Wat een ruk line-up zegVerwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:13:
Grow Home heeft de Vote gewonnen (zoals verwacht). De volledige PS+ update voor September is ook al bekend:
1st September: Grow Home (PS4)
1st September: Super Time Force Ultra (PS4 and PS Vita)
1st September: Twisted Metal (PS3)
1st September: Teslagrad (PS4 and PS3)
1st September: La-Mulana EX (PS Vita)
1st September: Xeodrifter (PS4 and PS Vita)
[video]
http://blog.eu.playstatio...orce-ultra-twisted-metal/
In de winkel. Of had je de last of us remaster al gehoopt te zien hier?
Als Rocket League t kan, dan waarom de rest niet?Brutal1ty schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:24:
[...]
een game als Knack ofzo is toch al wel oud genoeg om een keer in de ps+ te gooien naar mijn ideeBrutal1ty schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:24:
[...]
Nope die heb ik al voor een tientje,Brutal1ty schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:24:
[...]
Deze playstation plus update is wel erg matig. Rocket league was erg goed en de Tomb Raider was ook verrassend goed. Maar dit zijn in mijn ogen allemaal Indie's. Behalve Twisted Metal
Haha geweldig!
Is ook een indie titel nogsteeds. Geen full price aaa game. Wel heel blij dat die als instant game collectioneur game werd aangebodenpoor Leno schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:25:
[...]
Als Rocket League t kan, dan waarom de rest niet?
En stiekem hoopte ik zelf wel op een keer iets als een launch titel of iets dergelijks ja.
Mochten ze ooit een 'echte' game in de IGC gooien, dan mogen ze er wel een preload voor aanbieden anders is de maand al weer voorbij voordat de game klaar is met downloaden, want massaal met 500kb/s 40GB binnenhalen gaat natuurlijk nooit lukken, dan is PSN meteen overbelast.
Voordat de PS4 uitkwam waren er keer op keer dikke games bij Plus op de PS3. Nu de PS4 uit is zijn op beide platforms bijna geen dikke games meer verschenen. Het zal wel zo zijn gedaan om ons alvast warm te laten lopen voor iets wat er niet komt.
Goede manier om ons allemaal te laten wennen aan betaald online spelen en het wordt ook steeds lastiger om er uit te stappen door de backlog die ontstaatUffeltje schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:36:
Voordat de PS4 uitkwam waren er keer op keer dikke games bij Plus op de PS3. Nu de PS4 uit is zijn op beide platforms bijna geen dikke games meer verschenen. Het zal wel zo zijn gedaan om ons alvast warm te laten lopen voor iets wat er niet komt.
Edit : Ik heb niks tegen indies hoor , maar ik ben echt helemaal klaar met de pixel art tsunami en de 16-bit look a like games

[ Voor 16% gewijzigd door Beakzz op 24-08-2015 20:02 ]
Yep, weer allemaal indie wat ze van mij mogen overslaan. Niet dat indie games perse slecht zijn maar naast Rocket Leage heb ik de laatste tijd nog geen indie voorbij zien komen die ik langer dan een uurtje heb gespeeld. Kom nu eens met een meer A titel.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
PlayStation Europe
Dynamite Fishing – World Games coming to PS4 on 26th August. Find out more:
http://blog.eu.playstatio...6&adbpl=tw&adbpr=36969785

hahaha wat een onzinVerwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:08:
PlayStation Europe
[afbeelding]

Is dat niet het gejatte concept van Vlambeer geweest? Ridiculous Fishing?
wow die ps+ line-up, humor
nothing stops this train
Zo net even de 2tb seagate externe hdd besteld bij mediamarkt voor 79 euro incl verz.
Deze :
pricewatch: Seagate Expansion Portable USB 3.0 2TB Zwart
Wel netjes en heb echt nodig heb idee dat mijn hdd niet lekker meer is.
Iemamd een lijstje met wat te doen bij wisselen hdd ps4 ? Hoe zit het namelijk met meerdere accounts op ps4. Moet ik die eerst omzetten naar bv primary of secundairy?? Dit soort zaken zou ik hraag willen weten
Gebruik namelijk mijn broertje zn account voor gamesharen. En een amerikaanse account en mn eigen account.
Deze :
Iemamd een lijstje met wat te doen bij wisselen hdd ps4 ? Hoe zit het namelijk met meerdere accounts op ps4. Moet ik die eerst omzetten naar bv primary of secundairy?? Dit soort zaken zou ik hraag willen weten
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Het makkelijkste is om gewoon een backup te maken via backup en restore (via system), daar kan je kiezen welke accounts er mee moeten. Het is dan wel handig om een hdd te gebruiken zodat je alles over kan zetten, ,mocht je dat niet hebben gebruik dan een usb stick en zet bijvoorbeeld je profielen over, kan je daarna restore doen en alles opnieuw downloaden.v8power67 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:05:
Zo net even de 2tb seagate externe hdd besteld bij mediamarkt voor 79 euro incl verz.
Deze :
Iemamd een lijstje met wat te doen bij wisselen hdd ps4 ? Hoe zit het namelijk met meerdere accounts op ps4. Moet ik die eerst omzetten naar bv primary of secundairy?? Dit soort zaken zou ik hraag willen wetenGebruik namelijk mijn broertje zn account voor gamesharen. En een amerikaanse account en mn eigen account.
Okee thnx. Weet dat ik op ps3 gewoon hdd erin gezet heb. Iets met software erop. En daarna alle profielen opnieuw erop gezet. Savegames stonden op cloud, en als dit ook op ps4 weer zo kan scheelt me backuppen. Heb geen snelle externe hdd of stick. Dan download ik alles wat ik nodig heb erna wel weer.
Zou het zo kunnen werken?
Zo ja kan ik hopelijk morgen dit doen
Zou het zo kunnen werken?
Zo ja kan ik hopelijk morgen dit doen
Die line-upVerwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:13:
Grow Home heeft de Vote gewonnen (zoals verwacht). De volledige PS+ update voor September is ook al bekend:
[video]
Nuja, van deze maand vond ik Lara Croft in elk geval best leuk.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
vooral Grow Home, dat ie won ><
nothing stops this train
Wat een rommel! Grow Home is het enige wat me nog wel leuk lijkt.Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:13:
[video]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Nieuwe beelden van de engine van horizon zero dawn. : http://www.dailymotion.co...awn-time-lapse_videogames
Volumetric clouds en timelapse.
Moest even oaar keer kijken voor ik doorhad dat het een game engine is haha.
Deze game staat heel hoog in mijn lijst qua bijzondere games. Zo veel zin hierin.
Volumetric clouds en timelapse.
Moest even oaar keer kijken voor ik doorhad dat het een game engine is haha.
Deze game staat heel hoog in mijn lijst qua bijzondere games. Zo veel zin hierin.
Man, wat ben ik blij dat ik er weer een gehaald heb. 1ste voetbalavond met bier al gehad, haha ;-).
Wat blijft het toch leutig om te doen he.
Wat blijft het toch leutig om te doen he.
Gaat iemand Until Dawn halen? Of heeft iemand hem al gepreordered?
Over een week bij GM als ie tweedehands staatHaswell schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:15:
Verwijderd
Ik zit te wachten tot ik Until Dawn kan preloaden.Haswell schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:15:
De reviews waren prima voor Until Dawn.
Had die game helemaal niet op de radar, maar na wat reviews gelezen te hebben gisteren ben ik wel geïnteresseerd. Ga wel wachten tot de prijs wat beter is, gezien ik me afvraag hoeveel replay waarde de game voor mij zal hebben.Haswell schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:15:
PSN, Twitter: NNY1980
Replay waardes van dit soort games zijn er voor mij niet echt. Had hetzelfde bij Heavy Rain bv. Dan ben je er doorheen en dan denk je.. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om nog een keer door het verhaal te gaan alleen om wat andere keuzes te kunnen maken en andere cutscenes te bekijken.Nny schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:31:
[...]
Had die game helemaal niet op de radar, maar na wat reviews gelezen te hebben gisteren ben ik wel geïnteresseerd. Ga wel wachten tot de prijs wat beter is, gezien ik me afvraag hoeveel replay waarde de game voor mij zal hebben.
Misschien is dat hier anders omdat volgens mij ieder character dood kan, maar dan nog....
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Heb ook de reviews gelezen en dat pakte positief uit, maar omdat de game ongeveer 19 trophiesNny schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:31:
[...]
Had die game helemaal niet op de radar, maar na wat reviews gelezen te hebben gisteren ben ik wel geïnteresseerd. Ga wel wachten tot de prijs wat beter is, gezien ik me afvraag hoeveel replay waarde de game voor mij zal hebben.
Precies en dan is 55 euro toch net een brug te ver, als het rond de 40 ligt wordt het alweer intressanter. Dus de V&A en de aanbiedingen in de gaten gaan houden.Scrisissszzz schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:34:
[...]
Replay waardes van dit soort games zijn er voor mij niet echt. Had hetzelfde bij Heavy Rain bv. Dan ben je er doorheen en dan denk je.. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om nog een keer door het verhaal te gaan alleen om wat andere keuzes te kunnen maken en andere cutscenes te bekijken.
Misschien is dat hier anders omdat volgens mij ieder character dood kan, maar dan nog....
Als je echt wat voorgeschiedenis wilt, heb je aan MGS3 genoeg. Daarmee begint het verhaal. En is nog de beste uit de reeks ook!SemperFidelis schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 15:59:
Ik ga denk nog eerst Metal Gear HD collection (http://www.amazon.co.uk/d...oliid=IHA7MB2PPTACU&psc=1) spelen voor dat ik PP koop voor de PS4.
Wellicht is die dan nog wat goedkoper ook.

Ik haal V zeker wel op release. Dit zie ik wel als een goede contender voor GOTY, samen met Fallout 4.
En je krijgt zoveel goodies bij de Day One editie!
Yep me 2Nny schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:38:
[...]
Precies en dan is 55 euro toch net een brug te ver, als het rond de 40 ligt wordt het alweer intressanter. Dus de V&A en de aanbiedingen in de gaten gaan houden.
Heavy rain heb ik ooit kunnen lenen. Beyond Two souls gekocht bij release en toen ik een paar dagen later klaar was had ik er nogal spijt van. Max €30 had ik er achteraf aan uit willen geven.
Als je een verhalende game wilt doen kun je beter Tales from the Borderlands pakken
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Kijk iedere sale weer naar de TellTale collectie. Walking Dead seizoen 1 is me destijds heel goed bevallen. Dus wil daar wel meer van, ben niet zo bekend met Borderlands dus zou dan eerder gaan voor Walking Dead, Wolf among us of Game of Thrones. Maar ja dan kan ik weer net zo goed de hele collectie aanschaffen.Scrisissszzz schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:40:
[...]
Yep me 2
Heavy rain heb ik ooit kunnen lenen. Beyond Two souls gekocht bij release en toen ik een paar dagen later klaar was had ik er nogal spijt van. Max €30 had ik er achteraf aan uit willen geven.
Als je een verhalende game wilt doen kun je beter Tales from the Borderlands pakkenKun je nog wat lachen (mits je bekend bent met de games)
En ondertussen wachten The Witcher en Bloodborne ook nog steeds op mijn aandacht! ...First world problems...
Scheelt je 5 euro.lubbertkramer schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:16:
[...]
Over een week bij GM als ie tweedehands staat
Dacht gelezen te hebben dat er 27 verschillende eindes in zitten, zat replaywaarde dus voor mij.Nny schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:31:
[...]
[ Voor 52% gewijzigd door On_E op 25-08-2015 08:57 ]
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Als ik je mag tippen... Bloodborne!Nny schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:46:
[...]
Kijk iedere sale weer naar de TellTale collectie. Walking Dead seizoen 1 is me destijds heel goed bevallen. Dus wil daar wel meer van, ben niet zo bekend met Borderlands dus zou dan eerder gaan voor Walking Dead, Wolf among us of Game of Thrones. Maar ja dan kan ik weer net zo goed de hele collectie aanschaffen.
En ondertussen wachten The Witcher en Bloodborne ook nog steeds op mijn aandacht! ...First world problems...
Ligt eraan wat de prijs doet, nieuw is nu 55 de laagste dus als die zakt zakt tweedehands mee plus als meer hem inleveren komt de prijs ook weer ten goedeOn_E schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:57:
[...]
Scheelt je 5 euro.
[...]
Dacht gelezen te hebben dat er 27 verschillende eindes in zitten, zat replaywaarde dus voor mij.
Tsja, ik zie regelmatig 2ehands games voor 55 euro bij Gamemania liggen, bijna oplichterij.lubbertkramer schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:02:
[...]
Ligt eraan wat de prijs doet, nieuw is nu 55 de laagste dus als die zakt zakt tweedehands mee plus als meer hem inleveren komt de prijs ook weer ten goedeEn kan altijd nog een week wachten, heeft geen haast want heb nog genoeg liggen wat ik niet aangeraakt heb en ook zo gekocht heb.(vind 30-40 euro een mooie prijs)
Via dit forum of een marktplaats ofzo vind je ze vaak voor 30-35.
Hmm laatste die ik gekocht heb was Unity voor 30 euro bij GM AlmereOn_E schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:03:
[...]
Tsja, ik zie regelmatig 2ehands games voor 55 euro bij Gamemania liggen, bijna oplichterij.
Via dit forum of een marktplaats ofzo vind je ze vaak voor 30-35.
Unity is een tijdje ook nieuw € 30 geweest... GM is voor "populaire" games tweede hands niet interessant.lubbertkramer schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:05:
[...]
Hmm laatste die ik gekocht heb was Unity voor 30 euro bij GM Almere
Nu geven ze voor GTA V € 35 (volgens reclame op de website), om 'm vervolgens voor € 55 te verkopen! Nieuw staat ie voor € 65.
Begrijp soms niet waarom de GM nog bestaat...
Ik vergeet alleen altijd pricewatch aan te zetten en mis dus dat moment van 30 euro zijn, vind tweedehands dan 30 euro een mooie prijs. Maar sluit wel aan dat sommige spellen idd te duur zijn waardoor ik de aankoop uitstelde. Loop er wekelijks gewoon even in en kijk wel of ik wat koop. Ben nu aan het rondkijken voor Dragonball Xenoverse waar ik eerder een 25 euro voor wil betalenSqueakyClean schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:09:
[...]
Unity is een tijdje ook nieuw € 30 geweest... GM is voor "populaire" games tweede hands niet interessant.
Nu geven ze voor GTA V € 35 (volgens reclame op de website), om 'm vervolgens voor € 55 te verkopen! Nieuw staat ie voor € 65.
GM prijzen voor nieuwe spellen zijn ook vaak wat hoger dan bij de concurrent maar denk dat ze daarin gewoon rekening houden met eventuele inruil van games bij aankoop / puntensysteem wat ze hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door lubbertkramer op 25-08-2015 09:15 ]
Niet vanwege de second hand.SqueakyClean schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:09:
[...]
Ik weet het, ben ook begonnen... Maar toen kwam The Witcher dus ging ie op pauze. En toen kwam Batman en ging Witcher op pauze.
Tip voor games aanbiedingen: laatste prijsreacties op Budgetgaming.nl.lubbertkramer schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:14:
[...]
Ik vergeet alleen altijd pricewatch aan te zetten en mis dus dat moment van 30 euro zijn...
Mja, mijn PS4 komt er ook vandaan (witte Destiny bundel voor € 399), maar ik heb er nog nooit nieuwe PS4-games gekocht. Op dit moment is GTAV daar nieuw gewoon € 20 duurder dan NextLevel...!
[ Voor 37% gewijzigd door SqueakyClean op 25-08-2015 09:26 ]
Ik heb de walking dead seizoen 1 en 2 met heel veel plezier gespeeld. Laatst nog Wolf Among Us uitgespeeld. Mooi verhaal. Erg leuke games om als afwisseling te spelen van bijvoorbeeld een Bloodborne als je eventjes aan minder spanning op de bank toe bentNny schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:46:
[...]
Kijk iedere sale weer naar de TellTale collectie. Walking Dead seizoen 1 is me destijds heel goed bevallen. Dus wil daar wel meer van, ben niet zo bekend met Borderlands dus zou dan eerder gaan voor Walking Dead, Wolf among us of Game of Thrones. Maar ja dan kan ik weer net zo goed de hele collectie aanschaffen.
Nu wachten nog Game of Thrones en Tales from the Borderlands op me. Die staan klaar om ook aan te beginnen.
En zoals je zegt: first world problems idd
PSN ID: MrMichel_75
PS4 AC:Unity Special Edition was in december 2014/januari 2015 al € 32,50 bij Amazon.co.uk en Zavvi.nl. Ik heb hem toen gekocht (en hij zit nog in seal). Vaak dalen de games rond die tijd heel even, was toen ook al met Far Cry 3.lubbertkramer schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:14:
[...]
Ik vergeet alleen altijd pricewatch aan te zetten en mis dus dat moment van 30 euro zijn, vind tweedehands dan 30 euro een mooie prijs. Maar sluit wel aan dat sommige spellen idd te duur zijn waardoor ik de aankoop uitstelde. Loop er wekelijks gewoon even in en kijk wel of ik wat koop. Ben nu aan het rondkijken voor Dragonball Xenoverse waar ik eerder een 25 euro voor wil betalen
GM prijzen voor nieuwe spellen zijn ook vaak wat hoger dan bij de concurrent maar denk dat ze daarin gewoon rekening houden met eventuele inruil van games bij aankoop / puntensysteem wat ze hebben.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Waar staat dat ze 35 voor GTA geven? Dat is wel interessant nml.SqueakyClean schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:09:
[...]
Unity is een tijdje ook nieuw € 30 geweest... GM is voor "populaire" games tweede hands niet interessant.
edit: laat maar, gevonden!
[ Voor 3% gewijzigd door On_E op 25-08-2015 09:26 ]
haha ik ken het.. Zo bouwde ik eerder altijd een aardige backlog op. Daarom probeer ik nu echt een game af te maken als ik eraan begin. Max 2 tegelijk.Nny schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:15:
[...]
Ik weet het, ben ook begonnen... Maar toen kwam The Witcher dus ging ie op pauze. En toen kwam Batman en ging Witcher op pauze.
Zit nu vol in Bloodborne. Daarna moet ik the Witcher ook weer van vooraan starten.
Ik ben na Batman toe aan een nieuwe game. GTA V, DA:I en GoW remastered uitgespeeld.
Hoor enkele goede verhalen over the witcher, maar ben bang dat de grote open wereld (waarin zoveel te doen is) mij niet echt trekt. Heb daar de tijd niet echt voor.
Iemand nog aanraders?
Bloodborne trekt me niet zo.
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Hoe vonden jullie Outlast trouwens? Heb een stukje gespeeld (moet generatoren aanzetten) maar tis tot nog toe best geinig. Jump scares van hier tot Tokyo natuurlijk, zoals verwacht, maar best wel een spannende vibe.
Gelukkig maar een uur of 5 lang èn gratis bij PSN gehad.
Verder Ground Zeroes al gespeeld? Zat een paar maanden terug in de Plus...
The Witcher is niet echt één grote wereld, hoor. Eerder een aantal grote gebieden aan elkaar geknoopt. Wel een must play.Ktenolix schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:43:
Ik ben na Batman toe aan een nieuwe game. GTA V, DA:I en GoW remastered uitgespeeld.Hoor enkele goede verhalen over the witcher, maar ben bang dat de grote open wereld (waarin zoveel te doen is) mij niet echt trekt. Heb daar de tijd niet echt voor.
Iemand nog aanraders?
[ Voor 53% gewijzigd door SqueakyClean op 25-08-2015 09:47 ]
Als je DA:I uit kunt spelen dan is The Witcher niet te groot hoor.Ktenolix schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:43:
Ik ben na Batman toe aan een nieuwe game. GTA V, DA:I en GoW remastered uitgespeeld.Hoor enkele goede verhalen over the witcher, maar ben bang dat de grote open wereld (waarin zoveel te doen is) mij niet echt trekt. Heb daar de tijd niet echt voor.
Iemand nog aanraders?
Perhaps, maar dat kostte me ook dik veel tijd.On_E schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:45:
[...]
Als je DA:I uit kunt spelen dan is The Witcher niet te groot hoor.
Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW
Erg leuk. Nooit uitgespeeld want speelde het spel voornamelijk met vrienden 's avonds. Plezier gegarandeerd!SqueakyClean schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:45:
Hoe vonden jullie Outlast trouwens? Heb een stukje gespeeld (moet generatoren aanzetten) maar tis tot nog toe best geinig. Jump scares van hier tot Tokyo natuurlijk, zoals verwacht, maar best wel een spannende vibe.
[...]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Outlast is wel aardig hoor! Een beetje repetitief, maar zeker niet slecht. Heb de dlc laten liggen, zelfs voor een paar euro had ik er geen interesse meer in. Eenmaal uitgespeeld is het wmb ook echt klaar.SqueakyClean schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:45:
[...]
The Witcher is niet echt één grote wereld, hoor. Eerder een aantal grote gebieden aan elkaar geknoopt. Wel een must play.
The_Worst schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:30:
[...]
Erg leuk. Nooit uitgespeeld want speelde het spel voornamelijk met vrienden 's avonds. Plezier gegarandeerd!
Thanks voor de feedback! Hij kwam in m'n backlog te voor schijn en ik wilde het wel eens proberen tussen Rocket League, Tomb Raider, Ground Zeroes en Blops3 in...ChrisLNFF schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:09:
[...]
Outlast is wel aardig hoor! Een beetje repetitief, maar zeker niet slecht. Heb de dlc laten liggen, zelfs voor een paar euro had ik er geen interesse meer in. Eenmaal uitgespeeld is het wmb ook echt klaar.
Ik zal 'm wel ff snel uitspelen, voordat het weer vroeg donker wordt...
Horizon zero dawn gifje :

Ziet er bizar mooi uit. Volumetric clouds.

Plaatje doet het niet hier
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Hier welBlackEyedAngel schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:51:
Ontopic : Ziet er idd ziek mooi uit, vraag me af of ze dit echt realtime zo kunnen renderen..
[ Voor 23% gewijzigd door DennusB op 25-08-2015 12:52 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
https://d.maxfile.ro/myorkjznjr.gifBlackEyedAngel schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:51:
Nu wel ?
Owh jahoor dit is real time. Als je oplet zie je dat de wolken geen schaduwen casten op de grond. Zou het cgi/target render zijn zou dit meestal wel geval zijn. Dit is namelijk heel zwaar zeker als de wolken ook nog eens zoals in het echt constant veranderen. Dan zijn realtime shadows heel zwaar. Het ziet er heel erg mooi uit maar niet inmogelijk ofzo.DennusB schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:52:
[...]
Hier wel
Ontopic : Ziet er idd ziek mooi uit, vraag me af of ze dit echt realtime zo kunnen renderen..
[ Voor 60% gewijzigd door v8power67 op 25-08-2015 12:55 ]
Helaas niet, misschien geblokkeerd door wat dan ook op werk of zo
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Vaker blij gemaakt met gebakken lucht, hopelijk ziet het er ook nog zo uit als we het zelf thuis gaan ervarenv8power67 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:48:
[afbeelding]

Dit was al aanwezig tijdens de demo op de ps4 e3 show. En lijkt me niet dat je nu zo ver voor release van de game bullshit gaat verkopen. Die gasten weten echt wel hoe ze mooie graphics kunnen maken. Killzone is echt voor een launch game supermooi.lubbertkramer schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:55:
[...]
Vaker blij gemaakt met gebakken lucht, hopelijk ziet het er ook nog zo uit als we het zelf thuis gaan ervarenMaar los van dat het ziet er prachtig uit
En ze leren steeds meer van de ps4. Ik heb er alle vertrouwen in
De geschiedenis heeft vaker bewezen dat het naar beneden stellen van grafische pracht plaats kan vinden, zelfs vlak voor een release. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een watchdogsv8power67 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:58:
[...]
Dit was al aanwezig tijdens de demo op de ps4 e3 show. En lijkt me niet dat je nu zo ver voor release van de game bullshit gaat verkopen. Die gasten weten echt wel hoe ze mooie graphics kunnen maken. Killzone is echt voor een launch game supermooi.
[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 25-08-2015 13:01 ]
Jawel maar niet zo bij sony first party games. Dat een ubisoft of ea etc dit doen is omdat ze voor meerdere platformen developen.lubbertkramer schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:00:
[...]
De geschiedenis heeft vaker bewezen dat het naar beneden stellen van grafische pracht plaats kan vinden, zelfs vlak voor een release. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een watchdogs
Dat hebben de first party devs niet. Daarom dat een uncharted 4 er ineens zo bovenuit springt qua physics en graphics. Omdat ze alleen maar met een ps4 te maken hebben. En mede door the last of us remaster en nathan drake collection dalijk hebben ze zoveel geleerd dat ze grote stappen hebben gemaakt.
Waarom zou guerilla games dat niet ook kunnen. Ze zijn al 4 of 5 jaar bezig met dit project. Ze zijn vanaf dag 1 erbij gehaald met de ps4. Die kennen ze nu onderhand perfect. Dus ik twijfel niet aan ze. Sowieso wordt de game 1080p30. Dus moet te doen zijn
En ja watchdogs is gewoon een gevalletje veelste hoge verwachtingen scheppen emt een target render op high end pc.
Daarna een crappy game leveren. Maar ook dit waren begin dagen van ps4 en x1. Dat gebeurt dalijk als een dev beetje inzet heeft niet meer.
[ Voor 29% gewijzigd door v8power67 op 25-08-2015 13:07 ]
Plaatjes van 29MB embedded op een forum is geheel van de gekke. Gewoon een link posten dus.v8power67 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:48:
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Does Killzone 2 ring a bell?v8power67 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:04:
[...]
Jawel maar niet zo bij sony first party games. Dat een ubisoft of ea etc dit doen is omdat ze voor meerdere platformen developen.
Dat hebben de first party devs niet. Daarom dat een uncharted 4 er ineens zo bovenuit springt qua physics en graphics. Omdat ze alleen maar met een ps4 te maken hebben. En mede door the last of us remaster en nathan drake collection dalijk hebben ze zoveel geleerd dat ze grote stappen hebben gemaakt.
Waarom zou guerilla games dat niet ook kunnen. Ze zijn al 4 of 5 jaar bezig met dit project. Ze zijn vanaf dag 1 erbij gehaald met de ps4. Die kennen ze nu onderhand perfect. Dus ik twijfel niet aan ze. Sowieso wordt de game 1080p30. Dus moet te doen zijn
En ja watchdogs is gewoon een gevalletje veelste hoge verwachtingen scheppen emt een target render op high end pc.
Daarna een crappy game leveren. Maar ook dit waren begin dagen van ps4 en x1. Dat gebeurt dalijk als een dev beetje inzet heeft niet meer.
YouTube: Killzone 2 E3 2005 Announcement Trailer
Ja vaagjes idd. Naja okee ze hebben het ook gedaan. Maar sinds ps4 heb ik geen first party dev gezien met deze praktijken.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:23:
[...]
Does Killzone 2 ring a bell?
En laten we hopen dat dit blijft.
Eerlijkheid is beste naar je fanbase.
Krijgen we deze shit weer. Heb je Killzone Shadow Fall nooit gezien ofzo? Is daar een grafische downgrade geweest?Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:23:
[...]
Does Killzone 2 ring a bell?
Tijdens Siggraph 2015 heeft Guerrilla Games een presentatie gehouden over "Volumetric Cloud technology" in Horizon.
Daarbij, Guerrilla heeft met Horizon al vanaf het begin echte gameplay laten zien, dus ik snap niet waaromje nu komt met een filmpje van Killzone 2?
Even een heads-up voor Dishonored:
Dishonored Definitive Edition komt vrijdag uit en kan je kopen voor € 20 als je de PS3 versie hebt, die een paar maanden geleden bij PS+ zat.
Maar ik lees wat ervaringen dat de port nogal slecht is! Fps is 30 met dips naar de 20, audio loopt niet lekker bij cut-scenes, wazige textures, etc. Ze zullen het e.e.a. wel patchen, maar het is niet als bij Tomb Raider Definitive Edition, die op 60fps loopt, en qua graphics richting de PC gaat.
Ik wacht zelf daarom wel op wat reviews.
Dishonored Definitive Edition komt vrijdag uit en kan je kopen voor € 20 als je de PS3 versie hebt, die een paar maanden geleden bij PS+ zat.
Maar ik lees wat ervaringen dat de port nogal slecht is! Fps is 30 met dips naar de 20, audio loopt niet lekker bij cut-scenes, wazige textures, etc. Ze zullen het e.e.a. wel patchen, maar het is niet als bij Tomb Raider Definitive Edition, die op 60fps loopt, en qua graphics richting de PC gaat.
Ik wacht zelf daarom wel op wat reviews.
Verwijderd
Voor de rest gaat het wel?Recon24 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:29:
[...]
Krijgen we deze shit weer. Heb je Killzone Shadow Fall nooit gezien ofzo? Is daar een grafische downgrade geweest?
Tijdens Siggraph 2015 heeft Guerrilla Games een presentatie gehouden over "Volumetric Cloud technology" in Horizon.
Daarbij, Guerrilla heeft met Horizon al vanaf het begin echte gameplay laten zien, dus ik snap niet waaromje nu komt met een filmpje van Killzone 2?

Tegenwoordig zijn er meer downgrades dan dat de verwachtingen worden waargemaakt. Dit is geen aanval op Horizon of Killzone. Maar gewoon een feit. Ik had het ook liever anders gezien, uiteindelijk moet je gewoon wachten tot je de game in huis hebt voor een oordeel.
Ik laat me iig niet meer beetnemen na diverse games. (Witcher 3, Division, Watch Dogs etc.)
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2015 13:43 ]
Je haalt wel een trailer aan van een game gereleased in 2009!

[ Voor 3% gewijzigd door SqueakyClean op 25-08-2015 13:44 ]
Verwijderd
Het heeft alles te maken met de discussie. Het gaat over Guerilla en over downgrades.SqueakyClean schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:44:
[...]
Je haalt wel een trailer aan van een game gereleased in 2009!Heeft dan ook niets te maken met de discussie...
Ik zou me inderdaad niet te hard laten hypen door een paar leuke wolkjes... Guerillia heeft nou niet bepaald een trackrecord met topgames. Blinken uit in middelmatigheid imo.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Ach, het werkt toch?Voxalizer schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:50:
Ik zou me inderdaad niet te hard laten hypen door een paar leuke wolkjes... Guerillia heeft nou niet bepaald een trackrecord met topgames. Blinken uit in middelmatigheid imo.
Uncharted, TLOU, mediocre stuff everywhere!
Mensen willen gewoon dit soort games, dus waarom er niet aan verdienen
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Voxalizer heeft wel gelijk maar djiezus wat zien die wolken er belachelijk goed uit zeg, ;-).
Klopt wel hoor.
Middelmatige studio.
Killzone reeks zijn ook nooit echt topgames geweest.
Ze doen leuk mee, maar ook niet meer dan dat.
Middelmatige studio.
Het spel krijgt op dit moment ook een 79, dus ook niet bepaald bijzonder (54 reviews).
Zeker niet vergeleken met MGSV: 95 (20 reviews)!
Als een 8 niet bepaald bijzonder is zul je wel heel weinig games spelen zeker?SqueakyClean schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:56:
Het spel krijgt op dit moment ook een 79, dus ook niet bepaald bijzonder (54 reviews).
Je kunt ook heel veel games spelen en vrijwel alles een 8 geven...
Veel mensen die After Dawn al in pre-order hebben staan ?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Sony's Tokyo Game Show-persconferentie heeft een datum
Sony's Tokyo Game Show-persconferentie vindt plaats op 15 september. Dit is de dinsdag voor de Tokyo Game Show. Dit staat op de Japanse PlayStation Blog.
De persconferentie duurt anderhalf uur en begint om 11:00 uur ’s ochtends Nederlandse tijd. Via de Japanse PlayStation Blog is de livestream van de conferentie te volgen. Over de inhoud van de conferentie zijn nog geen details vrijgegeven, maar er wordt gehoopt op nieuwe titels en wellicht een prijsverlaging voor de PlayStation 4.
Tokyo Game Show 2015 vindt twee dagen later plaats, van 17 tot en met 20 september in Chiba, Japan.
Bron: http://www.insidegamer.nl...nferentie-heeft-een-datum
Okee okee.dutchgio schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:00:
Je kunt ook heel veel games spelen en vrijwel alles een 8 geven...
Daar ben ik het niet mee eens.dutchgio schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:54:
Klopt wel hoor.
Middelmatige studio.
Killzone 2 is een van de tofste games die ik ooit gespeeld heb, staat zeker in mijn top 5.
Voor mij zijn de Killzone games vele malen beter dan de Call of Duties die ieder jaar weer uitgebracht worden.
Volgens mij wordt de term "topgame" vaak gehangen aan de verkoopaantallen, niet aan de kwaliteit van de game
Ik denk dat het reclamebudget van een CoD ook veel groter is dan die van een Killzone.
Dat speelt mee. Net als het feit dat mensen graag spelen wat ze altijd al spelen (wat de boer niet kent....)
CoD mannetjes blijven CoD kopen, Fifa mannetjes blijven Fifa kopen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Een 8 is niet slecht, hoor. Maar is ook niet een must-have-day-one-buy. Zoals ik al zei: niet bepaald bijzonder...On_E schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:59:
[...]
Als een 8 niet bepaald bijzonder is zul je wel heel weinig games spelen zeker?
Tja, wat heeft zo'n vergelijking voor zin? Twee totaal verschillende games. MGS5 lijkt in elk geval een topgame voor de liefhebbers van dat genre, en Until Dawn lijkt prima uit de verf gekomen voor wat die game probeerde te bereiken. Wie houdt van interactieve films, van horror en van slasherfilms in het bijzonder, zal gewoon veel plezier hebben met Until Dawn. Het is een game met een wat specifiekere doelgroep dan een Uncharted bijvoorbeeld. Een 79 gemiddeld op Metacritic is behoorlijk prima; net iets onder de Game of the Year-toppers, daar heb je gelijk in. Maar "niet bepaald bijzonder" vind ik vrij negatief als omschrijving van de ontvangst door de critici. Misschien is dat meer een omschrijving van je persoonlijke gevoel richting de game. Wat natuurlijk prima is. Het is ook niet mijn genre, maar voor de liefhebbers kan het zeker wel iets bijzonders zijn.SqueakyClean schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:56:
Waarom een persoonlijke mening als feit proberen te bestempelen? Guerilla is een studio met enorm hoge productiewaarden (ze halen het onderste uit de consoles) en een erg goed ontvangen catalogus aan games (zie metacritic). Dat zijn feiten. Blijkbaar ben je zelf geen Killzone-fan en dat is prima, maar miljoenen hebben zich goed vermaakt met deze games. Ik zie ze zeker als een topstudio voor de Playstation consoles en ik verwacht dat ze van Horizon iets goeds kunnen maken.dutchgio schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:54:
Klopt wel hoor.
Middelmatige studio.
Wat betreft eventuele downgrades voor Horizon: Dat is goed mogelijk want we zien dit vaak tegenwoordig. Ook al hebben we enige gameplay gezien van de nieuwe game, kan het alsnog veranderen. Wat we nu hebben gezien is waarschijnlijk een vertical slice, oftewel één specifiek stukje van de game die is gepolijst voor de beurzen om te laten zien waar ze naartoe willen. Het is goed mogelijk dat bij het bouwen van de volledige game toch bepaalde concessies moeten worden gedaan, maar laten we daar niet op hopen. Het is te vroeg om er verder veel over te zeggen, behalve dat het spel grote potentie heeft. De E3 volgend jaar zal wel meer licht schijnen op dit spel, en misschien zien we er iets van op de Tokyo Game Show in september of tijdens Sony's eigen Playstation Experience in december.v8power67 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:58:
[...]
Dit was al aanwezig tijdens de demo op de ps4 e3 show. En lijkt me niet dat je nu zo ver voor release van de game bullshit gaat verkopen. Die gasten weten echt wel hoe ze mooie graphics kunnen maken. Killzone is echt voor een launch game supermooi.
Een 8 is een erg goed cijfer, weet niet precies wat voor schaal jij gebruikt?SqueakyClean schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:19:
[...]
Een 8 is niet slecht, hoor. Maar is ook niet een must-have-day-one-buy. Zoals ik al zei: niet bepaald bijzonder...
Wellicht een release date en prijs van Morpeus?
[ Voor 9% gewijzigd door Nny op 25-08-2015 14:47 ]
Bullshit. Guerrilla heeft prima games neergezet en ook Shadow Fall was totaal niet slecht. Men zeurde vooral om het verhaal bij Shadow Fall, maar de gameplay eromheen plus graphics waren puik.Voxalizer schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:50:
Shadow Fall is nog steeds 1 van de mooiste games deze generatie. Het gaat hier om de grafische technologie die Guerrilla al jaren laat zien in games, en dat staat geheel los van hoe een game inhoudelijk is namelijk.
*Leuk feitje: Zowel Until Dawn als Horizon maken beide gebruik van de "Core Killzone Shadow Fall Graphics Engine". Beide zijn natuurlijk door de studio's weer verder geüpgraded.
[ Voor 11% gewijzigd door Recon24 op 25-08-2015 14:55 ]
Verwijderd
PlayStation UK
The 20th Anniversary Edition DUALSHOCK 4 arrives on 16th September. Pre-order it now! ->
https://www.playstation.com/en-gb/explore/ps4/accessories/

----------------------------------------------------------------------------------------
PlayStation Europe
Must watch new video on Project Morpheus: Making VR a reality. Ready for the future of Play?
The 20th Anniversary Edition DUALSHOCK 4 arrives on 16th September. Pre-order it now! ->
https://www.playstation.com/en-gb/explore/ps4/accessories/

----------------------------------------------------------------------------------------
PlayStation Europe
Must watch new video on Project Morpheus: Making VR a reality. Ready for the future of Play?
Ja, leuke tijd gehad met bv. Heavy Rain. Wel weer eens zin in zo'n game.DennusB schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:02:
Veel mensen die After Dawn al in pre-order hebben staan ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik ga Until Dawn op disc kopen, als dat uberhaupt kan tenminste
Voor mij zijn games boven of rond de 9 erg goed, games boven de 8 zijn redelijk tot goed en games onder de 8 redelijk en onder de 7 slecht.On_E schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:39:
[...]
Een 8 is een erg goed cijfer, weet niet precies wat voor schaal jij gebruikt?
Dus ik gebruik een andere schaal dan jij. Is toch niet erg?
Verwijderd
PlayStation Europe
New on PS Store this week: Until Dawn, Dishonored, Nova-111, more. Full list:
New on PS Store this week: Until Dawn, Dishonored, Nova-111, more. Full list:

Nee zeker niet erg, maar ik ben van mening dat je dan wel een heleboel toffe games mist.SqueakyClean schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:58:
[...]
Voor mij zijn games boven of rond de 9 erg goed, games boven de 8 zijn redelijk tot goed en games onder de 8 redelijk en onder de 7 slecht.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 21:07
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Cijfers geven aan games is sowieso een beetje loos imho, Als ik wil weten wat een ander van een game vindt dan kijk/lees ik een review en beoordeel ik in hoeverre de mening van de reviewer van toepassing is op mijn eigen "smaak" Of die game uiteindelijk een 7 of een 10 krijgt maakt me dan weinig uit.
Over reviews gesproken, tof dat MGS zulke positieve reviews krijgt, de gameplay is niet helemaal mijn ding maar het is zeker een game die ik in een later stadium ga oppikken.
Over reviews gesproken, tof dat MGS zulke positieve reviews krijgt, de gameplay is niet helemaal mijn ding maar het is zeker een game die ik in een later stadium ga oppikken.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Zeker niet erg, maar imho mis je dan ook wel mooie games. Bij games let ik meestal niet zo op scores, maar kijk meer naar mijn eigen interesse. Als ik het echter doortrek naar IMDB, dan zou ik toch een aantal enorm goede films gemist hebben, als ik ze bij voorbaat afgeserveerd had omdat ze daar slechts een vijfje of zesje scoren.SqueakyClean schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:58:
[...]
Voor mij zijn games boven of rond de 9 erg goed, games boven de 8 zijn redelijk tot goed en games onder de 8 redelijk en onder de 7 slecht.
Cijfers kunnen een indicatie zijn, maar ze hoeven niks te betekenen.
Edit: het werkt (uiteraard) ook andersom, games/films die hoog scoren kunnen voor jou/mij persoonlijk alsnog enorm tegenvallen.
[ Voor 8% gewijzigd door ralph075 op 25-08-2015 17:31 ]
Zit even wat MGS gameplay te kijken, maar ik begrijp niet helemaal wat die game precies probeert te zijn. Het ene moment is het een diep tactische militaire simulatie, en het volgende moment zie ik een wijf in bikini met schuddende tieten zich net zo snel voortbewegen als de Flash. Daarna zie ik de speler balonnen aan vijanden, schapen en voertuigen vastmaken, die vervolgens op Tom & Jerry achtige cartoony wijze de lucht in schieten, waarbij vijanden helemaal niks doorhebben terwijl ze er vlakbij staan. En weer daarna zie ik de speler op haast hilarische wijze onder een enorme doos rondkruipen.
Ik vond Ground Zeroes eigenlijk al geen ene klote aan, dus ik ga dit waarschijnlijk ook echt niet trekken.
Ik kijk wel uit naar Mad Max. Dat wordt de nieuwe Mordor hoop ik. Verder erg benieuwd naar Until Dawn en ook Dishonored heb ik nog nooit gedaan.
Ik vond Ground Zeroes eigenlijk al geen ene klote aan, dus ik ga dit waarschijnlijk ook echt niet trekken.
Ik kijk wel uit naar Mad Max. Dat wordt de nieuwe Mordor hoop ik. Verder erg benieuwd naar Until Dawn en ook Dishonored heb ik nog nooit gedaan.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een ~~~~~~~[PS4] Bloodborne topic.
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een ~~~~~~~[PS4] Bloodborne topic.
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link