Een paar post eerder ging het erover, dat een nadeel van het games with gold/ps+ principe is, dat mensen gaan wachten tot ze (en dan met name indie games) games 'gratis' krijgen i.p.v. kopen.
zoals deze:
Mijn insteek. Ik zie het niet als een probleem om te wachten, voor de majority van games, maar wel of geen 'gratis' games programma zal me weinig boeien. Als een game goed is, dan is het over 1,5, of zelfs 10 jaar nog steeds leuk. En meestal betaal je dan nog maar een schijntje van de release prijs. Dit heeft meestal geen nadelen. Tenzij je dus 'afhankelijk' bent van mp.
En pauper......meh, ik zie het meer als gokken

voor hetzelfde geld komt die ene game die je graag wilt niet in ps+.
Verder als je die game echt zo graag wilt dat hem gelijk koopt, dan hebt je er ook plezier voor gehad. Dan vind ik het ook wel een beetje jammer om dan achteraf te klagen
Kan me nog steeds wel voorstellen dat het wel balen is als je wel graag zulke games direct koopt en dat je dus minder hebt aan deze programma's. En dat wellicht dev's dit ook merken omdat goede indie games die het verdienen dus minder verkocht worden. Aan de andere kant, volgens mij is het voor een dev (misschien is Publisher beter) ook financieel niet vervelend om in ps+ te komen.
Ook probeerde ik toe te lichten wanneer ik wel en niet wacht...maar ik geef toe dat de samenhang een beetje weg was....ik hoop dat deze post wat duidelijk is...