemd dat deze "kennis" niet bedrijfsbreed wordt gebruikt.
Wat ik bedoel is juist dat de GPU kracht niet echt benut KAN worden omdat de CPU niet snel genoeg data kan aanleveren aan de GPU. Dat heeft dus weining te maken met geen gebruik maken van de GPU. Mss hadden ze een extra stukje post processing toe kunnen voegen of een extra aa optie maar dat levert hoogst waarschijnlijk weer te veel load op.

En wat hieronder al gezegd wordt, GPU gebruiken voor CPU taken staat in de kinderschoenen en ik vermoed dat we dat meer bij exlusives gaan zien.

[ Voor 29% gewijzigd door rajackar op 06-01-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
CPU berekeningen op de GPU staat nog redelijk in de kinderschoenen, dat deze presentatie op de GDC was betekend wel dat ze er mee bezig zijn. Over 1-2 jaar zullen veel meer games het al echt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik ben nog wel benieuwd wat mensen die overgestapt zijn vanaf een xbox naar een ps4 van de PS4 controller vinden. Went dat een beetje makkelijk?
De games die ik voornamelijk zal spelen zijn in eerste instantie Trials Fusion (Het is voor mij heel belangrijk dat de besturing net zo goed is als op de xbox) en GTA V.

Zelf vind ik de PS4 controller ideaal, maar ik ben niet heel kieskeurig als het om controllers gaat (ik vind de Xbone controller en de Wii U pro controller ook prima). Het gebruik van controllers is sowieso persoonlijk en ook een kwestie van wennen.

Volgens mij krijg je PS+ games gewoon wanneer je PS+ af sluit, dus ook als je 1 dag voordat er nieuwe games uit komen het abonnement af sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig zelf sinds vorige week vrijdag overgestapt van een x360 naar een PS4. Belangrijkste redenen waren voor mij de betere specificaties, dat Microsoft NL niet serieus nam bij de launch en het online kunnen gamen met vrienden.

Zelf dus nooit over de controller nagedacht. Nu ik erover nadenk vind ik de controller van de 360 wat prettiger, ik houd zelf van een wat grotere controller. Maar echt last van de controller heb ik niet gehad, hij functioneert prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:33:
[...]

Toevallig zelf sinds vorige week vrijdag overgestapt van een x360 naar een PS4. Belangrijkste redenen waren voor mij de betere specificaties, dat Microsoft NL niet serieus nam bij de launch en het online kunnen gamen met vrienden.

Zelf dus nooit over de controller nagedacht. Nu ik erover nadenk vind ik de controller van de 360 wat prettiger, ik houd zelf van een wat grotere controller. Maar echt last van de controller heb ik niet gehad, hij functioneert prima.
Specs zijn voor mij ook belangrijkste reden. Ik heb het idee dat de PS zich meer op gamen richt.

De controller zal wel wennen. Daar ben ik zeker niet bang voor. Maar als je vingers elke keer van de sticks afschieten zou dat voor mij wel een afknapper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:55

Smoonshine

Feyenoord!!

Het blijft natuurlijk persoonlijk, maar ook ik vind de controller van de 360 nog steeds fijner. Niet dat de DS4 een slechte controller is. Maar wat ik vooral merk, zoals eerder al aangegeven, dat zeker na een tijdje spelen mijn vingers van de pookjes afglijden. Ook de plaatsing van het linkerpookje vind ik op de 360 controller gewoon praktischer. Net als dat de onderste 2 triggers net iets praktischer geplaatst zijn.

De DS4 is echter wel een gigantische vooruitgang ten opzichte van de DS3. Daar kon ik echt totaal niet mee uit de voeten. De DS4 speelt prima en zal zeker niet in de weg zitten tijdens het gamen. Maar als ik persoonlijk moet kiezen dan blijf ik toch bij de 360 controller.

De PSplus games krijg je meteen. Zogauw je je aanmeld voor PSplus kun je de gratis games voor de huidige maand downloaden. Deze blijven dan ook van jou. Maar ik geloof wel dat zodra je PSplus opzegt de gekregen games niet meer beschikbaar zijn.

Toevoeging: Wat betreft de keuze zou ik vooral kiezen tussen welke games je wilt spelen en wat je vrienden hebben. In de praktijk zijn dat de belangrijkste dingen. De media mogelijkheden van de One hoef je natuurlijk niet te gebruiken, net als dat je de media mogelijkheden van de PS4 niet hoeft te gebruiken. Volgens mij is het vooral de media die de PS4 neerzet als pure gamemachine en de One als multimedia apparaat. In de praktijk zijn het beide prima gamemachines.

[ Voor 13% gewijzigd door Smoonshine op 06-01-2015 11:00 ]

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhanko
  • Niet online
Smoonshine schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:53:
...Maar wat ik vooral merk zoals eerder al aangegeven dat zeker na een tijdje spelen mijn vingers van de pookjes afglijden. ...

De DS4 is echter wel een gigantische vooruitgang ten opzichte van de DS3. Daar kon ik echt totaal niet mee uit de voeten. De DS4 speelt prima en zal zeker niet in de weg zitten tijdens het gamen. ...
Ik vind de DS4 ook een stuk beter/fijner dan de DS3, maar ik moet wel zeggen dat mijn vingers juist meer van de pookjes afglijden bij de DS4 dan bij de DS3. :9 Althans, ik heb wat minder grip, ondanks de 'ingedeukte' pookjes van de DS4. Merk ik vooral met FIFA als ik wat 'snelle richtingsveranderingen' heb gemaakt met het linkerpookje.

Al met al blijft het persoonlijk inderdaad en vind ik het overall een geweldige controller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:09
JSchut schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:42:
[...]

Daar ben ik dus een beetje bang voor. Dat zou bij mij voor Trials echt funest zijn.
Volgens mij had ik jou ook in mijn friendlist staan op de 360 en was/ben jij koning in Trials. Thans, ik kon jouw tijden nauwelijks verslaan iig:)

Anyway; ik kom zelf ook van de 360 af. Ik vind e DS4 echt erg releaxed. Ook fijner dan de 360 controler die ik altijd erg goed vond. Heb laatst nog eens op een 360 gespeeld en toen viel me eerlijk gezegd op dat deze helemaal niet fijn in de hand ligt....kennelijk snel gewend geraakt aan de DS4.

Als je voor de Xone gaat, vergeet dan niet dat die controler ook is veranderd. Persoonlijk vind ik deze net wat minder chill in de hand liggen. Hij is wat hoekiger, maar misschien is dat ook gewenning.

Succes met je keuze in ieder geval.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Mensen die de X360 controller gewend zijn maar waarbij hun vingers steeds van de DS4 afglijden kunnen de opzetstukjes voor de pookjes proberen.

Verder is het gewoon gewenning; ik kan bv ook nauwelijks overweg met de assymetrische layout van de xbox controllers.

PS4 dus 18.5 miljoen keer verkocht, absurd veel in 13 maanden de tijd... Na the order 1886 zal die wel de 20 miljoen gepasseerd zijn, zelfs als die game mocht tegenvallen. Verkoopt tot nu toe dus zonder super blockbuster AAA exclusives dus makkelijk > 1 miljoen per maand... Vraag me dan af wat er gebeurd als games als Uncharted 4, Bloodborne etc. uitkomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
Op Nu punt nl staat dat de ps4 al 18.5 mil keer verkocht is.

Overegens vind ik dat op Nu veel meer interessante berichten staan over CES 2015. Wat ik raar vind aangezien tweakers toch gespecialiseerd zou moeten zijn?

Edit: nvm kon nog naar beneden scrollen :P

[ Voor 10% gewijzigd door DeeSung op 06-01-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Trishul schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:09:
Mensen die de X360 controller gewend zijn maar waarbij hun vingers steeds van de DS4 afglijden kunnen de opzetstukjes voor de pookjes proberen.
Wilde dit zelf ook gaan posten, met linkje: Opzetstukjes van Hama bij bol.com

De verhoogde opzetstukjes hebben als prettig bij-effect dat ze de nauwkeurigheid (waarmee je de analoge sticks kan bedienen) duidelijk verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:38

On_E

Housemusic

ralph075 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:12:
[...]

De verhoogde opzetstukjes hebben als prettig bij-effect dat ze de nauwkeurigheid (waarmee je de analoge sticks kan bedienen) duidelijk verbeteren.
Kun je deze ook nog op je stick(s) zetten als het originele rubber volledig is verdwenen?

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:55

Smoonshine

Feyenoord!!

ralph075 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:12:
[...]

Wat ik me afvraag. Gaat dit niet ten koste van de bewegingsvrijheid van de pookjes? Ze worden natuurlijk een stukje dikker, waardoor ze misschien niet helemaal meer alle kanten tot hun uiterste kunnen bereiken. Anders zou het voor mij ook wel een uitkomst kunnen zijn!

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
On_E schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:17:
[...]

Kun je deze ook nog op je stick(s) zetten als het originele rubber volledig is verdwenen?
Zelf geen ervaring mee, want mijn controller is pas 4 weken oud... ;)

Wat ik eerder heb gehoord/gelezen is dat mensen die een controller hebben die al aan het slijten was/versleten was, de opzetstukjes hebben gebruikt.
Heb even geen bron, maar moet ik hebben opgedaan in 1 van de PS4 topics hier. Of eventueel in ervaringen/reviews op bol.com.
Smoonshine schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:22:
[...]

Wat ik me afvraag. Gaat dit niet ten koste van de bewegingsvrijheid van de pookjes? Ze worden natuurlijk een stukje dikker, waardoor ze misschien niet helemaal meer alle kanten tot hun uiterste kunnen bereiken. Anders zou het voor mij ook wel een uitkomst kunnen zijn!
Die ervaring/dat gevoel heb ik niet, dat het ten koste zou gaan van bewegingsvrijheid.

[ Voor 30% gewijzigd door ralph075 op 06-01-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08 10:12

.je

Ik gebruik de Grip-IT covers: http://www.shopgripit.com/

Via Amazon besteld: Click

Fantastische dingen. Bij het spelen van shooters, waar mn handen nog wel eens willen gaan zweten, glibber ik ook minder van de thumbsticks af met deze covers. Is een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

steefje schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:08:
[...]

Volgens mij had ik jou ook in mijn friendlist staan op de 360 en was/ben jij koning in Trials. Thans, ik kon jouw tijden nauwelijks verslaan iig:)
UncleHessie op de Xbox360. Koning ben ik zeker niet hoor maar snel wel :P

Ok kogel is door de kerk. Ps4 it is. (Nu nog kijken waar. Mediamarkt is al uitverkocht helaas.) Thnx all voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
x-post uit het PSN topic, maar hier ook wel relevant imo:
striner schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:02:
Verhaaltjes van een persoon die moest werken tijdens de PSN DDoS aanval. Heb wel met ze te doen hoor, je zal er maar moeten werken op die dag...
Life At Sony Customer Service During The PSN Attack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzymeNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-06 01:12

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

Smoonshine schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:22:
[...]

Als je een beetje van knutselen en prutsen houd kun je ook nog altijd thumbsticks van de Xbone kopen en die erin zetten. Heb ik ook gedaan bij 1 van mijn controllers omdat het rubber er helemaal vanaf was. Ben zelf niet echt een handige harry dus het duurde ff voordat die weer in elkaar zat 8)7 maar heb er geen spijt van in ieder geval :)

PSN ID: Enzyme-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32
Rubber slijt wel erg snel van de ps4 controller, bij Xbox 360 geen last van...
Ook de batterij duur is mega slecht helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Samplex schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:19:
Met mijn pookjes is niks mis (witte PS4). Wat de accu betreft heb je gelijk. Echt super snel leeg!
Wellicht een andere accu erin? Ik zal eens googelen...

edit: DS4 accu vervangen.

[ Voor 12% gewijzigd door SqueakyClean op 06-01-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Andere accu is inderdaad mogelijk

De accuduur is voor mij lang genoeg , ik game dan ook niet 8 uur per dag

Als ik de PS4 uitzet dan plaats ik de controllers op het laadstation en zo zijn ze altijd opgeladen voor gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Controller; idd vrij snel leeg. Wij kijken hier regelmatig Netflix via de ps4 en de controller blijft dan de hele tijd aan staan, op de 360 ging de controller zelf uit zodat de batterijen langer mee gingen.

Ik kom dus van de x360 en vind de xbox controller fijner. De plaatsing van de sticks is wel overheen te komen maar de grip van de sticks zelf vind ik matig. Ik had er na een paar dagen inderdaad van de opzet stukken op gezet zodat, vooral links, de duimen er niet af glijden.

Ik koop in de toekomst op ebay nog wel X1 sticks, ga ik die er in frotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
Je kunt het zo instellen dat de DS4 na 15 min vanzelf uitgaat. Bijv bij het kijken van een film via netflix kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samplex schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:19:
Hoe lang gaat de batterij van DS4 mee?op volle belasting? :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Klagende mensen over pookjes: waarom geven jullie niet gewoon een tientje uit voor wat opzetstukjes?

Jullie doen net of hier helemaal niets aan te doen is en dat je het er maar mee moet doen. Ik vind beide pookjes ruk, puur omdat ze veel te laag zijn.

http://www.bol.com/nl/p/h...ken-ps4/9200000020906866/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
of nog goedkoper via ebay te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaskoF
Ik vind de pookjes fijn. Ik heb sinds de release de ps4 en heb 1 keer mijn controller moeten omruilen voor een andere. Verder totaal geen last van de pookjes. Ik vind ze juist fijn.

Als je ze toch niet fijn vindt, kan je voor een paar eurotjes je pookjes customizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
bram1984 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:47:
@ Klagende mensen over pookjes: waarom geven jullie niet gewoon een tientje uit voor wat opzetstukjes?

Jullie doen net of hier helemaal niets aan te doen is en dat je het er maar mee moet doen. Ik vind beide pookjes ruk, puur omdat ze veel te laag zijn.

http://www.bol.com/nl/p/h...ken-ps4/9200000020906866/
Die overpriced opzetstukjes zijn helemaal drama, daarmee introduceer je ook weer extra laag speling. Xbox One sticks ftw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:19
Ik gebruik deze: http://www.bol.com/nl/p/o...021764880%26itm_role%3din
En dan niet de Xbox-achtige thumb grips, maar die met de puntjes. Het was qua gevoel even wennen, maar eenmaal gewend wil je niks anders. Je hebt perfecte grip, zonder een kuiltje te hebben in de thumb stick.
Ik vind het fijner dan de thumbsticks van de PS3, PS4 en Xbox 360 controllers.
Die Xbox-achtige gingen er trouwens bij mij steeds af en waren te hoog. Werkte gewoon voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlphaBlack_NL schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:58:
[...]

Die overpriced opzetstukjes zijn helemaal drama, daarmee introduceer je ook weer extra laag speling. Xbox One sticks ftw :)
Speling? Nergens last van. Als je er iets mee introduceert, is het een hogere accuracy en en veel fijnere beweging.
Fleximex schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:08:
Ik gebruik deze: http://www.bol.com/nl/p/o...021764880%26itm_role%3din
En dan niet de Xbox-achtige thumb grips, maar die met de puntjes. Het was qua gevoel even wennen, maar eenmaal gewend wil je niks anders. Je hebt perfecte grip, zonder een kuiltje te hebben in de thumb stick.
Ik vind het fijner dan de thumbsticks van de PS3, PS4 en Xbox 360 controllers.
Die Xbox-achtige gingen er trouwens bij mij steeds af en waren te hoog. Werkte gewoon voor geen meter.
Die heb ik ook, maar die worden heel glad na een tijdje. Die van Hama zijn voor mij een stuk fijner omdat ze ook hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel gewoon heerlijk door met de standaard DS4 controller.

Ik heb er al wel 2 moeten opsturen vanwege scheurend rubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie speelt er dan niet standaard met de DS4 controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:19
Dennis bedoelt met de originele thumb sticks zonder van die grips er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:45:
[...]

Hoe lang gaat de batterij van DS4 mee?op volle belasting? :?
Vermoed dat bij mij, tijdens continu Far Cry spelen, dit iets van 5 uur is. Heb er echter niet specifiek op gelet.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:37:
[...]

Vermoed dat bij mij, tijdens continu Far Cry spelen, dit iets van 5 uur is. Heb er echter niet specifiek op gelet.
5 uurtjes maar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:35:
Veel mensen spelen dus met een DS3 controller? :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

ja gaat niet denderent lang mee, 4 a 5 uur, zeker niet meer.

Overigens gaat het opladen wel echt snel, volgens mij minder dan een uur.

[ Voor 39% gewijzigd door donvalentino op 06-01-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Laatst online: 23-02 21:53
donvalentino schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:47:
ja gaat niet denderent lang mee, 4 a 5 uur, zeker niet meer.
Ik heb van het weekend iets van 7 uur DAI gespeeld en toen ik wilde stoppen kreeg ik de melding dat de batterij van de controller leeg begon te raken..

Maar ik hang ze na het gamen ook altijd aan de lader. en die 7 uur aan een stuk gamen doe ik normaal nooit.... Vriendin had lange werkdag :P

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:35:
Sommige games speel ik op de PS4 met muis en toetsenbord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Zijn er eigenlijk al imitatie / 3rd party controllers? Zag ze veel voorbij komen bij PSX, PS2, CG enz..maar voor de PS4 lijkt het allemaal origineel Sony spul te zijn.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Ik heb zelf nog geen 3rd party controllers gezien. Wellicht duurt het even voordat deze goed genoeg ontwikkeld zijn om op de markt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Over de DS4 batterij: niet vergeten om de lightbar te dimmen.
Dan gaat ie wel wat langer mee ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

X-Kiwi schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:52:
Zijn er eigenlijk al imitatie / 3rd party controllers? Zag ze veel voorbij komen bij PSX, PS2, CG enz..maar voor de PS4 lijkt het allemaal origineel Sony spul te zijn.
Scuf DS4 :X

Stiekum wil ik er wel één... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fleximex schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:37:
Dennis bedoelt met de originele thumb sticks zonder van die grips er op.
:+

Ik heb standaard een USB kabel van 3 meter uit mijn PS4 hangen. Die zit altijd in mijn headset of controller. Mijn console staat niet in de huiskamer, dus prima. Geen last van lege apparaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Laatst online: 23-02 21:53
bram1984 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:58:
[...]

:+

Ik heb standaard een USB kabel van 3 meter uit mijn PS4 hangen. Die zit altijd in mijn headset of controller. Mijn console staat niet in de huiskamer, dus prima. Geen last van lege apparaten. :)
Dit heb ik dus precies ook :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Hmm, met een paar leuke opties is dat ding gewoon $180...

Ik doelde meer op een merk als BigBen die een controller voor 'player 2' aanbiedt a €30.

Maar natuurlijk was dat bij de PSX veel eenvoudiger (geen accu, geen rumble, geen thumbsticks, geen lightbar, geen speaker, geen touchpad) dan bij de DS4.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 13:02
X-Kiwi schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:04:
[...]

Ik doelde meer op een merk als BigBen die een controller voor 'player 2' aanbiedt a €30.

Maar natuurlijk was dat bij de PSX veel eenvoudiger (geen accu, geen rumble, geen thumbsticks, geen lightbar, geen speaker, geen touchpad) dan bij de DS4.
Namaak accessoires mogen pas na 2 jaar toch? Daarom is er nog weinig Big Ben PS4 spul...

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11
Als je geen gezeik wil met garantie dan moet je bij Bol.com bestellen. Imho de beste webwinkel als het op service aankomt!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:11
dvdkiwi schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 13:55:
Over de DS4 batterij: niet vergeten om de lightbar te dimmen.
Dan gaat ie wel wat langer mee ;)
Oh kan dat? Wist ik niet eens :P Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
-SaveMe- schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:30:
Als je geen gezeik wil met garantie dan moet je bij Bol.com bestellen. Imho de beste webwinkel als het op service aankomt!
Misschien wel er bij vertellen dat je dan ook via Bol zelf moet bestellen, en niet 'levering via een partner'.
Als je namelijk bij Bol betaald en laat leveren door 'gamefan.nl' (random voorbeeld), kan je heel wat kastje-naar-de-muur gezeik krijgen.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
tiguan schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:32:
[...]

In het hoofdmenu naar boven en dan helemaal naar rechts, daar heb je de opties (ook bijv. netwerk) van de PS4. Daar staat ook dim level van de lightbar. Hij kan echter niet helemaal uit.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:10
tiguan schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:32:
[...]

Bekijk deze pagina voor alle tips en tricks om het langer met je DS4-batterij uit te houden.

Voor het "Automatisch uitschakelen van de controller na 10-30-60 minuten" is een uitkomst voor als je Netflix gebruikt, of DVD/BR kijkt.

[ Voor 15% gewijzigd door CappieL op 06-01-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Maichel schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:14:
[...]

Namaak accessoires mogen pas na 2 jaar toch? Daarom is er nog weinig Big Ben PS4 spul...
Geen idee...waar zou je die info moeten kunnen vinden? En hoe kan dan die eerdergenoemde Scuf controller wel?..of wordt daarbij een originele controller gemod?

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:50

RawChild

PSN: Rawchild

Zal vast eerder zijn besproken, of op een andere plek, maar ik vraag me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met remote play op een Xperia. Ik mag een nieuwe telefoon uitzoeken en de Z3 ondersteunt remote play. Via youtube heb ik filmpjes gezien waar dit meestal prima werkt. Ik speel vooral Destiny en CoD multiplayer.
Heb al begrepen dat je je PS4 het beste wired kan verbinden.

DIt zou een ideale oplossing zijn om van het gedoe van wie claimt de tv vanavond tussen mij en mijn vriendin op te lossen. In mijn ogen kan ik dan in theorie naast haar op de bank gewoon Destiny spelen.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

X-Kiwi schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:04:
[...]

[...]
Maar dan kan je je wel meten aan de Pro MLG spelers! ;)
X-Kiwi schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:38:
[...]

Geen idee...waar zou je die info moeten kunnen vinden? En hoe kan dan die eerdergenoemde Scuf controller wel?..of wordt daarbij een originele controller gemod?
Scuf heeft een licentie van Sony. Zullen ze ook wel veel voor neer hebben gelegd, vandaar die exorbitante prijzen... :)
RawChild schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:41:
Zal vast eerder zijn besproken, of op een andere plek, maar ik vraag me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met remote play op een Xperia. Ik mag een nieuwe telefoon uitzoeken en de Z3 ondersteunt remote play. Via youtube heb ik filmpjes gezien waar dit meestal prima werkt. Ik speel vooral Destiny en CoD multiplayer.
Heb al begrepen dat je je PS4 het beste wired kan verbinden.

DIt zou een ideale oplossing zijn om van het gedoe van wie claimt de tv vanavond tussen mij en mijn vriendin op te lossen. In mijn ogen kan ik dan in theorie naast haar op de bank gewoon Destiny spelen.
Ik heb veel Destiny via m'n Vita gespeeld. Dat werkt perfect.
CoD heb ik echter nog niet geprobeerd, omdat ik weet dat ik dan hard verlies. Er zit toch altijd een klein beetje lag in (vrij weinig trouwens) en het scherm is erg klein, dus nee... Maar bij een Xperia gebruik je een DS3/4? Dan werkt het waarschijnlijk een stuk beter, omdat de controles van de Vita ook een nadeel zijn...

Er zit volgens mij wel een bug in de PS4 firmware, waardoor je geluid laged na een tijdje... dit is best irritant en wordt hopelijk snel opgelost.

[ Voor 94% gewijzigd door SqueakyClean op 06-01-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

http://www.mcvuk.com/news...g-console-in-2014/0143505
PS4 was the UK’s best-selling console in 2014 and also the best-selling machine on both Black Friday and Cyber Monday in November.
It was also the best-selling console in the final week of the year and the best-selling across November and December combined, although it has previously been claimed that Xbox One was the best-selling machine in November alone.
Earlier today Sony said that PS4 has now sold 18.5m PS4s worldwide.
The most recent Xbox One count had the console pegged at 10m shipped, not sold, as of November.
ff kort dus: de PS4 is zwaar kont aan het schoppen en de UK lijkt dus ook stevig Sony's PS4 te hebben geadopteerd.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Pagina: 1 ... 4 ... 151 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een ~~~~~~~[PS4] Bloodborne topic.
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]

Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden :)

Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link