JSchut schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 06:58:
Gister dus een PS4 opgehaald. Nu heb ik een aantal vreemde dingen. Tenminste dat denk ik.
1. Gister ging de fan heel luid te keer na een 30 minuten spelen. Nu stond hij wel in een open kast waar hij aan de linker,rechter en bovenkant 15/20 cm ruimte had en achter 10 cm. Niet echt tijd meer gehad om te testen buiten het kastje. Misschien heeft hij meer airflow nodig?
2. Als ik er een DVD in doe dan maakt hij een soort van ratelend geluid. Niet heel hard maar wel hard genoeg om vervelend te zijn. Nu lees ik dat vaker met DVD's en het zou met blurays en game discs beter moeten gaan maar laat ik die nou net niet hebben liggen.
3. Deels te maken met 2. Als ik de playstation op z'n zijkant heb en heb licht heen en weer beweeg hoor je dat er iets niet goed vast zit. Zo lijkt het iig. Ik hoor volgens mij de disc drive. Is dit normaal?
1: Test het uit zou ik zeggen, plaats dat ding op een open tafel en herhaal de situatie.

De PS4 wordt wel moeilijk heet, dus ik kan me voorstellen dat ie gaat blazen. Ik heb zelf de achterwand uit het TV-meubel gehaald ten gunste van de airflow, maar er staan dan ook een knoepert van een receiver en een PS3 in datzelfde meubel te blazen, en die worden ook goed heet.
2: Daar staan consoles bekend om. Je moet mijn PS3 eens horen, als je daar GTA5 mee speelt hoor je non-stop een snoeihard mechanisch geluid dat nog het meeste doet denken aan een ouderwetse floppydrive/dot-matrix printer. Het geluid wat je hoort is most likely de laser die je heen en weer hoort schieten.
3: Zou kunnen, verder geen problemen ermee? Anders zou ik er even mee terug gaan.
[
Voor 8% gewijzigd door
Zorian op 07-01-2015 07:18
]