Ik heb al even op Google en in dit topic gezocht op het energie verbruik in combinatie met stand-by maar door diverse tegengestelde en oude berichten is mij het e.e.a. nog niet duidelijk dus ik hoop dat iemand hier mij meer duidelijkheid kan verschaffen
Mijn situatie:
Gister een playstation 4 aangeschaft. Mijzelf kennende zal ik een aantal weken achter elkaar dagelijks een uur tot 2 uur spelen, en mogelijk in het weekend wat meer (helaas ook nog werk en andere privé verplichtingen

). Daarnaast zal er ook weer een periode zijn (zomer, games uitgespeeld, etc) waarbij hij enige tijd stil staat. Ik zal dan de console helemaal uitzetten. Mocht ik na een tijdje weer besluiten om te spelen en zowel de console als de games moeten dan geupdated worden, daar heb ik vrede mee.
Wat mij zeker aanstaat is het feit dat de playstation zelf de updates van het systeem en de games bijwerkt (heb overigens geen playstation plus, weet niet of dat van belang is). Bij de playstation 3 vaak genoeg dat ik even snel wilde gamen maar dat het systeem en het spel dan eerst geupdated diende te worden, vervolgens moest het spel nog laden, met het gevolg dat ik amper nog tijd had om te gamen (de optie met de playstation in stand-by zetten midden in de game en de volgende dag verder gaan staat mij dus ook zeker aan!). Daarnaast is het opladen van de controller in stand-by voor mij geen vereiste (ik las iets over usb poorten uitzetten).
Nu mijn vragen:
1. Welke instellingen moet ik aanzetten of juist uitzetten om in stand-by er voor te zorgen dat hij zo min mogelijk stroom verbruikt?
2. Ik las ergens dat hij in standby 8.5 watt verbruikt. We hebben het dan over een paar tientjes op jaarbasis. Dat moet geen probleem vormen. Daarnaast zal hij bij een daadwerkelijke download omhoog springen naar ca 70 watt. Dit lijkt mij logisch mits het af en toe het geval is en niet elke dag een paar uur. Heb ik dit goed begrepen? Of is het systeem vaak en veel aan het downloaden?
3. Hoe zit het verbruik in stand-by als je dit midden in een game doet? Verschilt dit nog?
Ik vind het altijd zonde als apparaten stroom verbruiken als het niet hoeft mits het minimaal is (mijn tv blijft ook altijd gewoon op stand-by staan).
Alvast bedankt voor de hulp!