Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de nieuwe ipad pro bestellen. Is het dan slimmer om deze bij Apple te bestellen of bij Coolblue? Bij Apple is hij namelijk al leverbaar, bij coolblue niet.

Bij Apple heb je standaard maar 1 jaar garantie werd mij verteld middels de chat??

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:20
Als je hem bij Apple koopt heb je 2 jaar wettelijke garantie.

Ik vind de garantie bij Apple erg goed geregeld. Bovendien heb je kleine kans dat Apple omvalt, al zal dat ook bij coolblue wel meevallen. Ik zou zelf nooit iets kopen bij amac of dixons etc. Veel te kwetsbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door giantgiantus op 04-04-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt! Wil hem eigenlijk bij Coolblue bestellen. Maar hier hebben ze hem nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:54:
Oke bedankt! Wil hem eigenlijk bij Coolblue bestellen. Maar hier hebben ze hem nog niet...
Zeker bij Apple bestellen! Wanneer je een model hebt ontvangen waar iets mis mee is (bijv gele tint, backlight bleeding, knop die niet helemaal lekker aanvoelt etc) kan je gewoon contact opnemen met Apple en krijg je een nieuwe toegestuurd. De huidige mag je gebruiken tot de nieuwe binnen is. Via Coolblue moet je de huidige eerst terug sturen, wachten tot alles gecontroleerd is en dan wachten op de nieuwe. Ook als je er toch niet tevreden mee bent, omdat het gewoon niet is wat je had verwacht bijvoorbeeld, doet Apple niet moeilijk over.

De enige reden om Apple producten bij andere winkels te kopen is de prijs. Is het niet goedkoper, dan lekker via apple.com bestellen!

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Laatst online: 21:34

The Chosen One

Zie signature!

Tja leuk voor de 1e 2 jaar maar 3 jaar garantie over 2 blijft toch wel wat fijner zou ik zeggen.
Weet niet hoe moeilijk apple doet als je na 2 jaar aankomt voor garantie gezien je voor een apparaat als de ipad wel langer dan 2 jaar mag verwachten (levensduur garantie zeg maar).

[ Voor 42% gewijzigd door The Chosen One op 04-04-2016 17:59 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

ASNNetworks schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:58:
Zeker bij Apple bestellen! Wanneer je een model hebt ontvangen waar iets mis mee is (bijv gele tint, backlight bleeding, knop die niet helemaal lekker aanvoelt etc) kan je gewoon contact opnemen met Apple en krijg je een nieuwe toegestuurd. De huidige mag je gebruiken tot de nieuwe binnen is. Via Coolblue moet je de huidige eerst terug sturen, wachten tot alles gecontroleerd is en dan wachten op de nieuwe. Ook als je er toch niet tevreden mee bent, omdat het gewoon niet is wat je had verwacht bijvoorbeeld, doet Apple niet moeilijk over.

De enige reden om Apple producten bij andere winkels te kopen is de prijs. Is het niet goedkoper, dan lekker via apple.com bestellen!
Inderdaad, heb je wat zit je korter zonder apparaat. Die 3 jaar third-party garantie koop ik op dit moment niet zoveel voor, elk jaar verdwijnt er wel een keten waar je het niet van had verwacht..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

edit; verkeerde tab open

[ Voor 86% gewijzigd door The Chosen One op 04-04-2016 18:21 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de vele reacties!
Het blijft een moeilijke keuze tussen die 2.. Vooral gezien ik niet bekend ben met bestellen bij Apple..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:26
Hmm... Mijn keuze valt dan weer op Mediamarkt. Veel winkels beschikbaar mocht er iets aan de hand zijn. Dacht er ook aan om hem te halen bij de Apple Store, maar de MM is om de hoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:00
giantgiantus schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:45:

Ik vind de garantie bij Apple erg goed geregeld. Bovendien heb je kleine kans dat Apple omvalt, al zal dat ook bij coolblue wel meevallen. Ik zou zelf nooit iets kopen bij amac of dixons etc. Veel te kwetsbaar.
Mijn ervaring, met iphones althans, is dat het niet uitmaakt waar je hem koopt, je kunt altijd direct bij Apple terecht voor reparaties (binnen of buiten de garantie). Ik heb dit al diverse keren gedaan met verschillende iPhones (eentje was geleverd door provider, andere zelf los gekocht bij een winkel). Gewoon bellen of via het online formulier op de Apple site. Volgens mij kun je ook altijd terecht bij de genius bar van de Apple Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Laatst online: 23:20
Als je hem ergens anders koopt geeft Apple zelf maar 1 jaar garantie. Natuurlijk heb je wel garantie via verkopende partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:53
cranebird schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:16:
Mijn ervaring, met iphones althans, is dat het niet uitmaakt waar je hem koopt, je kunt altijd direct bij Apple terecht voor reparaties (binnen of buiten de garantie). Volgens mij kun je ook altijd terecht bij de genius bar van de Apple Store.
Dit is pertinent onjuist. In het 1e jaar kan je bij Apple terecht, mits je een afspraak hebt bij de Genius Bar of als je binnenwandelt en er is tijd om je te helpen. Daarna dien je gebruik te maken van de garantie die het verkooppunt je biedt.
giantgiantus schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:45:
Apple geeft zeker geen 2 jaar garantie. 1 jaar is wettelijk, het tweede jaar is de consumentenwet waar je aanspraak op dient te maken.

[ Voor 49% gewijzigd door Volkan1984 op 05-04-2016 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
Volkan1984 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:21:
[...]

Dit is pertinent onjuist. In het 1e jaar kan je bij Apple terecht, mits je een afspraak hebt bij de Genius Bar of als je binnenwandelt en er is tijd om je te helpen. Daarna dien je gebruik te maken van de garantie die het verkooppunt je biedt.

[...]

Apple geeft zeker geen 2 jaar garantie. 1 jaar is wettelijk, het tweede jaar is de consumentenwet waar je aanspraak op dient te maken.
Als je via Apple hebt gekocht (dus in de Apple Store of via Apple Online) heb je 2 jaar garantie via Apple, gezien dat ook je verkooppunt is. Daarom raad ik ook aan om via Apple direct te kopen, zodat je 2 jaar garantie kan claimen via Apple zelf. Koop je het via een ander verkooppunt, dan heb je 2 jaar garantie via dat verkooppunt. Het feit dat je in het eerste jaar zomaar de Apple Store binnen kan wandelen is eigenlijk een extra die je krijgt, gezien je het niet eens bij hen hebt gekocht.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
ASNNetworks schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:50:
[...]

Als je via Apple hebt gekocht (dus in de Apple Store of via Apple Online) heb je 2 jaar garantie via Apple, gezien dat ook je verkooppunt is. Daarom raad ik ook aan om via Apple direct te kopen, zodat je 2 jaar garantie kan claimen via Apple zelf.
Zucht. Voor wat betreft garantie, hier een bron omdat je me niet gelooft: http://www.apple.com/lega...s-universal-warranty.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Volkan1984 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:12:
[...]

Zucht. Voor wat betreft garantie, hier een bron omdat je me niet gelooft: http://www.apple.com/lega...s-universal-warranty.html.
Ik heb gewoon het 2e jaar gebruik gemaakt van de garantie door simpelweg de Apple Store binnen te wandelen, dit werd ook in de Apple Store in Amsterdam bevestigd. Je spreekt jezelf ook behoorlijk tegen vind je niet? Apple geeft 1 jaar garantie, waarbij je voor het 2e jaar naar je verkooppunt moet gaan zeg je. Als Apple je verkooppunt is, dan heb je toch 2 jaar garantie....

En heel duidelijk boven in de voorwaarden staat ook:

"Consumenten kunnen zelf kiezen of zij zich beroepen op de Apple Beperkte Garantie voor één (1) jaar of op consumentenwetgeving."

Het is niet dat je bij aankoop of garantie letterlijk moet kiezen waar je voor gaat he. Je kan het eerste jaar gewoon gebruik maken van de Apple Beperkte Garantie voor één jaar als je het bij een ander verkoooppunt hebt gekocht. Dan mag je naar Apple gaan door de "Apple Beperkte Garantie". Je kan ook direct naar je verkooppunt door de consumentenwetegving. Na dat eerste jaar vervalt de "Apple Beperkte Garantie" en maak je gebruik van de consumentenwet en ga je naar je verkooppunt. En als je het bij Apple hebt gekocht, ga je dus in je 2e jaar gewoon terug naar Apple.

[ Voor 6% gewijzigd door ASNNetworks op 05-04-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:55
Volkan1984 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:12:
[...]

Fabrieksgarantie is iets heel anders dan consumentengarantie. Fabrieksgarantie is een soort extra coulance naar de consument toe in Apples geval. Apple is zelfs wettelijk niet verplicht uberhaubt 1 jaar te verstrekken aan consumenten wanneer het product is gekocht bij een reseller. De consument kan naar de reseller toe, omdat deze een OVK met elkaar gesloten hebben. Apple is hier geen partij bij. De reseller zal vervolgens Apple aanspreken op de eventuele resterende fabrieksgarantie. Mocht je het product gekocht hebben bij Apple, dan heb je inderdaad rechtens recht op volle consumenten bescherming. Dit komt veelal neer op 2 jaar, maar kan ook meer. Dit komt omdat Apple in Europa dient te voldoen aan de consumentenwetgeving die hier in Europa (deels) is geharmoniseerd. Misschien iets meer uitzoekwerk de volgende keer. Nog een keer een zucht dan omdat je de volgende best wat meer mag uitzoeken voordat je begint te blaten.

[ Voor 5% gewijzigd door WouterL op 05-04-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
ASNNetworks schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:18:
[...]

Ik heb gewoon het 2e jaar gebruik gemaakt van de garantie door simpelweg de Apple Store binnen te wandelen, dit werd ook in de Apple Store in Amsterdam bevestigd. Je spreekt jezelf ook behoorlijk tegen vind je niet? Apple geeft 1 jaar garantie, waarbij je voor het 2e jaar naar je verkooppunt moet gaan zeg je. Als Apple je verkooppunt is, dan heb je toch 2 jaar garantie....

En heel duidelijk boven in de voorwaarden staat ook:

"Consumenten kunnen zelf kiezen of zij zich beroepen op de Apple Beperkte Garantie voor één (1) jaar of op consumentenwetgeving."

Het is niet dat je bij aankoop of garantie letterlijk moet kiezen waar je voor gaat he. Je kan het eerste jaar gewoon gebruik maken van de Apple Beperkte Garantie voor één jaar als je het bij een ander verkoooppunt hebt gekocht. Dan mag je naar Apple gaan door de "Apple Beperkte Garantie". Je kan ook direct naar je verkooppunt door de consumentenwetegving. Na dat eerste jaar vervalt de "Apple Beperkte Garantie" en maak je gebruik van de consumentenwet en ga je naar je verkooppunt. En als je het bij Apple hebt gekocht, ga je dus in je 2e jaar gewoon terug naar Apple.
In je tweede jaar maak je dus gebruik van de consumentenwetgeving. Dit is niet hetzelfde als garantie. Jij zei, je hebt 2 jaar wettelijke garantie via Apple. Dit is dus niet juist.
Wouter lucassen schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:23:
[...]

Fabrieksgarantie is iets heel anders dan consumentengarantie. Fabrieksgarantie is een soort extra coulance naar de consument toe in Apples geval. Apple is zelfs wettelijk niet verplicht uberhaubt 1 jaar te verstrekken aan consumenten wanneer het product is gekocht bij een reseller. De consument kan naar de reseller toe, omdat deze een OVK met elkaar gesloten hebben. Apple is hier geen partij bij. De reseller zal vervolgens Apple aanspreken op de eventuele resterende fabrieksgarantie. Mocht je het product gekocht hebben bij Apple, dan heb je inderdaad rechtens recht op volle consumenten bescherming. Dit komt veelal neer op 2 jaar, maar kan ook meer. Dit komt omdat Apple in Europa dient te voldoen aan de consumentenwetgeving die hier in Europa (deels) is geharmoniseerd. Misschien iets meer uitzoekwerk de volgende keer. Nog een keer een zucht dan omdat je de volgende best wat meer mag uitzoeken voordat je begint te blaten.
Ik heb gereageerd op iemand die zegt dat je twee jaar wettelijke garantie hebt via Apple. Wat dus niet zo is. Ik heb niets gezegd over de duur van de consumentenwetgeving. Die is veelal langer dan twee jaar. Echter is garantie niet hetzelfde als de consumentenwetgeving.

Het is überhaupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54

jasjenl

Liab A Tymo

Uitermate interessant allemaal!
Zullen we het dan nu weer over de iPad gaan hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Volkan1984 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:49:
[...]

In je tweede jaar maak je dus gebruik van de consumentenwetgeving. Dit is niet hetzelfde als garantie. Jij zei, je hebt 2 jaar wettelijke garantie via Apple. Dit is dus niet juist.

[...]

Ik heb gereageerd op iemand die zegt dat je twee jaar wettelijke garantie hebt via Apple. Wat dus niet zo is. Ik heb niets gezegd over de duur van de consumentenwetgeving. Die is veelal langer dan twee jaar. Echter is garantie niet hetzelfde als de consumentenwetgeving.

Het is überhaupt.
Moet je beter lezen ;) Ik heb letterlijk nergens 2 jaar wettelijke garantie gezegd.

Ik zei: "Als je via Apple hebt gekocht (dus in de Apple Store of via Apple Online) heb je 2 jaar garantie via Apple, gezien dat ook je verkooppunt is"

Door middel van de consumententenwetgeving heb je ook 2 jaar GARANTIE dus. Ik heb nergens gezegd dat je 2 jaar WETTELIJKE garantie hebt zoals jij.

Je discussie gaat dan ook helemaal nergens over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Volkan1984 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:49:
[...]

[...]

Het is überhaupt.
De gebruikte terminologie is verwarrend ja. Nu schep je met het, weliswaar terecht, scheiden van deze termen niet veel meer duidelijkheid voor de koper ;). Ja, je kan inderdaad het tweede jaar aankloppen bij Apple voor een non-conform product wanneer je deze gekocht hebt bij Apple. De duur van deze
'garantie' (verwachte levensduur van een product) wordt echter bepaald door de beginselen van non-conformiteit. Nu zal de duur van deze wettelijke garantie per product verschillen. (niet per definitie 2jaar.) De stelling dat je 2j garantie geniet bij Apple bij aankoop via de webshop zal in veel gevallen wel opgaan, maar is de correcte bewoording eigenlijk 'je kunt waarschijnlijk tot 2j zeker bij Apple aankloppen bij non-conformiteit. (misschien wel meer, misschien minder.)

De stelling over het wel of niet bestaan van wettelijke garantie is overigens eentje die al lang en breed is besproken. Ik vind het persoonlijk niet een erg interessante;

De meeste consumenten weten gewoon dat ze bij hun koper tot 2j kunnnen aankloppen als er iets mis is met hun toestel dat niet door henzelf is veroorzaakt, en in de meeste gevallen klopt dat ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Om het weer over de iPad te hebben:

Net de knoop doorgehakt en een iPad Pro 12.9" 128GB + 4G gehaald. Via Amazon UK een maand oud 2e hands exemplaar besteld, prima prijs en nog tot 27 februari 2017 Apple garantie.

Nu wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
ASNNetworks schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:16:
Om het weer over de iPad te hebben:

Net de knoop doorgehakt en een iPad Pro 12.9" 128GB + 4G gehaald. Via Amazon UK een maand oud 2e hands exemplaar besteld, prima prijs en nog tot 27 februari 2017 Apple garantie.

Nu wachten....
Wat heb je er voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
€820 omgerekend, komt nog wel wat bij via Borderlinx. De reseller via Amazon UK verstuurde enkel binnen de UK, ga het dus even via Borderlinx doorsturen. Al een keer eerder gebruik gemaakt van Borderlinx, werkt prima.

Al met al denk ik dat ik zo'n €860 (misschien iets meer) kwijt zal zijn. Prima prijs voor 128GB en 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:16
Mijn huidige ipad 3 heeft 15,7 gb data gebruikt van de beschikbare ruimte (64 gb). Ik begin de keuze dus steeds meer te zien tussen 32 gb pro 9.7 ( sneller, mooier beeld, beter geluid, nieuwer model, smart connector, pencil support etc) en de 64 gb air 2 ( 150 euro goedkoper,ouder, geen pencil ). Of zou ik met 32 gb niet uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

brothermaynard schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:03:
Mijn huidige ipad 3 heeft 15,7 gb data gebruikt van de beschikbare ruimte (64 gb). Ik begin de keuze dus steeds meer te zien tussen 32 gb pro 9.7 ( sneller, mooier beeld, beter geluid, nieuwer model, smart connector, pencil support etc) en de 64 gb air 2 ( 150 euro goedkoper,ouder, geen pencil ). Of zou ik met 32 gb niet uitkomen?
Zal heel persoonlijk zijn. Ik heb de 32 gb van mijn iPad3 ook nog nooit vol gehad eigenlijk, maar ik zet er geen grote apps op en foto's heb ik in iCloud staan. En ik heb er ook geen muziek, films of dat soort ruimte vretende zaken op staan. Doe je dat wel, dan wordt 32 gb al gauw krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
brothermaynard schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:03:
32GB zal vast genoeg zijn, echter is het de vraag hoelang dit zo zal zijn. De nieuwere iPads kunnen meer aan, dus wellicht ga je er ook meer mee doen. Zeker de Pro (4K camera, als je daar gebruik van maakt).

Je moet het meer zo zien: Vind je het fijn om geen gestress/gedoe te hebben met opslag ruimte? Dan is het misschien de meerprijs waard. Zie je je zelf prima apps verwijderen en dingen herorganiseren steeds om onder de 32GB ruimte te zitten, dan is het de meerprijs niet waard. Je betaalt voor vrijheid om te doen wat je wil, zonder rekening te houden met opslag.

Zo zie ik het. De een vind die vrijheid meer waard dan de ander ;) Ik heb nu de Air 2 64GB en heb 7GB vrij. Ik zou naar de 32GB iPad kunnen, echter beperk ik mijzelf omdat ik dan steeds apps/games/media moet verwijderen. Ik betaal dus extra voor de 128GB versie (helaas is er geen 64GB) voor de iPad Pro. Ik zie dan de meerwaarde (ongestoord gebruik maken) er wel in om extra te betalen ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
De iPad Pro 9.7 net bij de MM gehaald. Resonantie is gelukkig significant minder! Scherm is ook bij eerste indruk uniform zonder dode pixels :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Sinds gisteren ook een iPad pro 9.7 als opvolger van mijn iPad 3 retina.

Ik zit wel met het volgende. Op de pro haal,ik een WiFi snelheid van 10-15 Mbps op de oude iPad 3 rond de 40 Mbps.

Zowel op 2.4 als 5 GHz.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Amps schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:22:
De iPad Pro 9.7 net bij de MM gehaald. Resonantie is gelukkig significant minder! Scherm is ook bij eerste indruk uniform zonder dode pixels :D
Dat van die resonantie is goed om te horen, dat vond ik bij de air 2 wel irritant toen ik die van een collega eens heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
jasjenl schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:10:
[...]

Dat van die resonantie is goed om te horen, dat vond ik bij de air 2 wel irritant toen ik die van een collega eens heb geprobeerd.
Dat was ook de reden dat ik de Air 2 weer teruggebracht had. Dit is echt een topper :D

Dit is ook ter vervanging van mijn iPad 3 (die nog op iOS 6.1.3 draaide :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
Welke uitvoering heb je gehaald en bij welke MM?
Ik heb er ook een besteld maar al 2 keer uitgesteld en nu pas volgende week... :-(

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:23
Marvie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:35:
[...]

Ik heb er ook een besteld maar al 2 keer uitgesteld en nu pas volgende week... :-(
Ik moet tot vrijdag wachten en dan is het nog maar de vraag of er 4G versies bij de levering zitten. Kan dus nog wat langer duren.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 01:27
Ik heb maandagmiddag bij de amac in roosendaal een ipad pro 9.7 128gb wifi space grey gehaald.

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

De iPad Pro 9.7 net bij de MM gehaald. Resonantie is gelukkig significant minder!...
Goed om te horen.. (Eigenlijk hoor je het niet dus :)) Alhoewel sommigen die resonantie nooit ervaren hebben.. Aangezien ik wel kritisch ben op geluid ga ik wel ff 3 à 4 Pro's aan de tand voelen!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Marvie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:35:
[...]

128 GB Wifi only in zilver bij de MM ArenA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
Bij mij pro 9.7 lijkt de auto HDR function van de camera niet te werken.

Wil iemand met een pro 9.7 kijken of die het bij jouw wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
Auto HDR doet het hier wel.
Op een raam richten icoontje in beeld. Ander kant op verdwijnt ie.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

jasjenl schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:08:
[...]

Zal heel persoonlijk zijn. Ik heb de 32 gb van mijn iPad3 ook nog nooit vol gehad eigenlijk, maar ik zet er geen grote apps op en foto's heb ik in iCloud staan. En ik heb er ook geen muziek, films of dat soort ruimte vretende zaken op staan. Doe je dat wel, dan wordt 32 gb al gauw krap.
Ook met apps zal het nog wel meevallen, behalve als je grafisch bezig bent. Games zijn vooral groot, een beetje game is > 1GB dus dat tikt lekker aan.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Net toch ook maar een 32 gb wifi iPad Pro gekocht, had daar toch een beter gevoel bij dan de Air 2 :)
Ik ben benieuwd hoe hij zal bevallen tov mijn iPad 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 16:50

GHR

@jasjenl
Ben benieuwd naar jouw bevindingen. Temeer daar je net als ik volgens mij ook van een ipad 3 afkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
GHR schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:52:
@jasjenl
Ben benieuwd naar jouw bevindingen. Temeer daar je net als ik volgens mij ook van een ipad 3 afkomt
Ik kom ook van de iPad 3. Mijn advies: gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
jasjenl schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:39:
Net toch ook maar een 32 gb wifi iPad Pro gekocht, had daar toch een beter gevoel bij dan de Air 2 :)
Ik ben benieuwd hoe hij zal bevallen tov mijn iPad 3.
Ik ben uiteindelijk voor de 128 gb gegaan. Ook tot de ipad 3. Vooral het geluid en beeldscherm zijn tot air 2 blikvangers in de winkel. Ben benieuwd naar hoe hij is in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

brothermaynard schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:40:
[...]

Ik ben uiteindelijk voor de 128 gb gegaan. Ook tot de ipad 3. Vooral het geluid en beeldscherm zijn tot air 2 blikvangers in de winkel. Ben benieuwd naar hoe hij is in gebruik
128 gb werd me financieel toch echt iets te gortig en ik heb bij mijn oude iPad de 32 gb limiet nooit als een issue ervaren. Vooralsnog ben ik al de hele dag bezig met het laten terugzetten van de backup van de oude iPad vanuit iCloud, tering wat duurt dat lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceKees_
  • Laatst online: 28-08 01:20
Veel Lijm in de Nieuwe iPad Pro 9.7

Bij de eerstee tear-downs lees je Berichten, dat de componenten binnenin opvallend veel met lijm aan elkaar zit.

Is dat een probleem ?
Wat zou dat schelen - lijm houd over het algemeen niet mega- lang.
En hoe zat dat dan met de vorige versies iPAd dan ? - zit daar alles gesoldeerd ofzo.

Of mis ik iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
jasjenl schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:31:
[...]

128 gb werd me financieel toch echt iets te gortig en ik heb bij mijn oude iPad de 32 gb limiet nooit als een issue ervaren. Vooralsnog ben ik al de hele dag bezig met het laten terugzetten van de backup van de oude iPad vanuit iCloud, tering wat duurt dat lang...
Check ff je WiFi snelheid met speedtest. Mijn pro was ook langzaam tot ik het WiFi channel heb veranderd, nu is die wel snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Niet online
MP3-Junky schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:44:
Sinds gisteren ook een iPad pro 9.7 als opvolger van mijn iPad 3 retina.

Ik zit wel met het volgende. Op de pro haal,ik een WiFi snelheid van 10-15 Mbps op de oude iPad 3 rond de 40 Mbps.

Zowel op 2.4 als 5 GHz.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Opgelost door het WiFi channel op de router te veranderen. Blijkbaar zijn ze daar gevoelig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

MP3-Junky schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:53:
[...]

Check ff je WiFi snelheid met speedtest. Mijn pro was ook langzaam tot ik het WiFi channel heb veranderd, nu is die wel snel
Ja, ik kwam er achter dat de wifi op mijn kantoor sowieso traag was, ff het access point gereset en toen ging het wel snel, alleen was ie toen al klaar met de iCloud backup :P

Eén ding wat me opviel is dat sommige apps die teruggezet zijn wat minder ruimte innemen dan op mijn iPad3, maar er is één game (Lumino City) die twee keer zo groot is geworden als hij op de oude iPad was. Hoe zou dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:36
Zoonlief heeft onze iPad 3 oplader tijdens een logeerpartij verloren.
Ik moet dus een nieuwe halen, hier mijn vraag:
Kan ik op eBay kijken voor een 12 v " cheap" apparaatje of moet ik voor een originele en peperduur Apple oplader gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 21:25
De cheape op Ebay zijn vaak van zeer erbarmelijke kwaliteit en laden vaak veel trager dan de 5V 2A wat de meeste iPad's doen.

Wel hoeft een beetje kwaliteit lader geen fortuin te kosten, bv.: http://www.amazon.de/Anke...-1&keywords=anker+charger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dan voor een bekender merk gaan zoals Belkin.
Met de goedkopere varianten wil het nog wel eens misgaan.. ze worden erg warm.. of andere dingen die ermee gebeuren.

Kijk anders eens hierop:
https://www.gsmpunt.nl/accessoires/apple/ipad-3/opladers/

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
OK, thanks.... Geen goedkope chinese ding.
Ik twijfel tussen de Apple of de belkin USB thuislader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
chulin schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:16:
Kan ik op eBay kijken voor een 12 v " cheap" apparaatje of moet ik voor een originele en peperduur Apple oplader gaan?
Je kunt ook de oplader van Ikea overwegen, werkt perfect.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00291891/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
LOL.... Ik moet toevallig aankomende weekend langs Ikea.
Ik ga deze proberen, anders kan ik altijd voor de belkin gaan.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:23
Mijn iPad Pro kwam vandaag al binnen in plaats van vrijdag :)

Ben blij dat ik deze genomen heb in plaats van een Air 2, wat een mooi geluid komt er uit dat ding!

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
Vandaag gewoon maar naar de MM gegaan en zijn ze gewoon op voorraad (32gig zeker) inplaats van wachten op de webshop lekker meegenomen :)

Wat een heerlijk super snel apparaat, top aankoop!

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Morgen wordt de mijne bezorgd vanuit Media Markt online. Kreeg maandag een bericht dat het week 15 ging worden, maar alsnog vandaag verzonden.

128 GB Wifi Space Grey. De keyboard en pencil heb ik gelaten voor wat het is. Zoals op de frontpage ook al gemeld hoop ik stiekem op een e-ink scherm/cover via de smartconnector.

Ben vooral benieuwd naar de snelheid tegenover mijn huidige iPad 2, speakers en minder reflecterend scherm. Dat laatste heeft voor mij de doorslag gegeven tegenover de Air 2, omdat ik mijn iPad graag buiten gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
macxpgebruiker schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:39:
Morgen wordt de mijne bezorgd vanuit Media Markt online. Kreeg maandag een bericht dat het week 15 ging worden, maar alsnog vandaag verzonden.

128 GB Wifi Space Grey. De keyboard en pencil heb ik gelaten voor wat het is. Zoals op de frontpage ook al gemeld hoop ik stiekem op een e-ink scherm/cover via de smartconnector.

Ben vooral benieuwd naar de snelheid tegenover mijn huidige iPad 2, speakers en minder reflecterend scherm. Dat laatste heeft voor mij de doorslag gegeven tegenover de Air 2, omdat ik mijn iPad graag buiten gebruik.
Snelheid ten opzichte van de iPad 2 is echt een wereld van verschil! Ik heb hier ook nog een 2 en is echt onwerkbaar als je de Pro hebt gebruikt _/-\o_

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 16:50

GHR

Wat vinden de bezitters van de nieuwe ipad pro 9.7 van de beeldkwaliteit en de natuurgetrouwheid van de kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

GHR schreef op donderdag 07 april 2016 @ 00:02:
Wat vinden de bezitters van de nieuwe ipad pro 9.7 van de beeldkwaliteit en de natuurgetrouwheid van de kleuren.
Ik heb het nog niet echt goed getest, maar door de true tone feature krijg ik de indruk dat de kleuren tov mijn oude iPad 3 op de iPad Pro 9.7 vaak wat warmer zijn. Als ik nu mijn iPad3 ernaast leg, ziet die er ineens heel koel/blauwig uit qua kleuren. Ik heb een paar foto's met de iPad gemaakt en als je dan kijkt hoe die eruit zien tov de werkelijkheid komt dat heel erg in de buurt, dus wat dat betreft zou ik zeggen dat het wel redelijk natuurgetrouw is. De beeldkwaliteit is sowieso uitstekend, tov van mijn oude iPad 3 lijkt het allemaal net wat scherper, waarschijnlijk doordat bij deze nieuwe iPad het scherm dichter tegen de oppervlakte ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:37
Ik vind het scherm van de nieuwe iPad Pro echt fantastisch. Als ik op m'n iPad bezig ben en dan m'n iPhone pak vind ik het scherm van m'n iPhone veel te blauw. De iPad kijkt naar mijn mening veel prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:02
Hier staat een review van deze lader:
- http://lygte-info.dk/revi...20Ikea%20Koppla%20UK.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Micheeels schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:07:
Ik vind het scherm van de nieuwe iPad Pro echt fantastisch. Als ik op m'n iPad bezig ben en dan m'n iPhone pak vind ik het scherm van m'n iPhone veel te blauw. De iPad kijkt naar mijn mening veel prettiger.
Dat is idd het grote nadeel. Zal in september wel op de 7 zitten ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 16:42
chulin schreef op woensdag 06 april 2016 @ 19:16:
Ik ga voor dure Apple devices niet besparen op laders en snoeren. Laatst is mijn iPad lader geploft in de Thalys; waarschijnlijk een piekspanning of zo. Maar iPad werkt nog prima en lader is zonder problemen onder garantie vervangen. Met een kapotte iPad ben je veel verder van huis dan €25 bij Apple uitgegeven voor een originele lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
loeberce schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:29:
[...]

Ik ga voor dure Apple devices niet besparen op laders en snoeren. Laatst is mijn iPad lader geploft in de Thalys; waarschijnlijk een piekspanning of zo. Maar iPad werkt nog prima en lader is zonder problemen onder garantie vervangen. Met een kapotte iPad ben je veel verder van huis dan €25 bij Apple uitgegeven voor een originele lader.
Ik kan je een eind volgen, maar aangezien je dus alleen originele producten koopt, is die originele lader dus wel kapot gegaan....dat geeft toch ook te denken...

Die lader van ikea lijkt mij een prima alternatief, zeker als je de review leest in een van de bovenstaande reacties.

[ Voor 8% gewijzigd door Merdera op 07-04-2016 14:44 ]

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 16:42
Merdera schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:43:
[...]

Ik kan je een eind volgen, maar aangezien je dus alleen originele producten koopt, is die originele lader dus wel kapot gegaan....dat geeft toch ook te denken...

Die lader van ikea lijkt mij een prima alternatief, zeker als je de review leest in een van de bovenstaande reacties.
Je hebt helemaal gelijk; alles kan kapot, maar die lader ging kapot onder voor mij ongebruikelijke omstandigheden. Ik denk namelijk dat de stroomvoorziening in een trein minder betrouwbaar is dan thuis in NL. Ik kan niet vermoeden wat er gebeurd was met een cheap-ass lader in diezelfde situatie. En bij DX.com of andere chinese sites is het waarschijnlijk ook garantie tot aan de voordeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben inmiddels ook de gelukkige eigenaar van de ipad pro 9.7 + smart cover en pencil. En ik ben ook weer arm... Ik wist niet wat ik moest verwachten van de pencil maar mijn god wat is dat ding goed vergeleken met pen van de surface pro. Apple mag dan wel later zijn, maar als ze het doen, doen ze het ook wel gelijk goed.

Heerlijk om nu de ipad als digitaal kladblok/music/youtube station naast me (windows) pc te hebben liggen en in split screen die 2 dingen ook nog eens tegelijk te kunnen doen. Tip: installeer het gratis programma "Shairport4w" op je Windows pc en je kan het geluid van je ipad streamen naar je pc (met hopelijk goede speakers) via airplay.

En de speakers op de ipad zelf zijn echt een grote upgrade t.o.v. de speakers op de Air (2). Al sinds de eerste ipad miste ik al de stereo speakers en zoals apple het nu heeft opgelost met 4 speakers overtreft mijn verwachtingen :)

Erg blij met mijn nieuwe speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
bitshady schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:05:
Ik ben inmiddels ook de gelukkige eigenaar van de ipad pro 9.7 + smart cover
Steekt die smartcover "los" nou irritant ver uit?
Als je er geen case achter hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
matthijst schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:03:
[...]
Steekt die smartcover "los" nou irritant ver uit?
Als je er geen case achter hebt?
Hij steekt wel iets uit, ongeveer 3 mm. De oude paste beter inderdaad. Of het irritant is laat ik aan jou over ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bitpixl op 07-04-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Ik heb hem nu een paar uurtjes gebruikt, en kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben. Als eerst het geluid, de speakers kunnen behoorlijk hard, hard genoeg om een simpel bluetooth box overbodig te maken. Uiteraard moet je geen geweldige bas verwachten, maar voor films en series zijn de meerdere speakers echt een dikke verbetering.

Dan het scherm. Gelijk naar buiten gegaan om te checken of hij minder reflecteert. En dat doet hij! Vergeleken met een Air 1 en iPad 2, direct in de zon is nog steeds niet aan te raden voor donker beeld, maar browsen gaat echt veel beter. In de schaduw kan je nagenoeg alles. Fel (dag)licht wordt veel minder sterk gereflecteerd, waar het normaal juist versterkt lijkt. Maar het beste feature van de 9.7 Pro is naar mijn idee True Tone. Ik was erg sceptisch, maar dit is echt een feature die je nooit meer uit wil zetten. Het is veel rustiger voor je ogen. De extra warmte valt pas op wanneer je je iPhone oid erbij pakt. Dat beeld is dan ineens wel erg koel.

Toegegeven, qua gaming performance denk ik dat je met een Air 2 nagenoeg hetzelfde kan als een 9.7 Pro, al is een 9.7 Pro wat meer future proof. Het enige minpunt wat ik me kan bedenken is dus die 2GB RAM. Heb ik het nu nodig? Nee, na een testje met tal van openstaande Safari tabbladen en openstaande apps is de Pro nog steeds zo butter smooth als wanneer er niets open staat. De vraag is alleen hoe dat over een aantal jaar is. Mijn huidige iPad 2 is precies 5 jaar meegegaan (en dient nu nog steeds voor de kinders), dat wil ik ook halen met mijn Pro 9.7. Bij de iPad 2 was vooral het RAM geheugen de bottleneck, terwijl de Pro slechts 4x zoveel heeft. 3 of 4GB RAM had hem wat meer future proof gemaakt.

De Smart Cover en Case zijn zoals gewoonlijk van prima kwaliteit, alleen vind ik nog steeds dat ik veel te veel heb betaald. Toch wil ik er direct een Case om heen, de vorige zit vol met gebutste hoeken en is aan de achterkant 1 grote kras. Gezien Apple momenteel de enige optie is in Nederland, heb ik me maar laten bestelen door Apple..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
macxpgebruiker schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:07:
Toch wil ik er direct een Case om heen, de vorige zit vol met gebutste hoeken en is aan de achterkant 1 grote kras. Gezien Apple momenteel de enige optie is in Nederland, heb ik me maar laten bestelen door Apple..
Je had toch even bij appelhoes.nl kunnen checken ? die leveren ook binnen een dag, en hebben voorraad. Dus apple was zeker niet de enige in nederland.

Overigens ben ik het qwa RAM helemaal met je eens, dat het niet te begrijpen is dat je hem pro noemt, en niet minstens zoveel ram erin doet als zijn grotere broer, maar wel bv een betere camera.

[ Voor 16% gewijzigd door Merdera op 08-04-2016 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Die RAM discussie kan Apple nooit winnen.
Als er 4GB in had gezeten begon het gedram waarom de grote pro dan niet wat meer geheugen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand die een iPad pro 9.7 heeft even bij instellingen en dan algemeen kijken of niet iets van een optie staat voor de sleep/wake functie voor het dichtklappen van de hoes?

Bij mij werkt dit namelijk niet, en volgens Apple zou er een instelling moeten zijn in tabblad algemeen. Maar bij mij staat dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

RTB

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:43:
Kan iemand die een iPad pro 9.7 heeft even bij instellingen en dan algemeen kijken of niet iets van een optie staat voor de sleep/wake functie voor het dichtklappen van de hoes?

Bij mij werkt dit namelijk niet, en volgens Apple zou er een instelling moeten zijn in tabblad algemeen. Maar bij mij staat dit niet.
Settings/General : "Lock/Unlock".

Staat er gewoon bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd. Dit staat bij mij niet. Heb Nederlandse versie. Maar heb geen hoes van Apple zelf.

Waar kan het aan liggen?

Ligt het aan de hoes? Welke cover gebruik jij?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
Ja, dat ligt aan de hoes. Die moet wel een magneet hebben om het scherm aan/uit te laten gaan bij openen/sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB
  • Niet online

RTB

dutchgio schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:12:
Ja, dat ligt aan de hoes. Die moet wel een magneet hebben om het scherm aan/uit te laten gaan bij openen/sluiten.
Maar volgens mij mist Mitlam de setting in zijn geheel, nog los van of het werkt icm. de hoes.

Ik heb namelijk ook geen officiele hoes en gebruik de functionaliteit niet, maar ik kan het in de Settings wel aan/uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het inderdaad in de settings niet staan... Ben nu aan het chatten met Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk ligt het aan de hoes. Aangezien het geen orginele apple hoes is maar ene Tucano Angolo. Deze is zowel voor de air 2 als voor de pro 9.7. De air2 gebruikt een ander vergrendelmechanisme dan de pro 9.7.

Welke hoes hebben jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB
  • Niet online

RTB

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:49:
Waarschijnlijk ligt het aan de hoes. Aangezien het geen orginele apple hoes is maar ene Tucano Angolo. Deze is zowel voor de air 2 als voor de pro 9.7. De air2 gebruikt een ander vergrendelmechanisme dan de pro 9.7.

Welke hoes hebben jullie?
Een of ander no-name ding die ik op m'n Air1 gebruikte en voldoende is totdat ik een andere heb, maar daar zit volgens mij niet eens een magneet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, toevallig al een andere gezien? Waarschijnlijk dat ik deze ga ruilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Dat je die setting niet ziet kan niet aan de hoes liggen volgens mij, want de iPad 'ziet' niet wat voor hoes jij hebt. Wellicht hangt het wel af hoe je je instellingen voor unlocken hebt staan. Ik heb ook een Tucano Angolo case erbij, de wake functie werkt niet met deze hoes maar ik zie die vergrendel/ontgrendel functie wel in instellingen staan.

Zijn er hier trouwens toevallig mensen die The Room 3 spelen? Het valt me namelijk op dat deze game qua performance eigenlijk niet of nauwelijks beter loopt op mijn nieuwe iPad Pro dan dat hij op mijn oude iPad 3 deed. Zal wel aan de game liggen denk ik, maar dat valt me toch een beetje tegen.

[ Voor 30% gewijzigd door jasjenl op 08-04-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.. hoe zal het dan komen dat ik dit niet zie? Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
matthijst schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:17:
Die RAM discussie kan Apple nooit winnen.
Als er 4GB in had gezeten begon het gedram waarom de grote pro dan niet wat meer geheugen heeft :)
Dit inderdaad. De 12.9 is simpelweg duurder en enkel een groter scherm kan die meeprijs niet rechtvaardigen. Zo ook de iPhone 6(S) en de Plus: die heeft een betere camera (optical image stabilization), enkel een groter scherm komen ze niet mee weg met een meerprijs. Hadden ze de Pro 9.7 4GB gegeven en de 12.9 ook, dan zouden mensen daar weer over vallen. Dan is de 9.7 gewoon in alles beter, maar met een kleiner scherm en dan opeens €230 goedkoper. Persoonlijk had ik liever dat de 12.9 gewoon alles heeft van de kleinere versie, maar dan net iets beter. Zodat de mensen die alles op max willen, dat ook kunnen. Wil je een groot scherm en betere camera, dan kan dat nu niet. Bij de iPhone is dat beter geregeld, de Plus heeft alles wat de normale heeft, maar net iets beter. Daar betaal je dan ook meer voor.

Maar het feit dat de 9.7 een beter scherm heeft + camera hoor je die mensen weer niet over O-)

[ Voor 24% gewijzigd door ASNNetworks op 08-04-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:20:
Hmm.. hoe zal het dan komen dat ik dit niet zie? Enig idee?
Ik heb eigenlijk geen idee, als ik wat google komt het er op neer dat deze feature zou moeten verschijnen als je een cover hebt die het ook ondersteunt. Echter, mijn cover ondersteunt het voor zover ik kan zien niet (het werkt niet althans), maar toch zie ik die optie. Dus misschien is eerder de juiste vraag: waarom zie ik die feature wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm vaag, dan zal de ipad wel zien of je een smartcover hebt of niet.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 14:49:
[...]

Ik heb eigenlijk geen idee, als ik wat google komt het er op neer dat deze feature zou moeten verschijnen als je een cover hebt die het ook ondersteunt. Echter, mijn cover ondersteunt het voor zover ik kan zien niet (het werkt niet althans), maar toch zie ik die optie. Dus misschien is eerder de juiste vraag: waarom zie ik die feature wel?
Hmm vaag, dan zal de ipad wel zien of je een smartcover hebt of niet.

Is het een idee dat ik dit met een magneetje test? Of de instelling verschijnt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:01:
Vreemd. Dit staat bij mij niet. Heb Nederlandse versie. Maar heb geen hoes van Apple zelf.

Waar kan het aan liggen?

Instellingen - algemeen - vergrendel/ontgrendel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:46:
[...]

Instellingen - algemeen - vergrendel/ontgrendel
Deze instellingen staan bij mij niet... Ligt waarschijnlijk aan de hoes. De iPad zou herkennen of het om een smart cover gaat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:50:
[...]

Deze instellingen staan bij mij niet... Ligt waarschijnlijk aan de hoes. De iPad zou herkennen of het om een smart cover gaat of niet.
Maar ik heb nog geen hoes voor mijn 9.7 maar zie wel die instelling, das dan toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merdera schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:24:
[...]

Maar ik heb nog geen hoes voor mijn 9.7 maar zie wel die instelling, das dan toch vreemd.
Klopt... Vaag. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Gezwam van Apple, want heb ook geen hoes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Merdera schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:05:
[...]

Je had toch even bij appelhoes.nl kunnen checken ? die leveren ook binnen een dag, en hebben voorraad. Dus apple was zeker niet de enige in nederland.

Overigens ben ik het qwa RAM helemaal met je eens, dat het niet te begrijpen is dat je hem pro noemt, en niet minstens zoveel ram erin doet als zijn grotere broer, maar wel bv een betere camera.
Daar heb ik ook gewoon gekeken hoor. Veel van deze hoezen maken je iPad Pro veel te dik naar mijn smaak en die origami dingen zijn echt verschrikkelijk (mijn zwager heeft er 1), vooral op schoot. De Decoded (goed merk, mijn vrouw gebruikt een Decoded hoes voor haar iPhone 6s en iPad Air) was ook een optie, maar de afbeelding laat zien dat het om een iPad Air 2 versie gaat. Nu zal er vast wel een Pro 9.7" versie komen, maar ik ben er al eens eerder ingestonken met geadverteerd voor X, maar oorspronkelijk voor Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:01:

Waar kan het aan liggen?

Geen idee of het hier nu al is gemeld maar: Instellingen > Algemeen > Vergrendel/Ontgrendel schuifbalkje.

Edit: Ja dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

macxpgebruiker schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 17:20:
[...]

Daar heb ik ook gewoon gekeken hoor. Veel van deze hoezen maken je iPad Pro veel te dik naar mijn smaak en die origami dingen zijn echt verschrikkelijk (mijn zwager heeft er 1), vooral op schoot. De Decoded (goed merk, mijn vrouw gebruikt een Decoded hoes voor haar iPhone 6s en iPad Air) was ook een optie, maar de afbeelding laat zien dat het om een iPad Air 2 versie gaat. Nu zal er vast wel een Pro 9.7" versie komen, maar ik ben er al eens eerder ingestonken met geadverteerd voor X, maar oorspronkelijk voor Y.
De Tucano Angolo voegt maar weinig bulk toe en is verkrijgbaar. Weliswaar is dit van oorsprong volgens mij ook eigenlijk een Air 2 hoes (op de verpakking zie je namelijk dat er een sticker overheen is geplakt waar support voor de pro 9.7 inch op is toegevoegd) en werkt waarschijnlijk daarom de wakelock niet, maar verder past hij wel goed om de pro en heeft hij wel ook gaatjes voor smart keyboard support. Dus ze hebben 'm in ieder geval deels wel voor de pro aangepast.

Maar dit past beter in [iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Volgens mij heeft iedereen een switch met "Lock / Unlock" onder Settings > General. Is zover ik weet al altijd geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:33
Hoeveel Watt is nu de oplader van de IPad Pro? Ik heb ze al weer door elkaar gehaald... Ik heb er van 12 Watt en 10 Watt (en IPad Pro en Air 1). Kan het niet in de boekjes vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:31

swv

wiebepol schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:00:
Hoeveel Watt is nu de oplader van de IPad Pro? Ik heb ze al weer door elkaar gehaald... Ik heb er van 12 Watt en 10 Watt (en IPad Pro en Air 1). Kan het niet in de boekjes vinden?
12 Watt. Of heb je het over de 9.7" Pro? Dan weet ik het niet zeker.

[ Voor 9% gewijzigd door swv op 08-04-2016 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Pro is 10W.

Mijn ipad 4 is 12 W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:33
Ja excuses ging over de iPad Pro 9.7. Ok, dan hoort die 10 Watt bij mijn nieuwe device. Bij de iPad Air zit dus de 12 Watt oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:31

swv

Bijzonder dan dat de 9.7 Pro weer een 10w lader heeft. Maar volgens mij werd de Air 2 ook weer met 10w geleverd. Ik ben nu thuis ook de tel kwijt zoveel varianten heb ik liggen :p Ik weet nog dat de 10w bij de iPad 3 niet voldoende was en Apple daarna overging op 12w tot de Air blijkbaar. Net als dat 12w voor de 12.9" Pro veel te weinig is. Ik moet dan ook zeggen dat de 29w lader echt een uitkomst is! Echt relaxt dat ik nu iPhone snellaadtijden heb. Ik heb gelezen dat de 12.9" Pro dezelfde laadchips aan boord heeft als de 12" MacBook. Logisch daar ze dezelfde adapter delen. Jammer dat andere iOS devices daar niet van kunnen profiteren.

Ik heb vandaag trouwens de Smart Keyboard binnen gekregen. Door naar het schijnt een fout van Centralpoint heb ik (en meerdere anderen) twee kortingsbonnen kunnen verzilveren. De order is netjes uitgeleverd dus voor de nog steeds hoge prijs van €154 heb ik nu dus een Smart Keyboard. Stiekem is het best een topding! Had ik niet verwacht. De vraag is natuurlijk hoe vaak ik hem zal gebruiken. Alleen dat bepaald of het het geld waard is geweest. Ik kan nu gewoon blind typen en dat gaat bijna foutloos. Ik vraag me af of dat bij de 9.7" variant ook kan. Ik zie er opzich wel de potentie van bij office taken of gewoon zoals nu een forumpost typen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door swv op 08-04-2016 23:05 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 36 Laatste