Ja, dus? De persoon waartegen ik het heb heeft netjes gereageerd, dus blijkbaar niet nodig.SqueakyClean schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:32:
@ hierboven: Je weet dat je mensen kan quoten, hè...
Met de MTU op 1450 of 1473 kom ik op 0,4mb/s tijdens de Limbo download.
Bijna 4 keer zo snel als normaal
* geniale game trouwens!
Bijna 4 keer zo snel als normaal
* geniale game trouwens!
[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 04-08-2015 15:44 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Bij mij heeft de MTU voor een zeer lichte verhoging gezorgd. Van de Google DNS werd mn verbinding langzamer dan normaal.
Er is ook een verschil in updates, deze haalt ie relatief snel binnen. Hele spellen is terrrgend traag. En dit moet wel van Sony's kant worden geknepen. Mijn verbinding is consequent snel en stabiel.
Er is ook een verschil in updates, deze haalt ie relatief snel binnen. Hele spellen is terrrgend traag. En dit moet wel van Sony's kant worden geknepen. Mijn verbinding is consequent snel en stabiel.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Verwijderd
PlayStation NL
De PlayStation Plus games van deze maand zijn vanaf nu te downloaden in de PlayStation Store:
https://store.playstation...&adbpl=tw&adbpr=168456306
De PlayStation Plus games van deze maand zijn vanaf nu te downloaden in de PlayStation Store:
https://store.playstation...&adbpl=tw&adbpr=168456306
Vanmiddag al gedaan 
Limbo's leveldesign, puzzels en algehele gameplay doen me ontzettend denken aan Little Big Planet..... maar dan zwart-wit
Mortal Kombat schiet niet op.
De laatste 1.7G zou ie 4 uur over doen.
MTU verandert en hij ging naar "17 minuten resterend".
Maar binnen een minuut zie ik de snelheid al weer belachelijk hard afnemen.
Lekker zo
Limbo's leveldesign, puzzels en algehele gameplay doen me ontzettend denken aan Little Big Planet..... maar dan zwart-wit
Lekker zo

Heb je al de "test-connection" truuk geprobeerd? Gewoon blijven doen tot je een (geschatte) download krijgt die je verwacht. Soms download ie dan een tijdje op volle snelheid...dvdkiwi schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:32:
Vanmiddag al gedaan
Limbo's leveldesign, puzzels en algehele gameplay doen me ontzettend denken aan Little Big Planet..... maar dan zwart-wit![]()
Lekker zo
Bloodborne update file, 4 uur remaining, ok internet connection test.... Tijd stijgt naar 17 hours remaining.... Mtu aangepast en google dns...dit bericht getikt, nu 106 seconds left, maar ze nemen toe ipv af
10 second ninja DONE
Yes, die doe ik constant, maar hij doet het iedere keer maar even.
Dan maar in rest mode tijdens de voetbal zo
Dan maar in rest mode tijdens de voetbal zo
Nieuwe Tomb Raider trailer. Ik word hier niet bepaald enthousiast van. Je ziet Lara vrijwel alleen maar moorden.
Hey iedereen!
Ik sta op het punt om een PS4 te kopen en ben aan het uitzoeken wat de beste bundle is. Iemand die hierin advies kan geven?
Dit is hetgeen ik tegen kwam voor de Belgische markt:
Hoe kan ik die versies identificeren?
Of is het best om gewoon een winkel binnen te stappen en daar te vragen?
Ik sta op het punt om een PS4 te kopen en ben aan het uitzoeken wat de beste bundle is. Iemand die hierin advies kan geven?
Dit is hetgeen ik tegen kwam voor de Belgische markt:
- 399€ - 2 games (Last of us remastered en God of War 3): http://www.bol.com/nl/d/a...ames/276500007/index.html
- 399€ - 3 games (Infamous First light, Little Big Planet 3, en God of War 3): http://www.bartsmit.com/n...ers-4/playstation-4-500gb
- 399€ - 2 games (The order + keuze uit game): http://www.gamemania.be/D...94&select=Hardware&show=1
- 399€ - extra controller: http://www.consoleshop.be...500-gb-2e-controller.html
Hoe kan ik die versies identificeren?
Of is het best om gewoon een winkel binnen te stappen en daar te vragen?
Neem aan dat de versie gewoon op de EAN sticker op de doos af te lezen is.
Iets klopt er niet aan de weergegeven waarden, en daarmee valt wellicht ook de download snelheid te rijmen:
Als ik bij downloads kijk zie ik dat ie bezig is om 3.240 GB te downloaden (volledige game MK X).
Ga ik daarna op het game icoon staan dan zie ik dat de volledige game 33,5 GB is.
Raarrr
Als ik bij downloads kijk zie ik dat ie bezig is om 3.240 GB te downloaden (volledige game MK X).
Ga ik daarna op het game icoon staan dan zie ik dat de volledige game 33,5 GB is.
Raarrr

Die video is inderdaad gericht op actie en moorden, maar dat is op zich niks nieuws. In alle Tomb Raider-games maakt Lara mensen of dieren af in grote aantallen. Dit wordt voor mij pas een probleem als de hele game erom draait en het ten koste gaat van de rest van het spel. En dat weten we nog niet. Zolang er maar flink wat verkenning, verhaal, klimmen en puzzelen in zit, dan vind ik het geen probleem dat er ook sluipen en actie in zit. Het gaat om de balans, naar mijn mening, en of ze die weten te vinden is nog afwachten. Deze video laat lang niet alle gameplay zien, en eerdere video's draaiden juist meer om het klimmen en verkennen.bram1984 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:37:
Nieuwe Tomb Raider trailer. Ik word hier niet bepaald enthousiast van. Je ziet Lara vrijwel alleen maar moorden.
Het lijkt me daarnaast dat het geweld wel enigszins verklaard zal worden in de context van het verhaal. Lara zoekt over 't algemeen de gevechten niet op, maar komt erin terecht door omstandigheden. Als dat ook hier het geval is, dan vind ik het prima. Ik snap je punt wel in de zin dat Lara geen moordmachine moet gaan worden.
Verder leuk om te zien dat de mogelijkheden verder uitgebreid zijn. Vijanden zijn op allerlei manieren af te leiden en te verslaan. Ik heb wel zin om ermee aan te slag te gaan. PS4-eigenaren zullen nog tot kwartaal 4 van 2016 moeten wachten helaas, maar ik heb er een PC bij en dat platform krijgt het spel vroeg in 2016.
Edit: Hier een nieuwe preview die 't ook uitgebreid heeft over de tombes in het spel. Zoals ik hoopte worden die groter en complexer dan in het vorige deel. Dat belooft wat!
[ Voor 20% gewijzigd door geert1 op 04-08-2015 22:30 ]
Krijgen we hellemaal geen sony nieuws deze gamescom ?? Zit erg te springen om een no mans sky release date. En meer van horizon zero dawn. En veel meer.
En zit met smart te wachten op een nieuwe elder scrolls... desnoods skyrim remaster 1080p/60 met allerlei mods erin.
Heb eel iets aparts laatste dagen. Zette de ps4 gewoon uit( niet rest mode).
Erna wou die niet meer aan. Moest ik de stroom er 2x afhalen voordat hij het deed.
Denk zelf dat de hdd spaced want hij heeft soms nogal moeite data van hdd af te halen.
Maar dat zou het opstarten niet moeten beinvloeden.
Zal sony er eens over gaan bellen. Kijken wat ze zeggen. Database rebuildennheb ik al eens gedaan paar weken geleden.
En zit met smart te wachten op een nieuwe elder scrolls... desnoods skyrim remaster 1080p/60 met allerlei mods erin.
Heb eel iets aparts laatste dagen. Zette de ps4 gewoon uit( niet rest mode).
Erna wou die niet meer aan. Moest ik de stroom er 2x afhalen voordat hij het deed.
Denk zelf dat de hdd spaced want hij heeft soms nogal moeite data van hdd af te halen.
Maar dat zou het opstarten niet moeten beinvloeden.
Zal sony er eens over gaan bellen. Kijken wat ze zeggen. Database rebuildennheb ik al eens gedaan paar weken geleden.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Weet je wat mij altijd irriteert aan dit soort games? Heb jij wel eens geprobeerd om een uur lang gehurkt te lopenbram1984 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:37:
[video]

Volgens mij niet nee. Sony heeft op E3 al laten zien wat ze hadden, en ze kiezen ervoor om Gamescom nu over te slaan. Wel met je eens dat er wel net iets meer zou mogen zijn qua games en aankondigingen. Eigenlijk was de E3 ook al mager qua titels voor de komende 6-12 maanden. Ze hadden het toen vooral over Final Fantasy 7, The Last Guardian, Shenmue 3 en Horizon. Al die titels komen pas over een flinke tijd uit. Gelukkig is Uncharted 4 wel wat dichterbij, maar ook pas in Q1 van 2016. Het is allemaal lange termijn helaas. Maar ach, ik ben eigenlijk toch geen fan van exclusives en qua multiplatform-titels loopt het prima door. Met o.a. Mad Max, Metal Gear Solid en FIFA16 in september, en in november o.a. Star Wars: Battlefront, Need for Speed en Fallout 4.v8power67 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:16:
Krijgen we hellemaal geen sony nieuws deze gamescom ?? Zit erg te springen om een no mans sky release date. En meer van horizon zero dawn. En veel meer.
Until Dawn is de enige wat grotere exclusive die er op korte termijn aankomt, te weten 25 augustus. Maar de B-film / slasher-film stijl staat mij niet zo aan, en de gameplay evenmin.
Wat betreft de releasedatum van No Man's Sky: Die zou worden aangekondigd tijdens de E3 maar er bleek een onzekere situatie te zijn waardoor ze de aankondiging hebben uitgesteld op 't laatste moment. Er is niet verklaard waarom, maar er wordt verwacht dat de releasedatum alsnog binnenkort volgt. En daar is op zich geen grote beurs voor nodig; dat kan ook met een persberichtje. Elke gaming-site ter wereld gaat dat toch direct melden, dus buzz genoeg.
Als we voor volledig realisme zouden gaan in games, dan zou je ook moeten eten, drinken, toiletteren, zou je spierpijn en kramp krijgen, vermoeidheid, enz, enz. Wonden zouden pas na twee maanden geheeld zijn, met kans op infectie en amputatie, enz. Weet je zeker dat je zulke games wilt spelen? Voor bepaalde genres is meer realisme wel een pluspunt, maar over 't algemeen heb ik liever een balans tussen realisme en plezierTristan schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:39:
Weet je wat mij altijd irriteert aan dit soort games? Heb jij wel eens geprobeerd om een uur lang gehurkt te lopenPrecies, dus waarom zou een char die gebaseerd is op een echt mens in een game dat wel kunnen
@realisme
Ik kan me volledig vinden in het bovenstaande, fun in videogames = more important dan realisme wat mij betreft. Echter........mijn pet peeve. Bunnyhoppen! dat moet verboden worden wat mij betreft.
Ik kan me volledig vinden in het bovenstaande, fun in videogames = more important dan realisme wat mij betreft. Echter........mijn pet peeve. Bunnyhoppen! dat moet verboden worden wat mij betreft.
10 second ninja DONE
Pfff God of War heeft echt waardeloze checkpoints zeg. Ben nu op die kubus aan het vechten en een kwartier laten hakken ze die ketting door waardoor de hele zooi naar beneden flikkert. Kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. Wat een bullshit. Meteen geen zin meer in.
Leuke game verder, maar toch wel de allerminste Sony exclusive die ik tot nu toe gespeeld heb.
Leuke game verder, maar toch wel de allerminste Sony exclusive die ik tot nu toe gespeeld heb.
Dat is bij veel spellen zo. Meestal kan je al beginnen met spelen voordat ie helemaal gedownload is. Bij MKX deed ik dat ook, ik zag na elke match steeds meer characters verschijnen.dvdkiwi schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:11:
Iets klopt er niet aan de weergegeven waarden, en daarmee valt wellicht ook de download snelheid te rijmen:
Raarrr
PSN ID: Beest41
Hij is eindelijk gedownload, en nu komt er inderdaad nog een 32,5GB aan applicatie data achteraan.
60 uur wachten
@Bram: en de checkpoints in Bloodborne waren wel ok?
Kom op, doorzetten!
Ga 'm maar eens op hard spelen
60 uur wachten

Kom op, doorzetten!
[ Voor 32% gewijzigd door Superkiwi op 04-08-2015 23:17 ]
Je kan alvast beginnen met oefenendvdkiwi schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 23:15:
Hij is eindelijk gedownload, en nu komt er inderdaad nog een 32,5GB aan applicatie data achteraan.
60 uur wachten
Kom op, doorzetten!
Wanneer komt er usb game support? 2 Tb schijven zijn moeilijk verkrijgbaar en met de trage download snelheid is even download en een game wisselen ook niet praktisch.
Verwijderd
Ik heb ook een tijdje gewacht op externe harddisk support om games erop te zetten.Henkje.doc schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 05:09:
Wanneer komt er usb game support? 2 Tb schijven zijn moeilijk verkrijgbaar en met de trage download snelheid is even download en een game wisselen ook niet praktisch.
Het duurde me te lang, dus heb ik toch voor 85 Euro een 2TB schijf in mijn PS4 gezet.
En 2 TB schijven zijn makkelijk te krijgen:
https://www.mediamarkt.nl...0,1225187.html?langId=-11
Misschien per abuis een verkeerde link? Dit is een usb schijf. Of heb je de behuizing eraf gehaald?Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 05:47:
[...]
Ik heb ook een tijdje gewacht op externe harddisk support om games erop te zetten.
Het duurde me te lang, dus heb ik toch voor 85 Euro een 2TB schijf in mijn PS4 gezet.
En 2 TB schijven zijn makkelijk te krijgen:
https://www.mediamarkt.nl...0,1225187.html?langId=-11
Daarnaast heb ik van het weekend gekeken naar de omvang van mn huidige set games. Dan zit die 2 tb al bijna vol. Reken ik de plus niet eens mee.
Zou mooi zijn als het nog een keer kwam. Aan de specs te zien geen hardware beperking en (usb3), alleen de software moet dit nog kunnen.
Sony heeft in December toch weer die Playstation Experience? Dan zal er vast meer bekend gemaakt worden over No Man's Sky. Dat wordt denk ik toch wel een Q1 2016 titel. En een release date voor The Witness mag nu ook wel eens, spel lieten ze bij de reveal van de PS4 begin 2013 al zien.
2TB bijna vol?? En je speelt alles? 2TB is echt zat. Ik heb van de week geteld en er staan bij mij 50 games op en ik zit net op 1TB.Henkje.doc schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 06:14:
[...]
Misschien per abuis een verkeerde link? Dit is een usb schijf. Of heb je de behuizing eraf gehaald?
Daarnaast heb ik van het weekend gekeken naar de omvang van mn huidige set games. Dan zit die 2 tb al bijna vol. Reken ik de plus niet eens mee.
Zou mooi zijn als het nog een keer kwam. Aan de specs te zien geen hardware beperking en (usb3), alleen de software moet dit nog kunnen.
Deze kun je inderdaad inbouwen.
[ Voor 60% gewijzigd door bram1984 op 05-08-2015 06:29 ]
Verwijderd
Ik heb die schijf gekocht en inderdaad de behuizing er makkelijk af gehaald.Henkje.doc schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 06:14:
[...]
Misschien per abuis een verkeerde link? Dit is een usb schijf. Of heb je de behuizing eraf gehaald?
De 2TB schijf die erin zat in mijn PS4 gedaan en de 500GB schijf uit de PS4
weer in die externe behuizing gedaan.
Heb gisteren nog even m'n MTU aangepast. Van de default 1500 naar 1473. M'n downloadsnelheid ging van 400kb/s naar +10MB/s. De games van augustus waren allemaal binnen enkele minuten binnen. Erg bizar dat zo'n obscuur trucje zoveel impact heeft en dat dit niet out-of-the-box geoptimaliseerd is!
[ Voor 19% gewijzigd door yinx84 op 05-08-2015 07:39 ]
Volgens mij een aardige aanbieding nu op bol.com voor Little Big Planet 3: 19,99
Zelf heb ik 't spel niet maar ik lees er veel goede verhalen over.
linky
Zelf heb ik 't spel niet maar ik lees er veel goede verhalen over.
linky
PSN ID: MrMichel_75
Dat is volgens mij inderdaad de standaard prijs voor LBP3 op dit moment. Die is aardig goedkoper geworden.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
De "goede" 2TB externe USB-schijf is nu in de aanbieding bij Staples voor €79. 
Goedkoper heb ik 'm nog niet gezien...
Dat is helaas excl BTW.SqueakyClean schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:32:
Volgens mij is die prijs ex btw..SqueakyClean schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:32:
Crap, had ik niet gezien. Wel dom dat die knuppels (Staples) de ex btw prijzen in de Pricewatch zetten...
Afgelopen maandag de Seagate 2 TB USB 3.0 Expansion Portable (link) bij de Mediamarkt gehaald. 85 Euro en heb nu ook weer een externe 500 GB disk op USB 3.0. En die 2 TB in de PS4 is inderdaad een verwelkomingSqueakyClean schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:32:
Kweet eerlijk gezegd niet wat het verschil is tussen de 2?
[ Voor 4% gewijzigd door NoGinryuGo op 05-08-2015 09:02 ]
Krijg net een mailtje van Tweakers dat de prijs wijziging van ex. btw naar inc. btw is doorgevoerd.
Is dezelfde!NoGinryuGo schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:02:
[...]
Afgelopen maandag de Seagate 2 TB USB 3.0 Expansion Portable (link) bij de Mediamarkt gehaald. 85 Euro en heb nu ook weer een externe 500 GB disk op USB 3.0. En die 2 TB in de PS4 is inderdaad een verwelkoming.
Kweet eerlijk gezegd niet wat het verschil is tussen de 2?
Goede keus!
Gave trailer idd. Toch krijg ik er een beetje een "been there, done that" gevoel bij. Het wordt vast weer een onbegrijpelijk verhaal met prettig ogende monsters.
Hier iemand die Bloodborne èn Dark Souls 2 op de PS4 gespeeld heeft? Hoe vergelijken ze?
[ Voor 27% gewijzigd door SqueakyClean op 05-08-2015 10:00 ]
Heeft dat alleen effect op de ps4 aangezien mijn pc gewoon goed download. En hoe moest je de MTU aanpassen?yinx84 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:38:
Heb gisteren nog even m'n MTU aangepast. Van de default 1500 naar 1473. M'n downloadsnelheid ging van 400kb/s naar +10MB/s. De games van augustus waren allemaal binnen enkele minuten binnen. Erg bizar dat zo'n obscuur trucje zoveel impact heeft en dat dit niet out-of-the-box geoptimaliseerd is!
EA is bezig jongens: http://www.twitch.tv/ea
https://www.reddit.com/r/...max_transmission_unit_to/rwbk schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:01:
[...]
Heeft dat alleen effect op de ps4 aangezien mijn pc gewoon goed download. En hoe moest je de MTU aanpassen?
Geldt alleen voor de devices waarop je het instelt (dus alleen PS4)
[ Voor 9% gewijzigd door yinx84 op 05-08-2015 10:12 ]
Ik heb Dark Souls vrij snel weer in de verkoop gedaan. Matige graphics (wel 60fps), slome besturing, houterige combat, achterhaalde animaties. Het is echt een enorme stap terug als je eerst Bloodborne hebt gespeeld.SqueakyClean schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:53:
[...]
Is dezelfde!![]()
Goede keus!
[...]
Gave trailer idd. Toch krijg ik er een beetje een "been there, done that" gevoel bij. Het wordt vast weer een onbegrijpelijk verhaal met prettig ogende monsters.![]()
Hier iemand die Bloodborne èn Dark Souls 2 op de PS4 gespeeld heeft? Hoe vergelijken ze?
Oooh! Het is veel makkelijker dan ik dacht! Dacht dat je allemaal dingen moest aanpassen in de router.yinx84 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:12:
[...]
https://www.reddit.com/r/...max_transmission_unit_to/
Geldt alleen voor de devices waarop je het instelt (dus alleen PS4)
Thanks!
Nope!rwbk schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:20:
[...]
Oooh! Het is veel makkelijker dan ik dacht! Dacht dat je allemaal dingen moest aanpassen in de router.
Thanks!
WAAAAANZINNIG die trailer!! Die muziek ook! Inderdaad wel meer van been there, done that. Ik heb ook beiden gespeeld (Demon Souls+DS+DS2 op PS3 beiden 2x doorgespeeld en DS2+BB op PS4). Ik kan me Bram's mening voorstellen: als je eerst BB speelt en daarna DS2, dan voelt dat echt wel als een stapje terug. Zal wel de generatiekloof zijnSqueakyClean schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:53:
[...]
Gave trailer idd. Toch krijg ik er een beetje een "been there, done that" gevoel bij. Het wordt vast weer een onbegrijpelijk verhaal met prettig ogende monsters.![]()
DS3 ziet er wel zo mooi en soepel uit als BB, dus dat is voor mij ook weer een 100% buy. Ook al kost hij 1000 euro.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Dat schieten hoeft van mij ook niet zo. Soms twee of drie poppetjes vind ik niet zo'n probleem, maar complete legers uitschakelen die maar blijven komen vind ik helemaal niets. Hopelijk is de balans schieten-springen-puzzelen-verhaal goed.bram1984 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:37:
[video]
Niet genoemd. Maar gameplay zag er leuk uitNny schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:38:
Ah damn, ik kan niet kijken...Krijgt Unravel al een release-date?
Ze hebben gameplay laten zien. Die dude was iets minder onzeker dan op de E3. De demo die ze lieten zien was op de PS4. Helaas geen release date.Nny schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:38:
Ah damn, ik kan niet kijken...Krijgt Unravel al een release-date?
Nu komt er iets over Battlefront
Lol episch!
Dogfight modus. Allemaal van dei gekke vliegtuigen om een air transport neer te halen
[ Voor 12% gewijzigd door rwbk op 05-08-2015 10:44 ]
Of is het omdat hij een stuk minder makkelijk is dan Bloodborne?bram1984 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:14:
[...]
Ik heb Dark Souls vrij snel weer in de verkoop gedaan. Matige graphics (wel 60fps), slome besturing, houterige combat, achterhaalde animaties. Het is echt een enorme stap terug als je eerst Bloodborne hebt gespeeld.
Bloodborne werk je je redelijk snel doorheen, dodge left. All bosses died!
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ze hebben veel overeenkomsten maar zijn toch niet helemaal vergelijkbaar. DaS3 lijkt een combinatie van DaS1 en BB te worden, vooral op het gebied van art direction maar ook de gameplay lijkt een stuk sneller en vloeiender.SqueakyClean schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:53:
DaS2 is op bepaalde gebieden inderdaad een stap terug, maar dat is Bloodborne ook op andere gebieden. Daarnaast veranderen een aantal zaken die je noemt (slome besturing, houterige combat) naarmate je levelt. En de graphics zijn later in de game (zeker in de DLC gebieden) meer dan prima. Ik verwacht dat al de zaken die je noemt in DaS3 minstens op het niveau van BB, afgaande op de trailer.bram1984 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:14:
Ik heb Dark Souls vrij snel weer in de verkoop gedaan. Matige graphics (wel 60fps), slome besturing, houterige combat, achterhaalde animaties. Het is echt een enorme stap terug als je eerst Bloodborne hebt gespeeld.
Inderdaad, ik moet altijd een beetje lachen om mensen die zeggen dat DS2 zoveel houteriger is dan Bloodborne. Geen enkel besef wat er mogelijk is in DS2.SD5k schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:02:
[...]
DaS2 is op bepaalde gebieden inderdaad een stap terug, maar dat is Bloodborne ook op andere gebieden. Daarnaast veranderen een aantal zaken die je noemt (slome besturing, houterige combat) naarmate je levelt. En de graphics zijn later in de game (zeker in de DLC gebieden) meer dan prima. Daarnaast zitten al de zaken die je noemt in DaS3 minstens op het niveau van BB, afgaande op de trailer.
Grafisch minder, tuurlijk. Bloodborne is wat sneller, maar houterig? En dan vraag je hoe ver deze mensen in DS2 zijn gekomen, en dan nog niet eens bij de 2e boss. I lol'd. Their loss, DS2 Sotfs is zoveel beter dan Bloodborne imo. Om nog maar te zwijgen over replay value en lengte.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Ik heb genoten van zowel Dark Souls I & II en Bloodborne, en ik kan me voorstellen dat na Bloodborne DS nogal last gen aanvoelt. Daarom DS2 ook niet aangeschaft voor de PS4.spaceboy schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:27:
[...]
WAAAAANZINNIG die trailer!! Die muziek ook! Inderdaad wel meer van been there, done that. Ik heb ook beiden gespeeld (Demon Souls+DS+DS2 op PS3 beiden 2x doorgespeeld en DS2+BB op PS4). Ik kan me Bram's mening voorstellen: als je eerst BB speelt en daarna DS2, dan voelt dat echt wel als een stapje terug. Zal wel de generatiekloof zijnmaar ik heb NU alweer zin in mijn NG+ voor DS2 deze winter. En ja, BB is mooier. Maar of het BETER is dan DS2... bij mij is het een gedeelde 1e plek voor beste game aller tijden.
![]()
DS3 ziet er wel zo mooi en soepel uit als BB, dus dat is voor mij ook weer een 100% buy. Ook al kost hij 1000 euro.
Toch denk ik vooral met plezier terug naar DS1. Ik heb zoveel "let's plays" gekeken van Rurikhan voordat ik 'm zelf ging spelen op de X360. Verder bijv. suicide runs naar de Crimson Robes in Blight Town, de upper levels van Blighttown (met de Eagle schield?), Havel, Anor Londo (Archers!
DS2 vond ik wat dat betreft wel wat minder, voelde minder episch. Waarschijnlijk omdat ik al een beetje wist wat ik kon verwachten.
Bloodborne was wel weer erg gaaf, maar heel anders, vooral een stuk "donkerder" dan de DS-serie. Vergelijking voelt daardoor lastig. Bloodborne gaat echt om de hunt en het verslaan van de monsters. Waar DS over gaat, weet niemand...
Ik ga 'm iig. zeker in de gaten houden. 2016 is nog ver!
Edit: @From: een HD remaster van Demon Souls zou tof zijn!
Welke van de twee beter is blijft een kwestie van smaak, wat dat betreft zet ik ze zelf op gelijke hoogte.Voxalizer schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:05:
[...]
Inderdaad, ik moet altijd een beetje lachen om mensen die zeggen dat DS2 zoveel houteriger is dan Bloodborne. Geen enkel besef wat er mogelijk is in DS2.
Grafisch minder, tuurlijk. Bloodborne is wat sneller, maar houterig? En dan vraag je hoe ver deze mensen in DS2 zijn gekomen, en dan nog niet eens bij de 2e boss. I lol'd. Their loss, DS2 Sotfs is zoveel beter dan Bloodborne imo. Om nog maar te zwijgen over replay value en lengte.
Wat replay value en lengte heb je zeker gelijk, ik heb letterlijke 2x zo lang over mijn eerste playthrough van DaS2 gedaan (140u t.o.v. 70u in BB).
Oh hell yeah, al moet ik zeggen dat hij nog steeds goed te spelen is, de framerate is veel stabieler dan DaS1 en de gameplay voelt ook wat sneller, ik zou daarom nog liever een remaster van laatstgenoemde game zien zien.SqueakyClean schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:10:
Edit: @From: een HD remaster van Demon Souls zou tof zijn!
[ Voor 20% gewijzigd door SD5k op 05-08-2015 11:17 ]
Laatste keer dat ik game digitaal koop...
Word ik vanochtend wakker nadat de PS4 de hele nacht in restmodus heeft staan downloaden,
staat ie vrolijk op "99+ hours remaining".
Toen ik ging slapen stond ie nog op 14 uur.
Wat is het nut nog van preorderen via de PS store als je pas 3 dagen na release de game binnen hebt

Ik zag dat ie al 19,99 in de store was, maar op schijfje is beter
Word ik vanochtend wakker nadat de PS4 de hele nacht in restmodus heeft staan downloaden,
staat ie vrolijk op "99+ hours remaining".

Wat is het nut nog van preorderen via de PS store als je pas 3 dagen na release de game binnen hebt
ThanksMisterMichel schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:20:
Volgens mij een aardige aanbieding nu op bol.com voor Little Big Planet 3: 19,99
linky
Ik zag dat ie al 19,99 in de store was, maar op schijfje is beter
[ Voor 35% gewijzigd door Superkiwi op 05-08-2015 11:20 ]
Laatst ook 24u gedaan over Arkham Knight, was ongeveer 50GB. Het is dat ik heel goedkoop een code over kon nemen anders was ik ook voor de disc versie gegaan.dvdkiwi schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:16:
Laatste keer dat ik game digitaal koop...
staat ie vrolijk op "99+ hours remaining".![]()
Ik heb Playstation Plus, daarbij is het mogelijk om savegames online op te slaan. Nooit echt naar gekeken, gaat volgens mij automatisch. Nu kreeg ik pas een foutmelding dat ze niet online opgeslagen konden worden. Als ik dat handmatig probeer via het menu (settings etc.) dan krijg ik een foutmelding die aangeeft dat de online ruimte vol is. Zit daar een beperking op? Ik ben geen die hard gamer die tientallen games heeft, dus het zou mij verbazen als het voor mij niet voldoende is. Ik kon via de Playstation zelf niet zien wat er dan wel online is opgeslagen en er eventueel af kan. Iemand suggesties?
Ik zie ook echt het nu van digitale aanschaf niet in. Helemaal als de downloads rete traag blijvendvdkiwi schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:16:

Ja en dit kun je wel gewoon zien. Even beter zoeken in de settings.Tom schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:23:
Ik heb Playstation Plus, daarbij is het mogelijk om savegames online op te slaan. Nooit echt naar gekeken, gaat volgens mij automatisch. Nu kreeg ik pas een foutmelding dat ze niet online opgeslagen konden worden. Als ik dat handmatig probeer via het menu (settings etc.) dan krijg ik een foutmelding die aangeeft dat de online ruimte vol is. Zit daar een beperking op? Ik ben geen die hard gamer die tientallen games heeft, dus het zou mij verbazen als het voor mij niet voldoende is. Ik kon via de Playstation zelf niet zien wat er dan wel online is opgeslagen en er eventueel af kan. Iemand suggesties?
lmgtfyTom schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:23:
https://support.us.playst...manage-ps4-save-game-data
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verwijderd
Weer een leuke gratis platinum trophy met PlayStation plus.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2015 11:46 ]
Limbo al geprobeerd?Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:46:
Dat wordt me toch een partijtje lastige platinum
De game doorlopen in 1 ruk met 5 of minder deaths
De andere ps+ games heb ik niet gedownload
Jammer dat de PS4 geen backwards compatibility heeft...SD5k schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:15:
[...]
Oh hell yeah, al moet ik zeggen dat hij nog steeds goed te spelen is, de framerate is veel stabieler dan DaS1 en de gameplay voelt ook wat sneller, ik zou daarom nog liever een remaster van laatstgenoemde game zien zien.
Nu ik wat meer over DS nadenk, loop ik er al weer warm voor... wordt gaaf!
Ik kwam deze nog tegen op Reddit:

Dat is ook de enige trophy die ik nog mis (op de Vita). Maar is redelijk goed te doen, hoor. Er zijn slechts een handjevol moeilijke momenten als je 'm hebt uitgespeeld. Uitspelen zou in een uurtje moeten kunnen, als je een beetje weet wat je moet doen.dvdkiwi schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:48:
[...]
Limbo al geprobeerd?
Dat wordt me toch een partijtje lastige platinum
De game doorlopen in 1 ruk met 5 of minder deaths![]()
De andere ps+ games heb ik niet
Paar dagen geleden The Witcher zitten spelen bij een vriend van me op een 55inch W805 TV. Toen dacht ik, waarom lijkt het alsof hij hier op 60fps speelt. Hij stond dus op cinema stand met die motion flow dingen op max ofzo.
Opzich, het speelde helemaal niet verkeerd bij The Witcher, het draaien ziet er beter uit, de graphics komen ook beter over. Alleen bij een potje FIFA merkte ik het verschil met inputlag.
Opzich, het speelde helemaal niet verkeerd bij The Witcher, het draaien ziet er beter uit, de graphics komen ook beter over. Alleen bij een potje FIFA merkte ik het verschil met inputlag.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Aangepast ging van 80 minuten naar 5 minutenyinx84 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:25:
[...]
Nope!Maar dat is 't hem juist... ik snap niet waarom zo iets simpels zoveel impact kan hebben.
Huh, heeft Limbo een platinum trophy?Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:46:
Nee Limbo heeft geen platinum trophy
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Vergeet niet bij de notificaties alle upload berichten te verwijderen.Tom schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:23:
Als dat vol zit upload ie nml. helemaal niks meer....
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Dat is ook de reden dat ik Uncharted 3 nooit heb uitgespeeld. Hele legers generieke poppetjes neerschieten dus jammer dat TR ook die richting kiest. Dan liever wat meer moeilijke vijanden die allemaal anders zijn en wat extra puzzel en klauterwerkTom schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:28:
[...]
Dat schieten hoeft van mij ook niet zo. Soms twee of drie poppetjes vind ik niet zo'n probleem, maar complete legers uitschakelen die maar blijven komen vind ik helemaal niets. Hopelijk is de balans schieten-springen-puzzelen-verhaal goed.
Verwijderd
Het puzzelen en klauteren is ook het leukste voor mij in spellen als Uncharted en Tomb Raider.
Al was het schieten in die spellen ook zeer vermakelijk.
Al was het schieten in die spellen ook zeer vermakelijk.
Mafia 3 trailer is up!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2HMxHfIxQfc]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=2HMxHfIxQfc]
[ Voor 51% gewijzigd door Recon24 op 05-08-2015 14:11 ]
Damn, wat vet! Muziek ook helemaal mijn smaak. Deel 2 voelde leeg aan, kwam natuurlijk ook door de beperkingen van de oude consoles.
Hier wat gameplay te zien van Mafia III :
http://www.gamespot.com/a...war-in-1960/1100-6429489/
(vanaf 01:49)
http://www.gamespot.com/a...war-in-1960/1100-6429489/
(vanaf 01:49)
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Echt zin in deze game
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
heb jij al meer info over de beta, heb jij b.v. al een code o.i.d. gehad daarvoor (bo3)?Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:03:
Ik heb deze nog in de preorder staan:
Until Dawn
Metal Gear Solid V
Black Ops III
Momenteel ben ik veel sportspellen aan het spelen zoals Golf en Snooker op de PS4.
OHhhhhhhh wat gaat mijn star wars hartje hier van kloppen zeg! Kom maar op met die game!
Verwijderd
Laatste nieuws wat ik daarover gehoord heb was dat we de 18de een Email met code krijgen.donvalentino schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 14:41:
[...]
heb jij al meer info over de beta, heb jij b.v. al een code o.i.d. gehad daarvoor (bo3)?
Volgens Bol krijg ik de 12e een mailtje.Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:06:
[...]
Laatste nieuws wat ik daarover gehoord heb was dat we de 18de een Email met code krijgen.
Pre-order en doe mee met de Multiplayer Beta!
Pre-order vandaag nog een exemplaar van de nieuwe Call of Duty Black Ops 3 voor PlayStation 4, Xbox One of PC en je krijgt toegang tot de Black Ops 3 Multiplayer Beta zodra deze beschikbaar is! 12 augustus voor 20:00 ontvang je een unieke code per e-mail inclusief verdere instructies. De Beta voor PS4 loopt van 19 tot 23 augustus, voor de Xbox One en PC loopt de Beta van 26 tot 30 augustus.
Waar is Dennis als je 'm nodig hebt?
Nu moet ik zelf in de Store gaan kijken voor de wekelijkse aanbiedingen
PSN: Maichel
pssst.. er zijn nog geen nieuwe aanbiedingen aangekondigd...Maichel schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:54:
Waar is Dennis als je 'm nodig hebt?Nu moet ik zelf in de Store gaan kijken voor de wekelijkse aanbiedingen
In de store ? Daar heb je playstation blog voorMaichel schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 15:54:
Waar is Dennis als je 'm nodig hebt?Nu moet ik zelf in de Store gaan kijken voor de wekelijkse aanbiedingen
Ja haha ik ken hetBeakzz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:05:
[...]
In de store ? Daar heb je playstation blog voorHelaas nog niets deze week dus denk dat we een weekje skippen
Van mijn kant graag, want ik blijf kopen terwijl ik al weken niet anders dan Rocket League speel.
PSN: Maichel
De aanbiedingen in de Playstation Store gaan volgende week weer verder. Blijkbaar hebben ze niet genoeg titels of iets dergelijks weten te bemachtigen, las ik gisteren in één van de berichten op de blog.
Shikata ga nai.
Verwijderd
Een aanrader van de week is de Snooker DLC voor Hustle Kings voor 4 Euro.Maichel schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:40:
Ja haha ik ken hetIk was van de week jarig en heb paar PSN kaarten gehad. Wil ze graag uitgeven...maar waaraan he?
En de nieuwe aanbiedingen zijn er nog niet.
Uit de eu blog.Finally, don’t forget PlayStation Store’s Summer Sale is also going strong, so check out last week’s post to remind yourself of all the discounts you won’t want to miss out on (new offers will be added on 12th August).
PSN ID: Beest41
Je weet hoe dat gaat. Met meer personen op de console dus andere genre's, PsPlus games, updates, bij de launch gekocht etc.bram1984 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 06:27:
[...]
2TB bijna vol?? En je speelt alles? 2TB is echt zat. Ik heb van de week geteld en er staan bij mij 50 games op en ik zit net op 1TB.
Deze kun je inderdaad inbouwen.
Had een excel gemaakt en kwam idd uit op een dergelijk getal met een ruwe schatting aan updates.
In ieder geval met de huidige 500Gb kom ik totaal niet uit.
Idd je speelt niet alles en het zou normaal ook niet uitmaken, echter een titel zoals FarCry 4 installeren betekent niet gelijk (of binnen 15 minuten spelen), maar soms een halve avondg wachten en tja.. dat is minder. Dus het is ook een stukje gemak.
Lekker Bloodborne sausje zit eroverheen. Nog geen pratende poes of mini varkens tegen gekomen. Die was ik weer ff vergeten in DSII. Dat vond ik ook zo'n tegenvaller.
Vanavond The Last Of Us Remastered uitgespeeld. Fantastische game... zeker voor de 8 euro die ik er voor betaald heb. Heb nu Infamous Second Son en Bloodborne klaar liggen... dilemma welke ik eerst wil spelen. Tegelijk doe ik niet aan
Bloodborne hands down. Die is echt 100x bruter.
Is Sleeping Dogs Definitive Edition wat?
Heb ooit op de PS3 de demo gespeeld en daar vond ik niet veel aan, maar heb nu Batman bijna uit en zoek wat anders. Ik denk dat ik, gezien het vechten in Arkham Knight, ik redelijk uit de voeten kan met Sleeping Dogs.
Heb ooit op de PS3 de demo gespeeld en daar vond ik niet veel aan, maar heb nu Batman bijna uit en zoek wat anders. Ik denk dat ik, gezien het vechten in Arkham Knight, ik redelijk uit de voeten kan met Sleeping Dogs.
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
Tijdje terug gekocht maar langer dan een uur heb ik 'm niet gespeeld. Voelt erg last gen aan allemaal.
Lijkt meer op bloodborne v1.5 dit, ben er wel blij mee geweldig spel bloodborne.bram1984 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:17:
[video]
Lekker Bloodborne sausje zit eroverheen. Nog geen pratende poes of mini varkens tegen gekomen. Die was ik weer ff vergeten in DSII. Dat vond ik ook zo'n tegenvaller.
Verwijderd
Het is in mijn ervaring een 'leuk' tussendoortje.Koos2009 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:34:
Is Sleeping Dogs Definitive Edition wat?
Een game die ik een 7/10 geef.
Dat was ook het eerste wat ik dacht.SC4RF4C3 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 00:06:
[...]
Lijkt meer op bloodborne v1.5 dit, ben er wel blij mee geweldig spel bloodborne.
Maar dan met een schild.
Hopelijk is vanmiddag MK X gedownload (vanaf dinsdagmiddag is ie al aan het downloaden).
Gisteren het Batman schijfje erin gedaan, maar die moet natuurlijk ook weer eerst een update van 4GB downloaden

Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een ~~~~~~~[PS4] Bloodborne topic.
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link
~~~[html]<font size="2">
-Let op: er is een [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen topic.
-Let op: er is een ~~~~~~~[PS4] Bloodborne topic.
-Let op: er is een [PS4] Driveclub topic.
-Let op: er is een [Multi] Destiny Deel 1 topic.
-Let op: er is een Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.
-Zoek je een headset?: KLIK.
-Vragen over US accounts?: KLIK.</font>~~~[/html]
Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).
-Probeer gamespecifieke discussies in de daarvoor bestemde topics te houden
Er is ook een lijst met PSN ID's van tweakers, welke te vinden is via deze link