GamiQ, de game notes app met game maps!
Verwijderd
9.2 doet het inderdaad beduidend beter op de iPad 2.absrnd schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:05:
[...]
Apple geeft de mogelijkheid om kort na introductie van een nieuwe firmware om te downgraden naar de oude firmware, daarna is het niet meer mogelijk om te downgraden, en ook Apple zal dat niet voor je doen.
wat je wel zou kunnen doen is juist te upgraden naar 9.2, die "schijnt" beter te werken voor oude apparaten,
maar daar kunnen andere misschien meer over vertellen
Wat ook nog wel eens wil helpen is apps waarvan je merkt dat je ze na verloop van tijd niet meer gebruikt verwijderen en apps die veel data-bestanden aanmaken opnieuw installeren.
Opvallend vind ik overigens dat ook op een iPad 2 je met 9.2 een klein video-schermpje rechts onderin je scherm kunt krijgen. Grappig, meer niet, dat dat ook op een iPad 2 werkt.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik heb zowel een iPhone, iPad en MBP. Maar als ik op de bank zit, is de iPad toch de favoriet, voornamelijk vanwege het grotere scherm, wat tijdens het internetten en gamen toch een stuk prettiger is, ondanks dat ik een iPhone 6+ heb.
De MBP is eigenlijk weer te zwaar voor op de bank en netspanning is eigenlijk noodzakelijk als je erop gaat gamen. Deze wordt ook meer gebruikt voor zaken die je niet op een iPhone of iPad kan doen.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Maargoed dit zal ook per persoon verschillen.
Die iPad ligt dan ook dagelijks wel een uur of 4-6 op mijn schoot.
Kan mijn BlackBerry of toekomstige MacBook hier niet fijn/veilig voor gebruiken gok ik.
NRG
De Smart case van Apple lijkt me wel wat, maar is naar mijn mening erg duur. Vinden jullie dat hij de prijs waard is? Als alternatief heb ik de Casecrown Omni gevonden. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Die achterkant is erg krasvast. Hier op het werk hebben we sinds introductie een eerste iPad Mini (spacegrijs) voor algemeen gebruik, en daar is al zoveel mee gebeurt, niet normaal eigenlijk... maar goed, tot nu toe slechts 1 krasje van ca. 1,5 cm op de achterkant. Vind ik echt super goed.
Nadeel van een hoesje is dat het ding weer zwaarder wordt vind ik. Alternatief zou eventueel zo'n Bodyguards skin kunnen zijn.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Kijk eens bij Action of Xenos.ChopTheWood schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:42:
Ik ga morgen ook een iPad Air 2 aanschaffen, maar ik ben nog op zoek naar een case.
De Smart case van Apple lijkt me wel wat, maar is naar mijn mening erg duur. Vinden jullie dat hij de prijs waard is? Als alternatief heb ik de Casecrown Omni gevonden. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Euh.. Ik bedoel dit topic: [iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Sinds kort maak ik ook vaak gebruik van prezi. Hier loop ik echter tegen het nadeel aan dat het wat lastiger is om de presentatie via de iphone te bedienen. Fetelijk geef ik de presentatie op de iphone en vervolgens log ik op de ipad in als zijnde een volger. Dit loopt echter niet altijd soepel waardoor het wel eens wat tijd nodig heeft voordat de ipad naar de volgende stap in de presentatie gaat (loopt immers allemaal via internet) en de verbinding valt nog wel eens weg.
Als ik gebruik maak van een laptop dan heb ik een clicker van Logitech en dat werkt eigenlijk nog het allerbeste. Ik ben eigenlijk op zoek naar een dergelijke clicker voor de ipad waarmee bediening van prezi het belangrijkste is, als bediening van keynote dan ook nog zou werken is dat een mooie meevaller.
Iemand ervaring met een dergelijke clicker? Ik heb al veel op internet gezocht maar kan eigenlijk niets vinden. Ik vond op amazon de 'Satechi Bluetooth Smart Pointer' maar kan niet echt ontdekken of dit nu echt werkt met prezi op de ipad, iemand ervaringen? De prijs maakt me niet zoveel uit maar vindt het zonde om te bestellen als het niet werkt.
Hopelijk heeft iemand hier de oplossing voor me.
Verwijderd
Dit wellicht wat je zoekt? http://www.satechi.net/in...uct_tabs_customer-reviewsRAM1979 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:52:
Ik gebruik mijn ipad erg vaak voor het geven van presentaties, voornamelijk omdat aansluiting op iedere beamer een kwestie is van plug en play. Ik gebruik PowerPoint voor het maken van de presentaties en die zet ik op de ipad dan om naar een keynote presentatie. Vervolgens gebruik ik mijn iphone als clicker om door de presentatie te kunnen lopen.
Sinds kort maak ik ook vaak gebruik van prezi. Hier loop ik echter tegen het nadeel aan dat het wat lastiger is om de presentatie via de iphone te bedienen. Fetelijk geef ik de presentatie op de iphone en vervolgens log ik op de ipad in als zijnde een volger. Dit loopt echter niet altijd soepel waardoor het wel eens wat tijd nodig heeft voordat de ipad naar de volgende stap in de presentatie gaat (loopt immers allemaal via internet) en de verbinding valt nog wel eens weg.
Als ik gebruik maak van een laptop dan heb ik een clicker van Logitech en dat werkt eigenlijk nog het allerbeste. Ik ben eigenlijk op zoek naar een dergelijke clicker voor de ipad waarmee bediening van prezi het belangrijkste is, als bediening van keynote dan ook nog zou werken is dat een mooie meevaller.
Iemand ervaring met een dergelijke clicker? Ik heb al veel op internet gezocht maar kan eigenlijk niets vinden. Ik vond op amazon de 'Satechi Bluetooth Smart Pointer' maar kan niet echt ontdekken of dit nu echt werkt met prezi op de ipad, iemand ervaringen? De prijs maakt me niet zoveel uit maar vindt het zonde om te bestellen als het niet werkt.
Hopelijk heeft iemand hier de oplossing voor me.
Oeps, lees net dat je deze juist ook zelf al had gevonden.

Volgens de gebruikservaringen op die site werkt hij ook voor iOS-devices. Lijkt mij derhalve stug dat hij dan niet met Prezi voor iOS werkt.
Wil je dat echter zeker weten dan weerhoudt niemand je ervan een mailtje te sturen naar Satechi en/of Prezi om dat te verifiëren, toch? Op beide sites zag ik overigens ook forums aanwezig.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2016 03:30 ]
Helemaal met je eens. Het is een erg prettige machine, maar ik vind wel dat het een absoluut consumptie apparaat is. Ik heb het geprobeerd, maar produceren op een iPad is verre van ideaal. Zelfs de officiële Microsoft Office apps zijn uitgeklede versies van desktop programma's. Tegenwoordig gebruik ik de iPad om de krant, artikelen en stukken te lezen, Netflix, YouTube, Facebook en foto's te bekijken en hier leent de iPad zich fantastisch voor.sww89 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:59:
Met een laptop op de bank ben je toch gebonden aan een bepaalde zithouding. Ik ben een vrij onrustige zitter, in die zin dat ik om de 10 minuten wel een andere zithouding aanneem. Ik las laatst: 'de beste zithouding is een andere' of iets wat daar op lijkt. Met een laptop is je enige optie de schoot of als de bankleuning dat toestaat de leuning van de bank en ik houd dat dan ook niet lang vol. Het wordt voor mij dan oncomfortabel. Met een iPad ben je toch vrijer in gebruik en alleen daarom al vind ik hem nog steeds nuttig na al die jaren
Maargoed dit zal ook per persoon verschillen.
Had in december bij Mediamarkt de iPad gekocht en daar het keyboard in bestelling gezet. Aangezien Apple ook geen voorraad had. Dit weekend zag ik dat de levertijd op apple.nl was aangepast naar 2-3 weken levertijd ipv 3-4 weken. Toch maar bestelt, en kijken wie als eerste gaat leveren. Wetende dat ik hij beide kosteloos kan annuleren / retourneren. Uiteindelijk Zondag bestelt en vandaag dus al een aflevermail. Nice!!!!
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
[ Voor 5% gewijzigd door swv op 21-01-2016 21:22 ]
Persoonlijk zou ik 'm dan liever bij een premium reseller als Amac kopen met 3 jaar garantie
NRG
Nee maakt niks uit, dat doe ik al zolang ik een iPad heb en dat is al jaren.-SaveMe- schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:08:
Maakt het nog uit voor de batterij als je de iPad Pro de hele nacht aan de oplader hangt (dus langer dan strikt noodzakelijk). Of dat je hem gebruikt tijdens het opladen (zeker ook gezien de matige oplaadcapaciteit) ?
De iPad stopt vanzelf met laden als hij vol is.
Je kan de batterij ook kalibreren als hij niet goed meer weet of ie nu bijna vol is of leeg is, waar ik trouwens nog nooit last van heb gehad.
Maak de batterij dan een keer helemaal leeg, leg hem aan de lader en hou dan de Aan/Uitknop en de Homeknop tegelijk ingedrukt totdat je het Apple logo op het scherm ziet.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
De laatste winkel waar ik 'm zou kopen is de Mediamarkt, baggerservice met alles!Dancing_Animal schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:23:
Ik wil eigenlijk een iPad air 2 kopen, maar weet niet waar. Ik weet dat de Apple Store heel makkelijk is in het terugbrengen als er iets mee is. Maar die zijn al gauw €40-€50 euro duurder dan bijvoorbeeld een MediaMarkt. Komt het veel voor dat 'er iets is' met een iPad?
Kijk anders eens bij Mycom, een veel betere service!
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Daar zou ik nú wel even op wachten....
Haters everywhere but I don’t really care
Ha! Ik zat net te bedenken: Er komen nu wel veel geruchten bij elkaar richting één event. Is MacRumors mij net voor http://www.macrumors.com/...one5se-apple-watch-bands/matthijst schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 09:04:
Air 3 komt in maart, zijn de geruchten.
Daar zou ik nú wel even op wachten....
It's dogged that does it
Apple Special Event (March 2, 2011)
Apple Special Event (March 7, 2012)
Apple Special Event (March 9, 2015)
iPad release zal wel de week na event zijn.
Wel een keer tijd/zin om te upgraden van mijn ipad 4.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Verwijderd
Deze is wel elegant: https://www.yohann.com/ipad-pro-stand-yohann/-SaveMe- schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 00:39:
Ik zoek eigenlijk een stand/houder voor mijn iPad Pro. Zijn er wel voor de 10" tablets, maar kan er zo geen vinden voor 12.9". Iemand deze al ergens gezien ?
Thanks! Die is inderdaad wel mooi. Alleen zoek ik meer een staander zodat hij op de grond kan staan, of met een klem kan worden bevestigd.Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 00:48:
[...]
Deze is wel elegant: https://www.yohann.com/ipad-pro-stand-yohann/
Meer zoiets of zelfs liever zoiets ...
Geruchten over specs zijn minder helder. Onder andere de volgende dingen worden genoemd.
4K HD scherm
4gb intern geheugen
Grotere batterij
Geen touch-id
http://9to5mac.com/2016/0...-watch-bands/#more-416573
http://9to5mac.com/2016/01/28/ipad-air-3-4k-display-report/
Ja, super winkel, dat Mycom!HereIsTom schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 00:41:
[...]
De laatste winkel waar ik 'm zou kopen is de Mediamarkt, baggerservice met alles!
Kijk anders eens bij Mycom, een veel betere service!
nieuws: MyCom, iCentre en Dixons failliet verklaard
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Waarschijlijk wordt er touch Id geschreven daar waar er 3D touch bedoelt wordt.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:36:
Eigenlijk twijfel ik aan al die items. Ik denk namelijk niet dat ze het scherm wijzigen. Ook denk ik niet dat ze ineens Touch ID, geïntroduceerd op de huidige iPad Air 2, zullen ze niet ineens weer weglaten denk ik.
Er is idd nergens gezegd dat er geen Touch ID op zou zitten, wel dat er geen 3D touch op komt.pacificocean schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:49:
[...]
Waarschijlijk wordt er touch Id geschreven daar waar er 3D touch bedoelt wordt.
[ Voor 37% gewijzigd door jasjenl op 29-01-2016 10:12 ]
Verwijderd
Zouden wel eens 2 camera's op kunnen komen aan dezelfde kant. Wat mogelijkheden schept die in de richting van de controller van Leap Motion zullen gaan.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:36:
Eigenlijk twijfel ik aan al die items. Ik denk namelijk niet dat ze het scherm wijzigen. Ook denk ik niet dat ze ineens Touch ID, geïntroduceerd op de huidige iPad Air 2, zullen ze niet ineens weer weglaten denk ik.
"the iPad Pro was the clear winner this season as it was the top selling detachable, surpassing notable entries from Microsoft and other PC vendors"
http://www.macrumors.com/...ce-idc-4q15-tablet-sales/
NRG
Verwijderd
Wanneer je dergelijke berichten plaatst als commentaar op een topic op de voorpagina krijg je ik weet niet hoeveel negatieve reacties over je heen.GerardVanAfoort schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:51:
Goh, de iPad Pro verkoopt in lauch quarter meer als de Surface.. Zou dat door de aanhoudende problemen met de SP4 (slecht/niet functionerende slaapstand) en de Surface Book komen, of door het besturing systeem komen?![]()
"the iPad Pro was the clear winner this season as it was the top selling detachable, surpassing notable entries from Microsoft and other PC vendors"
http://www.macrumors.com/...ce-idc-4q15-tablet-sales/
Hele volksstammen vergelijken de iPad Pro met de Surface Pro. Terwijl het toch echt twee totaal verschillende devices zijn met verschillende doelgroepen. De tijd zal het leren maar het zou mij niet verbazen wanneer de verkoopcijfers van de iPad Pro alleen nog maar zullen toenemen.
Stukje afgunst, onwetendheid, je niet thuis voelen bij iets denk ik dan maar. Reacties daarop op de fp laat ik dan maar achterwege. Ach, ik voel me niet zo meer thuis bij Microsoft sinds Windows 10 en de vele wijzigingen en weer terugdraaien van beslissingen enz.
De iPad Pro zal zeker een groter marktaandeel krijgen. En ik gok dat de komende jaren de Mac ook wel gaat profiteren van de 'enigszins zoekende' Microsoft
NRG
Afgelopen zomer heb ik van mijn werkgever een iPad Air 2 (64gb) gekregen. Vanwege fiscale redenen wordt deze in enkele maanden afgeschreven en is deze daarna pas daadwerkelijk van mij.
Nu heb ik een aanbod voor een baan gehad van een andere werkgever welke ik heb geaccepteerd en dus moet ik de iPad óf kosteloos inleveren óf overnemen.
Ik gebruik het apparaat eigenlijk dagelijks, met name privé en zou dus graag een tablet houden. Overnemen kost mij 430eu en dat is goedkoper dan een nieuwe of een tweedehandse, best een aantrekkelijke optie dus.
Echter staat, zoals jullie weten, de Air 3 ook op de planning en is iets nieuws altijd leuk natuurlijk. Het gebruik bestaat bij mij vooral uit wat surfen, mail, YouTube etc geen hele spannende dingen dus daarmee voldoet de Air 2 prima.
Zouden jullie in mijn geval de Air 2 overnemen of toch wachten op de Air 3? Natuurlijk zal de Air 3 flink duurder zijn dan de Air 2 overnemen, ik gok op 700/800eu?
NRG
Of heb je er niks aan uitgeven? Want dat is het geen moeilijke keuze en zal ik hem lekker terug geven.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Aan de andere kant heb ik ook geen zin om de iPad eind deze maand in te leveren en eerst nog een maand of twee (of langer) te moeten wachten totdat de Air 3 te koop komt.
Lastig hoor
@ Tylen, Ik heb nog geen cent uitgegeven aan de iPad en kan hem kosteloos inleveren.
De "afschrijving" is een fiscaal trucje om er zodoende geen belasting over te betalen (uiteraard aangevuld met enkele andere voorwaarden).
Veestal kun je gelijk al preorderen en komt ie snel daarna.
En nog meer geruchten/halve feiten.
http://www.macrumors.com/...gn-dimensions-ipad-air-2/
http://www.macrumors.com/...arch-15-2016-event-rumor/
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
NRG
Hopelijk met pencil support, maar ga sowieso Air 1 inruilen.
Verwijderd
Brom brom, grom grom, mocht Apple inderdaad met een nieuwe iPad Air 3 komen dan zal ik daar toch maar eens naar gaan kijken. Zo niet dan wordt het misschien toch wel die iPad Pro.
Zag op marktplaats.nl dat iPad 2 daar nog altijd zo'n €150,- max doen. Niet echt veel meer maar kan net dat zetje zijn om te upgraden.
nu kan ik een nieuwe ipad air 2 kopen voor 360... óf ik zet het geld opzij dat ik gekregen heb voor mijn tweedehands ipad air 2, en wacht op de air 3... dilemmas!! wat zouden jullie doen?
Dillema is voor mij of de air 2 100 euro omlaag gaat in 6 weken, of dat deze uitrouleert en de air 1 het basismodel wordt.. Zonder kan ik wel even.matthijst schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:15:
Tsja, kan je 6 weken zonder of niet. Da's een vraag die je zelf moet beantwoorden.
Hier blijven de Mycom en iCentre gewoon open hoor!CeesKees schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:48:
[...]
Ja, super winkel, dat Mycom!
nieuws: MyCom, iCentre en Dixons failliet verklaard
Geen pre-orders maar vanaf 18 maart leverbaar, zal in Nederland wel een ruime week later zijn.
NRG
It's dogged that does it
Qua specs: geen 4 GB RAM maar gewoon 2 GB, wel een A9 CPU maar weer geen 12-core GPU (zoals de A9X) enzovoort.
Verwijderd
De Air 3 krijgt waarschijnlijk maximaal een A9X chip en de pro zie ik dit jaar niet vervangen worden door dat het ding al super krachtig is, en de iPad verkopen zo terug lopen dat ik geen noodzaak zie voor de A10X in 2016.
[ Voor 3% gewijzigd door Jeffrey88 op 21-02-2016 12:20 ]
http://9to5mac.com/2016/02/25/smaller-ipad-pro-march/
Die smart connector mogen ze wmb houden trouwens, maar pencil support is welkom
Wat bedoel je met die connector wmb houden?
Als ze de iPhone 5se dan maar wel scherp in de markt zetten (€ 529,- ongeveer voor 16 GB)
NRG
Laat je niet gek maken. Ik lees niks nieuws hier hoor. Zeg nou zelf, wat is het verschil tussen de Air 3 en de Pro mini behalve de naam in de geruchten?BlauweFles schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:27:
Geen iPad air 3, maar een pro mini. Inclusief smart connector en pencil support. Verrassend.
http://9to5mac.com/2016/02/25/smaller-ipad-pro-march/
Ik kan de geruchten nog steeds niet helemaal geloven mocht het uitkomen wat tot nu toe allemaal is geschreven. Van een iPad Air een iPad Pro maken is in mijn beleving hetzelfde als een MacBook Air met MacBook Pro specs maken. Dan is er toch geen reden meer om een iPad Pro/MacBook Pro te kopen op het grote scherm na? Nee ik geloof best dat er een nieuwe 9.7" iPad in aantocht is, de geruchten zijn zo sterk en komen telkens terug, maar ik denk wel dat de iPad Pro een (aantal van zijn) unieke feature(s) en zijn eigen naam behoudt. Anders is Apple slecht bezig met het in de markt zetten van (nieuwe) producten.
Kijk een iPhone 6s en 6s Plus dienen hetzelfde doel. Een iPad Mini, Pro mini en een iPad Pro niet. De iPad Pro wordt door Apple in de markt gezet als een laptopvervanger en professionele tekentablet. In mijn ogen lachwekkend wat betreft het eerste, maargoed voor sommige mensen zou dat best kunnen. Een iPad Pro mini is mijn ogen nog lachwekkender. Neem nou de splitview feature: Die werkt op mijn Air 2 lang niet zo lekker als op mijn Pro. Neem nou het schermformaat: Als jij aantekeningen maakt met illustraties, dan geef je toch ook de voorkeur aan een A4 kladblok ipv A5? Als je een toetsenbord wilt gebruiken, dan geef je toch ook de voorkeur aan een fullsize toetsenbord ipv kleinere? Ik ben benieuwd hoe Apple het gaat brengen dan
Dat ik het raar zou vinden betekent niet dat ik niet geloof dat er geen vraag naar een iPad Pro mini is
Mijn Air 1 is onlangs gestolen. Ik had allang een air 2 gekocht als deze geruchten er niet waren. De enige feature die ik interessant vind qua upgrade is de schermresolutie. De overige dingen maken mij niet veel uit.
En de reden dat ik de geruchten volg is om de zekerheid van een launch in te schatten. Dat lijkt nu steeds zekerder te worden.
Dat ik niet op zon lompe keyboardcover zit te wachtenBeQuietAndDrive schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:40:
Ik vind het niet geheel onlogisch, de ipad Air 2 is nog snel zat en voldoet aan de meeste wensen.
Wat bedoel je met die connector wmb houden?
64 GB komt niet en de prijs dichtbij de iPad Air..
"De kleinere iPad heeft vrijwel dezelfde specs als het model van 12,9-inch, zoals een A9X-processor en meer werkgeheugen. Ook is er ondersteuning voor de Apple Pencil en zit er een Smart Connector in. Apple zou bezig zijn om een Smart Keyboard voor dit kleinere model iPad Pro te maken. Die komt mogelijk ook al in maart in de winkel. Verder kun je rekenen op vier stereospeakers, dezelfde opslagcapaciteiten (32GB en 128GB) en dezelfde kleuren. De prijs zal meer in de richting liggen van de iPad Air-modellen."
[ Voor 3% gewijzigd door GerardVanAfoort op 26-02-2016 22:26 ]
NRG
It's dogged that does it
Volgens mij is de wifi antenne kapot, heb al een harde reset geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Ik heb gelezen dat eventueel hitte en kou de wifi weer aan de praat zouden kunnen krijgen (comments in deze link http://www.imore.com/if-w...-or-ipad-heres-how-fix-it). Heeft iemand hier dit met succes gedaan?
Om toch maar even een discussie aan te zwengelen over de iPad. Ik vind dat de iPad, zeker qua software, in 5 jaar tijd bijna niet vooruit is gekomen...
Qua bouw en ontwerp is het een prachtig apparaat: licht, dun en een fantastisch scherm! Maar ik merk dat mijn iPhone eigenlijk in alles net zo goed, zo niet beter, is dan de iPad. Ik ben steeds vaker onderweg of op reis en dan merk je dat het gewoon een stuk makkelijker is om even snel naar je iPhone te pakken - die in principe alles kan wat je iPad ook doet.
Als ik dan toch even nét wat meer content wil en net wat meer productiviteit, dan neig ik al een stuk sneller naar mijn laptop. Die is immers veel beter in multitasking en het is ook prettiger om daarop bijvoorbeeld in Word te werken.
Een aantal jaar geleden lag dat voor mijn gevoel nog absoluut anders: de iPhone had nog een relatief klein 3.5" en 4" scherm en er was maar beperkt ruimte voor content. Als je dan productiever wilde zijn en meer content in beeld wou krijgen, dan had je de laptop... maar die waren destijds nog vrij groot zwaar. Dan was de iPad ideaal: een groot scherm, veel ruimte voor content. De iPad was kortom een stuk productiever dan een iPhone, maar veel mobieler dan een laptop.
Maar sinds de iPhone 6 hebben we grotere schermen op de iPhone en dan is er eigenlijk niet meer echt verlangen naar een groter, iPad, scherm. De 4.7" (en 5.5") schermen kunnen voldoende content tonen. Je kunt, vind ik, tegenwoordig net zo productief op je iPhone zijn als op je iPad.
Laptops daarentegen zijn ook lichter en compacter geworden: aan Apple's kant is de MacBook Air zo geëvolueerd dat het nu gewoon volwaardige PC-vervangers zijn (dat waren ze 5 jaar geleden nog niet), terwijl ook de MacBook Pro flink is afgeslankt toen die de Retina-schermen kregen. Aan de Windows-kant zijn er tegenwoordig ook mooie ultrabooks te koop.
Dan kom ik terug op het zinnetje wat ik eerder schreef: "De iPad was kortom een stuk productiever dan een iPhone, maar veel mobieler dan een laptop."
Nu is dat niet meer: de iPad die kan in principe nog net zoveel als vijf jaar geleden... maar de iPhone kan qua productiviteit net zo goed de iPad bijhouden. En de huidige MacBooks en Ultrabooks... tja, die zijn bijna net zo mobiel als een iPad maar kunnen zóveel meer.
Dan kom ik maar tot één conclusie: de iPad is qua ontwikkeling in de afgelopen 5 jaar - vooral software - zowat stil blijven staan, terwijl de iPhone en de MacBooks/Ultrabooks sterk zijn verbeterd.
Ik denk dat Apple dit ook zeer goed beseft: niets voor niets zijn ze met een iPad Pro gekomen en hebben ze vorig jaar, met iOS 9, de eerste voorzichtige stapjes genomen om de iPad weer echt onderscheidend te maken t.o.v. de iPhone (Picture-in-Picture ondersteuning, nieuwe multitasking mogelijkheden (side-by-side apps bijvoorbeeld)). Qua hardware zijn ze ook bezig met veranderingen: de Apple Pencil, het Smart Keyboard. Aan alles is te merken: Apple is bezig om de iPad, qua functionaliteit, dichter bij een laptop te brengen.
Dat is mooi, maar ze zijn er nog niet. iOS, voor de iPad, is nog steeds te beperkend.
Gisteren heb ik toevallig de Microsoft Surface Pro 4 gezien bij de MediaMarkt en daar kwam ik toch wel tot het besef dat Microsoft zeer goed op weg is. De kickstand werkt fantastisch, de Surface Pen is een fantastische techniek, maar misschien wel het beste is de keyboard cover: de toetsen zijn zeer prettig om op te typen en het glazen touchpad werkt fantastisch. De accessoires (Surface Pen, Keyboard Cover en de ingebouwde kickstand) sluiten echt naadloos op elkaar aan.
Het sterke punt is dan ook dat de Surface Pro echt Windows 10 draait: als je de cover aansluit op de Surface Pro 4, dan gedraagt het zich dus echt als een laptop - en zo voelt het ook aan!
Natuurlijk zijn er ook 'flaws' en bugs wat betreft de Surface Pro 4. Maar ze zitten voor mijn gevoel een heel eind in de juiste richting. En Apple gaat met de iPad dezelfde kant op: een tablet op zich, maar als je een toetsenbord aansluit gedraagt het zich steeds meer als een notebook. Beperkende factor voor Apple is iOS: daar moet nog heel wat aan gesleuteld worden.
Heb je hem hier in Nederland gekocht? Je krijgt bij de meeste winkels 2 jaar garantie, dus dan is het misschien verstandig om gewoon terug te gaan naar de winkel zodat ze 'm kunnen repareren of omruilen.StephaN900 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:26:
Vraagje: ik heb een ipad mini 3 die het voorheen altijd goed deed, echter na de laatste keer gevlogen te hebben had ik problemen bij aankomst met de wifi, deze was erg traag op de ipad terwijl hij op andere devices gewoon prima was. De volgende dag was er helemaal geen wifi meer, het wifi icoon bij het omhoog schuiven van de onderste taakbalk is "greyed out" en ik kan hem ook niet aanzetten in de instellingen.
Volgens mij is de wifi antenne kapot, heb al een harde reset geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat. Ik heb gelezen dat eventueel hitte en kou de wifi weer aan de praat zouden kunnen krijgen (comments in deze link http://www.imore.com/if-w...-or-ipad-heres-how-fix-it). Heeft iemand hier dit met succes gedaan?
Ik zou in ieder geval niet zelf gaan lopen klooien met het apparaat verwarmen en verkoelen... dat lost het misschien tijdelijk op, maar reken er maar op dat het probleem vroeg of laat weer terugkeert.

Macbook 12" eigenlijk vooral op vakantie (beetje bloggen, foto's bewerken).
Hoop dat de Air 3 de pencil ondersteunt, lijkt me mooi om mee te klooien en misschien te gebruiken om Photoshop op de Mac mee te "bedienen".
Verder ben ik ook erg benieuwd naar de nieuwe prijs, maar ik vermoed dat deze pas op de conferentie bekend gemaakt wordt en niet daarvoor?
Ik vind dat anders nog wel tegenvallen hoe de MacBook sterk is verbeterd de afgelopen jarenUniciteit schreef op zondag 13 maart 2016 @ 15:47:
Zo, voor mijzelf besloten om m'n iPad Air 2 toch maar te koop te zetten. Ik heb 'm al sinds kort na de introductie, eind 2014, maar ik merk dat ik 'm steeds minder gebruik.
Om toch maar even een discussie aan te zwengelen over de iPad. Ik vind dat de iPad, zeker qua software, in 5 jaar tijd bijna niet vooruit is gekomen...
Qua bouw en ontwerp is het een prachtig apparaat: licht, dun en een fantastisch scherm! Maar ik merk dat mijn iPhone eigenlijk in alles net zo goed, zo niet beter, is dan de iPad. Ik ben steeds vaker onderweg of op reis en dan merk je dat het gewoon een stuk makkelijker is om even snel naar je iPhone te pakken - die in principe alles kan wat je iPad ook doet.
Als ik dan toch even nét wat meer content wil en net wat meer productiviteit, dan neig ik al een stuk sneller naar mijn laptop. Die is immers veel beter in multitasking en het is ook prettiger om daarop bijvoorbeeld in Word te werken.
Een aantal jaar geleden lag dat voor mijn gevoel nog absoluut anders: de iPhone had nog een relatief klein 3.5" en 4" scherm en er was maar beperkt ruimte voor content. Als je dan productiever wilde zijn en meer content in beeld wou krijgen, dan had je de laptop... maar die waren destijds nog vrij groot zwaar. Dan was de iPad ideaal: een groot scherm, veel ruimte voor content. De iPad was kortom een stuk productiever dan een iPhone, maar veel mobieler dan een laptop.
Maar sinds de iPhone 6 hebben we grotere schermen op de iPhone en dan is er eigenlijk niet meer echt verlangen naar een groter, iPad, scherm. De 4.7" (en 5.5") schermen kunnen voldoende content tonen. Je kunt, vind ik, tegenwoordig net zo productief op je iPhone zijn als op je iPad.
Laptops daarentegen zijn ook lichter en compacter geworden: aan Apple's kant is de MacBook Air zo geëvolueerd dat het nu gewoon volwaardige PC-vervangers zijn (dat waren ze 5 jaar geleden nog niet), terwijl ook de MacBook Pro flink is afgeslankt toen die de Retina-schermen kregen. Aan de Windows-kant zijn er tegenwoordig ook mooie ultrabooks te koop.
Dan kom ik terug op het zinnetje wat ik eerder schreef: "De iPad was kortom een stuk productiever dan een iPhone, maar veel mobieler dan een laptop."
Nu is dat niet meer: de iPad die kan in principe nog net zoveel als vijf jaar geleden... maar de iPhone kan qua productiviteit net zo goed de iPad bijhouden. En de huidige MacBooks en Ultrabooks... tja, die zijn bijna net zo mobiel als een iPad maar kunnen zóveel meer.
Dan kom ik maar tot één conclusie: de iPad is qua ontwikkeling in de afgelopen 5 jaar - vooral software - zowat stil blijven staan, terwijl de iPhone en de MacBooks/Ultrabooks sterk zijn verbeterd.
Ik denk dat Apple dit ook zeer goed beseft: niets voor niets zijn ze met een iPad Pro gekomen en hebben ze vorig jaar, met iOS 9, de eerste voorzichtige stapjes genomen om de iPad weer echt onderscheidend te maken t.o.v. de iPhone (Picture-in-Picture ondersteuning, nieuwe multitasking mogelijkheden (side-by-side apps bijvoorbeeld)). Qua hardware zijn ze ook bezig met veranderingen: de Apple Pencil, het Smart Keyboard. Aan alles is te merken: Apple is bezig om de iPad, qua functionaliteit, dichter bij een laptop te brengen.
Dat is mooi, maar ze zijn er nog niet. iOS, voor de iPad, is nog steeds te beperkend.
Gisteren heb ik toevallig de Microsoft Surface Pro 4 gezien bij de MediaMarkt en daar kwam ik toch wel tot het besef dat Microsoft zeer goed op weg is. De kickstand werkt fantastisch, de Surface Pen is een fantastische techniek, maar misschien wel het beste is de keyboard cover: de toetsen zijn zeer prettig om op te typen en het glazen touchpad werkt fantastisch. De accessoires (Surface Pen, Keyboard Cover en de ingebouwde kickstand) sluiten echt naadloos op elkaar aan.
Het sterke punt is dan ook dat de Surface Pro echt Windows 10 draait: als je de cover aansluit op de Surface Pro 4, dan gedraagt het zich dus echt als een laptop - en zo voelt het ook aan!
Natuurlijk zijn er ook 'flaws' en bugs wat betreft de Surface Pro 4. Maar ze zitten voor mijn gevoel een heel eind in de juiste richting. En Apple gaat met de iPad dezelfde kant op: een tablet op zich, maar als je een toetsenbord aansluit gedraagt het zich steeds meer als een notebook. Beperkende factor voor Apple is iOS: daar moet nog heel wat aan gesleuteld worden.
[...]
Heb je hem hier in Nederland gekocht? Je krijgt bij de meeste winkels 2 jaar garantie, dus dan is het misschien verstandig om gewoon terug te gaan naar de winkel zodat ze 'm kunnen repareren of omruilen.![]()
Ik zou in ieder geval niet zelf gaan lopen klooien met het apparaat verwarmen en verkoelen... dat lost het misschien tijdelijk op, maar reken er maar op dat het probleem vroeg of laat weer terugkeert.
Ik ben op zoek naar een 4G tablet omdat ik mijn telefoon niet continu als hotspot wil gebruiken (kost me 10-15% batterij per half uur). De Surface valt af omdat ik daar geen Ziggo apps en games op kan krijgen die ik speel. Ik wil geen OS met schil dus Android heeft ook niets te bieden en dan blijft Apple over.
Ik gebruik mijn huidige tablet voor browsen, youtube en games als Angry Birds, Clash of Clans en Real Racing 3. Daarnaast kijk ik tv op de tablet via de Ziggo App.
Voor dat alles kan ik met een iPad Air 2 toch nog makkelijk minstens twee jaar vooruit?
Ik wacht sowieso komende maandag af maar vrees dat de opvolger met 4G een stuk duurder zal worden en aangezien de Air 2 dan in prijs zal dalen lijkt me dat een betere keuze zodat ik voor de 64GB kan gaan.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
De air 2 is nog steeds een bliksemsnelle tablet, dus mijn gok: ja, daar kan je nog prima minstens 2 jaar mee vooruitLekker Ventje schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 07:35:
Een vraag aan iPad Air 2 bezitters.
Ik ben op zoek naar een 4G tablet omdat ik mijn telefoon niet continu als hotspot wil gebruiken (kost me 10-15% batterij per half uur). De Surface valt af omdat ik daar geen Ziggo apps en games op kan krijgen die ik speel. Ik wil geen OS met schil dus Android heeft ook niets te bieden en dan blijft Apple over.
Ik gebruik mijn huidige tablet voor browsen, youtube en games als Angry Birds, Clash of Clans en Real Racing 3. Daarnaast kijk ik tv op de tablet via de Ziggo App.
Voor dat alles kan ik met een iPad Air 2 toch nog makkelijk minstens twee jaar vooruit?
Ik wacht sowieso komende maandag af maar vrees dat de opvolger met 4G een stuk duurder zal worden en aangezien de Air 2 dan in prijs zal dalen lijkt me dat een betere keuze zodat ik voor de 64GB kan gaan.
Angry Birds staat op mijn Air 2 en werkt prima, CoC speel ik regelmatig en werkt prima, Real Racing 3 en de Ziggo app staan op mijn tablet en werken ook verbazend goed. Ik kan mij niet voorstellen dat dat binnen twee jaar onwerkbaar wordt, dus ik durf hem je wel aan te raden.Lekker Ventje schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 07:35:
Een vraag aan iPad Air 2 bezitters.
Ik zou je idd wel de 64GB versie aanraden want 16GB is wel wat aan de krappe kant
Dan volgende week maar eens afwachten, hopelijk is er na de introductie van de nieuwe iPad een Air 2 met 64GB en 4G voor ongeveer €600 te scoren. Ik ga er vanuit dat de Air 2 toch wel een stuk in prijs zal dalen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Raar.
Raarr? Nee joh, de iPad Pro 9.7 krijgt toch ook pencil support.sww89 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:11:
Ik kreeg net een update van Astropad aangeboden met onder andere in de beschrijving 'Apple Pencil support voor new iPads (Spring 2016)'.
Raar.
NRG
Meer raar dat hun (ontwikkelaar) al meer zouden weten dan wij. Mochten ze echt meer weten omdat ze inside ontwikkelt hebben samen met Apple, dan lijkt het mij stug dat ze dit nu al (mogen) communiceren in een appupdate (die door het reviewproces is gekomen). Tenslotte lijkt mij iOS 9.2.1 ook nog niet geschikt voor de nieuwe iPads dus hoe moet er dan al ondersteunig plaatsvinden?GerardVanAfoort schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:54:
[...]
Raarr? Nee joh, de iPad Pro 9.7 krijgt toch ook pencil support.
Vragen, vragen...
Eén ding weet ik wel: De keynote zal niet tot weinig verrassend zijn
http://9to5mac.com/2016/0...-inch-pricing-capacities/
Je zou denken dat je gezien de prijzen van de componenten toch gewoon weer op €499 kunt beginnen? De gewone consument zit volgens mij niet op de Pro te wachten. Leuke specs maar het is overkill voor facebook en internetten.NotSoSteady schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:48:
Tuurlijk, laten we nogmaals de prijs verhogen van de iPad, die doet het namelijk al zo geweldig. Ik was eigenlijk van plan om te upgraden van mijn iPad Air 2, maar voor 599 euro laat ik het lekker aan me voorbij gaan.
De Pro 9.7 word voor mij de opvolger van een apparaat wat hier 4 jaar enorm veel gebruikt is en dan is € 100,- meer of minder in eens een stuk minder belangrijk
NRG
Ik heb een iPad 1 en die levert niets meer op, zelfs Apple wil hem niet als inruil.matthijst schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:08:
En je oude iPad is nog geld waard, dus afschrijving is minder
De iPads doen het aanzienlijk minder goed dan in 2013-2014, toen verkochten ze er een pak meer als nu. Alleen maar een dalende trend sinds dien itt de iPhone.NotSoSteady schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:48:
Tuurlijk, laten we nogmaals de prijs verhogen van de iPad, die doet het namelijk al zo geweldig. Ik was eigenlijk van plan om te upgraden van mijn iPad Air 2, maar voor 599 euro laat ik het lekker aan me voorbij gaan.
Ik zie steeds meer 60+ mensen een tablet gebruiken waarvan er ook zat er goed mee uit de voeten kunnen en hun pc of laptop daardoor minder gebruiken. Misschien gaat deze groep er nog wel zorgvuldiger mee om en zeker dat zij nog minder van de hardware vereisen en dus minder snel zullen vervangen..
NRG
Ik vond de iPad Air 1 al aardig laggy en de eerste Galaxy Tab S is helemaal verschrikkelijk traag.GerardVanAfoort schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:31:
Omdat tablets doorgaans langer meegaan. Vaker op dezelfde plek gebruikt worden en mogelijk minder snel valschade hebben. De replacement termijn komt dus later.
Ik zie steeds meer 60+ mensen een tablet gebruiken waarvan er ook zat er goed mee uit de voeten kunnen en hun pc of laptop daardoor minder gebruiken. Misschien gaat deze groep er nog wel zorgvuldiger mee om en zeker dat zij nog minder van de hardware vereisen en dus minder snel zullen vervangen..
Ding is bij m'n moeder nog dagelijks in gebruik en onmisbaar. Die heeft ook nog helemaal geen behoefte aan een nieuwere en kan er nog wel een paar jaar mee vooruit al zal de huidige iOS wel de laatste geweest zijn waarbij de 2 meeging.
De PC staat inderdaad stof te happen en wordt niet meer vervangen, en daar draait win7 al nauwelijks goed meer op.
[ Voor 17% gewijzigd door sambalbaj op 19-03-2016 16:45 ]
Mijn opa van 90 gebruikt ook dagelijks de iPad 2. Die klaagt echter ach en wee hoe traag dat apparaat is. Ik moet dus een nieuw voor m vinden. Denk dat t echt persoonlijk is:psambalbaj schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:43:
Klein feestje, de iPad 2 bestaat 5 jaar.
Ding is bij m'n moeder nog dagelijks in gebruik en onmisbaar. Die heeft ook nog helemaal geen behoefte aan een nieuwere en kan er nog wel een paar jaar mee vooruit al zal de huidige iOS wel de laatste geweest zijn waarbij de 2 meeging.
De PC staat inderdaad stof te happen en wordt niet meer vervangen, en daar draait win7 al nauwelijks goed meer op.
Merk bij mijn ouders dat de 2 ook erg traag is.Wouter lucassen schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:50:
[...]
Mijn opa van 90 gebruikt ook dagelijks de iPad 2. Die klaagt echter ach en wee hoe traag dat apparaat is. Ik moet dus een nieuw voor m vinden. Denk dat t echt persoonlijk is:p
Facebook laden duurt lang enz...
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Oma van m'n vriendin is 85 en heeft ook de iPad 2 en klaagt ook steen en been over de traagheid van de iPad.Wouter lucassen schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:50:
[...]
Mijn opa van 90 gebruikt ook dagelijks de iPad 2. Die klaagt echter ach en wee hoe traag dat apparaat is. Ik moet dus een nieuw voor m vinden. Denk dat t echt persoonlijk is:p
[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 21-03-2016 21:47 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
It's dogged that does it
Ik heb er net 1 bij Amac gehaald. 64Gb voor 539.SavageBrother schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:51:
Heeft iemand enig idee of de Air 2 al verlaagd is in de verschillende webshops of wanneer dit gaat gebeuren?
De 16Gb was al in prijs aangepast, maar de 64Gb nog niet. Ik kon ook de 128Gb meenemen voor 639.
Vraag: ik wil graag m'n administratie doen op de iPad. Daar gebruik ik nu een laptop voor, omdat ik de bankdata (betalingsverkeer) download. Is er een methode om hier mee om te gaan op de iPad? Misschien via dropbox?
De data importeer (copy/paste) ik in een spreadsheet.
Thanks!
Edit: Dropbox lijkt het antwoord, alleen weet ik niet of je daar dumps kan opslaan.
[ Voor 6% gewijzigd door SqueakyClean op 22-03-2016 14:57 ]
It's dogged that does it
Top device voor net geld, zeker voldoende voor de geschetste werkzaamheden! ( zag je post ook in keynote topic).SqueakyClean schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:54:
[...]
Ik heb er net 1 bij Amac gehaald. 64Gb voor 539.
De 16Gb was al in prijs aangepast, maar de 64Gb nog niet. Ik kon ook de 128Gb meenemen voor 639.
Vraag: ik wil graag m'n administratie doen op de iPad. Daar gebruik ik nu een laptop voor, omdat ik de bankdata (betalingsverkeer) download. Is er een methode om hier mee om te gaan op de iPad? Misschien via dropbox?
De data importeer (copy/paste) ik in een spreadsheet.
Thanks!
Edit: Dropbox lijkt het antwoord, alleen weet ik niet of je daar dumps kan opslaan.
Zelf ben ik erg blij met de functionaliteit van File Manager Pro App' van Zuhanden GmbH
https://appsto.re/nl/kHOrH.i weet echter niet meer wat 'ie kostte. Hoe kan je dat ook alweer zien als je 'm al hebt aangeschaft..
NRG
Je kunt hem toch altijd direct bij Apple bestellenSavageBrother schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:51:
Heeft iemand enig idee of de Air 2 al verlaagd is in de verschillende webshops of wanneer dit gaat gebeuren?
It's dogged that does it
Dan bekijk je ze in de MM en koop je ze online:p? Online aankopen doen geeft je ook meer waarborgen, en mocht je m in de Apple store kopen krijg je ook nog eens steengoede garantie afhandeling het tweede jaar.SavageBrother schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:46:
Oh jawel, maar ik twijfel nog over de kleur en ik koop dergelijke zaken liever fysiek.
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden & Beschikbaarheid
[iPad] Importeren - deel 3
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming
[iPad] Provider(s) & Abonnementen - deel 1
[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2
[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iOS Beleid.