Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merdera
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 01:27
wiebepol schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 20:40:
Ja excuses ging over de iPad Pro 9.7. Ok, dan hoort die 10 Watt bij mijn nieuwe device. Bij de iPad Air zit dus de 12 Watt oplader.
Dan heb ik wel een vraagje, kan ik wel zonder risico mijn pro 9.7 opladen met die 12W oplader?

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:31

swv

Merdera schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 08:19:
[...]

Dan heb ik wel een vraagje, kan ik wel zonder risico mijn pro 9.7 opladen met die 12W oplader?
Ja, en dat weet ik 100% zeker. Je kunt gewoon blindelings alle usb lightning kabels op alle USB adapters aansluiten die Apple verkoopt, maar ook bijvoorbeeld van Samsung etc. Chinese meuk uitgezonderd :P De eis om een tablet snel te kunnen laden is 5V en 2.0-2.4A, immers 5 x 2.4 = 12. Dit kun je opmaken uit de 'output' waarden die zijn afgedrukt op de adapter. De iPad vraagt zelf aan de adapter wat ie nodig heeft. Ik weet eigenlijk wel zeker de maximale 12W. Bij de iPhones helpt een 12W adapter ook. Volgens mij profiteren met name de Plus modellen van de iPad lader maar laden ze niet op maximaal 2.4A maar meer in de richting van 1.6A heb ik uit een test kunnen opmaken. Ter vergelijking: Een USB adapter bedoeld voor de iPhone biedt 1A, en de USB poorten in de computer zitten daar vaak nog onder. Dat verklaart meteen waarom een iPad laden over de iPhone adapter/Mac/PC zo lang duurt ;)

[ Voor 32% gewijzigd door swv op 09-04-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Wat ik trouwens wel echt een gemis vind is het ontbreken (bij alle iPads) aan EarPods die wél geleverd worden bij een iPhone. Nu heb ik al een setje, maar ik heb (vooral bij de oude versie) al aardig wat oortjes versleten. Ik vind persoonlijk dat de EarPods standaard bij een iPad moeten worden geleverd, toch een essentieel vaak gebruikt onderdeel bij heel veel gebruikers.

Een ander minpuntje aan de iPad in het algemeen is het ontbreken van de Calculator en Weer app. Natuurlijk zijn er tal van alternatieven, maar vaak met storende advertenties die enkel tegen buiten proportionele betalingen (jaarabonnement bijvoorbeeld bij Weeronline) of vol met adware die zo goed als niet te blocken zijn (calculators). En dan is er nog de News app, die mag nu wel eens naar Nederland komen.

Wallet mis ik dan weer niet op mijn iPad, ik neem mijn iPad toch niet mee naar een concert of bioscoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 13:57
Ik kan niet kiezen. Wil graag fotos en videos paraat hebben en daar heb ik op de iphone bij elkaar 30 gb van. Dus als ik pro van 32 neem is dat te weinig en 128 is veel te veel en vooral veel te duur. Dan de air met 64 gb maar ga liever voor het nieuwste en het betere scherm. Ik weet het niet meer... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:55
macxpgebruiker schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:58:
Wat ik trouwens wel echt een gemis vind is het ontbreken (bij alle iPads) aan EarPods die wél geleverd worden bij een iPhone. Nu heb ik al een setje, maar ik heb (vooral bij de oude versie) al aardig wat oortjes versleten. Ik vind persoonlijk dat de EarPods standaard bij een iPad moeten worden geleverd, toch een essentieel vaak gebruikt onderdeel bij heel veel gebruikers.

Een ander minpuntje aan de iPad in het algemeen is het ontbreken van de Calculator en Weer app. Natuurlijk zijn er tal van alternatieven, maar vaak met storende advertenties die enkel tegen buiten proportionele betalingen (jaarabonnement bijvoorbeeld bij Weeronline) of vol met adware die zo goed als niet te blocken zijn (calculators). En dan is er nog de News app, die mag nu wel eens naar Nederland komen.

Wallet mis ik dan weer niet op mijn iPad, ik neem mijn iPad toch niet mee naar een concert of bioscoop.
Ik snap ook werkelijk waar niet waarom ze de calculator hebben weggelaten bij de iPad. Een misser van jewelste in mijn optiek :/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17
DanielAlm schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:28:
Ik kan niet kiezen. Wil graag fotos en videos paraat hebben en daar heb ik op de iphone bij elkaar 30 gb van. Dus als ik pro van 32 neem is dat te weinig en 128 is veel te veel en vooral veel te duur. Dan de air met 64 gb maar ga liever voor het nieuwste en het betere scherm. Ik weet het niet meer... |:(
Waarom neem je geen iCloud abo van 50gb? Dan worden de foto's daar opgeslagen en op de ipad past hij de omvang aan, aan de capaciteit die je beschikbaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Een iCloud abo is inderdaad een dikke aanrader. Als is het alleen maar omdat je op deze manier direct toegang hebt tot al je foto's en video's op je iPhone, Mac en iPad.

Maar als je nu al aan 30 gig zit exclusief apps, dan wordt 64 GB ook krap, zeker wanneer je offline je foto's beschikbaar wil hebben. Ik heb zelf sterk getwijfeld tussen de 128 GB Air 2 en de 128 GB Pro 9.7. Nu ik het scherm de Pro 9.7 kan vergelijken met de Air 2, ben ik toch blij met mijn keuze. Qua kwaliteit van het paneel zelf zijn ze nagenoeg identiek, en qua prestaties van apps die veel van je iPad vragen is het verschil niet groot. Maar True Tone en het minder reflecterende scherm zijn fantastische features. Je moet je alleen afvragen of de meerprijs (bij de 128 GB 180 euro) het voor je waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Lekkerbek312 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:59:
[...]

Waarom neem je geen iCloud abo van 50gb? Dan worden de foto's daar opgeslagen en op de ipad past hij de omvang aan, aan de capaciteit die je beschikbaar hebt.
Zou prachtig zijn als je dat zou kunnen instellen. Dus bv dat er 30 gb op de iphone staat en dat je aangeeft dat er slechts 15 gb van de nieuwste fotos en videos op de ipad mag staan zodat er nog voldoende ruimte is voor de rest. Ben alleen bang dat het niet zo werkt en dat je voortdurend opbotst tegen de beperking van de capaciteit. Maar als je de ervaring hebt dat het wel degelijk soepel werkt en de capaciteit van de ipad als het ware dynamisch op peil blijft dat is die euro per maand geen probleem en ren ik naar de mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:34
DanielAlm schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:58:
[...]

Zou prachtig zijn als je dat zou kunnen instellen. Dus bv dat er 30 gb op de iphone staat en dat je aangeeft dat er slechts 15 gb van de nieuwste fotos en videos op de ipad mag staan zodat er nog voldoende ruimte is voor de rest. Ben alleen bang dat het niet zo werkt en dat je voortdurend opbotst tegen de beperking van de capaciteit. Maar als je de ervaring hebt dat het wel degelijk soepel werkt en de capaciteit van de ipad als het ware dynamisch op peil blijft dat is die euro per maand geen probleem en ren ik naar de mm.
Ik heb erg getwijfeld tussen 32gb en 128gb. Heb normaliter geen berg aan apps en films op m'n iPad staan en vond daardoor de 180 euro meerprijs voor de 128gig wel erg veel.

Ik heb mn hele photolibrary in icloud staan en deze is ruim 50gb op dit moment. Deze foto's nemen nu op m'n 32gb Pro 3,5gb in beslag.

Weet niet of dit nog veel toeneemt als je er wat mee gaat werken op de iPad, maar heb twee weken om het aan tezien met Apple's retourbeleid. Als het zich beperkt tot max. 5-6GB heb ik voor mijn gebruik meer dan genoeg aan de 32GB variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 23:17
DanielAlm schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:58:
[...]

Ik heb hetzelfde als cjpunt (ook een library van 50gb) en deze neemt bij mij 10gb in op de ipad. Werkt m.i. dynamisch. Dat is ook mijn gevoel bij de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

macxpgebruiker schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:30:
Een iCloud abo is inderdaad een dikke aanrader. Als is het alleen maar omdat je op deze manier direct toegang hebt tot al je foto's en video's op je iPhone, Mac en iPad.

Maar als je nu al aan 30 gig zit exclusief apps, dan wordt 64 GB ook krap, zeker wanneer je offline je foto's beschikbaar wil hebben. Ik heb zelf sterk getwijfeld tussen de 128 GB Air 2 en de 128 GB Pro 9.7. Nu ik het scherm de Pro 9.7 kan vergelijken met de Air 2, ben ik toch blij met mijn keuze. Qua kwaliteit van het paneel zelf zijn ze nagenoeg identiek, en qua prestaties van apps die veel van je iPad vragen is het verschil niet groot. Maar True Tone en het minder reflecterende scherm zijn fantastische features. Je moet je alleen afvragen of de meerprijs (bij de 128 GB 180 euro) het voor je waard is.
Prijsverschil is een stukkie groter: Air 2 128Gb = € 650, 9,7" Pro 128Gb = € 870, respectievelijk 33% meer of 25% minder...
Ook de 4 speakers is een pluspunt van de Pro.

Ikzelf heb iig de dag na de Keynote een 64Gb Air 2 gekocht. Pracht apparaat! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Lekkerbek312 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 21:01:
[...]

Ik heb hetzelfde als cjpunt (ook een library van 50gb) en deze neemt bij mij 10gb in op de ipad. Werkt m.i. dynamisch. Dat is ook mijn gevoel bij de iPhone.
Soms denken we wel eens dat we de enigste zijn met een probleem. Of al doende komen we tot de kern van het probleem en voilà: https://support.apple.com/nl-nl/HT204264

Lijkt dus inderdaad dynamisch te zijn. Jammer de mm nu dicht is anders had ik nog ff kunnen rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:31

swv

Ik heb het niet zo met percentages. Uiteindelijk gaat het om keiharde euro's als het budget een rol speelt ;) De Pro zal tweedehands meer opleveren dan de Air 2 bijvoorbeeld mocht je daar in de toekomst op uit zijn. De afschrijving zal dan relatief meevallen. Ach, leeftijdskwestie tussen beide dus logisch. Voor mij persoonlijk kijk ik altijd naar waar ik de meeste fun mee beleef en dat zal dan lang niet altijd de meest economische keuze zijn.

Apple bereikt nu een punt met de iPhone, iPad en Macs dat specs er weinig meer toe doen. Ze moeten echt aankloten met de software wil dat op oudere apparaten nu nog in de soep lopen. Alle devices met +2GB RAM zullen het wel een tijdje uit kunnen zingen. Nu met iOS 9.3 en OSX 10.11.4 ben ik eindelijk weer volledig tevreden met hoe de boel bij mij draait. Lees: goede functies, weinig bugs. Dat zet mij wel aan het denken of ik mij na de WWDC kan inhouden wat beta's aangaat >:) Dat gaat ook weer losbarsten over een paar weken..

In ieder geval; je kunt geen foute keuze maken op dit moment, dus gefeliciteerd met jouw aankoop SqueakyClean ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53
Hoe ervaren jullie het scherm van de pro tov de air2? Ik heb in een Apple winkel (Amac ofzo) foto's staan vergelijken en die zagen er op de pro net iets mooier uit. Meer contrast ofzo. Hier staan de demo foto's van Apple op, maar in hoeverre zijn die echt hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Zelf heb ik de beschikking over een air 2 en een pro (9.7"). Het scherm van de pro vind ik prettiger kijken. Zeker het/de True Tone die ik heb aangezet, is erg prettig. Was er eerst was sceptisch over, of dat echt een toegevoegde waarde zou zijn, maar nu wil ik niet meer terug. Ook de nieuwe anti­reflectie­coating is erg prettig, aangezien ik in een omgeving werk, met veel licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

_Rayman_ schreef op maandag 11 april 2016 @ 02:30:
Zelf heb ik de beschikking over een air 2 en een pro (9.7"). Het scherm van de pro vind ik prettiger kijken. Zeker het/de True Tone die ik heb aangezet, is erg prettig. Was er eerst was sceptisch over, of dat echt een toegevoegde waarde zou zijn, maar nu wil ik niet meer terug. Ook de nieuwe anti­reflectie­coating is erg prettig, aangezien ik in een omgeving werk, met veel licht.
Dit kan ik bevestigen. Wij hebben ook een Pro 9.7" en een Air (nu in de verkoop) en dat scherm van de Pro is echt prettig en bijzonder fraai. Minder reflecties (iets, die 40% haal ik er voor mijn gevoel niet uit), maar de kleuren zijn ook gewoon erg mooi. Het ziet er allemaal wat voller uit dan op de Air. Geluid is ook prima, op de Air prikte ik vrijwel altijd een koptelefoon in, nu gebruik ik de speakers al wat vaker bij bijv. een spelletje ofzo.

Mocht je True tone in de praktijk toch niet mooi vinden, kun je het uitzetten trouwens. Oh, en hij is erg snel :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Vanmiddag had ik een middagje vrij en heb mijn iPad Pro 9.7" nu eens echt in de praktijk buiten in mijn tuin getest. Wat ze met het scherm hebben gedaan is werkelijk geniaal, waar je normaal in een spiegel kijkt, is de Pro zelfs met je kop in de zon nog fatsoenlijk bruikbaar. Ik heb er de Air 1 bijgepakt om te kijken of we hier toch echt niet met een placebo effect te maken hebben, maar nee hoor, kijkend naar het scherm zie enkel de contouren van je gezicht een beetje, terwijl je bij de Air 1 jezelf aan het aankijken bent. De zichtbaarheid met dit nieuwe scherm verdubbeld minimaal. Op maximale brightness schat ik de zichtbaarheid in op 50% in van de bightness wanneer je de iPad binnenshuis gebruikt. Ik vind dit echt by far het beste feature van deze iPad. Het gebruiksgemak stijgt hiermee enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
macxpgebruiker schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:24:
Vanmiddag had ik een middagje vrij en heb mijn iPad Pro 9.7" nu eens echt in de praktijk buiten in mijn tuin getest. Wat ze met het scherm hebben gedaan is werkelijk geniaal, waar je normaal in een spiegel kijkt, is de Pro zelfs met je kop in de zon nog fatsoenlijk bruikbaar. Ik heb er de Air 1 bijgepakt om te kijken of we hier toch echt niet met een placebo effect te maken hebben, maar nee hoor, kijkend naar het scherm zie enkel de contouren van je gezicht een beetje, terwijl je bij de Air 1 jezelf aan het aankijken bent. De zichtbaarheid met dit nieuwe scherm verdubbeld minimaal. Op maximale brightness schat ik de zichtbaarheid in op 50% in van de bightness wanneer je de iPad binnenshuis gebruikt. Ik vind dit echt by far het beste feature van deze iPad. Het gebruiksgemak stijgt hiermee enorm.
De Air 2 heeft dit al erg verbeterd tov de Air 1. Het is interessanter om te kijken in hoeverr de Pro beter werkt dan de Air 2. Net als iedereen die zegt dat het veel sneller is dan de Air 1. De Air 2 is al gigantisch sneller dan de Air 1, dus de Pro is sowieso al sneller. Het is dus de vraag in hoeverre de Pro tegenover de Air 2 van meerwaarde is als je een van die twee moet kiezen.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb m'n 12.9'' iPad Pro verkocht :o Vond hem toch te groot en uiteindelijk was de Pencil meer een leuke gimmick dan echt een nuttige toevoeging (voor mij dan).

Nu enigszins twijfel tussen Mini (2/3/4) vs Air (1/2) vs Pro 9.7''. Had voor mijn Pro een Mini en vond die te klein, dus waarschijnlijk is de Air dan de sweetspot qua formaat. Baal er ook wel van dat de nieuwe Pro duurder is geworden. Voor een 16gb Air 2 betaal je iets meer dan 400 euro, dat is op zich nog wel schappelijk. Alleen even de vraag hoe lang die nog updates gaat krijgen..

Blijkbaar kost de nieuwe Pro echt 670 euro of meer, dat vind ik wel een heel groot verschil met een standaard Air 2.

[ Voor 9% gewijzigd door London op 11-04-2016 19:09 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Planespotter schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:09:
Heb m'n 12.9'' iPad Pro verkocht :o Vond hem toch te groot en uiteindelijk was de Pencil meer een leuke gimmick dan echt een nuttige toevoeging (voor mij dan).

Nu enigszins twijfel tussen Mini (2/3/4) vs Air (1/2) vs Pro 9.7''. Had voor mijn Pro een Mini en vond die te klein, dus waarschijnlijk is de Air dan de sweetspot qua formaat. Baal er ook wel van dat de nieuwe Pro duurder is geworden. Voor een 16gb Air 2 betaal je iets meer dan 400 euro, dat is op zich nog wel schappelijk. Alleen even de vraag hoe lang die nog updates gaat krijgen..

Blijkbaar kost de nieuwe Pro echt 670 euro of meer, dat vind ik wel een heel groot verschil met een standaard Air 2.
Vandaag mn Pro 12.9 gekregen :+ :D Vind het echt geweldig zo lekker groot! En die 4GB geheugen is zo heerlijk, kom af van de Air 2 en sta versteld hoeveel apps in suspend mode kunnen blijven. Alleen al die 4GB is voor mij de aankoop waard. Iets dat alleen de 12.9" heeft...

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

ASNNetworks schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:22:
[...]

Vandaag mn Pro 12.9 gekregen :+ :D Vind het echt geweldig zo lekker groot! En die 4GB geheugen is zo heerlijk, kom af van de Air 2 en sta versteld hoeveel apps in suspend mode kunnen blijven. Alleen al die 4GB is voor mij de aankoop waard. Iets dat alleen de 12.9" heeft...
Het is zeer zeker een geweldig apparaat. Ik gebruik een tablet echter puur voor erbij, en dan voornamelijk in bed. Helaas is een 12.9'' toch net iets teveel van het goeie dan.

Maar veel plezier ermee!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
ASNNetworks schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:55:
[...]

De Air 2 heeft dit al erg verbeterd tov de Air 1. Het is interessanter om te kijken in hoeverr de Pro beter werkt dan de Air 2. Net als iedereen die zegt dat het veel sneller is dan de Air 1. De Air 2 is al gigantisch sneller dan de Air 1, dus de Pro is sowieso al sneller. Het is dus de vraag in hoeverre de Pro tegenover de Air 2 van meerwaarde is als je een van die twee moet kiezen.
Mijn broer zegt zich er aan te storen aan de spiegeling bij de Air 2, maar heb de Air 2 zelf nog niet vergeleken. Maar ik heb nog nooit zo fijn buiten een scherm kunnen gebruiken, dus ik vermoed dat het aardig verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42
Planespotter schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:09:
.... Voor een 16gb Air 2 betaal je iets meer dan 400 euro, dat is op zich nog wel schappelijk. Alleen even de vraag hoe lang die nog updates gaat krijgen..
Vooralsnog krijgt zelfs de iPad2 nog updates (zij het iets uitgekleed). Dus over de Air 2 zou ik me echt geen zorgen maken of deze nog lang updates krijgt........

Ik heb vorig jaar een Air 2 64 GB gekocht. Geen seconde spijt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Top performing display http://www.displaymate.com/iPad_Pro9_ShootOut_1.htm een van de mooiste tablet/phone schermen voor de iPad Pro 9,7" Heb 'm nog niet in het eggie gezien, binnenkort maar eens doen dan kan ik gelijk luisteren naar de weergave van 4 speakers!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
Ik ga steeds meer twijfelen om tot aankoop over te gaan. Reden zijn de lovende ervaringen en reviews, maar ook zeker de mogelijkheid tot de Smart Keyboard. Ik heb altijd het liefst alles origineel en geen keyboard van een derde partij. Ik vind dat allemaal net niet.

Ik heb nu een Air 2 en die gebruik ik nauwelijks, maar ik ga vanaf heden er nu zakelijk meer gebruik van maken. Alleen die aanschafprijs...pfff, hier kan je ook een hele dikke laptop voor halen.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:26
Redondo1982 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 23:35:
Ik ga steeds meer twijfelen om tot aankoop over te gaan. Reden zijn de lovende ervaringen en reviews, maar ook zeker de mogelijkheid tot de Smart Keyboard. Ik heb altijd het liefst alles origineel en geen keyboard van een derde partij. Ik vind dat allemaal net niet.

Ik heb nu een Air 2 en die gebruik ik nauwelijks, maar ik ga vanaf heden er nu zakelijk meer gebruik van maken. Alleen die aanschafprijs...pfff, hier kan je ook een hele dikke laptop voor halen.
Je geeft eigenlijk al antwoord op je "probleem": gewoon een laptop/ultrabook van dat geld halen joh. Denk niet dat een iPad geschikt is voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
Yep 12" MacBook bijvoorbeeld.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Dat zou de eerste keer zijn dat ik een systeem koop met OSX. Ik ben er wel benieuwd naar om mee te werken, maar koop dan wel liever de Macbook Pro. Alleen zullen die binnenkort wel een update krijgen (Skylake) en dan is het de beste tijd om in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kan ook, maar pro is dan meteen weer vrij lomp.
De 12" is praktisch een iPad met toetsenbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwayshappyz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 15:09
Kan de 13 inch Macbook Pro alleen maar aanraden :) lekker mobiel voor mij. Gebruik hem nu veel meer dan mn iPad Air 1. Je betaalt wat meer, maar je kan ook veel meer en je bent nog steeds mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Alwayshappyz schreef op woensdag 13 april 2016 @ 11:09:
Kan de 13 inch Macbook Pro alleen maar aanraden :) lekker mobiel voor mij. Gebruik hem nu veel meer dan mn iPad Air 1. Je betaalt wat meer, maar je kan ook veel meer en je bent nog steeds mobiel.
Ik ga wachten op de nieuwe Macbook Pro en koop wel een bluetooth toetsenbord los voor mijn Air 2. Al die hoezen die je mooie en dunne iPad Air (2) dikker maken, ik vind het maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:55
Hier ook twijfels welke nieuwe iPad ik zou kopen: Een Air 2 64 GB of de iPad Pro 9,7 met 32 GB (de 128 GB is me te duur).
Ik heb nu op m'n iPad 4 nog 9 GB over van de 32 en ik heb ook 50 GB iCloud.
De Pencil en het Smart Keyboard voor de Pro zit ik niet op te wachten dus daar moet ik het niet voor doen. Waarom dan wel: betere cameras, minder reflecterend scherm en de 4 speakers voornamelijk. En n (waarschijnlijk) langere ondersteuning.
Keuzes, keuzes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
botech schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:52:
Hier ook twijfels welke nieuwe iPad ik zou kopen: Een Air 2 64 GB of de iPad Pro 9,7 met 32 GB (de 128 GB is me te duur).
De Pencil en het Smart Keyboard voor de Pro zit ik niet op te wachten dus daar moet ik het niet voor doen. Waarom dan wel: betere cameras, minder reflecterend scherm en de 4 speakers voornamelijk. En n (waarschijnlijk) langere ondersteuning.
Dit krijg je ook bij de Air 2, met uizondering van de 4 speakers. Je gaat er al ver op vooruit als je van de iPad 4 naar de Air 2 gaat. Als je de pencil en smart keyboard toch niet gebruikt, vraag ik me af wat dan nog de meerwaarde voor je is. Air 2 vind je al vanaf €517 voor 64GB, de Pro voor €689 voor 32GB. Wil je nog goedkoper dan heb je de 16GB Air 2 voor €430, maar die lijkt me niet handig gezien je nu een 32GB hebt. De Pro heeft net als de Air 2 ook 2GB RAM, verwacht dus dat de ondersteuning even lang zal duren en de features (zoals multitasking) op beide gelijk zal blijven.

Heb je het geld, zou ik de Pro nemen uiteraard. Maar als je al aangeeft dat de 128GB je te duur is, dan geeft dat aan dat je dus wel bewust naar de prijs kijkt. Dan is het de vraag in hoeverre de Pro de meerprijs voor jou waard is, het enige grote verschil die jij direct zal merken vanaf je iPad 4 als je de Air 2 en de Pro vergelijkt zijn de 4 speakers. Ja, de Pro heeft een nog beter scherm dan de Air 2, maar als je vanaf de iPad 4 komt is de Air 2 al een wereld van verschil.

€517 voor stuk snellere iPad met beter scherm en 64GB
of
€689 voor een nog iets snellere iPad met een nog beter scherm en 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
botech schreef op donderdag 14 april 2016 @ 09:52:
Ik ben van een iPad 3 over gestapt naar een pro 9.7, grootste pluspunten voor mij zijn:

- snelheid (duh)
- speakers
- true tone

Kennis van mij heeft een Air 2, wat dan het meest opvalt is het slechtere geluid (en meer trillende behuizing). Snelheid en schermkwaliteit maar ietsje minder.

[ Voor 59% gewijzigd door MP3-Junky op 14-04-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
MP3-Junky schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:25:
[...]

Ik ben van een iPad 3 over gestapt naar een pro 9.7, grootste pluspunten voor mij zijn:

- snelheid (duh)
- speakers
- true tone

Kennis van mij heeft een Air 2, wat dan het meest opvalt is het slechtere geluid (en meer trillende behuizing). Snelheid en schermkwaliteit maar ietsje minder.
En dat is mijn punt. Het valt jou op omdat jij een Pro hebt ;) Als je vanaf je iPad 3 naar de Air 2 zou zijn gegaan had je op true tone en speakers na dezelfde pluspunten staan, overigens heeft de Air 2 beter geluid dan de iPad 3. En dat is mijn punt; als je meer prijsbewust bent, is de Air 2 zeker een goede optie als je vanaf een iPad 3/4 komt.

Laat ik het zo zeggen; de verschillen tussen de iPad 3 en de Air 2 zijn vele malen groter (zeker op prestatiegebied) dan tussen de Air 2 en de Pro. Voor de een is het prijsverschil tussen de Air 2 en de Pro meer dan waard. Maar voor wie dus wat goedkoper uit wil zijn, maar wél een snelle tablet wil is de Air 2 zeker een goede optie. Qua prestaties verschillen ze niet zo heel veel van elkaar namelijk: de benchmarks liegen er niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Idd. Als je de pencil niet gebruikt en minimaal 64GB nodig hebt lijtk de Air 2 de beste keus :)
350 euro goedkoper.....

[ Voor 50% gewijzigd door matthijst op 14-04-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Zo, de beslissing is gevallen. Toch voor de Pro 9.7 32 GB gegaan. :) Besteld bij Apple zelf, word morgen geleverd.
Bedankt voor het meedenken in elk geval. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
botech schreef op donderdag 14 april 2016 @ 12:56:
Zo, de beslissing is gevallen. Toch voor de Pro 9.7 32 GB gegaan. :) Besteld bij Apple zelf, word morgen geleverd.
Bedankt voor het meedenken in elk geval. _/-\o_
Veel plezier ermee in ieder geval, dat gaat vast wel goed komen !

Ondertussen ben ik helemaal gewend en blij met mn overstap van de Air 2 naar de Pro 12.9. De 4GB RAM is voor mij veruit een van de grootste aangename verrassingen. Heerlijk apps openen die nog in suspend mode zitten, al heb je 8 andere apps open gehad in de tussentijd. En het grote scherm vind ik nu erg fijn, ja het is wat lastig typen in landscape in je handen, maar ondanks dat vind ik het echt een genot om te gebruiken.

Ik verwacht/hoop echter wel dat iOS10 (iOSX?) met wat extra iPad Pro opties komt om optimaal gebruik te maken van het grote scherm. Rijtje iconen is op een iPhone nog prima en lekker handig/snel. Maar op een 12.9" scherm... beetje zonde van de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
ASNNetworks schreef op donderdag 14 april 2016 @ 13:42:
[...]

Veel plezier ermee in ieder geval, dat gaat vast wel goed komen !
Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dat suspenden van apps is voor mij nooit een probleem geweest of me nooit opgevallen eigenlijk?
Wat was daar storend aan in de praktijk en hoe vaak wissel je zo kort achter elkaar van app dat het opvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
matthijst schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:04:
Dat suspenden van apps is voor mij nooit een probleem geweest of me nooit opgevallen eigenlijk?
Wat was daar storend aan in de praktijk en hoe vaak wissel je zo kort achter elkaar van app dat het opvalt?
Op de Air 2 was het al veel minder ter sprake door 2GB RAM vs 1GB RAM. Maar het feit dat gewoon meer apps suspended kunnen worden zorgt ervoor dat de algemene gebruikerservaring een stuk vloeiender is. Apps die je gister opende opent hij gewoon in suspend. Via safari meerdere tabs open staan, Spotify op de achtergrond, tussendoor wat YouTube filmpjes kijken en een game van eerder op de dag openen en instant verder kunnen zorgt ervoor dat het gebruik gewoon vloeiender is.

De Air 2 stoorde me niet, maar de Pro 12.9 werkt gewoon nog lekkerder waardoor ik niet terug wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Je komt een beetje over alsof je voor iemand (jezelf?) nog de aankoop moet rechtvaardigen.
Vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
matthijst schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:47:
Je komt een beetje over alsof je voor iemand (jezelf?) nog de aankoop moet rechtvaardigen.
Vind ik.
Haha ja, maar dat doen er heel veel. Het zoeken naar oplossingen en smoesjes om het te kunnen kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
matthijst schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:47:
Vind ik.
Hoezo? Ik geef juist aan wat ik zo fijn vind aan de Pro 12.9. De reden dat ik aangetrokken werd tot de Pro was het grotere scherm. Dus mijn aankoop rechtvaardigen is echt niet nodig, het grote scherm was al reden voor mij om over te gaan. Het feit dat het nog beter werkt dan ik verwachte (met name de RAM) zie ik als een zeer welcome toevoeging die ik niet had verwacht.

Als jij 'vind' dat het lijkt alsof ik mijn aankoop nog moet rechtvaardigen dan ben ik bang dat je mijn enthousiasme verwart met aankoop rechtvaardiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik vind het juist prettig dat ervaringen worden gedeeld :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
ASNNetworks schreef op donderdag 14 april 2016 @ 15:55:
Als jij 'vind' dat het lijkt alsof ik mijn aankoop nog moet rechtvaardigen dan ben ik bang dat je mijn enthousiasme verwart met aankoop rechtvaardiging.
Ah, sorry, inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:34
Ik heb de 9.7 pro nu een week in bezit met toetsenbordcover en super enthousiast. Voor mij dit toch echt de betere keuze, vond de 12.9 gewoon te groot voor veel zaken, dit voelt een beetje als de sweetspot.

Heb zoals eerder hier al geschreven gekozen voor de 32GB, maar loop er nu tegenaan dat ik nog maar enkele GB's over heb doordat mijn foto's nu bijna 20gig in beslag nemen (totale bibliotheek in icloud circa 65GB). Dit terwijl het enkele dagen terug maar 3-4GB was na volledige synchronisatie, ik maak gebruik van de opslag optimalisatie. Snap niet waardoor dat dit nu zo erg is toegenomen. Iemand ervaring mee?

Twijfel nu toch wel of ik de 32GB niet gewoon moet retourneren en toch voor de 128GB moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 16:50

GHR

cjpunt schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 16:14:
Twijfel nu toch wel of ik de 32GB niet gewoon moet retourneren en toch voor de 128GB moet gaan.
Snel retourneren lijkt mij het meest voor de hand liggend. Zeker met het oog op toekomstige updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Neemt iCloud dan zoveel ruimte in beslag? Wat is dan nog het nut van de cloud? Ik denk dat er ergens een fout zit. Het is uiteindelijk wel de basis van je keus om te retourneren of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 18:17:
Neemt iCloud dan zoveel ruimte in beslag? Wat is dan nog het nut van de cloud? Ik denk dat er ergens een fout zit. Het is uiteindelijk wel de basis van je keus om te retourneren of niet.
Als de iPad ruimte nodig heeft, worden er iCloud-foto’s verwijderd van het apparaat; in de cloud blijven ze netjes staan. Je kan die ruimte beter vullen met hogekwaliteitfoto’s dan met niks, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Harm schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 19:02:
[...]

Als de iPad ruimte nodig heeft, worden er iCloud-foto’s verwijderd van het apparaat; in de cloud blijven ze netjes staan. Je kan die ruimte beter vullen met hogekwaliteitfoto’s dan met niks, lijkt me.
Als ik kies voor de cloud dan wil ik wel dat het ook echt in de cloud komt te staan. En niet half-half.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Redondo1982 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 18:17:
Het nut van de cloud is niet om de opslag van je apparaat uit te breiden. Het nut van de cloud is wanneer je een foto/video maakt met je iPhone dat dit dan via je iPad, Macbook, AppleTV te bekijken is. Zonder dat je het steeds zelf moet overzetten kan je het in volledige kwaliteit bekijken. Apps mogen hier ook gebruik van maken, zoals Pages. Werken aan een document op je Macbook en onderweg verder gaan op je iPad. Een notitie aanmaken via Notability op je iPad en op je Macbook erbij kunnen zonder dit over te zetten.

Dat is het nut. Wil je meer opslag? Zorg dan dat je de juiste iPad aanschaft, iCloud is niet bedoeld als opslag maar om al je Apple apparaten naadloos aan elkaar te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
ASNNetworks schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 19:32:
[...]

Het nut van de cloud is niet om de opslag van je apparaat uit te breiden. Het nut van de cloud is wanneer je een foto/video maakt met je iPhone dat dit dan via je iPad, Macbook, AppleTV te bekijken is. Zonder dat je het steeds zelf moet overzetten kan je het in volledige kwaliteit bekijken. Apps mogen hier ook gebruik van maken, zoals Pages. Werken aan een document op je Macbook en onderweg verder gaan op je iPad. Een notitie aanmaken via Notability op je iPad en op je Macbook erbij kunnen zonder dit over te zetten.

Dat is het nut. Wil je meer opslag? Zorg dan dat je de juiste iPad aanschaft, iCloud is niet bedoeld als opslag maar om al je Apple apparaten naadloos aan elkaar te koppelen.
Dat is helemaal geen nut, maar blijkbaar een feature van iCloud. Dus jij zegt dat cloudstorage alleen maar nut heeft als je meerdere apparaten hebt? Conclusie: Aan iCloud heb je niks als je alleen maar één apparaat hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Naja, als Back-up is iCloud sowieso handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Redondo1982 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:32:
[...]

Dat is helemaal geen nut, maar blijkbaar een feature van iCloud. Dus jij zegt dat cloudstorage alleen maar nut heeft als je meerdere apparaten hebt? Conclusie: Aan iCloud heb je niks als je alleen maar één apparaat hebt.
Wel érg kort door de bocht, iCloud heeft ook andere handige functies voor enkele apparaten zoals automatische backups keychain. Jij wil gewoon iCloud gebruiken waar het simpelweg NIET voor gemaakt is: als cloud storage. Ik verwijs je vriendelijk naar diensten zoals Google Drive, Dropbox en OneDrive. Misschien vind je daar wat je zoekt, want iCloud is niet bedoeld voor wat jij wil bereiken.

En nogmaals: iCloud is GEEN Cloud storage, ja je kan documenten bewaren maar de primaire doel is niet storage. Als je het zo wil gebruiken, tja dan ga je het jezelf alleen maar moeilijker maken.

Als ik wil fietsen en een auto koop ga ik ook niet vragen wat het nut nog van een auto is als je geen benzine wil gebruiken 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door ASNNetworks op 16-04-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Is er een truc om Picture in Picture te laten werken?
Zit NBA te kijken, had het net opeens voor elkaar maar geen idee hoe :(
Er is geen PiP-icoontje in beeld, dus dat werkt niet. Volgens Google zou je op de homebutton moeten drukken, maar dan sluit de app gewoon....
De keer dat het spontaan werkte zag ik een korte overlay (leek een iPad menu), maar drukte te snel door en toen opeens een PiP-video....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 19:22:
[...]

Als ik kies voor de cloud dan wil ik wel dat het ook echt in de cloud komt te staan. En niet half-half.
Alles staat in de cloud. Daarnaast staan de foto’s die je op je iDevice bekeken hebt ook op je iDevice. Ik heb bijvoorbeeld bijna 11.000 foto’s en 50 video’s in iCloud staan. Die staan slechts gedeeltelijk op mijn iPad, maar zijn wel allemaal te benaderen als ik dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

matthijst schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 21:21:
Is er een truc om Picture in Picture te laten werken?
Zit NBA te kijken, had het net opeens voor elkaar maar geen idee hoe :(
Er is geen PiP-icoontje in beeld, dus dat werkt niet. Volgens Google zou je op de homebutton moeten drukken, maar dan sluit de app gewoon....
De keer dat het spontaan werkte zag ik een korte overlay (leek een iPad menu), maar drukte te snel door en toen opeens een PiP-video....
bron: http://www.imore.com/pict...king-ipad-ios-9-explained
For apps using the standard media player, the PiP button now appears on the right side of the control bar, similar to how the AirPlay button used to. Tap it, and the video goes from the in-app player layer to the PiP player.

You can also enter PiP mode automatically when you leave an app. For example, if you start a video and then hit the Home button or tap on a Mail notification, the video will go to the PiP player as you exit. (You can turn that off in Settings if you prefer not to have automatic PiP.)

The PiP layer presents with three buttons and a progress bar. The first lets you leave PiP and go back to the in-app player layer. The second lets you pause or play the video. The third lets you close the PiP and stop watching the video.

FaceTime can also use PiP so that you can engage in a video conference call while switching between or using other apps, like checking your calendar or taking notes.

The PiP defaults to quarter-width (with ample transparent border) in the bottom left corner, but you can reposition it by touching and swiping it into another corner. It'll always snap to one of the four corners, however, so you can't just position it anywhere. iOS will also nudge the PiP above or below important interface elements, like navigation and tab bars, and even the Dock on the Home screen, so it doesn't obstruct anything.

You can also pinch-to-zoom the video from quarter-width to up to half-width (again with ample transparent borders) and back. There's no snapping here. You can adjust it to pretty much any size you like within that range.

Because the iPad has a 4:3 aspect ratio and video is 16:9, even in quarter-width mode the PiP only takes up about a sixth of the screen.

If the PiP gets in your way, but you don't want to kill it completely, you can tuck it off to the side of the screen for a while. The audio keeps playing, so you can keep listening, and the edge of the video remains visible as a tab at the side of the screen—with an arrow overlay—so you can pull it back out at any time.

You can even swipe the tab from bottom to top and side to side, and change its size, if it gets in your way.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ja, maar beide zie ik niet (geen knop, en via homebutton sluit de app) :(
Vaag, nog s ff mee klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:34

The Chosen One

Zie signature!

Ondersteunt je ipad het wel?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zeker, iPad Pro.
Heb t nog 30x geprobeerd maar inmiddels opgegeven :)
Zal wel niet (horen te) kunnen met die NBA app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
Gisteren tijdens een bezoek aan mediamarkt mijn iPad 4 op pensioen gestuurd. Stond wat te spelen met de iPads en gelijk een Air 2 (64gb) gekocht. De Pro kost me te veel geld, al zeker voor 64 en ik heb nu eenmaal genoeg met de Air 2. Vooral getwijfeld tussen de Mini 4 en de Air 2 - maar ik heb de iPhone 5s (SE is besteld) - en een kleine telefoon, dus mag de tablet wel wat groter.

Eerste ervaringen zijn super, de upgrade van de 4 naar de Air 2 is zeker de moeite. Qua ondersteuning kan ik ook weer even mee én het feit dat de tablet een ~200 gram lichter is, is leuk meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk wel. Ook de iPad2 met het nieuwst iOS doet dat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:28:
[...]

Waarschijnlijk wel. Ook de iPad2 met het nieuwst iOS doet dat gewoon.
Picture in Picture werkt vanaf de iPad Air en Mini 2 en hoger. Dus iPads vanaf de A7 chip en hoger. De iPad 2 onderdteunt dit met de stokoude A5 chip dus niet, de Air 2 met de A8X wel.

Groot verschil tussen de iPad 2 en de iPad Air 2.

Of je videos in PiP kan gebruiken hangt verder ook compleet aan de app, dit moet toegevoegd zijn als update. Lang niet alle apps ondersteunen namelijk PiP, waaronder Netflix en YouTube (ondersteunt wel Splitview, maar geen PiP). Voor PiP icm YouTube gebruik ik naar volle tevredenheid ProTube. Wil je liever niks uitgeven dan kan je ook gebruik maken van YouTube via Safari, die ondersteunt het namelijk wel.

[ Voor 32% gewijzigd door ASNNetworks op 17-04-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASNNetworks schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:32:
[...]

Picture in Picture werkt vanaf de iPad Air en Mini 2 en hoger. Dus iPads vanaf de A7 chip en hoger. De iPad 2 onderdteunt dit met de stokoude A5 chip dus niet, de Air 2 met de A8X wel.

Groot verschil tussen de iPad 2 en de iPad Air 2.

Of je videos in PiP kan gebruiken hangt verder ook compleet aan de app, dit moet toegevoegd zijn als update. Lang niet alle apps ondersteunen namelijk PiP, waaronder Netflix en YouTube (ondersteunt wel Splitview, maar geen PiP). Voor PiP icm YouTube gebruik ik naar volle tevredenheid ProTube. Wil je liever niks uitgeven dan kan je ook gebruik maken van YouTube via Safari, die ondersteunt het namelijk wel.
Heb het anders echt wel met sommige sites op internet, onder Safari op een iPad 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 02:02:
[...]

Heb het anders echt wel met sommige sites op internet, onder Safari op een iPad 2.
Dat lijkt me zeer stug, mijn oude iPad 3, die nog nieuwer is, ondersteunt pip ook niet. Zie ook: http://www.imore.com/how-...eo-multitasking-your-ipad

[ Voor 12% gewijzigd door jasjenl op 18-04-2016 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
Air 2 misschien, maar de 2 zeker niet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 02:02:
[...]

Volgens mij verwar je picture-in-picture met video afspelen binnen een venster in Safari.

Dit kan op de iPad 2 (en elk iPad sinds de eerste iPad).
Afbeeldingslocatie: http://media.idownloadblog.com/wp-content/uploads/2015/05/YouTube-iOS-player-iPad-screenshot-001.jpg
Een video afspelen binnen de pagina ipv direct fullscreen.

Dit kan enkel op de iPad Air en Mini 2 en hoger.
Afbeeldingslocatie: http://photos.appleinsidercdn.com/gallery/13210-9770-IMG_0580-l.jpg
Video afspelen en Safari verlaten, een andere app openen of de homescreen bedienen terwijl de video op de voorgrond in een kleiner venster afspeelt.

Of je bent in de war, je hebt een jailbreak of een iPad Air 2 en denkt dat het de iPad 2 is. Hoe dan ook, Picture-in-Picture is simpelweg niet mogelijk op de iPad 2.

[ Voor 8% gewijzigd door ASNNetworks op 18-04-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apart want heb het zojuist nog eens uitgeprobeerd en het werkt inderdaad wel op sommige sites. Twee vingers tegelijk naar beneden halen en er springt een klein venstertje op rechtsonder met de video.

Misschien maakt die site wel gebruik van iets gelijk RecoLive MultiCam: http://recolive.com/en/ waar men overigens expliciet stelt dat het niet aan te bevelen is die app met iPad 2 of iPad mini 1 te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:57:
Apart want heb het zojuist nog eens uitgeprobeerd en het werkt inderdaad wel op sommige sites. Twee vingers tegelijk naar beneden halen en er springt een klein venstertje op rechtsonder met de video.

Misschien maakt die site wel gebruik van iets gelijk RecoLive MultiCam: http://recolive.com/en/ waar men overigens expliciet stelt dat het niet aan te bevelen is die app met iPad 2 of iPad mini 1 te gebruiken.
Kan je dan gewoon andere apps starten? Dus de Facebook app openen terwijl de video uit Safari actief blijft spelen in de voorgrond, bovenop Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:57:

Die app laat volgens mij binnen de app zelf meerdere video vensters zien, dat is nog steeds niet picture in picture zoals we hier bedoelen. Noem anders eens een site waar dit volgens jou werkt, dan kunnen anderen het ook eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASNNetworks schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:31:
[...]

Kan je dan gewoon andere apps starten? Dus de Facebook app openen terwijl de video uit Safari actief blijft spelen in de voorgrond, bovenop Facebook.
Nee, dat lukt niet.

Vond het apart met dat ik het de eerste keer toevallig ondervond. Maar blijkens wat ik nu gelezen heb over PiP is het dat niet lijkt mij. Want je kunt niet los van dat venstertje een andere app starten.

Niet getreurd echter, want de iPad 2 lijkt allengs echt wel uitgeradeerd te worden door Apple. Ook die nieuwe muzieknotitie app werkt er niet meer op.

Hoog tijd voor een opvolger. Of dat de grote of de kleine iPad Pro wordt ben ik nog niet helemaal over uit. Ben geneigd om voor de grote te gaan. Niet vanwege het pennetje of het toetsenbord maar vanwege het scherm, en de snelheid. Komt bij dat het ook wel handig is om hem met Duet als tweede scherm voor mijn Macbook Pro te gebruiken. Heb er alleen geen zicht op hoeveel synthesizer e.d. apps al geoptimaliseerd zijn voor die grote iPad Pro. Zou wel handig zijn wanneer de knoppen van sommige synths een beetje groter zouden zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:28
Zaterdag na lang twijfelen (tussen MacBook 12 inch en iPad pro) toch IPad Pro 12,9 inch besteld.
128gb WiFi space grey voor 989euro.

Prachtig toestel en goed te gebruiken met een magic keyboard 2.
Nu enkel al die shortcuts beetje vanbuiten leren.

Nu enkel nog een goeie (niet te dure sleeve/case ) vinden....
Die van Apple zijn wel mooi maar toch echt wel duur.

Ik was gisteren dus zo blij als een kind toen ik deze in men handen had, tot de jongste zoon het nodig vond om keihard op de iPad air te slaan met zijn vuist: resultaat scherm volledig gebarsten.

iPad Pro in- iPad air out.... :-(

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:03
Snakefoodjah schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:58:

Ik was gisteren dus zo blij als een kind toen ik deze in men handen had, tot de jongste zoon het nodig vond om keihard op de iPad air te slaan met zijn vuist: resultaat scherm volledig gebarsten.

iPad Pro in- iPad air out.... :-(
Verzekering even bellen uitleggen wat er gebeurd is misschien valt het onder je inboedel (hier heeft een van de kids de ipad wel eens laten stuiteren van de trap was geen enkel probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snakefoodjah schreef op maandag 25 april 2016 @ 11:58:
Zaterdag na lang twijfelen (tussen MacBook 12 inch en iPad pro) toch IPad Pro 12,9 inch besteld.
128gb WiFi space grey voor 989euro.
Waarom om je uit eindelijk voor de iPad pro gegaan? Ik zit zelf ook tussen die twee te twijfelen. Alleen dan de 9.7' pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:33:
[...]

Waarom om je uit eindelijk voor de iPad pro gegaan? Ik zit zelf ook tussen die twee te twijfelen. Alleen dan de 9.7' pro.
Ik denk de grootte van het scherm. Ik ga overigens het tegenovergestelde doen. Twee keer iPad verkocht en een Macbook 12" kopen. Ik heb zelf een 6s Plus en hiermee kan ik alles consumeren wat ik al deed op de iPads. De Macbook kan ik productiever mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook precies de reden dat ik twijfel. Ik consumeer meer op me iPad mini dan dat ik productief ben op me MacBook pro. De 12' MacBook lijkt me daarom een mooie tussen weg. Aan de ander kant pak ik denk ik sneller een iPad op de bank dan een MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:20:
Dat is ook precies de reden dat ik twijfel. Ik consumeer meer op me iPad mini dan dat ik productief ben op me MacBook pro. De 12' MacBook lijkt me daarom een mooie tussen weg. Aan de ander kant pak ik denk ik sneller een iPad op de bank dan een MacBook.
Dat dacht ik ook, totdat ik een paar dagen geleden er even mee bezig ben geweest. Was wel model 2015. Het was voor mij een openbaring. Geen scheve nek meer van de iPad, beide handen vrij en veel productiever door het toetsenbord. Zo'n oprolbaar toetsenbordje van de Pro lijkt me niks op schoot. Wel voor onderweg een mooie oplossing, maar dat is de lichte en kleine Macbook ook. En hij is zo mooi om te zien. Echter wel honderden euro's duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:33:
[...]

Ben inderdaad voor de grootte van het scherm gegaan....
En ikzelf heb meer aan een iPad dan aan een MacBook.

De keren dat ik word/pages gebruik en download zijn zijn zo miniem terwijl ik wel elke avond met de iPad in de zetel zat om beetje te surfen/ YouTube te zien enzo....

iPad pro 9,7 was hier deze keer geen optie.... Wou eens een keertje iets groter en deze 12,9 inch versie bevalt me perfect.

Nu nog is goed nadenken of ik hem in een case of een sleeve ga steken...

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Very nice! Voor de iPad Pro 9,7" en 12,9" http://www.logitech.com/n...tand?wt.ac=HPB1-CTA1-base

* Niet inbegrepen: Lightning-connector naar USB-kabel, stroomadapter (gebruik de kabel en de adapter die zijn meegeleverd met de iPad)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 15:55:
Very nice! Voor de iPad Pro 9,7" en 12,9" http://www.logitech.com/n...tand?wt.ac=HPB1-CTA1-base

* Niet inbegrepen: Lightning-connector naar USB-kabel, stroomadapter (gebruik de kabel en de adapter die zijn meegeleverd met de iPad)
Dat wel, maar 100 euro voor een standaardje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 16:50

GHR

@jasjenl
Ik denk dat ik mijn Ipad ook nog maar even met de bijgeleverde snoer blijf opladen. Prijzen zijn te absurt voor woorden. Ik denk dat Apple uit moet gaan kijken dat klanten op enig moment niet uitwijken naar alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:14:
[...]

Dat wel, maar 100 euro voor een standaardje...
Vind deze standaard wel wat hebben: http://cremacaffedesign.com/home/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redondo1982 schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:25:
[...]

Dat dacht ik ook, totdat ik een paar dagen geleden er even mee bezig ben geweest. Was wel model 2015. Het was voor mij een openbaring. Geen scheve nek meer van de iPad, beide handen vrij en veel productiever door het toetsenbord. Zo'n oprolbaar toetsenbordje van de Pro lijkt me niks op schoot. Wel voor onderweg een mooie oplossing, maar dat is de lichte en kleine Macbook ook. En hij is zo mooi om te zien. Echter wel honderden euro's duurder.
Ik gebruik geen toetsenbord met me iPad, als ik lang stuk moet typen pak vaak me MacBook. Het blijft een lastige keuze. Eens kijken of de heren in het MacBook topic me helpen met hun ervaringen met de MacBook.m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
Nog effe melden dat ik de iPad pro toch teruggestuurd heb.

Is nochtans een schitterend apparaat maar het lukte me gewoon niet om mijn externe schijf en dashcam te koppelen zodat ik de foto's en filmpjes kon importeren.
Ondanks dat het zou moeten lukken met Apple hun lightning to USB3 kabeltje maarja.

Dit zal wss eerder aan de harde schijf en dashcam zelf liggen maar dit was wel een van de dingen die ik zeker wil kunnen doen...

Ik ga dus toch voor een MacBook 12inch gaan.
Deze zal ook wel sterk genoeg zijn voor hetgene ik doe en het toestel ziet er nog is mooi uit ook :-)

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor toekomstige referentie voor mede-Tweakers. 3 weken geleden iPad Pro gehaald, direct een cover eromheen ter bescherming. Desondanks ontstond er vanmorgen spontaan een barst in het scherm, liep vanuit huis het balkon op, raakte het beeldscherm even aan en *poef* een crack in het glas dus.

Vanzelfsprekends direct met Apple aan de telefoon, vertelde mij dat ik direct bij de Apple Store langs kon (Amsterdam) om er naar te laten kijken. Daar aangekomen vlot geholpen. Even zitten en binnen een minuut een medewerker welke direct 'iets' zag en direct naar zijn supervisor liep. Kwam terug met het goede nieuws dat ik een nieuwe meekreeg. Blijkbaar bestaat er een kans dat bij snelle temperatuurverschillen de lucht onder het glas te vlot uitzet en zich hierdoor een haarscheurtje in het glas breekt om te ontsnappen.

Zoals dus reeds gezegd de iPad omgewisseld gekregen voor een nieuwe maar ik moet er bij zeggen dat de inspectie erg grondig was om te kijken of er geen andere schades op het toestel zaten. Vermoed dat het minder succesvol was geweest als dit wel het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Vaag verhaal van Apple :)
Wat was het vanochtend? Graad of 16-17 al, buiten?
Poepoe, 4 graden verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 19:36:
Vaag verhaal van Apple :)
Wat was het vanochtend? Graad of 16-17 al, buiten?
Poepoe, 4 graden verschil.
We staan redelijk op de zon dus vermoed een graad of 25. Is inderdaad alsnog geen grandioos verschil met rond de 20 binnen. Brengt me ook op het idee dat vanuit kantoor (zeg 19 graden) naar de het woestijnklimaat van het Midden-Oosten ook geen probleem gaf. Maakt verder ook niet uit, de service-afhandeling was prima en ze hebben weer een gelukkige klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:34

The Chosen One

Zie signature!

Das leuk als het binnen beetje koel is en ~20 en buiten ~30 en je wilt ff foto buiten maken of zo.
Eerst ff halverwege neerleggen om te acclimatiseren.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 20:08:
[...]

We staan redelijk op de zon dus vermoed een graad of 25. Is inderdaad alsnog geen grandioos verschil met rond de 20 binnen. Brengt me ook op het idee dat vanuit kantoor (zeg 19 graden) naar de het woestijnklimaat van het Midden-Oosten ook geen probleem gaf. Maakt verder ook niet uit, de service-afhandeling was prima en ze hebben weer een gelukkige klant.
Er heeft gewoon spanning op het glas gestaan, waardoor er maar iets hoeft te gebeuren, voordat het glas knapt. Dat lees je wel vaker ook bij de oudere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Ok, heb opeens sinds een week een apart probleem met mijn iPad Pro 12.9. Normaal gesproken kan ik mijn iPad Pro 12.9 opladen via mijn Macbook Pro Retina 15" (mid 2012). Ik gebruikte altijd de Duet Display app op mn iPad en verbond deze met mijn MBPR. Vervolgens kon ik mijn iPad als 2e scherm gebruiken en ondertussen laadde de iPad (zeer langzaam).

Echter nu merk ik dus iets heel apart. Mijn iPad laadt niet meer, sterker nog de batterij neemt gewoon af. Dit is uiteraard compleet nutteloos wanneer je een app zoals Duet gebruikt. Als de batterij afneemt tijdens gebruik, verbonden met USB, dan kan je de app enkel tijdelijk gebruiken tot je iPad uit valt.... Maar het merkwaardige is dus dat dit pas sinds een week opeens zo is. Ik kon Duet voorheen prima gebruiken én mijn iPad laadde zeer langzaam zelfs op. Ik merk ook dat de iPad veel langzamer oplaadt als de iPad in gelocked is, voorheen laadde hij dan een stuk sneller op als ik er niks mee deed.

Even voor een duidelijk beeld:
Voorheen: iPad Pro 12.9 verbonden via usb met MBPR, alle radio's aan (wifi, 4g, bluetooth) helderheid op 80%, Duet app actief: batterij laadde langzaam op.

Nu: iPad iPad Pro 12.9 verbonden via usb met MBPR, Airplane Mode, helderheid op 50%, Duet app actief: batterij neemt af. Als iPad locked is laad iPad wel op, maar zelfs langzamer voor mijn gevoel dan destijds met Duet app actief op 80% helderheid.

Dit is dus érg merkwaardig: de iPad wordt op dezelfde manier gebruikt, met zelfs een lager helderheid en Airplane mode actief en batterij neemt af, terwijl het voorheen op hogere helderheid mét alles actief oplaadde.

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen? Opladen aan stroom gaat voor mijn gevoel nog zoals voorheen, merk daar niet echt grote verschillen. Ik heb dus het gevoel dat het iets te maken kan hebben met mijn MBPR. Het lijkt me sterk dat het aan de (originele) kabel ligt, heb nooit eerder gezien dat een kabel "minder" stroom doorgeeft opeens na een tijd.

Ik zal een ander kabel proberen zodra ik een extra kabel kan bemachtigen.

Alle suggesties zijn welkom!

Edit: de MBRP schijnt te laden met 5V. Ik heb de iPad Pro 12.9 ook een keer geladen via de 5V lader van de iPhone. Toen merkte ik hetzelfde: batterij drain tijdens gebruik. Ik heb dit echter wel pas getest nadat dit probleem mij opviel, dus geen idee hoe het hiervoor was. Het kan dus niet te maken hebben met mn MBPR of de kabel, gezien hetzelfde gebeurt met een andere kabel en de 5V iPhone lader. Echter blijf ik het vreemd vinden dat het voorheen wél gewoon oplaadde, maar nu zelfs afneemt. Als de batterij gelijk bleef vond ik het ook geen probleem, echter kan ik nu de Duet app simpelweg niet eens meer gebruiken omdat de iPad gewoon uitvalt... En opladen via stroom heeft geen zin want de iPad moet verbonden zijn met mn MBPR voor Duet....

[ Voor 14% gewijzigd door ASNNetworks op 09-05-2016 10:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

iPad Pro 9.7" gebruikers wacht even met updaten naar iOS 9.3.2 !
http://www.macrumors.com/...cking-some-9-7-ipad-pros/

Lijkt voornamelijk bij over the air updates te gebeuren.

Ben het overigens wel een beetje met onderstaande posts op MacRumors eens
Every damn iOS update! Quality control has absolutely gone down the toilet over there! The part I don't get is how this managed to slip through 4 betas unnoticed.
Every software update Apple released for the past months seems to cause enormous issues with at least one of their devices. Unbelievable.

[ Voor 67% gewijzigd door GerardVanAfoort op 16-05-2016 22:33 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

De OTA update van mijn iPad Pro 9.7" is overigens gewoon goed gegaan. Draaide overigens al de laatste beta versie van IOS op deze iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 09:12

Ryan1981

Je ne sais pas

Sinds kort een Ipad Air 2, en zag deze app voorbij komen http://www.duetdisplay.com/nl/. Iemand die hier ervaringen mee heeft i.c.m. windows 7? Werkt het OK over USB2? Zou dit ook geen mooie oplossing zijn als alles in een tijdelijke besturing van een raspberry pi of verwacht je dat dit weer makkelijker is met remote desktop omdat die op linux draait?

Meer uit nieuwsgierigheid omdat ik het waarschijnlijk niet ga gebruiken en de ap vrij prijzig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edddy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-08 23:28
Sinds vandaag een raar probleem op de ipad 2. De icloud foto's zijn niet meer beschikbaar. Normaal is er de optie foto's in instellingen->icloud. Deze optie is echter niet meer aanwezig. Wanneer ik kijk bij beheer opslag, staat er wel dat er foto's zijn opgeslagen in icloud. Hoe kan ik deze foto's weer zichbaar maken op de ipad? Er zit nog voldoende ruimte op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ryan1981 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:13:
Sinds kort een Ipad Air 2, en zag deze app voorbij komen http://www.duetdisplay.com/nl/. Iemand die hier ervaringen mee heeft i.c.m. windows 7? Werkt het OK over USB2?
De werking op Windows 7 is prima, niet anders als met OS X El Capitan. Uiteraard werkt het goed op USB2: de iPad Pro 12" is de enige iOS device die USB3 is, de rest is USB2 en de app is gemaakt ver voordat de iPad Pro bestond. Overigens is de usb-lightning kabel wel een vereiste want deze app werkt niet via bluetooth of wifi. Dat is ook goed te merken want het werkt een stuk betrouwbaarder en sneller dan een vergelijkbare tool die wifi nodig heeft (zie ook reviews en reacties in de App Store).
Zou dit ook geen mooie oplossing zijn als alles in een tijdelijke besturing van een raspberry pi of verwacht je dat dit weer makkelijker is met remote desktop omdat die op linux draait?
Linux wordt niet ondersteund, alleen Windows en OS X. Je zou het als enige display kunnen gebruiken maar daar is deze tool eigenlijk niet voor bedoeld. Het idee is je iPad als additioneel extern scherm te kunnen gebruiken. Ik zou bij de Pi dan ook eerder voor remote besturing kiezen.
Meer uit nieuwsgierigheid omdat ik het waarschijnlijk niet ga gebruiken en de ap vrij prijzig is.
Vrij prijzig vergeleken met de meeste iOS apps die vaak niet meer dan 5 euro kosten maar spotgoedkoop vergeleken met de prijs van een extern scherm en een usb adapter of zo'n usb scherm. Of het de prijs waard is...velen vinden van wel maar die gebruiken het ook actief. Als je nu al weet dat je het eigenlijk toch niet gaat gebruiken dan zou ik de app links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Sinds vanmorgen mn ipad in de trein laten liggen/gestolen

nu stond netjes mn code aan icloud lock aan nieuwste update erop niet gejailbreaked ofzo

laatste locatie een hotel in zandvoort (4G)

ze hebben er nu niets aan toch? ik bedoel lost mode staat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:33
Vandaag in de online Apple store een 9,7-inch iPad Pro 32 GB Spacegrijs besteld : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:15
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Mar.tin schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:26:
[...]

Ze hebben er niks aan inderdaad. Je kunt een berichtje erop zetten, of ze contact op willen nemen.

Als je vermoed dat hij gestolen is kun je altijd aangifte doen en tegen de politie zeggen dat je de locatie weet. :)
ik heb al aangifte gedaan dit was de reactie
Wij adviseren u contact op te nemen met de gemeente afdeling die zorgdragen voor gevonden voorwerpen. Dit kan telefonisch of via de website www.verloren ofgevonden.nl.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Regionaal Service Centrum

Politie | Noord Holland | RSC
Zijlweg 200, 2015 CK Haarlem
Postbus 57, 2000 AB Haarlem

T 0900 8844
de lokatie is al sinds vanmorgen dezelfde een hotel in zandvoort ik heb ze gebeld ze gaan me bellen als ze iets vinden
Pagina: 1 ... 15 ... 36 Laatste