Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Ah. Zit er in dat opzicht nog verschil tussen de Apple store (webshop) en Amac?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:44
SavageBrother schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:45:
Ah. Zit er in dat opzicht nog verschil tussen de Apple store (webshop) en Amac?
Ja, Amac is een officiele Apple reseller. Het voordeel van online bij Apple kopen is dat alle garantie via Apple gaat, en niet met Amac als tussen persoon.
Garantie afwikkeling via Apple gaat naar mijn ervaring zeer snel, betrouwbaar en gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik heb ook goede ervaringen met garantie via Amac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:47

PBP

De 9,7" iPad Pro heeft dus geen 4gb RAM zoals zijn grote broer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48

jasjenl

Liab A Tymo

loeberce schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:01:
Ik heb ook goede ervaringen met garantie via Amac.
Plus bij Amac krijg je 3 jaar garantie ipv 2 bij Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
jasjenl schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:57:
[...]

Plus bij Amac krijg je 3 jaar garantie ipv 2 bij Apple zelf.
Amac vs. Apple store
3 jaar garantie vs 2 jaar garantie
Tussenpersoon vs. geen tussenpersoon

Dit zijn dus de eigenlijke verschillen?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:07:
[...]

Top device voor net geld, zeker voldoende voor de geschetste werkzaamheden! ( zag je post ook in keynote topic).
Zelf ben ik erg blij met de functionaliteit van File Manager Pro App' van Zuhanden GmbH
https://appsto.re/nl/kHOrH.i weet echter niet meer wat 'ie kostte. Hoe kan je dat ook alweer zien als je 'm al hebt aangeschaft.. :?
Thanks voor de tip. Ik ga er s over lezen.
Ik ben iig erg blij met m'n Air 2. Zeker vergeleken met m'n iPad 2...! ;)

Ik vind Night Shift trouwens echt super relaxt. Ook de content blockers zijn fijn! Er gaat een wereld voor me open...!
s kijken wat nog meer veranderd nu ik 64-bits ben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:48

swv

PBP schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:25:
De 9,7" iPad Pro heeft dus geen 4gb RAM zoals zijn grote broer.
Toch altijd weer jammer dat zulke dingen pas achteraf aan het licht komen. Het is toch duidelijk de mindere van de twee in de Pro familie. Ik snap het nog steeds niet en kan mij ook nog steeds niet vinden in hoe de 9.7" iPad Pro gisteren gepresenteerd is.

Op zichzelf staand is de 9.7" Pro natuurlijk een prachtding, maar ik kan heel goed begrijpen dat mensen voor het geld van de Air 2 liever een Air 3 hadden gezien met vier speakers. Eerlijk gezegd is de Air 2 nog een waanzinnige tablet en helemaal voor dat geld (ik type dit bericht ermee). Ben je echt zo kunstzinnig of heb je in ieder geval grootse plannen met tekenen, dan zou ik je eerder de 12.9" Pro aanraden die -als je toch al de portemonne trekt- echt niet zoveel duurder is. In mijn beleving gewoon geniaal dat display. De 9.7" Pro sukkelt er dan een beetje tussenin. Immers vergeleken met de Air 2 betaal je heel veel voor kladblokfunctionaliteit wanneer je de Pencil wilt gebruiken (overigens geen slechte woorden over de Pencil) en de speakers en meer niet. De extra snelheid merk je niet want de Air 2 is nog bloedsnel. Over de keyboard begin ik niet want dat is voor die ene persoon die wel gelooft dat de Pro een pc kan vervangen ;) Is het net niet hè. Kortom; je hebt als je voor die keuze staat iets om heel goed over na te denken.

Voor mij voelt het een beetje als wat de iPad mini 3 ten opzichte van de 2 was: Een flinke meerprijs voor een Touch ID knop. Vervang nu Touch ID voor Pencil en opeens lijkt het belachelijk. Ja er zijn meer verschillen nu, maar ik vind de Air 2 niet onderdoen voor de Pro en zie ik hem ook niet snel afgeschreven worden vanwege zijn prestaties. Een tekort aan RAM komt theoretisch bij de Air 2 net zo snel naar voren als bij de 9.7" Pro. Met de A8 en A9 zit het ook wel snor.

Maarrr als je eenmaal de Pro hebt ben je mijn hele verhaal waarschijnlijk weer vergeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:52

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Kijk je puur naar wat benchmarks is de Pro nieteens zo mega veel sneller als de air 2:
GeekBench 3 multicore
iPad Pro 12.7" A9X 5428
iPad Air 2 A8X 4583
iPad Air 1 A7 2684
iPad 3 A5X 489

Resultaten komen hier en hier vandaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Tortelli op 22-03-2016 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

En de iPad Pro 9.7 A9X 5107

Ben benieuwd naar het geluid uit 4 speakers. Over de eerste 2 Airs is nogal wat geklaagd over het geluid.
De kwaliteit van het geluid gaat voor mij de doorslag geven of ik een Air 2 koop of Pro 9.7

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

GerardVanAfoort schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 07:30:
En de iPad Pro 9.7 A9X 5107

Ben benieuwd naar het geluid uit 4 speakers. Over de eerste 2 Airs is nogal wat geklaagd over het geluid.
De kwaliteit van het geluid gaat voor mij de doorslag geven of ik een Air 2 koop of Pro 9.7
Die speakers zijn echt geweldig geloof me. Daar kan geen oudere iPad tegenop. Eigenlijk is het interessanter om te weten hoe de speakers in de 9.7" zich verhouden tot de 12.9".

Het feit dat ik mij nu niet meer aan één oor doof voel is echt een verbetering ;) Mijn Air 2 gebruik ik dan ook het liefst in portrait modus. Vanwege het geluid en vanwege het makkelijker typen met twee duimen. De 12.9" gebruik ik willekeurig in portrait of landscape. Fijn ook dat de Pro dat herkent (duhh) en de geluidsbeleving uit de vier speakers daar op afstemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:47
sww89 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:30:
[...]

Die speakers zijn echt geweldig geloof me. Daar kan geen oudere iPad tegenop. Eigenlijk is het interessanter om te weten hoe de speakers in de 9.7" zich verhouden tot de 12.9".

Het feit dat ik mij nu niet meer aan één oor doof voel is echt een verbetering ;) Mijn Air 2 gebruik ik dan ook het liefst in portrait modus. Vanwege het geluid en vanwege het makkelijker typen met twee duimen. De 12.9" gebruik ik willekeurig in portrait of landscape. Fijn ook dat de Pro dat herkent (duhh) en de geluidsbeleving uit de vier speakers daar op afstemt.
Twijfel toch wel tussen de 9,7 pro of een 12.9" pro, omdat die laatste op MP vaak aangeboden wordt voor de prijs van een nieuwe 128GB 9.7.
Gebruik je de pro toevallig ook in de liggend-op-bed-of-de-bank met iPad op je ribben stand?
Zo gebruik ik nu vaak m'n Air. Dom plaatje, maar ter hoogte van dit:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.techpp.com/wp-content/uploads/2012/10/tablift-ipad-stand2.jpg

Vraag me af of de pro dan nog " bruikbaar" is in portraitstand, of dat je door de hoogte van het scherm te ver omhoog moet kijken (of de iPad verder weg moet houden) :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

matthijst schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:37:
[...]

Gebruik je de pro toevallig ook in de liggend-op-bed-of-de-bank met iPad op je ribben stand?
Zo gebruik ik nu vaak m'n Air. Dom plaatje, maar ter hoogte van dit:
[afbeelding]

Vraag me af of de pro dan nog " bruikbaar" is in portraitstand, of dat je door de hoogte van het scherm te ver omhoog moet kijken (of de iPad verder weg moet houden) :)
Ik begrijp je helemaal! Het ligt er aan wat ik doe. Kijk ik een film dan is het uiteraard in landscape. In mijn bed is het alleen niet lekker om heel lang de ribbenstand (:P) van die mevrouw aan te houden. Zal ook wel komen door mijn kussen die te zacht is. Dan krijg ik last van mijn nek en wissel ik naar op mijn zij. In landscape op mijn zij is de Pro dan wel huge en moet je hem iets anders vasthouden/tegenhouden dan de Air 2 omdat het zwaartepunt hoger zit (lees: verder haaks van het matras af). Hij is immers groter maar ligt dan wel op mijn matras.

Wat betreft portrait wissel ik een beetje. In ribbenstand is landscape en portrait goed te doen bij browsen of het lezen van een tijdschrift. Het ligt echt aan de content die in beeld is wat ik het liefste doe. Op mijn zij geef ik eigenlijk altijd de voorkeur aan portrait bij browsen/lezen. Overall vormt 12.9" wat mij betreft géén belemmering. Wel geef ik toe dat de handzaamheid van de iPad Air en Mini het altijd zal winnen op gemak en comfort. Datzelfde kun je zeggen over een 17" laptop, die andere voordelen heeft t.o.v. een 13" laptop en is dus een inkoppertje. Gelukkig went 12.9" snel genoeg en wat mij betreft nog nét acceptabel voor een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Thanks.
Je zou m eigenlijk een week moeten proberen.
Iemand ervaring met terugneembeleid van Apple?
Kan dat ook daadwerkelijk binnen twee weken als hij niet bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zou de 9,7"pro in mijn huidige Pad&Quill case passen? Ik zie dat deze hetzelfde formaat heeft als de Air 2?

Zit ik wellicht alleen met geluid en de LED flitser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 01:21
Ik ben best wel geinteresseerd in de nieuwe 9,7" iPad Pro. Ik ben alleen bang dat er straks in oktober een nieuwe iPad Air 3 wordt aangekondigd met een snellere A10 processor en 4GB geheugen voor flink minder geld dan deze iPad Pro. En dan loopt deze iPad Pro meteen weer achter. Ze hadden hem eigenlijk in oktober met de grote versie moeten aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Nu online
Die kans acht ik niet zo groot, aangezien ze de Pro-lijn hoger in de markt (en dus met snellere devices) willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
jona schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:15:
Ik ben best wel geinteresseerd in de nieuwe 9,7" iPad Pro. Ik ben alleen bang dat er straks in oktober een nieuwe iPad Air 3 wordt aangekondigd met een snellere A10 processor en 4GB geheugen voor flink minder geld dan deze iPad Pro. En dan loopt deze iPad Pro meteen weer achter. Ze hadden hem eigenlijk in oktober met de grote versie moeten aankondigen.
Als ze in oktober een Air 3 aankondigen is op datzelfde moment de 9,7" Pro ten grave gedragen. Dat model raken ze dan aan de straatstenen niet meer kwijt.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Er komt dan ook geen Air 3 in september. (gok).

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
GerardVanAfoort schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:27:
Er komt dan ook geen Air 3 in september. (gok).
Mini refresh naar een A9 SoC, en de grote Pro naar een A10X SoC (gok).

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Blijkbaar zit er ook touch ID1 in de pro 9.7?

Toch jammer allemaal die kleine minpunten bij zo'n duur apparaat. Wil toch wel graag voor de 128GB pro gaan gezien mijn ipad 4 van 2012 is.
Beter scherm/speakers/lichter/betere camera/live foto's etc. De goede punten overschaduwen de negatieve punten wel maar toch.

[ Voor 4% gewijzigd door The Chosen One op 24-03-2016 14:21 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
The Chosen One schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:17:
Waar zie je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Wordt hier gezegd in het filmpje; YouTube: 9.7-inch iPad Pro unboxing!

Ben nu ff op de website aan het kijken.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

The Chosen One schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:17:

Toch jammer allemaal die kleine minpunten bij zo'n duur apparaat. Wil toch wel graag voor de 128GB pro gaan gezien mijn ipad 4 van 2012 is.
Beter scherm/speakers/lichter/betere camera/live foto's etc. De goede punten overschaduwen de negatieve punten wel maar toch.
Ik twijfel nog steeds. Ipad Air 2 of de Pro versie.
Prijsverschil van €330 (64 Air vs 128 pro) blijft een heftig verschil .... als je de Air 2 in 3 jaar afschrijf ben je goedkoper (€179/ jaar) uit als de Pro in 4 jaar (217/jaar).

Puur prestatie verschil is beperkt... speakers gebruik ik beperkt (bt speaker...) en de camera functie boeit me niet.
Wat overblijft zijn de dim functie o.a.

[ Voor 18% gewijzigd door Tortelli op 24-03-2016 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Heel irritant dat die 64 eruit is :(
Ga dan maar voor de 128GB. Heb nu een Air en die doet het nog heel behoorlijk.
De Air2 is een stuk sneller en de pro nog weer iets sneller. Dus dan zou je met de 9,7pro wel weer een flinke tijd vooruit kunnen.
Gaat me vooral om die pencil, de upgrade nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

De pencil en "productieve" mogelijkheden kunnen mij gestolen worden. Neig sterk naar de Air 2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mijn vriendin zou graag makkelijker aantekeningen maken als ze op klantbezoek is. De Pro vond ze te groot (en te duur), deze 9,7 zou precies handig zijn in combinatie met die pencil. Eens induiken binnenkort.

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 24-03-2016 16:47 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Tortelli schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:39:
De pencil en "productieve" mogelijkheden kunnen mij gestolen worden. Neig sterk naar de Air 2....
Dan zou ik niet eens twijfelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Heb een Air 2 64GB gekocht vandaag gister!.
Wat een snelheid over wifi (filebrowser app ftp transfer loopt >20MB/s, boeken zijn 10x sneller en het surfen op internet gaat ineens vloeiend. Kortom van een iPad 3 naar een Air 2 is een goeie upgrade, zelfs voor een niet Apple fanboy!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Gisteren ook naar de Amac hier in de buurt geweest, hadden ze geen 64GB model meer op voorraad. Hopelijk hebben ze een zwarte op voorraad in Rotterdam, ik zou er namelijk dit weekend wel gebruik van willen maken.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:17
Tortelli schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 01:13:
Heb een Air 2 64GB gekocht vandaag gister!.
Wat een snelheid over wifi (filebrowser app ftp transfer loopt >20MB/s, boeken zijn 10x sneller en het surfen op internet gaat ineens vloeiend. Kortom van een iPad 3 naar een Air 2 is een goeie upgrade, zelfs voor een niet Apple fanboy!.
Ik ging van een iPad 3 naar de Air 2 en weer terug (kon niet wennen aan de resonerende kast van de Air 2). Voelde alsof ik terug ging naar de steentijd :p Binnenkort upgraden naar de 128GB Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Gepost vanaf een iPad Air 2 64GB Space Grey. Wat een pracht apparaat.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Amps schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 18:26:
[...]

Ik ging van een iPad 3 naar de Air 2 en weer terug (kon niet wennen aan de resonerende last van de Air 2). Voelde alsof ik terug ging naar de steentijd :p Binnenkort upgraden naar de 128GB Pro.
Wat bedoel je met resonerende last?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Amps schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 18:26:
[...]

Ik ging van een iPad 3 naar de Air 2 en weer terug (kon niet wennen aan de resonerende last van de Air 2). Voelde alsof ik terug ging naar de steentijd :p Binnenkort upgraden naar de 128GB Pro.
Maar wel eerst kritisch luisteren. Ik zit met hetzelfde vraagstuk, hoe is het geluid van een Pro 9.7 t.o.v. Een iPad 3..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tortelli schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:05:
[...]

Als je de interne speakers gebruikt dan gaat heel de iPad resoneren. Die trilling vinden veel mensen maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Tortelli schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:05:
[...]

Typo, bedoelde 'kast' :+ Dat dat hele ding gaat trillen wanneer het geluid aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:35
Zit nog behoorlijk te twijfelen... Mijn ipad 3 is aardig aan het einde van zojn Latijn, maar of ik upgrade naar pro 9.7 of air 2 vind ik een lastige keuze. Met 4g zit ik op minimaal 819 euro, verschil van bijna 200. Gebruik hem vooral vor vergaderingen, testwerk etc. Dus het verschil in beeldkwaliteit is niet heel relevant. Denk alleen dat de pro wat langer meegaat, wat het dan toch een zinvolle investering kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:35
brothermaynard schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:37:
Zit nog behoorlijk te twijfelen... Mijn ipad 3 is aardig aan het einde van zojn Latijn, maar of ik upgrade naar pro 9.7 of air 2 vind ik een lastige keuze. Met 4g zit ik op minimaal 819 euro, verschil van bijna 200. Gebruik hem vooral vor vergaderingen, testwerk etc. Dus het verschil in beeldkwaliteit is niet heel relevant. Denk alleen dat de pro wat langer meegaat, wat het dan toch een zinvolle investering kan maken.
Ik zit met exact dezelfde afweging, ook een ipad 3 hier die aan vervanging toe is. Voor mijn gevoel is de air 2 al een "oude" ipad en en het voelt dan ook niet helemaal goed omdaar voor te kiezen. Aan de andere kant is de pro een stuk prijziger. Ik neig naar de pro, ondanks de kosten.. Heb deze ipad 3 ook lang gebruikt en ik vermoed dat de pro wat langer mee gaat kunnen alvorens die weer vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Same alleen dan met de ipad 4 dus.

2 goede hands-on/review artikels:

http://mashable.com/2016/...-9-7-review/#argo2c6YBuqM

http://www.imore.com/97-ipad-pro

Leun nog steeds naar de 128GB pro space grey (?) zwarte voorkant is sexy) Betere speakers, en camera is ook erg belangrijk. Neem hem toch mee naar ESL Frankfurt en hopelijk Amerika (als ik daar tickets voor krijg) en een nieuwe phone ga ik niet kopen voor de camera dus tja dan zie ik de meerprijs maar als extra daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
ppl schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:17:
[...]

Als je de interne speakers gebruikt dan gaat heel de iPad resoneren. Die trilling vinden veel mensen maar niks.
Als je de originele case er omheen hebt, is die resonantie dan ook zo erg?
Ik neig ook naar een Air 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 15:44
Dancing_Animal schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 21:04:
[...]

Ik vond het een beetje geouwehoer. Totaal geen last van. Ja, je voelt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Nu online
matthijst schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:22:
Thanks.
Je zou m eigenlijk een week moeten proberen.
Iemand ervaring met terugneembeleid van Apple?
Kan dat ook daadwerkelijk binnen twee weken als hij niet bevalt?
Ja het retourbeleid is zeer coulant. Als je het apparaat niet fijn vind kan je het ding terugsturen en je geld terugkrijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Dancing_Animal schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 21:04:
[...]

Ik sluit mij ook aan bij Wouter. Ik vind het ook geouwehoer. Dat betekent niet dat het probleem niet bestaat, maar dat het wat mij betreft niet storend is in hoe ik de tablet gebruik. Als ik muziek luister op 67% of meer volume, dan trilt de behuizing en gaat die trilling over op je handen. Als je op die manier een tijdje muziek luistert (bij films en games komt het bij mij helemaal niet voor) kan het irritant zijn. Echter, wanneer doe je dat? Op het werk? Nee. In de trein? Nee, dan heb je oortjes bij je. Thuis? Dan heb je toch wel een mooie streamingoplossing staan? Sonos, bluetooth, Airplay etc.

Dus ja, zonde om de Air 2 op dit punt retour te sturen. Geluid veroorzaakt trillingen. Alles wat geluid maakt trilt. De iPad Pro ook. De Air 2 heeft blijkbaar een iets andere resonantiefrequentie (als ik dat goed zeg) dan andere iPads waardoor de Air 2 behuizing wellicht trillingen van het geluid iets anders opvangt dan andere iPads. Feit is dat de Air 2 zoveel pluspunten heeft dat er minpunten als trillen, mits door jou in bepaalde mate waargenomen, voor lief genomen kunnen worden.

Probeer het zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Ook hier is nog steeds twijfel of het de Air 2 of Pro wordt. Ik wacht de reviews af, die zullen niet lang meer op zich laten wachten vermoed ik. Ik heb nog voor ruim €100 aan kortingsbonnen liggen van een webshop en als ik hem daar haal valt de prijs van de Pro met 4G wel mee. En anders heb ik een hele voordelige Air 2 :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-07 08:50
Weten jullie of de apple pencil ook meegeleverd wordt met de pro 9.7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Maffie500 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:46:
Weten jullie of de apple pencil ook meegeleverd wordt met de pro 9.7?
Alleen als je er flink voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-07 08:50
Lekker Ventje schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:48:
[...]

Alleen als je er flink voor betaald.
Ben aan het kijken op een aantal websites maar ik vind nergens een prijs voor de apple pencil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Maffie500 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 11:51:
Ben aan het kijken op een aantal websites maar ik vind nergens een prijs voor de apple pencil.
€ 109,- http://www.apple.com/nl/s...pple-pencil-voor-ipad-pro
Compatibiliteit: Pro 9,7 en 12,9

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ik ben ook wel benieuwd naar de reviews qua performance. Ik twijfel tussen Air2 en pro 9.7. Tekenen kan ik niet, speakers boeien me niet. Wat me interessant lijkt is foto's bewerken, maar het hoeft niet super-gekalibreerd te zijn ofzo, alleen wat roteer- en cropwerk.
Een nadeel van de grote iPad pro dat ik ondervond bij een demo unit was de reactietijd en de ghosting van het scherm. Hier stond zo'n air hockey spel op en dat zag er toch minder goed uit dan op een air2 die er naast lag.
Het zou mij dus puur om de performance gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Hoe snel is de ipad bij amac direct te bestellen? http://www.a-mac.nl/ipad/...inch-128gb-wifi-spacegray

Garantie is altijd een tricky ding maar als ze zelf al 3 jaar aangeven is dat toch altijd wat fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

The Chosen One schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:31:
Hoe snel is de ipad bij amac direct te bestellen? http://www.a-mac.nl/ipad/...inch-128gb-wifi-spacegray

Garantie is altijd een tricky ding maar als ze zelf al 3 jaar aangeven is dat toch altijd wat fijner.
Bestaat * retailer nog over 3 jaar? De MM achtige is voor mij sowieso een no-go. Om zonder 3-party bij Apple te kopen en binnenwandelen voor garantie tot 2 jaar vind ik het fijnste. Dan maar een ritje naar het westen van het land.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Volgens onderstaande review zouden de benchmarks (Geekbench) van de 9,7`Pro vrij goed overeen komen met die van de 12,9` versie.

http://mashable.com/2016/...-9-7-review/#2o6Qk84J7uqV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Een tijdje terug mijn Air 2 weggedaan omdat ik een opvolger wilde hebben en bang was dat de Air 2 dus in waarde zou dalen. Precies wat er is gebeurd, dus qua verkoopwaarde een goede keuze gemaakt.
Probleem alleen is dat ik de Pro 9.7" erg duur vind. €689 is beduidend meer dan een Air 2, maar wat ik er voor terugkrijg vind ik discutabel. Een beter scherm, 40% minder reflectie, meer helderheid en betere kleuren zijn natuurlijk mooi meegenomen. 4 speakers in plaats van mono is ook goede toevoeging en 32GB ipv 16GB kan geen kwaad en een goede camera is altijd welkom. Bovendien vind ik het design van de pro erg mooi!

De Apple Pencil en het toetsenbord kunnen me echter gestolen worden. Ik kan me geen enkele situatie voorstellen dat ik die pencil gebruiken zal en een toetsenbord is compleet overbodig voor hetgeen ik wil doen.

Is die €250 meerprijs het allemaal waard? Of doe ik er verstandig aan om weer een Air 2 aan te schaffen? Erg lastig om een keuze te maken.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Zoveel minder is de Air 2 nou ook niet waard geworden, dus wat dat betreft was het geen heel verstandige keuze om deze al te verkopen. Wellicht kun je nu voor een Air 64GB gaan, zo ben je weer wat meer futureproof.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Is de oude Smartcover compatibel met de nieuwe Pro 9.7"?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Uitgebreide review met diverse benchmarks en batterij duur. Prima review om benchmarks te kunnen vergelijken tussen de Pro 9,7" en Air 2. Batterij duur is veel beter dan van de Air 2 en de grote Pro.

http://arstechnica.co.uk/...9-7-inch-ipad-pro-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Er zijn wel meer dingen die de Pro 9.7" beter doet dan de Air 2. De grote vraag blijft alleen of dat ook die meerprijs tov de Air 2 rechtvaardigt. Dat plaatje zie je niet snel in een review uitgelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Wat je bij de meeste reviews ziet is dat ze zeggen dat wanneer je de pen niet gaat gebruiken en geen zware applicaties gaat draaien je niet hoeft up te graden als je nu een Air 2 hebt.
Ik heb echter weinig keuze, mijn Nexus zit tjokvol (kan zelfs niet eens updates ontvangen) en mijn iPad 1 pakt de meeste apps niet meer vanwege iOS 5. En aangezien ik ook veel op youtube zit met mijn tablet ga ik voor de Pro vanwege de 4 speakers. Puur uit luxe, maar ik kan het me veroorloven.
Realistisch gezien denk ik dat veruit de meeste mensen met een Air 2 een hele goede koop doen. En als je naar prijs/kwaliteit kijkt wellicht zelfs een betere koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Meerprijs lijkt mij sowieso gerechtvaardigd als je je apparaten doorgaans 4 jaar of meer gebruikt. Tegen het einde zullen er weer vele nieuwere sneller zijn, maar 2.16 GHz, 2GB, 128GB, dito geluid?, enz. En profiteer al die jaren van de kleine beetjes extra :)

(doe hier nog steeds met een iPad 3 en iPhone 4, de iPhone destijds niet de nieuwste gekocht, maar nu zou ik een Pro 9,7 128GB en SE 64GB kiezen en met beiden weer 4 jaar vooruit kunnen!)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:40
Ik was ook aan het afwegen of 9.7 Pro of een iPad Air 2. Het is dus een Air 2 geworden, dat vond ik financieel toch interessanter aangezien de verbeteringen van de pro voor mij niet genoeg doorwegen tov de Air 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Je kunt de pro nu in je mandje zetten bij apple.nl.
Ik wacht nog ff op een site waar ze zelf 3 jaar garantie bieden. Toch fijner gebleken in het verleden als ze zelf die garantie bieden en je niet moeilijk hoeft te gaan doen over wettelijk gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:48

jasjenl

Liab A Tymo

The Chosen One schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:45:
Je kunt de pro nu in je mandje zetten bij apple.nl.
Ik wacht nog ff op een site waar ze zelf 3 jaar garantie bieden. Toch fijner gebleken in het verleden als ze zelf die garantie bieden en je niet moeilijk hoeft te gaan doen over wettelijk gedoe.
Leverdatum is volgens de Apple site 5 - 7 april, tegen die tijd zal hij dan ook wel gewoon in de winkels liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Vandaag langs de MM geweest. Zij verwachten dat ze maandag worden geshipt en dat ze dan dinsdag in de winkels liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:14:
Meerprijs lijkt mij sowieso gerechtvaardigd als je je apparaten doorgaans 4 jaar of meer gebruikt. Tegen het einde zullen er weer vele nieuwere sneller zijn, maar 2.16 GHz, 2GB, 128GB, dito geluid?, enz. En profiteer al die jaren van de kleine beetjes extra :)
Het hele probleem hier is dat de Air 2 en de Pro 9.7" elkaar nou niet zo heel veel ontlopen. Het prijsverschil is groter dan het prestatieverschil. De enige redenen om naar de Pro te gaan zijn de pen, die 4 speakers (in landscape geen mono meer) en de mogelijkheid om 256GB te nemen. Feitelijk kunnen de iPad Air 2 mensen nu nog langer met hun iPad doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Laatst online: 11:13
Is de nieuwe pro nu eigenlijk al op te halen in Duitsland? Is er weer een reserveringspagina? Of moet je gewoon op de bonnefooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
giantgiantus schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:20:
Is de nieuwe pro nu eigenlijk al op te halen in Duitsland? Is er weer een reserveringspagina? Of moet je gewoon op de bonnefooi?
Je kan via apple.com/de bestellen en dan kiezen voor ophalen.
Wel vooraf betalen lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

ppl schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:46:
[...]

Het hele probleem hier is dat de Air 2 en de Pro 9.7" elkaar nou niet zo heel veel ontlopen. Het prijsverschil is groter dan het prestatieverschil. De enige redenen om naar de Pro te gaan zijn de pen, die 4 speakers (in landscape geen mono meer) en de mogelijkheid om 256GB te nemen. Feitelijk kunnen de iPad Air 2 mensen nu nog langer met hun iPad doen.
Exact. Als je een Air 2 vergelijk met een 128GB pro kun je de air naar 3 jaar afschrijven, de pro moet je 2 jaar langer houden.

Dat was mijn reden voor de Air 2 te gaan. Extra kosten boeide me niet echt, maar de added value voor mijn gebruiksdoel was te beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

"9.7-inch iPad Pro First Impressions: Major Improvement Over iPad Air 2, True Tone is Great"

http://www.macrumors.com/...-impressions-from-forums/

offtopic:
Apple is op 1 april 1976 opgericht en heeft dus wat te :Y)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-11-2019
jasjenl schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:52:
[...]

Leverdatum is volgens de Apple site 5 - 7 april, tegen die tijd zal hij dan ook wel gewoon in de winkels liggen.
Ik heb de pro 9.7 32gb besteld via apple.nl en is inmiddels verzonden en wordt maandag bezorgd. Zal dus vanaf maandag/dinsdag wel in de winkels liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
iPad Pro 9.7 128GB opgehaald in Oberhausen. Kom van een iPad Air 1.
Eerste indrukken: allemaal wat vlotter, websites laden beter/vollediger zonder "stotteren".
Extreem lame: de oude smart cover werkt niet meer, omdat de magneten omgedraaid zijn. Dus de cover bounced open omdat ze elkaar afstoten (wist ik voordat ik m kocht, maar toch het vermelden waard).

Wilde een update, want ergerde me aan de bij vlagen traagheid van de Air 1, en pencil lijkt me misschien handig (moet nog testen).

M'n vrouw binnenkort ook ff upgraden naar een Pro, maar moet zeggen dat het vooral Pro (ipv 2) wordt omdat het dan wat meer "als het laatste model" voelt (omdat de Air 2 alweer 1,5 jaar oud is), maar ik denk dat je met de Air 2 eigenlijk qua "waar voor je geld" beter af bent, vooral ook omdat je dan de oude covers kunt blijven gebruiken (smart cover + achterkant = 140 euro!).

In de winkel nog even met keyboard lopen klooien, maar daar zie ik het nut echt niet van in. Als er nou een touchpad in zou zitten zou het misschien nog wel handig kunnen zijn, maar ja, daar heb je een Macbook voor :)

iPhone 5SE ook nog even bekeken. Mooi rap dingetje, maar toch wel te klein. Zou niet meer terug kunnen vanaf de 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalfnl2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-07-2024

gandalfnl2000

I'm UniQue, just Like you

Lekker Ventje schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 18:35:
[...]

Als ze in oktober een Air 3 aankondigen is op datzelfde moment de 9,7" Pro ten grave gedragen. Dat model raken ze dan aan de straatstenen niet meer kwijt.
Daar heeft Apple in het verleden ook geen moeite mee gehad. Ik schrijf iPad 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Zat er maar een half jaar tussen de iPad 2 en iPad 3 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
matthijst schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:42:
iPad Pro 9.7 128GB opgehaald in Oberhausen. Kom van een iPad Air 1.
Eerste indrukken: allemaal wat vlotter, websites laden beter/vollediger zonder "stotteren".
Extreem lame: de oude smart cover werkt niet meer, omdat de magneten omgedraaid zijn. Dus de cover bounced open omdat ze elkaar afstoten (wist ik voordat ik m kocht, maar toch het vermelden waard).
Hoe zit het met de resonantie met deze iPad? Trilt de kast al bij lage volume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Van wat ik lees op macrumors valt het allemaal wel mee (volgens handson mensen).
Sommige zeggen dat er wat trilling op hoog geluidsniveau is maar ze zeggen daarbij dat geluid altijd voor trilling en het een kleine 'klankkast is'. Wat ook logisch is of, het is geen 2.1 speaker set of zo.
Maar het geluid moet wel geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hoor geen trilling, geluid is inderdaad een verademing, vergeleken met de oude iPads :)
Air1 en Pro naast elkaar wat testjes gedaan en bv. Facebook / Flickr stream bleven op de Air1 nog weleens hangen of laadden traag voordat je de hele pagina had (als je meteen naar helemaal beneden scrollt). Dat is met de Pro verdwenen. Andere apps allemaal wat vlotter, Telegraaf krant bv, of Stentor.

Apple zal vast weer iets verzinnen waardoor je over een jaar of 2 waar de latest greatest moet hebben, maar denk dat ik het hier voolopig wel uit zou kunnen houden (Air 1 is nu 2,5 jaar oud en dat zou op zich ook nog best kunnen. Geupgrade, niet omdat het moet, maar omdat het kan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Wil eigenlijk wel wat snelheidsverschillen zien tussen de kleine pro en de air2. Die benchmarks zeggen me nooit zo veel, openen van en schakelen tussen apps vind ik interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Lekker Ventje schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 08:20:
Zat er maar een half jaar tussen de iPad 2 en iPad 3 dan?
Nee, de iPad 4 werd 8maanden na de iPad 3 geïntroduceerd. De iPad 3 was de eerste iPad met een retina scherm. Alleen te vroeg uitgebracht. Performance was slecht en het ding werd best warm. De iPad4 was eigelijk wat de iPad3 had moeten zijn.

Normaal duurde het minimaal een jaar voordat er een nieuwe iPad geïntroduceerd word. In het geval van Air2 > Pro 1,5jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Dancing_Animal schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:41:
Wil eigenlijk wel wat snelheidsverschillen zien tussen de kleine pro en de air2. Die benchmarks zeggen me nooit zo veel, openen van en schakelen tussen apps vind ik interessant.
Gewoon youtube kijken. Genoeg mensen die hem nu ontvangen en al dat soort vids posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
The Chosen One schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 14:14:
[...]

Gewoon youtube kijken. Genoeg mensen die hem nu ontvangen en al dat soort vids posten.
Die ben ik aan het bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:41
PBP schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:57:
[...]

Nee, de iPad 4 werd 8maanden na de iPad 3 geïntroduceerd. De iPad 3 was de eerste iPad met een retina scherm. Alleen te vroeg uitgebracht. Performance was slecht en het ding werd best warm. De iPad4 was eigelijk wat de iPad3 had moeten zijn.

Normaal duurde het minimaal een jaar voordat er een nieuwe iPad geïntroduceerd word. In het geval van Air2 > Pro 1,5jaar.
Heb de iPad 3 ook gehad 3 jaar ongeveer. T/m iOS 7 werktte hij prima vond ik. Pas bij iOS 8 werdt het een ramp qua performance. Heb toen bijna een jaar doorgemodderd in de hoop dat Apple wat peformancefixes zou aanbrengen in de deltaupdates van iOS 8. Hielp bar weinig, vooral Safari was een ramp. Heb de aankoop best lang uitgesteld, want ik dacht dat ik september de air 3 werdt aangekondigd... Toen dus maar in afgelopen oktober de air 2 gekocht. Wat een verademing tov de iPad 3.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• matthijst
Apple pencil, wel even wennen maar na een tijdje merk je bijna niet meer dat je op een scherm zit te krassen.
Zo kom je een vlucht van een uur of 10 wel door :)
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1628/25922542570_892440436b_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Knap getekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Naar aanleiding van dit artikel http://9to5mac.com/2016/0...-accessory-12-9-ipad-pro/ heb ik tegen mijn principes in (het is veel geld) de 29w adapter en usb-c naar lightning kabel aangeschaft voor mijn 12.9" Pro. Het verschil in laadtijden is dermate groot dat ik het de investering waard vind en wellicht kan ik er in de toekomst nog een MacBook mee voeden ;)

Blijkbaar is de 12.9" Pro in staat om op 14.5v te laden ipv 5.2v. Voor zover ik dat kan opmaken uit de handleiding van de 29w adapter welke op 14.5v en 5.2v kan laden. Ik vind het jammer dat deze adapter niet standaard wordt meegeleverd maar aan de andere kant is er misschien vanuit Apple de overweging geweest om de compatibiliteit met andere (iPhone) USB-A lightning kabels en adapters te vergroten en uiteraard het kunnen verbinden met Mac/PC. Het lijkt mij dat de USB-A implementatie in kabels en aansluitingen niet overweg kan met 14.5v en zo gebruikersfouten wil voorkomen en dat de gebruiker daarom bewust over moet stappen op de USB-C standaard. Maarja. Ik kom er snel genoeg overheen denk ik :)

[ Voor 3% gewijzigd door swv op 03-04-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Benieuwd hoe het zit met 9.7 en charge mogelijkheden dan. Wil sowieos namelijk een langere lightning cable kopen. Me huidige ipad 4 heeft een 12w charger en de pro 9.7 een 10w volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
PBP schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:57:
[...]

Ok, maar ik kan me niet voorstellen dat ze in oktober met een Air 3 uit gaan komen, hoe en waar moet je die positioneren?

Bij Amac wordt er pas vanaf volgende week vrijdag geleverd en het is niet eens zeker dat er LTE versies bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Lekker Ventje schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:07:
[...]

Ok, maar ik kan me niet voorstellen dat ze in oktober met een Air 3 uit gaan komen, hoe en waar moet je die positioneren?

Bij Amac wordt er pas vanaf volgende week vrijdag geleverd en het is niet eens zeker dat er LTE versies bij zitten.
Gaat ook niet gebeuren denk ik. De Pro zal wel de plek van de Air overnemen na verloop van tijd. Misschien dat ze de 12inch upgraden aan het eind van het jaar. Maar de 9.7 lijkt me niet. Al is niks zeker met Apple :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 14-09 20:14
Er is nog altijd een 13 inch Macbook Air en een 13 inch macbook Pro. De kans is er dus nog wel dat we een Air 3 krijgen die op vlak van specs (en prijs) onder de Pro 9.7 gepositioneerd zal zijn. Zeker gezien de prijs van de Pro is er nog wel ruimte om ergens tussen de 400 en 500 euro een tablet er tussen te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Die ruimte is er inderdaad maar als je nog iets tussen de Air 2 en de Pro 9,7" zou plaatsen weet Apple in ieder geval zeker dat 90% van de mensen voor de Air 3 zullen gaan aangezien er nu al veel mensen voor de Air 2 gaan na de presentatie van de Pro 9,7". Want voor €200 minder heb je dan een tablet die sneller is dan de Air 2 maar niet veel langzamer dan de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 14-09 20:14
Twee Air's op die schermgrote heeft dan weinig zin meer, een nieuwe Air (3) zal dan de Air 2 volledig vervangen. Die Air 3 hoeft dan niet de meest up to date specs te hebben, want we zijn op het punt gekomen dat extra cpu power niet zo heel veel meer bijbrengt aan de (snelheids) ervaring van de tablet. Dus een Air 3 met iets teruggeclockte A9x zie ik nog wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:06
Zit zelf nog erg te twijfelen of ik voor een Air 2 of Pro 9.7 ga. Zelf browsen wij er op, netflix etc. Tekenen zie ik eigenlijk niet echt gebeuren. Denk dat het verstandig is als ik voor de Air 2 ga. Wat denken jullie? Is de Air 2 het nog waard nu hij al 1,5 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

mprkooij schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:46:
Zit zelf nog erg te twijfelen of ik voor een Air 2 of Pro 9.7 ga. Zelf browsen wij er op, netflix etc. Tekenen zie ik eigenlijk niet echt gebeuren. Denk dat het verstandig is als ik voor de Air 2 ga. Wat denken jullie? Is de Air 2 het nog waard nu hij al 1,5 jaar oud is.
Air 2 is nog steeds een prima product, Heb je de 12mp camera met 4K filmen nodig? Je tekent niet op het scherm, dan zou ik ervoor kiezen geld te sparen en voor een Air 2 gaan, tenzij je de Rose Gold wilt dan is het de Pro 9,7. :)
En natuurlijk zit er een monster processor is de Pro maar die heb jij toch niet nodig?

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
ronaldm3 schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:51:
[...]

Air 2 is nog steeds een prima product, Heb je de 12mp camera met 4K filmen nodig? Je tekent niet op het scherm, dan zou ik ervoor kiezen geld te sparen en voor een Air 2 gaan, tenzij je de Rose Gold wilt dan is het de Pro 9,7. :)
En natuurlijk zit er een monster processor is de Pro maar die heb jij toch niet nodig?
Ik had zelf eigenlijk deels al antwoord gegeven op mijn vraag natuurlijk, alleen vroeg ik het mij dus af of ik dan toch het best voor de Air 2 zou kunnen gaan.

Het liefst wil ik altijd het nieuwste van het nieuwste, en voelt de Air 2 alweer als "oud" aan, maar eigenlijk is het het geld niet waard voor hetgeen waar ik de iPad voor gebruik. Thuis wordt hij ook niet voor meer dan netflix, kookboek en beetje websurfen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Laatst online: 26-08 11:29

ronaldm3

Apple Watch :)

mprkooij schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:54:
[...]

Ik had zelf eigenlijk deels al antwoord gegeven op mijn vraag natuurlijk, alleen vroeg ik het mij dus af of ik dan toch het best voor de Air 2 zou kunnen gaan.

Het liefst wil ik altijd het nieuwste van het nieuwste, en voelt de Air 2 alweer als "oud" aan, maar eigenlijk is het het geld niet waard voor hetgeen waar ik de iPad voor gebruik. Thuis wordt hij ook niet voor meer dan netflix, kookboek en beetje websurfen gebruikt.
Dan zou ik misschien toch voor de pro gaan met betere audio :)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
ronaldm3 schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:59:
[...]

Dan zou ik misschien toch voor de pro gaan met betere audio :)
Hmm.. lijkt mij een goed idee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

mprkooij schreef op zondag 03 april 2016 @ 20:46:
Houd er rekening mee dat de Split-Screen functies http://www.macrumors.com/...screen-multitasking-ipad/ wel beter af zijn met een nieuwere/snellere processor op termijn. Dus Slide Over, Split View en Picture in Picture.

Even als voorbeeld, lekker weer je zit in de tuin, schrijft wat mail leest wat en tegelijk heb je met PiP je sportwedstrijd/het nieuws of whatever op het scherm. Voor mij de reden om de nieuwste iPad te kiezen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
GerardVanAfoort schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:04:
[...]

Houd er rekening mee dat de Split-Screen functies http://www.macrumors.com/...screen-multitasking-ipad/ wel beter af zijn met een nieuwere/snellere processor op termijn. Dus Slide Over, Split View en Picture in Picture.

Even als voorbeeld, lekker weer je zit in de tuin, schrijft wat mail leest wat en tegelijk heb je met PiP je sportwedstrijd/het nieuws of whatever op het scherm. Voor mij de reden om de nieuwste iPad te kiezen.
Vergeet echter niet dat zulke taken minder afhankelijk zijn van de SoC, maar meer met RAM. De iPad Pro 9.7" heeft net als de Air 2 een geheugen van 2GB. Dus qua multitasken ga je ook in de toekomst niet beter af zijn. Het is best spijtig dat ze het de "kleinere Pro" noemen, maar vervolgens 2GB RAM in stoppen tov 4GB in de 12.9". Alleen hierom al zou ik de Pro 9.7" niet nemen. Het is net niet future proof om een overstap van de Air 2 te rechtvaardigen.

Ondertussen zit ik te spelen (geilen) op de iPad Pro 12.9". Gister hele dag video's bekeken en marktplaats, ebay en amazon afgespeurd, dus dan weet je al hoever het is.... :9~

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Scherm is 2x zo klein dat scheelt ook qua ram lijkt me. Snelheid is nagenoeg gelijk.
Multitasken. Tsja leuk. Maar niet heel nuttig, op een filmpje on een hoekje laten meedraaien na.
Zelf de grote pro een paar keer in de winkel gestest maar hij is mij te groot (vooral te zwaar) voor wat ik ermee wil.
Laptopvervanger is het naar mijn mening niet (geen muis of touchpad, vaste schermsstand), dus dan hou je een grote tablet over.

Het is dus vooral de vraag wát je ermee denkt te gaan doen.

[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 04-04-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
matthijst schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:01:
Scherm is 2x zo klein dat scheelt ook qua ram lijkt me. Snelheid is nagenoeg gelijk.
Multitasken. Tsja leuk. Maar niet heel nuttig, op een filmpje on een hoekje laten meedraaien na.
Zelf de grote pro een paar keer in de winkel gestest maar hij is mij te groot (vooral te zwaar) voor wat ik ermee wil.
Laptopvervanger is het naar mijn mening niet (geen muis of touchpad, vaste schermsstand), dus dan hou je een grote tablet over.

Het is dus vooral de vraag wát je ermee denkt te gaan doen.
Schermgrootte staat natuurlijk los van RAM gebruikt, het gaat om de resolutie die aangestuurd moet worden. De grote Pro heft 5,5 miljoen pixels tegenover 3.14 miljoen van de kleinere. Dus 75% meer pixels, maar wel 100% meer RAM. Dat heeft ongetwijfeld meer voordelen dan enkel RAM matchen aan de verhoogde resolutie.

Maar mijn punt was meer: De Pro 9.7 is niet per se meer future proof dan de Air 2 als je naar multitasking kijkt. Ja hij is krachtiger, maar door dezelfde RAM hoeveelheid zal multitasking niet beter gaan op de Pro 9.7 dan de Ai 2.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ah neu vergeleken met Air 2 niet.
Denk dat je bij Air 2 vs Pro 9.7 moet kijken of je de pencil wilt hebben en wat het je waard is. Pest is dat 64GB er niet is op de pro, dus voor mij was het verschil 539 vs 869. Dan zou je als je niet op een pencil zit te wachten een Air 2 kunnen kopen en dan over 2 jaar weer upgraden :)

Pagina: 1 ... 13 ... 36 Laatste