Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

menaze schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:23:
[...]

Werkt boven verwachting goed.

Had hiervoor al een bluetooth stylus maar die werkte echt belabberd.
Gisteren hele dag met de pencil gewerkt. Aantekening maken, schetsen (Astropad), wireframing, etc.
Voor mij als designer een geweldige tool! In vergelijking met de andere styles zeer responsive, nauwkeurig en palm rejection werkt super.

Is voor mij de 109 euro meer dan waard!
Klinkt super goed! Ben benieuwd wanneer ik hem krijg ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:48
Nu dat ik ook mijn Pencil heb, bedacht ik me gelijk hoe ik deze op mijn bureau neerleg / zet, en in mijn rugzak kan stoppen, zonder te beschadigen.
dus heb ik even snel een paar ontwerpjes gemaakt om te 3D printen, en beschikbaar voor iedereen die een printer heeft of de weg naar 3D hubs kan vinden :)

https://www.youmagine.com/designs/apple-pencil

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8108870/Pencil%204.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8108870/Pencil%201.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ziet er goed uit. Als ik hem heb maar eens kijken of ik ze kan laten printen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Ik ga denk voor de Ipad Air 1, deze is nu maar rond de 340 euro. Weinig geld voor een snelle Air, en voor normaal basis gebruk is de Ipad Air 2 ook niet nodig.

Wel gek dat er eigenlijk dit jaar geen normale nieuwe Ipad is uitgekomen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:01
Mars18 schreef op maandag 30 november 2015 @ 06:52:
Ik ga denk voor de Ipad Air 1, deze is nu maar rond de 340 euro. Weinig geld voor een snelle Air, en voor normaal basis gebruk is de Ipad Air 2 ook niet nodig.

Ik denk dat de verbeteringen die gepland stonden nog niet werken in een iPad chassis, 3D touch bijvoorbeeld. Ik kan me haast niet voorstellen dat Apple zich uit de ratrace terugtrekt en denkt 'de Air 2 is snel genoeg, we hoeven niet elk jaar sneller' :-)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:32

swv

Dat zou kunnen. Ik denk zelf dat ze de iPad Pro hiermee een voorsprong willen geven. En toegegeven, ik heb beide om te vergelijken en ik merk zo 1, 2, 3 weinig van die A9 chip. De A8X en de 2GB ram in de Air 2 maken dat ding nog steeds doen opstijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Mars18 schreef op maandag 30 november 2015 @ 06:52:

Ik twijfel ook nog, al ben je met een Air 2 wel wat meer voorbereid op de toekomst (denk ik).

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:13

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Probeer eens te multitasken op de air...

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 16:54
First look inside the A9X chip that powers the iPad Pro, showing custom GPU
I believe that the A9X is easily the most advanced mobile system-on-a-chip available today. It has best-in-class CPU/graphics performance and it is an extremely large chip built on a bleeding-edge foundry manufacturing process.
Een beste soc :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Welke hoes gebruiken jullie voor de iPad Pro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:32:
Silicone Case en Smart Cover. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 09:07
Al wat bekend over de levertijd van het Apple smart cover keyboard?
Of iemand tips/ ervaringen om het 'voordelig' te importeren?

[ Voor 7% gewijzigd door BlowFish op 30-11-2015 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:25:
[...]

Silicone Case en Smart Cover. :Y
Welke silicon Case? heb je een linkje ? Ik vind het aanbod van hoesjes nog mager.
Zit te twijfelen over deze ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

-SaveMe- schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:32:
Smart cover en een stevige laptop schoudertas die ik zonder bandjes gebruik als sleeve in mijn rugtas :)

Ik vind de Pro nog steeds een top ding en de Pencil die ik vanmiddag binnen kreeg ook. Ik zal binnenkort wat uitgebreider verslag doen.

Edit: Er zitten toch weer typische Apple vernuftigheden in die Pencil. Volgens mij is het al eerder gezegd, maar de Pencil kan niet van tafel rollen. Er zit blijkbaar een gewicht o.i.d. in welke er voor zorgt dat het kenmerkende Apple en Pencil logo altijd maar boven wijst zegmaar. Dat was detail 1. Detail 2 is dat wanneer je de Pencil niet gebruikt, hij automatisch in standby gaat, en wanneer je hem oppakt er weer razendsnel verbinding wordt gemaakt met de iPad. De batterij-widget komt dan ook weer tevoorschijn.

[ Voor 32% gewijzigd door swv op 01-12-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op maandag 30 november 2015 @ 18:28:
[...]

Welke silicon Case? heb je een linkje ? Ik vind het aanbod van hoesjes nog mager.
Zit te twijfelen over deze ...
Gewoon die van Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvr6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-07 14:13
Ik heb nu 3 dagen een airpad air 2 en dat is mijn eerste apple product ik vind het scherm onwijs mooi vooral met de ziggo app tv kijken daarnaast is het geluid van muziek nummers glaszuiver.Wat ik minder vind is dat social media als twitter en facebook erg naar voren komen.Maar verder een heerlijk ding ook bij bing maps vogelvlucht is het genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Aller jezus wat is dat ding duur :X En die cover ook. Winstmarge bij apple zeker nog niet hoog genoeg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Volgens BCC hebben ze in de Webshop de Pencil op voorraad:

Ik heb de gok gewaagd en besteld (met CC). Bevestigingsmail ontvangen en er staat dat hij morgen bezorgd gaat worden. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-06 19:26
Vandaag nieuwe iPad Pro ontvangen, geen klikkend scherm, netjes opgelost van Apple dus.

Ook de Logitech Create Cover is vandaag binnen gekomen(de versie zonder keyboard). Eerste indruk is erg goed, het voelt als een stevige cover die de iPad goed beschermt en ziet er ook nog eens goed uit. Wat ik vooral fijn vind is de instelbare hoek, deze is perfect voor tekenen.

De komende dagen ga ik de iPad opnemen in mijn workflow. Normaal gesproken gebruik ik op werk een Wacom Intuos voor alle Photoshop werk, maar het schetsen, en vooral line drawings, zijn me hierop nooit echt bevallen. Deze taken wil ik overnemen op de iPad i.c.m. Procreate.
Thuis gebruik ik een Cintiq, ben erg benieuwd hoe deze zich tegenover elkaar verhouden. De eerste paar schetsen op de iPad zijn me erg goed bevallen en de nauwkeurigheid van de Pencil heeft me versteld doen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

Geen 4k op die nieuwe pro. Hoop dat de volgende dat wel heeft. Tegen die tijd is mijn airtje ook wel zo een beetje aan vervanging toe.

Zeker een tablet om in de gaten te houden voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turfschipper schreef op donderdag 03 december 2015 @ 01:46:
Geen 4k op die nieuwe pro. Hoop dat de volgende dat wel heeft. Tegen die tijd is mijn airtje ook wel zo een beetje aan vervanging toe.

Zeker een tablet om in de gaten te houden voor mij.
Want jij zou serieus gaan filmen met een 13" iPad? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Ik vind foto's maken en filmen met een normaal formaat iPad al geen gezicht, laat staan met een iPad Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

4k is echt nergens voor nodig. Zonde als je het daar van laat afhangen aangezien het display nu al waanzinnig mooie en scherpe beelden toont. Als het argument is "ja dan kan ik 4k films in native resolutie kijken", dan is dat inderdaad waar, maar ook hier geldt weer dat het dan tussen de oren zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik hoop juist niet dat ze 4K erin doen. Is echt nergens voor nodig en maakt dan de iPad onnodig duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Onnodig of niet, gaat toch gebeuren. En over een jaar of twee ben ik pas toe aan een nieuwe ipad.

Heb geen haast. Maar op zich zie ik het wel zitten, zo een grote ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Mijn pencil is binnen. Straks een lekker mee gaan stoeien! Ben benieuwd!

EDIT
In combinatie met ProCreate gewoon zitten modderen en de eerste indruk is echt geweldig. Pen ligt super in de hand, tekenen gaat echt heel lekker. Veel beter dan met een Wacom voor mij. Daar kon ik nooit zo aan wennen, maar dit komt veel dichter in de buurt bij het handwerk!

ProCreate icm de de Pro is ook echt geweldig. Ik ga de komende weken proberen dat programma onder de knie te krijgen. Wat een geweldig teken programma! _/-\o_

En ik wil eigenlijk het ook nog proberen met Astropad icm met Photoshop, maar na ProCreate weet ik niet of ik dat nog zo nodig heb :)

[ Voor 80% gewijzigd door -SaveMe- op 03-12-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Over 4K gesproken, ik had een aflevering van Jessica Jones gedownload, die was 15GB groot
Deze speelde vlekkenloos af in de Infuse app :)

Nu weet ik niet wat voor bitrate deze aflevering heeft, en had al vernomen dat het niet echt 4K kwaliteit was, maar toch leuk om te zien dat de Pro het goed afspeelt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Turfschipper schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:53:
Onnodig of niet, gaat toch gebeuren. En over een jaar of twee ben ik pas toe aan een nieuwe ipad.

Heb geen haast. Maar op zich zie ik het wel zitten, zo een grote ipad.
Ik bedoel 4K camera he. Het scherm mag wat mij betreft 100K zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ja, mij gaat het ook om het scherm. Camera op ipad boeit me niet zo. Af en toe handig voor in huis, maar verder gebruik ik die nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Moet je telkens weer de Pencil pairen door hem in het lightning slot te steken ?

En in ProCreate staat de Pencil niet bij settings > devices (andere pennen wel). Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

-SaveMe- schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:14:
Moet je telkens weer de Pencil pairen door hem in het lightning slot te steken ?

En in ProCreate staat de Pencil niet bij settings > devices (andere pennen wel). Klopt dit?
Als je bedoelt dat je opnieuw moet pairen nadat Bluetooth op de iPad is uitgeweest: ja dat klopt.

En dat tweede klopt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

sww89 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:44:
[...]

Als je bedoelt dat je opnieuw moet pairen nadat Bluetooth op de iPad is uitgeweest: ja dat klopt.

En dat tweede klopt ook.
Hmmm, dat is wel jammer, maar niet onoverkomelijk. ik zet BT altijd uit als ik het niet gebruik. Dan maar even aanleren om eerst de Pencil even in te prikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Of gewoon Bluetooth aan laten. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Tylen op 05-12-2015 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:57
Aangezien Apple nu de iPad Pro heeft aangekondigd in oktober i.p.v. een nieuwe iPad Air, zal dit nog een tijdje duren zeker voordat er een nieuwe versie uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Dat vreet teveel batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uffeltje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:22
Tegenwoordig valt dat wel mee gelukkig.

YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ga je echt niet merken hoor. Probeer het maar eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 23:20:
[...]

Dat ga je echt niet merken hoor. Probeer het maar eens. :)
Hmm, was nog altijd in de veronderstelling dat dat veel stroom gebruikt. Zal het eens proberen :) !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

-SaveMe- schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:33:
[...]

Hmm, was nog altijd in de veronderstelling dat dat veel stroom gebruikt. Zal het eens proberen :) !
In het begin van Bluetooth was dat inderdaad zo, maar tegenwoordig is dat niet meer het geval :)
Lekker aan laten staan en niet meer naar om kijken.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Afgelopen donderdag mijn zilveren iPad Pro omgeruild voor space grey. Ik kwam er namelijk achter dat mijn vorige exemplaar curved was (dus niet 'geknakt' zoals een iPhone 6) en daardoor een beetje wiebelde op een plat oppervlak. Normaal werk ik met de smart cover op de achterkant op een bureau als ik aan het tekenen ben o.i.d. en zo'n smart cover heft die lichte kromming dan enigszins weer op. Totdat ik voor de verandering de cover niet gebruikte. Ik balen natuurlijk. Daarnaast herinnerde ik mij dat bij het uitpakken de achterkant van de behuizing aan de homeknop zijde kraakte. Daarna niet echt meer op gelet maar ik heb het vermoeden dat die kromming daar mee te maken had.

[Edit: vergeet ik nog te melden dat ik een darkspot had in het midden. Niet heel erg maar bij de bekende witte omgevingen weleens zichtbaar.]

Afijn, ik met de nieuwe store pickup functie de space grey 4g besteld voor bezorging in Den Haag. Blijkt dat de online orders gescheiden worden geleverd van de winkelvoorraad, en je op die manier niet eentje kunt reserveren, terwijl als je op de website ziet dat er wel winkelvoorraad is, ze er wel eentje kunnen reserveren zegmaar. Dus toen kwam het moment dat de versie die ik op het oog had winkelvoorraad had, en ik op goed geluk naar de store in Den Haag. Waar bleek dat mijn online order er dus niet was en ik dus een 'offline' exemplaar heb meegenomen.

Nu de trotse bezitter van een space grey en dat is toch wel fijn na jaren de zilveren iPad varianten gehad te hebben. Was met de iPhone ook al overgestapt maar space grey. Als ik de mierenneuker ga uithangen is dit exemplaar heeeel lichtjes curved. Getest met een liniaal. En nee het ligt niet aan de liniaal want als ik de voorzijde van de iPad test dan zie ik een kuiltje in het midden. Maar zoals gezegd is het dit keer minimaal en totaal niet storend. M.a.w. hij wiebelt niet op tafel. Dus tip aan jullie: kijk jouw exemplaar nog even na.

Verder ben ik super tevreden over de Pro en kan ik niet meer zonder. Gek eigenlijk dat ik eerst vol overtuiging geloofde in het formaat van de iPad mini. Daarna was ik overtuigd van de Air 2 en dat heb ik nog steeds wel een beetje. Maarrr... ik kan niet meer zonder het formaat van de Pro. Daar valt goed mee te werken. Ja je laat hem vaker rusten, maar door het formaat is alles nog steeds binnen handbereik en is het gek genoeg niet storend. Probeer maar een iPad mini of een Pro ver van je af te houden. Bij de mini heb je dan alsnog de neiging om hem voor je neus te parkeren terwijl de Pro prima van een afstandje te bedienen is. En dan bedoel ik rusten op de buik, navelhoogte of ergens op de leuning van stoel of bank. Wil je de iPad vasthouden, dan is de dienblad houding het beste vind ik. Dan is ie stabiel en zijn ook alle speakers vrij om voluit te blazen :)

Het beste komt de iPad Pro tot zijn recht op het bureau met de Pencil. En wat is dat gaaf! Ik ben niet zo'n kunstig type maar gebruik de Pencil nu om sfeerbeelden te maken voor een project bij mijn afstuderen en dat bevalt prima! Er hoeft geen scanner meer aan te pas te komen en ik exporteer alles direct naar Photoshop met ProCreate. Wel heb ik er last van dat de Pro tijdens het schetsen soms denkt dat er een 5 vinger beweging wordt uitgevoerd en dan naar een andere app gaat die open staat. Maar dat zit hem dan in het feit dat de palmherkenning of de Pencil zelf niet goed wordt ondersteund lijkt mij. Maar dat is sporadisch en komt op het ene moment vaker voor dan het andere.

Verder ben ik nog zoekende naar apps. Ik heb nog niet de behoefte gehad om de Adobe apps te proberen. Ik heb een CC licentie dus ik beschik over alle mogelijkheden. ProCreate is geniaal en daar vermaak ik mij dan ook prima mee. Apps die geoptimaliseerd zijn voor de Pro hebben echt meerwaarde en websites worden nu ook in vol ornaat getoond.

Oke tot zo ver mijn ervaringen. Echt een aanrader! Koop je nu bij Apple, dan kan je tot ~20 januari 2016 weer retour sturen. Mocht dat de drempel verlagen ;)
Spike_wolf schreef op zondag 06 december 2015 @ 09:13:
[...]

In het begin van Bluetooth was dat inderdaad zo, maar tegenwoordig is dat niet meer het geval :)
Lekker aan laten staan en niet meer naar om kijken.
Er gaan verhalen rond dat de Apple Pencil zorgt voor een lichte maar merkbare drain. Aangezien je de Pencil niet uit kunt zetten is de andere mogelijkheid om bluetooth op de iPad zelf uit te zetten. Mijn Pencil heb ik nu een nachtje niet aangeraakt (logisch) en nu zijn de twee dus niet verbonden, maar zodra ik de Pencil oppak, wordt er instant een verbinding opgezet. Ik zelf ben dan ook benieuwd wat er gebeurd als je Pencil mee op reis neemt, en er dus beweging wordt geregistreerd, of dat impact heeft op de batterij van beiden. Dus de vraag van -SaveMe- kan best relevant zijn dit keer :)

[ Voor 12% gewijzigd door swv op 06-12-2015 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Iemand een idee wanneer de smart keyboard te verkrijgen is (Engels-Amerikaanse versie) ?
Wil graag bestellen heb een cover nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Ik liet vanochtend bijna de koffie uit mijn handen vallen, mijn iPad Pro gaf ineens een hard email signaal,
ze hebben blijkbaar, met de update, het volume van notificaties aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
BlowFish schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:57:
Iemand een idee wanneer de smart keyboard te verkrijgen is (Engels-Amerikaanse versie) ?
Wil graag bestellen heb een cover nodig!
Ik ook! Niet te vinden helaas op het moment vrees ik. Bijzonder dat je ze niet gewoon via de Nederlandse Apple Store kan bestellen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
cjpunt schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:03:
[...]

Ik ook! Niet te vinden helaas op het moment vrees ik. Bijzonder dat je ze niet gewoon via de Nederlandse Apple Store kan bestellen overigens.
Gister besteld bij MAXIT! (3 op voorraad). Nu nog 2 :)
levering 1-3 werkdagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

BlowFish schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:50:
[...]

Gister besteld bij MAXIT! (3 op voorraad). Nu nog 2 :)
levering 1-3 werkdagen. :)
Daar gaat je geld. Leuk je gekend te hebben ;w

Nee serieus heb je een paar pagina's terug ook meegelezen? Men bood ook zogenaamd de Pencil aan welke 'op voorraad' moest zijn. Niet dus. Ik hoop uiteraard voor je dat ze leveren.
Heb je ook een link want ik kan hem niet vinden op de site? En we praten over Max ICT toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Nu online
Had het ook al gezien, maar ga niet bij MaxICT bestellen gezien de ervaringen hier. Maar blijven zoeken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
sww89 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:24:
[...]

Daar gaat je geld. Leuk je gekend te hebben ;w

Nee serieus heb je een paar pagina's terug ook meegelezen? Men bood ook zogenaamd de Pencil aan welke 'op voorraad' moest zijn. Niet dus. Ik hoop uiteraard voor je dat ze leveren.
Heb je ook een link want ik kan hem niet vinden op de site? En we praten over Max ICT toch?
Hmm dat zou toch heel matig zijn als ze enkel voorraad hanteren om order binnen te halen.. naja ik verwacht toch wel mijn geld terug te krijgen als het niet geleverd kan worden..

Alhoewel bij bestelling kon je voorraden zien van verschillende landen. Deze bestelling komt uit duitsland.. naja ik wacht af. order status nu bij magazijn voor verwerking. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pencils zijn zowel in een aantal winkels als op de webshop van Amac op voorraad, zie: http://www.a-mac.nl/apple-pencil. Daar heb ik hem ook vandaan. :Y

• swv

swv

De Pencil is nu ook -wanneer op voorraad- op te halen voor 'personal pickup' in een van de drie Apple Stores. Dus als je liever bij Apple koopt kan je op de website de beschikbaarheid controleren en reserveren alvorens je die kant op racet. http://www.apple.com/nl/s...pple-pencil-voor-ipad-pro
Nu is er dus nog géén voorraad.

Mocht de Smart Keyboard uitkomen in NL, en dus ongetwijfeld schaars zijn, dan werkt dezelfde procedure en dan moet je elke ochtend tussen 10 en 12 even F5-en :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heypnt
  • Nu online
Smart Keyboard is te bestellen via Apple sinds vanochtend. Wel nog 4-5 weken levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05:32
Ik heb de iPad Pro Smart Keyboard vandaag eindelijk kunnen uitproberen in de Apple Store. Vond het een erg fijn toetsenbord, dus heb hem meteen meegenomen. Dit was overigens in Abu Dhabi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Nu online
Net een bericht van Apple dat verzenddatum is gewijzigd. Levering aangepast naar 3-4 weken in plaats van 4-5. Lijkt eindelijk een beetje op gang te komen met die accessoires voor de pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Nu nog dat alle apps worden aangepast aan de pro: split screen, grote on screen keyboard, etc ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Over aangepaste apps gesproken, die nieuwe update van Procreate is echt goud _/-\o_ geen vertraging meer bij gebruik van de Pencil. Niet dat het voorheen een ramp was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Oei, gelijk ff proberen. Nog niet gezien dat er een update was. Zit dat quick lines en er nu ook in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zijn er ook alternatieven die vergelijkbaar zijn qua nauwkeurigheid van de pencil? Heb nu twee dagen een iPad pro maar kon geen pencil vinden ergens die op voorraad was en om nou 6 weken te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 12-09 23:31
iPad 1 hier. Tijdens het surfen loopt ie vaak vast. Is dat iets dat met opnieuw alles instellen weggaat of heeft het te maken met weinig werkgeheugen, oude browser etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Dancing_Animal schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:13:
iPad 1 hier. Tijdens het surfen loopt ie vaak vast. Is dat iets dat met opnieuw alles instellen weggaat of heeft het te maken met weinig werkgeheugen, oude browser etc.?
Instellingen > algemeen > stel opnieuw in > herstel netwerk instellingen. (Weet ff niet meer of dat ook daar zat in iOS5) en router reboot wat dan op beide de caches leegt. Helpt dat onvoldoende kan je altijd nog een factory reset overwegen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Dancing_Animal schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:13:
Welke versie van iOS draai je? Mijn iPad 2 was erg traag en unresponsive onder iOS 9. Gelukkig nu de Pro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 12-09 23:31
-SaveMe- schreef op zondag 13 december 2015 @ 22:37:
[...]

Welke versie van iOS draai je? Mijn iPad 2 was erg traag en unresponsive onder iOS 9. Gelukkig nu de Pro :D
5.nogiets, de max voor een iPad 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Dancing_Animal schreef op maandag 14 december 2015 @ 00:15:
[...]

5.nogiets, de max voor een iPad 1.
Hmmm, dat zou toch nog wel goed moeten werken. Maar een ipad 1 is nu ook wel erg verouderd aan de andere kant ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Komt er al tijdens het maart event een nieuwe iPad?

http://www.macrumors.com/...st-half-2016-no-3d-touch/

2nd gen. Apple Watch
iPad Air 3
4" iPhone 6C

Mijn iPad 3 mag wel een keer vervangen worden, en een 4" iPhone is ook welkom als die in die mooie blauwe kleur geleverd gaat worden :) Ben wel klokkengek maar niet van de smart watches..

iPhone 6C blauw

[ Voor 20% gewijzigd door GerardVanAfoort op 17-12-2015 19:42 ]

NRG

• BlowFish
Vandaag het smart keyboard ontvangen. Netjes zoals beloofd door MAXICT! Dus hier wel goede ervaringen :)
M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Ipad 2 met bescherming heeft al enkele tikken gehad. Daardoor is het scherm al een paar keren zwart gegaan. Via een simpele methode leg-ondersteboven-en-geef-een-tik-op-de-achterkant hebben we het scherm altijd weer in orde gekregen. Nu dus niet meer. We hebben wel nog geluid enzo.
Welke (online) repair service is aan te bevelen? Wordt dat altijd naar Apple opgestuurd? Geschatte kost van vervanging scherm? Ben van BE. NL eventueel ook een optie.
Als ik hier verkeerd topic ben, graag een move of aangeven waar ik terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Hurtebise schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:41:
Ipad 2 met bescherming heeft al enkele tikken gehad. Daardoor is het scherm al een paar keren zwart gegaan. Via een simpele methode leg-ondersteboven-en-geef-een-tik-op-de-achterkant hebben we het scherm altijd weer in orde gekregen. Nu dus niet meer. We hebben wel nog geluid enzo.
Welke (online) repair service is aan te bevelen? Wordt dat altijd naar Apple opgestuurd? Geschatte kost van vervanging scherm? Ben van BE. NL eventueel ook een optie.
Als ik hier verkeerd topic ben, graag een move of aangeven waar ik terecht kan.
:) leg-ondersteboven-en-tik :) Is de iPad 2 het nog waard? Een scherm vervangen buiten resellers om kost al gauw 100-120 euro, maar misschien zijn er ondertussen wel wat chips die een hersenschudding hebben opgelopen, dat kan de reparatie nog duurder maken. Als je de prestaties benut zeker voor een Air of 4 Mini gaan, ipv reparatie.

(mijn iPad 3 moet ook echt uit elkaar vallen hoor voordat ik hem vervang.., trouw apparaatje)

NRG

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 13:03
Ik ben momenteel in het bezit van een iPad Air 2 en ik vind het echt een fantastisch apparaat. Allereerst besloot ik 'm eerst alleen te gebruiken voor het consumeren van media en het lezen van stukken, maar ik merk dat ik af en toe ook de wil heb om een stukje te schrijven. Zijn er mensen die de ipad gebruiken om zaken te produceren? Of is dit echt niet te doen op een ipad en moet ik dan gewoon een MacBook of andere laptop kopen?

• absrnd
Belecthor schreef op donderdag 24 december 2015 @ 19:47:
Ik ben momenteel in het bezit van een iPad Air 2 en ik vind het echt een fantastisch apparaat. Allereerst besloot ik 'm eerst alleen te gebruiken voor het consumeren van media en het lezen van stukken, maar ik merk dat ik af en toe ook de wil heb om een stukje te schrijven. Zijn er mensen die de ipad gebruiken om zaken te produceren? Of is dit echt niet te doen op een ipad en moet ik dan gewoon een MacBook of andere laptop kopen?
Het is niet de vraag of andere gebruikers wel of niet vinden dat het kan, als jij de dingen die je wilt doen, gewoon op je ipad kan doen, dan moet je dat vooral gewoon doen :)

Ik ben van mening dat men toch een beetje teveel vasthoud aan het "oude" computer gebruik en mappen structuur,
ik geef toe dat projecten in een gezamenlijke map opslaan handig is, maar ik zie mijn iPad als de hoofd projectmap, en de apps mijn losse bestanden.

Ik typ veel op mijn iPad, en nu met de Pro gaat het nog beter 8)

• Belecthor
absrnd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 21:10:
[...]

Het is niet de vraag of andere gebruikers wel of niet vinden dat het kan, als jij de dingen die je wilt doen, gewoon op je ipad kan doen, dan moet je dat vooral gewoon doen :)

Ik ben van mening dat men toch een beetje teveel vasthoud aan het "oude" computer gebruik en mappen structuur,
ik geef toe dat projecten in een gezamenlijke map opslaan handig is, maar ik zie mijn iPad als de hoofd projectmap, en de apps mijn losse bestanden.

Ik typ veel op mijn iPad, en nu met de Pro gaat het nog beter 8)
Tja, ik ben het ergens wel met je eens, waar het niet dat een volwaardig besturingssysteem gewoon meer opties biedt dan een mobiel besturingssysteem. Ik vind wel dat iOS aardig goed werkt met een extern toetsenbord en met iOS 9 is het multitasken alleen maar beter geworden. Het wordt wel beter, maar zou het niet zo zijn dat er een soort hybride versie komt van iOS en OS X? Zeker met de terugloop van de verkoop van de Mac, lijkt me dat niet een erg gekke gedachte.

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 19:03
Heb nu een nieuwe Ipad gekocht ter vervanging van me oude. Hierbij meteen een toetsenbordje aangeschaft. (Microsoft Wedge :X ). Waar ik merkte dat ik grootte lappe tekst altijd nog liever op de PC schreef gaat dit nu ook geweldig op de IPad. Waardoor ik hem ook al een stuk makkelijker ben gaan gebruiken. De Wedge is een lekker klein toetsenbordje waarbij de cover van het toetsenbord nog eens gebruikt kan worden als steun. HIerdoor is de combinatie ook heerlijk om mee te nemen.

Enigste nadeel wat ik tot nu toe ervaar is dat ik gewend ben om een stuk te typen en daarna de fouten eruit te halen met spellingscontrole. Waarbij het op IOS meteen vervangen wordt en er soms onbedoelde woorden in de tekst komen te staan. Nu heb ik eigelijk nog niet ver in de instellingen gekeken of dit aan te passen is. Voor de rest een geweldige aankoop!

Van de IPad 2 naar de IPad mini 4 gegaan. Wat een verschil als ik af en toe mijn oude IPad 2 nog in mijn handen heb. Wat een log ding is dat in vergelijking met deze. En dan terwijl deze toch een heel stuk sneller werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 11:58
Settings > General > Keyboard > Autocorrection.

Baar believen vertalen als je je ipad in het nederlands hebt staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Ik ben helemaal niet meer up-to-date op het gebied van iPads, is dit (nog) een goede deal?http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_apple-ipad-air-wifi-16gb-space-gray-1359288.html

[ Voor 22% gewijzigd door Niku op 25-12-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Niku schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 11:58:
Ik ben helemaal niet meer up-to-date op het gebied van iPads, is dit (nog) een goede deal?http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_apple-ipad-air-wifi-16gb-space-gray-1359288.html
De iPad Air gaat nog prima mee, maar ik kan je zeker adviseren om voor de iPad Air 2 te gaan. Deze heeft een processorkern en 1 GB RAM geheugen extra. Bovendien heeft de Air 2 ook Touch ID, mocht je daar waarde aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Eens met Belecthor. De enige reden om voor de Air 1 te gaan is dat je die €90 euro die je bespaard t.o.v. een Air 2, kan gebruiken voor accessoires die je ongetwijfeld 'verplicht' bent aan te schaffen. Verder vind ik de Air 1 met de dag onaantrekkelijker worden vanwege het ongewijzigde prijsbeleid van Apple. Vergeet niet dat de Air 1 uit november 2013 komt en sinds november 2014 zijn huidige plekje met dito prijs naast de Air 2 heeft. Geruchten gaan dat er begin 2016 een Air 3 aankomt. Zelf betwijfel ik dat maar ik heb geen glazen bol verder dus misschien hebben de geruchten gelijk en in dat geval vervalt de Air 1 en blijft de Air 2 hopelijk behouden met een lagere prijs.
Kort gezegd: De Air 1 wordt aan alle kanten ingehaald en is in ieder geval voor dat geld die €359 niet meer waard. Helemaal omdat het gat in prijs met de Air 2 vrij klein is en blijft vind ik zelf.

De Air 2 vind ik in alles een betere tablet. De A8X chip en 2GB RAM maken dat ding net wat toekomstbestendiger ondanks zijn leeftijd. Mijn Air 2 is nog net zo snel als op dag 1 en ik merk dan ook geen merkbaar verschil met de A9 in mijn iPad Pro. Daarmee wil ik zeggen dat Apple nu een momentum heeft bereikt waarin de hardware gewoon krachtig genoeg is om iOS ook in de toekomst te kunnen vlot te kunnen draaien.

Natuurlijk komen veel haperingen voor bij slechte optimalisatie van nieuwe OS versies en hierover kan ik ook nog niet oordelen. Feit is dat er door veel gebruikers met oudere devices (iPhone 5, Air 1 etc) werd en wordt geklaagd over hoe slecht iOS 8 en 9 wel niet draaide etc. Ik verwacht daarom ook dat Apple de Air 2 veel langer kan en gaat ondersteunen dan de Air 1 vanwege de cruciale 2GB RAM.

Mocht je een uitgaveplafond voor jezelf hebben ingesteld van ±€360 dan is de Air 1 nog steeds een van de betere zo niet de beste tablet die je kan kopen in vergelijking met de concurrentie. En je zou ook nog een iPad mini 4 kunnen overwegen. Dan heb je de techniek van een Air 2 in een kleinere behuizing en prijs. Maar die vind ik wel erg klein nu ik een iPad Pro gewend ben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-09 19:03
Domino schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 10:59:
Settings > General > Keyboard > Autocorrection.

Baar believen vertalen als je je ipad in het nederlands hebt staan :+
Ja dit had ik ook gevonden. Alleen doet het nog niet helemaal wat ik wil. Het liefste dat hij gewoon aangeeft dat het woord onbekend is en wat opties geeft om het te verbeteren. In plaats van autocorrectie helemaal uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

sww89 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:57:
Mocht je een uitgaveplafond voor jezelf hebben ingesteld van ±€360 dan is de Air 1 nog steeds een van de betere zo niet de beste tablet die je kan kopen in vergelijking met de concurrentie. En je zou ook nog een iPad mini 4 kunnen overwegen. Dan heb je de techniek van een Air 2 in een kleinere behuizing en prijs. Maar die vind ik wel erg klein nu ik een iPad Pro gewend ben :X
Dat is ook nog wel een goede suggestie inderdaad, de iPad mini 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Als je echt een tablet wil hebben die futureproof is , zou ik toch voor de air2 gaan voor 100 euro meer.
Niet de air 1, met 1gb werkgeheugen en niet de ipad mini 4. Hierin zit nl niet dezelfde soc als de air 2. Hier zit een dualcore a8 soc in, die hetzelfde is als de iphone 6, maar met 2gb werkgeheugen.
In de air 2 zit een tricore a8 soc met een veel sterkere gpu. Dus meer futureproof.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:01
Het zal er erg aan liggen hoe je de iPad gaat gebruiken denk ik. Ik vind €90 op €365 best veel. Wanneer je geen fotobewerking gaat doen oid is een Air 1 prima. Ik heb er 1 en heb nooit last van vertragingen. Ook het herladen van pagina's wegens te weinig geheugen kom ik bijna niet tegen. Ik race real racing 3 op de iPad en dat gaat ook perfect dus ik persoonlijk zou de €90 extra er niet aan uitgeven. Maar dit alles gezegd hebbende denk ik dat ik nu voor de mini zou gaan, vind de air1 eigenlijk net iets te groot.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ach ja, het bekende zoveel mensen zoveel wensen. Tweaker Niku wilde een update van iPads en die hebben we nu wel gegeven denk ik :P Ik vind het zelf een lastig moment voor de Air reeks omdat Apple deze tegen de verwachtingen in niet heeft geüpdatet afgelopen november. De Air 1 kan inderdaad nog prima mee, de Air 2 is meer futureproof. Gelukkig is er voor elk budget wat wils. Mijn moeder heeft mijn oude iPad mini 2 en die heeft dezelfde specs als de Air 1 en draait opzich ook nog prima. Wel hier en daar wat sloom in de interface en bij browsen enzo en er wil nog wel eens een app crashen en daar klaagt ze over. Dat zijn dingen die ik op mijn Air 2 en Pro toch niet zo snel zie gebeuren. Misschien nog eens grondig een nieuwe install doen.

Nogmaals, ik vind de Air 1 een beetje duur worden in die zin dat de hardware die je ervoor terugkrijgt minder waard wordt, maar de adviesverkoopprijs wel gehandhaafd blijft. We praten over een tablet die in november 2013 werd uitgebracht en waar Apple nog steeds €399 (!!) voor vraagt he ;) We weten allemaal hoe snel Apple de iPad 1 had afgeschreven. Misschien krijgen alle huidige 1GB devices geen update meer naar iOS 10 of 11 omdat ze dat niet meer aankunnen of vanwege fragmentatie... Het klinkt als een doomscenario en dat is het misschien ook wel, maar het valt niet uit te sluiten.

Ik zeg het alleen om bewust te worden van wat je met een Air 1 in huis haalt. Accepteer je bovenstaande situatie dan haal je met de Air 1 NU nog steeds een goede tablet in huis die ongetwijfeld de komende jaren zal doen wat ie moet doen. De vraag is dan meer of je de Air 1 of de Air 2 sneller afschrijft. Koop je de iPad voor een lang termijn dan ben je met de Air 2 (of mini 4) minder snel toe aan een nieuwe lijkt mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankja
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 05:19
Alvast mijn excuses voor de lange tekst :-/

Hoi allemaal, ik ben er aan het denken om binnenkort een iPad aan te schaffen, maar zit nog met enkele vragen waarbij ik hoopte dat jullie me wat hulp/raad/inzichten kunnen geven.

Ik heb momenteel een iPhone (5s), waar ik eigenlijk 75% van mijn browsen op doe. Dit werkt voor mij voor praktisch alle websites goed. (Af en toe websites die wel laden maar worden weergegeven als een witte pagina. Bijvoorbeeld website van bodyenfit).

Ik heb ook nog een (vrij) oude laptop, een hp 6830s. Hier heb ik wel een ssd in laten zetten en qua snelheid ben ik er absoluut nog tevreden van. Het is enkel wanneer ik een aantal programma's open heb (YouTube en enkele andere tabbladen op Chrome), dat de ventilator erg hard begint te spinnen en erg warme lucht uit blaast. Ook als ik een YouTube filmpje op full screen zet, hapert de video omdat het 60fps niet aan kan.

De enige reden waarom ik een echte laptop nodig heb is om torrents binnen te halen, af en toe muziek op een USB te zetten en soms audio van youtubevideos afhalen. Gebruik van office is minimum. Ik hou mij laptop ook nog zonder fout, maar dan was ik van plan om die enkel nog voor die doeleinden te gebruiken.

Voor al de rest is een iPad volgens mij voldoende, of zijn er nog punten waar ik aandacht aan moet spenderen?

Nog iets waar ik aan twijfel is om een iPad air 2 te kopen of een iPad pro. Het toestel zal voornamelijk op de bank gebruikt worden, en slechts zelden mee op de baan of op reis oid. De twee toestellen zijn zover ik weet voor mij meer dan snel genoeg, maar ik twijfel of de iPad pro niet veel langer futureproof is. Deze heeft 2 keer zoveel ram als de iPad air 2, en een (veel?) snellere processor. Het grotere scherm zou ook handig zijn om bij meetings notities te kunnen nemen. Het gewicht van de pro is geen probleem en ik vermoed de grootte ook niet.

Ik gebruik mijn spullen graag lang, als mijn pc nog alle video's afspeelde en niet zoveel geluid en warmte produceerde, deed ik waarschijnlijk gewoon verder met de laptop.

Zou ik het best gediend zijn met een iPad air 2 of een iPad pro volgens jullie? Of is een echte laptop misschien beter voor mijn geval?

Ik hoop dat jullie me een beetje licht en de duisternis kunnen geven over dit onderwerp.

Nogmaals sorry voor de lange tekst, en alvast bedankt!

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

vankja schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 18:46:
Zou ik het best gediend zijn met een iPad air 2 of een iPad pro volgens jullie? Of is een echte laptop misschien beter voor mijn geval?
Aangezien ik beide heb, is mijn advies om voor de iPad Pro te gaan. De iPad Air 2 gaat jou namelijk sowieso bevallen, dat is vooraf al te zeggen. De iPad Pro moet je echt even ervaren wil je daar een mening over kunnen geven. En aangezien je er voor open staat, zou ik die als eerste proberen. Bevalt ie niet, dan kan je hem altijd weer omruilen voor een Air 2. Ik weet niet of je nog optijd bent, maar bij Apple zou je misschien nog kunnen profiteren van de feestdagen retourregeling, waardoor je de iPad tot 20 januari 2016 kunt terugbrengen. Vraag wel even voor de zekerheid de verkoper naar informatie als je voor Apple zelf kiest ;)

Ik zie veel mensen op het internet vanaf de zijlijn roeptoeteren wat een onzin ding de Pro is en dat het een opgeblazen iPad is. Dat mag dan wel zo zijn, ik vind hem waanzinnig gaaf om te hebben! Want het formaat maakt de Pro niet minder slecht goed. Zelf vind ik de grote en gewicht namelijk geen probleem en best meevallen. Ik ben er zelfs zo aan gewend dat ik de Air 2 maar een mini vind ;)

Ik ben namelijk ook helemaal verknocht aan de iPhone 6s Plus. Ik wil denk ik ook geen kleinere telefoon meer. Bij de iPad wordt dat denk ik hetzelfde verhaal. Ik zeg 'denk ik' omdat ik vroeger zweerde bij kleine telefoons (ik heb de Samsung Galaxy Note heel lang belachelijk gevonden :+) en iPad mini als ideale reisgenoten. Nu kan dat spul niet groot genoeg zijn. Maargoed ik dwaal af. De iPad Pro is echt goddelijk en heeft top hardware, en ik zou haast zeggen overkill. De Air 2 kan namelijk ook prima meekomen bij wat iOS tot nu toe biedt. Beide hebben immers true multitasking (split view) en doen momenteel weinig van elkaar onder afgezien van het grotere scherm en Pencil bij de Pro dan. Ohh.. en de vier stereospeakers van de Pro kan ik echt niet meer missen...

Probeer een iPad en je weet ook meteen of je nog naar een laptop verlangt. Waarschijnlijk wel maar wellicht dat de huidige in die gevallen voldoet bij de taken die je omschrijft.

De iPad is geen laptop vervanger. Voor het geld van de duurste Pro kan je ook een Air 2 en een leuke Ultrabook aanschaffen o.i.d. Lastig he? Al die keuzes :D

[ Voor 7% gewijzigd door swv op 26-12-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:56
sww89 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 20:18:
Ik zie veel mensen op het internet vanaf de zijlijn roeptoeteren wat een onzin ding de Pro is en dat het een opgeblazen iPad is. Dat mag dan wel zo zijn, ik vind hem waanzinnig gaaf om te hebben! Want het formaat maakt de Pro niet minder slecht. Zelf vind ik de grote en gewicht namelijk geen probleem en best meevallen. Ik ben er zelfs zo aan gewend dat ik de Air 2 maar een mini vind ;)
Pffff. Alsof jouw mening meer waard is dan van anderen. Je komt héél erg over alsof je iemand (jezelf?) moet overtuigen dat de pro echt geen miskoop is geweest 8)
Ik vind de Pro een lomp ding. Te groot, te zwaar. Pennetje is leuk, maar dan op een Air 3 (en anders maar niet) :)

[ Voor 7% gewijzigd door matthijst op 26-12-2015 20:53 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Hier nog een Pro liefhebber. Dat ding is echt super. Snel, mooi groot scherm. Browsen en filmpjes zijn echt subliem op de Pro. En natuurlijk het tekenen met de Pencil. Maar vooral het echt bruikbare multitasking; twee apps naast elkaar op een nog prettige en werkbare grootte. Een browser met multiple tabs open hebben staan en de YT app en Evernote en de PS app (etc) en snel kunnen switchen zonder dat er iets herladen hoeft te worden, dankzij de 4GB ram.

Ik wil niet meer anders!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

matthijst schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 20:50:
[...]

Pffff. Alsof jouw mening meer waard is dan van anderen. Je komt héél erg over alsof je iemand (jezelf?) moet overtuigen dat de pro echt geen miskoop is geweest 8)
Ik vind de Pro een lomp ding. Te groot, te zwaar. Pennetje is leuk, maar dan op een Air 3 (en anders maar niet) :)
Ik doel dan natuurlijk op diegenen die er nog nooit eentje in het echt gezien hebben. Net als bij de Apple Watch moet je eerst proberen en dan pas oordelen. Zowel bij de Watch als bij de Pro is dat mijn advies/mening. Het enige minpunt van de Pro vind ik de prijs (net als bij de Watch :p), maar buiten dat is het een top ding. Vind ik.

Vankja geeft trouwens aan dat de grootte niet echt een probleem is naar verwachting, en ik kan dat voor mijzelf bevestigen. Budget is blijkbaar ook niet echt een probleem, anders stond vankja ook niet voor de keuze. Dus waarom dan niet de Pro proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kassad schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:04:
Het zal er erg aan liggen hoe je de iPad gaat gebruiken denk ik. Ik vind €90 op €365 best veel.
Dat is met alles zo maar je kunt ook anders redeneren. Een iPad Air kost je 399 euro, een iPad Mini 4 kost je....399 euro! De Mini 4 is kleiner maar heeft ook snellere hardware en Touch ID wat voor security toch wel erg fijn is (het invoeren van je wachtwoord/pin wanneer iemand meekijkt is minder veilig dan een scan van je vinger) maar bovenal ondersteund de Mini 4 alle features van iOS 9 in tegenstelling tot de Air.

Door de korting van 25% van de Mediamarkt betaal je 40 euro minder maar daar krijg je dus ook minder features voor. Het is meer een "ik moet van mijn voorraad af" dan "goeie deal" en daar is niks nieuws aan, zo gaat het altijd met oude modellen. Het grote nadeel hier is het feit dat dit elektronica is, die krijg je nooit voor een mooie deal zoals dat vaak bij kleding e.d. wel het geval is.

Overigens, als je voor goedkoop wil en je doet weinig bijzonders dan kun je ook voor een iPad Mini 2 gaan want die biedt Apple ook nog steeds. Dan zit je aan de 299 euro voor een 16GB wifi.
vankja schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 18:46:
Nog iets waar ik aan twijfel is om een iPad air 2 te kopen of een iPad pro. Het toestel zal voornamelijk op de bank gebruikt worden, en slechts zelden mee op de baan of op reis oid. De twee toestellen zijn zover ik weet voor mij meer dan snel genoeg, maar ik twijfel of de iPad pro niet veel langer futureproof is.
Het belangrijkste bij een tablet is het vasthouden want daar zijn ze primair voor gemaakt. Je zult je moeten afvragen of je zo'n immens groot gevaarte als de iPad Pro wel vast kunt houden voor langere tijd en je moeten beseffen dat er op dit moment geen enkele case is die de iPad Pro in diverse standen kan zetten op je schoot zoals dit bij de Surface Pro 3 en 4 wel kan. Of dat er ooit gaat komen is de vraag, ik verwacht eerlijk gezegd wel. Voor de Surface Pro 1, 2 en de gewone Surface reeks is er namelijk ook een case ontwikkelt om juist allerlei standen mogelijk te maken, iets wat vrij cruciaal is voor het gebruik icm een toetsenbord. Tot die tijd is het behelpen met dingen als de Smartcover en een kussen.

Ga eens langs de winkel en probeer eens of de iPad Mini 4, iPad Air 2 of de iPad Pro het beste in de hand ligt. Met een Smartcover kun je ze overigens allemaal op schoot gebruiken en 'm iets kantelen. Verder zijn ze allemaal in staat om datgene te doen wat jij voor ogen hebt, het onderschatten dat je een tablet veelal vasthoudt (ondanks Smartcover) is eerder het probleem. Afmetingen en gewicht zou ik zeker eens in de winkel gaan onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ieder z'n ding, maar als ik ergens een hekel aan heb is het een tablet of laptop op schoot gebruiken. Ik krijg altijd last van mijn nek dan. Daar komt bij dat het scherm van een iPad doorgaans net te klein is voor veraf gebruik op de schoot, vind ik. Dus dan wordt het belangrijkste het vasthouden inderdaad.

Ook met vasthouden merk ik weinig verschil tussen de Air 2 en Pro. Ja de Pro is zwaarder, maar aangezien ik een iPad vaak al met twee handen vasthoudt (net als bij de iPhone), is gewicht en formaat minder een issue bij mij. Als ik de iPad thuis gebruik, zoek ik vaak naar manieren om hem neer te leggen en zo te consumeren. In bed betekent dat dat de iPad op mijn borst rust, of wanneer ik op mijn zij lig op het matras. Op de bank betekent dat de bankleuning, en op de keukentafel met de smart cover op het tafelblad. Dit doe ik bij zowel de Air 2 als de Pro. Als ik aan het lezen ben vind ik in de hand houden wel het prettigst en dat is dan met twee handen. Wil ik een slok van mijn koffie nemen, dan is de Pro prima met een hand vast te houden op dat moment. Loop ik met de Pro door het huis dan vind ik de dienbladhouding het beste werken. Dat werkt voor mij het meest stabiel en als je niet zo lomp bent valt ie dan niet uit je hand ;)

In de winkel is het lastig peilen hoe je de drie categorieën iPads in het dagelijks leven zult ervaren. Ik heb ze alle drie in huis dus ik weet inmiddels wat voor mij het beste werkt. Daarmee ben ik weer aanbeland bij mijn allereerste advies. De Air 2 zal sowieso bevallen: de beste compromis in gewicht, grootte en tophardware. Je zult daar hoe dan ook geen spijt van krijgen. Wil je dus niet al die moeite doen en in een keer de goede tablet scoren. Koop de Air 2. De iPad mini en iPad Pro zijn tablets die je echt moet ervaren in dagelijkse bezigheden. Het bevalt of het bevalt niet. Ik vind de Pro een topper en voor mij is gewicht en grootte geen issue. Eerder de reden om hem wel te kopen. Wat betreft de grootte dan. Voor anderen is juist de bescheiden grootte van de mini een reden om die te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Heren,

Ik gebruik sinds een kleine 2 jaar een iPad 2.
Dit om te surfen vanaf het bankstel.

Sinds iOS 9 is de iPad erg traag te noemen.
Niet de verbetering zoals min of meer verwacht, door de berichtgeving.

Helaas lukt het me niet om de iPad terug naar iOS 8.4 te downgraden.
Dit ivm met het ontbreken van een 'signed firmware'.

Is iemand hier bekend met hoe ik dit alsnog kan doen?
Of dien ik contact op te nemen met Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
AcIDeR schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:35:
Heren,

Ik gebruik sinds een kleine 2 jaar een iPad 2.
Dit om te surfen vanaf het bankstel.

Sinds iOS 9 is de iPad erg traag te noemen.
Niet de verbetering zoals min of meer verwacht, door de berichtgeving.

Helaas lukt het me niet om de iPad terug naar iOS 8.4 te downgraden.
Dit ivm met het ontbreken van een 'signed firmware'.

Is iemand hier bekend met hoe ik dit alsnog kan doen?
Of dien ik contact op te nemen met Apple?
Apple geeft de mogelijkheid om kort na introductie van een nieuwe firmware om te downgraden naar de oude firmware, daarna is het niet meer mogelijk om te downgraden, en ook Apple zal dat niet voor je doen.

wat je wel zou kunnen doen is juist te upgraden naar 9.2, die "schijnt" beter te werken voor oude apparaten,
maar daar kunnen andere misschien meer over vertellen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
iOS 9.x leverde helaas geen verbeteringen op, vandaar dat we hem wilden downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
sww89 schreef op zondag 27 december 2015 @ 10:42:
In de winkel is het lastig peilen hoe je de drie categorieën iPads in het dagelijks leven zult ervaren.
Het is de enige manier om een beeld te vormen van grootte en gewicht, dat lukt je niet met plaatjes en tekst op het internet of in een magazine. Het gaat er hier absoluut niet om hoe je de tablet in het dagelijks leven zult ervaren. Dat vereist een langdurige test van weken tot maanden. In de IT is het niet ongebruikelijk om pas na 6 maanden een evaluatie te doen omdat er dan genoeg informatie en ervaringen zijn om te kunnen zeggen hoe men iets in het dagelijks gebruik ervaart. Realiteit is dat je die tijd als consument van geen enkele fabrikant en winkel zult krijgen.
De Air 2 zal sowieso bevallen: de beste compromis in gewicht, grootte en tophardware.
Dat is niet waar. Kijk alleen al naar hoeveel mensen hun gewone iPad hebben teruggebracht voor de Mini en de hoeveelheid mensen die pas de iPad kopen wanneer er een mini versie van is. Je kijkt veel te veel vanuit je eigen gebruik naar de materie en daardoor onderschat je grootte en gewicht. Voor heel veel mensen is dit enorm belangrijk. Dat is de reden waarom iPads door Apple dunner en lichter worden gemaakt.
De iPad mini en iPad Pro zijn tablets die je echt moet ervaren in dagelijkse bezigheden. Het bevalt of het bevalt niet.
Dat geldt voor alle modellen.
Ik vind de Pro een topper en voor mij is gewicht en grootte geen issue. Eerder de reden om hem wel te kopen. Wat betreft de grootte dan. Voor anderen is juist de bescheiden grootte van de mini een reden om die te kopen.
En juist daarom moet iedereen naar de winkel om de modellen eens vast te houden. Dat is de enige manier om je een beeld te vormen van grootte en gewicht. De keuze is veel te persoonlijk om af te gaan op puur wat tekstjes en plaatjes op internet/magazine.

@AcIDeR: als Apple de versie nog signed kun je terug, wanneer ze daarmee stoppen heb je dikke pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Yep, gewoon in de winkel ff mee klooien :)
Heb een tijdje een mini gehad maar vond m te klein. iPad air vind ik perfect.
Heb in de Apple Store een half uur met een iPad pro staan spelen, maar vond 'm erg groot en zwaar. Gebruik zelf m'n iPad vrijwel altijd liggend (bank/bed) en dan lijkt het mij niet fijn, zon groot apparaat op je pens....
D'r is weinig voor nodig om me nieuw Applespul te laten kopen, maar de Pro, mweh.... Niet voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Mijn reactie was nog afgestemd op het voorgaande wat besproken is en dus in lijn met mijn advies aan vankja en en in mindere mate voor Niku.

Natuurlijk krijg je in de winkel een eerste indruk. Maar je weet thuis pas hoe die bevalt en dat was mijn punt. Mijn indruk van de Pro in de winkel vs hoe ik hem nu thuis ervaar kwam zegmaar niet helemaal overheen :D

Edit: ik zal nog even de tijd nemen om er uitgebreid op in te gaan.
ppl schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:52:
[...]

Het is de enige manier om een beeld te vormen van grootte en gewicht, dat lukt je niet met plaatjes en tekst op het internet of in een magazine. Het gaat er hier absoluut niet om hoe je de tablet in het dagelijks leven zult ervaren. Dat vereist een langdurige test van weken tot maanden. In de IT is het niet ongebruikelijk om pas na 6 maanden een evaluatie te doen omdat er dan genoeg informatie en ervaringen zijn om te kunnen zeggen hoe men iets in het dagelijks gebruik ervaart. Realiteit is dat je die tijd als consument van geen enkele fabrikant en winkel zult krijgen.
Uhhm het gaat er juist wel om hoe de Air 2 en Pro in het dagelijks leven ervaren wordt. Naar de winkel gaan kan iedereen. We zitten hier op het forum om gegevens en ervaringen uit te wisselen die bij de ander ontbreken zodat we elkaar kunnen helpen, versterken en waar nodig bediscusseren. Ik geef daarom uitgebreid aan hoe ik de Air 2 en Pro ervaar. Ik heb beide voor mijn neus en kan dus actuele, vanuit mijn inzichten betrouwbare vergelijkingen maken. Vraag het mij en ik help je graag op weg naar nodig. Meer kan ik niet doen. Aangezien vankja specifiek aangeeft te twijfelen tussen beide ga ik daar op in door een aantal mogelijkheden door te nemen. Beide tablets vind ik namelijk erg goed. Het hangt van je gebruik af welke je het beste zal bevallen. Ik gebruik de Air 2 als vertrekpunt, want met die tablet zit je hoe dan ook goed. De Pro kan in de beleving weinig meerwaarde bieden. Dat is aan jezelf om dat uit te vinden. In de winkel kom je daar simpelweg niet achter. De 14 dagen zichttermijn kan al een veel betere indruk geven. Daar is echt geen 6 maanden research voor nodig hoor. Het is maar consumentenelektronica :p
Dat is niet waar. Kijk alleen al naar hoeveel mensen hun gewone iPad hebben teruggebracht voor de Mini en de hoeveelheid mensen die pas de iPad kopen wanneer er een mini versie van is. Je kijkt veel te veel vanuit je eigen gebruik naar de materie en daardoor onderschat je grootte en gewicht. Voor heel veel mensen is dit enorm belangrijk. Dat is de reden waarom iPads door Apple dunner en lichter worden gemaakt.
Ik gebruik express overal ik, mij, ik vind etc om aan te geven dat het mijn mening is, mijn situatie en dus vanuit mijn perspectief. En zoals ik hierboven al zei probeerde ik binnen de lijnen van de eerdere discussie te blijven. Blijkbaar was dat niet duidelijk dan. Buiten dat vind ik 'hoeveel mensen hun gewone iPad hebben teruggebracht voor de Mini' een ongefundeerde claim die je alleen gebruikt om je eigen mening kracht bij te zetten.

Wat betreft grootte en gewicht onderschat ik dat niet. Ik probeer aan te geven dat de Air 2 zeer aantrekkelijk is. Ik had voorheen een iPad 3. Log lomp zwaar irritant ^*%4-ding. De Mini 2 was een verademing in gewicht en omvang. Tot ik de Air 2 leerde kennen. Dat ding is niet te vergelijken met de oudere generaties iPad en nadert in gewicht de comfortabele iPad Mini. Zelfs de omvang van de Air 2 is aangenaam te noemen. Dat was ook de reden dat ik van de mini weer terug wilde naar het 9.7" formaat omdat de Air 2 bewijst veel te bieden in een kleine vormfactor en komt wat mij betreft in het vaarwater van de iPad mini. Let op! Nog steeds mijn mening.
[...]

Dat geldt voor alle modellen.
In principe wel ja. Toch is de mini net als de pro meer voor een niche markt en is de 9.7" iPad meer mainstream. Mijn referentiekader is de trein dus ik weet natuurlijk niet wat men op de salontafel nog heeft liggen ;) Voor mijn gevoel doe je bij de mini een consessies op het scherm, en bij de pro op gewicht. Je moet dat zelf even ervaren of een klein/groot iPad prettig is voor jezelf. De Air 2 zit er tussenin en is de ideale compromis in mijn optiek. Je hebt het minst het gevoel iets te moeten missen. Vandaar die opmerking.
[...]

En juist daarom moet iedereen naar de winkel om de modellen eens vast te houden. Dat is de enige manier om je een beeld te vormen van grootte en gewicht. De keuze is veel te persoonlijk om af te gaan op puur wat tekstjes en plaatjes op internet/magazine.
Wat ik dus al zei, als we zo gaan beginnen kunnen we dit forum wel opheffen als we voor alles doorverwijzen naar de winkel. Ik als bewuste consument doe veel onderzoek alvorens ik iets koop. Ik lees/vraag dan ook graag ervaringen. Een ander wil dat ook. In de winkel hoor je alleen de praatjes van de verkoper die allerlei belangen heeft. Ik heb hier geen belangen in dit verhaal en wil onder andere vankja van mijn ervaringen voorzien. Dan kan dat meegenomem worden in het maken van een keuze wanneer je uiteindelijk in de winkel staat bij le moment supreme wanneer je de iPads in handen hebt :)

[ Voor 104% gewijzigd door swv op 27-12-2015 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Als je daar bang voor bent dan is het wat verstandiger om 'm online te bestellen omdat je dan de wettelijke bedenktijd erbij krijgt. Die is juist bedoeld om te zien of iets bevalt of niet. Als je 'm in een fysieke winkel haalt heb je dat voordeel niet of ze moeten daarin coulant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 16:57
Wat me opvalt aan de nieuwere iPad Air 2 modellen is dat de homeknop geen lekkere 'klik' meer heeft.
Ik heb net 2 Air 2 modellen aangeschaft (bij 2 verschillende webshops), beide hebben een hele zacht 'klikkende' homeknop. Ik had een iPad Air 2 met een lekkere klik in de homeknop, maar die heb ik laten vallen waardoor het glas kapot is gegaan. Mn huidige iPhone 6 heeft ook een lekker klikkende homeknop.
Ik vind een goeie klik in de homeknop fijner dan een zachte klik.. Vraag me ook af waarom dit nu opeens is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
sww89 schreef op zondag 27 december 2015 @ 19:08:
Voor mijn gevoel doe je bij de mini een consessies op het scherm, en bij de pro op gewicht. Je moet dat zelf even ervaren of een klein/groot iPad prettig is voor jezelf. De Air 2 zit er tussenin en is de ideale compromis in mijn optiek. Je hebt het minst het gevoel iets te moeten missen. n de winkel hoor je alleen de praatjes van de verkoper die allerlei belangen heeft. Ik heb hier geen belangen in dit verhaal en wil onder andere vankja van mijn ervaringen voorzien.
Mooie samenvatting van 3 bladzijden tekst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
sww89 schreef op zondag 27 december 2015 @ 19:08:
Uhhm het gaat er juist wel om hoe de Air 2 en Pro in het dagelijks leven ervaren wordt.
Gezien zijn gebruik is dat echt dikke overkill. Internetten e.d. op een tablet is niet anders als op een smartphone of computer. Je maakt er een complete show van. Gebruikerservaringen zijn alleen leuk als je een specifiek gebruik zoekt en niet (goed) weet of een iPad volstaat en dat is in dit geval niet zo.
Dat ding is niet te vergelijken met de oudere generaties iPad en nadert in gewicht de comfortabele iPad Mini.
Dan moet jij ook nodig eens naar de winkel want die Mini 4 is ook niet te vergelijken met de oudere generaties :) Hij is niet alleen een stuk goedkoper dan de Air 2 maar ook een stuk lichter terwijl de performance niet veel anders is. En volgens onderzoek is het scherm ook nog eens een tikkeltje beter (of je daar ook maar iets van merkt...ik betwijfel het ten zeerste). Ze hebben de Mini weer op het oude niveau getrokken en zich er eens niet gemakkelijk van afgemaakt. De line up is op dit moment prima, het enige minpuntje is de Pencil die je alleen op de iPad Pro kunt gebruiken en niet op de andere twee. De software is op dit moment eerder een probleem omdat dit nog niet de hardware ten volste benut (zelfs games niet). Alle 3 modellen zijn futureproof.

Zoek je op dit moment een iPad bezoek dan gewoon even een winkel en bekijk de verschillende groottes (dit kan alleen maar fysiek, een forum, internet, specs en gebruikerservaringen zijn hier compleet nutteloos). Dat is echt het enige daadwerkelijke verschil als we de Pencil niet meerekenen.
De iPad is geen laptop vervanger. Voor het geld van de duurste Pro kan je ook een Air 2 en een leuke Ultrabook aanschaffen o.i.d. Lastig he?
De iPad kan prima een laptop vervanger zijn en voor een aantal personen is deze dat ook (dat is zowel op dit forum als andere fora en websites vaak genoeg besproken; aangezien je de hint de vorige keer niet begreep: het is de bedoeling dat je zelf even op zoek gaat, niet alles komt op een presenteerblaadje). En nee, voor de prijs van de duurste iPad Pro kun je niet EN een iPad Air 2 EN een leuke ultrabook kopen: de meest gehoorde klacht is dat de prijs gelijk is aan dat van een leuke ultrabook, velen vinden dat belachelijk voor iets wat een gewone tablet met iOS is (ze verwachten iets a la de Surface Pro 4 of een leuke ultrabook voor die prijs). Vergelijk de prijzen zelf ook maar eens, zo goedkoop zijn iPads en ultrabooks niet.
deBennie schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 18:15:
Wat me opvalt aan de nieuwere iPad Air 2 modellen is dat de homeknop geen lekkere 'klik' meer heeft.
Wat bedoel je met "nieuwere"? Modellen die na <insert maand> zijn uitgebracht? De homebutton op mijn Air 2 doet het nog steeds prima en dit is er eentje van februari dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 16:57
Mijn 1e iPad Air 2 kocht ik in mei dit jaar, de laatste 2 modellen heb ik een week geleden gekocht.

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:54
De iPad air is sinds Novemeber 2013 verkrijgbaar en dus bij lange na nog geen drie jaar oud kleine misrekening hier van sommige.

Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn iPad air het is ook maar net wat je ermee doet en vooral ervan verwacht.
Mijn nichtjes van 5 en 6 hebben afgelopen weekend een mini 2 gekregen daar gaan ze echt nog lang plezier van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Maakt het nog uit voor de batterij als je de iPad Pro de hele nacht aan de oplader hangt (dus langer dan strikt noodzakelijk). Of dat je hem gebruikt tijdens het opladen (zeker ook gezien de matige oplaadcapaciteit) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Dat is gewoon normaal gebruik, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

Zou het in theorie verschil kunnen maken? Ja, maar om nou halverwege de nacht wakker te worden om je iPad van de lader te halen, is ook weer een beetje overdreven ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Dat is inderdaad normaal gebruik. De Pro laadt zo langzaam op dat een hele nacht laden juist aan te bevelen is. Dan loop je overdag ook niet tegen een lege batterij aan die langzaam oplaadt ;)
Pagina: 1 ... 11 ... 36 Laatste