Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
MelvinW schreef op woensdag 18 november 2015 @ 06:16:
Ik had op mijn iPad Pro ook last van een laag volume bij notificaties. Na de installatie van iOS 9.2 beta 3 is het echter opgelost. Het is dus gewoon een softwarefout.
iOS 9.2 beta geinstalleerd en daarmee is het inderdaad opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Apple schijnt problemen te hebben met produceren van de pencil. In de VS komen ze mondjes maat in de winkels te liggen...

http://www.nu.nl/mobiel/4...t-productieproblemen.html

Benieuwd wanneer ik de mijne ontvang...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:35
sww89 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:55:
Ik heb de Pro Cellular in het zilver kunnen scoren vanmiddag in Den Haag. Space grey was nog niet binnen gekomen. Wellicht alleen in 32GB dat weet ik niet, maar die 32GB zijn overal wel prima te krijgen. Terugbrengen kan inderdaad tot 20 januari 2016.

Ik heb weinig toe te voegen aan mijn indruk van de Pro die ik in de store al kreeg en had beschreven. Enige is dat ik nu thuis pas echt goed het geluid kan testen. Dus bij deze: waanzinnig goed! Voor een tablet. Verder kan ik nog weinig oordelen. Het is en blijft een iPad en dat voelt voor mij vertrouwd. Wel houd ik mijn iPad Mini Air 2 ( :9 ) er voorlopig naast voor het geval dat. Misschien gebruik ik de Air 2 wel erbij. Ik heb op allerlei manieren geprobeerd een iPad productief te gebruiken. Het viel mij altijd tegen. Althans, als ik mijn MacBook in de buurt heb pak ik liever die. De Pro is mijn laatste poging om Productief te zijn. Dat is wat mij betreft waar Pro voor staat ;) Ik ben ook serieus van plan de Pencil te gaan gebruiken zodra ik die heb. Mijn huidige Adonit is het net niet namelijk. Ach ik zie het wel. Ik weet wat ik heb gekocht en nu is het gewoon een kwestie van proberen ondanks de voors en tegens.
Dat productief zijn met een iPad probeert zowat iedereen en altijd kom je erachter dat alles veel beter werkt op een desktop of lappie. Maar iedereen probeert het zowat wel een keer om productiever te zijn met een tablet. Dat zit in de mens, je spullen proberen zo te gebruiken dat je het gevoel hebt niet alleen de dingen te kopen voor het fungedeelte. Het is ook vaak een alibi om weer een nieuwe te kopen, zoals in jou geval ;). Al moet ik wel zeggen dat ik echt ietsje productiever ben geworden door m'n iPad te gebruiken bij offertes. Maar soms vergeet ik hem gewoon mee te nemen, omdat ik toch weet dat ik pen, papier en een iphone bij me heb. Dus zo hard heb ik hem blijkbaar niet nodig. :)

I don't have dreams, I have goals!!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Productief zijn met een 4 jaar oude iPad 3 lukt mij anders prima. Kom maar op met die iPad Pro.. of wacht boven aan mijn verlanglijstje staat een 13" MacBook Air :)

Waar kan ik productief mee zijn; iCloud Drive, Numbers, Pages, BlackBerry Blend, File Storage, NoteBox, PDF Expert (PDF dicteren! ;) ), Zen Sketch. En natuurlijk iCloud voor Windows, zodra ik met Libre Office iets maak kiept AllwaySync het weer automagisch in de iCloud map op Windows. En met Blend op de iPad schuif ik ook alle bestanden net zo makkelijk heen en weer, mail beantwoorden, agenda en afspraken plannen enz. enz.

Qua werktempo scheelt het echt een heel klein beetje..

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb vier weken geleden een Macbook (2015) gekocht maar kijk nu toch wel een beetje jaloers naar de Pro. Ik maak mezelf nu maar wijs dat het "een grote iPad is" maar blijf hem toch wel erg tof vinden.

Ik verwacht met de tweede generatie wanneer ook de meeste apps zijn aangepast wel in te stappen eigenlijk :)
-SaveMe- schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:56:
Apple schijnt problemen te hebben met produceren van de pencil. In de VS komen ze mondjes maat in de winkels te liggen...

http://www.nu.nl/mobiel/4...t-productieproblemen.html

Benieuwd wanneer ik de mijne ontvang...
De leveringen zijn in Nederland ook begonnen, vriendje van me heeft er twee besteld. De eerste een paar minuten nadat de store live ging en die is vandaag geleverd, de tweede een aantal minuten later en die komt volgende week pas. Erg schaars dus allemaal.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Redondo1982
GerardVanAfoort schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:21:
Productief zijn met een 4 jaar oude iPad 3 lukt mij anders prima. Kom maar op met die iPad Pro.. of wacht boven aan mijn verlanglijstje staat een 13" MacBook Air :)

Waar kan ik productief mee zijn; iCloud Drive, Numbers, Pages, BlackBerry Blend, File Storage, NoteBox, PDF Expert (PDF dicteren! ;) ), Zen Sketch. En natuurlijk iCloud voor Windows, zodra ik met Libre Office iets maak kiept AllwaySync het weer automagisch in de iCloud map op Windows. En met Blend op de iPad schuif ik ook alle bestanden net zo makkelijk heen en weer, mail beantwoorden, agenda en afspraken plannen enz. enz.

Qua werktempo scheelt het echt een heel klein beetje..
Oke, maar is het productief vanuit zichzelf of ben je er echt naar op zoek geweest om de iPad productiever te gaan gebruiken? Dat is het wezenlijke verschil, al kan het eindresultaat natuurlijk wel hetzelfde zijn. En zo te zien gebruik je best wel veel handelingen om dit te bewerkstelligen. Je geeft ook zelf aan dat een Macbook bovenaan je lijstje staat en dat kan ik best begrijpen gezien je productiviteit. Maar ik zie ook staan dat je Windows gebruikt. Ben je van plan dit ook op je Macbook (dualboot) te zetten of gebruik je het ernaast?

• Redondo1982
Donstil schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:23:
Ik heb vier weken geleden een Macbook (2015) gekocht maar kijk nu toch wel een beetje jaloers naar de Pro. Ik maak mezelf nu maar wijs dat het "een grote iPad is" maar blijf hem toch wel erg tof vinden.

Ik verwacht met de tweede generatie wanneer ook de meeste apps zijn aangepast wel in te stappen eigenlijk :)
[...]

De leveringen zijn in Nederland ook begonnen, vriendje van me heeft er twee besteld. De eerste een paar minuten nadat de store live ging en die is vandaag geleverd, de tweede een aantal minuten later en die komt volgende week pas. Erg schaars dus allemaal.
Haha, je wilt hem gewoon. Maar de vraag is, zou hij je Macbook kunnen vervangen?

Redondo1982 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:53:
[...]

Haha, je wilt hem gewoon. Maar de vraag is, zou hij je Macbook kunnen vervangen?
Haha ja ik wil hem idd :)

Ik heb thuis als werk paard ook nog een iMac en daarom heb ik voor "onderweg" een MacBook 2015 erbij gekocht (had hiervoor een 2011 15" non retina). Ben er super blij mee, ding is fantastisch en toch nog iets handzamer dan een iPad Pro met Keyboard maar ik denk als ik niet net de MacBook gekocht had dat ik dit bericht dan tikte op een iPad pro :)

Thuis is een echte computer op de bank wel lekker en zou de iPad net te kort schieten maar onderweg zou de iPad pro prima voldoen, daar is het toch voornamelijk email/pages en wat media spul tijdens verloren uurtjes (AppleMusic, YouTube, Netflix)

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Net mijn nieuwe Pro binnen. Helaas heeft die hetzelfde euvel ;( Zal het er mee moeten doen ben ik bang ...

• Redondo1982
Donstil schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:18:
[...]

Haha ja ik wil hem idd :)

Ik heb thuis als werk paard ook nog een iMac en daarom heb ik voor "onderweg" een MacBook 2015 erbij gekocht (had hiervoor een 2011 15" non retina). Ben er super blij mee, ding is fantastisch en toch nog iets handzamer dan een iPad Pro met Keyboard maar ik denk als ik niet net de MacBook gekocht had dat ik dit bericht dan tikte op een iPad pro :)

Thuis is een echte computer op de bank wel lekker en zou de iPad net te kort schieten maar onderweg zou de iPad pro prima voldoen, daar is het toch voornamelijk email/pages en wat media spul tijdens verloren uurtjes (AppleMusic, YouTube, Netflix)
8)
Ik ben meer van een fijne desktop op kantoor, lappie als nood en ipads en iphones voor onderweg en lui op de bank.

Redondo1982 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:22:
[...]

8)
Ik ben meer van een fijne desktop op kantoor, lappie als nood en ipads en iphones voor onderweg en lui op de bank.
iPad gebruik ik thuis eigenlijk niet zoveel, klein beetje in bed verder niet.
Ik heb een iMac thuis omdat ik iets nodig heb waar ik foto's en video op kan bewerken, dat zie ik op de iPad Pro nog niet echt gebeuren, althans er zijn wel Photoshop apps maar al mijn Photoshop plug-ins werken niet en daardoor valt het af, misschien dat dit ooit opgelost wordt.

Daarom heb ik de MacBook gekocht, die kan wat minder zwaar Photoshop werk prima aan.

Daarom hoop ik op de iPad pro met volledige Photoshop als app en het liefst ook nog de ondersteuning voor Plug-ins. Dan wordt bewerken met die Pencil wel lekker denk ik :)
-SaveMe- schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:18:
Net mijn nieuwe Pro binnen. Helaas heeft die hetzelfde euvel ;( Zal het er mee moeten doen ben ik bang ...
Dat probleem wat je hebt (heb ik even terug gelezen) heb ik op de MacBook ook. Best irritant, zodra je het hoort blijf je het horen. Elke keer een soort van kraak/plop voordat er geluid komt (programma onafhankelijk).

Super irritant ja.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 19-11-2015 13:29 ]

• Redondo1982
Donstil schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:26:
[...]

iPad gebruik ik thuis eigenlijk niet zoveel, klein beetje in bed verder niet.
Ik heb een iMac thuis omdat ik iets nodig heb waar ik foto's en video op kan bewerken, dat zie ik op de iPad Pro nog niet echt gebeuren, althans er zijn wel Photoshop apps maar al mijn Photoshop plug-ins werken niet en daardoor valt het af, misschien dat dit ooit opgelost wordt.

Daarom heb ik de MacBook gekocht, die kan wat minder zwaar Photoshop werk prima aan.

Daarom hoop ik op de iPad pro met volledige Photoshop als app en het liefst ook nog de ondersteuning voor Plug-ins. Dan wordt bewerken met die Pencil wel lekker denk ik :)
Nu begrijp ik het. Voor fotobewerking is dit inderdaad een goede set-up. Ik denk dat Photoshop dit wel zal gaan stimuleren. Had volgens mij ook zoiets gelezen, maar dat weet ik niet meer zeker. Ik zit ook niet in dat segment dus daar is m'n interesse ook minder voor aanwezig.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Donstil schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:26:
Dat probleem wat je hebt (heb ik even terug gelezen) heb ik op de MacBook ook. Best irritant, zodra je het hoort blijf je het horen. Elke keer een soort van kraak/plop voordat er geluid komt (programma onafhankelijk).

Super irritant ja.
Raar. Mijn iPhone 6Plus en iPAd 2 hebben daar geen last van. Spotify werkt niet op de Pro (crashed), maar ga er van uit dat het niet tussen elk nummer zit, Bij Apple music in elk geval niet. Bij de YT app weer wel. Als ik een video start en weer laat aflopen. Als ik een video start voordat de vorige is afgelopen is het niet. Dus echt bij initialiseren en deinitialiseren vd audio. Inderdaad dus per app verschillend ...

-SaveMe- schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:38:
[...]

Raar. Mijn iPhone 6Plus en iPAd 2 hebben daar geen last van. Spotify werkt niet op de Pro (crashed), maar ga er van uit dat het niet tussen elk nummer zit, Bij Apple music in elk geval niet. Bij de YT app weer wel. Als ik een video start en weer laat aflopen. Als ik een video start voordat de vorige is afgelopen is het niet. Dus echt bij initialiseren en deinitialiseren vd audio. Inderdaad dus per app verschillend ...
Mijn andere apparaten (iPhone/iPad/iMac) hebben het ook niet. Merk het alleen op de MacBook.
Zal hem eens opnieuw installeren.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Redondo1982 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:52:
Oke, maar is het productief vanuit zichzelf of ben je er echt naar op zoek geweest om de iPad productiever te gaan gebruiken? Dat is het wezenlijke verschil, al kan het eindresultaat natuurlijk wel hetzelfde zijn. En zo te zien gebruik je best wel veel handelingen om dit te bewerkstelligen. Je geeft ook zelf aan dat een Macbook bovenaan je lijstje staat en dat kan ik best begrijpen gezien je productiviteit. Maar ik zie ook staan dat je Windows gebruikt. Ben je van plan dit ook op je Macbook (dualboot) te zetten of gebruik je het ernaast?
Handelingen vallen mee hoor, ja 1 keer goed instellen kost ff tijd en finetuning. Het is meer dat als ik onderweg ben en eens wat werk wil doen dat dit makkelijk is, dus idd een beetje op zoek met voor mij een tevreden gevoel. Als ik een MacBook koop zal ik die voorlopig niet mee onderweg nemen (ben erg zuinig op mijn spullen..), maar ook als ik niet aan mijn bureau zit is de iPad en op den duur de MacBook Air natuurlijk erg prettig werken en ontspannen browsen enz.

Een Windows bakkie blijft hier altijd wel staan, alleen al voor foobar2000 :) maar ook als servertje, backup wat ik nu erg fijn heb met Blend, iCloud en Allway sync. Ook een beetje vastgeroest aan Windows sinds XP, maar vanaf Windows 10 privacy, en sinds vorige week veranderingen aan outlook.com (kan dus nu met geen mogelijkheid meer bijlagen opslaan of openen op mijn BlackBerry met de standaard mail client) ben ik echt zo klaar met Microsoft! Ik ben ook terug naar de good old Windows 7 Pro(ductiviteit) ;)

Wel al vaak gewerkt met OS X ook meerdere VM's met diverse OS X versies opgebouwd... (mag niet :) ) en daar zal ik ook met veel plezier op gaan werken zodra mijn eerste Mac hier in huis komt. De iPad Pro mag mijn iPad 3 gaan vervangen zodra die op is of kapot gaat.

NRG

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:58

swv

Ik vind het fijn dat ik gewoon een databundel op mijn iPad kan verstoken. Dat geeft voor mij meer vrijheid en ik maak er ook dankbaar gebruik van buiten de deur als ik niet mijn MacBook mee wil slepen. Altijd internet en ik trek niet de accu van mijn iPhone leeg omdat ik niet hoef te tetheren. Tot nu gebruikte ik de iPad Air 2 dan ook zakelijk icm met Dropbox met documenten tonen bij overleg of als extra beeldscherm bij naslagwerk. En prive vooral voor vermaak op de bank etc.

Ik hoop met de Pro dan ook hetzelfde door te kunnen zetten, maar dan wel pen en papier thuis te kunnen laten. Ik weet nog niet of ik de smart keyboard wil, of dat ik het houd bij aantekeningen met de Pencil en het schermtoetsenbord. Sowieso hoop ik op geavanceerdere Adobe software, maar anders kan ik nu al uit de voeten met een aantal (andere) apps. Eerst die Pencil bemachtigen ;(

Verwijderd

-SaveMe- schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:18:
Heb je al geprobeerd met iOS 9.2 beta?

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:40:
[...]

Heb je al geprobeerd met iOS 9.2 beta?
Nee, hoe installeer je een beta versie? Ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat het geen software ding is, maar hardware ...

Verwijderd

-SaveMe- schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:18:
[...]

Nee, hoe installeer je een beta versie? Ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat het geen software ding is, maar hardware ...
Hier moet dat wel te vinden zijn: https://beta.apple.com/sp/betaprogram/.

Bij iFixit hebben ze al wel die "stylus" binnengekregen. En natuurlijk gesloopt! :Y
https://www.ifixit.com/Teardown/Apple+Pencil+Teardown/52955

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 16:55 ]

• swv

swv

Kooptip (voorbeeld):
http://www.laptoptasshop....houdertas-13-3-zwart.html

Bovengemiddeld stevige hoes/tas. Aan de buitenkant verhard en de binnenkant is mooi gevoerd. De iPad Pro past er precies in. Logisch ook daar ie enkele mm kleiner is dan de 13" MacBook Air. Voordeel is dat je er ook een Smart Keyboard of andere case als extra'tje om je iPad kan laten want in de dikte is daar ruimte zat voor. Ik gebruik deze case ter extra bescherming van de iPad in mijn rugtas met andere spullen en wil dus veel bescherming voor weinig geld. Gewoon voor de zekerheid. Bij de Air 2 gebruikte ik daarvoor het kleinere broertje van de case die ik hierboven aanprijs.

Je hebt ook een handtasvariant in die serie. Natuurlijk kun je ook aan andere tassen denken en dan moet je er bij het zoeken rekening mee houden dat het een case/tas van het formaat 13" Air moet zijn.

Ik ben nou eenmaal zeer zuinig op mijn spullen en als het op beschermen aankomt neem ik geen risico's, maar ik heb voor mijzelf wel als voorwaarde dat ik de iPad (en iPhone) naakt gebruik. Dus dan moet je aan oplossingen denken als een leren sleeve. Maar dat biedt naar mijn mening bij het formaat iPad Pro geen stevigheid en laat ik nou willen voorkomen dat mijn iPad beschadigd raakt in mijn tas door onevenredige druk van voorwerpen als adapters, pennen, noem maar op...

Edit: wat betreft het andere accessoire waar wij allemaal zo nieuwsgierig naar zijn. iFixit heeft hem ontleed https://www.ifixit.com/Teardown/Apple+Pencil+Teardown/52955. Dan weet je in ieder geval wat je krijgt voor die €109 ;)

[ Voor 7% gewijzigd door swv op 19-11-2015 18:01 ]

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:11
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een Apple Pencil, MaxICT had er nog 2 op voorraad. Ik heb er net 1 besteld, dus er is nog 1 beschikbaar. Link: https://maxict.nl/product...er-das-ipad-pro-mk0c2zm-a.

• AndreL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-06 19:26
Pencil status staat op voorbereiding op verzenden, die gaat dus morgen bezorgt worden!

Ondertussen ook contact gehad met AppleCare betreft het klikkende geluid bij het aanraken van het scherm op bepaalde plekken. Wordt netjes omgeruild door Apple.

Verwijderd

MelvinW schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:06:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een Apple Pencil, MaxICT had er nog 2 op voorraad. Ik heb er net 1 besteld, dus er is nog 1 beschikbaar. Link: https://maxict.nl/product...er-das-ipad-pro-mk0c2zm-a.
Zojuist ook besteld. Zie nog steeds 1 op voorraad staan, dus hoop dat hij inderdaad gewoon op voorraad is nog. :9
edit: En nu is hij verwerkt, en is de voorraad ook van de website af. Bedankt voor de tip! :Y Nu bij Apple maar annuleren, anders zit ik er zo met 2 opgescheept... :+
AndreL schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:12:
Pencil status staat op voorbereiding op verzenden, die gaat dus morgen bezorgt worden!

Ondertussen ook contact gehad met AppleCare betreft het klikkende geluid bij het aanraken van het scherm op bepaalde plekken. Wordt netjes omgeruild door Apple.
Wanneer heb jij de Pencil besteld? Ik weet trouwens niet of je er op moet rekenen dat hij er morgen is, kan soms even duren voordat hij daadwerkelijk verzonden wordt. :9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 19:50 ]

• MelvinW
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:32:
[...]

Zojuist ook besteld. Zie nog steeds 1 op voorraad staan, dus hoop dat hij inderdaad gewoon op voorraad is nog. :9

[...]

Wanneer heb jij de Pencil besteld? Ik weet trouwens niet of je er op moet rekenen dat hij er morgen is, kan soms even duren voordat hij daadwerkelijk verzonden wordt. :9
Duurt paar minuten tot voorraad weer is aangepast. Staat inmiddels op 0. Hopelijk verzenden ze 'm snel.

Verwijderd

MelvinW schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:50:
[...]

Duurt paar minuten tot voorraad weer is aangepast. Staat inmiddels op 0. Hopelijk verzenden ze 'm snel.
Zal wel morgen worden, besteld voor 16:30 = volgende werkdag in huis... Tot maandag wachten dus. :9

edit: Al staat er nu wel "Order verzonden naar externe leverancier"... Even mijnpakket in de gaten houden. O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 19:53 ]

• MelvinW
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:51:
[...]

Zal wel morgen worden, besteld voor 16:30 = volgende werkdag in huis... Tot maandag wachten dus. :9
Ach, het is altijd nog een stuk eerder dan de 4 tot 5 weken die Apple aangeeft =p

Verwijderd

MelvinW schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:53:
[...]

Ach, het is altijd nog een stuk eerder dan de 4 tot 5 weken die Apple aangeeft =p
Haha, inderdaad. Ben wel erg benieuwd. Je ziet steeds meer reviews en video's van de Pencil, ik heb er nog weinig verkeerd over gehoord van mensen die hem daadwerkelijk gebruikt hebben. Van anderen wel, want te duur, etc. Geen gum. Ziet er niet uit zo onderin een iPad Pro opladen. Etc. :+

• AndreL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-06 19:26
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:32:
[...]

edit: En nu is hij verwerkt, en is de voorraad ook van de website af. Bedankt voor de tip! :Y Nu bij Apple maar annuleren, anders zit ik er zo met 2 opgescheept... :+

[...]

Had de iPad en pencil woensdag rond half 10 's ochtends besteld. Bij de bestel pagina had ik de pagina gerefreshed en de leverdatum veranderde van 5 tot 7 werkdagen naar 1 tot 2 weken. Was er aardig vroeg bij dus.

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik hoop met de iPad Pro + pencil mijn Wacom Intuos 3 te gaan vervangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:48
Max ICT heeft er weer een paar op vorraad, minus 1 die ik bestel :)

pricewatch: Apple Pencil

[edit]

bij navraag, nadat ik besteld heb, blijken ze misschien toch geen voorraad te hebben 8)7
en geeft de helpdesk aan dat het om voorbestellingen gaat, en dat er misschien over een week of zo geleverd wordt :z

[ Voor 40% gewijzigd door absrnd op 20-11-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

absrnd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 07:03:

Interessant. Toch wel bijzonder dat hun aan voorraad komen en de wat betere shops (zie shopreviews) nog niet. Ik moet mij inhouden er niet een bij hun te bestellen. Al is het maar omdat ik misschien nog van de retourregeling van Apple gebruik wil maken. Dus dat wordt nog een tijdje Apple Store Den Haag stalken voor mij :Y

Edit:
Dit is een Pre-order product, de verwachte releasedatum is: 24-12-2015

Verzeker uzelf van een levering van dit product op de dag dat er 1e voorraad beschikbaar is. Pre-orders zullen altijd voorrang hebben op reguliere orders en worden geleverd volgens oudste order eerst. Bestel dus direct via Pre-order uw gewenste product.

[ Voor 22% gewijzigd door swv op 20-11-2015 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:57
absrnd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 07:03:

[edit]

bij navraag, nadat ik besteld heb, blijken ze misschien toch geen voorraad te hebben 8)7
en geeft de helpdesk aan dat het om voorbestellingen gaat, en dat er misschien over een week of zo geleverd wordt :z
Ik zou nooit bij deze webshop bestellen, dit doen zij namelijk absurd vaak zodat iedereen gewoon bij hun blijft bestellen. Uiteindelijk komen ze dan met een verhaal van dat ze het toch niet op voorraad hebben etc.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Max ICT staat nu:
Dit is een Pre-order product, de verwachte releasedatum is: 24-12-2015

Verzeker uzelf van een levering van dit product op de dag dat er 1e voorraad beschikbaar is. Pre-orders zullen altijd voorrang hebben op reguliere orders en worden geleverd volgens oudste order eerst. Bestel dus direct via Pre-order uw gewenste product
Dat stond er gister echt niet. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:22
Dan doen ze vaker, nooit daar bestellen.

Shopreviews geven al aan dat het een minder goede webshop is, jammer dat niet iedereen dat leest.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Oke, de Apple Store in Den Haag had vandaag drie Pencils binnen gekregen. Twee daarvan waren voor businessklanten en eentje voor de vrije verkoop. Natuurlijk was ik weer net te laat :/ Wel goed om te zien dat ze binnendruppelen en elke dag is er hoop een kans ;)

[ Voor 3% gewijzigd door swv op 20-11-2015 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Benieuwd hoe de pencil het in de praktijk doet. iPad Pro lijkt me een vrij lomp (zwaar) ding voor dagelijks gebruik (krant/tijdschriften lezen, internetten), maar voor 1 specifiek ding lijkt het me wel meesterlijk: plaatjes overtrekken op het beeldscherm, ipv klootviolen met Photoshop.

Wel benieuwd hoe het -SaveMe- afgaat als vervanger van een Wacom :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Redondo1982 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 13:29:
[...]

Nu begrijp ik het. Voor fotobewerking is dit inderdaad een goede set-up. Ik denk dat Photoshop dit wel zal gaan stimuleren. Had volgens mij ook zoiets gelezen, maar dat weet ik niet meer zeker. Ik zit ook niet in dat segment dus daar is m'n interesse ook minder voor aanwezig.
Dat zou mooi zijn, als Adobe Photoshop volledig op de iPad zou komen. Maar ik betwijfel het ook wel een beetje. Photoshop is best een flink programma. Adobe en Apple zijn niet de beste vrienden van elkaar en is het platform Apple niet hun grootste inkomen. Die zit in de PC markt.

Is er een artikel te lezen waar ze dat aankondigen? Als Photoshop volledig op de iPad Pro beschikbaar komt, wordt de iPad Pro voor mij wel interessant. Voor nu nog niet. De apps voor de iPad om in te tekenen zullen vast leuk zijn. Maar ik wil voorlopig niet nog een programma in mijn assortiment hebben waar ik de ins en outs weer van moet leren.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, Apple geeft problemen toch toe... ;)

If your iPad Pro stops responding and the screen is black
https://support.apple.com/en-us/HT6671

edit: Zojuist een mail van Max ICT dat de order geannuleerd is, Apple Pencil is pas in januari leverbaar. :')

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:18:
Kijk, Apple geeft problemen toch toe... ;)

If your iPad Pro stops responding and the screen is black
https://support.apple.com/en-us/HT6671

edit: Zojuist een mail van Max ICT dat de order geannuleerd is, Apple Pencil is pas in januari leverbaar. :')
Nu je geld nog terug. Succes met Max ICT O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:43:
[...]

Nu je geld nog terug. Succes met Max ICT O-)
Zal wel goed komen uiteindelijk. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 14:54:
[...]

Zal wel goed komen uiteindelijk. :9
Check hun reviews maar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 13:18:
Had je ook al een leverdatum voordat ze annuleerde ?

voor mij staat de leverdatum ineens op 24e :?
als ze annuleren krijgen ze ook van mij een daverende review O-)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8108870/MaxICT%20order%201.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

absrnd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:33:
[...]

Had je ook al een leverdatum voordat ze annuleerde ?

voor mij staat de leverdatum ineens op 24e :?
als ze annuleren krijgen ze ook van mij een daverende review O-)

[afbeelding]
Ja, stond op de 23e bij mij. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 23:11
sww89 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:55:
Ik heb de Pro Cellular in het zilver kunnen scoren vanmiddag in Den Haag. Space grey was nog niet binnen gekomen. Wellicht alleen in 32GB dat weet ik niet, maar die 32GB zijn overal wel prima te krijgen. Terugbrengen kan inderdaad tot 20 januari 2016.
Ik heb vorig weekend nieuwe oordopjes bij de Apple Store gekocht en ook daarbij stond op de bon dat ik deze tot 20-1-2016 kan terugbrengen. Het lijkt er inderdaad op dat dit nu de algemene return-date is.
Wel houd ik mijn iPad Mini Air 2 ( :9 ) er voorlopig naast voor het geval dat.
De Mini Air 2 bestaat niet. Je hebt of een Mini, of een Air.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Railgunner schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:53:
De Mini Air 2 bestaat niet. Je hebt of een Mini, of een Air.
Als je een pro hebt dan is de Air 2 ineens... Juist ;)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik vind de optie om twee apps naast elkaar te draaien erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 23:54:
Ik vind de optie om twee apps naast elkaar te draaien erg handig!
Deze mogelijkheid was er natuurlijk al op de iPad Air, maar op de Pro heb je er in mijn ogen pas écht wat aan. Daar zijn het gewoon 2 full-size apps. Gebruik het zeer regelmatig. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:11:
[...]

Deze mogelijkheid was er natuurlijk al op de iPad Air, maar op de Pro heb je er in mijn ogen pas écht wat aan. Daar zijn het gewoon 2 full-size apps. Gebruik het zeer regelmatig. :Y
Wist niet dat dat op de Air ook al kon. Maar goed, zoals je al zei, nu is het echt werkbaar. Scherm van de Pro is ook echt geweldig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Weet iemand hoeveel vrij geheugen de ipad pro 32gb heeft?
In de apple store zijn bijna alle demomodellen 32 gb, maar die hebben maar 21gb vrij geheugen.
Op macrumors begreep ik echter dat dit 26 a 27gb moest zijn.
Klopt dat? Kan zijn dat de modellen in de apple store wat demo' s van apple hebben gepreinstalled.
Maar wie heeft er 1 van 32gb en kan mij dit vertellen?

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Zit er ook erg aan te denken om een iPad Pro aan te schaffen. Ik wacht nog even op Black Friday. Kijken of Apple wat met de iPad doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

mprkooij schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:20:
Zit er ook erg aan te denken om een iPad Pro aan te schaffen. Ik wacht nog even op Black Friday. Kijken of Apple wat met de iPad doet!
Apple had vorig jaar al geen Apple devices meer in de aanbieding voor Black friday, en dit jaar ziet er ook weinig spannend uit: http://www.onemorething.n...ds-2015-in-6-categorieen/

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:26:
[...]

Apple had vorig jaar al geen Apple devices meer in de aanbieding voor Black friday, en dit jaar ziet er ook weinig spannend uit: http://www.onemorething.n...ds-2015-in-6-categorieen/
Daar wordt o.a. niets over de Black Friday vermeld. Ik zie wel wat ze doen, heb geen haast met het kopen van de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 23:11
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:11:
Voor zover ik weet werkt deze mogelijkheid niet op de iPad Air, alleen op de Air 2 en de Pro. De 1e versie van de iPad Air is niet snel genoeg voor deze feature.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Subtiel verschil inderdaad maar alleen de Air 2, Mini 4 en de Pro kunnen daadwerkelijk dat Split View. Slide Over daarentegen kunnen een aantal oudere versies ook nog, zoals de Air. Alleen met Slide Over schuif je een andere app eroverheen dus je draait er niet 2 tegelijk. Beiden zijn hele handige features, vooral als je notities aan het maken bent of met iemand aan het chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Hoe werkt dat op de Air 2 dan? Krijg het op die van mijn vriendin niet voor elkaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
-SaveMe- schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 23:10:
Hoe werkt dat op de Air 2 dan? Krijg het op die van mijn vriendin niet voor elkaar ?
http://www.appletips.nl/i...tegelijkertijd-gebruiken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

-SaveMe- schreef op zondag 22 november 2015 @ 00:20:
[...]

Zelfde als op de Pro dus. Nog eens proberen ...
Start je wel de juiste app op? Bij Safari heb je gegarandeerd succes. Open je bijvoorbeeld de muziek app als eerste dan kan je weer alleen Side View doen. Dit is nog een dingetje van iOS vind ik waar je alleen middels trial and error achter komt, net als met bijvoorbeeld 3D Touch op de iPhone 6s. En dat is vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Mooie review van een keyboard met toetsen die goede feedback geven en tevens een iPad Pro hoes is, Logitech Create. En direct verkrijgbaar.
http://www.iculture.nl/reviews/logi-create-toetsenbordhoes/

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik wil helemaal geen keyboard. Moet wel een tablet blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sww89 schreef op zondag 22 november 2015 @ 08:54:
[...]

Start je wel de juiste app op? Bij Safari heb je gegarandeerd succes. Open je bijvoorbeeld de muziek app als eerste dan kan je weer alleen Side View doen. Dit is nog een dingetje van iOS vind ik waar je alleen middels trial and error achter komt, net als met bijvoorbeeld 3D Touch op de iPhone 6s. En dat is vervelend.
Dit is inderdaad app-afhankelijk. Opzicht kan je altijd een app openen aan de zijkant, afhankelijk van de app die fullscreen staat kan je al dan niet ook splitscreen (mits op ondersteund device). Indien een app fullscreen vereist, is splitscreen niet mogelijk.

Volgens mij zijn deze features wel uitgelegd in het "What's new"-gedoe wat je krijgt als je iOS 9 geïnstalleerd hebt. Alleen neemt niemand de moeite om dit door te kijken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Een vaag issue aan mijn kant met mijn ipad air 2 (ios 9.1). Touch ID werkt plotseling niet meer. Ipad opnieuw inregelen, heeft het issue niet opgelost. Ook als test een nieuwe "fingerprint" toevoegen, werkt niet. De button en mijn vingers zijn schoon. Op naar een reparatieboer maar om de homebutton te laten vervangen voor 99,- euro :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
_Rayman_ schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:47:
Een vaag issue aan mijn kant met mijn ipad air 2 (ios 9.1). Touch ID werkt plotseling niet meer. Ipad opnieuw inregelen, heeft het issue niet opgelost. Ook als test een nieuwe "fingerprint" toevoegen, werkt niet. De button en mijn vingers zijn schoon. Op naar een reparatieboer maar om de homebutton te laten vervangen voor 99,- euro :X
Ik zou toch eerst bij de Apple store binnenwandelen voordat je een reparatieboer inschakelt,
zolang er geen schade aan de buitenkant zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij is een fingerprint sensor gekoppeld aan logicboard en kan je die niet zomaar vervangen. (meen ik ooit ergens gelezen te hebben).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Dat zou je inderdaad zeggen, echter er is geen Apple Store in de buurt. Echter wat kunnen die voor mij betekenen?
Die reparatieboer waar ik naar toe wil gaan, zit trouwens lekker dichtbij en heb ik zeer goede ervaringen mee (ook zakelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Waar heb je hem gekocht? Apple (Online) Store? Mocht Apple niet de verkopende partij zijn of je hebt hem zakelijk gekocht, zit je dan nog binnen de fabrieksgarantie van een jaar? In beide gevallen kan je nog contact opnemen met Apple Support en bieden ze een aantal mogelijkheden zoals gratis thuis laten ophalen of een verwijzing naar de Premium Resellers Xando, A-Mac, iCentre voor kosteloze reparatie. Uiteraard onder voorbehoud.

Maar je zal het ongetwijfeld al uitgezocht hebben als je jezelf al hebt ingesteld op de reparatie van €99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
MelvinW schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:06:
En deze al ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
-SaveMe- schreef op zondag 22 november 2015 @ 23:32:
Ik wil helemaal geen keyboard. Moet wel een tablet blijven :)
Wordt wel heel lastig tekst invoeren dan :)
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:08:
Dit is inderdaad app-afhankelijk. Opzicht kan je altijd een app openen aan de zijkant, afhankelijk van de app die fullscreen staat kan je al dan niet ook splitscreen (mits op ondersteund device). Indien een app fullscreen vereist, is splitscreen niet mogelijk.
Sterker nog, Slide Over is ook iets wat de app moet ondersteunen. Er zijn redelijk veel iOS apps die nog niet geoptimaliseerd zijn voor iOS9 en daardoor Split View en Slide Over missen. Die kun je hier dan ook niet gebruiken. Ik zit nog te wachten op een nieuwe release van Prompt 2 met volledig iOS9 support (ze zijn er mee bezig). Wel zo fijn om je shell sessies naast wat documentatie e.d. te kunnen houden.
Volgens mij zijn deze features wel uitgelegd in het "What's new"-gedoe wat je krijgt als je iOS 9 geïnstalleerd hebt. Alleen neemt niemand de moeite om dit door te kijken volgens mij.
Tot videos aan toe en dan ook nog eens op diverse techsites als zowel nieuws en review.
Tylen schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:02:
Volgens mij is een fingerprint sensor gekoppeld aan logicboard en kan je die niet zomaar vervangen. (meen ik ooit ergens gelezen te hebben).
Als ik het me nog goed herinner van de iFixit teardown zit de sensor zelf in de homebutton geïntegreerd. De afdrukken zelf worden in een speciaal stukje van de processor opgeslagen; een stukje waar verder niks of niemand bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

sww89 schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:12:
Waar heb je hem gekocht? Apple (Online) Store? Mocht Apple niet de verkopende partij zijn of je hebt hem zakelijk gekocht, zit je dan nog binnen de fabrieksgarantie van een jaar? In beide gevallen kan je nog contact opnemen met Apple Support en bieden ze een aantal mogelijkheden zoals gratis thuis laten ophalen of een verwijzing naar de Premium Resellers Xando, A-Mac, iCentre voor kosteloze reparatie. Uiteraard onder voorbehoud.

Maar je zal het ongetwijfeld al uitgezocht hebben als je jezelf al hebt ingesteld op de reparatie van €99.
Heb de tablet gekocht bij A-Mac in begin november 2014. Beetje rond gebeld voor reparatie, maar dat gaat um niet worden. Waarschijnlijk moet er een printplaat vervangen worden. Gisteravond contact gehad met Apple support en we hebben een aantal softwaretesten gedaan, om uit te sluiten of het een software probleem is. Helaas, zonder succes. Het is een hardware probleem.
Bij A-Mac heb je overigens 3 jaar garantie.
Aan de andere kant zit ik ook niet te wachten op een reparatie. Bij A-Mac ben je de tablet voor minstens 1.5 week kwijt en ik gebruik de tablet zeer intensief. Hun gaven aan, dat ik dan waarschijnlijk een nieuwe tablet krijg.
Het is ook geen ramp als toud-id het niet doet. De tablet werkt verder prima. Mocht ik binnen zeg 1.5 jaar een nieuwe tablet kopen, dan kan ik altijd nog deze tablet voor reparatie aanbieden bij A-Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste voorraad ergens in december. Ik had er ook 1 besteld, inmiddels geannuleerd. :9

Zijn er mensen die hem al binnen hebben van Apple? Ik heb er 1 bij Apple besteld 's avonds op dag van release, tot dusver nog steeds "Processing Items"... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Ik zit te twijfelen om tijdens komende acties (o.a. Black Friday) een Ipad Air 2 of een Ipad Mini aan te schaffen. Eigenlijk heb ik het niet echt nodig, maar momenteel heb ik geen fatsoenlijke laptop tot m'n beschikking en ik ben het zat om voor ieder dingetje m'n desktop op te moeten starten. Ik twijfel nog een beetje over de opslaggrootte, ik denk dat 16gb genoeg moet zijn en 64gb is wel direct een forse prijsverhoging. Wat raden jullie aan? Ik ga dat ding vooral gebruiken om wat apps op te zetten, webshopping en browsing. Wellicht dat ik tijdens een vakantie er een aantal series op wil zetten (in HD), maar dat zal zeer sporadisch zijn en ik heb beschikking tot online opslag.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Persoonlijk vind ik de mini te klein. Als het niet direct ultraportable moet zijn (hoewel, hoe niet-portable is een iPad Air 2 nu eigenlijk) zou ik zeker voor de grotere gaan. Vooral bij media, films, enz is een groter scherm gewoon veel fijner vind ik.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Hmm, thanks voor de input. Ik rijd zometeen gewoon even naar de MM om ze beide even vast te houden. Ik hoop op een goeie deal dit weekend!

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ik had ooit een iPad 3 die echt veel te zwaar en te lomp was in gebruik. Ik was daarom ook zeer tevreden met de iPad Mini 2. Superlicht en vooral handzaam. Toch begon het na een jaar te knagen. Om te consumeren is de iPad Mini wel oke, maar ik wilde eigenlijk meer er mee doen en dus minder gepriegel. De iPad Air 2 is wat mij betreft het ideale formaat en gewicht. En in geen geval te vergelijken met hoe de iPad 3 was. 9.7" maakt de boel net wat toegankelijker met de vingers en daardoor vind ik Air 2 de beste compromis.

De iPad Pro is een geval apart. Ik snap niet hoe ik ooit de iPad Mini leuk heb gevonden, en nu al snel gewend ben aan het formaat van de Pro :D Qua handzaamheid valt het ook niet tegen. Juist door het formaat is het niet erg om hem te laten rusten op je schoot oid omdat je door het formaat nog alles prima in beeld hebt. Maw, bij de Mini heb je de neiging om hem pal voor je neus te houden en dan til je hem dus op (en volhouden). De iPad Pro houd je automatisch wat verder van je af en als ie daardoor op je schoot ligt is dat niet eens zo storend. Ik ben in ieder geval nog steeds tevreden. Nog steeds ongeduldig in afwachting van de Pencil :(

[ Voor 4% gewijzigd door swv op 24-11-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:40:
[...]

Eerste voorraad ergens in december. Ik had er ook 1 besteld, inmiddels geannuleerd. :9

Zijn er mensen die hem al binnen hebben van Apple? Ik heb er 1 bij Apple besteld 's avonds op dag van release, tot dusver nog steeds "Processing Items"... :9
Surprise, surprise, gisteren geen Pencil ontvangen van MaxICT, en vandaag staat de leverdatum op onbekend |:(
dadelijk maar even annuleren, en hier een flitsende review achterlaten O-)

Ik vraag me af of het toegestaan is, om nep voorraad op je site te zetten zodat ze inkomsten hebben van bestellingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:22
Nog een tip: bestel hem ook niet bij CentralPoint, die doen precies hetzelfde. :')

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Eigenlijk laten bijna alle webshops het een beetje afweten. Ik ben 27 webshops uit de pricewatch langsgelopen die de iPad Pro verkopen en de meesten hebben de Pencil al opgenomen in het assortiment. Wat Centralpoint fout doet is een levertijd aanhouden van 2 weken en daarom zie je elke dag een nieuwe prognosedatum die een dag verder ligt dan de dag daarvoor, als je snapt wat ik bedoel. Er zijn meerdere shops die denken te kunnen leveren in 1 a 2 weken. Maar ook shops die 3 a 4 weken aanhouden. Centralpoint is daar dus niet de enige in met zo'n korte levertijdprognose.

Ik denk dat geen enkele shop het waar kan maken. Ik heb mij ingeschreven voor een mailtje bij voorraad bij Coolblue en Centrailpoint. Verder heb ik al een bestelling lopen bij de Apple Online Store en houd ik steekproefgewijs de store in Den Haag en de andere webshops in de gaten. Maar preorderen anders dan bij Apple? Dat nooit omdat Apple onvoorspelbaar is in deze naar andere webshops toe. Mijn 2 centjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 08:23
Wat zijn jullie ervaringen met een iPad Pro in enterprises/kantoor omgevingen?

Komen jullie overal netjes bij zonder omslachtige handelingen te hoeven doen? Denk aan zaken als vpn, intranet, sharepoint, fileshares, printen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Gisteren eindelijk ook maar eens een iPad gekocht. Zat er al letterlijk jaren aan te denken en gelijk maar de pro 128gb gekocht. Vond 32 wat magertjes voor zo'n duur apparaat. Nu nog de pencil zodat ik weer eens kan gaan tekenen. Ik ga hem ook zakelijk gebruiken. Notities tijdens overleg en autocad bestanden inzien.

In Rotterdam bij de mediamarkt hadden ze er een paar op voorraad in het centrum. Ik vond de mini te klein, de air 2 had ook goed geweest maar naast de pro vond ik ook die te klein.

Werkt overigens ook prima met qfile app voor mijn qnap nas. Kan zo alles binnen halen en openen. Mocht ik een keer geen WiFi voorhanden hebben dan gebruik ik mijn iPhone 6 als hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:54
_Rayman_ schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:58:
[...]

Aan de andere kant zit ik ook niet te wachten op een reparatie. Bij A-Mac ben je de tablet voor minstens 1.5 week kwijt en ik gebruik de tablet zeer intensief. Hun gaven aan, dat ik dan waarschijnlijk een nieuwe tablet krijg.
Vragen wanneer hun reparaties worden opgehaald dan ben je hem zo kort mogelijk kwijt.
Ik had de mijne op een maandag einde van de dag gebracht (dinsdag morgen werden ze opgehaald) en de week erop(dinsdag) was het vervangend product alweer terug zo snel gaat het.
(dat was dus bij mijn vestiging vorig jaar zo)

[ Voor 3% gewijzigd door Roos79 op 25-11-2015 23:37 ]

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:54
Gisteren een iPad Pro binnengekregen. Supermooi apparaat. Alleen loop tegen een (voor mij) groot issue aan.

De iPad moet beelden van beveiligingscamera's screamen (via deze app) Werkt perfect. accu loopt wat sneller leeg. Allemaal geen probleem.

Tot het moment dat ik de iPad aan de netstroom hang en merk dat de accu nog steeds leeg loopt in plaats van op te laden of op z'n minst hetzelfde percentage te houden.

Levert de adapter te weinig wattage? Of is de iPad in staat om meer te verbruiken als hij een intensieve taak uitvoert (het streamen van +/- 6 Ip camera's)

Gebruik gewoon de standaard meegeleverde 12W stekker.

[ Voor 20% gewijzigd door Mrk87 op 26-11-2015 17:23 ]

• swv

swv

Mrk87 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:21:
Gisteren een iPad Pro binnengekregen. Supermooi apparaat. Alleen loop tegen een (voor mij) groot issue aan.

De iPad moet beelden van beveiligingscamera's screamen (via deze app) Werkt perfect. accu loopt wat sneller leeg. Allemaal geen probleem.

Tot het moment dat ik de iPad aan de netstroom hang en merk dat de accu nog steeds leeg loopt in plaats van op te laden of op z'n minst hetzelfde percentage te houden.

Gebruik gewoon de standaard meegeleverde 12W stekker.
Dat is inderdaad de vervelende bijkomstigheid van de meegeleverde adapter die slechts 12W is. Veel te weinig voor zo'n krachtpatser als een Pro. Ik heb mij nog niet verdiept in wat er gebeurt wanneer je een zwaardere usb adapter aansluit. Maw, of de iPad van zichzelf ook begrensd is tot de 12W 'laadstroomwaarde'. Ligt die grens hoger, dan zou een krachtigere adapter een (onnodige) oplossing kunnen zijn. Vind het een rare keuze van Apple. Ben benieuwd wat de gedachte daarachter is.

Om hier aan toe te voegen, bij de iPad 3 deed het leeglopen-tijdens-gebruik zich ook voor met de 10W adapter. Als ik het mij goed herinner kreeg de iPad 4 toen een 12W. Apple moet bij de Pro een 15W leveren ofzo moet toch geen probleem zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door swv op 26-11-2015 17:50 ]

• absrnd
Ik vroeg me net af, of überhaupt iemand een Pencil in het wild, in een Apple Store, is tegengekomen ?

• Volkan1984
  • Laatst online: 21:33
absrnd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:59:
Ik vroeg me net af, of überhaupt iemand een Pencil in het wild, in een Apple Store, is tegengekomen ?
Als je met in het wild bedoelt, als demo: dan is het antwoord ja. Hij ligt in Apple Store Amsterdam. Er liggen er zelfs 12 (6 per tafel) op 2 tafels vol met iPad Pro's.

• swv

swv

Apple Store Den Haag heeft 4 demo Pencils en had in ieder geval vorige week vrijdag 1 Pencil voor de vrije verkoop binnen gekregen. Afgelopen dinsdag was er geen levering en daarna ben ik er niet meer geweest. Het gaat nog moeizaam helaas terwijl in de VS toko's als Best Buy goed bevoorraad worden. Er is echt een run op die dingen en het is uiteraard ook zo weer uitverkocht.

• Mrk87
  • Laatst online: 20:54
sww89 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 17:28:
[...]

Dat is inderdaad de vervelende bijkomstigheid van de meegeleverde adapter die slechts 12W is. Veel te weinig voor zo'n krachtpatser als een Pro. Ik heb mij nog niet verdiept in wat er gebeurt wanneer je een zwaardere usb adapter aansluit. Maw, of de iPad van zichzelf ook begrensd is tot de 12W 'laadstroomwaarde'. Ligt die grens hoger, dan zou een krachtigere adapter een (onnodige) oplossing kunnen zijn. Vind het een rare keuze van Apple. Ben benieuwd wat de gedachte daarachter is.

Om hier aan toe te voegen, bij de iPad 3 deed het leeglopen-tijdens-gebruik zich ook voor met de 10W adapter. Als ik het mij goed herinner kreeg de iPad 4 toen een 12W. Apple moet bij de Pro een 15W leveren ofzo moet toch geen probleem zijn?
Als je kunt achterhalen wat de Pro aankan qua Wattage... _/-\o_

Ik ben het helaas nog niet tegengekomen. Ook nergens een technisch document ofzo.

• menaze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 07:27
absrnd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:59:
Deze avond ėėntje gekocht in de Apple Store Amsterdam.
Er lagen 4 doosjes boven bij de iPad accessoires. Toen ik weg ging nog 3 :)

Verwijderd

menaze schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:54:
[...]

En hoe bevalt die stylus van 109 euro? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
menaze schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:54:
[...]

Sta binnen, ze hebben er nu nog 3 liggen :)
Het waren er 7, maar na was iemand die er 3 tegelijk pakte :)

[ Voor 17% gewijzigd door absrnd op 27-11-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Wel slecht van die oplader. Vond al dat hij langzaam oplaadde ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Hmm, twijfel nu om de Air 2 tweedehands te halen. Wat is volgens jullie een redelijke prijs, met bijvoorbeeld nog een jaar garantie?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

De A-Mac heeft beperkte voorraad van de Pencil in 3, 2 5 van haar winkels.

[ Voor 9% gewijzigd door swv op 27-11-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sww89 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:10:
De A-Mac heeft beperkte voorraad van de Pencil in 3, 2 5 van haar winkels.
Weet je ook welke? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ja moet je hier kijken http://www.a-mac.nl/apple-pencil. Nu is dat Breda, Apeldoorn, Eindhoven, Roermond en Middelburg. Ik heb er eentje in Den Haag geclaimd, maar heb nog geen bevestiging van afhalen gekregen. Dus of ik vis weer achter het net, of het personeel zit er mee te spelen :( Of ze zijn gewoon traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sww89 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:07:
[...]

Ja moet je hier kijken http://www.a-mac.nl/apple-pencil. Nu is dat Breda, Apeldoorn, Eindhoven, Roermond en Middelburg. Ik heb er eentje in Den Haag geclaimd, maar heb nog geen bevestiging van afhalen gekregen. Dus of ik vis weer achter het net, of het personeel zit er mee te spelen :( Of ze zijn gewoon traag
Ah, ik zag het. Heb er ook 1 gereserveerd, ben benieuwd. Wellicht even achteraan bellen. :)

edit: Ik heb eerlijk gezegd slechte hoop... Aangezien ze in Apeldoorn gesloten zijn ivm verbouwing, maar toch net op voorraad gekregen? :9

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:14:
[...]

Ah, ik zag het. Heb er ook 1 gereserveerd, ben benieuwd. Wellicht even achteraan bellen. :)

edit: Ik heb eerlijk gezegd slechte hoop... Aangezien ze in Apeldoorn gesloten zijn ivm verbouwing, maar toch net op voorraad gekregen? :9
Tip: De A-Mac Webshop heeft de Apple Pencil op voorraad!
Onder voorbehoud natuurlijk

Ik ben vandaag toch niet in Den Haag dus dat wordt thuis laten bezorgen. Hoef ik ook niet meer die kant op :)
Edit: Verzonden

[ Voor 12% gewijzigd door swv op 27-11-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 09:07
sww89 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:07:
[...]

Thanks for the tip! middelburg gebeld. die hadden er vandaag 1 binnengekregen bij deze gereserveerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar blijven de eerste ervaringen en tekeningen met de Pencil? oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ja hallo rustig aan UPS bezorgt niet op zaterdag -O-

In de tussentijd is dit wel een vermakelijk topic op MacRumors Share Your Drawings with iPad Pro + Apple Pencil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 07:27
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2015 @ 23:11:
[...]

En hoe bevalt die stylus van 109 euro? :Y)
Werkt boven verwachting goed.

Had hiervoor al een bluetooth stylus maar die werkte echt belabberd.
Gisteren hele dag met de pencil gewerkt. Aantekening maken, schetsen (Astropad), wireframing, etc.
Voor mij als designer een geweldige tool! In vergelijking met de andere styles zeer responsive, nauwkeurig en palm rejection werkt super.

Is voor mij de 109 euro meer dan waard!
Pagina: 1 ... 10 ... 36 Laatste