Afgelopen donderdag mijn zilveren iPad Pro omgeruild voor space grey. Ik kwam er namelijk achter dat mijn vorige exemplaar curved was (dus niet 'geknakt' zoals een iPhone 6) en daardoor een beetje wiebelde op een plat oppervlak. Normaal werk ik met de smart cover op de achterkant op een bureau als ik aan het tekenen ben o.i.d. en zo'n smart cover heft die lichte kromming dan enigszins weer op. Totdat ik voor de verandering de cover niet gebruikte. Ik balen natuurlijk. Daarnaast herinnerde ik mij dat bij het uitpakken de achterkant van de behuizing aan de homeknop zijde kraakte. Daarna niet echt meer op gelet maar ik heb het vermoeden dat die kromming daar mee te maken had.
[Edit: vergeet ik nog te melden dat ik een darkspot had in het midden. Niet heel erg maar bij de bekende witte omgevingen weleens zichtbaar.]
Afijn, ik met de nieuwe store pickup functie de space grey 4g besteld voor bezorging in Den Haag. Blijkt dat de online orders gescheiden worden geleverd van de winkelvoorraad, en je op die manier niet eentje kunt reserveren, terwijl als je op de website ziet dat er wel winkelvoorraad is, ze er wel eentje kunnen reserveren zegmaar. Dus toen kwam het moment dat de versie die ik op het oog had winkelvoorraad had, en ik op goed geluk naar de store in Den Haag. Waar bleek dat mijn online order er dus niet was en ik dus een 'offline' exemplaar heb meegenomen.
Nu de trotse bezitter van een space grey en dat is toch wel fijn na jaren de zilveren iPad varianten gehad te hebben. Was met de iPhone ook al overgestapt maar space grey. Als ik de mierenneuker ga uithangen is dit exemplaar heeeel lichtjes curved. Getest met een liniaal. En nee het ligt niet aan de liniaal want als ik de voorzijde van de iPad test dan zie ik een kuiltje in het midden. Maar zoals gezegd is het dit keer minimaal en totaal niet storend. M.a.w. hij wiebelt niet op tafel. Dus tip aan jullie: kijk jouw exemplaar nog even na.
Verder ben ik super tevreden over de Pro en kan ik niet meer zonder. Gek eigenlijk dat ik eerst vol overtuiging geloofde in het formaat van de iPad mini. Daarna was ik overtuigd van de Air 2 en dat heb ik nog steeds wel een beetje. Maarrr... ik kan niet meer zonder het formaat van de Pro. Daar valt goed mee te werken. Ja je laat hem vaker rusten, maar door het formaat is alles nog steeds binnen handbereik en is het gek genoeg niet storend. Probeer maar een iPad mini of een Pro ver van je af te houden. Bij de mini heb je dan alsnog de neiging om hem voor je neus te parkeren terwijl de Pro prima van een afstandje te bedienen is. En dan bedoel ik rusten op de buik, navelhoogte of ergens op de leuning van stoel of bank. Wil je de iPad vasthouden, dan is de dienblad houding het beste vind ik. Dan is ie stabiel en zijn ook alle speakers vrij om voluit te blazen
Het beste komt de iPad Pro tot zijn recht op het bureau met de Pencil. En wat is dat gaaf! Ik ben niet zo'n kunstig type maar gebruik de Pencil nu om sfeerbeelden te maken voor een project bij mijn afstuderen en dat bevalt prima! Er hoeft geen scanner meer aan te pas te komen en ik exporteer alles direct naar Photoshop met ProCreate. Wel heb ik er last van dat de Pro tijdens het schetsen soms denkt dat er een 5 vinger beweging wordt uitgevoerd en dan naar een andere app gaat die open staat. Maar dat zit hem dan in het feit dat de palmherkenning of de Pencil zelf niet goed wordt ondersteund lijkt mij. Maar dat is sporadisch en komt op het ene moment vaker voor dan het andere.
Verder ben ik nog zoekende naar apps. Ik heb nog niet de behoefte gehad om de Adobe apps te proberen. Ik heb een CC licentie dus ik beschik over alle mogelijkheden. ProCreate is geniaal en daar vermaak ik mij dan ook prima mee. Apps die geoptimaliseerd zijn voor de Pro hebben echt meerwaarde en websites worden nu ook in vol ornaat getoond.
Oke tot zo ver mijn ervaringen. Echt een aanrader! Koop je nu bij Apple, dan kan je tot ~20 januari 2016 weer retour sturen. Mocht dat de drempel verlagen

Er gaan verhalen rond dat de Apple Pencil zorgt voor een lichte maar merkbare drain. Aangezien je de Pencil niet uit kunt zetten is de andere mogelijkheid om bluetooth op de iPad zelf uit te zetten. Mijn Pencil heb ik nu een nachtje niet aangeraakt (logisch) en nu zijn de twee dus niet verbonden, maar zodra ik de Pencil oppak, wordt er instant een verbinding opgezet. Ik zelf ben dan ook benieuwd wat er gebeurd als je Pencil mee op reis neemt, en er dus beweging wordt geregistreerd, of dat impact heeft op de batterij van beiden. Dus de vraag van -SaveMe- kan best relevant zijn dit keer
[
Voor 12% gewijzigd door
swv op 06-12-2015 10:12
]