Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jackson6 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:59:
[...]

Ook lees in dit topic reacties als: "Met tegenzin toch maar een iPad Pro besteld a 1099 euro", ik vind dat echt complete waanzin, het heeft gewoon een verslavingsfactor zo te zien. Ik krijg er de kriebels van als mensen zulke dingen roepen, alsof ze bang zijn dat ze er anders niet bijhoren. Erg naar.
Klopt helemaal! Loop dagelijks even een rondje door de stad er mee, om wat selfies te maken zodat iedereen ziet dat ik er 1 heb. Met de iPad Pro gaat dat door het formaat nóg makkelijker. Dan voel ik me weer helemaal de man. :Y

Dat ik als iOS developer de apps van mijn klanten klaar moet maken voor de iPad Pro, dat heeft er verder niks mee te maken natuurlijk. :N

Wat ik persoonlijk erg naar vind, zijn mensen die gelijk hun conclusies klaar hebben. Misschien eens vragen hoe het zit voordat je zo dom begint te lullen. :')

Maar goed. iPad Pro is vanmiddag binnen gekomen. Eerste indruk was dat hij vooral erg groot is. Mooi scherm, lekker veel ruimte. Geluid is enorm verbeterd. Verder is het vooral aan de app makers om ondersteuning te bieden, veel apps zijn nog niet geschikt.

Nu maar hopen dat de developer niet alleen maar te koop lopen met het feit dat ze een iPad Pro hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 01:03:
[...]

Klopt helemaal! Loop dagelijks even een rondje door de stad er mee, om wat selfies te maken zodat iedereen ziet dat ik er 1 heb. Met de iPad Pro gaat dat door het formaat nóg makkelijker. Dan voel ik me weer helemaal de man. :Y

Dat ik als iOS developer de apps van mijn klanten klaar moet maken voor de iPad Pro, dat heeft er verder niks mee te maken natuurlijk. :N

Wat ik persoonlijk erg naar vind, zijn mensen die gelijk hun conclusies klaar hebben. Misschien eens vragen hoe het zit voordat je zo dom begint te lullen. :')

Maar goed. iPad Pro is vanmiddag binnen gekomen. Eerste indruk was dat hij vooral erg groot is. Mooi scherm, lekker veel ruimte. Geluid is enorm verbeterd. Verder is het vooral aan de app makers om ondersteuning te bieden, veel apps zijn nog niet geschikt.

Nu maar hopen dat de developer niet alleen maar te koop lopen met het feit dat ze een iPad Pro hebben...
Haha, offended. :9~ Jouw uitspraak zag er zoals'ie er stond ook een beetje zo uit. Maar ik wil je best gelijk geven hoor, geen probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Jackson6 op 13-11-2015 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
Heb mijn iPad pro gisteren opgehaald. Eerste indruk is inderdaad: groot! Geweldig mooi scherm.

verder inderdaad heel erg snel. Ik kom van een Air 1, dus ik heb geen vergelijk met de Air 2. Maar wat een verschil. Splitscreen vind ik ideaal tot nu toe. Mail en agenda naast elkaar open werkt erg handig.

Kortom ik ben er helemaal blij mee.

Heb er nog geen pencil bij gekocht. Ik vond het maar een erg plastic dingetje. Snap niet hoe ze er 109 euro voor durven vragen als ik eerlijk ben. Over de typecover twijfel ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 22:58

swv

Oproep: Ik zou graag de ervaringen willen lezen na een aantal weken gebruik. Ik zou namelijk graag willen weten hoe die bevalt bij browsen en media consumeren op de bank of in bed of dat je er uiteindelijk alleen prettig mee kan werken in een stand op een bureau of keukentafel.

Ik bedoel de iPhone 6(s) vind ik ook een ideaal formaat. Toch ben ik nu uiterst tevreden met de Plus en zou ik op dit moment niet anders meer willen. Ik ben benieuwd of dat ook geldt voor de Pro. Ik ben erg tevreden met mijn Air 2 maar als een Pro de productiviteit verhoogd dan kan ik er alvast een potje voor maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 01:03:
[...]

..
Ah zakenlijk :) Dan valt de prijs toch wel mee ;)

Geen btw en afschrijving erop, stuk aantrekkelijker geprijsd ineens :)

Benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frank_b schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 07:54:
[...]

Ah zakenlijk :) Dan valt de prijs toch wel mee ;)

Geen btw en afschrijving erop, stuk aantrekkelijker geprijsd ineens :)

Benieuwd naar je ervaringen.
Ik vind het nog steeds veel geld voor een tablet. Maar goed, hij zal zichzelf snel genoeg terugverdienen als het goed is. Daarnaast ben ik toch wel erg positief er over. Gebruikte m'n iPad Mini eigenlijk vrijwel nooit, dit zou met de iPad Pro wel eens kunnen veranderen. Al kan dat nu ook komen omdat hij nieuw is... We gaan het zien! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik gebruik de iPad (momenteel de Air) alleen voor Clash of Clan ;) En af en toe met vakantie om filmpjes te kijken. Maar ga zeker wel de Pro halen. Dat lekkere grote scherm speelt veel lekkerder.

Misschien dat ik hem dan ook meer zakelijk ga gebruiken. Muis en toetsenbord eraan en lekker werken :)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:50:
Ik gebruik de iPad (momenteel de Air) alleen voor Clash of Clan ;) En af en toe met vakantie om filmpjes te kijken. Maar ga zeker wel de Pro halen. Dat lekkere grote scherm speelt veel lekkerder.

Misschien dat ik hem dan ook meer zakelijk ga gebruiken. Muis en toetsenbord eraan en lekker werken :)
Clash of Clans is geniaal op iPad Pro, en dan is hij nog niet eens geoptimaliseerd er voor. Vrees dat dat nog wel even gaat duren trouwens... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:22
Maar zo'n bedrag uitgeven voor een dom spelletje? |:( Ik had het lekker bij de air gehouden.

Zakelijk zal het ook enigszins tegenvallen, het blijft iOS. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je ermee gaat doen.

[ Voor 38% gewijzigd door Uffeltje op 13-11-2015 11:01 ]

YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Flamen is natuurlijk niet de bedoeling.

[ Voor 69% gewijzigd door Hoedje op 13-11-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik werk voor een bedrijf die er software voor maakt dat je juist perfect op een iPad kan werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tylen schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:47:
Ik werk voor een bedrijf die er software voor maakt dat je juist perfect op een iPad kan werken ;)
Maakt niet uit. Het is iOS, dat is waardeloos voor zakelijk gebruik. :Y)

Ben wel benieuwd wat voor software je over spreekt... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Citrix Receiver.

We hebben zelfs een eigen muis. En als ik dan naar mijn zakelijke desktop connect heb ik gewoon een volwaardige Windows desktop.

(jaja kom maar op dat ik dan ook een Microsoft Surface kan halen, maar laten we aub die discussie niet voeren hier.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:52:
[...]

Maakt niet uit. Het is iOS, dat is waardeloos voor zakelijk gebruik. :Y)

Ben wel benieuwd wat voor software je over spreekt... O-)
Hier een bedrijf waar iedereen een iPad en iPhone heeft, gaat prima. Speciale applicaties ontwikkeld voor het geven van informatie aan klanten en het verkopen van onze producten. Een order inleggen gaat makkelijker dan via de PC.(PC's worden dus ook niet meer gebruikt) Op dit moment werkt alleen afdeling facturatie nog met windows.

[ Voor 7% gewijzigd door Gangster93 op 13-11-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:18

CeesKees

I rest my Kees

Tylen schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:56:
Citrix Receiver.

We hebben zelfs een eigen muis. En als ik dan naar mijn zakelijke desktop connect heb ik gewoon een volwaardige Windows desktop.

(jaja kom maar op dat ik dan ook een Microsoft Surface kan halen, maar laten we aub die discussie niet voeren hier.)
Hoe krijg je dan een muis gekoppeld aan je ipad?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Dit dus als eerste.

Mijn MacBook Air is ook aan vervanging toe, dus zit hier met één oog naar te kijken.
En ja, op mijn werkplek werk ik met de MAcBook ook met de Citrix Receiver gewoon op Windhoos te werken. De klant heeft nu eenmaal Windhoos.
Dat werkt gewoon zonder problemen.

Echter doe ik er wel dingen naast, Uffeltje heeft wel een punt hoor. iOS is nu eenmaal (nog) geen Mac OS.
Op mijn Macbook heb ik behoorlijk meer vrijheid en toolmogelijkheden dan op iOS.

Aan de andere kant ben ik er ook van overtuigd dat Apple het netjes naar elkaar toe brengt, het is al een heel eind samen.

Maar ok, nog niet zover dat ik al direct er eentje ga halen, volgens mij kan ik nog steeds makkelijker met de MacBook Air werken.
Ik kijk nog heel even de kat uit de boom, de oude Macbook kan nog wel een half jaartje mee.
(Zeker met Citrix receiver >:) )

Wel benieuwd hoe de ontwikkeling nu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:21:
Klopt, iOS is waardeloos voor elk zakelijk doeleinde dat er is. Maakt niet uit wat je doet, zakelijk is het kudt. :Y
Ik weet niet onder welke steen jij hebt gezeten. Maar het lijkt alsof je pretendeert elke zakelijke toepassing te kennen. Maar er is ook nog iets als Citrix. En aangezien wij niet lokaal mogen werken is een Citrix oplossing ideaal.

Maar wat ik wilde zeggen is dat je niet zomaar iets kan bleren voordat je alles weet.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:03:
[...]
Mooi om te horen. Ben benieuwd.
Paketten gaan idd van Eindhoven naar Brussel, dan in een vrachtwagen naar bv Amsterdam en dan Apeldoorn als je in het oosten woont. Vrijdag bezorging wordt billenknijpen. Ze bezorgen tot 10u 's avonds. Apeldoorn is tot 1 uur open op zaterdag, mocht de chauffeur geen zin hebben en je iPad daar nog ligt.

Al een SMS van Apple gehad dat de chauffeur onderweg is ?

Oh.. in de DHL track en track betekent "on hold" tot einde middag dat ze het 's avonds gaan proberen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinl schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:02:
[...]

Ik weet niet onder welke steen jij hebt gezeten. Maar het lijkt alsof je pretendeert elke zakelijke toepassing te kennen. Maar er is ook nog iets als Citrix. En aangezien wij niet lokaal mogen werken is een Citrix oplossing ideaal.

Maar wat ik wilde zeggen is dat je niet zomaar iets kan bleren voordat je alles weet.
Excuus, zal volgende keer proberen íets sarcastischer over te komen. Het was behoorlijk sarcastisch bedoeld namelijk. :D

offtopic:
Prachtige selectieve moderatie hier... _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
sander_dr schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 07:15:
Heb er nog geen pencil bij gekocht. Ik vond het maar een erg plastic dingetje. Snap niet hoe ze er 109 euro voor durven vragen als ik eerlijk ben. Over de typecover twijfel ik nog.
Dan heb je nog niet mijn duurste Apple aankoop gezien.. The Loop, een Lighting port connector met armbandje waar ze 15 euro voor vragen. Wel met PostNL verstuurd, dus denk dat de chauffeur om het het bezorgen nog meer kostte dan het ding zelf.

Ik snap niets van die Pencil. Lijkt me een must have als je een iPad Pro koopt. Maar is nergens te koop. Levertijd 4-5 weken. Zij die dingen echt zo moeilijk te maken ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:35
Echt te gek dat die pencil niet leverbaar is. Bovendien hadden ze dit ding er wel bij mogen geven voor die prijs en hoe het product in de markt is gezet.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
loekf2 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:41:
[...]

Dan heb je nog niet mijn duurste Apple aankoop gezien.. The Loop, een Lighting port connector met armbandje waar ze 15 euro voor vragen. Wel met PostNL verstuurd, dus denk dat de chauffeur om het het bezorgen nog meer kostte dan het ding zelf.

Ik snap niets van die Pencil. Lijkt me een must have als je een iPad Pro koopt. Maar is nergens te koop. Levertijd 4-5 weken. Zij die dingen echt zo moeilijk te maken ?
Ik heb die loop ook gekocht en het vreemde is dat hij niet goed klemt in de lightning poort van een iPhone, maar wel in die van de remote. Dit is bewust gedaan denk ik en had hem graag voor mijn iPhone ook gehad. Vroeger altijd zo'n polsbandje gehad om m'n Nokia's.

Maar ook hier geldt: Die hadden ze er gewoon bij moeten leveren. Maak die ATV dan € 189,-, dat ziet ook niemand.

[ Voor 6% gewijzigd door Redondo1982 op 13-11-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splinter Cell schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:26:
Denk het toetsenbord en pennetje weg, en er blijft niets van de iPad Pro over. Ze hadden gewoon die pen erbij moeten doen. Op zijn minst.

Het laden van de pen zelf is ook omslachtig. Laden gaat via de iPad Pro lighting connector.
Dan heb je gewoon een lelijk voorwerp wat uit de iPad Pro steekt. Apple kon toch wel meegeleverd kabeltje bedenken?

15 seconden = 30 minuten kunnen werken
Volle lading = maar 12 uurtjes kunnen werken
Check your facts! ;) Er zit een "Female-to-Female"-adapter bij de Pencil, hiermee kan je hem gewoon opladen met een Lightning-kabel. Als je geen oplader bij de hand hebt, kan je hem even snel in de iPad steken. Dat vind ik zo gek nog niet bedacht eigenlijk... :)

edit:
Oeps, had nog een oude tab open staan. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loekf2 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:34:
[...]

Paketten gaan idd van Eindhoven naar Brussel, dan in een vrachtwagen naar bv Amsterdam en dan Apeldoorn als je in het oosten woont. Vrijdag bezorging wordt billenknijpen. Ze bezorgen tot 10u 's avonds. Apeldoorn is tot 1 uur open op zaterdag, mocht de chauffeur geen zin hebben en je iPad daar nog ligt.

Al een SMS van Apple gehad dat de chauffeur onderweg is ?

Oh.. in de DHL track en track betekent "on hold" tot einde middag dat ze het 's avonds gaan proberen.
Hij is inmiddels bezorgt. Vanmorgen om half 11 al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:22:
Ik vind het nog steeds veel geld voor een tablet. Maar goed, hij zal zichzelf snel genoeg terugverdienen als het goed is.
Waarom dan die negatieve toon? Het lijkt nu net alsof je met tegenzin het beroep van iOS ontwikkelaar aan het uitoefenen bent. Als je het zakelijk bekijkt is dit gewoon een investering die zich inderdaad vast snel genoeg terugverdiend en waarmee je je business dus een stapje vooruit kunt brengen. Is het nu ook niet al vroegdag om te beslissen of je voor de iPad Pro gaat ontwikkelen?
Uffeltje schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:00:
Zakelijk zal het ook enigszins tegenvallen, het blijft iOS. Het ligt er natuurlijk wel aan wat je ermee gaat doen.
Dat ligt er niet alleen aan wat je er mee gaat doen maar vooral ook hoe je het implementeert. Wat veel mensen doen is de denkfout maken dat een iPad meteen alles moet kunnen doen wat je met bijv. een Windows machine ook kunt doen. Het is een tablet, geen complete computer dus dat werkt ook gewoon anders (kleiner, andere invoer, etc.). Dit is gewoon net als een kladblok, computer, bureaustoel, etc.: een tool. Over tools gesproken: waarom sleept een monteur toch steeds zo'n gereedschapskoffer met zich mee en komt ie nooit met alleen maar een hamer aanzetten? ;)

Je ziet dat veel websites zich aan smartphones en tablets aanpassen zodat ze daar optimaal werken. Veel bedrijven bouwen zelf apps of laten ze ontwikkelen en die apps zijn voor eigen gebruik. Meestal om te zorgen dat op eenvoudige wijze men ERP, CRM, etc. mogelijkheden heeft (als de maker van de gebruikte software zoiets al niet heeft). Veel monteurs gebruiken het voor hun bonnen en voor documentatie net als dat veel raadsleden het gebruiken voor e-mail en documenten. In deze gevallen is zo'n tablet alleen maar de vervanger van papier. Je kunt er ook gewoon computerwerk mee doen middels Citrix en dat kan inderdaad soms tegenvallen omdat een tablet nou eenmaal geen computer is. Touchscreen is geen muis en vice versa. Ik ben dan ook reuze benieuwd hoe de Pencil het gaat doen voor navigatie (waar hij eigenlijk totaal niet voor bedoeld is) maar vooral wat de iPad Pro gaat doen op zakelijk gebied. Ik voorzie vooral iets voor wie het nodige aan tekenwerk doet. AutoCAD for iOS misschien...?
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 14:37:
Excuus, zal volgende keer proberen íets sarcastischer over te komen.
Ja want plain text kan zo onwijs goed emoties uitdrukken; nooit begrepen waarom we van die rare dingen plaatjes hebben, smilies heten die geloof ik... Bedoelde je zoiets? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 08:23
Ik ben nog steeds aan het nadenken of een iPad mijn MacBook of laptop van de zaak/klant kan vervangen dus denk na over mogelijke scenario's.

Stel je zet een vpn op bij een klant. Je hebt al je documenten in onedrive staan. Uiteindelijk moet het op een sharepoint komen, je benaderd sharepoint via safari. Kun je dan vanuit safari documenten uit je onedrive oploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Valderrama schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 09:38:
Ik ben nog steeds aan het nadenken of een iPad mijn MacBook of laptop van de zaak/klant kan vervangen dus denk na over mogelijke scenario's.

Stel je zet een vpn op bij een klant. Je hebt al je documenten in onedrive staan. Uiteindelijk moet het op een sharepoint komen, je benaderd sharepoint via safari. Kun je dan vanuit safari documenten uit je onedrive oploaden?
Ik vind het maar jezelf in allerlei bochten wringen om alles via een iPad werkzaam te krijgen. Voor mezelf is de beste combi nog steeds pc-laptop-iPad. Op een iPad mis je weer snel een toetsenbord en dan moet je die weer apart kopen in een hoes of via een losse keyboardje. Geef mij dan maar m'n lappie. Bovendien vind ik dat als je overstapt naar het werken met een iPad dat je ook verplicht wordt te werken in de cloud. En daar ben ik nog niet zo'n fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Waarom ben je niet dan van in de cloud werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 08:23
Al mijn prive en zakelijke documenten staan in de cloud. In onedrive dus.

Met office werken op een iPad pro moet gewoon uitstekend werken tegenwoordig, uiteraard een extern toetsenbordje er bij. Verder moet ik gewoon documenten kunnen mailen, geloof dat de Outlook app gewoon documenten uit onedrive kan halen tegenwoordig, en ik moet vaak documenten op sharepoint kunnen plaatsen. Daarom vraag ik me dus af of sharepoint dat kan of dat er een sharepoint app voor is wat dat mogelijk maakt.

Het gaat me niet om in bochten wringen. Hoe simpeler de uitvoering. Hoe beter. Ik probeer een vergelijking te maken met in mijn geval een byod situatie waarbij het met een vpn begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:23
Haal net de iPad pro van de lader af en hij ging niet meer aan , een klik op de home button: niks , power button: niks
Beide tegelijk ingedrukt houden (dus een reset) en toen ging hij wel weer aan , heb ik nog nooit meegemaakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Wat is een goede site voor iPad hoesjes ?

Ander topic, scuze moi :P

[ Voor 31% gewijzigd door -SaveMe- op 14-11-2015 12:09 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

cardwizard schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:54:
Haal net de iPad pro van de lader af en hij ging niet meer aan , een klik op de home button: niks , power button: niks
Beide tegelijk ingedrukt houden (dus een reset) en toen ging hij wel weer aan , heb ik nog nooit meegemaakt :?
Ik een paar dagen terug nog met mijn Air 2. Daarvoor was het wel een tijdje geleden. Het hoeft niet direct te betekenen dat er dus wat mis is met jouw Pro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:48
Ik had ook zoiets vergelijkbaars, iPad Pro stond zonder op te laden ( eerste keer aan 30 min), wil deze aanzetten met de home knop...niks, a power knop...ook niets.
ik heb hem gewoon laten staan en een seconde of 30 floept die gewoon aan, alsof er niet aan de hand is,
tot nu toe nog niet meer voorgekomen 8)

Ik had zoiets ook met mijn iPhone 3G lang geleden, die kon gewoon confuus worden als je met de home knop aanzette, en dan wist ik dat ik deze even met rust moet laten ipv alle knoppen meerdere keren in te drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He hallo,
Ik weet dat jullie er druk mee zijn,
Maar hoe zijn de eerste indrukken van de pro???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Fijn apparaat ! Als je een iPad kent nou dan dat .... maar dan groter , sneller , een stuk beter geluid , lastiger te hanteren en een heel stuk duurder

''Gewoon" een iPad plus eigenlijk , de pro in de naam is net zo pro als in de naam van de MacBook

In mijn ogen wordt de iPad pas "pro" als je OSX kunt gebruiken zodra je een toetsenbord aansluit en iOS als je hem zo gebruikt , een echte hybride dus , iets waar ik al een hele tijd op wacht eigenlijk

[ Voor 88% gewijzigd door Cardwizard op 14-11-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Valderrama schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 10:05:
Al mijn prive en zakelijke documenten staan in de cloud. In onedrive dus.
Dit is eigenlijk ook meteen het probleem. Je content is vastgelegd in losse documenten en dat werkt niet zo eenvoudig in iOS. Het vereist de nodige integratie met andere apps waarbij support voor OneDrive nog wel het meest makkelijke is. Applicaties als Documents en GoodReader bieden dat incl. een sync. Dat betekent wel dat je de documenten op je device hebt staan. Beide apps werken overigens met security in de vorm van een wachtwoord en TouchID. Als je echter ook SharePoint in de mix gaat gooien wordt het inderdaad wel heel erg lastig want dan zul je van de ene app naar de andere moeten.
Het gaat me niet om in bochten wringen. Hoe simpeler de uitvoering. Hoe beter. Ik probeer een vergelijking te maken met in mijn geval een byod situatie waarbij het met een vpn begint.
De meest handige manier is het gebruik van een applicatie waarin je je content hebt staan ipv losse documenten. De content kun je dan exporteren naar bijv. een pdf document en dat per mail sturen of de content direct in een mail zetten (e-mail is immers de elektronische versie van een brief, je stuurt dus niet je gehele brief als bijlage). In jouw geval zou je kunnen overwegen om SharePoint in te zetten als de app om je content te beheren/bewerken en daarmee niet in losse bestanden te werken. Als je toch losse documenten op SharePoint zet moet je eens kijken naar de Microsoft apps want die kunnen tegenwoordig SharePoint urls openen.
Redondo1982 schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 09:52:
Bovendien vind ik dat als je overstapt naar het werken met een iPad dat je ook verplicht wordt te werken in de cloud. En daar ben ik nog niet zo'n fan van.
Dat ligt maar net aan wat je aan bestanden hebt, er zijn er die prima uit kunnen met 16GB en anderen die weer een 128GB model nodig hebben. Voor beiden geldt echter dat je geheel zonder cloud kunt werken, zeker met eerder genoemde apps. Ondersteuning van apps is een grotere issue. Voor zover ik kan zien integreren zowel de MS Office als Apple office apps met Documents van Readdle en kan ik daar prima mijn lokale docs mee benaderen (die dan weer te syncen zijn via iTunes met je computer). Nou ontkom je ook niet geheel aan het cloudloze vanwege mail en agenda. Vaak ook het probleem bij files: je wil ze niet alleen op je iPad hebben maar ook op je computer en natuurlijk op een zo eenvoudig mogelijke wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:13

ja3

Ik heb hem zelf inmiddels 2 dagen uitgetest en iets wat voor mij te weinig naar voren komt in de normale reviews in de gigantische laadtijd van het apparaat. (12W oplader op 38Wh batterij wie bedenkt zoiets)
Daarbij komt dat de iPad Pro bij mij leegloopt terwijl hij aan de laadkabel hangt. Hebben andere iPad Pro gebruikers dat hier ook of zou dit een verkeerde batch kunnen zijn?

Ik heb een video gemaakt van het effect voor de verduidelijking: YouTube: iPad Pro charger cannot keep up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
cardwizard schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 15:42:
Fijn apparaat ! Als je een iPad kent nou dan dat .... maar dan groter , sneller , een stuk beter geluid , lastiger te hanteren en een heel stuk duurder
Helemaal mee eens.

Wat mij opvalt t.o.v. mijn Air 1 is dat websites er nu 'normaler' uitzien. Nu gewoon standaard de desktopsite in plaats van een aangepaste mobilesite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
sander_dr schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:00:
[...]

Helemaal mee eens.

Wat mij opvalt t.o.v. mijn Air 1 is dat websites er nu 'normaler' uitzien. Nu gewoon standaard de desktopsite in plaats van een aangepaste mobilesite.
Nou, dat vind ik een hele grote plus. Niet om hem direct te kopen, maar wel om dit topic te volgen en een keer uit te testen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
op MacRumors komen toch aardig wat meldingen hier over binnen , stelt me ook wel weer gerust want dan zal het hoogstwaarschijnlijk een software bug zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
Prrr heerlijke apparaat, echter ik kom vanaf een asus transformer tablet, en heb inmiddels een ipad mini2 en een ipad air (1). Gewoonweg TOP apparaten, totdat die valt -.-
De asus is wel vaker per ongeluk gevallen, ja niet alleen dankzij mij :D. Maar de ipad air valt 1x en direct pech, deukje linksboven en het touchscreen was niet om aan te zien.. Denk kut ken ik een nieuwe kopen, maar lol nu bij doctorphone in arnhem (aanrader trouwens: www.doctorphone.nl ) mijn ipad opgestuurd en had hem 2 dagen later via UPS terug bij mij..
Zo goed als nieuw, alleen dat deukje tsja aluminium dus daar valt niet veel tegen te doen, is deze wel redelijk ver weggewerkt. Jammer dat ze niet bij de pricewatch staan maar voor dit soort zaken zeker een aanrader.

Zelf heeft een kennis van mij dat ook eerder gedaan maar dan bij de turk op de hoek, echter voelt dat glas totaal anders dan het origineel, die wat ik heb ( had geen keuze behalve het oem / origineel display ) voelt precies hetzelfde als hoe die was.

Nogmaals, zeker een aanrader indien die van jou ook in scherven valt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Ik klop vooraf even af ..... Maar ik heb nog nooit een iPad laten vallen , zou jij ook niet meer moeten doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit had ik ook van de week! Was al bang dat hij al kapot was, maar uiteindelijk ging hij gelukkig wel weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 21:53:
[...]

Dit had ik ook van de week! Was al bang dat hij al kapot was, maar uiteindelijk ging hij gelukkig wel weer aan.
Blijkbaar hebben er heel veel last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 12-09 23:31
cardwizard schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:27:
[...]

op MacRumors komen toch aardig wat meldingen hier over binnen , stelt me ook wel weer gerust want dan zal het hoogstwaarschijnlijk een software bug zijn
Of een fabricagefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Nee hoor. Tenminste, laat ik zeggen dat het bij mij al eens eerder is voorgekomen op zowel iPhone en iPad. Ik weet de oorzaak natuurlijk niet maar het is dus niet iets wat alleen de Pro overkomt. Vorige week had ik het nog op mijn Air 2. Hij werd 's ochtends niet wakker nadat ik hem de avond daarvoor had geupdatet naar de nieuwste iOS 9.2 beta, en de hele nacht aan de lader had laten zitten om even bij te komen van de update :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Ik heb het zelf nog niet eerder gehad , de iPad pro had het zojuist weer ! Toch best irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ook geen ramp zijn, dan komen ze een keer een nieuwe brengen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar kom maar met die ervaringen van de iPad pro???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Een update naar iOS 9.2 (public) beta zou het probleem verhelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 12:32:
maar kom maar met die ervaringen van de iPad pro???
Eerste indruk was vooral dat hij erg groot is. Maar heb hem de afgelopen dagen best veel gebruikt, en ben eigenlijk wel positief verrast. Heel mooi scherm met enorm veel ruimte. Multitasking werkt nu echt, omdat er 2 volwaardige apps naast elkaar passen.

Ben erg benieuwd naar de Pencil. Lees er veel goede dingen over. Schijnt super precies te zijn, vele malen beter dan de alternatieven. De keyboard twijfel ik nog over. Door het formaat vind ik de on-screen keyboard ook al best fijn.

Ook prima om films te kijken. Heel mooi scherm en relatief goed geluid. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ook dus de door mij langverwachte Pro binnen gekregen gisteren. Prachtig apparaat, werkt heerlijk, ben er zeer content mee. Op een klein dingetje na:

Ik heb vaak de koptelefoon/oortjes op/in en nu heeft mijn Pro last dat elke keer voordat audio gestart wordt er wat static/gekraak te horen is. Als je continue audio hebt is alles prima. Maar wanneer ik bijvoorbeeld een text veld aan klik en het keyboard op komt dan hoor ik even gekraak. En ook weer als het keyboard verdwijnt. Of in de Youtube app als ik een video start even gekraak. Start ik een andere video terwijl de eerste nog draait, niks aan de hand. Maar start ik een nieuwe video als de ander al weer klaar is, weer gekraak. Elke keer als de audio geinitialiseerd wordt of uitgezet wordt ff een kraakje. Zeer irritant. Heb ik op mijn ipad 2 en iphone 6 plus totaal geen last van.

Hier een soortgelijk probleem op een air 2:
http://forums.macrumors.c...earbuds-ipad-air.1689563/

Wat denken jullie, software en dus oplosbaar, of hardware. En in het geval van het laatste, de Pro omruilen ?

[ Voor 6% gewijzigd door -SaveMe- op 15-11-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:07:
[...]

Eerste indruk was vooral dat hij erg groot is. Maar heb hem de afgelopen dagen best veel gebruikt, en ben eigenlijk wel positief verrast. Heel mooi scherm met enorm veel ruimte. Multitasking werkt nu echt, omdat er 2 volwaardige apps naast elkaar passen.

Ben erg benieuwd naar de Pencil. Lees er veel goede dingen over. Schijnt super precies te zijn, vele malen beter dan de alternatieven. De keyboard twijfel ik nog over. Door het formaat vind ik de on-screen keyboard ook al best fijn.

Ook prima om films te kijken. Heel mooi scherm en relatief goed geluid. :Y
Ik heb exact dezelfde twijfel. Overweeg ook gewoon een Smart cover en niet de Smart Keyboard. Wellicht nog een keys-to-go erbij. Per saldo dan toch eurootje of 50 goedkoper uit ook.

Verder echt onder de indruk van de pro. Scherm is briljant. Gewichtverdeling prima, waardoor de grootte prima te handelen is. Komende week verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 11:40:
[...]

Dat zou ook geen ramp zijn, dan komen ze een keer een nieuwe brengen. :9
Apple kennende, en ik kan zo een rijtje voorbeelden opnoemen, zullen ze de fout niet zo gauw erkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:52:
[...]

Apple kennende, en ik kan zo een rijtje voorbeelden opnoemen, zullen ze de fout niet zo gauw erkennen.
Apple kennende ja? Ik vermoed dat dit niet op basis van eigen ervaringen is... Apple is namelijk lang de beroerdste niet als het om garantie gaat.

Maar het is altijd wel leuk om slecht te praten over het grote boze Apple. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:12:
[...]

Apple kennende ja? Ik vermoed dat dit niet op basis van eigen ervaringen is... Apple is namelijk lang de beroerdste niet als het om garantie gaat.

Maar het is altijd wel leuk om slecht te praten over het grote boze Apple. :+
Deels eigen ervaringen, doe al mee sinds de PowerMac G5.
Het duurde heel lang voor de scheurende toplaag van de witte MacBooks erkend werd.
Het duurde heel lang voor het afbrokkelen van de beschermlaag van de retina MacBook Pro's erkend werd.
Het duurde heel lang voor het vastlopen van de videokaart bij Mac Pro's erkend werd (eigen ervaring).
Het duurde heel lang voor het losraken van de grafische chip in de niet-unibody MacBook pro's erkend werd (eigen ervaring).
Antennagate op de Iphone 4 werd niet helemaal ontkend, maar er werd gezegd 'alle telefoons hebben bij een bepaalde grip wel signaalverlies'. Iedereen kreeg een gratis bumper en de 4s had een andere antenne layout. Voor een probleem dat 'niet bestond'.
Bendgate bij de Iphone 6 / 6+ werd niet erkend, maar de 6 / 6s+ hebben wel aluminium dan 2,8x zoveel kracht nodig heeft om te buigen.

ALS ze het probleem eenmaal erkennen wordt er een programma opgezet en kun je de spullen ruilen.
Als ze het probleem niet erkennen en je zit buiten je 30 dagen, dan ligt het eraan wie je treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-06 19:26
-SaveMe- schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:57:
Ook dus de door mij langverwachte Pro binnen gekregen gisteren. Prachtig apparaat, werkt heerlijk, ben er zeer content mee. Op een klein dingetje na:

Ik heb vaak de koptelefoon/oortjes op/in en nu heeft mijn Pro last dat elke keer voordat audio gestart wordt er wat static/gekraak te horen is. Als je continue audio hebt is alles prima. Maar wanneer ik bijvoorbeeld een text veld aan klik en het keyboard op komt dan hoor ik even gekraak. En ook weer als het keyboard verdwijnt. Of in de Youtube app als ik een video start even gekraak. Start ik een andere video terwijl de eerste nog draait, niks aan de hand. Maar start ik een nieuwe video als de ander al weer klaar is, weer gekraak. Elke keer als de audio geinitialiseerd wordt of uitgezet wordt ff een kraakje. Zeer irritant. Heb ik op mijn ipad 2 en iphone 6 plus totaal geen last van.

Hier een soortgelijk probleem op een air 2:
http://forums.macrumors.c...earbuds-ipad-air.1689563/

Wat denken jullie, software en dus oplosbaar, of hardware. En in het geval van het laatste, de Pro omruilen ?
Hier hetzelfde, is een software dingetje, als ik de iPad op stil zet is het opeens niet meer hoorbaar. Zover als ik het nu kan beoordelen heeft het te maken met de klikgeluiden bij het toetsenbord, deze uitgeschakeld en probleem is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

AndreL schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:16:
[...]

Hier hetzelfde, is een software dingetje, als ik de iPad op stil zet is het opeens niet meer hoorbaar. Zover als ik het nu kan beoordelen heeft het te maken met de klikgeluiden bij het toetsenbord, deze uitgeschakeld en probleem is weg.
Dan is het weg bij het keyboard inderdaad. Maar in apps niet, zoals de YT app. Daar hoor ik bij starten van een video gekraak en ook aan het eind als ik hem helemaal uit laat lopen. Dus telken als het geluid geinitialiseerd wordt of wordt gestopt.

Damn, was zo blij er mee, dit verprutst het een beetje. Morgen maar even contact opnemen met de winkel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Gister even in de stad op zoek geweest naar een winkel die een demo model van de iPad Pro. Dat viel nog niet mee. De Media Markt had alleen een bordje staan met "iPad pro op voorraad. Vraag de verkoper voor informatie". Geen zin in eigenlijk.

De Ivizi (lokale Apple reseller) had geen demo model maar ze ook wel op voorraad. Ze gaven als tip even bij de T-Mobile te kijken (ze moesten er zelf ook even om lachen) want die hadden wel een demo model liggen.
In de winkel van T-Mobile een verkoper er naar gevraagd (er lag niks in de winkel zelf) en ze hadden in het kantoor een demo model liggen die ze even voor ons haalde.

Eerste impressie: HUGE. Je schat hem van te voren al groot in, maar in het echt leek hij nog groter! Gewicht erg netjes voor zo'n gigantische plaat. Het scherm is prachtig maar ik had niks anders verwacht.

Ik wilde hem gewoon even zien en vast houden (was niet langer dan 20 seconde totaal) om even een beter beeld te krijgen, want ik zit erg te twijfelen, maar ik ben nu eigenlijk wel om! Het formaat en gewicht hebben me overtuigd! Het is een flink bedrag, maar je krijgt er ook wel echt een prachtig dingetje voor terug.

Ik gebruik een iPad zelf vooral voor browsen en zware apps (visueel, games, audio productie) Mijn vrouw wil graag schetsen en illustreren. Voor ons is het de ideale match! (beide ook erg gelukkig met iOS) Nu nog het geld bij elkaar schrapen ;) Ik wil wel echt de 128GB versie dit keer (die fout al veel te vaak gemaakt)

[ Voor 6% gewijzigd door Collaborator op 16-11-2015 09:53 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:48
Iemand al in de shop een Pencil tegengekomen ?
ze zouden toch een paar keer per week voorraad moeten krijgen waar misschien een Pencil tussen zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:26
gisteren de iPad pro gezien, ziet er echt mooi uit alleen zonder die trouwe 'ik koop echt alles van apple freaks' zou dit echt geen succes gaan worden, zonder toetsenbord en stylus is het gewoon een onhandig grote iPad waar alleen de prijs PRO van is en met toetsenbord en stylus kun je in mijn ogen veel beter een surface (waarvan pro wel echt pro is) 3/4 kopen.

ik kom hier echt niet om apple af te zeiken hoor, hier in huis staat een IPad, macbook pro en mijn vriendin heeft een IPhone, maar in mijn ogen is apple wel echt aan het doorschieten door een product te verkopen waarvan je de accesoires er los bij moet kopen om van de iPad pro een pro te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik wil dus juist geen laptop en de Pro is precies wat ik zocht. Een groeter tablet, snel, goede multitasking en de stylus icm het pixel gevoelige scherm ga ik ook veel gerbuiken. Hoop eigenlijk dat hij ook op de mac aangesloten kan worden om als tablet in photoshop te kunnen hebruiken. Weet alleen niet of dat kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:21:
Ik wil dus juist geen laptop en de Pro is precies wat ik zocht. Een groeter tablet, snel, goede multitasking en de stylus icm het pixel gevoelige scherm ga ik ook veel gerbuiken. Hoop eigenlijk dat hij ook op de mac aangesloten kan worden om als tablet in photoshop te kunnen hebruiken. Weet alleen niet of dat kan ?
Dit kan met de app Astropad. Werkt verrassend goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:16:
[...]

Dit kan met de app Astropad. Werkt verrassend goed!
Daar ga ik eens naar kijken! Maar eigenlijk verwacht/hoop ik op officieel apple support hiervoor.
Ik heb overigens mijn Pro omgeruild en wacht nu op de nieuwe ...

EDIT
Dat Astropad ziet er al veelbelovend uit, zeker als ze de Pro ook specifiek gaan ondersteunen (hogere nauwkeurigheid)

[ Voor 14% gewijzigd door -SaveMe- op 16-11-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:43:
[...]

Daar ga ik eens naar kijken! Maar eigenlijk verwacht/hoop ik op officieel apple support hiervoor.

EDIT
Dat Astropad ziet er al veelbelovend uit, zeker als ze de Pro ook specifiek gaan ondersteunen (hogere nauwkeurigheid)
Ik denk niet dat dat er komt eerlijk gezegd. Astropad zou al helemaal goed moeten werken op de Pro, al heb ik het nog niet met Pencil geprobeerd, want die heb ik nog niet binnen. Ze komen nog wel met Pro features, ben benieuwd wat dat zal worden. Wordt gratis update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
Heb de Pro gekocht voor mijn moeder, backup iPad 2 erop gezet, alles werkt aardig en de Pro bevalt haar goed. Mooi groot scherm, lekker vlot en prima geluid. Het viel haar op dat geluidseffecten/notificaties het maar heel zachtjes doen. Dit harder gezet, maar helaas een enkele keer klonk het hard....daarna weer heel zacht. Iemand een idee of suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:51:
[...]

Ik denk niet dat dat er komt eerlijk gezegd. Astropad zou al helemaal goed moeten werken op de Pro, al heb ik het nog niet met Pencil geprobeerd, want die heb ik nog niet binnen. Ze komen nog wel met Pro features, ben benieuwd wat dat zal worden. Wordt gratis update.
Helemaal niet naar gekeken, is dat Astropad een betaalde app/proggie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirWInsalot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 13:04
Ben ik enige die het werkelijk schandalig vind dat de iPad Pro met haar prijskaartje allerlei onderdelen (Touch ID, frontcamera en gewone camera) van de iPhone 6 gebruikt in plaats van de 6S (snellere Touch ID en camera's) ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

SirWInsalot schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 02:22:
Ben ik enige die het werkelijk schandalig vind dat de iPad Pro met haar prijskaartje allerlei onderdelen (Touch ID, frontcamera en gewone camera) van de iPhone 6 gebruikt in plaats van de 6S (snellere Touch ID en camera's) ?!
...en het ontbreken van 4g+ en 3D Touch. Ja dat is kwalijk. Ik merk nu bij de Air 2 dat de langzamere Touch ID mij lichtjes gaat irriteren. Echter nu ik er over nadenk is 3D Touch niet praktisch lijkt me. Of je drukt door je scherm heen of de iPad valt om :p 4g+ is niet een erg gemis want je merkt er voorlopig toch weinig van omdat je bij 4g+ als gewone 4g gebruiker sowieso al profiteert van de snellere masten. De camera op de iPad heb ik nooit nodig gehad (bij serieus gebruik). In je hoofd maakt het de Pro minder featureproof en ik praat het niet goed, maar bij sommige dingen valt er over heen te komen. De langzamere Touch ID (is dat echt zo???) lijkt mij dan het ergste. De keerzijde is de veel snellere A9X en 4GB geheugen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Camera had van mij wel een optie mogen zijn op de iPad (al dan niet pro) dat gebruik ik niet , 3D Touch gebruik ik ook niet op de iPhone dus mis ik niet , vind wel dat het op de pro had moeten zitten , ook de laatste generatie Touch ID had er zeker op moeten zitten

Al met al heb ik zelf toch behoorlijk een overpriced gevoel bij de pro , zeker met die opties die al op een toch al weer oudere iPhone al verbeterd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-06 19:26
-SaveMe- schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:43:
[...]

EDIT
Laat je de iPP omruilen i.v.m. het geluid? Ik ben benieuwd of het verschil maakt. Laat je het weten?

Meer mensen waarbij er een zacht klikje te horen is als het scherm op bepaalde plekken wordt aangeraakt?
Vooral bij de homeknop. Zag het op macrumors ook al voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op maandag 16 november 2015 @ 23:31:
[...]

Helemaal niet naar gekeken, is dat Astropad een betaalde app/proggie ?
Ja, de iPad (Pro) versie kost €19,99. Er is ook een "Mini" versie voor de iPhone, die is gratis. Maar dat is alleen leuk om even uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Dit wist ik niet eens. Je verwacht dat dit er gewoon inzit. Nou, Apple is inderdaad schandalig bezig. De iPad (flagship) is niet voorzien van de laatste snufjes die Apple zo loopt op te hemelen tijdens de keynote van de iPhone. Duidelijk is dus weer dat de Pro weer geen doorontwikkeling is op de basis van de bestaande iPads, maar een totaal nieuw product wat door early adopters weer stapje voor stapje moet worden gepusht. Wat een no-go deze iPad Pro zeg! Circa € 1000-1100 en dan niet het nieuwste van het nieuwste erin! Pffff....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• This-is-life
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-04 20:53
Redondo1982 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:48:
[...]

Dit wist ik niet eens. Je verwacht dat dit er gewoon inzit. Nou, Apple is inderdaad schandalig bezig. De iPad (flagship) is niet voorzien van de laatste snufjes die Apple zo loopt op te hemelen tijdens de keynote van de iPhone. Duidelijk is dus weer dat de Pro weer geen doorontwikkeling is op de basis van de bestaande iPads, maar een totaal nieuw product wat door early adopters weer stapje voor stapje moet worden gepusht. Wat een no-go deze iPad Pro zeg! Circa € 1000-1100 en dan niet het nieuwste van het nieuwste erin! Pffff....
Vergeet niet dat de iPad Pro niet gemaakt is voor het maken van foto's of het optimaliseren van touch ID (wat overigens sowieso vele male nuttiger en handiger is op een iPhone dan op een iPad) het gaat om de ervaring van het grote scherm en de snelheid van de chip en die is wel optimaal. Bovendien is wat voor de ene duur is voor de andere goedkoop, het gaat er maar net om wat de aankoper over heeft voor een oplossing die voor hem/haar een praktisch nut kan hebben. Het is heel makkelijk om te zeggen dat iets te duur is als je er zelf geen nut van inziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Erg jammer, vooral de camera. Nu moet ik maar m'n dSLR gebruiken om foto's te maken ipv m'n iPad. Toch jammer, is weer een extra apparaat dat ik mee moet slepen op vakantie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
This-is-life schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:49:
[...]

Vergeet niet dat de iPad Pro niet gemaakt is voor het maken van foto's of het optimaliseren van touch ID (wat overigens sowieso vele male nuttiger en handiger is op een iPhone dan op een iPad) het gaat om de ervaring van het grote scherm en de snelheid van de chip en die is wel optimaal. Bovendien is wat voor de ene duur is voor de andere goedkoop, het gaat er maar net om wat de aankoper over heeft voor een oplossing die voor hem/haar een praktisch nut kan hebben. Het is heel makkelijk om te zeggen dat iets te duur is als je er zelf geen nut van inziet.
Jij mag vinden dat een iPad Pro niet gemaakt is voor foto's te schieten, maar dat zeiden ook heel veel mensen over de gewone iPad. En moet je nu eens kijken hoeveel mensen ermee schieten. Als het er niet voor gemaakt zou zijn dan moeten ze gewoon de camera en touchID achterwege laten. Sterker nog, ik begin ook steeds meer te schieten met de iPad, zeker voor offertes. Lekker ruim baan om notities te maken en grote foto's te zien van bepaalde ruimten waar veel gepriegelwerk nodig is.

En de geldkwestie die je aanhaalt slaat sowieso nergens op. Het is het duurste mobile iOS device van Apple en daar zit niet de nieuwe touchID en camera in. Hoe kan je dit uitleggen dan? Geld is geen leidraad in deze. Of je hem nu wel of niet kan kopen doet er niet toe. Het gaat erom dat gezien de hoogste prijs voor een iOS device, niet de meest geavanceerde componenten erin zitten. Ik wil je weleens horen hoe het gaat ten tijden van de iPad 3 en iPad 4. Toen kwam er in een half jaar tijd even een update overheen en voelden alle iPad 3 kopers zich bekocht. Die iPad 3 was gewoon al klaar toen ze tot anderse inzichten kwamen (lightning en snellere soc voor het retina scherm) en de iPad 3 hadden ze nooit mogen verkopen en dat idee heb ik nu ook met de Pro. De Pro leek wel al klaar voordat de iPhone werd aangekondigd.

Bovendien zegt de naam ook wel wat, namelijk de Pro. Zo pro is het dus allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• This-is-life
Redondo1982 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:05:
[...]

Jij mag vinden dat een iPad Pro niet gemaakt is voor foto's te schieten, maar dat zeiden ook heel veel mensen over de gewone iPad. En moet je nu eens kijken hoeveel mensen ermee schieten. Als het er niet voor gemaakt zou zijn dan moeten ze gewoon de camera en touchID achterwege laten. Sterker nog, ik begin ook steeds meer te schieten met de iPad, zeker voor offertes. Lekker ruim baan om notities te maken en grote foto's te zien van bepaalde ruimten waar veel gepriegelwerk nodig is.

En de geldkwestie die je aanhaalt slaat sowieso nergens op. Het is het duurste mobile iOS device van Apple en daar zit niet de nieuwe touchID en camera in. Hoe kan je dit uitleggen dan? Geld is geen leidraad in deze. Of je hem nu wel of niet kan kopen doet er niet toe. Het gaat erom dat gezien de hoogste prijs voor een iOS device, niet de meest geavanceerde componenten erin zitten. Ik wil je weleens horen hoe het gaat ten tijden van de iPad 3 en iPad 4. Toen kwam er in een half jaar tijd even een update overheen en voelden alle iPad 3 kopers zich bekocht. Die iPad 3 was gewoon al klaar toen ze tot anderse inzichten kwamen (lightning en snellere soc voor het retina scherm) en de iPad 3 hadden ze nooit mogen verkopen en dat idee heb ik nu ook met de Pro. De Pro leek wel al klaar voordat de iPhone werd aangekondigd.

Bovendien zegt de naam ook wel wat, namelijk de Pro. Zo pro is het dus allemaal niet.
Als je altijd bang bent dat er iets beters uit gaat komen met betere "specs" dan kun je net zo goed nooit iets kopen, je weet van te voren dat er altijd weer een beter model uit zal komen. De foto's die je zojuist aanhaalt die je maakt met je iPad hoeven ook niet van mega goede kwaliteit te zijn dus dan is de camera van de iPhone 6 nog meer dan prima! Het gaat erom dat het product wat je koopt aan je verwachtingen voldoet en je daar met tevredenheid mee kan werken. Als dat zo is heb je geen behoefte aan nieuwe specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
This-is-life schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:15:
[...]

Als je altijd bang bent dat er iets beters uit gaat komen met betere "specs" dan kun je net zo goed nooit iets kopen, je weet van te voren dat er altijd weer een beter model uit zal komen. De foto's die je zojuist aanhaalt die je maakt met je iPad hoeven ook niet van mega goede kwaliteit te zijn dus dan is de camera van de iPhone 6 nog meer dan prima! Het gaat erom dat het product wat je koopt aan je verwachtingen voldoet en je daar met tevredenheid mee kan werken. Als dat zo is heb je geen behoefte aan nieuwe specs.
Dit gaat niet alleen om de koper. Als je iets koopt ga je akkoord met het product wat je krijgt, maar we zitten op een forum en we mogen best wel het één en ander tegen het licht aan houden. Ik vind namelijk de keuzes mbt componenten voor de Pro best opmerkelijk. Vind jij dan echt niet dat de iPad Pro voorzien had moeten worden van de best mogelijke camera en op z'n minst de nieuwe touchID 2.0? Nu loop je toch met een product wat later uitgekomen is, welke het duurste is en wat als Pro in de markt wordt gezet al direct achter de feiten aan. Maar zoals eerder gezegd, iPhone is doorontwikkeld en worden er tientallen miljoenen van verkocht en de Pro is gewoon weer een nieuw testproduct. Nou, ik vind het dan meer dan redelijk om dit product tegen het licht aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• This-is-life
Redondo1982 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:53:
[...]

Dit gaat niet alleen om de koper. Als je iets koopt ga je akkoord met het product wat je krijgt, maar we zitten op een forum en we mogen best wel het één en ander tegen het licht aan houden. Ik vind namelijk de keuzes mbt componenten voor de Pro best opmerkelijk. Vind jij dan echt niet dat de iPad Pro voorzien had moeten worden van de best mogelijke camera en op z'n minst de nieuwe touchID 2.0? Nu loop je toch met een product wat later uitgekomen is, welke het duurste is en wat als Pro in de markt wordt gezet al direct achter de feiten aan. Maar zoals eerder gezegd, iPhone is doorontwikkeld en worden er tientallen miljoenen van verkocht en de Pro is gewoon weer een nieuw testproduct. Nou, ik vind het dan meer dan redelijk om dit product tegen het licht aan te houden.
Ik snap je punt opzich wel, de beste touch is technologie zou wel op zijn plaats zijn denk ik, ware het niet dat dit product waarschijnlijk eerder in productie was dan de iPhone 6s en daarom misschien niet meer voorzien kon worden van de touch id2. Wel denk ik dat zowel de camera als deze touch id niet hetgeen is waar dit product op moet worden afgerekend zijn kracht ligt namelijk op een heel ander gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Vandaag in de Apple Store Den Haag de iPad Pro grondig bekeken. Wat een waanzinnig apparaat. Ik stond echt paf hoe groot en mooi ie is in het echt. Ja je weet het van te voren maar dan nog is het indrukwekkend in het echt. Ik heb er een beetje mee gespeeld en kwam er al snel achter dat de Pro op een tafel of op schoot thuis hoort. In portrait is ie nog wel te gebruiken in de hand maar in landscape is in de hand niet te doen. Vooral bij typewerk (ook al is het een URL) wil je hem al gauw neerleggen. In de Apple Store heb je natuurlijk weinig bewegingsruimte en geven de laad- en beveiligingskabels ook enige weerstand bij het optillen, maar het gewicht vond ik precies wat ik er van verwacht had. Wat ik ook bijzonder vond is dat ze in Den Haag de Pro hebben gepresenteerd bij de ingang met vier Pencils die los liggen. Als je kwaad in de zin hebt smokkel je die zo naar buiten, althans zo lijkt het. Er was trouwens ook geen voorraad van de 128GB. Volgens mij was 32GB magertjes aanwezig. Ik had eigenlijk wel voorraad verwacht op een dinsdag.

Ik denk dat als je de Pro eenmaal hebt je de zogenaamde 'tekortkomingen' zoals in de overige reacties is besproken weinig of niet merkt bij gewoon gebruik. Als ik kijk naar mijn gebruik dan pak ik de iPhone heel vaak om te kijken of er een bericht is of ik moet snel iets opzoeken. Dan is een snelle Touch ID wel fijn. De iPad pak ik voor lang gebruik. Als inloggen met Touch ID dan een halve seconde langer duurt, prima. Ik had toch geen haast dan. Het is niet dat Touch ID v1 tergend langzaam is ofzo. Wat betreft de camera van de iPad gebruiken voor fotografie... right. Dan heb je hem echt nog niet in handen gehad 8)7 8)7 Ja er zijn mensen die fotograferen met een iPad. Maar dat is er een met normaal formaat. Bij de Pro ga je dat echt niet willen doen hoor. Dat is dan echt voor de noodgevalletjes. Het feit dat die camera's dus niet het beste van het beste zijn vind ik ook niet erg. Immers als ik buiten de deur ben met mijn iPad, dan heb ik ook mijn iPhone bij me. Een foto is zo gemaakt en overgezet als het per se moet. Dus ook dit probleem is getackeld. 3D Touch is jammer maar ik gebruik dat nu zo goed als niet op de iPhone 6s. Als je bij de Pro een Pencil in je handen hebt gaat dat toch niet goed samen met 3D Touch :+

Goed. Nu ik het voor mijzelf heb goed gepraat maar eens nadenken over aanschaf zodat ik kan kijken of het in dagelijks gebruik ook wat is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
Niemand met een IPad Pro problemen met het geluidsniveau van meldingsgeluiden? Dat het heel zacht is ondanks hoog volume?

[ Voor 4% gewijzigd door Boontjes op 17-11-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boontjes schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:00:
Niemand met een IPad Pro problemen met het geluidsniveau van meldingsgeluiden? Dat het heel zacht is ondanks hoog volume?
Even naar:
Instellingen > Geluiden

Hier kan je het volume hiervan instellen. Tevens kan je aangeven of dit gelinkt is aan het algemene volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:49:
[...]

Even naar:
Instellingen > Geluiden

Hier kan je het volume hiervan instellen. Tevens kan je aangeven of dit gelinkt is aan het algemene volume.
Bedankt voor je reactie, het is niet gelinkt aan elkaar en volume van geluidseffecten staat helemaal open. Als ik test met een meldingsgeluid klinkt het hard, komt er messenger bericht of mail binnen of verstuur ik een mail klinkt het zacht. Heb een backup van iPad 2 op iPad Pro gezet en vrees dat ik de iPad zal moet herstellen en opnieuw inrichten om te weten of dit het oplost. Niemand anders dezelfde ervaring met iPad Pro met of zonder gebruik van terugzetten van backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Mijn pro had dat ook , die was als nieuw ingesteld trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
cardwizard schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:27:
Mijn pro had dat ook , die was als nieuw ingesteld trouwens
Hoe heb je dit opgelost? Lijkt me toch een software issue, omgeruild voor een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Opgelost door de iPad weer in de doos te pakken en terug te sturen 😬 (Niet door deze reden trouwens)

Heb het wel eens eerder gehad op een iOS device , was inderdaad software en gaat vast opgelost worden , sluit al je apps eens af (lag toen aan Facebook volgens mij) en probeer het nog eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
cardwizard schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:34:
Opgelost door de iPad weer in de doos te pakken en terug te sturen 😬 (Niet door deze reden trouwens)

Heb het wel eens eerder gehad op een iOS device , was inderdaad software en gaat vast opgelost worden , sluit al je apps eens af (lag toen aan Facebook volgens mij) en probeer het nog eens
Aha ok, bedankt! Alle apps afgesloten en opnieuw opstarten hielp helaas ook niets. Misschien Facebook er eens afgooien en opnieuw installeren, ding is van mijn moeder en kan ik morgen proberen als ik daar ben. Van de gedachte alles opnieuw erop te moeten zetten wordt ik niet vrolijk. Heb je wel weer een nieuwe Pro of ben je afgehaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Nee ik ben er even klaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:05:
Jij mag vinden dat een iPad Pro niet gemaakt is voor foto's te schieten, maar dat zeiden ook heel veel mensen over de gewone iPad. En moet je nu eens kijken hoeveel mensen ermee schieten.
Het probleem is dat mensen niet verder dan hun neus denken en menen dat een iPad dezelfde kwaliteit foto's moet genereren als een DSLR omdat het ook foto's maakt. Jammer voor hun steekt Moeder Natuur hier een stokje voor. Het is goed te zien aan het commentaar op de kwaliteit wanneer het licht niet mooi is als buiten op een klaarlichte dag. Verwachting en realiteit komen niet overeen. Dat is met een stukje voorlichting wel recht te breien.
Lekker ruim baan om notities te maken en grote foto's te zien van bepaalde ruimten waar veel gepriegelwerk nodig is.
Kijk eens naar de vele notitie apps als ook zogenaamde scanner apps. Die camera wordt gebruikt voor heel wat meer dan alleen maar foto's maken zoals je dat met een gewone camera doet. Inscannen van documenten gebeurd tegenwoordig ook steeds vaker met smartphone/tablet en past ook weer beter in het straatje van de iPad Pro.

In beide gevallen maakt het echt niet uit of je nou de camera van een iPhone 6 hebt of die van de nieuwste 6+ aangezien beiden in staat zijn om goede foto's te maken. Beide camera's kennen echter ook dezelfde minpunten omdat ze aan dezelfde natuurwetten onderhevig zijn.
En de geldkwestie die je aanhaalt slaat sowieso nergens op. Het is het duurste mobile iOS device van Apple en daar zit niet de nieuwe touchID en camera in. Hoe kan je dit uitleggen dan?
Doordat het ding meer is dan alleen maar Touch ID sensor en een camera. Er zit een veel groter scherm in, er zit een grotere accu in, er zit meer geheugen in en er zit een snellere processor in. Laat ik even de hoeveelheid materiaal buiten beschouwing (een groter apparaat is meer materiaal dus hogere kosten). Ik denk dat met name de snellere processor op het geheel drukt. Waarschijnlijk ook op gebied van stroomgebruik wat wellicht de reden kan zijn dat men voor de oudere Touch ID sensor en oudere camera zijn gegaan. Zo zullen er meer redenen te bedenken zijn waarom ze niet meteen naar het nieuwste zijn gegaan. Anderzijds, wat biedt de nieuwe Touch ID sensor nou daadwerkelijk voor verbetering tov de vorige versie? Dat het sneller is geworden is wel heel erg marginaal en kan zelfs als onwenselijk worden gezien. Unlocken van een device kan gewoon te snel gaan waardoor de gebruiker het spoor even bijster is (soort van schrikreactie die je dan krijgt).
Het gaat erom dat gezien de hoogste prijs voor een iOS device, niet de meest geavanceerde componenten erin zitten.
Het is eerder regel dan uitzondering dat er nooit de meest geavanceerde componenten in een Apple device zitten. Apple pakt gewoon de componenten die ze bij het apparaat vinden passen. Dan kan het zijn dat bijna alles wel recent maar niet het meest moderne is op 1 onderdeel na. Het is ook een hele grote denkfout dat alles maar het meest moderne, geavanceerde en nieuwste van het nieuwste moet zijn. Vaak wil je dat juist helemaal niet omdat je geen last wil hebben van al die kinderziektes die het nieuwste van het nieuwste met zich meebrengt. Zat redenen waarom je juist op wat oudere meer bewezen hardware wil zitten. Dat werkt niet alleen voor de hele grote jongens maar ook voor de consument.
Uiterst subjectief omdat iedereen wel wat anders onder professioneel verstaat. Wat jij niet als pro ervaart doet een ander dat wel. Ik ben dan ook geen fan van dat labeltje "pro", het slaat gewoon helemaal nergens op, op geen enkel product.
Boontjes schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:14:
Als ik test met een meldingsgeluid klinkt het hard, komt er messenger bericht of mail binnen of verstuur ik een mail klinkt het zacht.
Gebruik je een eigen geluidje of 1 van de in iOS meegeleverde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:11
Ik had op mijn iPad Pro ook last van een laag volume bij notificaties. Na de installatie van iOS 9.2 beta 3 is het echter opgelost. Het is dus gewoon een softwarefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ik las op Macrumors over de holiday return policy. Dat deed mij denken aan toen ik 2 jaar terug in de Apple Store Amsterdam mijn oude iPad Mini 2 kocht, ook in deze periode, waarbij de verkoper deze regeling ook meldde. Dat zou dus betekenen dat je je aankoop bij de Apple Store tot begin januari mag terugbrengen. En dus ook de Pro ;) Dan wordt het wel interessant om op je gemak dat ding te proberen. Even navraag doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een Pencil binnen? Ik vind het wel een beetje slecht dat de accessoires die zo groots aangekondigd zijn niet tegelijk leverbaar zijn. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:11
sww89 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 07:56:
Ik las op Macrumors over de holiday return policy. Dat deed mij denken aan toen ik 2 jaar terug in de Apple Store Amsterdam mijn oude iPad Mini 2 kocht, ook in deze periode, waarbij de verkoper deze regeling ook meldde. Dat zou dus betekenen dat je je aankoop bij de Apple Store tot begin januari mag terugbrengen. En dus ook de Pro ;) Dan wordt het wel interessant om op je gemak dat ding te proberen. Even navraag doen...
Klopt, op mijn bon van 11 november staat ook dat ik de iPad Pro uiterlijk jan. 20, 2016 retour kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Gebruiken jullie een screen protector op de iPad Pro? Zo ja, heeft dat nog invloed op drukgevoeligheid,nauwkeurigheid (vd pencil) ?

Heb op mijn iPad 2 nooit een screen protector gehad. Op mijn 6 Plus wel, maar daar ga ik ook heel anders mee om dan de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:28:
Gebruiken jullie een screen protector op de iPad Pro? Zo ja, heeft dat nog invloed op drukgevoeligheid,nauwkeurigheid (vd pencil) ?

Heb op mijn iPad 2 nooit een screen protector gehad. Op mijn 6 Plus wel, maar daar ga ik ook heel anders mee om dan de iPad.
Voor een iPad heb ik nog nooit ook maar nagedacht over een screen protector. Lijkt me bij normaal gebruik niet nodig. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:56:
[...]

Voor een iPad heb ik nog nooit ook maar nagedacht over een screen protector. Lijkt me bij normaal gebruik niet nodig. :9
Inderdaad, zo denk ik er ook over. Een telefoon gebruik je veel 'ruwer'. En ik neem aan dat Apple de pencil zo heeft gemaakt dat die niet krast op het scherm ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
MelvinW schreef op woensdag 18 november 2015 @ 06:16:
Ik had op mijn iPad Pro ook last van een laag volume bij notificaties. Na de installatie van iOS 9.2 beta 3 is het echter opgelost. Het is dus gewoon een softwarefout.
Bedankt voor je reactie, dan wachten we op die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ik heb de Pro Cellular in het zilver kunnen scoren vanmiddag in Den Haag. Space grey was nog niet binnen gekomen. Wellicht alleen in 32GB dat weet ik niet, maar die 32GB zijn overal wel prima te krijgen. Terugbrengen kan inderdaad tot 20 januari 2016.

Ik heb weinig toe te voegen aan mijn indruk van de Pro die ik in de store al kreeg en had beschreven. Enige is dat ik nu thuis pas echt goed het geluid kan testen. Dus bij deze: waanzinnig goed! Voor een tablet. Verder kan ik nog weinig oordelen. Het is en blijft een iPad en dat voelt voor mij vertrouwd. Wel houd ik mijn iPad Mini Air 2 ( :9 ) er voorlopig naast voor het geval dat. Misschien gebruik ik de Air 2 wel erbij. Ik heb op allerlei manieren geprobeerd een iPad productief te gebruiken. Het viel mij altijd tegen. Althans, als ik mijn MacBook in de buurt heb pak ik liever die. De Pro is mijn laatste poging om Productief te zijn. Dat is wat mij betreft waar Pro voor staat ;) Ik ben ook serieus van plan de Pencil te gaan gebruiken zodra ik die heb. Mijn huidige Adonit is het net niet namelijk. Ach ik zie het wel. Ik weet wat ik heb gekocht en nu is het gewoon een kwestie van proberen ondanks de voors en tegens.
Pagina: 1 ... 9 ... 36 Laatste