20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Gezien hoe ze het hebben gedaan met de iPad 2 denk ik dat ze de iPad mini 2 houden als budgetmodel (voor dezelfde prijs als de huidige), en dat ze de iPad mini 3 uit de handel nemen en vervangen voor de 4.BertP schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:01:
[...]
Ik heb o.a. op macrumors even wat informatie gezocht over de aanstaande updates voor de iPad. De trend die ik overal lees is eigenlijk wél een nieuwe iPad pro, geen nieuwe iPad air 4 maar wel een nieuwe iPad mini 4 variant. Ik ben op dit moment zelf aan het kijken voor een iPad mini 2 voor simpel thuisgebruik, bijv. streamen, filmpjes kijken (onderweg) en wat internetten. Deze staat nu in de pricewatch voor €269 (http://tweakers.net/price...tina-wifi-16gb-grijs.html), maar ik ben benieuwd naar de geschatte kostendaling voor de mini 2 als de nieuwe varianten uitkomen, iemand die hier iets nuttigs over kan zeggen?
Is het dan niet logischer dat ze de huidige mini 2 uit de handel nemen?Pepper92 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:49:
[...]
Gezien hoe ze het hebben gedaan met de iPad 2 denk ik dat ze de iPad mini 2 houden als budgetmodel (voor dezelfde prijs als de huidige), en dat ze de iPad mini 3 uit de handel nemen en vervangen voor de 4.
Tsja, wat is logisch. Apple wil dat iedereen het nieuwe model koopt. Dat doen ze vaak door er een zwak tweede model tegenover te zetten. Tussen de iPad 2 en de iPad Air 2 zaten 3 modellen, maar tot en met de iPad Air werd de iPad 2 als 2e model verkocht. Zie de tabel onderaan dit nieuwsbericht: nieuws: Apple presenteert iPad Air en iPad mini met Retina-schermBertP schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:51:
[...]
Is het dan niet logischer dat ze de huidige mini 2 uit de handel nemen?
Wat staat er bij je batterijgebruik? Mijn vriendin had na een Facebook update hetzelfde probleem. App opnieuw installeren verhielp het. Bij haar stond Facebook in het batterijgebruik ineens op 80%, dat was een redelijke hint.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:39:
Zijn hier meer mensen waarbij de batterij van de iPad Air 2 sneller en sneller lijkt leeg te lopen...? Toen ik 'm net had (meteen gekocht na de release) kon ik echt twee dagen lang doen wat ik wilde voordat ik moest gaan denken aan opladen. Nu hangt hij dagelijks aan het stopcontact en soms meerdere malen. Even wat internetten, mailen, etc. en ik zie de batterij leeglopen. Voorheen had ik het idee dat ik de iPad gerust een dagje mee kon nemen om elders van alles en nog wat te doen, maar nu moet ik 'm echt opladen tot 100% en opletten wat ik doe. Het typen van dit korte bericht kostte me al 1%... Iemand tips...? Kan het te maken hebben met een recente update? Of is dit gewoon zoals het is...?
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Gewoon buiten iTunes om via een gedeelde map films importeren naar VLC: VLC for iOS' van VideoLANAlwayshappyz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:31:
Vraagje: Wij gaan in Oktober een maandje naar Hawaii. Lange vliegreizen dus. Vorige keer naar Amerika redde ik het prima met enkel muziek en wat tekstdocumenten op mijn iPad Air 1, maar zou deze keer ook wel wat afleveringen van series er op willen zetten voor de afwisseling. Ik heb de iPad al vrij lang (en iPhone), maar hoe alles precies werkt met iTunes is me nog steeds onduidelijk. Kan iemand me misschien in hele simpele stappen uitleggen hoe ik het best een aflevering er op kan zetten (windows 10 PC als dat belangrijk is). Bij voorbaat dank!
https://appsto.re/nl/QR_WM.i
NRG
Als je alle geruchten al volgt, dan snap je zelf ook wel dat er niet meer informatie beschikbaar is, toch?...Joel22 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:45:
Ik heb een iets te kleine ipad air gekocht(16 gig). Overweeg nu overstap naar air 2 64 gig. Maarja komt er een nieuwe ipad air 3? Interessant met het oog op pricedrops van de air 2, of omdat de nieuwe misschien heel goed is. Ik volg alle geruchten, maar echt helder wordt het mij niet. Komt er een air 3? Wie weet is er iemand hier met insidersinformation? 😋
39
Er zal dit jaar volgens de geruchten geen nieuwe iPad air komen.Joel22 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:45:
Ik heb een iets te kleine ipad air gekocht(16 gig). Overweeg nu overstap naar air 2 64 gig. Maarja komt er een nieuwe ipad air 3? Interessant met het oog op pricedrops van de air 2, of omdat de nieuwe misschien heel goed is. Ik volg alle geruchten, maar echt helder wordt het mij niet. Komt er een air 3? Wie weet is er iemand hier met insidersinformation? 😋
Dus als je wilt switchen kan dat.
Daarbij, waar moeten ze deze iPad nou nog verbeteren?
Power to the beat.
Bijv. dat het simpele model 32 gig heeft. Zodat ik geen duurder model hoef te kopen. 32 is voor mij genoeg 16 met de apps die ik draai net te weinig. Accu duur in air 2 is iets minder dan air 1, betere accuduur mag altijd. Voor mij is de stap van 1 naar 2 gig ram ook een fijne. Ik weet alleen niet of de ipads veel meer ram gaan gebruiken met het oog op splitscreen. Dus vind ik dat ook wel interessant.ronaldm3 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:49:
[...]
Er zal dit jaar volgens de geruchten geen nieuwe iPad air komen.
Dus als je wilt switchen kan dat.
Daarbij, waar moeten ze deze iPad nou nog verbeteren?
Al met al zijn dat kleine dingen die mogen verbeteren, maar hij is idd voor mij snel zat. Het is vooral de storage.
Thx voor je reactie
Nouja ik kan toch dingen over het hoofd zien? Of misschien werken er mensen bij apple store o.i.d. En vangen andere geruchten op?Fietsbel schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:48:
[...]
Als je alle geruchten al volgt, dan snap je zelf ook wel dat er niet meer informatie beschikbaar is, toch?...
Daar komt bij dat somige websites spraken over geen update en anderen wel. Ik vroeg mij af welke geruchten ik moest geloven. Ik dacht wie weet weet iemand welke geruchten het betrouwbaarst zijn, omdat diegene beter inzicht heeft welke bronnen betrouwbaar zijn of insidersinfo tot zijn beschikking heeft.
Tuurlijk kan die altijd sneller enzovoorts maar daar merk je in de praktijk gewoon niks van.Joel22 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:10:
[...]
Bijv. dat het simpele model 32 gig heeft. Zodat ik geen duurder model hoef te kopen. 32 is voor mij genoeg 16 met de apps die ik draai net te weinig. Accu duur in air 2 is iets minder dan air 1, betere accuduur mag altijd. Voor mij is de stap van 1 naar 2 gig ram ook een fijne. Ik weet alleen niet of de ipads veel meer ram gaan gebruiken met het oog op splitscreen. Dus vind ik dat ook wel interessant.
Al met al zijn dat kleine dingen die mogen verbeteren, maar hij is idd voor mij snel zat. Het is vooral de storage.
Thx voor je reactie
Ik ben het met je eens dat ze het instapmodel standaard moeten voorzien van 32GB maar dan kiest iedereen daarvoor en mist apple een stukje extra omzet op de 64GB variant. Het voordeel van extra is idd dat het apparaat sneller blijft tijdens het multitasken en dat zorgt er weer voor dat alles vloeiend blijft gaan
Power to the beat.
Er is een nieuwe versie uit van nPlayer, inclusief DTS support.
Veruit de fijnste streaming app voor de iPad, iPhone en iPod in mijn ogen. Echt echt heel goede app.
https://itunes.apple.com/nl/app/nplayer/id539397400?mt=8
Wel erg treurig dat bestaande gebruikers opnieuw moeten betalen voor sommige (bestaande en nieuwe - Chromecast) functies bij nPlayer.SidewalkSuper schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:00:
Toet!!!
Er is een nieuwe versie uit van nPlayer, inclusief DTS support.
Veruit de fijnste streaming app voor de iPad, iPhone en iPod in mijn ogen. Echt echt heel goede app.
https://itunes.apple.com/nl/app/nplayer/id539397400?mt=8
Sinds ik Infuse 3 Pro heb gekocht (was wel 9,99 euro) wil ik niet meer terug ivm audio,video codec onderste[/url]euning, Chromecast support en opesubtitles.org en automatisch metadata binnenhalen.
Ik heb echter nPlayer nog wel geinstalleerd staan op mijn iPad mini2 en iPhone. De prijs van nPlayer is inmiddels ook naar 8,99 gegaan voor nieuwe gebruikers terwijl deze automatisch metadata download en opensubtitles mist
[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 21-09-2015 12:54 ]
De post was nog voor een grondige test.
Ik vind nog niet alle veranderingen zo goed uitpakken tot nu toe, maar er zijn er al weer flink wat verholpen in de laatste update van afgelopen week.
Er valt alleen nog weinig over de iPads te melden aangezien het merendeel allemaal softwarematig is en bijv. in het iOS 9 topic zou horen. Misschien straks wanneer de iPad Pro en de Pencil uit zijn (de grote vraag is of deze Pencil ook met de Air 2 e.d. werkt; ik vermoed dat dat antwoord "nee" zal zijn).
Als ik het dus goed begrijp zijn Infuse Pro of VLC de aanraders?SidewalkSuper schreef op maandag 21 september 2015 @ 12:53:
Je hebt gelijk, vind ik ook erg slecht.
De post was nog voor een grondige test.
Ik vind nog niet alle veranderingen zo goed uitpakken tot nu toe, maar er zijn er al weer flink wat verholpen in de laatste update van afgelopen week.
Ik heb lang met verschillende Android tablets gezeten, voornamelijk vanwege de video (on)mogelijkheden. Het plan is nu om een Air 2/3 te kopen, maar ben nog wel zoekende.
Het simpel downloaden van een torrent + afspelen op de tablet zelf, is nog steeds niet mogelijk volgens mij?
Er ligt een iPad 2 met iOS 9 hier, maar die is zo sloom dat testen ongeveer onmogelijk is

Dan ben je aangewezen op jailbreaken
Ff schone installatie terugzetten zou het beste zijn.zAo schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:16:
[...]
Als ik het dus goed begrijp zijn Infuse Pro of VLC de aanraders?
Ik heb lang met verschillende Android tablets gezeten, voornamelijk vanwege de video (on)mogelijkheden. Het plan is nu om een Air 2/3 te kopen, maar ben nog wel zoekende.
Het simpel downloaden van een torrent + afspelen op de tablet zelf, is nog steeds niet mogelijk volgens mij?
Er ligt een iPad 2 met iOS 9 hier, maar die is zo sloom dat testen ongeveer onmogelijk is
Ik vind VLC echt totaal niet een aanrader op iOS
Infuse is zeker heel goed, nPlayer was in ieder geval ook geweldig. De nieuwe interface ben ik niet zo'n fan van. Maar ik geef het even de tijd, want ze zijn flink aan het updaten dat ik heb gelezen op het forum.
Verwijderd
VLC is totaal niet bijzonder als het om video gaat ze ondersteuning geen AC3/DTS e.d. en er is ook geen in-app aankoop om dit te kunnen.zAo schreef op donderdag 24 september 2015 @ 15:16:
[...]
Als ik het dus goed begrijp zijn Infuse Pro of VLC de aanraders?
Ik zweer bij Infuse 3 Pro (9,99 euro) zoals eerder aangegeven. nPlayer is ook leuk, maar overpriced (8,99 euro) en mist veel functies die Infuse 3 Pro wel heeft (automatisch metadata downloaden, en opensubtitles.org ondersteuning ala BSPlayer kan op Android)
Qua muziek ondersteuning (mp3 e.d.) zit je bij nPlayer wel goed. Wil je niks uitgeven, maar toch vrij veel video bestanden af kunnen spelen op je iPad (zonder Chromecast, opensubititles, AC3,DTS ondersteuning) dan is VidOn Player ook erg fijn.
Een torrent downloaden op je iPad gaat inderdaad niet lukken. De beste oplossing is een NAS in je netwerk en via je iPad die aansturen en video's bekijken met eerder genoemde apps om zo je video's te bekijken op je iPad (of op tv via Chromecast - Infuse 3 Pro, nPlayer kunnen dit alleen)
Thanks. Het eerst op een ander device downloaden is niet echt handig. Nu kan ik dat via Plex doen, maar het werkt nooit 100% lekker helaas (device dat in slaapstand gaat, oude cache die niet te verwijderen is etc). Ik zal je andere apps eens proberen, maar het blijft aanmodderenfunrider schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:55:
[...]
Een torrent downloaden op je iPad gaat inderdaad niet lukken. De beste oplossing is een NAS in je netwerk en via je iPad die aansturen en video's bekijken met eerder genoemde apps om zo je video's te bekijken op je iPad (of op tv via Chromecast - Infuse 3 Pro, nPlayer kunnen dit alleen)
Ik ben het met je eens dat het makkelijk zou moeten. Maar sinds ik die NAS heb vind ik het heerlijk op tv (via Chromecast) en op iPad te kunnen kijken aangezien ik toch vooral in en om het huis op eigen WIFI kijk. De snelheid waarmee mijn materiaal nu binnen komt is veel sneller omdat de NAS bekabeld vast zit aan mijn modem. Daarnaast kan ik mocht ik dit willen materiaal ook downloaden van de NAS naar de gratis iOS app VidOn Player om offline op mijn iDevice te kijken (ik heb deze functie niet kunnen ontdekken in Infuse of nPlayer gekgenoeg).zAo schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:01:
[...]
Thanks. Het eerst op een ander device downloaden is niet echt handig. Nu kan ik dat via Plex doen, maar het werkt nooit 100% lekker helaas (device dat in slaapstand gaat, oude cache die niet te verwijderen is etc). Ik zal je andere apps eens proberen, maar het blijft aanmodderen
Je kunt een aflevering naar links 'swipen', daarna krijg je opties om de aflevering te downloaden.
Bekende heeft OTA update gedaan naar iOS 9. Maar sinds de update gaat het werkelijk waar nergens over. Tussen tap en openen kan je tellen. Snap dat nieuwere versies steeds zwaarder worden maar dit gaat wel erg ver.
Zelf denk ik even aan iTunes hangen en fresh install doen.
Mogelijk scheelt dat al.
Toch even benieuwd of er anderen zijn die soort gelijks ervaren.
Ik merk geen extra traagheid tenopzichte van iOS 8. Maar het is niet meer zo soepel als iOS 5/6/7. Dat tellen is bij mij ook. Als ik mijn mail bijvoorbeeld open, duurt het ook een paar seconden voordat er wat in beeld verschijnt.
De animaties in iOS 9 zijn wel iets vloeiender heb ik de indruk in vergelijking met iOS 8.
Alle updates zijn hier OTA geïnstalleerd vanaf iOS 5.1.1. Het betreft een zakelijke iPad met MDM profiel, dus ik ben een beetje huiverig om een clean install te doen want ik weet niet of MDM profielen in de backup worden meegenomen.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Ik heb een probleem. Of liever, mijn vrouw heeft een probleem. We hebben een iPad Air (1) en sinds enkele weken loopt het ding op willekeurige momenten vast. Veel meer dan wat Candy Crush, Facebook en browsen wordt het apparaat niet gebruikt, maar vooral gedurende Facebook en browsen treden de vastlopers op. In zowel facebook als Safari zie je dan onderdelen 'knipperen'. Ik kan het niet beter omschrijven, menuutjes die alleen maar uitgeklapt blijven, etc.
Er zit vervolgens niets anders op dan de iPad hardwarematig uit te zetten en weer opnieuw op te starten en het begint nu ook vooral voor mij vervelend te worden, omdat ik het geklaag over mij heen krijg
Iemand ideeën?
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Eventjes opnieuw installeren? Is zo gedaanFrituurman schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:28:
Hallo allen!
Ik heb een probleem. Of liever, mijn vrouw heeft een probleem. We hebben een iPad Air (1) en sinds enkele weken loopt het ding op willekeurige momenten vast. Veel meer dan wat Candy Crush, Facebook en browsen wordt het apparaat niet gebruikt, maar vooral gedurende Facebook en browsen treden de vastlopers op. In zowel facebook als Safari zie je dan onderdelen 'knipperen'. Ik kan het niet beter omschrijven, menuutjes die alleen maar uitgeklapt blijven, etc.
Er zit vervolgens niets anders op dan de iPad hardwarematig uit te zetten en weer opnieuw op te starten en het begint nu ook vooral voor mij vervelend te worden, omdat ik het geklaag over mij heen krijg
Iemand ideeën?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
Tussen Air en Air 2 zit inderdaad een wereld van verschil. De Air 2 is eindelijk de iPad die iedereen voor ogen had. Is ook een iPad die heel wat jaartjes mee zal gaan, zo kompleet.Verwijderd schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:12:
Zo net mijn iPad air uit de deur en nu de iPad air 2 gehaald. Nou ik moet toch zeggen dat ik de snelheid op alle flanken merk. Merkte toch al dat de iPad air aardig wat lag momenten had. Wat ik nu totaal niet heb. Een ander plus is het scherm, en dan met name het typen. Het werkt gewoon nauwkeuriger.
I don't have dreams, I have goals!!
Verwijderd
Daar klopt echt niks van je merkt gewoon de snelheid bij alles. De air heeft gewoon veel interface lag (bijvoorbeeld als je van safari naar je mail gaat) de Air 2 heeft dit totaal niet.
1) Nieuwe Ipad air 1 (2013), 32gb (ca 420e)
2) tweedehands Ipad air 2, 64gb (ca 400e)
Absoluut optie 2. De Air 2 is niet alleen een stuk sneller, maar kan ook meer tegelijk vanwege 2GB RAM. Daarnaast is heeft hij 64GB tegenover 32GB én is hij €20 goedkoper.JeyJey schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:08:
casus: Welke ipad zouden jullie kiezen:
1) Nieuwe Ipad air 1 (2013), 32gb (ca 420e)
2) tweedehands Ipad air 2, 64gb (ca 400e)
De Air is na een maand ook alweer tweedehands, zo kan je het ook zien
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Nieuwe kopen , een iPad air 2 lijkt mij. 64gb heb ik nooit vol gekregen dus denk aan 32gb <--- edit: geen 32gb aanwezig zie ik net :-/
Zit er wezenlijk veel verschil in een 4 naar een air 2?
[ Voor 7% gewijzigd door knakker2 op 04-11-2015 00:06 ]
Je moest eens weten. De Air 2 is de ideale compromis tussen gewicht, omvang en prestaties. De iPad 3 en 4 zijn behoorlijk zwaar vind ik zelf. De Air was al een verbetering en net wanneer je dacht dat het niet nog dunner kan, is de Air 2 toch nóg dunner en lichter. Weliswaar is het verschil tussen de Air en Air 2 kleiner, het verschil in prestaties is er zeker, laat staan in vergelijking met een iPad 4. Dus om een kort verhaal lang te maken:knakker2 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 23:52:
Zit er wezenlijk veel verschil in een 4 naar een air 2?
Het verschil tussen iPad 4 en iPad Air is groot en dat merk je in prestaties, omvang en gewicht.
Het verschil tussen iPad Air en iPad Air 2 is redelijk groot en dat merk je vooral in prestaties, minder in omvang en gewicht.
Het verschil tussen iPad 4 en iPad Air 2 is gigantisch en dat merk je aan alles
Zeer motiverende reactie , waarvoor danksww89 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:17:
[...]
Je moest eens weten. De Air 2 is de ideale compromis tussen gewicht, omvang en prestaties. De iPad 3 en 4 zijn behoorlijk zwaar vind ik zelf. De Air was al een verbetering en net wanneer je dacht dat het niet nog dunner kan, is de Air 2 toch nóg dunner en lichter. Weliswaar is het verschil tussen de Air en Air 2 kleiner, het verschil in prestaties is er zeker, laat staan in vergelijking met een iPad 4. Dus om een kort verhaal lang te maken:
Het verschil tussen iPad 4 en iPad Air is groot en dat merk je in prestaties, omvang en gewicht.
Het verschil tussen iPad Air en iPad Air 2 is redelijk groot en dat merk je vooral in prestaties, minder in omvang en gewicht.
Het verschil tussen iPad 4 en iPad Air 2 is gigantisch en dat merk je aan alles
Heb ook al wat andere bronnen aangeboord en het enige wat opvalt is dat het geluid toch een minpunt is; trillen van de iPad
Ik heb een 4 64gb. Verkopen voor rond 300 (want geen krasje te bekennen) en dan wat bijleggen voor een air 2. Wel balen dat er alleen maar 64 is en geen 32. 64gb heb ik sinds de 4 in bezit is noooi volgekregen
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Sinds de update is het hier op een ipad2 drama. Traag, niet vooruit te branden bijna elke site klapt eruit. Erg jammer normaal erg tevreden, maar ga nu op zoek naar een alternatief. Tuurlijk het is een oud beestje, maar geef het ding dan geen update naar iOS 9. Net zoals bij de ipad 1. Kun je tenminste nog fatsoenlijk browsen.Novarion schreef op woensdag 30 september 2015 @ 23:06:
Enige ervaringen met het oudere beestje iPad 2 en iOS 9?
Bekende heeft OTA update gedaan naar iOS 9. Maar sinds de update gaat het werkelijk waar nergens over. Tussen tap en openen kan je tellen. Snap dat nieuwere versies steeds zwaarder worden maar dit gaat wel erg ver.
Zelf denk ik even aan iTunes hangen en fresh install doen.
Mogelijk scheelt dat al.
Toch even benieuwd of er anderen zijn die soort gelijks ervaren.
Ik heb een iPad 2 en heb geen problemen, integendeel zelfs. Mijn iPad werkt nu een stuk soepeler dan bij iOS 8.KraveN schreef op zondag 08 november 2015 @ 21:52:
[...]
Sinds de update is het hier op een ipad2 drama. Traag, niet vooruit te branden bijna elke site klapt eruit. Erg jammer normaal erg tevreden, maar ga nu op zoek naar een alternatief. Tuurlijk het is een oud beestje, maar geef het ding dan geen update naar iOS 9. Net zoals bij de ipad 1. Kun je tenminste nog fatsoenlijk browsen.
Nu draait het wel weer redelijk, in ieder geval een stuk beter.
Wat een kuul interview. Met standaard vragen/antwoorden.

[ Voor 81% gewijzigd door Splinter Cell op 10-11-2015 01:07 ]
hehe ja dat kunnen ze wel heh, slick videos makenSplinter Cell schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 01:03:
[video]
Wat een kuul interview. Met standaard vragen/antwoorden.
Kijkhoeken zijn iets waar je goed op moet letten. Daar zit het struikelblok hem in als blauw net een beetje anders is als je er vanuit een andere hoek naar het scherm kijk. Maar op zo een klein device denk ik dat het wel meevalt. OLED schermen zijn zover ik weet nog niet mainstream in de tablets / laptops, toch?Splinter Cell schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:52:
Als tekenen je ding is, heb ik liever referentie materiaal in handen. Bijvoorbeeld met een OLED scherm. En niet deze goedkope LCD-IPS schermen. Kleuren moeten van het scherm spatten. Een filmpje kijken in bed in het donker, is ook niet alles. Zwart moet gewoon zwart zijn klaar.
Samsung doet aan AMOLED schermen. Met name natuurlijk high-end.RoyK schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 23:03:
[...]
Kijkhoeken zijn iets waar je goed op moet letten. Daar zit het struikelblok hem in als blauw net een beetje anders is als je er vanuit een andere hoek naar het scherm kijk. Maar op zo een klein device denk ik dat het wel meevalt. OLED schermen zijn zover ik weet nog niet mainstream in de tablets / laptops, toch?
Goed zoeken:cherrycoke schreef op woensdag 11 november 2015 @ 00:11:
iPad Pro Vanaf november verkrijgbaar, ik dacht wel een middernacht release maar nee hoor![]()
http://www.apple.com/nl/shop/buy-ipad/ipad-pro
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Hadden ze ook covers en die pen op voorraad ? Wordt op geklaagd op MacRumors.MelvinW schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:17:
Ik heb hem net opgehaald in de Apple Store in Amsterdam. Was de eerste volgens de medewerker :D!
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Siliconenhoes wel, pen niet.loekf2 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:28:
[...]
Hadden ze ook covers en die pen op voorraad ? Wordt op geklaagd op MacRumors.
2% minder BTW
Trouwens al Geekbench gedraaid ? Ben benieuwd hoe de A9X is.MelvinW schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:17:
Ik heb hem net opgehaald in de Apple Store in Amsterdam. Was de eerste volgens de medewerker :D!
Zal ik even doen voor je.loekf2 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:28:
[...]
Trouwens al Geekbench gedraaid ? Ben benieuwd hoe de A9X is.
Edit: http://browser.primatelabs.com/geekbench3/4149721
[ Voor 12% gewijzigd door MelvinW op 11-11-2015 11:43 ]
Verwijderd
Verwijderd
Maar uitgaande van licht gebruik (wat mailen, surfen, e.d., zou de Air 1 de komende 3/4 jaar nog toe kunnen, denken jullie?
(dus even los komen van jullie eigen wensen en eisen aan een ipad
Verwijderd
Een iPad Air is prima. Gaat nog jarenlang ondersteund worden door Apple en is gewoon prima voor het doeleinde.JeyJey schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:12:
Ben aan het kijken naar een ipad air voor mn ouders. air 1 of 2. (budget, ca 400 = nieuwe ipad air 1 32gb of misschien een gebruikte air 2 64gb).
Maar uitgaande van licht gebruik (wat mailen, surfen, e.d., zou de Air 1 de komende 3/4 jaar nog toe kunnen, denken jullie?
(dus even los komen van jullie eigen wensen en eisen aan een ipad. Ik heb zelf ook de neiging te gaan voor een 2e hands ipad air, maar het is niet voor mezelf. En mn ouders zijn ook al 60+
Thanks. Dus 20-25% sneller voor multi-core dan een Air 2 met z'n 3 core A8X, ruw weg zelfde sneller dan een 6S in single core.MelvinW schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:41:
[...]
Zal ik even doen voor je.
Edit: http://browser.primatelabs.com/geekbench3/4149721
Beetje gek dat er nog steeds 2 cores zijn, sommigen hadden 3 of 4 verwacht. Winst komt vooral van de clock speed (2.16 GHz vs 1.8 GHz) denk ik.
Wat ga je met de ipad doen? of is het voor fun gebruik?MelvinW schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:03:
De iPad Pro is nog wel een beetje buggy. Heb soms een hapering en ook lijkt het erop dat sommige apps niet werken. Spotify sluit bijvoorbeeld meteen af.
Heb hem vooral voor de fun idd. Heb hem niet per se nodig, maar altijd leuk om te hebbenRoyK schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:28:
[...]
Wat ga je met de ipad doen? of is het voor fun gebruik?
Neuhoor, niets mis met positief. Zoals ik zeg, als het 'its Amazing" gehalte aardig hoog zit dan verlies je me al een beetje. Ongeacht de brand. Ik wacht de reviews af van verschillende youtubers die ik altijd wel neutraal vind aanvoelen
Het laden van de pen zelf is ook omslachtig. Laden gaat via de iPad Pro lighting connector.
Dan heb je gewoon een lelijk voorwerp wat uit de iPad Pro steekt. Apple kon toch wel meegeleverd kabeltje bedenken?
15 seconden = 30 minuten kunnen werken
Volle lading = maar 12 uurtjes kunnen werken
Dank, misschien is een nieuwe air 32 GB dan wel het beste. nette accu nog, volle garantie, en geen gedoe met tweedehands kopen (en het oppassen voor oplichting.. niet normaal zoveel spam en oplichters er op marktplaats rondstruinen. Vooral in deze productgroepen)Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 12:14:
[...]
Een iPad Air is prima. Gaat nog jarenlang ondersteund worden door Apple en is gewoon prima voor het doeleinde.
Ik heb er 1 besteld ja, krijg hem vrijdag binnencardwizard schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:43:
Ben toch erg benieuwd of iemand hier er al 1 gekocht heeft en naar zijn of haar ervaring zover
Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB --- iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Verwijderd
Die van mij zou ook vrijdag binnen komen, maar is vandaag al verzonden en komt morgen binnen.Thiago schreef op woensdag 11 november 2015 @ 21:00:
[...]
Ik heb er 1 besteld ja, krijg hem vrijdag binnen

Van mij staat op verzending word voorbereidVerwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:18:
[...]
Die van mij zou ook vrijdag binnen komen, maar is vandaag al verzonden en komt morgen binnen.Toch ook maar een Pencil besteld, die komt ergens volgende maand binnen.
Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB --- iPhone 12 Blue --- Med600X3D
Wel behoorlijk jammer dat het 3 tot 4 weken duurt voordat ze de iPencil kunnen leveren.. Dat is eigenlijk de grootste reden dat ik voor de iPad pro ben gegaan.
Ik ben vooral enorm onder de indruk van de grote van het scherm en de snelheid, stap is wel enorm groot vanaf de eerste retina iPad!
Verzonden: 2-4 werkdagen
Levering: 19 Nov - 23 Nov
ik had hem beter zelf kunnen halen dan online bestellen bij apple
Iets met schapenvolk.... verzin mooie termen bij producten en maak het vooral erg duur en het verkoopt. Deden ze vroeger vooral met "we invented this, we invented that", en nu is het een kwestie van elk jaar hetzelfde doen. Het is inderdaad knap dat ze mensen zo gek krijgen om hun producten te kopen. Maar of het de beste producten zijn?Redondo1982 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:53:
Echt waar, Apple maakt echt altijd iedereen gek met de nieuwe producten. Is het niet de nieuwe iPhone, dan wel de ATV of nu weer de nieuwe iPad Pro. Dat is toch ongelooflijk en razendknap.
Stond laatst in de Mediamarkt, staan twee gasten met elkaar bij de telefoons... Zegt de ene tegen de ander: Die Samsung S6 die heeft echt een scherp scherm met 2560x1440, zegt de ander: "Jongen, de iPhone 6S Plus heeft een Retina HD scherm die is veel scherper. Je kon mijn echt opvegen daar hoor....
Enige producten die ik goed vind qua prijs/kwaliteit zijn de iPad Air's en de MacBook Air's.
[ Voor 52% gewijzigd door Jackson6 op 12-11-2015 11:34 ]
Verwijderd
Of misschien hoop ik dat, aangezien het anders een beetje zonde is van m'n geld...
Kijk, natuurlijk ''invent'' Apple niet alles en jaa.. dat zeggen ze veel te vaak. Maar als ze iets uitbrengen werkt het gewoon goed, en kun je er direct mee aan de slag. Toen mijn vader de iPad kocht kon hij er direct mee overweg, later mijn oma ook. Alles werkt vloeiend, je krijgt lang support en updates voor de Apple apparaten etc.Jackson6 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:28:
[...]
Iets met schapenvolk.... verzin mooie termen bij producten en maak het vooral erg duur en het verkoopt. Deden ze vroeger vooral met "we invented this, we invented that", en nu is het een kwestie van elk jaar hetzelfde doen. Het is inderdaad knap dat ze mensen zo gek krijgen om hun producten te kopen. Maar of het de beste producten zijn?
Stond laatst in de Mediamarkt, staan twee gasten met elkaar bij de telefoons... Zegt de ene tegen de ander: Die Samsung S6 die heeft echt een scherp scherm met 2560x1440, zegt de ander: "Jongen, de iPhone 6S Plus heeft een Retina HD scherm die is veel scherper. Je kon mijn echt opvegen daar hoor....
Enige producten die ik goed vind qua prijs/kwaliteit zijn de iPad Air's en de MacBook Air's.
Daarbij valt mij op dat ze spreken over:
enVanaf 16 november is het mogelijk om jouw eigen combi-deal samen te stellen. Ga je voor de iPad Air Wi-Fi of de iPad Mini 2 Wi-Fi? En wil je daar de iPhone 5s of iPhone 6 bij? En welk abonnement kies je? Wij bieden je abonnementen met onbeperkt bellen en sms'en en zoveel internet op je mobiel als je maar nodig hebt.
Denk er vast goed over na want maandag staan deze scherp geprijsde deals in onze shop.
Het kan marketing geblaat zijn, maar de Apple Watch verkopen ze ook met korting. Het zou mooi zijn als er wat te combineren valt voor een aantrekkelijke prijs, want ik beschik over iPhone + iPad met op beide een abonnement uit het Hi tijdperk. Niet dat ik echt van plan ben een nieuwe iPad te kopen, maar ik mag mijn iPhone sim only wel al verlengen... Dus ik hoop op nieuwe abonnementen maandag en dan kan ik mij beraden over een eventuele volgende stapBen je al in het bezit van een iPhone? Of heb je net een nieuwe gekocht maar mis je de iPad nog in je collectie? Geen probleem. Dan kun je de iPad namelijk ook zonder abonnement voor een eenmalige prijs bij ons kopen.
Specs maken een product niet goed, gebruikerservaring wel. Apple maakt producten die bij een gemiddelde consument extreem goed op hun behoeften aansluiten en daardoor als erg fijn worden ervaren. Dat is een kracht die andere producenten missen. Dat is de reden dat de producten zo enorm succesvol zijn. Heeft niets met zelfde product ieder jaar uit brengen en hoge prijs te maken.Jackson6 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:28:
[...]
Iets met schapenvolk.... verzin mooie termen bij producten en maak het vooral erg duur en het verkoopt. Deden ze vroeger vooral met "we invented this, we invented that", en nu is het een kwestie van elk jaar hetzelfde doen. Het is inderdaad knap dat ze mensen zo gek krijgen om hun producten te kopen. Maar of het de beste producten zijn?
Het marketing stuk van Apple heb ik niks anders dan lof voor. Alleen het schapenvolk dat Apple koopt omdat Apple... Ook lees in dit topic reacties als: "Met tegenzin toch maar een iPad Pro besteld a 1099 euro", ik vind dat echt complete waanzin, het heeft gewoon een verslavingsfactor zo te zien. Ik krijg er de kriebels van als mensen zulke dingen roepen, alsof ze bang zijn dat ze er anders niet bijhoren. Erg naar. Natuurlijk is de iPad Pro een prachtproduct, daar is geen twijfel over mogelijk, het hoge niet-onderbouwde argumenten gehalte waarom apple producten beter zijn irriteerd me gewoon zo vaak. Zie als voorbeeld dit filmpje: YouTube: Apple Fanboys LOVE Android Bevestigd echt alles wat ik hierboven zeg.This-is-life schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:37:
[...]
Specs maken een product niet goed, gebruikerservaring wel. Apple maakt producten die bij een gemiddelde consument extreem goed op hun behoeften aansluiten en daardoor als erg fijn worden ervaren. Dat is een kracht die andere producenten missen. Dat is de reden dat de producten zo enorm succesvol zijn. Heeft niets met zelfde product ieder jaar uit brengen en hoge prijs te maken.
Verder ben ik het wel eens met de strekking van jouw verhaal. Hoewel ik zelf niet meer onderbouwde argumenten hoef te geven bij Apple vind ik. Ik weet wat ik in huis haal omdat hoe Apple het product presenteert in de praktijk ook wel uitkomt. Ik ben er een beetje klaar mee het internet af te struinen om merken en producten te vergelijken. Onlangs nog gedaan bij het zoeken naar een goede betrouwbare router. Gek word je er van. Bij Apple kan ik blind kopen bij wijze van en dat vind ik wel fijn. Maar daar hoeft een ander het niet mee eens te zijn.
Je zegt zelf trouwens ook zonder argumenten (niet dat dat van mij moet) dat de iPad Pro zonder twijfel een pracht product is. Jij gaat daar dan net als anderen bij voorbaat al van uit
Heb het altijd vreemd gevonden dat een iPhone een stuk duurder is dan een iPad
Ben het met je eens als het gaat om wat beter is. Voor de ene persoon is apple perfect voor de andere is Android geweldig. Wordt een beetje moe van dat gedoe over wat beter is, iedereen zou is moeten accepteren dat er geen product is wat het beste is voor iedereen maar er wel verschillende producten zijn die bij verschillend mensen goed passen.Jackson6 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:59:
[...]
Het marketing stuk van Apple heb ik niks anders dan lof voor. Alleen het schapenvolk dat Apple koopt omdat Apple... Ook lees in dit topic reacties als: "Met tegenzin toch maar een iPad Pro besteld a 1099 euro", ik vind dat echt complete waanzin, het heeft gewoon een verslavingsfactor zo te zien. Ik krijg er de kriebels van als mensen zulke dingen roepen, alsof ze bang zijn dat ze er anders niet bijhoren. Erg naar. Natuurlijk is de iPad Pro een prachtproduct, daar is geen twijfel over mogelijk, het hoge niet-onderbouwde argumenten gehalte waarom apple producten beter zijn irriteerd me gewoon zo vaak. Zie als voorbeeld dit filmpje: YouTube: Apple Fanboys LOVE Android Bevestigd echt alles wat ik hierboven zeg.
Verwijderd
De pakketjes van DHL maken vaak hele rare routes, maar na een nachtje slapen staat de bezorger al bijna bij jou voor de deurVerwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:50:
Als het goed is krijg ik morgen ook de iPad pro binnen. Echter zie ik dat hij vandaag van Eindhoven naar Brussel is gegaan. (DHL). Is dat normaal, of komt hij morgen dan toch niet?
Verwijderd
Mooi om te horen. Ben benieuwd.schumi1986 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 21:56:
[...]
De pakketjes van DHL maken vaak hele rare routes, maar na een nachtje slapen staat de bezorger al bijna bij jou voor de deur

Eerst maar eens kijken of de iPad pro een blijvertje is
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden & Beschikbaarheid
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.