Holy shit die MGS V reviewscore's
Kan niet wachten
Net weer ff het einde van MGS3 gekeken man man man wat een briljante game was dat.
Verwijderd
Cijfers zijn persoonlijke meningen ...thats it..
En reviews vind ik sowieso niet te vertrouwen..
Denk je dat de nieuwe metal gear door iemand een review krijgt die niet al een harde plasser krijgt bij alleen al het idee van een nieuwe metal gear.
Datzelfde is met fifa of een c.o.d of noem het maar op..
Er zijn maar heel weinig sites die objectief zijn in hun reviews.
Daarom kijk ik nooit naar cijfers.
Oordeel zelf wel of ik iets goed vind of niet.
Denk je dat de nieuwe metal gear door iemand een review krijgt die niet al een harde plasser krijgt bij alleen al het idee van een nieuwe metal gear.
Een review is per definitie niet positiefVerwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:46:
Cijfers zijn persoonlijke meningen ...thats it..
PSN: MrMistral
Volgens mij hanteren veel mensen/gamesites maar twee schalen:On_E schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:39:
[...]
Een 8 is een erg goed cijfer, weet niet precies wat voor schaal jij gebruikt?
<8 en >9
Waarbij <8 waardeloos en >9 uitmuntend. Een 8,5 zou dan "aardig voor als je niks te doen hebt op een regenachtige dinsdagochtend en je schoonouders komen straks op bezoek" score opleveren.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat doet hij niet, dat doen z'n schoonouders. Hij gaat vervolgens midden in de kamer Until Dawn zitten spelen, wat ik dan wel weer cool vind als je schoonouders op bezoek zijnbram1984 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:56:
Dinsdagochtend? Rare dag kies je uit.
Dan nog moet je dus 3 mensen hebben die toevallig alle 3 niet werken dan.
Chaoss schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:37:
Cijfers geven aan games is sowieso een beetje loos imho, Als ik wil weten wat een ander van een game vindt dan kijk/lees ik een review en beoordeel ik in hoeverre de mening van de reviewer van toepassing is op mijn eigen "smaak" Of die game uiteindelijk een 7 of een 10 krijgt maakt me dan weinig uit.
Over reviews gesproken, tof dat MGS zulke positieve reviews krijgt, de gameplay is niet helemaal mijn ding maar het is zeker een game die ik in een later stadium ga oppikken.
ralph075 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:30:
[...]
Zeker niet erg, maar imho mis je dan ook wel mooie games. Bij games let ik meestal niet zo op scores, maar kijk meer naar mijn eigen interesse. Als ik het echter doortrek naar IMDB, dan zou ik toch een aantal enorm goede films gemist hebben, als ik ze bij voorbaat afgeserveerd had omdat ze daar slechts een vijfje of zesje scoren.
Cijfers kunnen een indicatie zijn, maar ze hoeven niks te betekenen.
Edit: het werkt (uiteraard) ook andersom, games/films die hoog scoren kunnen voor jou/mij persoonlijk alsnog enorm tegenvallen.
Ik begrijp wat jullie bedoelen, maar omdat m'n tijd nogal gelimiteerd is, moet ik op een bepaalde manier het kaf van het koren scheiden. Ik speel genoeg spellen die gemiddeld niet bijster hoog scoren, maar die heb ik ook niet op Day One aangeschaft. Behalve natuurlijk de games die direct bij mijn smaak passen, zoals CoD.On_E schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 16:14:
[...]
Nee zeker niet erg, maar ik ben van mening dat je dan wel een heleboel toffe games mist.
En dan nog heb ik niet alle games die aan de door mij gestelde criteria voldoen, zoals Diablo, Dragons Age en Journey.
Maar zeg nou zelf: jullie hebben toch ook bepaalde manieren om games uit te kiezen?
Of leven jullie als Dennis en is de sky the limit?
Misschien papadag en komen zijn schoonouders op de kleine passen zodat hij kan gamen? Dat verklaart een hoop...
Ik denk dat de reviewcijfers dat ook wel stimuleren. Er worden veel te veel negens uitgedeeld. Elk spel dat maar een beetje gehypt wordt en vervolgens niet slecht is krijgt al snel een 9 of meer. Dat na 4 uur spelen alle lol er af is doet er dan niet meer toe.Vrijdag schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:40:
[...]
Volgens mij hanteren veel mensen/gamesites maar twee schalen:
<8 en >9
Waarbij <8 waardeloos en >9 uitmuntend. Een 8,5 zou dan "aardig voor als je niks te doen hebt op een regenachtige dinsdagochtend en je schoonouders komen straks op bezoek" score opleveren.
Persoonlijk koop ik zelf ook erg weinig games die lager dan een 8+ scoren. Ik koop ongeveer 15 games per jaar denk ik en dan koop je alsnog lang niet alle games die een 9 of hoger halen. De games met een score beneden de 8 haal ik wel een keertje in de uitverkoop.
uhm...
Verwijderd
Njaah maar tegenwoordig hoor je over de meest gehypte games, uiteindelijk ook de meeste shit(bugs, glitches enz).
Als je op vele gamesites nu gaat kijken naar de hoge cijfers van het afgelopen jaar dan denk ik dat er maar 1 of 2 dat echt waard zijn geweest.
Cijfers zouden veel meer waard zijn als ze bijvoorbeeld geen MGS fan MGS laten reviewen maar bijvoorbeeld iemand die het nog nooit heeft gespeeld.
Zo krijg je in mijn optiek een eerlijkere review.
Maar dan ook niet rivalen elkaar laten reviewen.
Zo heb ik al eens een review gelezen van c.o.d van een Battlefieldfan.
Een recensie blijft uiteraard altijd een persoonlijke mening, maar te vaak worden er in reviews dingen aangehaald wat de persoon die het schrijft niet leuk vind.
-Niet genoeg actie over juist veel actie.
-Veel stealth of niet genoeg stealth.
-Grafisch te ambitieus of juist ondermaats
-Een menu wat niet overzichtelijk is.
Dat zijn vaak dingen die in een review aangehaald worden terwijl dat persoonsgebonden is..
Daarom zijn cijfers vaak niets waard.
Want als je alleen naar cijfers kijkt dan heb je een boel goede games van de vorige generatie gemist;) een hele boel.
Als je op vele gamesites nu gaat kijken naar de hoge cijfers van het afgelopen jaar dan denk ik dat er maar 1 of 2 dat echt waard zijn geweest.
Cijfers zouden veel meer waard zijn als ze bijvoorbeeld geen MGS fan MGS laten reviewen maar bijvoorbeeld iemand die het nog nooit heeft gespeeld.
Zo krijg je in mijn optiek een eerlijkere review.
Maar dan ook niet rivalen elkaar laten reviewen.
Zo heb ik al eens een review gelezen van c.o.d van een Battlefieldfan.
Een recensie blijft uiteraard altijd een persoonlijke mening, maar te vaak worden er in reviews dingen aangehaald wat de persoon die het schrijft niet leuk vind.
-Niet genoeg actie over juist veel actie.
-Veel stealth of niet genoeg stealth.
-Grafisch te ambitieus of juist ondermaats
-Een menu wat niet overzichtelijk is.
Dat zijn vaak dingen die in een review aangehaald worden terwijl dat persoonsgebonden is..
Daarom zijn cijfers vaak niets waard.
Want als je alleen naar cijfers kijkt dan heb je een boel goede games van de vorige generatie gemist;) een hele boel.
Mooi spel dat Until Dawn!
Kleine 2 uur gespeeld gisteravond en ondanks dat het nog wat traag is allemaal (echt een introductie van alle karakters e.d.) is het wel echt tof al. Zoals beloofd eigenlijk echt een interactieve horrorfilm.
Voor degenen met camera, zet vooral de cheapshot optie aan het menu, dan neemt het spel je op bij schrikmomenten. Ik had er al 4 maar reageerde nergens op kon ik zien.
Heb mijn keuze al gemaakt voor er reviews zijn, mochten die allemaal supernegatief zijn dan kan het zijn dat ik het spel uiteindelijk niet koop maar dat gebeurt eigenlijk zelden.
Kleine 2 uur gespeeld gisteravond en ondanks dat het nog wat traag is allemaal (echt een introductie van alle karakters e.d.) is het wel echt tof al. Zoals beloofd eigenlijk echt een interactieve horrorfilm.
Voor degenen met camera, zet vooral de cheapshot optie aan het menu, dan neemt het spel je op bij schrikmomenten. Ik had er al 4 maar reageerde nergens op kon ik zien.
Zeker, ik kies ze op basis van filmpjes en previews.SqueakyClean schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:06:
Maar zeg nou zelf: jullie hebben toch ook bepaalde manieren om games uit te kiezen?
Heb mijn keuze al gemaakt voor er reviews zijn, mochten die allemaal supernegatief zijn dan kan het zijn dat ik het spel uiteindelijk niet koop maar dat gebeurt eigenlijk zelden.
[ Voor 37% gewijzigd door On_E op 26-08-2015 08:54 ]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Live from Playstaion > streams kijken.SqueakyClean schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:06:
Dat is wat ik doe als ik wil weten of een game tof is.
Vaak kan je ook nog een beetje babbelen met de streamer.
En natuurlijk reviews lezen en filmpjes kijken.
Dan heb ik voor mezelf een aardig beeld of ik de game interessant genoeg vind.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Verwijderd
Ik heb het ook al een stuk gespeeld en het is inderdaad erg vermakelijk.On_E schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:52:
Mooi spel dat Until Dawn!
Wel weer een spel waarbij de fan in mijn PS4 nogal los gaat.Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:17:
[...]
Ik heb het ook al een stuk gespeeld en het is inderdaad erg vermakelijk.
Dit dus, de beste manier om voor mezelf te bepalen of ik een game leuk vind is gewoon even mee te kijken met iemand die het speeltdvdkiwi schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:57:
[...]
Live from Playstaion > streams kijken.
Dat is wat ik doe als ik wil weten of een game tof is.
Vaak kan je ook nog een beetje babbelen met de streamer.
En natuurlijk reviews lezen en filmpjes kijken.
Dan heb ik voor mezelf een aardig beeld of ik de game interessant genoeg vind.
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Het wordt tijd dat Sony wakker wordt: De concurrent geeft Tomb Raider Definitive Edition weg als maandelijkse game.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Zag het ook ja, als ik kijk naar de maandelijkse dingen dan wint de Xbone toch duidelijk imho, en dat zeg ik als Playstation fanboy

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
De concurrent heeft geen Rocket League.Jumpman schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:27:
Het wordt tijd dat Sony wakker wordt: De concurrent geeft Tomb Raider Definitive Edition weg als maandelijkse game.
Rocket League was inderdaad de enige echte grote topper dit jaar, naar mijn mening.
In Juli hadden zij AC: Black Flag, ook niet verkeerd.
Gaat ook komen binnenkort op x1 en pc.On_E schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:42:
[...]
De concurrent heeft nog geen Rocket League.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Het jaar is nog niet om, er komen nog 3 PS+-maanden aan... (september is tenslotte al bekend, dus die telt niet mee)Jumpman schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:46:
[...]
Rocket League was inderdaad de enige echte grote topper dit jaar, naar mijn mening.
[ Voor 9% gewijzigd door ralph075 op 26-08-2015 10:55 ]
Tsja ik maak me er echt niet druk om, die maandelijkse games zijn bonus.
Leuk als daar toffe games bij zitten, geen probleem als er niets bij zit.
Ben als ex-360er gewend om te betalen voor online gamen dus zie ik het nog altijd vooral als een abbo daarop.
Leuk als daar toffe games bij zitten, geen probleem als er niets bij zit.
Ben als ex-360er gewend om te betalen voor online gamen dus zie ik het nog altijd vooral als een abbo daarop.
Weet iemand nog ergens een goede aanbieding voor een 1TB schijfje (extern kan, als er maar een SATA schijfje in zit). Weet dat er laatst eentje in de aanbieding was bij de Mediamarkt maar dat is vast niet meer nu.
PSN: Maichel
Laziness ftw.Maichel schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:13:
Weet iemand nog ergens een goede aanbieding voor een 1TB schijfje (extern kan, als er maar een SATA schijfje in zit). Weet dat er laatst eentje in de aanbieding was bij de Mediamarkt maar dat is vast niet meer nu.
Nickname does not reflect reality
nice! Kom 'm via mobiele MM site niet vinden
PSN: Maichel
Volgens mij heeft bol.com / Tweakers een back to school aanbieding van een WD elements (2.5") voor 57 euro incl. verzendkosten. Weet alleen niet of die in een PS4 past.. als je er de HDD uitsloopt. PS4 heeft volgens mij max. hoogte van 9.5 mm.Maichel schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:13:
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Aanbod wisselt dagelijks, vandaag is het een Toshiba/Tweakers-aanbieding.... dus schijfje bij bol (icm deze actie) lijkt niet meer te bestellen...loekf2 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:17:
[...]
Volgens mij heeft bol.com / Tweakers een back to school aanbieding van een WD elements (2.5") voor 57 euro incl. verzendkosten. Weet alleen niet of die in een PS4 past.. als je er de HDD uitsloopt. PS4 heeft volgens mij max. hoogte van 9.5 mm.
Wel bij MM nog steeds de 2TB variant voor €79, ook een nette prijs.
Youtube Gaming live, dan zal firmware 3.0 ook niet lang meer duren ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Firmware 3.0 is nog wel even in beta. Je kon je inschrijven voor beta's, in september gaat die van start. Zal dus nog wel even duren.loekf2 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 11:59:
Youtube Gaming live, dan zal firmware 3.0 ook niet lang meer duren ?
Iemand al iets gehoord over die beta deelname? Heb me ook ingeschreven, maar nog niks vernomen.
PSN, Twitter: NNY1980
Klopt het dat:
CUH-1216a de nieuwe 500GB versie is
CUH-1216b de nieuwe 1TB versie is
Ik zag net in een vraag bij de 1TB versie op bol.com iemand beweren dat er CUH1216b playstations gespot zijn.
CUH-1216a de nieuwe 500GB versie is
CUH-1216b de nieuwe 1TB versie is
Ik zag net in een vraag bij de 1TB versie op bol.com iemand beweren dat er CUH1216b playstations gespot zijn.
PSN ID: Aapzak
Laten we Rayman Legends ook niet vergeten.Jumpman schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:46:
[...]
In Juli hadden zij AC: Black Flag, ook niet verkeerd.
Rayman Legends was in maart de maandelijse game daar. Ze hebben dus sowieso al drie 'triple A' titels gekregen dit jaar daar.Pepper92 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:44:
[...]
Laten we Rayman Legends ook niet vergeten.
Wel jammer (ik heb geen X1), bij Sony is ook nog eens het netwerk vaker down en zijn bij veel mensen de downloadsnelheden erg traag.
Verwijderd
PlayStation Europe
This week’s PlayStation Store discounts include Rory McIlroy PGA Tour, LEGO games, more:
http://blog.eu.playstatio...0&adbpl=tw&adbpr=36969785
This week’s PlayStation Store discounts include Rory McIlroy PGA Tour, LEGO games, more:
http://blog.eu.playstatio...0&adbpl=tw&adbpr=36969785

Dat is wel heel snel zeg...Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:17:
PlayStation Europe
This week’s PlayStation Store discounts include Rory McIlroy PGA Tour
Wederom een waardeloze 'uitverkoop'. Het is alsof Sony het nog geen eens meer probeert.
Shikata ga nai.
Wordt er nog gewerkt aan Simulview (dualplay) dat jullie weten?
Ik heb begrepen dat de nieuwe Bravia series dat niet meer ondersteunen. Dus dan is de kans dat de PS4 het gaat ondersteunen een stuk kleiner geworden
Ik heb begrepen dat de nieuwe Bravia series dat niet meer ondersteunen. Dus dan is de kans dat de PS4 het gaat ondersteunen een stuk kleiner geworden
jawel hoor. Maar het wordt alleen bij bepaalde games ondersteund zoals Gran Turismo.DW2005 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:32:
Wordt er nog gewerkt aan Simulview (dualplay) dat jullie weten?
Om de maand dezelfde indie titels of pixel games in de aanbieding. Wel leuk voor die 8 mensen die van golf op de ps4 houden.
Een vraagje.
Ben zelf een PC gamer maar wil voor mijn kids en ook mijn vrouw (eigenlijk Netflix) een PS4 kopen
Ben nu aan het rond kijken maar zie dat er vrij weinig veranderd is behalve de toevoeging van een 1TB model.
Klopt dat ?
Of is de 1TB versie ook uitgerust met nieuwere hardware specs ?
Ben zelf een PC gamer maar wil voor mijn kids en ook mijn vrouw (eigenlijk Netflix) een PS4 kopen
Ben nu aan het rond kijken maar zie dat er vrij weinig veranderd is behalve de toevoeging van een 1TB model.
Klopt dat ?
Of is de 1TB versie ook uitgerust met nieuwere hardware specs ?
FUMES et CARNES
Nee, de 1TB heeft nog de oude specs. De nieuwere variant is (vooralsnog) alleen beschikbaar als 500GB. Let wel op, er zwerven ook nog oudere varianten rond van de 500GB. Op de doos kan je het typenummer vinden.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Meestal kan je al van tevoren aan zien komen welke spellen hoge cijfers gaan krijgen. Hoe meer hype en langer de serie loopt, hoe groter de kans dat de cijfers vrijwel overal hoog zijn en zaken waar andere spellen op zouden worden afgebrand worden afgedaan als kleine ongemakken. Voorbeelden te over.Smoonshine schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:44:
[...]
Ik denk dat de reviewcijfers dat ook wel stimuleren. Er worden veel te veel negens uitgedeeld. Elk spel dat maar een beetje gehypt wordt en vervolgens niet slecht is krijgt al snel een 9 of meer. Dat na 4 uur spelen alle lol er af is doet er dan niet meer toe.
Persoonlijk koop ik zelf ook erg weinig games die lager dan een 8+ scoren. Ik koop ongeveer 15 games per jaar denk ik en dan koop je alsnog lang niet alle games die een 9 of hoger halen. De games met een score beneden de 8 haal ik wel een keertje in de uitverkoop.
De tijd dat ik veel spellen kocht is wel voorbij. Heb inmiddels andere prio's en ook niet zoveel meer tijd om te gamen en ook gewoon er niet zoveel geld meer voor over. Wat als bijkomstigheid dat ik mijn backcatalogue eens ben gaan aanspreken. Heb nog bergen games op mijn oudere consoles (Xbox1, 360, PS2 en PS3) die toch nog wel het spelen waard zijn. Als ik spellen koop dan is dat meestal in de sale, ik hoef niet meer zo nodig day one dingen te hebben. Cijfers zeggen me ook niet zoveel meer, ik lees/kijk wel wat reviews/plays..
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ah ok, bedankt voor de info.The_Worst schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:37:
Nee, de 1TB heeft nog de oude specs. De nieuwere variant is (vooralsnog) alleen beschikbaar als 500GB. Let wel op, er zwerven ook nog oudere varianten rond van de 500GB. Op de doos kan je het typenummer vinden.
Wil het liefst toch de 1TB versie kopen dus ik ga kijken waar hij het goedkoopst is.
FUMES et CARNES
Als je vrouw de ps4 gaat gebruiken voor Netflix zou ik toch echt voor de nieuwe revisie gaan (500GB). Deze is tot 10% zuiniger. Wel zo handig als de ps4 vaak/lang zal aanstaan.Iusedto schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:44:
[...]
Ah ok, bedankt voor de info.
Wil het liefst toch de 1TB versie kopen dus ik ga kijken waar hij het goedkoopst is.
Of pak de nieuwe 500GB en gooi er meteen 2TB in. Heb je 2 vliegen in 1 klap.Iusedto schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:44:
[...]
Ah ok, bedankt voor de info.
Of alleen de 500GB. Met je eerste tien games heb je dat ding nog lang niet vol. Als hij dan vol raakt kan je altijd nog wat verwijderen, ik ga ervan uit dat je niet tien games tegelijkertijd speelt. 
Van het overgebleven geld kan je dan 1-2 games kopen.
[ Voor 12% gewijzigd door Uffeltje op 26-08-2015 16:34 ]
Zo net de 2tb erin gezet. Gaat makkelijk en smooth. Nu is het downloaden van tig games weer begonnen. Maar wel geno3g ruimte nu
En heb idee dat mn ps4 iets beter reageert in menus etc. Had echt idee dat de 500gb hdd niet fris was.
Welke HDD heb je er in gezet als ik mag vragen?v8power67 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:53:
Zo net de 2tb erin gezet. Gaat makkelijk en smooth. Nu is het downloaden van tig games weer begonnen. Maar wel geno3g ruimte nuEn heb idee dat mn ps4 iets beter reageert in menus etc. Had echt idee dat de 500gb hdd niet fris was.
Deze :Suugie schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:55:
[...]
Welke HDD heb je er in gezet als ik mag vragen?
pricewatch: Seagate Expansion Portable USB 3.0 2TB Zwart
Is de populairste op moment. 79 euro voor 2tb.
Is heel makkelijk uit de behuizing te halen en je hebt er een extrrne hdd behuizing bij. Is zo goedkoper dan hdd los kopen.
Net Everybody's gone to the rapture uitgespeeld. Echt een mooi spel niet alleen in grafisch opzicht maar ook qua muziek en storytelling, alleen het plot snap ik nog niet helemaal. Wat wat dat ding nou en waar is iedereen gebleven
misschien toch het spel nogmaals spelen.
Voor Netflix alleen zou ik geen Ps4 halen. Tenzij je aandelen van je energiemaatschappij hebt. Chomecastje is een stuk zuiniger.Dawid127 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:56:
[...]
Als je vrouw de ps4 gaat gebruiken voor Netflix zou ik toch echt voor de nieuwe revisie gaan (500GB). Deze is tot 10% zuiniger. Wel zo handig als de ps4 vaak/lang zal aanstaan.
Maar wel een goede reden om voor je vrouw te gebruiken om de aanschaf van een ps4 te rechtvaardigen
PSN ID Binloading_nl
Themes, captures, DLC, saves en apps nemen ook ruimte in. En nee, ik speel geen 10 games tegelijk, maar pik wel regelmatig aanbiedingen mee (Tomb Raider, Metro Redux, Thief) voor een prikkie. Daar komen de IGC titels nog bij. Dus ik zit volgens mij zeker rond de 60 titels nu.Uffeltje schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:33:
Of alleen de 500GB. Met je eerste tien games heb je dat ding nog lang niet vol. Als hij dan vol raakt kan je altijd nog wat verwijderen, ik ga ervan uit dat je niet tien games tegelijkertijd speelt.
Ik heb al meerdere games moeten uninstallen om iets nieuws te instellen. 500GB zit zo vol als je pech hebt met de games.
PSN ID: Aapzak
Ah top, thnx voor de tip!v8power67 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:58:
[...]
Deze :
Is heel makkelijk uit de behuizing te halen en je hebt er een extrrne hdd behuizing bij. Is zo goedkoper dan hdd los kopen.
Die van mij zit sinds afgelopen weekend helemaal vol....
Ga die schijf maar eens opzoeken
Ben zeer tevreden met de 2tb schijf. Met games als gta5 die 55gb is en patches heeft van meerdere gbs is het al snel te weinig 500gb.
Ga nu lekker alles instaleren op mn gemakje en eens beginnen te spelen eat ik voorheen niet kon installen aan psn games.
En met 2tb tot veschikking kun je games als gta5 latennstaan ook al speel ik amper. Maar kan ik hem spelen indien nodig. Opnieuw downloaden elke keer ia psn veelste onstabiel voor.
En 79 euro voor 2tb is echt hele nette prijs.
Is wel een 5400rpm schijf maar heb idee dat de originele 500gb schijf wel een trage schijf is vergeleken met andere 5400rpm schijven.
Ga nu lekker alles instaleren op mn gemakje en eens beginnen te spelen eat ik voorheen niet kon installen aan psn games.
En met 2tb tot veschikking kun je games als gta5 latennstaan ook al speel ik amper. Maar kan ik hem spelen indien nodig. Opnieuw downloaden elke keer ia psn veelste onstabiel voor.
En 79 euro voor 2tb is echt hele nette prijs.
Is wel een 5400rpm schijf maar heb idee dat de originele 500gb schijf wel een trage schijf is vergeleken met andere 5400rpm schijven.
Verwijderd
De standaard HDD van de PS4 is wel bagger zeg. Zodra het een beetje vol zit hapert de ui regelmatig als je aan het multitasken bent.
Ja klopt, hopelijk nu geen last meer van met de 2tb.Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 00:05:
De standaard HDD van de PS4 is wel bagger zeg. Zodra het een beetje vol zit hapert de ui regelmatig als je aan het multitasken bent.
Kan zijn omdat de hele ps4 nu opnieuw geinitialiseerd is. Maar merk dat alles net even wat smoother gaat. Ps4 uit rest modus is ook razendsnel nu. Even van input switchen op tv duurt langer dan ps4 opstarten uit restmodus nu
Ik ga nog een 2x een ps4 halen, denk dat de pack met the order voor 380 de mooiste deal is,
En dan nog een pack zag ik met een 2e controller voor 420.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Misschien moet je dit soort details niet posten zonder spoiler tags... zeker niet voor een game die het zo van 't verhaal moet hebbenTripwire999 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:22:
Net Everybody's gone to the rapture uitgespeeld. *KNIP*
En wat ga je dan met 3 PS4's doen?Mars18 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 07:02:
Ik ga nog een 2x een ps4 halen, denk dat de pack met the order voor 380 de mooiste deal is,
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
1 in de woonkamer, 1 in de slaapkamer en 1 op de wc.crzyhiphopazn schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 07:46:
[...]
En wat ga je dan met 3 PS4's doen?
Verwijderd
Until Dawn uitgespeeld:

Ik geef het spel een "coole" 8/10.
Audiovisueel dik in orde.
Gameplay is heerlijk te noemen.
Veel doden en het vlindereffect werkt echt.

Natuurlijk werkt het butterfly effect aangezien alles scripted is in de gameVerwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:00:
Until Dawn uitgespeeld:
[afbeelding]
Gameplay heeft de game niet echt vind ik, enige wat lastig is is sommige QTE's waar je wel snel moet zijn. Maar dat is een mening natuurlijk.
Speel de game niet zelf maar volg iemand op YT die m speelt. Het is volgens mij net zo vermakelijk om mee te kijken dan zelf te spelen, en het scheelt me €55
Maar al met al wel leuk gedaan.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ik organiseer er FIFA toernooien mee, heb er dan totaal 9crzyhiphopazn schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 07:46:
[...]
En wat ga je dan met 3 PS4's doen?
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Aha oke.Mars18 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:18:
[...]
Ik organiseer er FIFA toernooien mee, heb er dan totaal 9
**Side note**
Holy crap dat zijn veel PS4's / euro's gespendeerd.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Idem, kijk zelf ook mee met een youtuber en het is toch vooral veel filmpjes kijken en af en toe op een knop drukken. Het ziet er wel goed uit allemaal, maar niet iets waar ik 55 euro voor over heb.Scrisissszzz schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:15:
[...]
Natuurlijk werkt het butterfly effect aangezien alles scripted is in de game
Gameplay heeft de game niet echt vind ik, enige wat lastig is is sommige QTE's waar je wel snel moet zijn. Maar dat is een mening natuurlijk.
Speel de game niet zelf maar volg iemand op YT die m speelt. Het is volgens mij net zo vermakelijk om mee te kijken dan zelf te spelen, en het scheelt me €55
Maar al met al wel leuk gedaan.
Dat wel, helaas zijn de controllers zo duur, en heb allemaal nog controllers van de launch, waar het rubber van afscheurd, had er van die dopjes opgedaan, 10 minuten na het begin van het toernooi hadden de spelers de dopjes er al afgedaancrzyhiphopazn schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:24:
[...]
Aha oke.
**Side note**
Holy crap dat zijn veel PS4's / euro's gespendeerd.

Controllers omruilen bij Sony.
Rubber van de launch controllers is een known issue.
Klopt, alleen nu doen ze toch moeilijk over controllers ouder dan een jaarcrzyhiphopazn schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:56:
[...]
Controllers omruilen bij Sony.
Rubber van de launch controllers is een known issue.
Deze was vorige week nog 79 bij de MM, afgelopen maandag 95, maar nu is ie weer 79.v8power67 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:58:
[...]
Deze :
Je hebt je PS4 op Nederlands staan ... *cringe*

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Zojuist op advies van v8power67 deze besteld bij media markt voor 79CappieL schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:11:
[...]
Deze was vorige week nog 79 bij de MM, afgelopen maandag 95, maar nu is ie weer 79.
Huh in 24 uur? Holy shitVerwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:00:
Until Dawn uitgespeeld:
[afbeelding]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Je kunt de game in 7 uur uitspelen als je er snel doorheen gaat.DennusB schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:27:
[...]
Huh in 24 uur? Holy shitNiet geslapen?
Maar hij verdient wel meerdere keren uitspelen denk ik, ik ga dat zeker doen iig.
[ Voor 14% gewijzigd door On_E op 27-08-2015 09:33 ]
Gelukkig geen spoiler verder ofzo.Tripwire999 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:22:
Net Everybody's gone to the rapture uitgespeeld.
*KNIP*spoiler:*KNIP*Echt een mooi spel niet alleen in grafisch opzicht maar ook qua muziek en storytelling, alleen het plot snap ik nog niet helemaal. Wat wat dat ding nou en waar is iedereen geblevenmisschien toch het spel nogmaals spelen.
[ Voor 3% gewijzigd door djmelvee op 27-08-2015 09:38 ]
Haha, nouja het is zoals Yahzee van Zero Punctuation al meldde: de manier waarop je het voor jezelf verklaart voordat de game begint is eigenlijk hetzelfde dan als je de game hebt uitgespeeld. Het beantwoord heel weinig inhoudelijke vragen en er zit gewoon geen gameplay in. Het is een echte walking-simulator met vooral veel nadelen. Dat maakt dat de game gewoon niet zo sterk is als andere rustige titels.
spoiler:
Voordat de game begint heb je al vast vernomen dat er een 1 of ander vaag alien ding rondzweeft die mensen heeft ingeslikt, na de game uitgespeeld te hebben, ben je niet veel wijzer dan dat
't Gaat om het idee he, ik heb de hele game nog geen 1 keer aan gehadMartinspire schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:44:
[...]
Haha, nouja het is zoals Yahzee van Zero Punctuation al meldde: de manier waarop je het voor jezelf verklaart voordat de game begint is eigenlijk hetzelfde dan als je de game hebt uitgespeeld. Het beantwoord heel weinig inhoudelijke vragen en er zit gewoon geen gameplay in. Het is een echte walking-simulator met vooral veel nadelen. Dat maakt dat de game gewoon niet zo sterk is als andere rustige titels.
spoiler:Voordat de game begint heb je al vast vernomen dat er een 1 of ander vaag alien ding rondzweeft die mensen heeft ingeslikt, na de game uitgespeeld te hebben, ben je niet veel wijzer dan dat
Uitgespeeld met 4 trophys, 10% completed. Klinkt als een spoedklusje?😉Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:00:
Until Dawn uitgespeeld:
[afbeelding]
Anders van ebay wat xbox one stickies bestellen ?? kosten niet veel en passen er zo in. Zijn nog beter ookMars18 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:02:
[...]
Klopt, alleen nu doen ze toch moeilijk over controllers ouder dan een jaar
Hoezo ? Ik heb the last of us op hard uitgespeeld maar had ook maar iets van 4 of 5 trophys.ChrisLNFF schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:47:
[...]
Uitgespeeld met 4 trophys, 10% completed. Klinkt als een spoedklusje?😉
Als je voor het eerst een game speelt en niet naar de trophy lijst kijkt weet je toch niet wat je moet doen om de trophys te halen
[ Voor 41% gewijzigd door v8power67 op 27-08-2015 09:51 ]
Toevallig zat ik gister ook verbaast te kijken naar hoe weinig trophies ik voor the last of us heb gehad 
Naar mijn gevoel had ik voor die playtrough toch een stuk meer trophies verdiend dan voor bijvoorbeeld Rocket League.
Naar mijn gevoel had ik voor die playtrough toch een stuk meer trophies verdiend dan voor bijvoorbeeld Rocket League.
Trophies interesseren veel mensen niet veel. Mij gaat het om de spel ervaring, niet dat ik een of ander scripted actie uitvoer om een trophy in de wacht te slepen. Krijg ik er tijdens het spelen een: leuk, maar ik ga er niet specifiek naar op zoek vaak.ChrisLNFF schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:47:
[...]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Ik heb ook nog geen platinum trofee in mijn collectie.ChrisLNFF schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:47:
Een soort run and gun gedaan en ik heb wel goed geslapen.
Weet iemand toevallig een 'Mario-achtig' spel voor de PS4? M'n vriendin vind de spellen die ik speel namelijk niet leuk
Bedankt voor de tipv8power67 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:49:
[...]
Anders van ebay wat xbox one stickies bestellen ?? kosten niet veel en passen er zo in. Zijn nog beter ook
[...]
Hoezo ? Ik heb the last of us op hard uitgespeeld maar had ook maar iets van 4 of 5 trophys.
Als je voor het eerst een game speelt en niet naar de trophy lijst kijkt weet je toch niet wat je moet doen om de trophys te halen
TrineExterminator schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:06:
Weet iemand toevallig een 'Mario-achtig' spel voor de PS4? M'n vriendin vind de spellen die ik speel namelijk niet leuk
Trine 2
Ziet er fantastisch uit, speelt erg leuk. Mijn vriendin vindt ook ongeveer ALLES wat ik speel:
- te duister
- te regenachtig
- te gewelddadig
(ik snap niet waarom Bloodborne of Batman hier aan voldoen)
Dan zegt ze "Speel eens wat gezelligs ofzo!"... Toen ik Trine aan het spelen was heb ik haar zelfs een paar keer zover gekregen om even mee te spelen (dan mocht zij de vrouwelijke thief zijn: heeft ze nog 't gevoel wat toe te voegen ook)...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
He damn... wil ik mn ps4 aanzetten vanuit rest modus, reageert hij weer niet...
Zit echt iets mis met mn ps4 denk.
Is altijd als ik veel doenloads aanzet davonds. Dan ochtend erna doet hij het vaak niet....
Denk sony maar even bellen binnenkort.
Is hij op zn minst 60fps zondrr drops?
Zit echt iets mis met mn ps4 denk.
Is altijd als ik veel doenloads aanzet davonds. Dan ochtend erna doet hij het vaak niet....
Denk sony maar even bellen binnenkort.
Holy crap is er uberhaubt wel iets aan gedaan... dit is een port ipv remaster...
[ Voor 39% gewijzigd door v8power67 op 27-08-2015 10:59 ]
Remake > Remastered > Port
Deze valt echt wel in de categorie ports ja....
BFV: SuperflipNL [PS4]
Jammer, kun je dus net zo goed de 360 versie halen voor weinig.SuperflipNL schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:09:
[...]
Remake > Remastered > Port
Deze valt echt wel in de categorie ports ja....
Volgens deze thread op Reddit draait ie op 30fps met regelmatige drops richting 20.v8power67 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:56:
Holy crap is er uberhaubt wel iets aan gedaan... dit is een port ipv remaster...
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Ik hoop dat alle gamers dit gaan afstraffen door geen dishonored voor de ps4 te kopen, ze moeten een keer goed verlies maken om niet meer met dit prut op markt te komen.
Mocht je hem heeel graag willen spelen koop hem dan 2dehands op MP ofzo.
[ Voor 18% gewijzigd door SC4RF4C3 op 27-08-2015 11:25 ]
Als alle gamers dit op deze manier gaan afstraffen zal de 2ehands markt ook wel niet echt veel mogelijkheden bieden...SC4RF4C3 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:24:
Ik hoop dat alle gamers dit gaan afstraffen door geen dishonored voor de ps4 te kopen, ze moeten een keer goed verlies maken om niet meer met dit prut op markt te komen.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Als "(alle gamers) - 1" dit gaan doen wel.
Die ene koopt hem wel 1e hands
Die ene koopt hem wel 1e hands
De verbeteringen zijn inderdaad erg gering. De frame-drops heeft die Reddit-poster inmiddels iets genuanceerd: Het spel loopt het overgrote deel van de tijd op 30 fps, met drops naar 25-30. Dat is op zich (helaas) dus niet heel anders dan veel andere games op console. Voor een remaster is het erg jammer dat 60 fps blijkbaar niet haalbaar was, maar wij hebben deze versie nog niet gespeeld en misschien valt het amper op als je 30 fps games gewend bent (het overgrote deel van de console-games is 30 fps).Aaargh! schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:17:
[...]
Volgens deze thread op Reddit draait ie op 30fps met regelmatige drops richting 20.
Eens dat het een luie remaster is, maar het spel was ook nog vrij recent en ik vind 'm alsnog niet lelijk. Bovendien: inhoudelijk is het een erg sterk spel, dus ik denk dat we niet door moeten schieten met complete boycots of zo. De eerste reviews op Metacritic zijn positief en alle (overigens best goede) DLC zit erbij in. De framerate is een grote zwakte als ik het zo hoor, maar wellicht ook niet onoverkomelijk en we moeten het wel in perspectief zien naar mijn mening. Bedenk je dat gamers online vaak doorschieten met gehaat op alles wat minder dan perfect is.
Wie een PC heeft, zou ik aanraden het spel daarop te spelen want die versie ziet er nog altijd flink beter uit dan deze "definitive"-versie. En als je nog een PS3 of X360 hebt staan, kun je het spel daar ook goedkoop voor opzoeken. Maar heb je een PS4 of een Xbox One en heb je Dishonored nog nooit gespeeld, dan zou ik deze game alsnog zeker overwegen. Zelfs al is het een port en geen remaster.
Audio-problemen tijdens cutscenes klinken als iets wat gepatched zou kunnen worden, en misschien kan de framerate ook nog net wat stabieler gemaakt worden middels patches. Ben benieuwd of de ontwikkelaar nog iets laat weten over de ondersteuning die ze gaan bieden.
[ Voor 10% gewijzigd door geert1 op 27-08-2015 11:54 ]
Verwijderd
"Nieuwe bèta Street Fighter 5 gaat vrijdag van start"
Bron: http://www.insidegamer.nl...-5-gaat-vrijdag-van-start
"Demo Fifa 16 komt tussen 8 en 10 september beschikbaar"
Bron: http://www.insidegamer.nl...-10-september-beschikbaar
Bron: http://www.insidegamer.nl...-5-gaat-vrijdag-van-start
"Demo Fifa 16 komt tussen 8 en 10 september beschikbaar"
Bron: http://www.insidegamer.nl...-10-september-beschikbaar
Wow... dit is dus idd een echte slechte port.Aaargh! schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:17:
[...]
Volgens deze thread op Reddit draait ie op 30fps met regelmatige drops richting 20.
Heb de gamenop ps3 gratis. Ga geen cent meer betalen voor iets wat niet beter is.
Sowieso heb ik de game ook op pc en nog nooit gespeeld doenik hem dasr wel op
@Geert: ik vind het er grafisch anders erg matig uitzien. Met deze graphics (kijk de dramatische textures dan) verwacht ik minimaal 60fps.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een ~~~~~~~[PS4] Bloodborne topic.
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een ~~~~~~~[PS4] Bloodborne topic.
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link