Als je met de resonantie kan leven, zou ik zeker voor de Air 2 gaan.Dick schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:12:
Het verschil in prijs tussen beide modellen speelt trouwens geen rol. Natuurlijk is wat besparen altijd mooi meegenomen, maar het heeft in dit geval geen prioriteit.
Ik heb net mijn iPad air 2 binnen. Het resonantie probleem is er inderdaad, maar gelukkig heb ik er niet zon last van.
Waar ik wel van baal is dat de meegeleverde stylus, een waco fineline niet werkt... Had er op internet speciaal naar gezocht, dus deze zou met de air 2 moeten werken. Werkt alleen voor geen meter als ik m'n hand op t scherm leg....
Multitask gebaren uitgezet en firmware van de stylus al ge-update.
Waar ik wel van baal is dat de meegeleverde stylus, een waco fineline niet werkt... Had er op internet speciaal naar gezocht, dus deze zou met de air 2 moeten werken. Werkt alleen voor geen meter als ik m'n hand op t scherm leg....
Multitask gebaren uitgezet en firmware van de stylus al ge-update.
En dit is vreemd? Hoe moet de iPad nu weten wat de stylus doet als hij ook input krijgt door je hand?Tc-Chub schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:06:
Werkt alleen voor geen meter als ik m'n hand op t scherm leg....
Ja, want je hand word softwarematig genegeerd.kdbruin schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:55:
[...]
En dit is vreemd? Hoe moet de iPad nu weten wat de stylus doet als hij ook input krijgt door je hand?
Heb je de stylus wel via bluetooth gepaird met de (juiste) iPad? En gebruik je wel de ondersteunde apps? Het werkt niet overal, alleen met de apps die op de wacom site genoemd worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Spike_wolf op 15-04-2015 09:02 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
OK, duidelijk!Spike_wolf schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:59:
[...]
Ja, want je hand word softwarematig genegeerd.
Ja ik werk met de wacom paper app. Nog geen andere apps geprobeerd, want deze zou moeten werken. Ik heb wacom ook al een e-mail gestuurd.Spike_wolf schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:59:
[...]
Ja, want je hand word softwarematig genegeerd.
Heb je de stylus wel via bluetooth gepaird met de (juiste) iPad? En gebruik je wel de ondersteunde apps? Het werkt niet overal, alleen met de apps die op de wacom site genoemd worden.
Ik weet wel dat ik met mijn hand heel erg leun, wellicht dat dat te overkill is, maar dan zal ik de stylus terug moeten doen... Stylus overigens gekoppeld via de Wacom app.
Ook heb je een instelling waarin je de houding van de pen moet aangeven, zou dat nog verschil kunnen maken?
Heb ze allebei voor langere tijd gebruikt. Vriend van me gebruikt nu een iPad Air. Ik heb de Air 2 sinds oktober.Dick schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:12:
Zijn er hier wellicht mensen die de overstap van een Air naar een Air 2 hebben gemaakt of met beiden ervaring hebben? Ik wil vandaag of morgen even een iPad gaan halen, maar twijfel nog tussen deze twee modellen. De Air 2 zal wat sneller zijn en heeft TouchID maar voelt ook een stuk fragieler aan. Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik er naar neig om de Air te kopen. Iets staat mij echter toch een beetje tegen om niet de nieuwste te kopen, is dit terecht? Kan iemand die daadwerkelijk wat langere ervaring heeft met beide modellen hier misschien wat meer over zeggen? Komt de Air wat te kort of is dit bij dagelijks gebruik eigenlijk niet te merken?
Het verschil in prijs tussen beide modellen speelt trouwens geen rol. Natuurlijk is wat besparen altijd mooi meegenomen, maar het heeft in dit geval geen prioriteit.
Snelheid: De 2GB RAM maakt verschil bij bijvoorbeeld Safari tabs. Ook laden sommige apps wat vlugger maar qua snelheid in het algemeen scheelt niet veel.
Touch ID: persoonlijke voorkeur. Sinds de iPhone 5S wil ik niet meer zonder. Maar dat is puur gewenning. Gebruik je geen Touch ID dan zul je het niet missen.
Bestendigheid: beide tablets voelen naar mijn mening goed en stevig aan. De Air 2 is op papier niet veel lichter maar dat verschil merk je wel degelijk. Wanneer vriend van me zijn Air weg legt en de Air 2 pakt is het verschil in gewicht het eerste wat hem opvalt. Zeker als je de tablet vaak lang vast houdt is de Air 2 een stuk prettiger vast houden.
Ervaring: voor mij zijn het geheugen, Touch ID en het gewicht het waard om voor de Air 2 te gaan. Vriend vindt dat het geld niet waard. Als geld niet uitmaakt zou ik voor de Air 2 gaan puur vanwege het extra RAM geheugen voor de langere termijn. - Tenzij je van plan bent jaarlijks een nieuwe aan te schaffen. Snelheidsverschil scheelt niet super veel.
Heb de nieuwste versie van Wacom Intuos. Ondanks op de doos stond aangegeven "werkt met Air of nieuwer" werkt ie voor geen meter. Komt omdat de Air 2 nieuwe touch technologie gebruikt.Tc-Chub schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:15:
[...]
Ja ik werk met de wacom paper app. Nog geen andere apps geprobeerd, want deze zou moeten werken. Ik heb wacom ook al een e-mail gestuurd.
Ik weet wel dat ik met mijn hand heel erg leun, wellicht dat dat te overkill is, maar dan zal ik de stylus terug moeten doen... Stylus overigens gekoppeld via de Wacom app.
Ook heb je een instelling waarin je de houding van de pen moet aangeven, zou dat nog verschil kunnen maken?
Alles al geprobeerd. Pen anders vasthouden. Ook zonder hand op scherm. Scherm registreert de exacte locatie van de pen niet, in geen enkele app. Tussen de pen zelf en de lijn op het scherm zit constant een centimeter verschil. In de winkel heb ik de pen getest en toen werkte het wel (iPad Mini), lijn van de pen komt precies daar waar ik teken.
Gezocht op het forum van Wacom en ze hebben bevestigt dat dit niet gefixt zal/kan worden vanwege verschil in technologie touch scherm.
Klopt dat is inderdaad bij de Intuos, maar dat stond ook op het internet. Betreft de Fineline hebben ze aangegeven dat het wel zou moeten werken!Verkleiner schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:14:
[...]
Heb de nieuwste versie van Wacom Intuos. Ondanks op de doos stond aangegeven "werkt met Air of nieuwer" werkt ie voor geen meter. Komt omdat de Air 2 nieuwe touch technologie gebruikt.
Alles al geprobeerd. Pen anders vasthouden. Ook zonder hand op scherm. Scherm registreert de exacte locatie van de pen niet, in geen enkele app. Tussen de pen zelf en de lijn op het scherm zit constant een centimeter verschil. In de winkel heb ik de pen getest en toen werkte het wel (iPad Mini), lijn van de pen komt precies daar waar ik teken.
Gezocht op het forum van Wacom en ze hebben bevestigt dat dit niet gefixt zal/kan worden vanwege verschil in technologie touch scherm.
Dat was onder iOS 8.2. Sinds deze week heb ik 8.3 er op staan en ik merk geen enkel verschil mbt de WiFi-snelheid tov 8.2. Het werkt nog steeds prima: een grote app-update is binnen een paar seconden binnen (Ziggo 200 MBit helpt ook meegertjanw1993 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:49:
Is dit met ios 8.3?
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Bedankt voor je uitgebreide reactieVerkleiner schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:08:
[...]
Heb ze allebei voor langere tijd gebruikt. Vriend van me gebruikt nu een iPad Air. Ik heb de Air 2 sinds oktober.
Snelheid: De 2GB RAM maakt verschil bij bijvoorbeeld Safari tabs. Ook laden sommige apps wat vlugger maar qua snelheid in het algemeen scheelt niet veel.
Touch ID: persoonlijke voorkeur. Sinds de iPhone 5S wil ik niet meer zonder. Maar dat is puur gewenning. Gebruik je geen Touch ID dan zul je het niet missen.
Bestendigheid: beide tablets voelen naar mijn mening goed en stevig aan. De Air 2 is op papier niet veel lichter maar dat verschil merk je wel degelijk. Wanneer vriend van me zijn Air weg legt en de Air 2 pakt is het verschil in gewicht het eerste wat hem opvalt. Zeker als je de tablet vaak lang vast houdt is de Air 2 een stuk prettiger vast houden.
Ervaring: voor mij zijn het geheugen, Touch ID en het gewicht het waard om voor de Air 2 te gaan. Vriend vindt dat het geld niet waard. Als geld niet uitmaakt zou ik voor de Air 2 gaan puur vanwege het extra RAM geheugen voor de langere termijn. - Tenzij je van plan bent jaarlijks een nieuwe aan te schaffen. Snelheidsverschil scheelt niet super veel.
SuperDick schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 00:19:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik vond uiteindelijk toch met name het TouchID doorslaggevend en heb daarom een Air 2 opgehaald. Op mijn iPhone heb ik dat niet en ik erger mij regelmatig aan het steeds moeten invoeren van het wachtwoord bij downloads uit de Appstore. Ik had wat slechte verhalen over de bouwkwaliteit gelezen maar ondanks dat hij inderdaad een stuk lichter aanvoelt voelt hij nog steeds wel redelijk degelijk. Het resoneren van de behuizing zal waarschijnlijk niet echt een rol gaan spelen aangezien ik hem niet ga gebruiken voor muziek of games.
Heb zelf ook geen moeite met de resonantie van de behuizing. Ik vind het geluid op dat volume prima maar als ik hard geluid wil gebruik ik liever speakers of koptelefoon voor toch een betere kwaliteit.
Hoe kan ik mijn Google agenda toevoegen in mijn iPad air2?
Heb bij instellingen,accounts mijn Google account toegevoegd maar hij synchroniseert hem niet
De Google kalender app is er alleen voor iPhone.
Heb bij instellingen,accounts mijn Google account toegevoegd maar hij synchroniseert hem niet
Heb je de Sunrise Agenda al geprobeerd?, werkt bij mij perfect.
Bij mij werkt het wel.
Nieuw account toevoegen > gmail
En dan alleen kalander selecteren.
Nieuw account toevoegen > gmail
En dan alleen kalander selecteren.
Je moet in het instellingen menu dan mail contacten, agenda op nieuwe gegevens klikken. Daar kan je de fetch instellingen veranderen.ComTech schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:13:
Wat is jullie ervaring van surfen met safari op een iPad Air 2?
Ik heb hier een 128GB, 4G exemplaar. Eigenlijk heb ik van begin af aan al last van vertraging bij het srollen door websites.
Heel duidelijk heb ik het hier op tweakers. Wanneer ik snel naar beneden scroll dan wordt het scherm wit en na een korte vertraging (<0,25/0,5sec?) zie ik de inhoud van de site weer. Op mijn vorige 2 iPads heb ik daar geen last van gehad. Ook op mijn iPhone 6 niet.
Als ik de enige ben, toch maar eens aan Apple voorleggen wellicht?
Ik heb hier een 128GB, 4G exemplaar. Eigenlijk heb ik van begin af aan al last van vertraging bij het srollen door websites.
Heel duidelijk heb ik het hier op tweakers. Wanneer ik snel naar beneden scroll dan wordt het scherm wit en na een korte vertraging (<0,25/0,5sec?) zie ik de inhoud van de site weer. Op mijn vorige 2 iPads heb ik daar geen last van gehad. Ook op mijn iPhone 6 niet.
Op vorige ipads niet gehad? Ik heb alle ipads gehad en ik heb het op elke ipad. Alleen air2 en mini3 heb ik nog niet gehad, maar zal ik eens testen.readytoflow schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:02:
Wat ik wel merk is dat de Mini eigenlijk een echte update nodig heeft van het intern geheugen. Want die vind ik steeds meer lag vertonen.
Edit: ik heb het net geprobeerd te reduceren en ik heb het alleen nog als de pagina nog niet uitgeladen is.
[ Voor 5% gewijzigd door Redondo1982 op 28-04-2015 17:34 ]
I don't have dreams, I have goals!!
Ik heb dit ook op mijn iPad 3, ik dacht dat dit kwam door ouderdom (hardware die sites anno 2015 slecht trekt). Bij mij is het pas sinds iOS 8. Wellicht dat dit een iOS 8 kwaaltje is dan?readytoflow schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:02:
Afgelopen zaterdag heb ik de ipad air 2 gekocht waar ik zeer tevreden over ben.
Nu vind ik helemaal geen virusscanner terug in de appstore in tegenstelling van de playstore, Android.
Hebben jullie een viruscanner geinstalleerd op de Ipad en zo ja welke??
Tevens vind ik ook geen adblocker terug voor het blokkeren van reclame. Indien aanwezig, welke gebruiken jullie?
Dit is mijn eerste Apple product vandaar mijn basic vragen
Nu vind ik helemaal geen virusscanner terug in de appstore in tegenstelling van de playstore, Android.
Tevens vind ik ook geen adblocker terug voor het blokkeren van reclame. Indien aanwezig, welke gebruiken jullie?
Eng en streng
Dat kan niet met Apple
Naast dat het voor Android al de vraag is of het echt nodig is, is dat voor iOS helemaal niet aan de orde. Je kunt alleen apps installeren via de App Store die goed wordt gecontroleerd door Apple. Een virusscanner is dan ook niet in de App Store te vinden, aangezien er ook geen virussen zijn.
Adblocker net zo, iOS zit een beetje dichtgetimmerd en dan moet je waar je bij Android moet rooten iOS jailbreaken. Er is wel een Adblock app in de App Store maar dat werkt alleen op wifi en je moet het per wifi netwerk instellen..
Naast dat het voor Android al de vraag is of het echt nodig is, is dat voor iOS helemaal niet aan de orde. Je kunt alleen apps installeren via de App Store die goed wordt gecontroleerd door Apple. Een virusscanner is dan ook niet in de App Store te vinden, aangezien er ook geen virussen zijn.
Adblocker net zo, iOS zit een beetje dichtgetimmerd en dan moet je waar je bij Android moet rooten iOS jailbreaken. Er is wel een Adblock app in de App Store maar dat werkt alleen op wifi en je moet het per wifi netwerk instellen..
Mercury Browser heeft een adblocker die je zelf in moet schakelen. Werkt zowel op Wi-Fi als op mobiel internet. Firefox voor iOS komt er aan, zie nieuws: 'Mozilla brengt Firefox voor iPhones en iPads dit voorjaar uit' Hopelijk komt die ook met adblocker?A1ex89 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 07:42:
Afgelopen zaterdag heb ik de ipad air 2 gekocht waar ik zeer tevreden over ben.
NRG
Ok ThanksGerardVanAfoort schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:24:
[...]
Mercury Browser heeft een adblocker die je zelf in moet schakelen. Werkt zowel op Wi-Fi als op mobiel internet. Firefox voor iOS komt er aan, zie nieuws: 'Mozilla brengt Firefox voor iPhones en iPads dit voorjaar uit' Hopelijk komt die ook met adblocker?
Eng en streng
Aha dat wist ik niet. Het zal voor mij even wennen zijn omdat ik nogal huiverig hiervoor ben.dutchgio schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 09:12:
Dat kan niet met Apple![]()
Het zou mogelijk zijn dat wanneer ik de ipad via usb poort op een geinfecteerde PC aansluit, een aanstal bestanden kopieer naar de ipad er toch bijv. een virus/ troyan horse toch op mijn ipad terecht komt??
Of overdrijf ik??
Eng en streng
Nee dat kan echt niet, die dreiging is er niet en daarom is er ook geen virusscanner. 
Dat virus/trojan is dan geschreven voor Windows, en niet voor iOS. Omdat er vrijwel geen manier van infecteren is worden virussen en trojans etc. Veel meer voor kritieke systemen gemaakt, die kwetsbaar zijn. Oude windows versies etc.
De de Mac zie je hetzelfde gebeuren, hoewel er daar volgens mij wel een virusscanner voor is is het risico ook veel kleiner dan bijvoorbeeld op Windows.
Niets om je zorgen over te maken.
Dat virus/trojan is dan geschreven voor Windows, en niet voor iOS. Omdat er vrijwel geen manier van infecteren is worden virussen en trojans etc. Veel meer voor kritieke systemen gemaakt, die kwetsbaar zijn. Oude windows versies etc.
De de Mac zie je hetzelfde gebeuren, hoewel er daar volgens mij wel een virusscanner voor is is het risico ook veel kleiner dan bijvoorbeeld op Windows.
Niets om je zorgen over te maken.
Thanks weer wat slimmer geworden.
Eng en streng
@dutchgio en A1ex89
Zoals jezelf al schrijft "vrijwel geen manier" en "is het risico ook veel kleiner", alleen dat al impliceert dat het wél mogelijk is. En dat klopt! Zie wat frontpage artikelen: http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=Os+x
In deze tijd zeggen, niets om je zorgen over te maken is ites te kort door de bocht. Iedereen moet zijn hang en sluitwerk kiezen waar hij/zij zich prettig bij voelt, gedegen advies past daarbij.
Persoonlijk, maar ik kan geen gedegen advies geven, vindt ik een service als OpenDNS iets fijns, omdat obscure/phishing websites, botnets e.d. per definitie (veel eenvoudige instel mogelijkheden) al geblokkeerd worden.
Zie hier wat meer mogelijkheden besproken door mij, oheng en daffie82: oheng in "[Virusscanners] Discussietopic deel 4" (gaat een paar pagina's door)
Zoals jezelf al schrijft "vrijwel geen manier" en "is het risico ook veel kleiner", alleen dat al impliceert dat het wél mogelijk is. En dat klopt! Zie wat frontpage artikelen: http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=Os+x
In deze tijd zeggen, niets om je zorgen over te maken is ites te kort door de bocht. Iedereen moet zijn hang en sluitwerk kiezen waar hij/zij zich prettig bij voelt, gedegen advies past daarbij.
Persoonlijk, maar ik kan geen gedegen advies geven, vindt ik een service als OpenDNS iets fijns, omdat obscure/phishing websites, botnets e.d. per definitie (veel eenvoudige instel mogelijkheden) al geblokkeerd worden.
Zie hier wat meer mogelijkheden besproken door mij, oheng en daffie82: oheng in "[Virusscanners] Discussietopic deel 4" (gaat een paar pagina's door)
NRG
Op OS X wellicnt wel, maar de vraag was hier gericht op een iPad. Op iOS is daar nog altijd geen sprake van.
Bij zo'n "beginnersvraag" van iemand die net een iPad koopt is dat ook gewoon het beste antwoord. Ja er is wel een risico, maar zo minimaal dat er voor iOS geen virusscanner is. Dat was ook de vraag.
Bij zo'n "beginnersvraag" van iemand die net een iPad koopt is dat ook gewoon het beste antwoord. Ja er is wel een risico, maar zo minimaal dat er voor iOS geen virusscanner is. Dat was ook de vraag.
Een iPhone app kan je ook op een iPad installeren hoor. De App Store selecteert standaard alleen apps voor de iPad maar je kan ook zoeken naar apps voor de iPhone. Zo heb ik op de iPad Air van mijn vriendin een aantal iPhone apps geïnstalleerd.ComTech schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:13:
Het synchroniseren van een Google agenda zou wel gewoon moeten werken natuurlijk. Ik gebruik zelf mijn Google agenda net maar heb het net getest. Een afspraak online in Google gezet, en ook eentje op mijn iPhone op de Google agenda. Binnen een minuut stonden beide afspraken zowel in de iPhone als in Google.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik gebruik nu al jaren iPad's naar volle tevredenheid, echter heb ik de laatste tijd problemen met mijn iPad 4 (16GB)
In verschillende applicaties loopt deze willekeurig vast (Facebook, Youtube, maar voornamelijk Safari). De iPad reageerd niet meer het scherm gaat uit en de iPad start opnieuw op.
Ik heb zelf de iPad al gereset, jailbreak verwijderd en de nieuwste iOS geinstalleerd, maar hij loopt nog steeds vast. Iemand een oplossing of oorzaak van het probleem? De iPad voelt nergens traag aan, maar heb het idee dat het aan iOS 8 ligt. Op iOS 7 ging alles gewoon goed met en zonder jailbreak.
Wil eigenlijk terug naar iOS 7, maar dat zal wel niet meer gaan in verband met het niet meer signen door Apple.
In verschillende applicaties loopt deze willekeurig vast (Facebook, Youtube, maar voornamelijk Safari). De iPad reageerd niet meer het scherm gaat uit en de iPad start opnieuw op.
Ik heb zelf de iPad al gereset, jailbreak verwijderd en de nieuwste iOS geinstalleerd, maar hij loopt nog steeds vast. Iemand een oplossing of oorzaak van het probleem? De iPad voelt nergens traag aan, maar heb het idee dat het aan iOS 8 ligt. Op iOS 7 ging alles gewoon goed met en zonder jailbreak.
Wil eigenlijk terug naar iOS 7, maar dat zal wel niet meer gaan in verband met het niet meer signen door Apple.
[ Voor 8% gewijzigd door SL65 op 10-05-2015 15:47 ]
Grrrrr,
Is de ipad pro al weer uitgesteld. Nu hebben ze het over volgens jaar. Ik hoop toch fiscaal volgend jaar anders wordt het wel erg lang wachten ...
Is de ipad pro al weer uitgesteld. Nu hebben ze het over volgens jaar. Ik hoop toch fiscaal volgend jaar anders wordt het wel erg lang wachten ...
GamiQ, de game notes app met game maps!
Waarvoor zou jij een iPad Pro voor willen gebruiken als ik vragen mag?-SaveMe- schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:06:
Grrrrr,
Ik kan me de handigheid niet echt voorstellen want ik neem aan dat er iOS op het apparaat komt te staan, dat is geoptimaliseerd voor vingers ipv een stylus. Als OS X er op zou komen is het juist weer gemaakt voor een muis en toetsenbord en is alles weer te klein. Dat euvel heb je nu eigenlijk bij een Surface Pro 3, Apple heeft dan weer de 12 inch Macbook, als ligt apparaat met hoge resolutie.
Ben benieuwd of hij er komt.
Ik wil mijn ipad 1 verkopen, maar ik heb meer dan 5 keer de ipad opnieuw geregistreerd. Gevolg is dat het nu niet meer kan. Hoe los ik dit op?
Daar had je toch een topic voor? iPad 1, kan geen nieuw account meer koppelen
39
Van ipad Mini 2 overgestapt naar een Ipad Air 2, qua snelheid een enorm verschil. 2GB geheugen geeft zeer zeker een betere browser ervaring. Alleen het trillen van de behuizing door de speakers valt me enorm tegen.
Je hebt nu alleen over de besturing (vingers/stylus/muis+toetsenbord), maar ik kan me voorstellen dat het grotere formaat voor veel mensen interessant(er) is. Mijn zwager heeft een 12" Samsung tablet en dat grotere scherm ziet er best fijn/handig uit.Jopth schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:46:
Waarvoor zou jij een iPad Pro voor willen gebruiken als ik vragen mag?
Ik kan me de handigheid niet echt voorstellen want ik neem aan dat er iOS op het apparaat komt te staan, dat is geoptimaliseerd voor vingers ipv een stylus. Als OS X er op zou komen is het juist weer gemaakt voor een muis en toetsenbord en is alles weer te klein. Dat euvel heb je nu eigenlijk bij een Surface Pro 3, Apple heeft dan weer de 12 inch Macbook, als ligt apparaat met hoge resolutie.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Ben benieuwd of, als ze er een uitbrengen, hij met iOS komt. Weer een extra formaat voor ontwikkelaars om hun apps op aan te passen.Railgunner schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 16:17:
[...]
Je hebt nu alleen over de besturing (vingers/stylus/muis+toetsenbord), maar ik kan me voorstellen dat het grotere formaat voor veel mensen interessant(er) is. Mijn zwager heeft een 12" Samsung tablet en dat grotere scherm ziet er best fijn/handig uit.
sinds een paar maanden is even lekker een potje internetten op de ipad3 bij ons een hell geworden. Youtube, gewoon browsen.. sommige online spelletjes, de wifi klapt er tegenwoordig met de minuut eruit. Een youtube filmpje van een paar minuten is niet te kijken.
Het gekke is dat als ik naar de settings gaat, hij mn wifi gewoon ziet en ik moet dan weer verbinden en dan is hij er weer. Ik heb verschillende pogingen gedaan aangezien een heleboel mensen er last van hebben. Maar de aangeboden oplossingen hebben niet geholpen. DNS op 8.8.8.8 zetten, netwerk settings resetten, modem uit aan, wifi router uit aan, wifi router op een ander adres gezet, etc.. ik wordt er helemaal moedeloos van.
Mn rondje op de iPad voordat ik ga slapen is alles behalve een stukje ontspanning geworden. Eerder een berg ergernis. Het lijkt wel of het sinds de recente grote update van een paar maanden geleden toch wel echt het wifi probleem naar voren is gekomen. Andere devices in huis hebben geen wifi drops.
Hebben jullie nog suggesties?
Het gekke is dat als ik naar de settings gaat, hij mn wifi gewoon ziet en ik moet dan weer verbinden en dan is hij er weer. Ik heb verschillende pogingen gedaan aangezien een heleboel mensen er last van hebben. Maar de aangeboden oplossingen hebben niet geholpen. DNS op 8.8.8.8 zetten, netwerk settings resetten, modem uit aan, wifi router uit aan, wifi router op een ander adres gezet, etc.. ik wordt er helemaal moedeloos van.
Mn rondje op de iPad voordat ik ga slapen is alles behalve een stukje ontspanning geworden. Eerder een berg ergernis. Het lijkt wel of het sinds de recente grote update van een paar maanden geleden toch wel echt het wifi probleem naar voren is gekomen. Andere devices in huis hebben geen wifi drops.
Hebben jullie nog suggesties?
Welke beveiliging gebruiken andere devices? Of hoe staat je router ingesteld? Van de Apple support website:
If you have older Wi-Fi devices on your network that don't support WPA2 Personal (AES), a good second choice is WPA/WPA2 Mode (often referred to as WPA Mixed Mode). This mode will allow newer devices to use the stronger WPA2 AES encryption, while still allowing older devices to connect with older WPA TKIP-level encryption. If your Wi-Fi router doesn't support WPA/WPA2 Mode, WPA Personal (TKIP) mode is the next best choice.
Apparaten kunnen elkaar verstoren, ook als er bijvoorbeeld nog een apparaat op 802.11g op de zelfde radio zit. Deze trekt sowieso de snelheid van 802.11n apparaten omlaag.
If you have older Wi-Fi devices on your network that don't support WPA2 Personal (AES), a good second choice is WPA/WPA2 Mode (often referred to as WPA Mixed Mode). This mode will allow newer devices to use the stronger WPA2 AES encryption, while still allowing older devices to connect with older WPA TKIP-level encryption. If your Wi-Fi router doesn't support WPA/WPA2 Mode, WPA Personal (TKIP) mode is the next best choice.
Apparaten kunnen elkaar verstoren, ook als er bijvoorbeeld nog een apparaat op 802.11g op de zelfde radio zit. Deze trekt sowieso de snelheid van 802.11n apparaten omlaag.
NRG
Ik hoop dat ik je goed begrijp:GerardVanAfoort schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:38:
Welke beveiliging gebruiken andere devices? Of hoe staat je router ingesteld? Van de Apple support website:
Mijn router heeft WPA2, dat heb ik in ieder geval aan staan. De iPad heeft het ook al ruim 2 jaar prima gedaan. Het is mijn vriendje! Met het update naar een hoger iOS lijkt het steeds minder goed te gaan, en sinds een maand of 2 lijkt het steeds erger te worden. Met nu dus continu het verlies van wifi als ik op youtube zit, of zit te browsen. Nu staat de iPad alweer 2 uur netjes radio uit te zenden op tafel zonder problemen. Maar als ik nu naar youtube gaat, ligt ie eruit. Weird toch!?
Geen gouden tip, wel iemand met exact hetzelfdeRoyK schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 19:56:
Niemand een gouden tip?
Je bent niet de enge hoor. Het internet staat vol met aanhoudende wifiklAchten in IOS8.3. Ik ervaar hetzelfde als jij.. Echter op mijn werk totaal niet.. Er rammelt dus ergens iets. Totdat Apple het oplost, heb ik een tweede wifipunt staan in huis, speciaal voor de iDevices.. Dat is geen permanente oplossing natuurlijk, maar dan weet je dat het niet aan jou ligt..RoyK schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:43:
[...]
Ik hoop dat ik je goed begrijp:
Mijn router heeft WPA2, dat heb ik in ieder geval aan staan. De iPad heeft het ook al ruim 2 jaar prima gedaan. Het is mijn vriendje! Met het update naar een hoger iOS lijkt het steeds minder goed te gaan, en sinds een maand of 2 lijkt het steeds erger te worden. Met nu dus continu het verlies van wifi als ik op youtube zit, of zit te browsen. Nu staat de iPad alweer 2 uur netjes radio uit te zenden op tafel zonder problemen. Maar als ik nu naar youtube gaat, ligt ie eruit. Weird toch!?
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Dat is enorm balen. Even lekker op mn gemakje lekker in bed Netflix kijken of lekker youtuben (mn vaste kanaaltjes die ik volg) is gewoon niet te doen. Ik hoop dat ze het snel fixen anders gaat de iPad de deur uit en vervang ik hem wel met een windows / android variant.Michael Knight schreef op zondag 17 mei 2015 @ 18:10:
[...]
Je bent niet de enge hoor. Het internet staat vol met aanhoudende wifiklAchten in IOS8.3. Ik ervaar hetzelfde als jij.. Echter op mijn werk totaal niet.. Er rammelt dus ergens iets. Totdat Apple het oplost, heb ik een tweede wifipunt staan in huis, speciaal voor de iDevices.. Dat is geen permanente oplossing natuurlijk, maar dan weet je dat het niet aan jou ligt..
Even een vraag voor de iPad Air en Air 2 bezitters hier.
Ik ben inmiddels bij mijn tweede Air 2 aanbeland vanwege een gele waas vanaf de linker schermrand als ik het scherm in portretstand houd.
De tweede iPad heeft het minder dan het eerste exemplaar, maar als ik naar het toestenbord kijk of een tekst lees valt het enorm op dat ik van een warme naar een koele tint ga.
Het valt vooral op op witte en grijze onderdelen op het scherm.
Ervaren jullie dit ook of heb ik toevallig twee rotte appels te pakken gehad?
Ik ben inmiddels bij mijn tweede Air 2 aanbeland vanwege een gele waas vanaf de linker schermrand als ik het scherm in portretstand houd.
De tweede iPad heeft het minder dan het eerste exemplaar, maar als ik naar het toestenbord kijk of een tekst lees valt het enorm op dat ik van een warme naar een koele tint ga.
Precies hetzelfde gehad. Afgelopen week mijn Air 2 omgeruild wegens een gele waas aan de linkerkant. Nu heb ik een exemplaar die weliswaar uniform is, maar wel een gehele warme tint over het scherm heeft. Deze ga ik denk ik niet meer omruilen. Maar als ik een scherm heb met diverse tinten gaat hij gewoon terug. Laat je niet ontmoedigen, want vroeg of laat ga je je eraan storen/ergeren.Jelmar1990 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:02:
Dan zullen ze vandaag blij zijn om me te zien in de winkel.Redondo1982 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:30:
[...]
Precies hetzelfde gehad. Afgelopen week mijn Air 2 omgeruild wegens een gele waas aan de linkerkant. Nu heb ik een exemplaar die weliswaar uniform is, maar wel een gehele warme tint over het scherm heeft. Deze ga ik denk ik niet meer omruilen. Maar als ik een scherm heb met diverse tinten gaat hij gewoon terug. Laat je niet ontmoedigen, want vroeg of laat ga je je eraan storen/ergeren.
Als de volgende niet goed is hou ik er wel mee op, kan niet bezig blijven met ruilen. Dan wordt het maar even afkicken van een iPad met wat extra geld op zak...
Als je het echt goed wilt doen, dan pak je hem open in de winkel. Kan je net zolang doorgaan als je zelf wilt. Al kan kunstmatig licht van een winkel ook veel verbloemen.Jelmar1990 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:38:
[...]
Dan zullen ze vandaag blij zijn om me te zien in de winkel.
Als de volgende niet goed is hou ik er wel mee op, kan niet bezig blijven met ruilen. Dan wordt het maar even afkicken van een iPad met wat extra geld op zak...
Mijn scherm van mijn iPad air 1 is heel mooi qua tint. Geheel uniform ook. Ik was er ook huiverig voor na de verhalen die ik er over gelezen had.
Ik merk wel dat we wat hobbels aan de randen van de glasplaat zitten. Alsof het tape op sommige plekken dikker is. Hier merk je verder niets van. Het viel me op toen de ipad op tafel lag en ik weerspiegeling zag van het zonlicht.
Ik merk wel dat we wat hobbels aan de randen van de glasplaat zitten. Alsof het tape op sommige plekken dikker is. Hier merk je verder niets van. Het viel me op toen de ipad op tafel lag en ik weerspiegeling zag van het zonlicht.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik ben nu ook tevreden. Hij had wat blauwer gekund, maar achja dat is te verwaarlozen. Uniform is het belangrijkst. Het is ook weer niet zo dat hij geel is, maar hij heeft wel degelijk een warme gloed.BillSpaarbank schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:16:
Mijn scherm van mijn iPad air 1 is heel mooi qua tint. Geheel uniform ook. Ik was er ook huiverig voor na de verhalen die ik er over gelezen had.
Hier een Air (1) gebruiker, ik heb er totaal geen last van. Scherm is prima, ik heb em ook naast een iPad2 en een iPad3 gehouden en qua kleur zijn ze gelijk.Jelmar1990 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:02:
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Gisteren twee Air 2 iPads ontvangen en die zijn gelijk. Geen zwemen of andere rare zaken. De Air 1 is ook prima. Vergeleken met de 2 en de Mini Retina maar allemaal hetzelfde.
Mijn iPad 3 heeft wel een gedeelte op het scherm met een waas. De iPad Air 2 die ik had, had een mooie, uniforme scherm.
Ik zou zeggen, maak eens een backup van je device en zet de iPad via DFU mode eens terug naar de fabrieksinstellingen zonder in eerste instantie de backup terug erop te zetten.RoyK schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:28:
[...]
Dat is enorm balen. Even lekker op mn gemakje lekker in bed Netflix kijken of lekker youtuben (mn vaste kanaaltjes die ik volg) is gewoon niet te doen. Ik hoop dat ze het snel fixen anders gaat de iPad de deur uit en vervang ik hem wel met een windows / android variant.
Met een kale iPad nog eens kijken of de problemen aanhouden, ook al lijkt alles erop te wijzen dat de problemen in de firmware zitten.
Als de problemen aanhouden kun je natuurlijk weer de backup terugzetten.
[ Voor 5% gewijzigd door SidewalkSuper op 21-05-2015 10:27 ]
Goed idee. Daar ga ik eens naar kijken!! Thanks! (tijdrovend klusje neem ik aan?)SidewalkSuper schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:09:
[...]
Ik zou zeggen, maak eens een backup van je device en zet de iPad via DFU mode eens terug naar de fabrieksinstellingen zonder in eerste instantie de backup terug erop te zetten.
Met een kale iPad nog eens kijken of de problemen aanhouden, ook al lijkt alles erop te wijzen dat de problemen in de firmware zitten.
Als de problemen aanhouden kun je natuurlijk weer de backup terugzetten.
Het valt op zich wel mee. De backup maken duurt natuurlijk wel ff een paar minuten (afhankelijk van hoeveel zooi je erop hebt staan).
Daarna via DFU mode terugzetten als lege iPad kost denk ik max een half uurtje.
Daarna via DFU mode terugzetten als lege iPad kost denk ik max een half uurtje.
Dat was de reden dat ik die van mij terug had gebracht. Kon er niet aan wennen.Sovereign schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:54:
Van ipad Mini 2 overgestapt naar een Ipad Air 2, qua snelheid een enorm verschil. 2GB geheugen geeft zeer zeker een betere browser ervaring. Alleen het trillen van de behuizing door de speakers valt me enorm tegen.
Ik heb besloten om ook een tablet te kopen en mijn keus is gevallen voor de iPad Air 2. Ik ga deze vooral voor krant/artikelen lezen, browsen, school en Netflix. Ik twijfel welke opslaggrootte ik moet kiezen, want 16 GB is een beetje aan de kleine kant, maar 64 GB lijkt me dan weer een beetje teveel. Ik heb niet eerder een tablet gehad, dus kan iemand me vertellen hoe snel een iPad vol raakt, naar schatting van mijn werkzaamheden ermee?
[ Voor 5% gewijzigd door Belecthor op 25-05-2015 21:59 ]
Ik zou voor de 64 gb gaan.
Je moer er rekening mee houden dat je al een deel van het geheugen kwijt bent, en van die 16 bijvoorbeeld maar 13 gb over houdt.
Je moer er rekening mee houden dat je al een deel van het geheugen kwijt bent, en van die 16 bijvoorbeeld maar 13 gb over houdt.
Belecthor schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:58:
Ik heb besloten om ook een tablet te kopen en mijn keus is gevallen voor de iPad Air 2. Ik ga deze vooral voor krant/artikelen lezen, browsen, school en Netflix. Ik twijfel welke opslaggrootte ik moet kiezen, want 16 GB is een beetje aan de kleine kant, maar 64 GB lijkt me dan weer een beetje teveel. Ik heb niet eerder een tablet gehad, dus kan iemand me vertellen hoe snel een iPad vol raakt, naar schatting van mijn werkzaamheden ermee?
Hoeveel ruimte neemt een foto eigenlijk in op de iPad air 2? Ik heb nu een iPad 1 met iOS5 en als ik via iTunes foto's overhevel worden die best zichtbaar gecomprimeerd wanneer je inzoomt. Hoe is dat inmiddels op de nieuwere iPads? Ik wil met Pixelmator foto's gaan bewerken. Kan ik de foto's, eventueel RAW, rechtstreeks in iTunes naar de app slepen?
Ik zou je de 64 GB variant aanraden. Ik heb hiervoor een iPad 1 en een 3 gehad, beide 16 GB. De iPad 3 werkte op zich nog prima, maar hij zat steeds vol. Ik had er iets van 800 foto's op staan, paar uur muziek, paar films en 20-25 apps. Een tablet koop je meestal voor meerdere jaren en de omvang van apps zal alleen maar toenemen. Daarom heb ik zelf een 64 GB Air 2 gekocht.Belecthor schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:58:
Oke, thanks voor de reacties! Ik ga voor de 64GB versie. Nu nog een nette deal afwachten
Dixons heeft nu 10% kassakorting op alle iPads
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Goede keuze! Er zijn nu wat 'magere' deals, maar vooral als je ook nog wat accesoires erbij wil heeft Amac wel leuke kortingen t/m 31 meiBelecthor schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:15:
Oke, thanks voor de reacties! Ik ga voor de 64GB versie. Nu nog een nette deal afwachten
http://www.onemorething.n...-aanbiedingen-op-een-rij/
NRG
Na jarenlang Android tablets gebruikt te hebben, gisteren de knoop doorgehakt en een space grey iPad Air 2 64 GB gekocht.
Eerste indruk; snel, mooi scherm. Ik ga dit topic goed doorlezen, wie weet kom ik handige tips tegen aangezien ik verder geen Apple spullen gebruik (pc Windows en telefoons Android).
Eerste indruk; snel, mooi scherm. Ik ga dit topic goed doorlezen, wie weet kom ik handige tips tegen aangezien ik verder geen Apple spullen gebruik (pc Windows en telefoons Android).
Verwijderd
Wij hebben een ipad air 2 2,5 maanden en deze is nu al verbogen, iemand eenzelfde ervaring?
Apple geeft aan dat het niet onder de garantie valt en kosten van repareren vervangen is een slordige 369 euro's. Wat het is niet mogelijk de behuizing te vervangen want alles is aan elkaar gelijmd. Dus nu zitten we met een gebogen ipad air van 2,5 maanden oud.
Apple geeft aan dat het niet onder de garantie valt en kosten van repareren vervangen is een slordige 369 euro's. Wat het is niet mogelijk de behuizing te vervangen want alles is aan elkaar gelijmd. Dus nu zitten we met een gebogen ipad air van 2,5 maanden oud.
Afgelopen week een mini3 gekocht. Prima dingetje. Feedback ingevuld over de aanschaf en werd daarna teruggebeld. De store is niet ingericht voor mensen die weten wat ze willen. Kennelijk moet je in Amsterdam beneden de iPad bestellen en boven de accessoires. Ik was meteen naar boven gegaan, hoesje gepakt en daar wilde ik graag een iPadje bij. Verkoper was flabbergasted, er was verder ook geen gesprek. Alleen maar "Komt er zo aan, moeten we even wachten". Hierdoor ook de onderwijskorting geheel vergeten...
Wat mij na ettelijke pogingen wel opvalt aan iOS, in negatieve zin, is dat Exchange niet standaard werkt. Bij de exchange server die bij ons op school draait functioneert ActiveSynch kennelijk niet waardoor een en ander niet mogelijk is. Dat is natuurlijk een enorm gemis. Ik heb de iPad speciaal gekocht om het komende jaar zoveel mogelijk papierwerk weg te kunnen doen en met dat ding te gaan werken.
Wat mij na ettelijke pogingen wel opvalt aan iOS, in negatieve zin, is dat Exchange niet standaard werkt. Bij de exchange server die bij ons op school draait functioneert ActiveSynch kennelijk niet waardoor een en ander niet mogelijk is. Dat is natuurlijk een enorm gemis. Ik heb de iPad speciaal gekocht om het komende jaar zoveel mogelijk papierwerk weg te kunnen doen en met dat ding te gaan werken.
Wat werkt er dan niet? Het kan ook aan een instelling op de Exchange server liggen.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Exchange die geen eas doet? En dat verwijt jij de ipad/ios? Lijkt me een omgekeerde wereld.sypie schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:00:
Waarom ik het iOS verwijt: mail op de Mac doet het goed. Zelfde server, zelfde account.
Dus ja, dan ligt het in mijn ogen aan iOS.
Je lijkt wel een user... De capabilities van je iPad zijn niet aan te passen. Die van Exchange wel. Dus ligt het aan Exchange. Of eigenlijk aan de beheerder van de Exchange omgeving. 
Het zelfde als "mijn x doet het thuis niet op mijn wifi, andere apparaten wel, dus dat ligt aan x". Wellicht wel, bijvoorbeeld omdat x een bepaald kanaal niet kan zien. Maar de oplossing ligt elders: dat wifi-netwerk is namelijk eenvoudig compatible te maken met x zodat het wel werkt, bijvoorbeeld door het netwerk op een ander kanaal te zetten.
Het zelfde als "mijn x doet het thuis niet op mijn wifi, andere apparaten wel, dus dat ligt aan x". Wellicht wel, bijvoorbeeld omdat x een bepaald kanaal niet kan zien. Maar de oplossing ligt elders: dat wifi-netwerk is namelijk eenvoudig compatible te maken met x zodat het wel werkt, bijvoorbeeld door het netwerk op een ander kanaal te zetten.
[ Voor 48% gewijzigd door Mx. Alba op 10-07-2015 06:58 ]
Ik kan je vertellen, als exchange beheerder, dat het hier met ongeveer 150 ipads en een veelvoud aan iphones wel goed werkt. Lijkt me dus een zaak voor je ict afdeling.sypie schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 01:14:
Waarom ik het iOS verwijt: mail op de Mac doet het goed. Zelfde server, zelfde account.
Dit ligt niet aan iOS, dit ligt aan Microsoft en in het bijzonder aan de instellingen van de Exchange server(s) op school:
- Microsoft legt de eis op dat je EAS gebruikt op smartphones en tablets terwijl je een normale Exchange verbinding weer moet gebruiken op desktops en notebooks. Ook al zou Apple die andere wijze willen, het kan en mag niet van Microsoft.
- Als de Exchange server(s) op school niet zijn ingesteld voor dingen als IMAP en EAS dan gaat het simpelweg niet werken op smartphones/tablets van welk merk en type dan ook (tenzij deze Windows 8/8.1/10 draaien want dan kun je weer de normale Exchange verbinding gebruiken). Dat soort instellingen worden vaak niet zomaar gemaakt.
Lijkt mij niet dat die ipad verbogen is door het op tafel liggen.Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:47:
Wij hebben een ipad air 2 2,5 maanden en deze is nu al verbogen, iemand eenzelfde ervaring?
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Verbogen?Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:47:
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
1of the 9.. Ik pak mijn iPad ook vaak van de plank met 1 hand in steeds dezelfde hoek. Resultaat al 9 maanden een scheur in het scherm, net naast het display. Tot nu toe geen video issues alhoewel één keer nog en dan E.O.L.
NRG
Ik ben van een Air2 terug gegaan naar een Mini3, wat was die Air2 een teleurstelling zeg, in het begin leek het grotere scherm me wel fijn maar na een tijd met 1 hand vasthouden is hij te groot en zwaar en het geluid van dat ding is absoluut bagger, voor dat geld had ik beter verwacht.
Mijn Mini3 gebruik ik nu een paar weken en bevalt me perfect
Grappig. Ik kwam van een Mini 2 (=Mini 3) en ik merk echt een verschil in performance. Die 2GB doet echt wonderen en dat gat wordt met iOS 9 alleen maar groter. Daarnaast is de Air 2 zo licht dat ie slechts iets zwaarder is dan de Mini terwijl je er veel meer voor terug krijgt.Bierkameel schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:19:
Ik ben van een Air2 terug gegaan naar een Mini3, wat was die Air2 een teleurstelling zeg, in het begin leek het grotere scherm me wel fijn maar na een tijd met 1 hand vasthouden is hij te groot en zwaar en het geluid van dat ding is absoluut bagger, voor dat geld had ik beter verwacht.
Kijk ik ging van een iPad 3 naar een Mini 2 en het gewicht (!!!), de schermresolutie, de snelheid en het formaat was een verademing. In theorie dacht ik zo de ideale iPad te hebben. Lekker compact voor in de trein enzo. Ik had er zelfs een Ultrathin Logitech toetsenbordje voor bijgekocht. In de praktijk bleek dat ik hem helemaal niet zo vaak gebruikte onderweg en dat het kleine scherm toch wel een gepriegel was. Ook thuis legde ik de iPad steeds vaker naast mij neer.
Toen kwam de iPhone 6 Plus. Ik had bedacht dat ik dan de Plus zou nemen en de iPad Mini te verkopen omdat ik die toch niet vaak meer gebruikte. Zowel vanwege het geld als vanwege de toch wel fijne resolutie en grootte van de Plus. Maar nee, de Plus vond ik niet fijn in mijn broekzak en die verhalen over buigen schrikte mij toch af. Toen voor de 'gewone' 6 gegaan. De iPhone 6 was mijn beste aankoop van een telefoon ooit. Toch was ik nog niet helemaal tevreden.
In januari brak het moment aan dat mijn moeder een nieuwe tablet wilde. Aangezien zij het liefst kleine tablets gebruikt zag ik mijn kans om de Air 2 te halen. Met 4G voor onderweg. Dit is toch wel een fijne combinatie met een data-abonnementje. Ik gebruik dat ding dagelijks en sinds gister met iOS 9 sta ik paf. Dat 50%-50% multitasking werkt toch best fijn! Daarnaast vind ik die 2GB echt een uitkomst in safari want met de Mini kon ik maar 3 tabs open hebben staan want bij de 4e ging de rest alweer reloaden
Leuk en boeiend om te lezen dus dat ieder zijn eigen beweegredenen heeft om voor een bepaald model te gaan. Voor mij was de Mini een leuk experiment, maar ben uiterst tevreden met mijn Air 2 en gebruik de tablet nu meer dan ooit. In mijn ogen dan weer waar voor z'n geld. Blij dat jij ook tevreden bent!
Beste,
Heeft iemand hier een Ipad gekocht voor zijn vader/moeder/oma? Wij willen dit gaan doen maar we twijfelen tussen een 16g en 32g. Heb het een al en ander al gelezen hier op forum, waaruit ik kan concluderen dat de 16g prima zou moeten zijn.
Mijn ouders zullen niet gaan gamen/films kijken [misschien een serie een keer] en zullen uitsluiten nieuws apps gebruiken en emails lezen/internetten op hun vele gepensioneerde vakantie
Zoek dus een beetje extra bevestiging
Cheers
Heeft iemand hier een Ipad gekocht voor zijn vader/moeder/oma? Wij willen dit gaan doen maar we twijfelen tussen een 16g en 32g. Heb het een al en ander al gelezen hier op forum, waaruit ik kan concluderen dat de 16g prima zou moeten zijn.
Mijn ouders zullen niet gaan gamen/films kijken [misschien een serie een keer] en zullen uitsluiten nieuws apps gebruiken en emails lezen/internetten op hun vele gepensioneerde vakantie
Zoek dus een beetje extra bevestiging
Cheers
Mijn moeder heeft jarenlang plezier gehad van een iPad 2 16GB en nu heeft ze een iPad Air 2 16GB. Ruim voldoende opslagruimte. Foto's maakt ze er nauwelijks mee, laat staan filmpjes.
Als ik mijn ene opa een iPad zou geven, dan zou hij genoeg hebben aan 16GB omdat hij niet een veeleisende gebruiker zal zijn. De technologie gaat te snel voor hem
Het komt er dan op neer dat ik dan handige apps zou installeren voor hem en er wat foto's op zetten.
Mijn andere opa echter is veel handiger met computers en heeft dondersgoed door wat er allemaal op zo'n ding gebeurd. Hij heeft dan niet de kennis die ik heb, maar hij is wel in staat handige apps e.d. te zoeken en te downloaden op zo'n tablet. Dan bestaat de kans dat hij al snel tegen de limiet van 16GB aan zal lopen. Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn en je kunt ook tevreden zijn met wat je hebt. Kijk ik naar mijzelf, dan is 64GB eigenlijk ook overdreven, echter is voor mij 16GB te weinig. Wat je dan krijgt is dat ik apps ga installeren die ik zelden tot nooit gebruik en er op heb staan voor de heb of voor 'wat als'. Met 16GB kan je wat kieskeuriger zijn in apps en op een iPad heb je snel weer een app verwijderd en een nieuwe voor in de plaats geïnstalleerd. Op vakantie is dit alleen niet altijd even praktisch natuurlijk.
Mijn moeder en oma zijn eigenlijk tevreden met alles wat ze krijgen en bij hun voldoet 16GB ook. Mijn vader is met computers opgegroeid en is lekker zoet met zijn Android tablet met sd-kaart slot. Ik ben daar niet zo'n fan van maar ik kan hem niet overtuigen een 'duivelse' iPad te nemen.
Het is dus meer de vraag of ouders en ouderen, in het algemeen, handig zijn met een tablet en op die manier een veeleisende gebruiker zullen zijn of worden. Dan kun je zelf wel beoordelen hoe je het met die gedachte kunt projecteren op jouw situatie
Mijn andere opa echter is veel handiger met computers en heeft dondersgoed door wat er allemaal op zo'n ding gebeurd. Hij heeft dan niet de kennis die ik heb, maar hij is wel in staat handige apps e.d. te zoeken en te downloaden op zo'n tablet. Dan bestaat de kans dat hij al snel tegen de limiet van 16GB aan zal lopen. Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn en je kunt ook tevreden zijn met wat je hebt. Kijk ik naar mijzelf, dan is 64GB eigenlijk ook overdreven, echter is voor mij 16GB te weinig. Wat je dan krijgt is dat ik apps ga installeren die ik zelden tot nooit gebruik en er op heb staan voor de heb of voor 'wat als'. Met 16GB kan je wat kieskeuriger zijn in apps en op een iPad heb je snel weer een app verwijderd en een nieuwe voor in de plaats geïnstalleerd. Op vakantie is dit alleen niet altijd even praktisch natuurlijk.
Mijn moeder en oma zijn eigenlijk tevreden met alles wat ze krijgen en bij hun voldoet 16GB ook. Mijn vader is met computers opgegroeid en is lekker zoet met zijn Android tablet met sd-kaart slot. Ik ben daar niet zo'n fan van maar ik kan hem niet overtuigen een 'duivelse' iPad te nemen.
Het is dus meer de vraag of ouders en ouderen, in het algemeen, handig zijn met een tablet en op die manier een veeleisende gebruiker zullen zijn of worden. Dan kun je zelf wel beoordelen hoe je het met die gedachte kunt projecteren op jouw situatie
[ Voor 6% gewijzigd door swv op 14-07-2015 14:05 ]
Mijn vader is digibeet en schrijft nog brieven maar me moeder is zeg maar .... 'hip' en 'trendy'
Maar ben er wel over uit, 16gig zou voor haar voldoende moeten zijn. Zoveel zal ook niet gaan downloaden [haar kennende].
De eerste computer, als zijnde desktop, notebook, tablet of smartphone, met goed geluid moet ik nog tegenkomen en de kans daarop is nihil. Die speakers zijn dermate klein en/of goedkoop dat je daar nou eenmaal niet al teveel van moet verwachten. De speakers in die dingen zijn vaak van het niveau "handig" en eigenlijk volstaat dat vaak ook al. Ik kan me voorstellen dat voor een apparaat die je in je hand houdt die trillingen van speakers voor sommigen echt irritant zijn. Maar ja, wil je goed/fatsoenlijk geluid dan zul je toch moeten switchen naar een koptelefoon of iets dergelijks en dan is je hele trillingsprobleem ook ineens weg.sww89 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:54:
Wat het geluid betreft stoor ik mij niet aan. Niet vanwege mijn roze bril maar meer omdat ik het geluid altijd zacht heb staan. Wel zo prettig voor mijn omgeving en als ik muziek luister heb ik toch een bluetooth hoofdtelefoon. Die enkele keer dat de speakers wel hard staan stoor ik mij niet aan dat getril, wat in mijn ogen ook best wel meevalt.
Speakers in computers...tja, er komt geluid uit en het is handig. Positiever dan dat kan ik er eerlijk gezegd niet over zijn.
De iPad Air 2 heb ik hier ook boven de mini verkozen vanwege de computing power en schermgrootte. Ik wil er graag wat meer mee doen aan notities, mail, websites en ebooks. Dan is een iets groter scherm dan de mini fijner. Voor spelletjes is de performance weer prettiger en met iOS 9 krijg je ineens een interessante workflow middels dat splitview. Daar ben ik heel benieuwd naar.
Btw, het grotere scherm brengt ook wat grotere letters met zich mee. Dat kan voor sommigen aanzienlijk prettiger zijn.
Hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Die afslankkuur heeft de Air 2 echt goed gedaan, met de bijkomstigheid dat de behuizing kan trillen bij geluid uit de speaker en het apparaat kan buigen bij onevenredige druk op de behuizing. Ik slaap er niet minder om..ppl schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:40:
[...]
De eerste computer, als zijnde desktop, notebook, tablet of smartphone, met goed geluid moet ik nog tegenkomen en de kans daarop is nihil. Die speakers zijn dermate klein en/of goedkoop dat je daar nou eenmaal niet al teveel van moet verwachten. De speakers in die dingen zijn vaak van het niveau "handig" en eigenlijk volstaat dat vaak ook al. Ik kan me voorstellen dat voor een apparaat die je in je hand houdt die trillingen van speakers voor sommigen echt irritant zijn. Maar ja, wil je goed/fatsoenlijk geluid dan zul je toch moeten switchen naar een koptelefoon of iets dergelijks en dan is je hele trillingsprobleem ook ineens weg.
Speakers in computers...tja, er komt geluid uit en het is handig. Positiever dan dat kan ik er eerlijk gezegd niet over zijn.
De iPad Air 2 heb ik hier ook boven de mini verkozen vanwege de computing power en schermgrootte. Ik wil er graag wat meer mee doen aan notities, mail, websites en ebooks. Dan is een iets groter scherm dan de mini fijner. Voor spelletjes is de performance weer prettiger en met iOS 9 krijg je ineens een interessante workflow middels dat splitview. Daar ben ik heel benieuwd naar.
Btw, het grotere scherm brengt ook wat grotere letters met zich mee. Dat kan voor sommigen aanzienlijk prettiger zijn.
Dat gezegd hebbende staat het een ieder vrij om daar anders over te denken.
Ik denk het ook. Vooral met de komst van iOS 9 waardoor updates niet meer veel vrije schijfruimte nodig hebben bij iedere update en er zelfs extra ruimte vrijkomt. Plus de functie dat als er te weinig ruimte beschikbaar is, iOS 9 zo slim is apps te verwijderen, de update uit te voeren om vervolgens de verwijderde apps weer terug te installeren. Op die manier is het verkopen van de 16GB iPad en iPhones nog wat langer rekbaar (ook al ben ik van mening dat het uit de tijd is maar ja).Maduth schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:36:
Mijn vader is digibeet en schrijft nog brieven maar me moeder is zeg maar .... 'hip' en 'trendy'Maar ben er wel over uit, 16gig zou voor haar voldoende moeten zijn. Zoveel zal ook niet gaan downloaden [haar kennende].
Onlangs is de digitizer van mijn iPad 4 gebarsten. Als ik de diverse filmpjes bekijk, is de reparatie met enig geduld zeker te doen. Ik wil nu een nieuwe digitizer kopen maar ik zie prijzen van €12 tot €60. Allen claimen OEM kwaliteit te zijn maar is dat zo? En hoe herken je goede kwaliteit?
Heb je dit topic al doorgelezen?mca2 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:45:
Onlangs is de digitizer van mijn iPad 4 gebarsten. Als ik de diverse filmpjes bekijk, is de reparatie met enig geduld zeker te doen. Ik wil nu een nieuwe digitizer kopen maar ik zie prijzen van €12 tot €60. Allen claimen OEM kwaliteit te zijn maar is dat zo? En hoe herken je goede kwaliteit?
Alleen heeft die afslankkuur er helemaal niets mee te maken. Dikker betekent lang niet altijd beter. Als hierdoor meer ruimte in de behuizing ontstaat verergert dat het probleem omdat de behuizing nog meer ruimte heeft om te trillen en dus als klankkast dient. Als je de speaker niet goed monteert dan kan deze wel netjes rubberen voetjes hebben maar alsnog contact maken met de behuizing waardoor deze gaat trillen. En zo zijn er nog een aantal redenen waarom een behuizing kan trillen (daar zijn heel wat algoritmes en noem maar op voor).sww89 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:40:
Hier kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Die afslankkuur heeft de Air 2 echt goed gedaan, met de bijkomstigheid dat de behuizing kan trillen bij geluid uit de speaker en het apparaat kan buigen bij onevenredige druk op de behuizing. Ik slaap er niet minder om..
Hetzelfde geldt voor het buigen. Hoe dik of dun het materiaal ook moge zijn, als je het niet goed stut is het niet stevig. Denk maar aan steigers. Ze verkrijgen hun stevigheid door de stangen die diagonaal in het frame worden gezet, niet doordat er van metalen buizen gebruik wordt gemaakt. Zonder die diagonale stangen stort de hele zooi in elkaar. Stellages, poortdeur, kasten, etc. allemaal hetzelfde liedje. Een andere vorm (koepel, etc.) maakt ook veel uit.
Het is dan ook zelden het soort materiaal en/of de dikte daarvan die voor de problemen zorgt. Het is eerder de constructie die het probleem is.
Nee thanks! had wel gezocht maar deze gemist. Ik ga daar verder
Heeft de iPad bij het streamen van video zwarte balken boven en onderin? Ik wil een iPad 3 ( 2de hands) kopen voor streamen van Fox Sport voetbal, maar als dit het geval is, dan kan ik bijvoorbeeld ook kijken naar een Nexus 9.
MIjn iPad 2 heeft het een aantal maanden geleden begeven (IC Flash defect), maar kan het me helaas niet meer herinneren.
MIjn iPad 2 heeft het een aantal maanden geleden begeven (IC Flash defect), maar kan het me helaas niet meer herinneren.
Verwijderd
Zijn hier meer mensen waarbij de batterij van de iPad Air 2 sneller en sneller lijkt leeg te lopen...? Toen ik 'm net had (meteen gekocht na de release) kon ik echt twee dagen lang doen wat ik wilde voordat ik moest gaan denken aan opladen. Nu hangt hij dagelijks aan het stopcontact en soms meerdere malen. Even wat internetten, mailen, etc. en ik zie de batterij leeglopen. Voorheen had ik het idee dat ik de iPad gerust een dagje mee kon nemen om elders van alles en nog wat te doen, maar nu moet ik 'm echt opladen tot 100% en opletten wat ik doe. Het typen van dit korte bericht kostte me al 1%... Iemand tips...? Kan het te maken hebben met een recente update? Of is dit gewoon zoals het is...?
Zie op de site van de Mediamarkt iPad Air staan voor €359 staan. Is dit de investering nog waard vinden jullie? Want is natuurlijk een enigszins verouderd model.
Dat is een aantrekkelijke prijs, maar ik zou 100 meer uitgeven en voor de Air 2 gaan, die krijgt dit jaar geen opvolger waarschijnlijk dus zal nog wel even zijn waarde vasthouden.Niku schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:47:
Zie op de site van de Mediamarkt iPad Air staan voor €359 staan. Is dit de investering nog waard vinden jullie? Want is natuurlijk een enigszins verouderd model.
Power to the beat.
Goede tip. Nog meer mensen die hier een mening over hebben? Air (1) voor €359 of de Air 2 voor €459?ronaldm3 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:50:
[...]
Dat is een aantrekkelijke prijs, maar ik zou 100 meer uitgeven en voor de Air 2 gaan, die krijgt dit jaar geen opvolger waarschijnlijk dus zal nog wel even zijn waarde vasthouden.
heb de overstap gemaakt, was verbaasd dat de snelheid zoveel meer was en vind persoonlijk de vingerprint fijn.Niku schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:07:
[...]
Goede tip. Nog meer mensen die hier een mening over hebben? Air (1) voor €359 of de Air 2 voor €459?
no comment
Dacht dat ie volgende week maar 349 is.Niku schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:07:
[...]
Goede tip. Nog meer mensen die hier een mening over hebben? Air (1) voor €359 of de Air 2 voor €459?
Hoezo zou de iPad Air 2 geen opvolger krijgen dit jaar?
Mm oke. Dat tientje gaat het verschil niet makenWouter lucassen schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:23:
[...]
Dacht dat ie volgende week maar 349 is.
Ik heb geprobeerd om het terug te zoeken, maar ik kan het nieuwsbericht niet vinden. Ergens vorige week stond er in een nieuwsbericht dat er mogelijk geen nieuwe iPad Air komt dit jaar. Dit zou een trendbreuk zijn voor Apple, en ook opvallend aangezien de iPad verkopen niet geweldig zijn.SidewalkSuper schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:28:
Hoezo zou de iPad Air 2 geen opvolger krijgen dit jaar?
Hier: http://9to5mac.com/2015/08/14/no-ipad-air-3-2015/Railgunner schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:51:
[...]
Ik heb geprobeerd om het terug te zoeken, maar ik kan het nieuwsbericht niet vinden. Ergens vorige week stond er in een nieuwsbericht dat er mogelijk geen nieuwe iPad Air komt dit jaar. Dit zou een trendbreuk zijn voor Apple, en ook opvallend aangezien de iPad verkopen niet geweldig zijn.
NRG
Ik heb o.a. op macrumors even wat informatie gezocht over de aanstaande updates voor de iPad. De trend die ik overal lees is eigenlijk wél een nieuwe iPad pro, geen nieuwe iPad air 4 maar wel een nieuwe iPad mini 4 variant. Ik ben op dit moment zelf aan het kijken voor een iPad mini 2 voor simpel thuisgebruik, bijv. streamen, filmpjes kijken (onderweg) en wat internetten. Deze staat nu in de pricewatch voor €269 (http://tweakers.net/price...tina-wifi-16gb-grijs.html), maar ik ben benieuwd naar de geschatte kostendaling voor de mini 2 als de nieuwe varianten uitkomen, iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen?
[ Voor 5% gewijzigd door BertP op 18-08-2015 14:04 ]
Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden & Beschikbaarheid
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden & Beschikbaarheid
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.